Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 09:43

Gezien de grote interesse in de Xiaomi Mi Robotstofzuiger is (na overleg met de Moderators) besloten 2 aparte forumtopics aan te maken binnen de categorie witgoed. Hier worden alle technische aspecten van deze robotstofzuiger besproken.

Voor vragen met betrekking tot prijzen/verzending/levertijden kun je hier terecht.

Een uitgebreide review (met foto's) van deze robotstofzuiger vindt je hier: Xiaomi Mi Robot Vacuum review door blowk (met dank aan Blowk voor het mogen linken naar de review)

Handige informatie volgende uit dit topic voor jullie samengevat:

Geschikt voor:
  • alle soorten vloeren (met uitzondering van geheel zwarte vloeren)*
  • laagpolige (niet zwarte) tapijten*
  • kattenharen
  • (stugge) hondenharen
Niet/minder geschikt voor:
  • zwarte vloeren en tapijten*
  • hoogpolige tapijten (ongeacht kleur) **
* Zwarte ondergronden (vloeren en tapijt) kunnen de valsensoren (cliff sensors) van de Xiaomi laten denken dat er een afgrond is. Een mogelijke oplossing vormt het afplakken van de valsensoren met materiaal van een lichte kleur. Hier enkele voorbeelden:
zwarte vloer - geen probleem
zwart tapijt - geen probleem
zwart tapijt - probleem
** Hoogpolige tapijten: zoals bv vloerkleed ALHEDE van de Ikea (pooldikte 30 mm).

Garantie

Accessoires

Virtual Wall/Magneetstrips: tot nu toe is gebleken dat enkel de originele magneetstrips werken (enkel verkrijgbaar in zwart met een lengte van 2 meter)

Stickers: om je Xiaomi te pimpen. Deze vindt je bijvoorbeeld (maar niet enkel) hier.

Known issues (personal opinion untill verified)

- Bij installatie:

Bluetooth aanzetten op je device
Mi Home app toegang geven tot jouw locatie
5GHz wifi (indien aanwezig) tijdelijk uitschakelen tijdens installatie.

- basisstation niet kunnen vinden: bv indien deze vaker wordt opgetild en ergens anders neergezet zonder dat de laser de ruimte voldoende heeft kunnen scannen.

- In kleine ruimtes of bv een hoek waar zich tevens een kleed bevindt (welke zich enkele centimeters van de muur/rand bevindt) kan een error ontstaan indien 1 wiel zich op de vloer bevindt en de andere op het kleed.
Heb dat zelf ook 1x gehad. Heb de stofzuiger laten staan en herstart, hierna ging deze zonder problemen verder. Dit doet mij vermoeden dat het hier een softwarematig probleem betreft (door de gecombineerde input van alle sensoren) welke dan ook softwarematig op te lossen zou moeten zijn.

Overige

De Xiaomi in aktie met meubels. De Xiaomi is 9,6 cm hoog (inclusief de oranje lasertoren) en 34,2 cm in diameter. Indien de ruimte onder je bank en/of tussen de stoelpoten het toelaat kun je het volgende verwachten:
Tafel + stoelen (vanaf 9:07)
Meerdere stoelen
Stoel (vanaf 4:20 - versneld afgespeeld)
Klapstoel (vanaf 7:03)
Stoel "modern" (vanaf 1:10)
Moderne ronde stoelpoot (3:38 - 3:46)

Als je bank net te laag is kun je natuurlijk ook je bank iets verhogen met vilt of ander materiaal.

Stembediening

Amazon Echo: NA
Google Home: NA
Homey: Xiaomi Mi Home

App

Alternatieve app: android (simpelere versie).

Meerdere devices/accounts: met je mi home account kun je op meerdere devices inloggen/zijn ingelogd (ongeacht besturingssysteem device) en de Xiaomi bedienen.
Je kan de Xiaomi ook "sharen" met een andere account (ongeacht besturingssysteem device). Een ander kan de stofzuiger dan bedienen maar heeft niet alle opties ter beschikking.

derhenno wijzigde deze reactie 30-11-2018 18:45 (255%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:05
De mijne is zojuist gearriveerd, en staat te laden. Configuratie via de app ging prima, en Engels is al als taal ingesteld.
In de review van blowk wordt nog over een alternatieve Engels app gesproken (sideloaden via apk) maar dat is niet meer nodig. Versie uit Play store werkt nu prima (regio op US zetten) en taalpack is dan ook gewoon vanuit de app te installeren.

Accu zat op 59% toen ie aan de lader ging, inmiddels is dat nu (half uurtje later) 70%

Had hem bij Gearbest besteld met EU express als verzending, en hij is zonder additionele kosten binnen 2 weken bezorgd. Had hem wel voor 276, dan was met gebruik van de genoemde code XIAOMIVAC was dat geloof ik, maar ik typ die nu uit mijn hoofd, dus zou zo maar fout kunnen zijn :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
Mijn 'White Walker' is binnen! Nog even een procentje of 25 laden voor ik hem los kan laten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gotjee
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 24-01 15:53
quote:
TheFes schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:39:
[...]
Die schermen zijn bij mij allemaal Engels
Het is in orde :)
bij Setting naast region dus ook nog een "language" te kiezen, had ik over gekeken.
Weet niet meer waarom ik ervoor mainland china had ipv united states toen ik lange tijd terug mijn lampen instelde maar moest toen om een of andere reden hmm zal er wel achter komen als ze niet meer werken :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• derhenno
quote:
gastje01 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:59:
Hoe doet ie t met huisdieren? Ik heb hier 2 katten rondlopen die er een handje aan hebben om kattenbaksteentjes en haren door het huis te verspreiden en de helft van hun droogvoer kapotgebeten naast het bakje te laten liggen. Ik heb verder in huis geen drempels en trappen dus het is redelijk robot-proof hier.
Heb hier 1 kat die dat ook allemaal doet: no problem for the Xiaomi! Afhankelijk van hoe vaak je stofzuigt (of beter gezegd: laat stofzuigen) zul je de opvangbak wel vaker leeg moeten maken. Ik zet de xiaomi 2x per week aan het werk (100m2). Halverwege leeg ik de opvangbak al om maximale zuigkracht te behouden. Deze is dan meestal 3/4 vol. Het volgende model mag een grotere opvangbak herbergen (voor hen die niet iedere dag stofzuigen, dan raakt de bak ook niet zo vol).

Let wel op met overgebleven natvoer op een schotel, daar rijdt ie overheen en je wilt niet weten waar dat op lijkt als je de xiaomi omdraait om schoon te maken :P

derhenno wijzigde deze reactie 06-07-2017 18:17 (31%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Dat bewijst maar weer dat een mens niet is gemaakt om te stofzuigen, robots wel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16-01 22:27
Heb er door jullie enthousiaste posts en reviews er ook eentje besteld bij Gearbest, voor bij m'n opa en oma die te slecht ter been zijn om zelf nog te kunnen stofzuigen. Nu doet de schoonmaakster dat eens in de zoveel tijd, maar iets vaker stofzuigen is geen overbodige luxe :P Ben benieuwd of het een succes wordt, of ze de Xiaomi een beetje kunnen bedienen met de iPad. Zal dan eerst nog even een soort handleiding in het Nederlands moeten maken want ze kunnen geen Engels.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Kijk dat is nog eens techniek slim gebruiken! Of het een succes wordt hangt denk ik heel erg af van de layout en meubels in de woning.

Als hij overigens eenmaal is ingesteld hoef je hem in feite niet meer te bedienen. Natuurlijk altijd praktisch dat je ermee om kan gaan in een app maar niet noodzakelijk. Gewoon aangeven dat hij op vaste dagen op vaste tijden gaat stofzuigen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• derhenno
quote:
Sirhc_95 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:26:
Heb er door jullie enthousiaste posts en reviews er ook eentje besteld bij Gearbest, voor bij m'n opa en oma die te slecht ter been zijn om zelf nog te kunnen stofzuigen. Nu doet de schoonmaakster dat eens in de zoveel tijd, maar iets vaker stofzuigen is geen overbodige luxe :P Ben benieuwd of het een succes wordt, of ze de Xiaomi een beetje kunnen bedienen met de iPad. Zal dan eerst nog even een soort handleiding in het Nederlands moeten maken want ze kunnen geen Engels.
Ff met behulp van de app instellen (zuigstand, taal). Opa en oma hoeven dan enkel nog maar de aan-/uitknop op de stofzuiger te bedienen. De app is dan verder niet nodig.

het gemak dient de mens :)

derhenno wijzigde deze reactie 06-07-2017 20:44 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
De mijne is vandaag gearriveerd, was nog 71% geladen. Configuratie via de app ging prima, App wel in de Engelse taal moeten instellen, stond standaard op Chinees ingesteld.
Via de app een software update gedaan, daarna ook een 3 tal keuzes om voice in engels te zetten.

Had hem 23-06 bij Gearbest besteld met priority line / EU express als verzending, en hij is zonder additionele kosten voor 266,99 bezorgd.

Ondertussen was de accu 100% geladen dus maar een eerste ronde:

Het verschil in geluid met de Medion MD16192 is te verwaarlozen maar qua intelligentie is de Mi Vacuum uitmuntend. _/-\o_

Ook fijn dat de timer per dag instelbaar is en niet zoals bij de Medion 1 tijd en voor alle 7 dagen van de week.

BenEco wijzigde deze reactie 06-07-2017 21:57 (8%)

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh, Nissan Leaf 2.Zero Edition

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheFes
quote:
derhenno schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:47:
[...]

Gevonden: https://tweakers.net/ext/f/RJaTy4uuKB9hVlGG8WZBSPyo/full.jpg

Je hebt niet toevallig de naam/kenmerken/hoogte van het vloerkleed bij de hand?
Zat nog een mooie IKEA sticker onderop.

Deze is het (link naar mobiele site)
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/10222519/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• derhenno
quote:
DJ-NaRRa schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:50:
Heb vorige week woensdag ook via GB een Xiaomi Mi Vaccuum gekocht. Ze zouden verzenden via DPD, maar kreeg dus afgelopen woensdag een sms van DHL dat ik het pakketje gemist had. Bij de servicepunten welke ik kon selecteren stond alleen het depot (gelukkig op een paar km afstand), maar mijn onderbuikvermoeden klopte dus dat dit was omwille van het nog moeten betalen van importkosten. Deze waren € 60,- dus totaalbedrag kwam op een € 320,- Evengoed niet slecht.

Gisterenavond opgehaald en geinstalleerd thuis. Moest wel even opzoeken hoe het koppelen ging via de app aangezien de USA - USA server alleen de lamp als apparaat kon toevoegen. Maar ook dit verliep best vlotjes.

Klein proefrondje laten maken en ging netjes langs alle losse objecten en was wel onder de indruk over het kunnen ontwijken / aanvoelen van objecten ipv er lomp tegenaan botsen. Het zag er wel een beetje klungelig uit bij de start (de docking staat vlak naast een kast dus de robot die standaard naar rechts wil draaien na het scannen knalde meteen tegen de kast 8)7 )

Er komt voor mij nog wel een extra kostenpost aan en dat is virtuele muren. De Xiaomi past net (niet) onder de bank door, maar denk het wel te moeten :X hij drukt zich er gewoon onder en heeft daarna de grootste moeite om te manouvreren en gaf het na een 10 mins op. Was wel grappig om te zien.

Thing is: we hebben best wel een lomp grote bank en dus ga ik veeeeeel tape nodig hebben (10m - 15m). Zijn er ook alternatieven voor de originele virtual wall van Xiaomi die ook werkt? Vind 15 euro voor 2 meter wel redelijk aan de prijs tbh. "Reguliere" magnetische tape schijnt niet te werken (als ik de filmpjes op YT mag geloven).

Al met al wel tevreden over de aanschaf als eerste indruk. Nu eens zien hoe XiaoMientje het vol gaat houden O-)
Zo jammer van de extra kosten, maar €320 is nog te doen :/

Alleen de originele magneetstrips werken, maar alvorens een pallet magneetstrips te bestellen moet je (net als ik) de bank gewoon een klein beetje verhogen met dik vilt / ander materiaal onder de poten: probleem opgelost!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• derhenno
quote:
R-B schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:46:
[...]

Ik zit dat ook te overwegen, maar onze bak is "maar 6 cm" hoog. 3 cm verhogen zie ik niet zitten.

Dus helaas, onder de bank gaat ie niet komen bij ons (moet de robot nog bestellen).
Met een hoogte van 6 cm gaat ie gelukkig niet proberen of ie er net wel onder past ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Nu online

Worsteneter

www.starthiking.nl

quote:
derhenno schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:46:
[...]

[...]

Precies: gewoon ff plek maken voor de stofzuiger...kleine moeite, groot plezier :)
Ik doe thuis voordat ik de deur uitga de stoelen op de kop op de tafel en zet dan de stofzuiger aan. Bij thuiskomst alleen even de stoelen weer van tafel halen en 't huis is netjes 8) inderdaad kleine moeite!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheFes
quote:
InfoTracer schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:00:
[...]

Die hoogte verwacht ik wel dat ie er op komt. Wij hebben een sisal kleed met wat lijkt dezelfde hoogte.
(ook interessant voor @derhenno )

Hij komt er wel op, maar alleen als er genoeg ruimte om het kleed is. Het kleed ligt zo'n 10 cm van het TV meubel en de muur, en daar lijkt ie op vast te lopen. Weet niet precies wat het probleem is, misschien als één wiel op het kleed staat en één er langs of zo.

Ben wel ook een beetje aan het schuiven, misschien dat ik het zo krijg dat het goed werkt allemaal :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bijsterboschje
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22-09-2018
quote:
Sirhc_95 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:14:
Weet iemand misschien of je het traject van Gearbest in Shenzen naar het DPD depot in Southall misschien ook kan volgen via één of ander Chinees koeriersbedrijf? Ik heb de tracking van een aantal koeriersbedrijven al geprobeerd, maar tot nu toe geen succes helaas
Mijne ging ook via Southall .. stond daar vanaf 23 juni op, totdat hij 5 juli ineens aangepast was.
Daarna had ik hem ook na een dag (althans hij is aangeboden was niet thuis)

Geduld is een schone zaak O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• derhenno
quote:
bijsterboschje schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:26:
[...]

Mijne ging ook via Southall .. stond daar vanaf 23 juni op, totdat hij 5 juli ineens aangepast was.
Daarna had ik hem ook na een dag (althans hij is aangeboden was niet thuis)

Geduld is een schone zaak O-)
Geduld is een schone zaak, daarna zal het ook nooit meer vies worden :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheFes
quote:
derhenno schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:52:
Hmmm, als je het kleed nu eens tegen de muur legt en de stofzuiger dan op het kleed zet, kijken wat ie dan doet?! Hoe dat uiteindelijk definitief dient te worden opgelost kan ik nu (nog) niet zeggen maar dan weten we tenminste wel of een pooldikte van 30mm te doen is. Trouwens, je hebt toch geen zwart kleed?
Nee, het is ongeveer de kleur zoals de link (licht bruin/beige-achtig)

Ik hem er dit weekend wel eens opzetten en dan wat laten rondrijden, eventueel met de controls gewoon.
Tegen de muur gaat ook niet, omdat de verwarmingsbuis daar ook precies loopt (en omdat mijn vriendin dat lelijk vind :P)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tescione
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 09:09
quote:
R-B schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:51:
[...]

Als ik zo berichten hier ees, zit er een 6 uur offset in. Dus waarschijnlijk 12.00 instellen, is 18.00 onze tijd starten.
Net andersom.
12 uur ('s middags) onze tijd instellen is 06:00 ('s ochtends) starten. Hier ben ik vannacht nogal bruut achter gekomen. Timer stond om 8:30 en om 2:30 zat ik recht overeind in bed toen de Xiaomi beneden in alle ijver mijn gitaar omtikte :).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tescione
Verder wil ik nog kwijt dat ik deze stofzuiger nu enkele dagen in huis heb en behoorlijk onder de indruk ben van het in kaart brengen en afwerken van de verschillende ruimtes. Ik heb als proef enkele weken gewerkt met een robot stofzuiger van Philips. Ondanks dat deze aardig zijn werk deed is het in vergelijking met de Xiaomi een verouderd ding. Het bump-and-go principe dat veel robot stofzuigers hanteren is inefficient en uitermate frustrerend om naar te kijken is mijn mening.

Ook ben ik erg blij dat het gelukt om een hoge drempel (ca. 5cm) te voorzien van een verloopstuk waardoor de Xiaomi moeiteloos mijn vollledige benedenverdieping afwerkt.

De levering was uitermate snel via een Duits depot van Aliexpress. Op zondag besteld en de woensdag in huis voor 304 euro.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tescione
quote:
R-B schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:41:
[...]

Dat is netjes! Welke verkoper was dat op Ali?
TechPlus Store

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gotjee
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 24-01 15:53
Hier de reserve onderdelen aan 17.63, heb ze daar zelf besteld en had ze op 23 juni besteld en op 4 juli in huis: klik

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 24-01 12:44
Goed plan, dedicated Xiaomi topic. Heb nu bijna 2 maanden de Mi, voorheen een ilife v7. Wereld van verschil. Totaal geen spijt.

Er is ook een mod om de zijborstels van een ander model op de Mi te monteren. Kost 79 cent dollar.
Nu nog een betaalbare filter vinden en we zijn klaar :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJ-NaRRa
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12-01 22:41
quote:
derhenno schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:43:
[...]

Zo jammer van de extra kosten, maar €320 is nog te doen :/

Alleen de originele magneetstrips werken, maar alvorens een pallet magneetstrips te bestellen moet je (net als ik) de bank gewoon een klein beetje verhogen met dik vilt / ander materiaal onder de poten: probleem opgelost!!
Vanmiddag even een tapijttegel gehaald bij de leenbakker en in stroken / stukken geknipt ter grootte van de poten. Deze eronder gedaan en de stofzuiger gaat er onderdoor. Kosten 5 euro :P Thanks dus :)

Morgen als we weg zijn gaat hij zijn eerste autonome rit maken 8)
quote:
SolarOrbiter schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:35:
Goed plan, dedicated Xiaomi topic. Heb nu bijna 2 maanden de Mi, voorheen een ilife v7. Wereld van verschil. Totaal geen spijt.

Er is ook een mod om de zijborstels van een ander model op de Mi te monteren. Kost 79 cent dollar.
Nu nog een betaalbare filter vinden en we zijn klaar :)
Wellicht iets voor in de OP?

DJ-NaRRa wijzigde deze reactie 07-07-2017 21:34 (24%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19-01 10:07
quote:
derhenno schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 09:16:
[...]

[...]

Neem aan dat jullie deze bedoelen.
Op die link staat ook hoe je je filter langer kan gebruiken dmv filterdoekje ervoor te plaatsen.
Zo hoef je niet te zoeken naar een goedkoop alternatief.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Ik heb die verzekering bij gearbest er niet bij genomen. Betaald met PayPal. Als die niet of kapot aankomt dan regelen zij dat toch wel...en andere mijn MasterCard waaraan PayPal zit

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
quote:
gotjee schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:22:
Hier de reserve onderdelen aan 17.63, heb ze daar zelf besteld en had ze op 23 juni besteld en op 4 juli in huis: klik
Tnx, ook maar even besteld, is nu inmiddels 19euro en een beetje, maar alsnog vrij goedkoop.
zal 't voorlopig nog niet nodig hebben, maar alvast op de plank hebben liggen is niet erg.

edit: wat plaatjes voor de liefhebbers:

EU stekker in de overdoos.

Voort, aan het werk.

extragratis plattegrondje van de woonkamer, keuken en gang.

Shanquish wijzigde deze reactie 08-07-2017 15:32 (25%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:39

Rival24

I'll Be Back

quote:
Wingie schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:21:
Wat me opviel is dat er een soort kammetje met een snijmechanisme bijzit waar dient dat voor? (kammetje voor stof weghalen maar dat snijding?)
Lange haren wikkelen zich om de hoofdborstel heen en die kun je met dit mesje makkelijk eraf snijden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
quote:
Wingie schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:21:
Vanochtend mijn robot binnen gekregen netjes via DPD gebracht. Vanochtend een sms ontvangen met tijdstip erin (marge van 1 uur) en zonder bijkomende kosten afgeleverd. Dus voor 267 euro klaar. E.e.a. zit goed ingepakt en ziet er kwalitatief goed uit een euro conversie stekker zat los in de bovenkant van de verzendingsdoos gestopt. (Kwaliteit daarvan vind ik wat minder). Nu verder uitpakken en aansluiten.

Wat me opviel is dat er een soort kammetje met een snijmechanisme bijzit waar dient dat voor? (kammetje voor stof weghalen maar dat snijding?)

Edit: Heb hem nu aan het stroom hangen maar de originele stekker valt zo wat uit de conversie naar europa stekker ziet er niet fris uit. (heb foto maar kun je niet makkelijk hier uploaden) Heb de app geinstalleerd maar die ziet de robot nog niet, het blauwe lampje van wifi /bluetooth knippert wel zal eens wachten totdat hij volledig opgeladen is.
Die EU stekker was bij mij ook ruk, totaal geen weerstand dus de stekker valt er zo weer uit.

Gelukkig had ik van m'n good ol' PS3 slim nog het snoertje liggen, dat is hetzelfde model (met zo'n 8tje)
denk dat iedereen nog wel zo'n snoertje in een vergeethoekje heeft liggen.

overigens hoefde ik niet te wachten tot de Vacuum volledig was opgeladen, hij zag 'm bij mij meteen toen ik de App opstarte (ik heb voor de levering de App al goedgezet volgens dit lijstje.

daarna een hoop chinees getetter uit dat ding, via de app een F/W update gedaan en de voice pack op engels gezet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11:00
quote:
Shanquish schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:36:
[...]

Die EU stekker was bij mij ook ruk, totaal geen weerstand dus de stekker valt er zo weer uit.

Gelukkig had ik van m'n good ol' PS3 slim nog het snoertje liggen, dat is hetzelfde model (met zo'n 8tje)
denk dat iedereen nog wel zo'n snoertje in een vergeethoekje heeft liggen.

overigens hoefde ik niet te wachten tot de Vacuum volledig was opgeladen, hij zag 'm bij mij meteen toen ik de App opstarte (ik heb voor de levering de App al goedgezet volgens dit lijstje.

daarna een hoop chinees getetter uit dat ding, via de app een F/W update gedaan en de voice pack op engels gezet.
Thanks voor de info, na een beetje klooien en bijna deksel eraf gereden ;-) (aanzetten met deksel omhoog vlakbij een tafel is geen goed idee) kreeg ik een ingeving, wellicht handig voor startpost, namelijk zet je app op mainland china en niet direct op US want dan krijg je ineens allerlei icoontjes en kun je de robot pairen. Had bij aanmaken account direct US gekozen en dan kun je wel bluetooth devices zoeken maar vind hij niks.

Edit: Koppeling is gelukt krijg direct een firmware update voor de kiezen, deze update is na een paar keer proberen eindelijk gelukt (de app verliest nog wel eens de verbinding met de robot cq de robot geeft aan offline te zijn). De voicepack staat nu ook op english zodat ik eindelijk kan verstaan wat hij aan me kwijt wil. En hij maakt nu zijn eerste ritje.

Wat ik jammer vind is dat je de app niet meer naar US kan zetten (kan wel maar dan ziet hij de stofzuiger niet meer. Nu kijken of ik hem met Homey aan de praat krijg. Tot nu toe zeer tevreden over het apparaat een stuk degelijker dan mijn Ilife a4 en scant de de ruimte (zo te zien) intelligent. Ben wel benieuwd of hij met 1 veger net zo efficient is als de Ilife met 2.

Wingie wijzigde deze reactie 10-07-2017 14:33 (28%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dijks005
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 03-12-2019
Zou de Home app twee Xiaomi Mi stofzuigers aankunnen?

Ik ben na een week praktijkervaring wel heel erg enthousiast over dit ding en overweeg m'n 10 jaar jonge Rumba 555, die ik boven gebruik en nog nooit van de trap gevallen is, toch ook maar te vervangen. Vandaag de Xiaomi boven even geprobeerd en gestart bij het trappengat (met verhoogde hartslag), maar lijkt goed voorzichtig met dat gat om te gaan (minder wild als de Rumba). In principe als hij de omtrek van het trappengat gehad heeft komt hij daar niet meer en kun je rustig naar beneden gaan.
Na zijn werk gedaan te hebben krijg je bericht op je telefoon en gaat hij op zoek naar basis Rijdt keurig naar dezelfde hoek als beneden en constateert heel vlot dat de basis er toch niet staat en sjeest als een speer naar zijn startpunt, het trappengat!! en stopt dan keurig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• niels-vknit
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 24-01 12:03
quote:
Wingie schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:41:
[...]

...

Wat ik jammer vind is dat je de app niet meer naar US kan zetten (kan wel maar dan ziet hij de stofzuiger niet meer. Nu kijken of ik hem met Homey aan de praat krijg. Tot nu toe zeer tevreden over het apparaat een stuk degelijker dan mijn Ilife a4 en scant de de ruimte (zo te zien) intelligent. Ben wel benieuwd of hij met 1 veger net zo efficient is als de Ilife met 2.
Er was eerst een losse app waar je met wireshark je codes moest achterhalen maar gelukkig kun je nu de Xiaomi Mi Home app gebruiken: https://apps.athom.com/app/com.xiaomi-miio

Ik heb mijn stofzuiger vandaag bij AliExpress besteld voor €292,86 inclusief het reservepakket (filters+borstel etc). Levering zou binnen 14 dagen zijn dus ik ben benieuwd!

PSN: bakbao-boer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
quote:
dijks005 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:55:
Lijkt me wel, ik kan in de app er gewoon nog 1 toevoegen ondanks dat er al 1 staat geregistreerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• blowk
quote:
dijks005 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:55:
...
Je kan er gerust verschillende Xiaomi Mi stofzuigers aanhangen. Voor elk verdieping één. Bij het instellen kies je een naam. Zo weet je welke robot je moet aansturen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ja, grappig dat je die dingen een naam kan geven, de mijne heb ik Johnny 5 genoemd, oudere tweakers weten waarom :Y

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jwillemsen
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 13:42
Mijn xiaomi mi 26-6 bij gearbest besteld en zojuist met DPD afgeleverd zonder extra kosten. Nu even installeren en eens kijken hoe die bevalt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Worsteneter
  • Nu online

Worsteneter

www.starthiking.nl

Ik had 27-6 besteld en vandaag z'n eerste rondje gemaakt. DPD tracking was helemaal niet bijgewerkt dus ik was fijn uit huis. Krijg ik een sms om 9:20 dat ze tussen 9:26 en 10:xx kwamen brengen. Gelukkig was er nog iemand anders thuis, maar ze waren er om 9:40. Nut van het smsje is dan ook nihil als die zo laat komt, haha.

Ik heb hem trouwens gekoppeld via mainland china en kan nu niet meer naar VS. Ook niet nodig, ik vind 't prima zo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Wow. Wat zijn er veel mensen hier die hem vandaag binnen hebben gekregen!

Hier dus ook en "stoffie" heeft zijn eerste ronde voltooid in 16minuten. Hele bakje zat vol met haren terwijl we gisteren nog gestofzuigd hadden... Wel 3 katten + hond.

Dus hopelijk werkt het door hem elke dag een rondje te laten rijden en dan in weekend alleen de bank. Want die zit nu ook altijd vol met haren vanaf de sokken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Worsteneter
  • Nu online

Worsteneter

www.starthiking.nl

quote:
Kodess schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:48:
Volgens mij hoef je hem niet meer op mainland China te zetten....
Ik heb hem meteen op US gezet en toen vond de app de stofzuiger vrijwel gelijk.
Ik had 'm op VS en toen vond ie 'm juist helemaal niet - vandaar China. Stofzuiger zat bomvol, erg tevreden mee. Max stand gaat een stuk harder dan de A4, op vloerbedekking geen overbodige luxe

Acties:
  • +2Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 24-01 14:27
quote:
dijks005 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:08:
[...]

Helaas, XIAOMIVAC has expired. 306,01 Euro nu ipv 266,99 Euro. Dan maar even wachten op nieuw kortingsmoment.
XIAOMIVAC werkt nog, bij eerste besteling gaat er 5 dollar af ofzo. Heb er nu 273 voor betaald. Zojuist besteld :D _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
quote:
DJ-NaRRa schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:51:
[...]

is het je eerste bestelling bij GB? de code werkt namelijk alleen op nieuwe accounts (of is nu echt expired).
Dat lijkt niet te kloppen, ik heb al veel meer besteld bij GB en bij mij werkte de code ook gewoon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJ-NaRRa
  • Laatst online: 12-01 22:41
quote:
Shanquish schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:48:
[...]

Dat lijkt niet te kloppen, ik heb al veel meer besteld bij GB en bij mij werkte de code ook gewoon.
ik heb voor de stofzuiger een nieuw account aangemaakt op GB. bij mij pakte hij de code niet op het reguliere account. Meer tweakers hebben hier "last" van gehad (zie algemene robotstofzuigers topic).

anyway, blijken dus wisselende resultaten te zijn met het gebruik van de code :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• derhenno
quote:
Shanquish schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:48:
[...]

XIAOMIVAC werkt alleen bij de eerste bestelling. Bij een volgende (zelfde) bestelling adviseert Gearbest een nieuwe account aan te maken (lekker handig zo :P )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dycell
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 10:56
quote:
R-B schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:24:
Dus 3 bestellingen, waarvan 1 douane kosten heeft betaald? :)
Ik heb de de XIAOMI MI een maand geleden via AliExpress besteld. Tracking was bijna niet bestaand maar plots was hij binnen (08-06 besteld, 12-06 in huis, gewoon bizar snel). De grap was echter dat ik die middag plots een SMS kreeg. SMS van +84 199 3983006 met als bericht:
DHL zending met HWB 163xxxxxx is onderweg en kan worden afgeleverd zodra u uw douanekosten betaald heeft via https://dhl-ar.accountis.net/ met PIN xxxxxx

Nu vertrouwde ik het direct niet gezien het een vietnamees? nummer was maar toen ik thuis kwam was de stofzuiger al afgeleverd. Tot nu niets meer van de douane gehoord.. scam misschien?

Hoe dan ook, de MI draait ondertussen al weken vrolijk rondjes bij mijn ouders. Die zijn er zeer blij mee gezien mijn moeders slechte gezondheid en hun hond die haard als een gek.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 09-01 17:43
Sinds een week ook de gelukkige bezitter van een Xiaomi robot stofzuiger. Van Gearbest, via DPD UK geleverd zonder bijkomende kosten.

Was ook al aan het speuren geweest naar goedkope alternatieven voor borstels en filters.

De (veel goedkopere) Roomba zijborstel is voor de Xiaomi te gebruiken, is simpel aan te passen voor de Xiaomi met een M4 moertje. Zo'n zijborstel kost je rond € 0,50 op Bangood als je er 3 besteld. Voor 6 stuks, 3 met 3 borstels, en 3 met 6 borstels, was ik in totaal $ 3,25 kwijt inclusief verzending!

Voor wat betreft het filter: als je een simpel stukje keukenrol uitknipt, en dit voor het filter klemt aan de binnenzijde van het opvangbakje, zal de filter veel langer mee gaan aangezien het meeste vuil al door de keukenrol opgevangen wordt. Af en toe met een borsteltje schoonvegen als je het opvangbakje leegmaakt, klaar!

Stukje keukenrol werkt perfect bij mij, scheurt niet, geen foutmeldingen, en de Xiaomi werkt goed.

Is maar een idee natuurlijk, maar ik kreeg dat idee toen ik las over de mod van het microvezel doekje dat je open moet knippen en het binnenste deel eruit halen en dat voor de filter klemmen...

Moeilijk moeilijk allemaal, keukenrol werkt net zo goed, de Xiaomi heeft al heel wat rondjes gereden zo, zonder ook maar één probleem.
En de filter, die blijft als nieuw.

Nog een tip voor iedereen die liever een simpele Android app gebruikt om de Xiaomi mee te besturen in plaats van de wat ingewikkeldere Mi Home app:

https://xiaomi.flole.de

Mooie overzichtelijke en simpel te gebruiken gratis app. Je kunt de configuratie van de Mi Home app importeren, of handmatig configureren. Werkt prima!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SolarOrbiter
quote:
Roy1985 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:34:
Hoe krijg je de melding voor sensors schoonmaken weg? Heb ze al gepoetst maar melding is er nog :)
settings->Care->Sensors> onderin kun je klikken op "cleaned"

http://i63.tinypic.com/2qujjmt.png

SolarOrbiter wijzigde deze reactie 11-07-2017 11:58 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ik zie dat je ook allerlei stickers kan kopen om het uiterlijk aan te passen en gelijktijdig te beschermen.

wel lollig, de kat is het er niet mee eens :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• derhenno
Kleine greep uit de beschikbare stickers:

https://nl.aliexpress.com...ext=xiaomi+vacuum+sticker

derhenno wijzigde deze reactie 11-07-2017 12:32 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dijks005
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 03-12-2019
Zo'n zijborstel kost je rond € 0,50 op Bangood als je er 3 besteld. Voor 6 stuks, 3 met 3 borstels, en 3 met 6 borstels, was ik in totaal $ 3,25 kwijt inclusief verzending!

Dan had je vast nog punten te goed bij ze, ik moest er 55 inleveren om op dat bedrag van jou te komen :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 24-01 21:15
quote:
Sandyman538 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:58:
Kun je eigenlijk ook 2 telefoons aansluiten op de stofzuiger of raakt hij dan in de war?
Volgens mij zit er een share optie in de app :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Je kan een devices "sharen" met een ander account. Diegene kan de stofzuiger dan ook bedienen maar niet alle opties aanpassen. Dit doe ik nu ook met mijn vriendin. Kreeg zojuist een notificatie dat die was gaan werken toen zij hem handmatig aanzette via de app

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wingie
  • Laatst online: 11:00
quote:
Sandyman538 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:58:
Kun je eigenlijk ook 2 telefoons aansluiten op de stofzuiger of raakt hij dan in de war?
Heb zowel mijn iphone als ipad gekoppeld en dat is geen probleem gebruken hezelfde account

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RoyVeld
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21-11-2019
quote:
Wingie schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:05:
[...]

Heb zowel mijn iphone als ipad gekoppeld en dat is geen probleem gebruken hezelfde account
Hier werkt het ook, zowel ik (Anrdoid) als mijn vriendin (iOS) kunnen de robot besturen.
We gebruiken hetzelfde Xiaomi account.

RoyVeld wijzigde deze reactie 12-07-2017 12:21 (38%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• derhenno
Bovenstaande toegevoegd aan beginpost!

• Celica_T20
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23-01 17:57
quote:
TripleQ schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:04:
Je kan een devices "sharen" met een ander account. Diegene kan de stofzuiger dan ook bedienen maar niet alle opties aanpassen. Dit doe ik nu ook met mijn vriendin. Kreeg zojuist een notificatie dat die was gaan werken toen zij hem handmatig aanzette via de app
Ik had ook eerst 2 accounts en dan de Mi Robot geshared. Je krijgt dan echter geen notificaties of het gesharede account.

Nu heb ik gewoon op 2 telefoons ingelogd op 1 account. Werkt perfect, ook alle notificaties.

• TheFes
quote:
derhenno schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:34:
[...]

Spanje - NL = EU (vrij verkeer van goederen dus geen extra douanekosten) :)

Sommige Chinese websites hebben warenhuizen in Europa. Deze goederen zijn dan al binnen de EU en kunnen zonder verdere kosten worden bezorgd (douanekosten zijn bij invoer binnen de EU reeds voldaan, derhalve hogere prijzen dan wanneer levering vanuit China plaatsvindt).
Ik denk dat je magazijnen bedoelt in plaats van warenhuizen :P

Nog een kleine update over ons IKEA tapijt.
Eerder deze week liep hij op het tapijt vast, dus niet op de rand, maar op het tapijt zelf. Nu staat er op de IKEA site ook dat je geen roterende borstels mag gebruiken op het tapijt.
Gisteren leek hij hem uit zichzelf al over te slaan, hij heeft zijn hele rondje gedaan zonder op het tapijt te komen. Maar nu heb ik de strips toch al besteld, dus plak het tapijt wel af.

• blowk
Ik merkte net op dat mijn timer gewijzigd was door gebruik te maken van robot's timezone.
Timer heeft nu plaatselijke tijd terug zonder dat je moet nadenken omtrent tijdsverschil.

Wat nu ook mogelijk is bij de timer dat je je wanneer je de robot 's nachts laat rijden, de modus quiet kan inschakelen, of wanneer je niet thuis bent op turbo kan plaatsen. Super handig!

• blowk
quote:
derhenno schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:20:
[...]

Welke server/firmwareversie?
Server Mainland China, FW 3077.
Het betreft een update in de app

• Rolfy
quote:
RoyVeld schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:19:
[...]

Misschien een domme vraag, maar waar plaats je die keukenrol precies? Ik heb hem nu tussen het opvangbakje en de robot ingeklemd, maar ik bedenk me nu dat dit na het normale filter is, dus dan zal het wel weinig helpen.
Doe jij het keukenpapier tegen het filter aan, aan de binnenkant van het opvangbakje?
Je haalt het filter uit het opvangbakje, en knipt het papier wat groter af dan het formaat van de filter. Dan leg je het papier over de filter aan de kant die je daarna terug klemt in het opvangbakje. De luchtstroom gaat dan eerst door het opvangbakje, en daarna door het papier voordat het door de filter heen naar buiten gaat. Geen domme vraag ;)

• SolarOrbiter
quote:
Rolfy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:40:
[...]

Je haalt het filter uit het opvangbakje, en knipt het papier wat groter af dan het formaat van de filter. Dan leg je het papier over de filter aan de kant die je daarna terug klemt in het opvangbakje. De luchtstroom gaat dan eerst door het opvangbakje, en daarna door het papier voordat het door de filter heen naar buiten gaat. Geen domme vraag ;)
Heb het ook gedaan

[url][/url]

• Rolfy
quote:
BenEco schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:16:
[...]

Het is een HEPA filter, daar kan je keukenrol echt niet tegen aan.
De keukenrol werkt niet in plaats van het filter, maar zorgt ervoor dat het filter minder snel verzadigd raakt. De foto spreekt voor zich, toch? Al die rotzooi had anders in je filter gezeten. Of ben ik nou gek? 8)7

Vergelijk de foto van jouw filter eens met de foto van mijn filter. Ik zie toch duidelijk dat jouw filter vuiler is dan mijn filter?

Nou weet ik niet hoeveel uren jouw Xiaomi intussen gedraaid heeft, de mijne is nog niet zo oud, en heeft nu 519 minuten gedraaid, en heeft nu 26 keer mijn woonkamer gestofzuigd.

Dan zou ik niet verwachten dat het filter nog spierwit zou zijn, terwijl de mijne dat wel is.
Dan ben ik toch redelijk overtuigd dat de keukenrol een positieve uitwerking zal hebben op de levensduur van het filter.

Het was ook maar gewoon een tip die ik wilde delen, niet meer en niet minder. Iedereen moet er vooral mee doen wat ie wilt, no problem :)

Rolfy wijzigde deze reactie 13-07-2017 23:39 (45%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bart_N
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17-01 14:38
quote:
Shanquish schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:01:
[...]

Wat hadden ze dan moeten doen? Jou bellen met de vraag hoe hoog je bank is zodat ze met het design rekening kunnen houden?
8)7

Nee, natuurlijk niet. Maar zorgen dat het torentje van 1.5cm op de robot met een geavanceerde sensor niet overal lomp tegen aan botst zou zo gek niet zijn als fabrikant niet waar?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Hier was het zo van:
"Een robot stofzuiger, zou dat iets voor ons zijn?"
Haar antwoord:
"Ja dat dacht ik ook laatst aan, maar ik dacht dat vind jij te duur"

*Hier ook twee katten en een hond, dus elke dag stof zuigen. Bakje van de robot zit elke dag prop vol met haren...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rolfy
quote:
Possible schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:21:
Pffff het kriebelt echt om deze robotstofzuiger te kopen.. Wij hebben 2 katten (nou ja eigenlijk1, den andere zien we amper / bijna niet ) en een hond.. Dus elke dag stofzuigen... Probeem is: Hoe ga ik mijn vriendin overhalen :X

Of toch gewoon stiekem bestellen... :+
Een verjaardagscadeau voor je vriendin bestel je toch altijd stiekem? })

"Schat, ik vond het zo erg voor je dat je in je toch al weinige vrije tijd ook nog eens elke dag uren moet stofzuigen... Met dit cadeau heb je meer tijd over om te gaan winkelen met je vriendinnen, of gezellig bij je moeder op de koffie te gaan!" ;w

Voordeel 1: het is niet meer stiekem stiekem, maar lief stiekem! >:)

Voordeel 2: jij hoeft (ook) niet meer te stofzuigen! d:)b

Voordeel 3: je hebt meer vrije tijd voor jezelf omdat je vriendin de deur uit gaat, zonder jou natuurlijk! oOo

Voordeel 4: geen haren meer in je koffie, in je sokken, en in je vloerkleed :9

Voordeel 5: het dubbele milieu voordeel: "weet je eigenlijk wel hoeveel stroom zo'n grote stofzuiger elke dag vreet? Zo'n klein robot dingetje is stukken zuiniger en ook nog eens veel milieuvriendelijker omdat er geen stofzak in gaat die je steeds moet vervangen en die dus in het milieu terecht komt" O-)

Nog meer smoezen nodig? Jongen wat zal jouw vriendin blij zijn met zo'n (vroeg of laat) verjaardagscadeau! _O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rolfy
quote:
RoyVeld schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:16:
[...]

Deze foto doet het bij mij niet
Doet deze het wel bij jou?

https://afbeelding.im/1SfM16oc

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Nelis00
  • Laatst online: 19-01-2019
Gisteren een kleine update aan 'het bedrijf' doorgevoerd.
Heb 2 kleine schansjes gemaakt van een aantal dun kunststof plaatjes. Dit voor de natuurstenen drempel van 3 cm hoog zodat mijn Xiaomi nu ook de onze werkplaats in één run meepakt.

Resultaat: ik lig voor op 99,7% van jullie.
Iemand meer m2's in één run?
Zal volgende week eens alle stoelen en andere troep op tafel zetten of er misschien nog ergens 0,1% te winnen is... :P

Had echt nooit gedacht dat na een goed jaar met een iLife A4 er zulke grote stappen op dit gebied gezet zouden worden. Na de laatste update word de ruimte wel in iets andere vlakken opgedeeld. Was iets onlogischer dan de update hiervoor. Hij is ook een paar keer precies dezelfde lijngebogen lijn van de ene naar de andere ruimte heen en terug gereden.

Ik ben trouwens benieuwd om de lijnen die hij rijd ook iets te maken hebben met de positie van je dock? Als ik mijn dock 90 graden draai tegen een andere muur, zou hij dan ook meteen horizontale lijnen rijden op je map? Eens even testen komende week om meer m2's in minder minuten te maken...

Nelis00 wijzigde deze reactie 15-07-2017 07:25 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
quote:
Finraziel schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 11:46:
Die hoekjes kun je misschien ook met een plumeau/swiffer of zo even doen?
De meeste hoekjes pak ik gewoon mee met het dweilen. Natuurlijk niet geschikt om de hele ruimte mee te doen maar die paar hoekjes gaan prima. Wat daarna nog over blijft (bijna niets) pak ik met allesreinierdoekjes. Wellicht zijn daar betere manieren voor die ik nog ga ontdekken, de robot heb ik nog niet zo lang.
quote:
ocn schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 23:17:

Wat voor oplossing gebruiken jullie voor hoge drempels?
Zelf heb ik geen drempels die mijn stofzuiger hoeft te nemen. Als ik dat wel had zou ik de drempels vervangen door afgeronde exemplaren. Wat minder netjes maar wel makkelijker is een rolstoelsysteem daarvoor.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Het viel me op dat Johnny5 hier ineens niet meer over een drempeltje in de gang kwam vanaf de houten vloer naar de droogloopmat die voor de voordeur ligt, terwijl dat voorheen eigenlijk geen probleem was.

dus ik heb wat testjes zitten doen en wat blijkt nu? als de zuigkracht op maximaal staat, dan is er minder 'energie' om over obstakeltjes te rijden.

ik heb nog niet alle modussen uitgeprobeerd, maar op MAX lukt het niet, maar op balanced gaat het zonder problemen.

voor wat betreft de discussie over het al dan niet nog moeten stofzuigen, ik moet nog wel gewoon stofzuigen, sowieso de trap naar boven en naar zolder, straks als op de 1e etage de vloer is doorgelegd dan kan de robot hier ook schoonmaken.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 11:51
Fuck it, ga hem gewoon bestellen... :P

1500wp-Z Live 5100wp-W Live 6600wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sirhc_95
quote:
Sirhc_95 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:31:
[...]

Ik had toch een paar uur langer moeten wachten, hij staat inmiddels op Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Netherlands :) (heb op 1 juli 's avonds besteld).
En over twee/drie uur wordt hij al bezorgd :) Wat een gave track&trace site heeft DPD trouwens zeg!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sirhc_95
En hij is binnen van Gearbest, er zat inderdaad alleen een verloopplug bij, maar dat mag de pret niet drukken!

Wat een apparaat, hij heeft even een testrondje gedraaid bij mij thuis, maar wat een troep heeft hij opgezogen! Dat terwijl er zaterdag nog gestofzuigd was, maar de Xiaomi komt bij mij onder allemaal kastjes waar niet onder te stofzuigen valt met een normale stofzuiger.

Ik denk dat mijn opa en oma er erg veel plezier aan gaan beleven. Hartelijk bedankt voor al jullie tips en ervaringen!

Sirhc_95 wijzigde deze reactie 17-07-2017 16:26 (0%)
Reden: Enters toegevoegd (gepost vanaf mobiel)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11-01 16:35
quote:
Rival24 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:32:
[...]

Zorg er in ieder geval voor dat je zeker weet dat je je 2.4 Ghz Wifi gebruikt en dan over een uurtje nog een keer proberen.

Je kunt ook proberen om de US Singapore server te proberen, maar dat is wel wat lastiger als je daar nog een nieuw device wilt koppelen. Je moet dan gewoon heel snel zijn met het toevoegen, en de applicatie killen en opnieuw proberen als je te traag bent.

Ik had in het begin ook wat problemen met koppelen, maar na een tijdje lukte het toch terwijl ik eigenlijk niets anders had gedaan dan daarvoor. Volgens mij raken die servers een beetje overbelast :)
Heb van alles geprobeerd in een tijdsbestek van 6 uur, tot aan een wifi-netwerk via de hotspot van mijn iPhone..zonder succes. Ik heb één keer succes gehad, middels het netwerk wat ik op mijn 2e verdieping heb draaien (andere router/ap, ander SSID, WPA-Personal, 2.4 ghz, zelfde wachtwoord) echter reageerde de app daardoor traag (verbinding is ook slecht te bereiken vanaf beneden) waardoor ik deze toch maar weer heb verwijderd uit m'n device list (geen idee of ik op een andere manier het netwerk had kunnen wijzigen :+ )
Anyhow; daarna meermaals proberen te verbinden met netwerk van beneden, zonder succes. En ook het netwerk van boven pakt hij nu niet meer. 8)7

De Netgear Router beneden staat dus op 2.4ghz WPA2-PSK [AES] (en stuurt ook 5ghz uit, maar onder een andere SSID)

--------

Wat betreft de vragen over DPD; Ik heb 8 dagen moeten wachten voordat er verandering op de track&trace-code te zien was. Daarna ging het snel en had ik 'm binnen 2 dagen binnen. Tracking deed ik via de iOS app 'ParcelTrack'

brentnl wijzigde deze reactie 22-07-2017 02:40 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 24-01 18:51
Heb je de grote klep omhoog? Ik kreeg ook geen verbinding, en toen deed ik de klep omhoog en zag ik een knipperend lampje bij het wifi teken. Vervolgens geconnected en voila! Bluetooth misschien ook even aanzetten?
Eerst moet je op je eigen wifinetwerk zitten en vervolgens vraag de app rechtstreeks te connecten met je MI.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 24-01 14:01
quote:
jdiezrequejo schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:26:
Er is een update voor de Mi app uit (iOS) iemand enige idee welke verbeteringen er zijn gedaan? Die Chinese tekens zeggen mij namelijk weinig ;-)
Screenshot > google translate ;)
Geen robot related updates, meer voor home automation spul.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• SolarOrbiter
Ik kreeg meldingen over cliffsensor defect en dustbin dropped.. Kwam thuis. Vandaag vloog mijn robocop van de trap naar beneden. Niet vanwege de sensor. Mijn zoontje van 1 had 'm naar beneden geduwd. Trap en muur hebben deukjes, maar wonder boven wonder, robocop is heel gebleven. Dustbin was eruit gevallen, maar ook niets mis mee. Hij kan dus tegen een stoot zonder tje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sirhc_95
Heb de robot gisteren eindelijk bij mijn opa en oma geïnstalleerd, ze waren er best enthousiast over. Tijdens de eerste ronde ben ik er even bij gebleven, dat was maar goed ook want na een tijdje stopte hij ermee door een foutmelding. Het stofbakje zat in één keer zo vol dat het filter geblokkeerd was, het stof kwam er zelfs door het gat richting de zuigmond uit XD Opzich is dat wel logisch omdat ze vloerbedekking hebben. Het bedienen via de iPad lukte ze ook verrassend snel, al met al tevreden :) (M'n ouders willen er nu ook eentje ;) )

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 13:37
Yes, hij is hier gearriveerd (besteld 12/7), en rijdt vredig zijn eerste ronde.
Installatie al met al erg simpel en snel. Nog geen problemen gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• derhenno
Binnenkort is de Xiaomi schijnbaar te bedienen met je stem:

nieuws: Xiaomi introduceert intelligente speaker voor omgerekend 38 euro

:)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Possible
Voor wie Home assistant gebruikt, er is inmiddels een Xiaomi Vacuum cleaner component toegevoegd:

https://home-assistant.io/components/switch.xiaomi_vacuum/

Momenteel alleen start/stop functie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Murm3l
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 24-01 13:26
Bedankt voor de antwoorden. Ik denk dat ik gewoon een wat zwaardere (stenen) drinkbak zet en die lamellen dat zie we dan wel nog.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marc_22
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13:28
Mijn robotje is ook binnen, instellen was appeltje eitje mede dankzij het doorlezen van dit topic. Geweldig ding zeg, moet alleen nog even goed nadenken over de definitieve locatie van het basisstation.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Klopt ja..
Dit was trouwens het resultaat:

En vandaag is ook mijn kit van filters en borstels binnen gekomen

Had het hier besteld:
http://s.aliexpress.com/yiIvEv67

Acties:
  • +1Henk 'm!

• uibeltje
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 08:23

uibeltje

Idiotheque

Wow! Netjes in een sjiek doosje alsof het een iPhone is 😂. Ik kreeg de reserveborstels los in de doos gegooid

Acties:
  • +2Henk 'm!

• uibeltje
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 08:23

uibeltje

Idiotheque

En spot cleaning kun je ook zonder de app starten door het huisje even ingedrukt te houden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roy1985
  • Laatst online: 24-01 21:15
Ik had een Neato D85, en de Xiaomi draait rondjes om de Neato, letterlijk op elk vlak beter en ook nog eens een stuk voordeliger.

• Sandyman538
  • Laatst online: 13:08

Sandyman538

SandstorM [148839]

quote:
derhenno schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 07:42:
[...]

Je kan de robot gewoon optillen en boven laten stofzuigen. Wees niet bang, geen gedonder (naar beneden) na afloop ;)
Misschien een FAQ oid opnemen in de openingspost?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Possible
Voor de mensen die HAA gebruiken. Hierbij een simpel scriptje om je robot door de weeks / weekends automatisch te triggeren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
##################################################################################################

- alias: 'Dusty Cleaning door de week'
    trigger:
      platform: time
      at: '06:15:00'
    condition:
      condition: time
      weekday:
        - mon
        - tue
        - wed
        - thu
        - fri
    action:
      service: switch.turn_on
      data:
        entity_id: switch.dusty
##################################################################################################

Weekends:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17

- alias: 'Dusty Cleaning in het weekend'
    trigger:
      platform: time
      at: '06:15:00'
    condition:
      condition: time
      weekday:
        - sat
        - sun
    action:
      service: switch.turn_on
      data:
        entity_id: switch.dusty

• Worsteneter
  • Nu online

Worsteneter

www.starthiking.nl

quote:
Kitser schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:03:
[...]

Ik ga meestal de hond uitlaten. Maar dit viel me op.
Als ik nu de cleaning history bekijk zou het inderdaad wel kunnen dat ie het alsnog doet.
https://photos.app.goo.gl/HzWzrHmffsklaZII2
Het zijn die stukken aan de linkerkant.

Ik zal het eens gaan testen.
Thanx
Ja, waarschijnlijk is dat dus z'n eigen verdeling. Ik dacht de eerste keer ook 'huh waarom neem je die hoek niet mee', maar dat komt dus door z'n eigen verdeling. Hij deelt de gescande kamer op in blokjes en werkt per blokje af. Waarschijnlijk zat hij bij jouw filmpje op het randje van een blokje.

• Dacuuu
  • Laatst online: 12:02
Leg er anders is iets neer, als het weg is, is de stofzuiger er geweest. :+

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23-01 19:57
quote:
Dacuuu schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:14:
Mijn vrouwelijke wederhelft heeft de stofzuiger een bijnaam gegeven "Bob". Maar de stem van het apperaat is Engels. Beetje gek.. Nu zag ik hier dat meerdere mensen de stofzuiger een bijnaam geven. Welke namen hebben jullie bedacht?
Nemesis

• TripleQ
  • Niet online
quote:
Mijn vrouwelijke wederhelft heeft de stofzuiger een bijnaam gegeven "Bob". Maar de stem van het apperaat is Engels. Beetje gek.. Nu zag ik hier dat meerdere mensen de stofzuiger een bijnaam geven. Welke namen hebben jullie bedacht?
Stoffie!

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
quote:
Dusty

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh, Nissan Leaf 2.Zero Edition

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
Snuffel :)

• Sander
  • Nu online
quote:
Zorg schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 07:32:
Hoe gaat de stofzuiger om met drempels? Wij (mijn vrouw) stofzuigen en swifferen bijna dagelijks ivm de hond en kinderen. Tussen de woonkamer, keuken, hal hebben we drempels van net iets meer dan een cm. Gaat het hier overheen?

Andere vraag is het geluidsniveau, kan je het in de nacht laten doen? Beneden is ongeveer 125m2 en zou het toch wel fijn vinden dat het elke morgen gedaan zou zijn voordat we beneden komen
Drempels hangen af van de vorm, ik heb een drempel (1 a 1,5 cm) tussen woon en eetkamer en daar gaat hij zonder problemen overheen. Voor de haard ligt een hardstenen plaat van 2,5 cm hoog met afgehoekte kanten en dat snapt hij dan weer niet.

Dit is ook gelijk een antwoord op de geluidsvraag, bij ons staat hij op standje 'balanced' en dan hoor je hem met boven amper, maar zodra hij bijv gaat proberen de hardstenen plaat te bestijgen is er wel wat hoorbaar geluid. Wij laten hem nog wel in de vroege ochtend rijden, ik slaap er over algemeen prima doorheen.

Overigens is de tijd die hij nodig heeft ook heel erg afhankelijk van obstakels, ik gooi nu vaak even 2 bijzettafeltjes omhoog op de bank en dat scheelt 4 minuten stofzuigtijd, maar nog belangrijker, daaronder liggen normaliter veel kruimels en hij past anders niet tussen de poten door

• Marc_22
quote:
Sandyman538 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:18:
[...]

Het is een workaround, maar ik zou het zelf gemakkelijker vinden om dan handmatig met remote control de mi onder bank vandaan te rijden en dan op clean te drukken zodat de ronde gemaakt wordt. Dan komt ze uiteindelijk ook weer terug op het startpunt waar je dan even het bakje kunt legen. Dan hoef je niet (achter/onder) de bank om het dock steeds spanningloos te maken. Aangezien de mi niet zelf de ruimte leert maar alles opnieuw scant lijkt het mij voor nu vrijwel onmogelijk om een andere eindlocatie in te stellen.
Ik doe het net omgedraaid: hij staat bij ons onder een kast in het dock. Na het schoonmaken even met de remote control naar voren rijden, bakje legen en dan mag ie terug naar het dock. Werkt, naar mijn mening, ook prima.

• Sandyman538
  • Laatst online: 13:08

Sandyman538

SandstorM [148839]

quote:
Dacuuu schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:12:
[...]

Spot clean is 1,5 x 1,5 meter om de stofzuiger heen. Ik til hem op naar de plek waar de spotclean moet plaatsvinden, hij doet z'n ding. En kan vervolgens de oplader niet meer vinden. Omdat je hem opgepakt hebt.
Als je haar met remote control naar de spot rijdt en daarna de spotcleaning doet kan ze daarna haar dock wel weer vinden.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Marc_22
Maar het is zo leuk om met de remote control te spelen! :9

• The Killer
  • Niet online
quote:
Sander schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:21:
[...]

Tapijt wegdoen was mijn oplossing, sowieso is zo'n hoogpolig tapijt een bron van kruimels, stof en andere viezigheid en dat ga je (zelfs met een normale stofzuiger) nooit echt lekker schoon krijgen. Bij ons was de 1e robotstofzuiger 5 jaar geleden een goed moment om daar dus een andere voor te kopen :-)

Bij andere meubels (bank, kasten etc) die sindsdien gekocht zijn was ook simpele eis: Of het staat op de grond, of minimaal 10cm pootjes zodat de stofzuiger er onderdoor kan. Scheelt heel erg veel stofnesten in huis :-)
Het tapijt is een week langer in huis dan de Xiaomi en bevalt super. Ook deze optie valt af.

Ik laat in het midden of ik bovenstaande onder al dan niet zachte dwang van de leidinggevende heb getikt. :+

• Dacuuu
  • Laatst online: 12:02
quote:
Sirhc_95 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:51:
Weet iemand misschien waardoor piepende wielen op parket veroorzaakt worden? Mijn eigen Xiaomi draait sinds van de week zijn rondjes en ik hoor zo nu en dan dus de banden piepen. De vorige Xiaomi die naar mijn opa en oma gegaan is, had hier helemaal geen last van op precies dezelfde vloer. Ik zie ook geen haren of iets dergelijks klem zitten bij de wielen.
Wiel asje een beetje droog? Had geloof ik gelezen dat iemand hier op tweakers een druppeltje olie gebruikt had tegen piepen.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Murm3l
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 24-01 13:26
Net geboend? Rubber op geboend parket piept hier ook. Niet echt storend.

De White Walker heeft hier net zijn eerste toertje gedaan :)
Pagina: 1 2 3

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True