Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Can2
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 13-12 12:19
Die van mij is ook binnen!
De Amazfit BIP is nu bezig met updaten en zo. Ben benieuwd..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
quote:
Deelbas schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:03:
Zit alleen met een probleem dat ik nog niet opgelost heb. Zodra ik een activiteit activeer zoals fietsen blijft de belichting van het scherm continu aan. Als ik dan de activiteit stop lijkt het net alsof hij aanraking registreert want als ik op de terug knop druk opent hij automatisch weer een nieuwe activiteit...
Dit probleem heb ik niet. Welke software versie heb je erop staan? Mijn versie is V0.1.0.86.
quote:
NuKeM schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:31:
Hij heeft nu bijna een hele week via de Mi Fit app gedraaid
De eerste paar dagen heb ik ook alleen via de Mi Fit app gedaan, maar ik werd helemaal gek van dat getril. Dus de notificaties heb ik uitgeschakeld.
quote:
nadat de Notify&Fitness app mij toch wat te buggy was.
Welke bugs heb je dan zoal? Ik heb de N&F app nu twee dagen en tot nu toe werkt die prima. Notifcaties stuurt hij in ieder geval prima door.
quote:
Renske123 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:27:
1. Kan ik met de Bip een route lopen/fietsen en deze achteraf opvragen in bv googlemaps?
Ja zeker, dit kan via de Mi Fit app, maar ook via N&F app.
quote:
2. Hoe goed is het scherm leesbaar in de zon?
Zelf zonder het backlight aan kan ik het scherm eigenlijk bijna altijd prima aflezen in de zon. Verder kan de helderheid ingesteld worden in 5 standen, waarbij stand 5 echt behoorlijk fel is.
quote:
3. Is de Bip nauwkeurig met het meten van afstand en snelheid?
Ik heb geen vergelijk gemaakt met een andere app / apparaat. Maar die twee keer dat ik een workout gedaan heb op de fiets was de afstand, locatie en snelheid vrij nauwkeurig. (Was een bekend stukje afstand)

Mocht je overigens nog meer vragen hebben over opties e.d., zou je mijn review eens door kunnen nemen die ik gisteren gepubliceerd heb.

• StinkyPanda
  • Registratie: april 2013
  • Nu online
Weet iemand of het mogelijk is om de bip te gebruiken op 2 verschillende telefoons met daarop elk een andere mi fit account ?

Wanneer ik mijn bip verbind met toestel 1 dan kan ik hem daarna niet meer verbinden met toestel 2 tenzij ik de bip daar dan eerst even ontkoppel en opnieuw koppel met toestel 2. Maar dan lukt het nadien weer niet met toestel 1 enz....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
quote:
StinkyPanda schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:08:
Weet iemand of het mogelijk is om de bip te gebruiken op 2 verschillende telefoons met daarop elk een andere mi fit account ?
Nee. Het Mi Fit account zit gekoppeld met je apparaat. Grote kans dat één Mi Fit account op twee apparaten wel gaat werken.

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 13-12 14:04
@rens-br Ik heb je review even doorgelezen en toevallig kwam net PostNL met mijn Bip.

De N&F app, welke functies moet je voor betalen en welke zijn standaard??

Gebruik je dan de Mi Fit app helemaal niet meer?

• rens-br
  • Nu online
quote:
CoachKoos schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:33:
@rens-br Ik heb je review even doorgelezen en toevallig kwam net PostNL met mijn Bip.
Dat is mooi. Veel plezier ermee!
quote:
De N&F app, welke functies moet je voor betalen en welke zijn standaard??
In ieder geval de functie voor het doorsturen van tekst van een notificatie. Ik vond dat vrij essentieel, dus heb de app meteen gekocht. De pro versie is ook maar €1,89 en dat vind ik eigenlijk wel meevallen.

Mocht je overigens op de letter willen weten welke functies betaald zijn, dan kan je simpelweg de app downloaden en staat bij elke optie vermeld of het Pro is.
quote:
Gebruik je dan de Mi Fit app helemaal niet meer?
Die staat nog wel op mijn telefoon, maar gebruik ik inderdaad niet. Al open hem één keer in de zoveel tijd om te kijken of er een update uit is voor de Bip. Het kan geloof ik ook gewoon zonder Mi Fit app, maar dat weet ik niet zeker.

Bij de Mi Band 2 gebruikte ik in ieder geval dezelfde combinatie en daar kon je de Mi Fit app ook verwijderen en updates installeren via N&F.

rens-br wijzigde deze reactie 09-03-2018 16:48 (24%)

• CoachKoos
quote:
rens-br schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:37:
[...]

In ieder geval de functie voor het doorsturen van tekst van een notificatie. Ik vond dat vrij essentieel, dus heb de app meteen gekocht. De pro versie is ook maar €1,89 en dat vind ik eigenlijk wel meevallen.

[...]
Zag dat hij nu € 2,99 is en om te linken met Runkeeper en Strava ben je nog € 1,99 kwijt.

Ben op zich bereidt voor extra's te betalen, maar is toch nog wel redelijk aan de prijs..

• rens-br
  • Nu online
quote:
CoachKoos schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:31:
Zag dat hij nu € 2,99 is en om te linken met Runkeeper en Strava ben je nog € 1,99 kwijt.
Dan heb ik geluk gehad denk ik, heb de app woensdag gekocht.

• zerocool82
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

zerocool82

Ignorance causes chaos

quote:
DIKKEHENK schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 18:00:
net even zitten kijken, maar dat installeren is wel een dingetje. de bewuste map kan ik bv niet vinden op mn android 6.
quote:
Ik had hetzelfde. Je kan het beste voor de tweede optie gaan, via Gadgetbridge. Na installeren van Gadgetbridge via de Play store en het koppelen van je Amazfit Bip, kan je het Bin-bestand met Gadgetbridge openen waarna hij de watch face upload naar je Amazfit Bip.

Voor het openen van het Bin-bestand met Gadgetbridge heb ik gebruik gemaakt van de gratis File Manager +, omdat ik met de standaard 'Mijn bestanden' app op mijn Galaxy S7 niet kon kiezen met welke app ik het bestand wilde openen.

Heb nu onderstaande, even zien wat dit met batterij doet de komende dagen:

Xiaomi Pocophone F1 128GB | iPhone 8 | Apple iPad Wi-Fi 128GB (2017) | Raspberry Pi | Sony KD-65XE9005 65" | AOC 32" Q3279VWF | Samsung HW-MS65 | D-Link DIR-868

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-12 16:38

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
rens-br schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:29:
[...]

Nee. Het Mi Fit account zit gekoppeld met je apparaat. Grote kans dat één Mi Fit account op twee apparaten wel gaat werken.
Mits je de BT op een van de twee toestellen uitschakeld lijkt mij.

• guapper
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12:04
quote:
NuKeM schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:13:
  • Geen agenda gerelateerde zaken mogelijk
Wat bedoel je hier precies mee?
Notificaties van de agenda worden toch getoond op de Bip?

guapper wijzigde deze reactie 09-03-2018 22:11 (4%)

• Deelbas
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 29-07-2018
quote:
rens-br schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:48:
[...]

Dit probleem heb ik niet. Welke software versie heb je erop staan? Mijn versie is V0.1.0.86.

[...]

De eerste paar dagen heb ik ook alleen via de Mi Fit app gedaan, maar ik werd helemaal gek van dat getril. Dus de notificaties heb ik uitgeschakeld.

[...]

Welke bugs heb je dan zoal? Ik heb de N&F app nu twee dagen en tot nu toe werkt die prima. Notifcaties stuurt hij in ieder geval prima door.

[...]

Ja zeker, dit kan via de Mi Fit app, maar ook via N&F app.

[...]

Zelf zonder het backlight aan kan ik het scherm eigenlijk bijna altijd prima aflezen in de zon. Verder kan de helderheid ingesteld worden in 5 standen, waarbij stand 5 echt behoorlijk fel is.

[...]

Ik heb geen vergelijk gemaakt met een andere app / apparaat. Maar die twee keer dat ik een workout gedaan heb op de fiets was de afstand, locatie en snelheid vrij nauwkeurig. (Was een bekend stukje afstand)

Mocht je overigens nog meer vragen hebben over opties e.d., zou je mijn review eens door kunnen nemen die ik gisteren gepubliceerd heb.
Hmm vreemd. Heb dezelfde software versie. Wellicht een ander probleem dan. Ach ik probeer wel het een en ander. Nog steeds top apparaat.

• Ch3ckmate
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 14-12 19:44
Heb em sinds gisteren binnen, Notify & Fitness app meteen gekocht voor tekstnotificaties. Merk nu wel dat ik elke notificatie dubbel krijg & een soort "repeat" zolang deze op de telefoon niet wordt afgevinkt als gelezen...best irritant.

Heb 'em gekocht omdat ik vrij veel sport en mijn PTS al vrij oud is nu. Voor €50 wou ik het eens proberen.

• CoachKoos
quote:
Ch3ckmate schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 11:15:
Heb em sinds gisteren binnen, Notify & Fitness app meteen gekocht voor tekstnotificaties. Merk nu wel dat ik elke notificatie dubbel krijg & een soort "repeat" zolang deze op de telefoon niet wordt afgevinkt als gelezen...best irritant
Bij de Apps optie kan je aangeven of en hoe vaak de repeat moet zijn.

Gisteren ook binnengekregen en ook N&F app gedownload. Is wel uitgebreidt, wel heel veel instellingen bij notificaties. Beetje zoeken wat beste werkt. Wat dat betreft was Pebble beperkter, maar werkte wel super.

• Ch3ckmate
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 14-12 19:44
quote:
CoachKoos schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 11:26:
[...]

Bij de Apps optie kan je aangeven of en hoe vaak de repeat moet zijn.

Gisteren ook binnengekregen en ook N&F app gedownload. Is wel uitgebreidt, wel heel veel instellingen bij notificaties. Beetje zoeken wat beste werkt. Wat dat betreft was Pebble beperkter, maar werkte wel super.
werkt idd! thx!

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:34
Amazfit bip vandaag binnen gekregen, morgen testen.

*knip*. Accessoires bespreken moet in: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Accessoires.

rens-br wijzigde deze reactie 12-03-2018 12:39 (63%)

• NuKeM
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13-12 12:47
quote:
guapper schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:11:
Wat bedoel je hier precies mee?
Notificaties van de agenda worden toch getoond op de Bip?
Notificaties wel, maar dan moet je dat alarm of die reminder ook voor elke of de gewenste afspraken instellen. Gevolg is dat bv. je outlook, smartphone en smartwatch allemaal beginnen je aandacht te vragen voor elke afspraak, dat wil ik niet.
Met de meeste smartwatches kan je sowieso in een widget ofzo de komende afspraken raadplegen. Sommigen gaan verder en bieden de mogelijkheid de eerstkomende afspraak of afspraken weer te geven op de watchface. Nog anderen (zoals de Pebble) bieden de mogelijk om subtiel met een niet storende pop-up melding te maken van het feit dat er een afspraak nadert.

De Bip heeft niets van dat, buiten standaard agenda notificaties. Dat is spijtig.
quote:
rens-br schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:48:
Met de N&F app zelf heb ik vooral wat synchronisatieproblemen gehad. Hartslagen die onregelmatig geregistreerd werden (opgelost door in de app de metingen enkel via de Bip te laten lopen, zonder dat de smartphone nodig is). Ook gestarte work-outs kwamen niet of onvolledig door (bv. geen GPS-data of stop tijd niet goed). Verder ook gewoon dingen die niet werken en dan ineens wel... er zitten dan ook zeer veel toeters en bellen in die app, een bugje hier en daar verwondert mij eigenlijk niet :)

Al bij al komt de Bip heel spartaans over t.o.v. de Pebble. Hij heeft zijn charmes, maar een vervanging is het (voor mij) absoluut niet. Wil je een opstapje van een activity tracker zoals bv. de Fitbit Charge omdat je naast activity tracking, toch ook wat meer belang hecht aan notificaties en GPS, dan kan de Bip een prima koopje zijn. Ook als eerste budget smartwatch komt hij best in aanmerking, toch als je niet vies bent van alternatieve software enzo :)

• guapper
@NuKeM
Ik zie de Bip dan ook niet als een echte smartwatch, maar als een horloge met wat extra sensoren en koppeling met de telefoon. Anders kom je toch minimaal bij een Pace of Stratos terecht.
Die Stratos begint trouwens ook al aardig in prijs te zakken..

• dutchnltweaker
Sinds vandaag de amazfit bip in gebruik, alles loopt lekker en doet het goed (Nog niet veel functies getest).

Wel heb ik hem samen met de mi band 2 aangehad (had laatste tijd gevoel dat die niet meer accuraat was).

Nu geeft de mi band 2 aan dat ik 8.3 km heb gelopen en 9507 stappen, de amazfit geeft 7914 stappen en dat ik 6.1 km heb gelopen.

Nu is dit wel een verschil van 2 km en begin nu te twijfelen welke ik moet vertrouwen eerlijk gezegd... (heb vergeten om met gps te testen domdomdom).

• CoachKoos
quote:
dutchnltweaker schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:23:
Sinds vandaag de amazfit bip in gebruik, alles loopt lekker en doet het goed (Nog niet veel functies getest).

Wel heb ik hem samen met de mi band 2 aangehad (had laatste tijd gevoel dat die niet meer accuraat was).

Nu geeft de mi band 2 aan dat ik 8.3 km heb gelopen en 9507 stappen, de amazfit geeft 7914 stappen en dat ik 6.1 km heb gelopen.

Nu is dit wel een verschil van 2 km en begin nu te twijfelen welke ik moet vertrouwen eerlijk gezegd... (heb vergeten om met gps te testen domdomdom).
Ik heb sinds vrijdag de Bip en vanmorgen tijdens mijn fietsrit naar het werk aangezet. Ik kom op 2.45 kilometer en dat komt overeen met wat Google Maps aangeeft.

Stappen naar kilometers is natuurlijk altijd uitgaande van een bepaald aantal cm per stap. Als je Mi Band meer stappen heeft, geeft ie ook meer kilometers weer.

• rens-br
  • Nu online
quote:
zerocool82 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:11:
Ik had hetzelfde. Je kan het beste voor de tweede optie gaan, via Gadgetbridge. Na installeren van Gadgetbridge via de Play store en het koppelen van je Amazfit Bip, kan je het Bin-bestand met Gadgetbridge openen waarna hij de watch face upload naar je Amazfit Bip.
Wat mij betreft kan je het beste de Watchfaces veranderen via Google Play: Notify & Fitness for Amazfit. Het is dan een kwestie van de Watchface downloaden en daarna wordt deze met een druk op de knop geïnstalleerd. Zie ook: productreview: Xiaomi Huami Amazfit Bip Zwart (Zwart) review door rens-br
quote:
i2Paq schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:17:
Mits je de BT op een van de twee toestellen uitschakeld lijkt mij.
Dat lijkt mij wel inderdaad. Wellicht is ontkoppelen via Bluetooth instellingen ook al voldoende.
quote:
NuKeM schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:09:
Met de N&F app zelf heb ik vooral wat synchronisatieproblemen gehad. Hartslagen die onregelmatig geregistreerd werden (opgelost door in de app de metingen enkel via de Bip te laten lopen, zonder dat de smartphone nodig is). Ook gestarte work-outs kwamen niet of onvolledig door (bv. geen GPS-data of stop tijd niet goed). Verder ook gewoon dingen die niet werken en dan ineens wel... er zitten dan ook zeer veel toeters en bellen in die app, een bugje hier en daar verwondert mij eigenlijk niet :)
Daar heb ik tot op heden zelf nog niks van gemerkt. Tot nu toe bevalt de Bip in combinatie met die app erg goed. (zeker voor zijn prijs)
quote:
dutchnltweaker schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:23:
Dat is nogal een groot verschil. Ik zou mijn MI Band 2 en Bip ook eens beide moeten dragen om te zien of ik ook zo'n verschil heb.

Als ik een workout doe met de GPS aan klopt de afstand bij mij in ieder geval wel prima.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik zal mijn Bip eens samen dragen met mijn Gear S3, eens kijken wat dat voor "beeld" geeft.

• dutchnltweaker
quote:
rens-br schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:38:
[...]

Wat mij betreft kan je het beste de Watchfaces veranderen via Google Play: Notify & Fitness for Amazfit. Het is dan een kwestie van de Watchface downloaden en daarna wordt deze met een druk op de knop geïnstalleerd. Zie ook: productreview: Xiaomi Huami Amazfit Bip Zwart (Zwart) review door rens-br

[...]

Dat lijkt mij wel inderdaad. Wellicht is ontkoppelen via Bluetooth instellingen ook al voldoende.

[...]

Daar heb ik tot op heden zelf nog niks van gemerkt. Tot nu toe bevalt de Bip in combinatie met die app erg goed. (zeker voor zijn prijs)

[...]

Dat is nogal een groot verschil. Ik zou mijn MI Band 2 en Bip ook eens beide moeten dragen om te zien of ik ook zo'n verschil heb.

Als ik een workout doe met de GPS aan klopt de afstand bij mij in ieder geval wel prima.
Heb vandaag met gps getest @rens-br , grappig is gisteren had ik alleen met stappenteller gelopen en had ik dit: 10269 steps, 7.8 km en 320 calorieën verbruikt... vandaag op gps 7.2km, 8451 stappen en 340 calorieën verbruikt. Ik snap nou niet wat ik meer moet vertrouwen gps of stappenteller?

• dutchnltweaker
quote:
i2Paq schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:49:
Ik zal mijn Bip eens samen dragen met mijn Gear S3, eens kijken wat dat voor "beeld" geeft.
Ben benieuwd!

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

rens-br wijzigde deze reactie 12-03-2018 12:58 (21%)

• rens-br
  • Nu online
quote:
dutchnltweaker schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:50:
Heb vandaag met gps getest @rens-br , grappig is gisteren had ik alleen met stappenteller gelopen en had ik dit: 10269 steps, 7.8 km en 320 calorieën verbruikt... vandaag op gps 7.2km, 8451 stappen en 340 calorieën verbruikt. Ik snap nou niet wat ik meer moet vertrouwen gps of stappenteller?
Ik neem even aan dat je dezelfde afstand / plek hebt gelopen? Maar ik zou de GPS meer vertrouwen dan de stappenteller.

• dutchnltweaker
quote:
rens-br schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:58:
[...]

Ik neem even aan dat je dezelfde afstand / plek hebt gelopen? Maar ik zou de GPS meer vertrouwen dan de stappenteller.
Ja klopt, dit gaat over dezelfde afstand. Duidelijk, maar ben toch benieuwd hoe jou ervaring/test is met de mi band 2 en de amazfit bip samen. O-)

• rens-br
  • Nu online
quote:
dutchnltweaker schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:59:
Ja klopt, dit gaat over dezelfde afstand. Duidelijk, maar ben toch benieuwd hoe jou ervaring/test is met de mi band 2 en de amazfit bip samen. O-)
Zal vanavond of morgen ze eens beide omdoen om te kijken wat ze beide aangeven.

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19:59
Ik heb vandaag de Amazfit bip binnen gekregen. Hoe is de ervaring met de waterdichtheid? Kun je ermee zwemmen of is ie alleen spatwater dicht?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 15:23
quote:
Erik1805 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:09:
Ik heb vandaag de Amazfit bip binnen gekregen. Hoe is de ervaring met de waterdichtheid? Kun je ermee zwemmen of is ie alleen spatwater dicht?
De bip heeft een IP score van 68 en zou dus volledig waterdicht moeten zijn. Volgens mij is dit de hoogste score op basis van waterdichtheid.* Dus zwemmen zou geen probleem moeten zijn.

* Edit
Niet helemaal dus. IP69 heb je ook nog |:( . Maar normale omstandigheden zou de bip gewoon moeten kunnen gebruiken. Alleen diepzeeduiken enzo dus niet.

Highfive95 wijzigde deze reactie 12-03-2018 15:22 (28%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
quote:
Erik1805 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:09:
Ik heb vandaag de Amazfit bip binnen gekregen. Hoe is de ervaring met de waterdichtheid?
Ik douche er al de hele week mee zonder problemen, dus dat kan sowieso.
quote:
Kun je ermee zwemmen of is ie alleen spatwater dicht?
Verder is die IP68, wat opzich maar een vage term is. Volgens Wikipedia:
quote:
IP-x8 Waterdicht Blijft bruikbaar onder water onder opgegeven omstandigheden
De opgegeven omstandigheden op de website van de Bip zijn echter als volgt:
quote:
resistant to dust, rain and splashing
Dat spreekt elkaar dus een beetje tegen. Overigens is zwemmen over het algemeen niet aan te raden, omdat de testen gedaan worden met schoon drinkwater, terwijl het zwembad vol zit met Chloor. Hetzelfde geldt ook voor Douchen en shampoo.

Maar goed met zwemmen dus geen ervaring, maar met douche wel.

• dutchnltweaker
Merk wel dat de notificaties die ik binnen krijg een beetje een puinhoop is... als je er een binnen krijgt dan wordt je overspoeld door je oude Whatsapp notificaties helaas, ook het gemis van smiley's vind ik jammer maar dat moet ik denk ik voor lief nemen...

• Erik1805
Staat de GPS standaard aan ? Of moet je die ergens aan en uitzetten?

En waar kan ik je juiste datum indeling instellen? Ik gebruik de notify app. Datum is nu op Amerikaanse indeling dus eerst maand en dan datum.

Erik1805 wijzigde deze reactie 12-03-2018 19:58 (51%)

• rens-br
  • Nu online
quote:
dutchnltweaker schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:50:
Merk wel dat de notificaties die ik binnen krijg een beetje een puinhoop is... als je er een binnen krijgt dan wordt je overspoeld door je oude Whatsapp notificaties helaas,
Heb je dit met de Mi Fit app of met N&F app? Met de laatst genoemde gaat dat hier prima.
quote:
ook het gemis van smiley's vind ik jammer maar dat moet ik denk ik voor lief nemen...
Die krijg ik inderdaad ook niet te zien. Via de N&F app is er wel een optie bij app notificatie om dit te 'fixen', maar dat werkte bij mij niet.
quote:
Erik1805 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:45:
Staat de GPS standaard aan ? Of moet je die ergens aan en uitzetten?
Die wordt aangezet wanneer je een outdoor workout start, dus lopen, fietsen, rennen.
quote:
En waar kan ik je juiste datum indeling instellen? Ik gebruik de notify app. Datum is nu op Amerikaanse indeling dus eerst maand en dan datum.
Die kan je volgens mij niet instellen, maar hangt van je gebruikte watchface af. Welke gebruik je?

• Erik1805
quote:
Die kan je volgens mij niet instellen, maar hangt van je gebruikte watchface af. Welke gebruik je?
Deze gebruik ik nu:

https://tweakers.net/ext/f/QFkH6Nw8AmoMMYDOL1QBMjfS/thumb.jpg

Ik heb het ook bij alle default watch faces

Erik1805 wijzigde deze reactie 12-03-2018 21:06 (7%)

• dutchnltweaker
quote:
rens-br schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:18:
[...]

Heb je dit met de Mi Fit app of met N&F app? Met de laatst genoemde gaat dat hier prima.

[...]

Die krijg ik inderdaad ook niet te zien. Via de N&F app is er wel een optie bij app notificatie om dit te 'fixen', maar dat werkte bij mij niet.

[...]

Die wordt aangezet wanneer je een outdoor workout start, dus lopen, fietsen, rennen.

[...]

Gebruik zelf de mi fit app, wil liefst gewoon de originele app gebruiken.
Hopelijk komt er in de toekomst een update uit die dit meer en deels fixed.

• Erik1805
Lees ook dat de mi fit app niet de meest recente is. Welke heb ik nodig die ik bij APK mirror kan downloaden?

• dutchnltweaker
quote:
Erik1805 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:16:
Lees ook dat de mi fit app niet de meest recente is. Welke heb ik nodig die ik bij APK mirror kan downloaden?
Hoebedoelje? De mi fit app in de playstore is van 27 februari en is de 3.3.0 versie.
En apkmirror had alleen een versie naar 3.3.2.1 zit daar zoveel verandering in?

• RaptorRVL
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 11:40
Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om de originele watchface(s) te downloaden ergens of van de BIP af te halen?

Ik vind de standaard watchface wel mooi, maar wil deze ietwat aanpassen naar mijn eigen smaak.

En wat ik daarnaast ook een klein beetje mis is een icoontje wanneer ik een notificatie heb (voor het geval je de trilling hebt gemist, of de trilling uit wil zetten om batterij te besparen). Is daar nog een oplossing voor (bv via een json config bij het maken van een watchface) of hopen of een toekomstige update?

• Erik1805
Nou geen idee wat ik heb gedaan maar krijg nu alleen status en alarm icon op horloge. De rest is weg. Iemand een idee? Wil eigenlijk de watch resetten en opnieuw beginnen

Denk dat het komt doordat de frimware van de notify app failed. Hoe kan ik via een andere wijze de stock firmware er weer op zetten?

Update:
Is weer gelukt. Door de telefoon op Engels te zetten ging de update goed

Erik1805 wijzigde deze reactie 13-03-2018 07:44 (43%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
quote:
Erik1805 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:22:
Deze gebruik ik nu:

[afbeelding]

Ik heb het ook bij alle default watch faces
Bij een van de standaard watchfaces had ik dat ook:

Nu bij een custom Watchface heb ik het niet. Bij veel custom watchfaces zijn er verschillende versies te downloaden, ik zou even kijken of ze de watchface die je nu gebruikt ook in een andere versie/taal hebben.
quote:
dutchnltweaker schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:38:
Gebruik zelf de mi fit app, wil liefst gewoon de originele app gebruiken.
Ah dat verklaard het wel. Met de Mi Fit app kwamen de whatsapp notificaties bij mij binnen als volgt:
< bericht >
< 3 ongelezen berichten >
< bericht1 >
< 2 ongelezen berichten >
< bericht2 >
etc.

Met de N&F app komen ze als volgt binnen:
< bericht >
< bericht2 >
< berich1 >
quote:
Erik1805 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:16:
Ik heb nu versie 3.3.0 op mijn telefoon staan, maar ik heb niet het idee dat ik een nieuwere versie nodig heb. Waarom denk je dat het nodig is?
quote:
RaptorRVL schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:52:
Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om de originele watchface(s) te downloaden ergens of van de BIP af te halen?
@NuKeM heeft een guide geschreven om zelf watchfaces te maken: NuKeM in "[Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie".

Tevens staan de watchfaces (te herkennen aan de extensie .bin) in: /Android/data/com.xiaomi.hm.health/files/watch_skin/
quote:
Is daar nog een oplossing voor (bv via een json config bij het maken van een watchface) of hopen of een toekomstige update?
Wat ik van @NuKeM zijn post begrijp is dat volgens mij niet mogelijk.
quote:
Erik1805 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:52:
Nou geen idee wat ik heb gedaan maar krijg nu alleen status en alarm icon op horloge. De rest is weg. Iemand een idee? Wil eigenlijk de watch resetten en opnieuw beginnen
Via de instellingen van de watch zelf kan je een factory reset uitvoeren. Wellicht dat hij vervolgens na het opnieuw pairen automatisch de firmware gaat bijwerken.

Overigens zijn de verschillende menu opties aan te passen in de Mi Fit app:

Onder de knop 'Watch display settings'.

rens-br wijzigde deze reactie 13-03-2018 07:46 (7%)

• The Fops
  • Laatst online: 14-12 13:53
Kan de Bip als bluetooth hartslagmeter gekoppeld worden aan een app, bijv. Strava?

• dutchnltweaker
Vandaag een update gekregen via mi fit app van mijn a-gps, weet iemand wat ze hiermee verbeteren?

• vj_slof
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15:42
quote:
The Fops schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:58:
Kan de Bip als bluetooth hartslagmeter gekoppeld worden aan een app, bijv. Strava?
Nope. Als ik in de Strava app kijk dan staat de Amazfit niet tussen de ondersteunde hardware. Alleen Garmin, Apple Watch, Fitbit, Wahoo, Polar, Tomtom en Suunto.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
dutchnltweaker schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:36:
Vandaag een update gekregen via mi fit app van mijn a-gps, weet iemand wat ze hiermee verbeteren?
Deze heb ik al vaker gezien bij de Bip van mijn vrouw (de mijne is nog onderweg).

Geen idee wat ze "verbeterd" hebben.

• CoachKoos
quote:
Als los apparaat koppelen gaat niet, maar met de Notify & Fitness app kan je wel de gegevens van je workouts exporteren naar Strava (en Runkeeper etc). Moet je wel voor betalen (€ 1,99).

Kan gratis linken naar Google Fit, maar dan gaat geen hartslag mee.

• RaptorRVL
quote:
dutchnltweaker schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:36:
Dat is Assisted GPS, kort: er wordt regelmatig informatie geüpdatet op je BIP GPS om sneller een fix te verkrijgen.

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:26
Hoe is jullie ervaring met de hartslagmeter? Ik heb de het horloge nu een week of 6 en eigenlijk nog nooit een fatsoenlijke hartslag kunnen meten. Normaal gesproken registreert ie geen enkele hartslag en als ik me suf trap op de MTB zou ik een hartslag van 66 hebben :? Eigenlijk was ik er van uit gegaan dat de gebruikte techniek gewoon niet geschikt is maar nu twijfel ik of er iets anders aan de hand is.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
bszz schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:09:
Hoe is jullie ervaring met de hartslagmeter? Ik heb de het horloge nu een week of 6 en eigenlijk nog nooit een fatsoenlijke hartslag kunnen meten. Normaal gesproken registreert ie geen enkele hartslag en als ik me suf trap op de MTB zou ik een hartslag van 66 hebben :? Eigenlijk was ik er van uit gegaan dat de gebruikte techniek gewoon niet geschikt is maar nu twijfel ik of er iets anders aan de hand is.
Die van mijn vrouw meet redelijk secure, en als zij sport dan gaat hij echt wel mee omhoog.

Als ik hem vergelijk met de bloeddrukmeter die we hebben en mijn Gear S3 dan is er wel wat verschil maar dat zit tussen elk apparaat wel.

Ik zou dus denken dat die van jou niet OK is.

• bszz
quote:
i2Paq schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:22:
[...]

Die van mijn vrouw meet redelijk secure, en als zij sport dan gaat hij echt wel mee omhoog.

Als ik hem vergelijk met de bloeddrukmeter die we hebben en mijn Gear S3 dan is er wel wat verschil maar dat zit tussen elk apparaat wel.

Ik zou dus denken dat die van jou niet OK is.
Zojuist nog even getest: Als ik 'm stevig tegen de binnenkant van mijn pols aandruk meet hij wel iets maar bij normaal gebruik krijg ik geen enkele meting, of als ik me flink inspan een te lage meting. Ik zal er eens een berichtje naar GB aan wagen.

• rens-br
  • Nu online
quote:
Via de Mi Fit app niet, maar via N&F gaat dit prima. Kost wel eenmalig €1,99.
quote:
bszz schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:09:
Hoe is jullie ervaring met de hartslagmeter? Ik heb de het horloge nu een week of 6 en eigenlijk nog nooit een fatsoenlijke hartslag kunnen meten. Normaal gesproken registreert ie geen enkele hartslag en als ik me suf trap op de MTB zou ik een hartslag van 66 hebben :?
Van de nauwkeurigheid heb ik geen gegevens van. Maar het registreren gaat prima, normaal zo'n 60 BPM en op de fiets zo'n 70/85 BPM, lijkt mij dus aardig te kloppen.

Heb je hem wel strak genoeg om je horloge zitten?

• bszz
quote:
rens-br schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:44:
[...]

Via de Mi Fit app niet, maar via N&F gaat dit prima. Kost wel eenmalig €1,99.

[...]

Nauwkeurigheid heb ik geen gegevens van. Maar het registreren gaat prima, normaal zo'n 60 BPM en op de fiets zo'n 70/85 BPM, lijkt mij dus aardig te kloppen.

Als ik 'm strakker doe valt m'n hand er af :+ Nee hij zit redelijk strak, nog strakker wordt onprettig alsof ik het eea aan het afknellen ben. Effect is wel dat hartslag beter gemeten wordt maar zo strak kan toch niet de bedoeling zijn?

bszz wijzigde deze reactie 14-03-2018 12:03 (13%)

• CoachKoos
Bij mij klopt de hartslag ook wel aardig, tenminste wat ik tot nu toe gemeten heb. Kom net zoals @rens-br uit op rond de 60 in rust en mijn fietsritje naar werk geeft een hartslag van tussen de 70 en 85.

Weet iemand of je de gegevens van de Mi Fit app ook online kan bekijken (dus op een site oid).

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
bszz schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:40:
[...]

Zojuist nog even getest: Als ik 'm stevig tegen de binnenkant van mijn pols aandruk meet hij wel iets maar bij normaal gebruik krijg ik geen enkele meting, of als ik me flink inspan een te lage meting. Ik zal er eens een berichtje naar GB aan wagen.
Wat rens-br hierboven zegt:
quote:
rens-br schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:44:

Dat is wel van belang!

• bszz
quote:
i2Paq schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:54:
[...]

Wat rens-br hierboven zegt:

[...]

Dat is wel van belang!
Zoals ik al gemeld heb zit het horloge vrij strak. Nog strakker werkt inderdaad maar dan worden zenuwen in mijn arm afgekneld. dat lijkt me niet de bedoeling.

• rens-br
  • Nu online
quote:
bszz schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:01:
Als ik 'm strakker doe valt m'n hand er af :+ Nee hij zit redelijk strak, nog strakker wordt onprettig alsof ik het eea aan het afknellen ben. Effect is wel dat hartslag beter gemeten wordt maar zo strak kan toch niet de bedoeling zijn?
Dat lijkt mij inderdaad niet. Hier heb ik hem ook niet zo strak zitten. Hij zit strak genoeg dat hij geen kant op kan, maar hij zit zeker niet oncomfortabel.
quote:
CoachKoos schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:29:
Weet iemand of je de gegevens van de Mi Fit app ook online kan bekijken (dus op een site oid).
Wanneer je de Mi Fit gegevens synct met Google Fit, kan je het bekijken op de website. Ik kan geen webbased Mi Fit website vinden, alleen een website waar het account is aan te passen.

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
Gebruiken jullie vooral de Mi Fit app of Notify & Fitness? Heeft de onofficiele app nog gevolgen voor bij. batterijduur?

• rens-br
  • Nu online
quote:
Homeland schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:07:
Gebruiken jullie vooral de Mi Fit app of Notify & Fitness? Heeft de onofficiële app nog gevolgen voor bij. batterijduur?
Ik gebruik vooral N&F, tenminste daar heb ik alles op ingesteld. De Mi Fit app open ik nauwelijks.

Ik heb niet het idee dat het heel veel (meer) batterij kost.

• Flapperbol
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16:54
Ik gebruik zelf de officiële app in combinatie met Tools & Amazfit, waarmee je een hoop meer kan customizen. Is overigens wel een betaalde app.

Ik ben zelf erg tevreden over het horloge, alleen de timeout van notificaties vind ik met 5 seconden erg snel verdwijnen. Had hierover de maker van Tools&Amazfit gemailed, maar het is schijnbaar niet mogelijk op dit moment:
quote:
Hello,

the firmware of the bracelet does not allow this, therefore it is technically not possible for us to implement it.

• guapper
Ik weet dat ik ergens kon instellen dat ik een notificatie krijg wanneer ik een bepaalde hartslag overschrijd. Ik kom het alleen nergens meer tegen...

> Iemand een idee waar ik dat terug kan vinden?

Edit:
Gevonden. Is te vinden op de watch zelf, onder Activity, helemaal naar rechts swipen, >Activity settings >heart rate alert.

guapper wijzigde deze reactie 14-03-2018 23:55 (31%)

• CoachKoos
quote:
guapper schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:50:
Ik weet dat ik ergens kon instellen dat ik een notificatie krijg wanneer ik een bepaalde hartslag overschrijd. Ik kom het alleen nergens meer tegen...

> Iemand een idee waar ik dat terug kan vinden?

Edit:
Gevonden. Is te vinden op de watch zelf, onder Activity, helemaal naar rechts swipen, >Activity settings >heart rate alert.
Dat vind ik weleens irritant aan de Bip. Meeste zaken kan je instellen in de app, maar sommig moeten dan toch weer op de Bip zelf.

Zoals het instellen van de functie voor het lang indrukken van de knop, moet dus op de Bip.

• rens-br
  • Nu online
quote:
CoachKoos schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:34:
Dat vind ik weleens irritant aan de Bip. Meeste zaken kan je instellen in de app, maar sommig moeten dan toch weer op de Bip zelf.
Ben ik helemaal met jou eens en nou moet ik ook zeggen dat het gebruik van een extra app alles nog net wat ingewikkelder maakt :P

• Qon
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19:43
In mijn optiek nogsteeds kleine puntjes voor een anderzijds compleet apparaat voor (minder dan) de helft van de concurrent.

• rens-br
  • Nu online
quote:
Qon schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:03:
In mijn optiek nogsteeds kleine puntjes voor een anderzijds compleet apparaat voor (minder dan) de helft van de concurrent.
Helemaal mee eens! Leuk apparaatje voor zijn geld.

rens-br wijzigde deze reactie 15-03-2018 14:12 (5%)

• elot
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-12 13:10
quote:
bszz schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:01:
[...]
Dan zit dar je probleem. ;)
Je moet normaal met gemak 1 vinder onder het bandje kunnen krijgen en als je het draagt als je naar bed gaat wordt altijd geadviseerd om 2 vingers ertussen te houden.
Dit geldt voor alle fitness trackers en smartwatches met hartslag meting.

• bszz
quote:
elot schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:53:
[...]

Dan zit dar je probleem. ;)
Je moet normaal met gemak 1 vinder onder het bandje kunnen krijgen en als je het draagt als je naar bed gaat wordt altijd geadviseerd om 2 vingers ertussen te houden.
Dit geldt voor alle fitness trackers en smartwatches met hartslag meting.
Ok, dan werkt ie dus niet. Ik mag 'm terugsturen, op eigen kosten, binnen 45 dagen, wat al voorbij is. 8)7 Nou ja, laten we zeggen dat dat het risico van kopen in China is....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elot
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-12 13:10
quote:
bszz schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:55:
[...]
Ok, dan werkt ie dus niet. Ik mag 'm terugsturen, op eigen kosten, binnen 45 dagen, wat al voorbij is. 8)7 Nou ja, laten we zeggen dat dat het risico van kopen in China is....
Ach, je kunt gewoon een nieuwe kopen en dan ben je nog een stuk goedkoper dan een Fitbit Ionic kopen (wat ik helaas in december heb gedaan) en er dan achter komen dat die allerlei beperkingen heeft en regelmatig de bluetooth verbinding voor langere tijd (3 uur of zo) kwijt is, waardoor je geen notificaties krijgt.

Ik ben dus nu 350 euro kwijt, omdat de winkels het niet terug willen nemen, want het is al meer dan 30 dagen geleden. :-(
Had ik bijna 7 van de Amazfit Bips voor kunnen kopen. 8)7

• CoachKoos
quote:
elot schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:03:
[...]

Ach, je kunt gewoon een nieuwe kopen en dan ben je nog een stuk goedkoper dan een Fitbit Ionic kopen (wat ik helaas in december heb gedaan) en er dan achter komen dat die allerlei beperkingen heeft en regelmatig de bluetooth verbinding voor langere tijd (3 uur of zo) kwijt is, waardoor je geen notificaties krijgt.

Ik ben dus nu 350 euro kwijt, omdat de winkels het niet terug willen nemen, want het is al meer dan 30 dagen geleden. :-(
Had ik bijna 7 van de Amazfit Bips voor kunnen kopen. 8)7
Als het een NL winkel is en de bluetooth is kapot, dan heb je gewoon garantie. Alleen dan zal je de pech hebben dat ze m maken of je een nieuwe krijgt... Al zou ik die Versa nog wel wat (meer) kunnen hebben,

Ik ooit gehad met draadloze oordopjes, kreeg gewoon mijn geld terug van de website. En heb toen toch maar ander merk gekocht >:)

• RaptorRVL
Ik ben op zoek naar de originele watchface, deze:

Kan deze niet vinden via de mi fit methode/locatie. Ook vanuit de mifit.apk en dan het uitpakken van de Mili_chaohu.res (met AmazfitBipTools) krijg ik hem niet te pakken. Wel de resources zelf (de png's), maar niet de opbouw/json.

En het is juist de json waar ik in geïnteresseerd ben. Het lijkt erop dat deze standaard watchface meer kan dan ik kan vinden in de eerder gelinkte json docs. Namelijk hartslag (met icoontje) welke alleen zichtbaar is wanneer er een hartslag gemeten is. En de stappen waarbij de stappen én het icoontje gecentreerd staan.
De look-a-like van de watchfaces website heb ik al gevonden, maar die zit net iets anders in elkaar.

In veel watch faces zie je dat het stap icoontje of hart icoontje in de achtergrond afbeelding is verwerkt. En dus een vaste positie hebben. Ik wil juist dat ze dynamisch gecentreerd staan.

Dus kunnen de standaard watchfaces nou meer dan de custom via de json? Of mis ik gewoon een simpele json config? (vandaar dat ik die standaard watchface nou eens wil bekijken).

• Qon
De mijne is zojuist binnen gekomen. Hij had 67% battery out of the box.

Na pairen en updaten (wat binnen 7 minuten klaar was) direct gaan hardlopen. 35 minuten outdoor running Activity en nu staat de battery op 65%.

Hartslag monitor lijkt perfect te werken, had de armband wel 1 tikje strakker gedaan omdat hij aangaf dat ie zo betere resultaten gaf.

Wel raar dat je niet je km/u in je Activity window ziet maar 5'10" min/km. Is dit een normale setting voor Activity trackers? Ik zie namelijk liever gewoon m'n km/u snelheid. Hij is verder namelijk wel volledig metric ingesteld volgens mij...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CoachKoos
quote:
Qon schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:02:

Wel raar dat je niet je km/u in je Activity window ziet maar 5'10" min/km. Is dit een normale setting voor Activity trackers? Ik zie namelijk liever gewoon m'n km/u snelheid. Hij is verder namelijk wel volledig metric ingesteld volgens mij...
Volgens mij is daf wel de standaardmanier hoor. Hardlopen op een bepaald tempo is accurater dan op km/uur.
Bij trainingslopen zijn de groepen ook ingedeeld obv min/uur.

• Qon
quote:
CoachKoos schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 20:24:
[...]

Volgens mij is daf wel de standaardmanier hoor. Hardlopen op een bepaald tempo is accurater dan op km/uur.
Bij trainingslopen zijn de groepen ook ingedeeld obv min/uur.
Ah kijk, dit wist ik niet. Ik ben zelf pas sinds kort aan het hardlopen geheel in m'n eentje, thx voor info!

• zerocool82
  • Nu online

zerocool82

Ignorance causes chaos

quote:
rens-br schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:37:

[...]

Mocht je overigens op de letter willen weten welke functies betaald zijn, dan kan je simpelweg de app downloaden en staat bij elke optie vermeld of het Pro is.

[...]
Kan je aangeven hoe je er 1,89 euro voor hebt betaald (tijdelijke actie?)? Als ik in de app voor de pro versie kies dan geeft deze 2.99 euro aan. Bij de app in de Playstore staat vervolgens wel '€ 1,89 - € 2,99 per item'.

Xiaomi Pocophone F1 128GB | iPhone 8 | Apple iPad Wi-Fi 128GB (2017) | Raspberry Pi | Sony KD-65XE9005 65" | AOC 32" Q3279VWF | Samsung HW-MS65 | D-Link DIR-868

• CoachKoos
quote:
zerocool82 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:42:
[...]

Kan je aangeven hoe je er 1,89 euro voor hebt betaald (tijdelijke actie?)? Als ik in de app voor de pro versie kies dan geeft deze 2.99 euro aan. Bij de app in de Playstore staat vervolgens wel '€ 1,89 - € 2,99 per item'.
Die € 1,89 uit de Playstore is denk ik voor de koppeling met Strava, Runkeeper etc. Moet je naast de Pro ook apart aanschaffen.

• NuKeM
Ik moet zeggen dat ik wel aangenaam verrast ben door de sleeptracking van de N&F app in combinatie met de Bip. Ik zit hier nog elke nacht meermaals op om flesjes te geven en hij registreert dat eigenlijk zeer goed. Behalve als ik een flesje aan het geven ben durft hij soms denken dat ik terug in slaap ben gevallen... maar dat vergeef ik hem nog. De Pebble en de Pebble icm Sleep as Android slaan daarentegen de bal helemaal mis :P
Soms loont het ook om een recalculate te doen in de app, dan is het start uur ineens wel juist (heel soms zit hij er eens naast).
Misschien is de Bip met N&F gewoon nauwkeuriger omdat hij de hartslagsensor heeft...
Ik zou de Fitbit Charge 2 van mijn vrouw eens moeten ontlenen, aangezien dat toch wat de te kloppen 'benchmark' is bij de sleeptracking van activity trackers.

• CoachKoos
Ok, ik heb de Amazfit Bip nu een week in gebruik, dus mooi moment voor een kort vergelijk met Pebble. Denk dat de Bip door veel mensen gezien wordt als een potentiele opvolger van de Pebble(s).

App
Net als de Pebble is het een kwestie van de app downloaden en het horloge koppelen. De Mi Fit app is vrij strak ingericht en overzichtelijk. En je kan er (de eerste keer) de standaard zaken instellen. Er zijn een 8-tal watchfaces te downloaden, welke ook op het horloge staan. Verder kan je aangeven welke apps een notificatie mogen laten zien op de Bip.

Grote verschil met de Pebble is dat je iedere app moet gaan toevoegen. Vooral in begin is dat even wennen, zie ik opeens een melding van IFTTT op mijn telefoon: ow jah die moet ik ook nog toevoegen aan de app lijst. Zodra de Pebble een app zag die een notificatie stuurt, werd deze toegevoegd aan de lijst met apps. Daar kon je deze app dan weer uitzetten. Vond de Pebble manier beter. al is dit alleen bij het eerste gebruik van de Bip eenmalig inrichten..

De Notify & Fit app biedt veel meer in te stellen zaken, misschien wel te veel. Voor notificaties kan je per app je basis zaken instellen als het icoontje (alleen vaste iconen) en of en zo ja hoe vaak de melding herhaald moet worden.
Je kan nog veel meer instellen: tekst filters, welke tijden (g)een melding, groepen negeren (wel eens handig) etc. Dat vind ik persoonlijk te veel van het goede. Helft functies is de werking onduidelijk en andere helft is mij het nut weer niet duidelijk.

Wat me opvalt is dat de data bij beiden synchroniseren bij het openen van de app. Daardoor lijkt het soms of een Workout niet geregistreerd is, maar de app moet dus eerste bijgewerkt worden. Prima als je weet dat het zo werkt, Pebble deed het (volgens mij) op de achtergrond, mogelijk scheelt deze manier weer in de batterij.

Verder vind ik de N&F wel een uitgebreide app. Op het Home scherm zie je een overzicht van de verschillende onderdelen (Stappen, Slaap, Workout, Hartslag etc) en door erop te klikken ga je naar de details. Ook kan je instellen welke onderdelen je wel of niet wil zien. Als je niets met gewicht doet zet je dast onderdeel gewoon uit. Ook hierin is er weer verschrikkelijk veel in te stellen.

Wat betreft de info die je zit is dit een stuk uitgebreider dan de Pebble app. Daar kan je niet inzoomen, alleen korte details.

Horloge

Het is een mooi licht horloge, bandje zit prima, dus hierin ook veel overeenkomsten met de Pebble. Net als de Pebbles heeft de Bip een vrij grote rand (bezel). Vind ik persoonlijk niet heel mooi.

De Bip is dus een touchscreen met 1 knop. Ik miste de touchscreen optie niet echt op mijn Pebble, maar het werkt in ieder geval prima op de Bip. Zelfs met handschoenen reageert het scherm. De knop is om het scherm te ontgrendelen en werkt verder vooral als Back knop. Verder kan je in de app instellen wat je met 1x drukken of 2x drukken activeert. De actie onder de longpress (lang indrukken) is dan weer in te stellen op het horloge zelf. Eigenlijk werkt het touchscreen van de Bip hetzelfde als de knoppen van de Pebble. Alleen doordat je op de Pebbel (veel) apps kan installeren moet je daar wel doorheen scrollen. Dan werkt een knop denk ik sneller dan swipen.

In het horloge kan je verschillende schermen zien (Status, Workout, Alarm etc). De volgorde is in de app te bepalen. Voegt niet heel veel toe, behalve misschien een Workout starten of het weer bekijken.

Er zijn minder kleuren op het scherm van de Bip, maar in de praktijk merk ik niet zo snel het verschil met de Pebble. Nadeel van de Pebble komt ook hier terug, een watchface oogt leuk in de store, maar de kleuren op het horloge zijn in de praktijk toch wat mat. Voordeel van de Pebble was dat je veel watchfaces nog kon customizen: kleuren aanpassen, locatie temp/stappen/hartslag op scherm wijzigen enzovoort. Dat heeft de Bip (nog) niet, vaak is er wel een zelfde watchface met andere kleuren.

Het bereik van de bluetooth is wel minder op de Bip. Als ik naar het toilet ga nachts (5 meter verder in een huis met houten muren) dan is de verbinding al verbroken. Geen ramp, maar ik had het bij mijn Pebble aanstaan omdat het soms wel een goede reminder was dat je horloge nog ergens lag waar jij niet was ;)

Batterijduur was voor mij een belangrijke factor om voor de Bip te kiezen (en vervolgens de scherpe prijs om het te proberen). Ik heb ook een Pebble Round met een batterijduur van 1 a 2 dagen en merkt toch dat ik dat niet prettig vind. Mijn horloge draag ik ook vaak nachts dus bijna 24 uur per dag. Elke dag opladen is mij te vaak.. Na een week de Bip heb ik nog 70 procent over. Ik heb natuurlijk wel mee lopen spelen, maar heb nog geen workouts gedaan, behalve als test een paar keer mijn fietsrit van en naar werk met GPS en hartslag aan. Als ik er dan 3 weken mee doe, ben ik meer dan tevreden.

Conclusie
Al met al dus positief verrast met de Bip. Ik ben met de Pebble begonnen met de Classic en zo meegegroeid met de ontwikkeling. Als je ziet wat daar ontwikkelt is qua opties en in de app, dan komt het met de Bip ook vast goed! Grootste wens zou standaard replies op Whatsappjes zijn, was een feature die ik op de Pebble vrij regelmatig gebruikte (vooral op de fiets of in de auto even snel reageren).

En er is nog geen appstore voor de Bip. Zou mooi zijn als die er nog kwam, geeft toch wat extra mogelijkheden in het gebruik. Bij Pebble heb ik zelf een app voor mijn HomeWizard geschreven, maar die mis ik nu dus op de Bip. Er is volgens mij al een redelijke aanhang van de Bip, dus als er een appstore komt dan zal het niet lang duren voordat er (veel) apps ontwikkelt worden.

Het is bijna een review, maar zoals gezegd kan ik me voorstellen dat er meer mensen zijn die overwegen over te stappen van de Pebble naar de Bip..dan kan dit hopelijk helpen :)

• Erik1805
Hoe kan ik de amazfit zichtbaar maken bij de instelling van Smart Lock?

• guapper
quote:
Erik1805 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 19:38:
Hoe kan ik de amazfit zichtbaar maken bij de instelling van Smart Lock?
In de app vind je onder e instellingen voor 'Amazfit bip' een kopje 'screen unlock' , heb je die al geprobeerd?
Wat lager kun je ook 'discoverable' inschakelen waardoor je bip zichtbaar wordt voor andere apparaten.

guapper wijzigde deze reactie 17-03-2018 21:54 (23%)

• rens-br
  • Nu online
quote:
zerocool82 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:42:
Kan je aangeven hoe je er 1,89 euro voor hebt betaald (tijdelijke actie?)?
Volgens mij was het inderdaad een tijdelijke actie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NuKeM
Ik heb hier even de hartslagsensor vergeleken met een iets betere sensor en daaruit bleek (over iets meer dan 10 metingen) dat de Bip (in rust) de hartslag bij mij ongeveer met 4 à 6 bpm onderschat. Daar kan ik mee leven :)

• CoachKoos
De meldingen van Whatsapp verschijnen echt maar net 1 seconden op mijn Bip.

Iemand een idee of en zo ja waar dit in te stellen is?

• Homeland
  • Niet online
Sinds gisteren ook de Bip aan het gebruiken, bevalt tot nu toe goed. Even de Notify app gebruikt maar die ziet me er toch iets te spartaans uit en is niet erg gebruiksvriendelijk dus gebruik nu alleen nog maar de Mi Fit app.

Mijn vriendin was vooraf wat skeptisch over bruikbaarheid en uiterlijk van de Bip maar twijfelt nu om er ook een te kopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• guapper
quote:
Homeland schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:08:
Sinds gisteren ook de Bip aan het gebruiken, bevalt tot nu toe goed. Even de Notify app gebruikt maar die ziet me er toch iets te spartaans uit en is niet erg gebruiksvriendelijk dus gebruik nu alleen nog maar de Mi Fit app.

Mijn vriendin was vooraf wat skeptisch over bruikbaarheid en uiterlijk van de Bip maar twijfelt nu om er ook een te kopen.
Tip: bestel er snel een bumper bij nu hij nog nieuw is.
Ik ben vanochtend iets te dicht langs het stucwerk gelopen, met als gevolg krassen over de gehele bovenste centimeter van het scherm van links naar rechts...
Fijn, die afgeronde rand van het glas. Een screen protector blijft er niet op zitten, een bumper is het enige wat enige bescherming biedt.

• Qon
quote:
Homeland schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:08:

Ik gebruik enkel de alert bridge extra naast de mi fit app.
Mi fit app geeft bij mij gare notificaties weer.

<3 new messages>
<laatste message>
<2 new messages>
<laatste message>
<1 na laatste message>
<1 new message>
<laatste message>
<1 na laatste message>
<2 na laatste message>

etc.

Door het gebruik van Alert bridge, en de notificaties via Mi Fit app uit te zetten is het helemaal gefixt.
Zag dat meer mensen hier last van hadden op Reddit, dus wellicht op dit forum ook.

• frissechris
  • Laatst online: 09-12 10:00
Ik vroeg mij af of het ook mogelijk is om de Bip weer te locken na een unlock? Heb nu een aantal keer gehad dat ik perongeluk (door bewegingen onder het sporten oid) een activiteit wist te annuleren of opnieuw te starten.

• peeth
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18:24
De mijne ook binnen. Nu zou ik graag een alarm op een maximale hartslag zetten. Dus hoger dan 120 ofzo. Ik dacht dat ik dat hier gelezen had, maar kan het niet meer vinden. Iemand een idee?

Vincere Per Belli

• rens-br
  • Nu online
quote:
peeth schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:27:
De mijne ook binnen. Nu zou ik graag een alarm op een maximale hartslag zetten. Dus hoger dan 120 ofzo. Ik dacht dat ik dat hier gelezen had, maar kan het niet meer vinden. Iemand een idee?
Dit kan op de Bip zelf bij Activity -> Activity settings.

• peeth
quote:
rens-br schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:34:
[...]

Dit kan op de Bip zelf bij Activity -> Activity settings.
Relaxed, gevonden. Maar dan werkt het dus wel alleen als je ook daadwerkelijk een activiteit start? Niet altijd?

Vincere Per Belli

• rens-br
  • Nu online
quote:
peeth schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:29:
Relaxed, gevonden. Maar dan werkt het dus wel alleen als je ook daadwerkelijk een activiteit start? Niet altijd?
Dat is een interessante vraag. Ik heb die functie nog niet uitgeprobeerd, dus weet dat niet zeker. Maar gezien de optie daar verstopt zit lijkt me dat wel.

• Homeland
  • Niet online
Dat werkt inderdaad alleen tijdens aan activiteit. Ik denk dat je bij 120 best vaak een alarm gaat krijgen tijdens activiteiten.

• NuKeM
Ik heb me ook maar eens even een Amazfit Pace besteld (voor evenveel als mijn Bip...), ik denk dat die me iets beter gaat bevallen (iets minder spartaans en betere notificaties icm Watch Droid).

• peeth
quote:
Homeland schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:14:
Dat werkt inderdaad alleen tijdens aan activiteit. Ik denk dat je bij 120 best vaak een alarm gaat krijgen tijdens activiteiten.
Dank, en ja 120 is misschien wat laag, maar dat is een kwestie van uitproberen.

Vincere Per Belli

• NuKeM
Nog mensen waarbij de Bip gewoon op winteruur blijft draaien ondanks dat de telefoon netjes naar zomeruur is overgegaan? Niet behoorlijk 'smart' dit :s
Pas na een volledige bluetooth reconnect kwam het juiste uur binnen.

NuKeM wijzigde deze reactie 25-03-2018 07:01 (18%)

• peeth
quote:
NuKeM schreef op zondag 25 maart 2018 @ 06:58:
Nog mensen waarbij de Bip gewoon op winteruur blijft draaien ondanks dat de telefoon netjes naar zomeruur is overgegaan? Niet behoorlijk 'smart' dit :s
Mijne is netjes overgegaan. Gelukkig wel, want F1. Al had ik voor de zekerheid op mijn telefoon ook een alarm gezet.

Vincere Per Belli

• Homeland
  • Niet online
quote:
Hier hetzelfde, de Bipnis niet continu verbonden met m'n telefoon en geeft dus nog de oude tijd aan.

• dutchnltweaker
Ik heb wel een raar iets met mijn bip, ik weet niet of meer mensen dit hebben maar als ik op gps loop met de bip en dit later doe synchroniseren bijvoorbeeld op een zaterdag 24 maart geeft hij in de app dat ik zondag 25 maart heb gelopen...

Heb het nog niet op interner kunnen vinden dit issue.

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 25-03-2018 08:59 (10%)

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:56
quote:
Is bij de miband 2 ook zo, exact het zelfde. Gelukkig is het maar 2 keer per jaar, en wist ik het al. :+

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• peeth
quote:
Dacuuu schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:22:
[...]

Is bij de miband 2 ook zo, exact het zelfde. Gelukkig is het maar 2 keer per jaar, en wist ik het al. :+
Android of iOS, ik heb volgens mij met de miband 2 ook nooit problemen gehad. (iOS hier)

Vincere Per Belli

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:56
quote:
peeth schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:37:
[...]

Android of iOS, ik heb volgens mij met de miband 2 ook nooit problemen gehad. (iOS hier)
Android.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• zerocool82
  • Nu online

zerocool82

Ignorance causes chaos

quote:
Homeland schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:43:
[...]

Hier hetzelfde, de Bipnis niet continu verbonden met m'n telefoon en geeft dus nog de oude tijd aan.
Bij mij ook zonder problemen op zomertijd gegaan.

Trouwens zojuist een update binnen gekregen (v0.1.1.14). Iemand enig idee over de wijzigingen? Ik heb deze nog nergens terug kunnen vinden.

• rens-br
  • Nu online
quote:
Geen last van, heel eerlijk gezegd. Zondag rond 12.00u toen ik wakker werd stond de tijd op de Bip gewoon op zomertijd.
Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True