Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb nu weer opnieuw uit en ingelogd, nu heb ik geen data van vandaag (het is al weer een paar uur geleden dus er zou wel iets moeten zijn), wel van gisteren en niet van eergisteren. Heel vaag, zal het straks nog eens doen zeker :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-05 08:06
Marzman schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:21:
[...]

Ik heb gisterenavond uitgelogd, terug ingelogd (verkeerde account), terug uitgelogd, terug ingelogd (goede account), maar mijn data van gisteren is vandaag weer verdwenen.

De band kan het ook een aantal dagen bijhouden (die missende dagen zijn er ook maar een paar).
Ja, idd te vroeg gejuichd... Uit- en inloggen synct de missende gegevens. Maar de dag erna is het weer mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:32
Ik heb gisteravond een update gedownload en hij werkt weer. (android)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Stoeptegel5 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:17:
Ik heb ook een update. Het werkt inderdaad weer :) Er ontbreken wel wat dagen vanaf eergisteren (maar kan best als ik dat in en uitloggen niet had gedaan dat ik die data nog wel had). Ach ja, niet zo erg.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon_Warner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 13:08
Stoeptegel5 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:17:
Welke versie heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:32
4.1.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-05 12:49
Kleine update voor de a.s.r. Vitality-gangers; het lijkt erop dat de band 4 het best werkt wanneer zowel stappen als hartslag hoofdzakelijk door Notify&Fitness worden geregeld. Daarna syncen naar Google Fit, en die vervolgens weer naar Vitality.

Heb nog geen echte workout gedaan op deze manier, maar er komt in ieder geval data over hartslag én stappen binnen bij Vitality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gebruik sinds een paar dagen Notify & Fitness. Werkt vrij goed, alleen krijg ik geen Gmail notificaties meer (dit heeft wel even gewerkt). Van andere apps krijg ik die wel. Heb in de instellingen al gecheckt of Gmail enabled is en dat is zo. Heb ter test ook Gmail nog een keer toegevoegd als notificatie (en de oude uitgeschakeld) om een over het hoofd geziene instelling uit te sluiten.
Werkt dit bij anderen nog wel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
Hm, en nu werkt uit- en inloggen zelfs niet meer. De slaap wordt niet meer gesyncht, de rest wel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05 21:08
robert.v.w. schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:07:
Hm, en nu werkt uit- en inloggen zelfs niet meer. De slaap wordt niet meer gesyncht, de rest wel :/
Heb een update gekregen. Slaap werkte inderdaad ook niet na uit en inloggen. Nu werkt het weer écht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Palomar schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:03:
Ik gebruik sinds een paar dagen Notify & Fitness. Werkt vrij goed, alleen krijg ik geen Gmail notificaties meer (dit heeft wel even gewerkt). Van andere apps krijg ik die wel. Heb in de instellingen al gecheckt of Gmail enabled is en dat is zo. Heb ter test ook Gmail nog een keer toegevoegd als notificatie (en de oude uitgeschakeld) om een over het hoofd geziene instelling uit te sluiten.
Werkt dit bij anderen nog wel gewoon?
Ik heb maar weer de officiele app geinstalleerd (amazfit in dit geval, omdat ik daarmee -weliswaar zonder hoogtemeting- naar strava kan exporteren). Daarmee krijg ik wel gewoon notificaties van Gmail.

Het blijft een beetje een 'haat liefde verhouding' met die Mi Band. Het is een leuk apparaatje, maar de software (officiele app, amazfit en notify&fitness) blijft allemaal erg houtje touwtje en er is geen scenario waarbij alles goed werkt. De officiele Mi App die correct automatisch naar Strava kan exporteren zou ideaal zijn.

Neig er sterk naar om toch een keer een goed sporthorloge te kopen waarmee je al dit gepruts niet hebt. Jammer genoeg kom je dan op veel groter formaat horloges terecht en dat weerhoudt me nog een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:45
Palomar schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 07:12:
[...]

Ik heb maar weer de officiele app geinstalleerd (amazfit in dit geval, omdat ik daarmee -weliswaar zonder hoogtemeting- naar strava kan exporteren). Daarmee krijg ik wel gewoon notificaties van Gmail.

Het blijft een beetje een 'haat liefde verhouding' met die Mi Band. Het is een leuk apparaatje, maar de software (officiele app, amazfit en notify&fitness) blijft allemaal erg houtje touwtje en er is geen scenario waarbij alles goed werkt. De officiele Mi App die correct automatisch naar Strava kan exporteren zou ideaal zijn.

Neig er sterk naar om toch een keer een goed sporthorloge te kopen waarmee je al dit gepruts niet hebt. Jammer genoeg kom je dan op veel groter formaat horloges terecht en dat weerhoudt me nog een beetje.
Ik kon niet reageren op je vorige vraag omdat ik geen gmail notificaties laat doorzetten (alleen whatsapp en calendar, werkt ongeveer 80-90% van de keren bij mij).

Op welke manieren is de Amazfit app slechter dan de Mi Fit app? (aangezien je aangeeft dat je liever die laatste wilt gebruiken)

Als je nou toch nog verder wil zoeken (want je klinkt zoekende ;) ), als de Mi Fit workout gegevens er goed uitzien in Google Fit (als in als die goed worden geexporteerd naar het dagboek van Google Fit) kun je nog kijken of je een third party data syncer kan gebruiken om de data in Strava te krijgen. Ik gebruik dat nu niet meer met de Mi Band, maar toen ik nog een Samsung had gebruikte ik fitnesssyncer.com en dat werkte toen voor wat ik toen wilde heel erg goed. En ik zie daar dat je Google Fit als Data Source en Strava als Data Destination kan opgeven. Maar dit dus alleen een tip voor als je toch nog verder wil zoeken, maar je moet dan bijvoorbeeld wel fitnesssyncer toegang geven tot de betrokken accounts.

(Dat vind ik juist het heerlijke aan Notify&Fitness, die doet gewoon in 1 app alles (voor mij). Zoals je zelf ook al zegt, zodra je elders kijkt wordt het horloge meteen zoveel groter, mijn Gear Fit 2 was eigenlijk ook nog een kleintje in de volledige markt, maar dan alweer zoveel groter dan de Mi Bands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
@SanderBos ik vind de amazfit wat beter dan de mi fit app, omdat de amazfit naar strava kan exporteren. De amazfit app is alleen niet officieel ondersteund icm de mi band, dus wat dat betreft heb ik liever dat de officiele mi app naar strava kan exporteren (en het liefst ook nog naar runkeeper). Maar dan wel met hoogtemeting.

En ik weet idd dat er allerlei work arounds zijn om via third party apps een en ander met elkaar te syncen, maar dat is ook wat ik een beetje onder houtje touwtje versta. Sowieso zie ik bij Google Fit bijv. geen hartslagmeting. Wel bedankt voor de tip, zal es kijken of ik daar nog iets mee kan.

En verder werkt notify and fitness op zich wel goed bij hardlopen, alleen vind ik bijv. om de kilometer een melding met verstreken afstand, pace e.d. wel handig. N&F doet dat heel knullig itt Strava, Mi Fit of Runkeeper. Je hoort alleen de pace van de afgelopen kilometer, maar als je voor een stoplicht hebt moeten wachten en hij automatisch gepauzeerd is dan telt ie dat niet mee (en dus hele hoge minuut per kilometer).

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 16-06-2020 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Palomar schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:38:
Sowieso zie ik bij Google Fit bijv. geen hartslagmeting.
Als je dat niet ziet, dan zal Mi Fit of Amazfit de hartslag dan niet meesturen, want Google Fit laat het wel zien als het is opgestuurd bij een run:
plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-05 17:32
Ik begrijp dat de Mi band niet te gebruiken is zonder de Mi Fit app. Ik heb behoorlijk wat achterdocht, omdat de app een bizarre hoeveelheid permissies nodig heeft en informatie wil ontvangen. Omdat al deze persoonlijke informatie naar China verstuurd wordt vind ik dat een onprettig idee.

Is het mogelijk dat dit uitgezet wordt of dat er een manier is dat de functionaliteit van de Mi band gelijk blijft, maar dat er niet zoveel informatie doorgestuurd wordt? Ik zit op iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik gebruik nu een tijdje notify and fitness en deze lijkt wel aardig goed te werken. Toch een vreemde constatering, nl. tijdens het hardlopen kijk ik op mijn Mi Band om te zien hoeveel kilometer ik heb gehad. Het is nu al een paar keer voorgekomen dat de uiteindelijke afstand lager is dan op de Mi Band getoond. Laatst wilde ik 10km lopen. Op de Mi Band had ik iets van 10,05km, dus ik stopte. Vervolgens zie ik in de app en ook op Strava slechts 9,8km :(

Iemand een idee waar dit door komt en hoe op te lossen? Ik vond via Google iets over dat de Mi Band rekent met staplengtes, maar als ik met GPS van de telefoon ren dan zou die de afgelegde afstand volgens de GPS toch gewoon moeten tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Palomar schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:34:
Op de Mi Band had ik iets van 10,05km, dus ik stopte. Vervolgens zie ik in de app en ook op Strava slechts 9,8km :(

Iemand een idee waar dit door komt en hoe op te lossen? Ik vond via Google iets over dat de Mi Band rekent met staplengtes, maar als ik met GPS van de telefoon ren dan zou die de afgelegde afstand volgens de GPS toch gewoon moeten tonen?
Ik ga ervan uit dat er wel GPS wordt gebruikt bij jou, anders zou de afwijking veel groter zijn.

Zelf stop ik vaak met hardlopen direct op een moment dat ik een aantal kilometers heb gehaald (dus eigenlijk net als wat jij omschrijft). Als ik nu terugkijk naar mijn laatste 30 runs dan zie ik bij 3 dat de afstand net onder een X aantal kilometers ligt, dus bij die 3 denk ik dan wel dat de Mi Band (of eigenlijk N&F met notificatie) een afstand van net meer dan X kilometers live zal hebben aangegeven. Dus ja, het komt bij mij ook soms voor, maar op basis van wat ik terugkijk denk ik nooit met een afwijking groter dan 80m op 7km.

Start jij runs op de band of op je telefoon? Ik start het zelf altijd vanuit N&F op de telefoon (en stop de run op de band), ik heb zelf (zonder bewijs) het idee dat het hele meten heel anders werkt afhankelijk van op welke manier je een run start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-05 10:58
SanderBos schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:33:
[...]

...

Start jij runs op de band of op je telefoon? Ik start het zelf altijd vanuit N&F op de telefoon (en stop de run op de band), ik heb zelf (zonder bewijs) het idee dat het hele meten heel anders werkt afhankelijk van op welke manier je een run start.
Ik gebruikt alleen MiFit. Vorig jaar (toen ik de band net had) heb ik een paar keer een run vanaf de band gestart, en dan krijg je geen stats per KM gelopen voor je oortjes, en (volgens mij) ook geen hartslag grafiek. Verder klopte alle data, dus GPS en alles werkt wel. Misschien is dit in een latere firmware gefixed, maar sinds dien start ik een run altijd vanuit de app.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
SanderBos schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:33:
[...]

Ik ga ervan uit dat er wel GPS wordt gebruikt bij jou, anders zou de afwijking veel groter zijn.

Zelf stop ik vaak met hardlopen direct op een moment dat ik een aantal kilometers heb gehaald (dus eigenlijk net als wat jij omschrijft). Als ik nu terugkijk naar mijn laatste 30 runs dan zie ik bij 3 dat de afstand net onder een X aantal kilometers ligt, dus bij die 3 denk ik dan wel dat de Mi Band (of eigenlijk N&F met notificatie) een afstand van net meer dan X kilometers live zal hebben aangegeven. Dus ja, het komt bij mij ook soms voor, maar op basis van wat ik terugkijk denk ik nooit met een afwijking groter dan 80m op 7km.

GPS wordt idd wel gebruikt, want ik heb achteraf ook een map met de afgelegde route en hoogteverschil e.d.
Ik start runs altijd vanuit de app en stop ze ook vanuit de app (volgens mij kan het starten met notify and fitness ook niet vanaf de band).
Zal nog eens in de gaten houden of het vaker afwijkt en of er een verklaring voor is te vinden (mss dat tussentijdse automatische pauzes invloed hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CydexTM
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-05 16:22
Ik ben even benieuwd, want mocht dit het geval zijn heb ik geen Garmin Edge meer nodig eigenlijk. Ik wil namelijk de MiBand 5 gaan halen. Als je de activiteit vanuit de Notify and Fitness app start, krijg je dan ook een livefeed op je telefoon te zien met informatie? Zoals je gemiddelde snelheid, hartslag, verstreken tijd, afgelegde afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
CydexTM schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 00:52:
Ik ben even benieuwd, want mocht dit het geval zijn heb ik geen Garmin Edge meer nodig eigenlijk. Ik wil namelijk de MiBand 5 gaan halen. Als je de activiteit vanuit de Notify and Fitness app start, krijg je dan ook een livefeed op je telefoon te zien met informatie? Zoals je gemiddelde snelheid, hartslag, verstreken tijd, afgelegde afstand?
Als je wil vragen over de Mi Band 5, kun je dat beter in diens forum doen, misschien is het workout scherm info scherm ook wel veranderd?

Maar ik zie nu dat de Garmin Edge iets is wat je op je fiets monteert? Het schermpje van de Mi Bands is heel klein, en niet always on, dus ik zou dat niet zomaar vergelijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCOEHmPcsvtBBbFmkFaiKuwN3pA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c8EOGREyXZXxoOwzsGQH7l2S.png?f=user_large

Zoals hier te zien zit zo'n beetje alles wat je vraagt erin, voor de info aan de rechterkant moet je dan wel naar beneden scrollen nadat je het scherm hebt geactiveerd, dus stel de hartslag is de belangrijkste info dan is die eigenlijk slecht bereikbaar.
Maar dit is dus Mi Band 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SanderBos schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 07:24:
[...]

Zoals hier te zien zit zo'n beetje alles wat je vraagt erin, voor de info aan de rechterkant moet je dan wel naar beneden scrollen nadat je het scherm hebt geactiveerd, dus stel de hartslag is de belangrijkste info dan is die eigenlijk slecht bereikbaar.
Maar dit is dus Mi Band 4.
Tijdens een workout hoef je niet te scrollen. Het is genoeg het scherm aan te raken dan (kan ook met je wang of neus als je aan het fietsen bent).

[edit]ah, je bedoelt dat niet alles er in past (ik dacht door het normale menu scrollen). Ja dan moet je wel wat scrollen. Als je oortjes in hebt leest Mifit het ook voor om de km. De Miband5 is inderdaad wel nog even afwachten, maar het zou raar zijn als die minder kan of er minder op het scherm past. Het zal eerder meer en meer zijn :)

[ Voor 22% gewijzigd door Marzman op 26-06-2020 07:31 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Marzman schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 07:28:
[...]

Tijdens een workout hoef je niet te scrollen. Het is genoeg het scherm aan te raken dan (kan ook met je wang of neus als je aan het fietsen bent).

[edit]ah, je bedoelt dat niet alles er in past (ik dacht door het normale menu scrollen). Ja dan moet je wel wat scrollen. Als je oortjes in hebt leest Mifit het ook voor om de km. De Miband5 is inderdaad wel nog even afwachten, maar het zou raar zijn als die minder kan of er minder op het scherm past. Het zal eerder meer en meer zijn :)
Ik zit nu net even te kijken naar een review:
Misschien dat er iets meer op het scherm past (126x294 resolutie vs 120x240), maar eigenlijk laat die zwem mode juist zien dat er alleen 1 titel aan extra info ("strokes") bij is gekomen, niet genoeg pixels voor een extra waarde :?

Ik vind dat er jammer dat ze niet dat workout info scherm hebben verbeterd, dus de huidige tijd is nog steeds niet leesbaar tijden een workout.

Hij is trouwens al te koop, zelfs al in Nederland bij xiaomiproducts, wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CydexTM
Ik bedoelde eigenlijk echt op de telefoon, dus mijn vraag is meer op de Notify en Fitness app gericht en ik kreeg het niet zo gauw gevonden. Ik wil dan namelijk wellicht de telefoon op m'n fiets monteren en dan de hartslagdata van de MiBand aflezen en de rest zoals gemiddelde, tijd, afstand etc vanaf de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
CydexTM schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:58:
Ik bedoelde eigenlijk echt op de telefoon, dus mijn vraag is meer op de Notify en Fitness app gericht en ik kreeg het niet zo gauw gevonden. Ik wil dan namelijk wellicht de telefoon op m'n fiets monteren en dan de hartslagdata van de MiBand aflezen en de rest zoals gemiddelde, tijd, afstand etc vanaf de telefoon.
Ah, okay, ik gebruik dat zelf nooit maar dit is wat je te zien krijgt als je een wielren run start, en je ziet er zit ook een optie bij om scherm aan te laten staan (niet geprobeerd):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAiDsXy9qKEc71q1p9ixFsZyq0M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r28OcNEeUA1bso9shx4Lru12.png?f=user_large

Edit: En in dat deel van "gem tempo" kun je ook nog switchen naar stappen, stappen in laatste minuut, snelheid km/h, kaartje van huidige locatie. En je kunt zelfs live naar de summary en route-kaart en zo kijken, dus in dat scherm is wel echt werk gestopt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8DwElLlN2ofRrVQncHS7laPwVw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Do2JKP53QO4Dmxcp1ruelhby.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door SanderBos op 26-06-2020 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:00

Esumontere

Floep, banaan.

SanderBos schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:19:
[...]

Ah, okay, ik gebruik dat zelf nooit maar dit is wat je te zien krijgt als je een wielren run start, en je ziet er zit ook een optie bij om scherm aan te laten staan (niet geprobeerd):
[Afbeelding]

Edit: En in dat deel van "gem tempo" kun je ook nog switchen naar stappen, stappen in laatste minuut, snelheid km/h, kaartje van huidige locatie. En je kunt zelfs live naar de summary en route-kaart en zo kijken, dus in dat scherm is wel echt werk gestopt:

[Afbeelding]
Dit werkt heel goed, ik gebruik het regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CydexTM
SanderBos schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:19:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk dat is eigenlijk gewoon perfect. Dan ga ik binnenkort ook maar eens een MiBand aanschaffen! Super bedankt voor je screenshots en het uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick!H
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-05 14:30
Wie weet wat het verschil tussen deze 2 uitvoeringen?

Verder dan het woord smart en verschil in introductiedatum kom ik niet!

pricewatch: Xiaomi Mi Smart Band 4 Zwart (Zwart)
pricewatch: Xiaomi Mi Band 4 Zwart (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:35
Nick!H schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:16:

De "Smart-band" is de internationale versie. De "mi-band" is de versie voor de Chinese markt.

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nick!H schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:16:

Je weet dat er al een band5 is?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Ik dacht altijd dat je voor de "music" optie muziek op je iPhone moest hebben, het werkte namelijk nooit.
Tot ik gisteravond onder de douche stond en mijn band alle kanten opging. Zo bleef hij ook staan op muziek en zag ik spontaan wat er op Sonos afgespeeld werd.
Nu staat de Sonos weer aan, maar Miband 4 zegt doodleuk "No music is playing".
Hoe activeer ik dit nou?
En is er een snellere manier om bij "music" te komen? Het zit zo ver weg 🤓

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Geurt-kun schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:03:
Ik dacht altijd dat je voor de "music" optie muziek op je iPhone moest hebben, het werkte namelijk nooit.
En is er een snellere manier om bij "music" te komen? Het zit zo ver weg 🤓
Dat laatste kan ik mee helpen, namelijk gewoon op de main watchface swipe van rechts naar links....

Ik gebruik het eigenlijk nooit, maar het werkt bij mij eigenlijk altijd als in als ik er per ongelijk naar swipe staat er altijd het huidige nummer (uit Spotify). Als ik het nu bekijk staat er ook keurig het laatste wat ik in mijn vage podcast app (die vast geen specifieke Mi Band support heeft) heb afgespeeld, dus op Android zal het wel integreren van iets op Android media niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

SanderBos schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:12:
[...]

Dat laatste kan ik mee helpen, namelijk gewoon op de main watchface swipe van rechts naar links....

Ik gebruik het eigenlijk nooit, maar het werkt bij mij eigenlijk altijd als in als ik er per ongelijk naar swipe staat er altijd het huidige nummer (uit Spotify). Als ik het nu bekijk staat er ook keurig het laatste wat ik in mijn vage podcast app (die vast geen specifieke Mi Band support heeft) heb afgespeeld, dus op Android zal het wel integreren van iets op Android media niveau.
Dat snap ik. Maar minder stapjes, kan dat ook? Ik moet nu minstens vijf maal tikken/swipen voor ik er ben...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Geurt-kun schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:40:
[...]

Dat snap ik. Maar minder stapjes, kan dat ook? Ik moet nu minstens vijf maal tikken/swipen voor ik er ben...
Waar bent? Hebben we het misschien niet over hetzelfde? Met 1 swipe vanaf de watchface zit je in de muziek-controls:

YouTube: 1 swipe

(sorry voor op z'n kop, I blame my phone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

SanderBos schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:32:
[...]

Waar bent? Hebben we het misschien niet over hetzelfde? Met 1 swipe vanaf de watchface zit je in de muziek-controls:

YouTube: 1 swipe

(sorry voor op z'n kop, I blame my phone)
Dat dus. Hoe doe je dat?
En nog belangrijker, waarom zie ik nu geen muziek op mijn band. De Sonos staat de hele dag al aan. 🤔

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Geurt-kun schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:01:
[...]

Dat dus. Hoe doe je dat?
En nog belangrijker, waarom zie ik nu geen muziek op mijn band. De Sonos staat de hele dag al aan. 🤔
Nou, zie video :)
Heb je het al geprobeerd, gewoon een swipe naar links of naar rechts op de watchface (dus zeg maar het hoofdscherm).
Volgens mij is het namelijk niet iets wat je aan of uit kan zetten. Het enige wat ik weet is dat het er pas later bij is gekomen, maar wel al bijna een jaar geleden.
Welke firmware draai je op de band? Meer|Instellingen|Over (dus ik neem aan More|Setttings|About), op de band. Zelf draai ik V1.0.9.34, dat is vast niet de nieuwste, bij Mi Fit gebruik zou volgens mij dat updaten helemaal automatisch moeten gaan.
Geurt-kun schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:01:
[...]

Ik heb geen iPhone, en ben waarschijnlijk nog nooit in dezelfde ruimte geweest als een Sonos apparaat. In een eerdere reactie gaf ik al aan dat het op Android vast iets moet zijn van dat het aan algemene media controls van het Android platform moet zijn gekoppeld, want mijn rare podcast app doet ook braaf mee.

Heb je op je iPhone iets van media controls waarmee je je Sonos kan aansturen in de notificaties en/ of lock screen. Het is niet zo dat je Mi Band direct contact heeft met de Sonos, dat moet via de iPhone.

Voor mij op Android met Spotify is het zo dat als ik mijn Google Home Mini via spraakcommando wat laat afspelen ik dat vervolgens ook zie op de Band, maar dat komt vast omdat Spotify op mijn telefoon dat dan ziet, zonder Spotify op mijn telefoon zou dat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

SanderBos schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:47:
[...]

Nou, zie video :)
Heb je het al geprobeerd, gewoon een swipe naar links of naar rechts op de watchface (dus zeg maar het hoofdscherm).
Volgens mij is het namelijk niet iets wat je aan of uit kan zetten. Het enige wat ik weet is dat het er pas later bij is gekomen, maar wel al bijna een jaar geleden.
Welke firmware draai je op de band? Meer|Instellingen|Over (dus ik neem aan More|Setttings|About), op de band. Zelf draai ik V1.0.9.34, dat is vast niet de nieuwste, bij Mi Fit gebruik zou volgens mij dat updaten helemaal automatisch moeten gaan.

[...]

Ik heb geen iPhone, en ben waarschijnlijk nog nooit in dezelfde ruimte geweest als een Sonos apparaat. In een eerdere reactie gaf ik al aan dat het op Android vast iets moet zijn van dat het aan algemene media controls van het Android platform moet zijn gekoppeld, want mijn rare podcast app doet ook braaf mee.

Heb je op je iPhone iets van media controls waarmee je je Sonos kan aansturen in de notificaties en/ of lock screen. Het is niet zo dat je Mi Band direct contact heeft met de Sonos, dat moet via de iPhone.

Voor mij op Android met Spotify is het zo dat als ik mijn Google Home Mini via spraakcommando wat laat afspelen ik dat vervolgens ook zie op de Band, maar dat komt vast omdat Spotify op mijn telefoon dat dan ziet, zonder Spotify op mijn telefoon zou dat niet werken.
Firmware 1.9.9.48 voor iOS dus.
Ik weet hoe ik moet swipen, dat is het punt niet. Ik zie dat jij vanuit het hoofdscherm rechtstreeks bij music uit komt. Bij mij zit music onder More en daar moet ik ook nog scrollen voor ik er ben. Het is duidelijk dat Android wat verder ontwikkeld is.
Ik snap alleen niet waarom music op mijn band het vrijdagavond wel deed en daarvoor en erna nooit meer.
Bedankt voor de hulp Sander!
Edit: als ik naar rechts swipe krijg ik eerst een Alipay instructie, nog een keer naar rechts komt muziek. iOS loopt toch niet zover achter als ik dacht...

[ Voor 3% gewijzigd door Geurt-kun op 19-07-2020 09:05 . Reden: Iets met swipen ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel56
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-11-2024
Mijn miband 4 start niet meer op als hij op automatisch pauzeren staat bij wandelen. Als ik pauzeer stopt hij keurig maar als ik weer ga lopen volgt hij de wandeling niet meer. :(
wat kan hier mis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Vandaag 27 juli voor mij precies 1 jaar Notify & Fitness (en dus een jaar en een week of zo Mi Band 4).

1486 kilometer hardgelopen, /366 = 4,0km per dag (makkelijk te zien de stats per jaar, maanden optellen).

En 3,111,832 stappen gezet, 8502 per dag (dat vereiste nog wat programmeerwerk op een export file).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brenda1981
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-08-2020
Ik heb de band vandaag ontvangen. En was benieuwd voornamelijk naar de activiteit fiets.

Nu heb ik een rondje gefietst met de telefoon in m'n rugzak. Na het rondje gaf het horloge aan dat ik geen km had gemaakt en geen snelheid. Kan dit omdat de telefoon in de rugzak zat en niet in m'n broekzak (wat ik meestal niet heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Brenda1981 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:47:
Ik heb de band vandaag ontvangen. En was benieuwd voornamelijk naar de activiteit fiets.

Nu heb ik een rondje gefietst met de telefoon in m'n rugzak. Na het rondje gaf het horloge aan dat ik geen km had gemaakt en geen snelheid. Kan dit omdat de telefoon in de rugzak zat en niet in m'n broekzak (wat ik meestal niet heb).
Misschien, je telefoon heeft gps ontvangst nodig.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:00

Esumontere

Floep, banaan.

Brenda1981 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:47:

De koppeling tussen de app en het horloge is niet altijd even goed tijdens sporten, is mij ook opgevallen. Heeft hij de route wel goed geregistreerd in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanne98
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-08-2020
Ik wil graag de Xiaomi Mi Band 4 kopen, maar ik heb hier een vraag over. Is er een dataverbinding vereist voor het tracken van activiteiten? Ik ben ervan op de hoogte dat de band gebruik maakt van de GPS van de mobiele telefoon, maar ik vraag me af of hier dan ook verbinding via 4G of 5G nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brenda1981
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-08-2020
Ik ben erachter gekomen dat ik zowel de app moet activeren als het horloge. Ik dacht dat alleen het horloge aanzetten voldoende was. Dus probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
sanne98 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:19:
Ik wil graag de Xiaomi Mi Band 4 kopen, maar ik heb hier een vraag over. Is er een dataverbinding vereist voor het tracken van activiteiten? Ik ben ervan op de hoogte dat de band gebruik maakt van de GPS van de mobiele telefoon, maar ik vraag me af of hier dan ook verbinding via 4G of 5G nodig is.
Nee, geen mobiele data verbinding nodig.

De telefoon is verbonden met de band via bluetooth.
Als de Mi Band niet in de buurt van de telefoon is werkt op zich alles nog gewoon dus je kan in principe workouts registreren, en zeker ook stappen en hartslag. Op het moment dat je telefoon weer in de buurt komt wordt de info via bluetooth gesynchroniseerd.

Bij workouts zoals lopen of fietsen waarbij de afstand van belang is gebruikt de band de GPS als je telefoon in de buurt is. Als de telefoon niet in de buurt is wordt de afstand geschat, maar de schattingen zonder GPS zijn heel slecht. Dus voor workouts met lopen en fietsen is een gekoppelde telefoon eigenlijk wel nodig, maar alleen voor GPS via bluetooth.

Maar voor alles wat ik noem is er geen mobiele data-verbinding nodig.

Ik ben dan natuurlijk wel meteen nieuwsgierig wat jou 'setup' dan is waarin je wel een telefoon hebt maar geen data-verbinding erin. Stel je voor dat je zoiets hebt van ik ga met een oude telefoon zonder SIM en dat ding rondrennen: Dat kan maar is niet ideaal gebruik. Want volgens mij kun je hem niet met 2 telefoons koppelen, dus dan mis je dingen als de notificatie functies en kun je op je echte telefoon niet makkelijk je verzamelde resultaten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Brenda1981 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:58:
Ik ben erachter gekomen dat ik zowel de app moet activeren als het horloge. Ik dacht dat alleen het horloge aanzetten voldoende was. Dus probleem opgelost!
Ik gebruik niet de standaard app, maar bij mij zijn er ook vaak issues als ik fietstochten probeer te registreren (anders dan bij hardlopen wat bij mij altijd werkt, en wat voor mij het voornaamste gebruik is).

Want eigenlijk zou het namelijk wel moeten werken als je de workout start via de band, of via de telefoon, niet allebei activeren.

Als je toen het mis niet goed ging het op de band startte, kan je nog kijken of het wel (consistent) goed gaat als je de workout op de telefoon start (en niks specifieks op de band doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Brenda1981 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:58:
Alleen via de app zou ook moeten werken hoor (via de band eigenlijk ook, maar je zegt dat er dan geen gps ontvangst is). Je hoeft het niet twee keer te activeren.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-05 09:37
Een vraagje
Fietsen op een hometrainer icm Mi band 4? Werkt dat goed genoeg?

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nel1956
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-08-2020
Ik heb een workout zwemmen ingesteld, maar dat was alleen maar om te kijken hoe het werkt. Ik wil nu terug naar de stappenteller, maar weet niet hoe ik dat moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05 06:08
Nel1956 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:12:
Ik heb een workout zwemmen ingesteld, maar dat was alleen maar om te kijken hoe het werkt. Ik wil nu terug naar de stappenteller, maar weet niet hoe ik dat moet doen.
Even gegoogled voor je, en getest. Het is een dramatische manier om het te beeindigen, maar het werkt dus.

https://tarantulo.lt/tuto...mi-mi-band-4-smart-watch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

miggeltje schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:45:
[...]

Even gegoogled voor je, en getest. Het is een dramatische manier om het te beeindigen, maar het werkt dus.

https://tarantulo.lt/tuto...mi-mi-band-4-smart-watch/
Een oefening voor wandelen of hardlopen stop je toch op dezelfde manier? Op de knop drukken een circel vult en dan stoppen kiezen. Zodat je hem niet per ongeluk kan stoppen (met zwemmen zal dat nog wat harder nodig zijn en iritanter zijn omdat de touch niet goed werkt als het nat is :p )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05 06:08
Marzman schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:32:
[...]

Een oefening voor wandelen of hardlopen stop je toch op dezelfde manier? Op de knop drukken een circel vult en dan stoppen kiezen. Zodat je hem niet per ongeluk kan stoppen (met zwemmen zal dat nog wat harder nodig zijn en iritanter zijn omdat de touch niet goed werkt als het nat is :p )
Precies.Hier heb je die extra stap nog voor zitten, voordat je de knop in kunt drukken.
Snap ook wel dat het nodig is. Het werkt alleen niet helemaal fin. Maarja... Wat wil je voor de prijs natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Net een firmware update naar 1.0.9.66 waarbij ik hoopte dat het bevriezen van de app, zodra ik op historie in stappen klik, over zou zijn.
Ik gebruik Mi Fit in combinatie met iOS13.6
Meer mensen hier last van?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nee. Geschiedenis opent bij mij vrijwel instant.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 15:17

lawaai

www.oldskoolnl.nl

nieksvd schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:45:
Kleine update voor de a.s.r. Vitality-gangers; het lijkt erop dat de band 4 het best werkt wanneer zowel stappen als hartslag hoofdzakelijk door Notify&Fitness worden geregeld. Daarna syncen naar Google Fit, en die vervolgens weer naar Vitality.

Heb nog geen echte workout gedaan op deze manier, maar er komt in ieder geval data over hartslag én stappen binnen bij Vitality.
Bedankt, ik had net naar de zwemles gefietst, heen en terug tussentijds op pauze gezet, werkt blijkbaar niet, want kreeg thuis de melding dat de afstand te kort was om opgeslagen te worden. Verdorie. Strava stond wel aan maar kan de hartslag daar niet mee combineren en dat telt weer niet voor de vitality app. Ga die app eens installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1260028

Iemand een idee of je de watchfaces ook kan wijzigen zonder de mi fit app? Wil graag zonder al die deel met china apps kunnen werken.

Heb hier een Band4 en een BIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Anoniem: 1260028 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:23:
Iemand een idee of je de watchfaces ook kan wijzigen zonder de mi fit app? Wil graag zonder al die deel met china apps kunnen werken.

Maar..., welke app wil je dan wel gebruiken?

Notify & Fitness is een alternatieve app, en daarin kun je de Mi Band 4 watchfaces zeker veranderen (in mijn ogen beter dan met de originele Mi Fit, omdat je zowel watchfaces uit een standaard bibliotheek als eigen watchface files kunt installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1260028

SanderBos schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:43:
[...]

Maar..., welke app wil je dan wel gebruiken?

Notify & Fitness is een alternatieve app, en daarin kun je de Mi Band 4 watchfaces zeker veranderen (in mijn ogen beter dan met de originele Mi Fit, omdat je zowel watchfaces uit een standaard bibliotheek als eigen watchface files kunt installeren).
Ik dacht dat je die icm de mi fit app moest gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:19
Nope, N&F kan je ook een eerste keer registreren via freemyband en daarna gewoon verder gebruiken.
Geen nood aan Mi Fit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Anoniem: 1260028 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:06:
[...]

Ik dacht dat je die icm de mi fit app moest gebruiken
kontroll schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:17:
Nope, N&F kan je ook een eerste keer registreren via freemyband en daarna gewoon verder gebruiken.
Geen nood aan Mi Fit
Wat @kontroll zegt, en laat ik er nog aan toevoegen dat ik denk dat je ongeacht de alternatieve app die je kiest altijd even tijdelijk al dan niet gehackte mi fit versie a la freemyband zal moet installeren, om een autorisatie key te extraheren (alle third party apps zullen zo'n key nodig hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 1260028 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:23:

Er staan een paar watchfaces op de band zelf. Ik vind zelf de default wel de fijnste watchface eigenlijk, andere zijn of lastiger af te lezen of zien er goedkoop of kinderachtig uit :p

Maar zonder app heb je toch beperkte functionaliteit. Ja je stappen van de dag, wekker, stopwatch, hartslag van het moment kun je zien. Maar om terug te kijken heb je toch een app nodig.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-04 16:21
Marzman schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:56:
[...]

Maar zonder app heb je toch beperkte functionaliteit. Ja je stappen van de dag, wekker, stopwatch, hartslag van het moment kun je zien. Maar om terug te kijken heb je toch een app nodig.
Met een app als N&F kun je ook de gezchiedenis terugkijken zonder dat je data direct bij de china-man terecht komt.

Zelf gebruik ik overigens Gadgetbridge. Is wat minder fancy als N&F maar wel volledig open source

• Josie1983
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22-09-2020
Hoi, ik loop tegen het volgende aan:
- in de MiFit app start ik een fietstraining en maar het lijkt alsof de band deze niet als zodanig herkent. Als ik de work out stop op mijn band verschijnt namelijk in het overzicht op de band dat ik heb hardgelopen (en zo langzaam fiets ik nou ook weer niet ;). Hetzelfde bij wandelen/hardlopen. Iets gaat er niet goed met de herkenning
- ik train graag met een maximale hartslag. Via de app heb ik ingesteld dat ik een seintje op de band krijg als deze bereikt is. Alleen krijg ik soms een hele tijd geen melding, tot mn hartslag ineens veel te hoog is. Vervolgens krijg ik er dan een aantal achter elkaar omdat ie nog steeds te hoog is (duurt nou eenmaal even voordat ie zakt). Ik wil gewoon meteen een seintje krijgen als het zover is, en niet als ik er al ver boven zit (150 tov 135)
Wie weet raad? Bedankt alvast!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
Blijkbaar kan je met je MI Band ook je Windows 10 pc unlocken, maar helaas zit de optie "Unlock Mi NoteBook" niet in de Mi Fit app in Nederland.
Heeft iemand dit wel voor elkaar gekregen?
https://c.mi.com/thread-3015123-1-0.html

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mpx200_05 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:33:
Blijkbaar kan je met je MI Band ook je Windows 10 pc unlocken, maar helaas zit de optie "Unlock Mi NoteBook" niet in de Mi Fit app in Nederland.
Heeft iemand dit wel voor elkaar gekregen?
https://c.mi.com/thread-3015123-1-0.html
Ik gebruik het niet (alleen op mijn telefoon), maar het klinkt als een feature van Windows 10. Dit misschien? https://support.microsoft...y-when-you-step-away-from

/▌

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
Marzman schreef op donderdag 17 september 2020 @ 07:39:
[...]

Ik gebruik het niet (alleen op mijn telefoon), maar het klinkt als een feature van Windows 10. Dit misschien? https://support.microsoft...y-when-you-step-away-from
Dat is de lock functie die geactiveerd wordt als je wegloopt van je pc met je telefoon. Automatisch unlocken gebeurd niet als je terug komt.
Met Mi Blaze unlock gebeurd dat wel. Helaas regionaal gebonden en werkt hier alleen met een gemodde versie van de app. https://geekdoing.com/thr...it-4-6-0-all-in-one.2425/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:28
Hoe starten jullie meestal een workout? Via de band of de app? Ik merk dat als ik de workout via de app start er geen hartslag bijgehouden worden. Het gekke is dat de hartslag wel gewoon constant gemeten wordt maar dus niet gekoppeld is met de workout. Als ik via de band een workout start, pauzeert een workout weer niet automatisch als je bijvoorbeeld voor een stoplicht staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannisi
Ik start hardloop workouts vanuit de app, zwemmen vanaf de band.
In het begin heb ik een paar keer een hardloop workout gestart vanaf de band, maar toen leek het of Android de MiFit app gekilled had, en had de band dus alleen de tijd en stappen opgeslagen, geen route (en volgens mij ook geen hartslag)
Bij zwem workouts heb ik ook geen hartslag in de workout, terwijl die data er wel is, want de constante hartslag meting blijft gewoon doorgaan, dus ik zie in het dag overzicht wel een piek tijdens mijn zwemmen.
Over die auto pauze: Er was iemand in dit topic waar dat in de app niet onthouden wordt. Ik heb dat met 'text-to speech' (dat ze onder het hardlopen elke KM je tijd en hartslag zegt). Voor elke hardloop workout, die ik dus sowieso vanuit de app start, moet ik dat weer opnieuw aanzetten.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33
Weet iemand hoe dit kan? Mijn vader heeft een global MiBand 4 en ik heb ene Chinese. We hebben allebei de zelfde app van MiFit geinstalleerd en ook allebei de zelfde firmware. Echter wordt er bij mij bij een wandeling ook de hoogte vastgelegd. Bij mijn vader niet. Zelfde grafiekjes verder met stapafstand, cadans etc cetera maar hoogte ontbreekt... Iemand een idee???

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Henkie-Jan schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:27:
Weet iemand hoe dit kan? Mijn vader heeft een global MiBand 4 en ik heb ene Chinese. We hebben allebei de zelfde app van MiFit geinstalleerd en ook allebei de zelfde firmware. Echter wordt er bij mij bij een wandeling ook de hoogte vastgelegd. Bij mijn vader niet. Zelfde grafiekjes verder met stapafstand, cadans etc cetera maar hoogte ontbreekt... Iemand een idee???
Allebei verbonden met een telefoon met data en gps aan?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
Ik heb de Europese en MiFit legt inderdaad niet de hoogte vast, terwijl de smartphone dat wél doet met andere apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:17
.... Echter wordt er bij mij bij een wandeling ook de hoogte vastgelegd....
Ik kan bevestigen dat mijn chinese versie inderdaad ook hoogte verschillen weergeeft in een grafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Ik zie geen hoogte bij een hardloop workout, met de Chinese band. Misschien Android/iOS versie verschil. Vrij zeker dan een OnePlus 7 GPS ook de hoogte weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33
Marzman schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:51:
[...]

Allebei verbonden met een telefoon met data en gps aan?
Ja allebei GPS en 4G. Zelfde software en alles. Enige verschil is dus dat mij een chinese versie uit China is en mijn vader een internationale (ook uit China trouwens). Ooh en qua Telefoon. Mijn vader heeft een Samsung A50 met Android 10 en ik eerst een Samsung Galaxy S8 met Android 9 en sinds kort een Samsung Galaxy S10 met Android 10.
robert.v.w. schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:37:
[...]

Ik heb de Europese en MiFit legt inderdaad niet de hoogte vast, terwijl de smartphone dat wél doet met andere apps.
Dannisi schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:34:
Ik zie geen hoogte bij een hardloop workout, met de Chinese band. Misschien Android/iOS versie verschil. Vrij zeker dan een OnePlus 7 GPS ook de hoogte weet ;)
ratzz schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:20:
[...]
Ik kan bevestigen dat mijn chinese versie inderdaad ook hoogte verschillen weergeeft in een grafiek.
Hmm erg bijzonder allemaal... Nu bedenk ik mij plots zou het te kunnen maken hebben met Galileo GNSS maar dat is ook niet het geval. De S8, A50 en S10 hebben allemaal A-GPS, GLONASS, BDS en GALILEO aldus GSMarena...

Hmm bijzonder!

Edit

Oh!! Denk dat ik het al weet. Op de A50 zit geen barometer voor de luchtdruk. Waarschijnlijk gebruiken ze dat om de hoogte te bepalen...

[ Voor 6% gewijzigd door Henkie-Jan op 08-10-2020 20:40 . Reden: Mysterie opgelost! ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik heb deze band 4 ook gekocht in een aanbieding en ben blij dat ik niet voor de band 5 gekozen heb omdat die minder accuraat zou zijn vanwege firmware bugs. Heb daarna ook notify for mi band pro gekocht wat heel goed zijn werk doet, buiten een aantal bugs die nog moeten gefixt worden.

Nu heb ik gehoort dat mi band beter geschikt is voor LISS workouts, omdat die betere accuratie vertoont, zelfs bijna gelijk aan de polar h10, maar bij HITT workouts lijkt polar h10 een totale andere hartslag te tonen....

Jammer genoeg weet ik niet zeker hoe dat dan zit als je je omslagpunt wil meten met de mi band 4. Zijn er mensen hier die de mi band statistieken gebruiken vanuit de n&f app om de omslagpunt te weten te komen? Gewoon het gemiddelde hartslag wanneer je 10km super hard loopt: Dat is wel een voorwaarde om met een snelle 10 kilometer je omslagpunt nauwkeurig vast te stellen: je moet echt diep gaan en niet te gereserveerd starten, zie link. Ik heb dit gedaan en als ik dan ga hardlopen op D2, dan lijk ik nogal heel traag te joggen en soms na 5 a 10min even moet wandelen om de hartslag van D2 te behouden, waardoor ik het gevoel krijg dat mijn opslagpunt niet juist door mi band 4 kan berekend worden. :-( Misschien toch maar polar h10 aanschaffen, maar dan heb ik wel schrik dat die toch dezelfde omslagpunt toont en dat zou weg gegooit geld zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door mobie2 op 17-11-2020 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:44
mobie2 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:38:
Ik heb deze band 4 ook gekocht in een aanbieding en ben blij dat ik niet voor de band 5 gekozen heb omdat die minder accuraat zou zijn vanwege firmware bugs. Heb daarna ook notify for mi band pro gekocht wat heel goed zijn werk doet, buiten een aantal bugs die nog moeten gefixt worden.

Nu heb ik gehoort dat mi band beter geschikt is voor LISS workouts, omdat die betere accuratie vertoont, zelfs bijna gelijk aan de polar h10, maar bij HITT workouts lijkt polar h10 een totale andere hartslag te tonen....

Jammer genoeg weet ik niet zeker hoe dat dan zit als je je omslagpunt wil meten met de mi band 4. Zijn er mensen hier die de mi band statistieken gebruiken vanuit de n&f app om de omslagpunt te weten te komen? Gewoon het gemiddelde hartslag wanneer je 10km super hard loopt: Dat is wel een voorwaarde om met een snelle 10 kilometer je omslagpunt nauwkeurig vast te stellen: je moet echt diep gaan en niet te gereserveerd starten, zie link. Ik heb dit gedaan en als ik dan ga hardlopen op D2, dan lijk ik nogal heel traag te joggen en soms na 5 a 10min even moet wandelen om de hartslag van D2 te behouden, waardoor ik het gevoel krijg dat mijn opslagpunt niet juist door mi band 4 kan berekend worden. :-( Misschien toch maar polar h10 aanschaffen, maar dan heb ik wel schrik dat die toch dezelfde omslagpunt toont en dat zou weg gegooit geld zijn?
Als je betrouwbaar wilt weten. De sportarts die kan dit met een maximaal test goed meten. Zit vaak in je aanvullende verzekering. Veel betrouwbaarder dan zo'n band of horloge. Bovendien weet je dan ook meteen of je hart het goed doet, zodat je minder kans hebt dood neer te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-05-2022
Ik heb een vraag, bij mij registreert de band geen slaap wanneer ik overdag slaap of kort in slaap val. Is dit iets wat bekend is, en kan dat opgelost worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:23
Notify & Fitness for Mi Band heeft een bètafunctie waar de gehele dag door gekeken wordt of je slaapt. Zelf nooit gebruikt dus kan verder niet veel over deze functie vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
Dankjewel, ik heb de app geïnstalleerd en op het eerste zicht ziet het er prima uit. Na 24 uur weet ik of de app aan mijn verwachtingen voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
Rembock schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:42:
Notify & Fitness for Mi Band heeft een bètafunctie waar de gehele dag door gekeken wordt of je slaapt. Zelf nooit gebruikt dus kan verder niet veel over deze functie vertellen.
Na 24u inderdaad wordt nu de slaap overdag ook geregistreerd. Detail is dat met de standaard app mi erg ontevreden was over mijn slaap, en ik nu prima slaap volgens de app :). Ik ga de app en mogelijkheden verder bekijken. Dankjewel voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het enige wat ik jammer vind is de waardeloze integratie van Mifit met Google Fit (met andere apps is het helemaal ontbrekende). Ik zou het prima vinden als er gewoon stappen werden gesynced en verder niks. Nu wordt daar allemaal rolstoel duwen, en hardlopen en buiten fietsen van gemaakt wat helemaal niet klopt (met een heel hoog kcal verbruik).

Als dat bij een Fitbit perfect werkt zou dat nog wel ooit een reden kunnen zijn dat ik overstap. De functionaliteit is verder prima voor mij :)

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 29-01-2021 11:13 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Mislukt bij anderen ook de nieuwe update van vandaag?

Ik heb het nu al drie keer geprobeerd, maar bandje blijft aangeven “verbind met Mi Fit om opnieuw bij te werken”.

Intussen is het bandje nu niet meer bruikbaar...

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Update in de app? Nee dat is gelukt. Alleen voor google fit moest opnieuw toestemming gegeven worden.

De band zelf had geen update. Al heel lang niet, ik denk dat ze die niet meer updaten.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjoeke
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-04-2021
Ik heb hetzelfde probleem. Hopelijk komt er snel een oplossing.
Royeboi schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:57:
Mislukt bij anderen ook de nieuwe update van vandaag?

Ik heb het nu al drie keer geprobeerd, maar bandje blijft aangeven “verbind met Mi Fit om opnieuw bij te werken”.

Intussen is het bandje nu niet meer bruikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
kjoeke schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:42:
Ik heb hetzelfde probleem. Hopelijk komt er snel een oplossing.

[...]
Ik kan het bandje gelukkig nog gebruiken, door snel de Mi Fit af te sluiten zodra de update is “gelukt”, als je Mi Fit open laat staan blijft hij in de update loop zitten (nu al 6 keer geprobeerd). Hopelijk komt men snel met een fix want de app is nu onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wat raar, hebben jullie een firmwareupdate gehad met de mifit update?
Marzman schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:07:
Update in de app? Nee dat is gelukt. Alleen voor google fit moest opnieuw toestemming gegeven worden.
Nice, de calorien in Google Fit lijken nu te kloppen, voor mij was dit een goede update.

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 02-04-2021 09:35 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Minder nice, bij mij connect de app ook niet meer met mijn bandje nu. Wel iritant want ik maak veelvuldig gebruik van het alarm en op het bandje zelf kun je de tijd niet veranderen van een alarm.

Het bandje zelf werkt nog wel.

[edit]Reset op het bandje gedaan en daarna opnieuw verbonden met mifit en het werkt terug bij mij.

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 02-04-2021 16:42 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Oké, ik ga dat ook maar even doen morgen, zonder app is de mi band wel echt minder bruikbaar en kan ook de weegschaal niet gebruiken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Royeboi schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 23:54:
Oké, ik ga dat ook maar even doen morgen, zonder app is de mi band wel echt minder bruikbaar en kan ook de weegschaal niet gebruiken nu.
De Scale 2? Die heb ik ook, maar daar heb ik nog niet naar gekeken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curafabia
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-05-2024

curafabia

www.sprngs.nl

Vraagje, sinds afgelopen vrijdag is er een nieuwe update voor de Mi band 4.
Maar deze blijft bij mij telkens opnieuw installeren, zijn er meer mensen die hier last van hebben?

De volgende opties heb ik al geprobeerd:
- App opnieuw installeren
- Band resetten naar fabrieksinstellingen
- Update installeren vanaf een Android device (i.p.v. mijn iPhone)

Helaas alles zonder het gewenste resultaat.

Fabian Spierings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ignite60
  • Niet online
Zelfde probleem hier. Hij blijft in een update loop zitten. Unpaired en weer ge-paired. App verwijderd en weer geïnstalleerd. Mi band factory reset gegeven. Probleem blijft. Ik laat nu de battery helemaal leeg lopen. Kijken of dat de boel fixt, maar ik denk dat ze gewoon een slecht geteste firmware update hebben uitgebracht, en dat is niet de eerste keer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Bandje factory resetten heeft bij mij wel geholpen, werkt nu weer goed. Ben inmiddels aan het wachten tot de 6 binnenkomt bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Laatst online: 20:12
Royeboi schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 00:30:
Bandje factory resetten heeft bij mij wel geholpen, werkt nu weer goed. Ben inmiddels aan het wachten tot de 6 binnenkomt bij me.
Waar heb jij de 6 besteld?
Ali of via NL webshop?

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Is er al een topic voor de band 6? Ik ben ook wel benieuwd of het veel toevoegd op de 4 :) Op zich ben ik best tevreden over het scherm nu, maar groter mag natuurlijk altijd :)

[ Voor 32% gewijzigd door Marzman op 06-04-2021 13:10 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Laatst online: 20:12
Marzman schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:09:
Is er al een topic voor de band 6? Ik ben ook wel benieuwd of het veel toevoegd op de 4 :) Op zich ben ik best tevreden over het scherm nu, maar groter mag natuurlijk altijd :)
Er is nog geen 6 topic.
Wel contact gehad met XiaomiProducts.nl, die verwacht met 1.5 week te kunnen leveren (Chinees.model).
Van andere shops.nog geen antwoord.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
hansie_k schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:43:
[...]

Waar heb jij de 6 besteld?
Ali of via NL webshop?
Ali, aanbieding via Pepper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Marzman schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:07:

De band zelf had geen update. Al heel lang niet, ik denk dat ze die niet meer updaten.
Werkt jouw Google Fit sync nog? Ik kreeg op de 1e in de avond ook een update van de app, moest ook opnieuw Google Fit toestemming geven. Dat leek allemaal goed te gaan, totdat ik gisteren eens in Fit keek, en sinds de 1e is er niks meer gesynct. Als ik in MiFit kijk bij de Google Fit integratie staat mijn naam daar ook niet. Als ik er op klik verschijnt mijn (Google) naam voor een halve seconde, en daarna krijg ik een toast met "Couldn't pair"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:21
Ik heb via de Mi Fit app nog steeds versie 1.0.9.48.
Via Notify for Mi Band kan ik versie 1.0.9.66 downloaden en installeren (wat bij mij weten de laatste is)
Maar als ik dit doe en daarna de Mi Fit app weer opstart krijg ik weer versie 1.0.9.48 geïnstalleerd (automatisch)

Heb de band via de Notify for Mi band app ook op Engels gezet maar dat werkt ook niet

Iemand een idee ?

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DaMoUsYs schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:24:
Ik heb via de Mi Fit app nog steeds versie 1.0.9.48.
Via Notify for Mi Band kan ik versie 1.0.9.66 downloaden en installeren (wat bij mij weten de laatste is)
Maar als ik dit doe en daarna de Mi Fit app weer opstart krijg ik weer versie 1.0.9.48 geïnstalleerd (automatisch)

Heb de band via de Notify for Mi band app ook op Engels gezet maar dat werkt ook niet

Iemand een idee ?
Ik heb ook V1.0.9.48 in Mifit , heeft notify for mi band niet gewoon andere firmwares en een andere nummering?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:21
Marzman schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:39:
[...]

Ik heb ook V1.0.9.48 in Mifit , heeft notify for mi band niet gewoon andere firmwares en een andere nummering?
Nee volgens mij niet
Heb gezocht wat de laatste firmware was en 1.0.9.48 is de een na laatste

Check dit en help mee!

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Mi Band 4] Levertijd & Prijzen
- Bandjes, protectors: [Xiaomi Mi Band 4] Accessoires