Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

quote:
dasystemcheck schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:37:
[...]

????
Ik kan daar enkel feitelijk tegenin gaan door te vertellen dat die van mij out-of-the-box toch echt enkel chinese tekens gaf ;-) Èn geen engelse handleiding oid. Enkel chinees.
'k Weet niet of je dezelfde Ali-link als ik heb gebruikt, maar ik had toch echt ook daadwerkelijk de keus tussen een engelse of chinese versie. (ik had geen zin om te wachten op de engelse versie... die was destijds enkel als pre-order beschikbaar).
Of is er in de afgelopen 3 maanden iets recht getrokken qua productie?
clickety
Is inderdaad een 'English version', maar dat is meteen de enige versie die ik op dit moment Ali aangeboden zie worden bij de verschillende verkopers. Bij de specs staat The watch is English version which supports English & Traditional Chinese & Spanish. Die ondersteunt dus ook gewoon Chinees. Had jij dan één of andere speciale voorserie of is het alsnog dezelfde maar was de firmware nog niet zover dat er meerdere talen ondersteund werden?

PC | BMW Z3 Coupe

• Clavat
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14:18
Ik heb sinds gisteravond de Bip.
En al wat mee kunnen stoeien

Nu een nacht om en wat mee gelopen.
Valt me op dat de officiele fit app aan geeft 7u geslapen en de notify and fitness maar 2uur?

Dat vind ik wel apart.
Ik twijfel nog om de volledige versie aan te schaffen maar ik ben benieuwd wie het accuraatst is. Voor ik de Pro versie aanschaf.

Ook heb ik continu hartslag meeting. wel om de 10min. vind het wel een leuke functie om door de dag mijn hartslag te zien.
(ja is mijn eerste watch met zoveel functies)

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
quote:
Clavat schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:35:
Valt me op dat de officiele fit app aan geeft 7u geslapen en de notify and fitness maar 2uur?

Dat vind ik wel apart.
Ik twijfel nog om de volledige versie aan te schaffen maar ik ben benieuwd wie het accuraatst is. Voor ik de Pro
Maar je weet zelf toch wel of je 5 uur wakker hebt gelegen of hebt geslapen? Dan is dus ook duidelijk wel correct is.

• Clavat
quote:
Homeland schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:28:
[...]

Maar je weet zelf toch wel of je 5 uur wakker hebt gelegen of hebt geslapen? Dan is dus ook duidelijk wel correct is.
Zelf heb ik gewoon geslapen dus vind het raar dat hij het zo registreert.
Tevens merk ik ook als ik van mijn voordeur naar de auto loop tel ik zelf 30 passen en er worden en 75 bijgeteld op de Bip.

Nu zit ik al op 1000 passen terwijl ik maar een paar passen gelopen heb. incl. trap lopen.
Dat vind ik apart.

• Janet_
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 08:27
quote:
Clavat schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:43:
[...]

Zelf heb ik gewoon geslapen dus vind het raar dat hij het zo registreert.
Tevens merk ik ook als ik van mijn voordeur naar de auto loop tel ik zelf 30 passen en er worden en 75 bijgeteld op de Bip.

Nu zit ik al op 1000 passen terwijl ik maar een paar passen gelopen heb. incl. trap lopen.
Dat vind ik apart.
Sinds de laatste update heb ik dat ook. Ik lig al een week ziek op bed en kom alleen voor het toilet en de douche uit bed en ik heb vandaag al 1259 stappen gelopen..

• Clavat
quote:
Janet_ schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 18:17:
[...]

Sinds de laatste update heb ik dat ook. Ik lig al een week ziek op bed en kom alleen voor het toilet en de douche uit bed en ik heb vandaag al 1259 stappen gelopen..
Ik denk als je je stap lengte ergens aan kunt passen dat het minder is.
Maar ik ben er nog niet achter

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 24-04 10:16
quote:
Clavat schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 18:55:
[...]

Ik denk als je je stap lengte ergens aan kunt passen dat het minder is.
Maar ik ben er nog niet achter
Ik heb hetzelfde. Keer hardgelopen en toen ook veel meer km dan een vriend met TomTom horloge.

Ik kon de instelling nergens vinden voor de pasgrootte...

• guapper
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23-04 07:17
quote:
CoachKoos schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:46:
[...]

Ik heb hetzelfde. Keer hardgelopen en toen ook veel meer km dan een vriend met TomTom horloge.

Ik kon de instelling nergens vinden voor de pasgrootte...
Volgens mij stel je dat in in je Mi-profiel (het account zelf) , samen met je lengte, leeftijd een dergelijke.

• Clavat
quote:
guapper schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:24:
[...]

Volgens mij stel je dat in in je Mi-profiel (het account zelf) , samen met je lengte, leeftijd een dergelijke.
Op de Telefoon niet i.g.g. daar heb je alleen Naam, Geslacht, Geboortedatum, Lengte, Gewicht.

Meer kun je daar niet instellen of overzie ik een optie?

• guapper
quote:
Clavat schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:31:
[...]

Op de Telefoon niet i.g.g. daar heb je alleen Naam, Geslacht, Geboortedatum, Lengte, Gewicht.

Meer kun je daar niet instellen of overzie ik een optie?
Je hebt gelijk. In een vorige versie van de firmware meen ik gezien te hebben dat daar een geschatte staplengte (strive) bij stond.
Als je een grotere staplengte wil forceren kun je je lengte aanpassen. De staplengte wordt geschat op basis van je lengte.

• guapper
Delete

guapper wijzigde deze reactie 31-05-2018 17:12 (98%)

• CoachKoos
quote:
guapper schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:42:
[...]

Je hebt gelijk. In een vorige versie van de firmware meen ik gezien te hebben dat daar een geschatte staplengte (strive) bij stond.
Als je een grotere staplengte wil forceren kun je je lengte aanpassen. De staplengte wordt geschat op basis van je lengte.
Blijkbaar is de berekening van de Mi Fit niet juist dan. Om het goed in te kunnen stellen zou de vraag zijn welke berekening dat is.

Maar aanpassen van je lengte heeft weer invloed op je BMI en mogelijk ook op andere berekeningen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• guapper
quote:
CoachKoos schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:54:
[...]

Blijkbaar is de berekening van de Mi Fit niet juist dan. Om het goed in te kunnen stellen zou de vraag zijn welke berekening dat is.

Maar aanpassen van je lengte heeft weer invloed op je BMI en mogelijk ook op andere berekeningen?
Het enige wat echt werkt is natuurlijk je pas aanpassen op de door Mi berekende paslengte.
Dus je haalt een lange schoenveter uit de kast en knoopt je enkels daarmee aan elkaar, zodat je de paslengte niet kunt overschrijden. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online
De Bip net binnen! Eerste ervaring: nice, maar kan iets niet vinden. Ik kan alleen hardlopen, fietsen en dat evt binnen en buiten kiezen. Niet bijvoorbeeld fitness of crosstrainen en ook niet hoe ik dat toevoeg. Mis ik iets?

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
NiGeLaToR schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:10:
Ik kan alleen hardlopen, fietsen en dat evt binnen en buiten kiezen. Niet bijvoorbeeld fitness of crosstrainen en ook niet hoe ik dat toevoeg. Mis ik iets?
Meer keus is er helaas ook niet, het is ook niet mogelijk om activiteiten toe te voegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
quote:
rens-br schreef op maandag 4 juni 2018 @ 23:32:
[...]

Meer keus is er helaas ook niet, het is ook niet mogelijk om activiteiten toe te voegen.
Das echt jammer inderdaad: crosstrainen loggen als hardlopen resulteert erin dat ie denkt dat je geen zak hebt uitgevoerd _O-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CoachKoos
quote:
NiGeLaToR schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:52:
[...]

Das echt jammer inderdaad: crosstrainen loggen als hardlopen resulteert erin dat ie denkt dat je geen zak hebt uitgevoerd _O-
De optie Treadmill komt daarbij aardig in de buurt toch? Misschien dat ie zelfs je "stappen" wel telt.
En na afloop kan je de gemaakte kilometers handmatig corrigeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
quote:
CoachKoos schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:31:
[...]

De optie Treadmill komt daarbij aardig in de buurt toch? Misschien dat ie zelfs je "stappen" wel telt.
En na afloop kan je de gemaakte kilometers handmatig corrigeren.
Behalve dat na een half uur er ondanks flinke HR maar 37cal waren verbrand? Kan de km's wel aanpassen aan de crosstrainer inderdaad.

Ms is de aanduiding van de cal's anders dan bij m'n Polar die ik hiervoor had. Zie nu ook vrij lage inschatting.

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
Weet iemand hoe je meer details bij het sporten kunt weergeven in de Mi Fit app? Ik kan nu de afstand, hartslag, tijd per km en gemiddelde snelheid zien.

Maar ik zou graag willen weten wat de snelheid is die ik loop en in kunnen zoomen op de gelopen snelheid. Kan nu alleen de intervallen zien, maar kan daar niet op inzoomen.

Kan dit wel met de Notify&Fitness app?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CoachKoos
quote:
Highfive95 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:17:
Weet iemand hoe je meer details bij het sporten kunt weergeven in de Mi Fit app? Ik kan nu de afstand, hartslag, tijd per km en gemiddelde snelheid zien.

Maar ik zou graag willen weten wat de snelheid is die ik loop en in kunnen zoomen op de gelopen snelheid. Kan nu alleen de intervallen zien, maar kan daar niet op inzoomen.

Kan dit wel met de Notify&Fitness app?
Voor zover ik kan zien niet. Je kan een koppeling van de N&F app kopen om te exporteren naar Runkeeper, maar weet niet of je die details dan wel ziet.

• Delph1900
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 12-04 08:22
Sinds een week ben ik ook in het bezit van de Bip na eerst de Mi band 2 gehad te hebben.
Nu ben ik aan het fietsen geweest en na elke kilometer ontvang ik een tril notificatie op de bip, nu wil ik dat graag aanpassen of uitschakelen maar ik kan niet vinden waar ik dit kan vinden (ik heb het van de week ergens gezien maar geen aandacht aan geschonken).
Ik gebruik de Mi Fit en de N&F app.

Heeft iemand enig idee waar ik dit kan vinden?

Update: gevonden, het kan op de watch zelf bij activity settings.

Delph1900 wijzigde deze reactie 07-06-2018 22:28 (10%)

• Highfive95
  • Nu online
quote:
CoachKoos schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:03:
[...]

Voor zover ik kan zien niet. Je kan een koppeling van de N&F app kopen om te exporteren naar Runkeeper, maar weet niet of je die details dan wel ziet.
Heb de n&f app even geprobeerd. Maar snel weer verwijderd. Wat een waardeloze app.

Syncen moet in 34x voordat de helft geladen is. Dan klopt de helft ook nog eens niet. Heb bijna -1.7 miljoen stappen gelopen op 1-1-1969. 7(8)7

Heb ook export naar google fit gemaakt maar dit biedt niet veel extras. Dan maar met Mi fit app.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CoachKoos
quote:
Highfive95 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:27:
[...]

Heb de n&f app even geprobeerd. Maar snel weer verwijderd. Wat een waardeloze app.

Syncen moet in 34x voordat de helft geladen is. Dan klopt de helft ook nog eens niet. Heb bijna -1.7 miljoen stappen gelopen op 1-1-1969. 7(8)7

Heb ook export naar google fit gemaakt maar dit biedt niet veel extras. Dan maar met Mi fit app.
Synchroniseren met de N&F app werkt inderdaad heel slecht. Vooral met de workouts duurt het heel lang voordat eindelijk de laatste binnen zijn. Hij synchroniseert vanalles, maar niet de workouts lijkt het.

Andere kant heb ik pas weer hardgelopen met de Bip en de GPS deed het een stuk beter. Had nu de GPS alvast aangezet onderweg naar het park. En ditmaal was het ook droog, zal ook gescheeld hebben gezien het aantal bomen en de regen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Highfive95
  • Nu online
quote:
CoachKoos schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:44:
[...]
Andere kant heb ik pas weer hardgelopen met de Bip en de GPS deed het een stuk beter. Had nu de GPS alvast aangezet onderweg naar het park. En ditmaal was het ook droog, zal ook gescheeld hebben gezien het aantal bomen en de regen...
GPS doet het bij mij erg goed. Zelfs binnen in huis krijg ik al verbinding. Gisteren ook gelopen en meteen GPS fix en geen problemen gehad. Ook onder bomen gelopen en geen problemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
quote:
Highfive95 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:38:
[...]

GPS doet het bij mij erg goed. Zelfs binnen in huis krijg ik al verbinding. Gisteren ook gelopen en meteen GPS fix en geen problemen gehad. Ook onder bomen gelopen en geen problemen.
Ik denk dat je in de Mi app dan location services always on moet hebben, ik merk dat die van mij GPS traag oppikt, maar dat ie de locatie normaliter als je verbonden bent met je telefoon ook via bluetooth probeert te achterhalen. Dat mag ie van mij alleen niet. Tis een hypothese, maar toch.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
NiGeLaToR schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:42:
Ik denk dat je in de Mi app dan location services always on moet hebben, ik merk dat die van mij GPS traag oppikt, maar dat ie de locatie normaliter als je verbonden bent met je telefoon ook via bluetooth probeert te achterhalen. Dat mag ie van mij alleen niet. Tis een hypothese, maar toch.
Dat zou opzich wel logisch zijn, maar mijn GPS fix is ook best snel vind ik, meestal binnen 20~30 seconden. Terwijl ik de GPS eigenlijk ook altijd uit heb staan op mijn telefoon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
quote:
rens-br schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:49:
[...]

Dat zou opzich wel logisch zijn, maar mijn GPS fix is ook best snel vind ik, meestal binnen 20~30 seconden. Terwijl ik de GPS eigenlijk ook altijd uit heb staan op mijn telefoon.
Ik kwam op dit idee, omdat mijn weer niet bijwerkt op de BIP als ik die locations service uit laat.. dan komt het pas na openen van de Mi app weer..

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
NiGeLaToR schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:55:
Ik kwam op dit idee, omdat mijn weer niet bijwerkt op de BIP als ik die locations service uit laat.. dan komt het pas na openen van de Mi app weer..
De locatie van het weer gaat inderdaad via het toestel, echter heb ik die gewoon vaststaan op mijn huisadres.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
quote:
rens-br schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:57:
[...]

De locatie van het weer gaat inderdaad via het toestel, echter heb ik die gewoon vaststaan op mijn huisadres.
Ga ik ook doen, automatische locatie werkt niet superfijn.

• dasystemcheck
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13:13
Viel mij net als eerdere reageerders op dat e.e.a. niet synchroniseerde.
In mijn geval leek dat een kortstondig probleem (iOS, Mi Fit: App versie 3.4.0, Algorithm 1.1.14 / Bip Firmware 0.1.1.36).
Afgelopen week niet zo naar de synchronisaties gekeken, maar viel me in 't weekend op dat ik 1 activiteit niet terug kon vinden. Tevens leek de temperatuur niet meer bijgewerkt te worden.
Gek genoeg leken alle (behalve 1 activiteit) synchronisatie problemen verholpen toen ik op de Bip de status raadpleegde nadat de hartslag zichtbaar gemeten was.

Overigens; Er lijken 2 officiële watchfaces bijgekomen te zijn die een 'AQI' (Air Quality Index) meting weergeven.
Leuk, maar blijkbaar kunnen ze geen waardes constateren voor ons kikkerlandje, of de data wordt niet goed verwerkt vanuit Mi Fit -> Bip?
Staat me vaag wat van bij dat via GadgetBridge/Android daar ook een probleem mee was (Github).

• vj_slof
  • Laatst online: 14:19
quote:
dasystemcheck schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:48:
Overigens; Er lijken 2 officiële watchfaces bijgekomen te zijn die een 'AQI' (Air Quality Index) meting weergeven.
Leuk, maar blijkbaar kunnen ze geen waardes constateren voor ons kikkerlandje, of de data wordt niet goed verwerkt vanuit Mi Fit -> Bip?
Niet alleen dat, alleen 12-uurs notatie en datum eerst maand dan dag... waardeloos. :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de Bip.. of eigenlijk.. van de Mi-software. Het is niet echt een smartwatch, maar voor een sport-horloge ontbreken er ook wat cruciale dingen. Zoals genoeg sport opties.

Binnen sporten ga je bijvoorbeeld gewoon niet kunnen registeren. Treadmill is een waardeloze optie om sporten zoals boksen, crosstrainen of fitness vast te leggen. Iets wat m'n veel simpelere Polar sport tracker wel kan.

Wat wel grappig was, is om m'n airsoft avonturen vast te leggen met GPS. Na 4 uur spelen was de batterij maar enkele procenten gedaald en gaf een geweldig plaatje weer van hoe ik gelopen ben gedurende die tijd. 13km in totaal, meer dan ik had verwacht!

• Janet_
Na wat geklaag over de batterijduur van mijn kant moet ik nu toch wel toegeven dat de batterij beter is geworden. Ik heb nu een verlies van ongeveer 6% per dag waarbij ik ook nog ongeveer 30 min per dag hardloop en een uurtje wandel. Waar het aan ligt weet ik eigenlijk niet. Misschien een update.

Voor alleen hardlopen en sleeptracking is het echt een geweldig ding. Voor in de sportschool is hij wel minder omdat je alleen de tredmill kan registreren.

Ik merk trouwens bij krachttraining dat het knopje vaak ingedrukt wordt waardoor hij een run wil starten.

Wat notify&fitness betreft ben ik ook nog niet echt overtuigd. Mn loopjes registreert hij echt uren later pas. En als ik het wil "doorsturen" naar Strava krijg ik wel de gegevens maar geen kaartje. Ik weet niet of dat zo hoort of dat ik iets fout doe, maar dat kaartje erbij zou leuk zijn. (Ik heb beide pro opties gekocht)

Ook zag ik van de week dat ik volgens n&f 648km had gelopen in 10min 😁😁😁 leuk voor mn statistieken hoor.. maar het was maar 2km ofzo 😂

• Deelbas
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 29-07-2018
Sinds een aantal dagen ontvang ik geen notificaties meer op m'n Bip... Notificatie toegang staat wel gewoon aan voor zowel Mitfit als Notify and fitness. Iemand vergelijkbare ervaring en een fix?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 24-04 17:42

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Deelbas schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:57:
Sinds een aantal dagen ontvang ik geen notificaties meer op m'n Bip... Notificatie toegang staat wel gewoon aan voor zowel Mitfit als Notify and fitness. Iemand vergelijkbare ervaring en een fix?
BT op je telefoon al eens gestopt en de App. afgesloten (kill)?

Hierna BT starten en dan de App. weer.

Werkt iig. op mijn iPhone 7+ als ik hier tegen aanloop.

• dasystemcheck
quote:
Janet_ schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:29:
Ik merk trouwens bij krachttraining dat het knopje vaak ingedrukt wordt waardoor hij een run wil starten.
Had ik ook, grotendeels opgelost door zo'n protector eromheen; daardoor wordt 't knopje minder snel ingedrukt.

• Deelbas
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 29-07-2018
quote:
i2Paq schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:24:
[...]

BT op je telefoon al eens gestopt en de App. afgesloten (kill)?

Hierna BT starten en dan de App. weer.

Werkt iig. op mijn iPhone 7+ als ik hier tegen aanloop.
Net even geprobeerd, doet niks helaas. Heb ook al toegang tot notificaties uitgezet en daarna weer aan.

• Janet_
quote:
dasystemcheck schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:46:
[...]

Had ik ook, grotendeels opgelost door zo'n protector eromheen; daardoor wordt 't knopje minder snel ingedrukt.
Ik wacht al bijna 2mn op mn case van Sikai 😶
Maar ik heb besloten om toch maar een pace of stratos te kopen, dus dan gaat deze naar mn zoon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CoachKoos
quote:
rens-br schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:52:
[...]

Voor zover ik weet inderdaad niet nee. Ik heb ook geen idee wat die optie kan. Je kan een QR code scannen, maar daarvoor zal je Alipay moeten hebben en dat heb ik niet.

Edit: Even wat verder gezocht en Alipay werkt met QR codes, wanneer je je dus aangemeld hebt voor Alipay, kan je waarschijnlijk QR codes genereren op de Bip om te betalen.
Het is wel de toekomst dat Alipay, tenminste als ik dit artikel moet geloven:
Chinees betaalplatform Alipay gaat 'winnen' van iDeal

https://www.ad.nl/economi...innen-van-ideal~a969bc56/

• aran
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-04 16:47
Ben wel benieuwd naar ieders ervaringen betreft hartslag. Ik vind dat een leuke feature en heb mede hierom gekozen voor een 'smart'/'fit'-watch.

Naar mijn idee meet de Bip heel vaak te lage hartslag. Zeker wanneer minder frequent wordt gemeten. Maakt naar mijn idee niet uit of dat via de eigen mi-fit-app of een externe app wordt uitlezen. De externe apps kunnen vaak wel twee metingen combineren voor een betere meting maar echt goed is het dan nog steeds niet.

Wel lijken de metingen kloppend bij continu-meten. Bijvoorbeeld tijdens een activiteit. Ook de externe apps kunnen continu-meten en vooral bij amazfit-tools vind ik het prettig aflezen en heb ik het gevoel dat dit veel acurater is. Helaas kost het wel veel batterij van de telefoon om het continu-meten van Amazfit-tools aan te hebben.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen op dit vlak

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:31
Zojuist een Bip besteld. Eigenlijk als een veredeld horloge :P

Ik kan de hartslag feature wel eens vergelijken met de Polar m400 die ik voor het hardlopen gebruik. Uiteraard wanneer ik het apparaatje binnen krijg.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• CoachKoos
quote:
NiGeLaToR schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:10:
De Bip net binnen! Eerste ervaring: nice, maar kan iets niet vinden. Ik kan alleen hardlopen, fietsen en dat evt binnen en buiten kiezen. Niet bijvoorbeeld fitness of crosstrainen en ook niet hoe ik dat toevoeg. Mis ik iets?
Ik weet niet of het een nieuwe optie is, maar ik kan vanaf m'n telefoon een workout starten... En daarbij zijn er heel veel soorten activiteiten in te stellen.

Home scherm onderaan:

CoachKoos wijzigde deze reactie 14-06-2018 16:15 (8%)

• NiGeLaToR
  • Nu online
quote:
CoachKoos schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:13:
[...]

Ik weet niet of het een nieuwe optie is, maar ik kan vanaf m'n telefoon een workout starten... En daarbij zijn er heel veel soorten activiteiten in te stellen.

Home scherm onderaan:
[afbeelding]

[afbeelding]
Welke app is dit? Ik gebruik Mi Fit voor iOS en heb daar ook de optie om een workout te starten, maar dezelfde vier opties als op m'n horloge.
quote:
NiGeLaToR schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:20:
Welke app is dit? Ik gebruik Mi Fit voor iOS en heb daar ook de optie om een workout te starten, maar dezelfde vier opties als op m'n horloge.
Notify & Fitness, als ik mij niet vergis. Maar die is er helaas niet voor iOS.

@CoachKoos volgens mij kan dat al best lang, maar het nadeel van een workout op die manier starten is dat je je telefoon wel op zak moet hebben. Als ik me niet vergis.

• aran
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-04 16:47
quote:
Noisia schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:31:
Zojuist een Bip besteld. Eigenlijk als een veredeld horloge :P

Ik kan de hartslag feature wel eens vergelijken met de Polar m400 die ik voor het hardlopen gebruik. Uiteraard wanneer ik het apparaatje binnen krijg.
Leuk! Ik ben benieuwd.

• Tweekzor
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 16-04 09:49
quote:
Zelfde probleem hier sinds vanmiddag. Ik heb een app update gedaan en nu ontvang ik geen notificaties meer. Alle instellingen eens uit en weer aan gezet maar dat hielp niks.

• NiGeLaToR
  • Nu online
Vandaag paar uur gefietst met de bip, maar de hartslagmeting meer meer niet dan wel. Meestal als ik een hr van 150-160 verwacht staat ie ‘vast’ op 80. Draaien, hoger, lager, strakker, losser, helpt niets. Met m’n Polar had ik hier geen last van. De bip heeft korte perioden 150 geregistreerd, maar grootste deel vd rit.. nix zinnigs.

Hoe gaat dat bij jullie?

• guapper
quote:
NiGeLaToR schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 21:41:
Vandaag paar uur gefietst met de bip, maar de hartslagmeting meer meer niet dan wel. Meestal als ik een hr van 150-160 verwacht staat ie ‘vast’ op 80. Draaien, hoger, lager, strakker, losser, helpt niets. Met m’n Polar had ik hier geen last van. De bip heeft korte perioden 150 geregistreerd, maar grootste deel vd rit.. nix zinnigs.

Hoe gaat dat bij jullie?
Hier precies hetzelfde.
Bekijk het van de positieve kant: je hebt een mooie kadans meter om je pols. ;)

• NiGeLaToR
  • Nu online
quote:
guapper schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:40:
[...]

Hier precies hetzelfde.
Bekijk het van de positieve kant: je hebt een mooie kadans meter om je pols. ;)
Lol en ik zie de snelheid. Als ik de polar om mijn andere pols doe is alles weer goed. Die heeft nml geen gps :P

• CoachKoos
quote:
rens-br schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:45:
[...]

Notify & Fitness, als ik mij niet vergis. Maar die is er helaas niet voor iOS.

@CoachKoos volgens mij kan dat al best lang, maar het nadeel van een workout op die manier starten is dat je je telefoon wel op zak moet hebben. Als ik me niet vergis.
@NiGeLaToR inderdaad de notify & fitness app!

@rens-br Had het nog niet getest, maar lijkt er inderdaad op dat je telefoon bij je moet hebben. Weet niet of je het aan kan zetten en dan met alleen je horloge kan sporten...
quote:
CoachKoos schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:51:
@rens-br Had het nog niet getest, maar lijkt er inderdaad op dat je telefoon bij je moet hebben. Weet niet of je het aan kan zetten en dan met alleen je horloge kan sporten...
Dat weet ik ook niet zeker. Maar het lijkt mij dat het algoritme voor de berekeningen e.d. gebeurd in de N&F app, dus grote kans dat je hem er toch bij moet hebben.

• Tweekzor
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 16-04 09:49
quote:
In afwachting van een software update van de Mi Fit app waar het verkeerd lijkt te gaan heb ik tijdelijk deze app geinstalleerd en geconfigureerd die nu de notificaties pusht: https://play.google.com/s...id=ee.aegrel.gadgetbridge
Werkt prima nu.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Noisia
quote:
Bij deze dan.

Polar M400 (met HR band) vergeleken met de Xiaomi Huami Amazfit Bip. Met name gekeken naar de HR meting.

Mijn bevindingen zijn dat er wel wat verschillen zijn, maar minder dan ik verwachtte.
  • De Bip had veel sneller een GPS fix dan de Polar M400. Je krijgt niet echt goede feedback maar later uit de GPS track bleek dat de Bip direct bij het starten van de activiteit begon met meten en dat de M400 pas later opnam.
  • Je merkt echt goed dat de Bip slechts 1x per minuut een meting van de polsslag doet. De Polar met HR-band meet constant. Je krijgt hele directe feedback. Toen ik bijvoorbeeld opstond van de bank schoot de meting van de m400 direct omhoog terwijl de Bip pas weer een meting deed toen de hartslag alweer gedaald was.
  • Beide apparaatjes meten dezelfde gemiddelde HR tijdens de workout. Wel opvallend dat de Polar een hogere maximale HR meet dan de Bip. De grafiekjes doen echter vermoeden dat de Bip meer extreme metingen zou doen.
Overigens gebruik ik liever de m400 voor het sporten. Hier kan ik de displays aanpassen en trainingen toevoegen. Ik ga de Bip eigenlijk als veredeld horloge gebruiken :)

Bip HR / PaceBip stats workout
M400 HRM400 stats workout

Tijdens het fietsen vanochtend raakte de Bip helemaal de draad kwijt. Hiernaast een foto wanneer er geen activity gestart was. Het verschil is hier nog relatief klein maar regelmatig zag ik 70bpm verschil tussen de Wahoo (met HR band) en de Bip. Bij het starten van een activiteit werd het verschil iets kleiner. Overigens blijft de Bip elke kilometer trillen. Dat is met hardlopen wel ok, maar tijdens het fietsen echt gloeiend irritant.

Edit: vergelijking met Wahoo toegevoegd.

Noisia wijzigde deze reactie 19-06-2018 09:10 (14%)

• CoachKoos
Ik zag dat er een update van de N&F app is voor de Treadmill:
quote:
Added treadmill steps calculations
Kan eerlijk gezegd niet echt vinden hoe dat werkt of hoe je dat instelt...

• Janet_
Ik heb toch maar een Stratos besteld, deze komt hopelijk van de week binnen, maar wat moet ik naast het unpairen van de bip met mijn mi fit account en resetten nog doen zodat mijn zoon hem zelf kan gebruiken en ik geen meldingen meer krijg?

• moca007
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 16-04 11:10
Ik heb van het weekend ook maar de Bip bestelt, ben zeer benieuwd of ik het wat ga vinden, vooral de accu duur heeft mij over de streep getrokken. Is er inmiddels een alternatief app voor ios zoals bij android?
Klopt het dat watch faces niet te wijziging zijn naar custom faces via ios?
quote:
moca007 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:13:
Is er inmiddels een alternatief app voor ios zoals bij android?
Nope en volgens mij gaat zo'n app er ook nooit komen, aangezien elke app bij iOS in een eigen sandbox draait en zal het voor de alternatieve apps dus niet te doen zijn.
quote:
Klopt het dat watch faces niet te wijziging zijn naar custom faces via ios?
Custom watchfaces zijn inderdaad niet te installeren.

• lobo81
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20-06-2018
Hoi,

Sinds gisteren heb ik de Amazfit BIP binnen en zat al te zoeken naar een oplossing voor het ontvangen van notificaties. Na een half uurtje google heb ik het antwoord gevonden. Ik had alles goed staat in de Mi Fit app om Whatsapp notificaties te ontvangen, maar toch kreeg ik niks binnen.

Wat bleek? (ik heb trouwens iOS) Je moet in de notificatie instellingen van je iPhone aangeven dat je ook notificaties wilt ontvangen op de "lock screen". Ik heb standaard aanstaan dat ik enkel een notificatie ontvang bij de app zelf (badge notification). Na het aanzetten van "lock screen" notification ontging ik ook de notificaties op mijn Amazfit.

Dit even ter info voor als meerdere mensen er last van hebben. Geldt natuurlijk ook voor andere apps zoals Instagram, Facebook etc.

Ik vind het zelf irritant om lock screen notificaties aan te hebben want dan gaat het scherm van mijn telefoon constant aan en dat leid af. Heb maar besloten dat ik dus die functie maar niet ga gebruiken, enkel voor SMS, Kalender en Inkomende Gesprekken.

• RoJan
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11:48
quote:
lobo81 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:11:
Hoi,

Sinds gisteren heb ik de Amazfit BIP binnen en zat al te zoeken naar een oplossing voor het ontvangen van notificaties. Na een half uurtje google heb ik het antwoord gevonden. Ik had alles goed staat in de Mi Fit app om Whatsapp notificaties te ontvangen, maar toch kreeg ik niks binnen.

Wat bleek? (ik heb trouwens iOS) Je moet in de notificatie instellingen van je iPhone aangeven dat je ook notificaties wilt ontvangen op de "lock screen". Ik heb standaard aanstaan dat ik enkel een notificatie ontvang bij de app zelf (badge notification). Na het aanzetten van "lock screen" notification ontging ik ook de notificaties op mijn Amazfit.

Dit even ter info voor als meerdere mensen er last van hebben. Geldt natuurlijk ook voor andere apps zoals Instagram, Facebook etc.

Ik vind het zelf irritant om lock screen notificaties aan te hebben want dan gaat het scherm van mijn telefoon constant aan en dat leid af. Heb maar besloten dat ik dus die functie maar niet ga gebruiken, enkel voor SMS, Kalender en Inkomende Gesprekken.
Hm, dat is inderdaad erg onhandig. Maar dat lijkt me dan inderdaad specifiek voor iOS. Ben benieuwd of iemand hier nog iets 'omheen' heeft gevonden.

• Lucacker
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 23-04 09:54
Zojuist m'n Bip weten te koppelen aan mijn telefoon. Ik zit nu een beetje te kijken in de Notify & Fitness app. Nu lijkt het zo alsof ik bij een van de custom activiteiten van die app de gps van de Bip niet kan gebruiken? Maar dat de gps van de telefoon wordt gebruikt?
Daarnaast zie ik alleen nog een koppelingsmogelijkheid voor Strava, die van Runkeeper is bij mij ver te zoeken, is deze verwijderd?

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12:34
quote:
Lucacker schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:14:
Zojuist m'n Bip weten te koppelen aan mijn telefoon. Ik zit nu een beetje te kijken in de Notify & Fitness app. Nu lijkt het zo alsof ik bij een van de custom activiteiten van die app de gps van de Bip niet kan gebruiken? Maar dat de gps van de telefoon wordt gebruikt?
Daarnaast zie ik alleen nog een koppelingsmogelijkheid voor Strava, die van Runkeeper is bij mij ver te zoeken, is deze verwijderd?
Strava en runkeeper zijn betaalde opties. Ik weet niet of die zichtbaar zijn als je daar nog niet voor betaald hebt.

Wisselwerking Flickr Strava

• Lucacker
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 23-04 09:54
quote:
wisselwerking schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:17:
[...]

Strava en runkeeper zijn betaalde opties. Ik weet niet of die zichtbaar zijn als je daar nog niet voor betaald hebt.
Strava is hier wel zichtbaar, echter geeft hij aan dat je daar inderdaad een in-app-aankoop voor moet doen, daar staat echter wel weer bij dat runkeeper er dan ook bij zit. Ik vind het alleen raar dat ik in de app Strava wel kan zien, maar Runkeeper niet.

• djmvt
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21-04 23:09
Inmiddels alweer een maand of wat in het bezit van mijn Bip, top dingetje! heb mijn ticwatch maar verkocht want die lag alleen nog stof te happen haha.

2 dingen waar ik nu nog een beetje tegenaan loop:
music controls mis ik behoorlijk, bleef toch altijd handig als je een track hoort die niet zo fijn is om deze vanf het horloge te skippen. de meerdere keren op de knop drukken optie werkt niet echt lekker bij mij helaas.

ander ding dat mij niet lukt: er is een mooie nieuwe watchface in de mifit app met de naam "shade".
deze is vooral gericht op de amerikaanse markt (engelse dag aanduiding, datum notificatie in month/day ipv day - month) en am/pm ipv 24h. Ik ben al aan het proberen geweest om eea te vertalen maar het wil nog niet bepaald lukken. Iemand met meer json/image editing skills die dit wel zou kunnen en willen doen?

• Janet_
Ik heb iets raars, ik had de bip geconnect met mijn zoons account, maar de app had zichzelf uitgelogd en de bip blijkbaar geunpaired. Nu krijg ik elke keer als ik de bip wil pairen de melding; kan niet verbinden, contact klantendienst. Iemand al eens eerder deze meldimg gehad?
quote:
Janet_ schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 07:59:
Nu krijg ik elke keer als ik de bip wil pairen de melding; kan niet verbinden, contact klantendienst. Iemand al eens eerder deze meldimg gehad?
Komt mij niet bekend voor helaas. Maar kan je niet eenvoudig de Bip resetten via instellingen op het apparaat zelf?

• Janet_
quote:
rens-br schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:09:
[...]

Komt mij niet bekend voor helaas. Maar kan je niet eenvoudig de Bip resetten via instellingen op het apparaat zelf?
Bedoel je fabrieksreset? Dat heb ik ook gedaan. Straks weer even kijken als hij uit school is. Het vreemde is dat hij gister wel werkte op zijn eigen account.
quote:
Janet_ schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:39:
Bedoel je fabrieksreset? Dat heb ik ook gedaan.
Dat bedoelde ik inderdaad.

• dasystemcheck
Ik verbaas me over de kwaliteit van het glas. De omschrijving heeft 't toch over Gorilla Glass 3? Toch zijn de hoeveelheid diepe krassen op m'n Bip (binnen 3 maanden) meer dan m'n inmiddels oudere/meer gedragen Asus Zenwatch 2 en Ticwatch E.
Meer mensen daar last van?

dasystemcheck wijzigde deze reactie 22-06-2018 19:19 (4%)
Reden: image link

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Janet_
quote:
rens-br schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:58:
[...]

Dat bedoelde ik inderdaad.
Ik was lekker dom bezig, voor ik de bip koppelde aan de mi app moest ik hem natuurlijk eerst nog via bluetooth koppelen aan mn telefoon 😂

Enige jammere is dat Notify en Fitness niet goed werkt op mijn zoons telefoon, hij kan geen watchfaces uploaden. Dus dat moet dan handmatig gebeuren.

Net samen een rondje gerend, hij met de bip en ik met de stratos. Gps fix was iets langzamer bij de bip maar verder liep alles qua stappen ongeveer gelijk.

@dasystemcheck ik heb nergens last van op mn bip. Maar ik doe niet aan extreme sporten ofzo. Alleen hardlopen en kracht in de gym.

Janet_ wijzigde deze reactie 22-06-2018 23:00 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dasystemcheck
Vandaag 20 KM geskate, waarbij 'k de Bip in 'fietsstand' liet tracken en m'n iPhone 7 met Runkeeper in standje 'schaatsen' liet tracken.
Beiden gaven een zeer nauwkeurige GPS tracking aan. Dat verbaast me toch wel een beetje (okee, ik ben d'r happy mee).
Wat mij helemaal verbaasd, is dat zowel Runkeeper als de Bip nagenoeg gelijktijdig de 1 KM notificatie gaven. Je zou bijna denken dat de Bip stiekem de GPS van de telefoon heeft gebruikt.
Is dat laatste misschien ook daadwerkelijk het geval? Hoe is jullie ervaring daarmee? (Tracken met telefoon connected met Bip/Tracken met telefoon disconnected Bip).
quote:
dasystemcheck schreef op zondag 24 juni 2018 @ 16:49:
Je zou bijna denken dat de Bip stiekem de GPS van de telefoon heeft gebruikt.
Mijn GPS staat altijd uit op mijn telefoon en ik kan gewoon routes tracken. Ook routes trekken wanneer ik mijn telefoon niet op zak hebt gaat prima.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
quote:
rens-br schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:37:
[...]

Mijn GPS staat altijd uit op mijn telefoon en ik kan gewoon routes tracken. Ook routes trekken wanneer ik mijn telefoon niet op zak hebt gaat prima.
Ja ik sport eens per week met alleen horloge op zak en die registreert m'n afgelegde parcours prima.

Overigens had ik met fietsen dat mijn hartslag niet goed wordt geregistreerd, maar met hardlopen gaat dit wel goed merkte ik gisteren. Zal m'n horloge 's omdraaien op m'n pols met fietsen, wellicht heeft ie geen goed contact omdat je met fietsen vaak je pols wat knikt ofzo. Binnenkant pols werkt dan wellicht beter.

• Riannedehaan88
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 26-06-2018
Hoi, ik zit erover te denken om de bip aan te schaffen maar ik heb een iPhone en kan ik hiermee wel mijn fiets activiteiten naar Strava connecten? Weet iemand dit? Dit is voor mij namelijk een voorwaarde voor een horloge dat ik wil aanschaffen. En op welke manier gaat dan indien het kan!

Alvast bedankt!!

• Janet_
quote:
Riannedehaan88 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:32:
Hoi, ik zit erover te denken om de bip aan te schaffen maar ik heb een iPhone en kan ik hiermee wel mijn fiets activiteiten naar Strava connecten? Weet iemand dit? Dit is voor mij namelijk een voorwaarde voor een horloge dat ik wil aanschaffen. En op welke manier gaat dan indien het kan!

Alvast bedankt!!
Ik zou dan voor de Stratos gaan, die doet dat automatisch. Bij de bip is het het makkelijkste met de notify&fitness app maar die is er niet voor de iphone

• wisselwerking
quote:
dasystemcheck schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:19:
Ik verbaas me over de kwaliteit van het glas. De omschrijving heeft 't toch over Gorilla Glass 3? Toch zijn de hoeveelheid diepe krassen op m'n Bip (binnen 3 maanden) meer dan m'n inmiddels oudere/meer gedragen Asus Zenwatch 2 en Ticwatch E.
[afbeelding]
Dat heb ik ook. Ik doe er niks bijzonders mee, maar heb toch al redelijk wat krassen op.

quote:
Ik verbaas me over de kwaliteit van het glas. De omschrijving heeft 't toch over Gorilla Glass 3? Toch zijn de hoeveelheid diepe krassen op m'n Bip (binnen 3 maanden) meer dan m'n inmiddels oudere/meer gedragen Meer mensen daar last van?
[afbeelding]
quote:
wisselwerking schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 22:37:
Dat heb ik ook. Ik doe er niks bijzonders mee, maar heb toch al redelijk wat krassen op.
Wel apart. Ik heb dit dan juist weer helemaal niet. Maar ik gebruik ook een case, waardoor het scherm dus 2 mm dieper ligt dan de rand, wellicht dat dat helpt.

• wisselwerking
quote:
rens-br schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:55:
[...]

[...]

Wel apart. Ik heb dit dan juist weer helemaal niet. Maar ik gebruik ook een case, waardoor het scherm dus 2 mm dieper ligt dan de rand, wellicht dat dat helpt.
Als ik kijk naar de foto's van @dasystemcheck kijk maakt dat niet zoveel uit. Bij mij is het overigens niet zo erg als bij hem, maar het valt mij inderdaad op dat het scherm vrij makkelijk krast.

quote:
wisselwerking schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:22:
Als ik kijk naar de foto's van @dasystemcheck kijk maakt dat niet zoveel uit. Bij mij is het overigens niet zo erg als bij hem, maar het valt mij inderdaad op dat het scherm vrij makkelijk krast.
Ah ja. Nu je het zegt. Zie nu dat hij ook een case heeft. Het was nog vroeg vanmorgen. :$

Maar ik heb het horloge nu sinds maart en er zit nog geen enkel krasje op.

• dasystemcheck
Ik heb de foto's en een -omdat ze dat nou eenmaal willen- filmpje naar de verkoper op Aliexpress gestuurd. Ik verwacht er niet veel van, maar wie weet; ik val ruimschoots in de Diamond-categorie en heb al vaker gemerkt dat ze je dan behoorlijk serieus beantwoorden.
quote:
zubidingasir schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:32:

Amazfit vs mi band, hmm ik ga het overwegen. De mi band is wel lekker smal en klein, ik voel hem eigenlijk niet gedurende de dag. De batterijduur is ook ideaal, geen idee hoe het met Amazfit zit. Zal het even moeten zoeken op internet
Geen ervaring met Mi Band 3 vs. Bip, maar heb wel een Mi Band 2 gehad. Betreft draagcomfort is de 2 en de Bip precies hetzelfde. Waarbij de Bip wel breder is, maar ook dunner. Daarnaast heeft de Bip een standby tijd van +/- 30 dagen, afhankelijk van je gebruik. Maar bij mij is dat notificaties, 2x per week GPS aan en dan natuurlijk een always-on scherm en haal de 25 dagen met gemak. De Mi Band 2 hield het maar 8 tot 10 dagen vol, met hetzelfde gebruik.

Ik kan het je in ieder geval aanraden en mocht je nog niet helemaal overtuigd zijn ,lees dan gerust mijn review eens door: productreview: Xiaomi Huami Amazfit Bip Zwart (Zwart) review door rens-br.

Ik heb je hierin gequote, aangezien ervaringen met de Bip hier weer wat beter thuis hoort. :)

rens-br wijzigde deze reactie 28-06-2018 11:41 (12%)

• zubidingasir
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23-04 20:55
ik heb net de mi band 3 besteld, maar vind het best vervelend dat het scherm niet constant aan is. ik kan nergens een goeie vergelijking zien, scherm, batterijduur in praktijk, hr functie etc. iemand hier die beide watches heeft?

• zubidingasir
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23-04 20:55
quote:
rens-br schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:39:
[...]

Geen ervaring met Mi Band 3 vs. Bip, maar heb wel een Mi Band 2 gehad. Betreft draagcomfort is de 2 en de Bip precies hetzelfde. Waarbij de Bip wel breder is, maar ook dunner. Daarnaast heeft de Bip een standby tijd van +/- 30 dagen, afhankelijk van je gebruik. Maar bij mij is dat notificaties, 2x per week GPS aan en dan natuurlijk een always-on scherm en haal de 25 dagen met gemak. De Mi Band 2 hield het maar 8 tot 10 dagen vol, met hetzelfde gebruik.

Ik kan het je in ieder geval aanraden en mocht je nog niet helemaal overtuigd zijn ,lees dan gerust mijn review eens door: productreview: Xiaomi Huami Amazfit Bip Zwart (Zwart) review door rens-br.

Ik heb je hierin gequote, aangezien ervaringen met de Bip hier weer wat beter thuis hoort. :)
top, ik ga het overwegen. dan gaat de miband 3 naar men vrouwtje. ik ben wel voorstander van always on display, en een wat grotere scherm is toch fijner. alleen hoe is het zicht met zonlicht en hoe accuraat is de hr meter

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

rens-br wijzigde deze reactie 29-06-2018 07:48 (4%)

quote:
zubidingasir schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:25:
ik heb net de mi band 3 besteld, maar vind het best vervelend dat het scherm niet constant aan is. ik kan nergens een goeie vergelijking zien, scherm, batterijduur in praktijk, hr functie etc. iemand hier die beide watches heeft?
Gezien de Mi Band 3 echt pas net uit is, verwacht ik dat er maar weinig vergelijkingen te vinden zijn.
quote:
zubidingasir schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:51:
ik ben wel voorstander van always on display, en een wat grotere scherm is toch fijner. alleen hoe is het zicht met zonlicht en hoe accuraat is de hr meter
De HR meter komt meerdere malen voorbij in dit topic er zijn veel users geweest die het vergelijken met andere HR meters.

De afleesbaarheid in de zon is prima. Zonder het backlight is het te doen, maar met backlight (waarvan je de lichtsterkte kan instellen) is het helemaal goed te lezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wisselwerking
Voor de afleesbaarheid in de zon zie ik geen meerwaarde van het backlight (net getest in de volle zon). De afleesbaarheid is echter super! Misschien dat de keuze van de watchface wel van invloed kan zijn. In mijn huidige watchface heb ik alleen wit.

• moca007
Ik heb hem binnen gekregen ziet er goed uit, updates komen nu allemaal binnen. Hoe krijg ik hem in het Engels? Heb een Iphone.

Inmiddels gelukt om de Bip op Engels te krijgen.

moca007 wijzigde deze reactie 30-06-2018 17:05 (17%)

• TokoSenang2
  • Laatst online: 13-04 14:35
Ik merk dat de Amazfit niet altijd het begin van een activiteit ziet. Google MAPS ziet dat je fietst, loopt of hard rent, amazfit soms wel, soms niet. Of zetten jullie altijd de activiteit aan als je iets gaat doen, ook al is dat naar de bakker gaan.

• NiGeLaToR
  • Nu online
quote:
TokoSenang2 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:26:
Ik merk dat de Amazfit niet altijd het begin van een activiteit ziet. Google MAPS ziet dat je fietst, loopt of hard rent, amazfit soms wel, soms niet. Of zetten jullie altijd de activiteit aan als je iets gaat doen, ook al is dat naar de bakker gaan.
Kan ie daf automatisch? Heeft die van mij nog nooit gedaan.
Is dat een instelling?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TokoSenang2
  • Laatst online: 13-04 14:35
Dat zou ik nu juist willen weten, iemand?
Ik vind het zo’n gedoe als ik iedere keer dat ik een activiteit ga doen dit moet aangeven op de Amazfit Bip

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Suuz1993
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 23-04 20:31
quote:
[afbeelding]
Herkenbaar!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10:52
quote:
TokoSenang2 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:44:
Dat zou ik nu juist willen weten, iemand?
Ik vind het zo’n gedoe als ik iedere keer dat ik een activiteit ga doen dit moet aangeven op de Amazfit Bip
Nooit van gehoord, sterker nog, ik ken enkel horloge dat die functionaliteit bezit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20-04 11:58
Hallo allen,

Ik ben sinds vorige week in het bezit van de Amazfit Bip. (Hiervoor Mi-Band 2)

Nu heb ik een paar work-outs gedaan, fiets/lopen en het valt me op dat de GPS niet wil synchroniseren met de Notify & Fitness app (Gekocht).
Hij blijft bij het synchroniseren op 100% staan maar lijkt niet de volledige workout de pakken. De officiële Mi-Fit app pakt deze data wel op. Meer mensen deze ervaring? Is er een fix voor of oplossing?

Verder top horloge/tracker, erg tevreden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• moca007
Krijgen jullie ook vaak de melding bleutooht verbinding verbroken? Wordt er gek van sinds vanochtend elke 10 min een melding maar als ik het check is mijn Iphone gewoon verbonden met de Bip. Wie heeft dit ook? En is er een oplossing?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wisselwerking
quote:
R0dsk0ll schreef op maandag 2 juli 2018 @ 06:57:
Hallo allen,

Ik ben sinds vorige week in het bezit van de Amazfit Bip. (Hiervoor Mi-Band 2)

Nu heb ik een paar work-outs gedaan, fiets/lopen en het valt me op dat de GPS niet wil synchroniseren met de Notify & Fitness app (Gekocht).
Hij blijft bij het synchroniseren op 100% staan maar lijkt niet de volledige workout de pakken. De officiële Mi-Fit app pakt deze data wel op. Meer mensen deze ervaring? Is er een fix voor of oplossing?

Verder top horloge/tracker, erg tevreden!
De N&F app is wat mij betreft erg matig. Ik had hem ook aangeschaft ivm synchroniseren naar Strava, maar dit kost veel moeite. Of het lukt helemaal niet of hij pakt hem deels (bijvoorbeeld afstand en route kloppen wel, maar bijbehorende tijd niet).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vj_slof
  • Laatst online: 14:19
Ik zag net op Youtube een filmpje waarmee zo onder iOS de Amazit BIP van custom watchfaces kunnen voorzien:

YouTube: Amazfit Bip. Замена Ц&#108...

Het lijkt erop dat iedere watchface via een app dmv een firmware-update de nieuwe watchface geinstalleerd krijgt. Zou het veilig zijn???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Janet_
quote:
wisselwerking schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:51:
[...]

De N&F app is wat mij betreft erg matig. Ik had hem ook aangeschaft ivm synchroniseren naar Strava, maar dit kost veel moeite. Of het lukt helemaal niet of hij pakt hem deels (bijvoorbeeld afstand en route kloppen wel, maar bijbehorende tijd niet).
Dat ligt blijkbaar aan strava zelf, die veranderd de tijden. Ik heb het zelf ook op mn stratos. Een wandeling van 3uur en 8km is op strava een wandeling van 1 uur en 7km. Heel vreemd dus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noisia
quote:
Janet_ schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:21:
[...]

Dat ligt blijkbaar aan strava zelf, die veranderd de tijden. Ik heb het zelf ook op mn stratos. Een wandeling van 3uur en 8km is op strava een wandeling van 1 uur en 7km. Heel vreemd dus
Ik heb dat bij mijn Polar m400 en mijn Wahoo Elemnt Bolt eigenlijk nooit. Dus ik denk dat het niet aan Strava ligt maar eerder aan Xiaomi...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Janet_
quote:
Noisia schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:14:
[...]

Ik heb dat bij mijn Polar m400 en mijn Wahoo Elemnt Bolt eigenlijk nooit. Dus ik denk dat het niet aan Strava ligt maar eerder aan Xiaomi...
Dit is wat ik hoorde via de Stratos fb pagina. De tijd qua lopen was goed op de Stratos, dan moet er dus wat anders zijn in de gegevens die gesynchroniseerd worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wisselwerking
quote:
Janet_ schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:23:
[...]

Dit is wat ik hoorde via de Stratos fb pagina. De tijd qua lopen was goed op de Stratos, dan moet er dus wat anders zijn in de gegevens die gesynchroniseerd worden.
Ik heb dat ook niet bij mijn Bryton 310. Overigens als ik op de activiteiten op de Amazfit kijk dan staat het daar wel goed. Dus ergens bij synchroniseren gaat het niet goed. Ik heb het overigens wel eens goed gekregen, maar dat was meer geluk dan wijsheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:15
Ik ben inmiddels ook een poosje in het bezig van de Amazfit Bib. Wat een geweldige opvolger voor mijn Mi Band 2! Ik heb een vraagje over notificaties. Ik wil graag dat als ik een notificatie op mijn Bib weghaal (bijv. een calendar reminder), dat deze dan ook verdwijnt op mijn telefoon. Ik heb al wat rond gezocht, maar volgens mij is dit niet mogelijk. Ik wil dit graag, omdat ik anders zaken dubbel moet gaan doen.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
TheovdS schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:53:
Ik heb al wat rond gezocht, maar volgens mij is dit niet mogelijk. Ik wil dit graag, omdat ik anders zaken dubbel moet gaan doen.
Iemand een idee?
Volgens mij is dat inderdaad niet mogelijk. Ik krijg dat iig ook niet voor elkaar, maar je kan de notificaties op de Bip ook laten staan. De oudste notificaties worden automatisch verwijderd.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True