Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:15

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Mede-auteur:
  • JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-05 08:42

JustinoFTW

Xiaomi heeft de officiele opvolger van de in 2016 uitgekomen Mi Vacuum gepresenteerd. Dit model is grotendeels gelijk, maar heeft nu ondersteuning voor zones, een betere SOC en een verbeterende LDS sensor.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de 1S versie, andere versies kunnen in:
- Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016
- Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2)

Tevens hoort het bespreken van leveringen in:
- Xiaomi Mi Vacuum prijzen en levertijden

Terug naar Inhoudsopgave

FeaturesAI voice control, APP remote control, AI image recognition, Automatic room patition, Smart dynamic path planning, Self Charging
CPUCortex - A35
Virtual WallPhysical virtual wall + software virtual wall
NavigatieLDS sensor en visuele duale navigatie sensor
Zuigkracht2000Pa
Batterij5200mAh
Batterijduur250 m2 in 2,5 uur
Gewicht3,8 kg
Afmetingen35.0 x 35.0 x 9.60cm
KleurWit
AccessoiresOplaaddock en kabel

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur rens-br dan een DM.

VersieDatumAanpassingenDoor
V1.021-05-2019Topic aangemaaktrens-br

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 15% gewijzigd door JustinoFTW op 21-11-2019 10:11 . Reden: typo & plaatjes scaling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Spuybroek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-05 21:39
Bedankt voor je topic! Heeft iemand deze al gekocht?

[ Voor 28% gewijzigd door H.Spuybroek op 22-05-2019 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:54
Ik twijfel over deze 1s of een 1st generation.
Deze lijkt overall net wat beter te zijn, extra visuele sensor, net iets meer zuigkracht etc. Klinkt redelijk als gewoon een upgrade.
Hij is echter ook zo'n 50-70 euro duurder.

Maar ik kan vooral nog amper reviews vinden over deze 1s.
Daar wacht ik nog even op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat goed dat er een topic is aangemaakt over de 1S.

Ik zit zelf ook al een paar weken te twijfelen om er een te kopen. Wat mij op dit moment tegen houd is het feit dat er nog geen internationale of Global versie is. De versie die nu op de markt is, is een Chinese versie. Je leest ook wel dat de 1S nog in de "crowd funding" fase zit.

De reviews die er zijn, zijn erg positief. Hij schijnt door zijn extra sensor en multi room ondersteuning weer een stuk beter te zijn dan zijn voorganger.

https://china-gadgets.com/xiaomi-mi-robot-1s-vacuum-robot/

[ Voor 6% gewijzigd door jhead22 op 23-05-2019 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

jhead22 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:43:

De reviews die er zijn, zijn erg positief. Hij schijnt door zijn extra sensor en multi room ondersteuning weer een stuk beter te zijn dan zijn voorganger.

Die link is niet echt een review volgens mij, meer een artikeltje op basis van de technische info en productfoto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
DjMark schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:32:
Ik twijfel over deze 1s of een 1st generation.
Deze lijkt overall net wat beter te zijn, extra visuele sensor, net iets meer zuigkracht etc. Klinkt redelijk als gewoon een upgrade.
Hij is echter ook zo'n 50-70 euro duurder.
Persoonlijk vind ik hem 'te' duur, maar goed dat is ook logisch met een product wat net uitgekomen is. De software opties zijn natuurlijk wel een mooie extra toevoeging. Echter gebruik ik mijn Mi Vacuum nu stand-alone, via Domoticz en heb ik daar dus vrij weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Spuybroek
Via de APP de Robot op engels zetten gaat niet helemaal werken? Of moet je dus wachten op een internationale versie?

Ik zit zelf ook al een paar weken te twijfelen om er een te kopen. Wat mij op dit moment tegen houd is het feit dat er nog geen internationale of Global versie is. De versie die nu op de markt is, is een Chinese versie. Je leest ook wel dat de 1S nog in de "crowd funding" fase zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb momenteel een Botvac D85 maar die laat naar mijn idee steeds vaker te wensen over. Dus vandaar dat ik wederom aan het kijken ben voor een nieuwe, maar in verhouding tot de vorige MI is laatstgenoemde niet echt een upgrade. Misschien de 1S wel? Ik ben benieuwd... Voor het bedrag dat ze er (nu) voor vragen heb je overigens ook een D4, en voor niet heel veel meer zelfs een D5. https://www.neatorobotics.com/nl/vergelijken

Neato D80 vs Xiaomi MI Robot Vacuum, Who is the Best Effective Robot Vacuum?
http://amrobotvacuum.com/...t-effective-robot-vacuum/

NEATO D5 vs NEATO D80/D85
https://vacuumfanatics.com/neato-d5-vs-neato-d80d85/

EDIT; ik ben toch maar voor de Botvac D6 Connected gegaan :)

[ Voor 43% gewijzigd door TommyGun op 29-05-2019 08:53 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Spuybroek
Heeft iemand ervaring met deze robot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Spuybroek
Wat is het voordeel van een internationale versie? Heb je dan andere servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
De Chinese versie wordt vaak geleverd met een verloop stekker ipv direct een Nederlandse stekker. Verder kan je minder talen instellen. Meestal alleen Engels en Chinees, geen Duits of andere talen. (voor ons niet zo belangrijk).

Verder communiceert hij met de Chinese servers ipv internationale servers.

De Chinese verzie is door gewoon bruikbaar, maar ik wacht nog heel even.

De de T6 komt ook als internationale versie. Deze gaat S6 heten.
What’s the difference between T6 and S6?
The new Roborock vacuum cleaner was presented as “T6” first, the reason is that the robot was primarily produced for the chinese market. So the Roborock T6 is conceived for China, the now released “S6” is produced for the international market. Both models are constructed in the same way, there are only differences in the use of the mainland servers. Expect firmware-updates to be published for the T6 first.
Op een andere website staat: De Roborock S6 is het internationale model met CE-markering.
Quelle: https://nl.techreviewer.de/roborock-s6-t6/

Bronnen:
https://china-gadgets.com...6-robotic-vacuum-cleaner/
https://nl.techreviewer.de/roborock-s6-t6/

[ Voor 44% gewijzigd door jhead22 op 01-06-2019 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Spuybroek
Iemand enig idee wanneer de internationale versie uitkomt? Of waar kan ik meer informatie hierover terugvinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Multi-room ondersteuning (voor opgeslagen kaarten neem ik aan) is een mooie toevoeging voor degene die hem op meerdere verdiepingen zetten en opgeslagen kaarten nodig hebben. Al zou je denken dat je daarvoor geen nieuwe hardware nodig hebt.

En extra sensoren, tja ik heb 2017 model en ik vermoed dat het voor het 2016 model niet anders is: Ze hebben dat ding vol met sensoren gegooid die zo goed als niet samenwerken. Dat meer als één geheel laten werken lijkt mij zinvoller dan nog meer sensoren erop gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-05 16:28
Nog niks bekend over een internationale versie denk ik he? Ik kan er in ieder geval weinig over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 22:39
Wij hebben hem sinds gisteren binnen. Ik heb hem via AliExpress besteld en werd verzonden vanuit Polen voor 277 euro.

Het is een Chinese versie met een verloop blokje voor de stekker. De handleiding en alle tekst op de robot zijn ook in het Chinees.

Het was in het begin dus even kloten om hem te laten verbinden met de Mi Home app omdat ik gewoon Nederland als regio op had gegeven en de 1S daar nog niet in het lijstje staat. Nader ik de regio heb veranderd naar China stond de 1S wel in het menu en was de koppeling zo geregeld.

Daarna meteen een firmware update geïnstalleerd en een Engels spraak pakket voor de robot zelf geïnstalleerd. Ze praat nu dus gewoon Engels met ons.

Wij hebben twee katten in huis en een tapijt en na 20 minuten zat het bakje al vol. Daarna nog een keer een ronde laten doen en toen zat weer het bakje na een half uurtje vol. Hij doet prima z'n werk en kan de weg al aardig vinden al komt ie niet over de drempel bij de keuken en richting de slaapkamer. Hier waren we al bang voor omdat dit vrij hoge drempels zijn. Daar moet ik dus even iets op gaan verzinnen.

Hij was gisteren ook vast gelopen in mijn computer kast. Dit is een inbouwkast waar ik de deur uitgehaald heb en daar staat mijn bureau met computer m'n u ingebouwd. Het is er vrij krap en heeft ook een drempel en daar kwam ie dus niet meer uit. Omdat er ook wat kabels op de grond liggen heb ik daar een virtuele no go zone ingesteld en dat werkt prima. Hij slaat die hoek nu netjes over.

Tot nu toe een prima apparaat!

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Radiance schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:18:
Wij hebben hem sinds gisteren binnen. Ik heb hem via AliExpress besteld en werd verzonden vanuit Polen voor 277 euro.

Het is een Chinese versie met een verloop blokje voor de stekker. De handleiding en alle tekst op de robot zijn ook in het Chinees.

Het was in het begin dus even kloten om hem te laten verbinden met de Mi Home app omdat ik gewoon Nederland als regio op had gegeven en de 1S daar nog niet in het lijstje staat. Nader ik de regio heb veranderd naar China stond de 1S wel in het menu en was de koppeling zo geregeld.

Daarna meteen een firmware update geïnstalleerd en een Engels spraak pakket voor de robot zelf geïnstalleerd. Ze praat nu dus gewoon Engels met ons.

Wij hebben twee katten in huis en een tapijt en na 20 minuten zat het bakje al vol. Daarna nog een keer een ronde laten doen en toen zat weer het bakje na een half uurtje vol. Hij doet prima z'n werk en kan de weg al aardig vinden al komt ie niet over de drempel bij de keuken en richting de slaapkamer. Hier waren we al bang voor omdat dit vrij hoge drempels zijn. Daar moet ik dus even iets op gaan verzinnen.

Hij was gisteren ook vast gelopen in mijn computer kast. Dit is een inbouwkast waar ik de deur uitgehaald heb en daar staat mijn bureau met computer m'n u ingebouwd. Het is er vrij krap en heeft ook een drempel en daar kwam ie dus niet meer uit. Omdat er ook wat kabels op de grond liggen heb ik daar een virtuele no go zone ingesteld en dat werkt prima. Hij slaat die hoek nu netjes over.

Tot nu toe een prima apparaat!
Kijk dat is goed nieuws! Op welke store heb je deze besteld in Ali?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiance
peligro2k schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:25:
[...]

Kijk dat is goed nieuws! Op welke store heb je deze besteld in Ali?
Bij de Xiaomi Lifestyle Store
https://s.click.aliexpress.com/e/6zZkFhWhz

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Top thanks, je hebt zeker geen idee of deze versie ook gewoon Ubuntu draait he?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiance
Nee dat zou ik niet weten. Mocht je er wat aan hebben, ik heb wel via een oude Mi Home app de API token kunnen opvragen en de robot staat nu gekoppeld aan Home Assistant.

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peligro2k
Top ik heb er ook een besteld, ben benieuwd of hier ook de custom firmware op te flashen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vioo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-02-2020
Heb hem in mei besteld via aliexpress, was toen nog een actie samen met extra spare parts, is maandag toegekomen. Werkt vlot, geen problemen gehad bij het koppelen in xiaomi home app. Alleen de multi-floor support vind ik precies nergens.
peligro2k schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:37:
Top ik heb er ook een besteld, ben benieuwd of hier ook de custom firmware op te flashen is.
Dit ga ik ook nog eens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01 07:16
Ook besteld en de 12e binnen gekregen. De software is inderdaad niet briljant en wat mij tegen viel is dat de 'software virtual wall' niet meer is dan: doe maar een spot-clean (waarvan je de dimensies niet kan opgeven) en dan is de rest uitgesloten...
Bij m'n eerste run had ik er even niet aan gedacht dat er nog geen plinten onder het aanrecht zaten, maar daar ploegde 'Bob' (zo genoemd door mijn zoontje :)) verbazend goed door de betonresten en pootjes heen.

Nuttige gerelateerde vondsten op dit moment:

[ Voor 30% gewijzigd door Angelus1753 op 14-06-2019 12:21 . Reden: Update list ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiance
Angelus1753 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:15:
Ook besteld en de 12e binnen gekregen. De software is inderdaad niet briljant en wat mij tegen viel is dat de 'software virtual wall' niet meer is dan: doe maar een spot-clean (waarvan je de dimensies niet kan opgeven) en dan is de rest uitgesloten...
Bij m'n eerste run had ik er even niet aan gedacht dat er nog geen plinten onder het aanrecht zaten, maar daar ploegde 'Bob' (zo genoemd door mijn zoontje :)) verbazend goed door de betonresten en pootjes heen.

Nuttige gerelateerde vondsten op dit moment:
Raar want ik heb een virtuele no go zone ingesteld bij mijn bureau en daar kon ik netjes een rechthoek in de kaart tekenen en dat gebied slaat ie nu over. Dat is met de originele Mi Home app.

Ik gebruik deze kaart met Home Assistent.
https://github.com/benct/...ard/blob/master/README.md

Ik vind hem wat strakker, minder code dan die jij gebruikt en meer functies. Ik had hiervoor de kaart die jij gebruikt btw.

Die app ga ik eens proberen. :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
Die home assistant card is idd een nieuwere iteratie; Ik ben niet zo'n fan van de drukke layout, maar het is wel netjes opgezet; ik kende die nog niet. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
Zojuist besteld op Ali via de "Xiaomi Lifestyle Store".
Scheelde 30€ met de 2016 variant, dus kon het niet laten om de 1S te kopen.

Nu maar afwachten op aflevering!

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
iemand deze al getest op meerdere verdiepingen, slaat hij de map op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-05 21:08
Ik heb heb hem zojuist besteld! Ook bij Xiaomi Lifestyle store. Helemaal klaar met die kattenharen...
Ziet er qua pakket heel mooi uit: als ik het goed begrijp bijna een Roborock S50, maar dan zonder de dweilfunctie, waarvan de meesten aangeven dat dat toch niet denderend is. Scheelt toch weer 80 euro.

Dan rest mij nog een vraag: weet iemand of het HEPA filter van deze ook wasbaar is? Ik kan daar nergens iets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
StanPC schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 00:07:
Ik heb heb hem zojuist besteld! Ook bij Xiaomi Lifestyle store. Helemaal klaar met die kattenharen...
Ziet er qua pakket heel mooi uit: als ik het goed begrijp bijna een Roborock S50, maar dan zonder de dweilfunctie, waarvan de meesten aangeven dat dat toch niet denderend is. Scheelt toch weer 80 euro.

Dan rest mij nog een vraag: weet iemand of het HEPA filter van deze ook wasbaar is? Ik kan daar nergens iets over vinden.
Volgensmij zit er standaard geen HEPA filter bij, maar kan het ook fout hebben.
Die van mij is vandaag verstuurd, ook uit de "Xiaomi Lifestyle store"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
JustinoFTW schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:22:
[...]

Volgensmij zit er standaard geen HEPA filter bij, maar kan het ook fout hebben.
Die van mij is vandaag verstuurd, ook uit de "Xiaomi Lifestyle store"
Hier staat dat er wel een HEPA filter in zit maar niet uit wasbaar als de informatie klopt.

https://smartrobotreviews.com/buying-guide/xiaomi-1s.html

Hier staat ook dat multi Floor niet ondersteund kan iemand dit confirmeren? Andere sites zeggen van wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Ik heb hem inmiddels sinds maandag draaien. Werkt geweldig met de no go zones en aparte kamers! Mooi apparaat ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
Die van mij is ook binnen. Net het eerste rondje laten draaien. Echt fascinerend om te zien! Heel tevreden met eerste rondje. Ook prettig dat ie niet overal lomp tegenaan botst. Hij heeft wel 1 of 2 plekken gemist, maar dat komt nog wel goed denk ik! Heeft overigens geen wasbaar filter. En ik zie ook geen plek om die haren snijder netjes op te bergen zoals in de roborock s50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Ik heb een mail gestuurd naar Xiaomi met de vraag of het bekend is wanneer de internationale versie van de 1S uitgebracht wordt. Dit is het antwoord van Xiaomi:

Thank you for contacting Xiaomi Customer Support. I am XXXX and understand that you wish to inquire about the release of Xiaomi mi vacuum robot 1S with the global version.

I would like to inform you that as of we do not have any official update regarding the same. However, would request you to stay connected with the forum page: http://en.miui.com for further details in this regards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Radiance schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 09:07:
[...]

Raar want ik heb een virtuele no go zone ingesteld bij mijn bureau en daar kon ik netjes een rechthoek in de kaart tekenen en dat gebied slaat ie nu over. Dat is met de originele Mi Home app.

Ik gebruik deze kaart met Home Assistent.
https://github.com/benct/...ard/blob/master/README.md

Ik vind hem wat strakker, minder code dan die jij gebruikt en meer functies. Ik had hiervoor de kaart die jij gebruikt btw.

Die app ga ik eens proberen. :)
Jij gebruikt de 1S dus i.c.m. HA? Kon nog geen bevestiging vinden dat dit werkt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiance
Danielson schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:29:
[...]

Jij gebruikt de 1S dus i.c.m. HA? Kon nog geen bevestiging vinden dat dit werkt! :)
Ja klopt. Ik heb eerst de Home App uit de Playstore geïnstalleerd en daarmee de S1 aan de app gekoppeld. Daarna app verwijderd en een oude versie geïnstalleerd via apptoide om die API key te krijgen en daarmee gekoppeld aan HA. Werkt perfect. :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
Ik heb hem ook binnen, gelijk rondje laten doen.

Laden de maps ook zo traag bij jullie? Komt door dat alles op China servers staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
deBoulanger schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 19:21:
Ik heb hem ook binnen, gelijk rondje laten doen.

Laden de maps ook zo traag bij jullie? Komt door dat alles op China servers staat?
Yes, duurt bij mij ook wel een paar seconden. Vind het niet heel storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
StanPC schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 21:47:
[...]

Yes, duurt bij mij ook wel een paar seconden. Vind het niet heel storend.
Vaak 15-30 sec moeten wachten is echt te lang. Zeker omdat hij elke keer de kaart opnieuw moet laden.
Werkt voor de rest goed als ie eenmaal geladen is. Nog even geduld op andere servers dus.

De spot cleaning zou veel beter zijn als ze het maken als de no-go zones, zeg maar een go zone. Ipv van rondjes draaien..

Hier nog een duidelijke review voor mensen die nog een keuze moeten maken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
deBoulanger schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 23:07:
De spot cleaning zou veel beter zijn als ze het maken als de no-go zones, zeg maar een go zone. Ipv van rondjes draaien..
Ik heb de 'originele' uit 2016 en die heeft een functie 'spotcleaning', heeft de 1s dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
rens-br schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:17:
[...]

Ik heb de 'originele' uit 2016 en die heeft een functie 'spotcleaning', heeft de 1s dat niet?
De spotcleaning staat wel in de documentatie in de app, ik kan deze overigens niet vinden bij de stofzuiger zelf. Targeted room cleaning overigens wel, dus bijvoorbeeld alleen de woonkamer.

Zal er een deze dagen eens dieper in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
JustinoFTW schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:36:
[...]

De spotcleaning staat wel in de documentatie in de app, ik kan deze overigens niet vinden bij de stofzuiger zelf. Targeted room cleaning overigens wel, dus bijvoorbeeld alleen de woonkamer.

Zal er een deze dagen eens dieper in duiken.
Spot cleaning staat bij remote control, Je rijdt hem ergens naar toe en dan selecteer je spot cleaning. Dan gaat hij ongeveer 2 vierkante meter stofzuigen. En dan moet je hem zelf naar het dock terug sturen.

Dit zouden ze net als de no go zones moeten maken. Vierkantje tekenen in map en start cleaning. Als hij weet wat een no go zone is moet je ook makkelijk een go zone kunnen instellen lijkt me.

Heeft xiaomi een ideeen bus ofzo 🤔?

[ Voor 30% gewijzigd door deBoulanger op 29-06-2019 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Captain Coconut
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-05 22:59
Zit er nog veel verschil tussen de Xiaomi S1 en de Roborock S5? Deze is goedkoper (€275 voor S1 op ali, vs €340 voor roborock) en nieuwer.
Dweilfunctie wil ik niet gaan gebruiken, dus daar hoef ik het niet voor te doen.
Een ander verschil is dat vanwege de omgekeerde wielen de S5 beter over hoogtes kan bewegen, de S1 lijkt deze verbetering niet gekregen te hebben.
De S1 daarentegen heeft dan wel weer een visuele sensor om ruimtes te herkennen.

Is er nog een andere reden om voor de een of de ander te gaan? Ik neig nu naar de S1 i.v.m. prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickster!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05 21:35
Ik ben aan het overwegen om de 1S te kopen i.p.v. de oude versie maar kan vooralsnog nergens bevestiging vinden of deze nieuwe stofzuiger ook te integreren is met homeassistant. @Radiance Jij hebt het volgens mij voor elkaar gekregen? Ik vraag me af of het token voor deze stofzuiger opdezelfde manier wordt opgeslagen als de voorgaande versies? Zoals hier beschreven; https://github.com/jghaan...ster/docs/obtain_token.md

Ik zit met een iPhone dus het installeren van dubieuze gepatche apps is een no go ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenvandam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-07-2021
Ik heb um (de 1s) van de week ook besteld bij Ali met levering vanuit een magazijn Polen via DPD, levertijd zou " Your order should arrive within 2-5 Days" zijn dus ik ben benieuwd of ie er dan ook is. Je hoeft dan toch geen invoerrechten te betalen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
Nickster! schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:10:
Ik ben aan het overwegen om de 1S te kopen i.p.v. de oude versie maar kan vooralsnog nergens bevestiging vinden of deze nieuwe stofzuiger ook te integreren is met homeassistant. @Radiance Jij hebt het volgens mij voor elkaar gekregen? Ik vraag me af of het token voor deze stofzuiger opdezelfde manier wordt opgeslagen als de voorgaande versies? Zoals hier beschreven; https://github.com/jghaan...ster/docs/obtain_token.md

Ik zit met een iPhone dus het installeren van dubieuze gepatche apps is een no go ;)
Je kan ook de aangepaste App downloaden die eerder in het topic vermeld staat. http://www.kapiba.ru/2017/11/mi-home.html Dan kan je ook je token uitlezen. Sorry, Niet goed gelezen je heb een iPhone, misschien kan iemand met Android even je token laten opzoeken het is maar inloggen met je mi home account in de aangepaste app.

[ Voor 14% gewijzigd door deBoulanger op 30-06-2019 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
Captain Coconut schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 22:23:
Zit er nog veel verschil tussen de Xiaomi S1 en de Roborock S5? Deze is goedkoper (€275 voor S1 op ali, vs €340 voor roborock) en nieuwer.
Dweilfunctie wil ik niet gaan gebruiken, dus daar hoef ik het niet voor te doen.
Een ander verschil is dat vanwege de omgekeerde wielen de S5 beter over hoogtes kan bewegen, de S1 lijkt deze verbetering niet gekregen te hebben.
De S1 daarentegen heeft dan wel weer een visuele sensor om ruimtes te herkennen.

Is er nog een andere reden om voor de een of de ander te gaan? Ik neig nu naar de S1 i.v.m. prijs.
Ik ben uit eindelijk gegaan voor de s1 omdat hij meerdere maps kan opslaan. Zodat ik hem ook boven zn werk kan laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Coconut
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-05 22:59
Op de nieuwe s1 is de visuele sensor is zover ik kan zien gewoon een camera. Dit lijkt mij wel iets om rekening mee te houden, ik heb namelijk geen idee hoe goed de robot zelf beveiligd is.
Is er iemand die weet of de robot nog normaal blijft functioneren wanneer je deze camera bijvoorbeeld afplakt? Uiteraard zal hij dan de ruimtes niet meer herkennen, maar blijft hij wel zijn werk gewoon nog doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StanPC
arjenvandam schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:19:
Ik heb um (de 1s) van de week ook besteld bij Ali met levering vanuit een magazijn Polen via DPD, levertijd zou " Your order should arrive within 2-5 Days" zijn dus ik ben benieuwd of ie er dan ook is. Je hoeft dan toch geen invoerrechten te betalen of wel?
Nope, was er bij mij binnen 3 dagen. Binnen EU geen invoerrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
JustinoFTW schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:36:
[...]
Die functie heet bij de 2016 versie 'zoned cleanup' bedenk ik mij nu. Daarmee kan je gewoon een vierkant tekenen op de kaart en dat gaat hij dat stuk zuigen. Maar de 1S versie heeft deze functie dus niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
rens-br schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:22:
[...]

Die functie heet bij de 2016 versie 'zoned cleanup' bedenk ik mij nu. Daarmee kan je gewoon een vierkant tekenen op de kaart en dat gaat hij dat stuk zuigen. Maar de 1S versie heeft deze functie dus niet meer?
Jawel bij remote control heb ik het gevonden, dan rij je hem ergens naar toe en gaat hij 2 vierkante meter stofzuigen, dat vierkantje tekenen zou ik handig vinden. Nog niet gevonden, welke app versie staat dat en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
deBoulanger schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:39:
Nog niet gevonden, welke app versie staat dat en waar?
Die knop zit getekend op de plattegrond:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S1jHqpF.png
Niet mijn plaatje overigens.

En zit al in de Xiaomi Home app sinds april 2018.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 01-07-2019 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustinoFTW
Captain Coconut schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:07:
Op de nieuwe s1 is de visuele sensor is zover ik kan zien gewoon een camera. Dit lijkt mij wel iets om rekening mee te houden, ik heb namelijk geen idee hoe goed de robot zelf beveiligd is.
Is er iemand die weet of de robot nog normaal blijft functioneren wanneer je deze camera bijvoorbeeld afplakt? Uiteraard zal hij dan de ruimtes niet meer herkennen, maar blijft hij wel zijn werk gewoon nog doen?
Het is geen camera maar een optical sensor.
Deze werken op licht, en meten de afstand.

Kleine toelichting:
"This black lens on the top is a TOF sensor (Time-of-flight). With this optical sensor, the Mi Robot 1S detects doors and passages much more accurately and can orient itself even better in the four walls. From a technical point of view, the vacuum robot uses the TOF to measure distances using a transit time method (speed + distance). Optical sensors are devices that use light to detect objects and should not be confused with cameras."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
rens-br schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:42:
[...]

Die knop zit getekend op de plattegrond:
[Afbeelding]
Niet mijn plaatje overigens.

En zit al in de Xiaomi Home app sinds april 2018.
Oke dat staat er niet bij de 1s, miss alleen op ios, als dat al uit maakt? Zal straks is met een iPad proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
deBoulanger schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:05:
[...]
Oke dat staat er niet bij de 1s, miss alleen op ios, als dat al uit maakt? Zal straks is met een iPad proberen.
Zou niet uit mogen maken lijkt mij. Plaatje is van iOS zie ik nu, maar zelf heb ik Android en daar werkt het ook prima op. De 1S heeft die functie dus klaarblijkelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
rens-br schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:06:
[...]

Zou niet uit mogen maken lijkt mij. Plaatje is van iOS zie ik nu, maar zelf heb ik Android en daar werkt het ook prima op. De 1S heeft die functie dus klaarblijkelijk niet.
Het heet ook spot cleanup bij de 1s zie ik net, is nog al een gedoe om hem met de remote control ergens naar toe te rijden.

Kwam deze optie later bij de eerste versie dan is er nog hoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
deBoulanger schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:18:
Het heet ook spot cleanup bij de 1s zie ik net, is nog al een gedoe om hem met de remote control ergens naar toe te rijden.
Dat heeft de 2016 versie ook, dan moet je inderdaad met de hand ergens naar toe rijden en doet hij daar 2m2 zuigen. Maar is toch niet hetzelfde als zoned cleanup.
Kwam deze optie later bij de eerste versie dan is er nog hoop?
Ja. Zoned cleanup kwam later uit via een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
rens-br schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:20:

Ja. Zoned cleanup kwam later uit via een update.
Nog even geduld dan net als de 1s op Europese servers. Lees ook dat de functies afhankelijk zijn van de servers eens kijken of de 1s alleen op China servers staat of andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:49
ik heb mijn Vacuum 1S ook binnen alleen problemen met de device te connecten op mijn netwerk in de app.
Device connected OK messege sent to device OK en het gaat fout bij de laatste stap connecting to network.
Al diverse keren beide knoppen indrukken zoeken naar device dat gaat allemaal goed.

ik heb regio china staan en taal united kingdom.

Netwerk met UniFi AC's 2.4 en 5 Ghz staan aan en goed bereik.
ik snap er niets van

iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
d-vine schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:59:
ik heb mijn Vacuum 1S ook binnen alleen problemen met de device te connecten op mijn netwerk in de app.
Device connected OK messege sent to device OK en het gaat fout bij de laatste stap connecting to network.
Al diverse keren beide knoppen indrukken zoeken naar device dat gaat allemaal goed.

ik heb regio china staan en taal united kingdom.

Netwerk met UniFi AC's 2.4 en 5 Ghz staan aan en goed bereik.
ik snap er niets van

iemand idee?
Zou je voor de zekerheid eens 5Ghz tijdelijk uit kunnen zetten?
Ik begreep van een kennis dat dat niet altijd lekker gaat.

Bij de 2016 variant zijn de volgende stappen vaak hulpzaam, dus wellicht het proberen waard:

- Bluetooth aanzetten op je device
- Mi Home app toegang geven tot jouw locatie
- 5GHz wifi (indien aanwezig) tijdelijk uitschakelen tijdens installatie.

[ Voor 14% gewijzigd door JustinoFTW op 01-07-2019 16:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JustinoFTW
deBoulanger schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:32:
iemand deze al getest op meerdere verdiepingen, slaat hij de map op?
Ik heb het uitgewerkt in mijn Review
Xiaomi Mijia 1S Robot Vacuum - JustinoFTW - Tweakers

Zal het in de loop van deze week ook globaal in dit topic uitwerken.
Functie werkt super, heb zelf dus maar 1 stofzuiger nodig inplaats van meerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
ik heb mijne nog niet werkend.
koste me zelfs complete nieuwe install van mijn unifi netwerk omdat ik dacht pas even dns aan om te kijken of het werk waarna mijn USG niet meer terug wou komen in de setup.

dit omdat als ik de router van t-mobile zelf aansluit met alleen 2.4 Ghz alles wel werkend krijg.
maar las ik mijn AP's beide de 5 Ghz uitzet die 1S niet wil aanmelden in de app.

Ik blijf het maar raar vinden.zelf na complete fresh install van mijn netwerk ( en waar nu mijn ad-blocker functie uit de USG is gehaald) werkt het nog niet.

Toen alles werkte wel snel de 1S van een update voorzien maar eenmaal terug geen succes

gecontroleerd met wifi kanalen of 5Ghz echt uit is en dat is zo, maar waarom die niet op mijn UniFi netwerk wilt en wel op de huis router van T-Moble is een groot raadsel.

[ Voor 5% gewijzigd door d-vine op 02-07-2019 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
d-vine schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:53:
ik heb mijne nog niet werkend.
koste me zelfs complete nieuwe install van mijn unifi netwerk omdat ik dacht pas even dns aan om te kijken of het werk waarna mijn USG niet meer terug wou komen in de setup.

dit omdat als ik de router van t-mobile zelf aansluit met alleen 2.4 Ghz alles wel werkend krijg.
maar las ik mijn AP's beide de 5 Ghz uitzet die 1S niet wil aanmelden in de app.

Ik blijf het maar raar vinden.zelf na complete fresh install van mijn netwerk ( en waar nu mijn ad-blocker functie uit de USG is gehaald) werkt het nog niet.

Toen alles werkte wel snel de 1S van een update voorzien maar eenmaal terug geen succes

gecontroleerd met wifi kanalen of 5Ghz echt uit is en dat is zo, maar waarom die niet op mijn UniFi netwerk wilt en wel op de huis router van T-Moble is een groot raadsel.
Heel vreemd! Durf niet te zeggen waar dat aan kan liggen.
Heb je de robot ook gereset na de mislukte poging? (Home en Power een paar (10?) seconde indrukken)

Heb je onderstaande stappen ook gezamelijk geprobeert? Even een dubbel-check van uit mij.

Ik kreeg die van mij juist niet gekoppelt aan mijn T-mobile Thuis Huawei modem (heb ik ook WiFi problemen mee laatste tijd).
Zit nu netjes op mijn Engenius AP, na 1e keer koppelen direct klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door JustinoFTW op 02-07-2019 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
JustinoFTW schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:44:
[...]
Heel vreemd! Durf niet te zeggen waar dat aan kan liggen.
Heb je de robot ook gereset na de mislukte poging? (Home en Power een paar (10?) seconde indrukken)

Heb je onderstaande stappen ook gezamelijk geprobeert? Even een dubbel-check van uit mij.

Ik kreeg die van mij juist niet gekoppelt aan mijn T-mobile Thuis Huawei modem (heb ik ook WiFi problemen mee laatste tijd).
Zit nu netjes op mijn Engenius AP, na 1e keer koppelen direct klaar.
Diverse malen reset van robot gedaan zonder succes.
BT aan, locatie aan. alle rechten toewijzen op de app check.
5 Ghz dus op beide AP's uitgezet controle op dat het echt uit staat ook check.

Als ik thuis ben ga ik de DNS settings van T-Mobile in mijn netwerk overnemen. Had openDNS en dacht voor test de google wel zou werken maar nee.
En anders misschien een vpn naar china en dan connecten wie weet werkt dat ik zou het ook anders echt niet weten.

even voor zekerheid.
Regio - china en taal engels moet goed zijn tijdens install toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
d-vine schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:51:
[...]

Diverse malen reset van robot gedaan zonder succes.
BT aan, locatie aan. alle rechten toewijzen op de app check.
5 Ghz dus op beide AP's uitgezet controle op dat het echt uit staat ook check.

Als ik thuis ben ga ik de DNS settings van T-Mobile in mijn netwerk overnemen. Had openDNS en dacht voor test de google wel zou werken maar nee.
En anders misschien een vpn naar china en dan connecten wie weet werkt dat ik zou het ook anders echt niet weten.

even voor zekerheid.
Regio - china en taal engels moet goed zijn tijdens install toch?
Oke, dat is allemaal hoe ik het heb doorlopen inderdaad.
Regio - China en Taal - English klopt ook.

Wellicht dat je een VPN kan proberen, bij mij was het echter niet nodig.
Zie nu wel dat er een update is voor de Mi Home app.

Misschien dat je de "modded" Mi Home kan downloaden om het te testen? Hiermee heb ik mijn Token voor Home Assistant verkregen, wellicht dat het koppelen daar wel mee werkt aangezien het de een na laatste app versie is?
Daarna, als de robot is toegevoegt, de originele Mi Home installeren. Je stofzuiger komt dan na een paar seconde ook in de app te staan.

[ Voor 5% gewijzigd door JustinoFTW op 02-07-2019 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
JustinoFTW schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:00:
[...]
Oke, dat is allemaal hoe ik het heb doorlopen inderdaad.
Regio - China en Taal - English klopt ook.

Wellicht dat je een VPN kan proberen, bij mij was het echter niet nodig.
Zie nu wel dat er een update is voor de Mi Home app.

Misschien dat je de "modded" Mi Home kan downloaden om het te testen? Hiermee heb ik mijn Token voor Home Assistant verkregen, wellicht dat het koppelen daar wel mee werkt aangezien het de een na laatste app versie is?
Daarna, als de robot is toegevoegt, de originele Mi Home installeren. Je stofzuiger komt dan na een paar seconde ook in de app te staan.
Hij doet het eindelijk!! _/-\o_ wat een zware bevalling was dit 8)7 en over een maand is mijn vriendin echt aan de buurt.
De beste vriend is nu zijn eerste rondje aan het maken

dns server aangepast geen succes.
VPN geen succes.

maar je modded versie die je aangaf werkte het gelijk mee.
Kan ik deze versie blijven gebruiken of advies om terug te gaan.

Ik blijf het raar vinden dat het niet wou werken irritatie factor 100 :X

Heel erg bedankt je support, was zonder niet gelukt d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door d-vine op 02-07-2019 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustinoFTW
d-vine schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:48:
[...]

Hij doet het eindelijk!! _/-\o_ wat een zware bevalling was dit 8)7 en over een maand is mijn vriendin echt aan de buurt.
De beste vriend is nu zijn eerste rondje aan het maken

dns server aangepast geen succes.
VPN geen succes.

maar je modded versie die je aangaf werkte het gelijk mee.
Kan ik deze versie blijven gebruiken of advies om terug te gaan.

Ik blijf het raar vinden dat het niet wou werken irritatie factor 100 :X

Heel erg bedankt je support, was zonder niet gelukt d:)b
Kijk, dat is goed nieuws! Dank voor de terugkoppeling.
Ga ik morgen achter de PC even in de FAQ toevoegen.

Als je de modded versie nu verwijdert en de originele installeert komt je robot zelf tevoorschijn. Deze koppel je namelijk aan je account en niet per app. (Kan wel een paar seconde duren voordat je hem ziet)

Modded versie gebruiken kan natuurlijk ook, maar ik hou het liever origineel :9

PS: succes met de andere bevalling ^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuncafe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-01 08:37
Op het moment ben ik erg aan het twijfelen tussen de 360 S5 en de 1S. In principe gaat mijn voorkeur uit naar de 1S, maar er lijkt geen duidelijkheid over de 'climbing ability' van deze stofzuiger. De S5 kan tot 2cm klimmen en is voor mij een voorwaarde i.v.m. de hoogte van dorpel(s) in huis. Kan iemand mij vertellen tot welke hoogte de 1S kan? Staat dit toevallig in de app aangeven of iets dergelijks?

De voorganger (Xiaomi Mi Robot) kon tot 1,5cm klimmen en ik ben bang dat de 1S maximaal dezelfde hoogte aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
Teuncafe schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:17:
Op het moment ben ik erg aan het twijfelen tussen de 360 S5 en de 1S. In principe gaat mijn voorkeur uit naar de 1S, maar er lijkt geen duidelijkheid over de 'climbing ability' van deze stofzuiger. De S5 kan tot 2cm klimmen en is voor mij een voorwaarde i.v.m. de hoogte van dorpel(s) in huis. Kan iemand mij vertellen tot welke hoogte de 1S kan? Staat dit toevallig in de app aangeven of iets dergelijks?

De voorganger (Xiaomi Mi Robot) kon tot 1,5cm klimmen en ik ben bang dat de 1S maximaal dezelfde hoogte aankan.
Ik ga het thuis even voor je opmeten, weet niet precies hoeveel cm mijn opstapje is.
Mijn 1S rijdt over de verhoging, soort zigzaggend, zonder enige moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuncafe
JustinoFTW schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:36:
[...]

Ik ga het thuis even voor je opmeten, weet niet precies hoeveel cm mijn opstapje is.
Mijn 1S rijdt over de verhoging, soort zigzaggend, zonder enige moeite.
Top, hopelijk vergelijkbaar met hier thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
Teuncafe schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:52:
[...]

Top, hopelijk vergelijkbaar met hier thuis :)
Mijn opstapje is 1,7cm
Dus ik durf niet te zeggen of hij 2cm haalt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuncafe
JustinoFTW schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:39:
[...]

Mijn opstapje is 1,7cm
Dus ik durf niet te zeggen of hij 2cm haalt :-(
Dat is al hoger dan de 1.5cm van de eerste generatie. Aangezien je aangeeft dat de jouwe geen enkele moeite heeft met die van 1.7cm, zou je verwachten dat die tot 2cm kan...

Ik denk dat ik het maar gewoon ga gokken. Volgend jaar toch een ander huis waar ik geen/minder drempels zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Ik heb de Xiaomi Mi Vacuum 1S ook kunnen koppelen op mijn Fibaro homecenter 2
Moet de room selectie en spotcleaning nog testen maar alle standaard functies werken.

Via de aparte apk. Is het verkrijgen van de token eenvoudig.

Mooie toevoeging op mij huis automatisering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk46
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-05 16:43
Iemand de Xiaomi Mi Vacuum 1S al kunnen koppelen aan Amazon Alexa?
Alles gekoppeld maar ik krijg hem maar niet te pakken als ik naar devices zoek.
Misschien iets te maken met Chineese servers?
Aangezien je wel de optie tot Alexa/Google Home krijgt als je op EU servers zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tap123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 19:57
Ik zit nu ook serieus te kijken naar de 1S, maar een paar tientjes meer dan vorige versie. Maar hoe goed gaat deze robotzuiger over een iets wat hogerpoliger tapijt? Het maakt me niet eens zoveel uit als hij dat niet goed zuigt, als die maar niet vastloopt. Iemand ervaring mee? En zit daar nog verschillen in met de Vacuum 2017 of de 2016?

Ook de meerdere vloeren lijkt me ideaal, aangezien ik twee verdiepingen heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Spuybroek
*knip* dit topic is bedoeld voor een technische discussie, discussies over prijzen kunnen in Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuigers) prijzen en levertijden. Je kunt kijken over daar toevallig een gemeld staat. Vragen voor aanbiedingen is echter niet de bedoeling. Je bent overigens wel welkom om zelf gevonden aanbiedingen daar te melden :).

[ Voor 80% gewijzigd door Zeehond op 08-07-2019 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05 14:18
Hallo,

Hoe is jullie ervaring met donkere vloeren? Het is me opgevallen dat sommige robotstofzuigers hier wel eens moeite mee kunnen hebben. Hoor graag jullie ervaringen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:44

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
Dennis0162 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:14:
Hallo,

Hoe is jullie ervaring met donkere vloeren? Het is me opgevallen dat sommige robotstofzuigers hier wel eens moeite mee kunnen hebben. Hoor graag jullie ervaringen! :D
Donkere vloeren heb ik geen ervaring mee, donkere deurmat wel. Daar raakt hij als het ware verdwaald door de anti-cliff sensor.
Sommige mensen plakken deze sensor af maar dat vind ik zelf net iets te ver gaan.
Carpet-mode zal een mooie aanvulling zijn, maar het is maar de vraag of Xiaomi deze gaat krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustinoFTW
jk46 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:24:
Iemand de Xiaomi Mi Vacuum 1S al kunnen koppelen aan Amazon Alexa?
Alles gekoppeld maar ik krijg hem maar niet te pakken als ik naar devices zoek.
Misschien iets te maken met Chineese servers?
Aangezien je wel de optie tot Alexa/Google Home krijgt als je op EU servers zit
Ik ben van plan om dit ook nog te doen, ben er alleen nog niet aan toe gekomen.
Zal Donderdag eens kijken of het lukt of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk46
Hallo,

Ik heb hem thuis over een soort van Mondriaan tapijt heen rijden (veel vakjes met zwarte lijnen). Hier snapt de 1S helemaal niks van door de anti-cliff sensor. Hij rijdt dus regelmatig naar achteren en komt soms vast te zitten. Nu een no-go zone van gemaakt maar misschien toch maar de sensor afplakken.. Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Spuybroek
Kan je met de Chinese versie ook de EU servers selecteren als de Internationale versie uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 937499

Inmiddels heb ik 2 weken al veel plezier van mijn Vacuum 1S. Alleen heb ik problemen met het opslaan van de plattegronden van de verschillende verdiepingen.
Ik had verschillende zones en indelingen voor beide verdiepingen ingesteld. Maar het is nu al drie keer gebeurd dat hij de plattegrond van 1 verdieping 3 keer opslaat. Hierdoor wordt de plattegrond van de andere verdieping automatisch gewist. Hebben jullie hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
Anoniem: 937499 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:43:
Inmiddels heb ik 2 weken al veel plezier van mijn Vacuum 1S. Alleen heb ik problemen met het opslaan van de plattegronden van de verschillende verdiepingen.
Ik had verschillende zones en indelingen voor beide verdiepingen ingesteld. Maar het is nu al drie keer gebeurd dat hij de plattegrond van 1 verdieping 3 keer opslaat. Hierdoor wordt de plattegrond van de andere verdieping automatisch gewist. Hebben jullie hier een oplossing voor?
Ik heb dit (probleem?) ook.
Mooiste zou zijn om een soort Favoriet functie te hebben, zodat ze niet weg gaan.

Heb helaas geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tap123
tap123 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:15:
Ik zit nu ook serieus te kijken naar de 1S, maar een paar tientjes meer dan vorige versie. Maar hoe goed gaat deze robotzuiger over een iets wat hogerpoliger tapijt? Het maakt me niet eens zoveel uit als hij dat niet goed zuigt, als die maar niet vastloopt. Iemand ervaring mee? En zit daar nog verschillen in met de Vacuum 2017 of de 2016?

Ook de meerdere vloeren lijkt me ideaal, aangezien ik twee verdiepingen heb :).
Zojuist besteld via AliXpress vanuit een warehouse in Polen, nu wachten op aflevering en flink testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-05 21:30
Kan iemand mij vertellen hoe ik het Token eruit haal?
Ik heb een Samsung S9. Niet geroot. Hij zou ergens in de folders/logs te vinden moeten zijn. Maar krijg het niet gevonden.

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
LikeABawzs schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:45:
Kan iemand mij vertellen hoe ik het Token eruit haal?
Ik heb een Samsung S9. Niet geroot. Hij zou ergens in de folders/logs te vinden moeten zijn. Maar krijg het niet gevonden.
Je kan de "modded" Mi Home downloaden. Daarna kan je in de instellingen -> network info de token weghalen.

Token is alleen in de log te vinden met een specifieke versie (slordig copy-paste gedrag van websites...) maar weet even niet meer welke dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-05 21:30
Via android heb ik het niet voor elkaar gekregen. (Dit ook vanwege dat het een telefoon van mijn werk is en deze versleuteld is) Via mijn eigen iPhone heb ik het wel voor elkaar gekregen met onderstaande guide.
https://github.com/jghaan...ster/docs/obtain_token.md

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBoulanger
Hallo,

Ik heb een leistenen kleur vloer hier heeft hij totaal geen moeite mee. Wel heb ik een mat in de hal afgewerkt met plint zodat de mat in de vloer ligt zeg maar. Hier heeft hij moeite mee, ik dacht dat het aan de schroefjes lag die magnetisch zijn. Ga het eens proberen met de klif sensor af te plakken.

Van de week kwam ik thuis en stond hij niet in zn dok maar midden in de keuken. Error code 5 als ik me nog goed herinner, druk op de aan knop. Vertelde hij please clean brush, had dus een verdwaalde sok op gezogen en zat vast tussen de center borstel :P. Deze verwijderd en ging vrolijk verder waar hij gebleven was.

De app werkt echt storend traag, moet elke keer minimaal 30 sec wachten op de map. Ook op de s9 van mijn vrouw dus aan de gsm ligt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
Net geprobeerd om de cliff sensors af te plakken en dan crossed hij met gemaakt over de mat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Hier ook sinds zaterdag een 1S aan het werk. Moet zeggen dat installatie en opzetten verassend gemakkelijk ging.
Kan ik gewoon de modded versie naast de 'officiele' versie draaien?

Merk inderdaad ook dat hij onze zwarte deurmat overslaat, contrast met lichtgrijze vloer is ook wel erg groot. Heb geen trapjes oid dus zal de sensoren ook eens afplakken zodat de mat ook word gezogen.

Met betrekking op spot cleaning; (App versie 5.5.37; region china) kan ik via Xiaomi app -> Robot -> Menu -< Vacuum Settings -> Remote Controls de robot bedienen en ergens naartoe laten rijden. Daar kan ik op het knopje "Spot Cleaning drukken" waardoor hij een deel van die ruimte gaat zuigen.
Andere oplossing zou kunnen zijn door bijvoorbeeld je eettafel als een 'aparte ruimte' te definieren, en alleen die ruimte via de map te laten zuigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
soepah in "[Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie"Merk inderdaad ook dat hij onze zwarte deurmat overslaat, contrast met lichtgrijze vloer is ook wel erg groot.
Dit verklaart waarom onze keukenmat niet gedaan wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanaerde
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-12-2024
JustinoFTW schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:32:
[...]

Ik heb dit (probleem?) ook.
Mooiste zou zijn om een soort Favoriet functie te hebben, zodat ze niet weg gaan.

Heb helaas geen oplossing
Het lijkt erop dat enkel de laatste drie laatste maps worden opgeslagen. Hierdoor verdwijnt de andere verdieping dus ook nogal snel. Erg vervelend als je net alle kamers netjes hebt ingedeeld :|
Na "use this map" wordt er weer een nieuwe versie opgeslaan bij start van een nieuwe ronde, wat eigenlijk wel vreemd is. Ik had verwacht dat 'ie de map zou bijwerken.

Ik heb op andere forums gezien dat sommigen het toestel laten beginnen zonder de juiste map te kiezen, en dat 'ie dus zelf wel zal herkennen welke map dat er moet gebruikt worden. Dit lijkt bij mij echter niet te lukken: het toestel denkt dat 'ie op een andere plaats van de (foute) map start.

[ Voor 5% gewijzigd door bvanaerde op 15-07-2019 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05 14:18
deBoulanger schreef op zondag 14 juli 2019 @ 08:10:
[...]

Ik heb een leistenen kleur vloer hier heeft hij totaal geen moeite mee.
Goed om te horen wij hebben ook zo'n vloer! Eerst even lekker op vakantie en dan eens bestellen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
bvanaerde schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:28:
[...]

Het lijkt erop dat enkel de laatste drie laatste maps worden opgeslagen. Hierdoor verdwijnt de andere verdieping dus ook nogal snel. Erg vervelend als je net alle kamers netjes hebt ingedeeld :|
Na "use this map" wordt er weer een nieuwe versie opgeslaan bij start van een nieuwe ronde, wat eigenlijk wel vreemd is. Ik had verwacht dat 'ie de map zou bijwerken.

Ik heb op andere forums gezien dat sommigen het toestel laten beginnen zonder de juiste map te kiezen, en dat 'ie dus zelf wel zal herkennen welke map dat er moet gebruikt worden. Dit lijkt bij mij echter niet te lukken: het toestel denkt dat 'ie op een andere plaats van de (foute) map start.
Denk hij niet dat ie op een andere verdieping staat als er veel veranderd is in je kamer? Heb eerlijk gezegd de multi vloer nog niet uit geprobeerd. Eerste verdieping is niet handig ivm alle deuren waar hij niet achter kan dan.

Als je een deur dicht doet om hem die ruimte te laten overslaan, en je wil dan die ruimte achter de deur wil stofzuigen een andere keer, dan geeft hij een error. En is de deur dicht op de map.

Dus hij merkt wel op dat er iets niet klopt sinds de laatste keer zuigen.

Kan niet wachten tot dat ze de 1s ook kunnen rooten en dat er geen internet verbinding meer nodig is en dus ook zonder cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk46
deBoulanger schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:05:
Net geprobeerd om de cliff sensors af te plakken en dan crossed hij met gemaakt over de mat..
Ik heb speciale covertjes voor de cliff sensor 3d geprint gevonden op thingiverse:
https://www.thingiverse.com/thing:2729022

Passen perfect. Ik heb echter de verkeerde kleur denk ik want ik krijg steeds Error 4 "clean sensors"
Hoe heb jij ze afgeplakt? Met tape? Ik krijg dan ook Error 4.

Alvast bedankt van iemand met een vies tapijt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
jk46 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:57:
[...]

Passen perfect. Ik heb echter de verkeerde kleur denk ik want ik krijg steeds Error 4 "clean sensors"

Ziet er uit als een nette oplossing!

Gewoon met schilders tape om even snel te proberen. Misschien dat ze dan nog wel wat meten omdat het een beetje doorschijnend is?

Cliff sensors zouden wat minder gevoelig moeten zijn in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustinoFTW
jk46 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:57:
[...]

Ik heb speciale covertjes voor de cliff sensor 3d geprint gevonden op thingiverse:
https://www.thingiverse.com/thing:2729022

Zie ook de beschrijving op thingiverse :P
"I printed this in white, and blue and neither version worked well. I then printed it in natural PLA so opaque and this version seems to work well"

De sensoren moeten nog wel iets licht binnen krijgen, anders denk hij inderdaad dat de sensoren vies of geblokkeert zijn.
Ik heb zelf jammer genoeg geen 3D printer, anders had ik ook een setje geprint

[ Voor 4% gewijzigd door JustinoFTW op 17-07-2019 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
Of misschien aluminium tape plakken in de cover, wat de sensor weerkaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tap123
tap123 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:41:
[...]

Zojuist besteld via AliXpress vanuit een warehouse in Polen, nu wachten op aflevering en flink testen!
Afgelopen vorige week woensdag besteld, afgelopen maandag bezorgd en direct geinstalleerd. Het is echt ongelooflijk hoe goed en accuraat deze zuiger werkt. Buddy heeft beneden en boven al gezogen, volgens mijn vrouw de aankoop van het jaar! Heb de map ook al opgeslagen en verschillende ruimtes geidentificeerd, erg top.

Wat ik alleen niet snap, hoe positioneert de robot zichzelf zo nauwkeurig? Ik snap dat de laser veel helpt, maar de positionering vanzichzelf in de kaart is ongelooflijk accuraat? Ook dat hij eerst een ronde maakt om de contouren te vinden en daarna gaat hij stukken stofzuigen,erg goed. Kan iemand mij dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
tap123 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:26:
[...]

Wat ik alleen niet snap, hoe positioneert de robot zichzelf zo nauwkeurig? Ik snap dat de laser veel helpt, maar de positionering vanzichzelf in de kaart is ongelooflijk accuraat?
Zonder laser is het een domme stofzuiger die overal tegen aan botst. Weet niet precies hoe het werkt maar volgens mij meet hij dus continue waar hij is dmv de laser. Doe maar eens een deur dicht deze verschijnt dan ook dicht op de kaart. Ik heb ramen tot de grond hij scant dus ook een deel van de tuin tot dat hij weet dat ie er niet door kan.

Laden de kaarten snel? Ik ben de enige die daar last van heeft blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
de laser is een LIDAR (Wikipedia: Lidar) en wordt ook door bijvoorbeeld zelf rijdende autos (behalve Tesla) gebruikt.
Als je de stofzuiger de 1e keer aanzet zie je direct een soort sweep op je map (op je telefoon). hij gaat direct een keer rond en plot de afstand tot objecten (muren / stoelen etc) op de kaart. Hiermee krijgt hij erg accuraat overzicht van de ruimte.
De bumper sensor helpt om niet te (hard te) botsen en het oogje bovenop zou moeten helpen onder lage objecten (bank en dergelijke) maar hier weet ik het fijne (nog) niet van.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van het model Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019).
Voor de tweede generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2).
Voorde eerste generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.