Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Belithraldor schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:31:
Hee,

Ik heb sinds kort ook de V1, en werkt prima.
Het enige wat mij opvalt is dat ik in het menu van mijn robot in de Xiaomi Home app, geen live update krijg in mijn kaart.

Ook na het stofzuigen krijg ik geen kaart. Het enige wat ik zie is alleen maar een puntje midden op een grote blauwe kaart.

Verder kan ik ook niet als ik de stofzuiger aan klik, rechtsboven de device settings openen.

Iemand die dit ook wel is heeft gehad?

Server is mainland china.
Dan heb je ws nog geen verbinding met de server. De 3 puntjes veranderen van grijs naar wit als je verbinding hebt en even later verschijnt de kaart.

Kijk eens naar je robot met de klep omhoog. Als het blauwe lichtje snel knippert heb je geen juiste verbinding. Bij mij helpt het dan om de router opnieuw op te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belithraldor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-07-2022
Medione1210 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:34:
[...]

Dan heb je ws nog geen verbinding met de server. De 3 puntjes veranderen van grijs naar wit als je verbinding hebt en even later verschijnt de kaart.

Kijk eens naar je robot met de klep omhoog. Als het blauwe lichtje snel knippert heb je geen juiste verbinding. Bij mij helpt het dan om de router opnieuw op te starten.
Het lampje onder de deksel is gewoon volledig blauw en knippert niet.
Ik had deze besteld:
https://www.gearbest.com/...l?wid=1349303#goodsDetail

Kan het zijn omdat dit dan de "international" versie is dat het weer op een andere server moet staan voordat dit beschikbaar wordt?

Update:
Ik heb hem dus nu ingesteld op de duitse server en dan werkt het wel. Dit komt dus waarschijnlijk omdat het een internationale versie is. wat wel jammer is want mijn lampen kunnen weer niet op duits maar alleen op china, moet toch beter leren kijken als ik wat bestel haha. Thanks in ieder geval

[ Voor 16% gewijzigd door Belithraldor op 28-08-2019 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Belithraldor schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:39:
[...]

Het lampje onder de deksel is gewoon volledig blauw en knippert niet.
Ik had deze besteld:
https://www.gearbest.com/...l?wid=1349303#goodsDetail

Kan het zijn omdat dit dan de "international" versie is dat het weer op een andere server moet staan voordat dit beschikbaar wordt?

Update:
Ik heb hem dus nu ingesteld op de duitse server en dan werkt het wel. Dit komt dus waarschijnlijk omdat het een internationale versie is. wat wel jammer is want mijn lampen kunnen weer niet op duits maar alleen op china, moet toch beter leren kijken als ik wat bestel haha. Thanks in ieder geval
Werkt ie ook met deze app? https://xiaomi.flole.de/
Zo ja, dan kan je misschien de Xiaomi home app op Chinees laten staan voor je andere apparaten? Of werkt het met 2 telefoons/tablet-telefoon of app clone optie?

• Belithraldor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-07-2022
Medione1210 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:24:
[...]

Werkt ie ook met deze app? https://xiaomi.flole.de/
Zo ja, dan kan je misschien de Xiaomi home app op Chinees laten staan voor je andere apparaten? Of werkt het met 2 telefoons/tablet-telefoon of app clone optie?
Ik maak nog geen gebruik van die app. Wel ben ik de home app aan het clonen, maar de vraag is voor mezelf hoeveel waarde ik nog hecht aan de livetracking in de app.
Waarschijnlijk moet ik mijn robot een keer gewoon het hele huis laten doen op de duitse server, dan heb ik sowieso de plattegrond waardoor ik ook zone spot kan gaan doen.

Het belangrijkste voor mij was dat ik bij de device settings kon komen, en dat is dus gelukt door de voorwaarden te accepteren op de duitse server en daarna de robot weer om te hangen naar de chinese server.

Ik ga een tijdje experimenteren met hoe vaak ik nou eigenlijk die live tracking gebruik, want als het voor mij niks toevoegt kan die vanaf nu lekker op de chinese server blijven staan.

Toch bedankt voor de tip nog :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Belithraldor schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:51:
Ik ga een tijdje experimenteren met hoe vaak ik nou eigenlijk die live tracking gebruik, want als het voor mij niks toevoegt kan die vanaf nu lekker op de chinese server blijven staan.
Sinds ik 'MiMi' aan Domoticz heb gehangen gebruik ik de Mi Home nog nauwelijks. Het is vooral om te kijken waar de robot is wanneer deze 'in error' is en wat er aan de hand is (meer informatie is niet uit te lezen in Domoticz). Ik gok dus dat je ook wel af kan zonder 'live tracking'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:07

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

rens-br schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:55:
[...]

Sinds ik 'MiMi' aan Domoticz heb gehangen gebruik ik de Mi Home nog nauwelijks. Het is vooral om te kijken waar de robot is wanneer deze 'in error' is en wat er aan de hand is (meer informatie is niet uit te lezen in Domoticz). Ik gok dus dat je ook wel af kan zonder 'live tracking'.
Ik gebruik het als ik de hond aan het uitlaten ben, om te zien of hij niet net voor de deur bezig is als ik naar binnen wil, verder kijk ik er niet zo vaak naar. Hij gaat normaal gesproken aan, doet z´n rondje en dan zie ik vanzelf wel of hij weer op z´n plekje staat uit te rusten :p

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Medione1210
janvanduschoten schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:20:
[...]

Ik gebruik het als ik de hond aan het uitlaten ben, om te zien of hij niet net voor de deur bezig is als ik naar binnen wil, verder kijk ik er niet zo vaak naar. Hij gaat normaal gesproken aan, doet z´n rondje en dan zie ik vanzelf wel of hij weer op z´n plekje staat uit te rusten :p
Hier rijdt ie altijd 's nachts! Ik heb live tracking alleen in het begin eens gebruikt, al bijna 2,5 jaar geleden.
Wel doe ik tussendoor af en toe zone cleaning, dus de map is voor mij wel belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:19
De livemap is op het begin leuk, maar gebruikte ik daarna ook nooit meer. In de router de stofzuiger onder 'parental control' gezet zodat hij geen internet verbinding kon maken, alleen LAN.

Bediening via HomeAsisstant werkte altijd prima, maar nu toch maar Valetudo een kans gegeven. Binnen een half uurtje heb je hem geflasht, instructies zijn erg goed. Werkt prima, kan nu de manual control en zone cleanup weer op een makkelijke manier gebruiken. :-)

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:37
rens-br schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:55:
[...]

Is dit ondertussen standaard in domoticz? Of moet hiervoor veel worden getweakt?

Carlinkit te koop (voor wireless carplay)

• rens-br

rens-br

Theone098 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:55:
[...]

Is dit ondertussen standaard in domoticz? Of moet hiervoor veel worden getweakt?
Het zijn wel wat stappen, maar het valt mee hoeveel werk het is. Zie ook: https://github.com/mrin/domoticz-mirobot-plugin en https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=65&t=19040.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitabissj
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-04 10:32
Ik had eens een vraagje:
Zijn de vervangstukken (borstel, filters, ...) van de S50 compatibel met deze versie?
Of heeft iemand een goede link voor vervangonderdelen?
Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-05 16:50
Ik heb de stofzuiger gekoppeld aan google home om met mijn stem te bedienen. Het starten en stoppen lukt prima. Alleen krijg ik het NL commando om de stofzuiger terug te laten keren naar de docking niet gevonden.

Engels is google - send the vacuum home.

Maar wie weet wel NL commando werkt?

Terugkeren naar basis
Stuur stofzuiger naar docking

Werken niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien is het: "In je mand!" :P

Nee, is er wel een Nederlandse vertaling voor? Lukt het start en stoppen niet toevallig omdat dat redelijk met het Engels overeen komt?

Anders zou ik nog proberen "Keer terug", "Stuur stofzuiger terug naar thuisbasis" "Ga naar oplaadstation" "Ga naar basisstation". Etc.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:20
Heb nu toch iets vreemds aan de hand: sinds een paar weken wordt de woning altijd maar gedeeltelijk gestofzuigd (ondanks een complete en correcte scan van de woning).
Zit op de laatste firmware (3.3.9_003468).

Iemand een soortgelijke ervaring en eventuele oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 08:35
@derhenno Had ik ook. Hij sloeg een soort cirkels over. Geen idee wat hij dacht te zien waarom hij ergens niet kon komen.

Even alle sensoren extra goed gepoetst en nu gaat het weer prima :) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:20
Smobbo schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:28:
@derhenno Had ik ook. Hij sloeg een soort cirkels over. Geen idee wat hij dacht te zien waarom hij ergens niet kon komen.

Even alle sensoren extra goed gepoetst en nu gaat het weer prima :) !
Thanks, ik ga de stofzuiger dan ook even stofzuigen voor de zekerheid ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-05 16:50
Room42 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 23:01:
Misschien is het: "In je mand!" :P

Nee, is er wel een Nederlandse vertaling voor? Lukt het start en stoppen niet toevallig omdat dat redelijk met het Engels overeen komt?

Anders zou ik nog proberen "Keer terug", "Stuur stofzuiger terug naar thuisbasis" "Ga naar oplaadstation" "Ga naar basisstation". Etc.
Het was "laad stofzuiger op" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ik krijg sinds lange tijd weer een update aangebodene, namelijk 3.5.4_004004.

Ik kan er, behalve op een Russisch forum met slechte Google vertaling, niets over vinden.

Heeft iemand van jullie een idee wat er nieuw aan de update is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Medione1210 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:34:
Ik krijg sinds lange tijd weer een update aangebodene, namelijk 3.5.4_004004.

Ik kan er, behalve op een Russisch forum met slechte Google vertaling, niets over vinden.

Heeft iemand van jullie een idee wat er nieuw aan de update is?
Geen idee. Zal ook eens kijken of ik die erop ga zetten. 'MiMi' heeft al een tijdje een blokkade op de router naar buiten en de Mi Home app werkt dus ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
rens-br schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:32:
[...]

Geen idee. Zal ook eens kijken of ik die erop ga zetten. 'MiMi' heeft al een tijdje een blokkade op de router naar buiten en de Mi Home app werkt dus ook niet.
Ik heb 'm nu 2 rondes laten rijden met de update en ik zie geen verschillen in de map historie. Ik kan vooralsnog ook geen nieuwe opties vinden. Stiekem hoopte ik op no go zones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phawieze
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:56
Na een hele hoop resets ga ik het toch hier proberen. Wat ik ook probeer ik krijg (bijna) altijd 'Connecting to network timed out'. Ik kan hem vinden zowel via 'Devices nearby' als via Manual toevoegen. De eerste stappen gaan altijd prima. Maar bij 'Connected device to network' gaat het altijd mis.

Mijn lieve robotje werkte prima en echt heel tevreden over, maar toen kreeg ik een nieuwe telefoon (A40 ipv S7) en een nieuw Ziggo Modem. Toen probeerde ik weer de app te installeren en te verbinden met de stofzuiger, maar dat lukte dus niet meer. Sindsdien moet ik iedere keer handmatig een ronde starten. Dat wil ik natuurlijk niet. Ik wil weer dat ie dagelijks op een bepaald tijdstip op pad gaat. Maar ja daarvoor moet ik hem eerst in mijn app zien te krijgen.

Wat heb ik geprobeerd:
- 5Ghz netwerk uitgezet.
- App opnieuw geinstalleerd
- App alle benodigde machtigingen gegeven
- Mainland China, Nederland en zelfs Duitsland geprobeerd.
- Bluetooth aangezet
- Robot aan/uit gezet
- Harde reset gedaan
- Chrome geschiedenis op telefoon gewist (ergens gevonden dat dat mogelijk kon helpen).
- Heb naar MAC-filtering gekeken, maar volgens mij staat dat bij mij gewoon standaard uit.
- In mijn modem zie ik hem ook gewoon als connected device. Dus het lijkt mijn telefoon te zijn, die niet doorheeft dat hij wel al aan het netwerk zit.
- Helaas geen andere devices om het te proberen.

Heel soms (mss 2 op de 50 keer) kom ik een stap verder. Waarna de app vraagt om handmatig met het 'roborock' wifi te connecten. 1 maal kwam het netwerk niet naar voren, de tweede maal leek de app the crashen en kon ik weer overnieuw beginnen.

Hebben jullie enig idee?

[ Voor 1% gewijzigd door phawieze op 04-11-2019 17:51 . Reden: App machtigingen toegevoegd ]

• Medione1210
phawieze schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:49:
Na een hele hoop resets ga ik het toch hier proberen. Wat ik ook probeer ik krijg (bijna) altijd 'Connecting to network timed out'. Ik kan hem vinden zowel via 'Devices nearby' als via Manual toevoegen. De eerste stappen gaan altijd prima. Maar bij 'Connected device to network' gaat het altijd mis.

Mijn lieve robotje werkte prima en echt heel tevreden over, maar toen kreeg ik een nieuwe telefoon (A40 ipv S7) en een nieuw Ziggo Modem. Toen probeerde ik weer de app te installeren en te verbinden met de stofzuiger, maar dat lukte dus niet meer. Sindsdien moet ik iedere keer handmatig een ronde starten. Dat wil ik natuurlijk niet. Ik wil weer dat ie dagelijks op een bepaald tijdstip op pad gaat. Maar ja daarvoor moet ik hem eerst in mijn app zien te krijgen.

Wat heb ik geprobeerd:
- 5Ghz netwerk uitgezet.
- App opnieuw geinstalleerd
- App alle benodigde machtigingen gegeven
- Mainland China, Nederland en zelfs Duitsland geprobeerd.
- Bluetooth aangezet
- Robot aan/uit gezet
- Harde reset gedaan
- Chrome geschiedenis op telefoon gewist (ergens gevonden dat dat mogelijk kon helpen).
- Heb naar MAC-filtering gekeken, maar volgens mij staat dat bij mij gewoon standaard uit.
- In mijn modem zie ik hem ook gewoon als connected device. Dus het lijkt mijn telefoon te zijn, die niet doorheeft dat hij wel al aan het netwerk zit.
- Helaas geen andere devices om het te proberen.

Heel soms (mss 2 op de 50 keer) kom ik een stap verder. Waarna de app vraagt om handmatig met het 'roborock' wifi te connecten. 1 maal kwam het netwerk niet naar voren, de tweede maal leek de app the crashen en kon ik weer overnieuw beginnen.

Hebben jullie enig idee?
toon volledige bericht
Dit probleem heb ik ook steeds op mijn Android tablet, maar op mijn Android telefoon werkt het prima (ondanks melding in de Xiaomi app dat het netwerk slecht is(klopt niet) start de map binnen 10 seconden op.
Zelfde probleem heb ik ook met de Mijia 1s en dezelfde app.
Het lijkt dus niet aan de robot te liggen maar aan de app in combinatie met bepaalde hardware/firmware.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Supertroeper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-03 10:23
Ik weet niet of het al bekend is, maar ik kon het zo snel niet vinden hier.

Nu is het mogelijk om Nederland in te stellen als thuisland (server). Ik kwam er toevallig achter toen ik de robot moest resetten door een wifi probleempje met mijn modem.
Met het aanmelden van de robot in de app 'Nederland' gekozen ipv mainland China en het werkt als een zonnetje.
De app laad de robot en kaart veel sneller in, bijna instant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phawieze
  • Laatst online: 09:56
Zie mijn post hierboven.

Ik heb het uiteindelijk op kunnen lossen, door een andere versie van de app te installeren (kreeg ik als tip van een vriend). Blijkbaar zwerft er een versie rond op het internet, ook geen idee hoe ie er aan kwam. Maar na het installeren van die app, werkte het opeens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Wij hebben onlangs een tapijt gekocht waar de Xiaomi robot nogal wat moeite mee heeft, nu wil ik graag een virtual wall aanbrengen. Iemand nog tips voor een goede site waar dit goedkoop aan te komen is?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Gynnad schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:12:
Wij hebben onlangs een tapijt gekocht waar de Xiaomi robot nogal wat moeite mee heeft, nu wil ik graag een virtual wall aanbrengen. Iemand nog tips voor een goede site waar dit goedkoop aan te komen is?
https://nl.aliexpress.com...obot-vacuum-magnetic.html

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

• Gynnad
  • Nu online
Thanks - wil ook meteen wat nieuwe onderdelen bestellen (e.g. de filter en borstel). Maar kan niet helemaal duidelijk zien of dat er verschillen zitten de de filters van de V1 en de Roborock. Weet iemand of dit dezelfde filters zijn, want dan hoef ik niet zo op te letten wat ik bestel of zit er wel degelijk verschil in?

Bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com...1602_5,searchweb201603_53

• BenEco
  • Niet online
Gynnad schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:32:
[...]

Thanks - wil ook meteen wat nieuwe onderdelen bestellen (e.g. de filter en borstel). Maar kan niet helemaal duidelijk zien of dat er verschillen zitten de de filters van de V1 en de Roborock. Weet iemand of dit dezelfde filters zijn, want dan hoef ik niet zo op te letten wat ik bestel of zit er wel degelijk verschil in?

Bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com...1602_5,searchweb201603_53
Type filters boven in de zoekbalk en je hebt antwoord op je vraag gevonden in dit topic. :X .

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
BenEco schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:22:
[...]

Type filters boven in de zoekbalk en je hebt antwoord op je vraag gevonden in dit topic. :X .
Het zal aan mij liggen, maar ik zie die bevestiging niet in dit topic of ik lees er ontzettend overheen. Zie wel iemand die het vraagt en daarna toont iemand een link naar de Aliexpress shop, maar dat is voor mij niet helemaal de bevestiging.

De link in mijn post is die ook compatible met de V1 (en is er überhaupt verschil met de Roborock?)

Edit: blijken inderdaad dezelfde filters te kunnen hanteren (vanaf +/- 1:40):

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Xiaomi First vs Second Gen S50 RoboRock Comparison and Review

[ Voor 15% gewijzigd door Gynnad op 14-12-2019 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

Begin toch wel ernstig tegen de beperkingen van dit ding aan te lopen...

- Dorpel naar de keuken, stofzuiger kan er overheen, maar kan niet meer terug. Blijft gerust een uur proberen, zonder de keuken überhaupt te stofzuigen
- Vloerkleed in de woonkamer, stofzuiger komt er op... maar blijft vervolgens tot het eind der tijden rondjes rijden op het kleed
- 2 fauteuils in de woonkamer hebben scheef oplopende poten... stofzuiger rijdt er om de haverklap op en komt vast te zitten bovenop een poot. Lak is er inmiddels ook wel redelijk vanaf gesleten, want zachtzinnig is dat ding ook niet
- 2 kastjes waar ie wel net onder kon, maar niet meer terug... dus hij trok de kastjes van de muur en liep vervolgens vast. Daarvan de pootjes maar vervangen.

Laten zuigen terwijl ik er niet ben, waar ik 'm ooit voor gekocht heb juist, kan dus niet. Moet altijd wat in de deuropening staan en moet er altijd bij blijven om 'm ergens vanaf te trappen.

• ThijmenR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-03 14:25
Sinds enige tijd ervaar ik wat problemen met de stofzuiger in combinatie met Google Home.

Bij het gebruik van het woord Dock (n de zin Dock <naam>of <de stofzuiger>) ziet google dit als Doc en komen er zoekresultaten naar voren, terwijl de stofzuiger vrolijk verder gaat. In plaats van docken bij het gebruik van laat de stofzuigen docken, komen er resulaten over Dokkum..

Bij zowel mijn vriendin als ikzelf komen de zelfde resultaten naar voren, terwijl onze grote vriend vrolijk door gaat met het stofzuigen.

Hebben meer mensen hier last van en is hier omheen te werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 09:49

Gorefest

serial killer.

@ThijmenR Ik zeg altijd iets van stofzuiger opladen dan gaat hij ook terug naar zijn dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:29
Ze is weer gereset. :-(

Met Valetudo users die dit vanavond hebben ondervonden?

Komende week maar weer een CFW flash uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-04 13:08
RedRayMann schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:18:
Ze is weer gereset. :-(

Met Valetudo users die dit vanavond hebben ondervonden?

Komende week maar weer een CFW flash uitvoeren
Jep ik ook.. tweede keer in een maand. Ik kreeg hem na opnieuw flashen niet verbonden met wifi en via ssh kwam ik er ook niet op. Was het behoorlijk zat, dus heb volledige factory reset gedaan (Xiaomi OS), maar nu zie ik geen kaart en kan ik ook niet bij het menu :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
Pindakaaskroket schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 07:26:
[...]

Jep ik ook.. tweede keer in een maand. Ik kreeg hem na opnieuw flashen niet verbonden met wifi en via ssh kwam ik er ook niet op. Was het behoorlijk zat, dus heb volledige factory reset gedaan (Xiaomi OS), maar nu zie ik geen kaart en kan ik ook niet bij het menu :?
Heb nog niet de tijd genomen. Gelukkig reset ze zichzelf niet zo vaak bij mij. Zag dat er ook een Valetudo RE bestaat. Ergens in dit topic benoemd. Misschien ga ik dat proberen omdat Valetudo op 0.4.0 blijft en Valetudo RE recenter een update heeft gehad.

--edit--

Valetudo RE is niet eerder hier besproken maar ik heb er over gelezen op github. Dus hierbij het linkje.
https://github.com/rand256/valetudo

Ik ga er zo aan beginnen, zal enkele tips delen, weet niet of het nog werkt en of het bij iedereen werkt.
- Eigen wifi uit
- Telefoon hotspot met zelfde SSID en wachtwoord als je thuis netwerk
- Oude telefoon zonder persoonsgegevens (dus ook andere google account) en daar de aangepaste Mi app op zetten om de token te achterhalen

Je stofzuiger kan dan via je hotspot toch even met China praten om eventueel de token te achterhalen.

--edit--

weer een nieuwtje. ik ga dit proberen.
https://forum.xda-develop...re-xiaomi-vacuum-t3896526

[ Voor 36% gewijzigd door RedRayMann op 29-01-2020 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
Ik heb deze ook zojuist geprobeerd. Krijg het niet aan de praat, ook gereageerd op het XDA topic. Timeout na 10 tries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Pindakaaskroket schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:52:
[...]

Ik heb deze ook zojuist geprobeerd. Krijg het niet aan de praat, ook gereageerd op het XDA topic. Timeout na 10 tries
Ik ga zo stoppen. Alles faalde...

Maar uiteindelijk snapte ik een van mijn fouten. De vacuüm zit niet tegen de dock. Dus kreeg daarom steeds foutmeldingen. Ik had haar bij mij staan, bij de computer en bij mijn access point voor goed wifi signaal.

Maar ik probeer nu de Win-mirobo 1.1.0 Windows tool. Maar ook nu een fail.

Ik ga slapen. Probleem voor later :(

--edit--

Ja, nou, misschien!
Ze praat Chinees tegen mij en de Windows tool zegt "installing"

Maar alsnog, wacht dit even af en dan gaat alles uit. Ga een andere keer verder. Ben benieuwd of jullie succes hebben.

--edit--

Voor de zekerheid, ik heb hem geflashed!
Maar nu alles uit en later kijken hoe nu verder.

ik kon het niet laten, ben nu een nieuwe firmware aan het installeren met Valetudo RE er al standaard in; https://github.com/rand256/valetudo/releases/tag/0.8.2
Ik gebruik deze; v11_003468.pkg

Klik op "Deployment" voor meer info
(of kijk hier; https://github.com/rand256/valetudo/tree/testing/deployment)

Ben benieuwd

[ Voor 34% gewijzigd door RedRayMann op 29-01-2020 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
RedRayMann schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:06:
[...]
ik kon het niet laten, ben nu een nieuwe firmware aan het installeren met Valetudo RE er al standaard in; https://github.com/rand256/valetudo/releases/tag/0.8.2
Ik gebruik deze; v11_003468.pkg
Ik heb dezelfde versie geprobeerd alleen dan via de app. Hoe werkt die Windows tool precies? Ik neem aan dat je wifi / bluetooth nodig hebt op je Windows machine?

Dat heb ik beide niet, enkel op m'n MacBook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Pindakaaskroket schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 06:50:
[...]

Ik heb dezelfde versie geprobeerd alleen dan via de app. Hoe werkt die Windows tool precies? Ik neem aan dat je wifi / bluetooth nodig hebt op je Windows machine?

Dat heb ik beide niet, enkel op m'n MacBook
Vandaag een hele drukke dag, dus vandaar afwezig van het forum. Ik ben nog van plan een kleine how-to te schrijven. Ook voor mijzelf :-)

Samengevat;
Reset van robot
App gebruikt voor token
MiHome gebruikt om aan netwerk te koppelen
Windows tool gebruikt om te flashen

Op deze manier zat de robot wel in mijn netwerk en heeft je Windows computer alleen netwerk toegang nodig. Eventueel bedraad.

De app moet ik nog een keer uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
  • Laatst online: 12:37
Sinds gister ook mijn Xiaomi stofzuiger binnen, helemaal happy. Alleen via de app (Android, Samsung Galaxy s10) krijg ik helaas geen map te zien. Ook kan ik de opties niet aanklikken, die lijken wel greyed out.. Ik dacht dus slim te zijn en mijn iPad hier voor te gaan gebruiken. Als ik dan echter mijn account weer heb toegevoegd krijg ik de error 'Please select te local server'.
Eerst dacht ik dat de sensor in de stofzuiger kapot was die de plattegrond moet maken, maar na het installeren van FloleVac krijg ik wel gewoon een map te zien... Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan14
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 10:48
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de BMS in de accupack?

Van de week heb ik er 8 nieuwe cellen op gesoldeerd, alleen met het solderen van de lipjes op de BMS zag ik een vonk en hoorde wat geknetter. Als ik de BMS meet op de B- en B+ kreeg ik 14,4v. De cellen zelf zijn allemaal 3,7v. Op de stekker naar de stofzuiger toe meet ik echter helemaal niks. Stofzuiger doet het dus ook niet meer. Als ik hem in z'n dock plaatst gaat hij aan en na +/- 30sec rijdt hij een klein stukje naar voren en is gelijk spanningsloos. Als ik hem tegenhoud laadt hij ook niet verder.

Ik heb het bij een andere accupack gemeten en daar heb ik 16,2v op de stekker. Ben dus bang dat m'n BMS kortsluiting heeft gemaakt.

Ik kan echter helemaal niks over deze BMS vinden. Het nummer geeft geen resultaten bij Google. De QR code (P11176A00AQ2) levert ook niks op.

Dus ik ga maar opzoek naar een oude accupack, kijken of ik de BMS kan overzetten. Als iemand er 1 heeft liggen, hoor ik dat graag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S27nNSDVf2I5DsZzhQcPT7if/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:06
stefan14 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:17:
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de BMS in de accupack?

Van de week heb ik er 8 nieuwe cellen op gesoldeerd, alleen met het solderen van de lipjes op de BMS zag ik een vonk en hoorde wat geknetter. Als ik de BMS meet op de B- en B+ kreeg ik 14,4v. De cellen zelf zijn allemaal 3,7v. Op de stekker naar de stofzuiger toe meet ik echter helemaal niks. Stofzuiger doet het dus ook niet meer. Als ik hem in z'n dock plaatst gaat hij aan en na +/- 30sec rijdt hij een klein stukje naar voren en is gelijk spanningsloos. Als ik hem tegenhoud laadt hij ook niet verder.

Ik heb het bij een andere accupack gemeten en daar heb ik 16,2v op de stekker. Ben dus bang dat m'n BMS kortsluiting heeft gemaakt.

Ik kan echter helemaal niks over deze BMS vinden. Het nummer geeft geen resultaten bij Google. De QR code (P11176A00AQ2) levert ook niks op.

Dus ik ga maar opzoek naar een oude accupack, kijken of ik de BMS kan overzetten. Als iemand er 1 heeft liggen, hoor ik dat graag!

[Afbeelding]
Ik heb er nog een liggen. Stuur maar een DM bij interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-08-2024
Inmiddels heb ik hem ook eens gekoppeld aan mijn google home
En werkt ook als ik hem activeer via de google home app
Alleen hoe krijg ik hem aan via mijn stem?

Als ik zegt, hey google zet stoffie aan .. dan probeert hij stoffie af te spelen op spotify?..en vervolgens een fout.
Bij hernoemen doet hij hetzelfde..

Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
C6DL schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:13:
Inmiddels heb ik hem ook eens gekoppeld aan mijn google home
En werkt ook als ik hem activeer via de google home app
Alleen hoe krijg ik hem aan via mijn stem?

Als ik zegt, hey google zet stoffie aan .. dan probeert hij stoffie af te spelen op spotify?..en vervolgens een fout.
Bij hernoemen doet hij hetzelfde..

Hoe doen jullie dit?
Probeer eens hey google, start stoffie. uit met: hey google, stop stoffie en docken: hey google dock stoffie.
Werkt hier prima met Truus en Grietje. :)

Edit: Misschien de boel even synchroniseren met: hey google, synchroniseer alles.
@C6DL wat antwoord google assistent als je zegt: synchroniseer alles? als het goed is ok, ik synchroniseer (namen van je geinstalleerde apps). Is dit niet zo dan zul je eerst handmatig je apps moeten synchroniseren via google account op je telefoon.

[ Voor 21% gewijzigd door BenEco op 15-02-2020 19:19 ]

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-08-2024
BenEco schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:12:
[...]

Probeer eens hey google, start stoffie. uit met: hey google, stop stoffie en docken: hey google dock stoffie.
Werkt hier prima met Truus en Grietje. :)

Edit: Misschien de boel even synchroniseren met: hey google, synchroniseer alles.
Syncen had geen nut helaas
Wat bedoel je nou precies te zeggen met hey google stop stoffie en docken? :D
Ik wil hem juist aankrijgen. Wat ik ook zeg, hij linkt alles met spotify.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier werkt het precies zoals BenEco zegt.

"Hey Google, start Stoffie" laat hem starten
En "Het Google Stop Stoffie" laat hem pauzeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
C6DL schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:14:
[...]

Syncen had geen nut helaas
Wat bedoel je nou precies te zeggen met hey google stop stoffie en docken? :D
Ik wil hem juist aankrijgen. Wat ik ook zeg, hij linkt alles met spotify.
Heb je in je google account onder gegevens en personalisatie - web en app-activiteit aan staan en een vinkje bij - Inclusief spraak- en audio-opnamen? Net even getest, als je dit uit zet dan werkt spraak om je apparaten / stoffie aan te sturen niet. :)

[ Voor 9% gewijzigd door BenEco op 15-02-2020 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Als je een stofzuiger zoekt van om en bij de 200 euro, dus niet veel hoger. Is dit dan nog altijd de beste kandidaat? (Ik zocht eerst naar de 1S maar lijkt momenteel met zijn 280 euro nog een pakje te duur).

Ik heb deze stofzuiger zelf en ben er heel tevreden mee, maar ik kocht hem bijna 3j terug voor ongeveer deze prijs. Mogelijks zijn jullie van andere merken meer overtuigd als je budget niet veel hoger kan dan 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Valetudo RE heeft een update!
Ga er zelf later naar kijken, maar misschien hebben jullie er iets aan.

Ben blij verrast, want Valetudo (het origineel) is op 0.4.0 blijven hangen.

En heb eerder aangegeven een how-to zou schrijven, maar daar is het nog niet van gekomen. Hopelijk lukt het met de tutorials van Valetudo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
amadeus123 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:17:
Als je een stofzuiger zoekt van om en bij de 200 euro, dus niet veel hoger. Is dit dan nog altijd de beste kandidaat? (Ik zocht eerst naar de 1S maar lijkt momenteel met zijn 280 euro nog een pakje te duur).

Ik heb deze stofzuiger zelf en ben er heel tevreden mee, maar ik kocht hem bijna 3j terug voor ongeveer deze prijs. Mogelijks zijn jullie van andere merken meer overtuigd als je budget niet veel hoger kan dan 200
Voor dit geld zou ik geen andere willen. Heb hem ook 3 jaar geleden gekocht voor €220. In mijn ogen nog steeds het meeste 'bang for buck' in de categorie robotstofzuigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubertgruber
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:26
ralph075 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:31:
[...]

Voor dit geld zou ik geen andere willen. Heb hem ook 3 jaar geleden gekocht voor €220. In mijn ogen nog steeds het meeste 'bang for buck' in de categorie robotstofzuigers.
Ik zoek ook naar een extra stofzuiger voor de bovenverdieping, maar kom steeds op deze uit. Ik zou ook niet kunnen bedenken welke functionaliteit ik mis in mijn trouwe Xiaomi. Zelfs met stock firmware is er genoeg te doen met Flolevac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-03 21:17

xyl

Hier ook al twee jaar tevreden. Het enige wat ik wel nog steeds mis, is de mogelijkheid om no-go zones in te stellen. Om die reden zou ik wel overstappen naar een ander model als ik nu een nieuwe zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
Vanmorgen stond er voor Truus, Grietje en Spare een firmware update 3.5.4_004007 klaar. ze zijn nu bijna 3 jaar oud en draaien zonder problemen hun rondjes, netjes dat ze deze nog van updates voorzien.
Tot nu toe is het onderhoud aan deze stofzuigers niet meer dan "clean dust bin". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubertgruber
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:26
BenEco schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:51:
Vanmorgen stond er voor Truus, Grietje en Spare een firmware update 3.5.4_004007 klaar. ze zijn nu bijna 3 jaar oud en draaien zonder problemen hun rondjes, netjes dat ze deze nog van updates voorzien.
Tot nu toe is het onderhoud aan deze stofzuigers niet meer dan "clean dust bin". :)
Hier ook deze update binnen. Ik hoopte nog even op zones, maar er lijkt op het oog niets te zijn veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
xyl schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:08:
Hier ook al twee jaar tevreden. Het enige wat ik wel nog steeds mis, is de mogelijkheid om no-go zones in te stellen. Om die reden zou ik wel overstappen naar een ander model als ik nu een nieuwe zou kopen.
Ik heb een tijdje terug de vergelijkbare Mijia 1s aangeschaft omdat ik graag de no go zones/ en select zone clean wilde hebben en ik ben er erg blij mee! De 'oude' doet nu zijn rondjes op de 2e verdieping.
Borstels, bakje, filter, accu e.d. zijn. uitwisselbaar dus dat is ook na dit als er iets defect raakt en het lang duurt voordat nieuw materiaal binnen is!
[b]hubertgruber schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:09:[/bAllemaal doorgekookte rotzooi. Met grote kans op voedselvergiftiging.
[...]

Ik zoek ook naar een extra stofzuiger voor de bovenverdieping, maar kom steeds op deze uit. Ik zou ook niet kunnen bedenken welke functionaliteit ik mis in mijn trouwe Xiaomi. Zelfs met stock firmware is er genoeg te doen met Flolevac.
Voor die paar tientjes meer zou ik de 1s bestellen, met name voor de no go zones en select zone clean.
Ik heb een paar maanden terug 239 euro betaald(na coupons en cashback).

PS in 2 weken tijd 2 updates binnengehaald! Mooi om te zien dat ze toch nog steeds aan de firmware van deze 'oude' machine werken!

[ Voor 35% gewijzigd door Medione1210 op 07-04-2020 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
En weer een update van Valetudo RE
Ik ga van 0.8.2 naar 0.9.3

https://github.com/rand256/valetudo/releases/tag/0.9.3

Ik heb de eerste generatie Xiaomi Vacuum en hij rijd alweer 2,5 jaar rond. Ben nog super tevreden en heb nog geen onderdelen hoeven wisselen (heb toen wel een setje onderdelen gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

Heeft iemand een suggestie wat ik tegen deze ongein kan doen? Zijn verdomd prijzige stoeltjes, maar die poten worden compleet gesloopt en ik ben dus constant die stofzuiger er vanaf aan het trappen omdat ie continu vastloopt. Op deze manier is het voordeel van een robot stofzuiger verwaarloosbaar...

Heb al dopjes onder die poten gedaan, maar die halve centimeter maakt ook geen verschil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BAXKM8TCQu-B9zJVmAZ7Ea48jQ4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8JDgsxROoiZAt3m33EaGHGQC.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
DizzyWeb schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:42:
Heeft iemand een suggestie wat ik tegen deze ongein kan doen? Zijn verdomd prijzige stoeltjes, maar die poten worden compleet gesloopt en ik ben dus constant die stofzuiger er vanaf aan het trappen omdat ie continu vastloopt. Op deze manier is het voordeel van een robot stofzuiger verwaarloosbaar...

Heb al dopjes onder die poten gedaan, maar die halve centimeter maakt ook geen verschil.

[Afbeelding]
Stoel op z'n kant leggen?
De no-go stripjes helpen denk ik niet echt, dan blijft hij er tegenaan bonken.

Wij hebben ook 1 stoel (tripp-trapp) waar hij precies onder kan komen en dan niet meer terug komt (dan sleept hij de stoel door de kamer). Die leggen we of op z'n kant of draaien we met de kwetsbare kant tegen de muur (lijkt me bij jullie stoel niet te kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

Smobbo schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:20:
[...]

Stoel op z'n kant leggen?
De no-go stripjes helpen denk ik niet echt, dan blijft hij er tegenaan bonken.

Wij hebben ook 1 stoel (tripp-trapp) waar hij precies onder kan komen en dan niet meer terug komt (dan sleept hij de stoel door de kamer). Die leggen we of op z'n kant of draaien we met de kwetsbare kant tegen de muur (lijkt me bij jullie stoel niet te kunnen).
Hmm, bedankt, maar dat gaat 'm niet worden. Dat zou zo veel ruimte in beslag nemen, dan kan ik niet zo goed niet stofzuigen. En het hele punt van dat ding is dat ik er geen omkijken naar heb, niet dat ik iedere keer de kamer moet verbouwen... Dan kan ik ze net zo goed iedere keer naar de gang slepen en daar wil ik nu net van af...

Denk dat die strips ook niks worden nee.

Op deze manier moeten die stoelen er uit en moet er wat anders komen. Beetje zonde om 3x zo veel uit te moeten geven om een stofzuiger te kunnen gebruiken dan dat ding überhaupt gekost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 21:49
DizzyWeb schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:39:
[...]

Hmm, bedankt, maar dat gaat 'm niet worden. Dat zou zo veel ruimte in beslag nemen, dan kan ik niet zo goed niet stofzuigen. En het hele punt van dat ding is dat ik er geen omkijken naar heb, niet dat ik iedere keer de kamer moet verbouwen... Dan kan ik ze net zo goed iedere keer naar de gang slepen en daar wil ik nu net van af...

Denk dat die strips ook niks worden nee.

Op deze manier moeten die stoelen er uit en moet er wat anders komen. Beetje zonde om 3x zo veel uit te moeten geven om een stofzuiger te kunnen gebruiken dan dat ding überhaupt gekost heeft.
De strips onder het tapijt verstoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

zeef schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:13:
[...]

De strips onder het tapijt verstoppen?
Dan heb ik een nog groter kleed nodig, vrees ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:56
Reep karton knippen en die om de stoel leggen. Inkeping in de uiteinden die in elkaar schuiven. Niet ideaal, maar goedkoop en minder werk dan de stoel verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

millerman_sf schreef op donderdag 16 april 2020 @ 07:03:
Reep karton knippen en die om de stoel leggen. Inkeping in de uiteinden die in elkaar schuiven. Niet ideaal, maar goedkoop en minder werk dan de stoel verplaatsen.
If all else fails, of als tijdelijke oplossing... thanks, helemaal niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:33

Flo

DizzyWeb schreef op donderdag 16 april 2020 @ 07:12:
[...]

If all else fails, of als tijdelijke oplossing... thanks, helemaal niet aan gedacht.
Ik had een vergelijkbaar probleem met de IKEA poang/pello stoelen. Daar loopt de robozuiger niet altijd op vast (1 op de 10x wel). Ik heb er uiteindelijk een doorzichte beschermfolie op geplakt. Karton eromheen elke keer dat de stofzuiger aan gaat zou voor mij niet werken, wil dat het 2-3x per week zijn rondje doet als ik niet thuis ben. Vind het al lastig om mezelf eraan te herinneren de deuren open te zetten zodat er geen kamer wordt overgeslagen, laat staan karton onder de stoel schuiven. Met karton wordt natuurlijk ook niet bij de poot schoongemaakt, wat me nu net een plekje lijkt waar stof zich wel verzameld. Sinds ik verhuisd ben betrap ik me er wel op of kastjes en dergelijk hoog genoeg zijn, zodat ik er niet zelf onder hoef te stofzuigen... Toch de omgekeer

Andere gedachte, maar geen idee of het kan werken: klein stukje reflector (alu tape?) op de poot ter hoogte van de lidar (dat ronddraaiende ding). Misschien is het net voldoende voor de robot om er of niet te dichtbij te komen of er met kruipsnelheid op af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroobantstom
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-08-2023
Sinds kort krijg ik de beruchte error 18 dat de main-fan niet goed meer wilt draaien. Iemand hier ervaring mee om dit blijvend op te lossen? Heb hem al eens uit elkaar gehaald en manueel de fan eens rondgedraaid om enige blokkeringen los te krijgen. Hierna werkte hij nog eens twee keer maar daarna weer niet...

Het uit elkaar halen van de Robot is ook een heel gedoe zonder magntische schroevendraaiers (Corona-crisis even geduld ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

DizzyWeb schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:42:

[Afbeelding]
Je kunt ook een reepje plastic of karton op de robot plakken zodat je die bumper aan de voorkant net genoeg verlaagd. Nadeel is wel dan hij dan misschien ook niet meer over drempels en vloerkleden kan rijden.
Zelf heb ik dat ooit eens aan de bovenkant gedaan bij een ander type robotzuiger, deze liep steeds vast onder de bank die net wel/niet hoog genoeg was. Hierna geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

Gorefest schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:03:
[...]

Je kunt ook een reepje plastic of karton op de robot plakken zodat je die bumper aan de voorkant net genoeg verlaagd. Nadeel is wel dan hij dan misschien ook niet meer over drempels en vloerkleden kan rijden.
Zelf heb ik dat ooit eens aan de bovenkant gedaan bij een ander type robotzuiger, deze liep steeds vast onder de bank die net wel/niet hoog genoeg was. Hierna geen problemen meer gehad.
Heb het vooralsnog even heel vies opgelost met van die vilten plakkertjes op de poten, lijkt vooralsnog genoeg maar ziet er niet uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86Fc4pFlAji4aEV5_3MhO3nZ4Vw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFSHWxPxMfYlk5nHyc8jYXzk.jpg?f=fotoalbum_small

Dat kleed gaat 'm vast niet worden als ik iets op die stofzuiger pak en heb juist een ander kleed gekocht omdat ie niet met mijn oude overweg kon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:25

Sandyman538

SandstorM [148839]

Even een longshot. Heb al een poosje een steeds terugkerende error 15 'clean the wall sensor'. Die blinkt natuurlijk weer alsof die uit de doos kwam (hele apparaat uit elkaar gehad en schoongemaakt ook de achterkant van het glaasje). Dit heeft dit probleem enkele maanden geleden verholpen, dus dat dacht ik vandaag weer te doen omdat het probleem terug was, maar dat werkt dus niet meer. Had in de tussentijd wel een wall sensor besteld uit China, maar die blijkt voor de S50/S60 te zijn en niet voor deze eerste generatie. Maar ik kan dus ook niet een replacement sensor vinden op het wereld wijde web. Iemand anders die hier ook mee te maken heeft gehad of eventueel wel weet waar je de wall sensor kunt bestellen voor het eerste type? Zonder deze sensor doet het apparaat namelijk precies helemaal niks :(

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
Ik gebruik de Xiaomi Home app eigenlijk zelden, maar dacht gisteren zal eens kijken of ik hem met Google Home kan verbinden, wat prima kan.

Echter werkt het niet omdat in de Xiaomi Home app ik geen gegevens kan ophalen van de robot, hij blijft staan op acquiring status..

Kent iemand dit probleem? Hij staat ingesteld op Mainland China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Gynnad schreef op zondag 7 juni 2020 @ 07:56:
Ik gebruik de Xiaomi Home app eigenlijk zelden, maar dacht gisteren zal eens kijken of ik hem met Google Home kan verbinden, wat prima kan.

Echter werkt het niet omdat in de Xiaomi Home app ik geen gegevens kan ophalen van de robot, hij blijft staan op acquiring status..

Kent iemand dit probleem? Hij staat ingesteld op Mainland China.
Werkt bij mij al heel lang met Google Home. Helaas werkt de nieuwe versie, de Mijia 1s, weer niet met Google Home.

Ik zit ook op de mainland server, maar gebruik wel de Russische app.

[ Voor 6% gewijzigd door Medione1210 op 17-06-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Sandyman538 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:50:
Even een longshot. Heb al een poosje een steeds terugkerende error 15 'clean the wall sensor'. Die blinkt natuurlijk weer alsof die uit de doos kwam (hele apparaat uit elkaar gehad en schoongemaakt ook de achterkant van het glaasje). Dit heeft dit probleem enkele maanden geleden verholpen, dus dat dacht ik vandaag weer te doen omdat het probleem terug was, maar dat werkt dus niet meer. Had in de tussentijd wel een wall sensor besteld uit China, maar die blijkt voor de S50/S60 te zijn en niet voor deze eerste generatie. Maar ik kan dus ook niet een replacement sensor vinden op het wereld wijde web. Iemand anders die hier ook mee te maken heeft gehad of eventueel wel weet waar je de wall sensor kunt bestellen voor het eerste type? Zonder deze sensor doet het apparaat namelijk precies helemaal niks :(
Deze al gezien?
https://www.roboter-forum...mi-robot-vacuum-error-15/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:25

Sandyman538

SandstorM [148839]

Ja gezien. Alles nagelopen, hele robot uit elkaar gehad maar kan verder niks vinden. Maar ik heb de sensor dus zelf uiteindelijk niet vervangen omdat ik de juiste niet online kan vinden.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Sandyman538 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 00:17:
[...]

Ja gezien. Alles nagelopen, hele robot uit elkaar gehad maar kan verder niks vinden. Maar ik heb de sensor dus zelf uiteindelijk niet vervangen omdat ik de juiste niet online kan vinden.
Ik kon ook niets vinden.
Als je een multimeter hebt, en het een analoge sensor is zou je de signaaldraad kunnen meten of het voltage veranderd op moment dat er iets dichtbij de sensor is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Vandaag plotseling error 6 clean side brush, die is clean.

Even open gedaan motor lijkt niet meer te bewegen, iemand van jullie ervaring met een verkoper, die snel kan leveren van een motor ? Ik zie er wel op alieexpress maar natuurlijk 101 verschillende.

Mocht iemand een verkoper kennen die sneller kan leveren :

https://nl.aliexpress.com...8148356.67.5f777fbbBYau0A

[ Voor 23% gewijzigd door Tomsworld op 06-08-2020 12:36 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Laatst online: 03-05 19:23
Sinds enkele dagen doet mijn Stoffie niet wat ie moet doen. Hij is de weg kwijt, maakt niet goed schoon, loopt overal in vast en kan zijn docking niet vinden.
Hij maakt wel een map aan in de app dus de sensor lijkt niet het probleem. Hij maakt wel een hele vreemde map aan.
Hij lijkt ook de hele tijd te denken dat ie ergens tegenaan staan en rijdt dan weer een stukje naar achteren.
Ik heb de stofzuiger al schoongemaakt, alle sensoren gepoetst maar weet even niet wat ik nu het beste kan doen. Heeft iemand tips?
De map zoals ie nu aanmaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9jsl-PWydrUorhin-31i_KU92ok=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qCWm8YAB4cDYLjMqWGIWZ7Zq.jpg?f=user_large

Terwijl voorheen de map er zo uitzag toen ie nog goed functioneerde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1j9QX1X87HI4jnkwTscIDoQcDc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XeJq5Tm4ls8Fpb1avukaeZGr.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:13
Probleem lijkt in de radar te zitten zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Achiel007 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 00:13:
De radar is dat oranje ding bovenop nietwaar? Ik had al wel gezien dat de laser/lampje nog wel schijnt als je erin kijkt.

Ik heb hem gisteren volledig uitelkaar gehaald en alles nog eens goed schoongemaakt maar dat geeft geeb verschil.
Ik denk dat het dus een nieuwe laser/radar unit wordt. Even zoeken waar die voordelig te krijg zijn.

• DizzyWeb
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vl2H97WnFs2IzfTMbNyyyifOlE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8yv8GmDVr0CPiKjP6j4vp4Ls.jpg?f=user_large

Die van mij snapt er ook opeens helemaal niks meer van. Ik heb 'm een paar weken geleden al grotendeels uit elkaar gehad om alle sensoren schoon te maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 14:13
Sinds firmware update 3.5.8_004018 pakt mijn vacuum nu wel mijn volledige zwarte vloer goed op. Hiervoor moest ik hem steeds afplakken. Meer die dit opgevallen zijn? Of ben ik de enige? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
Achiel007 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 00:13:
Ik heb een nieuwe lidar geïnstalleerd en hij werkt weer als vanouds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

earthknake schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:47:
Sinds firmware update 3.5.8_004018 pakt mijn vacuum nu wel mijn volledige zwarte vloer goed op. Hiervoor moest ik hem steeds afplakken. Meer die dit opgevallen zijn? Of ben ik de enige? ;)
Ik heb wat problemen met mijn zwarte dorpels, wellicht het ding weer eens verbinden met het internet en de update installeren. Kijken of die dan wel eroverheen wilt rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 03-05 21:22
na 3.5 jaar gebruik van de versie 1, merk ik dat de accu kuren heeft. Gaat sneller leeg en vandaag voor het eerst zo maar uitgevallen tijdens het stofzuigen. terug aangesloten op de lader, had Robocop nog 50% accu.
denk dus dat ik de accu moet vervangen. Nu ben ik op zoek naar de 5200mah versie, omdat ik denk deze nodig te hebben, maar kan er niet veel vinden op aliexpress.

heeft iemand de 6000mah batterij in de verise 1 gedaan? past dit en werkt het ook?

samenvatting van cleaning na 3.5 jaar:

1336h // 82k m2 // 3093 cleans

Robocop werkte dagelijks, soms 2 keer op een dag :-)

EDIT: ik heb uiteindelijk de 5200mah versie batterij besteld, omdat ik niet zeker wist of de 6000mah zou werken.

[ Voor 15% gewijzigd door SolarOrbiter op 08-10-2020 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
SolarOrbiter schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:31:
na 3.5 jaar gebruik van de versie 1, merk ik dat de accu kuren heeft. Gaat sneller leeg en vandaag voor het eerst zo maar uitgevallen tijdens het stofzuigen. terug aangesloten op de lader, had Robocop nog 50% accu.
denk dus dat ik de accu moet vervangen. Nu ben ik op zoek naar de 5200mah versie, omdat ik denk deze nodig te hebben, maar kan er niet veel vinden op aliexpress.

heeft iemand de 6000mah batterij in de verise 1 gedaan? past dit en werkt het ook?

samenvatting van cleaning na 3.5 jaar:

1336h // 82k m2 // 3093 cleans

Robocop werkte dagelijks, soms 2 keer op een dag :-)

EDIT: ik heb uiteindelijk de 5200mah versie batterij besteld, omdat ik niet zeker wist of de 6000mah zou werken.
toon volledige bericht
Heb je de accu inmiddels binnen en geïnstalleerd? Mijn Xiaomi is ook 3,5 jaar en deze week tot 2x toe uitgevallen. Gelukkig heb ik de Mijia 1s alweer een tijd als hoofdapparaat en draait de Xiaomi boven zijn rondjes, maar ik ga 'm wel verwennen met een nieuwe accu.

[ Voor 11% gewijzigd door Medione1210 op 22-10-2020 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 03-05 21:22
Medione1210 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:11:
[...]

Heb je de accu inmiddels binnen en geïnstalleerd? Mijn Xiaomi is ook 3,5 jaar en deze week tot 2x toe uitgevallen. Gelukkig heb ik de Mijia 1s alweer een tijd als hoofdapparaat en draait de Xiaomi boven zijn rondjes, maar ik ga 'm wel verwennen met een nieuwe accu.
accu is nog niet binnen. ik verwacht deze met een weekje of 2. ik stuur dan nog wel een berichtje

EDIT: sinds vandaag heb ik een error 18 "fnan malfunction". heb een video gevonden. fan schoonmaken en anders nieuwe fan kopen... ik denk dat ik ook maar eens op zoek ga naa een nieuwe vacuum

[ Voor 16% gewijzigd door SolarOrbiter op 30-10-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

wmeester schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:42:
[...]

Ik heb een nieuwe lidar geïnstalleerd en hij werkt weer als vanouds!
Welk onderdeel heb je precies aangeschaft?

Zit een beetje te neuzen en kom dus op zo'n 130 euro uit (want ik neem aan dat de hele lidar unit vervangen moet worden, niet alleen het motortje). En dat voor een stofzuiger die me 230 euro gekost heeft nog geen 2 jaar geleden vind ik wel erg prijzig.

...maar nogsteeds goedkoper dan een nieuwe aanschaffen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
DizzyWeb schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:42:
[...]

Welk onderdeel heb je precies aangeschaft?

Zit een beetje te neuzen en kom dus op zo'n 130 euro uit (want ik neem aan dat de hele lidar unit vervangen moet worden, niet alleen het motortje). En dat voor een stofzuiger die me 230 euro gekost heeft nog geen 2 jaar geleden vind ik wel erg prijzig.

...maar nogsteeds goedkoper dan een nieuwe aanschaffen...
https://nl.aliexpress.com/item/32995890839.html
Deze is maar 6-7 tientjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Sinds de laatste update van mij Gateway communiceert de robot niet meer met de gateway en praat alleen nog maar chinees...
Iemand een idee hoe dat makkelijk te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Gorefest schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:41:
Sinds de laatste update van mij Gateway communiceert de robot niet meer met de gateway en praat alleen nog maar chinees...
Iemand een idee hoe dat makkelijk te fixen?
Van je Gateway? Voor de robot heb je toch helemaal geen Gateway nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

rens-br schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:47:
[...]

Van je Gateway? Voor de robot heb je toch helemaal geen Gateway nodig?
Ik gebruik de gateway wel, zo heb ik hem ook beschikbaar in o.a. Google Home en kan ik de Xiaomi home app gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Gorefest schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:49:
[...]

Ik gebruik de gateway wel, zo heb ik hem ook beschikbaar in o.a. Google Home en kan ik de Xiaomi home app gebruiken.
Maar dat heb ik ook, maar wederom zonder Gateway. Mi Home app werkt hier gewoon stand-alone zonder een gateway.

Welke Gateway heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

De v2 https://gadget-freakz.com/product/xiaomi-aqara-gateway-v2/
Ik heb er ook allemaal temperatuur/deur/bewegings sensoren aan hangen voor mijn Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Gorefest schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:56:
De v2 https://gadget-freakz.com/product/xiaomi-aqara-gateway-v2/
Ik heb er ook allemaal temperatuur/deur/bewegings sensoren aan hangen voor mijn Domoticz.
Mooi ding, maar die heb je dus helemaal niet nodig voor de robot stofzuigers, aangezien die zelfstandig verbinding maken met het internet e.d. Maakt verder niet zoveel uit.

Maar kan je de taal van de Vacuum niet gewoon wijzigen? In Mi Home is daar een optie voor.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 11-11-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

rens-br schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:09:
[...]
In Mi Home is daar een optie voor.
Mi home ziet de stofzuiger dus niet meer, hij is greyed out...
Zal hem wel eens een factory reset geven vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Gorefest schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:53:
[...]

Mi home ziet de stofzuiger dus niet meer, hij is greyed out...
Zal hem wel eens een factory reset geven vanavond.
Heb je met de update van je controller gewisseld van server?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

rens-br schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:52:
[...]

Heb je met de update van je controller gewisseld van server?
Nee heb dat niet gedaan.
Heb de stofzuiger een (soft) reset gegeven en toen in de home app gezocht op nieuw apparaat. Toen werd hij nieuw gevonden. Alle instellingen waren weg, gek genoeg de cleaning history en verbruiks gegevens niet.
Maargoed hij werkt weer :-)

• BenEco
  • Niet online
Gorefest schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:53:
[...]

Nee heb dat niet gedaan.
Heb de stofzuiger een (soft) reset gegeven en toen in de home app gezocht op nieuw apparaat. Toen werd hij nieuw gevonden. Alle instellingen waren weg, gek genoeg de cleaning history en verbruiks gegevens niet.
Maargoed hij werkt weer :-)
Hier gebeurde dit enige tijd geleden ook met Truus en Grietje, Wifi verbinding weg (blauwe lampje uit) en chinees i.p.v. ingestelde engels. :) Na een soft reset en zoeken naar apparaten weer ok. Moest wel de engelse spraak weer instellen in de app.

[ Voor 4% gewijzigd door BenEco op 12-11-2020 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
WiFi 2.4 ipv 5?
Verder zonder versie e.d. lastig om er iets van te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_koek
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:55
Na twee jaar twijfelen, gisteren de 2016 versie van deze robot binnen gekregen!
Ook al is hij wat ouder! Hij presteert boven mijn verwachtingen!

Had nooit zolang moeten twijfelen en ondanks wat missende functies! Kan deze prima mee!

Nu even koppelen aan home assistant
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de eerste generatie.
Voor de tweede generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2).
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.