Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• derhenno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 19:52
@c-mattic done (al leert de ervaring dat velen een openingspost ook overslaan :9 )

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14:31
Ik kwam deze https://www.gearbest.com/...wid=1349303&lkid=18108164 Roborock tegen. Zit qua prijsklasse in het vaarwater van de V1 en ik lees een hoop bla bla, maar ik vraag me af of deze net zo'n goede planning maakt als de V1 met laser?

Ik was altijd in de veronderstelling dat een versie met laser altijd het beste werkt. Maar is dat wel zo?

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17:24
Medione1210 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:34:
Ik kwam deze https://www.gearbest.com/...wid=1349303&lkid=18108164 Roborock tegen. Zit qua prijsklasse in het vaarwater van de V1 en ik iedereen hoop bla bla, maar ik vraag me af of deze net zo'n goede planning maakt als de V1 met laser?

Ik was altijd in de veronderstelling dat een versie met laser altijd het beste werkt. Maar is dat wel zo?
De laser werkt inderdaad beter.
DIe die je linkt werkt met een simpele camera die een 360 plaatje binnen krijgt.
De nadelen?
-Het moet licht genoeg zijn, anders ziet ie niks.
-Hij heeft geen idee van afstanden.

Een laser is gewoon nauwkeurig en werkt in het donker.

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20:05

Worsteneter

www.starthiking.nl

Medione1210 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:34:
Ik kwam deze https://www.gearbest.com/...wid=1349303&lkid=18108164 Roborock tegen. Zit qua prijsklasse in het vaarwater van de V1 en ik iedereen hoop bla bla, maar ik vraag me af of deze net zo'n goede planning maakt als de V1 met laser?

Ik zie niet eens een camera op dit ding? Ik heb zelf een iLife A4, die lijkt hier wel wat op, alleen werkt die niet systematisch en zou deze die jij linkt wel systematisch werken. Ik heb ook een iRobot Jet 240 - die heeft ook geen laser of camera's, maar neemt wel een systematische werkwijze aan, hij rijdt baantjes. Ik heb ook een Xiaomi v1: deze rijdt ook systematisch.

Als ik dan de werkzaamheid zou moeten beoordelen:
- de iLife a4 rijdt gewoon random en dom rond, prima voor een kleine ruimte en de zuigwerking is er niet minder om.. maar hij rijdt vrij lang en komt niet overal (evenveel) en knalt overal tegenaan.
- de Jet rijdt wel systematisch rond, maar raakt soms de weg kwijt, gaat dan stukken helemaal opnieuw doen en slaat soms een hoekje over omdat het algoritme daar geen 'nisje' in ziet - geen camera om te corrigeren.
- de Xiaomi rijdt gewoon perfect. Komt overal 1x, doet eerst netjes de randjes en pakt dan systematisch de invulling aan. Gaat niet tweemaal over hetzelfde stuk, weet precies waar die is geweest en waar die naartoe moet én knalt niet vol tegen obstakels aan - die heeft ie namelijk al gezien.

Kortom, de Xiaomi heeft wel zeker een meerwaarde. Deze komt gewoon overal en systematisch, daardoor ook snel. Je hebt hier echter pas profijt van indien je een wat complexere ruimte hebt en een grote oppervlakte. Anders voldoet een dommer variant imo ook.

De gelinkede robot lijkt een beetje tussen de Jet en Xiaomi qua beloofde systematiek? Ik zou 't niet weten, maar de gebruikersomstandigheden maken ook een verschil dus ;)

• Medione1210
Kodess schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 12:16:
[...]

De laser werkt inderdaad beter.
DIe die je linkt werkt met een simpele camera die een 360 plaatje binnen krijgt.
De nadelen?
-Het moet licht genoeg zijn, anders ziet ie niks.
-Hij heeft geen idee van afstanden.

Een laser is gewoon nauwkeurig en werkt in het donker.
Dat dacht ik al. Ze brengen het allemaal zo leuk, maar de V1 blijft dus gewoon de beste deal.

• Kodess
Medione1210 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 12:51:
[...]

Dat dacht ik al. Ze brengen het allemaal zo leuk, maar de V1 blijft dus gewoon de beste deal.
Ik moet hier even op terugkomen :P
Heb net even wat meer onderzoek gedaan.
Blijkbaar is die camera op de xiaowa een IR camera. Dus in het donker zou wel moeten werken.
Maar het is sowieso minder accuraat dan de LDS sensor op de V1

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15:10
De Xiaomi Vacuum is best een prima ding. Maar nu ik hem aan Domoticz probeer te hangen, vind ik het maar weer Chinese rommel. Eerst dat gezeik met de Token waar ik nog steeds niet uit ben. Oude apps geinstalleerd op mijn Android toestel en die crashen bij het leven. Vervolgens eindelijk een versie gevonden die wel werkt en nu krijg je weer die afgrijzelijke Connection Timed Out melding. Ook nog met Package Sender geprobeerd maar die geeft daarmee een "ff ff ff ff" token waar je geen fluit mee kan.

En ondertussen zit je met een MiHome app die het boek 1984 keihard uitlacht. Waarom moet die Token überhaupt geheim blijven? Waarom kan Xiaomi deze niet gewoon beschikbaar maken in de app? Volgende keer toch maar voor een Vacuum kiezen die iets duurder is en die wel gewoon support geeft voor Domoticz. Dan maar iets meer betalen ipv deze Chinese troep.

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Net stoffie aan Google home gehangen. Werkt best leuk.

'zet stoffie aan'
Of
'zet stoffie uit'

Binnen een paar seconden gaat stoffie dan stofzuigen. Werkt best goed! Heb hem op mainland China staan

• Robkazoe
Misschien een rare vraag maar hoe kan ik valideren dat mijn token die ik verkregen heb, goed is? Ik heb de MiToolkit.exe gebruikt om de token uit de database uit te lezen. Dat lijkt prima te gaan. Mijn stofzuiger hangt aan een vast IP (kan ik zien in de router). Alleen als ik de domoticz-mirobot-plugin van GitLab gebruik krijg ik de melding: MIIOServer connection status is [111] [Connection refused]. Ik vermoed dat dit komt omdat de Python code geen verbinding met de stofzuiger kan maken.

Als ik het testscript gebruik wat bij de plugin geleverd wordt krijg ik:
test: python modules path: ././.env/lib/python3.6/site-packages
test: trying connect to 127.0.0.1:22222
Traceback (most recent call last):
File "./test.py", line 22, in <module>
client = socket.create_connection((args.host, args.port))
File "/usr/lib/python3.6/socket.py", line 724, in create_connection
raise err
File "/usr/lib/python3.6/socket.py", line 713, in create_connection
sock.connect(sa)

Robkazoe wijzigde deze reactie 02-12-2018 17:55 (33%)

• Medione1210
Robkazoe schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:58:
De Xiaomi Vacuum is best een prima ding. Maar nu ik hem aan Domoticz probeer te hangen, vind ik het maar weer Chinese rommel. Eerst dat gezeik met de Token waar ik nog steeds niet uit ben. Oude apps geinstalleerd op mijn Android toestel en die crashen bij het leven. Vervolgens eindelijk een versie gevonden die wel werkt en nu krijg je weer die afgrijzelijke Connection Timed Out melding. Ook nog met Package Sender geprobeerd maar die geeft daarmee een "ff ff ff ff" token waar je geen fluit mee kan.

En ondertussen zit je met een MiHome app die het boek 1984 keihard uitlacht. Waarom moet die Token überhaupt geheim blijven? Waarom kan Xiaomi deze niet gewoon beschikbaar maken in de app? Volgende keer toch maar voor een Vacuum kiezen die iets duurder is en die wel gewoon support geeft voor Domoticz. Dan maar iets meer betalen ipv deze Chinese troep.
Zet lekker op Marktplaats! Genoeg mensen die je er wel een plezier mee kan doen!

• Robkazoe
Ik hou hem denk ik wel. Zie dat de Roomba's niet veel beter scoren op dit gebied. Tis toch jammer dat het icm Domoticz zo moeizaam moet zijn. En dat terwijl Xiaomi redelijk goed gesupport wordt in Domoticz (als je bv de lampen e.d. ziet).

• wizzmic
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 15:46
Robkazoe schreef op zondag 2 december 2018 @ 18:50:
Ik hou hem denk ik wel. Zie dat de Roomba's niet veel beter scoren op dit gebied. Tis toch jammer dat het icm Domoticz zo moeizaam moet zijn. En dat terwijl Xiaomi redelijk goed gesupport wordt in Domoticz (als je bv de lampen e.d. ziet).
Pin me er niet op vast, maar dit is de routine (+/-) die ik heb uitgevoerd op een windows server.
Was inderdaad wat uitzoekwerk, voornamelijk omdat de readme's uitgaan van Linux/Pi.
(Ook leuk: token kan wijzigen na een FW update...)

INSTALL >
Python 364 > custom install for all users

CMD >
pip3 install python-miio

TEST >
mirobo --ip 192.168.1.23 --token 12345678901a1234567890123456789a status

CMD >
pip3 install -U virtualenv
cd c:\Program Files (x86)\Domoticz\Plugins\
git clone https://github.com/mrin/domoticz-mirobot-plugin.git xiaomi-mirobot
cd xiaomi-mirobot
virtualenv -p c:\python36\python.exe .env
pip3 install -r pip_req.txt

CMD >
pip3 install python-miio

CMD > ;start server
python miio_server.py 192.168.1.23 12345678901a1234567890123456789a

https://github.com/mrin/domoticz-mirobot-plugin
https://github.com/jghaan...ster/docs/obtain_token.md
https://python-miio.readthedocs.io/en/latest/index.html

--edit:
Ook even miio_server.py aanpassen met variabelen:

parser = argparse.ArgumentParser()
parser.add_argument('ip', type=str, help='vacuum ip address', default='192.168.1.23"')
parser.add_argument('token', type=str, help='token', default='12345678901a1234567890123456789a')
parser.add_argument('--host', type=str, default='127.0.0.1')
parser.add_argument('--port', type=int, default=22222)
args = parser.parse_args()

wizzmic wijzigde deze reactie 03-12-2018 16:56 (13%)

• xyl
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 30-10 09:40
Mijn Google Home komt niet over mijn deurmat heen, hij denkt dat het een afgrond is. Ik wil de sensoren daarom afplakken maar de duct tape is al een paar keer tussen de wielen gekomen of in het opzuiggedeelte. Nu zie ik dat er ook clipjes bestaan, als je een 3d printer hebt kun je ze zelf schijnbaar uitprinten. Die heb ik echter niet en ik heb er ook geen verstand van. Weet iemand een plek waar je die clipjes kunt kopen of een andere goede oplossing? Op Ali kan ik niks vinden.

• Medione1210
xyl schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:02:
Mijn Google Homerobot komt niet over mijn deurmat heen, hij denkt dat het een afgrond is. Ik wil de sensoren daarom afplakken maar de duct tape is al een paar keer tussen de wielen gekomen of in het opzuiggedeelte. Nu zie ik dat er ook clipjes bestaan, als je een 3d printer hebt kun je ze zelf schijnbaar uitprinten. Die heb ik echter niet en ik heb er ook geen verstand van. Weet iemand een plek waar je die clipjes kunt kopen of een andere goede oplossing? Op Ali kan ik niks vinden.
Schilderstape dat ik zwart heb gemaakt met een marker bleef bij mij prima zitten.

• Kodess
Mijn Google Home komt niet over mijn deurmat heen, hij denkt dat het een afgrond is. Ik wil de sensoren daarom afplakken maar de duct tape is al een paar keer tussen de wielen gekomen of in het opzuiggedeelte. Nu zie ik dat er ook clipjes bestaan, als je een 3d printer hebt kun je ze zelf schijnbaar uitprinten. Die heb ik echter niet en ik heb er ook geen verstand van. Weet iemand een plek waar je die clipjes kunt kopen of een andere goede oplossing? Op Ali kan ik niks vinden.
Mijn Google Home komt niet eens van de tafel af _/-\o_

Ontopic: ik heb geen goeie ervaringen met het aftapen van de sensoren... alsin, dan wil hij niet rijden totdat ik ze schoon maak

• Medione1210
Even een waarschuwing. Ik had via Flolevac de firmware van mijn V1 een update gegeven naar 003600, maar met deze firmware kon de robot voor het eerst ooit zijn dock niet meer terugvinden! Na ongeveer 20 minuten letterlijk rondjes rijden heb ik de stekker er maar uitgetrokken.
Nu teruggezet naar 003452 en dat werkt weer prima.

Medione1210 wijzigde deze reactie 07-12-2018 17:10 (18%)

• Jeroenld
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 25-05 18:31
Sinds kort ook een trotse eigenaar van de xiaomi vacuum, besteld bij gearbest en 1,5 week later netjes in huis.
Nu heb ik alleen het probleem dat mijn Mi Home app na een tijdje de plattegrond vergeet en zo kan ik clean zone niet gebruiken, iemand een idee hoe dat zou kunnen?

• Gorefest
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:54

Gorefest

serial killer.

Jeroenld schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:16:
Sinds kort ook een trotse eigenaar van de xiaomi vacuum, besteld bij gearbest en 1,5 week later netjes in huis.
Nu heb ik alleen het probleem dat mijn Mi Home app na een tijdje de plattegrond vergeet en zo kan ik clean zone niet gebruiken, iemand een idee hoe dat zou kunnen?
Thats not a bug, its a feature.
Hij maakt elke keer een nieuwe map aan. Als het goed is heeft hij de laatste run wel onthouden echter als je hem in meerdere ruimtes gebruikt werkt dat natuurlijk ook niet.

Als je iets verder terug leest zul je zien dat deze vraag al vaker gesteld is.

• GnrlSchnavy
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 29-11 22:38
Sinds vorige week geeft mijn Xiaomi de (volgens het internet) beruchte laser sensor error.
Hij geeft in de app aan dat er mogelijk iets de sensor blokkeert. Nu heb ik de lds volledig verwijderd, gecheckt op obstructies en volledig schoon en stof vrij gemaakt maar ik krijg nog steeds dezelfde melding.
Ik vind het geen probleem om zelf wat aan de robot te knutselen maar het enige wat ik kan vinden op het web is dat ik een volledig nieuw lds systeem moet kopen a 90 dollar. Iemand andere tips om te proberen? Ik sta open voor alles:)

• steejt
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 03-12 17:54
Hey tweakers. Een tijd geleden de Mi Robot in huis gehaald, fantastisch ding!
Het is de internationale versie (die automatisch Engels spreekt), had de Mi Home app ook op Europe staan.
Mi Home app gelinkt aan mijn Google Assistant. Alles werkt perfect.
Nu had ik ook een Aqara Motion Sensor, 2 x Yeelight Led Ceiling Light (de ronde), een Yeelight bulb en de Mi Home Gateway (2018 versie) gekocht. Deze willen enkel herkend worden door de Mi Home app op de Mainland China server.
Dus, voor te testen, even de stofzuiger weggedaan uit de app, de server naar Mainland China gezet, de Gateway, sensor en alle lampen toegevoegd, wat scenes gemaakt (if motion detected, lichten aan, na 2 minuten uit), werkt ook allemaal perfect.
Wanneer ik nu de stofzuiger toevoeg, leest hij de charging % uit etc, maar ik kan verder niets doen, als ik hem open vanuit de Mi Home app, krijg ik de melding dat ik de lokale server moet gebruiken.

Heeft er iemand hier een oplossing voor? Om de internationale versie van de Mi Robot toch te doen werken op de Mainland China server?

Thanks!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 30-11 09:26

GeNiTaLiX

Naapje

Ik heb m ook gekocht ! Hij wordt verzonden vanuit Spanje. Ik heb nog lang getwijfeld tussen V1 en V2, maar aangezien ik hier een effen laminaatvloer heb en de dweil functie niet wilde gebruiken, gaf het prijsverschil uiteindelijk de doorslag voor V1.

Worden voor deze versie nog wel updates uitgegeven? Of was de laatste waarover ik las ook .. de laatste?

Ik zal die van mij ook mainland china instellen als ik dat hier boven zo lees. Wanneer je meerdere apparaten van Xiaomi hebt geeft dat problemen begrijp ik.

Reserveonderdelen bestel ik trouwens ook los. Lijkt me mooi om m aan google home te hangen.

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
@GeNiTaLiX

Afgelopen week hebben hier beide Xiaomi's nog een update gekregen dus dat zit tot nu toe wel goed. :)

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh, Nissan Leaf 2.Zero Edition

• Medione1210
GeNiTaLiX schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:22:
Ik heb m ook gekocht ! Hij wordt verzonden vanuit Spanje. Ik heb nog lang getwijfeld tussen V1 en V2, maar aangezien ik hier een effen laminaatvloer heb en de dweil functie niet wilde gebruiken, gaf het prijsverschil uiteindelijk de doorslag voor V1.

Worden voor deze versie nog wel updates uitgegeven? Of was de laatste waarover ik las ook .. de laatste?

Ik zal die van mij ook mainland china instellen als ik dat hier boven zo lees. Wanneer je meerdere apparaten van Xiaomi hebt geeft dat problemen begrijp ik.

Reserveonderdelen bestel ik trouwens ook los. Lijkt me mooi om m aan google home te hangen.
Via de Flolevac app kun je er nog een aantal updates opzetten maar met de nieuwste update heb ik zelf geen goede ervaring (zie mijn eerdere post).
Ik ben bang dat de belangrijkste update met virtuele wall niet meer zal gaan komen! Voor de V1.

• GeNiTaLiX
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 30-11 09:26

GeNiTaLiX

Naapje

Thanks! Zijn de washable filters voor gen 2 ook te gebruiken bij gen 1? En om dingen duidelijk te hebben. Ik kan het beste mainland China selecteren als ik geen extra Xiaomi producten gebruik toch?

P.s ik maak me wel wat zorgen over mijn donkere vloer. Hopelijk geen diepteproblemen daardoor

GeNiTaLiX wijzigde deze reactie 01-01-2019 17:40 (21%)

• Medione1210
GeNiTaLiX schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 17:38:
Thanks! Zijn de washable filters voor gen 2 ook te gebruiken bij gen 1? En om dingen duidelijk te hebben. Ik kan het beste mainland China selecteren als ik geen extra Xiaomi producten gebruik toch?
Ja die kan je gewoon gebruiken. De gewone filters zijn echter zo goedkoop (en hoef je maar 1x per jaar te vervangen) dat ik het voordeel niet zie van die herwasbare dingen.

Je moet mainland juist kiezen als je ook andere Xiaomi producten hebt!

Medione1210 wijzigde deze reactie 02-01-2019 15:06 (14%)

• Snoekebeest
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 02-12 12:09
GnrlSchnavy schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 11:19:
Sinds vorige week geeft mijn Xiaomi de (volgens het internet) beruchte laser sensor error.
Hij geeft in de app aan dat er mogelijk iets de sensor blokkeert. Nu heb ik de lds volledig verwijderd, gecheckt op obstructies en volledig schoon en stof vrij gemaakt maar ik krijg nog steeds dezelfde melding.
Ik vind het geen probleem om zelf wat aan de robot te knutselen maar het enige wat ik kan vinden op het web is dat ik een volledig nieuw lds systeem moet kopen a 90 dollar. Iemand andere tips om te proberen? Ik sta open voor alles:)
Als je handig bent kun je dit nog proberen; YouTube: PART 2 LDS Sensor Error FIX with 2$ Spare part, XIAOMI MIJA Robotic ...
En gezien deze verkoper er al bijna 250 heeft verkocht lijkt mij dit wel de moeite waard om te proberen; https://www.aliexpress.co....1000014.1.451c65f1Who2CL

• RedRayMann
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 04-12 13:38
Hallo allemaal,

Ik ben een tijdje niet actief geweest in dit topic, maar na vadaag ben ik er weer!
Vandaag heb ik de tijd genomen om mijn xiaomi vacuum eindelijk root acces te geven.

Enkele vragen waar ik nu niet uit kom;
1)
Root acces betekent niet dat Xiaomi niet mee kijkt. Wat hebben jullie in de vacuum via SSH aangepast zodat de vacuum niets naar het internet stuurt? Ik heb dit gedaan, maar weet niet of het voldoende is.

code:
1
2
3
# iptables -A OUTPUT -d 192.168.0.0/16 -j ACCEPT
# iptables -A OUTPUT -d 127.0.0.0/8 -j ACCEPT
# iptables -A OUTPUT -j DROP

2)
Is het SSH wachtwoord te wijzigen?
Zelf heb ik in een virtual machine met linux het rootproces uitgevoerd en de ssh-key aangemaakt. Maar nu kan ik alleen via deze VM naar de vacuum. Dus eerst SSH naar VM, vanuit daar weer SSH root@IP naar vacuum. Ik vind dit omslachtig. Kan dit makkelijker of sneller?

3)
Ik heb nu alleen de root voor elkaar, hebben jullie ook de "Dustcloud" server draaiend? En wat is daar het voordeel van? Zie hier

4)
dummycloud, haalt je stofzuiger 100% uit de wolken :)
Hebben jullie ervaring hiermee? Zelf denk ik eraan een volgend moment van tijd mij hierin te verdiepen. Ook hiervan een linkje

5)
Mijn vacuum heeft soms zin om niet vindbaar te zijn op het netwerk. Commando's via Domoticz en Flolevac komen dan niet aan. Flolevac zelf dan "No Connection!"
Hebben jullie dit ook? Of is dat een netwerk probleem bij mij? Het lijkt of ze dan "in slaap" is en enkele seconden tot minuten nodig heeft om wakker te worden. Mogelijke oorzaak is dat ze niet naar China kan bellen en daarom zichzelf als "offline" beschouwt.

Extra informatie;
Ik heb al sinds dag 1 een firewall rule dat de vacuüm niet op internet mag. Het Mac adres heeft wel LAN toegang maar mag niet naar buiten.

Tijdens het maken van de aangepaste firmware kreeg ik een error als ik de optie "--disable-xiaomi" gebruikte. Zie hier
Dus heb deze optie niet gebruikt.

Ze rijd al meer dan een jaar rond. Ben nog steeds zeer tevreden!

--edit--

Ik kom net dit project tegen, even in de gaten houden.
https://github.com/Hypfer/Valetudo

RedRayMann wijzigde deze reactie 19-01-2019 22:56 (20%)

• xyl
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 30-10 09:40
Is er eigenlijk een manier om met Xiaomi te communiceren over firmware updates? Ik ben benieuwd of de no-go zone-functie nog geimplementeerd gaat worden, anders denk ik dat ik toch maar ga overstappen op de Roborock. Ik heb service.eu@xiaomi.com geprobeerd maar die verwijzen enkel naar de verkoper. In mijn geval Gearbest, die natuurlijk geen enkel idee heeft.

• RMJ0412
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 29-11 16:44
Dag Tweakers, sinds een tijdje ook in het bezit van een MiVacuum.

Nu kom ik het bekende ''select local server'' melding tegen. Echter heb ik al mijn xiaomi apparaten op de mihome app zitten (mainland china), en is mijn stoffie dus de Europese versie.

Probleem is hier op het topic al een aantal keer genoemd, oplossing hiervoor is het duplicaten van de mi home app etc.(dit op het moment dus gedaan, werkt perfect) of het aansturen via domoticz.

Nu wil ik de mi vacuum natuurlijk ook via HA aansturen, echter is de originele MiHome app reeds gekoppeld en deze kun je dus geen 2x koppelen.

Iemand hier de gouden tip hoe ik dit aan de praat krijg?(voorkeur via 1 app)

• bartje006
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 24-10 20:03
Hoi, ik heb mijn oog laten vallen op de mi gen 1. Maar hoe zit dat met die Chinese server en app. Moet je die app gebruiken en worden er gegevens naar China gestuurd?

En het liefst zou ik het ook koppelen aan HomeAssistant. Kan dat? Heb ook een hoop Xiaomi sensoren namelijk.

Bedankt!

Zoals hieronder staat. Ook dit topic verwachten we eigen inzet.

Zeehond wijzigde deze reactie 01-02-2019 13:18 (11%)

• Medione1210
bartje006 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:38:
Hoi, ik heb mijn oog laten vallen op de mi gen 1. Maar hoe zit dat met die Chinese server en app. Moet je die app gebruiken en worden er gegevens naar China gestuurd?

En het liefst zou ik het ook koppelen aan HomeAssistant. Kan dat? Heb ook een hoop Xiaomi sensoren namelijk.

Bedankt!
Heb je de zoekfunctie al geprobeerd?

• jghvdheuvel
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 27-11 12:10
Sinds een collega deze Xiaomi Robot Vacuum V1 heeft aangeschaft, ben ik ook erg enthousiast geraakt.
Ik lees alleen wel het e.e.a. aan mogelijke problemen met tapijten. Nou is het zo dat wij ook een kleed hebben (zo'n oosters tapijt, heel dun, zeer laagpolig), waarbij de genoemde problemen zeer waarschijnlijk geen enkel probleem gaan vormen…. alleen wij hebben aan de kopse kanten van het tapijt wel van die losse franjes zitten….. en ik ben benieuwd of de stofzuiger daar wellicht nog problemen mee kan krijgen doordat ze in de hoofdborstel terecht komen en zodoende een vastloper veroorzaken…..

Iemand hier enige ervaring mee?

• Medione1210
jghvdheuvel schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:33:
Sinds een collega deze Xiaomi Robot Vacuum V1 heeft aangeschaft, ben ik ook erg enthousiast geraakt.
Ik lees alleen wel het e.e.a. aan mogelijke problemen met tapijten. Nou is het zo dat wij ook een kleed hebben (zo'n oosters tapijt, heel dun, zeer laagpolig), waarbij de genoemde problemen zeer waarschijnlijk geen enkel probleem gaan vormen…. alleen wij hebben aan de kopse kanten van het tapijt wel van die losse franjes zitten….. en ik ben benieuwd of de stofzuiger daar wellicht nog problemen mee kan krijgen doordat ze in de hoofdborstel terecht komen en zodoende een vastloper veroorzaken…..

Als die franjes langer dan ongeveer 3cm zijn gaat dat vrij zeker problemen opleveren.
Als je de V2 kiest kun je het kleed uitsluiten van de route.
Een andere optie is misschien een magneetstrip onder de franjes leggen en hopen dat de V1 hierdoor tijdig omkeert.

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

jghvdheuvel schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:33:

Kun je je collega niet een keer vragen of de Robot een rondje bij jou mag maken?
Als die franjes niet al te lang zijn gaat het wel goed, denk t/m 5 cm gaat wel goed.

• snapismo
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 31-07 15:31
Ik weet dat het een bekend euvel is, maar vroeg me toch af of iemand inmiddels een workaround heeft voor de dommigheid van de Xiaomi. Als ie ook maar eventjes is vastgelopen, of aangeeft dat het bakje vol is, en je hem optilt of schoonmaakt en daarna weer aan het werk zet, weet ie daarna totaal niet meer waar het docking station is. Soms begint ie ook weer helemaal opnieuw met een scan van de ruimte, zodat ie voor de tweede keer over dezelfde plek heengaat. Duurt het schoonmaken extra lang (en ja, da's irritant als het je woonkamer is).

Wat me ook een enorme upgrade lijkt, is als je vaste ruimtes kunt maken. Dat je bijvoorbeeld 1 ruimte selecteert als 'woonkamer' of 'keuken' en 'm daarheen stuurt, zodat ie alleen daar schoonmaakt, ipv elke keer handmatig een zoned cleanup te laten doen. En ook dat werkt overigens lang niet altijd goed...

Anyway, ben op zich redelijk tevreden over de Xiaomi, maar vind hem nog steeds wel redelijk dom.

• Medione1210
snapismo schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:28:
Ik weet dat het een bekend euvel is, maar vroeg me toch af of iemand inmiddels een workaround heeft voor de dommigheid van de Xiaomi. Als ie ook maar eventjes is vastgelopen, of aangeeft dat het bakje vol is, en je hem optilt of schoonmaakt en daarna weer aan het werk zet, weet ie daarna totaal niet meer waar het docking station is. Soms begint ie ook weer helemaal opnieuw met een scan van de ruimte, zodat ie voor de tweede keer over dezelfde plek heengaat. Duurt het schoonmaken extra lang (en ja, da's irritant als het je woonkamer is).

Wat me ook een enorme upgrade lijkt, is als je vaste ruimtes kunt maken. Dat je bijvoorbeeld 1 ruimte selecteert als 'woonkamer' of 'keuken' en 'm daarheen stuurt, zodat ie alleen daar schoonmaakt, ipv elke keer handmatig een zoned cleanup te laten doen. En ook dat werkt overigens lang niet altijd goed...

Anyway, ben op zich redelijk tevreden over de Xiaomi, maar vind hem nog steeds wel redelijk dom.
Ik herken dat niet. Als de mijne weer eens vastloopt op een kattenspeeltje gaat ie na het verwijderen netjes door en eindigt gewoon op z'n dock.
Staat je dock wel vrij genoeg?

Die upgrade die je voorstelt zou inderdaad wel mooi zijn, maar ik verwacht niet dat ze de V1 nog van nieuwe grote updates zullen voorzien.

• maart84
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 04-12 09:10
Als je bereid bent wat te klussen kan het blijkbaar zelfs op stemcommando's. Zie: https://hackernoon.com/ho...cuum-cleaner-9149e0267e6d

Nu nog een manier vinden hoe hij zelf de tussendeuren kan openen :)

maart84 wijzigde deze reactie 19-02-2019 17:01 (14%)

• hubertgruber
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 29-11 13:49
Ik heb hem pas binnen en ben blij verrast. Boven verwachting lukt het vlekkeloos om hem aan Google Assistant te koppelen, om schoonmaakzones in te stellen en om de kaart van de vorige schoonmaak te gebruiken. Waarvan ik dacht dat dit alles was voorbehouden aan versie 2.

Ik zit nog wel met wat vragen, namelijk:
1. Hoe betrouwbaar zijn de afgrond-sensoren? Kan ik hem zorgeloos de overloop laten schoonmaken?
2. Werkt de magnetische tape ook echt? En zo ja, ook als ik de tape onder linoleum wegwerk?
3. Ik wil alvast reserveonderdelen bestellen, maar zie op AliExpress geen duidelijk onderscheid tussen onderdelen voor de versies 1 en 2 (roborock). Zijn de onderdelen hetzelfde voor beide versies? Heeft iemand goede ervaringen met een order?
4. Zitten er sensoren of iets in het oplaadstation, achter het semi-transparante plastic?

• Medione1210
hubertgruber schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:47:
Ik heb hem pas binnen en ben blij verrast. Boven verwachting lukt het vlekkeloos om hem aan Google Assistant te koppelen, om schoonmaakzones in te stellen en om de kaart van de vorige schoonmaak te gebruiken. Waarvan ik dacht dat dit alles was voorbehouden aan versie 2.

Ik zit nog wel met wat vragen, namelijk:
1. Hoe betrouwbaar zijn de afgrond-sensoren? Kan ik hem zorgeloos de overloop laten schoonmaken?
2. Werkt de magnetische tape ook echt? En zo ja, ook als ik de tape onder linoleum wegwerk?
3. Ik wil alvast reserveonderdelen bestellen, maar zie op AliExpress geen duidelijk onderscheid tussen onderdelen voor de versies 1 en 2 (roborock). Zijn de onderdelen hetzelfde voor beide versies? Heeft iemand goede ervaringen met een order?
4. Zitten er sensoren of iets in het oplaadstation, achter het semi-transparante plastic?
Ergens eerder in dit forum beschrijf ik hoe mijn V1 een keer van de trap is gedonderd ondanks dat ik onder het kleed nog een magneetstrip had geplaatst. Sindsdien zet ik altijd een wasmand in het trapgat ter bescherming! Het positieve is dat de V1 13 treden en een stenen vloer heeft overleefd!

Je kan inderdaad de borstels en de wasbare filters van de V2 ook in de V1 gebruiken! Er zijn trouwens heel wat niet-originele onderdelen in omloop.
Ik koop mijn accessoires bij verkoper Perfection Technology op Aliexpress.

• earthknake
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 21:21
Er zijn websites waar je ze kunt laten printen en dan sturen ze het op. Maar dat is vrij prijzig. Heb jij al een alternatief kunnen vinden? Zoek het namelijk ook!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19:38
Ik denk beter afplakken, ik heb er schilderstape op zitten zonder problemen :+

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

• Lassie dutch
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19:21
Jullie soms ook het probleem dat de kaart niet gewist wordt bij een nieuwe clean ronde, maar er een soort gedraaid duplicaat overheen wordt geplakt? Ik heb nog geen manier gevonden om de kaart een forced refresh te geven, dus om te forceren dat hij een volledig nieuwe map genereert.

Zie afbeelding.

Dit heeft tot gevolg dat Richard soms echt de weg kwijt is 8)7 Nu vanochtend heeft hij z'n hele batterij leeggereden, terwijl normaal een ronde ongeveer een uur duurt en 40% batterij overblijft (+- 60m2).

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

• P-Nut
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 15:34
Ik krijg 'no-go zone' functie niet werkend op de originele versie van de Xiaomi. Software update , firmware update en mainland China geselecteerd. Iemand nog tips?

• Lassie dutch
P-Nut schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:10:
Ik krijg 'no-go zone' functie niet werkend op de originele versie van de Xiaomi. Software update , firmware update en mainland China geselecteerd. Iemand nog tips?
Er is geen no-go zone beschikbaar voor de 1st gen van 2016, enkel voor de S50 Roborock, die met de dweil.

Voor zover ik weet toch..

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:34

rens-br

Moderator Mobile & IN
Voor zover ik weet klopt dat.

Gefeliciteerd!.

• Ghostley
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:30
Lassie dutch schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:45:
Jullie soms ook het probleem dat de kaart niet gewist wordt bij een nieuwe clean ronde, maar er een soort gedraaid duplicaat overheen wordt geplakt? Ik heb nog geen manier gevonden om de kaart een forced refresh te geven, dus om te forceren dat hij een volledig nieuwe map genereert.

Zie afbeelding.
[Afbeelding]

Dit heeft tot gevolg dat Richard soms echt de weg kwijt is 8)7 Nu vanochtend heeft hij z'n hele batterij leeggereden, terwijl normaal een ronde ongeveer een uur duurt en 40% batterij overblijft (+- 60m2).
Nee, heb de mijne nu een paar weken in gebruik, en tot nu toe maakt hij braaf een nieuwe map aan.
De enige keer dat hij wat vreemd deed, was toen ik zoned clean-up wilde gebruiken, en dat toen op de kaart de "hal" een meter opschof, waardoor hij tegen een muur aan stuurde, riep dat hij de locatie niet kon vinden, en terug naar het dock ging.

Heb je al een volledige reset geprobeerd ? (of verwijderen, toevoegen uit de app)

Ghostley wijzigde deze reactie 19-03-2019 11:29 (3%)

PSN ID: Ancta

• P-Nut
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 15:34
rens-br schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:42:
[...]

Voor zover ik weet klopt dat.

Gefeliciteerd!.
Lassie dutch schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:41:
[...]

Er is geen no-go zone beschikbaar voor de 1st gen van 2016, enkel voor de S50 Roborock, die met de dweil.

Voor zover ik weet toch..
Dankjulliewel :)

• Lassie dutch
Ghostley schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:27:
[...]

Nee, heb de mijne nu een paar weken in gebruik, en tot nu toe maakt hij braaf een nieuwe map aan.
De enige keer dat hij wat vreemd deed, was toen ik zoned clean-up wilde gebruiken, en dat toen op de kaart de "hal" een meter opschof, waardoor hij tegen een muur aan stuurde, riep dat hij de locatie niet kon vinden, en terug naar het dock ging.

Heb je al een volledige reset geprobeerd ? (of verwijderen, toevoegen uit de app)
Volledige reset gaat me wat ver, dan laat ik hem gewoon een paar keer nieuwe volledige clean ronde doen, ik heb er nog niet echt een patroon in gevonden maar om de zoveel tijd bouwt hij sowieso een nieuwe map op.

Verwijderen en toevoegen in de app ga ik vanavond nog ff proberen.

::edit:: Verwijderen en toevoegen deed helaas niks. Maar nu terug een gewone clean ronde gedraaid en de map werd heropgebouwd. Helaas dus geen manier gevonden om dat te forceren, enkel kwestie van vaak nieuwe ronde starten :9

Lassie dutch wijzigde deze reactie 22-03-2019 12:27 (11%)

• falcon186
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 10-11 19:23
ik heb vorige week de robotstofzuiger ontvangen. ik heb hem in gebruik genomen (app geïnstalleerd, firmware geupdate etc). Ik wil hem nu echter bedienen via de Google Home mini maar dit lukt niet. Ik heb de koppeling kunnen maken tussen de google home app en mijn Xiaomi acount, maar dde robotstofzuiger staat niet tussen de apparaten enkel mijn Eufy lampen zijn zichtbaar.

Kan iemand helpen?

• Medione1210
De opvolger van onze 1e generatie robot is er https://www.china-gadgets.de/xiaomi-mi-robot-1s-saugroboter/

Medione1210 wijzigde deze reactie 03-04-2019 12:24 (34%)

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Leuke update, zou de oude hier niet direct om vervangen maar heeft volgensmij alle hier al vaker geroepen gemiste features zoals multi-room en multi-etage.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Lijkt zo op het eerste oog ongeveer hetzelfde ding, maar dan andere firmware. Niet echt de upgrade waard, maar als nieuwe versie is het natuurlijk wel een mooie toevoeging.

• Medione1210
rens-br schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:31:
[...]

Lijkt zo op het eerste oog ongeveer hetzelfde ding, maar dan andere firmware. Niet echt de upgrade waard, maar als nieuwe versie is het natuurlijk wel een mooie toevoeging.
Bovenop zit een nieuwe sensor, maar verder lijkt het inderdaad meer van hetzelfde (waardoor je je huidige reserveonderdelen misschien ook nog kan gebruiken). Ik zou ook niet weten wat ik er fysiek aan zou willen veranderen.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Medione1210 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:25:
Bovenop zit een nieuwe sensor, maar verder lijkt het inderdaad meer van hetzelfde (waardoor je je huidige reserveonderdelen misschien ook nog kan gebruiken).
Wat ik van het bericht begrijp kan dat inderdaad gewoon.
Ik zou ook niet weten wat ik er fysiek aan zou willen veranderen.
Van mij mag het opvangbakje wel een maatje groter. Onze katten maken er nogal een zooitje van, waardoor de robot elke dag zijn werk doet. En ik moet het bakje dan ongeveer elke 2 à 3 dagen legen.

Daarnaast zouden twee ronddraaiende 'stofgeleiders' (of hoe dat ook heet) ook een mooie aanvulling zijn, ik merk nu dat hij vooral in de hoeken moeite heeft met alles pakken.

rens-br wijzigde deze reactie 03-04-2019 15:42 (12%)

• Medjai
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18:05
hubertgruber schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:47:
Nee, het dock is passief. Achter het semi-transparante plastic zit een 'streepjes code' van zwarte en witte vlakken

Mi vacuum dock

• falcon186
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 10-11 19:23
Ik heb de Xiaomi vacuum cleaner enkele weken geleden aangeschaft. Ik slaag er echter niet in om hem met mijn "google home" te koppelen.
Ik kan wel mijn Xiaomi acount invoeren in de google home app. Ik krijg dan ook de bevestiging dat de koppeling is gelukt. Echter zie ik de stofzuiger niet tussen de gekoppelde apparaten staan. Missichien iets met serverlocatie die ik in de Xiaomi app moet selecteren?

• Ghostley
falcon186 schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:27:
Ik heb de Xiaomi vacuum cleaner enkele weken geleden aangeschaft. Ik slaag er echter niet in om hem met mijn "google home" te koppelen.
Ik kan wel mijn Xiaomi acount invoeren in de google home app. Ik krijg dan ook de bevestiging dat de koppeling is gelukt. Echter zie ik de stofzuiger niet tussen de gekoppelde apparaten staan. Missichien iets met serverlocatie die ik in de Xiaomi app moet selecteren?
Al geprobeerd om in de App je locatie te veranderen naar China?

• Medione1210
Stapje verder! Een zelfreinigende robot https://www.kickstarter.c...cleaning-robot-mop-and-va *knip* referral verwijderd
Nu nog een robot die die bakken leegt O-) .

Zeehond wijzigde deze reactie 10-05-2019 12:25 (37%)

• Ghostley
Medione1210 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:46:
Stapje verder! Een zelfreinigende robot https://www.kickstarter.c...cleaning-robot-mop-and-va*knip*
Geinig ding, prijs is redelijk aangezien je er het basis station ook bij krijgt.
(niet zoals bij Roomba, waar je deze apart moet aanschaffen.)
Helaas moet je de gewone borstels (voor stofzuigen, wat je toch vaker zult gebruiken dan het dweilen.) en de dweil-'borstels' alsnog handmatig wisselen.
Dus helemaal hands-free is hij niet. :)

Zeehond wijzigde deze reactie 10-05-2019 14:25 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 09:22
Sinds kort kan ik geen verbinding meer krijgen met mijn xiaomi vacuum. Wanneer ik hem selecteer vanuit de xiaomi home app krijg ik de melding: "Failed to start extension, try again"
Opnieuw toevoegen heeft ook geen effect, dit faalt na het verbinden van de xiaomi met het wifi netwerk met dezelfde melding.

Heeft iemand dit eerder gehad?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 19:19
Medione1210 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:46:
Stapje verder! Een zelfreinigende robot https://www.kickstarter.c...cleaning-robot-mop-and-va*knip*
Geinig ding, maar ik zie dat je moet kiezen 'of stofzuigen, of dweilen'.
Tussendoor moet je dus handmatig de dweil wisselen voor de stofzuigerdraaidingetjes (3x woordwaarde).
Dus als je hem 's nachts wil laten draaien dan zou je dus eerst stofzuigen, dan wakker worden en de dweil eraan hangen en vervolgens dweilen. Niet zo handig dus :+ .

Scheelt weer, hoef ik mijn xiaomi nog niet te vervangen ;) .

Edit: ik zie trouwens aan mijn eigen eerdere posts dat de xiaomi bij ons nu al 1,5 jaar zijn rondjes rijdt. Ik heb enkel het filter vervangen. Misschien tijd om de grote borstel te vervangen ;) . Echt een bizar goed product blijft het toch :D

Zeehond wijzigde deze reactie 10-05-2019 14:25 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Jarrean schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:30:
Heeft iemand dit eerder gehad?
Probeer de app eens te deïnstalleren, weer installeren en daarna opnieuw proberen te verbinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Ik gebruik de Mi Vacuum vooral met Domoticz en ik zag op het forum dat iemand het voor elkaar had gekregen om vaste zones te maken. Op die manier kan je ook een soort van no-go-zones maken.

Tevens heb ik via het goto command ook een optie gemaakt om de Vacuum naar de prullenbak te laten rijden, zodat ik de bak leeg kan maken.

Hier werkt dat in ieder geval echt perfect!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kodess
rens-br schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:25:
Ik gebruik de Mi Vacuum vooral met Domoticz en ik zag op het forum dat iemand het voor elkaar had gekregen om vaste zones te maken. Op die manier kan je ook een soort van no-go-zones maken.

Tevens heb ik via het goto command ook een optie gemaakt om de Vacuum naar de prullenbak te laten rijden, zodat ik de bak leeg kan maken.

Hier werkt dat in ieder geval echt perfect!
Ik gebruik hem ism Home Assistant.
Ik heb de stofzuiger geroot en Valetudo erop gezet:

Ook erg leuk, kan je dus ook zoned cleanup doen en alle andere dingen die je normaal in de Mi Home app moet doen, maar dan gewoon via een webserver die op de stofzugier draait

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Kodess schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:39:

Ook erg leuk, kan je dus ook zoned cleanup doen en alle andere dingen die je normaal in de Mi Home app moet doen, maar dan gewoon via een webserver die op de stofzugier draait
Dat ziet er ook erg mooi uit!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Kodess schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:39:
[...]

Ik gebruik hem ism Home Assistant.

Zeer interessant. Dit ga ik zeker onderzoeken, omdat ik tot nu toe altijd gewoon de knopjes op het apparaat gebruikt heb. Een beetje automatiseren (zonder Xiaomi cloud) wordt wel tijd. :P

A magician asked me a trick question. And I still have no idea how he did it.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Evanescent schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:17:
Zeer interessant. Dit ga ik zeker onderzoeken, omdat ik tot nu toe altijd gewoon de knopjes op het apparaat gebruikt heb. Een beetje automatiseren (zonder Xiaomi cloud) wordt wel tijd. :P
Eventueel kan je ook de FloVac app gebruiken. Ik weet niet 100% zeker of die ook werkt zonder de Xiaomi Cloud, maar heeft wel dezelfde functionaliteit als de standaard Mi Home app (maar dan zonder 1000 permissies)

Ik test mijn Domoticz opstelling in ieder geval nog een tijdje en mocht dat lekker werken, dan wordt de Mi Vacuum van het internet afgehaald.

rens-br wijzigde deze reactie 10-05-2019 13:10 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RuudB1
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 29-10 16:30
Ik heb op deze tweakers pagina iets geplaatst over Nederlandse stem voor Xiaomi Mi Robot Vacuum. Volgens mij voor versie 1 met de ronde schijf aan de kant van de laadcontacten.
productreview: Xiaomi Mi Robot Vacuum review door blowk
Niet alle commando's worden dan in het nederlands, maar een aantal wel. Sommige hoor je pas als er en error of fout zich voordoet of wanneer je het stofreservoir eruit haalt en wanneer je dat weer terugplaatst.
Succes.

RuudB1 wijzigde deze reactie 12-05-2019 11:46 (22%)

• Clavis
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 04-12 22:08
Heb mijne vandaag binnen gekregen, kreeg net een appje van m'n vrouw. :) Kan niet wachten tot ik thuis ben.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RuudB1
Update Nederlandse stem voor Roborock en Xiaomi Mi Robot Vacuum:
Xiaomi Mi Robot Vacuum Nedelands laten praten:
Het is me gelukt om een compleet Voice Pack voor Nederlands met Google stem te maken.
STEM.pkg bevat de 79 commando's om de Mi Robot Nederlands te laten praten.
Via deze stappen kan je dus ook je eigen instructies inspreken, Hoeft niet gebruik dan het STEM.pkg bestand dat al voorzien is van de Nederlandse steminstructies.

Hierbij gebruik gemaakt van de Engelse instructie lines van hier: https://4pda.ru/forum/ind...982&st=3980#entry83141327
Vervolgens via Google translate de Engelse instructies naar Nederlands laten voorlezen.
Dit opgenomen per regel via geluidrecorder op smartphone.
Vervolgens de mp3 bestandjes naar wav omgezet.
Alle wav bestandjes in dezelfde folder geplaatst.
Daarna met wav2pkg zie instructies op deze pagina en download daarvandaan ook het was2pkg.zip file:
https://forum.xda-develop...xiaomi-vacuum-t3896526%20.

Via deze link: https://drive.google.com/...zB2axFMC/view?usp=sharing
kan je een Stem.pkg downloaden. Daarin zitten 79 stemcommando's in het Nederlands met Google-stem female voor de Roborock en Mi Robot vacuum.

Om dit Stem.pkg op je Mi-Robot/Roborock te krijgen verwijs ik naar de instructies op: https://forum.xda-develop...xiaomi-vacuum-t3896526%20.

Veel succes.

RuudB1 wijzigde deze reactie 17-05-2019 13:42 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:13

Rudedadude

Maybe we were born to run

RuudB1 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:27:
Update Nederlandse stem voor Roborock en Xiaomi Mi Robot Vacuum:
Xiaomi Mi Robot Vacuum Nedelands laten praten:
Het is me gelukt om een compleet Voice Pack voor Nederlands met Google stem te maken.
STEM.pkg bevat de 79 commando's om de Mi Robot Nederlands te laten praten.
Via deze stappen kan je dus ook je eigen instructies inspreken, Hoeft niet gebruik dan het STEM.pkg bestand dat al voorzien is van de Nederlandse steminstructies.

Hierbij gebruik gemaakt van de Engelse instructie lines van hier: https://4pda.ru/forum/ind...982&st=3980#entry83141327
Vervolgens via Google translate de Engelse instructies naar Nederlands laten voorlezen.
Dit opgenomen per regel via geluidrecorder op smartphone.
Vervolgens de mp3 bestandjes naar wav omgezet.
Alle wav bestandjes in dezelfde folder geplaatst.
Daarna met wav2pkg zie instructies op deze pagina en download daarvandaan ook het was2pkg.zip file:
https://forum.xda-develop...xiaomi-vacuum-t3896526%20.

Via deze link: https://drive.google.com/...zB2axFMC/view?usp=sharing
kan je een Stem.pkg downloaden. Daarin zitten 79 stemcommando's in het Nederlands met Google-stem female voor de Roborock en Mi Robot vacuum.

Om dit Stem.pkg op je Mi-Robot/Roborock te krijgen verwijs ik naar de instructies op: https://forum.xda-develop...xiaomi-vacuum-t3896526%20.

Veel succes.
Grappig, al klinkt miepmiep nu een beetje blikkerig :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RuudB1
Grappig, al klinkt miepmiep nu een beetje blikkerig :)
[/quote]
De stemmen zijn van de Google translate stem.
Je kan ook zelf de instructies inspreken of laten inspreken en dan daar een pkg bestand van maken. Ik heb mijn dochter de instructies laten inspreken en dat is heel leuk geworden. Deze set heb ik nu in gebruik.

RuudB1 wijzigde deze reactie 18-05-2019 20:03 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13:53
Ik was al even aan het wachten totdat er een update uit kwam van de robot stofzuiger. Met de nieuwe 1S, zou dit een betere koop zijn dan de ‘oude’ s50? Het scheelt nu zo’n 60-80 euro. De 1S heeft betere navigatie, maar de s50 kan dweilen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13:53
peligro2k schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:02:
Ik was al even aan het wachten totdat er een update uit kwam van de robot stofzuiger. Met de nieuwe 1S, zou dit een betere koop zijn dan de ‘oude’ s50? Het scheelt nu zo’n 60-80 euro. De 1S heeft betere navigatie, maar de s50 kan dweilen..
Iemand hier een mening over toevallig? Ik zou hem anders graag bestellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
peligro2k schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:02:
De S50 kan de vloer natvegen, echt dweilen kan je het volgens mij niet noemen en is het dus redelijk nutteloos, maar ervaringen over de dweilfunctie staan in: Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2).

Als de dweilfunctie inderdaad zo 'nutteloos' is, zou ik lekker voor de 1S versie gaan. Mocht je die ook willen gebruiken met Domoticz o.i.d., moet je alleen even kijken of dat werkt.

Waar wilde je de 1S bestellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:21
Nog meer mensen die de stofzuiger aan Google home hebben gekoppeld en niet werkt ?
Ik heb mijn mi account gekoppeld aan Google home maar krijg constant de melding dat het apparaat niet beschikbaar is. Ook de Xiaomi app lijkt naar het koppelen niet lekker meer te werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 21:27

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

RenaldoN schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:28:
Nog meer mensen die de stofzuiger aan Google home hebben gekoppeld en niet werkt ?
Ik heb mijn mi account gekoppeld aan Google home maar krijg constant de melding dat het apparaat niet beschikbaar is. Ook de Xiaomi app lijkt naar het koppelen niet lekker meer te werken.
Bij mij ging dat in beide gevallen probleemloos. In de app werkt het goed en ik kan hem eenvoudig aanzetten via Google Home. Ik kan hem hier (op m'n werk) ook gewoon met een 4G verbinding thuis vinden en aanzetten

Is het geen matig / slecht wifi dingetje?
In de Xiaomi app kun je bij General settings > Network info zien wat het bereik is

You've mistaken me for someone who really cares.

• hubertgruber
  • Laatst online: 29-11 13:49
Heeft iemand ervaringen met het updaten naar een veel nieuwere firmware via de Flolevac app? 3.3.9_003468 is volgens de Xiaomi app de nieuwste firmware, maar Flolevac geeft 3.5.0_003532 als optie. Ik lees wel over 3.3.9_003600, maar wellicht kan er nu wel meer?

• Medione1210
hubertgruber schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:08:
Heeft iemand ervaringen met het updaten naar een veel nieuwere firmware via de Flolevac app? 3.3.9_003468 is volgens de Xiaomi app de nieuwste firmware, maar Flolevac geeft 3.5.0_003532 als optie. Ik lees wel over 3.3.9_003600, maar wellicht kan er nu wel meer?
Uit een forum
'mit den FW die auf Flolevac angeboten werden solltest du vorsichtig sein. Flole bezieht die FW direkt von Xiaomi und stellt da auch versionen rein die Beta sind und nie für den Endkunden gedacht waren!
lieber auf nummer sicher gehen und auf die Offiziellen updates über die ,Mi home App warten:thumbup:'

• Jolene66
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 16:19
Dag Allen,

Denk erover om de Xiaomi mi v1 aan te schaffen. Vroeg me nog af of wifi verbinding in elke ruimte belangrijk is, bij ons in de tweede slaapkamer is de wifi verbinding niet uitstekend. Zou jammer zijn als hij deze ruimte minder goed schoonmaakt of de kaart dan niet opslaat. Iemand ervaring mee?

Groetjes

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Jolene66 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:25:
Dag Allen,

Denk erover om de Xiaomi mi v1 aan te schaffen. Vroeg me nog af of wifi verbinding in elke ruimte belangrijk is, bij ons in de tweede slaapkamer is de wifi verbinding niet uitstekend. Zou jammer zijn als hij deze ruimte minder goed schoonmaakt of de kaart dan niet opslaat. Iemand ervaring mee?

Groetjes
Aangezien de Xiaomi alles verzamelt wat los en vast zit (/rant :+) verwacht ik dat ie wel 'cached' wat iet gescand heeft. Ik kan je in ieder geval zeggen dat ie prima zonder internet zuigt, dus de kwaliteit zal er niet minder om zijn.

• Worsteneter

Worsteneter

www.starthiking.nl

Jolene66 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:25:
Dag Allen,

Groetjes
Geen probleem, hij gaat bij ons op de tweede verdieping de WiFi uit maar hij zuigt er niet minder om en de kaart is gewoon compleet.

Misschien kun je de 1s overwegen. Voor de 3 tientjes verschil zou ik die kopen.

• Jolene66
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 16:19
Worsteneter schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:12:
[...]

Misschien kun je de 1s overwegen. Voor de 3 tientjes verschil zou ik die kopen.
Thx voor de info! Wat is het verschil met de 1s en v1? Welke verkoopwebsite heb je gebruikt?

• Worsteneter

Worsteneter

www.starthiking.nl

Jolene66 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:33:
[...]

Thx voor de info! Wat is het verschil met de 1s en v1? Welke verkoopwebsite heb je gebruikt?
Onthouden van maps van meerdere verdiepingen en no go zones in de kaart. In feite heb je de verbeteringen van de s50 of s60 maar zonder de dweil (waar je toch al niets aan hebt). :)

Ik heb 'm via aliexpress. Meen xiaomi lifestyle store, pools warehouse. Binnen paar dagen in huis! Icm cashbackxl prima prijzen.

• Medione1210
Er is nu een nieuw(?) soort borstels te krijgen voor onze robots. Hebben jullie een idee of 6 borsteltjes beter schoonmaken dan 3?
(Ik heb er een paar besteld, maar verwacht ze pas over ,≥ 1 maand)

Medione1210 wijzigde deze reactie 12-08-2019 20:10 (46%)

• janvanduschoten
  • Laatst online: 21:27

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Medione1210 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:07:
Er is nu een nieuw(?) soort borstels te krijgen voor onze robots. Hebben jullie een idee of 6 borsteltjes beter schoonmaken dan 3?
(Ik heb er een paar besteld, maar verwacht ze pas over ,≥ 1 maand)

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, heb je een linkje?
Ben benieuwd naar het resultaat, of het goed past en goed schoonmaakt.
Nog geen borstels nodig, maar eentje op voorraad kan geen kwaad :)

You've mistaken me for someone who really cares.

• Medione1210
janvanduschoten schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:33:
[...]

Ziet er goed uit, heb je een linkje?
Ben benieuwd naar het resultaat, of het goed past en goed schoonmaakt.
Nog geen borstels nodig, maar eentje op voorraad kan geen kwaad :)
Staan op o.a. Ali en Banggood voor minder dan 2 euro per stuk.

Voorbeeld € 2,87 23%OFF | 2Pcs 6 Arms Side brushes for Xiaomi/Roborock S50 S51 S55 Robot Vacuum Cleaner Brushes Parts Accessories Side Brush
Edit:link weer weggehaald omdat er volgens iemand een aff.code in zou zitten (die ik er absoluut niet in heb gedaan overigens)

Medione1210 wijzigde deze reactie 12-08-2019 23:27 (30%)

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Medione1210 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:11:
[...]

Staan op o.a. Ali en Banggood voor minder dan 2 euro per stuk.

Voorbeeld € 2,87 23%OFF | 2Pcs 6 Arms Side brushes for Xiaomi/Roborock S50 S51 S55 Robot Vacuum Cleaner Brushes Parts Accessories Side Brush
https://s.click.aliexpress.com/e/c7WasGeM
Daar hapert mijn adblock/ublock op. Hier een directe link: https://www.aliexpress.com/item/32964972325.html ;)

Evanescent wijzigde deze reactie 12-08-2019 23:06 (7%)

• Medione1210
Wat was er mis met mijn link? Gewoon 'delen' vanuit de Ali app gekozen, delen/copy to clipboard en hier geplakt.

Medione1210 wijzigde deze reactie 12-08-2019 23:28 (22%)

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

On-topic: Ik ben benieuwd of de extra borsteltjes meer details meepakken of juist dingen 'wegtikken'. Het borsteltje zal niet sneller draaien, dus misschien is een hogere dichtheid wel beter. Ik ben op zich niet ontevreden over de zuigkwaliteit maar ik hoor graag jouw ervaringen, @Medione1210!

Laat ie bij jou wel eens wat liggen? Langs de randen, bijvoorbeeld?

• Medione1210
Evanescent schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 23:44:
On-topic: Ik ben benieuwd of de extra borsteltjes meer details meepakken of juist dingen 'wegtikken'. Het borsteltje zal niet sneller draaien, dus misschien is een hogere dichtheid wel beter. Ik ben op zich niet ontevreden over de zuigkwaliteit maar ik hoor graag jouw ervaringen, @Medione1210!

Ik heb nu eigenlijk geen klachten met de huidige borstel Mijn vorige robot met 2 van die borstels tikte wel altijd behoorlijk wat kattengrit weg, maar de Xiaomi doet dat niet. Ligt misschien aan de draaisnelheid?

Als ik de borstel binnen heb zal ik eens een vergelijkende test doen.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Medione1210 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 23:49:
[...]

Ik heb nu eigenlijk geen klachten met de huidige borstel Mijn vorige robot met 2 van die borstels tikte wel altijd behoorlijk wat kattengrit weg, maar de Xiaomi doet dat niet. Ligt misschien aan de draaisnelheid?
Zou goed kunnen. Kan me voorstellen dat ie op hogere snelheid eerder als hockeystick werkt dan als bezem. :) Met meer borsteltjes hoeft ie minder snelheid te maken om net zo vaak voorbij te komen. Klinkt plausibel. Ik ga er ook een stel bestellen!

• Rec0n
  • Laatst online: 04-12 15:50
Dag allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn Mi vacuum (Harry hebben we hem genoemd). Afgelopen weekend heb ik de stofzuiger + opvangbak schoongemaakt met een vochtige doek. Ook heb ik het filter en de mainbrush vervangen.

Vervolgens wilde ik hem starten en geeft hij de melding 'Internal error. please reset the vacuum.' Dit heb ik uiteraard een aantal keren gedaan maar helaas heeft dit niet geholpen.
Na een wat zoekwerk op Google iets gevonden. Het zou aan de wielen kunnen liggen die niet meer genoeg roteren door bijvoorbeeld stof.
Leek mij sterk maar goed. Een kennis van mij heeft dezelfde dus even de wielen omgewisseld. Helaas geen succes. Harry blijft dezelfde foutmelding geven.

Zou ik dan toch met water iets hebben geraakt? Ik kon het niet laten en heb Harry helemaal uit elkaar gehaald zodat ik het moederbord en alle connectoren even kon bekijken. Tot mijn verbazing zag ik dat er een aantal chips op het moederbord zijn doorgebrand. Nu weet ik niet of dit veel kwaad kan maar lijkt mij niet goed.
Vanavond ga ik hem weer in elkaar schroeven met als laatste hoop dat hij het gaat doen alleen verwacht er niet veel van.

Heeft iemand van jullie deze 'internal error' al eens meegemaakt. Of heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen?

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Rec0n schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:29:
Tot mijn verbazing zag ik dat er een aantal chips op het moederbord zijn doorgebrand. Nu weet ik niet of dit veel kwaad kan maar lijkt mij niet goed.
Dat lijkt mij zeker niet goed. Heb je hier toevallig wat foto's van gemaakt?

Mij komt de error niet bekend voor, maar gezien de chips is het einde verhaal ben ik bang.

• Rec0n
rens-br schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:29:
[...]

Mij komt de error niet bekend voor, maar gezien de chips is het einde verhaal ben ik bang.
Ik zal vanavond wat foto's laten zien.

• Worsteneter

Worsteneter

www.starthiking.nl

Evanescent schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 23:44:

Je ziet dat de stofzuiger is geprogrammeerd op het 'stock' borsteltje. Zo gaat de borstel harder draaien als die de muur volgt en langzamer bij normale passages om het vak in te vullen. Kan mij voorstellen dat die snelheden optimaal zijn voor de drie-armige borstel, maar misschien niet voor de zesarmige?

• Rec0n
rens-br schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:29:
[...]

Bij deze de foto's:
https://imgur.com/0xY1tdg
https://imgur.com/3DwFEpC

Ik heb hem gisteren weer in elkaar gezet en zoals ik al had verwacht blijft hij dezelfde melding geven. Toch maar opzoek naar een nieuwe denk ik.
Misschien ga ik nog wel een nieuw moederbord bestellen om deze te fixen.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Dan voor de foto's. Dat lijkt mij duidelijk, dat moederbord is gefrituurd, mogelijk door kortsluiting door het water.

• geerttttt
  • Registratie: oktober 2006
  • Nu online

geerttttt

Manisch positief

Rec0n schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:27:
[...]

Bij deze de foto's:
https://imgur.com/0xY1tdg
https://imgur.com/3DwFEpC

Ik heb hem gisteren weer in elkaar gezet en zoals ik al had verwacht blijft hij dezelfde melding geven. Toch maar opzoek naar een nieuwe denk ik.
Misschien ga ik nog wel een nieuw moederbord bestellen om deze te fixen.
Hm, ziet eruit als waterschade idd. Er is wat sluiting geweest daar lijkt het. Desondanks zou het wel te repareren moeten zijn. Die voltage regulator en wat weerstandjes zijn niet echt prijzig die kapot zijn.

Oost west, 127.0.0.1 best!

• Belithraldor
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 29-08 10:37
Hee,

Ik heb sinds kort ook de V1, en werkt prima.
Het enige wat mij opvalt is dat ik in het menu van mijn robot in de Xiaomi Home app, geen live update krijg in mijn kaart.

Ook na het stofzuigen krijg ik geen kaart. Het enige wat ik zie is alleen maar een puntje midden op een grote blauwe kaart.

Verder kan ik ook niet als ik de stofzuiger aan klik, rechtsboven de device settings openen.

Iemand die dit ook wel is heeft gehad?

Server is mainland china.
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True