Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 17:56

Gezien de grote interesse in de Xiaomi Mi Robotstofzuiger is (na overleg met de Moderators) besloten 2 aparte forumtopics aan te maken binnen de categorie witgoed. Hier worden alle technische aspecten van deze robotstofzuiger besproken.

Voor vragen met betrekking tot prijzen/verzending/levertijden kun je hier terecht.

Een uitgebreide review (met foto's) van deze robotstofzuiger vindt je hier: Xiaomi Mi Robot Vacuum review door blowk (met dank aan Blowk voor het mogen linken naar de review)

Handige informatie volgende uit dit topic voor jullie samengevat:

Geschikt voor:
  • alle soorten vloeren (met uitzondering van geheel zwarte vloeren)*
  • laagpolige (niet zwarte) tapijten*
  • kattenharen
  • (stugge) hondenharen
Niet/minder geschikt voor:
  • zwarte vloeren en tapijten*
  • hoogpolige tapijten (ongeacht kleur) **
* Zwarte ondergronden (vloeren en tapijt) kunnen de valsensoren (cliff sensors) van de Xiaomi laten denken dat er een afgrond is. Een mogelijke oplossing vormt het afplakken van de valsensoren met materiaal van een lichte kleur. Hier enkele voorbeelden:
zwarte vloer - geen probleem
zwart tapijt - geen probleem
zwart tapijt - probleem
** Hoogpolige tapijten: zoals bv vloerkleed ALHEDE van de Ikea (pooldikte 30 mm).

Garantie

Accessoires

Virtual Wall/Magneetstrips: tot nu toe is gebleken dat enkel de originele magneetstrips werken (enkel verkrijgbaar in zwart met een lengte van 2 meter)

Stickers: om je Xiaomi te pimpen. Deze vindt je bijvoorbeeld (maar niet enkel) hier.

Known issues (personal opinion untill verified)

- Bij installatie:

Bluetooth aanzetten op je device
Mi Home app toegang geven tot jouw locatie
5GHz wifi (indien aanwezig) tijdelijk uitschakelen tijdens installatie.

- basisstation niet kunnen vinden: bv indien deze vaker wordt opgetild en ergens anders neergezet zonder dat de laser de ruimte voldoende heeft kunnen scannen.

- In kleine ruimtes of bv een hoek waar zich tevens een kleed bevindt (welke zich enkele centimeters van de muur/rand bevindt) kan een error ontstaan indien 1 wiel zich op de vloer bevindt en de andere op het kleed.
Heb dat zelf ook 1x gehad. Heb de stofzuiger laten staan en herstart, hierna ging deze zonder problemen verder. Dit doet mij vermoeden dat het hier een softwarematig probleem betreft (door de gecombineerde input van alle sensoren) welke dan ook softwarematig op te lossen zou moeten zijn.

Overige

De Xiaomi in aktie met meubels. De Xiaomi is 9,6 cm hoog (inclusief de oranje lasertoren) en 34,2 cm in diameter. Indien de ruimte onder je bank en/of tussen de stoelpoten het toelaat kun je het volgende verwachten:
Tafel + stoelen (vanaf 9:07)
Meerdere stoelen
Stoel (vanaf 4:20 - versneld afgespeeld)
Klapstoel (vanaf 7:03)
Stoel "modern" (vanaf 1:10)
Moderne ronde stoelpoot (3:38 - 3:46)

Als je bank net te laag is kun je natuurlijk ook je bank iets verhogen met vilt of ander materiaal.

Stembediening

Amazon Echo: NA
Google Home: NA
Homey: Xiaomi Mi Home

App

Alternatieve app: android (simpelere versie).

Meerdere devices/accounts: met je mi home account kun je op meerdere devices inloggen/zijn ingelogd (ongeacht besturingssysteem device) en de Xiaomi bedienen.
Je kan de Xiaomi ook "sharen" met een andere account (ongeacht besturingssysteem device). Een ander kan de stofzuiger dan bedienen maar heeft niet alle opties ter beschikking.

derhenno wijzigde deze reactie 30-11-2018 18:45 (255%)

• Rival24
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:50

Rival24

I'll Be Back

Ik heb mijn Xiaomi nu ook zo'n 2 weken in bezit en ben er tot op heden erg tevreden mee. Ik kreeg vanmorgen voor het eerst een berichtje dat ie z'n docking station niet meer kon vinden terwijl hij er zo'n beetje tegenaan staat op het kaartje :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
De mijne is vandaag gearriveerd, was nog 71% geladen. Configuratie via de app ging prima, App wel in de Engelse taal moeten instellen, stond standaard op Chinees ingesteld.
Via de app een software update gedaan, daarna ook een 3 tal keuzes om voice in engels te zetten.

Had hem 23-06 bij Gearbest besteld met priority line / EU express als verzending, en hij is zonder additionele kosten voor 266,99 bezorgd.

Ondertussen was de accu 100% geladen dus maar een eerste ronde:

Het verschil in geluid met de Medion MD16192 is te verwaarlozen maar qua intelligentie is de Mi Vacuum uitmuntend. _/-\o_

Ook fijn dat de timer per dag instelbaar is en niet zoals bij de Medion 1 tijd en voor alle 7 dagen van de week.

BenEco wijzigde deze reactie 06-07-2017 21:57 (8%)

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh, Nissan Leaf 2.Zero Edition

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Dat klopt, als deze netjes aangeschoven staan komt de stofzuiger er niet bij. Wat ik zelf doe is op zuigdag 1 mijn stoelen aangeschoven laten staan, en op zuigdag 2 schuif ik ze van de tafel af. In mijn geval kan de xiaomi dan onder de tafel en stoelen komen. Dan krijg je dit soort taferelen:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:46
quote:
derhenno schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:26:
[...]

Zeker interessant, thanks! Ik had gisteren hetzelfde probleem. Denk dat het een combinatie is van de input van alle sensoren, vandaar dat ik opperde dat een softwareupdate hier eventueel soelaas zou kunnen bieden (druk me voorzichtig uit).

Maar eenmaal derop deed ie wat ie moest doen zonder verdere problemen?
Nouja, hij rijd er wel op, maar tot op heden gaat het telkens fout bij het "pre-scannen" van de omtrek van het stuk wat hij wil gaan schoonmaken. En aangezien hij eerst de buitenkant dus doet, doet ie als eerste de lastige rand.

Dit is wat ie gisteren gedaan heeft:

Daar waar hij gestopt is, en dus niet gezogen is, ligt het kleed. Dit keer liep ie vast in een hoekje met kleed/lamp/poot van de bank, maar eerder was hij helemaal links onder in de hoek vastgelopen. Daarna had ik hem naar de slaapkamer verplaatst, en was hij in de war, en is hij dus opnieuw begonnen. Ik heb daarvan dus ook geen data meer.

Ander dingen die opvielen:
  • De bank is net hoog genoeg om er onder door te gaan, maar niet als er iemand op zit, dus daar had ie ook moeite mee. Vandaar ook een stuk onder de bank wat niet gedaan is.
  • Ik heb wat kabelmanagement moeten doen onder het bed, hij was op een gegeven moment een kluwen kabels achter zich aan aan het trekken
  • Hij rijdt niet naar het balkon, maar op een gegeven moment zat één wiel in de rand van de schuifdeur, daar kwam ie niet meer uit. Volgende keer de deur dicht dus
  • Hij kan niet tussen de stoelpoten door, maar ene keer stoelen aanschuiven, andere keer juist niet (zoals hierboven gesuggereerd was) kan dat wel oplossen
Over het algemeen was ik wel tevreden over de eerste run.

TheFes wijzigde deze reactie 07-07-2017 11:54 (24%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Ik had tot voor kort mijn server op US (Singapore) staan en ik wilde wisselen naar de nieuwe US (recommended) server. Ik kwam er toen helaas achter dat de stofzuiger nog niet beschikbaar is op deze nieuwe server. Helaas is het vervolgens niet meer mogelijk om de stofzuiger op de oude server toe te voegen. Het toevoegen op de Chinese (Mainland China) server is gelukt, maar als ik mijn automation schedule wil bijwerken krijg ik als laatste vraag een chinees scherm voorgeschoteld waar ik geen idee heb wat ik aan het kiezen ben. Wie weet wat hier staat?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
quote:
gotjee schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:22:
Hier de reserve onderdelen aan 17.63, heb ze daar zelf besteld en had ze op 23 juni besteld en op 4 juli in huis: klik
Tnx, ook maar even besteld, is nu inmiddels 19euro en een beetje, maar alsnog vrij goedkoop.
zal 't voorlopig nog niet nodig hebben, maar alvast op de plank hebben liggen is niet erg.

edit: wat plaatjes voor de liefhebbers:

EU stekker in de overdoos.

Voort, aan het werk.

extragratis plattegrondje van de woonkamer, keuken en gang.

Shanquish wijzigde deze reactie 08-07-2017 15:32 (25%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-02 09:43
quote:
Roy1985 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:34:
Hoe krijg je de melding voor sensors schoonmaken weg? Heb ze al gepoetst maar melding is er nog :)
settings->Care->Sensors> onderin kun je klikken op "cleaned"

http://i63.tinypic.com/2qujjmt.png

SolarOrbiter wijzigde deze reactie 11-07-2017 11:58 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ik zie dat je ook allerlei stickers kan kopen om het uiterlijk aan te passen en gelijktijdig te beschermen.

wel lollig, de kat is het er niet mee eens :P

• Shanquish
  • Niet online
Mainland China inderdaad.

Shanquish wijzigde deze reactie 11-07-2017 16:41 (4%)

• BenEco
  • Niet online
quote:
Rolfy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:40:
[...]

Je haalt het filter uit het opvangbakje, en knipt het papier wat groter af dan het formaat van de filter. Dan leg je het papier over de filter aan de kant die je daarna terug klemt in het opvangbakje. De luchtstroom gaat dan eerst door het opvangbakje, en daarna door het papier voordat het door de filter heen naar buiten gaat. Geen domme vraag ;)
Waarom nog een papier filter erbij? er zit al een glad fijn gaas voor het filter aan de stof opvangzijde van de bak als je goed kijkt. veeg je met een borstel zo schoon zonder het papieren filter te raken / beschadigen.

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh, Nissan Leaf 2.Zero Edition

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 21-02 09:43
quote:
Rolfy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:40:
[...]

Je haalt het filter uit het opvangbakje, en knipt het papier wat groter af dan het formaat van de filter. Dan leg je het papier over de filter aan de kant die je daarna terug klemt in het opvangbakje. De luchtstroom gaat dan eerst door het opvangbakje, en daarna door het papier voordat het door de filter heen naar buiten gaat. Geen domme vraag ;)
Heb het ook gedaan

[url][/url]

• Rolfy
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 09-01 17:43
quote:
BenEco schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:02:
[...]

Zou dat standaard gemonteerde gaas dan niet hetzelfde doel hebben? :X .
Het gaas laat volgens mij veel meer vuil door dan het papier, waardoor het filter sneller vervuilt en verstopt raakt. Maar ik kan me vergissen natuurlijk :)

Een foto zegt soms meer dan duizend woorden... ;)

Rolfy wijzigde deze reactie 13-07-2017 23:04 (55%)
Reden: Foto toegevoegd

• BenEco
  • Niet online
quote:
Rolfy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:09:
[...]

Het gaas laat volgens mij veel meer vuil door dan het papier, waardoor het filter sneller vervuilt en verstopt raakt. Maar ik kan me vergissen natuurlijk :)

[afbeelding]

Een foto zegt soms meer dan duizend woorden... ;)
Het is een HEPA filter, daar kan je keukenrol echt niet tegen aan. :)

BenEco wijzigde deze reactie 13-07-2017 23:19 (5%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Nelis00
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-01-2019
Gisteren een kleine update aan 'het bedrijf' doorgevoerd.
Heb 2 kleine schansjes gemaakt van een aantal dun kunststof plaatjes. Dit voor de natuurstenen drempel van 3 cm hoog zodat mijn Xiaomi nu ook de onze werkplaats in één run meepakt.

Resultaat: ik lig voor op 99,7% van jullie.
Iemand meer m2's in één run?
Zal volgende week eens alle stoelen en andere troep op tafel zetten of er misschien nog ergens 0,1% te winnen is... :P

Had echt nooit gedacht dat na een goed jaar met een iLife A4 er zulke grote stappen op dit gebied gezet zouden worden. Na de laatste update word de ruimte wel in iets andere vlakken opgedeeld. Was iets onlogischer dan de update hiervoor. Hij is ook een paar keer precies dezelfde lijngebogen lijn van de ene naar de andere ruimte heen en terug gereden.

Ik ben trouwens benieuwd om de lijnen die hij rijd ook iets te maken hebben met de positie van je dock? Als ik mijn dock 90 graden draai tegen een andere muur, zou hij dan ook meteen horizontale lijnen rijden op je map? Eens even testen komende week om meer m2's in minder minuten te maken...

Nelis00 wijzigde deze reactie 15-07-2017 07:25 (9%)

• Sypher
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:32
Hebben jullie zo'n verloopplug of gewoon een kabel met EU stekker bij jullie bestelling gekregen?
Als ik het zo snel zie is hetgeen wat de dock in gaat vrij gangbaar

.

Klopt dat? Dat lijkt me wat handiger dan zo'n vervelende tussenstekker die vaak niet goed strak blijft zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 15:59
quote:
jdiezrequejo schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:26:
Er is een update voor de Mi app uit (iOS) iemand enige idee welke verbeteringen er zijn gedaan? Die Chinese tekens zeggen mij namelijk weinig ;-)
Screenshot > google translate ;)
Geen robot related updates, meer voor home automation spul.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Klopt ja..
Dit was trouwens het resultaat:

En vandaag is ook mijn kit van filters en borstels binnen gekomen

Had het hier besteld:
http://s.aliexpress.com/yiIvEv67

• C6DL
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 17:15
Ik ben inmiddels al 2 dagen bezig om hem werkend te krijgen met me de app.
Omdat mijn wifi signaal brak was in mijn huis, heb ik een accespoint opgehangen welke via een kabeltje naar mijn router loopt. Wifi probleem is dus opgelost.

Uiteindelijk na het opnieuw resetten van de Mii, heb ik de mogelijkheid om hem opnieuw toe te voegen binnen de app. Alleen nu pakt hij mijn wifi netwerk niet meer.
Hij zegt dat het een publiek netwerk is?

Het is een normaal 5ghz netwerk met WPA2 personal security.
(wifi netwerk: C6-1)

Wat doe ik fout?..
Moet het wifipunt ergens aan voldoen?

C6DL wijzigde deze reactie 20-08-2017 12:57 (4%)

• warcow
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15:51
De xiaomi bevalt mij heel goed, ding is nu een paar keer bezig geweest. Hij maakt een goede map van de kamer ook, dat verbaasde mij erg. Al na een paar meter had hij de kamer grotendeels ingescand.

Wat erg handig zou zijn is als je in de 2d map kon aangeven waar hij niet mag komen. Dat mag Xiaomi van mij nog wel maken in de app. Dan was je niet van die magnetische strips nodig. Heb een paar stukken waar hij wat moeite mee heeft zoals bij de schuifpui.

warcow wijzigde deze reactie 20-08-2017 13:51 (11%)

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09:16
quote:
srdevil schreef op zondag 24 september 2017 @ 00:31:
[...]

In de app zitten ergens de 'care' statestieken, deze houden bij hoeveel de stofzuiger is gebruikt. Daarin raden ze aan de sideborstels na 200uur te vervangen.
Main brush 300 uur
Filter 150 uur
Handig om te weten!

Ik neem aan dat er nog geen mogelijkheid is om alleen een bepaald deel van de kamer te stofzuigen? Ik zou eigenlijk om de dag willen laten zuigen maar wel iedere dag de keuken en rondom de plek van de dieren, omdat daar nu eenmaal de meeste stof ontstaat!
Om nou alles te gaan afzetten met magneetstrip en steeds weer weghalen is niet dé oplossing...denk ik.

Zou mooi zijn als ze dit kunnen inbouwen in een toekomstige update, maar zolang de stofzuiger iedere dag opnieuw scant zal dat wel niet mogelijk zijn, toch?
Anders is misschien het misschien makkelijker om een quick clean mode toe te voegen waarbij hij er figuurlijk de kantjes vanaf loopt.

Is er iemand waarbij dit onderdeel: Rolling Brush Cover kapot is gegaan. Ik hou er wel van om wat reserve onderdelen bij de hand te houden en ga ik zeker de dust box aanschaffen! Maar ik vraag me af of die brush cover snel kapot zal gaan. Zo vaak maak je het denk ik niet open.

Medione1210 wijzigde deze reactie 24-09-2017 20:42 (68%)

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 26-02 23:10

Wootism

aaibaar

Wellicht voor sommige interessant aangezien wel eens voorbij kwam dat hij moeite heeft met donkere vloeren.

Hier werkt hij perfect op onze grijze leistenen vloer welke redelijke wat donkere kleurvariaties heeft. Bij het vloerkleed op onderstaande foto flipt de valsensor compleet en durft hij niet meer voor of achteruit...
Snel weer teruggebracht naar de winkel :)

• stefan14
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 25-02 19:27
Zou de Xiaomi Mi Vacuum problemen hebben met deze vloer?

https://tweakers.net/ext/f/q3VQlzThUgQEqd8bOksGM2Lb/thumb.jpg

• Wootism

Wootism

aaibaar

Ik blijf die floor-scans echt geniaal vinden.
Kwam er dus achter dat een deel van mijn appartement nog schever gebouwd is dan dat ik al dacht :')

• thompouce
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 24-02 14:17
Ik heb de laatste tijd wat gekke problemen met mijn stofzuiger. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft. Zoals te zien op de screenshots maakt de stofzuiger robot af en toe wat, um, banaan-achtige routes. Denk zelf aan de sensoren of aanlopen van één van de wielen. Sensoren heb ik al schoongemaakt, maar misschien moet ik dat grondiger doen.

Edit: heb even gevoeld, rechter wiel loopt net wat stroever. Dat zou wel kloppen met de bocht die hij maakt. Ik heb af en toe ook last van dat de banden wat piepen, maar dat heb ik vaker gelezen. Hij rijdt dan wel gewoon rechtdoor, en zoals op het kaartje te zien is heeft hij daar over het algemeen totaal geen moeite mee.

thompouce wijzigde deze reactie 15-10-2017 23:46 (44%)

• Impry
  • Laatst online: 17-12-2019

Impry

Rallymedia.nl

quote:
Bandago 2804 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:44:
[...]
IK KRIJG OOK GEEN MELDING MEER ALS HIJ KLAAR IS.....VREEMD.....

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• Wootism

Wootism

aaibaar

Misschien heeft het met een update te maken die is doorgevoerd aan de app.
Hier ziet mijn app er opeens compleet anders uit....

• Tommel
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Ik heb ook problemen met mijn Xiaomi Mi Vacuum. Hij werkt wel maar maakt naar mijn idee net iets teveel geluid. Een van de wielen ziet er namelijk uit zoals in onderstaande afbeelding, lijkt mij niet helemaal goed:
Iemand enig idee? Heb al contact gezocht met de verkoper van AliExpress (Chinese Intelligence Store) maar nu even "radiostilte".

• Dacuuu
  • Nu online
quote:
tdw schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:27:
[...]

Nee. Als de Xiaomi achteruit rijdt (wat ie volgens mij sowieso nooit doet) en hij maakt een ongecommandeerde bocht, dan werkt dat hetzelfde als dat de Xiaomi vooruit rijdt en hij maakt een ongecommandeerde bocht.
Het blijft moeilijk klinken, als je een chinees dit duidelijk wil maken gaat het 100% fout. Beter laat die dit aan een chinees zien.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 19:29
Mijn robot is n beetje van slag. De eerste 2x ging hij super efficient de kamer rond, vandaag de eerste keer hield ie er na 14 m2 mee op: "finished cleaning" Nogmaals geprobeerd, ding rijdt echt kriskras overal heen, heel soms lijkt ie een patroon te volgen, en ook hier weer na 10 m2: "finished cleaning"

Waar kan dit aan liggen? Heb niets in mn woonkamer veranderd en er ligt geen troep op de grond.

1e keer:

2e keer:

3e keer:

DCNY wijzigde deze reactie 04-11-2017 11:58 (19%)

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 15:25
quote:
Medione1210 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:47:
[...]

Ik heb dit al eens voorbij zien komen en toen zaten er lange haren rondom de as van één van de wielen. Misschien even hierop controleren?

En anders inderdaad misschien de sensoren, maar hoe vies worden die nou? Zouden die sensoren zo gevoelig zijn?

Ik ben nog steeds benieuwd hoe vaak er defecten zijn. Wie heeft er al één meer dan een half jaar en geen klachten?
Hier heel tevreden, onderstaand de statistieken van alle dagelijkse runs sinds ik hem heb. In al deze runs heb ik volgens mij 2 x gehad dat hij niet zijn weg terug kon vinden, en dat was dan vanwege stuk snoer/veter in de borstel en 1 x omdat hij klem zat onder een trip-trap stoel. That's it, ding is verder gewoon super zeker tov de Neato die ik hiervoor had.

https://tweakers.net/ext/f/RaGQ18voh5ech3S774Y3Eb9e/thumb.jpg

• Lars Kremers
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19:01
Ik heb zojuist de accu open gemaakt, je kan we gebroken zeggen. Zo te zien had ik hier redelijk makkelijk nieuwe cellen in kunnen zetten. Hieronder foto's voor de liefhebbers, deze heb ik nergens kunnen vinden.

1234

• coendeurloo
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 13:34
quote:
Medione1210 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:50:
[...]

Ik heb ook van die horizontale liggers onder de bank. Helaas werkte magneetband niet, maar ik heb er per ligger 2 metalen deurstoppers opgezet (1,59 bij de Action). Dat gaat prima. Ze duwt ze er net niet vanaf.
Ik heb dit nu ook gedaan, maar het lijkt toch niet een ideale oplossing, hij wil toch nog af en toe een stukje over de metalen rand, wat een naar geluid produceert, en ook duwt hij soms de stoppers een stukje opzij als hij in 'paniek' is wanneer hij met 1 wiel over de metalen buis is en zich weer los probeert te werken. Al met al beter dan geen blokkade, maar niet echt een ideale lange termijn oplossing.

coendeurloo wijzigde deze reactie 09-12-2017 15:06 (7%)

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Die witte NL-adapters kun je beter niet gebruiken, dat is echt rommel. Pak gewoon zo'n 8-stekker (ben de officiele naam even kwijt) of zet desnoods zelf een stekker op het eind.

http://www.next-level.nl/media/catalog/product/cache/1/image/390x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/Media/Overige/Euro_voedingskabel_stroomkabel_8_stekker_1.jpg

I'm thankful for the Foo Fighters because I've never felt threatened by a foo
so that means they're doing a hell of a job on the frontlines!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Ik ben redelijk shocked! Ik dacht, laat ik die app eens checken. Het gaat om MiHome, toch?

Dan ben je wel echt een daredevil als je deze permissies accepteert, hoor :o WTF moet je stofzuiger met al deze dingen? Ik heb de app niet geïnstalleerd, dus ik weet niet of ie resident actief is, maar dat zou me niks verbazen. Je geeft dus eigenlijk gewoon een vrijbrief aan Xiaomi om je hele identiteit te zien. Holy fuck :N

I'm thankful for the Foo Fighters because I've never felt threatened by a foo
so that means they're doing a hell of a job on the frontlines!

• BenEco
  • Niet online
quote:
Double_Davy schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:00:
Ik wil hem alleen voor op de begane grond gaan gebruiken dus de sensor afplakken is geen probleem. Echter heb ik ook donkere plinten, gaat dit werken denken jullie?

Hierbij een foto van de vloer en plinten. https://imgur.com/gallery/aWNlA
Donker tapijt, heeft Dusty geen problemen mee. :)
http://i66.tinypic.com/15g8g87.jpg

Heb zwarte meubels, meestal ziet die ze en geen contact. Sommige meubels raakt die heel voorzichtig en vervolgt dan z'n weg met gepaste afstand. Jou plinten zal die net zo mee omgaan waarschijnlijk.

BenEco wijzigde deze reactie 19-01-2018 22:48 (18%)

• kmf
  • Niet online
Ik heb trouwens dit spul gekocht.
https://nl.aliexpress.com...derdelen/32842439192.html

Werkt heel goed. Mits je geen verdieping heb met 100m2 vloeropervlakte en vloerverwarming. Op de helft van de run is het doek al uitgedroogd :P

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• amadeus123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 27-02 20:31
Ik heb vandaag mijn stofzuiger ontvangen.
Tevreden, ja, maar volgens mij doet hij toch dingen die beter kunnen volgens wat ik al gelezen had.

1) Normaal gezien moet de stofzuiger van links naar rechts rijden, draaien, van rechts naar links rijden, draaien enz enz. Echter wat hij op een bepaalde oppervlak deed was van links naar rechts rijden, draaien en schuin terugrijden naar een plaats een beetje verder, dan terugrijden naar de plaats waar hij normaal gewoon moest draaien en dan pas van rechts naar links gaan. Dan opnieuw draaien en terug schuin naar die ene plaats enz enz enz. Vreemd toch? (ZIE RECHTS IN DE ONDERHOEK)

2) Terwijl er mooie open plaatsen zijn om 2 lange ritten te doen van links naar rechts gaat hij 10 korte ritten doen van boven naar onder. Hierdoor moet hij natuurlijk veel meer draaien. Grondig ja maar veel tijdsverlies voor hetzelfde toch? (ZIE LINKS BOVEN EN MIDDEN)

3) Er werd ook over het algemeen soms teruggekeerd naar een plaats waar hij al geweest was (2-3keer). Om dan terug te rijden naar zijn parkour waar hij mee bezig was.

4) 2 vrij duidelijke plaatsen zonder echt obstakels waren niet meegenomen?

Over het algemeen heeft de stofzuiger goede prestaties neergezet, maar na het lezen van de ervaringen hier had ik hem iets slimmer verwacht. Als ik online kijk naar mappen zijn deze ook gewoon slimmer dan wat ik zie van zijn eerst rit hier thuis.

Moet ik hem meerdere ritten laten doorlopen of een soort calibratie van de sensor?

Groeten

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:08
quote:
amadeus123 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:47:
[afbeelding]Ik heb vandaag mijn stofzuiger ontvangen.
Tevreden, ja, maar volgens mij doet hij toch dingen die beter kunnen volgens wat ik al gelezen had.

1) Normaal gezien moet de stofzuiger van links naar rechts rijden, draaien, van rechts naar links rijden, draaien enz enz. Echter wat hij op een bepaalde oppervlak deed was van links naar rechts rijden, draaien en schuin terugrijden naar een plaats een beetje verder, dan terugrijden naar de plaats waar hij normaal gewoon moest draaien en dan pas van rechts naar links gaan. Dan opnieuw draaien en terug schuin naar die ene plaats enz enz enz. Vreemd toch? (ZIE RECHTS IN DE ONDERHOEK)

2) Terwijl er mooie open plaatsen zijn om 2 lange ritten te doen van links naar rechts gaat hij 10 korte ritten doen van boven naar onder. Hierdoor moet hij natuurlijk veel meer draaien. Grondig ja maar veel tijdsverlies voor hetzelfde toch? (ZIE LINKS BOVEN EN MIDDEN)

3) Er werd ook over het algemeen soms teruggekeerd naar een plaats waar hij al geweest was (2-3keer). Om dan terug te rijden naar zijn parkour waar hij mee bezig was.

4) 2 vrij duidelijke plaatsen zonder echt obstakels waren niet meegenomen?

Over het algemeen heeft de stofzuiger goede prestaties neergezet, maar na het lezen van de ervaringen hier had ik hem iets slimmer verwacht. Als ik online kijk naar mappen zijn deze ook gewoon slimmer dan wat ik zie van zijn eerst rit hier thuis.

Moet ik hem meerdere ritten laten doorlopen of een soort calibratie van de sensor?

Groeten

1) Raar ja.
2) Ik zie niet echt een plek waar hij 2 lange ritten zou moeten doen
3) kan goed zijn, geen idee achter de software, maar zal de enige manier zijn om ervoor te zorgen dat er overal zou worden schoongemaakt. Bij mij gaat ie ook soms over dingen dat ie al heeft gedaan.
4) geen idee.

Wacht eerst even af hoe de volgende ritten zijn. Heb je eventueel al meer feedback? Ik geloof dat dit echt maar een eenmalige fout was, en volgende stofzuigbeurten zullen wel goed komen.

• Dexs
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19-02 19:21
Bijna een jaar geleden heb ik de Xiaomi Vacuum gekocht, enorm tevreden mee en heeft inmiddels 7605 m2 schoongemaakt.
Toch zit ik nu met een probleem, hij lijkt stuk. Ik heb overal gezocht naar dit probleem, maar kan het nergens vinden. Misschien zoek ik niet goed of ben ik de enige die dit heeft. Ik denk dat de LIDAR sensor stuk is, daar lijkt het het meeste op. Onderstaand plaatje geeft weer wat er mis is:

Xiami Vacuum stuk

Mijn kamer is gewoon recht en heeft muren, alleen lijkt Rinus ze niet meer goed te herkennen. Het is ook raar dat de kamer draait naar mate hij langer bezig is.
Ik heb hem al een keer uit elkaar gehaald en schoongemaakt maar dit lost niets op. Ten einde raad hoop ik dat jullie mij kunnen helpen of de juiste richting op kunnen wijzen.

Wie helpt mij Rinus reanimeren?!

• iAR
  • Laatst online: 15:07
Ik heb ondertussen nog wat geprobeerd, maar dit blijft het resultaat:

Het oranje uitroeptekentje blijft. Ik heb ondertussen geprobeerd:
- Europa én China als land gekozen
- Wifi op WPA/WPA2 gezet.
- Google DNS uitgezet, OpenDNS gepakt.

Ik heb geen idee wat ik nog meer kan proberen... :?

• iAR
  • Laatst online: 15:07
quote:
CyPh schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:05:
De app kreeg onze MiMi niet gevonden. Op Android en 2 verschillende iOS apparaten geprobeerd maar no luck. Zelfs een oude Android APK geprobeerd maar ook die vond hem niet. Gekoppeld aan het WiFi van de stofzuiger of niet, niets maakte verschil. Tot ik in een YouTube filmpje iemand hoorde vertellen over dat er verschil was tussen de locales in apparaten die gevonden worden. Toen ben ik gaan experimenteren door Singapore te kiezen, daar werd de robot direct getoond nog voordat ik hem liet zoeken.
Vergelijkbaar met dit:

Het viel me gister wel weer op dat als ik Europe kies, dat het plaatje van de stofzuiger de gen2 is. Waarschijnlijk omdat de gen1 officieel niet in Europa is... ?! Dus ik zal vanavond Singapore eens proberen. Maar wat dat anders zal zijn dan Mainland China... :? Wifi kanaal misschien.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dorpse
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16:35
quote:
DennusB schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:10:
[...]

Waar staat die zone cleanup dan? Ik zie t nergens!
Heb een screenshot gemaakt van de app. Deze optie net zoals de nieuwe optie om je Xiaomi naar een plek te sturen staat groot onderin het scherm.

Het ziet er zo uit.
https://tweakers.net/ext/f/A8O9R9klWLPl4EfdtWYH2n2I/thumb.jpg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
quote:
Supertroeper schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 21:35:
Laten jullie de robot gewoon tegen het dock station staan? Of zetten jullie hem uit handmatig. Als ik hem 2 a 3 dagen niet gebruikt weet ik niet of het schadelijk is voor de accu als hij contact blijf maken met het dock station.
Vraag ik me ook af.

Probleem is volgens mij dat de bot constant in verbinding blijft staan via wifi, de accu zal dus redelijk snel leeg lopen.

In de gebruiks aanwezig staat dat je 'm gewoon op de lader moet laten staan.

Ik zit er wel over te denken om er een Xiaomi powerplug tussen te zetten, en dan bijvoorbeeld s'nachts een X aantal uren de stroom er af te laten halen.

Trouwens nog mensen die ook problemen met bepaalde objecten hebben / speciale voorbereidingen doen voordat ze de bot laten rijden?

Mijn Xiaomi loopt geweldig, heb wel het bed moeten verhogen omdat ie daar soms wat onder vast liep.
Verder had ik het probleem bij speakers die wat schuin gedraaid bij gordijnen staan, daar wil hij toch in het hoekje komen waarna hij zich dan omdraaide en met z'n kont achteruit redelijk hard tegen de speaker aan liep.

één keer mee gemaakt dat ie de complete speaker die op spikes staat (momenteel nog op een stukje vloerbedekking gelukkig) gewoon 5 tot 10 cm weg duwde. :? Daar flipte ik wel effe van! :X

Ik heb het nu op gelost door wat schuim profielen die ik er zo omheen flap met wat klittenband, en een magneetstrip zodat hij wat van de gordijnen af blijft.

Kleine moeite iedere keer, maar noodzakelijk in mijn situatie. Verder nul problemen met de zuiger ;)

Hier wat voorbeelden, ben benieuwd naar eventuele oplossingen van anderen!

Het probleem: schuine hoek met een gordijn.

Oplossing: Schuim profiel

Samen met magneetstrip bij gordijn.

Overigens verder geen problemen, ook met de gordijnen niet. Maar in dat hoekje ging het dus toch steeds verkeerd. En de zuiger is best lomp met achteruit rijden dus, als ie wat in de war raakt..

h4ns wijzigde deze reactie 13-05-2018 17:21 (4%)

• wmeester
  • Laatst online: 14:24
Sinds kort staat hier ook een Stoffie te draaien, hij heeft alleen wat moeite met een stoelpoot van een draaistoel. Plaatje:

Daar rost ie nogal stevig op en zit dan soms vast.

Ik heb de stofzuiger al uitgerust met een verlaagde bumper zodat ie de stoel eerder detecteert.

Maar die is van karton en was een proefstukje, helaas na twee rondes is het karton 'verbogen' en rost ie net zo hard op de stoel. Iemand een idee voor een verlaagde bumper of een andere optie? Een stuk kunstof/metaal wat sterk genoeg is om de stofzuigerbumper in te drukken, niet krast, enigsinds flexibel is om de bocht te maken en te plakken is met dubbelzijdig tape...
De stoelpoten verhogen heb ik al gedaan met 3 mm, want er zitten nu viltjes op.

wmeester wijzigde deze reactie 20-07-2018 13:29 (8%)

• Wootism

Wootism

aaibaar

Nou feestje hoor! Heb de 400 cleanups aangetikt *O*

Ding werkt overigens nog steeds als een zonnetje!

• xyl
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 10-02 09:04
Tja, niet ideaal maar dat zou kunnen. Ziet er niet fantastisch uit voor de tafeltjes natuurlijk (met vaste pootjes). Of hopen dat de no-go zones worden geïmplementeerd voor de V1 of “gewoon” een V2 kopen. Heb ik ook gelijk een oplossing voor het volgende probleem in mijn huis. Hier blokkeert hij meestal:

• Lassie dutch
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 26-02 12:11
Jullie soms ook het probleem dat de kaart niet gewist wordt bij een nieuwe clean ronde, maar er een soort gedraaid duplicaat overheen wordt geplakt? Ik heb nog geen manier gevonden om de kaart een forced refresh te geven, dus om te forceren dat hij een volledig nieuwe map genereert.

Zie afbeelding.

Dit heeft tot gevolg dat Richard soms echt de weg kwijt is 8)7 Nu vanochtend heeft hij z'n hele batterij leeggereden, terwijl normaal een ronde ongeveer een uur duurt en 40% batterij overblijft (+- 60m2).

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

• Medione1210
De opvolger van onze 1e generatie robot is er https://www.china-gadgets.de/xiaomi-mi-robot-1s-saugroboter/

Medione1210 wijzigde deze reactie 03-04-2019 12:24 (34%)

• Medjai
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:00
hubertgruber schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:47:
4. Zitten er sensoren of iets in het oplaadstation, achter het semi-transparante plastic?
Nee, het dock is passief. Achter het semi-transparante plastic zit een 'streepjes code' van zwarte en witte vlakken

Mi vacuum dock

• Medione1210
Er is nu een nieuw(?) soort borstels te krijgen voor onze robots. Hebben jullie een idee of 6 borsteltjes beter schoonmaken dan 3?
(Ik heb er een paar besteld, maar verwacht ze pas over ,≥ 1 maand)

Medione1210 wijzigde deze reactie 12-08-2019 20:10 (46%)

• Medione1210
Wat was er mis met mijn link? Gewoon 'delen' vanuit de Ali app gekozen, delen/copy to clipboard en hier geplakt.

Medione1210 wijzigde deze reactie 12-08-2019 23:28 (22%)

• stefan14
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 25-02 19:27
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de BMS in de accupack?

Van de week heb ik er 8 nieuwe cellen op gesoldeerd, alleen met het solderen van de lipjes op de BMS zag ik een vonk en hoorde wat geknetter. Als ik de BMS meet op de B- en B+ kreeg ik 14,4v. De cellen zelf zijn allemaal 3,7v. Op de stekker naar de stofzuiger toe meet ik echter helemaal niks. Stofzuiger doet het dus ook niet meer. Als ik hem in z'n dock plaatst gaat hij aan en na +/- 30sec rijdt hij een klein stukje naar voren en is gelijk spanningsloos. Als ik hem tegenhoud laadt hij ook niet verder.

Ik heb het bij een andere accupack gemeten en daar heb ik 16,2v op de stekker. Ben dus bang dat m'n BMS kortsluiting heeft gemaakt.

Ik kan echter helemaal niks over deze BMS vinden. Het nummer geeft geen resultaten bij Google. De QR code (P11176A00AQ2) levert ook niks op.

Dus ik ga maar opzoek naar een oude accupack, kijken of ik de BMS kan overzetten. Als iemand er 1 heeft liggen, hoor ik dat graag!

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True