Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:40
CoachKoos schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:03:
Ik wordt wel wat verdrietig van de GPS van de Bip... Duurt lang voordat er verbinding is en de eerste kilometer klopt (na afloop) niets van. Heb ik opeens 3-4 minuten over gedaan en over de rest 5.........
Iemand daar ook ervaringen mee? En zijn er beter alternatieven verkrijgbaar? ...........
Ik gebruik alleen N&F wat betekent dat er geen A-gps bestand wordt gedeeld zoals bij MiFit. Ook ik vind het dan tamelijk lang duren voor er een fix is. En ook ik zie dat de eerste kilometers niet zo zuiver zijn.
Waarschijnlijk komt de fix al bij weinig satellieten waardoor er feitelijk geen nauwkeurige meting gedaan kan worden en verbetert dit na enige tijd. Iets om zeker rekening mee te houden voor je met een workout start.

Te vroeg een workout afsluiten heb ik (nog) geen last van gehad, maar grote kans dat dit inderdaad door (vochtige) mouwen zou kunnen komen.

Een alternatief zit volgens mij ook in een heel andere prijsklasse. Het aantrekkelijke van de Bip vind ik juist de ingebouwde GPS voor een lage prijs. Andere fitnessbanden maken gebruik van de smartphone gps. In dat geval kan ik net zo goed strava gebruiken. De lange tijdsduur voor een gps fix neem ik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 16:44
elinx schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:27:
[...]
Een alternatief zit volgens mij ook in een heel andere prijsklasse. Het aantrekkelijke van de Bip vind ik juist de ingebouwde GPS voor een lage prijs. Andere fitnessbanden maken gebruik van de smartphone gps. In dat geval kan ik net zo goed strava gebruiken. De lange tijdsduur voor een gps fix neem ik voor lief.
Ik ga meestal samen met een vriend die een (hele dure) Garmin heeft hardlopen. Dan is het irritant als hij al snel (goede) GPS heeft en we nog 5 minuten op mijn BIP moeten wachten. En als ik vanaf de eerste kilometer al scheef loop qua afstand, dan kan ik nooit mijn tempo bepalen en vasthouden (vooral als ik alleen loop).

De BIP is/was een mooie oplossing, was destijds ook op zoek naar een Pebble achtig horloge MET GPS. Maar dan moet de GPS het ook wel goed doen...

Alles waarde naar het geld en ben toch maar voor een alternatief horloge gegaan.Vandaag mijn Honor Magicwatch 2 binnen gekregen. Met € 165 nog een nette prijs, met hopelijk een goede GPS >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefaan1o
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13:35
Ik het vroeger een fitbit charge2 gehad en die slaagde er zelf in om activiteiten te detecteren. Ik heb nu een amazfit bip. Dit lijkt dit niet te doen? Klopt dit? Ik zou het fijn vinden mocht ik wandelen en/of fietsen automatisch kan laten detecteren.

(Indien niet mogelijk met amazfit bip maar wel met een opvolger hoor ik het ook graag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:23
stefaan1o schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:09:
Ik het vroeger een fitbit charge2 gehad en die slaagde er zelf in om activiteiten te detecteren. Ik heb nu een amazfit bip. Dit lijkt dit niet te doen? Klopt dit? Ik zou het fijn vinden mocht ik wandelen en/of fietsen automatisch kan laten detecteren.

(Indien niet mogelijk met amazfit bip maar wel met een opvolger hoor ik het ook graag)
Nee, dat kan die niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:19
Misschien een rare vraag, maar hoe werkt de Amazfit Bip precies met notificaties?

Ik wil sms berichtjes kunnen tonen vanaf een smartwatch met joggen (verplicht als je buiten sport met de lockdown hier) terwijl ik mijn telefoon thuis laat. Kan je met de Amazfit Bip terug door oude notificaties, die de gehele sms laten zien, ook als de telefoon niet meer verbinden is?

Ik vind alleen maar filmpjes voor de tracking functies eigenlijk, die tracking vind ik ook mooi, maar SMSjes kunnen tonen aan de politie is ook een must at the moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Dat kan niet, want de Bip heeft geen eigen simkaart of andere manier om overlangse afstand te communiceren. SMS weergeven kan alleen binnen bluetooth-bereik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 14-09 13:28
Ik kan wel door oude sms'en scrollen. Dan alleen de bersichten die zijn binnengekomen terwijl ik thuis was met de telefoon gekoppeld aan de bip.

Afgelopen week stopte mijn bip precies op 1:30:00 met de activity. Dat was knap irritant.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
svenk91 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:54:
Misschien een rare vraag, maar hoe werkt de Amazfit Bip precies met notificaties?

Ik wil sms berichtjes kunnen tonen vanaf een smartwatch met joggen (verplicht als je buiten sport met de lockdown hier) terwijl ik mijn telefoon thuis laat. Kan je met de Amazfit Bip terug door oude notificaties, die de gehele sms laten zien, ook als de telefoon niet meer verbinden is?

Ik vind alleen maar filmpjes voor de tracking functies eigenlijk, die tracking vind ik ook mooi, maar SMSjes kunnen tonen aan de politie is ook een must at the moment :)
Dat kan dus wel. Je kunt vanaf het hoofdscherm omhoog swypen en een aantal oudere berichten tonen. Berichten die op je horloge aankomen kan je ook terugkijken. Na een X-aantal (weet het precieze aantal niet) wordt de oudste gewist als er een nieuw bericht binnenkomt. Dus als je SMS nieuw genoeg is kan je deze gewoon laten zien bij controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-09 21:45
Ik ben sinds een maand bezig met hardlopen en ben het een beetje beu om steeds met m'n telefoon in m'n hand te lopen, maar ik wil ook niet meteen de hoofdprijs betalen. Ook zou ik graag m'n runs naar Strava willen exporteren. Nu zie ik dat dit met de Amazfit app of N&F wel kan, maar is het met de Bip ook mogelijk intervaltrainingen in het horloge te zetten, dat de Bip na x aantal minuten of meter trilt of piept en aangeeft welk deel van de training ik nu moet doen? M'n vrouw heeft de Garmin Vivoactive 3, die kan dat wel, maar die kost drie keer zoveel als de Bip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 14-09 13:28
Dat kan helaas niet.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 18:21
Zijn de versies van de Bip s al in het Nederlands ?
Kan je hier al een ECG en bloeddruk met meten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
karine1 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:48:
Zijn de versies van de Bip s al in het Nederlands ?
Kan je hier al een ECG en bloeddruk met meten ?
Er zit zelfs een glazenbol in de bip die je toekomst kan voorspellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
groggy schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:59:
[...]

Er zit zelfs een glazenbol in de bip die je toekomst kan voorspellen
Super, heel interessant.
Ik dacht dat de bip s net als de iwatch een ECG kon maken.

[ Voor 12% gewijzigd door karine1 op 03-05-2020 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Laatst online: 05-09 21:45
Bedankt, dan kijk ik toch even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
karine1 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:22:
[...]

Super, heel interessant.
Ik dacht dat de bip s net als de iwatch een ECG kon maken.
Was het niet beter om gewoon te googlen oid. Ipv de vraag gewoon klakkeloos hier te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

BarnOwl schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:43:
[...]

Inderdaad, precies hetzelfde hier. Voorlopig doe ik het met de Duitse taal. Heeft iemand de maker van N&F al geïnformeerd?
Ik heb (automatich) firmware 1.1.6.48 ontvangen en via de N&F app de font geïnstalleerd, nu werkend met emoticons support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Laatst online: 10:07
ik heb nogsteeds geen emoricons werkend op mn bip. heb er maar mee leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

german8 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:34:
ik heb nogsteeds geen emoricons werkend op mn bip. heb er maar mee leren leven.
Maar werkt nu wel, heb je als firmware 1.1.6.48?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Nope, ik heb die 6.48 firmware erop gezet. En de emoticon fonts geïnstalleerd en nog steeds niet werkend bij Whatsapp berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

german8 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:52:
Nope, ik heb die 6.48 firmware erop gezet. En de emoticon fonts geïnstalleerd en nog steeds niet werkend bij Whatsapp berichten.
Via N&F (de font)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziny
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-09 07:53
Verkeerde topic.

[ Voor 191% gewijzigd door ziny op 30-05-2020 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb al jaren een Bip maar probeer nu voor het eerst een watchface te veranderen via een iPhone. Wat een gedoe zeg :/

Bij Android wordt de watchface lokaal gedownload en kan ik ze met Mi Fit instellen op het horloge. Maar alle watchface apps die ik tot nu toe in de in de App Store gevonden heb willen kennelijk persé de watchface zelf naar het horloge downloaden, alleen lukt het steeds niet om verbinding te krijgen met de Bip.
Kan iemand me misschien vertellen hoe dit met een iPhone werkt?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
MadMarky schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:49:
Heb al jaren een Bip maar probeer nu voor het eerst een watchface te veranderen via een iPhone. Wat een gedoe zeg :/

Bij Android wordt de watchface lokaal gedownload en kan ik ze met Mi Fit instellen op het horloge. Maar alle watchface apps die ik tot nu toe in de in de App Store gevonden heb willen kennelijk persé de watchface zelf naar het horloge downloaden, alleen lukt het steeds niet om verbinding te krijgen met de Bip.
Kan iemand me misschien vertellen hoe dit met een iPhone werkt?
Het is inderdaad wat omslachtig maar het lukt wel. Gebruik de app amaztools. En zorg ervoor dat Bluetooth in de MiFit app staat op “dicoverable”.

Als die verbinding is gelukt heeft deze app heel veel watchfaces die je zo op je bip kan zetten.

Ik vind vaak een watchface op amazfitwatchfaces.com. Daar download ik het bestand. Zet het in mijn Googledrive. Daar deel ik het met Amaztools. Dan upload ik hem naar mijn Bip.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
Goed bedoeld, maar hier hebben we de V&A voor.

[ Voor 92% gewijzigd door rens-br op 04-06-2020 14:50 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
  • Laatst online: 28-04 08:02
Iemand die de app notify & fitness gebruikt ? Die geeft namelijk hetzelfde aantal stappen weer dan op de horloge, maar niet dezelfde afstand. Het scheelt op 10km toch wel bijna 2 km. Iemand die daar een oplossing voor heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:46:
[...]
Bij mij lukt het installeren van de fonts met notify & fitness maar daarna vraagt de horloge om met de originele app te verbinden om vervolgens een update van de fonts te installeren waardoor ik weer bij het begin ben...iemand een andere oplossing ? Ook de emoticons werken niet met mijn laatste nieuwe firmware.

Hier staat uitgelegd hoe het werkt: XDA Amazfit Increase font size en Reddit Amazfit Bip with Emojis.
Kies voor de font Bold, die is het duidelijkst.
Bij mij werkt het, maar als ik Mi Fit gebruik, zal Mi Fit steeds opnieuw de standaard font herinstalleren. Gebruik je Notify & Fitness, dan blijft het groter lettertype wel behouden (met Notify & Fitness kan je de font dacht ook installeren, zonder GadgedBrigde te gebruiken).
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
magnum73 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:47:
... notify & fitness gebruikt ? Die geeft namelijk hetzelfde aantal stappen weer dan op de horloge, maar niet dezelfde afstand...
Met N&F kan de stapgrootte worden gecalibreerd, zodat het aantal stappen het juiste aantal km's aanwijst.
Bepaal vooraf hoeveel stappen je doet over een bekende afstand, Deel vervolgens die afstand door het aantal stappen. Deze stapgrootte kan je vervolgens invoeren bij N&F
Selecteer "Stappen" klik "meer opties" Schakel "Stapgrootte" in en voer de eerder berekende stapgrootte in.

Met N&F is het ook mogelijk om andere activiteiten voor een workout te kiezen dan met de bip mogelijk is.
Bij "Workout" rechtsonder op het plusje klikken en kies "Nieuwe workout" (ook daar zie je dat de stapgrootte ingesteld kan worden)

[ Voor 16% gewijzigd door elinx op 09-06-2020 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Laatst online: 13:09
Al geruime tijd gebruik ik de mi fit app met mijn Bip. Echter sinds een paar dagen klopt de stappenteller niet meer. In de app geeft hij veel minder aan.

Heb de app al een keer opnieuw geïnspireerd en bip opnieuw opgestart.

Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
elinx schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:44:
[...]
Met N&F kan de stapgrootte worden gecalibreerd, zodat het aantal stappen het juiste aantal km's aanwijst.
Bepaal vooraf hoeveel stappen je doet over een bekende afstand, Deel vervolgens die afstand door het aantal stappen. Deze stapgrootte kan je vervolgens invoeren bij N&F
Selecteer "Stappen" klik "meer opties" Schakel "Stapgrootte" in en voer de eerder berekende stapgrootte in.

Met N&F is het ook mogelijk om andere activiteiten voor een workout te kiezen dan met de bip mogelijk is.
Bij "Workout" rechtsonder op het plusje klikken en kies "Nieuwe workout" (ook daar zie je dat de stapgrootte ingesteld kan worden)
Bedankt, dat zat goed verborgen in de instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnoob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:00
Highfive95 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:05:
Al geruime tijd gebruik ik de mi fit app met mijn Bip. Echter sinds een paar dagen klopt de stappenteller niet meer. In de app geeft hij veel minder aan.

Heb de app al een keer opnieuw geïnspireerd en bip opnieuw opgestart.

Hebben meer mensen dit probleem?
Ik heb sinds een paar dagen dat mijn slaap patroon niet meer klopt, 1 nacht heb ik niet geslapen en de andere nachten maar 2 of 3 uur, volgens de Bip. Gelukkig heb ik echt wel meer geslapen.
Stappen zie ik dat ook niet kloppen, maar 100 stappen gezet gisteren. Vanaf 5 juni zie ik dat ik maar 50 tot 100 stappen zet per dag.
Er is afgelopen week wel een update van de firmware geweest, ik zit nu op V1.1.6.48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
pnoob schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:08:
[...]

Ik heb sinds een paar dagen dat mijn slaap patroon niet meer klopt, 1 nacht heb ik niet geslapen en de andere nachten maar 2 of 3 uur, volgens de Bip. Gelukkig heb ik echt wel meer geslapen.
Stappen zie ik dat ook niet kloppen, maar 100 stappen gezet gisteren. Vanaf 5 juni zie ik dat ik maar 50 tot 100 stappen zet per dag.
Er is afgelopen week wel een update van de firmware geweest, ik zit nu op V1.1.6.48
Hier hetzelfde. Vreemde is dat bij het overzicht de bip wel het juiste aantal stappen weergeeft. Kijk je dan bij geschiedenis dan verandert dit. Gisteren had ik meer dan 12000 stapppen, keek bij geschiedenis waren het er eerst maar 3900 en later nog maar 170 8)7 . Het is bij mij ook sinds 5 juni.

Ik zit nog op de oude firmware V1.1.6.34. Dus dat lijkt niet het issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnoob
Highfive95 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:24:
[...]
Hier hetzelfde. Vreemde is dat bij het overzicht de bip wel het juiste aantal stappen weergeeft. Kijk je dan bij geschiedenis dan verandert dit. Gisteren had ik meer dan 12000 stapppen, keek bij geschiedenis waren het er eerst maar 3900 en later nog maar 170 8)7 . Het is bij mij ook sinds 5 juni.

Ik zit nog op de oude firmware V1.1.6.34. Dus dat lijkt niet het issue.
In de play-store zijn er meer mensen met dit probleem: https://play.google.com/s...ealth&showAllReviews=true
Helaas nog geen oplossing.

Update: dankzij de update van afgelopen vrijdag (12 juni) van de Mi Fit-app werkt alles weer, ik slaap en loop weer...

[ Voor 8% gewijzigd door pnoob op 15-06-2020 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

jellydaddy schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:17:
[...]

Het is inderdaad wat omslachtig maar het lukt wel. Gebruik de app amaztools. En zorg ervoor dat Bluetooth in de MiFit app staat op “dicoverable”.
[...]
Waar bij Mi Fit in Android de "Detecteerbaar" staat (tussen Zoek horloge en Band locatie) ontbreekt deze optie bij Apple. Staat er gewoon niet bij?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
MadMarky schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:02:
[...]

Waar bij Mi Fit in Android de "Detecteerbaar" staat (tussen Zoek horloge en Band locatie) ontbreekt deze optie bij Apple. Staat er gewoon niet bij?
In de Amazfit app wel. Gebruik ik i.p.v. MiFit vanwege Stravasync. Die is daarin wel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb net een rondje gelopen met de bip als je dan klaar bent stop je de oefening en krijg je een korte samenvatting hoeveel stappen en tijd je gelopen hebt maar ook een kaartje via de GPS die aangeeft waar je langs gelopen bent.

Kan ik dat nog ergens terugkijken ? Ik heb de MI Fit app geïnstalleerd maar daar kan ik geen kaartje vinden waar ik allenaal langs heb gelopen.

Hier op 3:27 zie je het kaartje wat ik bedoel.
YouTube: Taking The Amazfit Bip For A Run : A Great GPS Smart Watch For Runne...

Maar ik kan het in de app nergens vinden

[ Voor 29% gewijzigd door kaasaanfiets op 15-06-2020 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
@kaasaanfiets
Bij het hoofdscherm klik je op lopen of hardlopen. Net wat je gedaan hebt. Dan klik je op de afstand.

Dan krijg je een overzicht met je wandelingen. Als je dan op de wandeling klikt krijg je het kaartje en alle andere info van de wandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Highfive95 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 07:45:
@kaasaanfiets
Bij het hoofdscherm klik je op lopen of hardlopen. Net wat je gedaan hebt. Dan klik je op de afstand.

Dan krijg je een overzicht met je wandelingen. Als je dan op de wandeling klikt krijg je het kaartje en alle andere info van de wandeling.
Ah super. Ik wist niet dat je op die afstand kon klikken. Ik heb het nu gevonden inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:36
Is de Amazfit geschikt om kitesurf downwinders met veel wind en golven met bijv strava vast te leggen ?

Of is ie niet waterdicht en/of robuust genoeg hiervoor en moet ik toch wat meer geld uitgeven?

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:25
Sensai schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:45:
Is de Amazfit geschikt om kitesurf downwinders met veel wind en golven met bijv strava vast te leggen ?

Of is ie niet waterdicht en/of robuust genoeg hiervoor en moet ik toch wat meer geld uitgeven?
De bip heeft een IP68 rating wat hem maar beperkt waterdicht maakt. Sommige gebruikers hebben hem maanden gebruikt onder de douche en volgens mij ook in de zee zonder problemen, maar ook meerdere gebruikers die wel waterschade kregen. Bij mijn bip liet het scherm ineens los dus die zal ook niet erg waterdicht geweest zijn. Dus ik zou het niet doen, je kunt wel kijken naar de nieuwe bip s die 5 atmosfeer aan waterdruk zou moeten aankunnen. [Amazfit Bip S] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:30
Mx. Alba schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:50:
En een dag later issie aangekomen.

[Afbeelding]

Heel mooi dingetje voor die €60! En met die Amazfit Bip & Cor Watchfaces app erbij kom je letterlijk om in de watchfaces. Heel veel ook niet echt interessant, maar na heel wat scrollen is deze het voorlopig geworden.
Weet iemand waar ik deze watchface download?

Ik had hem, horloge aan mijn zus gegeven. Nieuw account aangemaakt, gelijk watchface weg.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
mhr-zip schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:59:
...
Weet iemand waar ik deze watchface download?
....
Is dit hem? "StratosRedDX"
Zijn er genoeg te vinden daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:30
elinx schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:12:
[...]

Is dit hem?
Zijn er genoeg te vinden daar
Jep! Thx.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Hoe installeren jullie zo een watchface met Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
karine1 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:58:
Hoe installeren jullie zo een watchface met Android?
Met Notify & Fitness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Ongeldig firmware bestand geeft hij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
karine1 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:15:
Ongeldig firmware bestand geeft hij dan.
Heb je het ook rechtstreeks vanuit N&F geprobeerd, ipv een gedownload bestand vanaf de desbetreffende site?
Er is nl wel verschil met de Bip, de Bip Lite en de Bip S, wat betekent dat je de watchfaces niet zomaar kan uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Rechtstreeks vanuit N&F lukt het wel, maar geen gedownloade bestanden.
Had er één voor de Bip s gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
karine1 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:10:
...vanuit N&F lukt het wel, .....
Voordeel van N&F is tevens dat je een persoonlijke bibliotheek met watchfaces kan bijhouden, zodat je eenvoudig kan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
elinx schreef op zondag 12 juli 2020 @ 00:15:
[...]

Voordeel van N&F is tevens dat je een persoonlijke bibliotheek met watchfaces kan bijhouden, zodat je eenvoudig kan wisselen.
Maar de link die jij hierboven gaf van de Watchface wordt dus niet herkend door N&F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
karine1 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:51:
... de link ..... wordt dus niet herkend door N&F.
Dat is het probleem met direct downloaden van de site. Je ziet niet altijd meteen welke van de 50 voor welk type Bip het bestemd is. Foutje is zo gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door elinx op 13-07-2020 00:29 ]

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:38
Verwijderd schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:10:
Apps op je BIP - de gemakkelijke manier

In een vorige post heb ik uitgelegd hoe je een custom OS met apps kan samenstellen voor je BIP.
Maar zoveel apps zijn er nog niet, dus heb ik zelf een custom OS samengesteld op basis van het werk van Russische programmeurs, die je gemakkelijk kan installeren op je BIP met de Android app Notify & Fitness (betalend). In deze firmware zitten volgende apps: alarm edit (waarmee je de alarmtijd op je BIP zelf kan instellen), Fitness Timer (waarmee je tijdens een activiteit je tijd, het uur en je hartslag kan zien), calculator, calendar, 2048 (spelletje), Tetris, Music Controllers en Flashlite (wit scherm op zijn helderst).

OPGELET: Op eigen risico! Het werkte bij mij, maar ik garandeer niet dat jouw BIP niet onbruikbaar kan worden door deze procedure!
  1. Download de firmware zip met 3 bestanden.
  2. Unzip ze en kopieer deze bestanden naar je gsm.
  3. Open op je gsm de app Notify & Fitness. Ga in het menu naar het icoontje met de 3 schuifregelaars, kies daar voor Extra, en scroll naar Update Amazfit firmware (dat je opent). Klik dan op de knop Aangepaste firmware .fw .res .ft .gps. Er opent dan een file explorer venster, waarin je naar de locatie gaat waar je de 3 bestanden hebt geplaatst.
  4. Installeer eerst het bestand MNVolkov_BipOS_0.5.2_Mili_chaohu_11205.fw (dit is de eigenlijke firmware). Dit duurt even. De BIP zal zich daarna uitschakelen. Zet hem terug aan. Mogelijk verschijnt een foutmelding, maar die verdwijnt normaal gezien met de volgende stappen.
  5. Installeer nu op dezelfde manier het bestand packed3.res (dit zijn de resources, waarin o.a. de apps zitten).
  6. Installeer eventueel ook het bestand FONT_BOLD_v4e.ft (dit is het lettertype, iets groter en vetter dan bij de standaard BIP, en dus beter leesbaar).
Meer is het niet. Maar wel spannend als je het voor de eerste keer doet :S :P

Oh ja:
  • OPGELET: als je de app Mi Fit gebruikt, zal deze snel de net geïnstalleerde firmware overschrijven met de officiële firmware zonder de apps. Je moet dus Notify & Fitness (of GadgetBridge) in de plaats gebruiken ZONDER Mi Fit.
  • De apps vind je onder AliPay (behalve Alarm Edit, die vervangt gewoon de standaard Alarm app op je BIP). Je moet AliPay dus zichtbaar maken met de Notify & Fitness app op je gsm.
  • De firmware zet ook alle tekst in hoofdletters merk ik. Leesbaarder, maar minder elegant. Dat ligt NIET aan het lettertypebestand, wel aan de firmware zelf (het fw-bestand vermoed ik).
  • De music controllers op mijn BIP sturen mijn MP3-speler app niet aan. Waarschijnlijk doe ik iets mis.
Troubleshooting: zie vorige post.

Misschien is het nuttig dat anderen die deze stappen proberen, hun ervaring delen op dit forum.

[Afbeelding]
Even een kick. Ik heb dit in het verleden gedaan en het werkte prima, maar door omstandigheden ging mijn bip terug naar de originele instellingen. Nu wil ik bovenstaande opnieuwe doen, maar de link naar de zipfile werkt niet meer. Heeft iemand die bestanden nog?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacEnny
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 21:47
wisselwerking schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:37:
[...]

Even een kick. Ik heb dit in het verleden gedaan en het werkte prima, maar door omstandigheden ging mijn bip terug naar de originele instellingen. Nu wil ik bovenstaande opnieuwe doen, maar de link naar de zipfile werkt niet meer. Heeft iemand die bestanden nog?
Gevonden! zat nog in mijn dropboxje oOo

Members only: zipje
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:38
@MacEnny dat is snel! Heel erg bedankt. Gelijk maar weer even bijwerken. Ik merk dat ik vooral de mogelijkheid van het aanpassen van het alarm op het horloge mis.

En alles werkt weer naar behoren _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door wisselwerking op 23-09-2020 17:15 ]

• rens-br
MacEnny schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:53:
[...]

Gevonden! zat nog in mijn dropboxje oOo

***members only***
Nice! Thanks. Ik was die na een update ook kwijt en kreeg hem met geen mogelijkheid gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 20:46
Zojuist een FW update voor de Bip binnen: 1.1.7.02
Kan er nog niets over vinden, dus geen idee wat de changelog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Nu de wintertijd is ingegaan geeft mijn Bip nog steeds gewoon zomertijd aan. Uitzetten helpt niet. De telefoon geeft wel gewoon de juiste tijd aan.
Zou dat niet gewoon automatisch goed moeten komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
RoJan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:53:
Nu de wintertijd is ingegaan geeft mijn Bip nog steeds gewoon zomertijd aan. Uitzetten helpt niet. De telefoon geeft wel gewoon de juiste tijd aan.
Kan je de mifit app force stoppen / reboot geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Chris.nl schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:57:
[...]

Kan je de mifit app force stoppen / reboot geven?
Ik heb hem losgekoppeld, uitgezet en opnieuw gekoppeld aan mi-fit en nu geeft hij eindelijk de juiste tijd weer aan. Vreemd wel dat dat blijkbaar niet altijd automatisch gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
RoJan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:53:
Bekend / herkenbaar probleem. Bij mij gaf hij ook nog zomertijd aan, na een sync met Notify en Fitness gaf hij wel de juiste tijd aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 12:16

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik moest de Bip ook herstarten voor die de juiste tijd aangaf...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Ik dacht, laat ik mijn Bip weer eens opladen / updaten (inmiddels al enkele maanden tot tevredenheid de Bip S in gebruik). Vervolgens ook een nieuw watch face geïnstalleerd; echt was ik met van alles tegelijk bezig en had er niet op gelet dat dit een Bip S watch face was... De Bip lijkt volledig gebricked; hij blijft uit en reageert nergens meer op (ook bij opladen verschijnt er niets meer op het scherm). Iemand een idee? Ik heb weinig (hoopvols) terug kunnen vinden, bijv. op Reddit.

Update:
Gezien het ontbreken van reacties; verwacht ik dat niemand een idee heeft hoe dit kan worden opgelost. Dit is in lijn met hetgeen ik elders heb terug kunnen vinden. Ook contact gehad met Amazfit, maar die proberen er snel van af te zijn of 'oplossingen' aan te dragen als 'kan je de nieuwste firmware er op zetten', terwijl ik in mijn vraag heb aangegeven dat de Bip nergens op reageert en ik er ook geen connectie mee kan maken. Vervolgens sturen ze mij door naar de verkoper; die uiteraard ook geen idee heeft of (en hoe) dit kan worden opgelost. Ik vrees dat dit einde verhaal is voor mij Bip... ;(

[ Voor 34% gewijzigd door zerocool82 op 20-11-2020 16:08 . Reden: Contact gehad met Amazfit ]

• magnum73
Weet iemand waar ik de laatste firmware versie kan downloaden ? Mijn bip is verkeerd geupdate via amazfit app. De mi-fit zet de firmware niet terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:59
Sinds een paar dagen wil m'n bip niet meer trillen.
Heb em al gereset, alle instellingen overlopen, N&F eraf gezwierd en terug naar mi fit app enz maar helaas niets helpt.

O ja DND staat niet op 😁

Iemand een idee wat er mis aan kan zijn, voor de rest werkt ie nog prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
jastas schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:13:
Iemand een idee wat er mis aan kan zijn, voor de rest werkt ie nog prima?
Enige wat ik nog kan bedenken is dat de trilmotor kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
Enige wat ik nog kan bedenken is dat de trilmotor kapot is.
Vrees ik ook, jammer dat er slechts 1 jaar garantie op zit (en ik dacht dat binnen de EU 2 jaar verplicht was, niet dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Is altijd 2 jaar in België, Nederland weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
jastas schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:34:
[...]

Vrees ik ook, jammer dat er slechts 1 jaar garantie op zit (en ik dacht dat binnen de EU 2 jaar verplicht was, niet dus)
Waar heb je gek gekocht? Nederlandse webshop is minimaal 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
Waar heb je gek gekocht? Nederlandse webshop is minimaal 2 jaar.
Via een Bol.com partner, op de website staat er weliswaar 1 jaar, volgens verschillende officiële EU sites lees ik dat EU burgers 2 jaar hebben.

Wanneer ik dit aan kaarte bij Bol vertelden deze me doodleuk dat ze er niets aan konden doen.. 2 jaar garantie geldt enkel indien je effectief kunt aantonen dat het defect reeds bij het begin aanwezig was..

Laat die mogelijkheid tot stille meldingen via trilling nu net de reden zijn dat ik deze aangekocht heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
jastas schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:07:
Via een Bol.com partner, op de website staat er weliswaar 1 jaar, volgens verschillende officiële EU sites lees ik dat EU burgers 2 jaar hebben.

Wanneer ik dit aan kaarte bij Bol vertelden deze me doodleuk dat ze er niets aan konden doen.. 2 jaar garantie geldt enkel indien je effectief kunt aantonen dat het defect reeds bij het begin aanwezig was..

Laat die mogelijkheid tot stille meldingen via trilling nu net de reden zijn dat ik deze aangekocht heb.
Wat een onzin zeg. Ik zou zeggen maar even een topic aan in het shopping forum. Daar zitten wat experts op het gebied van garantie. En kunnen je wellicht verder helpen met voorbeeld brieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 21:56
Hier na 3 jaar nog steeds de originele Bip in gebruik,
Accu is al wel wat minder geworden icm gebruik van GPS, maar nog steeds ruim voldoende.

Ik heb wel een paar vraagjes:
Wat is nu de go to app? ik heb altijd mi fit gebruikt maar ik zie ook zepp staan. Is die laatste beter? ik merk namelijk dat de mifit app al een hele poos stil staat in ontwikkeling.

Komen er wel updates voor de bip? in het begin kreeg ik weel eens een software update, nu al langer dan een jaar niet meer (alleen gps updates).

En als laatst, is er een mooie vervanger voor de bip? de bip s is maar een kleine upgrade en de bip u is wel wat geavanceerder maar heeft een veel kortere batterij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Ik heb ook lang genoten van m'n Bip en keek naar een Stratos als opvolger maar ik vond de screen-on time daarvan tegenvallen voor een transflective.
Ik ben uiteindelijk echter naar een Huawei GT 2e overgestapt. Die heeft 5~6 dagen screen-on met een OLED scherm en is net wat kleiner van formaat als een Stratos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
dutchnltweaker schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:06:
Accu is al wel wat minder geworden icm gebruik van GPS, maar nog steeds ruim voldoende.
Ja, hier ook nog steeds tevreden na zo'n 3 jaar.
Wat is nu de go to app? ik heb altijd mi fit gebruikt maar ik zie ook zepp staan. Is die laatste beter? ik merk namelijk dat de mifit app al een hele poos stil staat in ontwikkeling.
Ik heb de originele Mi Fit app al een hele tijd vaarwel gezegd en gebruik alleen nog maar de Notify & Fitness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnoob
dutchnltweaker schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:06:
Ik ben ook nog steeds tevreden, zo'n 2 jaar in bezit. Accu doet het nog prima.
Ik heb wel een paar vraagjes:

Komen er wel updates voor de bip? in het begin kreeg ik weel eens een software update, nu al langer dan een jaar niet meer (alleen gps updates).
Ik gebruik nog steeds de Mi Fit app, laatste update is alweer een tijdje geleden, ik zit nu op v1.1.6.48. Maar ik ervaar ook geen problemen met de app. GPS updates zijn er inderdaad wel geregeld, zeker wekelijks.
En als laatst, is er een mooie vervanger voor de bip? de bip s is maar een kleine upgrade en de bip u is wel wat geavanceerder maar heeft een veel kortere batterij duur.
Ik vind de pricewatch: Amazfit Neo interessant, maar goed mijn Bip doet het nog prima 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
De laatste versie van N&F heeft nu ook een melding aan als er nieuwe firmware is, nu kreeg ik net de melding dat 1.1.7.02 klaar staat.

Zat lang op versie 1.1.5.56, zelf de mi app gaf er geen melding van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
  • Laatst online: 12:36
jastas schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:44:
De laatste versie van N&F heeft nu ook een melding aan als er nieuwe firmware is, nu kreeg ik net de melding dat 1.1.7.02 klaar staat.

Zat lang op versie 1.1.5.56, zelf de mi app gaf er geen melding van..
Volgens mij wordt de MI App niet meer ondersteund en is die applicatie vervangen door Zepp. Daar krijg je wel alle updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Het grootste nadeel aan de bips vind ik dat je niet kan zien hoelaat het is terwijl je een wandeling doet en de afstand aan het meten bent.
Zou daar nog een oplossing voor komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
karine1 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:35:
Het grootste nadeel aan de bips vind ik dat je niet kan zien hoelaat het is terwijl je een wandeling doet en de afstand aan het meten bent.
Zou daar nog een oplossing voor komen?
Gezien de leeftijd van deze Bip denk ik niet dat ze daar nog een oplossing voor gaan verzinnen. Ik vermoed ook dat het OS gewoon erg beperkt is, waardoor je het niet kan wisselen tussen de schermen.

Overigens zie ik de tijd wel gewoon in de linkerbovenhoek staan tijdens een activiteit...?

Zie ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LgBvUtRTCJ8SjLbgTVzaBjTK/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 16-04-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
blonderulez schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:59:
[...]

Volgens mij wordt de MI App niet meer ondersteund en is die applicatie vervangen door Zepp. Daar krijg je wel alle updates.
Gisteren nog een update gehad van de mi app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
  • Laatst online: 12:36
dutchnltweaker schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:09:
[...]

Gisteren nog een update gehad van de mi app.
Een update van de firmware van de Bip of een update van de mi app zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
blonderulez schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:49:
[...]

Een update van de firmware van de Bip of een update van de mi app zelf?
Mi app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karine1
rens-br schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:37:
[...]
Overigens zie ik de tijd wel gewoon in de linkerbovenhoek staan tijdens een activiteit...?
Tijd voor een bril lijkt me.
Inderdaad, in de linkerbovenhoek staat in het heel klein het uur.
Bedankt voor de opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 21:29
Ik heb sinds gisteren een andere Android telefoon. Ik heb Zepp geinstalleerd, maar die app herkent mijn wachtwoord niet. Tot 3x mijn ww gereset. Ook de koppeling van de Bluetooth opnieuw gedaan, maar ik heb ook de Bip gevraagd om opnieuw te koppelen via fabrieksherstel. Ik kan nu dus niet eens de tijd zien.

Iemand nog tips over wat ik kan doen. Met de aanwijzigingen van Amazfit op de site kom ik niet verder. Ik weet niet hoe ik de Bluetooth vache moet legen bijvoorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Paulus73 op 22-07-2021 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Paulus73 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:05:
Ik heb sinds gisteren een andere Android telefoon. Ik heb Zepp geinstalleerd, maar die app herkent mijn wachtwoord niet. Tot 3x mijn ww gereset. Ook de koppeling van de Bluetooth opnieuw gedaan, maar ik heb ook de Bip gevraagd om opnieuw te koppelen via fabrieksherstel. Ik kan nu dus niet eens de tijd zien.

Iemand nog tips over wat ik kan doen. Met de aanwijzigingen van Amazfit op de site kom ik niet verder. Ik weet niet hoe ik de Bluetooth vache moet legen bijvoorbeeld.
Probeer de Mi Fit app eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
rens-br schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:51:
[...]

Probeer de Mi Fit app eens.
Helaas exact hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Paulus73 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:13:
[...]

Helaas exact hetzelfde resultaat.
En Notify & Tools for Amazfit? En voor de Mi Band was er ook een app in de store die juist dit soort problemen oploste. Ik kan die niet meer zo snel terugvinden, maar misschien kan je daar ook even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Paulus73 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:05:
Ik heb sinds gisteren een andere Android telefoon. Ik heb Zepp geinstalleerd, maar die app herkent mijn wachtwoord niet. ...
Gaat dit dan om het Mi wachtwoord? Gaat dit dan om een Bip of één van de latere versies?
Voor de nieuwe versies van de Bip (S,lite,U) is authentificatie nodig.
Als je de settings van je oude telefoon overgenomen hebt, zijn die misschien nu verkeerd.
Misschien dat je hiermee verder komt: Free My Band

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus73
Bedankt voor je reactie. Ik heb uiteindelijk met een ander mailadres een nieuwe account aangemaakt. Dat werkte uiteindelijk. Overigens gaat het om de eerste Bip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Afgelopen week scoutingkamp gehad met allerlei activiteiten. Maar ergens is er wat mis gegaan. De lak laat deels los en er ontstond een klein vlekje in de rechterhoek, die inmiddels het halve scherm beslaat.

Ik vermoed zelf dat het het chloor is van het zwembad. Maar ik ben al 100 keer gaan zwemmen met mijn Bip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uluxEEUZPxsl8j5o3Cdu9YV4NWQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GDVM0bFSv3iCsN9Oe9OI7RlX.jpg?f=fotoalbum_large

Maar het is dan nu tijd na ruim 3 jaar op zoek te gaan naar een nieuwe. Zit te twijfelen tussen de Bip S of toch te gaan voor een ronde smartwatch. Echter bevalt het AOD en de accuduur van de Bip mij echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:58
rens-br schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:26:
Afgelopen week scoutingkamp gehad met allerlei activiteiten. Maar ergens is er wat mis gegaan. De lak laat deels los en er ontstond een klein vlekje in de rechterhoek, die inmiddels het halve scherm beslaat.

Ik vermoed zelf dat het het chloor is van het zwembad. Maar ik ben al 100 keer gaan zwemmen met mijn Bip.

[Afbeelding]

Maar het is dan nu tijd na ruim 3 jaar op zoek te gaan naar een nieuwe. Zit te twijfelen tussen de Bip S of toch te gaan voor een ronde smartwatch. Echter bevalt het AOD en de accuduur van de Bip mij echt goed.
Ik ben, nu mijn bip het door een chloorzwembad ook heeft begeven, heel benieuwd wat jou keuze uiteindelijk is geworden? Ikzelf neig naar de bip s omdat accuduur voor mij echt het zwaarste weegt. Ik heb de neo overwogen maar die heeft geen tril functie en de pro varianten hebben een erg korte accuduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Bongoarnhem schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:20:
Ik ben, nu mijn bip het door een chloorzwembad ook heeft begeven, heel benieuwd wat jou keuze uiteindelijk is geworden? Ikzelf neig naar de bip s omdat accuduur voor mij echt het zwaarste weegt. Ik heb de neo overwogen maar die heeft geen tril functie en de pro varianten hebben een erg korte accuduur.
Aangezien ik eigenlijk ook graag een ronde smartwatch wil, heb ik uiteindelijk gekozen voor de Amazfit GTR 2e: [Amazfit GTR 2e] Ervaringen & Discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
De amazfit app heeft weer een compleet nieuwe design gekregen.

Zijn er nog mensen die de Bip gebruiken? hier heb ik hem eigenlijk bijna sinds de release 4 jaar geleden (wat gaat de tijd toch snel).
Hij werkt nog steeds prima en heb geen enkel problemen met de Bip nu. Alleen de accu deed er vroeger met GPS wel wat langer over.

Maar om nu iets nieuws te kopen nu deze nog goed werkt is ook zonde.. :)

Wat ik niet snap is dat zepp de vervang app is, maar de mi fit wordt ook nog goed en up to date gehouden.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchnltweaker op 07-02-2022 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
ik heb de BIP ook nog steeds. werkt goed en merk geen verschil in de accu.
Ik heb wel onlangs de GTR 3 Pro erbij genomen en deze werkt niet met de Mifit app. Daardoor ben ik ook met de BIP en Xiaomi weegschaal overgestapt op de Zepp app. ik zie geen grote verschillen tussen de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
dutchnltweaker schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:37:

Zijn er nog mensen die de Bip gebruiken? ....
Ik ben nog steeds tevreden. Had hem toen vooral gekocht om de ingebouwde GPS en het transreflective LCD, waardoor hoge zichtbaarheid bij daglicht en lange accuduur.

Mijn partner wilde liever een Fitbit Charge 4 met gps, maar die werkt aanzienlijk minder betrouwbaar
Als de accu wat minder (60%) geladen is, wil de gps soms niet eens starten of stopt er halverwege mee.
Enige wat ik soms mis is activiteitenherkenning door de dag heen, wat de Fitbit dan wel weer heeft.
Dat is echter niet genoeg reden om over te stappen op een alternatief.

Mifit en Zepp heb ik slechts kort gebruikt, maar was niet zo tevreden met het ongevraagd updaten van de firmware. Ben toen overgestapt op Notify&Fitness en daarbij gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Mifit app bestaat niet meer, de nieuwe update brengt een nieuwe naam: Zepp Life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Een jaar verder, en nog steeds ik het bezit. 5 jaar nu. Paar dingen die me toch wat dwarszitten, volgens mij krijgt het apparaat geen updates meer, aftermarket straps zijn toch van een mindere kwaliteit en nu de screenprotector er een tijdje af is na 4 jaar steeds vaker krassen.

Ene kant is het een lekkere no-nonsense ding dat niet teveel poespas heeft, andere kant vind ik het soms best beperkt. Wat ik persoonlijk handig zou vinden is dat je ook je muziek kan bedienen.
Ooit wel eens Android wear geprobeerd, maar na 1 week terug gestuurd door de batterijduur.. Dat was zegmaar dagelijks opladen en voor een smartwatch zie ik dat niet echt zitten.

Het mooiste, maar dat is niet noodzakelijk is het kunnen betalen doormiddel van nfc. Is er zoiets in de amazfit serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
dutchnltweaker schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:04:
Een jaar verder, en nog steeds ik het bezit. 5 jaar nu. Paar dingen die me toch wat dwarszitten, volgens mij krijgt het apparaat geen updates meer, aftermarket straps zijn toch van een mindere kwaliteit en nu de screenprotector er een tijdje af is na 4 jaar steeds vaker krassen.

Ene kant is het een lekkere no-nonsense ding dat niet teveel poespas heeft, andere kant vind ik het soms best beperkt. Wat ik persoonlijk handig zou vinden is dat je ook je muziek kan bedienen.
Via aftermarket firmware of via de knop kan je dit wel instellen. Veel meer dan vorige en volgende nummer is het overigens niet.
Het mooiste, maar dat is niet noodzakelijk is het kunnen betalen doormiddel van nfc. Is er zoiets in de amazfit serie?
Dat werkt voor zover ik weet alleen met appareten met Android Wear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
rens-br schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:09:
[...]

Via aftermarket firmware of via de knop kan je dit wel instellen. Veel verder van vorige en volgende nummer wordt het overigens niet hoor.

[...]

Dat werkt voor zover ik weet alleen met appareten met Android Wear.
Welke knop? Moet je daar die aftermarket Firmware Voor hebben? Zo ja hoe kan je die verkrijgen?

Niet alleen Android wear, maar ook via het is van Samsung wat ze gebruiken en fitbit pay wat ik heb begrepen (en natuurlijk Apple pay).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
De knop die rechts zit. Je kan met Notify & Amazfit instellen dat bij een dubbele klik hij een nummer verder gaat.
Moet je daar die aftermarket Firmware Voor hebben? Zo ja hoe kan je die verkrijgen?
Nee, maar met alternatieve firmware kan je een menu'tje erbij maken waarmee je de muziek control hebt, zie ook: Verwijderd in "[Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie"
MacEnny in "[Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colette.boerma
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14-07-2023
Heeft iemand al ervaring met het eventueel (laten) vervangen van de batterij/accu ?
Mijn horloge loopt steeds sneller leeg; voorheen kon ik vaak een maand vooruit zonder op te laden, nu moet ik om de paar weken opladen
Het horloge van mijn moeder loopt helemaal snel leeg. Die is vaak binnen 1 dag al weer leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:00
colette.boerma schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:49:
Heeft iemand al ervaring met het eventueel (laten) vervangen van de batterij/accu ?
Mijn horloge loopt steeds sneller leeg; voorheen kon ik vaak een maand vooruit zonder op te laden, nu moet ik om de paar weken opladen
Het horloge van mijn moeder loopt helemaal snel leeg. Die is vaak binnen 1 dag al weer leeg.
Het zal vast mogelijk zijn, maar houd er rekening mee dat een vervangende batterij meestal niet de kwaliteit heeft van de orginele, en dus ook snel kan leeg lopen.
En nu kan ik niet in jou portemonnee kijken, maar ik vraag me af of de kosten van vervanging echt zo veel schelen met de prijs van een nieuwe Bip...

Live from Denmark

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen en winkels: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Levertijd & Prijzen
- Bandjes, cases en screenprotectors: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Accessoires
- Bip S: [Amazfit Bip S] Ervaringen & Discussie