Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• karakedi
  • Registratie: maart 2003
  • Nu online
Deze week heb ik mijn mi vacuum gedegradeerd. Voortaan mag hij de bovenverdieping/slaapkamers schoonmaken.
Zijn zaken in de woonkamer zijn overgenomen xiaomi mijia STYJ02YM. Hij deed zijn werk perfect, maar wilde graag een robot met dweil functie.

• BlackShadow
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:32
Heb sinds begin 2018 een 1st gen Xiaomi Roborock S50.
Echter krijg ik al een hele tijd de melding "Try moving the orange laser head ...".
Hier en daar wat filmpjes gevonden dat wanneer je het motortje van de laser head aansluit op de + & - van een USB lader, hij het dan opnieuw doet.

Wel, dat heeft dus tot nu steeds goed gewerkt, echter u valt hij halfweg de woonkamer steeds stil, na een "oplaadbeurt" doet hij het weer ongeveer 30 minuten.

Iemand hier verder ervaring mee? Is het vervangen van de laser head de moeite waard?
Verder steeds zeer tevreden geweest van dit model!

• SolarOrbiter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11-06 13:17
Medione1210 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:11:
[...]

Heb je de accu inmiddels binnen en geïnstalleerd? Mijn Xiaomi is ook 3,5 jaar en deze week tot 2x toe uitgevallen. Gelukkig heb ik de Mijia 1s alweer een tijd als hoofdapparaat en draait de Xiaomi boven zijn rondjes, maar ik ga 'm wel verwennen met een nieuwe accu.
dit weekend was de accu binnen. Meteen vervangen. Ik heb de "fan" ook gelijk vervangen. Het werkt weer goed. robocop val niet mer uit en kan makkelijk 3 verdiepingen met 1 lading weer doen :-D

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:35
SolarOrbiter schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:30:
[...]

dit weekend was de accu binnen. Meteen vervangen. Ik heb de "fan" ook gelijk vervangen. Het werkt weer goed. robocop val niet mer uit en kan makkelijk 3 verdiepingen met 1 lading weer doen :-D
Top!
Welke fan bedoel je?

• SolarOrbiter
ik had ook een error 18. Na het schoonaken van de 'fan" werkte het weer. maar voor de zekerheid toch vervangen met een nieuwe.

• Medione1210
SolarOrbiter schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:36:
[...]

ik had ook een error 18. Na het schoonaken van de 'fan" werkte het weer. maar voor de zekerheid toch vervangen met een nieuwe.
Mooi dat de onderdelen zo goedkoop zijn :)

......

Weet iemand waar ik van die kapjes kan bestellen om de va!sensoren af te dekken?

Plakband(in diverse kleuren geprobeerd) heeft even gewerkt maar geeft nu steeds een error 4.

Andere tips zijn ook welkom.

• SolarOrbiter
vandaag viel Robocop van de trap. een onderdeel s stuk gegaan. ik kan niet echt wat vinden om het tevervangen. weet iemand een linkje en/of ik dit zou kunnen vervangen?

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 16:42
Uit het niets is mijn vacuum offline en krijg m enkel handmatig aan de praat.. Bijzonder is ook dat de stem weer verandert is naar Chinees. Wifilampje is uit, als ik de aan-uitknop en homeknop indruk gaat het blauwe lampje wel knipperen maar gebeurt er niets..

Iemand een tip?

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
DCNY schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:41:
Uit het niets is mijn vacuum offline en krijg m enkel handmatig aan de praat.. Bijzonder is ook dat de stem weer verandert is naar Chinees. Wifilampje is uit, als ik de aan-uitknop en homeknop indruk gaat het blauwe lampje wel knipperen maar gebeurt er niets..

Iemand een tip?
Lijkt me iets mis gegaan met updaten o.id. Kan je geen factory reset doen en daarna kijken of je hem opnieuw verbonden krijgt?

• mitalp
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:54
Medione1210 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:59:
[...]

Weet iemand waar ik van die kapjes kan bestellen om de va!sensoren af te dekken?
Op marktplaats biedt iemand eigen 3d print exemplaren aan als je zoekt op(Xiaomi Roborock cliff sensor covers (deksels afgrondsensor)). Ik heb ze daar zelf afgelopen week besteld, deze werken perfect bij mij.

• Medione1210
mitalp schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:08:
[...]

Op marktplaats biedt iemand eigen 3d print exemplaren aan als je zoekt op(Xiaomi Roborock cliff sensor covers (deksels afgrondsensor)). Ik heb ze daar zelf afgelopen week besteld, deze werken perfect bij mij.
Top! Ik ga meteen kijken.

Edit:
Ik heb de kapjes binnengekregen. Ze passen perfect, maar helaas werkt het niet op mijn Xiaomi. Wellicht wel op andere types. Ik zal ook nog eens zoeken naar tips. (Verschillende soorten tapes en alu foli werkt ook niet)

Edit 2: nadat ik witte papiertjes onder de geprinte kapjes heb geplaatst werkt het alsnog naar wens.

Edit 3: na enkele dagen spontaan weer foutmeldingen en helaas wil de robot niet meer met de kapjes op werken. Ik heb ze dus maar verwijderd.

[Voor 57% gewijzigd door Medione1210 op 13-02-2021 15:54]

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 16:42
rens-br schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:57:
[...]

Lijkt me iets mis gegaan met updaten o.id. Kan je geen factory reset doen en daarna kijken of je hem opnieuw verbonden krijgt?
Thanks! Resetten en opnieuw toevoegen heeft geholpen! Zelfs de geschiedenis is bewaard gebleven..

De Mii Home app is trouwens wel erg traag. Duurt eeuwen voor ie connectie heeft en de map heeft geladen. Maar dat was voor mijn stofzuigerproblemen ook al..

• jewepe
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 06-06 14:59
Hoe gaat deze robotstofzuiger om met drempels en kleine hoogteverschillen (bijv. van kamer naar kamer). Ik las dat kabels een probleem zijn. Welke hoogteverschillen zijn nog eenvoudig te overbruggen?

• rens-br
  • Laatst online: 17:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
jewepe schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:32:
Hoe gaat deze robotstofzuiger om met drempels en kleine hoogteverschillen (bijv. van kamer naar kamer). Ik las dat kabels een probleem zijn. Welke hoogteverschillen zijn nog eenvoudig te overbruggen?
Sinds we in een nieuw huis wonen heb ik (helaas) dorpels en daar heeft het ding nogal moeite mee. Zelfs dorpels van 1 cm zijn al teveel voor het beestje.

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16:31
Hangt af van welke stand de stofzuiger staat.
Op max kan hij minder hoge drempels nemen dan op Quiet.

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:45
Hier heeft hij geen problemen met de drempel tussen de overloop en de badkamer.

• Smobbo
  • Laatst online: 18:02
Ik merk dat de batterij van het oude beestje minder wordt.
Het is ondertussen zo erg dat hij 1.8% per m2 schoonmaken verbruikt.
Dit betekent dat hij nog net de beneden verdieping in 1x aan kan, maar dat zal ergens in de komende maanden wel voorbij zijn.

Dus ik ben aan het kijken naar een vervangende batterij, ik zie er genoeg op AliExpress. Welke is alleen aan te raden?
Ik zie modellen met 5200 tot 9800 mAh, is meer ook gelijk beter?

Heeft iemand hier toevallig al ervaring mee en een goede tip?

• Qon
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 15:35
Ik heb een paar weken terug deze besteld en die was binnen 2 weken binnen. Werkte perfect. Ik heb gewoon de originele capaciteit besteld omdat ik zeker wilde weten dat hij goed past.
https://a.aliexpress.com/_vBEGdR

• Smobbo
Top! Dat was de seller waar ik ook naar keek.
Gelijk besteld (y) !

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19:09

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Na veel reviews lezen wil ik deze mogelijk aanschaffen. Ik wil hem de beneden verdieping laten doen. Kan deze vloerkleden en deurmatten aan? Bevalt die goed?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Smobbo
LuckyLuke schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:58:
Na veel reviews lezen wil ik deze mogelijk aanschaffen. Ik wil hem de beneden verdieping laten doen. Kan deze vloerkleden en deurmatten aan? Bevalt die goed?
Als je hem voor een goede prijs kan krijgen (lees: veel minder dan een roborock s5max) dan kan het interessant zijn.
Het is ondertussen wel een oud model ;)
Vloerkleden kan hij prima aan, mits niet te hoog.
Eerder in het topic is dit volgens mij wel besproken, vlakke kleden gaat goed, maar een schapenvachtje niet...
Deurmatten idem, mits niet te zwart.
Zwart ziet hij namelijk als een gat. Onze deurmat vermijd hij dus altijd.

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19:09

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Smobbo schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:56:
[...]

Als je hem voor een goede prijs kan krijgen (lees: veel minder dan een roborock s5max) dan kan het interessant zijn.
Het is ondertussen wel een oud model ;)
Vloerkleden kan hij prima aan, mits niet te hoog.
Eerder in het topic is dit volgens mij wel besproken, vlakke kleden gaat goed, maar een schapenvachtje niet...
Deurmatten idem, mits niet te zwart.
Zwart ziet hij namelijk als een gat. Onze deurmat vermijd hij dus altijd.
Roborock S5 Max is beter ?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smobbo
LuckyLuke schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:42:
[...]

Roborock S5 Max is beter ?
Allemaal afhankelijk an de prijs uiteraard.
Maar die S5 Max gebruikt het nieuwe ‘per kamer in te delen’ systeem en schijnt een daadwerkelijk bruikbare dweil te hebben.

Bij de eerste xiaomi maakt hij elke keer als hij gaat stofzuigen een nieuwe kaart. Daar kan je vervolgens voor de volgende keer een zone van laten stofzuigen.
De huidige generatie (zoals de s5 Max, maar ook de s4 dacht ik?) gebruikt een systeem waarbij de kaartjes onthouden worden (zelfs per verdieping?) en je dus gewoon kan zeggen ‘doe ff de keuken’ en dan weet hij waar hij naar toe moet.
Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True