Ik heb de gok gewaagd en het horloge nu een paar dagen in gebruik. Waar ik een beetje bang voor was; de GPS ontvangst en hartslag meting zijn matig tot soms slecht. Ik begrijp uit reviews dat het eea al sterk verbetert is maar dit is echt nog onder de maat wat mij betreft.
De GPS track zit er met regelmaat behoorlijk naast, vooral in de stad. Een 5KM afstand laat een verschil van meer dan 200 meter zien tussen de gemeten afstand door het horloge en mijn telefoon. Als je naar de GPS track kijkt slingert het behoorlijk heen en weer, net of ik van de ene kant van de straat naar de andere loop en weer terug (en dat zeer frequent). Sommige bochten worden compleet afgesneden in de opname terwijl dit in de praktijk niet zo is. Dit kan liggen aan een te lage sampelfrequentie. Ik heb nog geen instelling gevonden om dat aan te passen. Ook heb ik al een paar keer de melding ontvangen dat de GPS ontvangst weg is gevallen wanneer ik gewoon buiten aan het wandelen ben.
Een voorbeeld;
De daadwerkelijke route liep strak over de weg. Volgens de opgenomen route ben ik blijkbaar door huizen gelopen en heb ik een stukje gezwommen

Dit is een stuk met aan een kant open water en aan de andere kant huizen. Er zijn geen tot weinig bomen.
Een ander voorbeeld; er is gelopen over de weg, de opname zit er compleet naast en geeft de indruk dat de bocht is afgesneden en er vervolgens ruim naast de weg is gelopen. Dit gaat voor lange stukken van de route door. We hebben het hier over bewegingen met een lage snelheid. Dit moet peanuts zijn om goed te doen.
Dit is gewoon onbruikbaar. Ik heb expres niet het ergste stuk van de route genomen.
De gemeten hartslag is vrijwel altijd te laag. Afwijkingen van meer dan 10% zijn niet ongewoon.
Plus vind ik het scherm, dat is echt prima en mooi helder, zeker voor deze prijs.
Al met al ben ik nog niet overtuigd.
[
Voor 15% gewijzigd door
Bor op 22-09-2021 13:40
]