Ik heb de Bip nu een week in gebruik en het bevalt me erg goed i.c.m. Android apps.
Ik kom van de MiBand 2 af, die qua functies ook al niet verkeerd was alleen de scherm afleesbaarheid was inmiddels om te huilen. Lang getwijfeld of ik voor de miband 3 zou gaan of de Bip, maar aangezien het scherm van de 3 maar marginaal beter zou zijn dan de 2 toch voor de Bip gegaan. Ik hoef niet weer een horloge die ik buiten gewoon niet af kan lezen.
Het scherm bevalt me voorlopig echt erg goed. Zeker buiten is het ideaal dat je scherm op elk moment perfect zichtbaar is en ik gebruik de backlight tot nu toe relatief weinig (al is dat logisch midden in de zomer met licht in overvloed dat weerkaatst kan worden). Dat zoiets niet bij andere smartwatches gebruikt wordt begrijp ik niet
Ik gebruik nu als 3rd party app ook gewoon weer Tools & Amazfit, zelfde developer als de app van m'n miband en heb daar niets over te klagen. Het enige wat ik mis is integratie voor workout exporten richting Strava/Runkeeper. Ik heb daarvoor al even gekeken naar de Notify and Fitness app als eventuele vervanging aangezien worksouts daar wel gedeeld kunnen worden, maar wat is dat een gedrocht qua uiterlijk en indeling. Ik heb het even geprobeerd en er daarna snel weer afgegooid.
Na lang zoeken wel een oplossing gevonden om het zonder die app ook voor elkaar te kunnen krijgen.
Ik gebruik nu Tools en Amazfit nog steeds maar dan i.c.m. Gadgetbridge waar ik al wel meer over zie staan in dit topic.
Gadgetbridge handmatig workouts laten ophalen van de Bip en opslaan als bestand (en die dan maar via browser inladen in Strava/Runkeeper) en verder Gadgetbridge zo weinig mogelijk permissies geven en direct uit zetten na gebruik zodat hij geen conflict veroorzaakt. Als instellingen alleen wel ingesteld dat hij workouts niet mag verwijderen van de Bip na synchronisatie en daarnaast had hij "Lift Watch to view info" uitgeschakeld, dus die moet je wel via Gadgetbridge forceren ook al staat het aan in de Mi Fit app.
Niet echt een ideale oplossing, maar voorlopig lijkt het verder nog geen problemen te veroorzaken. Iemand die hier nog een betere methode voor heeft gevonden waar je Notify and Fitness niet voor nodig hebt?