Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:58
Deze week heb ik mijn mi vacuum gedegradeerd. Voortaan mag hij de bovenverdieping/slaapkamers schoonmaken.
Zijn zaken in de woonkamer zijn overgenomen xiaomi mijia STYJ02YM. Hij deed zijn werk perfect, maar wilde graag een robot met dweil functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:46
Heb sinds begin 2018 een 1st gen Xiaomi Roborock S50.
Echter krijg ik al een hele tijd de melding "Try moving the orange laser head ...".
Hier en daar wat filmpjes gevonden dat wanneer je het motortje van de laser head aansluit op de + & - van een USB lader, hij het dan opnieuw doet.

Wel, dat heeft dus tot nu steeds goed gewerkt, echter u valt hij halfweg de woonkamer steeds stil, na een "oplaadbeurt" doet hij het weer ongeveer 30 minuten.

Iemand hier verder ervaring mee? Is het vervangen van de laser head de moeite waard?
Verder steeds zeer tevreden geweest van dit model!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05 21:22
Medione1210 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:11:
[...]

Heb je de accu inmiddels binnen en geïnstalleerd? Mijn Xiaomi is ook 3,5 jaar en deze week tot 2x toe uitgevallen. Gelukkig heb ik de Mijia 1s alweer een tijd als hoofdapparaat en draait de Xiaomi boven zijn rondjes, maar ik ga 'm wel verwennen met een nieuwe accu.
dit weekend was de accu binnen. Meteen vervangen. Ik heb de "fan" ook gelijk vervangen. Het werkt weer goed. robocop val niet mer uit en kan makkelijk 3 verdiepingen met 1 lading weer doen :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
SolarOrbiter schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:30:
[...]

dit weekend was de accu binnen. Meteen vervangen. Ik heb de "fan" ook gelijk vervangen. Het werkt weer goed. robocop val niet mer uit en kan makkelijk 3 verdiepingen met 1 lading weer doen :-D
Top!
Welke fan bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
ik had ook een error 18. Na het schoonaken van de 'fan" werkte het weer. maar voor de zekerheid toch vervangen met een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
SolarOrbiter schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:36:
[...]

ik had ook een error 18. Na het schoonaken van de 'fan" werkte het weer. maar voor de zekerheid toch vervangen met een nieuwe.
Mooi dat de onderdelen zo goedkoop zijn :)

......

Weet iemand waar ik van die kapjes kan bestellen om de va!sensoren af te dekken?

Plakband(in diverse kleuren geprobeerd) heeft even gewerkt maar geeft nu steeds een error 4.

Andere tips zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
vandaag viel Robocop van de trap. een onderdeel s stuk gegaan. ik kan niet echt wat vinden om het tevervangen. weet iemand een linkje en/of ik dit zou kunnen vervangen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Kw0MJvKXcqnqGLBCi3Hl9SIPow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43MCKiBduojHmmHwQJMG0Tmw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:31
Uit het niets is mijn vacuum offline en krijg m enkel handmatig aan de praat.. Bijzonder is ook dat de stem weer verandert is naar Chinees. Wifilampje is uit, als ik de aan-uitknop en homeknop indruk gaat het blauwe lampje wel knipperen maar gebeurt er niets..

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
DCNY schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:41:
Uit het niets is mijn vacuum offline en krijg m enkel handmatig aan de praat.. Bijzonder is ook dat de stem weer verandert is naar Chinees. Wifilampje is uit, als ik de aan-uitknop en homeknop indruk gaat het blauwe lampje wel knipperen maar gebeurt er niets..

Iemand een tip?
Lijkt me iets mis gegaan met updaten o.id. Kan je geen factory reset doen en daarna kijken of je hem opnieuw verbonden krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:07
Medione1210 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:59:
[...]

Weet iemand waar ik van die kapjes kan bestellen om de va!sensoren af te dekken?
Op marktplaats biedt iemand eigen 3d print exemplaren aan als je zoekt op(Xiaomi Roborock cliff sensor covers (deksels afgrondsensor)). Ik heb ze daar zelf afgelopen week besteld, deze werken perfect bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
mitalp schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:08:
[...]

Op marktplaats biedt iemand eigen 3d print exemplaren aan als je zoekt op(Xiaomi Roborock cliff sensor covers (deksels afgrondsensor)). Ik heb ze daar zelf afgelopen week besteld, deze werken perfect bij mij.
Top! Ik ga meteen kijken.

Edit:
Ik heb de kapjes binnengekregen. Ze passen perfect, maar helaas werkt het niet op mijn Xiaomi. Wellicht wel op andere types. Ik zal ook nog eens zoeken naar tips. (Verschillende soorten tapes en alu foli werkt ook niet)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tRvkhYgDSc4ze4j4yZxSvQblbVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ws5ndOmk1rNlZwECQjP5cUNI.jpg?f=fotoalbum_large

Edit 2: nadat ik witte papiertjes onder de geprinte kapjes heb geplaatst werkt het alsnog naar wens.

Edit 3: na enkele dagen spontaan weer foutmeldingen en helaas wil de robot niet meer met de kapjes op werken. Ik heb ze dus maar verwijderd.

[ Voor 57% gewijzigd door Medione1210 op 13-02-2021 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:31
rens-br schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:57:
[...]

Lijkt me iets mis gegaan met updaten o.id. Kan je geen factory reset doen en daarna kijken of je hem opnieuw verbonden krijgt?
Thanks! Resetten en opnieuw toevoegen heeft geholpen! Zelfs de geschiedenis is bewaard gebleven..

De Mii Home app is trouwens wel erg traag. Duurt eeuwen voor ie connectie heeft en de map heeft geladen. Maar dat was voor mijn stofzuigerproblemen ook al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jewepe
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-03 10:36
Hoe gaat deze robotstofzuiger om met drempels en kleine hoogteverschillen (bijv. van kamer naar kamer). Ik las dat kabels een probleem zijn. Welke hoogteverschillen zijn nog eenvoudig te overbruggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

jewepe schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:32:
Hoe gaat deze robotstofzuiger om met drempels en kleine hoogteverschillen (bijv. van kamer naar kamer). Ik las dat kabels een probleem zijn. Welke hoogteverschillen zijn nog eenvoudig te overbruggen?
Sinds we in een nieuw huis wonen heb ik (helaas) dorpels en daar heeft het ding nogal moeite mee. Zelfs dorpels van 1 cm zijn al teveel voor het beestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:26
Hangt af van welke stand de stofzuiger staat.
Op max kan hij minder hoge drempels nemen dan op Quiet.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 12:41
Hier heeft hij geen problemen met de drempel tussen de overloop en de badkamer.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 08:35
Ik merk dat de batterij van het oude beestje minder wordt.
Het is ondertussen zo erg dat hij 1.8% per m2 schoonmaken verbruikt.
Dit betekent dat hij nog net de beneden verdieping in 1x aan kan, maar dat zal ergens in de komende maanden wel voorbij zijn.

Dus ik ben aan het kijken naar een vervangende batterij, ik zie er genoeg op AliExpress. Welke is alleen aan te raden?
Ik zie modellen met 5200 tot 9800 mAh, is meer ook gelijk beter?

Heeft iemand hier toevallig al ervaring mee en een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-05 00:12

Qon

Ik heb een paar weken terug deze besteld en die was binnen 2 weken binnen. Werkte perfect. Ik heb gewoon de originele capaciteit besteld omdat ik zeker wilde weten dat hij goed past.
https://a.aliexpress.com/_vBEGdR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Top! Dat was de seller waar ik ook naar keek.
Gelijk besteld (y) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:55

Agent47

I always close my contracts.

Na veel reviews lezen wil ik deze mogelijk aanschaffen. Ik wil hem de beneden verdieping laten doen. Kan deze vloerkleden en deurmatten aan? Bevalt die goed?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Agent47 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:58:
Na veel reviews lezen wil ik deze mogelijk aanschaffen. Ik wil hem de beneden verdieping laten doen. Kan deze vloerkleden en deurmatten aan? Bevalt die goed?
Als je hem voor een goede prijs kan krijgen (lees: veel minder dan een roborock s5max) dan kan het interessant zijn.
Het is ondertussen wel een oud model ;)
Vloerkleden kan hij prima aan, mits niet te hoog.
Eerder in het topic is dit volgens mij wel besproken, vlakke kleden gaat goed, maar een schapenvachtje niet...
Deurmatten idem, mits niet te zwart.
Zwart ziet hij namelijk als een gat. Onze deurmat vermijd hij dus altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Smobbo schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:56:
[...]

Als je hem voor een goede prijs kan krijgen (lees: veel minder dan een roborock s5max) dan kan het interessant zijn.
Het is ondertussen wel een oud model ;)
Vloerkleden kan hij prima aan, mits niet te hoog.
Eerder in het topic is dit volgens mij wel besproken, vlakke kleden gaat goed, maar een schapenvachtje niet...
Deurmatten idem, mits niet te zwart.
Zwart ziet hij namelijk als een gat. Onze deurmat vermijd hij dus altijd.
Roborock S5 Max is beter ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Agent47 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:42:
[...]

Roborock S5 Max is beter ?
Allemaal afhankelijk an de prijs uiteraard.
Maar die S5 Max gebruikt het nieuwe ‘per kamer in te delen’ systeem en schijnt een daadwerkelijk bruikbare dweil te hebben.

Bij de eerste xiaomi maakt hij elke keer als hij gaat stofzuigen een nieuwe kaart. Daar kan je vervolgens voor de volgende keer een zone van laten stofzuigen.
De huidige generatie (zoals de s5 Max, maar ook de s4 dacht ik?) gebruikt een systeem waarbij de kaartjes onthouden worden (zelfs per verdieping?) en je dus gewoon kan zeggen ‘doe ff de keuken’ en dan weet hij waar hij naar toe moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tnawie
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17-08-2021
Na 2 maanden in gebruik was ik er super over te spreken..

Alleen nu werkt hij niet meer, home en aan/uit knop lichten wel op, WiFi lampje ook maar hij doet helemaal niks.

Ook in de app kan ik helemaal niks.
Reset en hard reset geprobeerd, helemaal niks werkt.
Krijg ook geen stem te horen dat de reset gelukt is ofzo.

Wel gister een update gedaan

Iemand die me hiermee verder kan helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:29
Fijn om te lezen dat mensen nog zo actief zijn.
Ik heb heel lang Valetudo RE gebruikt als firmware, ben sinds kort terug naar de originele Valetudo.

Dit omdat ik ook Home Assistant wil gaan gebruiken ipv Domoticz. Hiermee gelijk mijn vraag, hebben jullie het volgende werkend gekregen?
https://github.com/Hypfer/Icantbelieveitsnotvaletudo

Hiermee moet je een PNG kunnen maken van de map en deze aan HA doorgeven.

Ik krijg niets geïnstalleerd op de robot en als ik apt-get update en apt-get upgrade doe, daarna install git, dan blijkt er geen ruimte meer te zijn voor overige installaties.

Als iemand tips heeft, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:29
Tnawie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:05:
Na 2 maanden in gebruik was ik er super over te spreken..

Alleen nu werkt hij niet meer, home en aan/uit knop lichten wel op, WiFi lampje ook maar hij doet helemaal niks.

Ook in de app kan ik helemaal niks.
Reset en hard reset geprobeerd, helemaal niks werkt.
Krijg ook geen stem te horen dat de reset gelukt is ofzo.

Wel gister een update gedaan

Iemand die me hiermee verder kan helpen??
Nieuw gekocht of 2de hands? OFW of CFW?
En eventueel welke Custom Firmware?

Ik heb sinds dag 1 eigenlijk altijd een CFW gehad dus kan helaas niets doen als je de OFW gebruikt. Heb je een hard reset/factory reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nny116
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-05 20:06
Dag allen, onlangs de vacuüm stofzuiger in gebruik mogen nemen. Hij heeft zijn eerste ritje er op zitten, maar loopt veelal stuk op hoogpolig tapijt. Deze heb ik onlangs afgebakend zodat hij hier niet stuk rijd. Dit is ook mooi te zien op de map! Nu vraag ik mij, kan ik de stofzuiger de laatste route van die map laten rijden, zodat ik niet de strips hoef aan te schaffen? Ik wil eigenlijk dat hij de laatste map/ronde blijft rijden. Graag hoor ik jullie tips

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
r0nny116 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:38:
Dag allen, onlangs de vacuüm stofzuiger in gebruik mogen nemen. Hij heeft zijn eerste ritje er op zitten, maar loopt veelal stuk op hoogpolig tapijt. Deze heb ik onlangs afgebakend zodat hij hier niet stuk rijd. Dit is ook mooi te zien op de map! Nu vraag ik mij, kan ik de stofzuiger de laatste route van die map laten rijden, zodat ik niet de strips hoef aan te schaffen? Ik wil eigenlijk dat hij de laatste map/ronde blijft rijden. Graag hoor ik jullie tips
Helaas werkt dat met deze editie niet. Dit omdat hij bij elke start een nieuwe map maakt.
De opvolgers van deze hebben de optie wel binnen de app om gebieden af te bakenen.
Enige optie die je daarom hebt is met magneetstrips blokkeren.

PSN ID: Ancta

• r0nny116
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-05 20:06
Ghostley schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:31:
[...]
Balen en jammer. Kan ik niet met willekeurige magneetstrips blokkeren? Ik heb namelijk op rol magneetstrips liggen. Of moet ik specifiek die ene strips bestellen.

Helaas werkt dat met deze editie niet. Dit omdat hij bij elke start een nieuwe map maakt.
De opvolgers van deze hebben de optie wel binnen de app om gebieden af te bakenen.
Enige optie die je daarom hebt is met magneetstrips blokkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
r0nny116 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:15:
Balen en jammer. Kan ik niet met willekeurige magneetstrips blokkeren? Ik heb namelijk op rol magneetstrips liggen. Of moet ik specifiek die ene strips bestellen.
[...]
Nee, dat maakt niet uit. Zolang ze maar sterk genoeg zijn dat de sensor ze oppikt door het dikke tapijt.
Van de bouwmarkt of ergens anders vandaan is ook prima.

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Wij hebben nu een hoogpolig tapijt. Hier loopt hij steeds op vast. Ik kan alleen nergens vinden om dit tapijt “ over te slaan”. Dus alles meenemen behalve de “ tapijt zone”. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Agent47 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:12:
Wij hebben nu een hoogpolig tapijt. Hier loopt hij steeds op vast. Ik kan alleen nergens vinden om dit tapijt “ over te slaan”. Dus alles meenemen behalve de “ tapijt zone”. Is dit mogelijk?
Nee, zie de laatste 4 berichten direct boven je eigen bericht.
De nieuwere versies kunnen dit wel.

Enige opties zijn magneetstrips onder de rand van je kleed of een ander kleed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Smobbo schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 23:23:
[...]

Nee, zie de laatste 4 berichten direct boven je eigen bericht.
De nieuwere versies kunnen dit wel.

Enige opties zijn magneetstrips onder de rand van je kleed of een ander kleed ;)
Dank! Dan ga ik deze naar boven verplaatsen en kan die mooi de bovenverdieping doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Help....
Robot deed het de afgelopen jaren prima. Ik dacht hem te factory resetten omdat hij een update die werd aangeboden niet wilde installeren. Nu staat hij in het Chinees en krijg hem niet meer naar engels.
Is er een stappenplan met installeren? Welk land de app bv? China, Duitsland of gewoon Nederlands?

Hij is weer verbonden maar als ik de Mi ronot instellingen wil bekijken (om de taal naar engels te zetten) dan bied hij een update aan. Ik kan kiezen uit quit en installeren. Als ik installeren doe geeft hij een melding kan niet installeren. Als ik quite doe sluit de app.

Ik zit dus vast in een installeren loop.

Wie kan me verder helpen, eventueel installeer ik hem weer van scratch.. linkjes mag ook maar ik kom helaas niet verder.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Joe Dancen schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:29:
Help....
Robot deed het de afgelopen jaren prima. Ik dacht hem te factory resetten omdat hij een update die werd aangeboden niet wilde installeren. Nu staat hij in het Chinees en krijg hem niet meer naar engels.
Is er een stappenplan met installeren? Welk land de app bv? China, Duitsland of gewoon Nederlands?

Hij is weer verbonden maar als ik de Mi ronot instellingen wil bekijken (om de taal naar engels te zetten) dan bied hij een update aan. Ik kan kiezen uit quit en installeren. Als ik installeren doe geeft hij een melding kan niet installeren. Als ik quite doe sluit de app.

Ik zit dus vast in een installeren loop.

Wie kan me verder helpen, eventueel installeer ik hem weer van scratch.. linkjes mag ook maar ik kom helaas niet verder.

Dank
zet de docking station naast je router en dan gaan updaten.
Dat heeft bij mij in het verleden wel geolpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
ik krijg het niet voor elkaar. Diverse malen geprobeerd, 2.4 ghz wifi, wachtwoord simpel gemaakt maar toch steeds deze meldin. Ook spul vlak naast de router gezet. Wie helpt me verder? Of een andere site waar ik de vraag kan stellen mag ook. Dank

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0ETduXJuSCpdluQN1vHtMn0P-k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V9RG0oUA0hufqhZ7gdj502V2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joe Dancen
Na heel lang zoeken, alles proberen en meerdere keren geprobeerd te updaten toch de oplossing gevonden. >:) >:) >:)
https://flemmingss.com/ho...-mi-robot-vacuum-cleaner/

Oude app geinstalleerd en de robot werkt weer zoals hij zou moeten werken. Doe geen update want ik kan nu bij alle instellingen en zie ook de map weer.
Hoop dat andere er iets aan hebben.

Edit: toch de updates gedaan via de oude app en dat werkt. Weer de wifi gereset en hem aan de nieuwe app gekoppeld. ook dit werkt

Firmware is nu 3.5.8_004028

[ Voor 22% gewijzigd door Joe Dancen op 21-04-2022 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:26
Weet iemand of het mogelijk is om met custom firmware oid de map te bewaren zodat ik zones kan instellen en die volgens een bepaald tijdschema kan laten schoonmaken? Kan dit standaard met valetudo ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

pimNH schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:47:
Weet iemand of het mogelijk is om met custom firmware oid de map te bewaren zodat ik zones kan instellen en die volgens een bepaald tijdschema kan laten schoonmaken? Kan dit standaard met valetudo ofzo?
Dat kan maar werkt niet goed. Het probleem is dat de map niet onthouden wordt, hierdoor wordt bij elke clean een nieuwe map aangemaakt. Naar mijn ervaring zijn de aangemaakte mappen nooit 100% hetzelfde waardoor dit niet goed werkt. Dit met Valetudo.

Ik heb hiervoor een Dreame L10 Pro aangekocht (ook met Valetudo) en de Xiaomi een verdieping hoger verhuisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
  • Laatst online: 08:26
Ah hier was ik al bang voor, ik had de hoop dat de custom firmware wat functies zou toevoegen. Misschien zelf maar wat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
SolarOrbiter schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:30:
[...]

Na 1 jaar en 8 maanden valt mijn Robocop weer uit , zomaar tijdens het stofzuigen. ik krijg geen foutmelding ofzo.
Originele batterij ging wel 3.5 jaar mee. ik denk dat ik gewoon een extra battery-pack ga bestellen. Robocop verhuizen naar de eerste verdieping. Roidmi eve plus nemen voor de begane grond als main-unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Laatst online: 11-04 22:20
SolarOrbiter schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:03:
[...]

Na 1 jaar en 8 maanden valt mijn Robocop weer uit , zomaar tijdens het stofzuigen. ik krijg geen foutmelding ofzo.
Originele batterij ging wel 3.5 jaar mee. ik denk dat ik gewoon een extra battery-pack ga bestellen. Robocop verhuizen naar de eerste verdieping. Roidmi eve plus nemen voor de begane grond als main-unit.
Die Roidmi eve plus ziet er wel goed uit, en 400€ valt ook nog wel mee! Toch maar over na denken of ik mijn Xiaomi Vacuum 1S naar boven te verhuizen en deze aan te schaffen.

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
JustinoFTW schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:29:
[...]

Die Roidmi eve plus ziet er wel goed uit, en 400€ valt ook nog wel mee! Toch maar over na denken of ik mijn Xiaomi Vacuum 1S naar boven te verhuizen en deze aan te schaffen.
Uiteindelijk nieuwe battery pack voor Robocop besteld en ik heb een Dreame D9 op de kop getikt voor 219 euro. Was binnen 2 dagen geleverd. Ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluz
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-04 14:39
....
Uiteindelijk nieuwe battery pack voor Robocop besteld .....Ben er blij mee.
Welke battery pack heb je gekocht en werkt die naar tevredenheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Ik heb voor 25 euro een batterij via AliExpress gekocht. Shop waar ik m heb besteld, levert deze niet meer.
Ik heb de accu sinds mei 2022 en tot nu toe doet het goed zijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:14

knakworst

Get more sats!

Iemand recent nog een battery pack gekocht en succesvol geïnstalleerd op deze oer robot?

Ik wil er eentje met de hoogste capaciteit. Maar ik kom er met google niet uit welke ik het beste kan kopen.

https://nl.aliexpress.com...3e8b5b5&afSmartRedirect=y

Kan ik gewoon de hoogste capaciteit kopen of moet ik een ander hebben :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
knakworst schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:01:
Iemand recent nog een battery pack gekocht en succesvol geïnstalleerd op deze oer robot?

Ik wil er eentje met de hoogste capaciteit. Maar ik kom er met google niet uit welke ik het beste kan kopen.

https://nl.aliexpress.com...3e8b5b5&afSmartRedirect=y

Kan ik gewoon de hoogste capaciteit kopen of moet ik een ander hebben :?
Ik heb het vervangen. lange tijd terug. maar ik ben voor safe gegaan en de capaciteit genomen wat ik al in de robot had. Ik heb geen verstand van accus en wat de invloed is van een accu nemen met hoger capaciteit. Dus ik hoor graag wat je ervaring hiermee is. dan koop ik voor in de toekomst ook 1 met groter capaciteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprk_nl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:00
knakworst schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:01:
Ik heb de originele batterij bekeken en zag het volgende identificatienr: BRR-2P4S-5200D
Daarmee kwam ik uit bij LaptopBatteryshop.nl.

Ik heb deze nu een maand over de vloer gaan.
De capaciteit lijkt in orde als ik naar de run-time en capaciteit kijk wat er over is na een sessie.
Origineel zat er 74.88Wh in. Dus daar heb ik dan ook nu weer voor gekozen.
Levertijd duurde ongeveer 3 weken

[ Voor 7% gewijzigd door sprk_nl op 29-11-2023 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57
Batterij van de s50 is hier nu ook bijna op. Iemand suggesties voor een goede batterij?

Laatste post die ik kon vinden linked naar een batterij die origineel zou zijn maar op de plaatjes staat (nu) “non genuine.

Ik zie verschillende capaciteiten en heb het idee dat genuine niet altijd echt origineel is. Als het maar veilig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:14

knakworst

Get more sats!

Bij mij waren de wielen ook wel een beetje op aan het raken. Door de batterijen zag ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb daarom maar deze gekocht: uitvoering: Xiaomi Robot Vacuum S12

Werkt super en dat voor 162 euro. Gezien de vorige 6 jaar meeging, ongeveer 2 euro per maand vind ik acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 09:49

Gorefest

serial killer.

Meer mensen het probleem dat hij niet meer via Google assistant/home is aan te sturen? Het lijkt er op de de koppeling met Xiaomi home gewoon helemaal niet meer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

jaspov schreef op zondag 26 mei 2024 @ 16:09:
Batterij van de s50 is hier nu ook bijna op. Iemand suggesties voor een goede batterij?
Mijne was ook op, hij kan nog zo'n 10 minuten zuigen en staat dan stil. Ik heb gewoon een Ali accu besteld, ervaringen kan ik nog niet delen, want hij is nog onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

knakworst schreef op zondag 26 mei 2024 @ 16:26:
Bij mij waren de wielen ook wel een beetje op aan het raken. Door de batterijen zag ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb daarom maar deze gekocht: uitvoering: Xiaomi Robot Vacuum S12

Werkt super en dat voor 162 euro. Gezien de vorige 6 jaar meeging, ongeveer 2 euro per maand vind ik acceptabel.
Die lijkt wel verdacht veel op de oude Mi Vacuum zeg. Zo te zien heeft hij dezelfde sensoren en ook een lidar sensor.

Hoe bevalt het dweilen op het ding?

En toevallig ervaring of deze ook werkt met Home Assistant / Domoticz via de Xiaomi Miiio library?

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 27-05-2024 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Hm, ik gebruik nu denk ik 6 jaar de og Mi Vacuum (roborock). Elke nacht is die aan het stofzuigen. Batterij houdt het nog prima vol.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-04 06:48

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb de batterij dit jaar moeten vervangen. Gewoon een aftermarket batterij via AliExpress gekocht. Werkt prima. Ik raad wel aan iets van een EU warehouse te bestellen, want ik moest 2 maanden wachten op die batterij.

Heb wel wat issues met de software, hij lijkt mijn gekoppelde account niet te onthouden. En dan volgt ie dus ook de schema's niet meer.

[ Voor 54% gewijzigd door ocn op 27-05-2024 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-03 21:17

xyl

Heeft iemand een goede shop voor een nieuwe borstel? Ik heb er al twee uit China laten komen die allebei niet pasten, ook al stond er dat ze geschikt zouden zijn voor de Xiaomi Mi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

ocn schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:20:
Ik heb de batterij dit jaar moeten vervangen. Gewoon een aftermarket batterij via AliExpress gekocht. Werkt prima. Ik raad wel aan iets van een EU warehouse te bestellen, want ik moest 2 maanden wachten op die batterij.

Heb wel wat issues met de software, hij lijkt mijn gekoppelde account niet te onthouden.
Een soort gelijk probleem heb ik ook een tijdje gehad. Op gegeven moment merkte ik dat hij niet automatisch meer werkte (vanuit Domoticz) en bij onderzoek bleek hij dan niet meer aan de wifi te hangen en weer Chinees te praten. Wellicht valt dat samen met de nu brakke accu. Aan de andere kant ik heb het nu al een paar maanden niet meer gehad.

Dus heb zelf nog niet echt ondervangen waar het nu aan kan liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
rens-br schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:51:
[...]

Een soort gelijk probleem heb ik ook een tijdje gehad. Op gegeven moment merkte ik dat hij niet automatisch meer werkte (vanuit Domoticz) en bij onderzoek bleek hij dan niet meer aan de wifi te hangen en weer Chinees te praten. Wellicht valt dat samen met de nu brakke accu. Aan de andere kant ik heb het nu al een paar maanden niet meer gehad.

Dus heb zelf nog niet echt ondervangen waar het nu aan kan liggen.
Ah ik dacht dat dat een Valetudo bug was, maar dat zit dus al standaard in de stofzuiger.
Valtetudo heeft daar een fix voor uitgebracht, dus met de nieuwe Valetudo firmware erop heb ik er geen last meer van gehad.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Kodess schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:45:
[...]

Ah ik dacht dat dat een Valetudo bug was, maar dat zit dus al standaard in de stofzuiger.
Valtetudo heeft daar een fix voor uitgebracht, dus met de nieuwe Valetudo firmware erop heb ik er geen last meer van gehad.
Straks met de nieuwe accu maar even in de gaten blijven houden dan, ik heb niet het idee dat Xiaomi er nog actief updates voor maakt, dus dan is overstappen naar Valetudo wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
xyl schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:41:
Heeft iemand een goede shop voor een nieuwe borstel? Ik heb er al twee uit China laten komen die allebei niet pasten, ook al stond er dat ze geschikt zouden zijn voor de Xiaomi Mi.
Deze set heb ik als laatste besteld, maar wel een tijd terug. Is goed bevallen. Hopelijk is dat niet veranderd.

Onze robot doet het nog prima!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sprk_nl
sprk_nl schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:28:
[...]

Ik heb deze nu een maand over de vloer gaan.
De capaciteit lijkt in orde als ik naar de run-time en capaciteit kijk wat er over is na een sessie.
Origineel zat er 74.88Wh in. Dus daar heb ik dan ook nu weer voor gekozen.
Levertijd duurde ongeveer 3 weken
Ruim een half jaar verder kan ik concluderen dat deze batterij een topper is en het vermogen waar maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:13
De robot is vervangen door een Q7max die je rond deze tijd voor erg weinig kon scoren. De batterij is niet meer voldoende voor de benedenverdieping, hij verhuist nu naar de gang en kantoor. Overweeg nog een vervangende batterij te kopen, de stats ondertussen 871 uur, 46000km2 en 1721 maal schoongemaakt. Reden te meer om weer voor een Xiaomi/roborock te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprk_nl
Achiel007 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:00:
Overweeg nog een vervangende batterij te kopen, de stats ondertussen 871 uur, 46000km2 en 1721 maal schoongemaakt. Reden te meer om weer voor een Xiaomi/roborock te gaan.
Hier zit nu in totaal 997 uur, 62Km2 en 1317 schoonmaakbeurten op.
1 jaar geleden heb ik de batterij vervangen.
Sinds 2018 heeft de originele batterij het 5 jaar uitgehouden.
Het beestje spuit ik eens per jaar helemaal schoon zodat er geen stof meer te vinden is.

Als ik het inschat, fingers crossed, dan gaat de hardware nog prima een batterijleven mee.
Als het niet langer is. De witte klep bovenop is iets vergeeld door de zon.
De enige hardware aanpassing die ik heb gedaan, is een lipje aan de onderkant gemaakt,
zodat ie niet bepaalde meubelpootjes op rijd.

Met de mogelijkheid om te integreren in Home Assistant, zou ik ook weer voor hetzelfde merk kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vitabissj
  • Laatst online: 30-04 10:32
Mijne zit ondertussen op 1597u met 98k m²
ik heb enkel de tandwieltjes een keer moeten vervangen en ook de batterij.
Voor de rest draait hij nog bijna dagelijks, zonder problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik was aan het denken om het ding te vervangen een paar maanden geleden, hij verloor de app verbinding constant, maakte rondjes niet af e.d.. Ik heb toen de batterij vervangen en nu werkt het weer perfect. 1646 keer - 727h gezogen en 42k m2 afgelegd. Still going strong sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

rens-br schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:36:
[...]

Mijne was ook op, hij kan nog zo'n 10 minuten zuigen en staat dan stil. Ik heb gewoon een Ali accu besteld, ervaringen kan ik nog niet delen, want hij is nog onderweg.
Deze accu zit er inmiddels een paar maanden in en bevalt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJac
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 30-04 14:53
Mijn S5 zit op 1069u - 62k m2 - 1630 clean ups. Ik heb nu voor de eerste keer een nieuwe batterij besteld hiervoor. Buiten de borstels heb ik er nog niks aan vervangen.
De oude ging nog wel maar was snel leeg en het leek dat die soms problemen had met opladen.

[ Voor 10% gewijzigd door KJac op 13-12-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
in bezit sinds mei 2017

total time: 2607h
cleaning count: 154k m2
cleaned up: 5369

accu twee keer vervangen :-)
in 2020 ook de "fan' vervangen

[ Voor 24% gewijzigd door SolarOrbiter op 13-12-2024 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:13
Heb zelf de volgende accu, die is gewoon goed, Stoffel doet zijn rondjes weer met alle gemak. https://nl.aliexpress.com/item/1005007427036306.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubertgruber
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:42
Viel de stofzuiger voor vervanging bij jullie ook telkens plotseling uit, ondanks een ogenschijnlijk hoog accuniveau?
En hoeveel mAh heeft de vervangende accu? Ik zie best wat variatie op AliExpress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

hubertgruber schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:32:
Viel de stofzuiger voor vervanging bij jullie ook telkens plotseling uit, ondanks een ogenschijnlijk hoog accuniveau?
En hoeveel mAh heeft de vervangende accu? Ik zie best wat variatie op AliExpress.
Jep, accu is dan gewoon op. Ik heb zelf gewoon de 5200mAh versie gekocht, de originele heeft ook zoveel mAh. Dat was deze: https://nl.aliexpress.com...WnXX&gatewayAdapt=glo2nld, maar de 5200 mAh versie is er zo te zien niet meer.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 18-04-2025 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:21
Om mijn Roborock S7 aan mijn Homey te koppelen, heb ik de token nodig.
Ik heb de Roborock al in de originele MI Home app gezet (ipv de Roborock app). Maar wat daarna? Is hier een goede beschrijving van? Ik kom er met zoeken niet echt uit namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Goofyduck384 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:16:
Om mijn Roborock S7 aan mijn Homey te koppelen, heb ik de token nodig.
Ik heb de Roborock al in de originele MI Home app gezet (ipv de Roborock app). Maar wat daarna? Is hier een goede beschrijving van? Ik kom er met zoeken niet echt uit namelijk
Niemand? Of zit ik met deze vraag in het verkeerde topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Dank voor je tip. Alleen wordt het me niet veel duidelijker. De eerste tip die ik lees kost me de aanschaf van een app. Ik zie meerdere methodes, maar ook ideeen die al heel oud zijn en inmiddels niet meer werken, volgens de comments daaronder.

Er moet toch een “simpele” manier zijn om dit te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tejoh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:59
Die van ons wil na steeds minder ver niet meer uit zijn dock vertrekken. Nu laadt hij nog wel op, maar na een aantal seconden gaat hij weer uit. De batterij heb ik al vervangen, maar dat heeft het probleem niet verholpen. Iemand ideeën? :'(
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de eerste generatie.
Voor de tweede generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2).
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.