Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15:01
Belithraldor schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:31:
Hee,

Ik heb sinds kort ook de V1, en werkt prima.
Het enige wat mij opvalt is dat ik in het menu van mijn robot in de Xiaomi Home app, geen live update krijg in mijn kaart.

Ook na het stofzuigen krijg ik geen kaart. Het enige wat ik zie is alleen maar een puntje midden op een grote blauwe kaart.

Verder kan ik ook niet als ik de stofzuiger aan klik, rechtsboven de device settings openen.

Iemand die dit ook wel is heeft gehad?

Server is mainland china.
Dan heb je ws nog geen verbinding met de server. De 3 puntjes veranderen van grijs naar wit als je verbinding hebt en even later verschijnt de kaart.

Kijk eens naar je robot met de klep omhoog. Als het blauwe lichtje snel knippert heb je geen juiste verbinding. Bij mij helpt het dan om de router opnieuw op te starten.

• Belithraldor
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 29-08 10:37
Medione1210 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:34:
[...]

Dan heb je ws nog geen verbinding met de server. De 3 puntjes veranderen van grijs naar wit als je verbinding hebt en even later verschijnt de kaart.

Kijk eens naar je robot met de klep omhoog. Als het blauwe lichtje snel knippert heb je geen juiste verbinding. Bij mij helpt het dan om de router opnieuw op te starten.
Het lampje onder de deksel is gewoon volledig blauw en knippert niet.
Ik had deze besteld:
https://www.gearbest.com/...l?wid=1349303#goodsDetail

Kan het zijn omdat dit dan de "international" versie is dat het weer op een andere server moet staan voordat dit beschikbaar wordt?

Update:
Ik heb hem dus nu ingesteld op de duitse server en dan werkt het wel. Dit komt dus waarschijnlijk omdat het een internationale versie is. wat wel jammer is want mijn lampen kunnen weer niet op duits maar alleen op china, moet toch beter leren kijken als ik wat bestel haha. Thanks in ieder geval

Belithraldor wijzigde deze reactie 28-08-2019 14:51 (16%)

• Medione1210
Belithraldor schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:39:
[...]

Het lampje onder de deksel is gewoon volledig blauw en knippert niet.
Ik had deze besteld:
https://www.gearbest.com/...l?wid=1349303#goodsDetail

Kan het zijn omdat dit dan de "international" versie is dat het weer op een andere server moet staan voordat dit beschikbaar wordt?

Update:
Ik heb hem dus nu ingesteld op de duitse server en dan werkt het wel. Dit komt dus waarschijnlijk omdat het een internationale versie is. wat wel jammer is want mijn lampen kunnen weer niet op duits maar alleen op china, moet toch beter leren kijken als ik wat bestel haha. Thanks in ieder geval
Werkt ie ook met deze app? https://xiaomi.flole.de/
Zo ja, dan kan je misschien de Xiaomi home app op Chinees laten staan voor je andere apparaten? Of werkt het met 2 telefoons/tablet-telefoon of app clone optie?

• Belithraldor
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 29-08 10:37
Medione1210 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:24:
[...]

Werkt ie ook met deze app? https://xiaomi.flole.de/
Zo ja, dan kan je misschien de Xiaomi home app op Chinees laten staan voor je andere apparaten? Of werkt het met 2 telefoons/tablet-telefoon of app clone optie?
Ik maak nog geen gebruik van die app. Wel ben ik de home app aan het clonen, maar de vraag is voor mezelf hoeveel waarde ik nog hecht aan de livetracking in de app.
Waarschijnlijk moet ik mijn robot een keer gewoon het hele huis laten doen op de duitse server, dan heb ik sowieso de plattegrond waardoor ik ook zone spot kan gaan doen.

Het belangrijkste voor mij was dat ik bij de device settings kon komen, en dat is dus gelukt door de voorwaarden te accepteren op de duitse server en daarna de robot weer om te hangen naar de chinese server.

Ik ga een tijdje experimenteren met hoe vaak ik nou eigenlijk die live tracking gebruik, want als het voor mij niks toevoegt kan die vanaf nu lekker op de chinese server blijven staan.

Toch bedankt voor de tip nog :)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:04

rens-br

Moderator Mobile & IN
Belithraldor schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:51:
Ik ga een tijdje experimenteren met hoe vaak ik nou eigenlijk die live tracking gebruik, want als het voor mij niks toevoegt kan die vanaf nu lekker op de chinese server blijven staan.
Sinds ik 'MiMi' aan Domoticz heb gehangen gebruik ik de Mi Home nog nauwelijks. Het is vooral om te kijken waar de robot is wanneer deze 'in error' is en wat er aan de hand is (meer informatie is niet uit te lezen in Domoticz). Ik gok dus dat je ook wel af kan zonder 'live tracking'.

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:13

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

rens-br schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:55:
[...]

Sinds ik 'MiMi' aan Domoticz heb gehangen gebruik ik de Mi Home nog nauwelijks. Het is vooral om te kijken waar de robot is wanneer deze 'in error' is en wat er aan de hand is (meer informatie is niet uit te lezen in Domoticz). Ik gok dus dat je ook wel af kan zonder 'live tracking'.
Ik gebruik het als ik de hond aan het uitlaten ben, om te zien of hij niet net voor de deur bezig is als ik naar binnen wil, verder kijk ik er niet zo vaak naar. Hij gaat normaal gesproken aan, doet z´n rondje en dan zie ik vanzelf wel of hij weer op z´n plekje staat uit te rusten :p

You've mistaken me for someone who really cares.

• Medione1210
janvanduschoten schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:20:
[...]

Ik gebruik het als ik de hond aan het uitlaten ben, om te zien of hij niet net voor de deur bezig is als ik naar binnen wil, verder kijk ik er niet zo vaak naar. Hij gaat normaal gesproken aan, doet z´n rondje en dan zie ik vanzelf wel of hij weer op z´n plekje staat uit te rusten :p
Hier rijdt ie altijd 's nachts! Ik heb live tracking alleen in het begin eens gebruikt, al bijna 2,5 jaar geleden.
Wel doe ik tussendoor af en toe zone cleaning, dus de map is voor mij wel belangrijk.

• iMick
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:23
De livemap is op het begin leuk, maar gebruikte ik daarna ook nooit meer. In de router de stofzuiger onder 'parental control' gezet zodat hij geen internet verbinding kon maken, alleen LAN.

Bediening via HomeAsisstant werkte altijd prima, maar nu toch maar Valetudo een kans gegeven. Binnen een half uurtje heb je hem geflasht, instructies zijn erg goed. Werkt prima, kan nu de manual control en zone cleanup weer op een makkelijke manier gebruiken. :-)

• Theone098
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:32

Theone098

BFV GoT addict

rens-br schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:55:
[...]

Is dit ondertussen standaard in domoticz? Of moet hiervoor veel worden getweakt?

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Theone098 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:55:
[...]

Is dit ondertussen standaard in domoticz? Of moet hiervoor veel worden getweakt?
Het zijn wel wat stappen, maar het valt mee hoeveel werk het is. Zie ook: https://github.com/mrin/domoticz-mirobot-plugin en https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=65&t=19040.

• Vitabissj
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 05-12 16:25
Ik had eens een vraagje:
Zijn de vervangstukken (borstel, filters, ...) van de S50 compatibel met deze versie?
Of heeft iemand een goede link voor vervangonderdelen?
Bedankt alvast!

• Steefmeister
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15:02
Ik heb de stofzuiger gekoppeld aan google home om met mijn stem te bedienen. Het starten en stoppen lukt prima. Alleen krijg ik het NL commando om de stofzuiger terug te laten keren naar de docking niet gevonden.

Engels is google - send the vacuum home.

Maar wie weet wel NL commando werkt?

Terugkeren naar basis
Stuur stofzuiger naar docking

Werken niet

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Misschien is het: "In je mand!" :P

Nee, is er wel een Nederlandse vertaling voor? Lukt het start en stoppen niet toevallig omdat dat redelijk met het Engels overeen komt?

Anders zou ik nog proberen "Keer terug", "Stuur stofzuiger terug naar thuisbasis" "Ga naar oplaadstation" "Ga naar basisstation". Etc.

A magician asked me a trick question. And I still have no idea how he did it.

• derhenno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 20:14
Heb nu toch iets vreemds aan de hand: sinds een paar weken wordt de woning altijd maar gedeeltelijk gestofzuigd (ondanks een complete en correcte scan van de woning).
Zit op de laatste firmware (3.3.9_003468).

Iemand een soortgelijke ervaring en eventuele oplossing?

• Smobbo
  • Laatst online: 21:44
@derhenno Had ik ook. Hij sloeg een soort cirkels over. Geen idee wat hij dacht te zien waarom hij ergens niet kon komen.

Even alle sensoren extra goed gepoetst en nu gaat het weer prima :) !

• derhenno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 20:14
Smobbo schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:28:
@derhenno Had ik ook. Hij sloeg een soort cirkels over. Geen idee wat hij dacht te zien waarom hij ergens niet kon komen.

Even alle sensoren extra goed gepoetst en nu gaat het weer prima :) !
Thanks, ik ga de stofzuiger dan ook even stofzuigen voor de zekerheid ;)

• Steefmeister
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15:02
Evanescent schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 23:01:
Misschien is het: "In je mand!" :P

Nee, is er wel een Nederlandse vertaling voor? Lukt het start en stoppen niet toevallig omdat dat redelijk met het Engels overeen komt?

Anders zou ik nog proberen "Keer terug", "Stuur stofzuiger terug naar thuisbasis" "Ga naar oplaadstation" "Ga naar basisstation". Etc.
Het was "laad stofzuiger op" 8)7

• Medione1210
Ik krijg sinds lange tijd weer een update aangebodene, namelijk 3.5.4_004004.

Ik kan er, behalve op een Russisch forum met slechte Google vertaling, niets over vinden.

Heeft iemand van jullie een idee wat er nieuw aan de update is?

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Medione1210 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:34:
Ik krijg sinds lange tijd weer een update aangebodene, namelijk 3.5.4_004004.

Ik kan er, behalve op een Russisch forum met slechte Google vertaling, niets over vinden.

Heeft iemand van jullie een idee wat er nieuw aan de update is?
Geen idee. Zal ook eens kijken of ik die erop ga zetten. 'MiMi' heeft al een tijdje een blokkade op de router naar buiten en de Mi Home app werkt dus ook niet.

• Medione1210
rens-br schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:32:
[...]

Geen idee. Zal ook eens kijken of ik die erop ga zetten. 'MiMi' heeft al een tijdje een blokkade op de router naar buiten en de Mi Home app werkt dus ook niet.
Ik heb 'm nu 2 rondes laten rijden met de update en ik zie geen verschillen in de map historie. Ik kan vooralsnog ook geen nieuwe opties vinden. Stiekem hoopte ik op no go zones.

• phawieze
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 05-12 20:25
Na een hele hoop resets ga ik het toch hier proberen. Wat ik ook probeer ik krijg (bijna) altijd 'Connecting to network timed out'. Ik kan hem vinden zowel via 'Devices nearby' als via Manual toevoegen. De eerste stappen gaan altijd prima. Maar bij 'Connected device to network' gaat het altijd mis.

Mijn lieve robotje werkte prima en echt heel tevreden over, maar toen kreeg ik een nieuwe telefoon (A40 ipv S7) en een nieuw Ziggo Modem. Toen probeerde ik weer de app te installeren en te verbinden met de stofzuiger, maar dat lukte dus niet meer. Sindsdien moet ik iedere keer handmatig een ronde starten. Dat wil ik natuurlijk niet. Ik wil weer dat ie dagelijks op een bepaald tijdstip op pad gaat. Maar ja daarvoor moet ik hem eerst in mijn app zien te krijgen.

Wat heb ik geprobeerd:
- 5Ghz netwerk uitgezet.
- App opnieuw geinstalleerd
- App alle benodigde machtigingen gegeven
- Mainland China, Nederland en zelfs Duitsland geprobeerd.
- Bluetooth aangezet
- Robot aan/uit gezet
- Harde reset gedaan
- Chrome geschiedenis op telefoon gewist (ergens gevonden dat dat mogelijk kon helpen).
- Heb naar MAC-filtering gekeken, maar volgens mij staat dat bij mij gewoon standaard uit.
- In mijn modem zie ik hem ook gewoon als connected device. Dus het lijkt mijn telefoon te zijn, die niet doorheeft dat hij wel al aan het netwerk zit.
- Helaas geen andere devices om het te proberen.

Heel soms (mss 2 op de 50 keer) kom ik een stap verder. Waarna de app vraagt om handmatig met het 'roborock' wifi te connecten. 1 maal kwam het netwerk niet naar voren, de tweede maal leek de app the crashen en kon ik weer overnieuw beginnen.

Hebben jullie enig idee?

phawieze wijzigde deze reactie 04-11-2019 17:51 (1%)
Reden: App machtigingen toegevoegd

• Medione1210
phawieze schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:49:
Na een hele hoop resets ga ik het toch hier proberen. Wat ik ook probeer ik krijg (bijna) altijd 'Connecting to network timed out'. Ik kan hem vinden zowel via 'Devices nearby' als via Manual toevoegen. De eerste stappen gaan altijd prima. Maar bij 'Connected device to network' gaat het altijd mis.

Mijn lieve robotje werkte prima en echt heel tevreden over, maar toen kreeg ik een nieuwe telefoon (A40 ipv S7) en een nieuw Ziggo Modem. Toen probeerde ik weer de app te installeren en te verbinden met de stofzuiger, maar dat lukte dus niet meer. Sindsdien moet ik iedere keer handmatig een ronde starten. Dat wil ik natuurlijk niet. Ik wil weer dat ie dagelijks op een bepaald tijdstip op pad gaat. Maar ja daarvoor moet ik hem eerst in mijn app zien te krijgen.

Wat heb ik geprobeerd:
- 5Ghz netwerk uitgezet.
- App opnieuw geinstalleerd
- App alle benodigde machtigingen gegeven
- Mainland China, Nederland en zelfs Duitsland geprobeerd.
- Bluetooth aangezet
- Robot aan/uit gezet
- Harde reset gedaan
- Chrome geschiedenis op telefoon gewist (ergens gevonden dat dat mogelijk kon helpen).
- Heb naar MAC-filtering gekeken, maar volgens mij staat dat bij mij gewoon standaard uit.
- In mijn modem zie ik hem ook gewoon als connected device. Dus het lijkt mijn telefoon te zijn, die niet doorheeft dat hij wel al aan het netwerk zit.
- Helaas geen andere devices om het te proberen.

Heel soms (mss 2 op de 50 keer) kom ik een stap verder. Waarna de app vraagt om handmatig met het 'roborock' wifi te connecten. 1 maal kwam het netwerk niet naar voren, de tweede maal leek de app the crashen en kon ik weer overnieuw beginnen.

Hebben jullie enig idee?
Dit probleem heb ik ook steeds op mijn Android tablet, maar op mijn Android telefoon werkt het prima (ondanks melding in de Xiaomi app dat het netwerk slecht is(klopt niet) start de map binnen 10 seconden op.
Zelfde probleem heb ik ook met de Mijia 1s en dezelfde app.
Het lijkt dus niet aan de robot te liggen maar aan de app in combinatie met bepaalde hardware/firmware.

• Supertroeper
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 20-11 12:45
Ik weet niet of het al bekend is, maar ik kon het zo snel niet vinden hier.

Nu is het mogelijk om Nederland in te stellen als thuisland (server). Ik kwam er toevallig achter toen ik de robot moest resetten door een wifi probleempje met mijn modem.
Met het aanmelden van de robot in de app 'Nederland' gekozen ipv mainland China en het werkt als een zonnetje.
De app laad de robot en kaart veel sneller in, bijna instant. :)

• phawieze
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 05-12 20:25
Zie mijn post hierboven.

Ik heb het uiteindelijk op kunnen lossen, door een andere versie van de app te installeren (kreeg ik als tip van een vriend). Blijkbaar zwerft er een versie rond op het internet, ook geen idee hoe ie er aan kwam. Maar na het installeren van die app, werkte het opeens.

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Nu online

Gynnad

* * *

Wij hebben onlangs een tapijt gekocht waar de Xiaomi robot nogal wat moeite mee heeft, nu wil ik graag een virtual wall aanbrengen. Iemand nog tips voor een goede site waar dit goedkoop aan te komen is?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
Gynnad schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:12:
Wij hebben onlangs een tapijt gekocht waar de Xiaomi robot nogal wat moeite mee heeft, nu wil ik graag een virtual wall aanbrengen. Iemand nog tips voor een goede site waar dit goedkoop aan te komen is?
https://nl.aliexpress.com...obot-vacuum-magnetic.html

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh, Nissan Leaf 2.Zero Edition

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True