Ik gebruik alleen N&F wat betekent dat er geen A-gps bestand wordt gedeeld zoals bij MiFit. Ook ik vind het dan tamelijk lang duren voor er een fix is. En ook ik zie dat de eerste kilometers niet zo zuiver zijn.CoachKoos schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:03:
Ik wordt wel wat verdrietig van de GPS van de Bip... Duurt lang voordat er verbinding is en de eerste kilometer klopt (na afloop) niets van. Heb ik opeens 3-4 minuten over gedaan en over de rest 5.........
Iemand daar ook ervaringen mee? En zijn er beter alternatieven verkrijgbaar? ...........
Waarschijnlijk komt de fix al bij weinig satellieten waardoor er feitelijk geen nauwkeurige meting gedaan kan worden en verbetert dit na enige tijd. Iets om zeker rekening mee te houden voor je met een workout start.
Te vroeg een workout afsluiten heb ik (nog) geen last van gehad, maar grote kans dat dit inderdaad door (vochtige) mouwen zou kunnen komen.
Een alternatief zit volgens mij ook in een heel andere prijsklasse. Het aantrekkelijke van de Bip vind ik juist de ingebouwde GPS voor een lage prijs. Andere fitnessbanden maken gebruik van de smartphone gps. In dat geval kan ik net zo goed strava gebruiken. De lange tijdsduur voor een gps fix neem ik voor lief.