vice versa en weer terug
Als je wat meer budget hebt, kan je ook eens kijken naar: product: Xiaomi Huami Amazfit Bip. Kost rond de 50 euro. Heeft een groter scherm, GPS, hartslag sensor, betere notificaties en belangrijker voor jou. Je kan standaard een interval instellen. (1 min, 10 min, 30 min)Supermuskusrat schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:25:
Intens jammer, maar helaas. Deze functie is voor mij wel een must, dus dan neem ik weer afscheid van dit (oprecht goed uitziende) bandje.
[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 17-04-2018 09:42 ]
Ik heb gelezen dat dit de "Chinese apple watch" is. nu heb ik een aantal dagen een echte Apple watch mogen gebruiken, en weet ik hoe die werkt, maar, afgezien van de naadloze integratie met iOS, in hoeverre komt de bip qua accuraatheid en functies in de buurt van een Apple watch? (ik weet dat je ze eigenlijk niet mag vergelijken op deze manier.) Als toch een enorm verschil is, denk ik dat ik dan toch wat geld bij elkaar ga leggen voor een Apple watch zodra de nieuwe versie uit is.rens-br schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:41:
[...]
Als je wat meer budget hebt, kan je ook eens kijken naar: product: Xiaomi Huami Amazfit Bip. Kost rond de 50 euro. Heeft een groter scherm, GPS, hartslag sensor, betere notificaties en belangrijker voor jou. Je kan standaard een interval instellen. (1 min, 10 min, 30 min)
Ik ken de Apple watch niet en heb er ook nooit mee gewerkt / in mijn hand gehad, dus het vergelijken zal lastig worden. Waarschijnlijk zullen de basale functies veelal hetzelfde zijn (workouts, notificaties, wekker, e.d.), maar kunnen er op de Apple Watch allerlei apps geïnstalleerd worden, waardoor de integratie met andere apps veel groter is. Op de Bip kan dit niet, dus je zal het moeten doen met de functionaliteit die de Bip out-of-the-box heeft. Maar goed daar is het prijsverschil ook wel naar €50,- vs. €300,-.Supermuskusrat schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:15:
Ik heb gelezen dat dit de "Chinese apple watch" is. nu heb ik een aantal dagen een echte Apple watch mogen gebruiken, en weet ik hoe die werkt, maar, afgezien van de naadloze integratie met iOS, in hoeverre komt de bip qua accuraatheid en functies in de buurt van een Apple watch? (ik weet dat je ze eigenlijk niet mag vergelijken op deze manier.) Als toch een enorm verschil is, denk ik dat ik dan toch wat geld bij elkaar ga leggen voor een Apple watch zodra de nieuwe versie uit is.
Voor de Bip zijn er, net zoals voor de Mi Band, een hoop 3rd party apps te vinden. Maar die zijn er helaas niet voor de Mi Band.
Ik heb je post maar even naar dit topic gezet, aangezien het hier een stuk ontopicer is.
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 17-04-2018 11:26 ]
ik vond het al raar dat ik ineens in een ander topic zat te kijken, want mijn verhaal heeft nu geen samenhang meer..rens-br schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:25:
[...]
Ik heb je post maar even naar dit topic gezet, aangezien het hier een stuk ontopicer is.
anyway, er zijn dus wel 3rd party apps voor iOS, voor de Bip? die ook gewoon hartslag monitoren met interval, en deze ook loggen naar Apple Health? Waterdicht met zwemmen/douchen en ook sleeptracking wat allemaal met apple health werkt? Naadloze integratie met Apple Health, en interval heart rate tracking is voor mij een pre.rens-br schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:25:
[...]
Ik ken de Apple watch niet en heb er ook nooit mee gewerkt / in mijn hand gehad, dus het vergelijken zal lastig worden. Waarschijnlijk zullen de basale functies veelal hetzelfde zijn (workouts, notificaties, wekker, e.d.), maar kunnen er op de Apple Watch allerlei apps geïnstalleerd worden, waardoor de integratie met andere apps veel groter is. Op de Bip kan dit niet, dus je zal het moeten doen met de functionaliteit die de Bip out-of-the-box heeft. Maar goed daar is het prijsverschil ook wel naar €50,- vs. €300,-.
Voor de Bip zijn er, net zoals voor de Mi Band, een hoop 3rd party apps te vinden. Maar die zijn er helaas niet voor de Mi Band.
Nee, volgens mij ook niet. Maar de Mi Fit app heeft voor de Bip een heel stuk meer opties. Hartslag via interval is bijv. een van die extra opties. Je kan mijn review eens bekijken, daar worden eigenlijk alle opties in de app wel besproken:Supermuskusrat schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:37:
er zijn dus wel 3rd party apps voor iOS, voor de Bip?
Volledig waterdicht inderdaad.Waterdicht met zwemmen/douchen
Via de Mi Fit app op Android kan er gekozen worden voor Google Fit, ik ga er dus even vanuit dat je op iOS kan kiezen voor integratie met Apple Health. Maar waarschijnlijk zou je dat nu al kunnen checken, gezien je de Mi Fit app al op jou telefoon hebt staan. En in de omschrijving van de App Store lees ik het volgende:en ook sleeptracking wat allemaal met apple health werkt? Naadloze integratie met Apple Health, en interval heart rate tracking is voor mij een pre.
Dus met de integratie van Apple Health zal het wel goed zitten.*This MiFit version support that use Apple Healthkit within app**
Mijn ervaring is echter dat de hartslagmeter niet echt accuraat werkt. Volgens mij wordt dat door meerdere mensen in dit topic bevestigd.rens-br schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:52:
[...]
Nee, volgens mij ook niet. Maar de Mi Fit app heeft voor de Bip een heel stuk meer opties. Hartslag via interval is bijv. een van die extra opties. Je kan mijn review eens bekijken, daar worden eigenlijk alle opties in de app wel besproken:
[...]
Volledig waterdicht inderdaad.
[...]
Via de Mi Fit app op Android kan er gekozen worden voor Google Fit, ik ga er dus even vanuit dat je op iOS kan kiezen voor integratie met Apple Health. Maar waarschijnlijk zou je dat nu al kunnen checken, gezien je de Mi Fit app al op jou telefoon hebt staan. En in de omschrijving van de App Store lees ik het volgende:
[...]
Dus met de integratie van Apple Health zal het wel goed zitten.
Voor de Apple Watch krijg je ook steeds minder te installeren apps. Zo stopt zelfs Instagram ermee, dus dat "voordeel" valt dan wel weg bij Apple:Supermuskusrat schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:37:
anyway, er zijn dus wel 3rd party apps voor iOS, voor de Bip? die ook gewoon hartslag monitoren met interval, en deze ook loggen naar Apple Health? Waterdicht met zwemmen/douchen en ook sleeptracking wat allemaal met apple health werkt? Naadloze integratie met Apple Health, en interval heart rate tracking is voor mij een pre.
https://tweakers.net/nieu...-met-apple-watch-app.html
Andere kant, een app op de Bip om je muziek te bedienen vind ik nog wel een groot gemis (ten opzichte van de Pebble in mijn geval)....
Dat zou inderdaad nog een mooie toevoeging zijn aan de Bip. Via de knop is wel het eea. in te stellen, maar dat werkt toch niet helemaal lekker vind ik. (En kan dus ook alleen met een 3rd party app).CoachKoos schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:07:
Andere kant, een app op de Bip om je muziek te bedienen vind ik nog wel een groot gemis (ten opzichte van de Pebble in mijn geval)....
Als ik alleen al kan zien welk nummer ik luister ben ik al een blij men. Met Spotify komt er weleens een onbekend nummer voorbij dat ik lekker vind (of juist niet), maar dan moet ik dat achteraf bekijken...rens-br schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:09:
[...]
Dat zou inderdaad nog een mooie toevoeging zijn aan de Bip. Via de knop is wel het eea. in te stellen, maar dat werkt toch niet helemaal lekker vind ik. (En kan dus ook alleen met een 3rd party app).
En dan ook nog graag nummer skippen/volume aanpassen. Is volgens mij geen schokkende app. Toon voornamelijk de info van je tel.
Maar volgens mij zijn er helemaal geen apps. Vraag is of dat wel aangekondigd is?
Via N&F kan er ingesteld worden dat je een notificatie ontvangt bij het afspelen van een volgend nummer. Maar dan krijg je dus wel bij elk nummer een notificatie.CoachKoos schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:24:
[...]Als ik alleen al kan zien welk nummer ik luister ben ik al een blij men. Met Spotify komt er weleens een onbekend nummer voorbij dat ik lekker vind (of juist niet), maar dan moet ik dat achteraf bekijken...
Er zijn inderdaad geen apps die je kan installeren op de Bip en ik geloof ook niet dat die functionaliteit is aangekondigd / gepresenteerd.Maar volgens mij zijn er helemaal geen apps. Vraag is of dat wel aangekondigd is?
Met Mi Fit, volgens mij niet, via Notify & Fitness sowieso wel.MadMarky schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:24:
Als iemand mij belt krijg ik enkel de melding "incoming call" te zien met de mogelijkheid om deze weg te drukken. Is het ook mogelijk om de naam of het nummer van de beller in beeld te krijgen?
Dat is op zich al wat. Waar zit die optie?rens-br schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:29:
[...]
Via N&F kan er ingesteld worden dat je een notificatie ontvangt bij het afspelen van een volgend nummer. Maar dan krijg je dus wel bij elk nummer een notificatie.
Ik zie er bij extra's wat de musicplayer, maar haal wat jij zegt er niet uit. Display song title is alleen als je handmatig naar het volgende nummer gaat (middels de knop). Of bedoel je dat?
Dat was inderdaad precies de optie die ik bedoelde. Had niet door dat het alleen is bij het wisselen van nummer met de knop. My bad.CoachKoos schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:19:
Ik zie er bij extra's wat de musicplayer, maar haal wat jij zegt er niet uit. Display song title is alleen als je handmatig naar het volgende nummer gaat (middels de knop). Of bedoel je dat?
Jammer dat je er niet mee kan zwemmen.
Hij is IP68, of te wel, gewoon waterdicht. Ik heb er ook een post aan besteed: rens-br in "[Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie".Frenz64 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:32:
Jammer dat je er niet mee kan zwemmen.
Overigens is het wel zo dat er geen 'zwem' activiteit is, je kan dus niks tracken tijdens het zwemmen.
[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 18-04-2018 09:10 ]
Ah ok. Nee, dat wordt helaas niet ondersteund. Volgens zijn voor dat soort specifieke workouts ook andere sensoren nodig. De Stratos heeft die workout bijvoorbeeld wel, maar is echt vele malen duurder.Frenz64 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:35:
Met zwemmen bedoel ik idd in de tritlon-zin (dat gaat met de M600 net weer wel)
Je kan ook tracken met één van de andere opties en dan via Strava omzetten naar zwemmen. Ik kan mij echter voorstellen dat binnen zwemmen wat lastig wordt om te tracken (via gps).rens-br schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:53:
[...]
Hij is IP68, of te wel, gewoon waterdicht. Ik heb er ook een post aan besteed: rens-br in "[Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie".
Overigens is het wel zo dat er geen 'zwem' activiteit is, je kan dus niks tracken tijdens het zwemmen.
Ja dat lijkt mij ook zeker lastig. Twee wekenen geleden door het bos gelopen met de Bip om en GPS aan en die had toch behoorlijk veel moeite met de locatie bijhouden. Binnen in een gebouw zal het dus helemaal lastig worden.wisselwerking schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:43:
Je kan ook tracken met één van de andere opties en dan via Strava omzetten naar zwemmen. Ik kan mij echter voorstellen dat binnen zwemmen wat lastig wordt om te tracken (via gps).
Maar wat een leuk ding dit, GPS in een IP68 behuizing met scherm en barometer, dit wordt mijn snelheidsmeter voor op mijn bootje en met wat moeite kan ik ook de positie en barometerstand controleren voor EUR 50, -
Als ie binnen is eens kijken wat er verder aan te hacken valt maar zo uit de doos is het al een topfunctionaliteit voor die prijs.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Enige voordeel is dat ie dan 1 mei wordt verzonden, dat is wel iets sneller ;-)
Uhmm, zwemmen doe ik alleen wel in buitenwater ;-), maar de GPS wijkt daar bij de polar ook wel behoorlijk af en die functionaliteit vind ik ook niet echt wezenlijk. Hartslag tijdens lopen en fietsen wel. Niet voor schema's, maar om onder grenzen te blijven. De bip zal ook wel niet zo accuraat zijn als de polsmeting met 6 sensoren op de Polar....... Binnen in een gebouw zal het dus helemaal lastig worden.
Ander minder belangrijk punt vind ik dat het stoppen van een activiteit slecht uitgewerkt is. Als ik na een eindsprint na ,zeg 's wat, 10 km gelopen te hebben de meting wil stoppen, moet je een vrij klein knopje onder het display ingedrukt houden voor drie seconden. Te veel gedoe.
[edit] Hmm, hele topic doorgelezen en begin toch wel iets te twijfelen aan de betrouwbaarheid als sporthorloge, zowel qua afstanden als qua heartrate blinkt hij niet uit. Blijft de accuduur absoluut over als "killer-app" (die term hoor je ook echt nooit meer). Het notficatiegedeelte boeide me bij de Polar sowieso al niet, dus dat boeit me niet.
Die Stratos is mss dan ook een optie, maar wel weer erg groot. Eigenlijk een Garmin Fenix rip-off, maar wel al voor €160 te krijgen.
[ Voor 26% gewijzigd door Frenz64 op 22-04-2018 12:45 ]
Heb mijn bip nu 1 week en de batterij gaat ontzettend snel leeg. Afgelopen vrijdag was de bip leeg en heb ik hem opgeladen, nu op dit moment is de batterij alweer op 56%. Ik heb alleen de mi fit app en gebruik een custom watchface. Verder eigenlijk niks bijzonders.
Ook is bluetooth erg slecht, zodra ik de woonkamer uitloop naae bijv mijn slaapkamer of de keuken is de connectie al weg. En zo groot is mijn huis niet. Van de woonkamer naar de keuken is maar 8 stappen.
Ook al met de originele watchface geprobeerd?Janet_ schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:00:
Hmm ik merk niet zoveel van de geweldige batterij.
Heb mijn bip nu 1 week en de batterij gaat ontzettend snel leeg. Afgelopen vrijdag was de bip leeg en heb ik hem opgeladen, nu op dit moment is de batterij alweer op 56%. Ik heb alleen de mi fit app en gebruik een custom watchface. Verder eigenlijk niks bijzonders.
Ook is bluetooth erg slecht, zodra ik de woonkamer uitloop naae bijv mijn slaapkamer of de keuken is de connectie al weg. En zo groot is mijn huis niet. Van de woonkamer naar de keuken is maar 8 stappen.
Bij mij is de batterijduur werkelijk fantastisch.
Dit had ik in het begin ook met een custom watchface. Lijkt erop dat sommige enorm veel batterij kosten. Was echt een drain van 7-8% in 1 dag.Janet_ schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:00:
Hmm ik merk niet zoveel van de geweldige batterij.
Heb nu een andere en zit nu op 23 dagen en nog 30% over. En redelijk wat activiteiten gebruikt.
Highfive95 schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:24:
[...]
Dit had ik in het begin ook met een custom watchface. Lijkt erop dat sommige enorm veel batterij kosten. Was echt een drain van 7-8% in 1 dag.
Heb nu een andere en zit nu op 23 dagen en nog 30% over. En redelijk wat activiteiten gebruikt.
Ik ga het proberen met de originele watchface, mijn batterijpercentage is nu alweer 53%. Ik gebruikte overigens deze watchface.Qon schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:50:
[...]
Ook al met de originele watchface geprobeerd?
Bij mij is de batterijduur werkelijk fantastisch.
https://amazfitwatchfaces.com/bip/view/?id=1602
9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070
Hij zegt dat er geen verbinding is met de App. maar dat is er gewoon wel.
Heeft iemand een idee?
Dat laatste heb ik ook wel. Als ik van de slaapkamer naar de badkamer loop valt de verbinding weg. Mijn Pebbles hadden dat in ieder geval niet.Janet_ schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:00:
Maar dat is niet bij iedere Bip. Uit reacties hier begreep ik dat bij de meesten de BT gewoon goed werkt.
Voor mij alleen geen reden om m terug te sturen, teveel gedoe. Enige nadeel vind ik dat je de melding meerdere keren krijgt, bij de Pebble was het 1x een melding en klaar. Bij de Bip blijft ie het maar melden...
Even voor de duidelijkheid: jij ziet dus wel een hartslag van 100+ als je op de ATB zit?Djampire schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:51:
ik gebruik de bip, tijdens mijn voetbalwedstrijden en ATB tochten door het bos. Ik heb geen last van GPS afwijkingen, hartslag misstanden of batterydrain. voor het geld is het gewoon een top apparaatje! ik gebruik hem in combinatie met de officiele Mi Fit app en de Mi Fitness & notify App, sync gaat goed. kortom dik te vreden. Ik gebruik een van de standaard watchfaces.
Heb je misschien een tip voor anderen wat jij misschien anders doet? Heb het horloge al behoorlijk strak dus dat kan het eigenlijk niet zijn.
Ja dat klopt, ik krijg mijn gemiddelde waardes, die ik ook met mijn polar hartslagband kreeg, zo rond de 165 bij gemiddelde inspanning, en uitschieters naar 180 (ik ben 34 en aardig getraind.) dus het komt overeen met mijn verwachtingen. Ik heb geen haren op mijn pols waar het horloge zit, wellicht is dat nog en optie om daar de beharing te verwijderen als je bijvoorbeeld zelf donkere haren hebt.. Ik draag het horloge inderdaad een tandje strakker tijdens workouts, en doe hem weer een losser als ik klaar ben.MadMarky schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:09:
[...]
Even voor de duidelijkheid: jij ziet dus wel een hartslag van 100+ als je op de ATB zit?
Heb je misschien een tip voor anderen wat jij misschien anders doet? Heb het horloge al behoorlijk strak dus dat kan het eigenlijk niet zijn.
Kennelijk heeft mn Samsung s7 moeite met 2 bluetooth apparaten tegelijk.
Iemand vergelijkbare issues tegengekomen?
Ik ga van de week maar eens kijken of dit te fixen is
In het begin heb ik de Bip gebruikt op de fiets naar mijn werk in combinatie met mn bleutooth headset. Het is geen wereldafstand, maar de keren dat ik ze gebruikten geen haperingen en de afstand klopt...german8 schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:29:
Ik ben wezen hardlopen met de watch en wilde tegelijkertijd via een draadloze bluetooth headset muziek luisteren. Dat was geen succes. De muziek happerde en het horloge registreerde 4x zoveel afstand als Runkeeper op mn telefoon...
Functioneel verschilt de Bip maar weinig met de Mi Band 2 inderdaad. Hartslag, routes e.d. werken allemaal ongeveer hetzelfde. De Bip heeft echter wel een GPS, een groter scherm, volledige notificatie weergave, een notificatiecentrum en weer, alarmen, timers e.d.Icephase schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:57:
Waarin wijkt de Bip af van de MiBand2? Ik kan uiteraard zien dat deze een kleurenscherm heeft ipv een monochroom scherm, maar verder? Hartslag en routes (mits gekoppeld met MiBand app op de foon) houdt de MiBand2 ook bij, doet de Bip dat beter/anders?
En als je nou eens op je telefoon de workout start? Bij mij gaat alles goed.german8 schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:29:
Ik ben wezen hardlopen met de watch en wilde tegelijkertijd via een draadloze bluetooth headset muziek luisteren. Dat was geen succes. De muziek happerde en het horloge registreerde 4x zoveel afstand als Runkeeper op mn telefoon...
Niemand dit "probleem"?i2Paq schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:54:
Mijn Bip geeft geen weerinformatie weer.
Hij zegt dat er geen verbinding is met de App. maar dat is er gewoon wel.
Heeft iemand een idee?
Bij mij valt de weerinformatie ook heel sporadisch weg, ben er nog niet helemaal achter waardoor dat komt. Wellicht agressieve energiebeheer o.i.d.?i2Paq schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:49:
Niemand dit "probleem"?
Yup. Merk ik ook, maar zó sporadisch dat ik nù pas door dit bericht er aan dacht.
Ik heb het weer nog nooit op de Bip kunnen bekijken.rens-br schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:54:
[...]
Bij mij valt de weerinformatie ook heel sporadisch weg, ben er nog niet helemaal achter waardoor dat komt. Wellicht agressieve energiebeheer o.i.d.?
Kijkend bij mijn vrouw werkt het ook niet.
Zal dus wel een dusdanige bug zijn waar ze schijnbaar niets mee kunnen.
Wij draaien onder iOS en misschien zit daar het probleem.
Alleen twee zaken waar ik benieuwd naar ben:
- Is het mogelijk om de hartslag (monitor elke 5 min.) die gedurende de dag wordt gemeten, en mooi wordt weergegeven in Mi Fit ook te exporteren? Ik gebruik een iPhone en heb hier nog geen optie voor gevonden. Ik zou namelijk graag de hartslag in bijv. een csv file of sql database of enig ander parseable format willen hebben. Via Apple Health kun je wel het eea exporteren, maar Apple Health slaat alleen een manual hartslag of hartslag tijdens een 'activiteit' op, niet de continue (5 min interval) hartslag. Ik heb wel GadgetBridge gevonden voor Adroid, maar dat is natuurlijk niet compatible met iOS
- Is het mogelijk om extra activiteiten toe te voegen? Bijvoorbeeld een sessie in de sportschool of zeilen? Het lijk nu alsof er maar 4 activiteiten mogelijk zijn: running, cycling, walking, treadmill.
Ik denk dat ik de reden heb gevonden van mijn battery drain.Janet_ schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 11:51:
Na 6 dagen was mijn batterij weer leeg (ook met de originele watchface). Ik heb hem nu een factory reset gegeven, kijken of dat werkt.
Mijn batterij ging gister mooi mee tot gisteravond, na ongeveer 14 uur was er 0% af. Toen heb ik de instelling aangezet om de melding te krijgen als de bip niet verbonden is met de telefoon. Binnen 10min ging er 3% af. Ik heb de instelling toen weer uitgezet en nu is er niks meer afgegaan.
Ik heb de melding ook aan staan, maar nu ik mijn uit wil zetten kan ik nergens meer vinden waar dat moetJanet_ schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 05:18:
[...]
Ik denk dat ik de reden heb gevonden van mijn battery drain.
Mijn batterij ging gister mooi mee tot gisteravond, na ongeveer 14 uur was er 0% af. Toen heb ik de instelling aangezet om de melding te krijgen als de bip niet verbonden is met de telefoon. Binnen 10min ging er 3% af. Ik heb de instelling toen weer uitgezet en nu is er niks meer afgegaan.

Kan jij dat aangeven?
Als ik je mag helpen:CoachKoos schreef op zondag 29 april 2018 @ 11:51:
[...]
Ik heb de melding ook aan staan, maar nu ik mijn uit wil zetten kan ik nergens meer vinden waar dat moet![]()
Kan jij dat aangeven?
In de Mi Fit app >> Amazfit Bip >> ..meer >> disconnection reminder off\on.
Thx. Daar staat het al uit, maar ik heb het ingesteld op de Notify & Fitness app...en daar kan ik m niet meer vinden!guapper schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:17:
[...]
Als ik je mag helpen:
In de Mi Fit app >> Amazfit Bip >> ..meer >> disconnection reminder off\on.
Wellicht is dat inderdaad het probleem. Heb je wel de locatie e.d. ingesteld, zodat de Bip weet van welke plaats hij het weer moet weergeven?i2Paq schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 14:38:
Wij draaien onder iOS en misschien zit daar het probleem.
In de Notify & Fitness app is dit volgens mij 'Anti-telefoonverliesfunctie'. Je kan die vinden onder 'Extra' (meest rechter tabblad) en dan helemaal onderaan.CoachKoos schreef op maandag 30 april 2018 @ 07:19:
[...]
Thx. Daar staat het al uit, maar ik heb het ingesteld op de Notify & Fitness app...en daar kan ik m niet meer vinden!
[ Voor 39% gewijzigd door rens-br op 30-04-2018 09:29 ]
Daar staat het uit, dus daarom snap ik niet waarin het nu zit. Krijg nog steeds een melding als de verbinding verbroken is...rens-br schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:27:
[...]
In de Notify & Fitness app is dit volgens mij 'Anti-telefoonverliesfunctie'. Je kan die vinden onder 'Extra' (meest rechter tabblad) en dan helemaal onderaan.
Nee, dat kan alleen via de N&F app en die is er voor iOS niet, zie ook: Konjin in 'productreview: Xiaomi Huami Amazfit Bip Zwart (Zwart) review door .... Het werkt als ik mij niet vergis wel via Apple Health, dus wellicht kan je Apple Health en Strava op een of andere manier koppelen.bas-r schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:49:
Ik vermoed dat het antwoord op mijn vraag ‘nee’ is, maar kan ik de Amazfit Bip koppelen aan Strava met behulp van een iPhone? Iemand daar ervaring mee?
Jammer. Ik zie dat de Health-Strava koppeling voor iOS niet het juiste doet en vooral veel dingen verkeerd, door de geslotenheid van Health/iOS.rens-br schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:40:
[...]
Nee, dat kan alleen via de N&F app en die is er voor iOS niet, zie ook: Konjin in 'productreview: Xiaomi Huami Amazfit Bip Zwart (Zwart) review door .... Het werkt als ik mij niet vergis wel via Apple Health, dus wellicht kan je Apple Health en Strava op een of andere manier koppelen.
Jammer maar helaas, dan wordt het toch een vergulde (ivm prijs) Apple Watch...
De TT Sport gaf bij 700 meter de exacte afstand aan, mijn Bip zat toen al op de kilometer. De baan is 2,4 kilometer lang en heb m 2x gelopen. Alleen geeft mijn Bip uiteindelijk 6,8km weer! Het is wel een enigszins bebost gebied.
Tijdens het lopen geeft de Bip ook een pasafstand (stride) van 76cm. Lijkt mij nogal groot? Dat is toch ook verder niet aan te passen?
Meer mensen met zulke (slechte) ervaringen met de GPS?
Ik heb juist zeer goede ervaringen. Vanochted 4,6km gefiets (door centrum van Utrecht), Bip geeft 4.73 aan. Tevens met hardlopen is hij nauwkeuriger dan de telefoon+Nike app van mijn vriendin.CoachKoos schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:00:
Ik heb gisteren hardgelopen met de Bip op de trimbaan. Liep samen met een vriend met een TomTom Sport horloge. Staan ook om de 100 meter paaltjes op de baan voor de afstand.
De TT Sport gaf bij 700 meter de exacte afstand aan, mijn Bip zat toen al op de kilometer. De baan is 2,4 kilometer lang en heb m 2x gelopen. Alleen geeft mijn Bip uiteindelijk 6,8km weer! Het is wel een enigszins bebost gebied.
Tijdens het lopen geeft de Bip ook een pasafstand (stride) van 76cm. Lijkt mij nogal groot? Dat is toch ook verder niet aan te passen?
Meer mensen met zulke (slechte) ervaringen met de GPS?
Telefoon en Bip Uit/Aan gehad?dimmak schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:53:
Sinds gister connect mijn Bip niet meer met Mi Fit. Hebben hier nog meer mensen last van?
Yes. Hielp allemaal niets. Heb nu hem opnieuw gekoppeld aan aan Mi Fit.
Heb er ook last van gehad! Was helemaal geen BT verbinding te krijgen zelfs. Telefoon en horloge aan/uit, BT opnieuw aan/uit etc. Werkt nu gelukkig wel weer.dimmak schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:53:
Sinds gister connect mijn Bip niet meer met Mi Fit. Hebben hier nog meer mensen last van?
Grootste irritatie is dan natuurlijk dat je opeens geen berichten meer binnen krijgt (telefoon staat op stil), en het pas merkt als je weer op je telefoon kijkt
Ik heb de mijne op trillen staan, juist hieromCoachKoos schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:52:
[...]
Heb er ook last van gehad! Was helemaal geen BT verbinding te krijgen zelfs. Telefoon en horloge aan/uit, BT opnieuw aan/uit etc. Werkt nu gelukkig wel weer.
Grootste irritatie is dan natuurlijk dat je opeens geen berichten meer binnen krijgt (telefoon staat op stil), en het pas merkt als je weer op je telefoon kijkt
Afstand: 50,58 - 50,10
Tijd: 01:51:07 - 01:47:24
Snelheid gem: 27.48 - 28.00
Snelheid max: 36.00 - 39.60
Hartslag gem: 131 - 135
Hartslag max: 150 - 154
De Garmin is iets later gestart en heeft auto stop functie. Moet zeggen dat de meting van de bip beter is dan ik had verwacht.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Resultaten zijn behoorlijk vergelijkbaar, valt niks tegen. Overigens heeft de Bip ook een auto 'stop' functie (meer een auto pauze functie). Je kan deze vinden op de Bip zelf bij workouts.Taigu schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 00:12:
De Garmin is iets later gestart en heeft auto stop functie.
Edit: Na herstarten App. volgt er een firmware update!
Edit: Zet na de update de Bip Uit/Aan en de Weather doet het!
[ Voor 31% gewijzigd door i2Paq op 09-05-2018 14:10 ]

Dit wordt niks met mn bip. Ik zal mn verlies moeten nemen aangezien de verkoper niet reageert. Enige alerts wat ik heb is van whatsapp. Verder niks.
..
[ Voor 40% gewijzigd door Janet_ op 09-05-2018 23:21 ]
Weather deed het altijd.. het is nu als je op de "homescreen" bent en naar rechts swiped je gelijk het weer kan zien.i2Paq schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:50:
Ik zie een nieuwe update voor de Amazfit App. in de Apple store waarbij aangeven wordt dat de Weather op de Bip nu zou moeten werken!
Edit: Na herstarten App. volgt er een firmware update!
Edit: Zet na de update de Bip Uit/Aan en de Weather doet het!
Niet op iOS, nu wel.dutchnltweaker schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 14:06:
[...]
Weather deed het altijd.. het is nu als je op de "homescreen" bent en naar rechts swiped je gelijk het weer kan zien.
Ahh oke duidelijk! Mooi dat dit nu werkt voor mensen met ios.
Blijft erg apart dat ie bij jou zo snel leegloopt.Janet_ schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 23:19:
[afbeelding]
Dit wordt niks met mn bip. Ik zal mn verlies moeten nemen aangezien de verkoper niet reageert. Enige alerts wat ik heb is van whatsapp. Verder niks.
..

Heb hem in die periode in totaal een dag of 5 niet omgehad.
Watchface had je al naar gekeken toch? Hoe heb je de hartslagdetectie staan? En heb je bijvoorbeeld de optie "pols optillen om info weer te geven" actief?
Hoeveel Alerts zijn dat ongeveer per dag? De trilfunctie verbruikt namelijk ook behoorlijk wat energie.Janet_ schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 23:19:
Verwijderd
Ik heb nu de Mi band2, maar ik ben toch meer op zoek naar een smartwatch waar ik mee kan lopen.
Nu vroeg ik mij af of iemand kan zeggen of dit doenbaar is met deze smartwatch en of je het scherm kan zien tijdens lopen(vol zonlicht).
bedank alvast.
Recht erop is niet echt goed te doen, niet vanwege de weerspiegeling, maar omdat het licht er dan niet goed opvalt. Echter bij het activeren van de achtergrond verlichting is het horloge eigenlijk in alle situaties prima af te lezen.Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:12:
Nu vroeg ik mij af of iemand kan zeggen of dit doenbaar is met deze smartwatch en of je het scherm kan zien tijdens lopen(vol zonlicht).
Verwijderd
als je gaat lopen, zie je dan effectief hoever je al bent etc? is nergens echt duidelijk te vindenrens-br schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:37:
[...]
Recht erop is niet echt goed te doen, niet vanwege de weerspiegeling, maar omdat het licht er dan niet goed opvalt. Echter bij het activeren van de achtergrond verlichting is het horloge eigenlijk in alle situaties prima af te lezen.
Hoever in welk opzicht? Je kan echt van alles zien op het scherm tijdens een workout: Snelheid, afstand, hoogte verschillen, tijd en nog wat dingetjes.Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:19:
als je gaat lopen, zie je dan effectief hoever je al bent etc? is nergens echt duidelijk te vinden
Overigens heb ik van bijna elk scherm in de software een screenshot gemaakt in mijn review, daar zal je toch al een stuk wijzer van moeten worden lijkt me?
Verwijderd
Jouw review is idd zeer duidelijk, bedankt.rens-br schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:23:
[...]
Hoever in welk opzicht? Je kan echt van alles zien op het scherm tijdens een workout: Snelheid, afstand, hoogte verschillen, tijd en nog wat dingetjes.
Overigens heb ik van bijna elk scherm in de software een screenshot gemaakt in mijn review, daar zal je toch al een stuk wijzer van moeten worden lijkt me?
Graag gedaan. Mocht je verder nog vragen hebben, die niet in mijn review besproken worden, dan hoor ik het graag.Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:59:
Jouw review is idd zeer duidelijk, bedankt.
Topding, die Bip! Ik heb hem ook gekocht, voor een groot deel op basis van al jullie info en de user-reviews van jullie. Veel gelijke ervaringen als jullie. Notificaties van WA zijn inderdaad niet lekker te doen via de gewone MI-app, de N&F-app even vluchtig bekeken maar kon niet helemaal ontdekken of ik dan de gewone MI-app moet verwijderen of disconnecten, weet niet of beide apps kunnen draaien en syncen tegelijk. Weten jullie dat?
Ook nog een paar andere vraagjes:
De hartslagmeter, daar heb ik wel interesse in en het lijkt wel prima te werken. Ik heb hem nu in de MI-app ingesteld dat hij elke 30 minuten meet maar in de praktijk zie ik veel vaker een 'verse' hartslag. Iemand een idee wat die 30 minuten dan betekent of hoe dit zit?
Verder ben ik golfer, en die activiteit kan ik niet instellen, dus ingesteld als wandelen. Dat werkte op zich prima en de afgelegde afstand volgens de Bip is ongeveer gelijk aan de afstand die specifieke golfhorloges weergeven. Wel had de app op activiteit wandelen moeite met juiste aantal stappen. Zo had ik meer dan 12 km gelopen op de golfbaan maar over de hele dag waren het minder dan 11.000 stappen. Dat kan natuurlijk niet kloppen. Iemand enig idee waar dit mis kan zijn gegaan (of zou hij stappen in het gras niet detecteren door de zachte ondergrond of doordat ik een kar duw en dus geen armbeweging heb...?).
Iemand enig idee of er nog meer functionaliteit gaat komen voor golf, in de trend van range-finder (ik denk het niet...)? Qua hardware moet het kunnen, GPS zit erop...
Dank alvast!
Beide apps kunnen tegelijkertijd op het toestel staan en gekoppeld zijn.aran schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:03:
de N&F-app even vluchtig bekeken maar kon niet helemaal ontdekken of ik dan de gewone MI-app moet verwijderen of disconnecten, weet niet of beide apps kunnen draaien en syncen tegelijk. Weten jullie dat?
Tijdens buitenactiviteiten pakt hij de afstand op door middel van GPS, die afstand zal dan ook (bijna) altijd kloppen. Het aantal stappen berekend het met een algoritme en beweging van je arm, wanneer je die dus nauwelijks beweegt, dan berekend hij niet veel.Iemand enig idee waar dit mis kan zijn gegaan (of zou hij stappen in het gras niet detecteren door de zachte ondergrond of doordat ik een kar duw en dus geen armbeweging heb...?).
Daar durf ik weinig over te zeggen, maar ik verwacht dat het aantal activities niet meer uitgebreid gaan worden.Iemand enig idee of er nog meer functionaliteit gaat komen voor golf, in de trend van range-finder (ik denk het niet...)? Qua hardware moet het kunnen, GPS zit erop...
Thanks Rens-br, voor je reacties.rens-br schreef op maandag 21 mei 2018 @ 08:52:
[...]
Beide apps kunnen tegelijkertijd op het toestel staan en gekoppeld zijn.
[...]
Tijdens buitenactiviteiten pakt hij de afstand op door middel van GPS, die afstand zal dan ook (bijna) altijd kloppen. Het aantal stappen berekend het met een algoritme en beweging van je arm, wanneer je die dus nauwelijks beweegt, dan betekend hij niet veel.
[...]
Daar durf ik weinig over te zeggen, maar ik verwacht dat het aantal activities niet meer uitgebreid gaan worden.
We gaan plezier hebben van de mooie bip!
Ik ben benieuwd.
Maar ik had een vraag op voorhand.
Er zijn notificaties mogelijk van appjes e.d. die binnen komen via trillen lees ik
Is het mogelijk om deze trillingen tussen bepaalde tijdstippen ook te muten?
want ik krijg ook nog wel eens in de nacht appjes binnen en als je dan slaapt wil je natuurlijk niet dat deze gaat trillen dan alleen de wekker.
PSN: McMillan0984
Met de Pace en Stratos kan het wel. Ik ga er vanuit dat het met de Bip ook wel kan. Lijkt me een must have voor een sleeptracker natuurlijkClavat schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 08:02:
Ik heb de Bip besteld.
Ik ben benieuwd.
Er zijn notificaties mogelijk van appjes e.d. die binnen komen via trillen lees ik
want ik krijg ook nog wel eens in de nacht appjes binnen en als je dan slaapt wil je natuurlijk niet dat deze gaat trillen dan alleen de wekker.
Yes, dat kan zeker met de DND (Do Not Disturb) mode: https://support.amazfit.c...lent-Mode-on-Amazfit-Bip-Clavat schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 08:02:
Ik heb de Bip besteld.
Ik ben benieuwd.
Je kunt 'm handmatig inschakelen of zo instellen dat 'ie automatisch in DND-mode gaat als je gaat slapen.
Binnenkort als die binnen komt maar eens mee gaan stoeien
PSN: McMillan0984
Je kan het inderdaad via de Bip instellen. Als je gebruik maakt van Notify & Fitness kun je ook bepaalde notificaties uitschakelen op bepaalde momenten, bijvoorbeeld wanneer je telefoon ook op DND staat of tussen x en x tijd, etc.Clavat schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 08:28:
Thnx voor de opheldering.
Binnenkort als die binnen komt maar eens mee gaan stoeien
Mocht je nog meer willen weten over de Bip / DND, kun je ook even in mijn review kijken: productreview: Xiaomi Huami Amazfit Bip Zwart (Zwart) review door rens-br.
Overigens heb ik vorige week een update gekregen en nu is het mogelijk om Alipay toe te voegen aan de Bip, daarnaast kun je links (swipe naar rechts dus) van de watchface een snelkoppeling maken naar een functie, tot nu toe kun je alleen kiezen voor 'Weer' en 'Alipay'. Hebben jullie die update ook al gehad?
Ik vind het wel goed nieuws overigens dat de Bip nog zo'n grote update ontvangt, wellicht komen er in de toekomst nog meer van dit soort updates uit.
Mijn firmware is nu V0.1.1.36.
[ Voor 49% gewijzigd door rens-br op 23-05-2018 08:45 ]
Ja ik denk dat ik gewoon een defect exemplaar heb. Hartslagmeten staat alleen aan tijdens "slaap"MadMarky schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:01:
[...]
Blijft erg apart dat ie bij jou zo snel leegloopt.
[afbeelding]
Heb hem in die periode in totaal een dag of 5 niet omgehad.
Watchface had je al naar gekeken toch? Hoe heb je de hartslagdetectie staan? En heb je bijvoorbeeld de optie "pols optillen om info weer te geven" actief?
Pols optillen heb ik idd aan staan. Ik zal dat eens uitzetten. Maar zo is het "leuke" van de horloge weg. Ik heb een standaard watchface, notificatie wanneer 2 personen bellen en whatsapp notificaties van 2 personen. Thats it.
Sinds vandaag werkt de stappenteller ook niet goed meer. Ik zou 1278 stappen hebben gelopen terwijl ik ziek in bed lig.
[ Voor 7% gewijzigd door Janet_ op 23-05-2018 21:48 ]
Nu je het zegt, ik heb inderdaad ook een optie "links van de wacthface"! Staat inderdaad nu het weer op en de optie om er AliPay van te maken.rens-br schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 08:32:
[...]
Overigens heb ik vorige week een update gekregen en nu is het mogelijk om Alipay toe te voegen aan de Bip, daarnaast kun je links (swipe naar rechts dus) van de watchface een snelkoppeling maken naar een functie, tot nu toe kun je alleen kiezen voor 'Weer' en 'Alipay'. Hebben jullie die update ook al gehad?
Ik vind het wel goed nieuws overigens dat de Bip nog zo'n grote update ontvangt, wellicht komen er in de toekomst nog meer van dit soort updates uit.
Mijn firmware is nu V0.1.1.36.
Wat kan AliPay precies? Horloge heeft geen NFC toch?
Voor zover ik weet inderdaad niet nee. Ik heb ook geen idee wat die optie kan. Je kan een QR code scannen, maar daarvoor zal je Alipay moeten hebben en dat heb ik niet.CoachKoos schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:46:
Wat kan AliPay precies? Horloge heeft geen NFC toch?
Edit: Even wat verder gezocht en Alipay werkt met QR codes, wanneer je je dus aangemeld hebt voor Alipay, kan je waarschijnlijk QR codes genereren op de Bip om te betalen.
[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 24-05-2018 17:02 ]
Niet vanuit de Bip zelf, of de Mifit app. Op android is wel Notify&Fitness app beschikbaar waarin je meer activiteiten kunt kiezen.dimmak schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:57:
Ik heb zelf al een paar keer gezocht, maar kan het eigenlijk niet vinden. Maar zijn er meer activiteiten beschikbaar? Bijv. inline skating?
vice versa en weer terug
Kun je die samen met Mi Fit draaien? En synchroniseert die ook met Google Fit?Brumax schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:14:
[...]
Niet vanuit de Bip zelf, of de Mifit app. Op android is wel Notify&Fitness app beschikbaar waarin je meer activiteiten kunt kiezen.
Ja die kun je samen draaien én synchroniseert ook met Google Fit, en Strava, RunKeeper, of je kunt het gewoon als TCX bestand exporterendimmak schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:26:
[...]
Kun je die samen met Mi Fit draaien? En synchroniseert die ook met Google Fit?
[ Voor 3% gewijzigd door Djampire op 25-05-2018 10:30 ]
Ik lees hier op het forum en zie in de shops dat er een Chinese en internationale versie van de watch is.
Past de Chinese watch zijn taal ook aan naar het Engels, na de automatische software update bij het starten van de app?
Zijn er verder nog limitaties / hindernissen aan de Chinese versie waarvan ik best op de hoogte ben?
Bedankt!
Scroll even terug in de reacties, als ik 't me goed herinner is die vraag/ervaring al voorbij gekomen.querex schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:40:
Fijne reviews & topic.
Ik lees hier op het forum en zie in de shops dat er een Chinese en internationale versie van de watch is.
Past de Chinese watch zijn taal ook aan naar het Engels, na de automatische software update bij het starten van de app?
Zijn er verder nog limitaties / hindernissen aan de Chinese versie waarvan ik best op de hoogte ben?
Bedankt!
Ter aanvulling: ikzelf heb de Chinese versie; is al weer even geleden (eenmalige configuratie), maar volgens mij kon je dat zeer eenvoudig aanpassen naar Engels door de combinatie van Mi Fit en Notify & Fit te gebruiken.
N.B. Dat is dus niet een oplossing als je een iPhone hebt.
Verder geen enkele hindernis of limitatie ontdekt t.o.v. andere gebruikers hier op 't forum.
Er is maar één versie met overal dezelfde firmware. Heb hem zelf via Ali in China besteld en kreeg hem met de taal in het Spaans ingesteld. Is eenvoudig zelf te wijzigen.querex schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:40:
Fijne reviews & topic.
Bedankt!
????MadMarky schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:02:
[...]
Er is maar één versie met overal dezelfde firmware. Heb hem zelf via Ali in China besteld en kreeg hem met de taal in het Spaans ingesteld. Is eenvoudig zelf te wijzigen.
Ik kan daar enkel feitelijk tegenin gaan door te vertellen dat die van mij out-of-the-box toch echt enkel chinese tekens gaf ;-) Èn geen engelse handleiding oid. Enkel chinees.
'k Weet niet of je dezelfde Ali-link als ik heb gebruikt, maar ik had toch echt ook daadwerkelijk de keus tussen een engelse of chinese versie. (ik had geen zin om te wachten op de engelse versie... die was destijds enkel als pre-order beschikbaar).
Of is er in de afgelopen 3 maanden iets recht getrokken qua productie?
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen en winkels: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Levertijd & Prijzen
- Bandjes, cases en screenprotectors: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Accessoires
- Bip S: [Amazfit Bip S] Ervaringen & Discussie