Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

[Xiaomi Mi Band 4] Ervaringen & Discussie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BEuTIohQik89IDAbix6cr0e5/full.jpg

Xiaomi heeft op 11 juni de opvolger aangekondigd van de Mi Band 3, in de vorm van de Mi Band 4. Het grote verschil tussen beide versies is het feit dat de Mi Band 4 een kleurenscherm heeft en dat is de eerste keer in de Mi Band serie. De Mi Band 4 komt uit in 3 verschillende versies. Namelijk een 'normale' versie, de NFC versie en de Avengers versie.

Het heeft een 0,95" Amoled scherm met een resolutie van 120x240 pixels. Daarnaast zit er een nieuwe 6-assen versnellingssensor in en is het apparaat waterdicht tot aan 50 meter. Ook een groot verschil met de Mi Band 3 is het feit dat er nu een microfoon in zit, helaas zullen wij er zelf nog weinig aan hebben, aangezien alleen de Xiao AL voice assistant wordt ondersteund.

De standaard versie komt uit voor ongeveer 24 dollar, de NFC versie voor 33 dollar en de Avengers versie is te koop vanaf 50 dollar.

Terug naar Inhoudsopgave

Compatibel metAndroid, iOS
RAM512 kb
ROM16 MB
ConnectiviteitBluetooth 5.0 BLE, (NFC)
Scherm0,95" Amoled, 120x240px RGB, 24bit, 400 nits
Sensoren3-assen Accelerometer, 3-assen gyroscope, Hartslagsensor, Nabijheidssensor
Waterdichtheid5 ATM (50 meter)
Knoppen1 touchknop
Gewicht22,1 g
Accu135 mAh
Oplaadtijd+/- 2 uur
Batterijduur20 dagen (NFC: 15 dagen)
KleurZwart, Bruin, Blauw, Oranje, Roze
BandjesVerwijderbaar, zelfde als Mi Band 3
Bandjes (breedte)18 mm
Prijsv.a. 30 euro

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.012-06-2019Topic aangemaakt
V1.119-06-2019Topic aangepast naar aanleiding van informatie op de website van Xiaomi

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 43% gewijzigd door rens-br op 19-06-2019 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTS_23
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:39
Mooie upgrade vanaf de 3, maar had heel erg gehoopt op GPS... Of in ieder geval een optie met GPS. Nu toch twijfel of ik 'm moet kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
JSTS_23 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:56:
Mooie upgrade vanaf de 3, maar had heel erg gehoopt op GPS... Of in ieder geval een optie met GPS. Nu toch twijfel of ik 'm moet kopen...
Als je GPS wilt, kan je dan niet beter voor bijv. de Amazit Bip gaan: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie. Heb die vorig jaar zelf gekocht als opvolger op van mijn Mi Band 2 en ben er nog steeds super tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:08

Kek

3flix

Wat heb ik (als Nederlander) aan de NFC versie? waar kan dit mee werken..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Kek schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:01:
Wat heb ik (als Nederlander) aan de NFC versie? waar kan dit mee werken..?
Wat ik van de Mi Band 3 gebruikers begrijp heb je daar in Nederland / EU helemaal niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:48

Alaksandus

Vae puto deus fio

rens-br schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:04:
[...]

Wat ik van de Mi Band 3 gebruikers begrijp heb je daar in Nederland / EU helemaal niks aan.
Dat zou dan wel jammer zijn. Je zou verwachten dat je hiermee zou kunnen betalen..

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTS_23
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:39
rens-br schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:57:
[...]

Als je GPS wilt, kan je dan niet beter voor bijv. de Amazit Bip gaan: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie. Heb die vorig jaar zelf gekocht als opvolger op van mijn Mi Band 2 en ben er nog steeds super tevreden mee.
Zeker ook een mooie optie, ik hoopte alleen op de eenvoud en de prijs (misschien €10 hoger) van de Mi Band, ik hoef alleen maar de fitness tracker. Vandaar ook dat ik de optie benoem, de Amazfit BIP is weer wat te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Alaksandus schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:05:
Dat zou dan wel jammer zijn. Je zou verwachten dat je hiermee zou kunnen betalen..
Dat zou inderdaad een mooie feature zijn, echter ondersteund geen een van de NL banken de Mi Band. Wellicht dat het in de toekomst wel ondersteund wordt, nu Xiaomi de apparatuur ook officieel in Nederland uitbrengt.
JSTS_23 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:05:
Zeker ook een mooie optie, ik hoopte alleen op de eenvoud en de prijs (misschien €10 hoger) van de Mi Band, ik hoef alleen maar de fitness tracker. Vandaar ook dat ik de optie benoem, de Amazfit BIP is weer wat te veel van het goede.
De Bip is inderdaad wel ietsjes duurder, maar ik heb het toestel destijds gekocht voor 45 euro. Dus dat valt nog mee in vergelijking tot de 30 euro wat de Mi Band 4 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Zelf een Honor Band 4 gekocht, met ongeveer gelijke specs / design. Gewacht op de release van de Mi 4 maar verschillen zijn klein. Had hem op Ali voor 24,- met nieuwe account korting. Vragen ze op Bol 60,- voor dus als het niet bevalt gaat die op Marktplaats en komt er alsnog een Mi 4.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die schermpjes zien er wel strak uit. Het had van mij wel wat groter mogen zijn.
rens-br schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:07:
[...]

De Bip is inderdaad wel ietsjes duurder, maar ik heb het toestel destijds gekocht voor 45 euro. Dus dat valt nog mee in vergelijking tot de 30 euro wat de Mi Band 4 kost.
Ik zou ook onderhand wel een BIP2 verwachten. Dan heb ik het grotere schermpje.

[ Voor 69% gewijzigd door Marzman op 12-06-2019 12:01 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:34

rg-mohwa

Phoe Hé

ik dacht gisteren op Banggood de mi 4 had besteld, maar nu blijkt dit een XIAOMI Hey+ band te zijn, iemand die weet wat het verschil is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wat moet je eigenlijk met een microfoon in zo'n band? Het lijkt me niet zo handig zonder speaker en met de handelsoorlog met China die aan het ontstaan is.

Edit- ik lees dat het voor een Chinese assistent is. Als het ook met Google Home kan werken (zal wel niet) kan dat nog wel handig zijn.
rg-mohwa schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:25:
ik dacht gisteren op Banggood de mi 4 had besteld, maar nu blijkt dit een XIAOMI Hey+ band te zijn, iemand die weet wat het verschil is ?
Zo te zien is dat een miband 3 met kleurtjes. Ik wist niet dat het bestond.

[ Voor 31% gewijzigd door Marzman op 12-06-2019 12:35 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb ook nog een Miband 3, met een andere metalen bandje.

Is er naast kleurenscherm en microfoon nog andere grote verschillen? Anders is het upgraden nog niet waard. En blijven de afmetingen dezelfde? Dus past de module nog in de Miband 3 bandjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:00
@xileS Naast de accelerometer (ookwel drieassige accelerometer genoemd) heeft de Mi Band 4 nu ook een gyroscoop erbij gekregen (ookwel zesassige accelerometer of 6DoF genoemd).
Hiermee kun je nog preciezer je bewegingen/sportactiviteiten meten, waardoor je o.a. activiteiten als zwemmen kan meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 07:37
[...]

Ik heb dit ook gedaan. Voor de GPS, maar vooral omdat het scherm van de mi band niet te lezen was in zonlicht. En de notificaties zijn beter te lezen op de BIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
NeoMe schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:06:
Zelf een Honor Band 4 gekocht, met ongeveer gelijke specs / design. Gewacht op de release van de Mi 4 maar verschillen zijn klein. Had hem op Ali voor 24,- met nieuwe account korting. Vragen ze op Bol 60,- voor dus als het niet bevalt gaat die op Marktplaats en komt er alsnog een Mi 4.
Ik heb de Honor Band 4 nu een paar maanden. Daarvoor had ik de Amazfit Cor Midong, die vond ik geweldig. Ziet er goed uit voelt hoogwaardig aan. Prettig scherm en zit bij mij lekker om de pols. Alleen een keer hard tegen een muur gestoten toen is denk ik de waterdichtheid kapot gegaan, na een keer zwemmen was de Cor kapot. Daarvoor regelmatig mee gezwommen zonder problemen.
De Honor band 4 vind ik ok maar in alle opzichten wat minder dan de Amazfit Cor Midong. Ik heb dus liever weer een Cor Midong of misschien de Miband 4. Eens kijken of er een vergelijk te vinden is tussen de Miband 4 en de Amazfit Cor Midong (2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:45
Heel erg interessant, maar heb na de mi band 2 een amazfit bip gekocht. Hoop wel dat een paar dingen van de mi band 4 naar de amazfit bip opvolger komen zoals NFC waarmee je kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Timminator schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:00:
[...]

Ik heb de Honor Band 4 nu een paar maanden. Daarvoor had ik de Amazfit Cor Midong, die vond ik geweldig. Ziet er goed uit voelt hoogwaardig aan. Prettig scherm en zit bij mij lekker om de pols. Alleen een keer hard tegen een muur gestoten toen is denk ik de waterdichtheid kapot gegaan, na een keer zwemmen was de Cor kapot. Daarvoor regelmatig mee gezwommen zonder problemen.
De Honor band 4 vind ik ok maar in alle opzichten wat minder dan de Amazfit Cor Midong. Ik heb dus liever weer een Cor Midong of misschien de Miband 4. Eens kijken of er een vergelijk te vinden is tussen de Miband 4 en de Amazfit Cor Midong (2).
Ik moet hem nog krijgen, cadeau aan de vriendin. Maar die is er na een paar maanden klaar mee, dus komt die mijn kant op.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ik ben erg benieuwd hoe goed deze nieuwe Mi band gaat werken i.c.m. zwemmen.
Eigenlijk zoek ik een simpel apparaat wat gewoon het aantal baantjes voor mij bijhoud, aantal slagen en whatever boeit mij niet zo maar ik raak gewoon de tel kwijt wanneer ik een tijdje aan het zwemmen ben.

Omdat de vorige Mi bands ook ondersteund werden door Gadgetbridge wacht ik even totdat de band 4 ook compatible is met deze app.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tinnman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06 14:29
Ik heb vandaag de mi band 4 gekocht in de xiaomi winkel. Over een weekje of zo zal ik een review plaatsen. Als iemand een vraag heeft dan hoor ik het wel.

Het is de chinese versie. Maar na het verbinden met mijn, op engels ingestelde, telefoon werkt alles in het engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Beter. Je kunt de Chinese versie al kopen, hij neemt de Engelse taal over van de mi fit app! YouTube: Mi Band 4 Unboxing & Hands On: IT WORKS GREAT IN ENGLISH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-10-2024
Klopt het nu dat de 'Global versies' op Aliexpress e.d. ook nog niet volledig de Nederlandse taal ondersteunen? En de echte versie pas over enkele weken uit komt? In dat geval lijkt het me beter om nog even te wachten op deze release. Kan iemand dit bevestigen? Of is het al betrouwbaar op een Global Version aan te schaffen, en komt het met de taal t.z.t. goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:21
Kwakkies schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:33:
Klopt het nu dat de 'Global versies' op Aliexpress e.d. ook nog niet volledig de Nederlandse taal ondersteunen? En de echte versie pas over enkele weken uit komt? In dat geval lijkt het me beter om nog even te wachten op deze release. Kan iemand dit bevestigen? Of is het al betrouwbaar op een Global Version aan te schaffen, en komt het met de taal t.z.t. goed?
De talen worden geüpdate vanuit de app, dus dat komt vanzelf wel goed (mocht dat nu niet goed zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:02
Mijn band 3 was eerst ook alleen Chinees/Engels, later kwam daar pas Nederlands bij.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinnman
Ik kan ondertussen melden dat de batterij na 3 dagen op 57% staat.
In die tijd wel veel ermee gespeeld en alles op maximaal.

Daarnaast heb ik wat mi 3 bandjes besteld op Taobao en die passen allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-06 15:01
Weet iemand wat de Avengers versie exact inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
Tinnman schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:33:

Daarnaast heb ik wat mi 3 bandjes besteld op Taobao en die passen allemaal prima.
Hoe bevalt hij verder :)?
Weet iemand ook of de NFC/Microphone versie nut gaat hebben in Nederland in de toekomst? Weet niet of de microfoon bijv. straks te koppelen valt aan Google Assistant/Home? Hiermee stuur ik nu namelijk mijn Xiaomi spul mee aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Tinnman schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:33:

Hoe nauwkeurig is de hartslagsensor? Kan je dat checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ProfaNe schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:26:
[...]

Hoe nauwkeurig is de hartslagsensor? Kan je dat checken?
Hoe wou je dat checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Met iets dat alleen gemaakt is om je hartslag te meten? Bijv. zo'n sportband om je borst of sommige fitnessapparaten hebben een hartslagmeter. Volgens mij zijn die dingen aardig nauwkeurig.

edit: of gewoon simpelweg vinger op de pols en tellen :P?

[ Voor 8% gewijzigd door ProfaNe op 19-06-2019 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinnman
Ik heb geen losse hartslagmeter. Als ik een minuutje bij circa 60-65 bpm meet dan lijkt die wel accuraat te zijn.
Maar bij sporten heb ik het idee dat die wat te lage hartslagen doorgeeft. Maar dit is wat moeilijk te checken nu.

Hij bevalt verder prima. Ik heb eerder een mi band 2 gehad en daarvan vond ik de connectie met de telefoon niet zo nuttig en het scherm niet zo mooi. Dit scherm is echt veel beter, ook dan de mi band 3 die ik in de winkel heb bekeken. De menu structuur is simpel en de touch reageert goed.

Hiervoor had ik een Huawei watch gt die voor mij gewoon te groot is. Wel.merk ik dat het kleinere scherm betekent dat ik wechat berichten nauwelijks kan lezen op het scherm. Tenzij ze heel kort zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat onderschrijf ik wel; in rust meet ie goed, bij sporten meet hij bij mij ~120bpm terwijl m'n hartslagmeter dan tussen 140-175 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tinnman schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:28:
Ik heb geen losse hartslagmeter. Als ik een minuutje bij circa 60-65 bpm meet dan lijkt die wel accuraat te zijn.
Maar bij sporten heb ik het idee dat die wat te lage hartslagen doorgeeft. Maar dit is wat moeilijk te checken nu.

Hij bevalt verder prima. Ik heb eerder een mi band 2 gehad en daarvan vond ik de connectie met de telefoon niet zo nuttig en het scherm niet zo mooi. Dit scherm is echt veel beter, ook dan de mi band 3 die ik in de winkel heb bekeken. De menu structuur is simpel en de touch reageert goed.

Hiervoor had ik een Huawei watch gt die voor mij gewoon te groot is. Wel.merk ik dat het kleinere scherm betekent dat ik wechat berichten nauwelijks kan lezen op het scherm. Tenzij ze heel kort zijn.
Zijn Whatsapp berichten nu wel wat langer te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinnman
Anoniem: 1036995 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:48:
[...]

De berichten van wechat zijn inderdaad niet heel lang zichtbaar.
Ik neem aan dat het bij whatsapp hetzelfde is.

Ik gebruik nu de mi fit app. Als andere Apps beschikbaar zijn voor de mi band 4 wissel ik misschien.
Dan hoop ik op wat meer instellingen en betere privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Tinnman schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 04:17:
[...]

Je kan toch de laatste 3 berichten terugkijken? Al snap ik dat dat ook niet persé super handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinnman
Medione1210 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 06:47:
[...]

Je kan toch de laatste 3 berichten terugkijken? Al snap ik dat dat ook niet persé super handig is.
Ja dat kan inderdaad. Maar ik bedoel de tijd dat het berichtje zichtbaar blijft op het moment dat het binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
Tinnman schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:01:
[...]

Ja dat kan inderdaad. Maar ik bedoel de tijd dat het berichtje zichtbaar blijft op het moment dat het binnenkomt.
Het is dus niet mogelijk wanneer je de notificatie niet direct op het moment bekijkt dat hij binnenkomt, je hem daarna (alsnog) even snel kan teruglezen? Dat is wel balen. Ook nergens een history te vinden of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Kwakkies schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:20:
[...]

Het is dus niet mogelijk wanneer je de notificatie niet direct op het moment bekijkt dat hij binnenkomt, je hem daarna (alsnog) even snel kan teruglezen? Dat is wel balen. Ook nergens een history te vinden of iets?
Dat is juist wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:07
Kan iemand voor mij onderzoeken welke taal de Mi Band 4 weergeeft indien je gebruik maakt van een iPhone met Nederlandse taal?

Ik weet dat de Mi Band 3 toendertijd chinees liet zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-06 14:40

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bexxerz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:41:
Kan iemand voor mij onderzoeken welke taal de Mi Band 4 weergeeft indien je gebruik maakt van een iPhone met Nederlandse taal?

Ik weet dat de Mi Band 3 toendertijd chinees liet zien.
Is Chinese taal. Zie alle reviews op internet. Telefoon moet op Engels staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:56
Anoniem: 1036995 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:06:
[...]

Is Chinese taal. Zie alle reviews op internet. Telefoon moet op Engels staan.
Bedoel je met telefoon dat je in de app van de mi band deze op Engels moet zetten? Of moet iOS echt op Engels staan?

Is het dan het beste om de global versie aan te schaffen in plaats van de CN-versie? En dan hopen dat snel de NL taal in de app beschikbaar komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 09:42
Het valt me op dat de zwarte achtergrond van sommige watchfaces helemaal niet echt zwart is. Ik heb er hier drie gefotografeerd in het donker (sluitertijd 1/16) naast de Band 3.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vmTbNtXm.jpg
Toen ik hem in het donker zag met de onderste watchface als eerste dacht ik nog "is dit wel oled?". Gelukkig is de default watchface wel prima.

Met de sluitertijd veel sneller (1/500 boven, 1/4000 onder) valt trouwens op dat de refresh rate van het scherm veel beter is dan de Band 3
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MlM5H9vm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 31-05 00:52
[...]

De bip heb ik gekocht als alternatief voor de band 3, alleen daarvan ging binnen n week de stappenteller stuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinnman
Sommige van die watchfaces lijken inderdaad een donkergrijze achtergrond te hebben.
Dat is jammer want daardoor zie je de schermrand heel duidelijk.

Misschien dat de mi band 5 een volledig scherm zal hebben met afgeronde hoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
johnb52 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:27:
De bip heb ik gekocht als alternatief voor de band 3, alleen daarvan ging binnen n week de stappenteller stuk
Tja n=1. Ik heb het ding ruim een jaar en alles werkt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Firetrooper schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:49:
[...]

Bedoel je met telefoon dat je in de app van de mi band deze op Engels moet zetten? Of moet iOS echt op Engels staan?

Is het dan het beste om de global versie aan te schaffen in plaats van de CN-versie? En dan hopen dat snel de NL taal in de app beschikbaar komt.
IOS moet op Engels staan. Als je dat niet wil moet je Global versie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hoe leesbaar is het scherm met tijd, datum en stappen in beeld? Op mijn miband2 is de datum altijd al lastig afleesbaar geweest (ook toen hij nieuw was en het scherm nog helder was) omdat dit zo klein is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 09:42
Mijn band 4 is overdag in de zon veel beter afleesbaar dan mijn band 3 (9 maanden oud). Geen idee hoe zich dat verhoud tot de band 2.
Binnen en 's avonds zijn de verschillen in helderheid niet zo spannend, maar de tekst is veel scherper dus ook daardoor is het prettiger lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:33
Ik heb mijn Band 4 sinds vrijdag.
Het is mijn eerste smartwatch/activity tracker en ik draag er nog altijd een normaal horloge bij, omdat ik hem eigenlijk alleen voor het meten van stappen en calorieën heb gekocht.

Tot nu bevalt hij prima, ik heb twee keer in rust mijn hartslag gemeten en daarna met de Band 4, die zat er beide keren 1 hartslag naast, best netjes denk ik. Of hij met sporten ook goed zit weet ik niet.

Gisteren een work-out van een half uur gedaan en toen kwam ik uit op 360 calorieën verbruikt.

Het display is lekker helder en behoorlijk kleurrijk, de standaard stappenteller laat een vollopende cirkel zien die helemaal vol is wanneer je je doelstelling qua stappen hebt behaald en deze cirkel zit vol met allerlei kleuren.

Onder de douche is het minder handig want elke warme druppel water registreert de Band 4 als een aanraking, dus hij gaat van alles doen wat je niet wilt.

Voor notificaties gebruik ik hem niet dus daar kan ik weinig over zeggen,

Verder synchroniseer ik op de volgende wijze:
Mi Fit > Google Fit > Myfitnesspal en dat werkt prima.

Hij houdt ook je slaapritme bij, in de vorm van diepe en lichte slaap, hoever dit accuraat is durf ik niet te zeggen.

Al met al wel heel tevreden voor een apparaatje wat me €40 euro heeft gekost. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Loei123 op 23-06-2019 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Loei123 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:14:
Ik heb mijn Band 4 sinds vrijdag.
Het is mijn eerste smartwatch/activity tracker en ik draag er nog altijd een normaal horloge bij, omdat ik hem eigenlijk alleen voor het meten van stappen en calorieën heb gekocht.

Tot nu bevalt hij prima, ik heb twee keer in rust mijn hartslag gemeten en daarna met de Band 4, die zat er beide keren 1 hartslag naast, best netjes denk ik. Of hij met sporten ook goed zit weet ik niet.

Gisteren een work-out van een half uur gedaan en toen kwam ik uit op 360 calorieën verbruikt.

Het display is lekker helder en behoorlijk kleurrijk, de standaard stappenteller laat een vollopende cirkel zien die helemaal vol is wanneer je je doelstelling qua stappen hebt behaald en deze cirkel zit vol met allerlei kleuren.

Onder de douche is het minder handig want elke warme druppel water registreert de Band 4 als een aanraking, dus hij gaat van alles doen wat je niet wilt.

Voor notificaties gebruik ik hem niet dus daar kan ik weinig over zeggen,

Verder synchroniseer ik op de volgende wijze:
Mi Fit > Google Fit > Myfitnesspal en dat werkt prima.

Hij houdt ook je slaapritme bij, in de vorm van diepe en lichte slaap, hoever dit accuraat is durf ik niet te zeggen.

Al met al wel heel tevreden voor een apparaatje wat me €40 euro heeft gekost. :)
Bedankt voor de review!. Heb je een chinese of global versie?
De mijne is ook onderweg (upgrade miband 2). Ik heb 19 euro voor de chinese versie betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Anoniem: 1036995 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:48:
[...]

Tinnman schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 04:17:
[...]

Ik gebruik nu de mi fit app. Als andere Apps beschikbaar zijn voor de mi band 4 wissel ik misschien.
Dan hoop ik op wat meer instellingen en betere privacy.
Ik heb nog de MiBand 3 en gebruik om die reden de "Mi Band Tools" app. Eerst voldeed de gewone Mi Fit app mij prima, maar ik merkte dat WhatsApp gesprekken via de Mi Band Tools app, veel fijner af te lezen waren. En voor de wekkerfunctie, heb je meer instel mogelijkheden.

Ik neem aan dat dit voor de MiBand 4 hetzelfde zal zijn. Volgens mij gaat de accu wel veel sneller leeg door deze app (of door de hoeveelheid meldingen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinnman
Heeft iemand al een andere app dan Mi fit geprobeerd icm de mi band 4?

Na een weekje dragen icm met mi fit app kan ik het volgende zeggen over de mi band 4:
Het scherm is echt een hele verbetering. ik heb hem op de maximale brightness staan en dan spatten de kleuren van het scherm af.
De randen van het scherm zijn alleen zichtbaar bij bepaalde lichtsinval of een slecht gekozen watchface.

De hogere hartslagen lijken niet altijd goed te worden gemeten voor mijn gevoel.
Bij het rennen leek het goed te gaan maar bij verschillende indoor exercises lijkt de meting minder goed te gaan. De stappen lijken wel netjes te kloppen.

Er zijn tot 3 notificaties terug te kijken en bij langere berichten gaat het scrollen prima.
Bij de initiële binnenkomst van de berichten worden deze wat kort weer gegeven.

De accu houd het net 7 dagen vol met alles op max settings (brightness, hartslag enz).
Dit valt mij een beetje tegen ik had op iets langer gehoopt.
Ik heb een zaterdag 20 minuten gerend en in die tijd nam de accu 7% af.

Het opladen gaat redelijk rap maar dit heb ik nog niet bijgehouden qua tijd.
Daarnaast is er minder risico dat de watch uit de lader valt tov de mi band 3.
Maar je moet de watch nog wel altijd uit zijn bandje halen om hem te kunnen laden.

Ik heb een aantal goedkope bandjes van de mi band 3 gekocht en daar past de 4 prima in.
Helaas is een van deze gesneuveld bij het eruit halen van de watch.

Tot zover tevreden voor 169rmb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik kan nergens vinden of de hartslag meting alleen plaatsvindt door een druk op de knop, of dat deze dat ook continue kan meten.. Kan iemand hier een antwoord op geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Medione1210 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:44:
[...]

Bedankt voor de review!. Heb je een chinese of global versie?
De mijne is ook onderweg (upgrade miband 2). Ik heb 19 euro voor de chinese versie betaald.
Ik heb de Global versie, die was nog wel 40 euro maar goed, nog steeds weinig imo als je ziet wat je er voor krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinnman
Segafreak83 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 07:35:
Ik kan nergens vinden of de hartslag meting alleen plaatsvindt door een druk op de knop, of dat deze dat ook continue kan meten.. Kan iemand hier een antwoord op geven?
In de mi fit app kan je de interval kiezen tussen de 1 en de 30 minuten voor de hartslag.
Als je op de band naar het heart rate menu gaat dan geeft die de laatste meting weer en gaat hij opnieuw meten. De nieuwe meting duurt 5-10 seconden voordat je het resultaat ziet.

Misschien dat je continue kan meten met een andere app.
Maar dat zal dan zeker de batterijduur beinvloeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Tinnman schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:39:
[...]

In de mi fit app kan je de interval kiezen tussen de 1 en de 30 minuten voor de hartslag.
Als je op de band naar het heart rate menu gaat dan geeft die de laatste meting weer en gaat hij opnieuw meten. De nieuwe meting duurt 5-10 seconden voordat je het resultaat ziet.

Misschien dat je continue kan meten met een andere app.
Maar dat zal dan zeker de batterijduur beinvloeden.
Dank je wel voor je uitgebreide reactie, dan is dit niet de tracker voor mij ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Segafreak83 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 07:35:
Met alternatieve apps is dit wel in te stellen. Bij de Mi Band 2 gebruikte ik Notify & Fitness hiervoor, dan kan je hem gewoon continue of met een bepaalde interval meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
rens-br schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:16:
[...]

Met alternatieve apps is dit wel in te stellen. Bij de Mi Band 2 gebruikte ik Notify & Fitness hiervoor, dan kan je hem gewoon continue of met een bepaalde interval meten.
Super! Ook bedankt 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Segafreak83 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:15:
[...]

Dank je wel voor je uitgebreide reactie, dan is dit niet de tracker voor mij ;).
Als je serieus en continue wilt meten kun je sowieso het best met een borstband werken en niet vertrouwen op een tracker van een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Medione1210 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:56:
[...]

Als je serieus en continue wilt meten kun je sowieso het best met een borstband werken en niet vertrouwen op een tracker van een paar tientjes.
Het gaat mij meer om een indicatie, en aangezien mijn Fitbit is gaan zwemmen 😑, ben ik dus in de markt voor een nieuwe 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Segafreak83 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:04:
[...]

Het gaat mij meer om een indicatie, en aangezien mijn Fitbit is gaan zwemmen 😑, ben ik dus in de markt voor een nieuwe 😉
Dan is een miband met Mi notify & fitness app inderdaad een prima en veel goedkoper alternatief voor continu meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:20
Iemand al gezwommen met de Miband 4? Hij heeft 0 net meter geregistreerd. Misschien doe ik wat fout, maar hij zat strak op mijn pols, netjes 25 meter bad geselecteerd, en gaan.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-06 12:54
Lukt het jullie om de Mi Band 4 te koppelen met Notify and Fitness? Bij mij kan hij de Mi Band niet vinden om te paren, terwijl de Mi Fit app en Mi Band Tools hem wel gewoon kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@Mint de laatste beta van Notify & Fitness heeft hier wel ondersteuning voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Hier de MiBand sinds een kleine week in gebruik icm met een pocophone. Vrijwel positief.
Hiervoor de miband 1, 2 en 3 gehad.

Het scherm is echt relaxed. Ik had niet verwacht dat kleur toch een welkome aanvulling was. Het voegt functionaliteit toe maar het ziet er ook goed/veel beter uit. Mede dankzij de OLED.
Zo worden je step counts met kleur weergegeven. ja dat kan ook in zwart/wit maar dit ziet er aangenamer uit. Zelfde geldt voor een oproep afwijzen: die knop is nu rood.

Ook gebruik ik regelmatig de music controls: ook relaxed. Voorheen moest ik nog me telefoon pakken, nu kan dat gewoon via de miband (spotify).

Opladen gaat rap: 30 minuten voor een 80% charge.
De charger zelf vind ik matig. Je moet nog steeds de miband uit de band halen. Ff Ali in de gaten houden voor aftermarket chargers.

De Miband 3 was al goed, maar dit laat zien dat er nog genoeg inovatie mogelijk is, voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Beta schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:00:
Ook gebruik ik regelmatig de music controls: ook relaxed. Voorheen moest ik nog me telefoon pakken, nu kan dat gewoon via de miband (spotify).
Ben benieuwd, kan je alleen starten/stoppen, volgend/vorig nummer doen? Of zijn er nog meerdere opties mogelijk? Geef namelijk nog wel eens een hartje/plusje tijdens het sporten aan een nummer zodat ik die in later mijn persoonlijke playlists kan verwerken, zou fijn zijn als dit vanaf de Mi Band kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online
B.O.C.K schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:50:
[...]

Ben benieuwd, kan je alleen starten/stoppen, volgend/vorig nummer doen? Of zijn er nog meerdere opties mogelijk? Geef namelijk nog wel eens een hartje/plusje tijdens het sporten aan een nummer zodat ik die in later mijn persoonlijke playlists kan verwerken, zou fijn zijn als dit vanaf de Mi Band kan.
Nee hartje/plusje kan niet helaas.

Miband 4 music controls

Overigens: de cirkel rond de Pause button laat zien hoe ver het liedje is :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Beta op 28-06-2019 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
B.O.C.K schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 02:29:
Ah top, thanks. Die pairt inderdaad wel met de Mi Band 4, maar je kunt merken dat het nog een beta is. Ik heb de Mi Fit app er nog wel bij nodig om de verbinding tussen mijn Oneplus 6 en de Mi Band 4 actief te houden, Notify & Fitness is hem na een tijdje kwijt terwijl hij vindt dat er nog wel een verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@Mint heb je alles instellingen doorlopen in Notify & Fitness om de verbinding actief te houden toen je de Mi Fit app niet geïnstalleerd had staan? Ik had dit eerder niet gedaan met mijn Mi Band 3 en kwam er al snel achter dat de verbinding weg viel. Na de tutorials vanuit de app volledig te hebben doorlopen bleef mijn verbinding stabiel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mint
B.O.C.K schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:26:
@Mint heb je alles instellingen doorlopen in Notify & Fitness om de verbinding actief te houden toen je de Mi Fit app niet geïnstalleerd had staan? Ik had dit eerder niet gedaan met mijn Mi Band 3 en kwam er al snel achter dat de verbinding weg viel. Na de tutorials vanuit de app volledig te hebben doorlopen bleef mijn verbinding stabiel. :)
Een toturial heb ik niet gezien, wel de Help functie voor instabiele verbindingen maar die lijkt niet zoveel te zeggen hierover (alleen over hoe je opnieuw kunt pairen met/zonder Mi Fit app). Inmiddels is het pairen zonder Mi Fit app gelukt door eerst met Mi Fit te pairen en via die app in te schakelen dat de Mi Band de telefoon met Smart Lock mag ontgrendelen (vanaf dan is de Mi Band zichtbaar als Bluetooth device in Android) en vervolgens Mi Fit te verwijderen en Notify & Fitness te laten pairen.

Ik heb in Notify & Fitness wel de optie 'Stabiele verbinding' gevonden in Instellingen -> Geavanceerd. Ik ga daar eens wat mee spelen om te kijken of de verbinding stabiel is/blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Met welke app hebben jullie betere ervaring met het tracken van je slaap? Mi Fit of Notify & Fitness?

Het afgelopen nacht voor het eerst de Mi Band om gehad tijdens het slapen en volgens de app ben ik niet wakker geweest. Hij zal het niet altijd 100% goed hebben, maar toch ben ik echt rond 04:30 minimaal een half uur wakker geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
ProfaNe schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:46:
Met welke app hebben jullie betere ervaring met het tracken van je slaap? Mi Fit of Notify & Fitness?

Het afgelopen nacht voor het eerst de Mi Band om gehad tijdens het slapen en volgens de app ben ik niet wakker geweest. Hij zal het niet altijd 100% goed hebben, maar toch ben ik echt rond 04:30 minimaal een half uur wakker geweest.
Heb 3 verschillende apps gebruikt i.c.m. de Mi Band 3
De standaard Mi Fit app, Mi Band Tools en Notify & Fitness. Alle 3 zullen idd nooit 100% accuraat zijn, maar Mi Band Tools en Notify & Fitness kunnen koppelen met de app Sleep as Android. Deze app schijnt een beter algoritme te hebben dan alle 3 de andere apps. Voordeel van Notify & Fitness is dat je alle vorige slaapanalyse versies kan kiezen samen met een set aan andere instellingen waarmee het meetniveau zeer gedetailleerd ingesteld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
B.O.C.K schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:55:
[...]

Heb 3 verschillende apps gebruikt i.c.m. de Mi Band 3
De standaard Mi Fit app, Mi Band Tools en Notify & Fitness. Alle 3 zullen idd nooit 100% accuraat zijn, maar Mi Band Tools en Notify & Fitness kunnen koppelen met de app Sleep as Android. Deze app schijnt een beter algoritme te hebben dan alle 3 de andere apps. Voordeel van Notify & Fitness is dat je alle vorige slaapanalyse versies kan kiezen samen met een set aan andere instellingen waarmee het meetniveau zeer gedetailleerd ingesteld kan worden.
Thnx, dan ga ik toch Notify & Fitness naast Mi Fit draaien om te kijken wat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koertvdploeg
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2020
Nu twee weken in bezit. Over het algemeen mooi bandje. Schermpje is grootste winst.

De band stop regelmatig met tracken. Alsof die crasht. Voornamelijk zwem ik, en alle keren is hij met een paar 100 meter vast gelopen op hartslag en afstand. Gebeurt ook met fietsen en ‘exercise’ maar minder snel.

Tijdens zwemmen telt ie ook het aantal stappen door. Ga ik met 800 stappen het water in, kom ik er met 3300 stappen uit.

Wanneer hij tracked heb ik wel het idee dat dit naar verwachting gebeurt. Niet 100% accuraat maar meer ~85% .

Graag hoor ik andere ervaringen over de activiteit tracking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannisi
Je bent niet de enige, er zijn er hier (reddit) meer (waaronder ik) met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Zojuist 30 minuten gewandeld in de pauze, MiFit app open en locatie op de mobiel aan, en op de Mi Band de Excersize "Walking" geselecteerd. Verbinding met GPS via de mobiel aan de praat en wandelen maar!

Na een half uur had ik 360 meter gewandeld. :+

Doe ik hier iets fout? Of kan dit aan de GPS van mijn mobiel liggen?

Laatst had ik het wandelen ingeschakeld binnen de MiFit app en niet met het bandje, toen registreerde hij 5,5km gewandeld wat ook niet juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Op mijn band wordt de datum in Amerikaans formaat weergegeven, dus MM/DD. Ik kan maar niet vinden hoe ik dit kan veranderen. Locale op mijn Mi 9 staat op Belgium.

Edit
Is ok nu. Heb taal van US English naar UK English veranderd. Had dat natuurlijk al eerder geprobeerd, maar deed toen niets. Nu dus wel. Enkel blijft het verkeerd op de theme van mijn Mi 9, maar dat zal dan wel een theme probleem zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door ambi op 04-07-2019 08:26 ]

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Iemand een idee waarom ik de mi band niet gekoppeld krijg met Notify & Fitness? Beide apps en de band 4 zijn up to date.

Koppelen met Mi fit lukt wel. En Notify & Fitness "ziet" hem ook, maar koppelen ho maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
ambi schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:12:
Op mijn band wordt de datum in Amerikaans formaat weergegeven, dus MM/DD. Ik kan maar niet vinden hoe ik dit kan veranderen. Locale op mijn Mi 9 staat op Belgium.

Edit
Is ok nu. Heb taal van US English naar UK English veranderd. Had dat natuurlijk al eerder geprobeerd, maar deed toen niets. Nu dus wel. Enkel blijft het verkeerd op de theme van mijn Mi 9, maar dat zal dan wel een theme probleem zijn.
Waar heb je de taal aangepast, op je telefoon of in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Beta schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:57:
[...]

Nee hartje/plusje kan niet helaas.

[Afbeelding: Miband 4 music controls]

Overigens: de cirkel rond de Pause button laat zien hoe ver het liedje is :-)
Hoe heb jij het voor elkaar gekregen om de audio controls te gebruiken? Bij mij zegt 'ie "just a second" of "can't get the song name". Moet ik iets aanzetten om Spotify hiermee te bedienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mint
Segafreak83 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:19:
Iemand een idee waarom ik de mi band niet gekoppeld krijg met Notify & Fitness? Beide apps en de band 4 zijn up to date.

Koppelen met Mi fit lukt wel. En Notify & Fitness "ziet" hem ook, maar koppelen ho maar..
Heb je de versie uit de Play Store geïnstalleerd of de beta? Ik had dit probleem ook, maar @B.O.C.K verwees me naar de beta en die lijkt wel te werken:
B.O.C.K schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 02:29:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:50

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Gaat bij mij automatisch met Spotify, maar ook met YouTube en Pocket Casts.
koelkast schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:24:
[...]

Hoe heb jij het voor elkaar gekregen om de audio controls te gebruiken? Bij mij zegt 'ie "just a second" of "can't get the song name". Moet ik iets aanzetten om Spotify hiermee te bedienen?

[ Voor 67% gewijzigd door majoh op 04-07-2019 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mint
[...]

Je moet hiervoor de Mi Fit app toegang geven tot notificaties van je telefoon, dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online
[...]

Wat @Mint zegt, paar posts hier beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
koertvdploeg schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:34:
Nu twee weken in bezit. Over het algemeen mooi bandje. Schermpje is grootste winst.

De band stop regelmatig met tracken. Alsof die crasht. Voornamelijk zwem ik, en alle keren is hij met een paar 100 meter vast gelopen op hartslag en afstand. Gebeurt ook met fietsen en ‘exercise’ maar minder snel.

Tijdens zwemmen telt ie ook het aantal stappen door. Ga ik met 800 stappen het water in, kom ik er met 3300 stappen uit.

Wanneer hij tracked heb ik wel het idee dat dit naar verwachting gebeurt. Niet 100% accuraat maar meer ~85% .

Graag hoor ik andere ervaringen over de activiteit tracking.
Ik kreeg vandaag een nieuwe firmware versie voor de band (1.0.5.39), en de zwem detectie is bergen verbeterd. Hij mist nog steeds dingen, maar nu lijkt hij door kunnen gaan na een stuk niks detecteren (alleen benen zwemmen ofzo, daar raakt hij van in de war)
Edit: Hij telt alleen nog steeds stappen als je zwemt, ging er met ~3000 in, kwam er met ~7500 uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Dannisi op 04-07-2019 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mint schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:29:
[...]

Je moet hiervoor de Mi Fit app toegang geven tot notificaties van je telefoon, dan werkt het.
Dankje! Gelukt. Trouwens ook weer een nieuwe firmware update, ze zijn er goed mee bezig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Merk dat de band zeer slecht afleesbaar is in de zon.. Zijn daar nog trucjes voor?

Edit: brightness stond op 3 ;).

Dank iedereen ivm beta versie :)

[ Voor 12% gewijzigd door Segafreak83 op 04-07-2019 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golf1025
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-11-2024
Hallo,
Ik heb het hele topic doorgelezen, maar geen duidelijke info gevonden hoe ik de Chinese tekens kan vervangen door Westers schrift. Ik heb de global versie gekocht. Alles werkt op zich, alleen de menu's op de band zijn in het Chinees. Mijn telefoon is een Nokia 8.1 ingesteld in het Nederlands. Moet ik wachten tot er een firmware versie komt die dit ondersteunt, of is dat nu al mogelijk? Zo ja graag een tip in de goede richting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
Mint schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:20:
[...]

Heb je de versie uit de Play Store geïnstalleerd of de beta? Ik had dit probleem ook, maar @B.O.C.K verwees me naar de beta en die lijkt wel te werken:

[...]
Precies, inmiddels al weer een versie verder, zie de changelog:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NVet43C5JBhpIsQJqaRrYdpy/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Rembock op 04-07-2019 21:53 . Reden: Screenshot bijgewerkt en link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 12:50
mijn band 4 vandaag binnen gekomen. volgens Alie moest ik de douane bellen dus ik had verwacht dat ik moest dokken. Maar vandaag gewoon bezorgd zonder bijbetaling.

eerste indruk is prima, ik bestuur hem zelf met een Mi8 en ik merk dat veel dingen het out of the box prima doen (zoals Spotify besturen, Google Maps notificaties e.d.)

momenteel heb ik mijn detectie stand op automatische slaap slaapassistent en hartslag detectie. is het al inzichtelijk hoeveel impact dit heeft op de batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
golf1025 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:53:
Hallo,
Ik heb het hele topic doorgelezen, maar geen duidelijke info gevonden hoe ik de Chinese tekens kan vervangen door Westers schrift. Ik heb de global versie gekocht. Alles werkt op zich, alleen de menu's op de band zijn in het Chinees. Mijn telefoon is een Nokia 8.1 ingesteld in het Nederlands. Moet ik wachten tot er een firmware versie komt die dit ondersteunt, of is dat nu al mogelijk? Zo ja graag een tip in de goede richting.
Ik dacht een keer gelezen te hebben dat de Chinese versie default naar Chinees als de band de taal van je telefoon niet ondersteund. Dus als je je telefoon op Engels zet zou het misschien wel moeten werken.
Ik heb de Chinese versie, en mijn telefoon staat op Engels, en ik zie nergens Chinees in de band.
Weet je trouwens zeker dat je de global versie hebt? Als je vanuit het 'homescreen' op de band naar rechts swiped, krijg je dan Alipay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:52
Sinds van de week heb ik ook de mi band 4 binnen ter vervanging van de 3.

Bevalt tot nu toe uitstekend. Het display is mooi helder en fel en het touch screen lijkt ook wat beter te werken dan bij de 3.

Het kleurenscherm zorgt er mijn inziens ook voor dat de implementatie wat beter is mbt notifications.

Wel leuk dat je in de Mi fit app uit allerlei watch faces kan kiezen maar het zijn wel veel Chinese katten enz.

Ik hoop dat daar nog het een en ander bij komt.

Je kan in principe ook maar 1 ‘custom’ face tegelijk op je band zetten lijkt het.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koertvdploeg
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2020
Dannisi schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:17:
[...]

Ik kreeg vandaag een nieuwe firmware versie voor de band (1.0.5.39), en de zwem detectie is bergen verbeterd. Hij mist nog steeds dingen, maar nu lijkt hij door kunnen gaan na een stuk niks detecteren (alleen benen zwemmen ofzo, daar raakt hij van in de war)
Edit: Hij telt alleen nog steeds stappen als je zwemt, ging er met ~3000 in, kwam er met ~7500 uit.
Klopt, na de update werkt het veel beter. Reddit topic wordt daar ook goed op gereageerd. Ze maken stappen en updates, dus goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golf1025
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-11-2024
Dannisi schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 04:11:
[...]

Ik dacht een keer gelezen te hebben dat de Chinese versie default naar Chinees als de band de taal van je telefoon niet ondersteund. Dus als je je telefoon op Engels zet zou het misschien wel moeten werken.
Ik heb de Chinese versie, en mijn telefoon staat op Engels, en ik zie nergens Chinees in de band.
Weet je trouwens zeker dat je de global versie hebt? Als je vanuit het 'homescreen' op de band naar rechts swiped, krijg je dan Alipay?
Dank voor je reactie. Als ik van het Homescreen naar rechts swipe, krijg ik 3 schermen met Chinees en als laatste een QR code. Vervolgens gebeurt er niets. Ik had de Global versie besteld, maar hoe/waar kan ik zien of ik de Global versie ook daadwerkelijk heb ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 09:06
Dannisi schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:17:
[...]

Misschien mis ik iets, maar hoe stellen jullie hem in als je gaat zwemmen? Op de band zelf en in Mi Fit zit geen swimming workout.

Probeerde ook de notify & fitness app maar daar raakte mijn telefoon helemaal van in de stress. De app bleef maar opstarten en crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

Meneer iCy

swarma

Ik heb sinds mei een Mi Band 3 die mij goed bevalt. Is het de moeite waard om te upgraden naar de 4 of de centjes door te sparen voor een echte watch? Wil op den duur een echte smartwatch kopen.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannisi
Asprine schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:22:
[...]

Misschien mis ik iets, maar hoe stellen jullie hem in als je gaat zwemmen? Op de band zelf en in Mi Fit zit geen swimming workout.

Probeerde ook de notify & fitness app maar daar raakte mijn telefoon helemaal van in de stress. De app bleef maar opstarten en crashen.
Op de band: Workout > helemaal naar beneden scrollen > Pool Swimming
golf1025 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:03:
[...]

Dank voor je reactie. Als ik van het Homescreen naar rechts swipe, krijg ik 3 schermen met Chinees en als laatste een QR code. Vervolgens gebeurt er niets. Ik had de Global versie besteld, maar hoe/waar kan ik zien of ik de Global versie ook daadwerkelijk heb ontvangen?
Dan gok ik dat je de Chinese versie hebt. Weet verder ook niet waar je dat kan zien, behalve aan Alipay

[ Voor 35% gewijzigd door Dannisi op 05-07-2019 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Segafreak83 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:27:
[...]

Waar heb je de taal aangepast, op je telefoon of in de app?
Telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

golf1025 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:53:
Hallo,
Je moet eens kijken naar de sticker met de barcode op het doosje. Daarop staat o.a. de SKU. Als die eindigt op 'GL' heb je de global versie. Eindigt die op 'CN' heb je waarschijnlijk de Chinese.
Dannisi schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 04:11:
[...]

Inderdaad, de officiële firmware ondersteunt enkel Engels en Chinees. Er is hier een custom firmware die andere talen toevoegt, maar Nederlands zit er nog niet bij... .

[ Voor 35% gewijzigd door ambi op 06-07-2019 11:34 ]

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Mi Band 4] Levertijd & Prijzen
- Bandjes, protectors: [Xiaomi Mi Band 4] Accessoires