Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

• oetgrunn
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 01-12 00:27
Marloestilburg schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:22:
Ik heb twee vragen, hopelijk kan iemand me helpen. In de mi fit app staat op een gegeven moment: 'gedragstags'. Ik probeer deze uit, maar elke keer als ik op de finishvlag druk, zegt hij dat hij de gegevens niet over kan nemen. Meerdere malen geprobeerd op allerlei manieren, maar hij blijft het niet opslaan. Wat zijn gedragstags en hoe kan ik er voor zorgen dat hij ze wél op slaat? 

Daarnaast krijg ik elke keer notificaties binnen als ik een appje krijg. Dat wil ik NIET. Ook hier al alles geprobeerd, in de app aangegeven dit niet te willen en ook via mijn instellingen van mijn telefoon aangegeven dat de Amazfit alleen toegang mag hebben tot mijn locatie etc. Maar ik blijf ze binnen krijgen...

Hopelijk kan iemand me antwoorden geven..
Die gedragstags lijkt heel erg op het gebruik van de gezondheidsapp van Huawei/Emui, dus gebruik van je telefoon om te tracken, zonder Bip Ik neem aan dat je hem lang genoeg gebruikt? Beneden een bepaalde afstand of tijd kun je nl. niets registreren, ik weet niet precies hoe ver/lang dat is.
Hier https://in.c.mi.com/thread-233115-1-0.html staat er ook nog iets over.
Vwb. meldingen, in het Bip scherm van de app staat bij mij (nadat je ergens halverwege in het scherm op meer > hebt geklikt) alles op uit en gebeurtenis reminder op geen herr., ik heb ook geen belang bij meldingen ed. op de Bip.
Als je trouwens alleen de Bip gebruikt voor tracken van een activiteit hoef je de app geen toegang te geven tot locatie, na je activiteit sync je Bip en alles staat in de app.
Welke firmware versie gebruik je? Laatste versie is 1.1.5.56 (voor de Bip dan), als je die niet hebt of nog niet aangeboden kreeg kun je de app even verwijderen en weer opnieuw installeren, dat heb ik gedaan zonder verlies van historie (Android). Wat je ook nog kunt proberen is de Amazfit app gebruiken, zie eerdere posts, die werkt ook goed alleen gaat updaten wat anders.

• Marloestilburg
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 19-09 10:29
oetgrunn schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:37:
[...]

Die gedragstags lijkt heel erg op het gebruik van de gezondheidsapp van Huawei/Emui, dus gebruik van je telefoon om te tracken, zonder Bip Ik neem aan dat je hem lang genoeg gebruikt? Beneden een bepaalde afstand of tijd kun je nl. niets registreren, ik weet niet precies hoe ver/lang dat is.
Hier https://in.c.mi.com/thread-233115-1-0.html staat er ook nog iets over.
Vwb. meldingen, in het Bip scherm van de app staat bij mij (nadat je ergens halverwege in het scherm op meer > hebt geklikt) alles op uit en gebeurtenis reminder op geen herr., ik heb ook geen belang bij meldingen ed. op de Bip.
Als je trouwens alleen de Bip gebruikt voor tracken van een activiteit hoef je de app geen toegang te geven tot locatie, na je activiteit sync je Bip en alles staat in de app.
Welke firmware versie gebruik je? Laatste versie is 1.1.5.56 (voor de Bip dan), als je die niet hebt of nog niet aangeboden kreeg kun je de app even verwijderen en weer opnieuw installeren, dat heb ik gedaan zonder verlies van historie (Android). Wat je ook nog kunt proberen is de Amazfit app gebruiken, zie eerdere posts, die werkt ook goed alleen gaat updaten wat anders.
Hartelijk dank voor je reactie! Over de gedragstags; ik heb je link gelezen en ik denk dat het alleen voor een 'band' is. Ik weet niet wat dat is maar ik lees er veel over en ik heb die niet.

Ik heb inmiddels de app opnieuw geïnstalleerd en daarnaast ook de functie 'dnd' ontdekt. Ik heb dat nu altijd aan staan, en volgens mij werkt dat!

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07:19
De band is de Mi band, niet de bip dus. Voor jou dus idd niet relevant.

Mijn platencollectie op Discogs

• oetgrunn
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 01-12 00:27
Marloestilburg schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:01:
[...]

Hartelijk dank voor je reactie! Over de gedragstags; ik heb je link gelezen en ik denk dat het alleen voor een 'band' is. Ik weet niet wat dat is maar ik lees er veel over en ik heb die niet.

Ik heb inmiddels de app opnieuw geïnstalleerd en daarnaast ook de functie 'dnd' ontdekt. Ik heb dat nu altijd aan staan, en volgens mij werkt dat!
Geen dank hoor, graag gedaan. Die dnd had ik idd. niet meer aan gedacht, heb ik ook aan staan maar volgens mij kreeg ik ook geen notificaties met de dnd uit. Ik zal dat nog eens aanzetten en kijken wat er gebeurd.

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 09-12 12:41
Ik krijg weer de algemene melding op mijn BIP: "You have a new message, view it on your phone". Even de N&F app openen en ik kreeg weer de gehele melding te zien...

Niettemin irritant!

Nog meer mensen last van?

• PatrickV
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07:20
Ja heb er ook af en toe last van op mijn Huawei p10+

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:29
Ja, dit heb ik ook wel eens. Het lijkt erop dat de N&F app dan is afgesloten en de Bip het dan dus niet meer snapt.

• Leerick
  • Laatst online: 14-08 15:11
de laatste tijd lukt het niet om mijn loop/wandel gegevens te uploaden in de app
Hij geeft aan geen gegevens te vinden
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

• iisworks
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 06:14
Even een update over mijn ervaring met de laatste .56 update in de afgelopen weken: mijn problemen in wandel modus (track blijft "hangen", geen update van gegevens) zijn helemaal verdwenen en ik heb geen vreemde andere zaken meer kunnen ontdekken. Accuduur is nog steeds fantastisch, met 2-3 uur GPS aan gedurnende de week haal ik prima 4 weken!

Hartslagmeting bij hardlopen ben ik niet helemaal zeker van dat die correct is omdat die een stuk constanter lijkt dan wat ik op de Pace zag, maar 150 gemiddeld klinkt op zich aannemelijk en ik heb ook niet veel moeite genomen om dat verder te onderzoeken.

• CoachKoos
Nou....m'n BIP heeft gisteren weer het leven gelaten! Merkte dat de verlichting het niet meer deed nadat ik gedoucht had. Blijkt dus helemaal niets te doen, mijn scherm blijft "aan" staan op 21:39.

Mijn vorige BIP ruim een jaar gebruikt inclusief douchen en zwemmen en deze houdt het na nog geen 2 maanden al voor gezien.

1 voordeel dat ik m ditmaal via Belsimpel had besteld. Ga maar eens daar melden...

Hoop wel dat het onder de garantie valt, weet niet of ik een derde BIP durf te gokken. Goedkoop wordt duurkoop als je 3 horloges van € 60 aan moet schaffen zit je ook op € 180!

• Pierre_nr1
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:08
CoachKoos schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 07:52:
Nou....m'n BIP heeft gisteren weer het leven gelaten! Merkte dat de verlichting het niet meer deed nadat ik gedoucht had. Blijkt dus helemaal niets te doen, mijn scherm blijft "aan" staan op 21:39.

Mijn vorige BIP ruim een jaar gebruikt inclusief douchen en zwemmen en deze houdt het na nog geen 2 maanden al voor gezien.

1 voordeel dat ik m ditmaal via Belsimpel had besteld. Ga maar eens daar melden...

Hoop wel dat het onder de garantie valt, weet niet of ik een derde BIP durf te gokken. Goedkoop wordt duurkoop als je 3 horloges van € 60 aan moet schaffen zit je ook op € 180!
De Amazfit Bit is niet waterdicht, maar waterafstotend. Je hebt gewoon geluk gehad dat je vorige Bip het wel is blijven doen.

Van de dit van Amazfit :
'Amazfit Bip is resistant to dust, rain, splashing, and accidental submersion. It shouldn’t be used when you are taking a shower/bath, having a spa, swimming or in the sauna or steam room.

When you move your arm to begin swimming, water pressure can change quickly. It would be much higher than the static pressure at the depth of 1.5 meters and it’s possible water could force its way into the device.

When you are taking a shower/bath, rapid changes in temperature may cause expansion and contraction damaging the watch and its water-resistance rating. Shampoo, soaps and other liquids are highly corrosive to the wristband and the casing of the watch.'

• CoachKoos
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:03:
[...]

De Amazfit Bit is niet waterdicht, maar waterafstotend. Je hebt gewoon geluk gehad dat je vorige Bip het wel is blijven doen.
Geluk is een groot woord, volgens mij gebruiken de meeste Tweakers op dit forum de BIP onder douche, in bad en in het (zee)water.

De vorige heeft een zoute zee (de tweede keer) niet overleefd, die deed gelijk niets meer. Dat was mijn fout...

Bij deze is het scherm blijven hangen, dus hoeft niet de douche te zijn geweest. Ik douche echt 5 minuten en met sporten wordt het horloge natter van het zweten ;)

• Pierre_nr1
CoachKoos schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:12:
[...]

Geluk is een groot woord, volgens mij gebruiken de meeste Tweakers op dit forum de BIP onder douche, in bad en in het (zee)water.

De vorige heeft een zoute zee (de tweede keer) niet overleefd, die deed gelijk niets meer. Dat was mijn fout...

Bij deze is het scherm blijven hangen, dus hoeft niet de douche te zijn geweest. Ik douche echt 5 minuten en met sporten wordt het horloge natter van het zweten ;)
Dat andere Tweakers de Bip ook gebruiken tijdens het zwemmen en douchen is totaal niet relevant. Amazfit zegt duidelijk dat het niet voor zwemmen en/of douchen bedoeld is. Als ie het blijft doen is het geluk, niet meer en niet minder.

• CoachKoos
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:30:
[...]

Dat andere Tweakers de Bip ook gebruiken tijdens het zwemmen en douchen is totaal niet relevant. Amazfit zegt duidelijk dat het niet voor zwemmen en/of douchen bedoeld is. Als ie het blijft doen is het geluk, niet meer en niet minder.
In zoverre relevant dat zij geen storingen hebben na het douchen.... Als er bij en groot aantal mensen niets gebeurt is dat wel heel veel geluk ;)

In de handleiding staat trouwens minder hard, wordt gesproken over niet baden of zwemmen. Niet over douchen. Maar kan wel 30 minuten onder water:

This watch is protected against moisture and dust exposure to IP68, can withstand immersion under fresh water at room temperature to a depth of 1.5 meters for 30 minutes, but they are not suitable for bathing and swimming

• Pierre_nr1
CoachKoos schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:28:
[...]

In zoverre relevant dat zij geen storingen hebben na het douchen.... Als er bij en groot aantal mensen niets gebeurt is dat wel heel veel geluk ;)

In de handleiding staat trouwens minder hard, wordt gesproken over niet baden of zwemmen. Niet over douchen. Maar kan wel 30 minuten onder water:

This watch is protected against moisture and dust exposure to IP68, can withstand immersion under fresh water at room temperature to a depth of 1.5 meters for 30 minutes, but they are not suitable for bathing and swimming
Je bent zo stellig, je zal zeer waarschijnlijk een vergelijkend warenonderzoek hebben gedaan. Een 'groot aantal mensen'..... :)

Mijn quote komt ook rechtstreeks van Amazfit. Het maakt me verder ook niets uit, maar het is meer om andere mensen te waarschuwen.

• CoachKoos
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:43:
[...]

Je bent zo stellig, je zal zeer waarschijnlijk een vergelijkend warenonderzoek hebben gedaan. Een 'groot aantal mensen'..... :)
Jij bent het over geluk dat het horloge het nog doet... Ik zeg gewoon dat er heel veel geluk is dan blijkbaar!
Mijn quote komt ook rechtstreeks van Amazfit. Het maakt me verder ook niets uit, maar het is meer om andere mensen te waarschuwen.
Je zou zeggen dat mensen eerder de handleiding lezen, dan de site. Slecht dat er dan twee verschillende versies zijn van de waterdichtheid.

• Pierre_nr1
CoachKoos schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:56:
[...]

Jij bent het over geluk dat het horloge het nog doet... Ik zeg gewoon dat er heel veel geluk is dan blijkbaar!

[...]

Je zou zeggen dat mensen eerder de handleiding lezen, dan de site. Slecht dat er dan twee verschillende versies zijn van de waterdichtheid.
Zoek maar eens op 'IP68'........

• CoachKoos
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 23:03:
[...]

Zoek maar eens op 'IP68'........
Is het nou wat Amazfit op de site zegt, wat er in de handleiding staat of wat er bij IP68 (waterdicht!) staat :?

• CoachKoos
Vooralsnog mijn Pebble middels Rebble.io weer op gang gekregen totdat m'n Bip terug komt!

Muziek aansturen met mijn horloge is wel een feature die ik gemist heb! Andere kans nu weer geen GPS...

• Pierre_nr1
CoachKoos schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:56:
[...]

Is het nou wat Amazfit op de site zegt, wat er in de handleiding staat of wat er bij IP68 (waterdicht!) staat :?
De Amazfit Bip is 'water resistant', oftewel je kan 'm onderdompelen maar tegen stromend water is het niet bestand. De nieuwe Amazfit GTR is wel waterdicht, en dan ook zo'n 100 Euro duurder dan de BIP.

• Raypelsteeltje
  • Laatst online: 03:37
Hoi
Nieuw hier.

Het enige wat ik echt mis in vergelijk met m’n pebble time steel is.

1. Met 1 knop de vibratie uit en weer aan zetten
2. Fuzzy text watchface. (Geschreven NL tijd eg. Tien voor half twee)

Verder een topding.

Oh geen zonnebrand of deet op je bandje of kast want dat is funest voor beide.

Iemand hier die mij kan helpen met punt 1 en evt punt 2 ?

Vriendelijk bedankt.
Ray.

• rens-br
CoachKoos schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 07:52:

Dat is flink balen zeg! Wel bijzonder dat het kennelijk zo erg wisselt dan. Ik ben namelijk een van die personen die er gewoon alles mee doet. Zwemmen, douchen, badderen, afwassen, zout water, zoet water ding blijft het gewoon doen.
Welkom op Tweakers.
1. Met 1 knop de vibratie uit en weer aan zetten
Je bedoeld de notificaties? Je kan die niet uitschakelen via de knop, maar door op je watchface naar beneden te vegen van je DND aanzetten.
2. Fuzzy text watchface. (Geschreven NL tijd eg. Tien voor half twee)
Via Amazfitwatchfaces.com moet toch vast wel wat te vinden zijn?
Oh geen zonnebrand of deet op je bandje of kast want dat is funest voor beide.
Hoe bedoel je?
Vriendelijk bedankt.
Ray.
Het is niet nodig om in elke post de groetjes te doen, zie ook: Het algemeen beleid #groeten.

rens-br wijzigde deze reactie 26-08-2019 09:34 (30%)

• Raypelsteeltje
  • Laatst online: 03:37
Ah ok.
DND gevonden.
Maar de Nederlandse versie van geschreven tijd nog niet.

Qua Deet en zonnebrand,
Dat vreet het rubber aan.
Ik was op vakantie heerlijk aan het sprayen tot ik plots zag dat alle plastic en rubber onderdelen wat kleverig werden en aangevreten waren.
Schoongemaakt met warm water en wat zeep.
Maar de schade blijft.

• rens-br
Raypelsteeltje schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:40:
Ah ok.
DND gevonden.
Maar de Nederlandse versie van geschreven tijd nog niet.
Tja kwestie van goed zoeken (of zelf maken)
Qua Deet en zonnebrand,
Dat vreet het rubber aan.
Ik was op vakantie heerlijk aan het sprayen tot ik plots zag dat alle plastic en rubber onderdelen wat kleverig werden en aangevreten waren.
Schoongemaakt met warm water en wat zeep.
Maar de schade blijft.
Dat is flink balen. Gelukkig is het bandje te vervangen voor iets anders. Overigens gebruik ik best vaak zonnebrand, maar tot op heden nog een problemen mee gehad. Ik zal wel geluk hebben dan.

• voorstad
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09-12 19:01
Zou morgen dan eindelijk de Bip2 aangekondigt worden?

• rens-br
Kwa uiterlijk lijkt hij redelijk op de Bip, maar de specs zijn echt wel een heel stuk hoger / beter en heeft 'maar' een accuduur van 14 dagen. Tevens lijkt mij dat het prijspijl van 50~75 euro niet gehaald gaat worden, maar we gaan het morgen zien.

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:16

WCA

Voorheen: GreNade

rens-br schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:39:
[...]

Kwa uiterlijk lijkt hij redelijk op de Bip, maar de specs zijn echt wel een heel stuk hoger / beter en heeft 'maar' een accuduur van 14 dagen. Tevens lijkt mij dat het prijspijl van 50~75 euro niet gehaald gaat worden, maar we gaan het morgen zien.
Die interface ziet er ook redelijk uit alsof ie op een OLED scherm moet komen te draaien.

Als Huami nou eens komt met een horloge met een dikke accuduur (zoals de bip), een rond saffieren scherm dat altijd aan is (zoals de stratos 2S) dan wil ik die wel hebben in ieder geval.

It's easier to try, than to prove it can't be done

• rens-br
GreNade schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:53:
Die interface ziet er ook redelijk uit alsof ie op een OLED scherm moet komen te draaien.
Daar lijkt het inderdaad wel een beetje op. Dat zou waarschijnlijk ook de verminderde accuduur verklaren. Het AOD van de Bip is enorm zuinig door het ontbreken van de backlight.

• WCA

WCA

rens-br schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:01:
[...]

Daar lijkt het inderdaad wel een beetje op. Dat zou waarschijnlijk ook de verminderde accuduur verklaren. Het AOD van de Bip is enorm zuinig door het ontbreken van de backlight.
Precies, en eigenlijk is de backlight alleen nodig als je in het donker bent. Overdag is de backlight zowel op de bip als de stratos nauwelijks nodig.

Ik begrijp dan ook oprecht niet wat OLED displays nog op horloges doen, ze zijn onzuinig, slijtagegevoelig, en niet altijd aan.

• voorstad
Het lijkt er inderdaad op dat het een AMOLED display wordt, en dus eerder een nieuw model (alla GTR) in plaats van een BIP2. Jammer.

• rens-br
GreNade schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:02:
[...]

Precies, en eigenlijk is de backlight alleen nodig als je in het donker bent. Overdag is de backlight zowel op de bip als de stratos nauwelijks nodig.

Ik begrijp dan ook oprecht niet wat OLED displays nog op horloges doen, ze zijn onzuinig, slijtagegevoelig, en niet altijd aan.
Amoled is gewoon een stuk mooier om tegen aan te kijken dan het scherm van bijv. de Bip, dus vanuit dat oogpunt snap ik het wel. Maar ik heb liever een langere accuduur dan een perfect gecalibreerd amoled scherm.

rens-br wijzigde deze reactie 26-08-2019 14:32 (7%)

• WCA

WCA

rens-br schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:32:
[...]

Amoled is gewoon een stuk mooier om tegen aan te kijken dan het scherm van bijv. de Bip, dus vanuit dat oogpunt snap ik het wel.
Dat van de bip wel, maar ik moet zeggen dat het display op bijv. de Stratos gewoon harstikke mooi is.

Nee, het heeft niet dat contrast van een AMOLED, maar persoonlijk is me dat niet het verschil in batterijduur waard.

• CoachKoos
GreNade schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:02:
[...]

Ik draag nu (tijdelijk) weer mijn Pebble 2, maar merk wel dat het backlight een stuk minder fel is dan van de BIP.

Met de BIP kon ik nachts mijn pad "verlichten" en de speen van dochterlief makkelijk vinden onder d'r bedje... Met de Pebble moet ik er toch een lampje bij pakken ;-)

• koe161
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:26

koe161

koe(c)

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

• voorstad

• Milo44
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18-11 15:13
Welke Android app gebruiken jullie voor de synchronisatie tussen je telefoon en de Amazfit Bip?
Tot vorige week gebruikte ik iOS en had ik maar 1 keus (Mi Fit).
Echter ben ik sinds vd week overgestapt op Android en heb nu meerdere keuzes.

Als ik mij niet vergis zijn dat de volgende:

- Mi Fit
- Amazfit
- Amazfit & Tools
- Notify & Fitness

Vooralsnog gebruik ik nu ook Mi Fit maar dat hoeft niet per se.
Wat zijn jullie ervaringen? Ik hoor ze graag.

En even los daarvan: Als de Mi Fit applicatie gesloten is, ontvang ik geen WhatsApp/SMS notificaties meer, maar gaat ie wel trillen als ik gebeld wordt?
Iemand een verklaring voor? :?

Xiaomi Mi 9T met de Xiaomi.eu Stable ROM 10.3.14. In afwachting van LineageOS/HavocOS.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

rens-br schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:39:
[...]

14 dagen is best goed, ik ben wel benieuwd. Als ze hem veel duurder maken dan komt hij misschien weer te dicht bij de GTR (al lijkt Xiaomi daar nooit echt naar te kijken, met telefoons concureren ze ook continu met zichzelf).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• WCA

WCA

Marzman schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:36:
[...]

14 dagen is best goed, ik ben wel benieuwd. Als ze hem veel duurder maken dan komt hij misschien weer te dicht bij de GTR (al lijkt Xiaomi daar nooit echt naar te kijken, met telefoons concureren ze ook continu met zichzelf).
Waarschijnlijk geen always-on display alleen. Voor mij persoonlijk is dat een harde eis

• rens-br
GreNade schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:39:
Waarschijnlijk geen always-on display alleen. Voor mij persoonlijk is dat een harde eis
Dat geldt voor mij ook. Ben zo gewend aan het AOD van de Bip dat ik mij ga irriteren aan een scherm wat ik constant aan/uit moet zetten.
Marzman schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:36:
14 dagen is best goed, ik ben wel benieuwd.
Vergeleken met vele andere is 14 dagen echt heel erg goed. Echter haal ik met de Bip 30 tot 45 dagen (en soms zelfs 60 dagen) Daarmee vergeleken is 14 dagen ineens heel erg weinig.
Als ze hem veel duurder maken dan komt hij misschien weer te dicht bij de GTR (al lijkt Xiaomi daar nooit echt naar te kijken, met telefoons concureren ze ook continu met zichzelf).
Het is sowieso maar een vreemde eend in de bijt.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

rens-br schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:52:
[...]

Dat geldt voor mij ook. Ben zo gewend aan het AOD van de Bip dat ik mij ga irriteren aan een scherm wat ik constant aan/uit moet zetten.

Vergeleken met vele andere is 14 dagen echt heel erg goed. Echter haal ik met de Bip 30 tot 45 dagen (en soms zelfs 60 dagen) Daarmee vergeleken is 14 dagen ineens heel erg weinig.
Dat scherm zal toch ook wel iets moeten doen dat hij buiten afleesbaar is? Op full brightness/altijd aan kun je toch nooit 60 dagen halen?
rens-br schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:52:

Het is sowieso maar een vreemde eend in de bijt.
Het design is een beetje geinspireerd door de Apple Watch denk ik.

Marzman wijzigde deze reactie 28-08-2019 12:00 (16%)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• rens-br
Milo44 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:18:
Welke Android app gebruiken jullie voor de synchronisatie tussen je telefoon en de Amazfit Bip?

- Notify & Fitness
Ik gebruik alleen nog maar deze app. De Mi Fit app drainde mijn hele telefoon leeg en deze app werkt voor mij perfect met notificaties e.d.
Marzman schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:58:
Dat scherm zal toch ook wel iets moeten doen dat hij buiten afleesbaar is? Op full brightness/altijd aan kun je toch nooit 60 dagen halen?
Dat is dus het mooie aan de Bip. Er zit wel een backlight in maar die staat standaard uit. Het scherm zelf is dus meer te vergelijken met e-paper en is dus zonder backlight, uitstekend te lezen in bijna alle omstandigheden (behalve als het donker is natuurlijk)

Overigens is 60 dagen wel echt een uitzondering geweest. Ik heb het horloge toen alleen gebruikt voor wat notificaties en verder niet voor activities o.i.d. Gebruikelijker is de 30 tot 45 dagen range.
Het design is een beetje geinspireerd door de Apple Watch denk ik.
Dat sowieso. Dat was het commentaar op de 'Bip' destijds ook al.

• Milo44
rens-br schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:06:
[...]

Ik gebruik alleen nog maar deze app. De Mi Fit app drainde mijn hele telefoon leeg en deze app werkt voor mij perfect met notificaties e.d.
Thnx.

Ik ga 1 lading van de Bip eens uitproberen met de Mi Fit app en 1 lading uitproberen met de Notify & Fitness app.
Eens kijken hoe het verschil is.

Notificaties van Whatsapp zijn op 1 of andere vreemde wijze ineens verholpen :/

EDIT: Of toch niet, na een herstart...

Milo44 wijzigde deze reactie 28-08-2019 12:24 (5%)

Xiaomi Mi 9T met de Xiaomi.eu Stable ROM 10.3.14. In afwachting van LineageOS/HavocOS.

• rens-br
Milo44 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:23:
Thnx.

Ik ga 1 lading van de Bip eens uitproberen met de Mi Fit app en 1 lading uitproberen met de Notify & Fitness app.
Eens kijken hoe het verschil is.
Ik kan je sowieso aanraden om gewoon alle apps te bekijken / te proberen. Op mijn Mi Band 2 had ik namelijk ook N&F, maar ook Amazfit & Tools (toen dus Mi band & Tools) en vond die laatste bij de Mi Band fijner, terwijl ik nu dus de N&F fijner vind.

• Milo44
rens-br schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:26:
[...]

Ik kan je sowieso aanraden om gewoon alle apps te bekijken / te proberen. Op mijn Mi Band 2 had ik namelijk ook N&F, maar ook Amazfit & Tools (toen dus Mi band & Tools) en vond die laatste bij de Mi Band fijner, terwijl ik nu dus de N&F fijner vind.
En laat je dan de betreffende app die je gebruikt voor synchronisatie/notifcaties automatisch opstarten/niet killen op de achtergrond?

Sorry voor de vragen hoor, ben nog beetje een leek betreft Android.
Ben helemaal het padje kwijt betreft permissies e.d. echt een doolhof |:(

• rens-br
Milo44 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:30:
En laat je dan de betreffende app die je gebruikt voor synchronisatie/notifcaties automatisch opstarten/niet killen op de achtergrond?
In het geval van N&F moet die gewoon door blijven draaien, anders stoppen o.a. de notificaties ermee. Maar ik sluit sowieso geen één app handmatig af. Android kan dat prima zelf bepalen.

• Milo44
rens-br schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:32:
[...]

In het geval van N&F moet die gewoon door blijven draaien, anders stoppen o.a. de notificaties ermee. Maar ik sluit sowieso geen één app handmatig af. Android kan dat prima zelf bepalen.
Hmmm, da's wel balen.
Bij iOS was een Bluetooth verbinding met de Bip en de installatie van de Mi Fit app voldoende om notificaties te (blijven) ontvangen.
De Mi Fit app kon je gewoon afsluiten en dan bleef het werken. Ik startte die eens per dag alleen om even te synchroniseren.

• rens-br
Waarom is dat balen?

• Milo44
Ik heb mijzelf aangeleerd om alle apps altijd te sluiten, als ik er nog open heb staan is dat niet goed voor mijn OCD.
Slaat helemaal nergens op, dat weet ik ook wel :+

Zal ik uit mijn systeem moeten zetten en Mi Fit/Notify & Fitness app gewoon altijd actief houden.

• WCA

WCA

Milo44 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:15:
[...]

Ik heb mijzelf aangeleerd om alle apps altijd te sluiten, als ik er nog open heb staan is dat niet goed voor mijn OCD.
Slaat helemaal nergens op, dat weet ik ook wel :+

Zal ik uit mijn systeem moeten zetten en Mi Fit/Notify & Fitness app gewoon altijd actief houden.
Slaat niet alleen nergens op, het werkt zelfs compleet averechts met wat je wil bereiken.

Enige wat waard is om af te sluiten zijn navigatie apps en gecrashte apps.

• Milo44
GreNade schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:46:
[...]

Slaat niet alleen nergens op, het werkt zelfs compleet averechts met wat je wil bereiken.
Verklaar u nader?

• WCA

WCA

Ik weet niet wat je precies wil bereiken door alles af te sluiten, maar doorgaans zeggen mensen dat het accu bespaart, en dat het de telefoon snel houdt.

Geen van beiden zijn waar, het kost meer stroom om elke keer apps vanaf een koude start op te starten, dan om ze in het ram te houden. Daarnaast kost het ook meer tijd om dat te doen, een koude start van een app duurt langer dan een suspended app terugroepen.

Verder: een app afsluiten in het multitaskmenu, hoeft niet per se te betekenen dat de app ook ècht afgesloten is. Veel apps blijven ondanks afsluiten alsnog open.

• Milo44
GreNade schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:12:
[...]

Ik weet niet wat je precies wil bereiken door alles af te sluiten, maar doorgaans zeggen mensen dat het accu bespaart, en dat het de telefoon snel houdt.

Geen van beiden zijn waar, het kost meer stroom om elke keer apps vanaf een koude start op te starten, dan om ze in het ram te houden. Daarnaast kost het ook meer tijd om dat te doen, een koude start van een app duurt langer dan een suspended app terugroepen.

Verder: een app afsluiten in het multitaskmenu, hoeft niet per se te betekenen dat de app ook ècht afgesloten is. Veel apps blijven ondanks afsluiten alsnog open.
Toen ik begon met lezen herinnerde ik het mij idd ja, duidelijk verhaal thnx.

Heb het nu overigens opgelost dmv bij de Mi Fit app de optie "autostart" aan te zetten.
Nu krijg ik ook nadat ik mijn telefoon herstart gelijk al notificaties.

Kan vanaf nu eens gaan testen wat de diverse apps doen qua batterij slurpen.

• Dstruct
  • Laatst online: 09-10 19:38
Ik heb sinds kort een xiaomi mi9t en ik krijg via notify and fitness maar niet de ignore group message werkende. De group messages blijven maar binnenkomen. Weet iemand hoe ik dit wel werkend kan krijgen bij mijn amazfit bip?

• jouwheld
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 06-12 15:09
Dstruct schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:30:
Ik heb sinds kort een xiaomi mi9t en ik krijg via notify and fitness maar niet de ignore group message werkende. De group messages blijven maar binnenkomen. Weet iemand hoe ik dit wel werkend kan krijgen bij mijn amazfit bip?
Ik heb dat ook sinds een paar dagen met Notify and fitness ook op een Xiaomi, ik dacht dat het een bugje in N&F update was. Ik ben dus niet de enige.

• Dstruct
  • Laatst online: 09-10 19:38
jouwheld schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:09:
[...]

Ik heb dat ook sinds een paar dagen met Notify and fitness ook op een Xiaomi, ik dacht dat het een bugje in N&F update was. Ik ben dus niet de enige.
Ik had er met mijn vorige telefoon geen last van, dus ik ga ervan uit dat het met het besturingssysteem van Xiaomi te maken heeft. Miui is namelijk een doolhof met toestemmingen. Waarschijnlijk staat er iets niet juist ingesteld, maar ik zou niet weten wat...

• iisworks
Ik ben toch benieuwd naar de Amazfit GTS. Als hij 14 dagen redt met HR monitoring aan dan is dat wat mij betreft prima, ook al is het minder dan de Bip. Wellicht is er nog wat meer uit te halen zonder continu HR maar wel met BT aan voor notifications (21 dagen?). Always-on-display zal ik wel missen maar zolang hij in zonlicht nog af te lezen valt is dat overleefbaar. Qua toegevoegde functionalititeit lijkt de stap de hogere prijs te rechtvaardigen, en hopelijk is er meer configureerbaar dan de Bip (b.v. informatie/font size/velden bij activities etc).

https://www.gizmochina.co...d-amazfit-sports-watch-3/

There is a 220mAh battery that will last up to 14 days for regular usage (notifications, NFC, heart rate monitoring, sleep monitoring, running 3 times a week with GPS on for 30 minutes for each exercise). In basic watch mode (Bluetooth, heart rate monitoring and other functions turned off) it will last up to 46 days on a single charge. For a continuous workout with GPS turned on permanently, it will last 25 hours. The watch takes 2 hours to charge.

iisworks wijzigde deze reactie 31-08-2019 11:45 (4%)

• MarcelP102
  • Registratie: juli 2007
  • Niet online
Productpagina van de GTS staat online: https://amazfit.shop/smar...-GTS.html#/11-colore-nero

• dimmak
  • Laatst online: 09-12 07:47
Mooi ding, maar aangezien ze nu de andere kant op gaan haak ik af. Dan wacht ik liever op een smartwatch van Google. :)

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:01

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Besteld voor mijn vrouw ipv. haar Bip.

Leuk alternatief voor een AW die ze niet per se wil.

• S023
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
dimmak schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:16:
... maar aangezien ze nu de andere kant op gaan ...
Wat bedoel je precies?

• dimmak
Ander scherm, kortere accuduur. Begint nu te lijken op een smartwatch met minder functies. Door de accuduur accepteerde ik de geringe functies van de BIP, nu kan ik beter voor een volwaardige smartwatch gaan met Wear OS.

• rens-br
Aangezien de GTS toch iets heel anders is dan de Bip, heb ik een nieuw topic aangemaakt daarvoor: [Xiaomi Amazfit GTS] Ervaringen & Discussie. Graag vanaf nu daar verder. :)

• Batje4
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 26-10 15:31
Ik ben scheidsrechter en ben op zoek of deze amazfit een timer functie heeft. Dus tijd die van 17m30s terugloopt naar nul.
Ik zie dat tot nu toe nergens staan, dus ik vrees dat het er niet op zit en ook nog geen app voor is gemaakt.
Kan een eigenaar hier antwoord op geven?

Het is vast wel mooi weer buiten.

• groggy
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Batje4 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 22:57:
Ik ben scheidsrechter en ben op zoek of deze amazfit een timer functie heeft. Dus tijd die van 17m30s terugloopt naar nul.
Ik zie dat tot nu toe nergens staan, dus ik vrees dat het er niet op zit en ook nog geen app voor is gemaakt.
Er zit een countdown functie op die is in te stellen, te starten en te pauzeren zonder tussenkomst van de telefoon.

• rens-br
Batje4 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 22:57:
Er zit gewoon een countdown timer op, zoals @groggy ook aangeeft.

• Batje4
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 26-10 15:31
rens-br schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:51:
[...]

Er zit gewoon een countdown timer op, zoals @groggy ook aangeeft.
Dank aan beide!
Dit is toch wel een mooie instap. Ga er nog eens goed voor zitten. Ben al tijdje op zoek naar een eenvoudige smartwatch om er eens mee te spelen. Mijn zoon heeft een Xiaomi mi A2 van me gekregen, en dat was wel een eye-opener naar het merk. Goede prijs-kwaliteit.

Het is vast wel mooi weer buiten.

• jshoog
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 23:01
Ik heb sinds kort ook een Bip, die ik gebruik in combinatie met Notify & Fitness (Android). Werkt allemaal goed, alleen wel een lastig probleem: als ik een workout (hardlopen) vanuit de Bip synchroniseer naar N&F en de duur van de workout is langer dan 1 uur, dan zie ik in N&F bij de totale tijd geen seconden, ofwel alleen maar bijvoorbeeld 1u 15m. Bij een workout korter dan 1 uur zie ik wel de seconden (bijv. 54m 18s). Heb ik ergens een instelling niet goed staan, of zie ik iets over het hoofd?

• CedricB
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 08-11 14:53
jshoog schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:36:
... als ik een workout (hardlopen) vanuit de Bip synchroniseer naar N&F en de duur van de workout is langer dan 1 uur, dan zie ik in N&F bij de totale tijd geen seconden, ofwel alleen maar bijvoorbeeld 1u 15m. Bij een workout korter dan 1 uur zie ik wel de seconden (bijv. 54m 18s). Heb ik ergens een instelling niet goed staan, of zie ik iets over het hoofd?
Nee dat is standaard zo. Maar als ik mijn activiteiten synchroniseer naar Strava dan bestaat die informatie blijkbaar nog wel want Strava geeft de seconden wel weer.

• SIII
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 03-10 06:39
Wij hebben een nieuw exemplaar en helaas paar tekortkomingen.
- hartslagmeter werkt niet ook niet na reboot?
- de stappen tellen niet stap per stap op. Is dit normaal dat hij pas verspringt met een honderdtal per keer?

• Milo44
SIII schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 07:58:
Wij hebben een nieuw exemplaar en helaas paar tekortkomingen.
- hartslagmeter werkt niet ook niet na reboot?
- de stappen tellen niet stap per stap op. Is dit normaal dat hij pas verspringt met een honderdtal per keer?
Werkt je hartslagmeter helemaal niet?
Bij mij checked ie om de minuut en als ik "Status" open dan duurt het een x aantal seconden voordat ie een actuele hartslag aangeeft.

Niet specifiek na een honderd tal oid. Het verspringt standby niet per stap idd, dat heb ik ook.
Dan "refreshed" ie om de zoveel seconden/minuten of als je op je zijknop drukt.

Je ziet de BIP wel stap voor stap refreshen als je "Status" opent en dan gaat lopen.

EDIT: Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat je met een bepaalde app het lettertype (van de notificaties?) op de BIP aan kon passen.
Zodanig werden ook de emoticons weergegeven, helaas kan ik dit niet terug vinden.
Als ik nu een appje krijg met een emoticon erin, dat wordt dat weergegeven als een vierkantje met een vraagteken erin.

Weet iemand of bovenstaand mogelijk is/of het emoticon weergeven verhaal op te lossen is?

Milo44 wijzigde deze reactie 02-10-2019 13:35 (21%)

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Ligt het aan mij, of is de Notify & Fitness app voor Amazfit niet meer te vinden in de Google Play Store?

• D0bly
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 09-12 17:14
Stefan22 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:19:
Ligt het aan mij, of is de Notify & Fitness app voor Amazfit niet meer te vinden in de Google Play Store?
Volgensmij is dit 'm gewoon: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mc.miband1
Het icoontje is wel blauw geworden :)

Edit: alhoewel, de BIP had wel een andere dan de band, maar die kan ik inderdaad ook niet meer spotten.

D0bly wijzigde deze reactie 02-10-2019 14:26 (13%)

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
D0bly schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:25:
[...]

Volgensmij is dit 'm gewoon: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mc.miband1

Edit: alhoewel, de BIP had wel een andere dan de band, maar die kan ik inderdaad ook niet meer spotten.
Ik had altijd de app met het groene icoontje. In de naam van de app stond ook specifiek Amazfit. Wanneer ik nu in mijn Play Store library ga kijken bij apps die ik niet geïnstalleerd heb (heb factory reset gedaan) dan krijg ik de melding item not available.

Ook nog een andere vraag: met welke app is het mogelijk om de berichten van WhatsApp te lezen op de Bip?

• rens-br
Stefan22 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:19:
Kan die ook niet meer vinden, wel heel vreemd. Ik heb hem nog wel draaien op mijn telefoon.
D0bly schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:25:
[...]

Dat is die van de Mi Band i.p.v. van de Amazit Bip.

• RaptorRVL
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:20
Ik zag toevallig de laatste berichten in dit topic en had hem ook net in de Play Store gezien: https://play.google.com/s...etails?id=com.mc.amazfit1

Wellicht was ie even weg of is via de bovenstaande link wel te vinden? Anyway, ik dacht ik meld het even! :)

• CoachKoos
Eind augustus weer problemen met mijn Bip, ditmaal na een korte douche begaf het scherm het.

Gelukkig ditmaal (vanwege snelle levering nadat de oude stuk was) besteld bij Belsimpel. Horloge teruggestuurd, door Belsimpel doorgestuurd naar reparateur. Alleen daar lag het horloge al 3 weken omdat de onderdelen besteld waren..

Na een mail naar Belsimpel dat het wel erg duurt krijg ik vandaag een nieuwe toegestuurd zolang de andere in onderhoud is. Als het onder de garantie valt, mag ik deze gewoon houden.

Het leermoment is dat het in dit geval de extra kosten van in NL (bij Belsimpel) bestellen gecompenseerd worden door de goede garantievoorwaarden...

Al zijn we ondertussen 2 maanden verder ;)

• rens-br
CoachKoos schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:19:
Eind augustus weer problemen met mijn Bip, ditmaal na een korte douche begaf het scherm het.
De hoeveelste Bip is dit inmiddels? :+ Je hebt er wel pech mee.

Wat dat betreft heb ik wel 'geluk' met die van mij. Heb hem nu sinds maart 2018 en doe hem in principe nooit af, heb geen problemen ermee en tegen water e.d. lijkt die ook prima te kunnen.

rens-br wijzigde deze reactie 16-10-2019 11:24 (5%)

• Mx7733
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13-11 08:35
Sinds enkele dagen heb ik ook een bip. Leuk ding alleen zegt ie dat ik maar een paar uur heb geslapen, terwijl ik er toch echt een nacht op heb zitten. Heeft iemand hier ervaring mee? Of is het een leuk extraatje wat weinig zegt, de slaapmeter?

If today was perfect.. there would be NO NEED for tomorrow!

• TheovdS
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 09-12 18:08
Mx7733 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:24:
Sinds enkele dagen heb ik ook een bip. Leuk ding alleen zegt ie dat ik maar een paar uur heb geslapen, terwijl ik er toch echt een nacht op heb zitten. Heeft iemand hier ervaring mee? Of is het een leuk extraatje wat weinig zegt, de slaapmeter?
Voor mij vooral dat laatste. In het begin wel eens naar gekeken, maar zie er geen meerwaarde in om dit in de gaten te houden.

• CoachKoos
rens-br schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:22:
[...]

De hoeveelste Bip is dit inmiddels? :+ Je hebt er wel pech mee.
Dit wordt nummer 3!

In principe deed de eerste het prima totdat ik ermee in zee ging.
Nummer 2 was denk ik wel pech, douchen was nooit een probleem....

3 maal is scheepsrecht toch?

Heb afgelopen maanden weer mijn Pebble(s) gedragen en vindt die toch ook nog steeds top qua bediening etc. Alleen een batterijduur van minimaal 20 dagen van de Bip went ook snel...

• WCA

WCA

CoachKoos schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:54:
[...]

Dit wordt nummer 3!

In principe deed de eerste het prima totdat ik ermee in zee ging.
Nummer 2 was denk ik wel pech, douchen was nooit een probleem....

3 maal is scheepsrecht toch?

Heb afgelopen maanden weer mijn Pebble(s) gedragen en vindt die toch ook nog steeds top qua bediening etc. Alleen een batterijduur van minimaal 20 dagen van de Bip went ook snel...
Tsja, het ding is dompeldicht tot 1,5m in stilstaand zoet water op kamertemperatuur. Niet bestand tegen stralen water van 40 graden...

Oftewel, hij kan een paar druppels hebben, en zelfs een keer in een plas vallen zal ie waarschijnlijk wel overleven, maar ga niet uit van waterdichtheid van een normaal horloge (gemeten in aantal atmosfeer druk)

WCA wijzigde deze reactie 17-10-2019 15:20 (13%)

• Mx7733
TheovdS schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:40:
[...]

Voor mij vooral dat laatste. In het begin wel eens naar gekeken, maar zie er geen meerwaarde in om dit in de gaten te houden.
Ga er ook maar mee stoppen, heb vannacht helemaal niet geslapen... wat ik dan wel heb gedaan? 8)7

Wel jammer, slaap is/was wel een van de extraatjes waar ik op hoopte. Marr voor die prijs kan je niet alles verwachten.

• Pierre_nr1
WCA schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:14:
[...]

Tsja, het ding is dompeldicht tot 1,5m in stilstaand zoet water op kamertemperatuur. Niet bestand tegen stralen water van 40 graden...

Oftewel, hij kan een paar druppels hebben, en zelfs een keer in een plas vallen zal ie waarschijnlijk wel overleven, maar ga niet uit van waterdichtheid van een normaal horloge (gemeten in aantal atmosfeer druk)
[Afbeelding: Water]
Precies! Dompeldicht en dus niet waterdicht.

Er is bij veel mensen hier misverstand over, terwijl de beschrijving die jij bij je post plaatst duidelijk genoeg is.

• Mx7733
RaptorRVL schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:56:
Ik zag toevallig de laatste berichten in dit topic en had hem ook net in de Play Store gezien: https://play.google.com/s...etails?id=com.mc.amazfit1

Wellicht was ie even weg of is via de bovenstaande link wel te vinden? Anyway, ik dacht ik meld het even! :)
Gebruiken jullie deze app in combinatie met de Amazfit standaard app? Of te vervanging?

Gewoon even benieuwd :*)

• Roe!and
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 25-11 19:29
Hè hoi ik heb nu een paar weken deze smartwatch met onderstaande watchface iemand die deze toevallig in het Nederlands gevonden heeft ik doel op de dag van de week....?

• RaptorRVL
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:20
Mx7733 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:59:
[...]

Gebruiken jullie deze app in combinatie met de Amazfit standaard app? Of te vervanging?

Gewoon even benieuwd :*)
Aan mij heb je niks ;). Die app toevallig wel gevonden maar maak er geen gebruik van.. Ik gebruik gewoon de standaard app, voornamelijk voor hardlopen op de loopband en buiten. En natuurlijk als simpel horloge met stappenteller :). Blijf het een ideaal apparaatje vinden.

• dimmak
Roe!and schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:54:
Hè hoi ik heb nu een paar weken deze smartwatch met onderstaande watchface iemand die deze toevallig in het Nederlands gevonden heeft ik doel op de dag van de week....?

[Afbeelding: Watch face]
Nee, maar dit kun je zelf ook prima aanpassen. We zijn tenslotte tweakers.

Of zelf 1 maken: https://v1ack.github.io/watchfaceEditor/

• rens-br
Mx7733 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:59:

Ik gebruik alleen die app. De Mi Fit app trok bij mijn mijn hele telefoon leeg, dus heb die er afgegooid.

• Roe!and
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 25-11 19:29
dimmak schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:12:
[...]

Nee, maar dit kun je zelf ook prima aanpassen. We zijn tenslotte tweakers.

Of zelf 1 maken: https://v1ack.github.io/watchfaceEditor/
Klopt was al aan het kijken hoe ga mij er eens in verdiepen!!

• RoJan
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 09-12 14:58
Wat ik bij recensies eigenlijk maar weinig lees, maar wat ik zelf een enorm pluspunt vind van dit horloge is het scherm. Dit is altijd zichtbaar zonder dat het veel batterij kost. Als het te donker is druk je op het knopje om het scherm te verlichten. Veel makkelijker dan andersom. En het scherm is ook zeer goed afleesbaar in felle zon.
Nu ben ik op zoek naar een ander horloge voor mijn vrouw, met zo'n zelfde scherm, maar dan kleiner. Tot nu toe heb ik er echter nog geen gevonden. De Amazfit Cor 2 is een mooi horloge, maar ook die heeft weer niet dit scherm. Iemand al eens zoiets tegengekomen?

• iisworks
Kreeg zojuist een Bip FW update binnen: 1.1.6.34
Nog geen release notes kunnen vinden.

iisworks wijzigde deze reactie 26-10-2019 12:02 (34%)

• dimmak
Heeft weinig te maken met de Bip, maar het lijkt er op dat Xiaomi een smartwatch gaat uitbrengen met Wear OS die lijkt op de Bip (of de iWatch, net wat je wil).

• Em88
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 30-10 22:12
Ik wil graag een fitness tracker cadeau doen. Belangrijkste is dat er ook GPS in zit. Ik twijfel tussen de Bit en tweedehands Apple Watch series 2.

Heeft iemand ervaring met beide?

Em88 wijzigde deze reactie 30-10-2019 22:12 (33%)

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09-12 14:50

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Na aardig wat gezoek en gevergelijk heb ik zojuist een Amazfit Bip besteld bij Belsimpel als vervanger voor mijn Pebble Time Steel, die het op zich nog wel doet maar steeds vaker kuren begint te vertonen (wel verbonden maar krijgt toch geen notifications en weather updates).

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

En een dag later issie aangekomen.

Heel mooi dingetje voor die €60! En met die Amazfit Bip & Cor Watchfaces app erbij kom je letterlijk om in de watchfaces. Heel veel ook niet echt interessant, maar na heel wat scrollen is deze het voorlopig geworden.

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:01

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Albantar schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:50:

[Afbeelding]

Heel mooi dingetje voor die €60! En met die Amazfit Bip & Cor Watchfaces app erbij kom je letterlijk om in de watchfaces. Heel veel ook niet echt interessant, maar na heel wat scrollen is deze het voorlopig geworden.
Ik was voor de GTS gegaan.

• groggy
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

[Afbeelding]

Early adapter! O-)

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Och, ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste... Tot nu toe liep ik nog rond met een Pebble! :D

• RoJan
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 09-12 14:58
i2Paq schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:37:
[...]

Ik was voor de GTS gegaan.
Ik niet. Heel ander soort horloge. Duurder, geen altijd-aan-scherm, veel kortere batterijduur.

• mhr-zip
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:18

[Afbeelding]

Die watchface gebruik ik ook.
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True