Na een hele hoop resets ga ik het toch hier proberen. Wat ik ook probeer ik krijg (bijna) altijd 'Connecting to network timed out'. Ik kan hem vinden zowel via 'Devices nearby' als via Manual toevoegen. De eerste stappen gaan altijd prima. Maar bij 'Connected device to network' gaat het altijd mis.
Mijn lieve robotje werkte prima en echt heel tevreden over, maar toen kreeg ik een nieuwe telefoon (A40 ipv S7) en een nieuw Ziggo Modem. Toen probeerde ik weer de app te installeren en te verbinden met de stofzuiger, maar dat lukte dus niet meer. Sindsdien moet ik iedere keer handmatig een ronde starten. Dat wil ik natuurlijk niet. Ik wil weer dat ie dagelijks op een bepaald tijdstip op pad gaat. Maar ja daarvoor moet ik hem eerst in mijn app zien te krijgen.
Wat heb ik geprobeerd:
- 5Ghz netwerk uitgezet.
- App opnieuw geinstalleerd
- App alle benodigde machtigingen gegeven
- Mainland China, Nederland en zelfs Duitsland geprobeerd.
- Bluetooth aangezet
- Robot aan/uit gezet
- Harde reset gedaan
- Chrome geschiedenis op telefoon gewist (ergens gevonden dat dat mogelijk kon helpen).
- Heb naar MAC-filtering gekeken, maar volgens mij staat dat bij mij gewoon standaard uit.
- In mijn modem zie ik hem ook gewoon als connected device. Dus het lijkt mijn telefoon te zijn, die niet doorheeft dat hij wel al aan het netwerk zit.
- Helaas geen andere devices om het te proberen.
Heel soms (mss 2 op de 50 keer) kom ik een stap verder. Waarna de app vraagt om handmatig met het 'roborock' wifi te connecten. 1 maal kwam het netwerk niet naar voren, de tweede maal leek de app the crashen en kon ik weer overnieuw beginnen.
Hebben jullie enig idee?
[
Voor 1% gewijzigd door
phawieze op 04-11-2019 17:51
. Reden: App machtigingen toegevoegd ]