Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 937499

deBoulanger schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:09:
[...]

Zonder laser is het een domme stofzuiger die overal tegen aan botst. Weet niet precies hoe het werkt maar volgens mij meet hij dus continue waar hij is dmv de laser. Doe maar eens een deur dicht deze verschijnt dan ook dicht op de kaart. Ik heb ramen tot de grond hij scant dus ook een deel van de tuin tot dat hij weet dat ie er niet door kan.

Laden de kaarten snel? Ik ben de enige die daar last van heeft blijkbaar.
Bij mij is het heel verschillend hoe lang het duurt voordat de kaarten geladen zijn. Varieert van een paar seconde tot ongeveer een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tap123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 19:57
deBoulanger schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:09:
[...]

Zonder laser is het een domme stofzuiger die overal tegen aan botst. Weet niet precies hoe het werkt maar volgens mij meet hij dus continue waar hij is dmv de laser. Doe maar eens een deur dicht deze verschijnt dan ook dicht op de kaart. Ik heb ramen tot de grond hij scant dus ook een deel van de tuin tot dat hij weet dat ie er niet door kan.

Laden de kaarten snel? Ik ben de enige die daar last van heeft blijkbaar.
Qua laser: dat snap ik, ben dan nog steeds onder de indruk van de laser en de processing. Inderdaad, real life geeft hij de kaart weer in de app.

De kaarten laden erg wisselend, de ene keer gaat het snel (paar secondes), andere keer veel langer. Als de robot operationeel is dan gaat het over het algemeen erg snel. Als die al een paar uur stil staat, gaat het langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05 17:30
H.Spuybroek schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:16:
Kan je met de Chinese versie ook de EU servers selecteren als de Internationale versie uit is?
Was je hier al achter toevallig? Waarschijnlijk weet niemand dit omdat het nog niet beschikbaar is?

Ik zit tegen de aankoop van de 1S aan te hikken maar die Chinese servers houden me nog een beetje tegen. Ik hoor her en der verhalen dat de app traag kan zijn, dat link ik ook een beetje aan de chinese servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de vacuum 1s aan Google home assistent te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
KingKoning schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 14:17:
[...]

Was je hier al achter toevallig? Waarschijnlijk weet niemand dit omdat het nog niet beschikbaar is?

Ik zit tegen de aankoop van de 1S aan te hikken maar die Chinese servers houden me nog een beetje tegen. Ik hoor her en der verhalen dat de app traag kan zijn, dat link ik ook een beetje aan de chinese servers.
Ik vind het erg storend de lange laad tijden, 30 sec tot een minuut of langer. Even snel aanzetten voor je het huis uit gaat is er niet bij. Volledig kan je gewoon op clean drukken maar als je zones wil doen zal je toch moeten wachten op de map.

Voor de rest een top machine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Kan je met de 1s via de timer opgeslagen zones kiezen?
Dus bijv.:
Nacht 1 hele kamer
Nacht 2 keuken
Nacht 3 keuken en gang
Nacht 4 hele kamer

Etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBoulanger
Medione1210 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 11:09:
Kan je met de 1s via de timer opgeslagen zones kiezen?
Dus bijv.:
Nacht 1 hele kamer
Nacht 2 keuken
Nacht 3 keuken en gang
Nacht 4 hele kamer

Etc.
Je kan inderdaad een zone koppelen aan een timer. Gewoon selecteren op map en dan een start tijd en weekdag kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
Heeft er iemand ervaring met de flolevac App? Ik dacht probeer die eens alleen laad hij de kaarten niet goed, allemaal diagonale lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
deBoulanger schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:04:
Heeft er iemand ervaring met de flolevac App? Ik dacht probeer die eens alleen laad hij de kaarten niet goed, allemaal diagonale lijnen.
Net even kaart geladen en doet het prima, net als anders. (Wel met de Mijja 1 overigens)

[ Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 27-07-2019 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBoulanger
Medione1210 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 15:14:
[...]

Net even kaart geladen en doet het prima, net als anders. (Wel met de Mijja 1 overigens)
Net een mailtje gekregen volgens de makers van flolevac is de 1s nog niet ondersteund, alles werkt volgens mij alleen de map laad niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:58
deBoulanger schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:23:
[...]

Net een mailtje gekregen volgens de makers van flolevac is de 1s nog niet ondersteund, alles werkt volgens mij alleen de map laad niet goed.
Hebben ze een tijdlijn gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:14

timovd

Voorsprong door techniek

Wij hebben thuis een LG Hombot en wordt alleen beneden gebruikt en met wat tweaken heeft deze ondersteuning voor een app met map. Multi-room van deze 1S spreekt mij wel aan.
Waar de LG moeilijk mee om kan gaan is het zuigen onder de bank. De robot past er nét onder, maar blijft soms ook wel haken achter een houten lat van de bank (denk ik). Gevolg is dat de wielen dan slippen en krasjes op het parket maken. Het zelfde geldt voor de houtkachel, maar dan worden krassen op de robot gemaakt door het gietijzer (vind ik geen groot probleem, maar het is wel irritant).
Hoe gaat de 1S om met zuigen onder een bank waar ie net wel/net niet onder past?
Is het mogelijk om een virtuele muur te creëren zonder iets op de vloer te plakken?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
timovd schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:03:
Wij hebben thuis een LG Hombot en wordt alleen beneden gebruikt en met wat tweaken heeft deze ondersteuning voor een app met map. Multi-room van deze 1S spreekt mij wel aan.
Waar de LG moeilijk mee om kan gaan is het zuigen onder de bank. De robot past er nét onder, maar blijft soms ook wel haken achter een houten lat van de bank (denk ik). Gevolg is dat de wielen dan slippen en krasjes op het parket maken. Het zelfde geldt voor de houtkachel, maar dan worden krassen op de robot gemaakt door het gietijzer (vind ik geen groot probleem, maar het is wel irritant).
Hoe gaat de 1S om met zuigen onder een bank waar ie net wel/net niet onder past?
Is het mogelijk om een virtuele muur te creëren zonder iets op de vloer te plakken?
Ja,met de 1s kan je zones maken en opslaan. Je kan 'm het stuk onder de bank dus over laten slaan?

Je kan ook de bank op een paar viltjes zetten als het maar om een paar mm gaat, want je wil de robot juist laten zuigen op plekken waar je zelf niet goed bij kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Medione1210 op 29-07-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrasman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 11:56
Heeft iemand hier ervaring met deze nieuwe robotstofzuiger in combinatie met huisdieren? Ik wil deze eigenlijk aanschaffen zodra hij onder de 250 euro komt, maar we hebben een langharige kat thuis en vraag me af of het reservoir groot genoeg is en vooral of hij huisdierhaar goed opzuigt, of dat het in de borstels blijft zitten.

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002

timovd

Voorsprong door techniek

@Andrasman, wij hebben niet deze stofzuiger (zie boven), maar een LG en een Philips steelstofzuiger. Beiden met borstels. De haren van mijn vrouw en van de hond blijven er in zitten. Ik heb bij één van de apparaten en borstel met een mesje gekregen in de haren er gemakkelijk uit te halen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
chevchelios schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:35:
[...]

Hebben ze een tijdlijn gegeven?
Nee geen reactie gehad met de vraag wanneer of dat ze een misschien een tester zoeken.
Andrasman schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:54:
Heeft iemand hier ervaring met deze nieuwe robotstofzuiger in combinatie met huisdieren? Ik wil deze eigenlijk aanschaffen zodra hij onder de 250 euro komt, maar we hebben een langharige kat thuis en vraag me af of het reservoir groot genoeg is en vooral of hij huisdierhaar goed opzuigt, of dat het in de borstels blijft zitten.
Wij hebben een kort harige kat die nog al wat haar verliest robot heeft er totaal geen last van. Als de Langharige hond van ouders komt logeren zet ik hem elke dag aan. Nog geen haren tegen gekomen in de borstel, haar van een kat is wat minder/korter dan een hond. Bakje laat ik nooit vol gaan, gewoon elke keer legen ongeacht hoe vol. Is een kleine moeite.
Hoe hoog is bank? Weet je gelijk of hij er onder past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrasman
timovd schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:51:
@Andrasman, wij hebben niet deze stofzuiger (zie boven), maar een LG en een Philips steelstofzuiger. Beiden met borstels. De haren van mijn vrouw en van de hond blijven er in zitten. Ik heb bij één van de apparaten en borstel met een mesje gekregen in de haren er gemakkelijk uit te halen.
Hier was ik inderdaad bang voor, omdat de haren in grote getale in de steelstofzuiger blijven zitten. Dat zijn van die harde borstels. Als je zelf bezig bent kun je dat er wel af en toe uithalen, maar een robot gaat het hele huis doen met een behaarde bakkes :)
Wij hebben een kort harige kat die nog al wat haar verliest robot heeft er totaal geen last van. Als de Langharige hond van ouders komt logeren zet ik hem elke dag aan. Nog geen haren tegen gekomen in de borstel, haar van een kat is wat minder/korter dan een hond. Bakje laat ik nooit vol gaan, gewoon elke keer legen ongeacht hoe vol. Is een kleine moeite.
Lijkt dan toch mee te vallen met dit exemplaar. Misschien avonturier ik het wel gewoon dan. Misschien helpt het om hem regelmatig te laten zuigen, zodat er nog niet teveel ligt. Bedankt voor de info allebei.

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-05 19:26
Andrasman schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:54:
Wij hebben 4 Perzische katten (met lange haren dus :) ) en mijn vrouw heeft ook lang haar. De kattenharen worden zonder probleem opgezogen. De haren van mijn vrouw willen nog wel om de borstel gaan, maar de hoeveelheid valt mee. De borstel kun je zonder problemen er uit halen en is heel eenvoudig schoon te maken. Het reservoir is groot genoeg voor de benedenverdieping waar de stofzuiger gebruikt wordt (85 m2 schoonmaakoppervlak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Andrasman schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:03:
[...]

Hier was ik inderdaad bang voor, omdat de haren in grote getale in de steelstofzuiger blijven zitten. Dat zijn van die harde borstels. Als je zelf bezig bent kun je dat er wel af en toe uithalen, maar een robot gaat het hele huis doen met een behaarde bakkes :)

[...]

Lijkt dan toch mee te vallen met dit exemplaar. Misschien avonturier ik het wel gewoon dan. Misschien helpt het om hem regelmatig te laten zuigen, zodat er nog niet teveel ligt. Bedankt voor de info allebei.
Hier langharige kat, kortharige kat, langharige hond en langharige vrouw....nog geen problemen met haren in de borstel. Wel willen de lange haren wel eens rond de asjes gaan vastzitten,maar dat is met een mesje zo eruitgehaald.

Ik heb eens een filmpje op YouTube gezien van iemand die de haren van de borstel had geknipt zodat alleen de rubber flappen overblijven. Als je tapijt hebt zou ik heb niet doen, maar met harde vloeren en een paar kleedjes is dat niet zo'n probleem. En die borstels kosten ook bijna niks, dus proberen kan altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tap123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 19:57
Virtuele muren / no-go zones zijn goed in te stellen. Ik heb dit gedaan bij een grote stoel waar ik taps toelopende metalen poten onder hebt waar de 1S zich klem onder rijdt. Die poten uitgesloten en dan komt hij daar niet meer. Verder past hij net onder die stoel, alleen hangt het zwarte stof aan de onderkant wat door waardoor de optische sensor niets meer ziet en de laser het ook niet meer goed weet (blijft grijs op de map). Dus binnenkort even nieuwe poten kopen hiervoor (we vonden ze eigenlijk toch nooit echt mooi) die net ietsje hoger zijn (even testen met wat viltjes hoeveel hoger).

Ook een gedeelte van het beruchte IKEA kleed wat te hoog is heb ik uitgesloten van schoonmaken. De andere kant is al meer platgelopen en pakt de 1S gewoon mee.

Lange haren: mijn vrouw heeft lang haar en dat is geen probleem. Soms zit er wat om de borstel heen, even erafhalen met je hand (bijgeleverde borsteltje nog nooit gebruikt) en klaar.

Heb de 1S inmiddels twee weken en ben er nog steeds erg enthousiast over. Enige nadeel vind ik het afwisselend traag laden van de kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrasman
Fijne informatie, bedankt daarvoor. In dat geval lijkt hij me erg geschikt voor mij. Zou wel kunnen dat ik even wacht op de internationale versie, maar heb geen idee hoe lang zoiets meestal duurt.

@Medione1210 Met jouw gezinssamenstelling lijkt me een robotstofzuiger geen overbodige luxe! :)

Edit: het probleem met het langer laden van de kaarten zou verholpen moeten zijn met de komst van de internationale versie, toch?

[ Voor 18% gewijzigd door Andrasman op 31-07-2019 11:10 ]

Andrasman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Andrasman schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:44:
Fijne informatie, bedankt daarvoor. In dat geval lijkt hij me erg geschikt voor mij. Zou wel kunnen dat ik even wacht op de internationale versie, maar heb geen idee hoe lang zoiets meestal duurt.

@Medione1210 Met jouw gezinssamenstelling lijkt me een robotstofzuiger geen overbodige luxe! :)
Daarvoor draait er hier eentje jarenlang 's nachts zijn rondjes. Beste aankoop ooit. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevchelios
Na een aantal weken in gebruik erg positief. Toch stoor ik me aan een aantal zaken:
- Waarom kaarten niet locaal opslaan?! Serieus, iemand enig idee waarom dit online moet?
- slecht 3 kaarten kunnen worden opgeslagen.
- Multi floor werkt prima, maar gaat er in principe vanuit dat je het docking station ook elke keer een verdieping verhuist. Volgens mij is dat ding juist gemaakt om ergens eenmalig uit het zicht te plaatsen onder een kast oid. Zonder dockingverhuizing doet de 1S z'n werk ook prima, maar dan mis je het voordeel van kaarten opslaan (en dus gevaarlijke trappen in de no-go zone plaatsen). Ik wil nog proberen om een maal de docking te verhuizen, de kaart op te slaan inclusief no-go zones en dan de 1S het rondje laten maken. Eens zien of hij dat snapt.
- De Xiaomi app is typisch Chinese bloatware. Op random momenten stuurt ie een spam pop-up naar een Chinese webshop. De interface is waardeloos. Het inladen van kaarten zit bijvoorbeeld verstopt in een sub-sub-sub menu :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
chevchelios schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:49:
Na een aantal weken in gebruik erg positief. Toch stoor ik me aan een aantal zaken:
Ik geef je 100% gelijk, buiten deze punten is het een prima machine.

Ik gebruik de aangepaste Russische versie werkt prima. Hoop dat de flolevac App snel de 1s ondersteund, de maker wacht op donaties zodat hij er 1 kan kopen.

Lokaal kaarten opslaan zal wel komen uiteindelijk als iemand hem kan rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem opgelost.

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 937499 op 05-08-2019 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
Voor de mensen die Home Assistant gebruiken ik ben een kaart aan het ( proberen) te maken voor de 1s.

Dit geeft alvast een idee:

Vacuum card

Heb 0,0 ervaring met codes dus het is trail and error, en copy paste van andere gebruikers O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 16:52
chevchelios schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:49:
- Multi floor werkt prima, maar gaat er in principe vanuit dat je het docking station ook elke keer een verdieping verhuist. Volgens mij is dat ding juist gemaakt om ergens eenmalig uit het zicht te plaatsen onder een kast oid. Zonder dockingverhuizing doet de 1S z'n werk ook prima, maar dan mis je het voordeel van kaarten opslaan (en dus gevaarlijke trappen in de no-go zone plaatsen). Ik wil nog proberen om een maal de docking te verhuizen, de kaart op te slaan inclusief no-go zones en dan de 1S het rondje laten maken. Eens zien of hij dat snapt.
Ik ben het met je eens dat het stuk met kaarten laden/opslaan veel beter kan.

Zelf heb ik de Roborock T6 (zelf uit China meegenomen) sinds kort in gebruik, zover ik het begrijp is het enige verschil met de Mi1S(2019) het dweil gedeelte. Dus ik vermoed dat op dit moment de software ook vrijwel hetzelfde is.

Om multi floor op dit moment goed te gebruiken, zijn dit de stappen volgens mij:
- Verplaats je robot inclusief docking naar de andere verdieping.
- In de app druk je onder "restore map" op delete (de huidige verwijderen dus). Deze zal nog wel onder de 3 backups blijven staan. De robot snapt dan ook dat hij weer op een lege kaart begint en dat de docking op een andere plek kan staan.
- Laat hem cleanen en laat hem dat ook afmaken zodat hij zelf naar de docking terug rijd. Pas op dat moment wordt de kaart met de ruimte verdeling opgeslagen. Nu heb je dus een volledige map van de andere verdieping.
- Als je dan daarna de robot weer van verdieping verplaatst, gebruik je de restore map functie weer zodat hij de goede kaart inlaad.

Ik denk dat je dus op deze manier al je verdiepingen kan laten mappen. Daarna zet je de docking weer op je gewenste plek en kan je de robot verplaatsen van verdieping zonder de docking mee te nemen. Je moet dan wel steeds restore map doen.
Grootste nadeel is nu dat hij slechts 3 "backup maps" onthoud, en deze bij iedere clean actie overschrijft. Als je dus 3x achter elkaar dezelfde verdieping cleant (of zelfs maar een ruimte/zone), dan ben je de andere kaarten weer kwijt en kan je opnieuw beginnen met docking verplaatsen 8)7
Een verdieping waarbij je de robot alleen wil laten rijden en verder geen features in de app voor wil gebruiken, hoef je ook niet te mappen.

Het mooiste zou zijn als je de verdiepings kaarten gewoon apart op kan slaan. Het "restore map" menu is nu opgebouwd op basis van de cleaning history en helaas alleen de laatste 3...

Verder heb ik de Russische app nog niet geprobeerd en ook nog niet gekeken of ik de robot in Domoticz kan krijgen. Bij beide weet ik niet zeker of de T6 ondersteund wordt, kwestie van proberen denk ik... Op dit moment gebruik ik een andere telefoon om de T6 aan te sturen, omdat de telefoon op chinese tijdzone moet staan en binnen de Mi Home app ook alles China.

(edit) PS. bij mij herkende de robot zelf het trappengat, op beide plekken waar hij dat moest doen. Ik stond er wel even zelf bij voor de zekerheid. Ik ga dat stuk ook eens proberen als ik een lijn trek of een no-go zone. Stelt je toch beter gerust, in plaats van elke keer hopen dat hij niet naar beneden duikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Plenkske op 06-08-2019 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Plenkske schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:42:
[...]

(edit) PS. bij mij herkende de robot zelf het trappengat, op beide plekken waar hij dat moest doen. Ik stond er wel even zelf bij voor de zekerheid. Ik ga dat stuk ook eens proberen als ik een lijn trek of een no-go zone. Stelt je toch beter gerust, in plaats van elke keer hopen dat hij niet naar beneden duikt.
Misschien heb je mijn post hierover wel eens gelezenz maat voor de zekerheid nog maar een keer. Mijn Mijia versie 1 is van de trap gedonderd terwijl ik zelfs nog een (originele) magneetstrip op 20cm van de trap had geplaatst. Dus sensor en strip was niet voldoende.
Ik heb overigens op een Duits forum gelezen dat het meer mensen overkomen is.

Positief is dan weer dat de robot 13 treden en een stenen vloer zonder enige schade heeft overleefd.

Sindsdien barricadeer ik het trapgat altijd als ik de robot boven gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
Medione1210 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:12:
[...]

Misschien heb je mijn post hierover wel eens gelezenz maat voor de zekerheid nog maar een keer. Mijn Mijia versie 1 is van de trap gedonderd terwijl ik zelfs nog een (originele) magneetstrip op 20cm van de trap had geplaatst. Dus sensor en strip was niet voldoende.
Ik heb overigens op een Duits forum gelezen dat het meer mensen overkomen is.

Positief is dan weer dat de robot 13 treden en een stenen vloer zonder enige schade heeft overleefd.

Sindsdien barricadeer ik het trapgat altijd als ik de robot boven gebruik.
Mijn ervaring met de 1S is dat de robot de no-go zones prima respecteert.
Een magneetstrip lijkt me alleen van toepassing op de oude versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

Deze aan te raden over de roborock s50 of niet?
De dweilfunctie lijkt mij bij tijd en wijlen ook wel handig al moet ik bekennen dat ik dat nu ook niet doe (behalve wc, badkamer en keuken) :X .

Dweil denk ik 1 a 2x per jaar.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
icecreamfarmer schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:14:
Deze aan te raden over de roborock s50 of niet?
De dweilfunctie lijkt mij bij tijd en wijlen ook wel handig al moet ik bekennen dat ik dat nu ook niet doe (behalve wc, badkamer en keuken) :X .

Dweil denk ik 1 a 2x per jaar.
De S50 kost 330. De 1S 275.
De vraag is of je 55 extra wil betalen voor het vooruit trekken van een nat doekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

chevchelios schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:25:
[...]

De S50 kost 330. De 1S 275.
De vraag is of je 55 extra wil betalen voor het vooruit trekken van een nat doekje.
Dat of dat ik nog meer wil betalen voor een geavanceerdere versie: de s6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Nova
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-08-2019
Heeft iemand nog een Aliexpress winkel, want hij lijkt overal enkel beschikbaar in Porselein?
Ik vermoed dat dat China is en dat ik bijgevolg douane problemen zou kunnen krijgen in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samsamd
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-04 13:05
Nico Nova schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:38:
Heeft iemand nog een Aliexpress winkel, want hij lijkt overal enkel beschikbaar in Porselein?
Ik vermoed dat dat China is en dat ik bijgevolg douane problemen zou kunnen krijgen in België?
Ik liep tegen hetzelfde aan! Na zoeken kwam ik bij Perfection Technology @aliexpress, heb op tweakers goede verhalen gelezen over deze shop irt robotstofzuigers.

Ik heb gisteren om 15:51 een van de laatste stofzuigers uit CZ besteld, vanmorgen had ik bericht dat die gisteren om 22:52 is verzonden met Deutsche Post, track and trace werkt nog niet. Ik betwijfel ook of die daadwerkelijk verzonden is, of voor nu alleen aangemeld bij DP en gereed voor verzending.

Maar er is geen voorraad meer in CZ (ik heb voor CZ gekozen omdat ik voor gratis levering binnen 4-7 dagen met track and trace kon kiezen). Er is nog wel voorraad in FR of SP. SP komen nog bezorgkosten bij.

Ben benieuwd wat je gaat doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter80
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-04 05:36
Ik zit nog te twijfelen om de 1S te bestellen, want hoe hoog mogen de tapijten maximaal zijn waar het apparaat nog overheen kan?
Ik heb een hoogpolig grijskleurig tapijt van 1,8cm, de Roborock S50 zou dit moeten kunnen maar ik heb toch de voorkeur aan de (goedkopere en nieuwere) 1S. Helaas is er online niks over de maximale klimhoogte te vinden.
Was benieuwd of er eigenaren van de Xiaomi 1S zijn die mij dit kunnen vertellen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zettie
Pieter80 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 19:43:
Ik zit nog te twijfelen om de 1S te bestellen, want hoe hoog mogen de tapijten maximaal zijn waar het apparaat nog overheen kan?
Ik heb een hoogpolig grijskleurig tapijt van 1,8cm, de Roborock S50 zou dit moeten kunnen maar ik heb toch de voorkeur aan de (goedkopere en nieuwere) 1S. Helaas is er online niks over de maximale klimhoogte te vinden.
Was benieuwd of er eigenaren van de Xiaomi 1S zijn die mij dit kunnen vertellen :-)
Ik heb de 1s met een Ikea tapijt (Gåser) met vezels van 5 cm (hoogte als deze plat liggen 2,5 tot 3 cm). Daar kan de 1s niet mee om gaan, maar ik heb hier een no go zone voor aangemaakt en doe het tapijt handmatig.
Het is in ieder geval bij mij niet de hoogte waar de problemen mee zijn, maar de lengte van de vezels. Deze gaan tussen de borstel zitten waardoor de stofzuiger vast loopt. Voor de rest super tevreden!
Hij doet 84m2 in 77 minuten op een lading en heeft daarna nog voldoende capaciteit over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
icecreamfarmer schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:04:
[...]
Dat of dat ik nog meer wil betalen voor een geavanceerdere versie: de s6.
Wat is er meer geavanceerd aan de Roborock S6 vs de Xiaomi 1S?
Naar mijn weten is alleen de motor een ander type, maar mist de S6 weer een sensor aan de bovenkant. De CPU van de 1S is sneller.
De S6 heeft daarentegen weer een dweilfunctie, maar meer dan een vochtig doekje over de grond is dat niet. Voor vlekken verwijderen zul te toch zelf moeten boenen ;)
Een mooi vergelijkingsoverzicht tussen deze twee is te vinden op https://smartrobotreviews...-1s-comparison-chart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 11:27
(jarig!)
Ik heb mijn robbie (ja zo heet hij bij mij thuis) ook binnen. Nu wilde ik er wat leuk mee spelen en automatiseren dus heb die token extract.

Echter krijg bijvoorbeeld deze cli niet aan de praat
https://python-miio.readthedocs.io/en/latest/discovery.html

Iemand anders wel?

P.s hier besteld voor € 235,44 en had hem binnen een week https://s.click.aliexpress.com/e/IgOTSGs

[edit.. Zag door de bomen bos niet meer.. Denk dat ik een ouder model en niet de 1s heb maar of ik nu in het 2016 17 of dit topic moet zijn weet ik niet meer 😉 kan iemand me dat vertellen? ]

[ Voor 20% gewijzigd door Crysania op 12-08-2019 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
Crysania schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:43:

P.s hier besteld voor € 235,44 en had hem binnen een week https://s.click.aliexpress.com/e/IgOTSGs

[edit.. Zag door de bomen bos niet meer.. Denk dat ik een ouder model en niet de 1s heb maar of ik nu in het 2016 17 of dit topic moet zijn weet ik niet meer 😉 kan iemand me dat vertellen? ]
Jep dat is het oude model, als er geen soort camera zit op de bovenkant dan is het het eerste model.

Voordeel van deze dat je hem kan rooten en uit de cloud kan halen als je er toch mee wil experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Zettie schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:02:
[...]

Ik heb de 1s met een Ikea tapijt (Gåser) met vezels van 5 cm (hoogte als deze plat liggen 2,5 tot 3 cm). Daar kan de 1s niet mee om gaan, maar ik heb hier een no go zone voor aangemaakt en doe het tapijt handmatig.
Het is in ieder geval bij mij niet de hoogte waar de problemen mee zijn, maar de lengte van de vezels. Deze gaan tussen de borstel zitten waardoor de stofzuiger vast loopt. Voor de rest super tevreden!
Hij doet 84m2 in 77 minuten op een lading en heeft daarna nog voldoende capaciteit over.
Kun je ook zeggen tot over welke hoogte drempels hij kan?
De s50 van een vriend kan over mijn stoelpoten van 1,5cm en drempels van 1 cm heen wat handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Zettie schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:15:
[...]

Wat is er meer geavanceerd aan de Roborock S6 vs de Xiaomi 1S?
Naar mijn weten is alleen de motor een ander type, maar mist de S6 weer een sensor aan de bovenkant. De CPU van de 1S is sneller.
De S6 heeft daarentegen weer een dweilfunctie, maar meer dan een vochtig doekje over de grond is dat niet. Voor vlekken verwijderen zul te toch zelf moeten boenen ;)
Een mooi vergelijkingsoverzicht tussen deze twee is te vinden op https://smartrobotreviews...-1s-comparison-chart.html
Dank je, het is met name de dweilfunctie en obstakelmodus welke mij doen twijfelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dajersey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04 14:31
Pieter80 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 19:43:
Ik heb sinds 1 week ook de 1S rondrijden. Deze was als vervanging van mijn LG Hombot V3 (met pensioen).

Ik heb een IKEA kleed liggen. De robot heeft wel wat moeite met het op en afkomen m.n. bij de hoeken, maar doet vervolgens zijn werk op het kleed prima. De 1,8 cm die jij noemt is de maximale hoogte(?), maar dit zegt niet alles over de 'opstaphoogte'. Ik kan je dus niet op voorhand vertellen dat het wel of niet goed zal gaan. Ik merk dat bij de kant waar het kleed op de rand meer is platgelopen de robot minder moeite heeft erop te komen dan aan de andere kanten.

Wel kan ik zeggen dat deze robot meer moeite heeft met drempels en kleden dan mijn vorige LG Hombot V3. Boven heb ik 3 drempels, 2 pakt hij (met enige moeite) altijd, bij 1 wil hij er nog wel eens (na een paar pogingen) helemaal niet overheen komen.

De robot lijkt door zijn slimheid ook een stuk voorzichtiger dan vorige generaties...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieter80
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-04 05:36
dajersey schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:17:
[...]

Ik heb sinds 1 week ook de 1S rondrijden. Deze was als vervanging van mijn LG Hombot V3 (met pensioen).

Ik heb een IKEA kleed liggen. De robot heeft wel wat moeite met het op en afkomen m.n. bij de hoeken, maar doet vervolgens zijn werk op het kleed prima. De 1,8 cm die jij noemt is de maximale hoogte(?), maar dit zegt niet alles over de 'opstaphoogte'. Ik kan je dus niet op voorhand vertellen dat het wel of niet goed zal gaan. Ik merk dat bij de kant waar het kleed op de rand meer is platgelopen de robot minder moeite heeft erop te komen dan aan de andere kanten.

Wel kan ik zeggen dat deze robot meer moeite heeft met drempels en kleden dan mijn vorige LG Hombot V3. Boven heb ik 3 drempels, 2 pakt hij (met enige moeite) altijd, bij 1 wil hij er nog wel eens (na een paar pogingen) helemaal niet overheen komen.

De robot lijkt door zijn slimheid ook een stuk voorzichtiger dan vorige generaties...
Thanks voor de info. Heb het kleed nog maar eens gemeten en hij blijkt inmiddels meer rond de 1-1,2cm te liggen...dus dit zou moeten lukken.
Ik waag de gok wel (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Crysania schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:43:
Ik heb mijn robbie (ja zo heet hij bij mij thuis) ook binnen. Nu wilde ik er wat leuk mee spelen en automatiseren dus heb die token extract.

Echter krijg bijvoorbeeld deze cli niet aan de praat
https://python-miio.readthedocs.io/en/latest/discovery.html

Iemand anders wel?

Je moet in dit topic zijn inderdaad Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016

Ik heb dit model volgende maand 2 jaar en ben nog steeds super tevreden. Overigens betaalde ik toen na cashback en verkopers coupon 231 euro met verzending vanuit Polen. De prijs is dus heel stabiel gebleven.
(Ook bij andere Xiaomi artikelen zie je vaak dat ze in het begin goedkoper worden aangeboden dan in een later stadium. Zo kocht ik bijv. de Miband 2 destijds voor 11 euro en betaal je nu 16 euro en heb ik net de Miband 4 voor 19 euro gekocht)

Als je zones opslaan niet belangrijk vindt dan kan dit model nog steeds prima mee. Verbruikt ook erg weinig onderdelen. Zo heb ik na 9 maanden het filter preventief vervangen en afgelopen weekend het filter en bride borstels. De borstels waren eigenlijk nog in goede staat, alleen de oranje rubber flappen waren op sommige plekken gescheurd. De onderdelen zijn op Ali express erg goedkoop.

Overigens zou ik deze versie nu gewoon bij Amazon.de halen. Was daar bijv. vorige week 277euro(verkoop en verzending Amazon) en dan heb je snelle levering, gegarandeerd 2 jaar garantie en super klantenservice.

[ Voor 16% gewijzigd door Medione1210 op 13-08-2019 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arkest
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Medione1210 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:52:
[...]

Je moet in dit topic zijn inderdaad Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016

Ik heb dit model volgende maand 2 jaar en ben nog steeds super tevreden. Overigens betaalde ik toen na cashback en verkopers coupon 231 euro met verzending vanuit Polen. De prijs is dus heel stabiel gebleven.
(Ook bij andere Xiaomi artikelen zie je vaak dat ze in het begin goedkoper worden aangeboden dan in een later stadium. Zo kocht ik bijv. de Miband 2 destijds voor 11 euro en betaal je nu 16 euro en heb ik net de Miband 4 voor 19 euro gekocht)

Als je zones opslaan niet belangrijk vindt dan kan dit model nog steeds prima mee. Verbruikt ook erg weinig onderdelen. Zo heb ik na 9 maanden het filter preventief vervangen en afgelopen weekend het filter en bride borstels. De borstels waren eigenlijk nog in goede staat, alleen de oranje rubber flappen waren op sommige plekken gescheurd. De onderdelen zijn op Ali express erg goedkoop.

Overigens zou ik deze versie nu gewoon bij Amazon.de halen. Was daar bijv. vorige week 277euro(verkoop en verzending Amazon) en dan heb je snelle levering, gegarandeerd 2 jaar garantie en super klantenservice.
even of topic, maar waar heb je de miband 4 besteld? Ben ook op zoek maar had hem nog niet voor dag bedrag gevonden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
arkest schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:12:
[...]

even of topic, maar waar heb je de miband 4 besteld? Ben ook op zoek maar had hem nog niet voor dag bedrag gevonden :9
19 juni bij Joybuy de CN versie gekocht via Pepper. Ik kan die deal niet meer terugvinden maar wel die van 1 dag later https://nl.pepper.com/aan...n-versie-at-joybuy-106985

Voor discussie over Miband 4 kun je het best hier kijken [Xiaomi Mi Band 4] Ervaringen & Discussie

Edit: was deze deal https://www.pepper.pl/pro...099-z-at-joybuycom-167069

[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 13-08-2019 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:52
Iemand een idee of deze ook werkt met Homey?

En in de gang ligt bij ons een droogloopmat gaat hij daar wel overheen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
MarioMark1541 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:47:

En in de gang ligt bij ons een droogloopmat gaat hij daar wel overheen ?
Als het gaat om een normale droogloop wel, behalve misschien als de kleur heel donker of zwart is. In dat geval kun je van die mat een no go zone maken.

Plaats even een foto van de mat, dan kunnen we het beter beoordelen.

Ik heb zelf bij de voordeur en achter deur droogloopmatten van 1,5x1m liggen in een bruin/grijze kleur...geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Laatst online: 12:52
Medione1210 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:02:
[...]

Als het gaat om een normale droogloop wel, behalve misschien als de kleur heel donker of zwart is. In dat geval kun je van die mat een no go zone maken.

Plaats even een foto van de mat, dan kunnen we het beter beoordelen.

Ik heb zelf bij de voordeur en achter deur droogloopmatten van 1,5x1m liggen in een bruin/grijze kleur...geen enkel probleem.
Ga ik doen

Heb nu een roomba 670 die pakt dat wel namelijk

Wat is het verschil als ik upgrade naar de Xiaomi
Is de zuigkracht beter dan de roomba ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
MarioMark1541 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:38:
[...]

Heb nu een roomba 670
Is de zuigkracht beter dan de roomba ?
Als jouw robot lijkt op de 690 denk ik dat de Xiaomi op (bijna) alle fronten een behoorlijke vooruitgang is.
Ik kan zo snel alleen een vergelijk tussen de 690 en 1e generatie Xiaomi vinden, maar misschien heb je er iets aan.
https://smartrobotreviews...ot-1st-vs-roomba-690.html

Ik gok dat alles wat jouw robot nu doet je ook (zelfs veel beter) met de 1s kan doen.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
sinds vanmorgen laden mijn kaarten sneller als voorheen.
Heb ook een FW update kunnen uitvoeren, weet niet wat ze aangepast hebben in FW en kaarten laden kaarten laden was voor FW update al sneller

Edit:
Te vroeg gejuicht. Nu weer langere laad tijd.

[ Voor 12% gewijzigd door d-vine op 15-08-2019 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
samsamd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:18:
[...]

Ik liep tegen hetzelfde aan! Na zoeken kwam ik bij Perfection Technology @aliexpress, heb op tweakers goede verhalen gelezen over deze shop irt robotstofzuigers.

Ik heb gisteren om 15:51 een van de laatste stofzuigers uit CZ besteld, vanmorgen had ik bericht dat die gisteren om 22:52 is verzonden met Deutsche Post, track and trace werkt nog niet. Ik betwijfel ook of die daadwerkelijk verzonden is, of voor nu alleen aangemeld bij DP en gereed voor verzending.

Maar er is geen voorraad meer in CZ (ik heb voor CZ gekozen omdat ik voor gratis levering binnen 4-7 dagen met track and trace kon kiezen). Er is nog wel voorraad in FR of SP. SP komen nog bezorgkosten bij.

Ben benieuwd wat je gaat doen!
Netjes aangekomen vanuit deze store? Ik sta ook op het punt de 1s te kopen en neig naar deze store, benieuwd naar je ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baats
  • Laatst online: 15-04 11:58
Zouden de vervangstukken van de S50 ook op de 1S passen? Wil alvast een setje vervangstukken in huis halen, maar specifiek voor de 1S vind je ze nog niet (goedkoop) op Ali.

Wel het volgende voor de S50:

https://nl.aliexpress.com...21-47b2-8bc2-ec99362fcbd8

In de productbeschrijving staat wel een aantal keer de 1S vermeld, maar in welke mate dat betrouwbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 19:39
Baats schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:56:
Zouden de vervangstukken van de S50 ook op de 1S passen? Wil alvast een setje vervangstukken in huis halen, maar specifiek voor de 1S vind je ze nog niet (goedkoop) op Ali.

In de productbeschrijving staat wel een aantal keer de 1S vermeld, maar in welke mate dat betrouwbaar is?
Volgens mij zijn die borstels allemaal
Het zelfde die van de eerste mi robot past in de s50 en anders om

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Baats schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:56:

Hoef je geen haast mee te hebben. Ik heb pas na 9 maanden een filter vervangen van mijn robot en dat was eigenlijk nog niet persé nodig. De borstels heb ik net pas vervangen, na 1 jaar en 11 maanden.

Overigens zijn de borstels inderdaad hetzelfde! Van het filter weet ik het niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samsamd
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-04 13:05
KingKoning schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:58:
[...]

Netjes aangekomen vanuit deze store? Ik sta ook op het punt de 1s te kopen en neig naar deze store, benieuwd naar je ervaring!
Mijn ervaring met de shop is zeker goed! Zoals eerder geschreven is het pakketje snel verstuurd. Vorige week zaterdag had ik m al binnen! Tijdens het bestellen had ik gekozen voor CZ, maar voor zover ik uit de track en trace op kan maken, is die verstuurd vanuit Duitsland.

Aandachtspuntje: de stofzuiger zat alleen in de eigen verpakking, en die was geopend om de EU stekker erin te doen. Maar verder compleet en alles nieuw/onbeschadigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
Vraagje aan de bezitters: is de mija van onderstaande link nou hetzelfde als de 1s? Het oogt wel zo, maar in de omschrijving mis ik "1s".

https://s.click.aliexpress.com/e/bZ7iKf1e
samsamd schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 22:23:
[...]

Mijn ervaring met de shop is zeker goed! Zoals eerder geschreven is het pakketje snel verstuurd. Vorige week zaterdag had ik m al binnen! Tijdens het bestellen had ik gekozen voor CZ, maar voor zover ik uit de track en trace op kan maken, is die verstuurd vanuit Duitsland.

Aandachtspuntje: de stofzuiger zat alleen in de eigen verpakking, en die was geopend om de EU stekker erin te doen. Maar verder compleet en alles nieuw/onbeschadigd.
Mooi! Goed om te horen, helaas daar nu ook uitverkocht :/ maar ik hou de shop in de gaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:03
KingKoning schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 13:00:
Vraagje aan de bezitters: is de mija van onderstaande link nou hetzelfde als de 1s? Het oogt wel zo, maar in de omschrijving mis ik "1s".

[...]

Mooi! Goed om te horen, helaas daar nu ook uitverkocht :/ maar ik hou de shop in de gaten.
Aan de specs te zien gaat het om de orginele, niet om de 1S.
Suction power staat in de omschrijving 1800 pa terwijl dit bij de 1S 2000 pa is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
KingKoning schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 13:00:

[...]
Nee. De 1s heeft een extra sensor bovenop! Deze moet je hebben
€ 277,02 20%OFF | 2019 XIAOMI MIJIA Mi Robot Vacuum Cleaner 1S 2 for Home Automatic Sweep Dust Sterilize Roborock WIFI APP Smart Planned Remote
https://s.click.aliexpress.com/e/HIbtwRO

De 1s is ook overal rond de 270 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
markisoke schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:12:
[...]

Aan de specs te zien gaat het om de orginele, niet om de 1S.
Suction power staat in de omschrijving 1800 pa terwijl dit bij de 1S 2000 pa is.
Medione1210 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:00:
[...]

Nee. De 1s heeft een extra sensor bovenop! Deze moet je hebben
€ 277,02 20%OFF | 2019 XIAOMI MIJIA Mi Robot Vacuum Cleaner 1S 2 for Home Automatic Sweep Dust Sterilize Roborock WIFI APP Smart Planned Remote
https://s.click.aliexpress.com/e/HIbtwRO

De 1s is ook overal rond de 270 euro.
thanx beide, ik was er al bang voor. Omdat ze er 2019 bijzetten lijkt het net alsof het de 1s is, en daar mikken ze ook op denk ik. Sowieso is het moeilijk een overzicht van de line up van xiaomi te krijgen :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
KingKoning schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:43:
[...]

[...]

thanx beide, ik was er al bang voor. Omdat ze er 2019 bijzetten lijkt het net alsof het de 1s is, en daar mikken ze ook op denk ik. Sowieso is het moeilijk een overzicht van de line up van xiaomi te krijgen :+.
Ik denk niet dat het misleiding is, want hij vraagt er ook 'maar' 235euro plus verzendkosten voor. Dat is niet de goedkoopste maar op zich een nette prijs voor versie 1. Als je een beetje onderzoek doet weet je dat de 1s overal rond de 270+ euro kost. Ook staan de juiste foto en omschrijving erbij voorzover ik het zo snel zie.

Ik heb zelf ook zeer goede ervaringen met deze verkoper. De afgelopen jaren al meerdere robotsgekocht en altijd tevreden geweest.

[ Voor 8% gewijzigd door Medione1210 op 18-08-2019 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-05 20:25
Dit is dan denk ik een goedkopere aanbieding, bovendien kan je via de store nog een kortingsbon van 7.32 euro krijgen.
En in combi met cashbackxl gaat er nog iets korting af. Nog 1 uit Spanje ....

€ 267,25 21%OFF | Originele Xiao mi mi robot stofzuiger 1S voor THUIS automatische Vegen Lading Smart Gepland Wifi App AFSTANDSBEDIENING dust Cleaner
https://s.click.aliexpress.com/e/LCwFKCo

Ik twijfel en twijfel. Wat ik begrijp kan deze nog niet met een google home gekoppeld worden. Ik heb diverse Xiaomi sensoren en allemaal op de china server. Weet iemand of ik hem bijvoorbeeld via domoticz aan google home gekoppeld kan krijgen?

[ Voor 30% gewijzigd door EvJd op 18-08-2019 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
EvJd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 20:23:
Dit is dan denk ik een goedkopere aanbieding, bovendien kan je via de store nog een kortingsbon van 7.32 euro krijgen.

€ 267,25 21%OFF | Originele Xiao mi mi robot stofzuiger 1S voor THUIS automatische Vegen Lading Smart Gepland Wifi App AFSTANDSBEDIENING dust Cleaner

Ik twijfel en twijfel. Wat ik begrijp kan deze nog niet met een google home gekoppeld worden. Ik heb diverse Xiaomi sensoren en allemaal op de china server. Weet iemand of ik hem bijvoorbeeld via domoticz aan google home gekoppeld kan krijgen?
Ik heb over deze verkoper ook goede ervaringen gelezen, dus het overwegen waard.
Overigens ook niet op voorraad voor eu verzending.

Afhankelijk van wat je ermee wilt doen kun je ook versie 1 nemen. Die werkt sowieso met Home en domoticz. Alleen zones opslaan lukt niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Medione1210 op 18-08-2019 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baats
EvJd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 20:23:

Heb daar dit weekend eentje besteld met levering uit Polen. Vandaag bericht ontvangen dat er ingebroken is en de 1s 'gestolen' is. Ze bieden mij wel het oudere model aan. Toch maar bedenkelijke praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Baats schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 07:21:
[...]

Heb daar dit weekend eentje besteld met levering uit Polen. Vandaag bericht ontvangen dat er ingebroken is en de 1s 'gestolen' is. Ze bieden mij wel het oudere model aan. Toch maar bedenkelijke praktijken.
Dat klinkt als een giga smoes. Welke webshop is dit?
Ik heb zelf goede ervaringen met de shop Perfection Technology net als veel anderen hier Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016 (en wordt zelfs aangeraden hier Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuigers) prijzen en levertijden), dus het zou jammer zijn als deze shop nu met dit soort smoesjes komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Medione1210 op 19-08-2019 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baats
Medione1210 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:18:
[...]

Dat klinkt als een giga smoes. Welke webshop is dit?
Ik heb zelf goede ervaringen met de shop Perfection Technology net als veel anderen hier Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016 (en wordt zelfs aangeraden hier Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuigers) prijzen en levertijden), dus het zou jammer zijn als deze shop nu met dit soort smoesjes komt.
Vind ik ook. Komt van de 'Xiaomi Lifestyle Store' - ik dacht één van de meer gekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Baats schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:25:
[...]

Vind ik ook. Komt van de 'Xiaomi Lifestyle Store' - ik dacht één van de meer gekende.
Ik dacht dat dit een van de nieuwere shops is waar de laatste tijd veel gekocht wordt door NLers.
Blijf ik wel bij Perfect Technology so is die soms ietsjes duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
Store gevonden die de 1s nog heeft in Spanje. De xiaomi MC Store lijkt obv reviews redelijk betrouwbaar, dus ga hem maar bestellen! Voor andere gegadigden, er is nog voorraad:

https://s.click.aliexpress.com/e/cFbR6XM8

[ Voor 4% gewijzigd door KingKoning op 19-08-2019 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Plenkske schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:42:
[...]
Grootste nadeel is nu dat hij slechts 3 "backup maps" onthoud, en deze bij iedere clean actie overschrijft. Als je dus 3x achter elkaar dezelfde verdieping cleant (of zelfs maar een ruimte/zone), dan ben je de andere kaarten weer kwijt en kan je opnieuw beginnen met docking verplaatsen 8)7
Een verdieping waarbij je de robot alleen wil laten rijden en verder geen features in de app voor wil gebruiken, hoef je ook niet te mappen.
Terugkomend op de feature "multi floor".
Het werkt dus zoals ik uitlegde in de post die ik hier quote. Echter het nadeel is ook zeker aanwezig. Ben intussen al een keer de gemapte verdieping kwijt. En het is echt niet handig om steeds de lader te gaan verplaatsen...

Ik kwam er echter ook achter dat het geen grote ramp is om de robot te laten rijden op een verdieping die niet gemapt is. Als je tenminste geen "no-go" zone nodig hebt op die verdieping. Je kan namelijk wél een aantal features gebruiken nadat hij klaar is met een eerste ronde. Zoals spot cleaning of zone cleaning. De kaart blijft namelijk staan totdat je hem delete of een andere restored.

Wat ik zelf nu dus doe: verdieping met no-go zones is mijn standaard verdieping waar ook de lader staat. Die is dus goed opgeslagen.
Als ik de robot verplaats naar andere verdieping druk ik in "restore map" op de delete knop. Dan laat je hem gewoon rijden en kan je eventueel nog extra laten cleanen of zelfs laten dweilen daarna.
En als hij dan terug naar de lader moet gebruik ik weer restore map om de opgeslagen kaart in te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
Plenkske schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:42:
[...]

... of zelfs laten dweilen daarna.
Weet je zeker dat je 1s hebt deze heeft geen dweilfunctie.

• Plenkske
deBoulanger schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 20:57:
[...]

Weet je zeker dat je 1s hebt deze heeft geen dweilfunctie.
Ik weet zeker dat ik die niet heb, ik heb de Roborock T6.
Heb hier reacties geplaatst vanwege dezelfde multi floor functie en andere features omtrent de 'map'. Dat zie je ook terug in de gequote reactie van me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoeby
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-04-2023
Een tijd terug de 1S aangeschaft.
Zeer tevreden met de koop. Heb hem gekoppeld met domoticz, welke de stofzuiger aanstuurt met scripts.
Zo kan de stofzuiger zijn werk doen als er niemand thuis is.
In de app zitten ook diverse instel mogelijkheden. Doch heb ik voor domoticz gekozen, omdat er meer geautomatiseerd is en ik zo uit 1 omgeving kan werken.

Maar er is 1 ding wat ik jammer vind. En dat is de chinese dame in het apparaat.
Heeft iemand tips of je dat kan wijzigen?
In de mi home app zie ik geen optie om een ander voice pack te kiezen. Als ik google kom ik veelal op de roborock uit, dat daarvoor gadgets zijn. Getracht die op de 1S te doen, maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:17
hoeby schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 22:15:
Een tijd terug de 1S aangeschaft.
Zeer tevreden met de koop. Heb hem gekoppeld met domoticz, welke de stofzuiger aanstuurt met scripts.
Zo kan de stofzuiger zijn werk doen als er niemand thuis is.
In de app zitten ook diverse instel mogelijkheden. Doch heb ik voor domoticz gekozen, omdat er meer geautomatiseerd is en ik zo uit 1 omgeving kan werken.

Maar er is 1 ding wat ik jammer vind. En dat is de chinese dame in het apparaat.
Heeft iemand tips of je dat kan wijzigen?
In de mi home app zie ik geen optie om een ander voice pack te kiezen. Als ik google kom ik veelal op de roborock uit, dat daarvoor gadgets zijn. Getracht die op de 1S te doen, maar helaas.
Er is een English Voice pack die je kunt selecteren. Die van ons spreekt nu gewoon verstaanbaar Engels.
Je kan deze selecteren als je de map in beeld hebt. Dan kan je de Dock en Clean opties naar boven Swipen en dan zie je meer opties:

StofzuigerVoice

Bij VoicePacks kan je bijna onderin voor English kiezen.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoeby
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-04-2023
Harmsen schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 22:22:
[...]
Er is een English Voice pack die je kunt selecteren. Die van ons spreekt nu gewoon verstaanbaar Engels.
Je kan deze selecteren als je de map in beeld hebt. Dan kan je de Dock en Clean opties naar boven Swipen en dan zie je meer opties:
geweldig, dank je wel.
Ik was maar onder de 3 puntjes rechtsboven aan het zoeken.
Wist niet dat je nog opties naar boven kon swipen. Nu versta ik het tenminste, dat is toch wel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoopsro
  • Laatst online: 29-01 18:42
Ik heb nu een paar dagen de 1s. Bijzonder om te zien hoe deze door de ruimte heen gaat. De zwarte deurmatten worden vermeden door de klif-sensoren. Misschien in de toekomst maar eens proberen af te plakken.

Vanuit de app probeer de 'remote controls' werkend te krijgen. Daar staat immers ook de optie 'spot-cleaning' onder. Dit lukt me echter niet.

Als ik via de optie 'Vacuum setting' naar 'Remote Controls' ga, komt er een testing scherm (testing network and checking firmware version) en vervolgens de melding "Make sure both the vacuum and the phone are connected to the same network". Vervolgens wordt ik weer terug gestuurd naar het scherm 'Vacuum setting'.

Het netwerk van mijn telefoon en de robot (netwerkgegevens onder 'meer instellingen') zijn gelijk. Ook betreft een 2,4G netwerk. Met mijn telefoon zonder data, wifi aan werkt het ook niet.

Iemand hier ook issues mee gehad?

[ Voor 10% gewijzigd door knoopsro op 23-08-2019 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baats
Gisteren mijn 1S binnengekregen. Nogmaals bij de Xiaomi Lifestyle Store besteld (ES warehouse deze keer). Gelukkig werd er deze keer niet ingebroken :)

Gisteren al een rondje laten poetsen. Toch wel verschoten hoeveel stof de robot verzameld had - het bakje zat helemaal vol.

Enigste minpunt tot nu toe is de app en vooral de app. De kaart wil meestal helemaal niet laden of het duurt verschrikkelijk lang (soms enkele minuten). Locatie is mainland China en Engelse taal. Iemand tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajersey
Ik had vandaag iets vreemds. In mijn kaart was de dock ineens verplaatst in de no-go zone. Bij het starten van zijn ronde gaf hij direct een error af dat hij verplaatst moest worden buiten de no-go zone.

Dit is het vreemde: de no-go zone is helemaal aan de andere kant van de ruimte. Zijn dock is dus 'geteleporteerd'.

Het is ook niet zo dat je de dock kunt 'verplaatsen' op de kaart, dus waarschijnlijk wordt het de kaart resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajersey
Baats schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:03:
Gisteren mijn 1S binnengekregen. Nogmaals bij de Xiaomi Lifestyle Store besteld (ES warehouse deze keer). Gelukkig werd er deze keer niet ingebroken :)

Gisteren al een rondje laten poetsen. Toch wel verschoten hoeveel stof de robot verzameld had - het bakje zat helemaal vol.

Enigste minpunt tot nu toe is de app en vooral de app. De kaart wil meestal helemaal niet laden of het duurt verschrikkelijk lang (soms enkele minuten). Locatie is mainland China en Engelse taal. Iemand tips hiervoor?
Same here. Het is blijkbaar wachten op de Europese server voor de 1S..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:05

Mars Warrior

Earth, the final frontier

dajersey schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:49:
[...]
Same here. Het is blijkbaar wachten op de Europese server voor de 1S..
Daar kan ik helaas nog niks over vinden wanneer die komt. De 1S ziet er erg leuk uit voor zijn prijs, maar dat geklooi met mainland China ga ik niet aan beginnen...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil103
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:47

Devil103

Coffee need more coffee

Hoe staan jullie tegenover de privacy en de Xiaomi vacuums?
Persoonlijk vind ik het erg verdacht: Klik :F

en
I know this is a pretty dead post, but I moved it to its own wifi - I repurposed the guest wifi for this reason. The day I did that, its uploads dropped from ~600mb a day to none. Goes to show - it's not just about the apartment layout, it's also about the data it can mine from the wifi!
Als je de Reddit threads er op na leest blijkt oa de 1S alle map data te uploaden.

Ik wou deze eigenlijk graag aanschaffen maar ik twijfel nu toch om te gaan voor de S50 aangezien deze te rooten valt en custom firmware op te installeren is zodat er geen cloud connectie nodig is. Niet via de app en al zeker niet de robot zelf. Jammer dat deze toch wel een pak duurder uitvalt...

[ Voor 20% gewijzigd door Devil103 op 28-08-2019 17:44 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
Devil103 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:32:
Hoe staan jullie tegenover de privacy en de Xiaomi vacuums?
Persoonlijk vind ik het erg verdacht: Klik :F

en

[...]

Als je de Reddit threads er op na leest blijkt oa de 1S alle map data te uploaden.

Ik wou deze eigenlijk graag aanschaffen maar ik twijfel nu toch om te gaan voor de S50 aangezien deze te rooten valt en custom firmware op te installeren is zodat er geen cloud connectie nodig is. Niet via de app en al zeker niet de robot zelf. Jammer dat deze toch wel een pak duurder uitvalt...
Nieuwere s50 kunnen ook niet meer geroot worden.

https://github.com/dgiese...13#issuecomment-483629519

Ik zou niet weten wat iemand in China moeten met een map van m'n huis. Dus waarom al die ophef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Heb mijn 1S nu een week in gebruik. Tot nu toe erg tevreden, ik moet zeggen dat ik het laden van de kaarten behoorlijk vind meevallen, maar dat kan ook liggen aan dat ik daar lage verwachtingen van had :). De app werkt goed, het is af en toe zoeken door het chinese engels heen maar dat is ook wel weer grappig op een bepaalde manier.
Een echt goede toevoeging zou opslaan van kaarten zijn, als ik nu een paar runs niet op de 2e verdieping geweest ben dan is hij die verdieping vergeten, multi-floor werkt eigenlijk alleen lekker als je de verdiepingen steeds afwisselt. Idealiter stofzuig ik de woonkamer echter veel vaker dan de andere verdieping.

1 vraag waar ik wel mee zit: Laten jullie de docking continue in de stroom? Ik twijfel wat het beste is voor de accu, sowieso draait de 1s bij mij niet dagelijks, maar een keer of 2,3 per week. Het is dus niet zo dat hij steeds opgeladen moet worden. Vraag me af of het goed is als hij pakweg van maandagmiddag tot woensdagochtend op 100% in die docking staat te "laden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Laatst online: 02-04 16:57
KingKoning schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:28:
Heb mijn 1S nu een week in gebruik. Tot nu toe erg tevreden, ik moet zeggen dat ik het laden van de kaarten behoorlijk vind meevallen, maar dat kan ook liggen aan dat ik daar lage verwachtingen van had :). De app werkt goed, het is af en toe zoeken door het chinese engels heen maar dat is ook wel weer grappig op een bepaalde manier.
Een echt goede toevoeging zou opslaan van kaarten zijn, als ik nu een paar runs niet op de 2e verdieping geweest ben dan is hij die verdieping vergeten, multi-floor werkt eigenlijk alleen lekker als je de verdiepingen steeds afwisselt. Idealiter stofzuig ik de woonkamer echter veel vaker dan de andere verdieping.

1 vraag waar ik wel mee zit: Laten jullie de docking continue in de stroom? Ik twijfel wat het beste is voor de accu, sowieso draait de 1s bij mij niet dagelijks, maar een keer of 2,3 per week. Het is dus niet zo dat hij steeds opgeladen moet worden. Vraag me af of het goed is als hij pakweg van maandagmiddag tot woensdagochtend op 100% in die docking staat te "laden".
Goed idee ga dit proberen te realiseren met Xiaomi wall Socket. Dat als de batterij 100% is dat hij dan uitgaat en bij 25% weer aan of zo.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ronker schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:11:
[...]

Goed idee ga dit proberen te realiseren met Xiaomi wall Socket. Dat als de batterij 100% is dat hij dan uitgaat en bij 25% weer aan of zo.
Zouden ze zoiets niet al gebouwd hebben als dat beter voor de batterij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Laatst online: 02-04 16:57
Medione1210 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:56:
[...]

Zouden ze zoiets niet al gebouwd hebben als dat beter voor de batterij is?
Geen idee maar leek me op deze manier wel leuke functie. Bespaart ook stroom natuurlijk.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Medione1210
Ronker schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:08:
[...]

Geen idee maar leek me op deze manier wel leuke functie. Bespaart ook stroom natuurlijk.
Lijkt me minimaal stroomverbruik.

Ik las dit trouwens ergens:

Keep base station on its power in order to keep unit fully charged once charged it will automatically detect full charge and just maintain battery not over charge it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baats
Iemand het volgende al voor gehad?

Onze robot start keurig op tijd zijn geplande rondje en vermijdt daarbij de no-go- zone.

Het rondje wordt afgewerkt maar op weg naar de dock (?) komt hij vast te zitten in de no-go-zone en blijft hij nu in error staan.

Dit laatste is speculatie - ik was er zelf niet bij.

Maar toch wat vreemd. De robot gaat misschien in beeline richting de dock, negeert daarbij de no-go-zone maar blijft toch staan wanneer hij beseft dat hij erin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
Ik merk bij de shops dat deze stofzuiger nogal populair is, oftewel momenteel lange levertijden. Heeft iemand nog tips voor een betrouwbare shop met voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

KingKoning schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:28:

Hmm dat werkt niet naar behoren? Want daarom zou ik hem aanschaffen ten voordele van de roborock s50. Maar als dat maar half werkt dan heb ik er ook niet veel aan. En je moet dan ook steeds het hele laadplatform mee naar boven sjouwen?

Zelfde met de onduidelijkheid over de drempelhoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBoulanger
Laatste keer zuigen was de robot compleet het noorden kwijt.

M1s map fault

Vs

M1s map oke

Het enigste wat ik kon vinden dat de sensor aan de zijkant wat stof zat (echt minimaal) Deze schoon gemaakt en hij tuft weer vrolijk rond.

Ook maakt hij bij mij een piepend geluid, als ik aan de onder kant kijk is het net of 1 wieltje aan de binnen kant ergens langs schraapt. Zit allemaal witte gruis op. Nog mensen hier last van?

M1s wheel marks

Edit:

Net even binnenin gekeken, het wieltje raakt de onderserste afdek plaat. Dus niet echt een issue. Ziet er allemaal zeer onderhouds vriendelijk uit wielen en accu zijn zo te vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p8ND4E5LU8YEMUYPjbiYmNYt/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MfmziwWwHTVTwgWYFMcwt4Rx/thumb.png

[ Voor 21% gewijzigd door deBoulanger op 07-09-2019 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-02 10:41
deBoulanger schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:29:
Laatste keer zuigen was de robot compleet het noorden kwijt.

[Afbeelding: M1s map fault]

Vs

[Afbeelding: M1s map oke]

Het enigste wat ik kon vinden dat de sensor aan de zijkant wat stof zat (echt minimaal) Deze schoon gemaakt en hij tuft weer vrolijk rond.

Ook maakt hij bij mij een piepend geluid, als ik aan de onder kant kijk is het net of 1 wieltje aan de binnen kant ergens langs schraapt. Zit allemaal witte gruis op. Nog mensen hier last van?

[Afbeelding: M1s wheel marks]

Edit:

Net even binnenin gekeken, het wieltje raakt de onderserste afdek plaat. Dus niet echt een issue. Ziet er allemaal zeer onderhouds vriendelijk uit wielen en accu zijn zo te vervangen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@deBoulanger

Ik heb hetzelfde probleem met het piepend geluid van de wielen. Echt irritant want het het gepiep gaat redelijk luid.
Mijn stofzuiger is amper een paar dagen oud. En na een 4de run begon hij opeens te piepen. Geen witte plastiek aanslag momenteel te zien.
Heb je dit probleem al kunnen oplossen? Of enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Thanks

Marijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Ha, ik heb hem nu ook 2-3 weken zoiets en bij mij piept hij ook een beetje. Bekend probleem dus. Maar niet echt storend voor mij omdat hij toch altijd bezig is als er niemand thuis is.

Doet verder goed zijn werk en kaarten laden best snel. Ik heb wel die Russische Mi home app uit dit topic. Wel al 1 keer een kaart kwijt geraakt omdat ik hem een keer verplaatst had naar de 1ste verdieping.
robb. schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:23:
Ik merk bij de shops dat deze stofzuiger nogal populair is, oftewel momenteel lange levertijden. Heeft iemand nog tips voor een betrouwbare shop met voorraad?
Gewoon even in de gaten houden. Stock wordt regelmatig aangevuld bij de verschillende shops volgens mij. Ik heb hem van de xiaomi lifestyle shop

Heeft trouwens nog iemand een tip hoe ik het netwerkverkeer van hem kan monitoren? Ik vraag me af of die van mij ook zo veel data upload.

[ Voor 12% gewijzigd door Laidback Luc op 09-09-2019 13:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
marijn1982 schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:55:
[...]

@deBoulanger

Ik heb hetzelfde probleem met het piepend geluid van de wielen. Echt irritant want het het gepiep gaat redelijk luid.
Mijn stofzuiger is amper een paar dagen oud. En na een 4de run begon hij opeens te piepen. Geen witte plastiek aanslag momenteel te zien.
Heb je dit probleem al kunnen oplossen? Of enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Thanks

Marijn
het voorste middelste wieltje even insmeren/ spuiten met teflon of dergelijks.
Ik had ook mij linker wiel waar het motortje echt piepte, (hele unit uit elkaar gehaald.)
via Aliexpress refund van 25 doller aangevraagd en nieuw setje gekocht opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door d-vine op 09-09-2019 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn1982
d-vine schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:31:
[...]

Ik had ook mij linker wiel waar het motortje echt piepte, (hele unit uit elkaar gehaald.)
via Aliexpress refund van 25 doller aangevraagd en nieuw setje gekocht opgelost.
Allright. Bedankt voor jouw duidelijk antwoord.
Zou het zin hebben om het linker en/of het rechter wiel met teflon in te spuiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
marijn1982 schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:15:
[...]

Allright. Bedankt voor jouw duidelijk antwoord.
Zou het zin hebben om het linker en/of het rechter wiel met teflon in te spuiten?
Die wiel unit daar zit het motortje met wat tandwielen in die het wiel laten draaien.
De tandwielen en wiel ingesmeerd had bij mij geen effect.
Nadat ik alleen motortje met vingers ronddraaide kwam het geluid echt daaruit waarna ik besloot om deze te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
d-vine schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:31:
[...]

Goede tips, verwachte ook niet dat het gepiep van het schrapen kwam. Maar ga het voorste wieltje even smeren.

Heb je ooit wat ontvangen van de refund?

Welke motor assy heb je besteld? Heb de 1s nog niet gevonden alleen eerste gen en de s50 of zijn deze het zelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
deBoulanger schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:51:
[...]

Goede tips, verwachte ook niet dat het gepiep van het schrapen kwam. Maar ga het voorste wieltje even smeren.

Heb je ooit wat ontvangen van de refund?

Welke motor assy heb je besteld? Heb de 1s nog niet gevonden alleen eerste gen en de s50 of zijn deze het zelfde?
Dit zijn ze.

€ 23,01 26%OFF | 85% NIEUWE Originele onderdeel Links en Rechts Wiel Caster motor wiel Vergadering Caster voor Xiao mi mi robot Vacuüm cleaner

even de link van computer genomen zonder tracking link

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.19064c4dahS7Zi

[ Voor 9% gewijzigd door d-vine op 10-09-2019 08:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marijn1982
Voorste wieltje eruit gehaald en teflonspray erin gespoten. Werkt terug prima.
Merci voor de tips!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deBoulanger
Het is gelukt om de server te veranderen naar Nederland of een ander land buiten Chinese mainland.

De nieuwe versie van de aangepaste mi home app kan je dit doen: http://www.kapiba.ru/2017/11/mi-home.html?m=1

Kaart laad nu binnen de 5 sec, wat een verademing _/-\o_. Misschien kon dit al eerder maar ik kom er nu pas achter.

• d-vine
  • Nu online
deBoulanger schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:13:
Het is gelukt om de server te veranderen naar Nederland of een ander land buiten Chinese mainland.

De nieuwe versie van de aangepaste mi home app kan je dit doen: http://www.kapiba.ru/2017/11/mi-home.html?m=1

Kaart laad nu binnen de 5 sec, wat een verademing _/-\o_. Misschien kon dit al eerder maar ik kom er nu pas achter.
Werkt inderdaad vlotjes deze versie. Super!
Bedankt voor het doorgeven
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van het model Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019).
Voor de tweede generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2).
Voorde eerste generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.