Sinds gisteren wordt bij mij het weer niet meer automatisch geüpdate op de Bip. Ik moet eerst de Mi fit app openen. Dan wordt het weer op de watchface bijgewerkt, maar na een half uur ongeveer verdwijnt de temperatuur van het scherm. Zijn er meer mensen die daar last van hebben en heeft iemand een oplossing gevonden daarvoor?
Lijkt erop dat de Mi Fit app in slaapstand gaat o.i.d. Heb die app op 'niet optimaliseren' gezet bij de batterij opties?Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:24:
Sinds gisteren wordt bij mij het weer niet meer automatisch geüpdate op de Bip. Ik moet eerst de Mi fit app openen. Dan wordt het weer op de watchface bijgewerkt, maar na een half uur ongeveer verdwijnt de temperatuur van het scherm. Zijn er meer mensen die daar last van hebben en heeft iemand een oplossing gevonden daarvoor?
Verwijderd
Ik heb in security de "app battery saver" nu op "no restrictions" gezet. Eens kijken of dat helpt.rens-br schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:37:
[...]
Lijkt erop dat de Mi Fit app in slaapstand gaat o.i.d. Heb die app op 'niet optimaliseren' gezet bij de batterij opties?
Verwijderd
Dat lijkt helaas niet de oplossing voor het probleem.Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:05:
[...]
Ik heb in security de "app battery saver" nu op "no restrictions" gezet. Eens kijken of dat helpt.
Alle tips zijn welkom.
Vandaag had ik iets raars met mijn Bip. Ik had gisteren een "Event reminder" in de Mi Fit app gezet voor aankomende donderdag.
Vanochtend begint de Bip in een keer te trillen. Krijg ik dus een melding voor de betreffende reminder. Dus ik begon al aan mijzelf te twijfelen en kijk in de app, gewoon melding voor aankomende donderdag
Ik krijg ik bij whatapp berichten de melding 3x op de Bip. Als ik deze wil verwijderen moet ik 3x naar beneden scrollen om te "clearen"
Vanochtend begint de Bip in een keer te trillen. Krijg ik dus een melding voor de betreffende reminder. Dus ik begon al aan mijzelf te twijfelen en kijk in de app, gewoon melding voor aankomende donderdag

Ik krijg ik bij whatapp berichten de melding 3x op de Bip. Als ik deze wil verwijderen moet ik 3x naar beneden scrollen om te "clearen"
Zie mijn bericht een paar posts terug hierover.Highfive95 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:24:
Vandaag had ik iets raars met mijn Bip. Ik had gisteren een "Event reminder" in de Mi Fit app gezet voor aankomende donderdag.
Vanochtend begint de Bip in een keer te trillen. Krijg ik dus een melding voor de betreffende reminder. Dus ik begon al aan mijzelf te twijfelen en kijk in de app, gewoon melding voor aankomende donderdag![]()
Gewoon even alert bridge downloaden. Super simpele app en lost al je problemen op.
Vergeet niet je app notificaties via de mi fit app uit te zetten als je alert bridge gebruikt.
Heb alert bridge al gedownload. Maar alleen notificaties in Mi fit nog niet uitgedchakeld.Qon schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:35:
[...]
Zie mijn bericht een paar posts terug hierover.
Gewoon even alert bridge downloaden. Super simpele app en lost al je problemen op.
Vergeet niet je app notificaties via de mi fit app uit te zetten als je alert bridge gebruikt.

*Edit
Probleem opgelost

[ Voor 3% gewijzigd door Highfive95 op 26-03-2018 21:23 ]
Hoezo binnen gekregen? Via de officiële Mi Fit app uit de Play store?zerocool82 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 14:39:
[...]
Trouwens zojuist een update binnen gekregen (v0.1.1.14). Iemand enig idee over de wijzigingen? Ik heb deze nog nergens terug kunnen vinden.
Of op een andere wijze, bijvoorbeeld een andere versie via apk mirror?
Via de officiële Mi Fit app.guapper schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:38:
[...]
Hoezo binnen gekregen? Via de officiële Mi Fit app uit de Play store?
Of op een andere wijze, bijvoorbeeld een andere versie via apk mirror?
Ik heb die versie vanmorgen ook gekregen via de officiële Mi Fit app, ook geen changelog kunnen vinden overigens.guapper schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:38:
[...]
Hoezo binnen gekregen? Via de officiële Mi Fit app uit de Play store?
[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 28-03-2018 09:24 ]
Bedankt voor de info. Ik heb m niet op die manier ontvangen, maar wel op de apk mirror site kunnen vinden.rens-br schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:24:
[...]
Ik heb die versie vanmorgen ook gekregen via de officiële Mi Fit app, ook geen changelog kunnen vinden overigens.
Ik heb alleen weer een probleem met updaten van de Bip, wat ik direct na aanschaf ook al had. Toen heb ik de firmware update van de Bip via de iPhone van mijn vriendin laten doen, daarna de Bip weer gepaired met mijn Moto. Updaten van de firmware liep gisteren opnieuw steeds vast; er zit op mijn Moto blijkbaar iets softwarematig niet helemaal lekker. Notify & Fitness had ik al tijdelijk verwijderd, maar helaas..
Ik moet dus nog even wachten tot ik de nieuwe versie ook in de App Store van Apple kan vinden. Daarna kan ik de corresponderende versie van apk mirror trekken en op mijn Moto installeren. De Mi Fit app versie komt dan overeen met de corresponderende firmware versie van de Bip.
Heb je toevallig een Huawei of Honor?Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:38:
[...]
Dat lijkt helaas niet de oplossing voor het probleem.
Alle tips zijn welkom.
Dan zijn er meer plekjes waarbij je de Mi-Fit app moet excluden van optimalisatie. In Android 8 is dat iets behapbaarder geworden gelukkig.
Opvallend; bij die 2 merken heb ik (long time user Huawei/Honor) gemerkt dat apps die langere tijd niet geopend zijn en opeens dergelijke stroombesparingbugs vertonen (ook Telegram, Signal, Weather apps, zelfs met widgets bijvoorbeeld) weer 'normaal' gaan functioneren als je ze een paar dagen 2 à 3x per dag zelf start. Daarna lijkt deze 'tweak' van Huawei/Honor te snappen dat de app toch echt op de achtergrond moet blijven draaien, zoals je ook 'opgedragen' hebt in de settings.
NL: Marstek Venus E -V2 (5.12 kWv ) (V153 BMS:V216); HW P1
Dit begrijp ik niet helemaal. Mijn Mi Fit versie is versie 3.3.1, terwijl de Bip versie: v0.1.1.14 heeft. Volgens mij staat de Fit versie los van de firmware versie.guapper schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:34:
De Mi Fit app versie komt dan overeen met de corresponderende firmware versie van de Bip.
Ik heb de afgelopen week wat getest met custom watch faces, maar het valt mij op dat deze een grotere battery drain hebben dan de standaard watch faces. Met custom watch face is het zo'n 7-8%. Bij standaard watch face zo'n 3-4%. Op zich niet heel erg, maar wel opvallend.
Tevens vindt mijn bip het nog steeds nodig om elke ochtend een melding te geven voor een "event reminder" die pas voor morgen ingesteld staat.
Tevens vindt mijn bip het nog steeds nodig om elke ochtend een melding te geven voor een "event reminder" die pas voor morgen ingesteld staat.

Ik merk niet echt hogere drain, als ik heel eerlijk ben. Welke Watchface heb je geïnstalleerd en op welke manier? En die batterij drain, in welk tijdbestek is dat?Highfive95 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:22:
Ik heb de afgelopen week wat getest met custom watch faces, maar het valt mij op dat deze een grotere battery drain hebben dan de standaard watch faces. Met custom watch face is het zo'n 7-8%.
Komt dat niet doordat je events gewoon een reminder krijgen van 24 uur van te voren?Tevens vindt mijn bip het nog steeds nodig om elke ochtend een melding te geven voor een "event reminder" die pas voor morgen ingesteld staat.
Volgens mij zit de firmware die correspondeert met de app versie IN de apk van de Mi Fit app (ook de firmware van andere apparaten).rens-br schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:51:
[...]
Dit begrijp ik niet helemaal. Mijn Mi Fit versie is versie 3.3.1, terwijl de Bip versie: v0.1.1.14 heeft. Volgens mij staat de Fit versie los van de firmware versie.
Je installeert namelijk een nieuwe versie van de Mi Fit app, en vervolgens wordt er een update van de firmware van de Bip gepushed vanaf de telefoon bij het verbinden.
Dat is een bekend nadeel/probleem. Het gebeurt overigens niet bij alle custom watchfaces.Highfive95 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:22:
Ik heb de afgelopen week wat getest met custom watch faces, maar het valt mij op dat deze een grotere battery drain hebben dan de standaard watch faces. Met custom watch face is het zo'n 7-8%. Bij standaard watch face zo'n 3-4%. Op zich niet heel erg, maar wel opvallend.
[...]
Testen dus.
[ Voor 29% gewijzigd door guapper op 28-03-2018 13:43 ]
https://amazfitwatchfaces.com/bip/view/?id=4883
Battery drain is op tijdsbestek van 24 uur. Afgelopen dagen standaard 7-8%. Gisteren standaard watch face geïnstalleerd en deze verbruikt maar 3%.
Neem aan dat je dan gewoon op de dag zelf op dat tijdstip een reminder moet krijgen. En niet dagelijks want dat kun je ook gewoon instellen.
Installeer ze via Mi Fit app nadat deze heb gedownload op amazfitwatchface.com. Had deze geinstalleerd.rens-br schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:34:
Ik merk niet echt hogere drain, als ik heel eerlijk ben. Welke Watchface heb je geïnstalleerd en op welke manier? En die batterij drain, in welk tijdbestek is dat?

Battery drain is op tijdsbestek van 24 uur. Afgelopen dagen standaard 7-8%. Gisteren standaard watch face geïnstalleerd en deze verbruikt maar 3%.
Reminder heb ik er afgelopen zondag in gezet. Nu krijg ik de afgelopen dagen iedere ochtend op tijdstip van reminder een berichtje. Echter in de Mi Fit app staat deze pas op morgen, met herinnering "Once".rens-br schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:34:
Komt dat niet doordat je events gewoon een reminder krijgen van 24 uur van te voren?
Neem aan dat je dan gewoon op de dag zelf op dat tijdstip een reminder moet krijgen. En niet dagelijks want dat kun je ook gewoon instellen.
Als dat zo zou zijn zou dat wel apart / vreemd zijn. Ik kan mij namelijk van de Mi Band niet herinneren dat Mi Fit telkens heeft geüpdatet wanneer ik een update voor mijn Mi Band kreeg.guapper schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:41:
Volgens mij zit de firmware die correspondeert met de app versie IN de apk van de Mi Fit app (ook de firmware van andere apparaten).
Je installeert namelijk een nieuwe versie van de Mi Fit app, en vervolgens wordt er een update van de firmware van de Bip gepushed vanaf de telefoon bij het verbinden.
7-8% is inderdaad vrij veel. Weet je zeker dat het toestel niet langer / vaker gebruikt is o.i.d. Vooral de trilfunctie (en GPS) verbruiken veel energie.Highfive95 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:46:
Nee, dat lijkt mij inderdaad ook niet de bedoeling. Een reminder gewoon op de dag / tijdstip zelf lijkt mij wel zoals het hoort.Reminder heb ik er afgelopen zondag in gezet. Nu krijg ik de afgelopen dagen iedere ochtend op tijdstip van reminder een berichtje. Echter in de Mi Fit app staat deze pas op morgen, met herinnering "Once".
Ik Ken de mi band niet (geen ervaring mee bedoel ik) , maar hoe kreeg je daar firmware updates op? Dat zal toch ook via de telefoon lopen neem ik aan?rens-br schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:09:
[...]
Als dat zo zou zijn zou dat wel apart / vreemd zijn. Ik kan mij namelijk van de Mi Band niet herinneren dat Mi Fit telkens heeft geüpdatet wanneer ik een update voor mijn Mi Band kreeg.
[...]
Verwijderd
Ik heb een Xiaomi (mi max 2).dasystemcheck schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:51:
[...]
Heb je toevallig een Huawei of Honor?
Dan zijn er meer plekjes waarbij je de Mi-Fit app moet excluden van optimalisatie. In Android 8 is dat iets behapbaarder geworden gelukkig.
Opvallend; bij die 2 merken heb ik (long time user Huawei/Honor) gemerkt dat apps die langere tijd niet geopend zijn en opeens dergelijke stroombesparingbugs vertonen (ook Telegram, Signal, Weather apps, zelfs met widgets bijvoorbeeld) weer 'normaal' gaan functioneren als je ze een paar dagen 2 à 3x per dag zelf start. Daarna lijkt deze 'tweak' van Huawei/Honor te snappen dat de app toch echt op de achtergrond moet blijven draaien, zoals je ook 'opgedragen' hebt in de settings.
Op zich is het een vreemd verschijnsel, omdat het weer tot afgelopen week automatisch werd bijgewerkt en van de ene op de andere dag niet meer.
De Mi Band 2 werkt exact hetzelfde als de Bip. Zelfde app, zelfde update manier. (App openen en er start uit het niets een update)guapper schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:14:
Ik Ken de mi band niet (geen ervaring mee bedoel ik) , maar hoe kreeg je daar firmware updates op? Dat zal toch ook via de telefoon lopen neem ik aan?
De Mi Band 2 heb ik bijna een jaar omgehad, vandaar dat ik daar wat langer ervaning mee heb en kan vergelijken.
Check anders de versie lijst op GitHub:rens-br schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:09:
[...]
De Mi Band 2 werkt exact hetzelfde als de Bip. Zelfde app, zelfde update manier. (App openen en er start uit het niets een update)
De Mi Band 2 heb ik bijna een jaar omgehad, vandaar dat ik daar wat langer ervaning mee heb en kan vergelijken.
https://github.com/Freeyo...azfit-Bip-Firmware-Update
Het viel me op dat wanneer je een nieuwe versie van Mi Fit installeer, de Bip meteen na het starten/koppelen van de app aan de Bip een nieuwe firmware gepushed krijgt vanuit de Mi Fit app.
Ik na een update vannacht de"bekende" Spaanse melding op mijn Bip. De telefoon app werkt alsof er niets aan de hand is.
Verder niemand dit probleem na de update??
Bedankt voor het lijstje, ik zie inderdaad dat elke firmware versie ook een nieuwe app versie heeft.guapper schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 22:33:
Check anders de versie lijst op GitHub:
https://github.com/Freeyo...azfit-Bip-Firmware-Update
Dat was mij dus nog niet opgevallen, zowel bij de Mi Band niet als de Bip. Maar ik ga er eens op letten..Het viel me op dat wanneer je een nieuwe versie van Mi Fit installeer, de Bip meteen na het starten/koppelen van de app aan de Bip een nieuwe firmware gepushed krijgt vanuit de Mi Fit app.
Hier werkt de nieuwe firmware versie prima. Heb je dezelfde app en firmware versie als ik?CoachKoos schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:41:
[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 29-03-2018 08:52 ]
Update: na het openen van de officiële Mi app wordt het horloge ook geüpdate. Probleem opgelost!CoachKoos schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:41:
Ik na een update vannacht de"bekende" Spaanse melding op mijn Bip. De telefoon app werkt alsof er niets aan de hand is.
@rens-br: dat zeg ik.CoachKoos schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:52:
[...]
Update: na het openen van de officiële Mi app wordt het horloge ook geüpdate. Probleem opgelost!
Idem, hoewel je zou verwachten dat omdat het 't zelfde merk is, 't geen probleem zou mogen zijn.Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:21:
[...]
Ik heb een Xiaomi (mi max 2).
Op zich is het een vreemd verschijnsel, omdat het weer tot afgelopen week automatisch werd bijgewerkt en van de ene op de andere dag niet meer.
Ter vergelijk: ik heb m'n Honor 9 i.c.m. een Honor Band 3 gekocht; die leveren nóóit problemen, maar Wear OS slaapt (bij gebruik van m'n Asus Zenwatch 2 en Ticwatch E) soms stiekum toch, wat ik merk aan de functionaliteit van IFTTT / Telegram / Waze berichtgeving en zelfs FB Messenger.
Verwijderd
Ik vrees dat het een kwestie is van wachten tot er een update komt die het probleem verhelpt, maar er zijn maar weinig mensen die dit als een probleem ervaren. Ik ga er dan ook maar vanuit dat het niet wordt opgelost.dasystemcheck schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:25:
[...]
Idem, hoewel je zou verwachten dat omdat het 't zelfde merk is, 't geen probleem zou mogen zijn.
Ter vergelijk: ik heb m'n Honor 9 i.c.m. een Honor Band 3 gekocht; die leveren nóóit problemen, maar Wear OS slaapt (bij gebruik van m'n Asus Zenwatch 2 en Ticwatch E) soms stiekum toch, wat ik merk aan de functionaliteit van IFTTT / Telegram / Waze berichtgeving en zelfs FB Messenger.
Mijn Fitbit Bip vandaag ontvangen!
Pairen, syncen en updaten ging nagenoeg van zelf.
Ander bandje er aan, want dat originele bandje voelt ranzig, en dit weekend eens vergelijken met de Gear S3 aan de andere arm.
Edit: ik zet de vergelijking Bip en Gear S3 hieronder.
Pairen, syncen en updaten ging nagenoeg van zelf.
Ander bandje er aan, want dat originele bandje voelt ranzig, en dit weekend eens vergelijken met de Gear S3 aan de andere arm.
Edit: ik zet de vergelijking Bip en Gear S3 hieronder.
[ Voor 13% gewijzigd door i2Paq op 31-03-2018 12:39 ]
Gisteravond de Gear S3 aan mijn linkerarm en de Bip aan mijn rechterarm gedaan en tot zojuist gedragen.
Slaap
Gear S3:
Duur: 7u46
Diep: 5u50
Licht: 1u40
Wakker: 16min.
Bip:
Duur: 7u40
Diep: 2u42
Licht: 4u58
Wakker: 10min.
Stappen.
Gear S3
Stappen: 2257
Afstand: 1.6Km
Calorieën: 83
Bip
Stappen: 2422
Calorieën: 54
Hartslag
Gear S3
9.00u: 67bmp
11.30: 79bpm
12.00: 76bpm
Bip
9.00: 81bpm
11.30: 98bpm
12.00: 54bpm
Slaap
Gear S3:
Bip:
Stappen.
Gear S3
Bip
Hartslag
Gear S3
Bip
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met het verschil tussen de 2 -betaalde- 3rd pary apps Tools & Amazfit en Notify & Fitness.
Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar Notify & Fitness, ondanks de wat spartaanse interface.
Wat mij opvalt is dat de synchronisatie / connected status niet altijd even lekker werkt, de Workouts worden niet vanuit de orginele app meegenomen, maar daarin tegen zijn de "Smart Alarm (met Vroege Vogel Detectie)" en Tekst "Inkrimpen om zo veel mogelijk tekst te tonen".
Waar ligt jullie voorkeur? En waarom?
Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar Notify & Fitness, ondanks de wat spartaanse interface.
Wat mij opvalt is dat de synchronisatie / connected status niet altijd even lekker werkt, de Workouts worden niet vanuit de orginele app meegenomen, maar daarin tegen zijn de "Smart Alarm (met Vroege Vogel Detectie)" en Tekst "Inkrimpen om zo veel mogelijk tekst te tonen".
Waar ligt jullie voorkeur? En waarom?
Verwijderd
Ik gebruik inmiddels Alert Bridge i.c.m. de officiële Mi-Fit app en ben afgestapt van de Notify & Fitness app.
Voornaamste reden is dat het reconnecten van de Bip met de app na een tijdje “out of range” te zijn geweest te vaak niet (goed) verliep en ik handmatig weer moest pairen.
Met Alert Bridge verloopt dat allemaal heel soepel.
Voornaamste reden is dat het reconnecten van de Bip met de app na een tijdje “out of range” te zijn geweest te vaak niet (goed) verliep en ik handmatig weer moest pairen.
Met Alert Bridge verloopt dat allemaal heel soepel.
Thanks. 'k Dacht even dat 't aan mij lag, Ben sinds vanmorgen weer Tools & Amazfit verder gaat testen om dezelfde out of range problemen met Notify & Fitness. Wel jammer, want N&F had een addon om de knop ook als shutter/camera te gebruiken.Verwijderd schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:23:
....afgestapt van de Notify & Fitness app.
Als je daar nog een oplossing voor hebt...
Had eerst notify and fitness draaien, maar daarmee kwamen de drukknop commando's vaak niet door. Met de amazfit tools app werkt alles perfect. En je hebt tasker integratie.. Daarmee kan je prima foto shutter doen.dasystemcheck schreef op zondag 1 april 2018 @ 15:52:
[...]
Thanks. 'k Dacht even dat 't aan mij lag, Ben sinds vanmorgen weer Tools & Amazfit verder gaat testen om dezelfde out of range problemen met Notify & Fitness. Wel jammer, want N&F had een addon om de knop ook als shutter/camera te gebruiken.
Als je daar nog een oplossing voor hebt...
Heart rate resultaten liggen wel erg uit elkaar!i2Paq schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 12:47:
Gisteravond de Gear S3 aan mijn linkerarm en de Bip aan mijn rechterarm gedaan en tot zojuist gedragen.
Slaap
Gear S3:
Bip:
Stappen.
Gear S3
Bip
Hartslag
Gear S3
Bip
Ik krijg in de Notify & Fitness app niet de GPS gegevens van een Workout door van de Bip.
Het rare is in de Mi App de GPS gegevens wel staan en ook dat de Bip zelf het kleine kaartje wel toont na afloop van de Workout.
Iemand bekend met dit probleem?
Het rare is in de Mi App de GPS gegevens wel staan en ook dat de Bip zelf het kleine kaartje wel toont na afloop van de Workout.
Iemand bekend met dit probleem?
Ja, dramatisch!MetalG schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:33:
[...]
Heart rate resultaten liggen wel erg uit elkaar!
En ik heb het nu over meerdere dagen gemeten en daarbij ook nog eens van arm gewisseld maar het blijft "slecht".
Ook de slaap-meting loopt ver uit één.
Ik heb de BIP getest met een Apple Watch, tegelijk om 1 arm.
Merk elke keer dat hij spot on is.
Op de Apple Watch zie je zegmaar live je heartrate, en bij de BIP zie je het gemeten over een bepaalde periode.
Ze zaten maximaal 4 BPM uit elkaar.
Ik weet niet hoe jouw gear watch de meetresultaten laat zien, maar wellicht heb je met de BIP een meetresultaat van +/- 10 seconde te pakken, waarbij je met de samsung gear een meetresultaat van een korter tijdsbestek te pakken hebt...
Merk elke keer dat hij spot on is.
Op de Apple Watch zie je zegmaar live je heartrate, en bij de BIP zie je het gemeten over een bepaalde periode.
Ze zaten maximaal 4 BPM uit elkaar.
Ik weet niet hoe jouw gear watch de meetresultaten laat zien, maar wellicht heb je met de BIP een meetresultaat van +/- 10 seconde te pakken, waarbij je met de samsung gear een meetresultaat van een korter tijdsbestek te pakken hebt...
Heb je ingesteld dat hij twee metingen achter elkaar doet en daaruit middelt, of is het maar één meting? Wellicht wordt hij nauwkeuriger als je hem twee metingen laat doen.i2Paq schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:50:
a, dramatisch!
[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 03-04-2018 14:58 ]
Geen idee, ik zal vanavond eens kijken.rens-br schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:56:
[...]
Heb je ingesteld dat hij twee metingen achter elkaar doet en daaruit middelt, of is het maar één meting? Wellicht wordt hij nauwkeuriger als je hem twee metingen laat doen.
Heb je een hint waar dit is in te stellen?

Ik dacht dat dit in de Mi Fit app ingesteld kon worden, maar dat blijkt toch niet zo te zijn. Wellicht dat ik in de war ben met de opties van de Mi Band 2 destijds. Heb ook nog even gekeken in de N&F app, maar ook daar kan ik de optie zo snel niet terugvinden.
Gompie. Da'k daar nog niet aangedacht heb. Tasker weer eens geïnstalleerd en wat lopen sleutelen; 2x button is nu rear camera en 3x button is front camera.Dacuuu schreef op zondag 1 april 2018 @ 19:03:
[...]
...En je hebt tasker integratie.. Daarmee kan je prima foto shutter doen.
Heb je nog een idee om dat voor elkaar te krijgen met screen-off? Discreet setting is handig, maar qua rechten krijg ik 't niet voor elkaar om een foto te maken met screen-off...
Pft ik wordt er wel gek van dat ik alleen een alarm in kan stellen via de app. Eerst de app starten, wachten tot die gestart is, naar profile gaan, wachten op de datasync en **** downlading A-GPS. Pft voor ik het alarm in kan stellen ben alweer vergeten waar het voor is.
Ik kijk er toch niet overheen dat dit direct op het horloge zelf kan?
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Voor zover ik het kan zien, kan het inderdaad niet op het horloge zelf. Op zich heb je het vrij snel geregeld via de app, maar als ik op bed lig heb ik mijn telefoon niet in de buurt en dan zou het handig zijn als je het op het horloge zelf zou kunnen aanpassen.Mattie112 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:00:
Pft ik wordt er wel gek van dat ik alleen een alarm in kan stellen via de app. Eerst de app starten, wachten tot die gestart is, naar profile gaan, wachten op de datasync en **** downlading A-GPS. Pft voor ik het alarm in kan stellen ben alweer vergeten waar het voor is.
Voor zover ik weet kan dat inderdaad niet. Je kan alleen ingestelde alarmen aan / uit zetten.Mattie112 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:00:
Maar stel jij zo vaak vaste alarmen in?
OK, bedankt voor de moeite!rens-br schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:28:
[...]
Ik dacht dat dit in de Mi Fit app ingesteld kon worden, maar dat blijkt toch niet zo te zijn. Wellicht dat ik in de war ben met de opties van de Mi Band 2 destijds. Heb ook nog even gekeken in de N&F app, maar ook daar kan ik de optie zo snel niet terugvinden.
Ik kan mij het voor de Band2 iig. niet herinneren.
Heb helaas die band ook niet meer dus kan het niet meer checken.
Nee vaste alarmen niet maar als ik even wat moet onthouden ofzo dan zet ik graag het alarm op mn horloge. En juist voor dat soort alarmen vind ik het flink omslachtigrens-br schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:34:
[...]
Voor zover ik weet kan dat inderdaad niet. Je kan alleen ingestelde alarmen aan / uit zetten.
Maar stel jij zo vaak vaste alarmen in?
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Op die manier, ik begrijp het. Ze hadden inderdaad best een optie mogen maken om het alarm in te stellen.Mattie112 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:19:
Nee vaste alarmen niet maar als ik even wat moet onthouden ofzo dan zet ik graag het alarm op mn horloge. En juist voor dat soort alarmen vind ik het flink omslachtig
Google Now is daar bij uitstek geschikt voor.Mattie112 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:19:
[...]
Nee vaste alarmen niet maar als ik even wat moet onthouden ofzo dan zet ik graag het alarm op mn horloge. En juist voor dat soort alarmen vind ik het flink omslachtig
http://ok-google.io/
Kan die alarmen instellen op de Bip dan?guapper schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:10:
Google Now is daar bij uitstek geschikt voor.
http://ok-google.io/
Nee, maar je telefoon er bij pakken en vertellen dat die een reminder of alarm moet instellen is nog sneller/handiger. Werkt ook perfect tijdens het rijden.
Wellicht handig, maar de Bip gaat daarmee niet af, dus is het in dit geval niet echt een oplossing.guapper schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:36:
Nee, maar je telefoon er bij pakken en vertellen dat die een reminder of alarm moet instellen is nog sneller/handiger. Werkt ook perfect tijdens het rijden.
Ik kan me daar niet helemaal in vinden. Ik heb sinds kort een Bip en heb hem na een week gebruik maar eens helemaal opgeladen. Horloge lag boven aan de lader, ik zat een verdieping lager op de bank met een betonnen vloer er tussen. De app bleef bij de melding "Watch is connected" wat ik op dat moment niet zo geloofde. Totdat ik een tijdje later een notificatie kreeg dat de Bip klaar was met ladenCoachKoos schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 14:23:
[...]
Het bereik van de bluetooth is wel minder op de Bip. Als ik naar het toilet ga nachts (5 meter verder in een huis met houten muren) dan is de verbinding al verbroken. Geen ramp, maar ik had het bij mijn Pebble aanstaan omdat het soms wel een goede reminder was dat je horloge nog ergens lag waar jij niet was![]()
[...]
Of wordt het Bluetooth signaal soms flink opgevoerd als ie aan de lader ligt?
Ik kan mij daar ook helemaal niet in vinden, ik vind het bereik zelfs haast te veel. Wanneer mijn telefoon in de lader ligt, blijft mijn Bip ermee verbonden in bijna mijn hele appartement (83m2).MadMarky schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:27:
Ik kan me daar niet helemaal in vinden.
Ik heb Smart Unlock aanstaan, dus van mij mag het bereik wel een beetje minder zelfs.
Idem hier, ruimschoots voldoende bereik in een straal van zekers 20m2, ongeacht dubbele muren.rens-br schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:30:
[...]
Ik kan mij daar ook helemaal niet in vinden, ik vind het bereik zelfs haast te veel.
Ik heb Smart Unlock aanstaan, dus van mij mag het bereik wel een beetje minder zelfs.
Hoi,
Ik merkt op dat de gemeten afstand op de Bip toch wel wat afwijkt van andere trackers.
Elke keer als ik in groep loop hebben de anderen (met voornamelijk Fitbit) op 9km 0,6 km minder op te teller staan dan de Bip. Dit is toch al een aanzienlijk verschil
Nog iemand die dit opmerkt ?
Ik merkt op dat de gemeten afstand op de Bip toch wel wat afwijkt van andere trackers.
Elke keer als ik in groep loop hebben de anderen (met voornamelijk Fitbit) op 9km 0,6 km minder op te teller staan dan de Bip. Dit is toch al een aanzienlijk verschil
Ik heb geen goed vergelijk met andere watches. Echter met het rondje wat ik regelmatig loop (5-7 km) kan ik gemakkelijk controleren op de map waar ik heb gelopen (hebben Fitbits ook GPS?). Wat ik namelijk merk is dat m'n horloge in het normale scherm (dus buiten de activiteit) een andere afstand aangeeft dan wanneer ik de activiteit heb gestart, als voorbeeld:StinkyPanda schreef op donderdag 5 april 2018 @ 21:33:
Hoi,
Ik ga 's ochtends hardlopen met nog maar 500 meter op de teller voordat ik begin. Als ik dan m'n rondje heb gelopen, geeft m'n activiteit aan dat ik tijdens de activiteit 6 km heb gelopen. Echter als ik dan kijk naar mijn verloop van de dag (gewoon status scherm zegmaar) dan komt het vaak voor dat ik dan bijvoorbeeld nog maar 5 km heb gelopen. Deze afstanden komen vaak niet overeen. Dit viel me op bij de eerste paar keer gebruik, dus nu let ik er niet zo meer op, maar volgens mij was dit het geval. Wellicht dat je dit bij jezelf kunt checken. Dan kun je de 'status' informatie vergelijken met de fitbits om te kijken of het dan wel klopt.
De afstand die berekend wordt aan de hand van de stappen is dus een stuk minder nauwkeurig dan de afstand via GPS, natuurlijk ook niet heel vreemd, maar het is wel een vrij forse afwijking.Qon schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:12:
Echter als ik dan kijk naar mijn verloop van de dag (gewoon status scherm zegmaar) dan komt het vaak voor dat ik dan bijvoorbeeld nog maar 5 km heb gelopen. Deze afstanden komen vaak niet overeen.
Ja wellicht dat die fitbits waar @StinkyPanda het over heeft dus ook zonder GPS zijn, dat zou het wellicht verklaren. Ik heb namelijk geen reden om te denken dat de afstand niet klopt bij mij, omdat ik die dus exact op de map kan nalopen.rens-br schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:50:
[...]
De afstand die berekend wordt aan de hand van de stappen is dus een stuk minder nauwkeurig dan de afstand via GPS, natuurlijk ook niet heel vreemd, maar het is wel een vrij forse afwijking.
Weet iemand wat nu precies de verschillen zijn tussen de sleep tracking en de automatic heart rate detection stand van de Bip?
Het valt me iig op dat bij sleep tracking de hartslag ook gemeten wordt, maar dat de Bip ermee stopt wanneer je opstaat. Maar wordt bij automatic heart rate detection 's nachts ook sleep tracking gedaan, of moet je dat steeds wisselen?
Het valt me iig op dat bij sleep tracking de hartslag ook gemeten wordt, maar dat de Bip ermee stopt wanneer je opstaat. Maar wordt bij automatic heart rate detection 's nachts ook sleep tracking gedaan, of moet je dat steeds wisselen?
Beide aanzetten en verder niet naar omkijkenMadMarky schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:10:
Weet iemand wat nu precies de verschillen zijn tussen de sleep tracking en de automatic heart rate detection stand van de Bip?
@MadMarky @dasystemcheckdasystemcheck schreef op donderdag 5 april 2018 @ 21:25:
[...]
Idem hier, ruimschoots voldoende bereik in een straal van zekers 20m2, ongeacht dubbele muren.
Als jullie het beiden hebben, dan is de Bluetooth op mijn Bip blijkbaar een stuk minder (goed)...
Ligt niet aan mijn telefoon, want met de Pebble nooit problemen.
Weet alleen niet of het de moeite is m daarvoor terug te sturen naar Gearbest
Bedankt voor je tip maar ihet is een keuzemenu met drie opties
je hebt de twee bovengenoemde of geheel uitgeschakeld, je kunt niet beide kiezen.
Ah, ik meen ergens gelezen te hebben (en dus ook zo ingesteld) "automatic heart rate detection".MadMarky schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:36:
[...]
Bedankt voor je tip maar ihet is een keuzemenu met drie opties
je hebt de twee bovengenoemde of geheel uitgeschakeld, je kunt niet beide kiezen.
[ Voor 5% gewijzigd door i2Paq op 06-04-2018 14:56 ]
Absoluut de moeite waard. Gearbest kan heel lastig doen, je niet bijvoorbeeld foto's maken of filmpje maken van de situatie. Dan een paar keer heen en weer reageren. Vooral blijven melden en reageren. Als je via Paypal betaald hebt, kun je de communicatie gebruiken als bewijs om in uiterste nood via Paypal zelfs je geld terug te krijgen.CoachKoos schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:36:
[...]
@MadMarky @dasystemcheck
de moeite is m daarvoor terug te sturen naar Gearbest
Ik heb dat met een tablet 'doorstaan' waarvan de Wi-Fi haperde. (Ander verhaal)
Deze week een paar keer naar werk gefietst en de hartslagmeter getest. Nooit gedacht dat mijn hartslag zo rustig en constant zou zijn tijdens het fietsen. Netjes tussen de 70 en 90, lijkt afhankelijk te zijn van de versnelling die ik heb staan. Pas wanneer ik stop gaat de hartslag omhoog...
Toen viel ineens het kwartje en met een druk op de knop van de fietscomputer kwam de bevestiging: de Bip laat mijn cadans zien in plaats van de hartslag. Duh..
Hebben jullie soortgelijke ervaring met hardlopen?
Toen viel ineens het kwartje en met een druk op de knop van de fietscomputer kwam de bevestiging: de Bip laat mijn cadans zien in plaats van de hartslag. Duh..
Hebben jullie soortgelijke ervaring met hardlopen?
'k Had op een ander forum e.e.a. gelezen over verschillen tussen linker/rechterpols dragers.rens-br schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:50:
[...]
De afstand die berekend wordt aan de hand van de stappen is dus een stuk minder nauwkeurig dan de afstand via GPS, natuurlijk ook niet heel vreemd, maar het is wel een vrij forse afwijking.
Vandaag getest (In Mi Fit netjes de 'dragende hand' aangepast in de instellingen) en inderdaad; ik ben rechts en heb 'm normaal aan m'n linkerpols. De afstand tijdens een hardloopsessie (met wat heen-en-weer lopen en sportoefeningen) is normaal gesproken ~5,5 - 6 km (Bip om linkerpols). Vandaag getest aan de rechterpols en ik kwam uit op 6,5 km.
Ik ben er nog niet helemaal over uit waar de oorzaak ligt, aangezien een mede-hardloper (die een fitnesstracker zonder GPS heeft) óók ronde 5,5 km zat.
Als ik weer een -nagenoeg- identieke sportochtend heb, ga ik vergelijken, want het verschil van een fitnesstracker zònder GPS en de Amazfit Bip linksdragend of rechtsdragend is wel groot.
Dezelfde meting controleren met afstandmeten.nl geeft overigens aan dat het toch echt 5,5 km moet zijn (de Bip laat overigens een behoorlijk kronkelige route zien; Misschien dat ik als ik dat exact zou meten daadwerkelijk op 6,5 km uitkom

Meer mensen met soortgelijke ervaring?
Zojuist de v.0.1.1.14 erop gezet, krijg de indruk dat de soms dubbele & herhalende notificaties nu verholpen zijn? Wel netjes, 2 maanden na uitbreng.
Ik heb het, meen ik, wel ergens gezien maar kan het niet meer vinden; hoe kan ik het weergeven van berichten op het scherm langer zetten?
Ik ben even aan 't uitzoeken welk horloge ik wil gebruiken als vervanger voor mn Pebble Steel (deze valt namelijk uit). Mn eisen lijstje is gelukkig niet zo groot dus ik zat loeren op de Bip, maar ik las in de review dat er qua notificaties wat rariteiten inzitten.
Mn must-haves:
- Tijd weergeven (duh)
- Trillen als ik gebeld wordt met in 't beeld 'wie' er belt
- Notificaties kunnen uitlezen (ie. whatsapp berichten kunnen lezen)
- Runkeeper stats kunnen weergeven
- Makkelijk een timer/countdown kunnen aanzetten
- Paar dagen batterijduur
- Enigszins beeld waar mn data heengaat... Dus dat niet alles richting China gestuurd wordt.
Mn nice-to-haves:
- Spotify bedienen
- Accurate(!) hartslagmeter
- > 1wk batterijduur
Hele GPS boeit me niet heel erg.
In hoeverre valt de Bip in te stellen op iOS, ik zie een hoop Android tools waarmee je zou kunnen aangeven wat je wel en niet wilt zien, maar is er ook zoiets voor iOS? En in hoeverre zijn de notificaties in te stellen zodat ik niet alleen maar:

te zien krijg maar echt de inhoud kan lezen (en 't hele bericht en niet de eerste x-karakters als 't even kan).
Mn must-haves:
- Tijd weergeven (duh)
- Trillen als ik gebeld wordt met in 't beeld 'wie' er belt
- Notificaties kunnen uitlezen (ie. whatsapp berichten kunnen lezen)
- Makkelijk een timer/countdown kunnen aanzetten
- Paar dagen batterijduur
- Enigszins beeld waar mn data heengaat... Dus dat niet alles richting China gestuurd wordt.
Mn nice-to-haves:
- Spotify bedienen
- Accurate(!) hartslagmeter
- > 1wk batterijduur
Hele GPS boeit me niet heel erg.
In hoeverre valt de Bip in te stellen op iOS, ik zie een hoop Android tools waarmee je zou kunnen aangeven wat je wel en niet wilt zien, maar is er ook zoiets voor iOS? En in hoeverre zijn de notificaties in te stellen zodat ik niet alleen maar:

te zien krijg maar echt de inhoud kan lezen (en 't hele bericht en niet de eerste x-karakters als 't even kan).
Tja, die inhoud is soms wel een probleem. Emoticons worden niet echt goed weergegeven, maar daar lust Garmin ook wat van.FailFr8er schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:59:
[afbeelding]
Maar berichten zonder emoticons zijn prima te lezen.
Verder zijn mij geen tools bekend voor iOS.
Voor zover ik weet kan dat niet.i2Paq schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:28:
Ik heb het, meen ik, wel ergens gezien maar kan het niet meer vinden; hoe kan ik het weergeven van berichten op het scherm langer zetten?
Op iOS zijn er geen andere tools verkrijgbaar en zul je het dus moeten doen met de standaard Mi Fit app. Wat betreft de notificaties, ik geloof dat er een firmware update is uitgebracht waardoor notificaties voortaan beter worden weergegeven. Maar daar kan iemand die de standaard app nog gebruikt wellicht meer over vertellen. Doordat je alleen de standaard app kan gebruiken, kunnen de volgende dingen dus niet:FailFr8er schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:59:
In hoeverre valt de Bip in te stellen op iOS, ik zie een hoop Android tools waarmee je zou kunnen aangeven wat je wel en niet wilt zien, maar is er ook zoiets voor iOS?
De batterijduur is tussen de 20 en de 30 dagen, afhankelijk van het gebruik. Vooral GPS en de trilfunctie gebruikt relatief veel accu.Ik ben even aan 't uitzoeken welk horloge ik wil gebruiken als vervanger voor mn Pebble Steel (deze valt namelijk uit). Mn eisen lijstje is gelukkig niet zo groot dus ik zat loeren op de Bip, maar ik las in de review dat er qua notificaties wat rariteiten inzitten.
Mn must-haves:
Mn nice-to-haves:
- Spotify bedienen
Ehh... ik heb V0.1.1.17, da's overigens na omzetten van Chinees -> Engelse firmware via de N&F app.DIKKEHENK schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:53:
Zojuist de v.0.1.1.14 erop gezet, krijg de indruk dat de soms dubbele & herhalende notificaties nu verholpen zijn? Wel netjes, 2 maanden na uitbreng.
Loop ik voor, of heb ik een 'foute' firmware?

Ik las ook ergens dat je met de Amazfit Tool app ook met "gestures" de muziekplayer kan besturen? Dus meer dan alleen de knop van Bip gebruiken.Dacuuu schreef op zondag 1 april 2018 @ 19:03:
[...]
Had eerst notify and fitness draaien, maar daarmee kwamen de drukknop commando's vaak niet door. Met de amazfit tools app werkt alles perfect. En je hebt tasker integratie.. Daarmee kan je prima foto shutter doen.
Klopt dat?
Dat zou wel heel mooi / netjes zijn. Welke app doel je precies op? Tools & Amazfit of Notify & Fitness?CoachKoos schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:55:
Ik las ook ergens dat je met de Amazfit Tool app ook met "gestures" de muziekplayer kan besturen? Dus meer dan alleen de knop van Bip gebruiken.
Die laatste gebruik ik en daar kan ik zo'n optie in ieder geval niet terug vinden.
Ik bedoel de eerste:rens-br schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:28:
[...]
Dat zou wel heel mooi / netjes zijn. Welke app doel je precies op? Tools & Amazfit of Notify & Fitness?
Die laatste gebruik ik en daar kan ik zo'n optie in ieder geval niet terug vinden.
Tools & Amazfit of
Dit staat er bij WAT IS ER NIEUW:
• Button Control & Sensor Control (assign actions to button presses, control media with movements of your hand)
Volgens mij betekend dat je via het draaien van je pols dingen kan toewijzen, maar goed. Helaas heb ik die app niet en vind 3,30 net wat te veel om het even te checken. Maar er zijn volgens mij wel een hoop andere die die app gebruiken.CoachKoos schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:23:
Dit staat er bij WAT IS ER NIEUW:
• Button Control & Sensor Control (assign actions to button presses, control media with movements of your hand)
OFFTOPIC:
Loopt leuk op, als je nèt die kleine bedragen wilt besparen.
Als je wat Play Store te goed wilt opbouwen door Google te vertellen wat ze toch al van je weten: Rewardsrens-br schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:26:
[...]
... vind 3,30 net wat te veel om het even te checken.
Dit is inderdaad een goede manier om wat extra's op te bouwen en het kan zeker het bedrag opleveren om deze app te kopen.
Eigenlijk maar je dan gratis je Amazfit Bip beter, wat natuurlijk altijd positief is.
Eigenlijk maar je dan gratis je Amazfit Bip beter, wat natuurlijk altijd positief is.
dasystemcheck schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:52:
OFFTOPIC:
[...]
Als je wat Play Store te goed wilt opbouwen door Google te vertellen wat ze toch al van je weten: Rewards
https://techrvw.com/
Sinds kort ook in het bezit van een Amazit bip. Gebruik hem nu icm Notify & Fitness App op Android en Alert Bridge en ben zeer content.
Hoofddoel voor mij is leesbare notificaties (wie stuurde de whatsapp / SMS waardoor m'n telefoon trilt) of wie belt er zodat ik die kan wegdrukken zonder mijn telefoon uit de broekzak te halen.
Dat werkt echt super. daarnaast ziet hij er leuk uit en zit fijn.
Slaap monitoring en stappen tellen heb ik nog m'n vraagtekens bij maar na 1 nachtje is dat lastig te zeggen.
Hoofddoel voor mij is leesbare notificaties (wie stuurde de whatsapp / SMS waardoor m'n telefoon trilt) of wie belt er zodat ik die kan wegdrukken zonder mijn telefoon uit de broekzak te halen.
Slaap monitoring en stappen tellen heb ik nog m'n vraagtekens bij maar na 1 nachtje is dat lastig te zeggen.
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
dasystemcheck schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:52:
Als je wat Play Store te goed wilt opbouwen door Google te vertellen wat ze toch al van je weten: Rewards
offtopic:
Die app gebruik ik al een hele tijd. Maar ik deel mijn locatie niet met Google en dan komen er toch een heel stuk minder rewards.;)
Die app gebruik ik al een hele tijd. Maar ik deel mijn locatie niet met Google en dan komen er toch een heel stuk minder rewards.;)
Ik zelf vond de stappen en slaap redelijk accuraat. Wel als tip zou ik je meegeven om je hartslag te laten monitoren, hierdoor wordt de data accurater.
soepah schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:16:
Sinds kort ook in het bezit van een Amazit bip. Gebruik hem nu icm Notify & Fitness App op Android en Alert Bridge en ben zeer content.
Verwijderd
Vanavond bezig geweest met het editten van een watchface.
Misschien dat je hem al tegengekomen bent op amazfitwatchfaces, maar deze is met nederlandse weekdagen.

Voor degenen die het leuk vinden is de .bin file hier te downloaden: https://ufile.io/eqty7
Misschien dat je hem al tegengekomen bent op amazfitwatchfaces, maar deze is met nederlandse weekdagen.

Voor degenen die het leuk vinden is de .bin file hier te downloaden: https://ufile.io/eqty7
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2018 21:57 ]
Als ik mijn Watch nog had, had ik deze genomen.
Duidelijk, Nederlands en simpel. Erg mooi.
Duidelijk, Nederlands en simpel. Erg mooi.
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:56:
Vanavond bezig geweest met het editten van een watchface.
[afbeelding] [afbeelding]
Ben zelf een tijdje aan het freubelen geweest met een watchface: https://amazfitwatchfaces.com/bip/view/?id=5317
Ook simpel, Nederlands en heeft wat mij betreft alle benodigde informatie beschikbaar.
Zelf gebruik ik deze https://amazfitwatchfaces.com/bip/view/?id=5316 omdat ik het prettig vind om m'n hartslag en bluetooth en batterijstatus altijd wil zien. Oh, en een hekel heb aan altijd kleurtjes op m'n scherm
Ook simpel, Nederlands en heeft wat mij betreft alle benodigde informatie beschikbaar.
Zelf gebruik ik deze https://amazfitwatchfaces.com/bip/view/?id=5316 omdat ik het prettig vind om m'n hartslag en bluetooth en batterijstatus altijd wil zien. Oh, en een hekel heb aan altijd kleurtjes op m'n scherm
Vraagje, merk dat soms mijn gps data niet gesynchroniseerd wordt naar de app toe, hebben daar meer last van?
En de datum die in de app staat is elke keer 1 dag verder dan het in werkelijk is.
(Gaat om de MI app).
En de datum die in de app staat is elke keer 1 dag verder dan het in werkelijk is.
(Gaat om de MI app).
[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 13-04-2018 18:24 ]
iemand hier al een oplossing voor het volgende (voor mij iig vervelend):
Is het mogelijk om via Alert Bridge of een andere app onderscheid te maken tussen 'gewone' whatsapp berichten en groeps app berichten?
zelf op mijn telefoon had ik altijd alle groeps-apps gedempt staan zodat mijn telefoon niet trilt / geluid maakt maar alleen een notificatie bovenaan weergeeft. De apps geven mij geen onderscheid hierin en de watch trilt bij elke binnenkomende app.
Is het mogelijk om via Alert Bridge of een andere app onderscheid te maken tussen 'gewone' whatsapp berichten en groeps app berichten?
zelf op mijn telefoon had ik altijd alle groeps-apps gedempt staan zodat mijn telefoon niet trilt / geluid maakt maar alleen een notificatie bovenaan weergeeft. De apps geven mij geen onderscheid hierin en de watch trilt bij elke binnenkomende app.
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
Bij de N&F app kan je groepswhatsapp's uitschakelen, al is dat momenteel in de testfase en dat werkt niet altijd even vlekkeloos: Groepen komen niet door, maar wanneer iemand anders je een Whatsapp stuurt gaat de Bip wel af, maar dan met de tekst uit het groepsgesprek. Dit gebeurd niet altijd.soepah schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:28:
Daarnaast kan je bepaalde contactpersonen / groepen negeren. (Kwestie van de groepsnaam toevoegen aan de filter. Zie ook: productreview: Xiaomi Huami Amazfit Bip Zwart (Zwart) review door rens-br. Dit is een stuk meer werk, maar werkt wel prima.
[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 13-04-2018 17:08 ]
Ik heb wat vreemds.. ik heb mijn bip vanmiddag ontvangen en vanaf 12u tot nu toe heeft mij maar 12 stappen geregistreerd.
Ik begrijp er helemaal niks van..
K gebruik hem nu, bedankt!marti28 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:45:
Ben zelf een tijdje aan het freubelen geweest met een watchface: https://amazfitwatchfaces.com/bip/view/?id=5317
Cool! Mocht je wensen hebben, laat het dan zeker weten. Een nieuwe versie is zo gemaakt. En voel je vooral vrij hem zelf aan te passen en te publiceren op de site
Dat is inderdaad erg vreemd. Gebruik je nog een andere dienst om je activiteit te meten? (Google Fit, Apple Health bijvoorbeeld)? Hebben die wel stappen gemeten?Janet_ schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 19:06:
Ik heb wat vreemds.. ik heb mijn bip vanmiddag ontvangen en vanaf 12u tot nu toe heeft mij maar 12 stappen geregistreerd.
Nee eigenlijk niet, ik was de hele dag thuis en heb ook niet echt veel met mn telefoon gedaan. Wel veel met mn watch om door het huis gelopen. En uiteindelijk heeft het 44 stappen gemeten over ongeveer 12 uur.Techrvw schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 22:57:
[...]
Dat is inderdaad erg vreemd. Gebruik je nog een andere dienst om je activiteit te meten? (Google Fit, Apple Health bijvoorbeeld)? Hebben die wel stappen gemeten?
Zijn mijn stappen misschien niet groot genoeg? Ik ben 1.70 met redelijk lange benen dus dat lijkt me sterk.
Heb van het weekend voor het eerst de Bip gebruikt tijdens het mountainbiken. Na het starten van de activiteit krijg je het verzoek om de watch wat strakker om te doen zodat de hartslagmeter optimaal werkt, maar helaas laat ie vrijwel altijd alleen maar de cadans zien waarin je fietst. Alleen tijdens pauzes schakelt ie op een gegeven moment over op hartslag. Beetje jammer wel, maar het zal misschien inherent zijn aan het soort hartslagsensor dat gebruikt wordt?
Zit de stappenteller eigenlijk wel in de watch, of enkel in de telefoonapp? Als het ook (of alleen maar) in de telefoon zit zou het verklaren waarom ie niets telt als je je telefoon niet bij je draagt. Ik had laatst ook ineens 340 stappen op mijn watch staan terwijl ik het ding die dag nog niet gedragen had, dus ik denk zelf dat de telefoon hierin wel een rol speelt.Janet_ schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 01:04:
[...]
Nee eigenlijk niet, ik was de hele dag thuis en heb ook niet echt veel met mn telefoon gedaan. Wel veel met mn watch om door het huis gelopen. En uiteindelijk heeft het 44 stappen gemeten over ongeveer 12 uur.
Zijn mijn stappen misschien niet groot genoeg? Ik ben 1.70 met redelijk lange benen dus dat lijkt me sterk.
Heb hier de Amazfit drie weken in gebruik, en vandaag voor 't eerst hartslagmeting getest (tegenover zo'n polar borstband) en die wijkt wel heel flink af.MadMarky schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:55:
Heb van het weekend voor het eerst de BIp gebruikt tijdens het mountianbiken. Na het starten van de activiteit krijg je het verzoek om de watch wat strakker om te doen zodat de hartslagmeter optimaal werkt, maar helaas laat ie vrijwel altijd alleen maar de cadans zien waarin je fietst. Alleen tijdens pauzes schakelt ie op een gegeven moment over op hartslag. Beetje jammer wel, maar het zal misschien inherent zijn aan het soort hartslagsensor dat gebruikt wordt?
[...]
Zit de stappenteller eigenlijk wel in de watch, of enkel in de telefoonapp? Als het ook (of alleen maar) in de telefoon zit zou het verklaren waarom ie niets telt als je je telefoon niet bij je draagt. Ik had laatst ook ineens 340 stappen op mijn watch staan terwijl ik het ding die dag nog niet gedragen had, dus ik denk zelf dat de telefoon hierin wel een rol speelt.
In rust is het rond de 60-70, en gaat omhoog naar 130 bij flinke inspanning (op de Amazfit).
Dan op de fiets bij gemiddelde inspanning (180 watt) meet de polar borstband tegen de 150 bpm, en blijft de Amazfit steken op 90. Daarbij maakt het niet uit hoe de positie op de arm is (dichter bij pols of meer richting elleboog, noch hoe strak het horloge zit).
Wellicht dat een kalibratie ooit zou kunnen helpen, maar voor zover ik weet zit die functionaliteit er niet op.
Voor mij in ieder geval is het aardig om verschillen tussen hartslagen te zien, maar is het een slechte indicatie voor absolute hartslag.
Dat zou verklaren waarom hij bij mij tijdens het sporten ook afwijkt tov. een Polar.MadMarky schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:37:
@Phyc zoals ik al zei meet de Bip je cadans ipv je hartslag zolang je aan het fietsen bent, tenminste dat is mijn conclusie (en die van anderen) als ik data ga vergelijken. Dat maakt hem inderdaad minder geschikt als hartslagmeter voor sommige sporten.
Maar ik zat op een stationaire fiets.. Hoe kan dat ding cadans meten wanneer ik mijn armen niet beweeg?MadMarky schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:37:
@Phyc zoals ik al zei meet de Bip je cadans ipv je hartslag zolang je aan het fietsen bent, tenminste dat is mijn conclusie (en die van anderen) als ik data ga vergelijken. Dat maakt hem inderdaad minder geschikt als hartslagmeter voor sommige sporten.
Precies dat dus, op de sportschool op een fiets....Phyc schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:23:
[...]
Maar ik zat op een stationaire fiets.. Hoe kan dat ding cadans meten wanneer ik mijn armen niet beweeg?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen en winkels: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Levertijd & Prijzen
- Bandjes, cases en screenprotectors: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Accessoires
- Bip S: [Amazfit Bip S] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen en winkels: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Levertijd & Prijzen
- Bandjes, cases en screenprotectors: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Accessoires
- Bip S: [Amazfit Bip S] Ervaringen & Discussie