Die van mij is ook binnen!
De Amazfit BIP is nu bezig met updaten en zo. Ben benieuwd..
De Amazfit BIP is nu bezig met updaten en zo. Ben benieuwd..
Dit probleem heb ik niet. Welke software versie heb je erop staan? Mijn versie is V0.1.0.86.Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:03:
Zit alleen met een probleem dat ik nog niet opgelost heb. Zodra ik een activiteit activeer zoals fietsen blijft de belichting van het scherm continu aan. Als ik dan de activiteit stop lijkt het net alsof hij aanraking registreert want als ik op de terug knop druk opent hij automatisch weer een nieuwe activiteit...
De eerste paar dagen heb ik ook alleen via de Mi Fit app gedaan, maar ik werd helemaal gek van dat getril. Dus de notificaties heb ik uitgeschakeld.NuKeM schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:31:
Hij heeft nu bijna een hele week via de Mi Fit app gedraaid
Welke bugs heb je dan zoal? Ik heb de N&F app nu twee dagen en tot nu toe werkt die prima. Notifcaties stuurt hij in ieder geval prima door.nadat de Notify&Fitness app mij toch wat te buggy was.
Ja zeker, dit kan via de Mi Fit app, maar ook via N&F app.Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:27:
1. Kan ik met de Bip een route lopen/fietsen en deze achteraf opvragen in bv googlemaps?
Zelf zonder het backlight aan kan ik het scherm eigenlijk bijna altijd prima aflezen in de zon. Verder kan de helderheid ingesteld worden in 5 standen, waarbij stand 5 echt behoorlijk fel is.2. Hoe goed is het scherm leesbaar in de zon?
Ik heb geen vergelijk gemaakt met een andere app / apparaat. Maar die twee keer dat ik een workout gedaan heb op de fiets was de afstand, locatie en snelheid vrij nauwkeurig. (Was een bekend stukje afstand)3. Is de Bip nauwkeurig met het meten van afstand en snelheid?
Nee. Het Mi Fit account zit gekoppeld met je apparaat. Grote kans dat één Mi Fit account op twee apparaten wel gaat werken.StinkyPanda schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:08:
Weet iemand of het mogelijk is om de bip te gebruiken op 2 verschillende telefoons met daarop elk een andere mi fit account ?
Dat is mooi. Veel plezier ermee!CoachKoos schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:33:
@rens-br Ik heb je review even doorgelezen en toevallig kwam net PostNL met mijn Bip.
In ieder geval de functie voor het doorsturen van tekst van een notificatie. Ik vond dat vrij essentieel, dus heb de app meteen gekocht. De pro versie is ook maar €1,89 en dat vind ik eigenlijk wel meevallen.De N&F app, welke functies moet je voor betalen en welke zijn standaard??
Die staat nog wel op mijn telefoon, maar gebruik ik inderdaad niet. Al open hem één keer in de zoveel tijd om te kijken of er een update uit is voor de Bip. Het kan geloof ik ook gewoon zonder Mi Fit app, maar dat weet ik niet zeker.Gebruik je dan de Mi Fit app helemaal niet meer?
[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 09-03-2018 16:48 ]
Zag dat hij nu € 2,99 is en om te linken met Runkeeper en Strava ben je nog € 1,99 kwijt.rens-br schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:37:
[...]
In ieder geval de functie voor het doorsturen van tekst van een notificatie. Ik vond dat vrij essentieel, dus heb de app meteen gekocht. De pro versie is ook maar €1,89 en dat vind ik eigenlijk wel meevallen.
[...]
Dan heb ik geluk gehad denk ik, heb de app woensdag gekocht.CoachKoos schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:31:
Zag dat hij nu € 2,99 is en om te linken met Runkeeper en Strava ben je nog € 1,99 kwijt.
DIKKEHENK schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 18:00:
net even zitten kijken, maar dat installeren is wel een dingetje. de bewuste map kan ik bv niet vinden op mn android 6.
Ik had hetzelfde. Je kan het beste voor de tweede optie gaan, via Gadgetbridge. Na installeren van Gadgetbridge via de Play store en het koppelen van je Amazfit Bip, kan je het Bin-bestand met Gadgetbridge openen waarna hij de watch face upload naar je Amazfit Bip.
Mits je de BT op een van de twee toestellen uitschakeld lijkt mij.rens-br schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:29:
[...]
Nee. Het Mi Fit account zit gekoppeld met je apparaat. Grote kans dat één Mi Fit account op twee apparaten wel gaat werken.
Wat bedoel je hier precies mee?
[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 09-03-2018 22:11 ]
Verwijderd
Hmm vreemd. Heb dezelfde software versie. Wellicht een ander probleem dan. Ach ik probeer wel het een en ander. Nog steeds top apparaat.rens-br schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:48:
[...]
Dit probleem heb ik niet. Welke software versie heb je erop staan? Mijn versie is V0.1.0.86.
[...]
De eerste paar dagen heb ik ook alleen via de Mi Fit app gedaan, maar ik werd helemaal gek van dat getril. Dus de notificaties heb ik uitgeschakeld.
[...]
Welke bugs heb je dan zoal? Ik heb de N&F app nu twee dagen en tot nu toe werkt die prima. Notifcaties stuurt hij in ieder geval prima door.
[...]
Ja zeker, dit kan via de Mi Fit app, maar ook via N&F app.
[...]
Zelf zonder het backlight aan kan ik het scherm eigenlijk bijna altijd prima aflezen in de zon. Verder kan de helderheid ingesteld worden in 5 standen, waarbij stand 5 echt behoorlijk fel is.
[...]
Ik heb geen vergelijk gemaakt met een andere app / apparaat. Maar die twee keer dat ik een workout gedaan heb op de fiets was de afstand, locatie en snelheid vrij nauwkeurig. (Was een bekend stukje afstand)
Mocht je overigens nog meer vragen hebben over opties e.d., zou je mijn review eens door kunnen nemen die ik gisteren gepubliceerd heb.
Bij de Apps optie kan je aangeven of en hoe vaak de repeat moet zijn.Ch3ckmate schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 11:15:
Heb em sinds gisteren binnen, Notify & Fitness app meteen gekocht voor tekstnotificaties. Merk nu wel dat ik elke notificatie dubbel krijg & een soort "repeat" zolang deze op de telefoon niet wordt afgevinkt als gelezen...best irritant
werkt idd! thx!CoachKoos schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 11:26:
[...]
Bij de Apps optie kan je aangeven of en hoe vaak de repeat moet zijn.
Gisteren ook binnengekregen en ook N&F app gedownload. Is wel uitgebreidt, wel heel veel instellingen bij notificaties. Beetje zoeken wat beste werkt. Wat dat betreft was Pebble beperkter, maar werkte wel super.
[ Voor 63% gewijzigd door rens-br op 12-03-2018 12:39 ]
Notificaties wel, maar dan moet je dat alarm of die reminder ook voor elke of de gewenste afspraken instellen. Gevolg is dat bv. je outlook, smartphone en smartwatch allemaal beginnen je aandacht te vragen voor elke afspraak, dat wil ik niet.guapper schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:11:
Wat bedoel je hier precies mee?
Notificaties van de agenda worden toch getoond op de Bip?
Met de N&F app zelf heb ik vooral wat synchronisatieproblemen gehad. Hartslagen die onregelmatig geregistreerd werden (opgelost door in de app de metingen enkel via de Bip te laten lopen, zonder dat de smartphone nodig is). Ook gestarte work-outs kwamen niet of onvolledig door (bv. geen GPS-data of stop tijd niet goed). Verder ook gewoon dingen die niet werken en dan ineens wel... er zitten dan ook zeer veel toeters en bellen in die app, een bugje hier en daar verwondert mij eigenlijk nietrens-br schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:48:
Welke bugs heb je dan zoal? Ik heb de N&F app nu twee dagen en tot nu toe werkt die prima. Notifcaties stuurt hij in ieder geval prima door.
Ik heb sinds vrijdag de Bip en vanmorgen tijdens mijn fietsrit naar het werk aangezet. Ik kom op 2.45 kilometer en dat komt overeen met wat Google Maps aangeeft.dutchnltweaker schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:23:
Sinds vandaag de amazfit bip in gebruik, alles loopt lekker en doet het goed (Nog niet veel functies getest).
Wel heb ik hem samen met de mi band 2 aangehad (had laatste tijd gevoel dat die niet meer accuraat was).
Nu geeft de mi band 2 aan dat ik 8.3 km heb gelopen en 9507 stappen, de amazfit geeft 7914 stappen en dat ik 6.1 km heb gelopen.
Nu is dit wel een verschil van 2 km en begin nu te twijfelen welke ik moet vertrouwen eerlijk gezegd... (heb vergeten om met gps te testen domdomdom).
Wat mij betreft kan je het beste de Watchfaces veranderen via Google Play: Notify & Fitness for Amazfit. Het is dan een kwestie van de Watchface downloaden en daarna wordt deze met een druk op de knop geïnstalleerd. Zie ook: productreview: Xiaomi Huami Amazfit Bip Zwart (Zwart) review door rens-brzerocool82 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:11:
Ik had hetzelfde. Je kan het beste voor de tweede optie gaan, via Gadgetbridge. Na installeren van Gadgetbridge via de Play store en het koppelen van je Amazfit Bip, kan je het Bin-bestand met Gadgetbridge openen waarna hij de watch face upload naar je Amazfit Bip.
Dat lijkt mij wel inderdaad. Wellicht is ontkoppelen via Bluetooth instellingen ook al voldoende.i2Paq schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:17:
Mits je de BT op een van de twee toestellen uitschakeld lijkt mij.
Daar heb ik tot op heden zelf nog niks van gemerkt. Tot nu toe bevalt de Bip in combinatie met die app erg goed. (zeker voor zijn prijs)NuKeM schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:09:
Met de N&F app zelf heb ik vooral wat synchronisatieproblemen gehad. Hartslagen die onregelmatig geregistreerd werden (opgelost door in de app de metingen enkel via de Bip te laten lopen, zonder dat de smartphone nodig is). Ook gestarte work-outs kwamen niet of onvolledig door (bv. geen GPS-data of stop tijd niet goed). Verder ook gewoon dingen die niet werken en dan ineens wel... er zitten dan ook zeer veel toeters en bellen in die app, een bugje hier en daar verwondert mij eigenlijk niet
Dat is nogal een groot verschil. Ik zou mijn MI Band 2 en Bip ook eens beide moeten dragen om te zien of ik ook zo'n verschil heb.dutchnltweaker schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:23:
Nu geeft de mi band 2 aan dat ik 8.3 km heb gelopen en 9507 stappen, de amazfit geeft 7914 stappen en dat ik 6.1 km heb gelopen.
Heb vandaag met gps getest @rens-br , grappig is gisteren had ik alleen met stappenteller gelopen en had ik dit: 10269 steps, 7.8 km en 320 calorieën verbruikt... vandaag op gps 7.2km, 8451 stappen en 340 calorieën verbruikt. Ik snap nou niet wat ik meer moet vertrouwen gps of stappenteller?rens-br schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:38:
[...]
Wat mij betreft kan je het beste de Watchfaces veranderen via Google Play: Notify & Fitness for Amazfit. Het is dan een kwestie van de Watchface downloaden en daarna wordt deze met een druk op de knop geïnstalleerd. Zie ook: productreview: Xiaomi Huami Amazfit Bip Zwart (Zwart) review door rens-br
[...]
Dat lijkt mij wel inderdaad. Wellicht is ontkoppelen via Bluetooth instellingen ook al voldoende.
[...]
Daar heb ik tot op heden zelf nog niks van gemerkt. Tot nu toe bevalt de Bip in combinatie met die app erg goed. (zeker voor zijn prijs)
[...]
Dat is nogal een groot verschil. Ik zou mijn MI Band 2 en Bip ook eens beide moeten dragen om te zien of ik ook zo'n verschil heb.
Als ik een workout doe met de GPS aan klopt de afstand bij mij in ieder geval wel prima.
Ben benieuwd!i2Paq schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:49:
Ik zal mijn Bip eens samen dragen met mijn Gear S3, eens kijken wat dat voor "beeld" geeft.
[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 12-03-2018 12:58 ]
Ik neem even aan dat je dezelfde afstand / plek hebt gelopen? Maar ik zou de GPS meer vertrouwen dan de stappenteller.dutchnltweaker schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:50:
Heb vandaag met gps getest @rens-br , grappig is gisteren had ik alleen met stappenteller gelopen en had ik dit: 10269 steps, 7.8 km en 320 calorieën verbruikt... vandaag op gps 7.2km, 8451 stappen en 340 calorieën verbruikt. Ik snap nou niet wat ik meer moet vertrouwen gps of stappenteller?
Ja klopt, dit gaat over dezelfde afstand. Duidelijk, maar ben toch benieuwd hoe jou ervaring/test is met de mi band 2 en de amazfit bip samen.rens-br schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:58:
[...]
Ik neem even aan dat je dezelfde afstand / plek hebt gelopen? Maar ik zou de GPS meer vertrouwen dan de stappenteller.
Zal vanavond of morgen ze eens beide omdoen om te kijken wat ze beide aangeven.dutchnltweaker schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:59:
Ja klopt, dit gaat over dezelfde afstand. Duidelijk, maar ben toch benieuwd hoe jou ervaring/test is met de mi band 2 en de amazfit bip samen.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
De bip heeft een IP score van 68 en zou dus volledig waterdicht moeten zijn. Volgens mij is dit de hoogste score op basis van waterdichtheid.* Dus zwemmen zou geen probleem moeten zijn.Erik1805 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:09:
Ik heb vandaag de Amazfit bip binnen gekregen. Hoe is de ervaring met de waterdichtheid? Kun je ermee zwemmen of is ie alleen spatwater dicht?
[ Voor 28% gewijzigd door Highfive95 op 12-03-2018 15:22 ]
Ik douche er al de hele week mee zonder problemen, dus dat kan sowieso.Erik1805 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:09:
Ik heb vandaag de Amazfit bip binnen gekregen. Hoe is de ervaring met de waterdichtheid?
Verder is die IP68, wat opzich maar een vage term is. Volgens Wikipedia:Kun je ermee zwemmen of is ie alleen spatwater dicht?
De opgegeven omstandigheden op de website van de Bip zijn echter als volgt:IP-x8 Waterdicht Blijft bruikbaar onder water onder opgegeven omstandigheden
Dat spreekt elkaar dus een beetje tegen. Overigens is zwemmen over het algemeen niet aan te raden, omdat de testen gedaan worden met schoon drinkwater, terwijl het zwembad vol zit met Chloor. Hetzelfde geldt ook voor Douchen en shampoo.resistant to dust, rain and splashing
[ Voor 51% gewijzigd door Erik1805 op 12-03-2018 19:58 ]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Heb je dit met de Mi Fit app of met N&F app? Met de laatst genoemde gaat dat hier prima.dutchnltweaker schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:50:
Merk wel dat de notificaties die ik binnen krijg een beetje een puinhoop is... als je er een binnen krijgt dan wordt je overspoeld door je oude Whatsapp notificaties helaas,
Die krijg ik inderdaad ook niet te zien. Via de N&F app is er wel een optie bij app notificatie om dit te 'fixen', maar dat werkte bij mij niet.ook het gemis van smiley's vind ik jammer maar dat moet ik denk ik voor lief nemen...
Die wordt aangezet wanneer je een outdoor workout start, dus lopen, fietsen, rennen.Erik1805 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:45:
Staat de GPS standaard aan ? Of moet je die ergens aan en uitzetten?
Die kan je volgens mij niet instellen, maar hangt van je gebruikte watchface af. Welke gebruik je?En waar kan ik je juiste datum indeling instellen? Ik gebruik de notify app. Datum is nu op Amerikaanse indeling dus eerst maand en dan datum.
Deze gebruik ik nu:Die kan je volgens mij niet instellen, maar hangt van je gebruikte watchface af. Welke gebruik je?
[ Voor 7% gewijzigd door Erik1805 op 12-03-2018 21:06 ]
Gebruik zelf de mi fit app, wil liefst gewoon de originele app gebruiken.rens-br schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:18:
[...]
Heb je dit met de Mi Fit app of met N&F app? Met de laatst genoemde gaat dat hier prima.
[...]
Die krijg ik inderdaad ook niet te zien. Via de N&F app is er wel een optie bij app notificatie om dit te 'fixen', maar dat werkte bij mij niet.
[...]
Die wordt aangezet wanneer je een outdoor workout start, dus lopen, fietsen, rennen.
[...]
Die kan je volgens mij niet instellen, maar hangt van je gebruikte watchface af. Welke gebruik je?
Hoebedoelje? De mi fit app in de playstore is van 27 februari en is de 3.3.0 versie.Erik1805 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:16:
Lees ook dat de mi fit app niet de meest recente is. Welke heb ik nodig die ik bij APK mirror kan downloaden?
[ Voor 43% gewijzigd door Erik1805 op 13-03-2018 07:44 ]
Bij een van de standaard watchfaces had ik dat ook:Erik1805 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:22:
Deze gebruik ik nu:
[afbeelding]
Ik heb het ook bij alle default watch faces
Ah dat verklaard het wel. Met de Mi Fit app kwamen de whatsapp notificaties bij mij binnen als volgt:dutchnltweaker schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:38:
Gebruik zelf de mi fit app, wil liefst gewoon de originele app gebruiken.
Ik heb nu versie 3.3.0 op mijn telefoon staan, maar ik heb niet het idee dat ik een nieuwere versie nodig heb. Waarom denk je dat het nodig is?Erik1805 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:16:
Lees ook dat de mi fit app niet de meest recente is. Welke heb ik nodig die ik bij APK mirror kan downloaden?
@NuKeM heeft een guide geschreven om zelf watchfaces te maken: NuKeM in "[Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie".RaptorRVL schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:52:
Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om de originele watchface(s) te downloaden ergens of van de BIP af te halen?
Wat ik van @NuKeM zijn post begrijp is dat volgens mij niet mogelijk.Is daar nog een oplossing voor (bv via een json config bij het maken van een watchface) of hopen of een toekomstige update?
Via de instellingen van de watch zelf kan je een factory reset uitvoeren. Wellicht dat hij vervolgens na het opnieuw pairen automatisch de firmware gaat bijwerken.Erik1805 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:52:
Nou geen idee wat ik heb gedaan maar krijg nu alleen status en alarm icon op horloge. De rest is weg. Iemand een idee? Wil eigenlijk de watch resetten en opnieuw beginnen
[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 13-03-2018 07:46 ]
Nope. Als ik in de Strava app kijk dan staat de Amazfit niet tussen de ondersteunde hardware. Alleen Garmin, Apple Watch, Fitbit, Wahoo, Polar, Tomtom en Suunto.The Fops schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:58:
Kan de Bip als bluetooth hartslagmeter gekoppeld worden aan een app, bijv. Strava?
Deze heb ik al vaker gezien bij de Bip van mijn vrouw (de mijne is nog onderweg).dutchnltweaker schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:36:
Vandaag een update gekregen via mi fit app van mijn a-gps, weet iemand wat ze hiermee verbeteren?
Als los apparaat koppelen gaat niet, maar met de Notify & Fitness app kan je wel de gegevens van je workouts exporteren naar Strava (en Runkeeper etc). Moet je wel voor betalen (€ 1,99).The Fops schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:58:
Kan de Bip als bluetooth hartslagmeter gekoppeld worden aan een app, bijv. Strava?
Dat is Assisted GPS, kort: er wordt regelmatig informatie geüpdatet op je BIP GPS om sneller een fix te verkrijgen.dutchnltweaker schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:36:
Vandaag een update gekregen via mi fit app van mijn a-gps, weet iemand wat ze hiermee verbeteren?
Die van mijn vrouw meet redelijk secure, en als zij sport dan gaat hij echt wel mee omhoog.bszz schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:09:
Hoe is jullie ervaring met de hartslagmeter? Ik heb de het horloge nu een week of 6 en eigenlijk nog nooit een fatsoenlijke hartslag kunnen meten. Normaal gesproken registreert ie geen enkele hartslag en als ik me suf trap op de MTB zou ik een hartslag van 66 hebbenEigenlijk was ik er van uit gegaan dat de gebruikte techniek gewoon niet geschikt is maar nu twijfel ik of er iets anders aan de hand is.
Zojuist nog even getest: Als ik 'm stevig tegen de binnenkant van mijn pols aandruk meet hij wel iets maar bij normaal gebruik krijg ik geen enkele meting, of als ik me flink inspan een te lage meting. Ik zal er eens een berichtje naar GB aan wagen.i2Paq schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:22:
[...]
Die van mijn vrouw meet redelijk secure, en als zij sport dan gaat hij echt wel mee omhoog.
Als ik hem vergelijk met de bloeddrukmeter die we hebben en mijn Gear S3 dan is er wel wat verschil maar dat zit tussen elk apparaat wel.
Ik zou dus denken dat die van jou niet OK is.
Via de Mi Fit app niet, maar via N&F gaat dit prima. Kost wel eenmalig €1,99.The Fops schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:58:
Van de nauwkeurigheid heb ik geen gegevens van. Maar het registreren gaat prima, normaal zo'n 60 BPM en op de fiets zo'n 70/85 BPM, lijkt mij dus aardig te kloppen.bszz schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:09:
Hoe is jullie ervaring met de hartslagmeter? Ik heb de het horloge nu een week of 6 en eigenlijk nog nooit een fatsoenlijke hartslag kunnen meten. Normaal gesproken registreert ie geen enkele hartslag en als ik me suf trap op de MTB zou ik een hartslag van 66 hebben
Als ik 'm strakker doe valt m'n hand er afrens-br schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:44:
[...]
Via de Mi Fit app niet, maar via N&F gaat dit prima. Kost wel eenmalig €1,99.
[...]
Nauwkeurigheid heb ik geen gegevens van. Maar het registreren gaat prima, normaal zo'n 60 BPM en op de fiets zo'n 70/85 BPM, lijkt mij dus aardig te kloppen.
Heb je hem wel strak genoeg om je horloge zitten?
[ Voor 13% gewijzigd door bszz op 14-03-2018 12:03 ]
Wat rens-br hierboven zegt:bszz schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:40:
[...]
Zojuist nog even getest: Als ik 'm stevig tegen de binnenkant van mijn pols aandruk meet hij wel iets maar bij normaal gebruik krijg ik geen enkele meting, of als ik me flink inspan een te lage meting. Ik zal er eens een berichtje naar GB aan wagen.
Dat is wel van belang!rens-br schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:44:
Heb je hem wel strak genoeg om je horloge zitten?
Zoals ik al gemeld heb zit het horloge vrij strak. Nog strakker werkt inderdaad maar dan worden zenuwen in mijn arm afgekneld. dat lijkt me niet de bedoeling.i2Paq schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:54:
[...]
Wat rens-br hierboven zegt:
[...]
Dat is wel van belang!
Dat lijkt mij inderdaad niet. Hier heb ik hem ook niet zo strak zitten. Hij zit strak genoeg dat hij geen kant op kan, maar hij zit zeker niet oncomfortabel.bszz schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:01:
Als ik 'm strakker doe valt m'n hand er afNee hij zit redelijk strak, nog strakker wordt onprettig alsof ik het eea aan het afknellen ben. Effect is wel dat hartslag beter gemeten wordt maar zo strak kan toch niet de bedoeling zijn?
Wanneer je de Mi Fit gegevens synct met Google Fit, kan je het bekijken op de website. Ik kan geen webbased Mi Fit website vinden, alleen een website waar het account is aan te passen.CoachKoos schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:29:
Weet iemand of je de gegevens van de Mi Fit app ook online kan bekijken (dus op een site oid).
Ik gebruik vooral N&F, tenminste daar heb ik alles op ingesteld. De Mi Fit app open ik nauwelijks.Homeland schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:07:
Gebruiken jullie vooral de Mi Fit app of Notify & Fitness? Heeft de onofficiële app nog gevolgen voor bij. batterijduur?
Hello,
the firmware of the bracelet does not allow this, therefore it is technically not possible for us to implement it.
[ Voor 31% gewijzigd door guapper op 14-03-2018 23:55 ]
Dat vind ik weleens irritant aan de Bip. Meeste zaken kan je instellen in de app, maar sommig moeten dan toch weer op de Bip zelf.guapper schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:50:
Ik weet dat ik ergens kon instellen dat ik een notificatie krijg wanneer ik een bepaalde hartslag overschrijd. Ik kom het alleen nergens meer tegen...
> Iemand een idee waar ik dat terug kan vinden?
Edit:
Gevonden. Is te vinden op de watch zelf, onder Activity, helemaal naar rechts swipen, >Activity settings >heart rate alert.
Ben ik helemaal met jou eens en nou moet ik ook zeggen dat het gebruik van een extra app alles nog net wat ingewikkelder maaktCoachKoos schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:34:
Dat vind ik weleens irritant aan de Bip. Meeste zaken kan je instellen in de app, maar sommig moeten dan toch weer op de Bip zelf.
Helemaal mee eens! Leuk apparaatje voor zijn geld.Qon schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:03:
In mijn optiek nogsteeds kleine puntjes voor een anderzijds compleet apparaat voor (minder dan) de helft van de concurrent.
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 15-03-2018 14:12 ]
Dan zit dar je probleem.bszz schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:01:
[...]
Als ik 'm strakker doe valt m'n hand er afNee hij zit redelijk strak, nog strakker wordt onprettig alsof ik het eea aan het afknellen ben. Effect is wel dat hartslag beter gemeten wordt maar zo strak kan toch niet de bedoeling zijn?
Ok, dan werkt ie dus niet. Ik mag 'm terugsturen, op eigen kosten, binnen 45 dagen, wat al voorbij is.elot schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:53:
[...]
Dan zit dar je probleem.![]()
Je moet normaal met gemak 1 vinder onder het bandje kunnen krijgen en als je het draagt als je naar bed gaat wordt altijd geadviseerd om 2 vingers ertussen te houden.
Dit geldt voor alle fitness trackers en smartwatches met hartslag meting.
Ach, je kunt gewoon een nieuwe kopen en dan ben je nog een stuk goedkoper dan een Fitbit Ionic kopen (wat ik helaas in december heb gedaan) en er dan achter komen dat die allerlei beperkingen heeft en regelmatig de bluetooth verbinding voor langere tijd (3 uur of zo) kwijt is, waardoor je geen notificaties krijgt.bszz schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:55:
[...]
Ok, dan werkt ie dus niet. Ik mag 'm terugsturen, op eigen kosten, binnen 45 dagen, wat al voorbij is.Nou ja, laten we zeggen dat dat het risico van kopen in China is....
Als het een NL winkel is en de bluetooth is kapot, dan heb je gewoon garantie. Alleen dan zal je de pech hebben dat ze m maken of je een nieuwe krijgt... Al zou ik die Versa nog wel wat (meer) kunnen hebben,elot schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:03:
[...]
Ach, je kunt gewoon een nieuwe kopen en dan ben je nog een stuk goedkoper dan een Fitbit Ionic kopen (wat ik helaas in december heb gedaan) en er dan achter komen dat die allerlei beperkingen heeft en regelmatig de bluetooth verbinding voor langere tijd (3 uur of zo) kwijt is, waardoor je geen notificaties krijgt.
Ik ben dus nu 350 euro kwijt, omdat de winkels het niet terug willen nemen, want het is al meer dan 30 dagen geleden.![]()
Had ik bijna 7 van de Amazfit Bips voor kunnen kopen.
Volgens mij is daf wel de standaardmanier hoor. Hardlopen op een bepaald tempo is accurater dan op km/uur.Qon schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:02:
Wel raar dat je niet je km/u in je Activity window ziet maar 5'10" min/km. Is dit een normale setting voor Activity trackers? Ik zie namelijk liever gewoon m'n km/u snelheid. Hij is verder namelijk wel volledig metric ingesteld volgens mij...
Ah kijk, dit wist ik niet. Ik ben zelf pas sinds kort aan het hardlopen geheel in m'n eentje, thx voor info!CoachKoos schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 20:24:
[...]
Volgens mij is daf wel de standaardmanier hoor. Hardlopen op een bepaald tempo is accurater dan op km/uur.
Bij trainingslopen zijn de groepen ook ingedeeld obv min/uur.
Kan je aangeven hoe je er 1,89 euro voor hebt betaald (tijdelijke actie?)? Als ik in de app voor de pro versie kies dan geeft deze 2.99 euro aan. Bij de app in de Playstore staat vervolgens wel '€ 1,89 - € 2,99 per item'.rens-br schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:37:
[...]
In ieder geval de functie voor het doorsturen van tekst van een notificatie. Ik vond dat vrij essentieel, dus heb de app meteen gekocht. De pro versie is ook maar €1,89 en dat vind ik eigenlijk wel meevallen.
Mocht je overigens op de letter willen weten welke functies betaald zijn, dan kan je simpelweg de app downloaden en staat bij elke optie vermeld of het Pro is.
[...]
Die € 1,89 uit de Playstore is denk ik voor de koppeling met Strava, Runkeeper etc. Moet je naast de Pro ook apart aanschaffen.zerocool82 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:42:
[...]
Kan je aangeven hoe je er 1,89 euro voor hebt betaald (tijdelijke actie?)? Als ik in de app voor de pro versie kies dan geeft deze 2.99 euro aan. Bij de app in de Playstore staat vervolgens wel '€ 1,89 - € 2,99 per item'.
In de app vind je onder e instellingen voor 'Amazfit bip' een kopje 'screen unlock' , heb je die al geprobeerd?Erik1805 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 19:38:
Hoe kan ik de amazfit zichtbaar maken bij de instelling van Smart Lock?
[ Voor 23% gewijzigd door guapper op 17-03-2018 21:54 ]
Volgens mij was het inderdaad een tijdelijke actie.zerocool82 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:42:
Kan je aangeven hoe je er 1,89 euro voor hebt betaald (tijdelijke actie?)?
Tip: bestel er snel een bumper bij nu hij nog nieuw is.Homeland schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:08:
Sinds gisteren ook de Bip aan het gebruiken, bevalt tot nu toe goed. Even de Notify app gebruikt maar die ziet me er toch iets te spartaans uit en is niet erg gebruiksvriendelijk dus gebruik nu alleen nog maar de Mi Fit app.
Mijn vriendin was vooraf wat skeptisch over bruikbaarheid en uiterlijk van de Bip maar twijfelt nu om er ook een te kopen.
Ik gebruik enkel de alert bridge extra naast de mi fit app.Homeland schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:08:
Sinds gisteren ook de Bip aan het gebruiken, bevalt tot nu toe goed. Even de Notify app gebruikt maar die ziet me er toch iets te spartaans uit en is niet erg gebruiksvriendelijk dus gebruik nu alleen nog maar de Mi Fit app.
Mijn vriendin was vooraf wat skeptisch over bruikbaarheid en uiterlijk van de Bip maar twijfelt nu om er ook een te kopen.
Vincere Per Belli
Dit kan op de Bip zelf bij Activity -> Activity settings.peeth schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:27:
De mijne ook binnen. Nu zou ik graag een alarm op een maximale hartslag zetten. Dus hoger dan 120 ofzo. Ik dacht dat ik dat hier gelezen had, maar kan het niet meer vinden. Iemand een idee?
Relaxed, gevonden. Maar dan werkt het dus wel alleen als je ook daadwerkelijk een activiteit start? Niet altijd?rens-br schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:34:
[...]
Dit kan op de Bip zelf bij Activity -> Activity settings.
Vincere Per Belli
Dat is een interessante vraag. Ik heb die functie nog niet uitgeprobeerd, dus weet dat niet zeker. Maar gezien de optie daar verstopt zit lijkt me dat wel.peeth schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:29:
Relaxed, gevonden. Maar dan werkt het dus wel alleen als je ook daadwerkelijk een activiteit start? Niet altijd?
Dank, en ja 120 is misschien wat laag, maar dat is een kwestie van uitproberen.Homeland schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:14:
Dat werkt inderdaad alleen tijdens aan activiteit. Ik denk dat je bij 120 best vaak een alarm gaat krijgen tijdens activiteiten.
Vincere Per Belli
[ Voor 18% gewijzigd door NuKeM op 25-03-2018 07:01 ]
Mijne is netjes overgegaan. Gelukkig wel, want F1. Al had ik voor de zekerheid op mijn telefoon ook een alarm gezet.NuKeM schreef op zondag 25 maart 2018 @ 06:58:
Nog mensen waarbij de Bip gewoon op winteruur blijft draaien ondanks dat de telefoon netjes naar zomeruur is overgegaan? Niet behoorlijk 'smart' dit
Pas na een volledige bluetooth reconnect kwam het juiste uur binnen.
Vincere Per Belli
Hier hetzelfde, de Bipnis niet continu verbonden met m'n telefoon en geeft dus nog de oude tijd aan.NuKeM schreef op zondag 25 maart 2018 @ 06:58:
Nog mensen waarbij de Bip gewoon op winteruur blijft draaien ondanks dat de telefoon netjes naar zomeruur is overgegaan? Niet behoorlijk 'smart' dit
[ Voor 10% gewijzigd door dutchnltweaker op 25-03-2018 08:59 ]
Is bij de miband 2 ook zo, exact het zelfde. Gelukkig is het maar 2 keer per jaar, en wist ik het al.NuKeM schreef op zondag 25 maart 2018 @ 06:58:
Android of iOS, ik heb volgens mij met de miband 2 ook nooit problemen gehad. (iOS hier)Dacuuu schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:22:
[...]
Is bij de miband 2 ook zo, exact het zelfde. Gelukkig is het maar 2 keer per jaar, en wist ik het al.
Vincere Per Belli
Android.peeth schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:37:
[...]
Android of iOS, ik heb volgens mij met de miband 2 ook nooit problemen gehad. (iOS hier)
Bij mij ook zonder problemen op zomertijd gegaan.Homeland schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:43:
[...]
Hier hetzelfde, de Bipnis niet continu verbonden met m'n telefoon en geeft dus nog de oude tijd aan.
Geen last van, heel eerlijk gezegd. Zondag rond 12.00u toen ik wakker werd stond de tijd op de Bip gewoon op zomertijd.NuKeM schreef op zondag 25 maart 2018 @ 06:58:
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq