• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-05 20:20
Mede-auteur:
  • rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:26

rens-br

[Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie

De Xiaomi Amazfit Bip is een prachtige smartwatch. Het design is misschien een beetje afgekeken van Apple.
Op dit moment lijkt mij dit een prima smartwatch voor een niet al te hoge prijs.

Gelukkig heeft Xiaomi er een internationale versie van gemaakt, waardoor je weinig tot geen Chinese tekens tegenkomt.

Bij diverse Chinashops is hij te koop voor rond de €50. Prijzen en levertijden kunnen hier besproken worden: [Xiaomi Amazfit Bip] Levertijd & Prijzen

Terug naar Inhoudsopgave

Specificaties:

Hardware
  • Brand: Xiaomi
  • Bluetooth Version: Bluetooth 4.0
  • Waterproof: Yes
  • IP rating: IP68
Functions
  • Bluetooth calling: Phone call reminder
  • Messaging: Message reminder
  • Health tracker: Heart rate monitor, Pedometer, Sedentary reminder, Sleep monitor
  • Alert type: Vibration
  • Other Function: Alarm, Barometer, GPS
Screen
  • Screen: Corning Gorilla Glass Screen
  • Screen resolution: 176 x 176
  • Screen size: 1.28 inch
  • Operating mode: Press button, Touch screen
Battery
  • Type of battery: Lithium-ion polymer battery
  • Battery Capacity: 190mAh
  • Charging Time: About 2.5hour
  • Standby time: 45 days
Dial and Band
  • Shape of the dial: Rectangle
  • Case material: Polycarbonate
  • Band material: Silicone
Features
  • Compatible OS: Android, IOS
  • Compatability: Android 4.4 / iOS 8.0 and above systems
Weight and Size
  • Product size (L x W x H): 24.00 x 2.50 x 1.30 cm / 9.45 x 0.98 x 0.51 inches
  • Package size (L x W x H): 15.00 x 15.00 x 15.00 cm / 5.91 x 5.91 x 5.91 inches
  • Product weight: 0.0320 kg
  • Package weight: 0.1420 kg
Package Contents
  • Package Contents: 1 x Smart Watch, 1 x Charging Cable, 1 x English User Manual
Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een DM naar rens-br of Roboafca.

VersieDatumAanpassingenDoor
V1.004-02-2018Topic aangemaaktRoboafca
V2.012-02-2018Topic uiterlijk aangepast, afbeeldingen toegevoegdrens-br

Terug naar Inhoudsopgave

[Voor 44% gewijzigd door rens-br op 12-06-2019 10:11]

https://techrvw.com/

• rens-br
@Roboafca mooie OP! Zelf ook al ervaring mee?

• Techrvw
rens-br schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:31:
@Roboafca mooie OP! Zelf ook al ervaring mee?
Zeker! Ik heb mijn ervaringen in een review op Tweakers gezet. HIER kan je de review lezen :)

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:38
Krijg hem deze week binnen, lekker belangrijk info ;), maar als Pebble gebruiker kijk ik uit naar een mogelijke vervanger van mijn Pebble.

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:16
Ik krijg hem ook deze week binnen. Samen met de nieuwe Mi Scale. Kan ik eindelijk mijn gegevens kwijt binnen 1 app.

• Techrvw
ezra070 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:32:
Krijg hem deze week binnen, lekker belangrijk info ;), maar als Pebble gebruiker kijk ik uit naar een mogelijke vervanger van mijn Pebble.
Het is inderdaad handig om op zoek te gaan naar een eventuele vervangen. Dit is zeker een kanshebber. Ik was er tenminste tevreden over :)
dimmak schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:09:
Ik krijg hem ook deze week binnen. Samen met de nieuwe Mi Scale. Kan ik eindelijk mijn gegevens kwijt binnen 1 app.
Je pakt het meteen goed aan! Dat lijkt me ook ideaal, alle gegevens in één app. Ben benieuwd hoe de Mi Scale bevalt.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 08:46

Kiswum

Gadget reviewer

Even een nieuwtje, ik kreeg vandaag het bericht dat de Bip nu ook officieel internationaal beschikbaar is via Amerika:
https://us.amazfit.com/shop/bip?variant=336750

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Techrvw
Kiswum schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:45:
Even een nieuwtje, ik kreeg vandaag het bericht dat de Bip nu ook officieel internationaal beschikbaar is via Amerika:
https://us.amazfit.com/shop/bip?variant=336750
Klopt! Gelukkig wel, anders heb je overal van die Chinese tekens tussendoor!
Bij GearBest kan je ook de internationale versie halen.

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:00
Heb hem nu een week, en alles volledig in het Engels. Prachtig apparaat, waardige opvolger van mijn Mi Band 2. Kan tot nu toe weinig nadelen bedenken, alleen dat mijn Gmail app niet duidelijk toont wat de inhoud van het bericht is op de watch, alleen dát er mail is. Whatsapp berichten komen bijv. wel perfect binnen. Bandje zit ook fijn, GPS lijkt na een paar testen uitstekend te werken. Accuduur lijkt tot zover goed. En dat voor 5 tientjes, take that, Apple! ;)

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Roboafca schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:08:
[...]

Klopt! Gelukkig wel, anders heb je overal van die Chinese tekens tussendoor!
Bij GearBest kan je ook de internationale versie halen.
Bij Gearbest bestel je volgens mij de standaard versie zonder de Engelse beschrijving op de doos.
Door de laatste OTA update veranderd elke Chinese Bip in een Engelse versie. Een internationale versie heeft een Engelstalige beschrijving op de doos en ik vraag me af of dat al was toen dit item beschikbaar werd gesteld vanuit Gearbest (eind augustus was deze Bip namelijk al verkrijgbaar als je de FAQ erbij pakt).

• Techrvw
Kiswum schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:25:
[...]

Bij Gearbest bestel je volgens mij de standaard versie zonder de Engelse beschrijving op de doos.
Door de laatste OTA update veranderd elke Chinese Bip in een Engelse versie. Een internationale versie heeft een Engelstalige beschrijving op de doos en ik vraag me af of dat al was toen dit item beschikbaar werd gesteld vanuit Gearbest (eind augustus was deze Bip namelijk al verkrijgbaar als je de FAQ erbij pakt).
Ah, dat zou inderdaad goed kunnen! Goede aanvulling :)

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 20:37
Werkt deze ook samen met apple HealthKit?

DaveD

• Techrvw
DaveD1109 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:40:
Werkt deze ook samen met apple HealthKit?
Goeie vraag. Ik lees er gemixte ervaringen over. Ik heb gelezen dat het wel werkt, iemand anders zegt van niet, sommige zeggen dat het op de road map staat..

Ik durf het je niet te vertellen. Bezit zelf geen Apple iPhone om het te controleren.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 12:48

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

dimmak schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:09:
Roboafca schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:12:

Je pakt het meteen goed aan! Dat lijkt me ook ideaal, alle gegevens in één app. Ben benieuwd hoe de Mi Scale bevalt.
Precies!

Ik heb hem voor mijn vrouw besteld maar zodra deze binnen is en bevalt wil ik er eentje voor mijzelf, enkel voor tijdens sporten en klussen.

Gebruik mijn Gear S3 en ZeTime dan liever niet en ze zijn ook minder geschikt "denk ik".

Een Scale 2 is dan ook meteen een mooie optie die ik zeker overweeg.
Ik hoor dus graag hoe dat bevalt!

• ezra070
Vandaag mijn Bip binnen gekregen en enthousiast Mi Fit geïnstalleerd op mijn Mi 6 en de firmware van mijn Bip automatisch laten updaten.

Mijn Bip wordt netjes herkend, alleen krijg ik alleen maar dit beeld op mijn horloge te zien:

- Ik swipe meerdere malen
- Druk meerdere malen het knopje in
- Kies andere smartwatches in de Mi Fit app
= Er gebeurd niets.

Kent iemand dit probleem?

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Smartphone dicht bij smartwatch houden en connecten lijkt mij.
Eventueel je BT instellingen controleren.

• ezra070
Helaas heeft opnieuw connecten niet geholpen. Ook vanaf een andere telefoon geen verbetering.
Het vreemde is, is dat hij gewoon verbonden is en dat ook aan geeft in de app.

Notify & Fitness for Amazfit geeft hetzelfde resultaat als de standaard Mi Fit app.
Ook daarin ben ik verbonden met de Bip, maar op mijn scherm veranderd er niets.
Met Gadgetbridge kom ik ook niet verder.

Ben bang dat de firmware (v0.1.0.80) iets raars gedaan heeft (?)

Wanneer ik meer vind, laat ik het hier weten.

[edit 07-02-2018 21:35]
Mogelijk heb ik toch met Gadgetbridge een oplossing gevonden...kom er op terug!

[edit 07-02-2018 21:50 / oplossing]
Het volgende heb ik doorlopen dankzij deze link.
Zorg dat je bovenstaande Gadgetbridge app op je telefoon heb!
> Ik heb een oude firmware gehaald uit mi-fit-3-2-8-1-android-apk

Installeer dan de volgende onderdelen van de firmware die je uit mi-fit-3-2-8-1-android-apk haalt, installeer deze op onderstaande volgorde:
- Mili_chaohu.fw
- Mili_chaohu.res (The Bip will tell you when needed)
- Mili_chaohu.gps (This rarely changes, there has been one single update so far, see table below)

> Ik heb eindelijk beeld op mijn Bip!
> Gebruik dan voor NU NIET de huidige Mi Fit app, want dan krijg je de nieuwe firmware (deze zorgt er voor dat ik weer geen werkende Bip heb).
Gebruik aub Notify & Fitness for Amazfit

[edit 08-02-2018 14:39]
Wanneer je bij Google Play kijkt, zie je bij de Mi Fit app dat er echt een hoop mensen problemen hebben met hun BIP sinds de laatste firmware.
Je krijgt bij Mi Fit app helaas de nieuwe firmware gepushed...

Firmware v0.1.0.80 lijkt problemen te geven.

[Voor 68% gewijzigd door ezra070 op 08-02-2018 14:42]

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-06 15:23
Ik ben nog steeds tevreden met m'n Pebble 2 en Time Steel. Toch zal ik eens over moeten stappen, en aangezien ik verwend ben met tot 10 dagen batterijduur is dit een mooie optie!

Hoop dat @ezra070 een mooie vergelijk kan maken 😉

• ezra070
@CoachKoos, ik kom er asap op terug ;)

Voor nu:

Mijn Pebble 1 van Kickstarter en dan de Amazfit Bip.
Qua scherm ontlopen ze elkaar niet veel.
De e-inkt-scherm van de Pebble 1 lijkt wat scherper, maar de Bip heeft kleur en de touchscreen werkt fijn.

Enfin, even een paar dagen/weken mee spelen :D

[edit]
De reden dat ik nu een Bip heb gekocht, is dat mijn Pebble het "maar" 4 dagen vol houdt.
De Bip heeft iig. een standby die mij als Pebble gebruiker wel aanspreekt.

[Voor 21% gewijzigd door ezra070 op 08-02-2018 06:20]

• Hsmeets2
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01-03-2018
Ik heb een Amazfit Bip, heeft ruim een week feilloos gewerk met de app MiFit. Vandaag is synchronisatie geweest tussen watch en telefoon en nu krijg ik geen verbinding meer met de horloge en op het scherm van de horloge staat alleen nig maar de text Conectese a la aplicacion para reintentar, terwijl de watch op engels stond. Weet iemand hoe dit te herstellen?

Gadgetbridge kan niet meer gedownload worden, is er een alternatief?

[Voor 9% gewijzigd door Hsmeets2 op 08-02-2018 21:45]

• dimmak
Hsmeets2 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 21:32:
Ik heb een Amazfit Bip, heeft ruim een week feilloos gewerk met de app MiFit. Vandaag is synchronisatie geweest tussen watch en telefoon en nu krijg ik geen verbinding meer met de horloge en op het scherm van de horloge staat alleen nig maar de text Conectese a la aplicacion para reintentar, terwijl de watch op engels stond. Weet iemand hoe dit te herstellen?

Gadgetbridge kan niet meer gedownload worden, is er een alternatief?
https://forum.xda-develop...p?p=75495980&postcount=21

Zie deze post op XDA.

• Anoniem: 1039951
  • Registratie: Februari 2018
  • Niet online
Ik heb een vraag, op dit moment heb ik nu een mi band 2 maar verlang ik toch naar iets meer notificaties die ik kan lezen enzo :)
Waar ik bijna 2 jaar geleden zei wat een onzin die smartwatches heb ik laatst toch van mogen proeven en vond het kei handig.

Is dit een goeie opvolger? En de data die je in de mi app hebt verzameld gaat die verloren of niet?

Twijfel tussen deze amazfit bip en de ticwatch E (android wear meer functies maar batterij duur is korter) verschil in prijs is 80 euro.

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1039951 op 10-02-2018 12:41]

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 1039951 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 12:33:
Ik heb een vraag, op dit moment heb ik nu een mi band 2 maar verlang ik toch naar iets meer notificaties die ik kan lezen enzo :)
Waar ik bijna 2 jaar geleden zei wat een onzin die smartwatches heb ik laatst toch van mogen proeven en vond het kei handig.

Is dit een goeie opvolger? En de data die je in de mi app hebt verzameld gaat die verloren of niet?

Twijfel tussen deze amazfit bip en de ticwatch E (android wear meer functies maar batterij duur is korter) verschil in prijs is 80 euro.
Komend van een Pebble en bekend met zowel de Ticwatch E en de Bip (onderweg) denk ik dat de Bip "meer" bied.

Zelf gebruik ik een Gear S3 en een ZeTime maar had ik eerder van de Bip geweten dan had ik die zeker overwogen.

Ik heb hem besteld voor mijn vrouw maar voor nu kan ik zeggen dat ik hem ook voor mijzelf ga bestellen voor sporten en klussen mocht ik nog steeds onder de indruk zijn als hij straks arriveert.

• Niet online
i2Paq schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:00:
[...]

Komend van een Pebble en bekend met zowel de Ticwatch E en de Bip (onderweg) denk ik dat de Bip "meer" bied.

Zelf gebruik ik een Gear S3 en een ZeTime maar had ik eerder van de Bip geweten dan had ik die zeker overwogen.

Ik heb hem besteld voor mijn vrouw maar voor nu kan ik zeggen dat ik hem ook voor mijzelf ga bestellen voor sporten en klussen mocht ik nog steeds onder de indruk zijn als hij straks arriveert.
Waarom denk je dat de bip meer bied?
Kan je met de bip Spotify bedienen? Is in mijn geval handig.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1039951 op 10-02-2018 14:59]

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 1039951 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:55:
[...]

Waarom denk je dat de bip meer bied?
Excuses, ik ben compleet abuis.

Ik verwarde de Ticwatch met de mVoice G2 |:(

Vergeleken met de Ticwatch is de Bip dan wat meer basic looking, maar die Ticwatch is wel dik (lomp).

Afgaande van de reviews is de Ticwatch E helemaal zo gek nog niet, alleen vindt ik hem niet smoelen, maar dat is persoonlijk.

• CoachKoos
i2Paq schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 15:14:
[...]

Afgaande van de reviews is de Ticwatch E helemaal zo gek nog niet, alleen vindt ik hem niet smoelen, maar dat is persoonlijk.
Batterijduur is max 1,5 dag bij de Ticwatch. Wordt alleen maar minder bij gebruik GPS etc. Heb ook de Pebble Round met maximaal 2 dagen batterij en vind het toch niet ideaal om iedere nacht op te moeten laden. Mijn Pebble 2 haal ik 8 dagen mee...en draag m ook nachts.

Dan biedt de Xiaomi meer met maximaal een maand....

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

CoachKoos schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 15:44:
[...]

Batterijduur is max 1,5 dag bij de Ticwatch. Wordt alleen maar minder bij gebruik GPS etc. Heb ook de Pebble Round met maximaal 2 dagen batterij en vind het toch niet ideaal om iedere nacht op te moeten laden. Mijn Pebble 2 haal ik 8 dagen mee...en draag m ook nachts.

Zo ver was ik er nog niet in gedoken, maar dat is wel weinig die 1,5 dag.

De batterij duur is waarom de Bip perfect is voor mijn vrouw. Ze had een Mi Band 2 maar die wil na een keer geheel leeg te zijn geweest niet meer pairen.

Daarnaast een scherm met grote cijfers en de functionaliteit die niet te uitgebreid is maar precies voldoende voor een a technische vrouw :D

• Niet online
CoachKoos schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 15:44:
[...]

1,5 dag is toch beetje een standaard voor smartwatches met Android wear?

Dat klopt dat xiaomi meer bied, Maar heeft die niet minder functionaliteiten?(liefst had ik nfc gehad voor de ticwatch i.v.m. betalen enzo).

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

1,5 / 2 dagen is standaard bij Apple en Android. Dat vind ik persoonlijk teleurstellend laag voor een smartwatch.

Gelukkig bewees Pebble dat het ook anders kan en gelukkig laat Huami nu ook duidelijk zien dat het ook op deze manier kan (40 dagen Bip en 7 dagen Pace).

• Niet online
Duidelijk, denk dat ik voor de amazfit bip ga maar ene kant wil ik al heel lang een android wear device meer opties lijkt mij enzo met Maps enzo.
Btw gaat de mi app data wat ik tot nu toe behaald heb verloren of blijft deze Gewoon?

Ohja kan ik met de amazfit Spotify bedienen?

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 1039951 op 10-02-2018 19:53]

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:29
Heeft iemand ervaring met de Bip met hardlopen? Kan daar in reviews weinig over vinden.
Kan die continue je hartslag meten en zie je ook je actuele snelheid en gemiddelde snelheid?
Kun je op de app ook de tijden per kilometer zien?

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Can2 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:08:
Heeft iemand ervaring met de Bip met hardlopen? Kan daar in reviews weinig over vinden.
Kan die continue je hartslag meten en zie je ook je actuele snelheid en gemiddelde snelheid?
Kun je op de app ook de tijden per kilometer zien?
Wat ik meen ik gelezen heb is dat als je een sportactiviteit start op de Bip hij constant je hartslag meet.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Anoniem: 1039951 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 19:25:

Je kunt geen apps bedienen, het is puur ter notificatie (al krijg je ook geen info over Spotify binnen, maar dat weet ik niet 100% zeker).
Can2 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:08:
Kan die continue je hartslag meten ..
Ja dat kan, die update kwam ergens tussen half december en januari uit. Tevens is elke Bip in te stellen in het Engels. Er is een internationale versie beschikbaar, maar die wordt pas sinds kort aangeboden. Je weet dat je met de int. versie te maken hebt, als de doos ook in het Engels is. Anders is het gewoon een Chinese versie die dankzij de software update op Engels wordt gezet.

• CoachKoos
Anoniem: 1039951 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 19:25:

Met Googlen naar Amazfit en Spotify kwam ik op de volgende link:
https://www.reddit.com/r/...t_remote_control_spotify/

Zoals ik het lees is Spotify wel te bedienen met de Amazift Bip!

• Niet online
CoachKoos schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:50:
[...]

Netjes! Dit maakt me keuze toch makkelijker i.v.m. accu duur, helaas paar reviews gezien maar echte android wear bied op dit moment denk ik nog te weinig..

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

CoachKoos schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:50:
[...]

Zojuist geprobeerd met:
Mi Fit: 3.2.9
Firmware v0.1.0.86

Maar Spotify berichten zie ik niet voorbij komen als ik de telefoonscherm aan of uit heb staan (Spotify heb ik toegevoegd in mijn notificatielijst).
Het enige wat ik me kan voorstellen wat je zou kunnen zien: Dat is de melding welk nummer op dat moment wordt afgespeeld. Net als de e-mail en Whatsapp notificaties, zou het 2-3 seconden op het Bip scherm blijven staan.

Het lijkt er dus op dat je Spotify niet zou kunnen bedienen (want dat was de vraag).

• CoachKoos
Kiswum schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:44:
[...]

Zojuist geprobeerd met:
Mi Fit: 3.2.9
Firmware v0.1.0.86

Maar Spotify berichten zie ik niet voorbij komen als ik de telefoonscherm aan of uit heb staan (Spotify heb ik toegevoegd in mijn notificatielijst).
Het enige wat ik me kan voorstellen wat je zou kunnen zien: Dat is de melding welk nummer op dat moment wordt afgespeeld. Net als de e-mail en Whatsapp notificaties, zou het 2-3 seconden op het Bip scherm blijven staan.

Het lijkt er dus op dat je Spotify niet zou kunnen bedienen (want dat was de vraag).
Ik heb zelf (nog) geen Amazfit Bip, dus ga af wat er bij de link staat:
Have you enabled music controls for Spotify in the app settings?

Zit er geen Music app of iets dergelijks op de Amazfit?

Weet ook niet of de vraagsteller heel duidelijk is in wat hij nu wil overigens...

Als dat het niet is, dan werkt het blijk toch niet...

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

CoachKoos schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:49:
[...]

Ik heb zelf (nog) geen Amazfit Bip, dus ga af wat er bij de link staat:
Have you enabled music controls for Spotify in the app settings?
In welke app? Spotify? Daar staan die settings niet tussen voor versie: 8.4.22.857, maar ook niet bij de nieuwste versie 8.4.39.673.
In het topic wordt de "amazfit mobile app" genoemd, die app bestaat niet in die naam. Misschien bedoelt men de Amazfit Watch app voor andere smartwatches van Amazift.

In de Mi Fit app kun je alleen aangeven welke apps de notificaties moet kunnen ontvangen. De toegevoegde Spotify app laat geen notificaties zien bij mij.
Zit er geen Music app of iets dergelijks op de Amazfit?
Nee die is er niet. Bij de Amazfit Pace is dat wel het geval, maar tot begin december, kon je er in ieder geval alleen maar lokale muziek mee afspelen. Wellicht is het nu wel mogelijk om externe muziek te bedienen zoals van Spotify, maar daar heb je niet zo veel aan als je voor de Bip gaat.
Weet ook niet of de vraagsteller heel duidelijk is in wat hij nu wil overigens...

Als dat het niet is, dan werkt het blijk toch niet...
De kans bestaat dat de bovenstaande oplossing van Reddit, alleen geldt voor de Pace (dat topic is voor de Pace en Bip). Deze smartphones maken gebruik van verschillende apps. Mi Fit vs Amazfit Watch app. Ik zie in die vraag overigens geen enkele keer naar voren komen om welk apparaat het gaat.

Edit:
Ik heb de Amazfit Pace ook thuis liggen en ik kan kijken of het daar wel op gaat lukken met de laatste versies. Wellicht moet @Anoniem: 1039951 dan voor de Pace kiezen met ongeveer 5-7 dagen standby.

[Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 12-02-2018 13:00]

• Niet online
Kiswum schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:58:
[...]

In welke app? Spotify? Daar staan die settings niet tussen voor versie: 8.4.22.857, maar ook niet bij de nieuwste versie 8.4.39.673.
In het topic wordt de "amazfit mobile app" genoemd, die app bestaat niet in die naam. Misschien bedoelt men de Amazfit Watch app voor andere smartwatches van Amazift.

In de Mi Fit app kun je alleen aangeven welke apps de notificaties moet kunnen ontvangen. De toegevoegde Spotify app laat geen notificaties zien bij mij.

[...]

Nee die is er niet. Bij de Amazfit Pace is dat wel het geval, maar tot begin december, kon je er in ieder geval alleen maar lokale muziek mee afspelen. Wellicht is het nu wel mogelijk om externe muziek te bedienen zoals van Spotify, maar daar heb je niet zo veel aan als je voor de Bip gaat.

[...]

De kans bestaat dat de bovenstaande oplossing van Reddit, alleen geldt voor de Pace (dat topic is voor de Pace en Bip). Deze smartphones maken gebruik van verschillende apps. Mi Fit vs Amazfit Watch app. Ik zie in die vraag overigens geen enkele keer naar voren komen om welk apparaat het gaat.

Edit:
Ik heb de Amazfit Pace ook thuis liggen en ik kan kijken of het daar wel op gaat lukken met de laatste versies. Wellicht moet @Anoniem: 1039951 dan voor de Pace kiezen met ongeveer 5-7 dagen standby.
Mhmm jammer dat Spotify blijkbaar niet werkt.. de pace vind ik niet echt wat dan heb ik liever voor de zelfde prijs een android wear watch (mindere accu maar meer functionaliteit).

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:33
Anoniem: 1039951 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:39:
[...]

Mhmm jammer dat Spotify blijkbaar niet werkt.. de pace vind ik niet echt wat dan heb ik liever voor de zelfde prijs een android wear watch (mindere accu maar meer functionaliteit).
Hier bedienen ze toch echt Spotify met de bip
YouTube: Amazfit BIP Music Controls

• rens-br
En in de link staat ook uitgelegd hoe ze dat doen:
To allow music control with your BIP, you need to download Google Play: Tools & Amazfit to your Android.

Make sure that your BIP is connected to both MiFit and the Google Play: Tools & Amazfit app before starting on this tutorial.
The Tools & Amazfit app allows you to use the BIP's button presses and sensors to control your phone's function.
Refer to the app developer's website for a tutorial on how to use the button control function of the app: http://help.amazfittools.com/knowled...ontrol-amazfit
Due to the BIP having only 1 button, it may be cumbersome to launch any task when there are already too many preset tasks (i.e. it is not convenient to press a button 10 times just to pause music) Thus, the app developers included the ability to have different button profiles. Find out more here: http://help.amazfittools.com/knowled...rofile-amazfit
Simpelweg wordt er met Google Play: Tools & Amazfit acties toegewezen aan de knoppen. Dat kan/kon op de Mi Band 2 ook al met dezelfde app. Persoonlijk vind ik het niet echt super fijn werken. Op de Mi Band 2 registreert hij de knoppen ook niet heel geweldig en moet je vrij vlug drukken. Wellicht dat dit op de Bip beter werkt.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ah kijk, het lukt niet met de originele tools, maar wel met externe tools. Goed om te weten en vreemd dat het niet met de originele software kan.

• drigdrig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-11-2020
Gisteren mijn Xiaoma Amazfit Bip ontvangen. Enthousiast de app gedownload en de watch via Bluetooth verbonden met mijn Huawei P7-L10. Maar.. er gebeurt niets. De Amazfit Bip of anders om maakt geen verbinding met mijn mobiel. De Huawei heeft een Android versie 4.4.2, dus dat moet lukken. Ik leg mijn mobiel vlak naast het horloge. Mijn mobiel herkent wel allerlei andere apparaten, maar niet het horloge.
Wie heeft deze ervaring ook?

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:38
drigdrig schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:17:
Gisteren mijn Xiaoma Amazfit Bip ontvangen. Enthousiast de app gedownload en de watch via Bluetooth verbonden met mijn Huawei P7-L10. Maar.. er gebeurt niets. De Amazfit Bip of anders om maakt geen verbinding met mijn mobiel. De Huawei heeft een Android versie 4.4.2, dus dat moet lukken. Ik leg mijn mobiel vlak naast het horloge. Mijn mobiel herkent wel allerlei andere apparaten, maar niet het horloge.
Wie heeft deze ervaring ook?
Mhmm heb zelf een mi band 2 (ook de mi app) moest ik bij profile (onderin de app) en dan heb je een optie add device en dan kan je hem pairen met de app. Heb je dit zo gedaan? Of alleen maar net bluetooth verbonden en de app aangezet? Want dan doet hij niks.

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-05 11:42
Nou, hier komt de Bip ook (hopelijk snel) ter vervanging van de Mi Band 2. Vooral het feit dat je hem standalone kunt gebruiken en dat ie gps heeft is echt een grote vooruitgang.

Ben ook erg benieuwd naar de hartslagsensor, of die iets vooruit is gegaan (iemand hier die daar meer over kan vertellen?). Bij de band2 wil het namelijk nog wel eens een beetje haperen, of de hartslag exact aan mijn stapfrequentie zijn (wat niet klopt :)).

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-06 10:00
Ook bij mij gebrickt naar 1.5 week gebruiken. De Mi Fit App gaf aan dat er een update was. Na de update een spaanse tekst over verbinding maken. Echter krijg ik hem niet meer verbonden. Als ik dit oplos via gadgetbridge verpest Mi Fit dit automatisch weer door de auto update.

De 1.5 week dat het horloge werkte was wel geweldig! Wat een fijn ding! Echter is de Mi Fit App + auto update vrij waardeloos. China kwaliteit..

Met de Xiaomi telefoons heb ik een betere ervaring.

[Voor 24% gewijzigd door StormRider op 14-02-2018 19:58]

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-05 11:42
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de update wel goed gaat als je je systeem op engels zet. Is dat erg lastig? Zou namelijk nog eens het proberen waard kunnen zijn.

Hopelijk is het opgelost voordat ik die van mij binnen krijg :). Met de Mi Band 2 en MiFit app nog geen enkel probleem gehad overigens. Dus zo waardeloos is het doorgaans niet hoor ;)

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Gadgetbridge, zie ik hier enkele keren voorbij komen inclusief problemen met de Bip. Mijn advies: gebruik die externe tool pas als je je Bip helemaal onder controle hebt en een tijdje hebt draaien. Dan weet je zeker dat het probleem niet wordt veroorzaakt door de Bip.

Ik zag ook problemen met pairen, helaas geeft eigenlijk niemand met feedback over de oplossing. De enige oplossing leek gerelateerd te zijn aan wat aanpassingen in Gadgetbridge.

Gebruik gewoon de originele Mi Fit app en geen externe tools, want je maakt het vooral moeilijk voor jezelf als je er niet uitkomt.

• ezra070
StormRider schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:55:
Ook bij mij gebrickt naar 1.5 week gebruiken. De Mi Fit App gaf aan dat er een update was. Na de update een spaanse tekst over verbinding maken. Echter krijg ik hem niet meer verbonden. Als ik dit oplos via gadgetbridge verpest Mi Fit dit automatisch weer door de auto update.

De 1.5 week dat het horloge werkte was wel geweldig! Wat een fijn ding! Echter is de Mi Fit App + auto update vrij waardeloos. China kwaliteit..

Met de Xiaomi telefoons heb ik een betere ervaring.
Een kort berichtje vanuit een overvolle trein:

De laatste Mi Fit update heeft correcte firmware. De 2 updates hiervoor waren niet stabiel en/of veroorzaakte de foutmelding die jij krijgt.

Met Gadgetbridge kan je de laatste firmware er opzetten (zie bijv mijn eerdere post hier), vervolgens je BIP een factory reset geven en uiteindelijk opnieuw verbinden via de Mi Fit app (wat @Kiswum eigenlijk al zegt).

• StormRider
ezra070 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:40:
[...]

Een kort berichtje vanuit een overvolle trein:

De laatste Mi Fit update heeft correcte firmware. De 2 updates hiervoor waren niet stabiel en/of veroorzaakte de foutmelding die jij krijgt.

Met Gadgetbridge kan je de laatste firmware er opzetten (zie bijv mijn eerdere post hier), vervolgens je BIP een factory reset geven en uiteindelijk opnieuw verbinden via de Mi Fit app (wat @Kiswum eigenlijk al zegt).
Bedankt voor de tip. Ik had 2 dagen terug een update van MiFit. Die heeft helaas niet geholpen. Is er sinds die tijd ook een nieuwe firmware update?

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Gisteren werd onverwacht de Bip voor mijn vrouw bezorgd.

Deze eerst een tijd aan de lader en toen gekoppeld met haar iPhone.

Dat ging vrij makkelijk waarna er een grote update (bestaande uit 3 delen) werd gepushed.

Na een 10 a 15 min. (gevoelsmatig) was de Bip klaar voor gebruik.

Moet zeggen dat het er allemaal eenvoudig maar wel zeer gebruiksvriendelijk uit ziet.

Wat ik jammer vindt is dat de behuizing wel enorm "goedkoop" en "plastic" aanvoelt en smoelt.

Maar je kan voor die prijs niet meer verwachten.

Ik ben wel onder de indruk van de Bip en ga, als er weer een aanbieding is, deze zeker ook voor mijzelf bestellen.

• ezra070
@i2Paq, moet eerlijk zeggen dat ik de behuizing ook erg plastic vind, maar totaal geen ramp.
Horloge is lekker licht en hij voelt stevig aan.
StormRider schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 21:20:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik had 2 dagen terug een update van MiFit. Die heeft helaas niet geholpen. Is er sinds die tijd ook een nieuwe firmware update?
Is dezelfde firmware, nieuwer is er helaas niet.
Maar, opnieuw flashen (met bijv. dus Gadgetbridge) -> factory reset (dit doe je vanaf je BIP) -> opnieuw koppelen met de Mi Fit app (doe dan voor de zekerheid Gadgetbridge uit) moet de oplossing zijn.

[Voor 12% gewijzigd door ezra070 op 16-02-2018 09:37]

• StormRider
ezra070 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:34:
@i2Paq, moet eerlijk zeggen dat ik de behuizing ook erg plastic vind, maar totaal geen ramp.
Horloge is lekker licht en hij voelt stevig aan.

[...]

Is dezelfde firmware, nieuwer is er helaas niet.
Maar, opnieuw flashen (met bijv. dus Gadgetbridge) -> factory reset (dit doe je vanaf je BIP) -> opnieuw koppelen met de Mi Fit app (doe dan voor de zekerheid Gadgetbridge uit) moet de oplossing zijn.
Als ik hem via Gadgetbridge downgrade naar de 1e versie blijf ik in connection mode(Engels) Open in de app dan begint hij automatisch met updaten waarna hij weer vast zit. Ik krijg eigenlijk niet de kans om de factory reset uit te voeren.

Welk bestand heb je gebruikt voor de flash? Zou je deze eventueel willen delen?

• Niet online
Had toch de ticwatch besteld (als upgrade van mijn mi band 2) en ontvangen en mogen ervaren. Helaas heeft de smartwatch met Android wear me teleurgesteld, accuduur was teleurstellend en had me android wear toch wat anders voorgesteld maar vind het op dit moment helaas nog niet super werken.

Deze nu terug gestuurd en de amazfit bip besteld, Ben benieuwd maar denk wel dat dit een waardige opvolger is van mijn mi band 2.

Vraagje, gaat de data in de mi fit app verloren? Ik bedoel je goals enzo als je een nieuwe apparaat koppelt en je de mi band 2 moet ontkoppelen.

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-06 08:59

zerocool82

Ignorance causes chaos

Hierbij nog enkele reviews: Techrvw een 7.8, Professionalreview een 8.9, Chinahandys een beste koop tip, Mobi-test.de een 8.8, Tutureview een 9.2, Lesbonstuyauxgeeks een 9.3, Pandatech een 9.5 en Chezcyril.

Uiteraard is het bij aantal de vraag in hoeverre de review nog echt onafhankelijk is of dat ze er baat bij hebben dat ze meer gratis producten krijgen toegestuurd of besteld via de link op de betreffende websites. Wel zitten er een aantal uitgebreide reviews bij.

Hierbij tevens een goede vergelijking tussen de Xiaomi Amazfit Bip, Pace, Arc, Cor Band:

[Voor 5% gewijzigd door zerocool82 op 17-02-2018 13:20]

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Nu ook getest bij Wearable.

De Amazfit Bip krijgt drie van de vijf sterren. Het zit ze bij Wearable volgens mij wel dwars dat de Amazfit Bip zoveel gelijkenissen vertoont met de Apple Watch.
The Amazfit Bip is sold as a budget smartwatch with great battery life, and that's exactly what you're getting here. You also get sleep tracking, heart rate and GPS, all of which perform admirably for the price, but features beyond that are very limited. Its design is also extremely lacking in originality and material, despite its comfort and lightness. The battery life may be worth all these negative points though, as having a month-long watch is a blessing
Hit
Great battery life
Light and comfortable
Super cheap
Miss
Plasticky design
Limited features
Ugly interface

[Voor 6% gewijzigd door zerocool82 op 18-02-2018 09:05]

• rens-br
Ik heb wat berichten verplaatst naar
[Xiaomi Huami Amazfit Bip] Levertijd & Prijzen. Aanbiedingen horen in dat topic thuis.

• DaveD1109
i2Paq schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 08:58:
Gisteren werd onverwacht de Bip voor mijn vrouw bezorgd.

Deze eerst een tijd aan de lader en toen gekoppeld met haar iPhone.

Dat ging vrij makkelijk waarna er een grote update (bestaande uit 3 delen) werd gepushed.

Na een 10 a 15 min. (gevoelsmatig) was de Bip klaar voor gebruik.

Moet zeggen dat het er allemaal eenvoudig maar wel zeer gebruiksvriendelijk uit ziet.

Wat ik jammer vindt is dat de behuizing wel enorm "goedkoop" en "plastic" aanvoelt en smoelt.

Maar je kan voor die prijs niet meer verwachten.

Ik ben wel onder de indruk van de Bip en ga, als er weer een aanbieding is, deze zeker ook voor mijzelf bestellen.
Werkt de mi fit app ook met apple HealthKit? Staat namelijk wel in de beschrijving van de app in de store maar kan er op internet niets over vinden.

DaveD

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

DaveD1109 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 09:52:
[...]

Werkt de mi fit app ook met apple HealthKit? Staat namelijk wel in de beschrijving van de app in de store maar kan er op internet niets over vinden.
Ik zie in Apple Health dat je de Mi Fit App. als bron kunt gebruiken dus ik denk dat prima samenwerkt.

Edit: Daarnaast kun je in de Mi Fit App. ook lezen hoe te syncen met Apple Health.

[Voor 10% gewijzigd door i2Paq op 18-02-2018 14:29]

• DaveD1109
i2Paq schreef op zondag 18 februari 2018 @ 14:26:
[...]

Ik zie in Apple Health dat je de Mi Fit App. als bron kunt gebruiken dus ik denk dat prima samenwerkt.

Edit: Daarnaast kun je in de Mi Fit App. ook lezen hoe te syncen met Apple Health.
Top! Heb hem inmiddels besteld!

DaveD

• StormRider
De melding 'Conectese a la aplicacion' eindelijk opgelost!

* zet gedurende de onderstaande stappen de taal van de telefoon op Engels (UK), en zorg dat de Amazfit BIP bij stap 1 is ontkoppelt bij bluetooth apparaten

Volgorde
1. APK MiFit 3.3.0.2 gedownload via APKmirror (Werkbare Gadgetbridge firmware voor downgrade en reparatie)
2. Daarna unzippen met bv Winrar
3. Navigeer naar: Assets -> en kopieer de volgende bestanden naar de telefoon: Mili_chaohu.res/Mili_chaohu.fw
4. Koppel de Amazfit BIP met de app Gadgetbridge (Verder niks doen)
5. Installeer ES File storage op de telefoon en open de 2 bestanden. Eerst de Firmware(Fw) en daarna de Resource(rs) file.
6. Daarna de apps verwijderen en de en de laatste MiFit app downloaden en installeren op de telefoon. Wederom van APKMirror. De versies van APKmirror zijn nieuwer dan in de PlayStore. De Amazfit Bip wordt daarna ge-update naar de laatste versie!

Hola, hij werkt als het goed is weer >:)

[Voor 53% gewijzigd door StormRider op 19-02-2018 10:51]

• CoachKoos
StormRider schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:18:
De melding 'Conectese a la aplicacion' eindelijk opgelost!
Ik heb van het weekend de Bip besteld. Hopelijk snel deze kant op....

Enig idee of je bij de installatie van een nieuwe ook op moet letten om de melding te voorkomen?

• StormRider
CoachKoos schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:27:
[...]

Ik heb van het weekend de Bip besteld. Hopelijk snel deze kant op....

Enig idee of je bij de installatie van een nieuwe ook op moet letten om de melding te voorkomen?
Jazeker, de APK van de playstore is niet de meest recente. Voor de zekerheid zou ik de laatste versie van APKmirror downloaden. Voor meer info mag je gerust een PM sturen.

• dimmak
Ik heb vorige week donderdag mijn Bip binnengekregen en met de nieuwste versie van MiFit uit de Play Store had ik verder geen problemen. Moest even updaten, maar werkt perfect.

Hij zit comfortabel rondom mijn pols, beter dan de Fitbit Blaze. Ik hou hem dus zeker om. Ook in combinatie met de Mi Scale heb ik nu al mijn data binnen de MiFit app. Ik ben tevreden. :)

• StormRider
dimmak schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:04:
Ik heb vorige week donderdag mijn Bip binnengekregen en met de nieuwste versie van MiFit uit de Play Store had ik verder geen problemen. Moest even updaten, maar werkt perfect.

Hij zit comfortabel rondom mijn pols, beter dan de Fitbit Blaze. Ik hou hem dus zeker om. Ook in combinatie met de Mi Scale heb ik nu al mijn data binnen de MiFit app. Ik ben tevreden. :)
Dat geven meer tweakers aan. Echter gaat dit niet voor iedereen op... Wellicht is dit afhankelijk van de geleverde firmware. Dit kan uiteraard per device verschillen.

• rens-br
Ik heb wat posts verplaatst naar: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Accessoires. Berichten over bandjes horen daar thuis!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:48
Sinds enkele weken ook een amazfit bip rond mijn pols. Vind ik een top gadget (prijs, kwaliteit, info, looks) en werkt prima bij mij.

Kom van de mi band 2 (was prijs/kwaliteit ook dik in orde) die ik heb doorgegeven aan mijn vrouw.

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:00
zerocool82 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 08:37:
Nu ook getest bij Wearable.

De Amazfit Bip krijgt drie van de vijf sterren. Het zit ze bij Wearable volgens mij wel dwars dat de Amazfit Bip zoveel gelijkenissen vertoont met de Apple Watch.

[...]

[...]

[...]
Voornamelijk 'subjectieve' nadelen dus. Wat maakt mij het nu uit dat het op een Apple Watch lijkt. Gezien de prijs moet je dolblij zijn dat je iets krijgt dat 'lijkt' op een premium product. Verder is de accuduur en het gewicht gewoon een enorme plus. Dat zij dat als 'lelijk' zien, prima. Ik zie dit voor 5 tientjes als een enorm goede deal en ook een mooi product.

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Brammos85 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:29:
[...]

Voornamelijk 'subjectieve' nadelen dus. Wat maakt mij het nu uit dat het op een Apple Watch lijkt. Gezien de prijs moet je dolblij zijn dat je iets krijgt dat 'lijkt' op een premium product. Verder is de accuduur en het gewicht gewoon een enorme plus. Dat zij dat als 'lelijk' zien, prima. Ik zie dit voor 5 tientjes als een enorm goede deal en ook een mooi product.
Helemaal eens, vandaar dat ik het ook benoemde. Als je hier rekening mee houdt, dan blijven er eigenlijk in deze review geen nadelen ('Miss') meer over.

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:48
"bang for buck" is hier volledig van toepassing

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 10:24
eerst een fitbit ionic gekocht, en dat was de grootste miskleun in m'n smartwatch historie. Nu deze aangeschaft, en wat een verademing ! batt verbruik is serieus goed, alle notificaties werken, heeft ook meer functies betreffende tel vinden, en je apps instellen. Wat een geweldig ding!

• MarcelP102
  • Niet online
Heeft iemand het al aangedurfd er mee te zwemmen? Ik lees dat die max 30 minuten 1m onder water kan, maar of dit ook voor langere tijd goed gaat in chloorwater is de vraag... Met de IP68 score zou dat toch wel moeten kunnen? De andere horloges die dit wel kunnen gaan helaas veel korter mee en zijn vele malen duurder..

[Voor 6% gewijzigd door MarcelP102 op 24-02-2018 14:48]

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Op Amazfitwatchfaces.com is een reeks wachtfaces te vinden :) Enkele voorbeelden:

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 10:24
net even zitten kijken, maar dat installeren is wel een dingetje. de bewuste map kan ik bv niet vinden op mn android 6.

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
DIKKEHENK schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 18:00:
net even zitten kijken, maar dat installeren is wel een dingetje. de bewuste map kan ik bv niet vinden op mn android 6.
ik ook niet..

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wat een enorm hoog Pebble gehalte!

Niet alleen de looks van de watchfaces maar de looks van die site.

• CoachKoos
i2Paq schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 20:37:
[...]

Wat een enorm hoog Pebble gehalte!

Niet alleen de looks van de watchfaces maar de looks van die site.
Haha, nou zeg....deja vu!

Vond de kracht van de Pebble altijd ook de community. Zou mooi zijn als dat bij de Bip ook zo gaat worden.

• voorstad
  • Laatst online: 15:33
Ik vraag me af of dit een alternatief kan zijn voor een fietscomputer. Kan iemand een screenshot plaatsen van de "workout cycling" om te zien welke gegevens (snelheid, afstand etc.) getoond worden? En weet iemand of de GPS track eenvoudig met Strava te delen is? Alvast dank!

Dit is wat ik kan vinden: https://ciclistarodando.c...it-bip-bicicleta-piscina/

[Voor 15% gewijzigd door voorstad op 26-02-2018 14:43]

• CoachKoos
Hier nog wat Tutorials voor de Bip!
https://forum.xda-develop...e-music-controls-t3746967

Tasker integratie, muziek aansturen, telefoon beantwoorden etc.

Meeste tutorials maken gebruik van de de app Tools & Amazfit.

[Voor 22% gewijzigd door CoachKoos op 27-02-2018 12:35]

• Drolbert
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-05 22:07
Enig idee of de watchfaces ook via iOS aan te passen zijn? Zie enkel mogelijkheden voor Android ;(

• DJustin
  • Laatst online: 15:25
CoachKoos schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:34:
Hier nog wat Tutorials voor de Bip!
https://forum.xda-develop...e-music-controls-t3746967

Tasker integratie, muziek aansturen, telefoon beantwoorden etc.

Meeste tutorials maken gebruik van de de app Tools & Amazfit.
Ik heb de app even gedeinstaleerd, omdat ik een batterij drain issue had. Ik draai nu puur stock met standaard WF. Ik ga langzaam uitbreiden om te kijken wat nu de grootste energie verbruiker was. 7% op 1 dag is iets te veel van het goede.

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 14:52
Mijn Bip moet één dezer dagen toekomen, maar (and I should have know) ik kom nu tot de vaststelling dat er nul calendar/agenda/event support is. Hopelijk komt dat er wel snel, want dit maakt hem (voor mij alvast) voorlopig geen Pebble vervanging :|

• rens-br
NuKeM schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:27:
ik kom nu tot de vaststelling dat er nul calendar/agenda/event support is.
Wat bedoel je hiermee?

• NuKeM
Een overzicht hebben van al de aankomende kalender events (begin-, eindtijd en titel) + extra data op aanvraag (bv. locatie en omschrijving). Zoals de Timeline op de Pebble dus. Als het even kan ook met keuze van welke kalenders je wil synchroniseren met je toestel :)
De Pebble kon ook leuk 15 minuten voor een agendapunt een soort notificatie geven die onderin de watchface kon blijven staan en aftelde naar het event, dat was bijzonder praktisch.
Bij de Bip zie ik niets van dit alles, ook niet om bv. de eerstkomende afspraak op een watchface weer te geven.
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik hoop dat de Bip die functionaliteit in de toekomst toch krijgt (al dan niet minimaal).

• DJustin
  • Laatst online: 15:25
Ik ben een tijdje geleden begonnen met custom WF van Fafa.

Echter heb ik bij de orginele WF een battery drain van ongeveer 2% per 24uur. Met bovenstaande WF heb ik een batterydrain die dichterbij de 7% per 24u ligt.

Iemand een idee of elke WF dit heeft, of dat dit specifiek voor deze geld. De WF is geinstaleerd via Notify and Fitness. Ik heb de app Notify and Fitniss niet (meer) draaien, om te kijken of de battery drain echt van de WF afkomt en niet van de app zelf.

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 06:37

Wokker

De avond wokkel

Ik zit twijfelen om dit horloge aan te schaffen voor tijdens het hardrennen. Wat mij niet duidelijk wordt is of ik tijdens het hard lopen ook mijn huidige gemiddelde snelheid (aantal min per km) en totaal gemiddelde snelheid te zien. Kan iemand vertellen of dit kan?

Het oneindige X 0

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-05 22:43
Hoe zit het met de continue hartslagmeting? Is deze een beetje precies?
Kan het uurwerk dienen als vervanger van een hardloophorloge van Garmin?
Herkent het uurwerk automatisch sportprestaties?

• rens-br
DJustin schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:19:
Ik ben een tijdje geleden begonnen met custom WF van Fafa.
[afbeelding]

Echter heb ik bij de orginele WF een battery drain van ongeveer 2% per 24uur. Met bovenstaande WF heb ik een batterydrain die dichterbij de 7% per 24u ligt.
De Mi Fit app geeft in ieder geval aan dat een custom WF meer batterij kan gebruiken. Nu weet ik ook niet wat voor scherm er precies in de Bip zit, maar als dit een soort van OLED is, verbruikt wit ook veel meer energie dan het zwart van de standaard WF.
NuKeM schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:55:
Een overzicht hebben van al de aankomende kalender events (begin-, eindtijd en titel) + extra data op aanvraag (bv. locatie en omschrijving). Zoals de Timeline op de Pebble dus. Als het even kan ook met keuze van welke kalenders je wil synchroniseren met je toestel :)
Ah ja dat zit er inderdaad allemaal niet in. Je kan de notificaties van je kalender natuurlijk wel doorzetten naar de Bip, waardoor je dus vanzelf een notificatie krijgt. Maar dat is niet helemaal hetzelfde als wat jij bedoeld.

[Voor 29% gewijzigd door rens-br op 02-03-2018 11:30]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• NuKeM
Mijn eerste ervaring is maar lauw, maar groeit wel in de positieve zin.
Ik gebruik mijn Bip nu in combinatie met de Amazfit Notify Pro app. Deze heeft zeer veel instelmogelijkheden, mogelijk kan ik een aantal zaken die me nu nog tegen steken via deze app wel verbeteren.

Al bij al doet alles wat rommelig en ruw aan. De Pebble was een prachtig geslepen diamant, de Bip moet duidelijk nog geslepen worden :)

In afwachting van mijn review alvast
Positief:
  • Ik vind hem mooi, licht en het scherm is duidelijk
  • Bandje valt goed mee, het is niet top (zoals het Garmin Vivoactive 3 bandje dat ik laatst aan had) maar zeker geen brol
  • Notificaties blijven in geheugen horloge (zoals bij Pebble), MAAR laat ze niet te lang staan of je moet ze allemaal doorscrollen om tot de clear all optie te komen ;)
Negatief:
  • Geen agenda gerelateerde zaken mogelijk
  • Nog niet mogelijk volgende zaken weer te geven op een watchface: of er ongelezen notificaties zijn en hoeveel, idem voor gemiste oproepen, batterijstatus smartphone
  • Geen acties mogelijk op notificaties (zoals dismiss zodat ze ook op je telefoon verdwijnen, of reply etc.)
  • Geen terugkoppeling mogelijk bij inkomende oproep (bv. versturen SMS dat je zal terugbellen)
  • Geen mogelijkheid vooraf ingestelde SMS-berichten te versturen (gebruik ik dagelijks op de Pebble om de vrouw te laten weten dat ik eraan kom ;) )
Negatief, maar mogelijk met de Amazfit Notify Pro app op te lossen
  • Notificaties zijn afgekort (korter dan de Pebble en over twee schermen verdeeld)
  • Notificatie blijft niet lang op het scherm hangen
  • Smileys etc. komen via Whatsapp binnen als een hoop vraagtekens, bij de Pebble niet
  • HR opname de ene keer uren niets, dan om de seconde, dan weer langer... staat nochtans ingesteld op continuous om de 30sec
  • Syncs tussen app en watch gebeuren niet automatisch op de achtergrond of toch niet volledig. App openen en best eerst manueel syncen dus. Dat doen anderen beter.
  • Sleep Like Android integratie niet 100%, zo kreeg ik elke minuut in mijn bed een notificatie (reminder?) dat ik moest gaan slapen... (dat terwijl Sleep Like Android niet tussen de toegelaten notificaties staat)
De betrouwbaarheid van de HR sensor ga ik nog eens toetsen met een ander goed toestel, maar dat is voor later.
Activity tracking moet ik ook nog eens testen (bij een eerstvolgende wandeling).

Nog veel om te testen en uit te prutsen dus :P

Trouwens mijn eerste watchface zelf gemaakt (kruipt wat tijd in, maar is te doen):

Hier te vinden voor de liefhebbers: https://amazfitwatchfaces.com/bip/view/?id=3538

Bij het maken van deze watchface viel me op dat de Pebble volgens mij behoorlijk meer kleuren native kan weergeven? Ik kan fout zijn, maar bij de Bip zijn dat er 8 en de rest is een (lelijke pixel) mix.

Voor de mensen die een eigen watchface willen maken:
AmazfitBipTools: https://bitbucket.org/valeronm/amazfitbiptools/downloads/
JSON info: http://amazfitcentral.com...including-some-json-docs/
Simulator: https://v1ack.github.io/watchfaceEditor/

Woordje uitleg:
  1. Download een .bin file van een favoriete watchface
  2. Drop deze in je windows explorer op de AmazfitBipTools WatchFace.exe. De .bin file wordt 'uitgepakt' in een eigen folder
  3. Surf naar de simulator hierboven en selecteer al de images en de JSON in die folder
  4. In de JSON-file kan je images van plaats veranderen of eigenschappen wijzigen. De images zelf kan je bv. met Paint.Net zelf aanpassen of bijmaken
  5. Als je klaar bent, zorg dan dat de JSON-file op je PC overeenkomt met deze in de simulator
  6. Om nu terug een .bin-file te maken die naar je horloge kan, moet je simpelweg je JSON-file terug droppen op de AmazfitBipTools WatchFace.exe. Deze maakt dan enkele leuke voorbeeld-afbeeldingen van je watchface en de .bin-file zelf aan in diezelfde folder
Have fun :)

[Voor 16% gewijzigd door NuKeM op 02-03-2018 12:44. Reden: Eigen watchface maken uitleg toegevoegd]

• dimmak
NuKeM schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:13:
Voor de mensen die een eigen watchface willen maken:
AmazfitBipTools: https://bitbucket.org/valeronm/amazfitbiptools/downloads/
JSON info: http://amazfitcentral.com...including-some-json-docs/
Simulator: https://v1ack.github.io/watchfaceEditor/

Woordje uitleg:
  1. Download een .bin file van een favoriete watchface
  2. Drop deze in je windows explorer op de AmazfitBipTools WatchFace.exe. De .bin file wordt 'uitgepakt' in een eigen folder
  3. Surf naar de simulator hierboven en selecteer al de images en de JSON in die folder
  4. In de JSON-file kan je images van plaats veranderen of eigenschappen wijzigen. De images zelf kan je bv. met Paint.Net zelf aanpassen of bijmaken
  5. Als je klaar bent, zorg dan dat de JSON-file op je PC overeenkomt met deze in de simulator
  6. Om nu terug een .bin-file te maken die naar je horloge kan, moet je simpelweg je JSON-file terug droppen op de AmazfitBipTools WatchFace.exe. Deze maakt dan enkele leuke voorbeeld-afbeeldingen van je watchface en de .bin-file zelf aan in diezelfde folder
Have fun :)
Haha, nice. Ga ik morgen even mee aan de slag.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Trouwens mijn eerste watchface zelf gemaakt (kruipt wat tijd in, maar is te doen):
[afbeelding]
Hier te vinden voor de liefhebbers: https://amazfitwatchfaces.com/bip/view/?id=3538
Mooi!

Ik kan niet wachten tot je hem helemaal "af" hebt met alles in je To-Do lijstje O-)

Hopelijk is dat voordat mijn Bip binnen is want die heb ik vandaag besteld!

Edit: Ah! Ik zie nu de CleanStyle_v2 :)

Mijn vrouw is reuze enthousiast over de Bip die zij gebruikt voor haar werk (Eigenaar Curves vestiging).

Zij wilde een ander bandje en toen maar meteen de knoop doorgehakt.
Zelf ook meteen een ander bandje besteld.

We keken ook naar een Scale 2 maar besloten een Medisana BS440 Connect te nemen. Ietsje meer mogelijkheden + ook een integratie met Apple Health.
Nu heeft de Scale 2 dat ook meen ik maar de Medisana bied meer. Hij is wel duurder.

[Voor 6% gewijzigd door i2Paq op 03-03-2018 15:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NuKeM
Ondertussen weer enkele watchfaces uitgebracht, nu en in de toekomst te vinden onder mijzelf als auteur.

Blijkt dus dat de Bip inderdaad maar 8 kleuren 'native' kan weergeven en de Pebble 64 :| We zullen er maar mee leren leven :)

Verder ook gemerkt dat gemiste oproepen (met de Notify app) niet in de notifications terecht komen (je kan enkel een (vervelende) reminder instellen dat iemand je heeft proberen bellen).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nestroreen
  • Laatst online: 01-04-2019
Ik vind op internet heel veel verschillende watchfaces voor de Bip. Wat ik alleen nog niet heb gevonden is een watchface waarop het weeknummer wordt vermeld. Is iemand er al een tegen gekomen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NuKeM
Omdat het blijkbaar niet mogelijk is (ik zie de optie noch in de online creator, noch in een tool van een Italiaan).

• rens-br
De Bip is hier inmiddels bijna één week binnen en tot nu toe ben ik er echt erg tevreden over. Het scherm is al een hele grote verbetering met de Mi Band 2. Dat niet alleen maar dit voelt ook een stuk meer als een smartwatch. Ik ben nog bezig met een review en zal jullie op de hoogte stellen wanneer deze af is.

Waar ik alleen niet helemaal uitkom is het kompas. Op het kompass scherm staat het oneindig-teken met de melding 'Follow the pattern to calibrate'. Wat ik ook probeer, ik krijg die melding niet weg en ook geen kompass te zien. Is een van jullie dit wel gelukt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:42
rens-br schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:32:
[...]

Waar ik alleen niet helemaal uitkom is het kompas. Op het kompass scherm staat het oneindig-teken met de melding 'Follow the pattern to calibrate'. Wat ik ook probeer, ik krijg die melding niet weg en ook geen kompass te zien. Is een van jullie dit wel gelukt?
Na een beetje draaien ging het calibratie scherm vanzelf weg en werkt het kompas naar behoren. (y)

• rens-br
guapper schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:44:
Na een beetje draaien ging het calibratie scherm vanzelf weg en werkt het kompas naar behoren. (y)
Een rondje draaien hielp inderdaad, dankje! Kompas werkt vrij goed, maar hij is niet heel erg vlug.
• Sleep Like Android integratie niet 100%, zo kreeg ik elke minuut in mijn bed een notificatie (reminder?) dat ik moest gaan slapen... (dat terwijl Sleep Like Android niet tussen de toegelaten notificaties staat)
Bedankt voor je eerste ervaringen!

Ik neem aan dat de app die je noemt: Google Play: Notify & Fitness for Amazfit, is? Dit probleem heb ik inderdaad ook, maar ligt volgens mij niet aan de Bip, maar aan Sleep as Android of Notify & Fitness, ik had dit exact zelfde probleem ook met de Mi Band 2 namelijk. Ik heb dit tijdelijk 'opgelost' door in Sleep as Android aan te geven dat hij geen 'naar bed' melding meer mag geven.

[Voor 58% gewijzigd door rens-br op 08-03-2018 11:07]

• Deelbas
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-07-2018
Heb nu al een paar weken de Bip. Fantastische vervanging van de Pebble!

Zit alleen met een probleem dat ik nog niet opgelost heb. Zodra ik een activiteit activeer zoals fietsen blijft de belichting van het scherm continu aan. Als ik dan de activiteit stop lijkt het net alsof hij aanraking registreert want als ik op de terug knop druk opent hij automatisch weer een nieuwe activiteit...

Iemand die dit ook heeft (gehad?) En een fix heeft? Hij deed dit aan het begin overigens niet.

• NuKeM
Ik begin mijn Pebble toch te missen. De Bip krijgt nog even enige tijd de kans. Hij heeft nu bijna een hele week via de Mi Fit app gedraaid nadat de Notify&Fitness app mij toch wat te buggy was. Maar ook via de Mi Fit app zijn er onhebbelijkheden (notificaties dan vooral)... Ik heb nu alles gereset en geef de Notify&Fitness weer een weekje de kans.
Mijn huidige gedacht is om hem terug in het doosje te doen en er een moederdag geschenk ofzo van te maken... Maar eerst nog een weekje de Bip nog alle kansen geven :)

Anoniem: 1049855

Wie kan mij antwoord geven op de volgende vragen:
1. Kan ik met de Bip een route lopen/fietsen en deze achteraf opvragen in bv googlemaps?
2. Hoe goed is het scherm leesbaar in de zon?
3. Is de Bip nauwkeurig met het meten van afstand en snelheid?

Ik twijfel namelijk tussen de Bip en de Garmin vivoactive hr......
Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen en winkels: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Levertijd & Prijzen
- Bandjes, cases en screenprotectors: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Accessoires
- Bip S: [Amazfit Bip S] Ervaringen & Discussie

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee