Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:41

Bergie

Lekker belangrijk...

TheovdS schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:33:
Andere Notify & Fitness gebruikers hier (Android)? Ik krijg geen sleep-data te zien. Nu vind ik dat niet heel erg, want dat boeit met niet zo. Erger vind ik dat ook mijn Workouts niet ge-synct worden. Ik ben hierover in contact met de ontwikkelaar, maar ik ben ook benieuwd of anderen hier last van hebben.

N&F is nieuw voor mij. Ik gebruik deze nu als vervanger voor Amazfit + Tools & Amazfit. Ik ben onder de indruk van de hoeveelheid functionaliteit die er in N&F zit!
Geen ervaring mee. Maar aangezien de sync vanuit Amazfit naar Strava bij mij ook niet fatsoenlijk werkt ben ik benieuwd of deze het dan wel gaat doen :) Hou ons op de hoogte!

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-06 14:45
Ik heb de Bip S nu een dag of 3 in bezit en ik vind het een heel fijn ding, dat wist ik al wel want ik heb ook de Bip erg lang gehad.
1 ding waar ik tegenaan loop; ik gebruik de "Automatische DND modus", maar als deze eenmaal inschakelt, dan heeft ie nog al eens moeite om er vervolgens weer uit te komen (of helemaal niet).
Als ik sochtends bijvoorbeeld wakker wordt en ga lopen hoort ie uit te schakelen, maar soms heb ik al bijna 1000 stappen gezet en dan is de modus nog steeds niet uitgeschakeld...

Hebben meer mensen hier last van?

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneetje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-06 16:30
iisworks schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:48:
Iemand ondertussen al uitgevonden wat er echt significant verbeterd is op de Bip S t.o.v. de gewone Bip?
HR gedurende activiteit, Sleep tracking, ...?
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik was van plan de Bip te kopen maar nu is de Bip S misschien een betere optie omdat het prijsverschil niet heel groot lijkt te gaan worden.

Ik las in reviews dat de sleep tracking van de Bip niet altijd accuraat was. En dan met name bij het niet registeren van de momenten die je 's nachts wakker wordt iets wat de Fitbit wel goed doet. Is dit bij de Bip S verbetert?

Ik las in de specificaties van de Bip S dat de nauwkeurigheid van de hartslagmeting is verbetert ten opzichte van de Bip, heeft iemand dit al kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Laatst online: 20-06 22:05
Bergie schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:05:
[...]

Geen ervaring mee. Maar aangezien de sync vanuit Amazfit naar Strava bij mij ook niet fatsoenlijk werkt ben ik benieuwd of deze het dan wel gaat doen :) Hou ons op de hoogte!
De Amazfit app heeft inmiddels ook een export GPX file optie.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Weet iemand overigens hoe ik in de AmazFit app een overzicht kan krijgen van mijn battery drain?

Bij de Bip in de Mi Fit app was er een heel mooi overzicht beschikbaar onder je device dmv "Battery" oid te selecteren, maar die optie kan ik nergens vinden in AmazFit...
Dat vind ik eigenlijk best jammer, want ik wil zo af en toe wel eens ff kijken wat mijn batterij doet (ook op basis van de geselecteerde Watchface).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

The Druid schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:03:
[...]

De Amazfit app heeft inmiddels ook een export GPX file optie.
Die heeft dus gewerkt met een activiteit van afgelopen week. Maar mijn hardlooprondje van vanmorgen kan ik niet via de gpx export importeren in Strava aangezien de tijd informatie blijkbaar ontbreekt. Zal wel veroorzaakt zijn door de update van Amazfit of het horloge van gisteren of eergisteren :(

Lekker onhandig dit zo.

Edit: nevermind; de amazfit app had ook weer een update zag ik waarmee dit ook gefixed is. Kan de GPX nu gewoon in Strava importeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Bergie op 06-06-2020 14:54 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
The Druid schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:21:
[...]

Inmiddels zijn er al wat meer watchfaces uit, die kan je HIER vinden.

Mocht je zelf aan de slag willen met watchfaces dan kan je bij onze Russische vrienden de Dials Compiler downloaden.
Geprobeerd om de tool te downloaden, maar met een nieuw aangemaakt account mag je het bestand (nog) niet downloaden... Denk dat je eerst x aantal posts nodig hebt.
Mocht iemand de tool al hebben hoor ik het graag!

EDIT: Nevermind... Moest mijn account nog activeren |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Milo44 op 07-06-2020 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Druid
Milo44 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:01:
[...]

Geprobeerd om de tool te downloaden, maar met een nieuw aangemaakt account mag je het bestand (nog) niet downloaden... Denk dat je eerst x aantal posts nodig hebt.
Mocht iemand de tool al hebben hoor ik het graag!

EDIT: Nevermind... Moest mijn account nog activeren |:(
Je kan de tool ook op deze site HIER downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:16
Bip S review (vergeleken met Bip en Apple Watch):
YouTube: Amazfit Bip S vs. Amazfit Bip | Should you upgrade?
YouTube: Amazfit BIP S Vs Amazfit BIP | After Some Real Usage !!

[ Voor 38% gewijzigd door iisworks op 14-06-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Bergie schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:29:
[...]

Die heeft dus gewerkt met een activiteit van afgelopen week. Maar mijn hardlooprondje van vanmorgen kan ik niet via de gpx export importeren in Strava aangezien de tijd informatie blijkbaar ontbreekt. Zal wel veroorzaakt zijn door de update van Amazfit of het horloge van gisteren of eergisteren :(

Lekker onhandig dit zo.

Edit: nevermind; de amazfit app had ook weer een update zag ik waarmee dit ook gefixed is. Kan de GPX nu gewoon in Strava importeren.
Amazfit had volgens mij inderdaad veel problemen de laatste tijd. De Play Store reviews bevestigden dit. Uploaden duurde gigantisch lang.

Ik zit te kijken naar een sporthorloge. De Garmins en Suuntos zijn leuk... maar als ik dan de prijs vergelijk met de Bip S ga ik toch gigantisch twijfelen... en die batterijduur! Aangezien Strava nu weer gefixed is, kan de Bip S weer in de vergelijking.
Het belangrijkste voor mij is dat het een sporthorloge is, voornamelijk voor fietsen, dus hartslag en GPS zijn het belangrijkste. Alle smartphone-integratie is bonus voor mij. Zit er bij het uploaden van de GPX naar Strava dan ook hartslagdata bij voor de complete activiteit en voor segmenten?

[ Voor 3% gewijzigd door TheTinusNL op 08-06-2020 14:02 ]

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-06 07:57
TheTinusNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:54:
[...]

Amazfit had volgens mij inderdaad veel problemen de laatste tijd. De Play Store reviews bevestigden dit. Uploaden duurde gigantisch lang.

Ik zit te kijken naar een sporthorloge. De Garmins en Suuntos zijn leuk... maar als ik dan de prijs vergelijk met de Bip S ga ik toch gigantisch twijfelen... en die batterijduur! Aangezien Strava nu weer gefixed is, kan de Bip S weer in de vergelijking.
Het belangrijkste voor mij is dat het een sporthorloge is, voornamelijk voor fietsen, dus hartslag en GPS zijn het belangrijkste. Alle smartphone-integratie is bonus voor mij. Zit er bij het uploaden van de GPX naar Strava dan ook hartslagdata bij voor de complete activiteit en voor segmenten?
Ik upload via Notify&Fitness naar Strava, dat is inclusief hoogtedata en hartslag. Kwaliteit van de hartslagdata is slecht. Bij racefietsen is zo'n registratie om de pols gewoon totaal niet nauwkeurig. Na een rit zie je enorme fluctuaties in de hartslaggrafiek.

Ik heb mijn Bip (non-S) hier een paar keer voor gebruikt, maar ben een fietscomputer met hartslagband gaan gebruiken. Kwaliteit van de GSP track was wel prima met de Bip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
chielmi schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:59:
[...]

Ik upload via Notify&Fitness naar Strava, dat is inclusief hoogtedata en hartslag. Kwaliteit van de hartslagdata is slecht. Bij racefietsen is zo'n registratie om de pols gewoon totaal niet nauwkeurig. Na een rit zie je enorme fluctuaties in de hartslaggrafiek.

Ik heb mijn Bip (non-S) hier een paar keer voor gebruikt, maar ben een fietscomputer met hartslagband gaan gebruiken. Kwaliteit van de GSP track was wel prima met de Bip.
Bedankt voor het antwoord. Het kan dus wel, dat was nog het laatste dat ik wilde weten. Weer een puntje voor de Bip S, vanavond maar eens de knoop doorhakken. :)

De slechte HR nauwkeurigheid lees ik vaker, niet alleen voor de Bip, maar in het algemeen voor pols-sensoren. Ik heb nu een Honor Band 5. Daarover las ik van tevoren ook genoeg geklaag over de nauwkeurigheid. Ik heb zelf niets te klagen, misschien verschilt het gewoon enorm per persoon. Al meerdere ritten van een aantal uur dat de data geen grote pieken toont en ook goed overeen komt met mijn eigen gevoel. Juist bij wielrennen verwacht ik weinig pieken omdat de pols toch vrij stabiel is/weinig beweegt, vergeleken met hardlopen, mountainbiken, fitness, etc..

Bovendien zou de Bip S verbeterde HR registratie hebben ten opzichte van de niet-S, getuige ook de nieuwe afmetingen van het HR-sensor gedeelte. Voor mij wel een gokje waard. Een fietscomputer + HR band zal ongetwijfeld wat nauwkeuriger zijn, maar ik doe meer dan alleen fietsen, dus ik kies liever iets algemener, anders wordt het wel weer een duur geintje. Blijf Hollander he :+

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
TheTinusNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:09:
[...]

Bedankt voor het antwoord. Het kan dus wel, dat was nog het laatste dat ik wilde weten. Weer een puntje voor de Bip S, vanavond maar eens de knoop doorhakken. :)

De slechte HR nauwkeurigheid lees ik vaker, niet alleen voor de Bip, maar in het algemeen voor pols-sensoren. Ik heb nu een Honor Band 5. Daarover las ik van tevoren ook genoeg geklaag over de nauwkeurigheid. Ik heb zelf niets te klagen, misschien verschilt het gewoon enorm per persoon. Al meerdere ritten van een aantal uur dat de data geen grote pieken toont en ook goed overeen komt met mijn eigen gevoel. Juist bij wielrennen verwacht ik weinig pieken omdat de pols toch vrij stabiel is/weinig beweegt, vergeleken met hardlopen, mountainbiken, fitness, etc..

Bovendien zou de Bip S verbeterde HR registratie hebben ten opzichte van de niet-S, getuige ook de nieuwe afmetingen van het HR-sensor gedeelte. Voor mij wel een gokje waard. Een fietscomputer + HR band zal ongetwijfeld wat nauwkeuriger zijn, maar ik doe meer dan alleen fietsen, dus ik kies liever iets algemener, anders wordt het wel weer een duur geintje. Blijf Hollander he :+
Herkenbaar verhaal ;)

Ik had de Bip ooit ook gekocht voor registratie van (race)fietsritjes. Tot zo'n 120 bpm klopt de registratie vrij aardig, maar daarboven is het knudde. Mogelijk gaat dit met de nieuwe S idd beter. De HR sensor lijkt idd een flinke upgrade te hebben gehad.

Voor mij was de belangrijkste reden een fietscomputer te kopen de navigatiemogelijkheden. Ik vond het geklooi met fietsroutenetwerkborden helemaal niets, en kwam om deze reden alleen nog maar op bekende weggetjes rond mijn woonplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Heeft er iemand al ervaringen met custom watchfaces en zo ja welke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 19:56
Werken de notificaties (whatsapp/facebook message) goed met de Bip S? Alles te zien ook emojis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanaerde
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 13:49
TheovdS schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:33:
Andere Notify & Fitness gebruikers hier (Android)? Ik krijg geen sleep-data te zien. Nu vind ik dat niet heel erg, want dat boeit met niet zo. Erger vind ik dat ook mijn Workouts niet ge-synct worden. Ik ben hierover in contact met de ontwikkelaar, maar ik ben ook benieuwd of anderen hier last van hebben.

N&F is nieuw voor mij. Ik gebruik deze nu als vervanger voor Amazfit + Tools & Amazfit. Ik ben onder de indruk van de hoeveelheid functionaliteit die er in N&F zit!
Ik gebruik N&F al een hele tijd met de originele Amazfit Bip. Is een geweldige app, waarmee je veel meer kan dan met de offiële apps. Ik hoopte dan ook deze te kunnen blijven gebruiken met de Bip S. Dit leek allemaal goed te gaan, alleen lukt het ineens niet meer om mijn workouts te syncen. Blijkbaar heb jij hetzelfde probleem...

Ik heb de Bip S al eens gereset, waarna de eerste workout wel weer syncte, maar bij de volgende ging het weer mis. En eens 1 workout niet synct, zullen de volgende ook wel weer syncen. De Amazfit app lijkt de workouts dan weer wel binnen te trekken, maar die app is echt niet bruikbaar...

Ik heb de ontwikkelaar gemaild, maar tot nu toe nog geen reactie gehad. Heb jij wel antwoord gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:21
Hier zelfde issue helaas: workouts worden niet gesynchroniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Ik heb een nieuwe apk van de ontwikkelaar gehad die het probleem van slaap-sync oplost. Helaas worden bij mij ook workouts niet gesynchroniseerd. Op 1 of andere manier is er wel 1 workout gesynchroniseerd maar daarna niet meer. Ik heb hierover ook nog geen antwoord gekregen van de ontwikkelaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
The Druid schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:01:
Heeft er iemand al ervaringen met custom watchfaces en zo ja welke ?
Ik heb van de week eens ff de tijd genomen om 2 van mijn favoriete watchfaces (die ik gebruikte op de Bip) samen tot één nieuwe watchface te maken.
De volgende watchface is daar uit gekomen en die is helemaal naar mijn smaak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svF_x91PL7KO_MRZwfeV9fGmuNA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/izlhRbBMckRHbDHy7u7tAA63.gif?f=user_large

Op het begin was het ff knutselen om deze volledig werkend aan de praat te krijgen op de Bip S, maar het is uiteindelijk gelukt.
Het is een 24-uurs tijd aanduiding (geen AM/PM) en verder is het gewoon een Engelse aanduiding van de Dag en Datum notatie.

Ik heb de watchface op deze manier op mijn Bip S geïnstalleerd en het werkt zonder problemen.
Het enige wat ik opmerk is dat de temperatuur aanduiding maar tijdelijk werkt, ik kan mij herinneren dat dit op de Bip ook al zo was.
Als ik opnieuw via de AmazFit app naar de Weather settings ga dan werkt het weer eventjes, dat is wel erg jammer dus wellicht sloop ik die optie er wel weer gewoon uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Milo44 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:17:
[...]

KNIP

Als ik opnieuw via de AmazFit app naar de Weather settings ga dan werkt het weer eventjes, dat is wel erg jammer dus wellicht sloop ik die optie er wel weer gewoon uit...
YES dit is precies het design wat ik miste!

heb je een linkje dan ga hem direct installeren _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door The Druid op 15-06-2020 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
The Druid schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:15:
[...]

YES dit is precies het design wat ik miste!

heb je een linkje dan ga hem direct installeren _/-\o_
Ik kan vanavond als ik thuis ben mijn WF wel ff delen met je? Dan kan je het .BIN bestand vervangen zoals in die korte handleiding beschreven staat.
Ik heb mijn WF expres niet geüpload op deze website omdat ik niet wist of het op prijs werd gesteld dat ik 2 verschillende WF's soort van had "gekopieerd" om er vervolgens één van te maken...

Dus als je wil kan ik je bovenstaande ff opsturen.

[ Voor 7% gewijzigd door Milo44 op 15-06-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Milo44 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:19:
[...]

Ik kan vanavond als ik thuis ben mijn WF wel ff delen met je? Dan kan je het .BIN bestand vervangen zoals in die korte handleiding beschreven staat.
Ik heb mijn WF expres niet geüpload op deze website omdat ik niet wist of het op prijs werd gesteld dat ik 2 verschillende WF's soort van had "gekopieerd" om er vervolgens één van te maken...

Dus als je wil kan ik je bovenstaande ff opsturen.
Yup graag, dan gooi ik hem naar mijn BIB met Amaztools. Er staan ook nieuwe watchfaces in de Amazfit App zie ik net. Wellicht leuk als templates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
The Druid schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:23:
[...]

Yup graag, dan gooi ik hem naar mijn BIB met Amaztools. Er staan ook nieuwe watchfaces in de Amazfit App zie ik net. Wellicht leuk als templates.
Ik weet ff niet hoe ik hem makkelijk kan delen met je, maar stuur maar even een PB met je mail adres, zal ik hem ff inpakken in een .rar bestandje en opsturen naar je.
Of als je een beter idee hebt, doen we dat (y)

Net ff zitten kijken naar die nieuwe Watchfaces en er zitten idd erg leuke tussen!
Ik ga er ff een paar syncen, dan kan ik daar weer wat afbeeldingen van gebruiken voor eventuele andere creaties :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 10:16
De Bip S is er net en daar is al de Amazfit Ares onder de 70 USD.
https://mifans.nl/amazfit-ares-gelanceerd/
https://www.notebookcheck...-yuan-US-70.466047.0.html

[ Voor 52% gewijzigd door karine1 op 17-06-2020 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Ik heb ook al een tijdje interesse om de BIP S te kopen maar val steeds over die connectiviteit.
Als ik bij een test bv lees :
Elke keer dat u de app opstart, duurt het een paar minuten om te synchroniseren en de nieuwste gegevens van het horloge weer te geven. Dit ondanks een actieve Bluetooth-verbinding. De situatie verslechterde voor mij toen mijn telefoon opnieuw opstartte, in welk geval de Bluetooth-verbinding een beetje werd verbroken. Ik moest het horloge vele malen handmatig ontkoppelen van de Bluetooth-instellingen van mijn telefoon nadat Bluetooth was uitgeschakeld en weer ingeschakeld. Pas nadat ik het horloge handmatig had ontkoppeld, liet de app me het opnieuw koppelen aan mijn telefoon. Dit was behoorlijk vervelend en ik had graag gezien dat het horloge automatisch zou koppelen als ik de app al Bluetooth-toegang heb gegeven met toestemming.
Toen ik contact opnam met Huami, kreeg ik te horen dat het een firmware-bug zou kunnen zijn. We zullen u op de hoogte houden van toekomstige software-updates.

Is het dan echt zo erg gesteld als ze hier schrijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
karine1 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:47:
Ik heb ook al een tijdje interesse om de BIP S te kopen maar val steeds over die connectiviteit.
Als ik bij een test bv lees :
Elke keer dat u de app opstart, duurt het een paar minuten om te synchroniseren en de nieuwste gegevens van het horloge weer te geven. Dit ondanks een actieve Bluetooth-verbinding. De situatie verslechterde voor mij toen mijn telefoon opnieuw opstartte, in welk geval de Bluetooth-verbinding een beetje werd verbroken. Ik moest het horloge vele malen handmatig ontkoppelen van de Bluetooth-instellingen van mijn telefoon nadat Bluetooth was uitgeschakeld en weer ingeschakeld. Pas nadat ik het horloge handmatig had ontkoppeld, liet de app me het opnieuw koppelen aan mijn telefoon. Dit was behoorlijk vervelend en ik had graag gezien dat het horloge automatisch zou koppelen als ik de app al Bluetooth-toegang heb gegeven met toestemming.
Toen ik contact opnam met Huami, kreeg ik te horen dat het een firmware-bug zou kunnen zijn. We zullen u op de hoogte houden van toekomstige software-updates.

Is het dan echt zo erg gesteld als ze hier schrijven ?
Ik heb die problemen nog nooit gehad. Ik heb een gewone Bip gehad en nu een Bip-S. Dat synchroniseren gebeurd in een paar seconden en de verbinding word automatisch hersteld na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
TheovdS schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:50:
[...]

Ik heb die problemen nog nooit gehad. Ik heb een gewone Bip gehad en nu een Bip-S. Dat synchroniseren gebeurd in een paar seconden en de verbinding word automatisch hersteld na een reboot.
@karine1

Wat Theo zegt kan ik 100% beamen, ik heb de Bip gehad en nu heb ik de Bip S.
Ik weet eerlijk gezegd niet waar je deze informatie hebt gelezen, maar de schrijver van dit artikel heeft of een slechte telefoon óf een slechte Bip te pakken oid...

Bij mij gebeurd het synchroniseren ook binnen enkele seconden (altijd al gedaan), GPS signaal als ik ga fietsen of lopen heb ik binnen enkele seconden, de BT verbinding is bij mij super goed, soms blijft het zelfs actief als er 2 of 3 verschillende kamers tussen zitten of 2 verdiepingen.

Ik zou willen aanraden om dit topic in de gaten te houden voor mensen die de Bip S in bezit hebben en de reacties daarvan te lezen, nog wat meer reviews op internet te lezen en niet teveel te focussen op de informatie die je postte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Bedankt voor de info alvast.
Hoe ervaren jullie de BioTracker PPG biometrische optische sensor ?
Amazfit Bip S is uitgerust met Huami's zelf ontwikkelde BioTracker PPG biometrische optische sensor voor 24-uursuiterstnauwkeurige hartslagmeting, hartslagintervalbewaking tijdens inspanning en AI automatische identificatie van toonaangevende aritmieën (inclusief atriale fibrillatie). Het is erg praktisch om een ​​diepgaand inzicht te hebben in het niveau van de hartgezondheid en om het risico van mogelijke hartproblemen te waarschuwen.
Bovendien is het Huami-PAI Health Assessment System ook uitgerust met de Amazfit Bip S smartwatch, waardoor het niet meer nodig is om ingewikkelde gegevens bij te houden en u intuïtief uw fysieke toestand in één oogopslag kunt begrijpen, evenals beknopter en nauwkeuriger controle jouw gezondheid.

[ Voor 81% gewijzigd door karine1 op 19-06-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanaerde
@karine1 In de eerste plaats is dit een sport-wearable. Ik heb het gevoel dat je dit voor echte medische doeleinden wil gebruiken, en dat lijkt me niet zo'n goed idee. Ik ga er vanuit dat een toestel van 70 euro nooit zo precies gaat zijn dan een medisch toestel. Gaat mijn Bip S mij vertellen of ik gezond ben? Ik verwacht van niet. Wel dat ik "goed bezig" ben...

Wat betreft de GPS fix: als je de horloge gebruikt in samenwerking met de Amazfit app, zal de fix inderdaad erg snel gebeuren. Ga je met 3rd party apps werken zoals Notify and Fitness, dan zal de AGPS sync niet gebeuren, en zal het daarom ook langer duren eer de GPS fix tot stand is gekomen. Dan mag je tellen op ongeveer een minuut.

Zelf ben ik (nog) geen fan van de Amazfit app, maar mogelijk moet ik gewoon mijn weg nog vinden. Alle nuttige knoppen lijken zo ver weg verstopt, en de navigatie voelt niet erg intuïtief aan. Sinds de laatste firmware update kan ik de N&F app niet meer gebruiken, dus ben ik teruggevallen op de Amazfit app.

Sinds de laatste firmware update lijken er wat visuele bugs opgelost te zijn. Ik ben nu best wel tevreden over het toestel.

edit: Voor de PAI (Personal Activity Intelligence) is het nodig dat elke minuut je hartslag wordt gemeten. Dit heb ik momenteel niet aanstaan, omdat ik vrees dat dan de batterij veel sneller leeg zal gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door bvanaerde op 20-06-2020 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Betreft die Amazfit app. Kan je daarmee ook zien welke route je gewandeld hebt en welke afstand je afgelegd heb op een kaart ofzo ?
Voor mij zijn de meldingen van bv sms en whatapp ook wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:48
Is het ook mogelijk om tijdens een workout terug te gaan naar main page en te bladeren naar bijvoorbeeld het weer of, muziek skippen zonder dat de workout onderbroken wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Druid
Chrisje1983 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 02:43:
Is het ook mogelijk om tijdens een workout terug te gaan naar main page en te bladeren naar bijvoorbeeld het weer of, muziek skippen zonder dat de workout onderbroken wordt?
Net even voor je geprobeerd, maar dit kan dus niet. Je blijft in het workout scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Druid
bvanaerde schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:02:
@karine1

edit: Voor de PAI (Personal Activity Intelligence) is het nodig dat elke minuut je hartslag wordt gemeten. Dit heb ik momenteel niet aanstaan, omdat ik vrees dat dan de batterij veel sneller leeg zal gaan.
Ik heb hartslagmeting wel aan staan, fiets 3x in de week 2 uur met GPS en red 10 dagen op 1 batterij lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
karine1 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:02:
Betreft die Amazfit app. Kan je daarmee ook zien welke route je gewandeld hebt en welke afstand je afgelegd heb op een kaart ofzo ?
Voor mij zijn de meldingen van bv sms en whatapp ook wel belangrijk.
Beide is mogelijk.

Wat betreft batterij duur: Out of the box was mijn batterij vrij snel leeg (startte vanaf 45-50%), na ± 5 dagen was ie leeg.
Na 1 volledige lading zit ik momenteel op 17% en ik heb hem nu 16 dagen in gebruik.

Wat heb ik allemaal actief:

- Schermhelderheid op MAX.
- Hart detectie iedere minuut
- Slaapdetectie actief
- Custom watchface met hartslag aanduiding en weer
- Pushnotificaties actief van verschillende applicaties (en ik WhatsApp regelmatig dus de Bip S trilt vaak)

En ik denk dat de batterij beter wordt naar mate je meer gebruik/oplaad-cyclussen achter de rug hebt.
Dus ik ben benieuwd wat ie na de volgende lading behaalt.

[ Voor 3% gewijzigd door Milo44 op 22-06-2020 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleu
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-05 00:54
fleu schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:32:
2x biking activity proberen tracken. 2 gewoon gestopt met tracken en alles kwijt. Leuke gimmick maar helaas niet bruikbaar zo. Ik heb firmware 2.1.1.02.

In mijn ogen alleen bruikbaar voor hartslag te meten en uur af te lezen maar dan had ik wel een mi band gekocht ipv deze gps horloge...

Teleurstelling
Update heb de horloge nu voor 30 tal trackings gebruikt. En 3/4 valt deze tijdens de tracking uit en ben je alles kwijt. Ik vind het vreemd dat niemand dit hier vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
fleu schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:06:
[...]

Update heb de horloge nu voor 30 tal trackings gebruikt. En 3/4 valt deze tijdens de tracking uit en ben je alles kwijt. Ik vind het vreemd dat niemand dit hier vermeld?
Herken dit echt niet. Heb dit fenomeen ook nog nooit gehad en heb toch al heel wat trackings opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleu
The Druid schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:50:
[...]

Herken dit echt niet. Heb dit fenomeen ook nog nooit gehad en heb toch al heel wat trackings opzitten.
Zal ik hem mss toch eens opsturen. Het is wel bijvoorbeeld een tracking van 3u en meer als 80 km.
Bijlopen?korte trackings heb ik dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
fleu schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:21:
[...]

Zal ik hem mss toch eens opsturen. Het is wel bijvoorbeeld een tracking van 3u en meer als 80 km.
Bijlopen?korte trackings heb ik dit niet
Meeste trackings zijn 1 a 2 uur fietsen. Heb hem wel 1x per ongeluk zelf uitgezet. Toen zat mijn horloge laag op de pols en bij het verplaatsen van mijn handen op mijn stuur drukte ik het bedieningsknopje langer in. Gevolg was dat de workout stopte. Maar anders dan dat geen last gehad van spontaan gestaakte trackings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleu
The Druid schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:47:
[...]

Meeste trackings zijn 1 a 2 uur fietsen. Heb hem wel 1x per ongeluk zelf uitgezet. Toen zat mijn horloge laag op de pols en bij het verplaatsen van mijn handen op mijn stuur drukte ik het bedieningsknopje langer in. Gevolg was dat de workout stopte. Maar anders dan dat geen last gehad van spontaan gestaakte trackings.
Is deze dan verbonden met je gsm? Bij mij is hij altijd verbonden met de gsm wat tijdens het fietsen eigenlijk niet nodig is voor mij

En idd met het knopje moet je idd oppassen hang hem altijd hoog genoeg. Mss ook eens rechts beginnen dragen. Dan heb je dit wss helemaal geen risico meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
fleu schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:17:
[...]

Is deze dan verbonden met je gsm? Bij mij is hij altijd verbonden met de gsm wat tijdens het fietsen eigenlijk niet nodig is voor mij

En idd met het knopje moet je idd oppassen hang hem altijd hoog genoeg. Mss ook eens rechts beginnen dragen. Dan heb je dit wss helemaal geen risico meer.
Nope, neem mijn gsm nooit mee tijdens het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanaerde
Hier is de tracking ook nog nooit uitgevallen. Ben wel nog niet langer dan een uur gaan lopen, is meer dan genoeg voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleu
Net nog gaan fietsen met een vriend en na het uploaden van Strava worden onze ritten nit gebundeld. Blijkt dat ik de tracking tekening helemaal zelfde is maar dat ik 100 meter naar het oosten gefietst heb ( groot gedeelte in het water ook).

Deze bug is nieuw voor mij en deed hij vroeger niet Nog mensen die dit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleu
fleu schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:32:
2x biking activity proberen tracken. 2 gewoon gestopt met tracken en alles kwijt. Leuke gimmick maar helaas niet bruikbaar zo. Ik heb firmware 2.1.1.02.

In mijn ogen alleen bruikbaar voor hartslag te meten en uur af te lezen maar dan had ik wel een mi band gekocht ipv deze gps horloge...

Teleurstelling
Ok de reddit threads beginnen op gang te komen hieromtrent
Veel mensen komen dit probleem ook tegen. Ik zou nog even wachten met het horloge te kopen tot dit opgelost is. Ze zijn er in ieder geval mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Vandaag eentje besteld, benieuwd.

[ Voor 72% gewijzigd door karine1 op 07-07-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Welke app kan ik best gebruiken Mi Fit of Notify & fitness for Amazfit of kan beiden samen ook?

[ Voor 152% gewijzigd door karine1 op 08-07-2020 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-06 20:10

R-P

Wellicht domme vraag... maar ik zie volgens mij iets essentieels over het hoofd.

Waarom gaat dit ding een maand mee op een batterij en mijn Samsung Active 2 maar drie dagen? Wat kan de Samsung wel (en doet deze ook gezien dat na 3 dagen (zonder actief GPS gebruik) deze leeg is) wat de Bip niet kan/doet?

(Zelf de Actve 2 gekregen voor verjaardag en nu wil mijn (soms ietwat onstuimige) dochter ook een 'smartwatch' (vooral stappenteller en notificaties van telefoon op horloge, waarschijnlijk zijn we nog te onbekend met de materie om te weten wat we allemaal zouden willen in een smartwatch, maar de beste methode om dat te leren is er eentje te kopen en dan te kijken wat je mist of nooit gebruikt: zo hebben we ook veel geleerd over wat we NIET (en wel) in een camper willen hebben...;) ).

[ Voor 9% gewijzigd door R-P op 08-07-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
karine1 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:45:
Welke app kan ik best gebruiken Mi Fit of Notify & fitness for Amazfit of kan beiden samen ook?
Kan gewoon samen, het voordeel van alleen Notify & fitness gebruiken is dat niet al je data in China ligt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karine1
Engelstalige handleiding Bip S.
https://uidesign.gbtcdn.c...ser-Manual-in-English.pdf

[ Voor 70% gewijzigd door karine1 op 08-07-2020 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvanaerde
karine1 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:45:
Ik ben uiteindelijk afgestapt van de Notify & Fitness app. Hoe graag ik deze ook gebruikte...
De firmware updates kwamen niet meer door met de gemodde Amazfit app. Ik zie nu wel dat er intussen een nieuwe versie staat op freemyband, mogelijk gaat het daar terug beter mee.

Uiteindelijk ben ik gewoon de officiële Amazfit app beginnen gebruiken. Na een tijdje begin je je weg hierin te vinden. Ik merk ook dat de Bip S gewoon beter synct, en de GPS fix is veel sneller (7 seconden) nu dat 'ie gebruik kan maken van regelmatige A-GPS updates.
[b]R-P in "[Amazfit Bip S] Ervaringen & Discussie"Waarom gaat dit ding een maand mee op een batterij en mijn Samsung Active 2 maar drie dagen?
Er zijn toch wel wat verschillen. De Bip heeft
  • lagere resolutie
  • ander type scherm (transreflective)
  • beperkte functionaliteit
  • geen WiFi
  • geen NFC
  • geen microfoon of speaker
  • geen input van watch naar phone (bv. contacten opzoeken, sms sturen, telefoongesprek starten
Ik vermoed dat er nog wel wat verschillen zijn... Doordat het bij de Bip (S) eenvoudig is gehouden, zal de batterij het veel langer uithouden, ook al is de batterij kleiner dan die in de Samsung Active 2.

[ Voor 32% gewijzigd door bvanaerde op 09-07-2020 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Ik heb wel 1 opmerking over de bip s en dat is wanneer je de pols draait of op de horloge tikt de bip s automatisch oplicht.
Dit werkt even en daarna niet meer. Wanneer ik dan de bip s uitzet en weer opstart werkt het terug voor even.
Iemand dezelfde ervaring hiermee?

[ Voor 4% gewijzigd door karine1 op 13-07-2020 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Sinds kort ook eigenaar van deze mooie smartwatch, alleen bij mij werken op iOS 14 beta de whatsapp notificaties niet... wel alle andere notificaties zoals sms en telefoon...

Iemand anders daar last van?

Opgelost... had de notificaties uitstaan in iOS zelf

[ Voor 11% gewijzigd door RamO op 18-07-2020 21:07 ]

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorismoen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-06 22:56
Deze week ontvangen. Eerste indruk overtreft mijn verwachtingen!

Bouwkwaliteit is heel degelijk. Ik had voor deze prijs een zeer goedkope look en feel verwacht, maar het is eigenlijk best een mooi apparaatje. Het valt op dat hij een stuk lichter is dan mijn Apple Watch. Ik had weinig verwachtingen bij het scherm, maar ook dat valt helemaal niet tegen. Informatie wordt duidelijk overgebracht.

Tot dusver geen software en synchronizatie problemen, zoals ik veel lees. De Amazfit app is wel een puinhoop kwa indeling, maar in elk geval werkt alles wel.

Gister een eerste run gedaan. Een GPS fix vinden duurde zeker 1 minuut (met geupdate AGPS), terwijl ik daar bij de Apple Watch nooit op heb hoeven wachten. Maar het resultaat van mijn route op de kaart is zeer accuraat. Het scherm was prima afleesbaar bij daglicht, zonder backlight. Hartslagmeting lijkt ook accuraat. De "cadence" (hoeveel minuten per kilometer) ging echter alle kanten op, daar lijkt iets mee mis te zijn. Ik was vooral blij verrast dat ik, na het openen van de Amazfit app, direct een pushnotificatie van Strava kreeg dat mijn run was geimporteerd. Dit werkt dus ook automatisch. Handmatig exporteren van data blijkt niet nodig (zoals ik in andere reacties las).

Batterij: ik zit na 2 dagen gebruik op 73%. Gaat dus geen maand mee zo, maar dit echt een gigantische verbetering tov de Apple Watch. Als je wilt is dit horloze daarom ook goed in te zetten voor sleeptracking.

De Apple Watch gaat er dus uit. Overkill aan functionaliteit, die ik in de praktijk helemaal niet gebruikte. Bovendien ging de batterij nog niet 1 volle dag mee. Als je gewoon een goede stappenteller / fitness tracker met GPS wilt, is dit een veel fijnere (en vooral voordeliger) keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Jorismoen schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:19:
Een GPS fix vinden duurde zeker 1 minuut (met geupdate AGPS), terwijl ik daar bij de Apple Watch nooit op heb hoeven wachten.
Zal misschien aan de locatie liggen waar je zit. Hier na enkele seconden al gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Nu Google maps op de Bip S met de Navigator for mi band app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 19:56
Heeft iemand Emoji's werkend in notificaties? (WhatsApp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Blijkbaar gekend probleem van het niet oplichten van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-06 09:07
inTIMidate schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:31:
Heeft iemand Emoji's werkend in notificaties? (WhatsApp)
Ja en nee.
Met de oude firmware (met 6 workouts) kon ik zowel font V72 (Latin) en V40 (Asian) installeren via Notify & Fitness. Beide gaven emoticons. Na het updaten naar de nieuwe firmware (met 10 workouts) via de Amazfit app en opnieuw koppelen met N & F, gaf v72 mij onleesbare tekens, maar wel emoticons! en gaf v40 mij ___ i.p.v. emoticons, ook sommige speciale tekens werden neergezet als vage tekens.

Ik weet nog niet exact waar aan het ligt, maar het lijkt logisch dat dit komt door de nieuwe firmware. Wanneer er nieuwe fonts zijn die wel werken, dien je deze nog wel weer te geven via een 3rd party app als Amazift Mod (www.freemyband.com), Notify & Fitness (Google Playstore) of Gadgetbridge (Google Playstore).
karine1 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:02:
[...]

https://www.youtube.com/watch?v=22AHbK_rGLI
Ik weet niet of wij ook het GTS font kunnen installeren, ik kan het font uit het filmpje tevens niet terugvinden bij de bestanden in de Telegramgroep. Is dit jou wel gelukt?

[ Voor 16% gewijzigd door Bliksem B op 21-07-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Wat betreft Watchfaces. Het schijnt dat de Bip S andere syntaxes gebruikt, hierdoor werken oude Bip watchfaces niet. Ook Zijn er meer opties mogelijk met de nieuwe Bip S. De meeste Watchfaces van https://play.google.com/s...=com.amazfitwatchfaces.st werken uitstekend. Die van https://play.google.com/s...d=paolo4c.bips.watchfaces werken ook prima, alleen sommige zijn minder goed getest. Watchfaces met secondewijzers lijken problemen te geven (nog meer dan bij de oude). Hierdoor vallen andere delen van je horloge weg. Mijn ervaring met mijn oude Bip is dat dit op te lossen is door de layout te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Iets wat mij nog opviel. Wanneer de achtergrondverlichting uitstaat zie ik het scherm refreshen. Dit zie je heel goed bij watchfaces met een witte achtergrond. Ben ik de enige die dit ziet/heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Ik werk veel met WhatsApp Desktop en wat ik dan ervaar is dat als ik actief aan het appen ben met iemand, mijn Bip S alsnog trilt terwijl ik het gesprek open heb.
Als ik vervolgens mijn telefoon unlock (gewoon open op het hoofdscherm, niet eens Whatsapp open oid) dan doet ie dat niet, dat is echt bijzonder irritant want dan is mijn Bip S de hele tijd aan het trillen terwijl ik aan het appen ben via WA Desktop...

Ervaart iemand hetzelfde? Zo ja, heeft diegene een mogelijke oplossing? Mijn normale Bip had dit "probleem" namelijk niet...
En als dat ding continue aan het trillen is wordt de batterij ook niet echt bepaald bespaart want ik moet behoorlijk veel appen op een dag |:(

EDIT: en wat ik ook vaak heb ik dat ik een dubbele notificatie krijg van Whatsapp, ook lekker onzinnig...

[ Voor 9% gewijzigd door Milo44 op 22-07-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Milo44 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:37:
Ik werk veel met WhatsApp Desktop en wat ik dan ervaar is dat als ik actief aan het appen ben met iemand, mijn Bip S alsnog trilt terwijl ik het gesprek open heb.
Als ik vervolgens mijn telefoon unlock (gewoon open op het hoofdscherm, niet eens Whatsapp open oid) dan doet ie dat niet, dat is echt bijzonder irritant want dan is mijn Bip S de hele tijd aan het trillen terwijl ik aan het appen ben via WA Desktop...

Ervaart iemand hetzelfde? Zo ja, heeft diegene een mogelijke oplossing? Mijn normale Bip had dit "probleem" namelijk niet...
En als dat ding continue aan het trillen is wordt de batterij ook niet echt bepaald bespaart want ik moet behoorlijk veel appen op een dag |:(
Volgens mij is dat goed verklaarbaar. Wanneer je een melding krijgt op je telefoon wordt deze doorgezet naar je horloge. Je kan instellen dat je deze meldingen niet krijgt wanneer je telefoon ontgrendeld is, maar meer ook niet. Dat je dit voorheen niet had op je Bip vind ik daarom en beetje gek, wellicht was de Bip trager, waardoor je daarvoor al de meldingen op je desktop had gelezen?
EDIT: en wat ik ook vaak heb ik dat ik een dubbele notificatie krijg van Whatsapp, ook lekker onzinnig...
Volgens mij is dat een bekend probleem. Wanneer een melding nog op je telefoon op staat wordt deze naar verloop herhaald. Whatsapp zorgt daarnaast sowieso voor dubbele berichten dacht ik, zie ook:
https://www.reddit.com/r/...fications_for_my_amazfit/
https://www.reddit.com/r/...fications_on_amazfit_bip/

Ik ben daarom ooit direct over gegaan naar enkel Notify & Fitness. Deze heeft diverse filters/opties om dat tegen te gaan. Je kan eventueel ook Alertbridge gebruiken, deze kun je enkel i.c.m. de officiële Amazfit App gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Bliksem B schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:18:
[...]

Volgens mij is dat goed verklaarbaar. Wanneer je een melding krijgt op je telefoon wordt deze doorgezet naar je horloge. Je kan instellen dat je deze meldingen niet krijgt wanneer je telefoon ontgrendeld is, maar meer ook niet. Dat je dit voorheen niet had op je Bip vind ik daarom en beetje gek, wellicht was de Bip trager, waardoor je daarvoor al de meldingen op je desktop had gelezen?
Nee, gek genoeg niet. Daarom vond ik het al zo vreemd...
Bliksem B schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:18:
[...]

Je kan eventueel ook Alertbridge gebruiken, deze kun je enkel i.c.m. de officiële Amazfit App gebruiken.
Die gebruik ik nu ook sinds een 1,5 week oid. Werkt prima, helaas nog steeds 2x trillen als ik WhatsApp Desktop open heb en mijn telefoon gelocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlienB
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 25-08-2020
Bliksem B schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:33:
Iets wat mij nog opviel. Wanneer de achtergrondverlichting uitstaat zie ik het scherm refreshen. Dit zie je heel goed bij watchfaces met een witte achtergrond. Ben ik de enige die dit ziet/heeft?
Dit zie ik ook heel goed, zelfs bij zwarte achtergrond. Het scherm knippert als het ware. Nogal vervelend.
Hij licht ook niet telkens op als ik mijn pols draai, wat wel aanstaat in de instellingen.

Stappen worden volgens mij ook niet heel accuraat gemonitord, daar had ik hem nochtans voor aangeschaft.
Tips? Of retour zenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Dat niet oplichten wanneer je met de pols draait is een eerder gekend probleem. Wanneer je de watch uit en weer aanzet werkt dit dan weer heel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
karine1 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:34:
Dat niet oplichten wanneer je met de pols draait is een eerder gekend probleem. Wanneer je de watch uit en weer aanzet werkt dit dan weer heel even.
Bijzonder, ik heb er serieus nooit last van. Momenteel gebruik ik Amazfit i.c.m. Notify & Fitness. Linksdragend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
En zoals gezondheid, bmi en stress werkt dat bij jullie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 23:13

zerocool82

Ignorance causes chaos

Ik kon mijn Amazfit app niet meer vinden vanochtend, blijkt nu Zepp te zijn geworden. Meer informatie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 23:36
Ik heb de BIP S sinds gisteren en ik kan maar niet vinden hoe je de datum juist laat weergeven.
Op all watchfaces staat nu 9/11, terwijl het vandaag natuurlijk 11/9 is. Dat moet toch ergens in te stellen zijn? 8)7

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanaerde
Exar schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:01:
Ik heb de BIP S sinds gisteren en ik kan maar niet vinden hoe je de datum juist laat weergeven.
Op all watchfaces staat nu 9/11, terwijl het vandaag natuurlijk 11/9 is. Dat moet toch ergens in te stellen zijn? 8)7
Is niet in te stellen, en hangt dus gewoon af van de watchface die je hebt gekozen. Gewoon eentje zoeken waar dat de datum anders wordt getoond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorismoen
De Amazfit Bip U komt eraan; er is een teaser geplaatst op Amazon India:

https://www.amazon.in/b?ie=UTF8&node=22408972031

Groter display, Sp02 meting.. interessant. Maar als batterijduur wordt nu 9 dagen aangegeven in plaats van 40 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Jorismoen schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:54:

Groter display, Sp02 meting.. interessant. Maar als batterijduur wordt nu 9 dagen aangegeven in plaats van 40 :/
Bij de testomstandigheden gaan ze nu uit van normaal gebruik in plaats van minimum gebruikt. Zelf laad ik mijn Bip S ca. 1x per week op. Maar ik heb de hartslagmonitor dan ook op 1x minuut staan, custom watchface, slaapmonitor en veel activiteiten in de week.

Maar desondanks interessant horloge. Met name de zuurstofmeter is interessant in deze prijsklasse! Weer een TFT-scherm, maar dan met een stuk meer pixels, hierdoor zou je de batterijduur bij enkel gebruik als horloge ook flink omhoog kunnen gooien (wellicht tot 40 dagen ;) ).

Ik vind het met name interessant dat bij de smartwatches/sporthorloges best wat ruimte is om te innoveren. Ze krijgen elk jaar steeds meer functies en betere specs voor hetzelfde geld!

[ Voor 27% gewijzigd door Bliksem B op 07-10-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
Jorismoen schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:54:

Opvallend dat er niets over de GPS mogelijkheden wordt beschreven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
chielmi schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:41:
[...]

Opvallend dat er niets over de GPS mogelijkheden wordt beschreven :?
Als je elders op Google dan wordt er wel gerept op over een GPS:
https://gadgets.ndtv.com/...r-60-sports-modes-2306011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:16
[Knip] Idd verkeerde forum ik volg ze allemaal! ;)

[ Voor 84% gewijzigd door iisworks op 09-10-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
iisworks schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 07:30:
Zojuist een FW update voor de Bip binnen: 1.1.7.02
Kan er nog niets over vinden, dus geen idee wat de chagelog is.
Wellicht zit je in het verkeerde forum. De Bip S zit sinds kort op 2.1.1.50. Het weer scherm heeft een extra weergave erbij. Je ziet nu ook de zon op en ondergang, wind en uv straling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorismoen
Bliksem B schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:06:
[...]

Wellicht zit je in het verkeerde forum. De Bip S zit sinds kort op 2.1.1.50. Het weer scherm heeft een extra weergave erbij. Je ziet nu ook de zon op en ondergang, wind en uv straling.
Dat scherm met wind en UV-straling heb ik trouwens maar 1 keer gezien, direct na de update. Daarna nooit meer terug gekomen.. ook niet na reboot ;w de zon cyclus heb ik er wel bij gekregen

Is er eigenlijk een changelog te vinden van de firmware? Via Google vind ik niets.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorismoen op 09-10-2020 09:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:48
Afbeeldingslocatie: https://bsimg.nl/images/huami-amazfit-bip-u-pro-zwart_4.jpg/E2NSzX_66V-m1rDpU8JtLoITKEw%3D/fit-in/365x365/filters%3Aformat%28webp%29%3Aupscale%28%29

Afbeeldingslocatie: https://bsimg.nl/images/huami-amazfit-bip-u-pro-zwart_2.jpg/Xe3qLMT8CMbNTdsRGu9a-kSCPqM%3D/fit-in/365x365/filters%3Aformat%28webp%29%3Aupscale%28%29

Er is al een opvolger, nu met bloedzuurstofniveau meting, 40 mAh meer batterij capaciteit, lcd, hogere resolutie, groter scherm, maar standby tijd is wel flink omlaag gegaan, 9 dagen.

En een non pro model zonder gps blijkbaar.
Amazfit Bip U and Bip U Pro are two of the latest smartwatches from Huami, these two are not successors to the popular Bip or Bip S, but different additions to the Bip family which still shares a lot of similarities in common with other members. The new Bip U comes with a larger 1.43 inches TFT display that is now brighter, it comes with more preset sport modes (60+) and can measure your blood oxygen levels. It however has a shorter battery life when compared to other members of the Bip family. Bip U and Bip U Pro are both tested to last up to 9 days which definitely allows you to go longer from a single charge. The main difference between Bip U and Bip U Pro is that the later has inbuilt GPS and features Amazon Alexa voice assistant, compare the features and specs of these two to find out what separates them.
https://www.xiaomiproducts.nl/huami-amazfit-bip-u-pro.html

[ Voor 46% gewijzigd door Chrisje1983 op 08-01-2021 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Sinds de laatste 2/3 ladingen ervaar ik dat de batterij veel minder lang mee gaat als voorheen..?
Ik heb het idee dat dat is sinds de AmazFit app, Zepp is geworden, maar ik kan het mis hebben.

Normaal deed ik zo'n 22 tot 23 dagen met mijn batterij, nu mag ik blij zijn als ik 13 of 14 dagen haal :/
Qua instellingen is er al heel lang niets meer veranderd, ik ben niet meer activiteiten gaan monitoren oid, er is geen enkele aanleiding dat mijn batterijduur zoveel dagen minder zou kunnen zijn.

Iemand anders dit probleem ook sinds een paar weken ervaart?
Het kan natuurlijk ook gewoon batterij slijtage zijn, maar dat lijkt me sterk. Heb het horloge nog geen jaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Ik heb een half jaar geleden een Bip s gekocht voor mijn vrouw. In combinatie met N&F (zonder Zepp) houd die het rond de 25 dagen uit. Ik vond dat tegenvallen, omdat mijn gewone Bip het 40 dagen vol hield.

Sinds 2 maanden heb ik nu ook een Bip s en die houd het al 43 dagen vol en zit nu op 40%! Ik gebruik ook N&F met ongeveer dezelfde instellingen als mijn vrouw.
Heel vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
Het lijkt veel erger te worden, heb nu maar 4 dagen met één lading gedaan...
Gisterenavond toen ik ging slapen had ik nog 19% batterij, vanochtend toen om half 6 de wekker ging was mijn horloge helemaal leeg!

Wellicht heb ik de oorzaak gevonden van de battery drain.

https://imgur.com/a/2NXvq3m

Als het scherm "gelocked" is, dan zie ik dit continue gebeuren. Iemand die dit herkend of weet wat dit veroorzaakt?
Anders ga ik gewoon het horloge aanmelden ter reparatie/vervanging...

[ Voor 27% gewijzigd door Milo44 op 25-01-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Milo44 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:06:
Het lijkt veel erger te worden, heb nu maar 4 dagen met één lading gedaan...
Gisterenavond toen ik ging slapen had ik nog 19% batterij, vanochtend toen om half 6 de wekker ging was mijn horloge helemaal leeg!

Wellicht heb ik de oorzaak gevonden van de battery drain.

https://imgur.com/a/2NXvq3m

Als het scherm "gelocked" is, dan zie ik dit continue gebeuren. Iemand die dit herkend of weet wat dit veroorzaakt?
Anders ga ik gewoon het horloge aanmelden ter reparatie/vervanging...
Ja het flikkeren dat is heel normaal. Ik merkte dit ook enkele tijd geleden op (met name wanneer je "witte" tekst of achtergrond hebt). Echter, sinds kort heb ik er geen last meer van. Waarschijnlijk door een update. Draai de laatste update via Zepp? (ik draai Notify naast Zepp)

Wat je trouwens ziet is een verversing van het scherm. Mijn theorie is je dit normaal niet ziet, doordat het 30x per seconde gaat. Maar wanneer het scherm locked is, gaat deze in besparingsmodus.

[ Voor 10% gewijzigd door Bliksem B op 25-01-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanaerde
Bliksem B schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:26:
[...]
Wat je trouwens ziet is een verversing van het scherm.
Die flikkering heb ik eigenlijk nog nooit gehad met mijn Bip / Bip S. Net even gecontroleerd: zowel op het actieve als op het gelockte scherm zie ik geen enkele flikkering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Bliksem B schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:26:
[...]

Ja dat is heel normaal. Ik merkte dit ook enkele tijd geleden op. Echter, sinds kort heb ik er geen last meer van. Waarschijnlijk door een update. Draai de laatste update via Zepp? (ik draai Notify naast Zepp)

Wat je trouwens ziet is een verversing van het scherm.
Wat is heel normaal? De extreme battery drain of dat je die verversing/flikkering zo overdreven zichtbaar ziet?
Beiden lijken mij namelijk alles behalve normaal en ik weet zeker dat ik dit pas sinds kort heb.

Als ik in de Zepp app kijk voor een update is er helaas geen update beschikbaar.
In de tussentijd maar wachten op een update en kijken of dat het iets oplost.

Verder heb ik alvast contact opgezocht met de leverancier, ben benieuwd...
Als ik google zie ik wel meer Bip/Bip S watches met dezelfde klachten en die hebben ook een RMA aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Milo44 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:45:
[...]

Wat is heel normaal? De extreme battery drain of dat je die verversing/flikkering zo overdreven zichtbaar ziet?
Beiden lijken mij namelijk alles behalve normaal en ik weet zeker dat ik dit pas sinds kort heb.

Als ik in de Zepp app kijk voor een update is er helaas geen update beschikbaar.
In de tussentijd maar wachten op een update en kijken of dat het iets oplost.

Verder heb ik alvast contact opgezocht met de leverancier, ben benieuwd...
Als ik google zie ik wel meer Bip/Bip S watches met dezelfde klachten en die hebben ook een RMA aangevraagd.
Hmm bijzonder. Dan klinkt het inderdaad als een bug of een hardware probleem. Wellicht dat ik dan toch een keer te veel stroom gezet heb op mijn horloge (60 watt USB-C oplader met verloopstukje). Misschien dat een power cycle het probleem heeft opgelost (horloge helemaal leeg en dan weer opladen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
Inmiddels contact gehad met Amazfit en tevens met de leverancier waar ik hem heb gekocht.
Via Amazfit is er een bericht uit gegaan naar de leverancier dat ik het horloge mag omwisselen voor een nieuwe.
Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Ik heb nog even wat oud film materiaal er bij gehaald. Het is niet de beste kwaliteit, maar het lijkt minder aanwezig dan bij jou: https://photos.google.com...5aEEzZWJKSzRrTTRZY1VHV3ZB

Momenteel dus niet meer aanwezig, behalve vlak na het vergrendelen van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erto171
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-01 10:38
sinds enige tijd werkt de stem begeleiding via de Zepp app met mijn Bip S niet meer.
Ik hoorde dan via mijn android smartphone of je hartslag hoger was dan de vooraf in de app ingestelde hartslag, melding van het aantal voor af ingestelde aantal km's and bv "pauzed " alles in het engels.
Wie weet hoe je deze stembegeleiding weer kan aanzetten

is gevonden staat onder "Tools"
Ernst

[ Voor 6% gewijzigd door erto171 op 19-10-2021 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:37
Ik heb sinds kort een tweedehands Bip S. Hij werkt prima, maar ik gebruik graag de timer functie (voor koken vooral). Maar ik kan deze in het menu niet vinden. Volgens de handleiding is deze er, maar hoe ik die activeer of waar ik deze kan vinden staat er niet bij. Weet iemand van jullie waar deze te starten is? En hetzelfde voor het 'settings' menu op de horloge? ik neem met fietsen niet altijd mijn telefoon mee, daarom heb ik deze telefoon horloge gekocht namelijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Volgens de handleiding is deze er, maar hoe ik die activeer of waar ik deze kan vinden staat er niet bij. Weet iemand van jullie waar deze te starten is? En hetzelfde voor het 'settings' menu op de horloge? ik neem met fietsen niet altijd mijn telefoon mee, daarom heb ik deze telefoon horloge gekocht namelijk ;).
De timer staat er toch duidelijk op.
1x druktoets zijkant duwen, driemaal naar beneden scrollen en daar staat timer.
Hetzelfde voor settings, maar hier is het dan 5x scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Paulus73 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:10:
Ik heb sinds kort een tweedehands Bip S. Hij werkt prima, maar ik gebruik graag de timer functie (voor koken vooral). Maar ik kan deze in het menu niet vinden. Volgens de handleiding is deze er, maar hoe ik die activeer of waar ik deze kan vinden staat er niet bij. Weet iemand van jullie waar deze te starten is? En hetzelfde voor het 'settings' menu op de horloge? ik neem met fietsen niet altijd mijn telefoon mee, daarom heb ik deze telefoon horloge gekocht namelijk ;).
Kan zijn dat de vorige eigenaar deze uit het menu verwijderd heeft. In de app kun je dit weer herstellen. Hier kun je ook het menu en de quick apps herschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Dus even de ZEP app installeren op je smartphone.
https://play.google.com/s...tchmanager&hl=en_US&gl=US

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:37
Ik had de Zepp app al, maar om wat voor reden dan ook heeft het menu van mijn horloge na wat dingen aan en weer uit zetten via de app meer mogelijkheden. Wel gek, maar het is in ieder geval opgelost. Dank voor de snelle reacties.

[ Voor 3% gewijzigd door Paulus73 op 19-10-2021 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik krijg sinds een paar dagen geen notificaties meer door op mijn Bip S (whatsapp, signal etc) Meer mensen die hier last van hebben? Ik heb alle settings al eens doorlopen, telefoon en horloge opnieuw gestart etc maar allemaal zonder succes.

Het gekke is dat ik de meldingen op mijn horloge wel kan zien (omhoog swipen) dus de koppeling an sich werkt wel. Maar de notificatie zelf werkt dus niet.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanaerde
Bergie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:56:
Ik krijg sinds een paar dagen geen notificaties meer door op mijn Bip S (whatsapp, signal etc) Meer mensen die hier last van hebben?
Nog geen last van ondervonden hier, Whatsapp & Signal berichten komen vlot door.
Ik heb de laatste weken wel last van extra meldingen, die op de GSM niet zichtbaar zijn. Bijvoorbeeld:
  • Whatsapp die controleert op nieuwe berichten (melding: checking for new messages)
  • Kalender sync

[ Voor 3% gewijzigd door bvanaerde op 03-02-2022 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Bergie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:56:
Ik krijg sinds een paar dagen geen notificaties meer door op mijn Bip S (whatsapp, signal etc) Meer mensen die hier last van hebben? Ik heb alle settings al eens doorlopen, telefoon en horloge opnieuw gestart etc maar allemaal zonder succes.

Het gekke is dat ik de meldingen op mijn horloge wel kan zien (omhoog swipen) dus de koppeling an sich werkt wel. Maar de notificatie zelf werkt dus niet.
Geen last van hier, maar ik gebruik Notify&Fitness.
Staat DND niet aan op je wacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb het weten te fixen door het horloge opnieuw te pairen in Zepp. Moest wel weer alles opnieuw instellen maar het werkt iig weer 😀

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:40
Domme vraag misschien, maar ik kom er niet helemaal uit of deze valdetectie heeft.

Kan iemand dat bevestigen ? Ben nl. opzoek naar een lichte smartwatch voor een zachtprijsje met deze functie voor mijn moeder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
powerboat schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:34:
Domme vraag misschien, maar ik kom er niet helemaal uit of deze valdetectie heeft.

Kan iemand dat bevestigen ? Ben nl. opzoek naar een lichte smartwatch voor een zachtprijsje met deze functie voor mijn moeder.
Zover ik weet niet. Het is namelijk een vrij simpel sporthorloge, met enkele smart functies.

Succes verder met zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:40
Bliksem B schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:39:
[...]

Zover ik weet niet. Het is namelijk een vrij simpel sporthorloge, met enkele smart functies.

Succes verder met zoeken.
Dank je wel voor je reactie, de ene site zegt van wel en de andere niet. Maar in ieder geval fijn om te horen van iemand die er zelf ervaring mee heeft. :)
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors, bandjes: [Xiaomi Huami Amazfit Bip S] Accessoires
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Huami Amazfit Bip S] Levertijden & Prijzen