Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Techrvw
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 02-12 10:45
Mede-auteur:
  • rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:34

rens-br

[Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie

De Xiaomi Amazfit Bip is een prachtige smartwatch. Het design is misschien een beetje afgekeken van Apple.
Op dit moment lijkt mij dit een prima smartwatch voor een niet al te hoge prijs.

Gelukkig heeft Xiaomi er een internationale versie van gemaakt, waardoor je weinig tot geen Chinese tekens tegenkomt.

Bij diverse Chinashops is hij te koop voor rond de €50. Prijzen en levertijden kunnen hier besproken worden: [Xiaomi Amazfit Bip] Levertijd & Prijzen

Terug naar Inhoudsopgave

Specificaties:

Hardware
  • Brand: Xiaomi
  • Bluetooth Version: Bluetooth 4.0
  • Waterproof: Yes
  • IP rating: IP68
Functions
  • Bluetooth calling: Phone call reminder
  • Messaging: Message reminder
  • Health tracker: Heart rate monitor, Pedometer, Sedentary reminder, Sleep monitor
  • Alert type: Vibration
  • Other Function: Alarm, Barometer, GPS
Screen
  • Screen: Corning Gorilla Glass Screen
  • Screen resolution: 176 x 176
  • Screen size: 1.28 inch
  • Operating mode: Press button, Touch screen
Battery
  • Type of battery: Lithium-ion polymer battery
  • Battery Capacity: 190mAh
  • Charging Time: About 2.5hour
  • Standby time: 45 days
Dial and Band
  • Shape of the dial: Rectangle
  • Case material: Polycarbonate
  • Band material: Silicone
Features
  • Compatible OS: Android, IOS
  • Compatability: Android 4.4 / iOS 8.0 and above systems
Weight and Size
  • Product size (L x W x H): 24.00 x 2.50 x 1.30 cm / 9.45 x 0.98 x 0.51 inches
  • Package size (L x W x H): 15.00 x 15.00 x 15.00 cm / 5.91 x 5.91 x 5.91 inches
  • Product weight: 0.0320 kg
  • Package weight: 0.1420 kg
Package Contents
  • Package Contents: 1 x Smart Watch, 1 x Charging Cable, 1 x English User Manual
Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een DM naar rens-br of Roboafca.

VersieDatumAanpassingenDoor
V1.004-02-2018Topic aangemaaktRoboafca
V2.012-02-2018Topic uiterlijk aangepast, afbeeldingen toegevoegdrens-br

Terug naar Inhoudsopgave

rens-br wijzigde deze reactie 12-06-2019 10:11 (44%)

https://techrvw.com/

• Techrvw
quote:
rens-br schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:31:
@Roboafca mooie OP! Zelf ook al ervaring mee?
Zeker! Ik heb mijn ervaringen in een review op Tweakers gezet. HIER kan je de review lezen :)

• ezra070
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 11:18
Krijg hem deze week binnen, lekker belangrijk info ;), maar als Pebble gebruiker kijk ik uit naar een mogelijke vervanger van mijn Pebble.

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 04-12 07:11

Kiswum

Gadget reviewer

Even een nieuwtje, ik kreeg vandaag het bericht dat de Bip nu ook officieel internationaal beschikbaar is via Amerika:
https://us.amazfit.com/shop/bip?variant=336750

Sluit je aan bij de grootste NL Xiaomi Facebook groep.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 03-12 11:00
Heb hem nu een week, en alles volledig in het Engels. Prachtig apparaat, waardige opvolger van mijn Mi Band 2. Kan tot nu toe weinig nadelen bedenken, alleen dat mijn Gmail app niet duidelijk toont wat de inhoud van het bericht is op de watch, alleen dát er mail is. Whatsapp berichten komen bijv. wel perfect binnen. Bandje zit ook fijn, GPS lijkt na een paar testen uitstekend te werken. Accuduur lijkt tot zover goed. En dat voor 5 tientjes, take that, Apple! ;)

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

quote:
Roboafca schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:08:
[...]

Klopt! Gelukkig wel, anders heb je overal van die Chinese tekens tussendoor!
Bij GearBest kan je ook de internationale versie halen.
Bij Gearbest bestel je volgens mij de standaard versie zonder de Engelse beschrijving op de doos.
Door de laatste OTA update veranderd elke Chinese Bip in een Engelse versie. Een internationale versie heeft een Engelstalige beschrijving op de doos en ik vraag me af of dat al was toen dit item beschikbaar werd gesteld vanuit Gearbest (eind augustus was deze Bip namelijk al verkrijgbaar als je de FAQ erbij pakt).

• ezra070
Helaas heeft opnieuw connecten niet geholpen. Ook vanaf een andere telefoon geen verbetering.
Het vreemde is, is dat hij gewoon verbonden is en dat ook aan geeft in de app.

Notify & Fitness for Amazfit geeft hetzelfde resultaat als de standaard Mi Fit app.
Ook daarin ben ik verbonden met de Bip, maar op mijn scherm veranderd er niets.
Met Gadgetbridge kom ik ook niet verder.

Ben bang dat de firmware (v0.1.0.80) iets raars gedaan heeft (?)

Wanneer ik meer vind, laat ik het hier weten.

[edit 07-02-2018 21:35]
Mogelijk heb ik toch met Gadgetbridge een oplossing gevonden...kom er op terug!

[edit 07-02-2018 21:50 / oplossing]
Het volgende heb ik doorlopen dankzij deze link.
Zorg dat je bovenstaande Gadgetbridge app op je telefoon heb!
> Ik heb een oude firmware gehaald uit mi-fit-3-2-8-1-android-apk

Installeer dan de volgende onderdelen van de firmware die je uit mi-fit-3-2-8-1-android-apk haalt, installeer deze op onderstaande volgorde:
- Mili_chaohu.fw
- Mili_chaohu.res (The Bip will tell you when needed)
- Mili_chaohu.gps (This rarely changes, there has been one single update so far, see table below)

> Ik heb eindelijk beeld op mijn Bip!
> Gebruik dan voor NU NIET de huidige Mi Fit app, want dan krijg je de nieuwe firmware (deze zorgt er voor dat ik weer geen werkende Bip heb).
Gebruik aub Notify & Fitness for Amazfit

[edit 08-02-2018 14:39]
Wanneer je bij Google Play kijkt, zie je bij de Mi Fit app dat er echt een hoop mensen problemen hebben met hun BIP sinds de laatste firmware.
Je krijgt bij Mi Fit app helaas de nieuwe firmware gepushed...

Firmware v0.1.0.80 lijkt problemen te geven.

ezra070 wijzigde deze reactie 08-02-2018 14:42 (68%)

• ezra070
@CoachKoos, ik kom er asap op terug ;)

Voor nu:

Mijn Pebble 1 van Kickstarter en dan de Amazfit Bip.
Qua scherm ontlopen ze elkaar niet veel.
De e-inkt-scherm van de Pebble 1 lijkt wat scherper, maar de Bip heeft kleur en de touchscreen werkt fijn.

Enfin, even een paar dagen/weken mee spelen :D

[edit]
De reden dat ik nu een Bip heb gekocht, is dat mijn Pebble het "maar" 4 dagen vol houdt.
De Bip heeft iig. een standby die mij als Pebble gebruiker wel aanspreekt.

ezra070 wijzigde deze reactie 08-02-2018 06:20 (21%)

• dimmak
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09:31
quote:
Hsmeets2 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 21:32:
Ik heb een Amazfit Bip, heeft ruim een week feilloos gewerk met de app MiFit. Vandaag is synchronisatie geweest tussen watch en telefoon en nu krijg ik geen verbinding meer met de horloge en op het scherm van de horloge staat alleen nig maar de text Conectese a la aplicacion para reintentar, terwijl de watch op engels stond. Weet iemand hoe dit te herstellen?

Gadgetbridge kan niet meer gedownload worden, is er een alternatief?
https://forum.xda-develop...p?p=75495980&postcount=21

Zie deze post op XDA.

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 03-12 07:36
quote:
i2Paq schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 15:14:
[...]

Afgaande van de reviews is de Ticwatch E helemaal zo gek nog niet, alleen vindt ik hem niet smoelen, maar dat is persoonlijk.
Batterijduur is max 1,5 dag bij de Ticwatch. Wordt alleen maar minder bij gebruik GPS etc. Heb ook de Pebble Round met maximaal 2 dagen batterij en vind het toch niet ideaal om iedere nacht op te moeten laden. Mijn Pebble 2 haal ik 8 dagen mee...en draag m ook nachts.

Dan biedt de Xiaomi meer met maximaal een maand....

• CoachKoos
quote:
Smartwatchfan schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 19:25:

Ohja kan ik met de amazfit Spotify bedienen?
Met Googlen naar Amazfit en Spotify kwam ik op de volgende link:
https://www.reddit.com/r/...t_remote_control_spotify/

Zoals ik het lees is Spotify wel te bedienen met de Amazift Bip!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

quote:
CoachKoos schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:50:
[...]

Met Googlen naar Amazfit en Spotify kwam ik op de volgende link:
https://www.reddit.com/r/...t_remote_control_spotify/

Zoals ik het lees is Spotify wel te bedienen met de Amazift Bip!
Zojuist geprobeerd met:
Mi Fit: 3.2.9
Firmware v0.1.0.86

Maar Spotify berichten zie ik niet voorbij komen als ik de telefoonscherm aan of uit heb staan (Spotify heb ik toegevoegd in mijn notificatielijst).
Het enige wat ik me kan voorstellen wat je zou kunnen zien: Dat is de melding welk nummer op dat moment wordt afgespeeld. Net als de e-mail en Whatsapp notificaties, zou het 2-3 seconden op het Bip scherm blijven staan.

Het lijkt er dus op dat je Spotify niet zou kunnen bedienen (want dat was de vraag).

• k_ers
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20:28
quote:
Smartwatchfan schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:39:
[...]

Mhmm jammer dat Spotify blijkbaar niet werkt.. de pace vind ik niet echt wat dan heb ik liever voor de zelfde prijs een android wear watch (mindere accu maar meer functionaliteit).
Hier bedienen ze toch echt Spotify met de bip
YouTube: Amazfit BIP Music Controls

• rens-br
quote:
En in de link staat ook uitgelegd hoe ze dat doen:
quote:
To allow music control with your BIP, you need to download Google Play: Tools & Amazfit to your Android.

Make sure that your BIP is connected to both MiFit and the Google Play: Tools & Amazfit app before starting on this tutorial.
The Tools & Amazfit app allows you to use the BIP's button presses and sensors to control your phone's function.
Refer to the app developer's website for a tutorial on how to use the button control function of the app: http://help.amazfittools.com/knowled...ontrol-amazfit
Due to the BIP having only 1 button, it may be cumbersome to launch any task when there are already too many preset tasks (i.e. it is not convenient to press a button 10 times just to pause music) Thus, the app developers included the ability to have different button profiles. Find out more here: http://help.amazfittools.com/knowled...rofile-amazfit
Simpelweg wordt er met Google Play: Tools & Amazfit acties toegewezen aan de knoppen. Dat kan/kon op de Mi Band 2 ook al met dezelfde app. Persoonlijk vind ik het niet echt super fijn werken. Op de Mi Band 2 registreert hij de knoppen ook niet heel geweldig en moet je vrij vlug drukken. Wellicht dat dit op de Bip beter werkt.

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
quote:
drigdrig schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:17:
Gisteren mijn Xiaoma Amazfit Bip ontvangen. Enthousiast de app gedownload en de watch via Bluetooth verbonden met mijn Huawei P7-L10. Maar.. er gebeurt niets. De Amazfit Bip of anders om maakt geen verbinding met mijn mobiel. De Huawei heeft een Android versie 4.4.2, dus dat moet lukken. Ik leg mijn mobiel vlak naast het horloge. Mijn mobiel herkent wel allerlei andere apparaten, maar niet het horloge.
Wie heeft deze ervaring ook?
Mhmm heb zelf een mi band 2 (ook de mi app) moest ik bij profile (onderin de app) en dan heb je een optie add device en dan kan je hem pairen met de app. Heb je dit zo gedaan? Of alleen maar net bluetooth verbonden en de app aangezet? Want dan doet hij niks.

• zerocool82
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 03-12 18:55

zerocool82

Ignorance causes chaos

Hierbij nog enkele reviews: Techrvw een 7.8, Professionalreview een 8.9, Chinahandys een beste koop tip, Mobi-test.de een 8.8, Tutureview een 9.2, Lesbonstuyauxgeeks een 9.3, Pandatech een 9.5 en Chezcyril.

Uiteraard is het bij aantal de vraag in hoeverre de review nog echt onafhankelijk is of dat ze er baat bij hebben dat ze meer gratis producten krijgen toegestuurd of besteld via de link op de betreffende websites. Wel zitten er een aantal uitgebreide reviews bij.

Hierbij tevens een goede vergelijking tussen de Xiaomi Amazfit Bip, Pace, Arc, Cor Band:

zerocool82 wijzigde deze reactie 17-02-2018 13:20 (5%)

Xiaomi Pocophone F1 128GB | iPhone 8 | Apple iPad Wi-Fi 128GB (2017) | Raspberry Pi | Sony KD-65XE9005 65" | AOC 32" Q3279VWF | Samsung HW-MS65 | D-Link DIR-868

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Nu ook getest bij Wearable.

De Amazfit Bip krijgt drie van de vijf sterren. Het zit ze bij Wearable volgens mij wel dwars dat de Amazfit Bip zoveel gelijkenissen vertoont met de Apple Watch.
quote:
The Amazfit Bip is sold as a budget smartwatch with great battery life, and that's exactly what you're getting here. You also get sleep tracking, heart rate and GPS, all of which perform admirably for the price, but features beyond that are very limited. Its design is also extremely lacking in originality and material, despite its comfort and lightness. The battery life may be worth all these negative points though, as having a month-long watch is a blessing
quote:
Hit
Great battery life
Light and comfortable
Super cheap
quote:
Miss
Plasticky design
Limited features
Ugly interface

zerocool82 wijzigde deze reactie 18-02-2018 09:05 (6%)

Xiaomi Pocophone F1 128GB | iPhone 8 | Apple iPad Wi-Fi 128GB (2017) | Raspberry Pi | Sony KD-65XE9005 65" | AOC 32" Q3279VWF | Samsung HW-MS65 | D-Link DIR-868

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:15

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
DaveD1109 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 09:52:
[...]

Werkt de mi fit app ook met apple HealthKit? Staat namelijk wel in de beschrijving van de app in de store maar kan er op internet niets over vinden.
Ik zie in Apple Health dat je de Mi Fit App. als bron kunt gebruiken dus ik denk dat prima samenwerkt.

Edit: Daarnaast kun je in de Mi Fit App. ook lezen hoe te syncen met Apple Health.

i2Paq wijzigde deze reactie 18-02-2018 14:29 (10%)

• guidonno
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 03-12 15:31
De melding 'Conectese a la aplicacion' eindelijk opgelost!

* zet gedurende de onderstaande stappen de taal van de telefoon op Engels (UK), en zorg dat de Amazfit BIP bij stap 1 is ontkoppelt bij bluetooth apparaten

Volgorde
1. APK MiFit 3.3.0.2 gedownload via APKmirror (Werkbare Gadgetbridge firmware voor downgrade en reparatie)
2. Daarna unzippen met bv Winrar
3. Navigeer naar: Assets -> en kopieer de volgende bestanden naar de telefoon: Mili_chaohu.res/Mili_chaohu.fw
4. Koppel de Amazfit BIP met de app Gadgetbridge (Verder niks doen)
5. Installeer ES File storage op de telefoon en open de 2 bestanden. Eerst de Firmware(Fw) en daarna de Resource(rs) file.
6. Daarna de apps verwijderen en de en de laatste MiFit app downloaden en installeren op de telefoon. Wederom van APKMirror. De versies van APKmirror zijn nieuwer dan in de PlayStore. De Amazfit Bip wordt daarna ge-update naar de laatste versie!

Hola, hij werkt als het goed is weer >:)

guidonno wijzigde deze reactie 19-02-2018 10:51 (53%)

• guidonno
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 03-12 15:31
quote:
CoachKoos schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:27:
[...]

Ik heb van het weekend de Bip besteld. Hopelijk snel deze kant op....

Enig idee of je bij de installatie van een nieuwe ook op moet letten om de melding te voorkomen?
Jazeker, de APK van de playstore is niet de meest recente. Voor de zekerheid zou ik de laatste versie van APKmirror downloaden. Voor meer info mag je gerust een PM sturen.

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Op Amazfitwatchfaces.com is een reeks wachtfaces te vinden :) Enkele voorbeelden:

• CoachKoos
Hier nog wat Tutorials voor de Bip!
https://forum.xda-develop...e-music-controls-t3746967

Tasker integratie, muziek aansturen, telefoon beantwoorden etc.

Meeste tutorials maken gebruik van de de app Tools & Amazfit.

CoachKoos wijzigde deze reactie 27-02-2018 12:35 (22%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 03-12 16:19
Mijn eerste ervaring is maar lauw, maar groeit wel in de positieve zin.
Ik gebruik mijn Bip nu in combinatie met de Amazfit Notify Pro app. Deze heeft zeer veel instelmogelijkheden, mogelijk kan ik een aantal zaken die me nu nog tegen steken via deze app wel verbeteren.

Al bij al doet alles wat rommelig en ruw aan. De Pebble was een prachtig geslepen diamant, de Bip moet duidelijk nog geslepen worden :)

In afwachting van mijn review alvast
Positief:
  • Ik vind hem mooi, licht en het scherm is duidelijk
  • Bandje valt goed mee, het is niet top (zoals het Garmin Vivoactive 3 bandje dat ik laatst aan had) maar zeker geen brol
  • Notificaties blijven in geheugen horloge (zoals bij Pebble), MAAR laat ze niet te lang staan of je moet ze allemaal doorscrollen om tot de clear all optie te komen ;)
Negatief:
  • Geen agenda gerelateerde zaken mogelijk
  • Nog niet mogelijk volgende zaken weer te geven op een watchface: of er ongelezen notificaties zijn en hoeveel, idem voor gemiste oproepen, batterijstatus smartphone
  • Geen acties mogelijk op notificaties (zoals dismiss zodat ze ook op je telefoon verdwijnen, of reply etc.)
  • Geen terugkoppeling mogelijk bij inkomende oproep (bv. versturen SMS dat je zal terugbellen)
  • Geen mogelijkheid vooraf ingestelde SMS-berichten te versturen (gebruik ik dagelijks op de Pebble om de vrouw te laten weten dat ik eraan kom ;) )
Negatief, maar mogelijk met de Amazfit Notify Pro app op te lossen
  • Notificaties zijn afgekort (korter dan de Pebble en over twee schermen verdeeld)
  • Notificatie blijft niet lang op het scherm hangen
  • Smileys etc. komen via Whatsapp binnen als een hoop vraagtekens, bij de Pebble niet
  • HR opname de ene keer uren niets, dan om de seconde, dan weer langer... staat nochtans ingesteld op continuous om de 30sec
  • Syncs tussen app en watch gebeuren niet automatisch op de achtergrond of toch niet volledig. App openen en best eerst manueel syncen dus. Dat doen anderen beter.
  • Sleep Like Android integratie niet 100%, zo kreeg ik elke minuut in mijn bed een notificatie (reminder?) dat ik moest gaan slapen... (dat terwijl Sleep Like Android niet tussen de toegelaten notificaties staat)
De betrouwbaarheid van de HR sensor ga ik nog eens toetsen met een ander goed toestel, maar dat is voor later.
Activity tracking moet ik ook nog eens testen (bij een eerstvolgende wandeling).

Nog veel om te testen en uit te prutsen dus :P

Trouwens mijn eerste watchface zelf gemaakt (kruipt wat tijd in, maar is te doen):

Hier te vinden voor de liefhebbers: https://amazfitwatchfaces.com/bip/view/?id=3538

Bij het maken van deze watchface viel me op dat de Pebble volgens mij behoorlijk meer kleuren native kan weergeven? Ik kan fout zijn, maar bij de Bip zijn dat er 8 en de rest is een (lelijke pixel) mix.

Voor de mensen die een eigen watchface willen maken:
AmazfitBipTools: https://bitbucket.org/valeronm/amazfitbiptools/downloads/
JSON info: http://amazfitcentral.com...including-some-json-docs/
Simulator: https://v1ack.github.io/watchfaceEditor/

Woordje uitleg:
  1. Download een .bin file van een favoriete watchface
  2. Drop deze in je windows explorer op de AmazfitBipTools WatchFace.exe. De .bin file wordt 'uitgepakt' in een eigen folder
  3. Surf naar de simulator hierboven en selecteer al de images en de JSON in die folder
  4. In de JSON-file kan je images van plaats veranderen of eigenschappen wijzigen. De images zelf kan je bv. met Paint.Net zelf aanpassen of bijmaken
  5. Als je klaar bent, zorg dan dat de JSON-file op je PC overeenkomt met deze in de simulator
  6. Om nu terug een .bin-file te maken die naar je horloge kan, moet je simpelweg je JSON-file terug droppen op de AmazfitBipTools WatchFace.exe. Deze maakt dan enkele leuke voorbeeld-afbeeldingen van je watchface en de .bin-file zelf aan in diezelfde folder
Have fun :)

NuKeM wijzigde deze reactie 02-03-2018 12:44 (16%)
Reden: Eigen watchface maken uitleg toegevoegd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NuKeM
Ondertussen weer enkele watchfaces uitgebracht, nu en in de toekomst te vinden onder mijzelf als auteur.

Blijkt dus dat de Bip inderdaad maar 8 kleuren 'native' kan weergeven en de Pebble 64 :| We zullen er maar mee leren leven :)

Verder ook gemerkt dat gemiste oproepen (met de Notify app) niet in de notifications terecht komen (je kan enkel een (vervelende) reminder instellen dat iemand je heeft proberen bellen).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nestroreen
  • Laatst online: 01-04 15:08
Ik vind op internet heel veel verschillende watchfaces voor de Bip. Wat ik alleen nog niet heb gevonden is een watchface waarop het weeknummer wordt vermeld. Is iemand er al een tegen gekomen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NuKeM
Omdat het blijkbaar niet mogelijk is (ik zie de optie noch in de online creator, noch in een tool van een Italiaan).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 04-12 13:20
quote:
rens-br schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:32:
[...]

Waar ik alleen niet helemaal uitkom is het kompas. Op het kompass scherm staat het oneindig-teken met de melding 'Follow the pattern to calibrate'. Wat ik ook probeer, ik krijg die melding niet weg en ook geen kompass te zien. Is een van jullie dit wel gelukt?
Na een beetje draaien ging het calibratie scherm vanzelf weg en werkt het kompas naar behoren. (y)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Deelbas schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:03:
Zit alleen met een probleem dat ik nog niet opgelost heb. Zodra ik een activiteit activeer zoals fietsen blijft de belichting van het scherm continu aan. Als ik dan de activiteit stop lijkt het net alsof hij aanraking registreert want als ik op de terug knop druk opent hij automatisch weer een nieuwe activiteit...
Dit probleem heb ik niet. Welke software versie heb je erop staan? Mijn versie is V0.1.0.86.
quote:
NuKeM schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:31:
Hij heeft nu bijna een hele week via de Mi Fit app gedraaid
De eerste paar dagen heb ik ook alleen via de Mi Fit app gedaan, maar ik werd helemaal gek van dat getril. Dus de notificaties heb ik uitgeschakeld.
quote:
nadat de Notify&Fitness app mij toch wat te buggy was.
Welke bugs heb je dan zoal? Ik heb de N&F app nu twee dagen en tot nu toe werkt die prima. Notifcaties stuurt hij in ieder geval prima door.
quote:
Renske123 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:27:
1. Kan ik met de Bip een route lopen/fietsen en deze achteraf opvragen in bv googlemaps?
Ja zeker, dit kan via de Mi Fit app, maar ook via N&F app.
quote:
2. Hoe goed is het scherm leesbaar in de zon?
Zelf zonder het backlight aan kan ik het scherm eigenlijk bijna altijd prima aflezen in de zon. Verder kan de helderheid ingesteld worden in 5 standen, waarbij stand 5 echt behoorlijk fel is.
quote:
3. Is de Bip nauwkeurig met het meten van afstand en snelheid?
Ik heb geen vergelijk gemaakt met een andere app / apparaat. Maar die twee keer dat ik een workout gedaan heb op de fiets was de afstand, locatie en snelheid vrij nauwkeurig. (Was een bekend stukje afstand)

Mocht je overigens nog meer vragen hebben over opties e.d., zou je mijn review eens door kunnen nemen die ik gisteren gepubliceerd heb.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rens-br
quote:
StinkyPanda schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:08:
Weet iemand of het mogelijk is om de bip te gebruiken op 2 verschillende telefoons met daarop elk een andere mi fit account ?
Nee. Het Mi Fit account zit gekoppeld met je apparaat. Grote kans dat één Mi Fit account op twee apparaten wel gaat werken.

• CoachKoos
quote:
Ch3ckmate schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 11:15:
Heb em sinds gisteren binnen, Notify & Fitness app meteen gekocht voor tekstnotificaties. Merk nu wel dat ik elke notificatie dubbel krijg & een soort "repeat" zolang deze op de telefoon niet wordt afgevinkt als gelezen...best irritant
Bij de Apps optie kan je aangeven of en hoe vaak de repeat moet zijn.

Gisteren ook binnengekregen en ook N&F app gedownload. Is wel uitgebreidt, wel heel veel instellingen bij notificaties. Beetje zoeken wat beste werkt. Wat dat betreft was Pebble beperkter, maar werkte wel super.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 21:31
quote:
Erik1805 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:09:
Ik heb vandaag de Amazfit bip binnen gekregen. Hoe is de ervaring met de waterdichtheid? Kun je ermee zwemmen of is ie alleen spatwater dicht?
De bip heeft een IP score van 68 en zou dus volledig waterdicht moeten zijn. Volgens mij is dit de hoogste score op basis van waterdichtheid.* Dus zwemmen zou geen probleem moeten zijn.

* Edit
Niet helemaal dus. IP69 heb je ook nog |:( . Maar normale omstandigheden zou de bip gewoon moeten kunnen gebruiken. Alleen diepzeeduiken enzo dus niet.

Highfive95 wijzigde deze reactie 12-03-2018 15:22 (28%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Erik1805 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:09:
Ik heb vandaag de Amazfit bip binnen gekregen. Hoe is de ervaring met de waterdichtheid?
Ik douche er al de hele week mee zonder problemen, dus dat kan sowieso.
quote:
Kun je ermee zwemmen of is ie alleen spatwater dicht?
Verder is die IP68, wat opzich maar een vage term is. Volgens Wikipedia:
quote:
IP-x8 Waterdicht Blijft bruikbaar onder water onder opgegeven omstandigheden
De opgegeven omstandigheden op de website van de Bip zijn echter als volgt:
quote:
resistant to dust, rain and splashing
Dat spreekt elkaar dus een beetje tegen. Overigens is zwemmen over het algemeen niet aan te raden, omdat de testen gedaan worden met schoon drinkwater, terwijl het zwembad vol zit met Chloor. Hetzelfde geldt ook voor Douchen en shampoo.

Maar goed met zwemmen dus geen ervaring, maar met douche wel.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• rens-br
quote:
Erik1805 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:22:
Deze gebruik ik nu:

[afbeelding]

Ik heb het ook bij alle default watch faces
Bij een van de standaard watchfaces had ik dat ook:

Nu bij een custom Watchface heb ik het niet. Bij veel custom watchfaces zijn er verschillende versies te downloaden, ik zou even kijken of ze de watchface die je nu gebruikt ook in een andere versie/taal hebben.
quote:
dutchnltweaker schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:38:
Gebruik zelf de mi fit app, wil liefst gewoon de originele app gebruiken.
Ah dat verklaard het wel. Met de Mi Fit app kwamen de whatsapp notificaties bij mij binnen als volgt:
< bericht >
< 3 ongelezen berichten >
< bericht1 >
< 2 ongelezen berichten >
< bericht2 >
etc.

Met de N&F app komen ze als volgt binnen:
< bericht >
< bericht2 >
< berich1 >
quote:
Erik1805 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:16:
Lees ook dat de mi fit app niet de meest recente is. Welke heb ik nodig die ik bij APK mirror kan downloaden?
Ik heb nu versie 3.3.0 op mijn telefoon staan, maar ik heb niet het idee dat ik een nieuwere versie nodig heb. Waarom denk je dat het nodig is?
quote:
RaptorRVL schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:52:
Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om de originele watchface(s) te downloaden ergens of van de BIP af te halen?
@NuKeM heeft een guide geschreven om zelf watchfaces te maken: NuKeM in "[Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie".

Tevens staan de watchfaces (te herkennen aan de extensie .bin) in: /Android/data/com.xiaomi.hm.health/files/watch_skin/
quote:
Is daar nog een oplossing voor (bv via een json config bij het maken van een watchface) of hopen of een toekomstige update?
Wat ik van @NuKeM zijn post begrijp is dat volgens mij niet mogelijk.
quote:
Erik1805 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:52:
Nou geen idee wat ik heb gedaan maar krijg nu alleen status en alarm icon op horloge. De rest is weg. Iemand een idee? Wil eigenlijk de watch resetten en opnieuw beginnen
Via de instellingen van de watch zelf kan je een factory reset uitvoeren. Wellicht dat hij vervolgens na het opnieuw pairen automatisch de firmware gaat bijwerken.

Overigens zijn de verschillende menu opties aan te passen in de Mi Fit app:

Onder de knop 'Watch display settings'.

rens-br wijzigde deze reactie 13-03-2018 07:46 (7%)

• CoachKoos
Bij mij klopt de hartslag ook wel aardig, tenminste wat ik tot nu toe gemeten heb. Kom net zoals @rens-br uit op rond de 60 in rust en mijn fietsritje naar werk geeft een hartslag van tussen de 70 en 85.

Weet iemand of je de gegevens van de Mi Fit app ook online kan bekijken (dus op een site oid).

• Flapperbol
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 14:14
Ik gebruik zelf de officiële app in combinatie met Tools & Amazfit, waarmee je een hoop meer kan customizen. Is overigens wel een betaalde app.

Ik ben zelf erg tevreden over het horloge, alleen de timeout van notificaties vind ik met 5 seconden erg snel verdwijnen. Had hierover de maker van Tools&Amazfit gemailed, maar het is schijnbaar niet mogelijk op dit moment:
quote:
Hello,

the firmware of the bracelet does not allow this, therefore it is technically not possible for us to implement it.

• CoachKoos
quote:
guapper schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:50:
Ik weet dat ik ergens kon instellen dat ik een notificatie krijg wanneer ik een bepaalde hartslag overschrijd. Ik kom het alleen nergens meer tegen...

> Iemand een idee waar ik dat terug kan vinden?

Edit:
Gevonden. Is te vinden op de watch zelf, onder Activity, helemaal naar rechts swipen, >Activity settings >heart rate alert.
Dat vind ik weleens irritant aan de Bip. Meeste zaken kan je instellen in de app, maar sommig moeten dan toch weer op de Bip zelf.

Zoals het instellen van de functie voor het lang indrukken van de knop, moet dus op de Bip.

• rens-br
quote:
CoachKoos schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:34:
Dat vind ik weleens irritant aan de Bip. Meeste zaken kan je instellen in de app, maar sommig moeten dan toch weer op de Bip zelf.
Ben ik helemaal met jou eens en nou moet ik ook zeggen dat het gebruik van een extra app alles nog net wat ingewikkelder maakt :P

• Qon
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 18:02
In mijn optiek nogsteeds kleine puntjes voor een anderzijds compleet apparaat voor (minder dan) de helft van de concurrent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elot
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 02-12 18:51
quote:
bszz schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:55:
[...]
Ok, dan werkt ie dus niet. Ik mag 'm terugsturen, op eigen kosten, binnen 45 dagen, wat al voorbij is. 8)7 Nou ja, laten we zeggen dat dat het risico van kopen in China is....
Ach, je kunt gewoon een nieuwe kopen en dan ben je nog een stuk goedkoper dan een Fitbit Ionic kopen (wat ik helaas in december heb gedaan) en er dan achter komen dat die allerlei beperkingen heeft en regelmatig de bluetooth verbinding voor langere tijd (3 uur of zo) kwijt is, waardoor je geen notificaties krijgt.

Ik ben dus nu 350 euro kwijt, omdat de winkels het niet terug willen nemen, want het is al meer dan 30 dagen geleden. :-(
Had ik bijna 7 van de Amazfit Bips voor kunnen kopen. 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CoachKoos
quote:
Qon schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:02:

Wel raar dat je niet je km/u in je Activity window ziet maar 5'10" min/km. Is dit een normale setting voor Activity trackers? Ik zie namelijk liever gewoon m'n km/u snelheid. Hij is verder namelijk wel volledig metric ingesteld volgens mij...
Volgens mij is daf wel de standaardmanier hoor. Hardlopen op een bepaald tempo is accurater dan op km/uur.
Bij trainingslopen zijn de groepen ook ingedeeld obv min/uur.

• CoachKoos
Ok, ik heb de Amazfit Bip nu een week in gebruik, dus mooi moment voor een kort vergelijk met Pebble. Denk dat de Bip door veel mensen gezien wordt als een potentiele opvolger van de Pebble(s).

App
Net als de Pebble is het een kwestie van de app downloaden en het horloge koppelen. De Mi Fit app is vrij strak ingericht en overzichtelijk. En je kan er (de eerste keer) de standaard zaken instellen. Er zijn een 8-tal watchfaces te downloaden, welke ook op het horloge staan. Verder kan je aangeven welke apps een notificatie mogen laten zien op de Bip.

Grote verschil met de Pebble is dat je iedere app moet gaan toevoegen. Vooral in begin is dat even wennen, zie ik opeens een melding van IFTTT op mijn telefoon: ow jah die moet ik ook nog toevoegen aan de app lijst. Zodra de Pebble een app zag die een notificatie stuurt, werd deze toegevoegd aan de lijst met apps. Daar kon je deze app dan weer uitzetten. Vond de Pebble manier beter. al is dit alleen bij het eerste gebruik van de Bip eenmalig inrichten..

De Notify & Fit app biedt veel meer in te stellen zaken, misschien wel te veel. Voor notificaties kan je per app je basis zaken instellen als het icoontje (alleen vaste iconen) en of en zo ja hoe vaak de melding herhaald moet worden.
Je kan nog veel meer instellen: tekst filters, welke tijden (g)een melding, groepen negeren (wel eens handig) etc. Dat vind ik persoonlijk te veel van het goede. Helft functies is de werking onduidelijk en andere helft is mij het nut weer niet duidelijk.

Wat me opvalt is dat de data bij beiden synchroniseren bij het openen van de app. Daardoor lijkt het soms of een Workout niet geregistreerd is, maar de app moet dus eerste bijgewerkt worden. Prima als je weet dat het zo werkt, Pebble deed het (volgens mij) op de achtergrond, mogelijk scheelt deze manier weer in de batterij.

Verder vind ik de N&F wel een uitgebreide app. Op het Home scherm zie je een overzicht van de verschillende onderdelen (Stappen, Slaap, Workout, Hartslag etc) en door erop te klikken ga je naar de details. Ook kan je instellen welke onderdelen je wel of niet wil zien. Als je niets met gewicht doet zet je dast onderdeel gewoon uit. Ook hierin is er weer verschrikkelijk veel in te stellen.

Wat betreft de info die je zit is dit een stuk uitgebreider dan de Pebble app. Daar kan je niet inzoomen, alleen korte details.

Horloge

Het is een mooi licht horloge, bandje zit prima, dus hierin ook veel overeenkomsten met de Pebble. Net als de Pebbles heeft de Bip een vrij grote rand (bezel). Vind ik persoonlijk niet heel mooi.

De Bip is dus een touchscreen met 1 knop. Ik miste de touchscreen optie niet echt op mijn Pebble, maar het werkt in ieder geval prima op de Bip. Zelfs met handschoenen reageert het scherm. De knop is om het scherm te ontgrendelen en werkt verder vooral als Back knop. Verder kan je in de app instellen wat je met 1x drukken of 2x drukken activeert. De actie onder de longpress (lang indrukken) is dan weer in te stellen op het horloge zelf. Eigenlijk werkt het touchscreen van de Bip hetzelfde als de knoppen van de Pebble. Alleen doordat je op de Pebbel (veel) apps kan installeren moet je daar wel doorheen scrollen. Dan werkt een knop denk ik sneller dan swipen.

In het horloge kan je verschillende schermen zien (Status, Workout, Alarm etc). De volgorde is in de app te bepalen. Voegt niet heel veel toe, behalve misschien een Workout starten of het weer bekijken.

Er zijn minder kleuren op het scherm van de Bip, maar in de praktijk merk ik niet zo snel het verschil met de Pebble. Nadeel van de Pebble komt ook hier terug, een watchface oogt leuk in de store, maar de kleuren op het horloge zijn in de praktijk toch wat mat. Voordeel van de Pebble was dat je veel watchfaces nog kon customizen: kleuren aanpassen, locatie temp/stappen/hartslag op scherm wijzigen enzovoort. Dat heeft de Bip (nog) niet, vaak is er wel een zelfde watchface met andere kleuren.

Het bereik van de bluetooth is wel minder op de Bip. Als ik naar het toilet ga nachts (5 meter verder in een huis met houten muren) dan is de verbinding al verbroken. Geen ramp, maar ik had het bij mijn Pebble aanstaan omdat het soms wel een goede reminder was dat je horloge nog ergens lag waar jij niet was ;)

Batterijduur was voor mij een belangrijke factor om voor de Bip te kiezen (en vervolgens de scherpe prijs om het te proberen). Ik heb ook een Pebble Round met een batterijduur van 1 a 2 dagen en merkt toch dat ik dat niet prettig vind. Mijn horloge draag ik ook vaak nachts dus bijna 24 uur per dag. Elke dag opladen is mij te vaak.. Na een week de Bip heb ik nog 70 procent over. Ik heb natuurlijk wel mee lopen spelen, maar heb nog geen workouts gedaan, behalve als test een paar keer mijn fietsrit van en naar werk met GPS en hartslag aan. Als ik er dan 3 weken mee doe, ben ik meer dan tevreden.

Conclusie
Al met al dus positief verrast met de Bip. Ik ben met de Pebble begonnen met de Classic en zo meegegroeid met de ontwikkeling. Als je ziet wat daar ontwikkelt is qua opties en in de app, dan komt het met de Bip ook vast goed! Grootste wens zou standaard replies op Whatsappjes zijn, was een feature die ik op de Pebble vrij regelmatig gebruikte (vooral op de fiets of in de auto even snel reageren).

En er is nog geen appstore voor de Bip. Zou mooi zijn als die er nog kwam, geeft toch wat extra mogelijkheden in het gebruik. Bij Pebble heb ik zelf een app voor mijn HomeWizard geschreven, maar die mis ik nu dus op de Bip. Er is volgens mij al een redelijke aanhang van de Bip, dus als er een appstore komt dan zal het niet lang duren voordat er (veel) apps ontwikkelt worden.

Het is bijna een review, maar zoals gezegd kan ik me voorstellen dat er meer mensen zijn die overwegen over te stappen van de Pebble naar de Bip..dan kan dit hopelijk helpen :)

• guapper
quote:
Erik1805 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 19:38:
Hoe kan ik de amazfit zichtbaar maken bij de instelling van Smart Lock?
In de app vind je onder e instellingen voor 'Amazfit bip' een kopje 'screen unlock' , heb je die al geprobeerd?
Wat lager kun je ook 'discoverable' inschakelen waardoor je bip zichtbaar wordt voor andere apparaten.

guapper wijzigde deze reactie 17-03-2018 21:54 (23%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NuKeM
Ik heb hier even de hartslagsensor vergeleken met een iets betere sensor en daaruit bleek (over iets meer dan 10 metingen) dat de Bip (in rust) de hartslag bij mij ongeveer met 4 à 6 bpm onderschat. Daar kan ik mee leven :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• guapper
quote:
Homeland schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:08:
Sinds gisteren ook de Bip aan het gebruiken, bevalt tot nu toe goed. Even de Notify app gebruikt maar die ziet me er toch iets te spartaans uit en is niet erg gebruiksvriendelijk dus gebruik nu alleen nog maar de Mi Fit app.

Mijn vriendin was vooraf wat skeptisch over bruikbaarheid en uiterlijk van de Bip maar twijfelt nu om er ook een te kopen.
Tip: bestel er snel een bumper bij nu hij nog nieuw is.
Ik ben vanochtend iets te dicht langs het stucwerk gelopen, met als gevolg krassen over de gehele bovenste centimeter van het scherm van links naar rechts...
Fijn, die afgeronde rand van het glas. Een screen protector blijft er niet op zitten, een bumper is het enige wat enige bescherming biedt.

• rens-br
quote:
peeth schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:27:
De mijne ook binnen. Nu zou ik graag een alarm op een maximale hartslag zetten. Dus hoger dan 120 ofzo. Ik dacht dat ik dat hier gelezen had, maar kan het niet meer vinden. Iemand een idee?
Dit kan op de Bip zelf bij Activity -> Activity settings.

• peeth
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:48
quote:
rens-br schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:34:
[...]

Dit kan op de Bip zelf bij Activity -> Activity settings.
Relaxed, gevonden. Maar dan werkt het dus wel alleen als je ook daadwerkelijk een activiteit start? Niet altijd?

Vincere Per Belli

• rens-br
quote:
peeth schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:29:
Relaxed, gevonden. Maar dan werkt het dus wel alleen als je ook daadwerkelijk een activiteit start? Niet altijd?
Dat is een interessante vraag. Ik heb die functie nog niet uitgeprobeerd, dus weet dat niet zeker. Maar gezien de optie daar verstopt zit lijkt me dat wel.

• Homeland
  • Niet online
Dat werkt inderdaad alleen tijdens aan activiteit. Ik denk dat je bij 120 best vaak een alarm gaat krijgen tijdens activiteiten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qon
quote:
Highfive95 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:24:
Vandaag had ik iets raars met mijn Bip. Ik had gisteren een "Event reminder" in de Mi Fit app gezet voor aankomende donderdag.

Vanochtend begint de Bip in een keer te trillen. Krijg ik dus een melding voor de betreffende reminder. Dus ik begon al aan mijzelf te twijfelen en kijk in de app, gewoon melding voor aankomende donderdag |:(

Ik krijg ik bij whatapp berichten de melding 3x op de Bip. Als ik deze wil verwijderen moet ik 3x naar beneden scrollen om te "clearen" :?
Zie mijn bericht een paar posts terug hierover.
Gewoon even alert bridge downloaden. Super simpele app en lost al je problemen op.
Vergeet niet je app notificaties via de mi fit app uit te zetten als je alert bridge gebruikt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

quote:
guapper schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:38:
[...]

Hoezo binnen gekregen? Via de officiële Mi Fit app uit de Play store?
Of op een andere wijze, bijvoorbeeld een andere versie via apk mirror?
Via de officiële Mi Fit app.

• rens-br
quote:
guapper schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:38:
[...]

Hoezo binnen gekregen? Via de officiële Mi Fit app uit de Play store?
Ik heb die versie vanmorgen ook gekregen via de officiële Mi Fit app, ook geen changelog kunnen vinden overigens.

rens-br wijzigde deze reactie 28-03-2018 09:24 (7%)

• guapper
quote:
CoachKoos schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:52:
[...]

Update: na het openen van de officiële Mi app wordt het horloge ook geüpdate. Probleem opgelost!
@rens-br: dat zeg ik. ;)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Gisteravond de Gear S3 aan mijn linkerarm en de Bip aan mijn rechterarm gedaan en tot zojuist gedragen.

Slaap

Gear S3:

Duur: 7u46
Diep: 5u50
Licht: 1u40
Wakker: 16min.

Bip:

Duur: 7u40
Diep: 2u42
Licht: 4u58
Wakker: 10min.

Stappen.

Gear S3

Stappen: 2257
Afstand: 1.6Km
Calorieën: 83

Bip

Stappen: 2422
Afstand: 1.6Km
Calorieën: 54

Hartslag

Gear S3

9.00u: 67bmp

11.30: 79bpm

12.00: 76bpm

Bip

9.00: 81bpm

11.30: 98bpm

12.00: 54bpm

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:32
quote:
dasystemcheck schreef op zondag 1 april 2018 @ 15:52:
[...]

Thanks. 'k Dacht even dat 't aan mij lag, Ben sinds vanmorgen weer Tools & Amazfit verder gaat testen om dezelfde out of range problemen met Notify & Fitness. Wel jammer, want N&F had een addon om de knop ook als shutter/camera te gebruiken.
Als je daar nog een oplossing voor hebt...
Had eerst notify and fitness draaien, maar daarmee kwamen de drukknop commando's vaak niet door. Met de amazfit tools app werkt alles perfect. En je hebt tasker integratie.. Daarmee kan je prima foto shutter doen.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
rens-br schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:28:
[...]
Ik dacht dat dit in de Mi Fit app ingesteld kon worden, maar dat blijkt toch niet zo te zijn. Wellicht dat ik in de war ben met de opties van de Mi Band 2 destijds. Heb ook nog even gekeken in de N&F app, maar ook daar kan ik de optie zo snel niet terugvinden.
OK, bedankt voor de moeite!

Ik kan mij het voor de Band2 iig. niet herinneren.
Heb helaas die band ook niet meer dus kan het niet meer checken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qon
quote:
rens-br schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:50:
[...]

De afstand die berekend wordt aan de hand van de stappen is dus een stuk minder nauwkeurig dan de afstand via GPS, natuurlijk ook niet heel vreemd, maar het is wel een vrij forse afwijking.
Ja wellicht dat die fitbits waar @StinkyPanda het over heeft dus ook zonder GPS zijn, dat zou het wellicht verklaren. Ik heb namelijk geen reden om te denken dat de afstand niet klopt bij mij, omdat ik die dus exact op de map kan nalopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CoachKoos
quote:
rens-br schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:28:
[...]

Dat zou wel heel mooi / netjes zijn. Welke app doel je precies op? Tools & Amazfit of Notify & Fitness?

Die laatste gebruik ik en daar kan ik zo'n optie in ieder geval niet terug vinden.
Ik bedoel de eerste:
Tools & Amazfit of

Dit staat er bij WAT IS ER NIEUW:
• Button Control & Sensor Control (assign actions to button presses, control media with movements of your hand)

• Techrvw
Dit is inderdaad een goede manier om wat extra's op te bouwen en het kan zeker het bedrag opleveren om deze app te kopen.

Eigenlijk maar je dan gratis je Amazfit Bip beter, wat natuurlijk altijd positief is.
quote:
dasystemcheck schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:52:
OFFTOPIC:

[...]

Als je wat Play Store te goed wilt opbouwen door Google te vertellen wat ze toch al van je weten: Rewards ;)
Loopt leuk op, als je nèt die kleine bedragen wilt besparen.

• nestroreen
  • Laatst online: 01-04 15:08
Vanavond bezig geweest met het editten van een watchface.
Misschien dat je hem al tegengekomen bent op amazfitwatchfaces, maar deze is met nederlandse weekdagen.

Voor degenen die het leuk vinden is de .bin file hier te downloaden: https://ufile.io/eqty7

nestroreen wijzigde deze reactie 12-04-2018 21:57 (20%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Techrvw
Als ik mijn Watch nog had, had ik deze genomen.
Duidelijk, Nederlands en simpel. Erg mooi.
quote:
nestroreen schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:56:
Vanavond bezig geweest met het editten van een watchface.
Misschien dat je hem al tegengekomen bent op amazfitwatchfaces, maar deze is met nederlandse weekdagen.

[afbeelding] [afbeelding]

Voor degenen die het leuk vinden is de .bin file hier te downloaden: https://ufile.io/eqty7

Acties:
  • +3Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 08:45
Ben zelf een tijdje aan het freubelen geweest met een watchface: https://amazfitwatchfaces.com/bip/view/?id=5317

Ook simpel, Nederlands en heeft wat mij betreft alle benodigde informatie beschikbaar.

Zelf gebruik ik deze https://amazfitwatchfaces.com/bip/view/?id=5316 omdat ik het prettig vind om m'n hartslag en bluetooth en batterijstatus altijd wil zien. Oh, en een hekel heb aan altijd kleurtjes op m'n scherm :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:32
quote:
marti28 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:45:
Ben zelf een tijdje aan het freubelen geweest met een watchface: https://amazfitwatchfaces.com/bip/view/?id=5317

Ook simpel, Nederlands en heeft wat mij betreft alle benodigde informatie beschikbaar.

Zelf gebruik ik deze https://amazfitwatchfaces.com/bip/view/?id=5316 omdat ik het prettig vind om m'n hartslag en bluetooth en batterijstatus altijd wil zien. Oh, en een hekel heb aan altijd kleurtjes op m'n scherm :)
K gebruik hem nu, bedankt!

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12:11
quote:
MadMarky schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:55:
Heb van het weekend voor het eerst de BIp gebruikt tijdens het mountianbiken. Na het starten van de activiteit krijg je het verzoek om de watch wat strakker om te doen zodat de hartslagmeter optimaal werkt, maar helaas laat ie vrijwel altijd alleen maar de cadans zien waarin je fietst. Alleen tijdens pauzes schakelt ie op een gegeven moment over op hartslag. Beetje jammer wel, maar het zal misschien inherent zijn aan het soort hartslagsensor dat gebruikt wordt?

[...]

Zit de stappenteller eigenlijk wel in de watch, of enkel in de telefoonapp? Als het ook (of alleen maar) in de telefoon zit zou het verklaren waarom ie niets telt als je je telefoon niet bij je draagt. Ik had laatst ook ineens 340 stappen op mijn watch staan terwijl ik het ding die dag nog niet gedragen had, dus ik denk zelf dat de telefoon hierin wel een rol speelt.
Heb hier de Amazfit drie weken in gebruik, en vandaag voor 't eerst hartslagmeting getest (tegenover zo'n polar borstband) en die wijkt wel heel flink af.

In rust is het rond de 60-70, en gaat omhoog naar 130 bij flinke inspanning (op de Amazfit).

Dan op de fiets bij gemiddelde inspanning (180 watt) meet de polar borstband tegen de 150 bpm, en blijft de Amazfit steken op 90. Daarbij maakt het niet uit hoe de positie op de arm is (dichter bij pols of meer richting elleboog, noch hoe strak het horloge zit).

Wellicht dat een kalibratie ooit zou kunnen helpen, maar voor zover ik weet zit die functionaliteit er niet op.

Voor mij in ieder geval is het aardig om verschillen tussen hartslagen te zien, maar is het een slechte indicatie voor absolute hartslag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

@Phyc zoals ik al zei meet de Bip je cadans ipv je hartslag zolang je aan het fietsen bent, tenminste dat is mijn conclusie (en die van anderen) als ik data ga vergelijken. Dat maakt hem inderdaad minder geschikt als hartslagmeter voor sommige sporten.

PC | BMW Z3 Coupe

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16:51
Via de gebruikersreview vd maand op deze watch gekomen en gelijk besteld, ben benieuwd!

vice versa en weer terug

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
quote:
rens-br schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:52:
[...]

Nee, volgens mij ook niet. Maar de Mi Fit app heeft voor de Bip een heel stuk meer opties. Hartslag via interval is bijv. een van die extra opties. Je kan mijn review eens bekijken, daar worden eigenlijk alle opties in de app wel besproken:

[...]

Volledig waterdicht inderdaad.

[...]

Via de Mi Fit app op Android kan er gekozen worden voor Google Fit, ik ga er dus even vanuit dat je op iOS kan kiezen voor integratie met Apple Health. Maar waarschijnlijk zou je dat nu al kunnen checken, gezien je de Mi Fit app al op jou telefoon hebt staan. En in de omschrijving van de App Store lees ik het volgende:

[...]

Dus met de integratie van Apple Health zal het wel goed zitten.
Mijn ervaring is echter dat de hartslagmeter niet echt accuraat werkt. Volgens mij wordt dat door meerdere mensen in dit topic bevestigd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CoachKoos
quote:
Nightwish_ schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:37:

anyway, er zijn dus wel 3rd party apps voor iOS, voor de Bip? die ook gewoon hartslag monitoren met interval, en deze ook loggen naar Apple Health? Waterdicht met zwemmen/douchen en ook sleeptracking wat allemaal met apple health werkt? Naadloze integratie met Apple Health, en interval heart rate tracking is voor mij een pre.
Voor de Apple Watch krijg je ook steeds minder te installeren apps. Zo stopt zelfs Instagram ermee, dus dat "voordeel" valt dan wel weg bij Apple:

https://tweakers.net/nieu...-met-apple-watch-app.html

Andere kant, een app op de Bip om je muziek te bedienen vind ik nog wel een groot gemis (ten opzichte van de Pebble in mijn geval)....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
CoachKoos schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:07:
Andere kant, een app op de Bip om je muziek te bedienen vind ik nog wel een groot gemis (ten opzichte van de Pebble in mijn geval)....
Dat zou inderdaad nog een mooie toevoeging zijn aan de Bip. Via de knop is wel het eea. in te stellen, maar dat werkt toch niet helemaal lekker vind ik. (En kan dus ook alleen met een 3rd party app).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
CoachKoos schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:19:
Ik zie er bij extra's wat de musicplayer, maar haal wat jij zegt er niet uit. Display song title is alleen als je handmatig naar het volgende nummer gaat (middels de knop). Of bedoel je dat?
Dat was inderdaad precies de optie die ik bedoelde. Had niet door dat het alleen is bij het wisselen van nummer met de knop. My bad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 04-12 20:12
Hmm, de review (van de maand) brengt me aan het twijfelen. Zit erover te denken om m'n Polar M600 weg te doen en deze te nemen, de drie dagen battery life begint me te irriteren en hij is net ff te bulky (en lelijk) om 'm dagelijks te dragen.

Jammer dat je er niet mee kan zwemmen.

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Nu online
quote:
rens-br schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:53:
[...]

Hij is IP68, of te wel, gewoon waterdicht. Ik heb er ook een post aan besteed: rens-br in "[Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie".

Overigens is het wel zo dat er geen 'zwem' activiteit is, je kan dus niks tracken tijdens het zwemmen.
Je kan ook tracken met één van de andere opties en dan via Strava omzetten naar zwemmen. Ik kan mij echter voorstellen dat binnen zwemmen wat lastig wordt om te tracken (via gps).

Wisselwerking Flickr Strava

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:33

franssie

Save the albatross

(Natte) Bladeren en GPS gaan niet altijd goed samen, met geocashen voldoende problemen meet gehad met verder best wel stevige GPS ontvangers.

Maar wat een leuk ding dit, GPS in een IP68 behuizing met scherm en barometer, dit wordt mijn snelheidsmeter voor op mijn bootje en met wat moeite kan ik ook de positie en barometerstand controleren voor EUR 50, -
Als ie binnen is eens kijken wat er verder aan te hacken valt maar zo uit de doos is het al een topfunctionaliteit voor die prijs.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20:56
ik gebruik de bip, tijdens mijn voetbalwedstrijden en ATB tochten door het bos. Ik heb geen last van GPS afwijkingen, hartslag misstanden of batterydrain. voor het geld is het gewoon een top apparaatje! ik gebruik hem in combinatie met de officiele Mi Fit app en de Mi Fitness & notify App, sync gaat goed. kortom dik te vreden. Ik gebruik een van de standaard watchfaces.

3480 kWh Solar Array, Xiaomi Mi8, i5-4670k GTX 1070 6GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djampire
quote:
MadMarky schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:09:
[...]

Even voor de duidelijkheid: jij ziet dus wel een hartslag van 100+ als je op de ATB zit?
Heb je misschien een tip voor anderen wat jij misschien anders doet? Heb het horloge al behoorlijk strak dus dat kan het eigenlijk niet zijn.
Ja dat klopt, ik krijg mijn gemiddelde waardes, die ik ook met mijn polar hartslagband kreeg, zo rond de 165 bij gemiddelde inspanning, en uitschieters naar 180 (ik ben 34 en aardig getraind.) dus het komt overeen met mijn verwachtingen. Ik heb geen haren op mijn pols waar het horloge zit, wellicht is dat nog en optie om daar de beharing te verwijderen als je bijvoorbeeld zelf donkere haren hebt.. Ik draag het horloge inderdaad een tandje strakker tijdens workouts, en doe hem weer een losser als ik klaar ben.

• dasystemcheck
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18:34
quote:
Yup. Merk ik ook, maar zó sporadisch dat ik nù pas door dit bericht er aan dacht.

• Janet_
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 02-12 00:56
quote:
Janet_ schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 11:51:
Na 6 dagen was mijn batterij weer leeg (ook met de originele watchface). Ik heb hem nu een factory reset gegeven, kijken of dat werkt.
Ik denk dat ik de reden heb gevonden van mijn battery drain.

Mijn batterij ging gister mooi mee tot gisteravond, na ongeveer 14 uur was er 0% af. Toen heb ik de instelling aangezet om de melding te krijgen als de bip niet verbonden is met de telefoon. Binnen 10min ging er 3% af. Ik heb de instelling toen weer uitgezet en nu is er niks meer afgegaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CoachKoos
quote:
guapper schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:17:
[...]
Als ik je mag helpen:
In de Mi Fit app >> Amazfit Bip >> ..meer >> disconnection reminder off\on.
Thx. Daar staat het al uit, maar ik heb het ingesteld op de Notify & Fitness app...en daar kan ik m niet meer vinden!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
i2Paq schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 14:38:
Wij draaien onder iOS en misschien zit daar het probleem.
Wellicht is dat inderdaad het probleem. Heb je wel de locatie e.d. ingesteld, zodat de Bip weet van welke plaats hij het weer moet weergeven?
quote:
CoachKoos schreef op maandag 30 april 2018 @ 07:19:
[...]
Thx. Daar staat het al uit, maar ik heb het ingesteld op de Notify & Fitness app...en daar kan ik m niet meer vinden!
In de Notify & Fitness app is dit volgens mij 'Anti-telefoonverliesfunctie'. Je kan die vinden onder 'Extra' (meest rechter tabblad) en dan helemaal onderaan.

rens-br wijzigde deze reactie 30-04-2018 09:29 (39%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 21:17
Net een fietsritje gemaakt en de bip getest samen met een Garmin Edge 820 met borstband en Galaxy S5 met Endomondo. Endomondo en de Garmin waren zo goed als gelijk. Hieronder bip - Garmin resultaten:

Afstand: 50,58 - 50,10
Tijd: 01:51:07 - 01:47:24
Snelheid gem: 27.48 - 28.00
Snelheid max: 36.00 - 39.60
Hartslag gem: 131 - 135
Hartslag max: 150 - 154

De Garmin is iets later gestart en heeft auto stop functie. Moet zeggen dat de meting van de bip beter is dan ik had verwacht.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik zie een nieuwe update voor de Amazfit App. in de Apple store waarbij aangeven wordt dat de Weather op de Bip nu zou moeten werken!

Edit: Na herstarten App. volgt er een firmware update!

Edit: Zet na de update de Bip Uit/Aan en de Weather doet het!

i2Paq wijzigde deze reactie 09-05-2018 14:10 (31%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
ward0 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:12:
Nu vroeg ik mij af of iemand kan zeggen of dit doenbaar is met deze smartwatch en of je het scherm kan zien tijdens lopen(vol zonlicht).
Recht erop is niet echt goed te doen, niet vanwege de weerspiegeling, maar omdat het licht er dan niet goed opvalt. Echter bij het activeren van de achtergrond verlichting is het horloge eigenlijk in alle situaties prima af te lezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ward0
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 04-03 09:06
quote:
rens-br schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:23:
[...]

Hoever in welk opzicht? Je kan echt van alles zien op het scherm tijdens een workout: Snelheid, afstand, hoogte verschillen, tijd en nog wat dingetjes.

Overigens heb ik van bijna elk scherm in de software een screenshot gemaakt in mijn review, daar zal je toch al een stuk wijzer van moeten worden lijkt me?
Jouw review is idd zeer duidelijk, bedankt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aran
Hoi allemaal,

Topding, die Bip! Ik heb hem ook gekocht, voor een groot deel op basis van al jullie info en de user-reviews van jullie. Veel gelijke ervaringen als jullie. Notificaties van WA zijn inderdaad niet lekker te doen via de gewone MI-app, de N&F-app even vluchtig bekeken maar kon niet helemaal ontdekken of ik dan de gewone MI-app moet verwijderen of disconnecten, weet niet of beide apps kunnen draaien en syncen tegelijk. Weten jullie dat?

Ook nog een paar andere vraagjes:

De hartslagmeter, daar heb ik wel interesse in en het lijkt wel prima te werken. Ik heb hem nu in de MI-app ingesteld dat hij elke 30 minuten meet maar in de praktijk zie ik veel vaker een 'verse' hartslag. Iemand een idee wat die 30 minuten dan betekent of hoe dit zit?

Verder ben ik golfer, en die activiteit kan ik niet instellen, dus ingesteld als wandelen. Dat werkte op zich prima en de afgelegde afstand volgens de Bip is ongeveer gelijk aan de afstand die specifieke golfhorloges weergeven. Wel had de app op activiteit wandelen moeite met juiste aantal stappen. Zo had ik meer dan 12 km gelopen op de golfbaan maar over de hele dag waren het minder dan 11.000 stappen. Dat kan natuurlijk niet kloppen. Iemand enig idee waar dit mis kan zijn gegaan (of zou hij stappen in het gras niet detecteren door de zachte ondergrond of doordat ik een kar duw en dus geen armbeweging heb...?).

Iemand enig idee of er nog meer functionaliteit gaat komen voor golf, in de trend van range-finder (ik denk het niet...)? Qua hardware moet het kunnen, GPS zit erop...

Dank alvast!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
aran schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:03:
de N&F-app even vluchtig bekeken maar kon niet helemaal ontdekken of ik dan de gewone MI-app moet verwijderen of disconnecten, weet niet of beide apps kunnen draaien en syncen tegelijk. Weten jullie dat?
Beide apps kunnen tegelijkertijd op het toestel staan en gekoppeld zijn.
quote:
Iemand enig idee waar dit mis kan zijn gegaan (of zou hij stappen in het gras niet detecteren door de zachte ondergrond of doordat ik een kar duw en dus geen armbeweging heb...?).
Tijdens buitenactiviteiten pakt hij de afstand op door middel van GPS, die afstand zal dan ook (bijna) altijd kloppen. Het aantal stappen berekend het met een algoritme en beweging van je arm, wanneer je die dus nauwelijks beweegt, dan berekend hij niet veel.
quote:
Iemand enig idee of er nog meer functionaliteit gaat komen voor golf, in de trend van range-finder (ik denk het niet...)? Qua hardware moet het kunnen, GPS zit erop...
Daar durf ik weinig over te zeggen, maar ik verwacht dat het aantal activities niet meer uitgebreid gaan worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aran
quote:
rens-br schreef op maandag 21 mei 2018 @ 08:52:
[...]

Beide apps kunnen tegelijkertijd op het toestel staan en gekoppeld zijn.

[...]

Tijdens buitenactiviteiten pakt hij de afstand op door middel van GPS, die afstand zal dan ook (bijna) altijd kloppen. Het aantal stappen berekend het met een algoritme en beweging van je arm, wanneer je die dus nauwelijks beweegt, dan betekend hij niet veel.

[...]

Daar durf ik weinig over te zeggen, maar ik verwacht dat het aantal activities niet meer uitgebreid gaan worden.
Thanks Rens-br, voor je reacties.
We gaan plezier hebben van de mooie bip!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
quote:
Clavat schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 08:02:
Ik heb de Bip besteld.
Ik ben benieuwd.
Maar ik had een vraag op voorhand.
Er zijn notificaties mogelijk van appjes e.d. die binnen komen via trillen lees ik
Is het mogelijk om deze trillingen tussen bepaalde tijdstippen ook te muten?
want ik krijg ook nog wel eens in de nacht appjes binnen en als je dan slaapt wil je natuurlijk niet dat deze gaat trillen dan alleen de wekker.
Yes, dat kan zeker met de DND (Do Not Disturb) mode: https://support.amazfit.c...lent-Mode-on-Amazfit-Bip-

Je kunt 'm handmatig inschakelen of zo instellen dat 'ie automatisch in DND-mode gaat als je gaat slapen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16:51
quote:
dimmak schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:57:
Ik heb zelf al een paar keer gezocht, maar kan het eigenlijk niet vinden. Maar zijn er meer activiteiten beschikbaar? Bijv. inline skating?
Niet vanuit de Bip zelf, of de Mifit app. Op android is wel Notify&Fitness app beschikbaar waarin je meer activiteiten kunt kiezen.

vice versa en weer terug

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djampire
quote:
dimmak schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:26:
[...]

Kun je die samen met Mi Fit draaien? En synchroniseert die ook met Google Fit?
Ja die kun je samen draaien én synchroniseert ook met Google Fit, en Strava, RunKeeper, of je kunt het gewoon als TCX bestand exporteren

Djampire wijzigde deze reactie 25-05-2018 10:30 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
quote:
Clavat schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:35:
Valt me op dat de officiele fit app aan geeft 7u geslapen en de notify and fitness maar 2uur?

Dat vind ik wel apart.
Ik twijfel nog om de volledige versie aan te schaffen maar ik ben benieuwd wie het accuraatst is. Voor ik de Pro
Maar je weet zelf toch wel of je 5 uur wakker hebt gelegen of hebt geslapen? Dan is dus ook duidelijk wel correct is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• guapper
quote:
CoachKoos schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:54:
[...]

Blijkbaar is de berekening van de Mi Fit niet juist dan. Om het goed in te kunnen stellen zou de vraag zijn welke berekening dat is.

Maar aanpassen van je lengte heeft weer invloed op je BMI en mogelijk ook op andere berekeningen?
Het enige wat echt werkt is natuurlijk je pas aanpassen op de door Mi berekende paslengte.
Dus je haalt een lange schoenveter uit de kast en knoopt je enkels daarmee aan elkaar, zodat je de paslengte niet kunt overschrijden. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
NiGeLaToR schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:10:
Ik kan alleen hardlopen, fietsen en dat evt binnen en buiten kiezen. Niet bijvoorbeeld fitness of crosstrainen en ook niet hoe ik dat toevoeg. Mis ik iets?
Meer keus is er helaas ook niet, het is ook niet mogelijk om activiteiten toe te voegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online
quote:
rens-br schreef op maandag 4 juni 2018 @ 23:32:
[...]

Meer keus is er helaas ook niet, het is ook niet mogelijk om activiteiten toe te voegen.
Das echt jammer inderdaad: crosstrainen loggen als hardlopen resulteert erin dat ie denkt dat je geen zak hebt uitgevoerd _O-

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CoachKoos
quote:
Highfive95 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:17:
Weet iemand hoe je meer details bij het sporten kunt weergeven in de Mi Fit app? Ik kan nu de afstand, hartslag, tijd per km en gemiddelde snelheid zien.

Maar ik zou graag willen weten wat de snelheid is die ik loop en in kunnen zoomen op de gelopen snelheid. Kan nu alleen de intervallen zien, maar kan daar niet op inzoomen.

Kan dit wel met de Notify&Fitness app?
Voor zover ik kan zien niet. Je kan een koppeling van de N&F app kopen om te exporteren naar Runkeeper, maar weet niet of je die details dan wel ziet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
quote:
rens-br schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:49:
[...]

Dat zou opzich wel logisch zijn, maar mijn GPS fix is ook best snel vind ik, meestal binnen 20~30 seconden. Terwijl ik de GPS eigenlijk ook altijd uit heb staan op mijn telefoon.
Ik kwam op dit idee, omdat mijn weer niet bijwerkt op de BIP als ik die locations service uit laat.. dan komt het pas na openen van de Mi app weer..

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
NiGeLaToR schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:55:
Ik kwam op dit idee, omdat mijn weer niet bijwerkt op de BIP als ik die locations service uit laat.. dan komt het pas na openen van de Mi app weer..
De locatie van het weer gaat inderdaad via het toestel, echter heb ik die gewoon vaststaan op mijn huisadres.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de Bip.. of eigenlijk.. van de Mi-software. Het is niet echt een smartwatch, maar voor een sport-horloge ontbreken er ook wat cruciale dingen. Zoals genoeg sport opties.

Binnen sporten ga je bijvoorbeeld gewoon niet kunnen registeren. Treadmill is een waardeloze optie om sporten zoals boksen, crosstrainen of fitness vast te leggen. Iets wat m'n veel simpelere Polar sport tracker wel kan.

Wat wel grappig was, is om m'n airsoft avonturen vast te leggen met GPS. Na 4 uur spelen was de batterij maar enkele procenten gedaald en gaf een geweldig plaatje weer van hoe ik gelopen ben gedurende die tijd. 13km in totaal, meer dan ik had verwacht!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Deelbas schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:57:
Sinds een aantal dagen ontvang ik geen notificaties meer op m'n Bip... Notificatie toegang staat wel gewoon aan voor zowel Mitfit als Notify and fitness. Iemand vergelijkbare ervaring en een fix?
BT op je telefoon al eens gestopt en de App. afgesloten (kill)?

Hierna BT starten en dan de App. weer.

Werkt iig. op mijn iPhone 7+ als ik hier tegen aanloop.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CoachKoos
quote:
rens-br schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:52:
[...]

Voor zover ik weet inderdaad niet nee. Ik heb ook geen idee wat die optie kan. Je kan een QR code scannen, maar daarvoor zal je Alipay moeten hebben en dat heb ik niet.

Edit: Even wat verder gezocht en Alipay werkt met QR codes, wanneer je je dus aangemeld hebt voor Alipay, kan je waarschijnlijk QR codes genereren op de Bip om te betalen.
Het is wel de toekomst dat Alipay, tenminste als ik dit artikel moet geloven:
Chinees betaalplatform Alipay gaat 'winnen' van iDeal

https://www.ad.nl/economi...innen-van-ideal~a969bc56/

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18:59
Zojuist een Bip besteld. Eigenlijk als een veredeld horloge :P

Ik kan de hartslag feature wel eens vergelijken met de Polar m400 die ik voor het hardlopen gebruik. Uiteraard wanneer ik het apparaatje binnen krijg.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18:59
quote:
Bij deze dan.

Polar M400 (met HR band) vergeleken met de Xiaomi Huami Amazfit Bip. Met name gekeken naar de HR meting.

Mijn bevindingen zijn dat er wel wat verschillen zijn, maar minder dan ik verwachtte.
  • De Bip had veel sneller een GPS fix dan de Polar M400. Je krijgt niet echt goede feedback maar later uit de GPS track bleek dat de Bip direct bij het starten van de activiteit begon met meten en dat de M400 pas later opnam.
  • Je merkt echt goed dat de Bip slechts 1x per minuut een meting van de polsslag doet. De Polar met HR-band meet constant. Je krijgt hele directe feedback. Toen ik bijvoorbeeld opstond van de bank schoot de meting van de m400 direct omhoog terwijl de Bip pas weer een meting deed toen de hartslag alweer gedaald was.
  • Beide apparaatjes meten dezelfde gemiddelde HR tijdens de workout. Wel opvallend dat de Polar een hogere maximale HR meet dan de Bip. De grafiekjes doen echter vermoeden dat de Bip meer extreme metingen zou doen.
Overigens gebruik ik liever de m400 voor het sporten. Hier kan ik de displays aanpassen en trainingen toevoegen. Ik ga de Bip eigenlijk als veredeld horloge gebruiken :)

Bip HR / PaceBip stats workout
M400 HRM400 stats workout

Tijdens het fietsen vanochtend raakte de Bip helemaal de draad kwijt. Hiernaast een foto wanneer er geen activity gestart was. Het verschil is hier nog relatief klein maar regelmatig zag ik 70bpm verschil tussen de Wahoo (met HR band) en de Bip. Bij het starten van een activiteit werd het verschil iets kleiner. Overigens blijft de Bip elke kilometer trillen. Dat is met hardlopen wel ok, maar tijdens het fietsen echt gloeiend irritant.

Edit: vergelijking met Wahoo toegevoegd.

Noisia wijzigde deze reactie 19-06-2018 09:10 (14%)

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

Pagina: 1 2 3

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True