Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:33

zerocool82

Ignorance causes chaos

Ik dacht, laat ik mijn Bip weer eens opladen / updaten (inmiddels al enkele maanden tot tevredenheid de Bip S in gebruik). Vervolgens ook een nieuw watch face geïnstalleerd; echt was ik met van alles tegelijk bezig en had er niet op gelet dat dit een Bip S watch face was... De Bip lijkt volledig gebricked; hij blijft uit en reageert nergens meer op (ook bij opladen verschijnt er niets meer op het scherm). Iemand een idee? Ik heb weinig (hoopvols) terug kunnen vinden, bijv. op Reddit.

Update:
Gezien het ontbreken van reacties; verwacht ik dat niemand een idee heeft hoe dit kan worden opgelost. Dit is in lijn met hetgeen ik elders heb terug kunnen vinden. Ook contact gehad met Amazfit, maar die proberen er snel van af te zijn of 'oplossingen' aan te dragen als 'kan je de nieuwste firmware er op zetten', terwijl ik in mijn vraag heb aangegeven dat de Bip nergens op reageert en ik er ook geen connectie mee kan maken. Vervolgens sturen ze mij door naar de verkoper; die uiteraard ook geen idee heeft of (en hoe) dit kan worden opgelost. Ik vrees dat dit einde verhaal is voor mij Bip... ;(

[ Voor 34% gewijzigd door zerocool82 op 20-11-2020 16:08 . Reden: Contact gehad met Amazfit ]

• magnum73
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 08:02
Weet iemand waar ik de laatste firmware versie kan downloaden ? Mijn bip is verkeerd geupdate via amazfit app. De mi-fit zet de firmware niet terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 23:40
Sinds een paar dagen wil m'n bip niet meer trillen.
Heb em al gereset, alle instellingen overlopen, N&F eraf gezwierd en terug naar mi fit app enz maar helaas niets helpt.

O ja DND staat niet op 😁

Iemand een idee wat er mis aan kan zijn, voor de rest werkt ie nog prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:18
jastas schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:13:
Iemand een idee wat er mis aan kan zijn, voor de rest werkt ie nog prima?
Enige wat ik nog kan bedenken is dat de trilmotor kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
Enige wat ik nog kan bedenken is dat de trilmotor kapot is.
Vrees ik ook, jammer dat er slechts 1 jaar garantie op zit (en ik dacht dat binnen de EU 2 jaar verplicht was, niet dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:27
Is altijd 2 jaar in België, Nederland weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
jastas schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:34:
[...]

Vrees ik ook, jammer dat er slechts 1 jaar garantie op zit (en ik dacht dat binnen de EU 2 jaar verplicht was, niet dus)
Waar heb je gek gekocht? Nederlandse webshop is minimaal 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
Waar heb je gek gekocht? Nederlandse webshop is minimaal 2 jaar.
Via een Bol.com partner, op de website staat er weliswaar 1 jaar, volgens verschillende officiële EU sites lees ik dat EU burgers 2 jaar hebben.

Wanneer ik dit aan kaarte bij Bol vertelden deze me doodleuk dat ze er niets aan konden doen.. 2 jaar garantie geldt enkel indien je effectief kunt aantonen dat het defect reeds bij het begin aanwezig was..

Laat die mogelijkheid tot stille meldingen via trilling nu net de reden zijn dat ik deze aangekocht heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
jastas schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:07:
Via een Bol.com partner, op de website staat er weliswaar 1 jaar, volgens verschillende officiële EU sites lees ik dat EU burgers 2 jaar hebben.

Wanneer ik dit aan kaarte bij Bol vertelden deze me doodleuk dat ze er niets aan konden doen.. 2 jaar garantie geldt enkel indien je effectief kunt aantonen dat het defect reeds bij het begin aanwezig was..

Laat die mogelijkheid tot stille meldingen via trilling nu net de reden zijn dat ik deze aangekocht heb.
Wat een onzin zeg. Ik zou zeggen maar even een topic aan in het shopping forum. Daar zitten wat experts op het gebied van garantie. En kunnen je wellicht verder helpen met voorbeeld brieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:30
Hier na 3 jaar nog steeds de originele Bip in gebruik,
Accu is al wel wat minder geworden icm gebruik van GPS, maar nog steeds ruim voldoende.

Ik heb wel een paar vraagjes:
Wat is nu de go to app? ik heb altijd mi fit gebruikt maar ik zie ook zepp staan. Is die laatste beter? ik merk namelijk dat de mifit app al een hele poos stil staat in ontwikkeling.

Komen er wel updates voor de bip? in het begin kreeg ik weel eens een software update, nu al langer dan een jaar niet meer (alleen gps updates).

En als laatst, is er een mooie vervanger voor de bip? de bip s is maar een kleine upgrade en de bip u is wel wat geavanceerder maar heeft een veel kortere batterij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:36
Ik heb ook lang genoten van m'n Bip en keek naar een Stratos als opvolger maar ik vond de screen-on time daarvan tegenvallen voor een transflective.
Ik ben uiteindelijk echter naar een Huawei GT 2e overgestapt. Die heeft 5~6 dagen screen-on met een OLED scherm en is net wat kleiner van formaat als een Stratos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
dutchnltweaker schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:06:
Accu is al wel wat minder geworden icm gebruik van GPS, maar nog steeds ruim voldoende.
Ja, hier ook nog steeds tevreden na zo'n 3 jaar.
Wat is nu de go to app? ik heb altijd mi fit gebruikt maar ik zie ook zepp staan. Is die laatste beter? ik merk namelijk dat de mifit app al een hele poos stil staat in ontwikkeling.
Ik heb de originele Mi Fit app al een hele tijd vaarwel gezegd en gebruik alleen nog maar de Notify & Fitness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnoob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05 13:07
dutchnltweaker schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:06:
Ik ben ook nog steeds tevreden, zo'n 2 jaar in bezit. Accu doet het nog prima.
Ik heb wel een paar vraagjes:

Komen er wel updates voor de bip? in het begin kreeg ik weel eens een software update, nu al langer dan een jaar niet meer (alleen gps updates).
Ik gebruik nog steeds de Mi Fit app, laatste update is alweer een tijdje geleden, ik zit nu op v1.1.6.48. Maar ik ervaar ook geen problemen met de app. GPS updates zijn er inderdaad wel geregeld, zeker wekelijks.
En als laatst, is er een mooie vervanger voor de bip? de bip s is maar een kleine upgrade en de bip u is wel wat geavanceerder maar heeft een veel kortere batterij duur.
Ik vind de pricewatch: Amazfit Neo interessant, maar goed mijn Bip doet het nog prima 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
De laatste versie van N&F heeft nu ook een melding aan als er nieuwe firmware is, nu kreeg ik net de melding dat 1.1.7.02 klaar staat.

Zat lang op versie 1.1.5.56, zelf de mi app gaf er geen melding van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 19:25
jastas schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:44:
De laatste versie van N&F heeft nu ook een melding aan als er nieuwe firmware is, nu kreeg ik net de melding dat 1.1.7.02 klaar staat.

Zat lang op versie 1.1.5.56, zelf de mi app gaf er geen melding van..
Volgens mij wordt de MI App niet meer ondersteund en is die applicatie vervangen door Zepp. Daar krijg je wel alle updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Het grootste nadeel aan de bips vind ik dat je niet kan zien hoelaat het is terwijl je een wandeling doet en de afstand aan het meten bent.
Zou daar nog een oplossing voor komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
karine1 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:35:
Het grootste nadeel aan de bips vind ik dat je niet kan zien hoelaat het is terwijl je een wandeling doet en de afstand aan het meten bent.
Zou daar nog een oplossing voor komen?
Gezien de leeftijd van deze Bip denk ik niet dat ze daar nog een oplossing voor gaan verzinnen. Ik vermoed ook dat het OS gewoon erg beperkt is, waardoor je het niet kan wisselen tussen de schermen.

Overigens zie ik de tijd wel gewoon in de linkerbovenhoek staan tijdens een activiteit...?

Zie ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LgBvUtRTCJ8SjLbgTVzaBjTK/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 16-04-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
blonderulez schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:59:
[...]

Volgens mij wordt de MI App niet meer ondersteund en is die applicatie vervangen door Zepp. Daar krijg je wel alle updates.
Gisteren nog een update gehad van de mi app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 19:25
dutchnltweaker schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:09:
[...]

Gisteren nog een update gehad van de mi app.
Een update van de firmware van de Bip of een update van de mi app zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
blonderulez schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:49:
[...]

Een update van de firmware van de Bip of een update van de mi app zelf?
Mi app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karine1
rens-br schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:37:
[...]
Overigens zie ik de tijd wel gewoon in de linkerbovenhoek staan tijdens een activiteit...?
Tijd voor een bril lijkt me.
Inderdaad, in de linkerbovenhoek staat in het heel klein het uur.
Bedankt voor de opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 12:14
Ik heb sinds gisteren een andere Android telefoon. Ik heb Zepp geinstalleerd, maar die app herkent mijn wachtwoord niet. Tot 3x mijn ww gereset. Ook de koppeling van de Bluetooth opnieuw gedaan, maar ik heb ook de Bip gevraagd om opnieuw te koppelen via fabrieksherstel. Ik kan nu dus niet eens de tijd zien.

Iemand nog tips over wat ik kan doen. Met de aanwijzigingen van Amazfit op de site kom ik niet verder. Ik weet niet hoe ik de Bluetooth vache moet legen bijvoorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Paulus73 op 22-07-2021 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Paulus73 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:05:
Ik heb sinds gisteren een andere Android telefoon. Ik heb Zepp geinstalleerd, maar die app herkent mijn wachtwoord niet. Tot 3x mijn ww gereset. Ook de koppeling van de Bluetooth opnieuw gedaan, maar ik heb ook de Bip gevraagd om opnieuw te koppelen via fabrieksherstel. Ik kan nu dus niet eens de tijd zien.

Iemand nog tips over wat ik kan doen. Met de aanwijzigingen van Amazfit op de site kom ik niet verder. Ik weet niet hoe ik de Bluetooth vache moet legen bijvoorbeeld.
Probeer de Mi Fit app eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
rens-br schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:51:
[...]

Probeer de Mi Fit app eens.
Helaas exact hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Paulus73 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:13:
[...]

Helaas exact hetzelfde resultaat.
En Notify & Tools for Amazfit? En voor de Mi Band was er ook een app in de store die juist dit soort problemen oploste. Ik kan die niet meer zo snel terugvinden, maar misschien kan je daar ook even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:10
Paulus73 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:05:
Ik heb sinds gisteren een andere Android telefoon. Ik heb Zepp geinstalleerd, maar die app herkent mijn wachtwoord niet. ...
Gaat dit dan om het Mi wachtwoord? Gaat dit dan om een Bip of één van de latere versies?
Voor de nieuwe versies van de Bip (S,lite,U) is authentificatie nodig.
Als je de settings van je oude telefoon overgenomen hebt, zijn die misschien nu verkeerd.
Misschien dat je hiermee verder komt: Free My Band

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus73
Bedankt voor je reactie. Ik heb uiteindelijk met een ander mailadres een nieuwe account aangemaakt. Dat werkte uiteindelijk. Overigens gaat het om de eerste Bip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Afgelopen week scoutingkamp gehad met allerlei activiteiten. Maar ergens is er wat mis gegaan. De lak laat deels los en er ontstond een klein vlekje in de rechterhoek, die inmiddels het halve scherm beslaat.

Ik vermoed zelf dat het het chloor is van het zwembad. Maar ik ben al 100 keer gaan zwemmen met mijn Bip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uluxEEUZPxsl8j5o3Cdu9YV4NWQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GDVM0bFSv3iCsN9Oe9OI7RlX.jpg?f=fotoalbum_large

Maar het is dan nu tijd na ruim 3 jaar op zoek te gaan naar een nieuwe. Zit te twijfelen tussen de Bip S of toch te gaan voor een ronde smartwatch. Echter bevalt het AOD en de accuduur van de Bip mij echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 21:06
rens-br schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:26:
Afgelopen week scoutingkamp gehad met allerlei activiteiten. Maar ergens is er wat mis gegaan. De lak laat deels los en er ontstond een klein vlekje in de rechterhoek, die inmiddels het halve scherm beslaat.

Ik vermoed zelf dat het het chloor is van het zwembad. Maar ik ben al 100 keer gaan zwemmen met mijn Bip.

[Afbeelding]

Maar het is dan nu tijd na ruim 3 jaar op zoek te gaan naar een nieuwe. Zit te twijfelen tussen de Bip S of toch te gaan voor een ronde smartwatch. Echter bevalt het AOD en de accuduur van de Bip mij echt goed.
Ik ben, nu mijn bip het door een chloorzwembad ook heeft begeven, heel benieuwd wat jou keuze uiteindelijk is geworden? Ikzelf neig naar de bip s omdat accuduur voor mij echt het zwaarste weegt. Ik heb de neo overwogen maar die heeft geen tril functie en de pro varianten hebben een erg korte accuduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Bongoarnhem schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:20:
Ik ben, nu mijn bip het door een chloorzwembad ook heeft begeven, heel benieuwd wat jou keuze uiteindelijk is geworden? Ikzelf neig naar de bip s omdat accuduur voor mij echt het zwaarste weegt. Ik heb de neo overwogen maar die heeft geen tril functie en de pro varianten hebben een erg korte accuduur.
Aangezien ik eigenlijk ook graag een ronde smartwatch wil, heb ik uiteindelijk gekozen voor de Amazfit GTR 2e: [Amazfit GTR 2e] Ervaringen & Discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
De amazfit app heeft weer een compleet nieuwe design gekregen.

Zijn er nog mensen die de Bip gebruiken? hier heb ik hem eigenlijk bijna sinds de release 4 jaar geleden (wat gaat de tijd toch snel).
Hij werkt nog steeds prima en heb geen enkel problemen met de Bip nu. Alleen de accu deed er vroeger met GPS wel wat langer over.

Maar om nu iets nieuws te kopen nu deze nog goed werkt is ook zonde.. :)

Wat ik niet snap is dat zepp de vervang app is, maar de mi fit wordt ook nog goed en up to date gehouden.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchnltweaker op 07-02-2022 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:15
ik heb de BIP ook nog steeds. werkt goed en merk geen verschil in de accu.
Ik heb wel onlangs de GTR 3 Pro erbij genomen en deze werkt niet met de Mifit app. Daardoor ben ik ook met de BIP en Xiaomi weegschaal overgestapt op de Zepp app. ik zie geen grote verschillen tussen de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:10
dutchnltweaker schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:37:

Zijn er nog mensen die de Bip gebruiken? ....
Ik ben nog steeds tevreden. Had hem toen vooral gekocht om de ingebouwde GPS en het transreflective LCD, waardoor hoge zichtbaarheid bij daglicht en lange accuduur.

Mijn partner wilde liever een Fitbit Charge 4 met gps, maar die werkt aanzienlijk minder betrouwbaar
Als de accu wat minder (60%) geladen is, wil de gps soms niet eens starten of stopt er halverwege mee.
Enige wat ik soms mis is activiteitenherkenning door de dag heen, wat de Fitbit dan wel weer heeft.
Dat is echter niet genoeg reden om over te stappen op een alternatief.

Mifit en Zepp heb ik slechts kort gebruikt, maar was niet zo tevreden met het ongevraagd updaten van de firmware. Ben toen overgestapt op Notify&Fitness en daarbij gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Mifit app bestaat niet meer, de nieuwe update brengt een nieuwe naam: Zepp Life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Een jaar verder, en nog steeds ik het bezit. 5 jaar nu. Paar dingen die me toch wat dwarszitten, volgens mij krijgt het apparaat geen updates meer, aftermarket straps zijn toch van een mindere kwaliteit en nu de screenprotector er een tijdje af is na 4 jaar steeds vaker krassen.

Ene kant is het een lekkere no-nonsense ding dat niet teveel poespas heeft, andere kant vind ik het soms best beperkt. Wat ik persoonlijk handig zou vinden is dat je ook je muziek kan bedienen.
Ooit wel eens Android wear geprobeerd, maar na 1 week terug gestuurd door de batterijduur.. Dat was zegmaar dagelijks opladen en voor een smartwatch zie ik dat niet echt zitten.

Het mooiste, maar dat is niet noodzakelijk is het kunnen betalen doormiddel van nfc. Is er zoiets in de amazfit serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
dutchnltweaker schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:04:
Een jaar verder, en nog steeds ik het bezit. 5 jaar nu. Paar dingen die me toch wat dwarszitten, volgens mij krijgt het apparaat geen updates meer, aftermarket straps zijn toch van een mindere kwaliteit en nu de screenprotector er een tijdje af is na 4 jaar steeds vaker krassen.

Ene kant is het een lekkere no-nonsense ding dat niet teveel poespas heeft, andere kant vind ik het soms best beperkt. Wat ik persoonlijk handig zou vinden is dat je ook je muziek kan bedienen.
Via aftermarket firmware of via de knop kan je dit wel instellen. Veel meer dan vorige en volgende nummer is het overigens niet.
Het mooiste, maar dat is niet noodzakelijk is het kunnen betalen doormiddel van nfc. Is er zoiets in de amazfit serie?
Dat werkt voor zover ik weet alleen met appareten met Android Wear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
rens-br schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:09:
[...]

Via aftermarket firmware of via de knop kan je dit wel instellen. Veel verder van vorige en volgende nummer wordt het overigens niet hoor.

[...]

Dat werkt voor zover ik weet alleen met appareten met Android Wear.
Welke knop? Moet je daar die aftermarket Firmware Voor hebben? Zo ja hoe kan je die verkrijgen?

Niet alleen Android wear, maar ook via het is van Samsung wat ze gebruiken en fitbit pay wat ik heb begrepen (en natuurlijk Apple pay).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
De knop die rechts zit. Je kan met Notify & Amazfit instellen dat bij een dubbele klik hij een nummer verder gaat.
Moet je daar die aftermarket Firmware Voor hebben? Zo ja hoe kan je die verkrijgen?
Nee, maar met alternatieve firmware kan je een menu'tje erbij maken waarmee je de muziek control hebt, zie ook: Anoniem: 1306700 in "[Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie"
MacEnny in "[Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colette.boerma
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14-07-2023
Heeft iemand al ervaring met het eventueel (laten) vervangen van de batterij/accu ?
Mijn horloge loopt steeds sneller leeg; voorheen kon ik vaak een maand vooruit zonder op te laden, nu moet ik om de paar weken opladen
Het horloge van mijn moeder loopt helemaal snel leeg. Die is vaak binnen 1 dag al weer leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:36
colette.boerma schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:49:
Heeft iemand al ervaring met het eventueel (laten) vervangen van de batterij/accu ?
Mijn horloge loopt steeds sneller leeg; voorheen kon ik vaak een maand vooruit zonder op te laden, nu moet ik om de paar weken opladen
Het horloge van mijn moeder loopt helemaal snel leeg. Die is vaak binnen 1 dag al weer leeg.
Het zal vast mogelijk zijn, maar houd er rekening mee dat een vervangende batterij meestal niet de kwaliteit heeft van de orginele, en dus ook snel kan leeg lopen.
En nu kan ik niet in jou portemonnee kijken, maar ik vraag me af of de kosten van vervanging echt zo veel schelen met de prijs van een nieuwe Bip...

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen en winkels: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Levertijd & Prijzen
- Bandjes, cases en screenprotectors: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Accessoires
- Bip S: [Amazfit Bip S] Ervaringen & Discussie