Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11-12 09:42
BraX schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:14:
Is er een manier in die Mi-App om je account te onthouden / ingelogd te blijven.
Telkens als de Stofzuiger klaar is met zuigen en ik een push bericht krijg wil ik via de app kijken welk stuk van de ruimte gedaan is. Alleen elke keer logt de app uit.

Iemand een idee?
Ik blijf gewoon ingelogd, en heb daar niets speciaals voor hoeven doen.
Toevallig gisteren nog opnieuw ingelogd omdat ik mijn regio gewijzigd had voor zoned cleanup.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:56

rens-br

Moderator Mobile & IN
BraX schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:14:
Is er een manier in die Mi-App om je account te onthouden / ingelogd te blijven.
Telkens als de Stofzuiger klaar is met zuigen en ik een push bericht krijg wil ik via de app kijken welk stuk van de ruimte gedaan is. Alleen elke keer logt de app uit.
Dat doet hij hier niet hoor, dus dat ligt waarschijnlijk aan jouw app / versie.

• Tommi4444
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20-08 20:25
Graag had ik wat info gehad van de enthousiaste gebruikers hier op het forum, vooraleer ik een Xiaomi Mi Vacuum aankoop.

De situatie is de volgende. Onze woning bestaat uit twee verdiepingen, met beneden de keuken/eetkamer en boven de woonkamer.

Het is de bedoeling om het basisstation boven te plaatsen, zodat de robot daar zijn werk kan doen.

Het zou echter ook handig zijn om hem af en toe beneden te laten werken.

Kan dit? Zo ja, is het dan voldoende om hem daar neer te zetten?

Alvast bedankt voor jullie input!

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

@Tommi4444 gebruik even de search om terug te zoeken in dit topic, jouw vraag is namelijk al een paar keer eerder voorbij gekomen. Tip zoek op "verdiepingen".

Dark theme custom css select * from Fish;

• Gorefest
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17:02

Gorefest

serial killer.

@Tommi4444 Korte antwoord, is ja.
Als hij op je benedenverdieping het dockingstation niet kan vinden stopt hij gewoon en kun je hem als je thuis bent gewoon weer de trap op begeleiden en op het 🏠 drukken.

Gorefest wijzigde deze reactie 20-09-2018 16:08 (3%)

• Tommi4444
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20-08 20:25
Gorefest schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:07:
@Tommi4444 Korte antwoord, is ja.
Als hij op je benedenverdieping het dockingstation niet kan vinden stopt hij gewoon en kun je hem als je thuis bent gewoon weer de trap op begeleiden en op het 🏠 drukken.
Bedankt voor deze info!

• karakedi
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 02:09
Met onderstaande app kun je gebruik maken van zoned cleanup. https://play.google.com/s...etails?id=de.flole.xiaomi
Normaal gesproken is deze optie alleen beschikbaar op de china server via Mi home app, maar inloggen via EU is niet meer morgelijk. Log in in china server in de app. Laat middels de app 1 keer de robot een rondje doen, zodat er een map wordt gecreëerd. Daarna kun je van de zoned cleanup functie gebruik maken.

• Crash
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:58

Crash

Multiple Personality Syndrome

Lars Kremers schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:52:
[...]

Ik heb het probleem ondervonden. Voor zover ik weet ben ik de enige in het topic. Na het vervangen van de accu heb ik geen problemen meer ervaren.
Dat stemt nog enigszins positief. Ik heb uiteindelijk €46 af mogen tikken en hoop de vervangende batterij met een week of 2 binnen te hebben. Zelf moeten stofzuigen zuigt :P

PS4 PSN: Crash4all

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11-12 09:42
Ik heb mijn Vacuum naar Mainland China gezet zodat ik de zoned cleanup zou krijgen. Dat is prima gelukt
Maar is het ook mogelijk om een zoned cleanup in de timer te zetten? Ik krijg dat niet gevonden.

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
Gisteren op Truus en Dusty de zoned cleanup optie door een firmware update gekregen, US asia timezone.

BenEco wijzigde deze reactie 26-09-2018 21:59 (13%)

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh, Nissan Leaf 2.Zero Edition

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:59
TheFes schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:26:
Ik heb mijn Vacuum naar Mainland China gezet zodat ik de zoned cleanup zou krijgen. Dat is prima gelukt
Maar is het ook mogelijk om een zoned cleanup in de timer te zetten? Ik krijg dat niet gevonden.
Dat kan, helaas, nog niet! Ik zou die optie ook graag krijgen.

• ronald1989
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 14-09 20:58
Vandaag ook de Mi Robot (internationale versie) binnen gekregen. Helaas niet bij stilgestaan dat de internationale versie niet met Mainland China server werkt. Aangezien ik al een heel arsenaal aan sensoren, camera's, etc. heb die alleen werken met Mainland China kan ik de stofzuiger dus niet gebruiken via de Mi Home app.

Na wat zoeken op fora zie ik dat dit probleem al sinds mei bestaat dus een snelle fix zit er niet in.

Voor nu maar even de FloleVac app gedownload zodat ik hem in ieder geval kan starten en stoppen op afstand. Vrouwlief heeft een iPhone en lees dat daar de switch tussen de servers soms makkelijker gaat - vanavond even testen.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:48
ronald1989 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:56:
Vandaag ook de Mi Robot (internationale versie) binnen gekregen. Helaas niet bij stilgestaan dat de internationale versie niet met Mainland China server werkt. Aangezien ik al een heel arsenaal aan sensoren, camera's, etc. heb die alleen werken met Mainland China kan ik de stofzuiger dus niet gebruiken via de Mi Home app.

Na wat zoeken op fora zie ik dat dit probleem al sinds mei bestaat dus een snelle fix zit er niet in.

Voor nu maar even de FloleVac app gedownload zodat ik hem in ieder geval kan starten en stoppen op afstand. Vrouwlief heeft een iPhone en lees dat daar de switch tussen de servers soms makkelijker gaat - vanavond even testen.
Rooten en vervolgens je eigen koppeling hrbruike de. (domoticz etc) :)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• ronald1989
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 14-09 20:58
Dacuuu schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:59:
[...]

Rooten en vervolgens je eigen koppeling hrbruike de. (domoticz etc) :)
Daar moet ik nog eens induiken ja. Wil een tablet met dashticz gaan gebruiken om alles te bedienen, dan zou de stofzuiger aan/uit zetten ook wel mooi zijn :)

• Dav0s
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 26-06 12:45
Inmiddels is ook op de Other server een update geweest waardoor zoned cleaning gewoon kan via de MiHome app!! :)

Erg fijn om te gebruiken, helaas vergeet hij na een zoned cleanup nog wel eens de volledige map. Is er een manier om een map op te slaan, zodat op die basis een zone aangegeven kan worden?

• lavalamp
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11-10 15:03
Hier is de zuiger ook al aan het werk. Heb 'm op 20-9 voor €230 op gearbest besteld en is eergisteren via DHL geleverd. Top!

Zelfs mijn kritische vrouw moet toegeven dat het wel een handig ding is. Zeker als je ziet wat hij allemaal opzuigt na 1 rondje door de woonkamer en slaapkamers boven.

Zoned cleanup werk hier ook als je ervoor een volledige scan hebt laten doen. Opslaan is mij ook niet gelukt. Heb de internationale versie gekocht en alles was in het engels; zowel de doos, handleidingen als de app. Server stond bij installatie voorgeselecteerd op Europa. Geen mainland China oid.

• reb3lzrr
  • Laatst online: 11-12 14:03
Ik lees net in de Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2) topic dat V2 opties heeft gekregen om kaarten te onthouden en hier virtuele muurtjes op te markeren!

Als iemand deze update krijgt voor de V1, kan hij het dan laten weten :+
Dacuuu schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:18:
Ik krijg net deze update binnen, mooie changelog, ben benieuwd! [Afbeelding]

Ondertussen ben ik de 1e ronde aan het maken, ben benieuwd naar de kaart save functie inclusief de virtual wall. Binnenkort maar eens een video over maken. 8)
[Afbeelding]

Edit:
Schoonmaak is klaar, je kan nu virtual walls trekken en exclusion zones opslaan.
In m'n screenshot heb ik links onder 1 wall getekend. Ik heb de wall nog niet getest. Ik had nu even een stoel gebruikt o de het stukje wat ik vanaf nu met de virtual wall blokkeer, te blokkeren.
[Afbeelding]

• Medione1210
reb3lzrr schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:02:
Ik lees net in de Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2) topic dat V2 opties heeft gekregen om kaarten te onthouden en hier virtuele muurtjes op te markeren!

Als iemand deze update krijgt voor de V1, kan hij het dan laten weten :+

[...]
Zou mooi zijn als onze versie dit ook zou krijgen en dan graag in combinatie met de timer zodat je verschillende schoonmaakrondes kan instellen.

• Qon
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 16:13
Vraagje,

Ik zie net (pas) wat informatie over de FloleVac app in dit topic en heb een vraag:
Ik heb nu de vacuum draaien op China Mainland server via de Mi Home app. Voor zover ik weet moet ik deze app vrijwel alle permissies (camera, contacts, location, phone, sms, storage) voordat hij goed functioneert. Nou is het ook bekend dat al je gegevens naar Xiaomi worden verstuurd.

Ik was benieuwd dat, wanneer ik nu de FloleFac app ga gebruiken en de mi home app deinstalleer, dit gegevens sharing naar China kan omzeilen?

• s441558
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 07-12 18:54
Medione1210 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:37:
[...]

Zou mooi zijn als onze versie dit ook zou krijgen en dan graag in combinatie met de timer zodat je verschillende schoonmaakrondes kan instellen.
Ik heb dit wel voor elkaar icm home assistant. Je kan in home assistant een clean zone commando geven, waarbij je twee coordinaten opgeeft (tov begin/dock). Je tekent dan als het ware een vierkantje op een onzichtbare kaart, maar zolang je dock op dezelfde plek blijft en je eenmaal de juiste coordinaten hebt (dit is een maat in mm tov het startcoordinaat), kan je zo verschillende ruimtes definieren. Elke ruimte hang je dan weer aan een knop of automation die bijv. elke ochtend alleen de eetkamer stofzuigt.

Zie hier voor de uitleg

https://community.home-as...um-zoned-cleaning/51293/2

• thompouce
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 01-12 10:35
Qon schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:28:
Vraagje,

Ik zie net (pas) wat informatie over de FloleVac app in dit topic en heb een vraag:
Ik heb nu de vacuum draaien op China Mainland server via de Mi Home app. Voor zover ik weet moet ik deze app vrijwel alle permissies (camera, contacts, location, phone, sms, storage) voordat hij goed functioneert. Nou is het ook bekend dat al je gegevens naar Xiaomi worden verstuurd.

Ik was benieuwd dat, wanneer ik nu de FloleFac app ga gebruiken en de mi home app deinstalleer, dit gegevens sharing naar China kan omzeilen?
Ik heb werkelijk alle permissies uitgezet en de app werkt prima. Wel merkte ik dat de app mijn telefoon erg traag maakte, mogelijk hangt dit samen met de permissies die ik heb uitgezet. Ik heb nu via Android de achtergrondactiviteit van de app beperkt, m'n telefoon is daar merkbaar sneller van geworden. Ik krijg nu wel geen meldingen meer, maar dat vind ik eigenlijk niet heel erg, omdat ik vooral meldingen kreeg van m'n geplande rondjes - niet zo interessant dus. Google gaat echter vereisen dat apps die na november geüpdatet worden granular permissions gebruiken, dus ervan uitgaande dat Xiaomi er niet voor kiest om de app gewoon niet meer te updaten, zal het vanaf binnenkort een minder groot probleem zijn.

Overigens kwam ik er kort geleden achter dat je nu de stofzuiger ook kan instellen op de Europe server. Werkt een stuk sneller dan Mainland China nu bij mij.

• pantslol
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 10-12 14:59
Heb onlangs deze stofzuiger aangeschaft via Gearbest... in alle onschuld Europa geselecteerd als server voordat ik de berichten hier las, maar tot mijn grote verbazing werken alle functies gewoon. Timer/Zoned cleanup en de map wordt tot nu toe altijd onthouden

• Huey
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 11-12 11:47
Hallo, weet iemand toevallig of de accu van de V1 te gebruiken is in de S50? Heb een V1 liggen met kapot bord, dus dacht de accu in dat geval als reserve te houden?

• jorgvandijk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 01-08 21:07
Zone cleaning.

Bij het gebruik maken van zonencleaning start de zuiger door eerst achteruit tegen het doc aan te rijden. dit duur net zo lang totdat hij zichzelf ophangt.
Bij normale en schedule cleaning gaat alles gewoon. Bij remote bediening start de stofzuiger ook door eerst tegen het doc omhoog te rijden. Herkent iemand dit probleem.

• masaman
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
jorgvandijk schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 08:27:
Zone cleaning.

Bij het gebruik maken van zonencleaning start de zuiger door eerst achteruit tegen het doc aan te rijden. dit duur net zo lang totdat hij zichzelf ophangt.
Bij normale en schedule cleaning gaat alles gewoon. Bij remote bediening start de stofzuiger ook door eerst tegen het doc omhoog te rijden. Herkent iemand dit probleem.
Nope, werkt allebei prima. Heb je de laatste versie van de firmware?

• jorgvandijk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 01-08 21:07
masaman schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:13:
[...]

Nope, werkt allebei prima. Heb je de laatste versie van de firmware?
ja helaas.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Nou hier ook binnen en wat een top ding is dat zeg :D Bizar wat hij toch nog weet te vinden aan stof nadat we eerst goed gestofzuigd hadden.....
Op dit moment heb ik hem niet aan de Wifi hangen, weet nog niet of ik dat vertrouw. Maar zo doet hij het ook dikke prima. Dock staat inmiddels onder de kast en dat gaat ook erg goed!
Hij is tot nu toe 1x vastgelopen op ons hoogpolige kleed en 1x op een speeltje van de kat. Verder doet hij netjes zijn rondjes :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Medione1210
Atlas schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:28:
Nou hier ook binnen en wat een top ding is dat zeg :D Bizar wat hij toch nog weet te vinden aan stof nadat we eerst goed gestofzuigd hadden.....
Op dit moment heb ik hem niet aan de Wifi hangen, weet nog niet of ik dat vertrouw. Maar zo doet hij het ook dikke prima. Dock staat inmiddels onder de kast en dat gaat ook erg goed!
Hij is tot nu toe 1x vastgelopen op ons hoogpolige kleed en 1x op een speeltje van de kat. Verder doet hij netjes zijn rondjes :)
Laat 'm maar een paar keer goed oefenen waar je bij bent zodat je je kamers robot proof kunt maken. Want het fijnste is toch wel dat je 'm met de timer 's nachts of tijdens je werk kan laten schoonmaken.

Bij mij loopt ie nergens meer op vast behalve op veters van schoenen als de kinderen vergeten ze op de trap te zetten.

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11-12 11:46

Wootism

aaibaar

Nou feestje hoor! Heb de 400 cleanups aangetikt *O*

Ding werkt overigens nog steeds als een zonnetje!

• Medione1210
Wootism schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:17:
Nou feestje hoor! Heb de 400 cleanups aangetikt *O*

[Afbeelding]

Ding werkt overigens nog steeds als een zonnetje!
Sssttt zeg dat nou niet te hard :)

(Hier 232h, 12k, 428 cleanups)
Slechts alleen 1x filter vervangen. Was nog niet perse nodig, maar uit voorzorg gedaan.

Medione1210 wijzigde deze reactie 19-10-2018 12:17 (11%)

• SolarOrbiter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:35
Medione1210 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:13:
[...]

Sssttt zeg dat nou niet te hard :)

(Hier 232h, 12k, 428 cleanups)
Slechts alleen 1x filter vervangen. Was nog niet perse nodig, maar uit voorzorg gedaan.
547h , 33k en 1341 cleanups :-D

• Medione1210
SolarOrbiter schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:06:
[...]

Altijd baas boven baas O-)

• .Memphis.
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 09-12 13:57
Beslist om mij ook zo'n robotje te gaan aanschaffen.
Al even de v1 vs v2 vergeleken en toch maar beslist om voor een v1 te gaan gezien de v2 niet spectaculair genoeg lijkt te zijn verbeterd om de bijna 50% meerprijs te verantwoorden.

Ik wil deze gaan combineren met een xiaomi/aqara domotica systeempje --> klopt het dat ik dan niet de internationale versie van de robot mag kopen omdat ik anders niet verbonden raak met de china mainland server?

Zijn er andere nadelen waar ik moet rekening mee houden als ik de chinese versie van de robot bestel behalve dat deze uit china zal komen en dus langer onderweg is + risico op import kost?

Spijtig dat net nu de internationale versie aan een betere prijs te krijgen is met verzending vanuit EU warehouse :(

• BP14
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11-12 07:36
SolarOrbiter schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:06:
[...]

Waar vind ik de aantallen?

• s441558
  • Laatst online: 07-12 18:54
BP14 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:49:
[...]

Waar vind ik de aantallen?
Onder cleaning history

• anilkusaksiz
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 18-07 15:31
Hoi,

My robot started skipping cleaning the rooms recently. It can see the room, draw the model on the map but does not clean.

Did anyone have this issue before, how can I fix it?

Here are the screenshots from recent runs:
https://imgur.com/a/HBW3gOn

Edit: Found the issue, there was dead silverfish inside the bumper and next to the right sensor, which is causing right manoeuvres to fail. Claned the bug and it is working fine again.

anilkusaksiz wijzigde deze reactie 23-10-2018 19:30 (26%)

• Niekfct
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 23:29
Talking about bugs.. :D

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

• Gorefest
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17:02

Gorefest

serial killer.

@anilkusaksiz I have the same problem, it skips complete rooms since last update.... did not find a real life bug yet...

• xyl
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 30-10 09:40
Ook ik heb hem na lang wachten zaterdag ontvangen, Gearbest voor ruim 230 euro. Mooi product. Maar toch wel wat problemen ervaren:

- map wordt vergeten (bv nadat je een handmatige handeling uitvoert, zoals hem naar een bepaald punt rijden)
- hij komt vast te zitten onder een licht bijzettafeltje met een ronde voet van ongeveer 1cm hoog, nadat hij het eerst al alle kanten op heeft geduwd
- hij ziet de deurmat als cliff (opgelost door de sensoren af te plakken, maar nu kan ik hem niet meer incidenteel boven gebruiken)
- hij heeft problemen met een gekruist oplopende voet van een stoel en een laag stenen beeldje

Nu ik lees dat je in de V2 handmatig virtual walls kan inbouwen en dat hij kaarten kan onthouden, zou dat voor mij een reden zijn om te upgraden. Hopelijk echter komt die update ook nog naar de V1! Behalve de deurmat zijn dan mijn problemen opgelost.

• unicorntina
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 09-11-2018
[TLDR]

Wie weet waar ik een reparatie rapport zou kunnen krijgen voor mijn overleden Xiaomi robotzuiger?

[/TLDR]

Afgelopen weekend was ik een nachtje van huis en heeft onze kat een 'ongeluk' gehad in de woonkamer.

Onze brave Xiaomi begon aan zijn dagelijkse rondje tot hij in deze sh*t terecht kwam.

Guess what... Xiaomi houdt niet van kattensh*t....

Gevolg: sh*t everywhere... :'( :X
Naja, vooral sh*t in de Xiaomi en de vierkante meter waar Xiaomi de sh*t heeft verplaatst....

Gelukkig wil onze verzekering het wel vergoeden als we een rapport krijgen van een reparateur die zegt dat de Xiaomi niet meer te repareren is.

RIP Xiaomi v1, het waren 14 fantastische maanden... ik had je net een nieuwe sidebrush gegeven en was je toe aan een nieuwe mainbrush... ;w

Nu een nieuwe bestellen maar zit te twijfelen tussen V1 of iets meer neerleggen voor de V2 als ik het geld terug heb.

• Medione1210
xyl schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:14:
Ook ik heb hem na lang wachten zaterdag ontvangen, Gearbest voor ruim 230 euro. Mooi product. Maar toch wel wat problemen ervaren:

- map wordt vergeten (bv nadat je een handmatige handeling uitvoert, zoals hem naar een bepaald punt rijden)
- hij komt vast te zitten onder een licht bijzettafeltje met een ronde voet van ongeveer 1cm hoog, nadat hij het eerst al alle kanten op heeft geduwd
- hij ziet de deurmat als cliff (opgelost door de sensoren af te plakken, maar nu kan ik hem niet meer incidenteel boven gebruiken)
- hij heeft problemen met een gekruist oplopende voet van een stoel en een laag stenen beeldje

Nu ik lees dat je in de V2 handmatig virtual walls kan inbouwen en dat hij kaarten kan onthouden, zou dat voor mij een reden zijn om te upgraden. Hopelijk echter komt die update ook nog naar de V1! Behalve de deurmat zijn dan mijn problemen opgelost.
Andere kleur deurmat nemen of er een magneetstrip eronder, dan is dat probleem ook opgelost.

Voordeel andere problemen geldt dat je dat creatief zal moeten oplossen.

Wij hebben onze hele verdieping op 1 plek na Xiaomi vriendelijk en daar zetten de iedere avond voor het slapen gaan even iets voor. Na een paar dagen weet je niet beter.
Wel hoop ik met je mee dat het uitsluiten van zones nog naar de V1 komt al ben ik bang van niet.
Xiaomi v1, het waren 14 fantastische maanden... ik had je net een nieuwe sidebrush gegeven en was je toe aan een nieuwe mainbrush... ;w

Nu een nieuwe bestellen maar zit te twijfelen tussen V1 of iets meer neerleggen voor de V2 als ik het geld terug heb.
Dat is zonde zeg! Wel een geluk dat de verzekering het vergoedt. Ik hoop dat je de nieuwprijs krijgt.

Zelf zie ik de meerwaarde van de V2 niet, behalve de mogelijkheid om zones uit te sluiten op je map! Maar of dat nou 100 euro waard is....

Medione1210 wijzigde deze reactie 05-11-2018 16:21 (15%)

• xyl
Medione1210 schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:16:
[...]

Andere kleur deurmat nemen of er een magneetstrip eronder, dan is dat probleem ook opgelost.
Ik dacht dat je met magneetstrips een gebied kan aangeven dat niet betreden mag worden, toch niet andersom?

• reb3lzrr
xyl schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:14:
[...]
xyl schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:30:
[...]
Ik dacht dat je met magneetstrips een gebied kan aangeven dat niet betreden mag worden, toch niet andersom?
Dat klopt, dat is voor jou dus ook niet de oplossing. Is er een afgrond van de 'gewone' vloer naar de deurmat? Zo ja, hoe hoog? En welk materiaal/kleur is de deurmat?

• Medione1210
xyl schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:30:
[...]

Je hebt natuurlijk gelijk...niet goed gelezen. :X

• unicorntina
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 09-11-2018
Dat is zonde zeg! Wel een geluk dat de verzekering het vergoedt. Ik hoop dat je de nieuwprijs krijgt.

Zelf zie ik de meerwaarde van de V2 niet, behalve de mogelijkheid om zones uit te sluiten op je map! Maar of dat nou 100 euro waard is....
Update:
Ik heb Perfection Technology gemaild met het verhaal en ze hadden ook een briljante reactie:
Oh, my God, this is so bad.
For a robot that has already fought cat poop, it may no longer be a clean cutie anymore,
I've never come across a situation like this, and I'm sorry,
Of course, if you can endure the smell, you may be able to try to clean it manually, but be careful to avoid internal water, Sincerely greetings.
Dit naar de verzekeraar opgestuurd en hurrah! Ze keren uit! *O*
Nieuwwaarde - eigen risico = 190 euro

De V1 is ondertussen alweer naar mij op weg, kannie wachten!

Daarmee ook de intermediair geïnspireerd om de Xiaomi aan te schaffen... naast 3 andere collega's die ik door mijn verhalen over de Xiaomi de stofzuiger hebben gekocht... Waarom krijgen wij hier geen kickback fee voor in de vorm van spare parts? :P

• Medione1210
unicorntina schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:25:
[...]

Update:
Ik heb Perfection Technology gemaild met het verhaal en ze hadden ook een briljante reactie:

[...]

Dit naar de verzekeraar opgestuurd en hurrah! Ze keren uit! *O*
Nieuwwaarde - eigen risico = 190 euro

De V1 is ondertussen alweer naar mij op weg, kannie wachten!

Daarmee ook de intermediair geïnspireerd om de Xiaomi aan te schaffen... naast 3 andere collega's die ik door mijn verhalen over de Xiaomi de stofzuiger hebben gekocht... Waarom krijgen wij hier geen kickback fee voor in de vorm van spare parts? :P
Aanbevelen van China spul aan bekenden doe ik al lang niet meer. Voor je het weet moeten ze bijvoorbeeld douanekosten betalen, gaat het artikel snel kapot of gebruiken ze je als persoonlijke helpdesk...been there done that!

• xyl
reb3lzrr schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:37:

Dat klopt, dat is voor jou dus ook niet de oplossing. Is er een afgrond van de 'gewone' vloer naar de deurmat? Zo ja, hoe hoog? En welk materiaal/kleur is de deurmat?
Nee, de vloer loopt volledig vlak over in de deurmat. Die is van standaard deurmat materiaal, een soort ruw tapijt. In donker antraciet. Ik lees online dat meer mensen ervaren dat de deurmat wordt aangezien voor een cliff. Er zijn zelfs 3D tekeningen voor clips die je op de sensoren kan klikken. Ik heb alleen geen 3D printer.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

xyl schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:49:
[...]

Nee, de vloer loopt volledig vlak over in de deurmat. Die is van standaard deurmat materiaal, een soort ruw tapijt. In donker antraciet. Ik lees online dat meer mensen ervaren dat de deurmat wordt aangezien voor een cliff. Er zijn zelfs 3D tekeningen voor clips die je op de sensoren kan klikken. Ik heb alleen geen 3D printer.
Vreemd, wij hebben ook dat standaard deurmat spul, maar geen last van dat hij stopt. Hij rijdt er vrolijk overheen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• xyl
Als ik het goed begrijp, heeft het puur met de kleur te maken. Wij hebben een vrij lichte vloer die over gaat in een bijna zwarte mat. Dan denkt hij dat het een cliff is.

Maar dit probleem vind ik niet zo heel erg, met name dat hij iedere keer opnieuw de hele kamer in kaart brengt en daarmee steeds in gebieden komt waar hij niet zou moeten komen, is lastig.

xyl wijzigde deze reactie 08-11-2018 07:36 (36%)

• SvenVis
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 13-09 15:04
xyl schreef op donderdag 8 november 2018 @ 07:34:
Als ik het goed begrijp, heeft het puur met de kleur te maken. Wij hebben een vrij lichte vloer die over gaat in een bijna zwarte mat. Dan denkt hij dat het een cliff is.
Ik heb sinds vorige week een nieuwe vloer en mat in gang, beiden zwart. Vorige mat was ook zwart en stuurde hij vrolijk overheen, nu doet hij de zwarte vloer top en hikt hij op de mat. Afplakken cliff-sensoren verhelpt dit dus? En dan op overloop hem niet alleen laten...

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:12
SvenVis schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:49:
[...]

Ik heb sinds vorige week een nieuwe vloer en mat in gang, beiden zwart. Vorige mat was ook zwart en stuurde hij vrolijk overheen, nu doet hij de zwarte vloer top en hikt hij op de mat. Afplakken cliff-sensoren verhelpt dit dus? En dan op overloop hem niet alleen laten...
Dat zeggen ze. Toen ik de cliff sensors afplakte gaf die de error dat de cliff sensors vies waren ;(

• reb3lzrr

Maar dit probleem vind ik niet zo heel erg, met name dat hij iedere keer opnieuw de hele kamer in kaart brengt en daarmee steeds in gebieden komt waar hij niet zou moeten komen, is lastig.
Ik heb thuis ook een lichte houten vloer met een ingelegde (zwarte)kokosmat, waarbij de deurmat en halve centimeter lager ligt, hier is er geen enkel probleem. Raar dat het zo kan verschillen...

• Guidooow
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:52
Dit is geen probleem maar een feature; op deze manier hoeven stoelen en andere meubels (voor zover je deze verplaatst...) niet altijd op dezelfde plek te staan, ze worden iedere keer netjes in kaart gebracht.

• jaspov
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10-12 21:25
Kan iemand aangeven hoe de spotcleaning werkt? Zou na elke maaltijd de zone rond de tafel willen doen, dan hoeft niet de hele kamer. Is dat eenmalig in te stellen en dan telkens simpel te activeren of moet je dan elke keer in de app de zone opnieuw aangeven oid?

• Medione1210
jaspov schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:56:
Kan iemand aangeven hoe de spotcleaning werkt? Zou na elke maaltijd de zone rond de tafel willen doen, dan hoeft niet de hele kamer. Is dat eenmalig in te stellen en dan telkens simpel te activeren of moet je dan elke keer in de app de zone opnieuw aangeven oid?
Bij spotcleaning zet je 'm in het midden van je rotzooi neer en druk dan langdurig op de home knop.

Zone cleaning is wat anders. Dit werkt via de app en moet je inderdaad, helaas, steeds opnieuw instellen.

• jaspov
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10-12 21:25
Medione1210 schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:20:
[...]

Bij spotcleaning zet je 'm in het midden van je rotzooi neer en druk dan langdurig op de home knop.

Zone cleaning is wat anders. Dit werkt via de app en moet je inderdaad, helaas, steeds opnieuw instellen.
Dank! Helder.

• xyl
Hierbij een filmpje van hoe mijn Mi Vacuum met mijn meubilair aan de haal gaat: https://vimeo.com/299630960.
Zo lang de no-go zones en de save-map functie er niet zijn voor de V1, vind ik het toch wel een afrader om te kopen. Xiaomi reageert trouwens totaal niet op vragen, enkel de opmerking dat zij niet verantwoordelijk zijn voor aftersales. Ook als je mailt dat je een vraag hebt over de firmware, krijg je een standaard gegenereerd antwoord.

• mrpink83
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 10-12 14:32
xyl schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:47:
Hierbij een filmpje van hoe mijn Mi Vacuum met mijn meubilair aan de haal gaat: https://vimeo.com/299630960.
Zo lang de no-go zones en de save-map functie er niet zijn voor de V1, vind ik het toch wel een afrader om te kopen. Xiaomi reageert trouwens totaal niet op vragen, enkel de opmerking dat zij niet verantwoordelijk zijn voor aftersales. Ook als je mailt dat je een vraag hebt over de firmware, krijg je een standaard gegenereerd antwoord.
Tsja, die poten van deze tafels zijn lastig. Ik heb eettafel stoelen met soortgelijke poten en alhoewel die beter blijven staan dan deze tafels (zijn zwaarder) zet ik ze toch omhoog. Zouden niet alle robo-zuigers daar last van hebben?

Ik zou de tafels omhoog zetten, dat is niet veel moeite. Btw, ook uitkijken met die kabels, want daar kan Robo vast in komen te zitten.

En anders misschien een optie om met tape te werken voor die tafels?

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:50
Vanwaar zet je ze dan omhoog? Loopt hij er anders vast op? Of gewoon voor de zekerheid?

Het zal een beetje afhangen per robotstofzuiger, maar in principe hebben alle 'goede' er last van. Goedkopere die totaal niet over drempels kunnen, kunnen hier dan misschien weer geen problemen mee hebben. Elke robotstofzuiger die over drempels kan heeft echter zulk soort problemen. De één zal het alleen net wat beter doen bij ene poot, en de andere bij andere poot.

• mrpink83
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 10-12 14:32
Sissors schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:12:
Vanwaar zet je ze dan omhoog? Loopt hij er anders vast op? Of gewoon voor de zekerheid?
Tsja, inderdaad voor de zekerheid. En hij moet zo ploeteren dat ik denk dat hij ook niet goed zuigt rondom de poten.

Btw, George is zojuist weer vastgelopen op zelfgemaakte schansje tussen woonkamer en hal. Daar moet ik iets anders voor verzinnen. :'(

• xyl
mrpink83 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:57:
[...]

Ik zou de tafels omhoog zetten, dat is niet veel moeite. Btw, ook uitkijken met die kabels, want daar kan Robo vast in komen te zitten.
Ik vind het eigenlijk wel vrij veel moeite om ze omhoog te zetten, het hele idee van de stofzuiger was dat ik geen (of in ieder geval veel minder) omkijken meer zou hebben naar een schoner huis. En het gaat niet alleen om de tafeltjes, dan moet ik ook weer eerst al die dingen die op de tafeltjes zetten ergens anders neer zetten. Idealiter laat ik de stofzuiger elke dag als ik weg ben automatisch zuigen.
De oplossing zou de no-go zone zijn die de V2 nu heeft gekregen. Dan heb je hier geen last meer van. Maar het is dus de vraag of die optie ook voor de V1 uitgerold zal worden.

• kepler
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:44
xyl schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:21:
[...]

Ik vind het eigenlijk wel vrij veel moeite om ze omhoog te zetten, het hele idee van de stofzuiger was dat ik geen (of in ieder geval veel minder) omkijken meer zou hebben naar een schoner huis. En het gaat niet alleen om de tafeltjes, dan moet ik ook weer eerst al die dingen die op de tafeltjes zetten ergens anders neer zetten. Idealiter laat ik de stofzuiger elke dag als ik weg ben automatisch zuigen.
De oplossing zou de no-go zone zijn die de V2 nu heeft gekregen. Dan heb je hier geen last meer van. Maar het is dus de vraag of die optie ook voor de V1 uitgerold zal worden.
Misschien als tussenoplossing de tafeltjes verhogen? Dus iets van extra pootjes eronder zetten voor vaste oplossing, of een simpel plankje dat je eronder legt voordat je weg gaat. Als het hoog genoeg is dan kan hij er niet overheen of loopt hij er tegenaan met zijn bumper.

Renault Zoe R210 Intens (22kWh)

• xyl
Tja, niet ideaal maar dat zou kunnen. Ziet er niet fantastisch uit voor de tafeltjes natuurlijk (met vaste pootjes). Of hopen dat de no-go zones worden geïmplementeerd voor de V1 of “gewoon” een V2 kopen. Heb ik ook gelijk een oplossing voor het volgende probleem in mijn huis. Hier blokkeert hij meestal:

• Medione1210
xyl schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:21:
[...]

In iedere woonkamer loop je wel tegen een probleem aan. Ik heb veel probleemgebieden al voor aankoop gelokaliseerd en opgelost (bijv. kast iets ophogen, hoogpolig kleed weghalen).
Ik heb zo'n stoel als op de foto en die zet ik even op zijn kant als ik naar bed ga, zodat de stofzuiger er niet op vastloopt. Hetzelfde doe ik met de eet- en drinkbak van de katten.

Het zou erg fijn zijn als die no-zone update nog naar versie 1 komt, maar ik vrees het ergste.

• Supertroeper
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 20-11 12:45
Is er al een manier om de stofzuiger zelf Nederlands te laten praten ?
Is dit mogelijk met de Flolevac app?

• Bo0bz
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:21
Gisteren de stofzuiger in ontvangst mogen nemen, Vorige week vrijdag besteld vanuit Spanje via AE. Installeren duurde slechts 10 minuten en het eerste volledige rondje heeft hij vanmorgen gemaakt. Wij hadden een Roomba 681 die niet zo slim is als deze xiaomi. De Xiaomi botst minder vaak op tegen de meubels omdat hij de ruimte kan scannen. Erg fijn! De komende dagen probeer ik een update te geven van mijn bevindingen.

• Medione1210
Supertroeper schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:02:
Is er al een manier om de stofzuiger zelf Nederlands te laten praten ?
Is dit mogelijk met de Flolevac app?
Helaas niet.

• kepler
Medione1210 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:13:
[...]

In iedere woonkamer loop je wel tegen een probleem aan. Ik heb veel probleemgebieden al voor aankoop gelokaliseerd en opgelost (bijv. kast iets ophogen, hoogpolig kleed weghalen).
Ik heb zo'n stoel als op de foto en die zet ik even op zijn kant als ik naar bed ga, zodat de stofzuiger er niet op vastloopt. Hetzelfde doe ik met de eet- en drinkbak van de katten.

Het zou erg fijn zijn als die no-zone update nog naar versie 1 komt, maar ik vrees het ergste.
Hier ook, hij loopt nog wel eens vast op de onderkant van de bank en de Tripptrapp stoelen. Een kussen onder de bank en de tripptrapp stoelen even tegen de kast zetten. Die stoelen moet ik toch ook opzij zetten als ik zelf zou stofzuigen, dus dat kost niks extra :P

Verder loopt hij zelden vast, 1x gebeurd op een losse kabel en 1x had hij een stukje ballon opgezogen, dat vond hij ook niet zo fijn :')

Het enige wat ik nog wil doen is hem koppelen aan HomeAssistant, leuk projectje voor de kerstvakantie :D

• hpmkruit
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:53
kepler schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:41:
[...]

Hier ook, hij loopt nog wel eens vast op de onderkant van de bank en de Tripptrapp stoelen. Een kussen onder de bank en de tripptrapp stoelen even tegen de kast zetten. Die stoelen moet ik toch ook opzij zetten als ik zelf zou stofzuigen, dus dat kost niks extra :P

Verder loopt hij zelden vast, 1x gebeurd op een losse kabel en 1x had hij een stukje ballon opgezogen, dat vond hij ook niet zo fijn :')

Het enige wat ik nog wil doen is hem koppelen aan HomeAssistant, leuk projectje voor de kerstvakantie :D
Heb ook weinig last van vastlopers, behalve bij onze schoenen in de gang. Vooral het ronde type schoenveter heeft de neiging om opgevreten te worden door de stofzuiger waardoor deze vastloopt. Oplossing is inderdaad deze spullen vtv even aan de kant zetten of in mijn geval zorgen dat je de veters in de schoen stopt.

Ik heb de Mi Home app ook gekoppeld aan de Google Home assistent. Hiermee kan ik hem tot nu toe starten, pauzeren en laten docken ("Start Stoffel", "Stop Stoffel", "Dock Stoffel"). Echter omdat de Google assistent op mijn Samung S8 constant kuren vertoond gebruik ik dit nauwelijks.

• kepler
|:(
hpmkruit schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:48:
[...]

Heb ook weinig last van vastlopers, behalve bij onze schoenen in de gang. Vooral het ronde type schoenveter heeft de neiging om opgevreten te worden door de stofzuiger waardoor deze vastloopt. Oplossing is inderdaad deze spullen vtv even aan de kant zetten of in mijn geval zorgen dat je de veters in de schoen stopt.

Ik heb de Mi Home app ook gekoppeld aan de Google Home assistent. Hiermee kan ik hem tot nu toe starten, pauzeren en laten docken ("Start Stoffel", "Stop Stoffel", "Dock Stoffel"). Echter omdat de Google assistent op mijn Samung S8 constant kuren vertoond gebruik ik dit nauwelijks.
ow je kan ook koppelen aan Google Assistant, dat wist ik niet. Alhoewel ik voornamelijk wil koppelen aan home automation via Home Assistant (open source software)

• hpmkruit
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:53
Ah, de naamgeving leek wel erg veel op elkaar, vandaar mijn verwarring. Je ziet soms door alle home automation oplossingen het bos ook niet meer...

• Bo0bz
Net als eerder genoemd start de stofzuiger de zone cleanup door tegen het dock aan te rijden. Hij gaat dan vanzelf weer laden. Is er al een fix? Laatste firmware zit er op

• Medione1210
Bo0bz schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 18:08:
Net als eerder genoemd start de stofzuiger de zone cleanup door tegen het dock aan te rijden. Hij gaat dan vanzelf weer laden. Is er al een fix? Laatste firmware zit er op
Ik herken dit niet en ik gebruik die functie iedere dag. Wat gaat er dan precies mis?

• wgfkas
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:37
Ligt het aan mij, of is de zuiger sinds de laatste 1/2 updates een stuk dommer geworden?

• Clifdon
  • Laatst online: 09-12 06:43
wgfkas schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:22:
Ligt het aan mij, of is de zuiger sinds de laatste 1/2 updates een stuk dommer geworden?
Wat merk je dan? Ik heb toevallig net mn update gedraaid. Maar moet hem nog laten zuigen.

Always look on the bright side of life.

• wgfkas
Clifdon schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:51:
[...]

Wat merk je dan? Ik heb toevallig net mn update gedraaid. Maar moet hem nog laten zuigen.
Ze gaat veel omslagtiger door het huis. Af en toe net of ze de weg kwijt is. Doet eerst de ene helft van de woonkamer en later de andere.

• Bo0bz
Medione1210 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:57:
[...]

Ik herken dit niet en ik gebruik die functie iedere dag. Wat gaat er dan precies mis?
In de app selecteer ik een gebied voor de zone cleaning. De stofzuiger start op en zou achteruit moeten rijden van het dock af en omdraaien. Mijn robot rijd echter vooruit en dus vol over het docking station heen.

Firmware 3.3.9_003416 btw

Edit: via Flolevac app de firmware geüpdate naar 3.3.9_003600 maar geen verschil helaas

Bo0bz wijzigde deze reactie 25-11-2018 08:08 (12%)

• Medione1210
Bo0bz schreef op zondag 25 november 2018 @ 06:59:
[...]

In de app selecteer ik een gebied voor de zone cleaning. De stofzuiger start op en zou achteruit moeten rijden van het dock af en omdraaien. Mijn robot rijd echter vooruit en dus vol over het docking station heen.

Edit: via Flolevac app de firmware geüpdate naar 3.3.9_003600 maar geen verschil helaas
Wat vervelend zeg. Heb je de stroom al eens van het dock gehaald en/of de robot een reset gegeven?

Ik heb trouwens firmware 3416. Nog geen mekding gehad van nieuwe firmware

Is er nog iets veranderd in firmware 3600?

• Clifdon
  • Laatst online: 09-12 06:43
wgfkas schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:56:
[...]

Ze gaat veel omslagtiger door het huis. Af en toe net of ze de weg kwijt is. Doet eerst de ene helft van de woonkamer en later de andere.
Bij mij zie ik dat de plattegrond is omgedraaid in de app. Dus waar eerst een muur stond is nu de toegang tot de kamer. Vind ie ook een beetje verwarrend geloof ik.

Always look on the bright side of life.

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:03
wgfkas schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:56:
[...]

Dat doet die toch altijd als de kamer te groot is?
Althans toch al een jaar bij ons.

• wgfkas
bottom line schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:20:
[...]

Dat doet die toch altijd als de kamer te groot is?
Althans toch al een jaar bij ons.
Voorheen deed ze bij mij de woonkamer ineens. Maar verder gaat ze ook minder systematisch te werk naar mijn idee.

• Niekfct
Bo0bz schreef op zondag 25 november 2018 @ 06:59:
[...]

Bij mij rijdt hij juist achteruit tegen het dock aan om op te laden. Bij het starten van een zone cleaning rijdt hij (normaal gesproken) gewoon vooruit weg.

Dat gezegd hebbende, ik had hetzelfde een paar maand geleden dat hij dus achteruit tegen het dock aanreed in plaats van vooruit wegrijden. Dit is nu niet meer het geval. Versie 3.3.9_003416.

• Bo0bz
Niekfct schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:42:
[...]

Bij mij rijdt hij juist achteruit tegen het dock aan om op te laden. Bij het starten van een zone cleaning rijdt hij (normaal gesproken) gewoon vooruit weg.

Dat gezegd hebbende, ik had hetzelfde een paar maand geleden dat hij dus achteruit tegen het dock aanreed in plaats van vooruit wegrijden. Dit is nu niet meer het geval. Versie 3.3.9_003416.
Check! Ik heb het zelfde. Voor en achter even door elkaar gehaald. Hij rijd dus inderdaad achteruit tegen het dock op ipv vooruit te rijden naar de plek van de zone cleanup.

• Niekfct
Bo0bz schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:00:
[...]

Check! Ik heb het zelfde. Voor en achter even door elkaar gehaald. Hij rijd dus inderdaad achteruit tegen het dock op ipv vooruit te rijden naar de plek van de zone cleanup.
Ah, nou bij mij doet hij dus weer normaal. Verder eigenlijk niks veranderd :P

• snapismo
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 31-07 15:31
Sorry folks, heb niet alle 72 pagina's doorgelezen, maar ik was benieuwd of iemand dit probleem herkent. Het lukt me echt TOTAAL niet om de stofzuiger te vinden met de app.

Heeft iemand een tip om de Robot met de Mi Home app te verbinden? Heb het talloze keren geprobeerd, maar het lijkt echt niet te lukken. Heb de Robot al naar factory settings gereset, vijfendertig keer WiFi van de robot gereset, de app opnieuw geïnstalleerd, de landensettings veranderd naar Mainland China naar Europa naar China naar Europa en terug, de cache van de app gewist... Mijn telefoon herkent de wifi-hotspot van de Mijia wel overigens, en ook als ik daar verbinding mee maak herkent de app geen devices.

I'm at a loss. Iemand?

[edit] Ik zou hem eigenlijk liever met de Flole app aansturen, maar daarvoor moet ie OF eerst de gegevens importeren uit Mi Home of je hebt het IP-adres en de Device ID nodig, en geen idee hoe ik aan die laatste twee kom... als iemand me daar verder mee kan helpen: awesome-o!

snapismo wijzigde deze reactie 27-11-2018 11:47 (16%)

• joostnl
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:49
Vervelend bij mij werkt het vlekkeloos.
Ik heb wel android mi home.
Europe is het beste voor de vacuüm. (Ik heb ook de aqra hub v2 dan moet ik hiervoor switchen naar mainland China)
Is je wifi 2.4ghz of 5 ghz of beide? 2.4 werkt denk ik het beste.
Welk channel staat ingesteld? Google is welke aan te raden is
snapismo schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:41:
Sorry folks, heb niet alle 72 pagina's doorgelezen, maar ik was benieuwd of iemand dit probleem herkent. Het lukt me echt TOTAAL niet om de stofzuiger te vinden met de app.

Heeft iemand een tip om de Robot met de Mi Home app te verbinden? Heb het talloze keren geprobeerd, maar het lijkt echt niet te lukken. Heb de Robot al naar factory settings gereset, vijfendertig keer WiFi van de robot gereset, de app opnieuw geïnstalleerd, de landensettings veranderd naar Mainland China naar Europa naar China naar Europa en terug, de cache van de app gewist... Mijn telefoon herkent de wifi-hotspot van de Mijia wel overigens, en ook als ik daar verbinding mee maak herkent de app geen devices.

I'm at a loss. Iemand?

[edit] Ik zou hem eigenlijk liever met de Flole app aansturen, maar daarvoor moet ie OF eerst de gegevens importeren uit Mi Home of je hebt het IP-adres en de Device ID nodig, en geen idee hoe ik aan die laatste twee kom... als iemand me daar verder mee kan helpen: awesome-o!

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
snapismo schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:41:

I'm at a loss. Iemand?

BT op je telefoon wel aanstaan?

• c-mattic
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 11-12 13:01
@snapismo
Naast de checks hierboven beschreven:
  • Bluetooth aanzetten op je smartphone
  • Ervoor zorgen dat alleen 2.4 Ghz netwerk aan staat op moment van koppelen (erna kan je 5Ghz weer aanzetten).
Zorg er ook voor dat de Mi Home app toegang heeft tot je locatie.
Het klinkt misschien absurd, maar zonder deze rechten kan de app je stofzuiger niet vinden.

Met bovenstaande checks, zou het moeten lukken als je hem gereset hebt.
Indien niet, kan het geen kwaad de Mi Home app opnieuw te installeren.
Als het dan nog niet lukt, dan ik heb ik spijtig genoeg geen (ervarings)tips meer voor jou.

Succes! :)

• bottom line
falcon186 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:34:
Bedankt.... ik heb hem ent besteld bij Gearbest!
Nog twee vraagjes:
- Werkt hij met de google home samen? Zoja welke functies ondersteunt hij? Ik begreep dat je specifieke ruimtes kan laten schoonmaken via de app.... Maar kan je ook zeggen: "clean kitchen"?
- moet ik ergens rekening mee houden bij de installatie? Land/taal keuze?
Even in dit topic. Zoek hier eens wat informatie op ;)
- Ja. Vermoed van niet
- Eerste keer met een Xiaomi product? Pak maar gewoon mainland china als locatie van je APP + stofzuiger. Heb je updates sneller

• joostnl
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:49
Mij werkt mainland China al maanden niet meer. Bij jou wel?
Europa gaf het beste resultaat, snel updates krijgen betekent nog niet dat het updates zijn waar het apparaat beter van word.
bottom line schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:35:
[...]

Even in dit topic. Zoek hier eens wat informatie op ;)
- Ja. Vermoed van niet
- Eerste keer met een Xiaomi product? Pak maar gewoon mainland china als locatie van je APP + stofzuiger. Heb je updates sneller

• snapismo
joostnl schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:56:
Vervelend bij mij werkt het vlekkeloos.
Ik heb wel android mi home.
Europe is het beste voor de vacuüm. (Ik heb ook de aqra hub v2 dan moet ik hiervoor switchen naar mainland China)
Is je wifi 2.4ghz of 5 ghz of beide? 2.4 werkt denk ik het beste.
Welk channel staat ingesteld? Google is welke aan te raden is
[...]
Goeie punten. WiFi staat op 2.4 en 5 GHz - misschien inderdaad goed idee om die alleen op 2.4 te zetten. Ook goed idee om nog eens naar het kanaal te kijken - had ik wel gecheckt, maar staat op dynamic en alle kanalen zijn ongeveer even drukbezet, dus dacht eigenlijk dat het niet uit zou moeten maken...

Zal ook dubbelchecken of Bluetooth en Locatie aanstaan. Thanks guys! Ga het zo nog een keer proberen. :)

• Vitabissj
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 11-12 14:11
Werkt V1 eigenlijk goed met niveauverschillen?

Wij hebben een deel van onze living dat lager ligt dmv een trede. Maar nu hebben wij een goedkope Vileda brolrobotstofzuiger, maar die sukkelt er altijd wel af op een of andere manier.
Gaat de Xiaomi daar goed mee om?

• bottom line
Vitabissj schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:10:

Wij hebben een deel van onze living dat lager ligt dmv een trede. Maar nu hebben wij een goedkope Vileda brolrobotstofzuiger, maar die sukkelt er altijd wel af op een of andere manier.
Jups. Heeft sensoren onderaan.

@joostnl mainland China werkt hier nog steeds

• Vitabissj
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 11-12 14:11
bottom line schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:53:
[...]

Jups. Heeft sensoren onderaan.

@joostnl mainland China werkt hier nog steeds
ja mijne vileda ook, maar hij sukkelt er toch mee ze. Als hij bvb in een hoek bij die trede moet werken, valt hij er op den duur wel af.

• bottom line
Vitabissj schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:58:
[...]

ja mijne vileda ook, maar hij sukkelt er toch mee ze. Als hij bvb in een hoek bij die trede moet werken, valt hij er op den duur wel af.
Ik zet hem af en toe gewoon op de salontafel omdat ik te lui ben om hem proper te maken :+
Dus ik vertrouw het wel

• snapismo
't Is gelukt! Denk dat 5 Ghz uiteindelijk ook geholpen heeft, want daarvoor stonden zowel Location als Bluetooth aan (niet vergeten om die permissies aan te zetten in de instellingen van Mi Home, trouwens) en kon ie 'm nog niet vinden, terwijl mijn telefoon erbovenop lag. :D

Hoe dan ook: veel dank. Fifi kan los!

• Medione1210
Vitabissj schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:10:

De mijne is 1x van de trap gedonderd terwijl ik zelfs nog een magneetstrip onder het kleed voor het trapgat had liggen. 13 treden naar beneden gevallen en op stenen vloer terecht gekomen.
Het goede nieuws is dat er geen enkele schade aan de robot was. Gelukkig maar!

Sindsdien zet ik altijd een wasmand voor het trapgat als ik 'm boven laat rond rijden!

• c-mattic
snapismo schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:57:
[...]

't Is gelukt! Denk dat 5 Ghz uiteindelijk ook geholpen heeft, want daarvoor stonden zowel Location als Bluetooth aan (niet vergeten om die permissies aan te zetten in de instellingen van Mi Home, trouwens) en kon ie 'm nog niet vinden, terwijl mijn telefoon erbovenop lag. :D

Hoe dan ook: veel dank. Fifi kan los!
Blij te horen dat fifi zich weer kan uitleven op jouw vloer *O*

@derhenno misschien kan het known issue gedeelte in de topicstart upgedate worden ivm connectieproblemen? Gezien deze vraag vaak terugkomt.
Nu staat er alleen dat bluetooth zeker moet aanstaan. Maar 5GHz tijdelijk uitschakelen of locatie permissies aanzetten voor MiHome app ontbreken.

• derhenno
c-mattic schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:25:
[...]

Blij te horen dat fifi zich weer kan uitleven op jouw vloer *O*

@derhenno misschien kan het known issue gedeelte in de topicstart upgedate worden ivm connectieproblemen? Gezien deze vraag vaak terugkomt.
Nu staat er alleen dat bluetooth zeker moet aanstaan. Maar 5GHz tijdelijk uitschakelen of locatie permissies aanzetten voor MiHome app ontbreken.
Ben al een tijdje niet meer op dit forum geweest (en heb blijkbaar een en ander gemist). Welke tekst moet ik precies toevoegen?

• c-mattic
derhenno schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:45:
[...]

Ben al een tijdje niet meer op dit forum geweest (en heb blijkbaar een en ander gemist). Welke tekst moet ik precies toevoegen?
Ik zou volgende tekst:
Known issues (personal opinion untill verified)

- Bij installatie bluetooth aanzetten op je device!
Vervangen door:
Known issues (personal opinion untill verified)

- Bij installatie:
  • Bluetooth aanzetten op je device
  • Mi Home app toegang geven tot jouw locatie
  • 5GHz wifi (indien aanwezig) tijdelijk uitschakelen tijdens installatie.
Alvast bedankt! _/-\o_
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True