Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Huami heeft de opvolger gepresenteerd van de Amazfit Bip, een populaire smartwatch van de afgelopen paar jaar. De Amazfit Bip S heeft onder meer betere waterdichtheid, maar een op papier iets mindere accuduur.

De accucapaciteit is wel iets hoger met 200mAh, maar de accuduur die Huami opgeeft voor de Amazfit Bip S is met 40 dagen juist vijf dagen lager dan die van de Bip. De behuizing is mede daardoor ook iets zwaarder met 19g. Met het bijgeleverde bandje komt het totaal op 31g.

Het horloge kan nu tot vijf meter onder water zonder schade op te lopen, claimt de fabrikant. De Bip van enkele jaren geleden heeft een ip68-certificering en kan dus een half uur lang één meter onder water. Ook heeft het horloge ondersteuning voor bluetooth 5.0, in plaats van 4.0.

Een andere wijziging is dat de Bip de Mi Fit-app van Xiaomi nodig heeft om te functioneren, terwijl de Bip S het volgens de specs doet met een Amazfit-app. Het scherm is weer een transflectief lcd van 2,3x2,3cm, met een diagonaal van 1,76" en een resolutie van 176x176 pixels. De Bip S komt uit voor 70 dollar en dat is 30 dollar minder dan de Bip kostte bij release. Het is onbekend of en wanneer hij uitkomt in Europa.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAmazfit OS
Compatibel metAndroid, iOS
ConnectiviteitBluetooth 5.0/LE, GPS, Glonass
Scherm1,28" Transflective Color TFT, resolution 176 x 176, Always-on Display, 64 RGB color gamut, GG2.5D
SensorenBioTracker TMPPG Bio-Tracking Optical Sensor, 3-axis acceleration sensor, 3-axis geomagnetic sensor
Afmetingen42 x 35,3 x 11,4 mm
Gewicht31g / 19g
BehuizingPolycarbonaat
KleurZwart, Wit, Goud, Orangje / Groen
Prijs€70,-
Waterdichtheid5 ATM
AccuduurStandby: 90 dagen, Gebruik: 40 dagen, GPS: 22 uur
Oplaadtijd2.5 uur

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een DM

VersieDatumAanpassingen
V1.009-01-2020Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 47% gewijzigd door rens-br op 09-01-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:48
Ik zit met een vraag.

Is het waard om nog te wachten, en niet de Bip te nemen?
Of even wachten en de Bip S nemen? want wou dan direkt twee kopen voor mij en mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-05 14:47
Aangezien die van mij vandaag het leven heeft gegeven (en het waarsch niet meer gaat doen) zit ik met diezelfde vraag.
Mocht ik geen leven meer krijgen in die van mij wacht ik gewoon op de Bip S.

EDIT: Techradar heeft een artikel waarin wordt gesproken over een releasedatum van Februari.
EDIT2: XDA spreekt ook over een releasedatum van Februari.

[ Voor 49% gewijzigd door Milo44 op 09-01-2020 17:10 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
theduke1989 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:00:
Of even wachten en de Bip S nemen? want wou dan direkt twee kopen voor mij en mijn vrouw.
Tja. Dat ligt natuurlijk helemaal aan je zelf. Vind jij het de verschillen het wachten waard of niet? In [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie staan die mooi opgesomd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-05 09:06
theduke1989 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:00:
Ik zit met een vraag.

Zo lang hoef je niet te wachten toch? Ik zou dan voor de BIP s gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdlaccount
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-09-2021
@dimmak bedankt ik ga dan ook wachten.

Hij kost 70USD, hopelijk blijft dat ook zo. Want China shops kunnen soms nog de prijs omhoog schroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-05 09:06
Is er trouwens al bekend of de BIP S ook werkt met de Mi Fit app? Ik lees wel wat dingen over de Amazfit app, maar ik zou graag de Mi Fit app willen gebruiken omdat ik ook een Mi Scale heb die ik daar in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
dimmak schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:24:
Is er trouwens al bekend of de BIP S ook werkt met de Mi Fit app? Ik lees wel wat dingen over de Amazfit app, maar ik zou graag de Mi Fit app willen gebruiken omdat ik ook een Mi Scale heb die ik daar in gebruik.
Volgens de website werkt die primair met de Amazfit app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-05 11:06
Zie net de Bip S, jammer dat het scherm niet verbeterd of iets groter is. Verder zijn er volgens mij geen zaken die je in dagelijks gebruik echt gaat merken, de interne hardware lijkt identiek. Mijn Bip gebruik ik al een jaar lang alsof hij waterdicht is, en de GPS is prima. Hopelijk is HR tracking wat betrouwbaarder.

Ik had liever gezien dat er een GTR/GTS revisie zou zijn uitgekomen met een functionerende GPS, maar als de Bip S leverbaar wordt en richting €65 gaat toch maar eentje aanschaffen, gewoon om eens te kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
sjaakka schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:18:
De Amazfit Bip S is binnen. Op 19 maart besteld bij Powerplanet, vandaag geleverd. :-)
Hoe bevalt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
@bvanaerde en @sjaakka ik zag dat jullie hem binnen hadden gekregen. Tevreden met de Bip-s? Zijn er software matig grote verschillen met de gewone Bip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaakka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
TheovdS schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 07:53:
@bvanaerde en @sjaakka ik zag dat jullie hem binnen hadden gekregen. Tevreden met de Bip-s? Zijn er software matig grote verschillen met de gewone Bip?
Het ziet er allemaal wat anders uit. Voor mij het belangrijkste was dat er meer sporten ondersteund worden: zwemmen (open water en zwembad), wandelen, fietsen, treadmill, hardlopen. En dat deze versie echt waterdicht is. De GPS zou ook beter zijn maar dat heb ik nog niet kunnen testen. Verder kun je muziek op je mobiel aansturen, maar dat gebruik ik niet. Ik vind het een mooie deal voor een sporthorloge, ik betaalde 79,50 Euro (inclusief verzendkosten). Voor mij zit alles erop wat ik belangrijk vindt. En dat de batterij maar eens in de maand opgeladen hoeft te worden is erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-04 12:52
iisworks schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:24:

Ik had liever gezien dat er een GTR/GTS revisie zou zijn uitgekomen met een functionerende GPS, maar als de Bip S leverbaar wordt en richting €65 gaat toch maar eentje aanschaffen, gewoon om eens te kijken. :)
Is het te verwachten dat dit nog wel gaat komen? Ik zit te twijfelen tussen deze en de GTS maar moet zeggen dat de GPS op mijn huidige Bip me af en toe wel frustreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Grappig, ik heb juist weinig gps problemen met de Bip, buiten heel af en toe een tragere fix (>10s, vaak veroorzaakt door een achterlopende agps update). Ik heb eerder ook de Amazfit GTS en GTR geprobeerd, maar daarop was GPS pas echt dramatisch. Onder wat bomen of een mouw en er klopte echt niks meer van. Ook nog een Huawei GT en GT2 gehad (prima GPS + HR!), maar daar liep ik tegen een aantal irritante software issues/beperkingen aan. Dus ben nu weer terug bij mijn trouwe Bip, heerlijk die accu! :)

Als de Bip S een betere HR sensor heeft dan zou dat iig mooi meegenomen zijn, want ik heb het gevoel dat de Bip tijdens hardlopen vrij vaak niet accuraat is (overigens nooit echt in detail vergeleken).

Unboxing & Quick Preview:
YouTube: Amazfit BIP S Unboxing & Hands-On! The Ultimate Budget Smartwatch is...

[ Voor 21% gewijzigd door iisworks op 03-05-2020 16:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bvanaerde
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-12-2024
TheovdS schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 07:53:
Intussen een drietal dagen in gebruik. Nog geen workouts mee gedaan, dus daar kan ik nog niet over oordelen. Eerste bemerkingen:
  • Niet echt fan van de Amazfit app, maar lijkt wel al beter te zijn dan de Mi fit app.
  • De Notify and Fitness app is compatibel met de Bip S. Je moet uiteraard wel nog de auth key bemachtigen. Dit kan je doen door instructies op freemyband dot com.
  • Het scherm lijkt scherper te zijn, ook al zou het dezelfde resolutie zijn. De kleuren komen ook beter door. De blauwige schijn van de backlight is veel minder dan bij de originele Bip.
  • De oplader is niet dezelfde als die van de Bip, waardoor je deze dus niet kan hergebruiken.
  • De oude oplader zorgde ervoor dat de horloge wat meer rechtop staat, wat handig is als je de horloge aan je bureau oplaadt. Bij de nieuwe oplader ligt het toestel meer plat op tafel.
  • Music controls heb ik nog niet werkend gekregen. Ik weet niet welke music app je hiervoor moet gebruiken op je smartphone.
  • Batterij lijkt me gelijkaardig te zijn met de Bip. Is nog iets te vroeg om over te oordelen.
  • GPS fix lijkt me sneller te gaan. Nog steeds geen onmiddellijke fix, maar lijkt me normaal te zijn voor zo'n toestel. Aangezien ik de Notify and Fitness app gebruik, heb ik geen A-GPS, waardoor het mogelijk ook iets trager gaat.
  • De officiële watchfaces kunnen aangepast worden door bepaalde "blokjes" in het ontwerp op te vullen met andere informatie. Bv. de heartrate gegevens omwisselen met de gemaakte afstand, workout icoontje ipv weerinfo, ...
  • Ik heb nog geen custom watchfaces durven proberen uit vrees dat ik het toestel ga bricken. Mogelijk biedt de Notify and Fitness app de watchfaces van de originele Bip aan. Voorzichtig zijn dus...
Ook snel een paar vergelijkingsfoto's gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-04 12:52
iisworks schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:31:
Grappig, ik heb juist weinig gps problemen met de Bip, buiten heel af en toe een tragere fix (>10s, vaak veroorzaakt door een achterlopende agps update). Ik heb eerder ook de Amazfit GTS en GTR geprobeerd, maar daarop was GPS pas echt dramatisch. Onder wat bomen of een mouw en er klopte echt niks meer van.
Ik moet zeggen dat als ik een rondje hardloop en ik kijk de route die ik heb gelopen in de mi fit app, dat hij precies overeenkomt met waar ik echt gelopen heb. Maar gek genoeg meet het horloge op 10km zo'n 200 meter minder dan een site als runnermaps.nl. Daarnaast kijk ik vaak hoe snel ik loop om een gelijkmatig tempo te houden en klopt hier geen snars van volgens mij. Soms loop ik sneller dan ik ooit zou kunnen en soms lijkt het alsof ik wandel terwijl ik voor mijn gevoel normaal loop. Hier kan wel een minuut verschil in zitten.

Een GPS fix duurt bij mij standaard langer dan tien seconden, vaak een minuut ongeveer. Misschien heb jij gewoon geluk gehad met jouw bip :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Bip S review:
YouTube: The best inexpensive smart-watch...ONCE AGAIN | Amazfit Bip S | Deta...

Conclusie als verwacht: kleine upgrade, vooral verbeteringen in SW.
Ik betwijfel of het de €70 waard is om mijn Bip te vervangen, maar ach... :)

[ Voor 12% gewijzigd door iisworks op 11-05-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:48
Hier ook een behoorlijk tevreden gebruiker van een non-S Bip.
Ondanks de kleine verbeteringen denk ik wel dat ik een S aan ga schaffen. Vooral de verbeteringen in GPS en heartrate sensor lijken me de investering waard!

NFC had de watch helemaal afgemaakt wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Als ik had mogen kiezen dan zou een scherm-update nummer 1 staan: iets groter en hogere resolutie. Ik heb na het lezen van de reviews tot nu toe eerlijk gezegd niet de indruk dat de GPS HW echt verbeterd is. Maar de HR sensor wel, en de nieuwe software is mogelijk ook een leuke verbetering.

Maar... als er een GTS of GTR v2 komt met verbeterde GPS dan gaat de Bip toch echt in de verkoop. Maar ik zou ook dan misschien toch weer terugkomen voor dat basic gevoel en die fenomenale accuduur (net als nu: Pace, Bip, GTR, GTS, Verge Lite, Huawei GT, GT2 weer terug bij Bip). ;)

[ Voor 18% gewijzigd door iisworks op 12-05-2020 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:44
Nou hij is binnen hier en bricked .... netjes connected met de app. Draait een update en daarna "connect to app to update scherm" en nooit meer connecten. Van alles geprobeerd maar niks helpt tot op heden.

Update: Telefoon en BIB resetten. Bluetooth opnieuw connecten. Amazfit app opnieuw starten en we hebben weer leven. Het lijkt iets met een font update fout te zijn waar hij op crashed.

Update 2: Na een paar uur prutsen en testen meer dan tevreden, heel veel horloge / gadget voor dit geld.

Update 3: De integratie met Strava werkt goed. Mocht je op IOS activiteit data willen downloaden voor je eigen favoriete platform dan kan dat met AmazTools.

Update 4: Terug van een ritje van 2 uur viel mij op dat de eerste 1,5 uur mijn hartslag correct werd geregistreerd (120/140) maar het laatste 1/2 uur ik plotseling Tom Dumoulin was met een hartslag van 80. Thuisgekomen was de registratie weer normaal. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met mijn stuur en de hoek van je pols die de registratie beïnvloed. Droeg het horloge bewust al wat hoger, maar blijkbaar toch nog onvoldoende.

Update 5: het probleem met de weergave van een verkeerde (te lage) hartslag tijdens het sporten is terug te leiden naar zweet op de sensor. Als je hem droog maakt is alles weer oke. Niet echt handig voor een sport horloge |:(

Update 6: Inmiddels 6 dagen onderweg en de batterij staat op 50%

[ Voor 119% gewijzigd door The Druid op 22-05-2020 10:04 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ook net binnen, helaas geen backlight dus hij moet RMA (Uiteraard FW Update, Reset etc. geprobeerd).

Wat me zo snel opviel (zonder backight):
- Ik hoopte op een minimale verbetering, maar het scherm is zeker niet beter dan de Bip (zonder backlight iig)
- Hij is merkbaar dikker en marginaal groter. En het was natuurlijk al geen model met een indrukwekkende screen/body ratio. :(
- Menu's niet vlotter

Ik twijfel of ik na retour nog een Bip S wil, of dat ik mijn Bip gewoon ga houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
iisworks schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:47:
Ook net binnen, helaas geen backlight dus hij moet RMA (Uiteraard FW Update, Reset etc. geprobeerd).

- Ik hoopte op een minimale verbetereing maar het scherm is zeker niet beter dan de Bip (zonder backlight iig)
- Hij is merkbaar dikker en marginaal groter. En het was natuurlijk al geen model met een indrukwekkende screen/body ratio. :(
- Menu's niet vlotter

Ik twijfel of ik na retour nog een Bip S wil, of dat ik mijn Bip gewoon ga houden.
Dat is echt super balen. Wellicht ten overvloede, wel de optie aangezet dat hij de backlight moet aan doen wanneer je je pols draait en de brightness van default naar hoog gezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
The Druid schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:41:
[...]

Dat is echt super balen. Wellicht ten overvloede, wel de optie aangezet dat hij de backlight moet aan doen wanneer je je pols draait en de brightness van default naar hoog gezet ?
Lift wrist heb ik nooit aan staan, maar als je het knopje drukt gaat de backlight aan. ook level doet niks.
Ik heb de Bip dus weet wat te verwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS

- Ik hoopte op een minimale verbetering, maar het scherm is zeker niet beter dan de Bip (zonder backlight iig)
- Menu's niet vlotter

Hier vandaag ook binnengekregen als vervanger van mijn gewone Bip. Ik ben er blij mee! Amazfit Tools (Android) werkt ook samen met de Bip-s. Het is even wennen aan de nieuwe menu-structuur en navigatie.
Ik merk er weinig van dat hij dikker geworden is. Zoveel scheelt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Heb jij het idee dat het scherm op enige manier beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
iisworks schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:34:
Heb jij het idee dat het scherm op enige manier beter is?
Nope, ik merk eerlijk gezegd geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Ha mensen, ik hoor graag wat ervaringen van Bip-s eigenaars met betrekking tot de batterij-duur. Ik heb mijn Bip-s nu 3 dagen en ik ben van 100% nu op 50%. Zo ga ik de 40 dagen niet halen :)
Misschien komt het door mijn custom-watchface, dat ga ik testen als ik hem weer opgeladen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
TheovdS schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:57:
Ha mensen, ik hoor graag wat ervaringen van Bip-s eigenaars met betrekking tot de batterij-duur. Ik heb mijn Bip-s nu 3 dagen en ik ben van 100% nu op 50%. Zo ga ik de 40 dagen niet halen :)
Misschien komt het door mijn custom-watchface, dat ga ik testen als ik hem weer opgeladen heb.
Ik heb hem inmiddels 5 dagen, batterij op 64%. Mijn settings zijn standaard watchface, backlight op max, wrist lift aan, bluetooth altijd connected setting in de app aan en 2,5 uur GPS gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Iemand ondertussen al uitgevonden wat er echt significant verbeterd is op de Bip S t.o.v. de gewone Bip?
HR gedurende activiteit, Sleep tracking, ...?

Aan te raden upgrade, of de Bip maar gewoon houden?

[ Voor 4% gewijzigd door iisworks op 21-05-2020 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Druid
iisworks schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:48:
Iemand ondertussen al uitgevonden wat er echt significant verbeterd is op de Bip S t.o.v. de gewone Bip?

Aan te raden upgrade, of de Bip maar gewoon houden?
Ik denk dat de update van het kleuren pallet het grootst merkbare verschil is.

BIB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jpLJT40e5B5yJonWthBSO0ESoc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/6bGqyOfarHNk7iPwz4d8PLij.gif?f=user_large

BIBS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2s7GZ-dU-XbwZ8WDZRrZjN6m_o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/ZRoS3vp8XuQaFhTHdfZif0Gz.gif?f=user_large

Inmiddels zijn er al wat meer watchfaces uit, die kan je HIER vinden.

Mocht je zelf aan de slag willen met watchfaces dan kan je bij onze Russische vrienden de Dials Compiler downloaden.

[ Voor 19% gewijzigd door The Druid op 23-05-2020 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
@The Druid Thnx voor de link, ook al moet ik nog ff wachten op mijn Bip S, ben ik voor deze gegaan.
Ik houd wel van een simpele en strakke watch face!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Milo44 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:39:
@The Druid Thnx voor de link, ook al moet ik nog ff wachten op mijn Bip S, ben ik voor deze gegaan.
Ik houd wel van een simpele en strakke watch face!
Ja ik ook, wacht nu op de versie waarbij de datum is toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:03
Hoe is de gps van de Bib S?

Ik wil er ook graag een, en toevallig dat de bib s net uit is.

Ik lees kom veel problemen tegen over gps bij de gtr watch, de originele bib zou een betere gps hebben. Is dit bij de bib s ook het geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Over de Bip S heb ik helaas niks te melden. Ik heb wel de Bip en daar is de GPS erg goed. De fix duurt soms iets te lang en in het bos kan die sowieso erg weinig met de GPS. (Wat wel logisch is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-05 18:34

zerocool82

Ignorance causes chaos

- Menu's niet vlotter

Je hebt mij wel aan het twijfelen gebracht, nog niet helemaal zeker of ik de Bip S ga bestellen (als opvolger van mijn Bip die eigenlijk nog steeds voldoet). Gisteren bijna de Honor Magic Watch2 46mm voor 109 euro besteld, maar deze is weer aanzienlijk groter (45,9x45,9x10,7mm en 41g) dan de Bip S (42mmx35,3x11,4mm en 31g), die weer enigzins groter is dan mijn huidige Bip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
zerocool82 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:45:
[...]

Je hebt mij wel aan het twijfelen gebracht, nog niet helemaal zeker of ik de Bip S ga bestellen (als opvolger van mijn Bip die eigenlijk nog steeds voldoet). Gisteren bijna de Honor Magic Watch2 46mm voor 109 euro besteld, maar deze is weer aanzienlijk groter (45,9x45,9x10,7mm en 41g) dan de Bip S (42mmx35,3x11,4mm en 31g), die weer enigzins groter is dan mijn huidige Bip.
Dat is een goede deal voor de Watch 2, waar heb je die vandaan? Als je kunt leven met het formaat (GT2 viel mij best mee), de 10d accu en wat aparte stappentelling (voor mij grootste nadeel, geen distance op de watchface) dan is die verder in alle opzichten superieur aan de Bip en ga je geen spijt krijgen. :)

Ik heb besloten om niet te upgraden naar de S maar de Bip te houden. Het verschil is me te klein voor mijn gebruik (gaat al elke dag mee in bad/douche, gps is prima en HR is OK maar doe ik niet veel mee). En ook voor nieuwkoop zou ik nu nog eerder een 2e hands Bip nemen (ze staan als recent exemplaar voor ca. €40 op MP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-05 18:34

zerocool82

Ignorance causes chaos

iisworks schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:01:
[...]

Dat is een goede deal voor de Watch 2, waar heb je die vandaan? Als je kunt leven met het formaat (GT2 viel mij best mee), de 10d accu en wat aparte stappentelling (voor mij grootste nadeel, geen distance op de watchface) dan is die verder in alle opzichten superieur aan de Bip en ga je geen spijt krijgen. :)

Ik heb besloten om niet te upgraden naar de S maar de Bip te houden. Het verschil is me te klein voor mijn gebruik (gaat al elke dag mee in bad/douche, gps is prima en HR is OK maar doe ik niet veel mee). En ook voor nieuwkoop zou ik nu nog eerder een 2e hands Bip nemen (ze staan voor ca. €40 op MP).
Bij Honor zelf, de kortingscode van vorige week van 30 euro werkte nog op de deze week (afgeprijsde) Watch 2 (139 euro), echter is de kortingscode niet meer toe te passen. Ik zou zelf, als een tweedehands Bip 40 euro kost (die mogelijk al ruim 2 jaar oud), voor een nieuwe Bips S gaan voor 65 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
rens-br schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:44:
[...]

Over de Bip S heb ik helaas niks te melden. Ik heb wel de Bip en daar is de GPS erg goed. De fix duurt soms iets te lang en in het bos kan die sowieso erg weinig met de GPS. (Wat wel logisch is)
Oke, we gaan het zien. Heb er 1 besteld en komt morgen op de deurmat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Druid
Chrisje1983 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:40:
Hoe is de gps van de Bib S?

Ik wil er ook graag een, en toevallig dat de bib s net uit is.

Ik lees kom veel problemen tegen over gps bij de gtr watch, de originele bib zou een betere gps hebben. Is dit bij de bib s ook het geval?
Een fix krijgen duurt bij mij tussen de 10 seconde en 2 minuten. Als je eenmaal een fix hebt werkt hij perfect. Op Strava kleurt het horloge perfect binnen de lijntjes van de fietspaden die ik heb gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
The Druid schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:13:
[...]

Een fix krijgen duurt bij mij tussen de 10 seconde en 2 minuten. Als je eenmaal een fix hebt werkt hij perfect. Op Strava kleurt het horloge perfect binnen de lijntjes van de fietspaden die ik heb gereden.
Oke bedankt, we gaan het meemaken. Als het goed is, is hij er zo.

Bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Chrisje1983 op 29-05-2020 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
The Druid schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:13:
[...]
Voor wat het waard is: ik heb de laatste weken met dat mooie weer eigenlijk altijd binnen <10s een fix met mijn Bip. En ook een prima realistische track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Oke leuk ding!

Een gps fix heeft hij inderdaad zo te pakken. Ik moest toch een stuk auto rijden en heb expres bluetooth op de telefoon uitgezet. Na de rit syncen en ja kan het precies allemaal terug mooi zien.

Wat ik wel erg vervelend vind is dat gps op de telefoon aan moet staan om te kunnen connecten met de watch, ik heb gps eigenlijk altijd uit staan op de telefoon.
Wel kan ik, eenmaal geconnect met de watch, gps op de telefoon uitzetten. Dan blijft de bluetooth connectie staande.

Ook jammer dat je een account nodig hebt voor de amazfit app, het zijn nogal een gegevens die je blootstelt. Ik heb begrepen dat er een flinke community omheen hangt en er alternatieve apps zijn zoals gadgetbridge, dat ga ik de komende dagen maar eens uitzoeken.

Ook is de app wel even erg wennen, en vanwege enorm veel informatie voor een nieuwkomer als mij nogal wat onoverzichtelijk, op dit moment nog even geen idee wat ik er allemaal mee moet. Maar dat zal met de tijd wel komen.

Het kompas, wel grappig maar ik zie nog niet echt een noodzaak, al kan het misschien wel van pas komen want ik heb echt 0,0 richtings gevoel. De hoogtemeter en luchtdruk krijg ik nog niet aan de praat.

De gps was even uitzoeken, die gaat dus in werking als ik een workout (fietsen) start en dan is het een achtergrond dingetje, ik had gedacht dat je die aan of uit kan zetten en er wat meer informatie over kreeg. Wat grappig was om te zien dat na mijn auto rit, ik de workout stop, ik ook de gereden wegen (zonder maps/kaart) kan zien op het horloge.

Goed, erg leuk ding voor het geld. Nu nog de fiets kopen wat ik al een aantal jaar van plan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Laatst online: 13-05 12:58

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb hem nu ook sinds een weekje en gebruik hem eigenlijk voornamelijk als gps tracker bij het hardlopen. Dat werkt allemaal prima. Ik krijg alleen de sync met Strava niet goed aan de praat vanuit de Amazfit app (android). Paar dagen geleden werd de activiteit na een paar uur pas geupload maar vandaag lijkt hij helemaal niks te doen. Google Fit sync werkt zo te zien wel prima.

Iemand toevallig ervaring hiermee?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziny
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-09-2024
Probleem opgelost.

[ Voor 95% gewijzigd door ziny op 30-05-2020 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Druid
Heb mijn BIB nu 2 weken en ben er uitermate tevreden mee maar er zijn wel een aantal zaken die mij steeds meer gaan irriteren:

Allereerst dat de heart rate monitoring tijdens het sporten consequent na 20 minuten geen juiste meting (te laag) meer geef. Ik heb al geprobeerd om het horloge aan de andere pols te dragen, aan de binnenkant pols en de sensor regelmatig droog te maken. Het lijkt allemaal niet te helpen. Dus ik denk dat ik binnenkort maar weer een hartslagband ga kopen want dit schiet niet op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TxKK50aHw4EwIZEhAbiAV15qy8Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vvEXsDzomYy1OpePwQ9gXy6A.jpg?f=user_large

Ander punt is dat de app de Avrg heart rate niet correct uitrekent. :? Dat niet juist uitrekenen is overigens ook een dingetje bij de gemiddelde snelheid ... 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PawKBVyDWqMxtSvO8iHZOZcTtLE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DMSpTDSBWHKKRdjrCWapv4E3.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door The Druid op 31-05-2020 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Ben er inmiddels achter dat er geen barometer op zit zoals de originele bib wel heeft. Zal ongetwijfeld te maken hebben met de waterdichtheid van het horloge.

Het compas EL en NL heb ik eindelijk aan de praat gekregen door het horloge helemaal uit te zetten (minuutje) en weer aan. In het display mis ik wel de hoogte meting, die de originele bib wel heeft.

Dan de slaap detectie, hij heeft bij mij nog geen 1 keer slaap gedetecteerd, doe ik iets verkeerd? Ik heb "hartslag detectie" op "automatische hartslag detectie en slaap assistent" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleu
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-04 20:22
2x biking activity proberen tracken. 2 gewoon gestopt met tracken en alles kwijt. Leuke gimmick maar helaas niet bruikbaar zo. Ik heb firmware 2.1.1.02.

In mijn ogen alleen bruikbaar voor hartslag te meten en uur af te lezen maar dan had ik wel een mi band gekocht ipv deze gps horloge...

Teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleu
dimmak schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:24:
Nee werkt hier niet mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Andere Notify & Fitness gebruikers hier (Android)? Ik krijg geen sleep-data te zien. Nu vind ik dat niet heel erg, want dat boeit met niet zo. Erger vind ik dat ook mijn Workouts niet ge-synct worden. Ik ben hierover in contact met de ontwikkelaar, maar ik ben ook benieuwd of anderen hier last van hebben.

N&F is nieuw voor mij. Ik gebruik deze nu als vervanger voor Amazfit + Tools & Amazfit. Ik ben onder de indruk van de hoeveelheid functionaliteit die er in N&F zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

TheovdS schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:33:
Andere Notify & Fitness gebruikers hier (Android)? Ik krijg geen sleep-data te zien. Nu vind ik dat niet heel erg, want dat boeit met niet zo. Erger vind ik dat ook mijn Workouts niet ge-synct worden. Ik ben hierover in contact met de ontwikkelaar, maar ik ben ook benieuwd of anderen hier last van hebben.

N&F is nieuw voor mij. Ik gebruik deze nu als vervanger voor Amazfit + Tools & Amazfit. Ik ben onder de indruk van de hoeveelheid functionaliteit die er in N&F zit!
Geen ervaring mee. Maar aangezien de sync vanuit Amazfit naar Strava bij mij ook niet fatsoenlijk werkt ben ik benieuwd of deze het dan wel gaat doen :) Hou ons op de hoogte!

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Ik heb de Bip S nu een dag of 3 in bezit en ik vind het een heel fijn ding, dat wist ik al wel want ik heb ook de Bip erg lang gehad.
1 ding waar ik tegenaan loop; ik gebruik de "Automatische DND modus", maar als deze eenmaal inschakelt, dan heeft ie nog al eens moeite om er vervolgens weer uit te komen (of helemaal niet).
Als ik sochtends bijvoorbeeld wakker wordt en ga lopen hoort ie uit te schakelen, maar soms heb ik al bijna 1000 stappen gezet en dan is de modus nog steeds niet uitgeschakeld...

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneetje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-05 14:47
iisworks schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:48:
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik was van plan de Bip te kopen maar nu is de Bip S misschien een betere optie omdat het prijsverschil niet heel groot lijkt te gaan worden.

Ik las in reviews dat de sleep tracking van de Bip niet altijd accuraat was. En dan met name bij het niet registeren van de momenten die je 's nachts wakker wordt iets wat de Fitbit wel goed doet. Is dit bij de Bip S verbetert?

Ik las in de specificaties van de Bip S dat de nauwkeurigheid van de hartslagmeting is verbetert ten opzichte van de Bip, heeft iemand dit al kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Bergie schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:05:
[...]

Geen ervaring mee. Maar aangezien de sync vanuit Amazfit naar Strava bij mij ook niet fatsoenlijk werkt ben ik benieuwd of deze het dan wel gaat doen :) Hou ons op de hoogte!
De Amazfit app heeft inmiddels ook een export GPX file optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Weet iemand overigens hoe ik in de AmazFit app een overzicht kan krijgen van mijn battery drain?

Bij de Bip in de Mi Fit app was er een heel mooi overzicht beschikbaar onder je device dmv "Battery" oid te selecteren, maar die optie kan ik nergens vinden in AmazFit...
Dat vind ik eigenlijk best jammer, want ik wil zo af en toe wel eens ff kijken wat mijn batterij doet (ook op basis van de geselecteerde Watchface).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

The Druid schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:03:
[...]

De Amazfit app heeft inmiddels ook een export GPX file optie.
Die heeft dus gewerkt met een activiteit van afgelopen week. Maar mijn hardlooprondje van vanmorgen kan ik niet via de gpx export importeren in Strava aangezien de tijd informatie blijkbaar ontbreekt. Zal wel veroorzaakt zijn door de update van Amazfit of het horloge van gisteren of eergisteren :(

Lekker onhandig dit zo.

Edit: nevermind; de amazfit app had ook weer een update zag ik waarmee dit ook gefixed is. Kan de GPX nu gewoon in Strava importeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Bergie op 06-06-2020 14:54 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
The Druid schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:21:
[...]

Inmiddels zijn er al wat meer watchfaces uit, die kan je HIER vinden.

Mocht je zelf aan de slag willen met watchfaces dan kan je bij onze Russische vrienden de Dials Compiler downloaden.
Geprobeerd om de tool te downloaden, maar met een nieuw aangemaakt account mag je het bestand (nog) niet downloaden... Denk dat je eerst x aantal posts nodig hebt.
Mocht iemand de tool al hebben hoor ik het graag!

EDIT: Nevermind... Moest mijn account nog activeren |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Milo44 op 07-06-2020 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Druid
Milo44 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:01:
[...]

Geprobeerd om de tool te downloaden, maar met een nieuw aangemaakt account mag je het bestand (nog) niet downloaden... Denk dat je eerst x aantal posts nodig hebt.
Mocht iemand de tool al hebben hoor ik het graag!

EDIT: Nevermind... Moest mijn account nog activeren |:(
Je kan de tool ook op deze site HIER downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Bip S review (vergeleken met Bip en Apple Watch):
YouTube: Amazfit Bip S vs. Amazfit Bip | Should you upgrade?
YouTube: Amazfit BIP S Vs Amazfit BIP | After Some Real Usage !!

[ Voor 38% gewijzigd door iisworks op 14-06-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Bergie schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:29:
[...]

Die heeft dus gewerkt met een activiteit van afgelopen week. Maar mijn hardlooprondje van vanmorgen kan ik niet via de gpx export importeren in Strava aangezien de tijd informatie blijkbaar ontbreekt. Zal wel veroorzaakt zijn door de update van Amazfit of het horloge van gisteren of eergisteren :(

Lekker onhandig dit zo.

Edit: nevermind; de amazfit app had ook weer een update zag ik waarmee dit ook gefixed is. Kan de GPX nu gewoon in Strava importeren.
Amazfit had volgens mij inderdaad veel problemen de laatste tijd. De Play Store reviews bevestigden dit. Uploaden duurde gigantisch lang.

Ik zit te kijken naar een sporthorloge. De Garmins en Suuntos zijn leuk... maar als ik dan de prijs vergelijk met de Bip S ga ik toch gigantisch twijfelen... en die batterijduur! Aangezien Strava nu weer gefixed is, kan de Bip S weer in de vergelijking.
Het belangrijkste voor mij is dat het een sporthorloge is, voornamelijk voor fietsen, dus hartslag en GPS zijn het belangrijkste. Alle smartphone-integratie is bonus voor mij. Zit er bij het uploaden van de GPX naar Strava dan ook hartslagdata bij voor de complete activiteit en voor segmenten?

[ Voor 3% gewijzigd door TheTinusNL op 08-06-2020 14:02 ]

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
TheTinusNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:54:
[...]

Amazfit had volgens mij inderdaad veel problemen de laatste tijd. De Play Store reviews bevestigden dit. Uploaden duurde gigantisch lang.

Ik zit te kijken naar een sporthorloge. De Garmins en Suuntos zijn leuk... maar als ik dan de prijs vergelijk met de Bip S ga ik toch gigantisch twijfelen... en die batterijduur! Aangezien Strava nu weer gefixed is, kan de Bip S weer in de vergelijking.
Het belangrijkste voor mij is dat het een sporthorloge is, voornamelijk voor fietsen, dus hartslag en GPS zijn het belangrijkste. Alle smartphone-integratie is bonus voor mij. Zit er bij het uploaden van de GPX naar Strava dan ook hartslagdata bij voor de complete activiteit en voor segmenten?
Ik upload via Notify&Fitness naar Strava, dat is inclusief hoogtedata en hartslag. Kwaliteit van de hartslagdata is slecht. Bij racefietsen is zo'n registratie om de pols gewoon totaal niet nauwkeurig. Na een rit zie je enorme fluctuaties in de hartslaggrafiek.

Ik heb mijn Bip (non-S) hier een paar keer voor gebruikt, maar ben een fietscomputer met hartslagband gaan gebruiken. Kwaliteit van de GSP track was wel prima met de Bip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
chielmi schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:59:
[...]

Ik upload via Notify&Fitness naar Strava, dat is inclusief hoogtedata en hartslag. Kwaliteit van de hartslagdata is slecht. Bij racefietsen is zo'n registratie om de pols gewoon totaal niet nauwkeurig. Na een rit zie je enorme fluctuaties in de hartslaggrafiek.

Ik heb mijn Bip (non-S) hier een paar keer voor gebruikt, maar ben een fietscomputer met hartslagband gaan gebruiken. Kwaliteit van de GSP track was wel prima met de Bip.
Bedankt voor het antwoord. Het kan dus wel, dat was nog het laatste dat ik wilde weten. Weer een puntje voor de Bip S, vanavond maar eens de knoop doorhakken. :)

De slechte HR nauwkeurigheid lees ik vaker, niet alleen voor de Bip, maar in het algemeen voor pols-sensoren. Ik heb nu een Honor Band 5. Daarover las ik van tevoren ook genoeg geklaag over de nauwkeurigheid. Ik heb zelf niets te klagen, misschien verschilt het gewoon enorm per persoon. Al meerdere ritten van een aantal uur dat de data geen grote pieken toont en ook goed overeen komt met mijn eigen gevoel. Juist bij wielrennen verwacht ik weinig pieken omdat de pols toch vrij stabiel is/weinig beweegt, vergeleken met hardlopen, mountainbiken, fitness, etc..

Bovendien zou de Bip S verbeterde HR registratie hebben ten opzichte van de niet-S, getuige ook de nieuwe afmetingen van het HR-sensor gedeelte. Voor mij wel een gokje waard. Een fietscomputer + HR band zal ongetwijfeld wat nauwkeuriger zijn, maar ik doe meer dan alleen fietsen, dus ik kies liever iets algemener, anders wordt het wel weer een duur geintje. Blijf Hollander he :+

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
TheTinusNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:09:
[...]

Bedankt voor het antwoord. Het kan dus wel, dat was nog het laatste dat ik wilde weten. Weer een puntje voor de Bip S, vanavond maar eens de knoop doorhakken. :)

De slechte HR nauwkeurigheid lees ik vaker, niet alleen voor de Bip, maar in het algemeen voor pols-sensoren. Ik heb nu een Honor Band 5. Daarover las ik van tevoren ook genoeg geklaag over de nauwkeurigheid. Ik heb zelf niets te klagen, misschien verschilt het gewoon enorm per persoon. Al meerdere ritten van een aantal uur dat de data geen grote pieken toont en ook goed overeen komt met mijn eigen gevoel. Juist bij wielrennen verwacht ik weinig pieken omdat de pols toch vrij stabiel is/weinig beweegt, vergeleken met hardlopen, mountainbiken, fitness, etc..

Bovendien zou de Bip S verbeterde HR registratie hebben ten opzichte van de niet-S, getuige ook de nieuwe afmetingen van het HR-sensor gedeelte. Voor mij wel een gokje waard. Een fietscomputer + HR band zal ongetwijfeld wat nauwkeuriger zijn, maar ik doe meer dan alleen fietsen, dus ik kies liever iets algemener, anders wordt het wel weer een duur geintje. Blijf Hollander he :+
Herkenbaar verhaal ;)

Ik had de Bip ooit ook gekocht voor registratie van (race)fietsritjes. Tot zo'n 120 bpm klopt de registratie vrij aardig, maar daarboven is het knudde. Mogelijk gaat dit met de nieuwe S idd beter. De HR sensor lijkt idd een flinke upgrade te hebben gehad.

Voor mij was de belangrijkste reden een fietscomputer te kopen de navigatiemogelijkheden. Ik vond het geklooi met fietsroutenetwerkborden helemaal niets, en kwam om deze reden alleen nog maar op bekende weggetjes rond mijn woonplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Heeft er iemand al ervaringen met custom watchfaces en zo ja welke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:42
Werken de notificaties (whatsapp/facebook message) goed met de Bip S? Alles te zien ook emojis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanaerde
TheovdS schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:33:

Ik gebruik N&F al een hele tijd met de originele Amazfit Bip. Is een geweldige app, waarmee je veel meer kan dan met de offiële apps. Ik hoopte dan ook deze te kunnen blijven gebruiken met de Bip S. Dit leek allemaal goed te gaan, alleen lukt het ineens niet meer om mijn workouts te syncen. Blijkbaar heb jij hetzelfde probleem...

Ik heb de Bip S al eens gereset, waarna de eerste workout wel weer syncte, maar bij de volgende ging het weer mis. En eens 1 workout niet synct, zullen de volgende ook wel weer syncen. De Amazfit app lijkt de workouts dan weer wel binnen te trekken, maar die app is echt niet bruikbaar...

Ik heb de ontwikkelaar gemaild, maar tot nu toe nog geen reactie gehad. Heb jij wel antwoord gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:22
Hier zelfde issue helaas: workouts worden niet gesynchroniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Ik heb een nieuwe apk van de ontwikkelaar gehad die het probleem van slaap-sync oplost. Helaas worden bij mij ook workouts niet gesynchroniseerd. Op 1 of andere manier is er wel 1 workout gesynchroniseerd maar daarna niet meer. Ik heb hierover ook nog geen antwoord gekregen van de ontwikkelaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
The Druid schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:01:
Heeft er iemand al ervaringen met custom watchfaces en zo ja welke ?
Ik heb van de week eens ff de tijd genomen om 2 van mijn favoriete watchfaces (die ik gebruikte op de Bip) samen tot één nieuwe watchface te maken.
De volgende watchface is daar uit gekomen en die is helemaal naar mijn smaak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svF_x91PL7KO_MRZwfeV9fGmuNA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/izlhRbBMckRHbDHy7u7tAA63.gif?f=user_large

Op het begin was het ff knutselen om deze volledig werkend aan de praat te krijgen op de Bip S, maar het is uiteindelijk gelukt.
Het is een 24-uurs tijd aanduiding (geen AM/PM) en verder is het gewoon een Engelse aanduiding van de Dag en Datum notatie.

Ik heb de watchface op deze manier op mijn Bip S geïnstalleerd en het werkt zonder problemen.
Het enige wat ik opmerk is dat de temperatuur aanduiding maar tijdelijk werkt, ik kan mij herinneren dat dit op de Bip ook al zo was.
Als ik opnieuw via de AmazFit app naar de Weather settings ga dan werkt het weer eventjes, dat is wel erg jammer dus wellicht sloop ik die optie er wel weer gewoon uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Milo44 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:17:
[...]

KNIP

Als ik opnieuw via de AmazFit app naar de Weather settings ga dan werkt het weer eventjes, dat is wel erg jammer dus wellicht sloop ik die optie er wel weer gewoon uit...
YES dit is precies het design wat ik miste!

heb je een linkje dan ga hem direct installeren _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door The Druid op 15-06-2020 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
The Druid schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:15:
[...]

YES dit is precies het design wat ik miste!

heb je een linkje dan ga hem direct installeren _/-\o_
Ik kan vanavond als ik thuis ben mijn WF wel ff delen met je? Dan kan je het .BIN bestand vervangen zoals in die korte handleiding beschreven staat.
Ik heb mijn WF expres niet geüpload op deze website omdat ik niet wist of het op prijs werd gesteld dat ik 2 verschillende WF's soort van had "gekopieerd" om er vervolgens één van te maken...

Dus als je wil kan ik je bovenstaande ff opsturen.

[ Voor 7% gewijzigd door Milo44 op 15-06-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Milo44 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:19:
[...]

Ik kan vanavond als ik thuis ben mijn WF wel ff delen met je? Dan kan je het .BIN bestand vervangen zoals in die korte handleiding beschreven staat.
Ik heb mijn WF expres niet geüpload op deze website omdat ik niet wist of het op prijs werd gesteld dat ik 2 verschillende WF's soort van had "gekopieerd" om er vervolgens één van te maken...

Dus als je wil kan ik je bovenstaande ff opsturen.
Yup graag, dan gooi ik hem naar mijn BIB met Amaztools. Er staan ook nieuwe watchfaces in de Amazfit App zie ik net. Wellicht leuk als templates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
The Druid schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:23:
[...]

Yup graag, dan gooi ik hem naar mijn BIB met Amaztools. Er staan ook nieuwe watchfaces in de Amazfit App zie ik net. Wellicht leuk als templates.
Ik weet ff niet hoe ik hem makkelijk kan delen met je, maar stuur maar even een PB met je mail adres, zal ik hem ff inpakken in een .rar bestandje en opsturen naar je.
Of als je een beter idee hebt, doen we dat (y)

Net ff zitten kijken naar die nieuwe Watchfaces en er zitten idd erg leuke tussen!
Ik ga er ff een paar syncen, dan kan ik daar weer wat afbeeldingen van gebruiken voor eventuele andere creaties :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 16:16
De Bip S is er net en daar is al de Amazfit Ares onder de 70 USD.
https://mifans.nl/amazfit-ares-gelanceerd/
https://www.notebookcheck...-yuan-US-70.466047.0.html

[ Voor 52% gewijzigd door karine1 op 17-06-2020 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Ik heb ook al een tijdje interesse om de BIP S te kopen maar val steeds over die connectiviteit.
Als ik bij een test bv lees :
Elke keer dat u de app opstart, duurt het een paar minuten om te synchroniseren en de nieuwste gegevens van het horloge weer te geven. Dit ondanks een actieve Bluetooth-verbinding. De situatie verslechterde voor mij toen mijn telefoon opnieuw opstartte, in welk geval de Bluetooth-verbinding een beetje werd verbroken. Ik moest het horloge vele malen handmatig ontkoppelen van de Bluetooth-instellingen van mijn telefoon nadat Bluetooth was uitgeschakeld en weer ingeschakeld. Pas nadat ik het horloge handmatig had ontkoppeld, liet de app me het opnieuw koppelen aan mijn telefoon. Dit was behoorlijk vervelend en ik had graag gezien dat het horloge automatisch zou koppelen als ik de app al Bluetooth-toegang heb gegeven met toestemming.
Toen ik contact opnam met Huami, kreeg ik te horen dat het een firmware-bug zou kunnen zijn. We zullen u op de hoogte houden van toekomstige software-updates.

Is het dan echt zo erg gesteld als ze hier schrijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
karine1 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:47:
Ik heb ook al een tijdje interesse om de BIP S te kopen maar val steeds over die connectiviteit.
Als ik bij een test bv lees :
Elke keer dat u de app opstart, duurt het een paar minuten om te synchroniseren en de nieuwste gegevens van het horloge weer te geven. Dit ondanks een actieve Bluetooth-verbinding. De situatie verslechterde voor mij toen mijn telefoon opnieuw opstartte, in welk geval de Bluetooth-verbinding een beetje werd verbroken. Ik moest het horloge vele malen handmatig ontkoppelen van de Bluetooth-instellingen van mijn telefoon nadat Bluetooth was uitgeschakeld en weer ingeschakeld. Pas nadat ik het horloge handmatig had ontkoppeld, liet de app me het opnieuw koppelen aan mijn telefoon. Dit was behoorlijk vervelend en ik had graag gezien dat het horloge automatisch zou koppelen als ik de app al Bluetooth-toegang heb gegeven met toestemming.
Toen ik contact opnam met Huami, kreeg ik te horen dat het een firmware-bug zou kunnen zijn. We zullen u op de hoogte houden van toekomstige software-updates.

Is het dan echt zo erg gesteld als ze hier schrijven ?
Ik heb die problemen nog nooit gehad. Ik heb een gewone Bip gehad en nu een Bip-S. Dat synchroniseren gebeurd in een paar seconden en de verbinding word automatisch hersteld na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
TheovdS schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:50:
[...]

Ik heb die problemen nog nooit gehad. Ik heb een gewone Bip gehad en nu een Bip-S. Dat synchroniseren gebeurd in een paar seconden en de verbinding word automatisch hersteld na een reboot.
@karine1

Wat Theo zegt kan ik 100% beamen, ik heb de Bip gehad en nu heb ik de Bip S.
Ik weet eerlijk gezegd niet waar je deze informatie hebt gelezen, maar de schrijver van dit artikel heeft of een slechte telefoon óf een slechte Bip te pakken oid...

Bij mij gebeurd het synchroniseren ook binnen enkele seconden (altijd al gedaan), GPS signaal als ik ga fietsen of lopen heb ik binnen enkele seconden, de BT verbinding is bij mij super goed, soms blijft het zelfs actief als er 2 of 3 verschillende kamers tussen zitten of 2 verdiepingen.

Ik zou willen aanraden om dit topic in de gaten te houden voor mensen die de Bip S in bezit hebben en de reacties daarvan te lezen, nog wat meer reviews op internet te lezen en niet teveel te focussen op de informatie die je postte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Bedankt voor de info alvast.
Hoe ervaren jullie de BioTracker PPG biometrische optische sensor ?
Amazfit Bip S is uitgerust met Huami's zelf ontwikkelde BioTracker PPG biometrische optische sensor voor 24-uursuiterstnauwkeurige hartslagmeting, hartslagintervalbewaking tijdens inspanning en AI automatische identificatie van toonaangevende aritmieën (inclusief atriale fibrillatie). Het is erg praktisch om een ​​diepgaand inzicht te hebben in het niveau van de hartgezondheid en om het risico van mogelijke hartproblemen te waarschuwen.
Bovendien is het Huami-PAI Health Assessment System ook uitgerust met de Amazfit Bip S smartwatch, waardoor het niet meer nodig is om ingewikkelde gegevens bij te houden en u intuïtief uw fysieke toestand in één oogopslag kunt begrijpen, evenals beknopter en nauwkeuriger controle jouw gezondheid.

[ Voor 81% gewijzigd door karine1 op 19-06-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanaerde
@karine1 In de eerste plaats is dit een sport-wearable. Ik heb het gevoel dat je dit voor echte medische doeleinden wil gebruiken, en dat lijkt me niet zo'n goed idee. Ik ga er vanuit dat een toestel van 70 euro nooit zo precies gaat zijn dan een medisch toestel. Gaat mijn Bip S mij vertellen of ik gezond ben? Ik verwacht van niet. Wel dat ik "goed bezig" ben...

Wat betreft de GPS fix: als je de horloge gebruikt in samenwerking met de Amazfit app, zal de fix inderdaad erg snel gebeuren. Ga je met 3rd party apps werken zoals Notify and Fitness, dan zal de AGPS sync niet gebeuren, en zal het daarom ook langer duren eer de GPS fix tot stand is gekomen. Dan mag je tellen op ongeveer een minuut.

Zelf ben ik (nog) geen fan van de Amazfit app, maar mogelijk moet ik gewoon mijn weg nog vinden. Alle nuttige knoppen lijken zo ver weg verstopt, en de navigatie voelt niet erg intuïtief aan. Sinds de laatste firmware update kan ik de N&F app niet meer gebruiken, dus ben ik teruggevallen op de Amazfit app.

Sinds de laatste firmware update lijken er wat visuele bugs opgelost te zijn. Ik ben nu best wel tevreden over het toestel.

edit: Voor de PAI (Personal Activity Intelligence) is het nodig dat elke minuut je hartslag wordt gemeten. Dit heb ik momenteel niet aanstaan, omdat ik vrees dat dan de batterij veel sneller leeg zal gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door bvanaerde op 20-06-2020 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Betreft die Amazfit app. Kan je daarmee ook zien welke route je gewandeld hebt en welke afstand je afgelegd heb op een kaart ofzo ?
Voor mij zijn de meldingen van bv sms en whatapp ook wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Is het ook mogelijk om tijdens een workout terug te gaan naar main page en te bladeren naar bijvoorbeeld het weer of, muziek skippen zonder dat de workout onderbroken wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Druid
Chrisje1983 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 02:43:
Is het ook mogelijk om tijdens een workout terug te gaan naar main page en te bladeren naar bijvoorbeeld het weer of, muziek skippen zonder dat de workout onderbroken wordt?
Net even voor je geprobeerd, maar dit kan dus niet. Je blijft in het workout scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Druid
bvanaerde schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:02:
@karine1

edit: Voor de PAI (Personal Activity Intelligence) is het nodig dat elke minuut je hartslag wordt gemeten. Dit heb ik momenteel niet aanstaan, omdat ik vrees dat dan de batterij veel sneller leeg zal gaan.
Ik heb hartslagmeting wel aan staan, fiets 3x in de week 2 uur met GPS en red 10 dagen op 1 batterij lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
karine1 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:02:
Betreft die Amazfit app. Kan je daarmee ook zien welke route je gewandeld hebt en welke afstand je afgelegd heb op een kaart ofzo ?
Voor mij zijn de meldingen van bv sms en whatapp ook wel belangrijk.
Beide is mogelijk.

Wat betreft batterij duur: Out of the box was mijn batterij vrij snel leeg (startte vanaf 45-50%), na ± 5 dagen was ie leeg.
Na 1 volledige lading zit ik momenteel op 17% en ik heb hem nu 16 dagen in gebruik.

Wat heb ik allemaal actief:

- Schermhelderheid op MAX.
- Hart detectie iedere minuut
- Slaapdetectie actief
- Custom watchface met hartslag aanduiding en weer
- Pushnotificaties actief van verschillende applicaties (en ik WhatsApp regelmatig dus de Bip S trilt vaak)

En ik denk dat de batterij beter wordt naar mate je meer gebruik/oplaad-cyclussen achter de rug hebt.
Dus ik ben benieuwd wat ie na de volgende lading behaalt.

[ Voor 3% gewijzigd door Milo44 op 22-06-2020 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleu
fleu schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:32:
2x biking activity proberen tracken. 2 gewoon gestopt met tracken en alles kwijt. Leuke gimmick maar helaas niet bruikbaar zo. Ik heb firmware 2.1.1.02.

In mijn ogen alleen bruikbaar voor hartslag te meten en uur af te lezen maar dan had ik wel een mi band gekocht ipv deze gps horloge...

Teleurstelling
Update heb de horloge nu voor 30 tal trackings gebruikt. En 3/4 valt deze tijdens de tracking uit en ben je alles kwijt. Ik vind het vreemd dat niemand dit hier vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
fleu schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:06:
[...]

Update heb de horloge nu voor 30 tal trackings gebruikt. En 3/4 valt deze tijdens de tracking uit en ben je alles kwijt. Ik vind het vreemd dat niemand dit hier vermeld?
Herken dit echt niet. Heb dit fenomeen ook nog nooit gehad en heb toch al heel wat trackings opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleu
The Druid schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:50:
[...]

Herken dit echt niet. Heb dit fenomeen ook nog nooit gehad en heb toch al heel wat trackings opzitten.
Zal ik hem mss toch eens opsturen. Het is wel bijvoorbeeld een tracking van 3u en meer als 80 km.
Bijlopen?korte trackings heb ik dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
fleu schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:21:
[...]

Zal ik hem mss toch eens opsturen. Het is wel bijvoorbeeld een tracking van 3u en meer als 80 km.
Bijlopen?korte trackings heb ik dit niet
Meeste trackings zijn 1 a 2 uur fietsen. Heb hem wel 1x per ongeluk zelf uitgezet. Toen zat mijn horloge laag op de pols en bij het verplaatsen van mijn handen op mijn stuur drukte ik het bedieningsknopje langer in. Gevolg was dat de workout stopte. Maar anders dan dat geen last gehad van spontaan gestaakte trackings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleu
The Druid schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:47:
[...]

Meeste trackings zijn 1 a 2 uur fietsen. Heb hem wel 1x per ongeluk zelf uitgezet. Toen zat mijn horloge laag op de pols en bij het verplaatsen van mijn handen op mijn stuur drukte ik het bedieningsknopje langer in. Gevolg was dat de workout stopte. Maar anders dan dat geen last gehad van spontaan gestaakte trackings.
Is deze dan verbonden met je gsm? Bij mij is hij altijd verbonden met de gsm wat tijdens het fietsen eigenlijk niet nodig is voor mij

En idd met het knopje moet je idd oppassen hang hem altijd hoog genoeg. Mss ook eens rechts beginnen dragen. Dan heb je dit wss helemaal geen risico meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
fleu schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:17:
[...]

Is deze dan verbonden met je gsm? Bij mij is hij altijd verbonden met de gsm wat tijdens het fietsen eigenlijk niet nodig is voor mij

En idd met het knopje moet je idd oppassen hang hem altijd hoog genoeg. Mss ook eens rechts beginnen dragen. Dan heb je dit wss helemaal geen risico meer.
Nope, neem mijn gsm nooit mee tijdens het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanaerde
Hier is de tracking ook nog nooit uitgevallen. Ben wel nog niet langer dan een uur gaan lopen, is meer dan genoeg voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleu
Net nog gaan fietsen met een vriend en na het uploaden van Strava worden onze ritten nit gebundeld. Blijkt dat ik de tracking tekening helemaal zelfde is maar dat ik 100 meter naar het oosten gefietst heb ( groot gedeelte in het water ook).

Deze bug is nieuw voor mij en deed hij vroeger niet Nog mensen die dit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleu
fleu schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:32:

Teleurstelling
Ok de reddit threads beginnen op gang te komen hieromtrent
Veel mensen komen dit probleem ook tegen. Ik zou nog even wachten met het horloge te kopen tot dit opgelost is. Ze zijn er in ieder geval mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Vandaag eentje besteld, benieuwd.

[ Voor 72% gewijzigd door karine1 op 07-07-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Welke app kan ik best gebruiken Mi Fit of Notify & fitness for Amazfit of kan beiden samen ook?

[ Voor 152% gewijzigd door karine1 op 08-07-2020 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:44

R-P

Wellicht domme vraag... maar ik zie volgens mij iets essentieels over het hoofd.

Waarom gaat dit ding een maand mee op een batterij en mijn Samsung Active 2 maar drie dagen? Wat kan de Samsung wel (en doet deze ook gezien dat na 3 dagen (zonder actief GPS gebruik) deze leeg is) wat de Bip niet kan/doet?

(Zelf de Actve 2 gekregen voor verjaardag en nu wil mijn (soms ietwat onstuimige) dochter ook een 'smartwatch' (vooral stappenteller en notificaties van telefoon op horloge, waarschijnlijk zijn we nog te onbekend met de materie om te weten wat we allemaal zouden willen in een smartwatch, maar de beste methode om dat te leren is er eentje te kopen en dan te kijken wat je mist of nooit gebruikt: zo hebben we ook veel geleerd over wat we NIET (en wel) in een camper willen hebben...;) ).

[ Voor 9% gewijzigd door R-P op 08-07-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
karine1 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:45:
Welke app kan ik best gebruiken Mi Fit of Notify & fitness for Amazfit of kan beiden samen ook?
Kan gewoon samen, het voordeel van alleen Notify & fitness gebruiken is dat niet al je data in China ligt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karine1
Engelstalige handleiding Bip S.
https://uidesign.gbtcdn.c...ser-Manual-in-English.pdf

[ Voor 70% gewijzigd door karine1 op 08-07-2020 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvanaerde
karine1 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:45:
Ik ben uiteindelijk afgestapt van de Notify & Fitness app. Hoe graag ik deze ook gebruikte...
De firmware updates kwamen niet meer door met de gemodde Amazfit app. Ik zie nu wel dat er intussen een nieuwe versie staat op freemyband, mogelijk gaat het daar terug beter mee.

Uiteindelijk ben ik gewoon de officiële Amazfit app beginnen gebruiken. Na een tijdje begin je je weg hierin te vinden. Ik merk ook dat de Bip S gewoon beter synct, en de GPS fix is veel sneller (7 seconden) nu dat 'ie gebruik kan maken van regelmatige A-GPS updates.
[b]R-P in "[Amazfit Bip S] Ervaringen & Discussie"Waarom gaat dit ding een maand mee op een batterij en mijn Samsung Active 2 maar drie dagen?
Er zijn toch wel wat verschillen. De Bip heeft
  • lagere resolutie
  • ander type scherm (transreflective)
  • beperkte functionaliteit
  • geen WiFi
  • geen NFC
  • geen microfoon of speaker
  • geen input van watch naar phone (bv. contacten opzoeken, sms sturen, telefoongesprek starten
Ik vermoed dat er nog wel wat verschillen zijn... Doordat het bij de Bip (S) eenvoudig is gehouden, zal de batterij het veel langer uithouden, ook al is de batterij kleiner dan die in de Samsung Active 2.

[ Voor 32% gewijzigd door bvanaerde op 09-07-2020 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Ik heb wel 1 opmerking over de bip s en dat is wanneer je de pols draait of op de horloge tikt de bip s automatisch oplicht.
Dit werkt even en daarna niet meer. Wanneer ik dan de bip s uitzet en weer opstart werkt het terug voor even.
Iemand dezelfde ervaring hiermee?

[ Voor 4% gewijzigd door karine1 op 13-07-2020 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Sinds kort ook eigenaar van deze mooie smartwatch, alleen bij mij werken op iOS 14 beta de whatsapp notificaties niet... wel alle andere notificaties zoals sms en telefoon...

Iemand anders daar last van?

Opgelost... had de notificaties uitstaan in iOS zelf

[ Voor 11% gewijzigd door RamO op 18-07-2020 21:07 ]

Floccinoccinihilipilification

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors, bandjes: [Xiaomi Huami Amazfit Bip S] Accessoires
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Huami Amazfit Bip S] Levertijden & Prijzen