Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 16:44
Mijn eerste kilometer is 9 van de 10 keer in de war.

Krijg op zich redelijk snel een melding dat hij signaal heeft, maar eenmaal op weg geeft hij veel vroeger al aan dat ik op 1 kilometer zit.

De BIP slaat dus een stuk over, mis dan zo'n 200-300 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:12
Zojuist een update van Notify en Fitness geïnstalleerd en die heeft nu ondersteuning voor Bip OS. Dus de music controls werken nu wel. Helemaal top!

Vind het alleen jammer dat ik die niet met een swype kan tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cabisy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-07 10:09
rens-br schreef op zondag 19 januari 2020 @ 21:07:
Zojuist een update van Notify en Fitness geïnstalleerd en die heeft nu ondersteuning voor Bip OS. Dus de music controls werken nu wel. Helemaal top!

@rens-br Dit is wel mogelijk, wanneer ik vanuit de tijd naar rechts swipe komt direct de music control tevoorschijn.
Je moet in N&F even de Alipay shortcut aanzetten en die van Weather weghalen. Vervolgens ga je naar Alipay icon op je BIP waar je dus je music control kan vinden. in het Alipay menu kan je naar settings -> left side function.

Helemaal onderaan kan je dan kiezen voor music control.

Volkswagen Tiguan R-line / OBD11 / www.dvbyte.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Cabisy schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:31:
@rens-br Dit is wel mogelijk, wanneer ik vanuit de tijd naar rechts swipe komt direct de music control tevoorschijn.
Je moet in N&F even de Alipay shortcut aanzetten en die van Weather weghalen. Vervolgens ga je naar Alipay icon op je BIP waar je dus je music control kan vinden. in het Alipay menu kan je naar settings -> left side function.

Helemaal onderaan kan je dan kiezen voor music control.
Helemaal perfect! Super bedankt. Die optie was ik nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
rens-br schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:07:
[...]

Helemaal perfect! Super bedankt. Die optie was ik nog niet tegen gekomen.
Ik zag op een Youtube filmpje van de Music Control dat je geen titels van liedjes ziet. Klopt dat?

En ik gebruik Mi Fit nog voor mijn Mi Scale.Je kan de app niet alleen "uitschakelen" (ivm firmware updates) voor de verbinding met de BIP?

De combinatie van de Scale met N&F is niet optimaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 18:21
Ik ben er intussen achter dat er 3 modellen zijn van de Amazfit namelijk de Amazfit Bip Lite, de Amazfit Bip 2 en de Amazfit Bip.
Daar de Amazfit Bip 2 de ECG elektrocardiosensor heeft ging mijn voorkeur daar naartoe maar waar kan ik deze ergens kopen ?
https://www.gearbest.com/...and-features-compare-7386
P.S : op AliExpress kom ik zelfs een Amazfit Huami Bip Lite 2 dat zelfs niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
karine1 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:44:
Ik ben er intussen achter dat er 3 modellen zijn van de Amazfit namelijk de Amazfit Bip Lite, de Amazfit Bip 2 en de Amazfit Bip.
Daar de Amazfit Bip 2 de ECG elektrocardiosensor heeft ging mijn voorkeur daar naartoe maar waar kan ik deze ergens kopen ?
Ik neem aan dat je de Bip S bedoeld met de 2? Die is pas verschenen en is dus ook nog niet verkrijgbaar, zie ook: [Amazfit Bip S] Ervaringen & Discussie.
CoachKoos schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 16:05:
Ik zag op een Youtube filmpje van de Music Control dat je geen titels van liedjes ziet. Klopt dat?
Dat klopt. Wellicht in een toekomstige update.
En ik gebruik Mi Fit nog voor mijn Mi Scale.Je kan de app niet alleen "uitschakelen" (ivm firmware updates) voor de verbinding met de BIP?
Nee, volgens mij gaat dat niet.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 26-01-2020 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Het is inderdaad de Bip S.
Ik zie dat de Bip S zou uitkomen voor 70 USD wat een heel mooie prijs is lijkt me.
Hoop dat deze snel beschikbaar is.

Deze had toch ook de functie om een ECG te maken dacht ik of is dat niet zo ?

[ Voor 66% gewijzigd door karine1 op 26-01-2020 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:04
Ik heb Gadgetbridge geïnstalleerd om eens uit te proberen. Hij herkend mijn Bip echter niet bij het scannen. De Bip draait nog de originele firmware. Moet je wellicht de Mi fit app eerst verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 21:08
Hi.

Mijn dochter heeft sinds een week ook een bib, maar ontvangt geen notificaties van mail, whatsapp etc. Ondanks dat ik al bijna een jaar een stratos heb waar notificaties out of the box binnenkomen heb ik haar niet kunnen helpen. Amazfit Notify blijkt niet de appstore te staan (zij heeft een Applefoon). Hoe kan ze notificaties op de BIB krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
pandit schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:22:
Hi.

Mijn dochter heeft sinds een week ook een bib, maar ontvangt geen notificaties van mail, whatsapp etc. Ondanks dat ik al bijna een jaar een stratos heb waar notificaties out of the box binnenkomen heb ik haar niet kunnen helpen. Amazfit Notify blijkt niet de appstore te staan (zij heeft een Applefoon). Hoe kan ze notificaties op de BIB krijgen?
Via de Mi Fit app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 21:08
Mijn dochter was daar gisteravond zelf achter gekomen, bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:29
Ik gebruik altijd de Mi fit app, maar ben er nu achtergekomen dat de amazfit app dus ook naadloos op de bip werkt. Wat is nu het grootste verschil tussen beide?
UI is ongeveer hetzelfde en heb hiervoor altijd de mifit app gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
dutchnltweaker schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:10:
Ik gebruik altijd de Mi fit app, maar ben er nu achtergekomen dat de amazfit app dus ook naadloos op de bip werkt. Wat is nu het grootste verschil tussen beide?
Wat voor mij het grootste verschil is op mijn iPhone is dat Amazfit wel synct met Strava en MiFit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

dutchnltweaker schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:10:
Ik dacht dat Mifit de standaard app was voor de Bip? Tja het is een beetje onduidelijk. Ik heb een band 4 gekocht omdat ik ook de scale 2 heb en die gebruikt de Mifit App (en ik had al een Band2 die ook die app gebruikt).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabisy
rens-br schreef op zondag 19 januari 2020 @ 21:07:

Ik kwam erachter dat N&F voor mij niet echt lekker werkte met de Music Controls vanuit BIPOS. Nu las ik dus in het AMAZFIT GTR forum dat er ook een modificatie-app bestaat van de Amazfit App voor Android.

Amazfit Extended, ik mag hier echter geen link van plaatsen, maar deze app werkt perfect voor mij.
Een goede combinatie voor de music controls zoals ze bij GadgetBridge werken en de informatie en locatie-tracking voor sport-activiteiten zoals hardlopen die worden weergegeven op een kaart, die ik dan weer mis bij GadgetBridge.

even een kleine google-search naar 'Amazfit Extended' en je vind hem ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cabisy op 03-02-2020 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Cabisy schreef op maandag 3 februari 2020 @ 07:50:
Ik kwam erachter dat N&F voor mij niet echt lekker werkte met de Music Controls vanuit BIPOS. Nu las ik dus in het AMAZFIT GTR forum dat er ook een modificatie-app bestaat van de Amazfit App voor Android.
Wat vind je er niet fijn aan werken? Hier werkt het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabisy
rens-br schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:54:
[...]

Wat vind je er niet fijn aan werken? Hier werkt het prima!
Ik moet vaak eerst een nummer op bijvoorbeeld spotify starten, om deze dan te kunnen bedienen. Ik kan dit niet rechtstreeks met N&F starten, bij GadgetBridge en Amazfit Extended luk mij dat wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Cabisy schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:10:
Ik moet vaak eerst een nummer op bijvoorbeeld spotify starten, om deze dan te kunnen bedienen. Ik kan dit niet rechtstreeks met N&F starten, bij GadgetBridge en Amazfit Extended luk mij dat wel..
Ah, dat heb ik inderdaad ook. Vind het wel fijn, voorkomt dat Spotify zomaar opstart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaakka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
jellydaddy schreef op zondag 2 februari 2020 @ 10:53:
[...]

Wat voor mij het grootste verschil is op mijn iPhone is dat Amazfit wel synct met Strava en MiFit niet.
Hoe dan? Ik zie nergens een optie om met Strava te syncen (Android versie van Amazfit app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellydaddy
sjaakka schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:20:
[...]

Hoe dan? Ik zie nergens een optie om met Strava te syncen (Android versie van Amazfit app)
Op de iPhone versie zit die optie bij profiel/add account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
*knip*. Waardeoordeel uitbrengen doen we niet op Tweakers.

[ Voor 81% gewijzigd door rens-br op 11-02-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Afgelopen weekend met N&F 1.1.6.36 er opgezet (met daarbij ook emoticons support), echter werd de taal aangepast naar Spaans. In de N&F app omzetten naar standaard, Nederlands, Engels etc. had geen effect. Omzetten naar Duits was wel mogelijk.

Sinds vandaag heeft het scherm ineens losgelaten ;( Volgens mij hebben hier meer mensen last van. De situatie is nu zoals op de foto bij dit reddit topic weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:47

Qon

zerocool82 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:59:
Afgelopen weekend met N&F 1.1.6.36 er opgezet (met daarbij ook emoticons support), echter werd de taal aangepast naar Spaans. In de N&F app omzetten naar standaard, Nederlands, Engels etc. had geen effect. Omzetten naar Duits was wel mogelijk.

Sinds vandaag heeft het scherm ineens losgelaten ;( Volgens mij hebben hier meer mensen last van. De situatie is nu zoals op de foto bij dit reddit topic weergeven.
Ik heb nu hetzelfde, heb je de taal toevallig al naar engels kunnen krijgen?
Of werkt heel je watch niet meer :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:31

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Qon schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:54:
[...]

Bij mij was de taal ook Spaans. Heb via N&F een oudere versie die je kon kiezen (incl Engelse taal/fonts) er opgezet. Daarna kreeg de Bip een officiële update door en stond de taal weer netjes in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Qon schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:54:
[...]

Ik had de Mi Fit app weer geïnstalleerd en daarmee versie 1.1.6.34 op de Bip gezet (echter werkt daarmee de emoji-lettertype firmware / update weer niet).

Verder met secondelijm het scherm weer bevestigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:47

Qon

zerocool82 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:50:
[...]

Ik had de Mi Fit app weer geïnstalleerd en daarmee versie 1.1.6.34 op de Bip gezet (echter werkt daarmee de emoji-lettertype firmware / update weer niet).

Verder met secondelijm het scherm weer bevestigd :)
Mag ik vragen hoe je versie 1.1.6.34 terug hebt gezet via de MI FIT app?
Mijn probleem komt namelijk omdat ik via de notify & fitness app firmware 1.1.6.36 op m'n BIP gezet, maar als ik daarmee de language aanpas naar 'English' dan is ie spaans. (1.1.6.36 wordt automatisch als laatste versie aangegeven in deze app, en alle andere versies downloaden niet correct).

Eigenlijk elke taal werkt zoals het hoort, ik kan hem on-the-fly aanpassen naar Russisch of duits of portugees, dan veranderd de taal netjes mee, maar zodra ik hem op 'English' zet (of Automatisch) dan veranderd hij dus naar spaans. Het lijkt erop dat dat in die 1.1.6.36 firmware versie gewoon fout staat.

Ik krijg het verder niet voor elkaar om ergens de firmware versie nog terug te zetten vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Qon schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:20:
[...]

Mag ik vragen hoe je versie 1.1.6.34 terug hebt gezet via de MI FIT app?
Mijn probleem komt namelijk omdat ik via de notify & fitness app firmware 1.1.6.36 op m'n BIP gezet, maar als ik daarmee de language aanpas naar 'English' dan is ie spaans. (1.1.6.36 wordt automatisch als laatste versie aangegeven in deze app, en alle andere versies downloaden niet correct).

Eigenlijk elke taal werkt zoals het hoort, ik kan hem on-the-fly aanpassen naar Russisch of duits of portugees, dan veranderd de taal netjes mee, maar zodra ik hem op 'English' zet (of Automatisch) dan veranderd hij dus naar spaans. Het lijkt erop dat dat in die 1.1.6.36 firmware versie gewoon fout staat.

Ik krijg het verder niet voor elkaar om ergens de firmware versie nog terug te zetten vandaar mijn vraag.
Volgens mij had ik hem ontkoppeld en vervolgens via 'Controleren op updates' de nieuwe firmware er op gezet (maar zeker weten doe ik het niet). Ik had inderdaad hetzelfde probleem (Engels, Standaard of Nederlands werken niet, veel andere talen wel). Hopelijk is er snel een 1.1.6.36 met Engelse taal, dan kan ook de emoji update worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Laatst online: 15:06
Marloestilburg schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:38:
[...]

'Fijn' dat ik niet de enige ben. Maar wel heel vervelend, ik sta op het punt een nieuw horloge te kopen waarbij GPS wél functioneert. Hardlopen is de enige reden waarom ik hem gebruik. Maar geen idee of andere horloges hier ook last van hebben.

Ik hoop toch ook nog ergens op iemand die een oplossing heeft.. dus mocht iemand nog een grandioos idee hebben?
Ik had hetzelfde probleem, welke app gebruik je op je telefoon?
Volgens mij heeft het betrekking op de AGPS, Mi-fit update deze regelmatig en daardoor weet je BIP de actuele stand van de sattelieten. Zelf heb ik een hele tijd N&F gebruikt, deze heb ik nooit de AGPS zien updaten en daarmee duurde het ook al snel 5 minuten voordat hij een GPS fix had.

Ik heb nu de amazfit app geïnstalleerd om eens te kijken hoe die bevalt.

Blijft jammer dat het zo versnipperd is en elke app zijn eigen (grote) nadeel lijkt te hebben. Favoriet is bij mij N&F, alleen mis ik daarbij de AGPS updates. Mi-fit kan niet exporteren naar Strava, hopelijk doet de amazfit app dit beter...

Overigens zit ik sinds dit weekend ook op spaans, nadat ik geupdate had via N&F... Oude firmware terugzetten bracht helaas niets... :|

edit: amazfit app is gekoppeld met strava, maar heb nog geen idee hoe ik daadwerkelijk de workout naar strava krijg...

[ Voor 4% gewijzigd door karazz op 19-02-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
karazz schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:55:
Volgens mij heeft het betrekking op de AGPS,

Zelf heb ik een hele tijd N&F gebruikt, deze heb ik nooit de AGPS zien updaten en daarmee duurde het ook al snel 5 minuten voordat hij een GPS fix had.
Ik gebruik N&F ook al een hele tijd alleen en hoewel ik in het begin een trage GPS fix had, werkt het nu wel prima. N&F heeft volgens mij een update uitgebracht waardoor deze automatisch synct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
rens-br schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:18:
[...]

Ik gebruik N&F ook al een hele tijd alleen en hoewel ik in het begin een trage GPS fix had, werkt het nu wel prima. N&F heeft volgens mij een update uitgebracht waardoor deze automatisch synct.
Vreemd, bij mij tot afgelopen weekend niet in ieder geval. Enig idee wanneer je deze update gehad hebt?

(zie op internet nl. meer mensen die gps-problemen hebben icm N&F)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
karazz schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:27:
Vreemd, bij mij tot afgelopen weekend niet in ieder geval. Enig idee wanneer je deze update gehad hebt?
Dat is echt al maanden geleden. Ik kreeg daarvoor ook telkens op mijn band de melding dat ik moest updaten wanneer ik een workout startte. Tevens werden workouts ook niet gesynct en moest ik daarvoor telkens de app openen.

Na een bepaalde update was dat allemaal verleden tijd en werkt het nu zoals ik het verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
zerocool82 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:59:
Inderdaad, precies hetzelfde hier. Voorlopig doe ik het met de Duitse taal. Heeft iemand de maker van N&F al geïnformeerd?

[ Voor 21% gewijzigd door BarnOwl op 23-02-2020 16:43 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:00
Ik heb sinds enkele dagen een Bip. Geen Mifit, maar eerder in gebruik met Gadgetbridge, die ik toch wat karig vind.
Nu met N&F, waar ik in de eerste instantie tevreden mee ben.
Echter niet het synchroniseren van de gps data na een activiteit/workout (zonder mobiel).
hart/stappen ed zie ik wel, maar gps data.. die ontbreekt gewoon in deze app. Terwijl het synchroniseren met Google Fit zonder problemen gaat.
Weet iemand welke actie ik moet ondernemen om de gps data van de bip zichtbaar te krijgen in N&F?

Update:
Het is opgelost. Ik weet niet wat er eerder niet goed is gegaan. Misschien iets met 2 apps (Gadgetbridge en N&F) Alle data verwijderd, alle apps verwijderd en alleen N&F geinstalleerd.
Alles werkt nu naar behoren en GPS data van de workouts worden nu weergegeven :)

[ Voor 45% gewijzigd door elinx op 01-03-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
In de nieuwste firmware (1.1.6.36) nog steeds geen Nl, zit dus weer op Duits.Ik ben zojuist teruggegaan naar versie 1.1.5.56 maar dan ook geen Nl. Het moet dus in de N&F app zitten maar ik weet met geen mogelijkheid hoe ik de developer moet bereiken. Ik heb de gekochte versie maar als ik in de app de maker probeer te bereiken lukt dat niet.............

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Hoe staat het intussen met de nieuwste BIP S, nog steeds niet leverbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
karine1 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:12:
Hoe staat het intussen met de nieuwste BIP S, nog steeds niet leverbaar ?
Helaas nog weinig info over te vinden. In de Bip s topics is het ook nog erg stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
BarnOwl schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:33:
...nieuwste firmware (1.1.6.36) nog steeds geen Nl, ...... teruggegaan naar versie 1.1.5.56 maar dan ook geen Nl. .....
Voor 1.1.5.56 is er een Latin versie en een Engelse versie, voor 1.1.6,36 alleen een Latin versie.
Grote kans dat je de Engelstalige versie moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Ik wordt wel wat verdrietig van de GPS van de Bip... Duurt lang voordat er verbinding is en de eerste kilometer klopt (na afloop) niets van. Heb ik opeens 3-4 minuten over gedaan en over de rest 5...

Tijdens het lopen klopt de afstand wel, maar als ik synchroniseer met de N&F app dan wordt dus die eerste kilometer fout weergegeven.

Daarnaast loopt het horloge regelmatig vast tijdens het sporten.Blijft staan op de melding of ik zeker weten de training wil beëindigen. Enige tijd later staat het watchface weer in beeld en ben ik mijn hele training kwijt..

Iemand daar ook ervaringen mee? En zijn er beter alternatieven verkrijgbaar? De GTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Eerste issue heb ik niet, maar ik gebruik Amazfit en geen N&F. In december was de fix minder goed, laatste maanden was de fix goed. Vastlopen heb ik wel, maar alleen als ik lange mouwen aanheb en ik zweet zwaar of het regent.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
CoachKoos schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:03:
Ik wordt wel wat verdrietig van de GPS van de Bip... Duurt lang voordat er verbinding is en de eerste kilometer klopt (na afloop) niets van. Heb ik opeens 3-4 minuten over gedaan en over de rest 5.........
Iemand daar ook ervaringen mee? En zijn er beter alternatieven verkrijgbaar? ...........
Ik gebruik alleen N&F wat betekent dat er geen A-gps bestand wordt gedeeld zoals bij MiFit. Ook ik vind het dan tamelijk lang duren voor er een fix is. En ook ik zie dat de eerste kilometers niet zo zuiver zijn.
Waarschijnlijk komt de fix al bij weinig satellieten waardoor er feitelijk geen nauwkeurige meting gedaan kan worden en verbetert dit na enige tijd. Iets om zeker rekening mee te houden voor je met een workout start.

Te vroeg een workout afsluiten heb ik (nog) geen last van gehad, maar grote kans dat dit inderdaad door (vochtige) mouwen zou kunnen komen.

Een alternatief zit volgens mij ook in een heel andere prijsklasse. Het aantrekkelijke van de Bip vind ik juist de ingebouwde GPS voor een lage prijs. Andere fitnessbanden maken gebruik van de smartphone gps. In dat geval kan ik net zo goed strava gebruiken. De lange tijdsduur voor een gps fix neem ik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
elinx schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:27:
[...]
Een alternatief zit volgens mij ook in een heel andere prijsklasse. Het aantrekkelijke van de Bip vind ik juist de ingebouwde GPS voor een lage prijs. Andere fitnessbanden maken gebruik van de smartphone gps. In dat geval kan ik net zo goed strava gebruiken. De lange tijdsduur voor een gps fix neem ik voor lief.
Ik ga meestal samen met een vriend die een (hele dure) Garmin heeft hardlopen. Dan is het irritant als hij al snel (goede) GPS heeft en we nog 5 minuten op mijn BIP moeten wachten. En als ik vanaf de eerste kilometer al scheef loop qua afstand, dan kan ik nooit mijn tempo bepalen en vasthouden (vooral als ik alleen loop).

De BIP is/was een mooie oplossing, was destijds ook op zoek naar een Pebble achtig horloge MET GPS. Maar dan moet de GPS het ook wel goed doen...

Alles waarde naar het geld en ben toch maar voor een alternatief horloge gegaan.Vandaag mijn Honor Magicwatch 2 binnen gekregen. Met € 165 nog een nette prijs, met hopelijk een goede GPS >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefaan1o
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18:11
Ik het vroeger een fitbit charge2 gehad en die slaagde er zelf in om activiteiten te detecteren. Ik heb nu een amazfit bip. Dit lijkt dit niet te doen? Klopt dit? Ik zou het fijn vinden mocht ik wandelen en/of fietsen automatisch kan laten detecteren.

(Indien niet mogelijk met amazfit bip maar wel met een opvolger hoor ik het ook graag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
stefaan1o schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:09:
Ik het vroeger een fitbit charge2 gehad en die slaagde er zelf in om activiteiten te detecteren. Ik heb nu een amazfit bip. Dit lijkt dit niet te doen? Klopt dit? Ik zou het fijn vinden mocht ik wandelen en/of fietsen automatisch kan laten detecteren.

(Indien niet mogelijk met amazfit bip maar wel met een opvolger hoor ik het ook graag)
Nee, dat kan die niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:06
Misschien een rare vraag, maar hoe werkt de Amazfit Bip precies met notificaties?

Ik wil sms berichtjes kunnen tonen vanaf een smartwatch met joggen (verplicht als je buiten sport met de lockdown hier) terwijl ik mijn telefoon thuis laat. Kan je met de Amazfit Bip terug door oude notificaties, die de gehele sms laten zien, ook als de telefoon niet meer verbinden is?

Ik vind alleen maar filmpjes voor de tracking functies eigenlijk, die tracking vind ik ook mooi, maar SMSjes kunnen tonen aan de politie is ook een must at the moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Laatst online: 20:51
Dat kan niet, want de Bip heeft geen eigen simkaart of andere manier om overlangse afstand te communiceren. SMS weergeven kan alleen binnen bluetooth-bereik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taigu
Ik kan wel door oude sms'en scrollen. Dan alleen de bersichten die zijn binnengekomen terwijl ik thuis was met de telefoon gekoppeld aan de bip.

Afgelopen week stopte mijn bip precies op 1:30:00 met de activity. Dat was knap irritant.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
svenk91 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:54:
Misschien een rare vraag, maar hoe werkt de Amazfit Bip precies met notificaties?

Ik wil sms berichtjes kunnen tonen vanaf een smartwatch met joggen (verplicht als je buiten sport met de lockdown hier) terwijl ik mijn telefoon thuis laat. Kan je met de Amazfit Bip terug door oude notificaties, die de gehele sms laten zien, ook als de telefoon niet meer verbinden is?

Ik vind alleen maar filmpjes voor de tracking functies eigenlijk, die tracking vind ik ook mooi, maar SMSjes kunnen tonen aan de politie is ook een must at the moment :)
Dat kan dus wel. Je kunt vanaf het hoofdscherm omhoog swypen en een aantal oudere berichten tonen. Berichten die op je horloge aankomen kan je ook terugkijken. Na een X-aantal (weet het precieze aantal niet) wordt de oudste gewist als er een nieuw bericht binnenkomt. Dus als je SMS nieuw genoeg is kan je deze gewoon laten zien bij controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-09 21:45
Ik ben sinds een maand bezig met hardlopen en ben het een beetje beu om steeds met m'n telefoon in m'n hand te lopen, maar ik wil ook niet meteen de hoofdprijs betalen. Ook zou ik graag m'n runs naar Strava willen exporteren. Nu zie ik dat dit met de Amazfit app of N&F wel kan, maar is het met de Bip ook mogelijk intervaltrainingen in het horloge te zetten, dat de Bip na x aantal minuten of meter trilt of piept en aangeeft welk deel van de training ik nu moet doen? M'n vrouw heeft de Garmin Vivoactive 3, die kan dat wel, maar die kost drie keer zoveel als de Bip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Dat kan helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Zijn de versies van de Bip s al in het Nederlands ?
Kan je hier al een ECG en bloeddruk met meten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
karine1 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:48:
Zijn de versies van de Bip s al in het Nederlands ?
Kan je hier al een ECG en bloeddruk met meten ?
Er zit zelfs een glazenbol in de bip die je toekomst kan voorspellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
groggy schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:59:
[...]

Er zit zelfs een glazenbol in de bip die je toekomst kan voorspellen
Super, heel interessant.
Ik dacht dat de bip s net als de iwatch een ECG kon maken.

[ Voor 12% gewijzigd door karine1 op 03-05-2020 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Laatst online: 05-09 21:45
Bedankt, dan kijk ik toch even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
karine1 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:22:
[...]

Super, heel interessant.
Ik dacht dat de bip s net als de iwatch een ECG kon maken.
Was het niet beter om gewoon te googlen oid. Ipv de vraag gewoon klakkeloos hier te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

BarnOwl schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:43:
[...]

Inderdaad, precies hetzelfde hier. Voorlopig doe ik het met de Duitse taal. Heeft iemand de maker van N&F al geïnformeerd?
Ik heb (automatich) firmware 1.1.6.48 ontvangen en via de N&F app de font geïnstalleerd, nu werkend met emoticons support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Laatst online: 20:40
ik heb nogsteeds geen emoricons werkend op mn bip. heb er maar mee leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

german8 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:34:
ik heb nogsteeds geen emoricons werkend op mn bip. heb er maar mee leren leven.
Maar werkt nu wel, heb je als firmware 1.1.6.48?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Laatst online: 20:40
Nope, ik heb die 6.48 firmware erop gezet. En de emoticon fonts geïnstalleerd en nog steeds niet werkend bij Whatsapp berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

german8 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:52:
Nope, ik heb die 6.48 firmware erop gezet. En de emoticon fonts geïnstalleerd en nog steeds niet werkend bij Whatsapp berichten.
Via N&F (de font)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziny
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-09 07:53
Verkeerde topic.

[ Voor 191% gewijzigd door ziny op 30-05-2020 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb al jaren een Bip maar probeer nu voor het eerst een watchface te veranderen via een iPhone. Wat een gedoe zeg :/

Bij Android wordt de watchface lokaal gedownload en kan ik ze met Mi Fit instellen op het horloge. Maar alle watchface apps die ik tot nu toe in de in de App Store gevonden heb willen kennelijk persé de watchface zelf naar het horloge downloaden, alleen lukt het steeds niet om verbinding te krijgen met de Bip.
Kan iemand me misschien vertellen hoe dit met een iPhone werkt?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellydaddy
MadMarky schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:49:
Heb al jaren een Bip maar probeer nu voor het eerst een watchface te veranderen via een iPhone. Wat een gedoe zeg :/

Bij Android wordt de watchface lokaal gedownload en kan ik ze met Mi Fit instellen op het horloge. Maar alle watchface apps die ik tot nu toe in de in de App Store gevonden heb willen kennelijk persé de watchface zelf naar het horloge downloaden, alleen lukt het steeds niet om verbinding te krijgen met de Bip.
Kan iemand me misschien vertellen hoe dit met een iPhone werkt?
Het is inderdaad wat omslachtig maar het lukt wel. Gebruik de app amaztools. En zorg ervoor dat Bluetooth in de MiFit app staat op “dicoverable”.

Als die verbinding is gelukt heeft deze app heel veel watchfaces die je zo op je bip kan zetten.

Ik vind vaak een watchface op amazfitwatchfaces.com. Daar download ik het bestand. Zet het in mijn Googledrive. Daar deel ik het met Amaztools. Dan upload ik hem naar mijn Bip.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
Goed bedoeld, maar hier hebben we de V&A voor.

[ Voor 92% gewijzigd door rens-br op 04-06-2020 14:50 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
  • Laatst online: 28-04 08:02
Iemand die de app notify & fitness gebruikt ? Die geeft namelijk hetzelfde aantal stappen weer dan op de horloge, maar niet dezelfde afstand. Het scheelt op 10km toch wel bijna 2 km. Iemand die daar een oplossing voor heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:46:
[...]
Bij mij lukt het installeren van de fonts met notify & fitness maar daarna vraagt de horloge om met de originele app te verbinden om vervolgens een update van de fonts te installeren waardoor ik weer bij het begin ben...iemand een andere oplossing ? Ook de emoticons werken niet met mijn laatste nieuwe firmware.

Hier staat uitgelegd hoe het werkt: XDA Amazfit Increase font size en Reddit Amazfit Bip with Emojis.
Kies voor de font Bold, die is het duidelijkst.
Bij mij werkt het, maar als ik Mi Fit gebruik, zal Mi Fit steeds opnieuw de standaard font herinstalleren. Gebruik je Notify & Fitness, dan blijft het groter lettertype wel behouden (met Notify & Fitness kan je de font dacht ook installeren, zonder GadgedBrigde te gebruiken).
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
magnum73 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:47:
... notify & fitness gebruikt ? Die geeft namelijk hetzelfde aantal stappen weer dan op de horloge, maar niet dezelfde afstand...
Met N&F kan de stapgrootte worden gecalibreerd, zodat het aantal stappen het juiste aantal km's aanwijst.
Bepaal vooraf hoeveel stappen je doet over een bekende afstand, Deel vervolgens die afstand door het aantal stappen. Deze stapgrootte kan je vervolgens invoeren bij N&F
Selecteer "Stappen" klik "meer opties" Schakel "Stapgrootte" in en voer de eerder berekende stapgrootte in.

Met N&F is het ook mogelijk om andere activiteiten voor een workout te kiezen dan met de bip mogelijk is.
Bij "Workout" rechtsonder op het plusje klikken en kies "Nieuwe workout" (ook daar zie je dat de stapgrootte ingesteld kan worden)

[ Voor 16% gewijzigd door elinx op 09-06-2020 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Laatst online: 20:35
Al geruime tijd gebruik ik de mi fit app met mijn Bip. Echter sinds een paar dagen klopt de stappenteller niet meer. In de app geeft hij veel minder aan.

Heb de app al een keer opnieuw geïnspireerd en bip opnieuw opgestart.

Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
elinx schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:44:
[...]
Met N&F kan de stapgrootte worden gecalibreerd, zodat het aantal stappen het juiste aantal km's aanwijst.
Bepaal vooraf hoeveel stappen je doet over een bekende afstand, Deel vervolgens die afstand door het aantal stappen. Deze stapgrootte kan je vervolgens invoeren bij N&F
Selecteer "Stappen" klik "meer opties" Schakel "Stapgrootte" in en voer de eerder berekende stapgrootte in.

Met N&F is het ook mogelijk om andere activiteiten voor een workout te kiezen dan met de bip mogelijk is.
Bij "Workout" rechtsonder op het plusje klikken en kies "Nieuwe workout" (ook daar zie je dat de stapgrootte ingesteld kan worden)
Bedankt, dat zat goed verborgen in de instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnoob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 11:20
Highfive95 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:05:
Al geruime tijd gebruik ik de mi fit app met mijn Bip. Echter sinds een paar dagen klopt de stappenteller niet meer. In de app geeft hij veel minder aan.

Heb de app al een keer opnieuw geïnspireerd en bip opnieuw opgestart.

Hebben meer mensen dit probleem?
Ik heb sinds een paar dagen dat mijn slaap patroon niet meer klopt, 1 nacht heb ik niet geslapen en de andere nachten maar 2 of 3 uur, volgens de Bip. Gelukkig heb ik echt wel meer geslapen.
Stappen zie ik dat ook niet kloppen, maar 100 stappen gezet gisteren. Vanaf 5 juni zie ik dat ik maar 50 tot 100 stappen zet per dag.
Er is afgelopen week wel een update van de firmware geweest, ik zit nu op V1.1.6.48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
pnoob schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:08:
[...]

Ik heb sinds een paar dagen dat mijn slaap patroon niet meer klopt, 1 nacht heb ik niet geslapen en de andere nachten maar 2 of 3 uur, volgens de Bip. Gelukkig heb ik echt wel meer geslapen.
Stappen zie ik dat ook niet kloppen, maar 100 stappen gezet gisteren. Vanaf 5 juni zie ik dat ik maar 50 tot 100 stappen zet per dag.
Er is afgelopen week wel een update van de firmware geweest, ik zit nu op V1.1.6.48
Hier hetzelfde. Vreemde is dat bij het overzicht de bip wel het juiste aantal stappen weergeeft. Kijk je dan bij geschiedenis dan verandert dit. Gisteren had ik meer dan 12000 stapppen, keek bij geschiedenis waren het er eerst maar 3900 en later nog maar 170 8)7 . Het is bij mij ook sinds 5 juni.

Ik zit nog op de oude firmware V1.1.6.34. Dus dat lijkt niet het issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnoob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 11:20
Highfive95 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:24:
[...]
Hier hetzelfde. Vreemde is dat bij het overzicht de bip wel het juiste aantal stappen weergeeft. Kijk je dan bij geschiedenis dan verandert dit. Gisteren had ik meer dan 12000 stapppen, keek bij geschiedenis waren het er eerst maar 3900 en later nog maar 170 8)7 . Het is bij mij ook sinds 5 juni.

Ik zit nog op de oude firmware V1.1.6.34. Dus dat lijkt niet het issue.
In de play-store zijn er meer mensen met dit probleem: https://play.google.com/s...ealth&showAllReviews=true
Helaas nog geen oplossing.

Update: dankzij de update van afgelopen vrijdag (12 juni) van de Mi Fit-app werkt alles weer, ik slaap en loop weer...

[ Voor 8% gewijzigd door pnoob op 15-06-2020 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

jellydaddy schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:17:
[...]

Het is inderdaad wat omslachtig maar het lukt wel. Gebruik de app amaztools. En zorg ervoor dat Bluetooth in de MiFit app staat op “dicoverable”.
[...]
Waar bij Mi Fit in Android de "Detecteerbaar" staat (tussen Zoek horloge en Band locatie) ontbreekt deze optie bij Apple. Staat er gewoon niet bij?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellydaddy
MadMarky schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:02:
[...]

Waar bij Mi Fit in Android de "Detecteerbaar" staat (tussen Zoek horloge en Band locatie) ontbreekt deze optie bij Apple. Staat er gewoon niet bij?
In de Amazfit app wel. Gebruik ik i.p.v. MiFit vanwege Stravasync. Die is daarin wel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb net een rondje gelopen met de bip als je dan klaar bent stop je de oefening en krijg je een korte samenvatting hoeveel stappen en tijd je gelopen hebt maar ook een kaartje via de GPS die aangeeft waar je langs gelopen bent.

Kan ik dat nog ergens terugkijken ? Ik heb de MI Fit app geïnstalleerd maar daar kan ik geen kaartje vinden waar ik allenaal langs heb gelopen.

Hier op 3:27 zie je het kaartje wat ik bedoel.
YouTube: Taking The Amazfit Bip For A Run : A Great GPS Smart Watch For Runne...

Maar ik kan het in de app nergens vinden

[ Voor 29% gewijzigd door kaasaanfiets op 15-06-2020 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
@kaasaanfiets
Bij het hoofdscherm klik je op lopen of hardlopen. Net wat je gedaan hebt. Dan klik je op de afstand.

Dan krijg je een overzicht met je wandelingen. Als je dan op de wandeling klikt krijg je het kaartje en alle andere info van de wandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Highfive95 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 07:45:
@kaasaanfiets
Bij het hoofdscherm klik je op lopen of hardlopen. Net wat je gedaan hebt. Dan klik je op de afstand.

Dan krijg je een overzicht met je wandelingen. Als je dan op de wandeling klikt krijg je het kaartje en alle andere info van de wandeling.
Ah super. Ik wist niet dat je op die afstand kon klikken. Ik heb het nu gevonden inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Is de Amazfit geschikt om kitesurf downwinders met veel wind en golven met bijv strava vast te leggen ?

Of is ie niet waterdicht en/of robuust genoeg hiervoor en moet ik toch wat meer geld uitgeven?

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:25
Sensai schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:45:
Is de Amazfit geschikt om kitesurf downwinders met veel wind en golven met bijv strava vast te leggen ?

Of is ie niet waterdicht en/of robuust genoeg hiervoor en moet ik toch wat meer geld uitgeven?
De bip heeft een IP68 rating wat hem maar beperkt waterdicht maakt. Sommige gebruikers hebben hem maanden gebruikt onder de douche en volgens mij ook in de zee zonder problemen, maar ook meerdere gebruikers die wel waterschade kregen. Bij mijn bip liet het scherm ineens los dus die zal ook niet erg waterdicht geweest zijn. Dus ik zou het niet doen, je kunt wel kijken naar de nieuwe bip s die 5 atmosfeer aan waterdruk zou moeten aankunnen. [Amazfit Bip S] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:55
Mx. Alba schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:50:
En een dag later issie aangekomen.

[Afbeelding]

Heel mooi dingetje voor die €60! En met die Amazfit Bip & Cor Watchfaces app erbij kom je letterlijk om in de watchfaces. Heel veel ook niet echt interessant, maar na heel wat scrollen is deze het voorlopig geworden.
Weet iemand waar ik deze watchface download?

Ik had hem, horloge aan mijn zus gegeven. Nieuw account aangemaakt, gelijk watchface weg.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
mhr-zip schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:59:
...
Weet iemand waar ik deze watchface download?
....
Is dit hem? "StratosRedDX"
Zijn er genoeg te vinden daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:55
elinx schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:12:
[...]

Is dit hem?
Zijn er genoeg te vinden daar
Jep! Thx.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Hoe installeren jullie zo een watchface met Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
karine1 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:58:
Hoe installeren jullie zo een watchface met Android?
Met Notify & Fitness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Ongeldig firmware bestand geeft hij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
karine1 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:15:
Ongeldig firmware bestand geeft hij dan.
Heb je het ook rechtstreeks vanuit N&F geprobeerd, ipv een gedownload bestand vanaf de desbetreffende site?
Er is nl wel verschil met de Bip, de Bip Lite en de Bip S, wat betekent dat je de watchfaces niet zomaar kan uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Rechtstreeks vanuit N&F lukt het wel, maar geen gedownloade bestanden.
Had er één voor de Bip s gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
karine1 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:10:
...vanuit N&F lukt het wel, .....
Voordeel van N&F is tevens dat je een persoonlijke bibliotheek met watchfaces kan bijhouden, zodat je eenvoudig kan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
elinx schreef op zondag 12 juli 2020 @ 00:15:
[...]

Voordeel van N&F is tevens dat je een persoonlijke bibliotheek met watchfaces kan bijhouden, zodat je eenvoudig kan wisselen.
Maar de link die jij hierboven gaf van de Watchface wordt dus niet herkend door N&F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
karine1 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:51:
... de link ..... wordt dus niet herkend door N&F.
Dat is het probleem met direct downloaden van de site. Je ziet niet altijd meteen welke van de 50 voor welk type Bip het bestemd is. Foutje is zo gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door elinx op 13-07-2020 00:29 ]

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:10:
Apps op je BIP - de gemakkelijke manier

In een vorige post heb ik uitgelegd hoe je een custom OS met apps kan samenstellen voor je BIP.
Maar zoveel apps zijn er nog niet, dus heb ik zelf een custom OS samengesteld op basis van het werk van Russische programmeurs, die je gemakkelijk kan installeren op je BIP met de Android app Notify & Fitness (betalend). In deze firmware zitten volgende apps: alarm edit (waarmee je de alarmtijd op je BIP zelf kan instellen), Fitness Timer (waarmee je tijdens een activiteit je tijd, het uur en je hartslag kan zien), calculator, calendar, 2048 (spelletje), Tetris, Music Controllers en Flashlite (wit scherm op zijn helderst).

OPGELET: Op eigen risico! Het werkte bij mij, maar ik garandeer niet dat jouw BIP niet onbruikbaar kan worden door deze procedure!
  1. Download de firmware zip met 3 bestanden.
  2. Unzip ze en kopieer deze bestanden naar je gsm.
  3. Open op je gsm de app Notify & Fitness. Ga in het menu naar het icoontje met de 3 schuifregelaars, kies daar voor Extra, en scroll naar Update Amazfit firmware (dat je opent). Klik dan op de knop Aangepaste firmware .fw .res .ft .gps. Er opent dan een file explorer venster, waarin je naar de locatie gaat waar je de 3 bestanden hebt geplaatst.
  4. Installeer eerst het bestand MNVolkov_BipOS_0.5.2_Mili_chaohu_11205.fw (dit is de eigenlijke firmware). Dit duurt even. De BIP zal zich daarna uitschakelen. Zet hem terug aan. Mogelijk verschijnt een foutmelding, maar die verdwijnt normaal gezien met de volgende stappen.
  5. Installeer nu op dezelfde manier het bestand packed3.res (dit zijn de resources, waarin o.a. de apps zitten).
  6. Installeer eventueel ook het bestand FONT_BOLD_v4e.ft (dit is het lettertype, iets groter en vetter dan bij de standaard BIP, en dus beter leesbaar).
Meer is het niet. Maar wel spannend als je het voor de eerste keer doet :S :P

Oh ja:
  • OPGELET: als je de app Mi Fit gebruikt, zal deze snel de net geïnstalleerde firmware overschrijven met de officiële firmware zonder de apps. Je moet dus Notify & Fitness (of GadgetBridge) in de plaats gebruiken ZONDER Mi Fit.
  • De apps vind je onder AliPay (behalve Alarm Edit, die vervangt gewoon de standaard Alarm app op je BIP). Je moet AliPay dus zichtbaar maken met de Notify & Fitness app op je gsm.
  • De firmware zet ook alle tekst in hoofdletters merk ik. Leesbaarder, maar minder elegant. Dat ligt NIET aan het lettertypebestand, wel aan de firmware zelf (het fw-bestand vermoed ik).
  • De music controllers op mijn BIP sturen mijn MP3-speler app niet aan. Waarschijnlijk doe ik iets mis.
Troubleshooting: zie vorige post.

Misschien is het nuttig dat anderen die deze stappen proberen, hun ervaring delen op dit forum.

[Afbeelding]
Even een kick. Ik heb dit in het verleden gedaan en het werkte prima, maar door omstandigheden ging mijn bip terug naar de originele instellingen. Nu wil ik bovenstaande opnieuwe doen, maar de link naar de zipfile werkt niet meer. Heeft iemand die bestanden nog?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacEnny
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
wisselwerking schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:37:
[...]

Even een kick. Ik heb dit in het verleden gedaan en het werkte prima, maar door omstandigheden ging mijn bip terug naar de originele instellingen. Nu wil ik bovenstaande opnieuwe doen, maar de link naar de zipfile werkt niet meer. Heeft iemand die bestanden nog?
Gevonden! zat nog in mijn dropboxje oOo

Members only: zipje
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:03
@MacEnny dat is snel! Heel erg bedankt. Gelijk maar weer even bijwerken. Ik merk dat ik vooral de mogelijkheid van het aanpassen van het alarm op het horloge mis.

En alles werkt weer naar behoren _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door wisselwerking op 23-09-2020 17:15 ]

• rens-br
MacEnny schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:53:
[...]

Gevonden! zat nog in mijn dropboxje oOo

***members only***
Nice! Thanks. Ik was die na een update ook kwijt en kreeg hem met geen mogelijkheid gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 20:46
Zojuist een FW update voor de Bip binnen: 1.1.7.02
Kan er nog niets over vinden, dus geen idee wat de changelog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Nu de wintertijd is ingegaan geeft mijn Bip nog steeds gewoon zomertijd aan. Uitzetten helpt niet. De telefoon geeft wel gewoon de juiste tijd aan.
Zou dat niet gewoon automatisch goed moeten komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
RoJan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:53:
Nu de wintertijd is ingegaan geeft mijn Bip nog steeds gewoon zomertijd aan. Uitzetten helpt niet. De telefoon geeft wel gewoon de juiste tijd aan.
Kan je de mifit app force stoppen / reboot geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Chris.nl schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:57:
[...]

Kan je de mifit app force stoppen / reboot geven?
Ik heb hem losgekoppeld, uitgezet en opnieuw gekoppeld aan mi-fit en nu geeft hij eindelijk de juiste tijd weer aan. Vreemd wel dat dat blijkbaar niet altijd automatisch gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
RoJan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:53:
Bekend / herkenbaar probleem. Bij mij gaf hij ook nog zomertijd aan, na een sync met Notify en Fitness gaf hij wel de juiste tijd aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik moest de Bip ook herstarten voor die de juiste tijd aangaf...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen en winkels: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Levertijd & Prijzen
- Bandjes, cases en screenprotectors: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Accessoires
- Bip S: [Amazfit Bip S] Ervaringen & Discussie