Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

De Amazfit GTR 2e is een andere versie van de GTR 2. Het heeft hetzelfde 1.39" Always-on Amoled scherm en ondersteuning voor Bluetooth 5.0. Daarnaast bevat het de volgende sensoren en functies: Accelerometer, Barometer, Gyroscope sensor, Hartslagsensor, Kompas, Microfoon, Muziekbediening op smartphone, Omgevings­licht­sensor, Oximeter (Bloedzuurstof), Stappenteller en GPS.

Het grootte verschil tussen de 2 en de 2e is het feit dat de accuduur van de 2e bijna twee keer zo lang is. Tevens heeft de 2e een temperatuur sensor ingebouwd. Ook zijn er een aantal features komen te vervalen. Zo kan er op de 2e geen offline muziek worden opgeslagen.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAmazfit OS
Compatibel metAndroid, iOS
ConnectiviteitBluetooth 5.0/LE, GPS, Glonass
Scherm1,39 " Always-on Amoled Display
SensorenAcceleration sensor, Gyroscope sensor, 3-axis geomagnetic sensor, Ambient light sensor, Air pressure sensor, Temperature sensor
Afmetingen46,5 x 46,5 x 10,8 mm
Gewicht32 g
BehuizingAluminum alloy
KleurZwart, Grijs, Groen
Prijs€100,-
Waterdichtheid5 ATM (50 meter)
AccuduurTypical: 24, Basic: 45, Heavy: 12 days
Oplaadtijd2.5 uur

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een DM

VersieDatumAanpassingen
V1.013-08-2021Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 01-04-2025 14:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Heb het toestel nu een ruimte week in bezit als vervanger van mijn Bip die blijkbaar wat teveel water had vastgehouden.

Tot nu toe echt een gigantische upgrade voor de Bip. Het scherm en GUI zijn echt een grote upgrade. Helaas lever je wel gigantisch in op de batterijduur. Ik heb de 2e 4 dagen geleden opgeladen en de batterij is nu op 53%. Ik heb het always-on scherm aanstaan, maar verder staan alle andere sensoren uit. Kan dat niet bepaald 'heavy use' noemen, maar de 12 dagen die ze opgeven ga ik in ieder geval niet halen.

Opzich vind ik dat niet erg, maar met de Bip was een batterijduur van 30 dagen niet ongewoon.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 13-08-2021 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:42

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

drfruit schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:21:
Ik heb voor 10 euro (nu een kleine 14 euro) een standaard met oplader aangeschaft, waarmee het een kleine moeite is om hem op te laden. Meestal 1 keer in de week.

PS Het plaatje in de link klopt niet helemaal. De contacten zitten niet boven maar naast elkaar, dus het horloge wordt er horizontaal op geplaatst. Ik heb hem op het nachtkastje geplakt en hoewel hij goed blijft zitten, kon ik hem zonder schade iets verplaatsen naar een betere positie.
Ah, dat is een handig en niet zo dure lader. Toch maar eens naar kijken.

Afgelopen week de smartwatch binnen gekregen en tot nu toe erg tevreden. Mooi horloge, batterij gaat ook niet zo snel leeg (heb ook veel voor mij onnodige dingen uitgezet).

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:53

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik loop ergens tegenaan wat ik niet voor elkaar krijg. Hoe krijg ik het voor elkaar om de ECG en temperatuur in de Zepp app te zien? Ik heb volgens mij alles al geprobeerd...

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
sjaool schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 01:47:
Ik loop ergens tegenaan wat ik niet voor elkaar krijg. Hoe krijg ik het voor elkaar om de ECG en temperatuur in de Zepp app te zien? Ik heb volgens mij alles al geprobeerd...
Nu je het zegt, daar staat bij mij ook niks. En voor beide geeft hij ook aan dat er geen gegevens kunnen worden opgehaald. Voor de ECG zie ik wel dat de hartslag 'constant' gemeten moet worden, maar dat heb ik uitstaan.

De temperatuur heb ik via de band wel al een aantal keer gemeten, dus het is wel gek dat die er niet tussenstaat.

Ik gebruik de Zepp app overigens nauwelijks. Ik heb Notify for Amazfit geinstalleerd staan, die app gebruikte ik al met mijn Bip. Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar om de Zepp app helemaal niet te gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 17-08-2021 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

sjaool schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 01:47:
Hier hetzelfde. Temperatuur gemeten, maar komt ook niet zichtbaar in de app bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:55
janvanduschoten schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:09:
[...]

Hier hetzelfde. Temperatuur gemeten, maar komt ook niet zichtbaar in de app bij mij.
Bij mij komt ie ook niet te staan in de Zepp app. Overigens laat hij bij mij geen juiste waarde temperatuur zien.. 30.4 graden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik hoop dat ze het oplossen met de temperatuur of duidelijk uitleggen hoe die functie werkt. Dat de temperatuur niet klopt klopt eigenlijk wel omdat hij de temperatuur van de huid meet en daar wordt geen correctie op gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14
Heb het horloge nu aantal dagen. Eigenlijk wel tevreden mee. Vroeger al eens een Samsung, Fossil en Apple Watch gehad. Die laatste is qua functionaliteit nog steeds wel superieur, maar de functionaliteit die je meer krijgt met die prijs vond ik nu zonder. Dus daarom deze. En bevalt prima.

Wel heb ik een/het probleem dat bij synchronisatie naar Google Fit het daar door de telefoon zelf geregistreerde aantal stappen op 0 komen te staan. De sync staat nu dus weer uit, moet nog even zoeken naar een oplossing die er denk ik niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:24
Ik heb de GTR 1 gehad maar weer verkocht vanwege de zeer slechte gps nauwkeurigheid en ontvangst.
voor de rest was ik wel zeer te spreken over het horloge.

Hoe is het gps bij deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

BlueSS50 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:51:
Ik heb de GTR 1 gehad maar weer verkocht vanwege de zeer slechte gps nauwkeurigheid en ontvangst.

Hoe is het gps bij deze?
Bij mij heeft hij een tot nu toe binnen een seconde of 10 een fix, dat geeft hij dan ook zelf aan. Bevalt mij uitstekend

----------------------------------------------------------------------
Ik heb hem nu 2 dagen getest met AOD aan. Niet dag en nacht, maar van 07:00 tot 21:00 u. Automatische hartslagdetectie staat ook aan, om de 10 minuten.
Ik heb de afgelopen dagen ook 2 wandelingen gemaakt van circa 30 minuten en 1 uur met GPS aan.
Deze configuratie kost circa 10% per dag, viel mij niet tegen.
AOD vreet wel wat batterij, maar minder dan verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaJohn

Hoe is het gps bij deze?
Ik heb deze nu iets meer dan een week en wandel elke dag tenminste een half uurtje. Vandaag heb ik een afwijking meegemaakt in de GPS waardoor mijn route geregistreerd werd door een blok huizen heen waardoor een stukje van mijn route werd gesnoept. Andere keren is het vrij prima gegaan.

De batterij duur bevalt me uitstekend trouwens! Ik heb net een ticwatch C2 gehad en daarvan was de batterij binnen een dag leeg, nog niet eens een workout uitgevoerd en de besturing was enorm traag. Ik ben tevreden tot nu toe met de GTR 2e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter

Hoe is het gps bij deze?
Vergeleken met mijn Bip is de GPS fix echt enorm snel. Meestal binnen één minuut.

In de GPS fix houden is hij alleen een stuk minder goed dan mijn Bip. Hij geeft af en toe een melding dat hij de fix kwijt is. Daarnaast werkt de GPS totaal niet in de auto (opzich niet erg natuurlijk). Maar met mijn Bip werd de GPS fix wel vastgehouden in de auto.

Conclusie. Ik was ook bang dat de GPS belabberd zou zijn, omdat die van de GTR 1 zo slecht was, maar hij doet het dus prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
DaJohn schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:09:
De batterij duur bevalt me uitstekend trouwens! Ik heb net een ticwatch C2 gehad en daarvan was de batterij binnen een dag leeg, nog niet eens een workout uitgevoerd en de besturing was enorm traag. Ik ben tevreden tot nu toe met de GTR 2e.
Ik haal meestal zo'n 9 tot 10 dagen met AOD aan. Vergeleken met mijn Bip is dat echt heel erg weinig (die haalde met gemak 30 dagen) Maar gezien het meer dan één week is, ben ik niet ontevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Ik vind de fix houden belangrijker dan de fix krijgen...
Begin nu toch weer te twijfelen tussen deze en de Huawei GT2e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

BlueSS50 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:49:
Ik vind de fix houden belangrijker dan de fix krijgen...
Begin nu toch weer te twijfelen tussen deze en de Huawei GT2e
Hier heb ik totaal geen problemen mee. Eenmaal een fix blijft hij hem gewoon houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaJohn
sjaool schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 01:29:
[...]

Hier heb ik totaal geen problemen mee. Eenmaal een fix blijft hij hem gewoon houden.
Ik heb ook dat de GPS fix blijft behouden en ook dat de fix vrij snel wordt gemaakt: 10 seconden. Met de Ticwatch C2 kon ik nog koffie zetten en een kopje koffie drinken als het daaraan gelegen had.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mits112
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-06 16:09
Is deze veel dikker dan een BIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
mits112 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 21:31:
Is deze veel dikker dan een BIP?
Nee. Niet merkbaar veel dikker ofzo.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoe is het gps bij deze?
Goede vraag. Ik stond op het punt dit horloge te kopen tot ik de reviews op Amazon las waar wordt geklaagd over zeer onnauwkeurige GPS en andere sensoren waardoor de afstand maar ook de hartslag behoorlijk afwijkt ten opzichte van andere merken, in sommige gevallen echt schokkend veel. Mijn vertrouwen is daardoor behoorlijk gekelderd. Hoe ervaren jullie dit? Het verliezen van het GPS signaal lees ik ook meerdere keren.

Ik kwam ook deze test tegen (juli 2021) waar o.a. een afstandsafwijking van rond de 12% te zien is. Dat is echt heel erg hoog. De afwijking van de hartslagmeting is ook veel te groot: YouTube: Is GPS and HR Accuracy Fixed on Amazfit GTR2e? Amazfit GTR2e vs Coro...

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 16-09-2021 20:41 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Bor schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:34:
Goede vraag. Ik stond op het punt dit horloge te kopen tot ik de reviews op Amazon las waar wordt geklaagd over zeer onnauwkeurige GPS en andere sensoren waardoor de afstand maar ook de hartslag behoorlijk afwijkt ten opzichte van andere merken, in sommige gevallen echt schokkend veel.
Hartslag kan ik eigenlijk weinig over zeggen.
1. Omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb.
2. Ik heb pas sinds vandaag een fatsoenlijk bandje.

Betreft de GPS. Hoewel initieel ik het signaal wel eens verloor. Heb ik dat eigenlijk al best een tijdje niet meer gehad. Fix is binnen enkele seconden binnen en daarna blijft de fix ook behouden. Behalve in tunnels of binnen, maar dat lijkt me voor zich spreken.

Kortom ik ben er erg tevreden mee.

• Bor

Bor

rens-br schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:00:
[...]

Hartslag kan ik eigenlijk weinig over zeggen.
1. Omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb.
2. Ik heb pas sinds vandaag een fatsoenlijk bandje.

Betreft de GPS. Hoewel initieel ik het signaal wel eens verloor. Heb ik dat eigenlijk al best een tijdje niet meer gehad. Fix is binnen enkele seconden binnen en daarna blijft de fix ook behouden. Behalve in tunnels of binnen, maar dat lijkt me voor zich spreken.

Kortom ik ben er erg tevreden mee.
Hoe nauwkeurig is de ontvangst? Heb je daar vergelijkingsmateriaal? In sommige filmpjes die ik bekeken heb is er een afwijking van meer dan 10% op korte afstanden tegen bv een iphone of "betere" sportswatch (polar of garmin). Een beetje afwijking is te verklaren maar in de filmpjes zat de 2e er elke keer behoorlijk naast. Nu weet ik dat er firmware fixes zijn uitgebracht waardoor je de tests eigenlijk moet herhalen maar ik kan helaas geen erg recente review vinden.

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Bor schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:02:
[...]

Hoe nauwkeurig is de ontvangst? Heb je daar vergelijkingsmateriaal? In sommige filmpjes die ik bekeken heb is er een afwijking van meer dan 10% op korte afstanden tegen bv een iphone of "betere" sportswatch (polar of garmin). Een beetje afwijking is te verklaren maar in de filmpjes zat de 2e er elke keer behoorlijk naast. Nu weet ik dat er firmware fixes zijn uitgebracht waardoor je de tests eigenlijk moet herhalen maar ik kan helaas geen erg recente review vinden.
Als ik kijk op de kaart en de daadwerkelijke gefietse route is dat over het algemeen vrij nauwkeurig, dan wel spot on.

• Bor

Bor

rens-br schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:05:
[...]

Als ik kijk op de kaart en de daadwerkelijke gefietse route is dat over het algemeen vrij nauwkeurig, dan wel spot on.
Thanks. Ik zoek naar een redelijk hoge graad van nauwkeurigheid. Een vergelijking op de kaart doesn't cut it in dat geval hoewel ik in ieder geval wel iets met je antwoord kan :) Een vergelijkende test met bv een recente Polar of Garmin zou welkom zijn maar kan ik nog niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Bor schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:15:
Thanks. Ik zoek naar een redelijk hoge graad van nauwkeurigheid.
Wat zoek je dan wel? Of de afgelegde afstand klopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

rens-br schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 07:29:
[...]

Wat zoek je dan wel? Of de afgelegde afstand klopt?
Dat onder andere, dat is een punt waar je de grootste afwijking ziet in de reviews. Voor een hardloper is dat behoorlijk cruciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Bor schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:19:
[...]

Dat onder andere, dat is een punt waar je de grootste afwijking ziet in de reviews. Voor een hardloper is dat behoorlijk cruciaal.
Dan zul je flink dieper in de buidel moeten tasten. Dan kom je uit bij een Garmin en die zijn minimaal iets van €300,-. De Amazfit klopt behoorlijk maar doordat de gps soms nogal slingert klopt de afstand lang niet altijd. Het zou volgens mij nauwkeuriger kunnen door de software aan te passen. Misschien komt dat nog met een update. Voor mij is de GTR 2e prima, zeker voor wat hij kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Ik ben toch voor de Huawei watch GT2 pro gegaan.
De hartslag en de gps zijn gelijk aan de Polar van mijn vrouw en mijn telefoon dus een dikke voldoende!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb de gok gewaagd en het horloge nu een paar dagen in gebruik. Waar ik een beetje bang voor was; de GPS ontvangst en hartslag meting zijn matig tot soms slecht. Ik begrijp uit reviews dat het eea al sterk verbetert is maar dit is echt nog onder de maat wat mij betreft.

De GPS track zit er met regelmaat behoorlijk naast, vooral in de stad. Een 5KM afstand laat een verschil van meer dan 200 meter zien tussen de gemeten afstand door het horloge en mijn telefoon. Als je naar de GPS track kijkt slingert het behoorlijk heen en weer, net of ik van de ene kant van de straat naar de andere loop en weer terug (en dat zeer frequent). Sommige bochten worden compleet afgesneden in de opname terwijl dit in de praktijk niet zo is. Dit kan liggen aan een te lage sampelfrequentie. Ik heb nog geen instelling gevonden om dat aan te passen. Ook heb ik al een paar keer de melding ontvangen dat de GPS ontvangst weg is gevallen wanneer ik gewoon buiten aan het wandelen ben.

Een voorbeeld;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cd4d0l8huzu2xpDuXB7iLDdtVE0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U5eRV6e8dYpU4EFfpyBvNc6g.jpg?f=user_large

De daadwerkelijke route liep strak over de weg. Volgens de opgenomen route ben ik blijkbaar door huizen gelopen en heb ik een stukje gezwommen 8)7 Dit is een stuk met aan een kant open water en aan de andere kant huizen. Er zijn geen tot weinig bomen.

Een ander voorbeeld; er is gelopen over de weg, de opname zit er compleet naast en geeft de indruk dat de bocht is afgesneden en er vervolgens ruim naast de weg is gelopen. Dit gaat voor lange stukken van de route door. We hebben het hier over bewegingen met een lage snelheid. Dit moet peanuts zijn om goed te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDwOioWX5wNKxJj-kUFggxjkMYo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RKb2xqjDpjZe1Mczo3UdUlJr.jpg?f=user_large

Dit is gewoon onbruikbaar. Ik heb expres niet het ergste stuk van de route genomen.

De gemeten hartslag is vrijwel altijd te laag. Afwijkingen van meer dan 10% zijn niet ongewoon.

Plus vind ik het scherm, dat is echt prima en mooi helder, zeker voor deze prijs.

Al met al ben ik nog niet overtuigd.

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 22-09-2021 13:40 ]

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Bor schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:36:
Ik heb de gok gewaagd en het horloge nu een paar dagen in gebruik. Waar ik een beetje bang voor was; de GPS ontvangst en hartslag meting zijn matig tot soms slecht. Ik begrijp uit reviews dat het eea al sterk verbetert is maar dit is echt nog onder de maat wat mij betreft.
Zulke afwijkingen heb ik echt nog niet meegemaakt. Dat is wel echt heel extreem.

• Bor

Bor

rens-br schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:40:
[...]

Zulke afwijkingen heb ik echt nog niet meegemaakt. Dat is wel echt heel extreem.
Alle activiteiten die ik tot nu toe heb gedaan laten een soortgelijk beeld zien helaas.

Een track waarop gefietst is laat een mindere afwijking zien wat zou kunnen duiden op een te lage sample frequentie bij wandelen oid.Is er toch een instelling om dit te tweaken die ik over het hoofd zie?

Het effect is in deze reddit thread ook goed zichtbaar: https://www.reddit.com/r/..._the_gps_accuracy_on_the/

[ Voor 38% gewijzigd door Bor op 22-09-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

sjaool schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:55:
Ik hoop dat ze het oplossen met de temperatuur of duidelijk uitleggen hoe die functie werkt. Dat de temperatuur niet klopt klopt eigenlijk wel omdat hij de temperatuur van de huid meet en daar wordt geen correctie op gedaan...
Ah ik vroeg me al af wat de temperatuursensor meet. Wel je lichaamstemperatuur dus, kan me ook niet voorstellen dat dit zo betrouwbaar kan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Marzman schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:52:
[...]

Ah ik vroeg me al af wat de temperatuursensor meet. Wel je lichaamstemperatuur dus, kan me ook niet voorstellen dat dit zo betrouwbaar kan.
De huid / lichaamtemperatuur. Leuke gimmick maar heb niet het idee dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De temperatuursensor lijkt niet geheel bedoelt om je lichaamstemperatuur te meten. Voor lichaamstemperatuur meting is het compleet waardeloos. In de beschrijving van de functie hebben ze het over het meten van temperatuur van objecten. Dat duidt imho toch op een ander doel.

De manual zegt dit;
Temperature
The built-in watch sensor measures the real-time temperature of the contact position. For the most accurate temperature measurement, make sure the bottom shell of the watch is fully in contact with the object to measure for more than 30 minutes. Open the Zepp app and go to Profile > Settings > Units and select Celsius or Fahrenheit for the measurement. Note: When worn on the wrist, the watch measures local temperature, which is impacted by environmental and other factors. It is not the same as the axillary temperature.

[ Voor 51% gewijzigd door Bor op 27-09-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Bor schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:19:
De temperatuursensor lijkt niet geheel bedoelt om je lichaamstemperatuur te meten. Voor lichaamstemperatuur meting is het compleet waardeloos. In de beschrijving van de functie hebben ze het over het meten van temperatuur van objecten. Dat duidt imho toch op een ander doel.

De manual zegt dit;

[...]
Hij meet de temperatuur van de huid. Hoe anders zou je zeggen omdat de behuizing het horloge contact maakt met de huid. Het is een beetje onnozel om hem af te doen en voor een half uur op een ding te leggen om te weten hoe warm dat is.

Ik hoop wel dat de fysiek onmogelijke afwijkingen in de gps-data oplossen. Soms heb ik opeens flinke uitschieters in de data. Ik heb er in de Zepp app al melding van gemaakt bij Amazfit.

Verder vind ik de Amazfit GTR 2e gewoon erg mooi om te zien. Het is net alsof andere fabrikanten vinden dat sporthorloges niet modieus mogen zijn. Vaak doen ze ook nogal plastic aan. Dat staat mij tegen om er een paar honderd euro aan uit te geven. Voor mijn doeleinden voldoet de Amazfit GTR 2e meer dan genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

sjaool schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:00:
[...]

Hij meet de temperatuur van de huid. Hoe anders zou je zeggen omdat de behuizing het horloge contact maakt met de huid. Het is een beetje onnozel om hem af te doen en voor een half uur op een ding te leggen om te weten hoe warm dat is.
Onnozel zeker maar dat lijkt wel het doel zoals het omschreven staat in de manual en in het "info scherm" op het horloge zelf. Als je hem blijft dragen kan je het zien als een meting (maar zoals het bij mij lijk nogal onbetrouwbaar) van "skin temperature" gezien je huid dan het "object" betreft wat gemeten wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 27-09-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Bor schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:03:
[...]

Onnozel zeker maar dat lijkt wel het doel zoals het omschreven staat in de manual en in het "info scherm" op het horloge zelf. Als je hem blijft dragen kan je het zien als een meting (maar zoals het bij mij lijk nogal onbetrouwbaar) van "skin temperature" gezien je huid dan het "object" betreft wat gemeten wordt.
In China gebruiken ze de huidtemperatuur als graadmeter om Corona te detecteren. Aangezien de GTR/GTS 2e net in de Corona tijd zijn gelanceerd kan ik mij voorstellen dat het daarvoor bedoeld is.

https://covid-19.chinadai...7f2fa310a8b241153efb.html
Second, body temperature detection is the simplest and most efficient means to identify infected groups.

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 27-09-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

sjaool schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:11:
[...]

In China gebruiken ze de huidtemperatuur als graadmeter om Corona te detecteren. Aangezien de GTR/GTS 2e net in de Corona tijd zijn gelanceerd kan ik mij voorstellen dat het daarvoor bedoeld is.

https://covid-19.chinadai...7f2fa310a8b241153efb.html

[...]
Klopt maar dan nog is het meten van de temperatuur van de huid geen goede graadmeter. Om de lichaamstemparatuur te bepalen wordt er doorgaans op 1 van de volgende 4 locaties gemeten;

Under the armpit (axillary method)
In the mouth (oral method)
In the ear (tympanic method)
In the rectum/bum (rectal method)

Als je naar de temperatuur waarden kijkt waar de GTR2e mee komt aanzetten zie je al wel dat je hier voor dit doel weinig tot niets aan hebt helaas.

Wat betreft de matige GPS track waar ik het eerder over had; ik heb een paar nieuwe routes opgenomen waarbij het beeld veel beter is. Verschil is dat die routes zijn opgenomen op de "fiets" stand. Zou de sample frequentie meespelen welke bij fietsen mogelijk hoger is dan bij wandelen / lopen. Te weinig samples zijn een mogelijke verklaring voor het afsnijden van bochten op de kaart. Ik kan nergens vinden of en hoe je de sample frequentie zelf kan instellen helaas. Ik zal binnenkort weer een route opnemen als "lopen" om te kijken of het issue daarmee weer terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Bor schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 08:37:
[...]
Wat betreft de matige GPS track waar ik het eerder over had; ik heb een paar nieuwe routes opgenomen waarbij het beeld veel beter is. Verschil is dat die routes zijn opgenomen op de "fiets" stand. Zou de sample frequentie meespelen welke bij fietsen mogelijk hoger is dan bij wandelen / lopen. Te weinig samples zijn een mogelijke verklaring voor het afsnijden van bochten op de kaart. Ik kan nergens vinden of en hoe je de sample frequentie zelf kan instellen helaas. Ik zal binnenkort weer een route opnemen als "lopen" om te kijken of het issue daarmee weer terug is.
Ik heb hier in de app tenminste melding van gemaakt en al mijn logs zijn geupload. Het moet naar mijn mening per training niet zo moeilijk zijn om excessen in waardes die fysiek niet mogelijk zijn uit te filteren. Als ik loop kan ik de volgende meting niet ineens tientallen meters verderop zijn geweest. Ik hoop dan ook dat ze snel met een update van de gps-tracking komen. De samplefrequentie kun je bij mijn weten niet zelf aanpassen.

• Bor

Bor

Klopt bij jullie de afstand bij het stappenoverzicht wel?

Vandaag is voor mij een thuiswerkdag. Aantal stappen is 814, stapafstand wordt aangegeven: 9,67 KM. Nu doe ik grote stappen maar zo groot ook weer niet. Totale tijd is 23 minuten. Dan wandel is wel heel erg snel.

De enige verklaring die ik kan bedenken is dat ik plm 9 km in 2 stukken heb gefietst vandaag, dit als training heb opgenomen en op beide locaties kort heb gelopen. Neemt Zeppp ten onrechte de GPS gegevens mee bij de afstand of klopt er iets anders niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Bor schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:36:
Klopt bij jullie de afstand bij het stappenoverzicht wel?

Vandaag is voor mij een thuiswerkdag. Aantal stappen is 814, stapafstand wordt aangegeven: 9,67 KM. Nu doe ik grote stappen maar zo groot ook weer niet. Totale tijd is 23 minuten. Dan wandel is wel heel erg snel.

De enige verklaring die ik kan bedenken is dat ik plm 9 km in 2 stukken heb gefietst vandaag, dit als training heb opgenomen en op beide locaties kort heb gelopen. Neemt Zeppp ten onrechte de GPS gegevens mee bij de afstand of klopt er iets anders niet?
Ik heb het even verder getest; alle trainingen die je op een dag doet worden inderdaad bij de stapafstand onder "stappen" opgeteld. 500 meter aan stappen en 10 KM fietsen opgenomen als training zorgt voor een stapafstand van 10,5KM. Dat klopt dus niet. Bij een hardlooptraining zou het kloppen (hoewel je passen daar anders zijn) maar bij fietsen levert het dus onzin op. 500 meter aan stappen in totaal en een opgenomen autorit van 100KM en je raad het al....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Laatste dagen heb ik helaas ook veel last dat workouts niet goed geregistreerd worden. Ik zou bijvoorbeeld zo'n door de muren van een winkel gelopen hebben en ik zou een gemiddelde snelheid gelopen hebben van bijna 7km/h over een route van 2 km in 20 minuten.. Normaal is mijn gemiddelde snelheid om en nabij 6km/h en weet ik zeker dat ik niet harder heb gelopen.. hopelijk is hier snel een fix van..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb gisteren een 10 KM wandeling gedaan met meerdere devices. Ik heb geen meldingen ontvangen dat de GPS ontvangst niet goed was. Resultaat toen ik weer bij de auto was:

Polar: 10,01 KM
Strava:10,01 KM (telefoon)
GTR2e: 10,60 KM

Dat vind ik echt een behoorlijke afwijking. Nu was ik aan het recreatief wandelen maar voor sporten is dit eigenlijk niet bruikbaar wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik kreeg net een update 1.5.1.08 binnen voor de GTR 2e. De firmware bevat enkele bugfixes maar er wordt niet vermeld wat die zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
sjaool schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 00:50:
Ik kreeg net een update 1.5.1.08 binnen voor de GTR 2e. De firmware bevat enkele bugfixes maar er wordt niet vermeld wat die zijn.
Ik had deze gisterenavond handig binnen gehaald. Benieuwd wat de bugfixes zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaJohn schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 06:32:
[...]

Ik had deze gisterenavond handig binnen gehaald. Benieuwd wat de bugfixes zijn!
Van Reddit worden we ook niet veel wijzer. ;)

https://www.reddit.com/r/...2e_firmware_update_15108/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De nieuwe firmware (1.5.1.08) heeft bij mij in ieder geval de GPS-dekking verbeterd. Ik had altijd twee lege plekken op de route die ik had afgelegd en onderweg kreeg ik dan de melding dat er geen signaal of weer wel een signaal was. Nu niet meer, de eerste keer dat ik buiten -rijd- fiets met deze fw.
Over de nauwkeurigheid kan ik niets melden, want dat is voor mij niet echt interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-06 17:43
Sinds vandaag de trotse eigenaar van de grt 2e. Ik kom van een gtr 42 af. Deze gekocht voor de langere accuduur.

Tot nu toe erg tevreden, valt me alleen wel 1 ding op.

De gtr (42) ging altijd meteen aan als je je pols omhoog/ naar voren doet. Als ik bij deze dezelfde handeling doe zit er ongeveer 1 seconde vertraging in. Je doet de handeling, houdt hem stil, en 1 seconde later gaat het scherm aan. Is dat nornaal bij dit type (was bij de gtr 42 direct aan)?

[ Voor 5% gewijzigd door knorde op 13-11-2021 16:03 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

knorde schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:42:
Sinds vandaag de trotse eigenaar van de grt 2e. Ik kom van een gtr 42 af. Deze gekocht voor de langere accuduur.

Tot nu toe erg tevreden, valt me alleen wel 1 ding op.

De gtr (42) ging altijd meteen aan als je je pols omhoog/ naar voren doet. Als ik bij deze dezelfde handeling doe zit er ongeveer 1 seconde vertraging in. Je doet de handeling, houdt hem stil, en 1 seconde later gaat het scherm aan. Is dat nornaal bij dit type (was bij de gtr 42 direct aan)?
Je kunt de gevoeligheid instellen in de Zepp app onder Beeldscherm en helderheid > Til pols op om info te tonen > Reactiesnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
sjaool schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:07:
[...]

Je kunt de gevoeligheid instellen in de Zepp app onder Beeldscherm en helderheid > Til pols op om info te tonen > Reactiesnelheid.
Dat is wanneer hij de registratie doet om aan te gaan (snellere detectie).

Ik bedoel de tijd van detectie -> daadwerkelijk aan gaan van het scherm.

Mag ik vragen wat jouw ervaring hiermee is, er vanuitgaande dat je dezelfde hebt?

[ Voor 9% gewijzigd door knorde op 13-11-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

knorde schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:27:
[...]

Dat is wanneer hij de registratie doet om aan te gaan (snellere detectie).

Ik bedoel de tijd van detectie -> daadwerkelijk aan gaan van het scherm.

Mag ik vragen wat jouw ervaring hiermee is?
Het duurt circa een 0.5 seconde voordat ik beeld heb. Het kan ook wat langer duren. Ik heb de gevoeligheid op normaal staan. Het hangt er ook vanaf hoe snel en hoe hard ik hem naar boven haal heb ik soms het idee.

Maar voor mij is deze snelheid prima. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

sjaool schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 00:50:
Helaas deelt men geen changelog. Het kan van alles zijn. De GPS en hartslag is bij mij nog even onnauwkeurig als voorheen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Ik heb wat posts verhuisd naar [Amazfit GTR 2e] Accessoires. Berichten over bandjes horen daar thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knorde
Na de oude (GTR 42) ook weer even geïnstalleerd te hebben blijkt dat hier ook een korte vertraging inzit.
In mijn beleving was dat niet zo maar dit blijkt dus gewoon normaal te zijn.

Nog even een paar andere vragen:
1. Hoelang gaat de batterij ongeveer mee met AOD aan (heeft iemand dit al eens getest)?

2. Bestaat er kans op inbranden van het scherm (als je 24/7 hetzelfde scherm hebt, de wijzerplaat dus) net zoals je dat bij televisies wel eens hebt?

[ Voor 41% gewijzigd door knorde op 15-11-2021 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
knorde schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:02:
1. Hoelang gaat de batterij ongeveer mee met AOD aan (heeft iemand dit al eens getest)?
Mijn AOD display gaat van 22.00u tot 07.00u uit, en met die instelling en mijn 'normale' gebruik haal ik 7 dagen op één acculading. AOD 24/7 aanhebben kost ongeveer 10% per dag.
2. Bestaat er kans op inbranden van het scherm (als je 24/7 hetzelfde scherm hebt, de wijzerplaat dus) net zoals je dat bij televisies wel eens hebt?
De kans bestaat altijd, maar ik merk dat de pixels verpringen van plek elke minuut, dus ik acht die kans niet heel groot in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

knorde schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:02:
Na de oude (GTR 42) ook weer even geïnstalleerd te hebben blijkt dat hier ook een korte vertraging inzit.
In mijn beleving was dat niet zo maar dit blijkt dus gewoon normaal te zijn.

Ik heb een vergelijkbaar gebruik met AOD aan, circa 10% per dag.
Nu heb ik AOD weer uit gezet en dat scheelt enorm. Op dit moment 31 dagen geleden opgelden en nog 27% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik haal circa 12 dagen met mijn GPS-gebruik etc. erbij maar ik gebruik dan ook geen AOD erbij. Ik kijk toch niet continu op mijn horloge en die ene tel tot het beeld er is kan ik wel wachten. Duurt mij dat te lang dan druk ik wel even op de bovenste knop want daar reageert hij vrijwel instant op.

Ik zit nu na 8 dagen op 47% met AOD uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
janvanduschoten schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:07:
Op dit moment 31 dagen geleden opgelden en nog 27% over.
Dat scheelt echt gigantisch veel zeg! Gebruik je de GPS wel eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

rens-br schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:05:
[...]

Dat scheelt echt gigantisch veel zeg! Gebruik je de GPS wel eens?
Op dit moment niet, niet gefietst of gelopen met GPS op deze lading.
Dat zal ongetwijfeld ook schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
janvanduschoten schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:21:
[...]

Dat scheelt waarschijnlijk ook ja. Ik heb mijn AOD staan van 07.00u tot 22.00u en gebruik de GPS een half uur per dag, dan is het horloge binnen 7 dagen leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
rens-br schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:35:
[...]

Mijn AOD display gaat van 22.00u tot 07.00u uit, en met die instelling en mijn 'normale' gebruik haal ik 7 dagen op één acculading. AOD 24/7 aanhebben kost ongeveer 10% per dag.

[...]

De kans bestaat altijd, maar ik merk dat de pixels verpringen van plek elke minuut, dus ik acht die kans niet heel groot in.
Was mij nog niet eens opgevallen, maar ik zie het inderdaad.
Elke minuut verspringen de pixels van plek (klein stukje maar).
Wel goed dat ze daarover hebben nagedacht.

Even een hele andere vraag. Ik heb via "AmazFit WatchFace editor 2" een watchface gemaakt (nouja een bestaande ge-edit). hierbij de link: https://amazfitwatchfaces.com/forum/viewtopic.php?t=1888
Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik wil hem graag privé houden, maar ondanks het vele zoekwerk wat ik gedaan heb kan ik niet vinden hoe ik de .bin kan uploaden naar mijn smartwatch (het kan wel via de amazfitwatchfaces app maar ik wil hem niet publiekelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

janvanduschoten schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:21:
[...]

GPS, HR en sleep tracking instellingen hebben echt een heel grote impact op dit vlak.

• sjaool

sjaool

Bor schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:07:
[...]

GPS, HR en sleep tracking instellingen hebben echt een heel grote impact op dit vlak.
Ik gebruik al die dingen, alleen de AOD niet, en haal dus zo'n 12 dagen op zijn minst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
De door mij eerder gemelde verbetering in de GPS-dekking blijkt een toevalstreffer geweest te zijn. Gisteren zag ik dezelfde twee gaten in de dekking weer terug.
Misschien was het omdat het horloge na de update herstart was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

drfruit schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 06:15:
De door mij eerder gemelde verbetering in de GPS-dekking blijkt een toevalstreffer geweest te zijn. Gisteren zag ik dezelfde twee gaten in de dekking weer terug.
Misschien was het omdat het horloge na de update herstart was.
Wat schijnt te helpen is voordat je een training doet met GPS eerst de app opstarten en dan het scherm naar beneden te trekken. Dit schijnt de A-GPS op de GTR 2e te verversen waardoor de tracking beter zou moeten zijn. Ik heb geen idee of dit echt zo is aangezien ik het dat nog nooit heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:43:
[...]

Wat schijnt te helpen is voordat je een training doet met GPS eerst de app opstarten en dan het scherm naar beneden te trekken. Dit schijnt de A-GPS op de GTR 2e te verversen waardoor de tracking beter zou moeten zijn. Ik heb geen idee of dit echt zo is aangezien ik het dat nog nooit heb geprobeerd.
Thanks, ga ik volgende keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

drfruit schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:45:
[...]

Thanks, ga ik volgende keer proberen.
Hier wat meer informatie over A-GPS.

https://support.amazfit.c...u%20start%20an%20activity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

[...]

Ik krijg daar regelmatig de melding dat hij A-GPS aan het bijwerken is, hij doet daar wel iets iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Helaas, ook na synchroniseren voor het vertrek blijft de routekaart een paar GPS-gaten vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

[...]

A-GPS data is wel even houdbaar. Bij Amazfit 7 dagen om precies te zijn en het wordt bij elke sync geüpdatet. Bij mij werkt het in ieder geval niet. GPS lijkt echt hit or miss te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 19-11-2021 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-06 19:03
Nu voor 88 euro. Nog steeds een aanrader? Of valt het eigenlijk wel weer mee?

Ga hem niet zozeer voor het sporten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:40
Gisteren heb ik m'n dochter van 19 deze cadeau gedaan. Ze komt van een Mi band 4.
Het valt ons op dat de GTR 2e bij haar nauwelijks stappen telt... De kant waar ze 'm draagt is goed ingesteld. Is het DOA of kan het ook iets anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Mijn vrouw en ik hebben sinds kort deze smartwatch.

Mijn vrouw krijg regelmatig een melding dat ze op moet staan (standing up goal).
Zij krijgt hem ook tijdens stofzuigen of als ze staat.

Ik krijg deze melding werkelijk nooit.

In de Zepp app zie ik hier geen optie voor, en ik kan nog geen verschil ontdekken in de instellingen als ik die van mij en die van mijn vrouw met elkaar vergelijk.

Iemand enig idee hoe je dit uitzet, of instellingen ervan kan wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
knorde schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:14:
Mijn vrouw en ik hebben sinds kort deze smartwatch.

Mijn vrouw krijg regelmatig een melding dat ze op moet staan (standing up goal).
Zij krijgt hem ook tijdens stofzuigen of als ze staat.

Ik krijg deze melding werkelijk nooit.

In de Zepp app zie ik hier geen optie voor, en ik kan nog geen verschil ontdekken in de instellingen als ik die van mij en die van mijn vrouw met elkaar vergelijk.

Iemand enig idee hoe je dit uitzet, of instellingen ervan kan wijzigen?
Meldingen en herinneringen in het profiel van de GTR 2e in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
drfruit schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:21:
[...]

Meldingen en herinneringen in het profiel van de GTR 2e in de app.
Daar kan ik geen instellingen vinden voor dit doel.
Je ziet daar alleen staan "Doel meldingen" en als je daarheen gaat zie je alleen 1 optie die aangeeft dat de smartwatch zal trillen als je het doel hebt bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
knorde schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:46:
[...]

Daar kan ik geen instellingen vinden voor dit doel.
Je ziet daar alleen staan "Doel meldingen" en als je daarheen gaat zie je alleen 1 optie die aangeeft dat de smartwatch zal trillen als je het doel hebt bereikt.
Geen idee wat je daarmee bedoelt. Heb je (onder Mijn apparaten) op de regel Amazfit GTR2e... etc geklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
drfruit schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:53:
[...]

Geen idee wat je daarmee bedoelt. Heb je (onder Mijn apparaten) op de regel Amazfit GTR2e... etc geklikt?
Ja, en daarna heb ik alleen bovenstaande opties (en mijn vrouw ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
knorde schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:55:
[...]

Ja, en daarna heb ik alleen bovenstaande opties (en mijn vrouw ook).
En dit is Zepp? Ik zie pagina's vol, tot en met Systeemupdate, Over en Handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
drfruit schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:59:
[...]

En dit is Zepp? Ik zie pagina's vol, tot en met Systeemupdate, Over en Handleiding.
Wij ook, alleen als we dan gaan naar "meldingen en herinneringen --> "doel meldingen" en je drukt daarop zie je alleen de optie "Doel meldingen" met de tekst "Horloge zal trillen wanneer u een doel heeft bereikt".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
knorde schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:57:
[...]

Wij ook, alleen als we dan gaan naar "meldingen en herinneringen --> "doel meldingen" en je drukt daarop zie je alleen de optie "Doel meldingen" met de tekst "Horloge zal trillen wanneer u een doel heeft bereikt".
Ah, nu snap ik hem. Ik zie daar vijf opties, van Inkomende oproep tot Doel meldingen. De middelste is Herinnering voor rechtstaan.
Geen idee waarom die bij jullie ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
drfruit schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:09:
[...]

Ah, nu snap ik hem. Ik zie daar vijf opties, van Inkomende oproep tot Doel meldingen. De middelste is Herinnering voor rechtstaan.
Geen idee waarom die bij jullie ontbreken.
Dit zien wij ook wel, maar als je dan de onderste kiest (doel meldingen) zie je daarna maar 1 optie.
Nergens zie je een optie voor de "je moet opstaan" melding, die alleen mijn vrouw krijgt.
Het gaat dus niet om recht staat maar om op staan.

EDIT

Oh wacht, het lijkt wel die optie te zijn.
Als je rechtstaan aanklikt zie ik dat je dan de rest van de opties daarvan krijgt en dat heeft zo te zien met dit te maken. Dit blijkt ook bij mijn vrouw wel aan te staan en bij mij niet.

We hebben het nu uitgezet, even kijken of de meldingen nu weg blijven.
Beetje aparte woordkeuze "rechtstaan". Ze bedoelen daarmee gewoon opstaan :)

[ Voor 26% gewijzigd door knorde op 05-12-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
knorde schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:21:
[...]

Dit zien wij ook wel, maar als je dan de onderste kiest (doel meldingen) zie je daarna maar 1 optie.
Nergens zie je een optie voor de "je moet opstaan" melding, die alleen mijn vrouw krijgt.
Het gaat dus niet om recht staat maar om op staan.

EDIT

Oh wacht, het lijkt wel die optie te zijn.
Als je rechtstaan aanklikt zie ik dat je dan de rest van de opties daarvan krijgt en dat heeft zo te zien met dit te maken. Dit blijkt ook bij mijn vrouw wel aan te staan en bij mij niet.

We hebben het nu uitgezet, even kijken of de meldingen nu weg blijven.
Beetje aparte woordkeuze "rechtstaan". Ze bedoelen daarmee gewoon opstaan :)
Klopt, ik moest mijn laatste reactie ook wijzigen, want ik had eerst Herinnering voor opstaan geschreven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik heb nogal eens dat tijdens een wandeling het horloge in een soort diepe slaapstand lijkt te zijn. Het reageert wel op de drukknoppen en werkt ook gewoon maar het scherm blijft donker. Wacht je dan even dan werkt alles weer gewoon vlot. Hebben meer mensen hier last van?

Verder ben ik nog steeds tevreden met het horloge. Het ziet er mooi uit en de prijs/kwaliteit is gewoon erg goed. GPS is dan misschien niet zo nauwkeurig maar voor mijn doeleinden (lopen/wandelen) meer dan goed genoeg...

[ Voor 29% gewijzigd door sjaool op 04-01-2022 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06 12:14
Na de GTR3 en 3 Pro geprobeerd te hebben (software viel tegen,vele vastlopers) willde ik ook de GTR 2e proberen. Waarom? Omdat ik hoopte dat de software betrouwbaarder was. Nu 2 dagen in bezit. Wat me opvalt:
- notificaties lopen lekker binnen. geen vastlopers. UI ziet er (bijna) hetzelfde uit als Zepp OS. alleen de Zepp store ontbreekt, maar geen gemis, aangezien er momenteel maar een handjevol apps instaan.
- GPS fix duurt lang en tijdens het hardlopen krijg ik meldingen dat GPS is available/not available. zeer irritant. GPS antenne of module niet goed?
- tijdens het hardlopen gaat de scherm uit en moet ik op het grote knopje drukken, wil ik de live details kunnen zien. Is er ergens een instelling om dit constant aan te laten, zoals op mijn Amazfir BIP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

SolarOrbiter schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:35:
- GPS fix duurt lang en tijdens het hardlopen krijg ik meldingen dat GPS is available/not available. zeer irritant. GPS antenne of module niet goed?
Dat is helaas min of meer een kenmerk van de GTR2 / 2e. De GPS module laat echt te wensen over. Trage fix en het verliezen van de verbinding komt veelvuldig voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Bor schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:19:
Trage fix en het verliezen van de verbinding komt veelvuldig voor.
Trage fix heb ik niet. Verliezen heb ik heel soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

SolarOrbiter schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:35:
Na de GTR3 en 3 Pro geprobeerd te hebben (software viel tegen,vele vastlopers) willde ik ook de GTR 2e proberen. Waarom? Omdat ik hoopte dat de software betrouwbaarder was. Nu 2 dagen in bezit. Wat me opvalt:
- notificaties lopen lekker binnen. geen vastlopers. UI ziet er (bijna) hetzelfde uit als Zepp OS. alleen de Zepp store ontbreekt, maar geen gemis, aangezien er momenteel maar een handjevol apps instaan.
- tijdens het hardlopen gaat de scherm uit en moet ik op het grote knopje drukken, wil ik de live details kunnen zien. Is er ergens een instelling om dit constant aan te laten, zoals op mijn Amazfir BIP?
Trage fix heb ik ook geen last van. Ik heb meestal binnen een aantal seconden tot 30 seconden een fix.
Always on tijdens een training weet ik niet. Ik hoef eigenlijk alleen maar mijn hand omhoog te doen om beeld te krijgen. Werkt dat even niet dan druk ik wel op de knop. Wil je serieus sporten met een horloge vrees ik dat je toch wat meer geld moet investeren in bijvoorbeeld een Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 24-06 12:14
dank voor de reacties. ik heb uitiendelijk de GTR 2e retour gestuurd. Wellicht had ik er een met hardware issues.

ik ben terug gegaan naar de GTR 3 Pro. Die kreeg een Firmware update en heeft in mijn geval de notificatie problemen opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Vandaag firmware v1.6.1.1 binnen gekregen. "Fixed some bugs" verder geen info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 24-06 07:32
sjaool schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 07:36:
Vandaag firmware v1.6.1.1 binnen gekregen. "Fixed some bugs" verder geen info.
Nog veranderingen gemerkt? Ik krijg deze net pas binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Bongoarnhem schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:26:
[...]

Nee, ik merk geen enkele verandering. Hij doet het net zo goed als voor de update.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Bongoarnhem schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:26:
[...]

Ik merk helemaal niets van deze update. Jammer dat de changelog niet duidelijker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Vanochtend zowaar een update ontvangen voor de GTR 2e.
V1.7.3.1

- Fixed some known bugs
Verder geen informatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

sjaool schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:22:
Vanochtend zowaar een update ontvangen voor de GTR 2e.

[...]

Verder geen informatie.
De min of meer standaard tekst helaas. Ik vind het jammer dat diverse leveranciers zo onduidelijk zijn als het op release notes aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Bij mij zijn sommige instellingen na de update gereset zoals auto pauze bij de workout settings. Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Bor schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:05:
Bij mij zijn sommige instellingen na de update gereset zoals auto pauze bij de workout settings. Hebben jullie hier ook last van?
Yep, same here. Ik kon opeens niet meer praten tegen mijn horloge. :(
Gelukkig was het met een paar aanpassingen terug, al blijf ik me rot zoeken waar welke instelling nou precies staat, in de app, in het profiel of op het horloge zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Bor schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:05:
Alles stond bij mij nog hetzelfde na de update. Ik kan ook niks merken van een verbetering in het behandelen van het GPS-signaal of andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Mijn horloge heb ik teruggestuurd naar de leverancier om de GPS na te laten kijken. Deze was heel vaak niet goed en accuraat. Soms werden routes geregistreerd waar ik niet was geweest een paar tientallen meters van mijn daadwerkelijk gelopen route vandaan.

Helaas heeft de leverancier aan dat de GTR 2e niet meer te repareren is en krijg ik gelukkig wel mijn geld terug. Nu op zoek naar een waardige opvolger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vraagje: ik heb momenteel een Mi Band 6, maar hiermee kan ik geen detailleerde zwem-sessies opnemen. Het enige dat hij synct met Strava is tijd. Ik zoek een smart/activity watch die zowel tijd, afstand en hartslag kan syncen naar Strava (en als het kan nog meer). Kan de GTR 2e dat wel? Ik lees op internet veel discussies over zwemmen met de GTR 2e, maar kan er eigenlijk geen eenduidig antwoord op vinden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaJohn
Microkid schreef op zondag 31 juli 2022 @ 15:52:
Vraagje: ik heb momenteel een Mi Band 6, maar hiermee kan ik geen detailleerde zwem-sessies opnemen. Het enige dat hij synct met Strava is tijd. Ik zoek een smart/activity watch die zowel tijd, afstand en hartslag kan syncen naar Strava (en als het kan nog meer). Kan de GTR 2e dat wel? Ik lees op internet veel discussies over zwemmen met de GTR 2e, maar kan er eigenlijk geen eenduidig antwoord op vinden.
Ik zou echt wel gaan voor een t-rex pro 2 als ik jou was.. top apparaat en kan ook zwemmen registeren. Dit heb ik alleen niet zelf geprobeerd..
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Accessoires: [Amazfit GTR 2e] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Amazfit GTR 2e] Levertijden & Prijzen