Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zak
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 20-02 21:06
Sinds gisteren ook een Bip om de pols. Heb in het verleden al een tijdje met een Miband 2 rondgelopen maar deze is in de kast beland toen ik met Windows Phone rondliep.

Nu weer aan Android dus weer eens een tracker uitproberen. Werkt tot nu toe allemaal goed alleen de Outlook notificaties komen niet door ondanks dat ik dit heb ingesteld in Alert Bridge. Meer mensen met dit probleem?

Verder is het jammer dat het weer alleen de voorspelling met de min-max temperatuur is. Ik had gedacht dat dit de daadwerkelijke temperatuur zou laten zien. Moet ik alsnog op mijn telefoon kijken hoe warm het ongeveer is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22-02 09:03
De app is ook deels vertaald. Wat een aanfluiting. Half Engels/half Nederlands. :P

• sjoerdvdijk
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23-02 00:58
Ik zit eraan te denken om deze ook aan te schaffen, maar is het mogelijk om via de bip mijn yeelights te bedienen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OrkiD
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 06-07-2018
Sinds enkele dagen eigenaar van een Bip. De overstap van een Pebble duurde lang maar was het wachten waard.
Heb de Bip eerst gebruikt met de Mi Fit app, maar door eigen notificatie wensen en sleep as Android de Notify and Fitness (pro) app gebruikt (meer in te stellen, en custom vibratie patronen)
De mogelijkheden van de app zijn geweldig en de Bip kan dan ook gebruikt worden zonder MiFit app.
Probleem is alleen de koppeling met de Bip. Bluetooth verbinding valt random weg (op minder dan een meter afstand) Daarna is opnieuw verbinden vaak een probleem.
Uiteraard meerdere malen opnieuw geinstalleerd, met en zonder MiFit gebruikt, opnieuw bluetooth pairing, wifi signaal uitzetten en nog een hoop andere opties)

Zijn er meerdere mensen die dit herkennen? De MiFit app valt nu sinds een dag niet meer uit, dus lijkt aan de Notify en Fitness app te liggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-02 08:29
quote:
sjoerdvdijk schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 17:03:
Ik zit eraan te denken om deze ook aan te schaffen, maar is het mogelijk om via de bip mijn yeelights te bedienen?
Niet out-of-the-box in ieder geval. Het ding heeft via de N&F app Tasker integratie, dus wellicht kan je daarmee nog iets bouwen. Maar meer dan 'aan/uit' zal het waarschijnlijk niet worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23-02 00:58
quote:
rens-br schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 07:26:
[...]

Niet out-of-the-box in ieder geval. Het ding heeft via de N&F app Tasker integratie, dus wellicht kan je daarmee nog iets bouwen. Maar meer dan 'aan/uit' zal het waarschijnlijk niet worden.
Oke bedankt voor je reactie, zal daar naar gaan kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23-02 13:11
Ik zit te kijken tussen de Mi Band 3 en de Amazfit BIP.

Nu ontwijken beide elkaar niet zoveel op qua techniek. Enige voordeel van de BIP is dat het een GPS functie heeft. Waardoor hij ook traceerbaar is als je hem kwijt bent neem ik aan? De Band3 heeft dat niet.

Daarnaast beide IP68 rating, dus kunnen onder water.

Wat is dan de beste optie voor deze geld onder €100.-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:42
quote:
theduke1989 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:36:
Nu ontwijken beide elkaar niet zoveel op qua techniek. Enige voordeel van de BIP is dat het een GPS functie heeft. Waardoor hij ook traceerbaar is als je hem kwijt bent neem ik aan? De Band3 heeft dat niet.
De BIP vind je alleen terug als ie binnen het bereik van je Bluetooth-verbinding ligt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Enige voordeel van de BIP is dat het een GPS functie heeft. Waardoor hij ook traceerbaar is als je hem kwijt bent neem ik aan? De Band3 heeft dat niet.
Zo werkt dat helaas niet. De GPS op de Bip staat standaard uit en wordt alleen ingeschakeld wanneer je een activity aan het doen bent. Daarnaast kan zo'n functie ook niet werken als de GPS wel aanstaat. De Bip heeft geen 4G of wifi, dus kan zelf niks verzenden (behalve via Bluetooth).

Wat ik zelf ook een voordeel vind van de Bip tegenover een Mi band (ik heb beide) is het grotere scherm en het feit dat het always-on is. Het grotere scherm bied meer keuze opties en notificaties werken aanmerkelijk beter/handiger.

Persoonlijk zou ik dus gewoon voor de Bip gaan. :)

offtopic:
Overigens betreft dit aankoopadvies, dus als je nog uitgebreider advies wilt, dien je even een topic te openen in ATT.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tms5dmark2
  • Registratie: mei 2012
  • Niet online
ik heb de N&F app geinstalleerd. werkt in principe prima, maar die app vreet batterij. iemand ervaring met hoe je dat beperkt zonder dat je functioneel erop achteruit gaat? thnks!

• theduke1989
quote:
vj_slof schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:42:
[...]

De BIP vind je alleen terug als ie binnen het bereik van je Bluetooth-verbinding ligt.
Ah dat is jammer, ik dacht misschien iets als Last GPS location dat het gewoon werkte. Goed om dat nee te nemen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• zubidingasir
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 30-01 09:42
quote:
Ik zit te kijken tussen de Mi Band 3 en de Amazfit BIP.

Daarnaast beide IP68 rating, dus kunnen onder water.

Wat is dan de beste optie voor deze geld onder €100.-
Ik heb ze beide gehad en kan zeggen dat de bip veel beter is. De batterijduur ten eerste, ten tweede is het scherm altijd aan en veel beter te lezen in vel zonlicht. Ten derde vind ik het bandje beter zitten. Ten vierde steekt het metertje voor je HR niet zoveel uit als bij de mi band, bij de mi band deed het pijn als je hem te strak om je pols deed. Ten vierde heb je meer watchfaces die je kan instellen en notificaties die erg makkelijk te lezen zijn. Ten vijfde heeft deze een eigen gps. Kan zo door blijven gaan, maar dit waren wel echt 5 punten die mij hebben overtuigd om over te stappen van de mi band naar de amazfit. Hij was ook slechts 20euro duurder dan de mi band 3.

Ik krijg het niet voor mekaar om het scherm te unlocken door twee x erop te tikken, is dit überhaupt mogelijk of moet je het perse via het knopje aan de rechterkant van de Watch doen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theduke1989
quote:
zubidingasir schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:40:
[...]

Ik heb ze beide gehad en kan zeggen dat de bip veel beter is. De batterijduur ten eerste, ten tweede is het scherm altijd aan en veel beter te lezen in vel zonlicht. Ten derde vind ik het bandje beter zitten. Ten vierde steekt het metertje voor je HR niet zoveel uit als bij de mi band, bij de mi band deed het pijn als je hem te strak om je pols deed. Ten vierde heb je meer watchfaces die je kan instellen en notificaties die erg makkelijk te lezen zijn. Ten vijfde heeft deze een eigen gps. Kan zo door blijven gaan, maar dit waren wel echt 5 punten die mij hebben overtuigd om over te stappen van de mi band naar de amazfit. Hij was ook slechts 20euro duurder dan de mi band 3.

Ik krijg het niet voor mekaar om het scherm te unlocken door twee x erop te tikken, is dit überhaupt mogelijk of moet je het perse via het knopje aan de rechterkant van de Watch doen?
Mooi dan weet ik welke ik moet nemen.

Maandag 16 juli is het Prime day dus dan ga ik even kijken op Amazon.de of er een leuke actie komt.
Hij kost momenteel €75,- Internationale versie. Hopelijk wordt die enkele eurotjes goedkoper dan. Dan meteen aanschaffen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zubidingasir
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 30-01 09:42
quote:
theduke1989 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:48:
[...]

Mooi dan weet ik welke ik moet nemen.

Maandag 16 juli is het Prime day dus dan ga ik even kijken op Amazon.de of er een leuke actie komt.
Hij kost momenteel €75,- Internationale versie. Hopelijk wordt die enkele eurotjes goedkoper dan. Dan meteen aanschaffen.
Via geek buying met een kortingcode kom je uit op 60euro.duitse voorraad, binnen 2 dagen in huis en geen invoer

• dasystemcheck
  • Laatst online: 19-02 19:04
quote:
'k Heb inmiddels bericht terug van de verkoper; ik mag een issue starten die hij gaat goedkeuren. Dan mag ik 'm terugsturen en krijg ik m'n aankoop bedrag terug.
De slimmert; retourkosten moet ik wel zelf betalen... nahhhh, ik probeer nu dus korting te krijgen, lijkt me praktischer.

• LameDog
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 23-02 08:46
Ik heb inmiddels ruim een week een Amazfit Bip. Ik ben er op zich best tevreden over, maar na de eerste paar nachten wordt mijn slaap niet goed meer gemeten. Ik heb het idee dat het horloge op het moment dat ik half wakker ben en wat lig te draaien denkt dat ik niet meer slaap. En als ik vervolgens weer verder slaap wordt dit niet meer gemeten. Hebben hier meer mensen last van en weet iemand wat ik er aan kan doen om te zorgen dat mijn hele nachtrust wordt gemeten?

LameDog wijzigde deze reactie 11-07-2018 15:40 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:45
quote:
rens-br schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:59:
[...]

Volgens mij is dat inderdaad niet mogelijk. Ik krijg dat iig ook niet voor elkaar, maar je kan de notificaties op de Bip ook laten staan. De oudste notificaties worden automatisch verwijderd.
Oplossing gevonden! Ik gebruik Amazafit Tools en daarmee kun je de actie 'mark last notification as read' aan de knop toewijzen. Werkt prima!

Meer info: http://help.amazfittools....cs/button-control-amazfit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19:46
Weet iemand of het mogelijk is het kompas (en barometer) te openen tijdens een activiteit? Als ik tijdens een wandeling 'activiteit' naar het kompas wil moet ik de activiteit nu stoppen, heel onhandig...

• Den Hook
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09-02 15:45
Hallo allen,

Mijn Amazfit Bip is onderweg en daarom was ik me aan het oriënteren in dit forum.
Wat me op valt is dat er over diverse apps (vaak in afkortingen) wordt gesproken. Die apps kunnen dan de Bip verder inregelen of voorzien van watchfaces (afgekort als "WF" kwam ik achter). :)

Nu heb ik een i-Phone en voor een i-Phone zijn er maar erg weinig apps (naast Mi Fit) beschikbaar.

Het forum is nu zo lang/groot dat het lastig is om dat even door te nemen. Kan iemand die ook een BIP heeft in combinatie met een I-Phone (ik heb een i-Phone 5) mij even op weg helpen met handige/goede apps en dan aangeven wat die app zoal met zich meebrengt....

In de app-store staat sinds enkele weken Amaztools (versie 0.1.3). Heeft iemand daar ervaring mee ?

Uiteraard dank _/-\o_

Den Hook wijzigde deze reactie 31-07-2018 23:38 (8%)
Reden: kwam die nieuwe app in de App store tegen.

• RoJan
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22-02 14:56
quote:
TheovdS schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:48:
[...]

Oplossing gevonden! Ik gebruik Amazafit Tools en daarmee kun je de actie 'mark last notification as read' aan de knop toewijzen. Werkt prima!

Meer info: http://help.amazfittools....cs/button-control-amazfit
Ik heb die app ook, maar ik zie even niet hoe dat dan werkt. Eigenlijk gebeurt er niets op de Bip als ik zo'n knop toevoeg. Is er nog een andere app nodig?

• TheovdS
quote:
RoJan schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:38:
[...]

Ik heb die app ook, maar ik zie even niet hoe dat dan werkt. Eigenlijk gebeurt er niets op de Bip als ik zo'n knop toevoeg. Is er nog een andere app nodig?
Als je een knop toevoeg, zie je er een cijfer voorstaan. Dat is het aantal x dat je de knop achter elkaar moet indrukken. Het begint bij 2.

• RoJan
quote:
TheovdS schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 23:56:
[...]

Als je een knop toevoeg, zie je er een cijfer voorstaan. Dat is het aantal x dat je de knop achter elkaar moet indrukken. Het begint bij 2.
Ah, dank je, dat werkt inderdaad. Al gaat het wel een beetje moeizaam. Ik zou overigens het liefst naar de Clear knop springen, zodat je niet steeds door die lijst met oproepen heen hoeft.

• flippiej
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22-02 22:11
Ik heb de Bip nu een week in gebruik en het bevalt me erg goed i.c.m. Android apps.

Ik kom van de MiBand 2 af, die qua functies ook al niet verkeerd was alleen de scherm afleesbaarheid was inmiddels om te huilen. Lang getwijfeld of ik voor de miband 3 zou gaan of de Bip, maar aangezien het scherm van de 3 maar marginaal beter zou zijn dan de 2 toch voor de Bip gegaan. Ik hoef niet weer een horloge die ik buiten gewoon niet af kan lezen.

Het scherm bevalt me voorlopig echt erg goed. Zeker buiten is het ideaal dat je scherm op elk moment perfect zichtbaar is en ik gebruik de backlight tot nu toe relatief weinig (al is dat logisch midden in de zomer met licht in overvloed dat weerkaatst kan worden). Dat zoiets niet bij andere smartwatches gebruikt wordt begrijp ik niet :P

Ik gebruik nu als 3rd party app ook gewoon weer Tools & Amazfit, zelfde developer als de app van m'n miband en heb daar niets over te klagen. Het enige wat ik mis is integratie voor workout exporten richting Strava/Runkeeper. Ik heb daarvoor al even gekeken naar de Notify and Fitness app als eventuele vervanging aangezien worksouts daar wel gedeeld kunnen worden, maar wat is dat een gedrocht qua uiterlijk en indeling. Ik heb het even geprobeerd en er daarna snel weer afgegooid.

Na lang zoeken wel een oplossing gevonden om het zonder die app ook voor elkaar te kunnen krijgen.
Ik gebruik nu Tools en Amazfit nog steeds maar dan i.c.m. Gadgetbridge waar ik al wel meer over zie staan in dit topic.
Gadgetbridge handmatig workouts laten ophalen van de Bip en opslaan als bestand (en die dan maar via browser inladen in Strava/Runkeeper) en verder Gadgetbridge zo weinig mogelijk permissies geven en direct uit zetten na gebruik zodat hij geen conflict veroorzaakt. Als instellingen alleen wel ingesteld dat hij workouts niet mag verwijderen van de Bip na synchronisatie en daarnaast had hij "Lift Watch to view info" uitgeschakeld, dus die moet je wel via Gadgetbridge forceren ook al staat het aan in de Mi Fit app.

Niet echt een ideale oplossing, maar voorlopig lijkt het verder nog geen problemen te veroorzaken. Iemand die hier nog een betere methode voor heeft gevonden waar je Notify and Fitness niet voor nodig hebt?

• Den Hook
quote:
In de app-store staat sinds enkele weken Amaztools (versie 0.1.3). Heeft iemand daar ervaring mee ?
De Amazfit Bip is binnen en zojuist heb ik zelf deze "Amaztools" geïnstalleerd op mijn i-phone (is gratis). En die app verraste me erg positief. Eenvoudig verbinding gemaakt (pairen) en vervolgens kan je meteen uit wel meer dan 100 watchfaces kiezen (je wordt er zelfs wat tureluurs van).

Ook kon je je activities overhalen vanuit de bip waarna je een soortgelijke info krijgt als bij de Mi Fit app. Hier en daar nog wel wat dingetjes, zoals het hart-tekentje staat bij de afgelegde afstand en het slingertje van de route staat bij de hartslag (bpm).

Ook handig maar er moet nog aan gewerkt worden zijn de mogelijkheden die achter de drie puntjes (more) staan: Een music controller voor spotify (kan ik niet testen/geen spotify abonnement) en export mogelijkheden voor Strava (niet getest) en Install Custom file (wees voorzichtig)

Voor I-phone gebruikers een aanrader, maar verwacht tzt wel advertenties..... oOo

Info van Amaztools
quote:
Description
AmazTools is an app that aims to improve your experience with your device by bringing many new features to your wearable!

- The app is developed primarily for the Amazfit Bip, but also supports the MiBand 2 and MiBand 3.
- Detailed stats on your activities with the option of exporting them to Starva** or as a .gpx file.
- You can sync your workouts with Health Kit.
- The watchface of AmazFit Bip can be changed directly from your iPhone, with the ability to choose from a pre-made interface or create your own.
- Use your wearable device as a remote control for your iPhone's camera
- Use your wearable device as a remote control for your iPhone's flashlight
- Use your wearable device as a remote control for Spotify's*** music player
- Customisable language settings (Chinese, English, Spanish, Russian).
- Ability to flash a custom firmware.

The feature that allows you to flash a custom firmware should only be used by expert users, we do not take any responsibility for its misuse.
The app used with a Mi Band will have limited functions (e.g. changing interface is not available).

** AmazTools is not affiliated or endorsed by Strava and/or Amazfit in any way. **
*** AmazTools is not affiliated or endorsed by Spotify and/or Amazfit in any way. ***
https://itunes.apple.com/...atform/ipad&platform=ipad
of
https://amaztools.app/index.php

(Amaztools v0.1.5)

Den Hook wijzigde deze reactie 06-08-2018 21:05 (45%)
Reden: url van amaztools toegevoegd

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:35

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Den Hook schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:20:
[...]

De Amazfit Bip is binnen en zojuist heb ik zelf deze "Amaztools" geïnstalleerd op mijn i-phone (is gratis). En die app verraste me erg positief. Eenvoudig verbinding gemaakt (pairen) en vervolgens kan je meteen uit wel meer dan 100 watchfaces kiezen (je wordt er zelfs wat tureluurs van).

Ook kon je je activities overhalen vanuit de bip waarna je een soortgelijke info krijgt als bij de Mi Fit app. Hier en daar nog wel wat dingetjes, zoals het hart-tekentje staat bij de afgelegde afstand en het slingertje van de route staat bij de hartslag (bpm).

Ook handig maar er moet nog aan gewerkt worden zijn de mogelijkheden die achter de drie puntjes (more) staan: Een music controller voor spotify (kan ik niet testen/geen spotify abonnement) en export mogelijkheden voor Strava (niet getest) en Install Custom file (wees voorzichtig)

Voor I-phone gebruikers een aanrader, maar verwacht tzt wel advertenties..... oOo

Info van Amaztools

[...]

https://itunes.apple.com/...atform/ipad&platform=ipad

(Amaztools v0.1.5)
Bedankt voor deze duidelijk info!

Ik ga deze tool vanavond maar eens bij mijn vrouw installeren.

• Den Hook
Hallo, beetje rare vraag maar weet iemand hoe je de Alarm-tijden kan veranderen.
Ik heb 3x een alarm staan op de tijd 14:26 (Mon to Fri, Every day, Tomorrow).

Ik kan ze via de Bip-watch alleen áán en uit zetten, maar niet de tijden veranderen. Hoe ik ook swipe vanuit alle windrichtingen... :?

• flippiej
quote:
Den Hook schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:14:
Hallo, beetje rare vraag maar weet iemand hoe je de Alarm-tijden kan veranderen.
Ik heb 3x een alarm staan op de tijd 14:26 (Mon to Fri, Every day, Tomorrow).

Ik kan ze via de Bip-watch alleen áán en uit zetten, maar niet de tijden veranderen. Hoe ik ook swipe vanuit alle windrichtingen... :?
Gewoon via de Mi Fit app. Profile -> Amazfit Bip -> watch alarm.

• Den Hook
quote:
Gewoon via de Mi Fit app. Profile -> Amazfit Bip -> watch alarm.
Gevonden !! Thanx....

Wel erg vreemd dat je met een SMART-WATCH, geen Alarm TIJDEN kan aanpassen, 8)7 maar ok....

• dasystemcheck
quote:
Den Hook schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:26:
[...]

Gevonden !! Thanx....

Wel erg vreemd dat je met een SMART-WATCH, geen Alarm TIJDEN kan aanpassen, 8)7 maar ok....
Over de definitie van Smartwatch is al zat gediscussierd ;)
De meeste mensen zijn het er over eens dat de Bip onder de categorie "fitness tracker met beperkte smartwatch functies" valt.
De Pace is bijvoorbeeld nèt wat meer smartwatch.
Per definitie zijn vervolgens de WearOS en WatchOS horloges èchte smartwatches.

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23:03
Gisteren de Amazfit Bip ontvangen, yeah...

Wat ik me afvraag: als je de Bip uitzet (via settings op de watch, laatste optie), laad hij dan op als je 'm op het dock zet? Ik had eigenlijk een batterij icoontje verwacht, maar dat is er niet.

Mijn platencollectie op Discogs

• flippiej
quote:
musicfreak schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:35:
Gisteren de Amazfit Bip ontvangen, yeah...

Wat ik me afvraag: als je de Bip uitzet (via settings op de watch, laatste optie), laad hij dan op als je 'm op het dock zet? Ik had eigenlijk een batterij icoontje verwacht, maar dat is er niet.
Ik heb hem in m'n 2 weken gebruik nog niet uitgezet, maar je kan hem prima aan laten tijdens het opladen en dan geeft hij wel een groot batterij icoon weer dat oplaad.

Waarom wil je hem precies uit hebben bij het opladen?

• rens-br
quote:
musicfreak schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:35:
Goede vraag, heb dat nog nooit uitgetest. Heb het toestel overigens ook nog nooit uitgezet... Zou ook niet weten waarom.

• Den Hook
Vraagje omtrent de "hoogtemeter" bij activiteiten.

Mij valt op dat deze veel hoogteverschillen registreert. Bij een fietstocht door het vlakke Brabantse land van mijn dorp (hoogte 22.2 meter) naar de stad (hoogte 20.3) over een afstand van 12,3 km met vlak fietspad, registreert de bip 143 meter uphill en 249 meter downhill.

Er is op de hele route geen heuvel te zien (wel molshopen ;) )

Kan iemand dat verklaren ?
Of zien jullie wat de hoogtemeter betreft ook stevige afwijkingen (zoals sommigen hebben bij de hartslagmetingen) ?

(Bron hoogte-gegevens is: https://www.krnwtr.nl/hoogtekaart-van-nederland/)

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23:27
@Den Hook

Kan het niet zijn dat er toch hoogte verschillen zijn, maar dat je deze visueel niet echt kan zien? Over 12,3 km is natuurlijk een aardige afstand. Geen idee of het kan hoor.

Als ik naar mijn vaste hardlooprondje (5,5 km) kijk kom ik op +/- 70 uphill en 85 downhill. Nu merk je deze niet echt als je fietst. Maar met hardlopen voel je dat je iets naar beneden of boven gaat.

Meer mensen weleens gehad dat hartslagmeter niet meer werkte? Heb nu 1x gehad dat geen hartslag geregistreerd werd. Alleen opnieuw opstarten had toen effect.

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:08
Sjah, eigenlijk vind ik het een heel matig apparaatje. De metingen zijn vrij weinig precies, de informatie is beperkt en de notificaties zijn onduidelijk. Je hebt de onofficiële app nodig om er iets van te maken en zelfs dan is het niet echt lekker.

Ik gebruik het eigenlijk gewoon als horloge dat trilt wanneer ik een afspraak heb of gebeld wordt. De batterijduur is prima. Het dingetje kostte mij €60,- en daar kan ik wel mee leven. Wil je serieus activiteitsmetingen doen dan raad ik aan om meer geld uit te geven aan een 2e hands Garmin of Polar.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• musicfreak
quote:
flippiej schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:01:
[...]
maar je kan hem prima aan laten tijdens het opladen en dan geeft hij wel een groot batterij icoon weer dat oplaad.
Waarom wil je hem precies uit hebben bij het opladen?
Nou ik wilde hem na ontvangst graag opladen zonder hem aan te zetten. Van wat ik weet benut je zo de capaciteit van de batterij optimaal. Voor het eerste gebruik opladen, dan gebruiken en idealiter vervolgens tot 80% opladen.
Echter toen ik de Bip op de lader zette nadat ik hem uit het doosje had gehaald zag ik vrij snel een icoontje dat aangaf dat ik hem moest pairen met m'n telefoon. Kon niet zien of hij aan het opladen was.

• guapper
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23-02 00:20
quote:
musicfreak schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:59:
[...]

Nou ik wilde hem na ontvangst graag opladen zonder hem aan te zetten. Van wat ik weet benut je zo de capaciteit van de batterij optimaal. Voor het eerste gebruik opladen, dan gebruiken en idealiter vervolgens tot 80% opladen.
Echter toen ik de Bip op de lader zette nadat ik hem uit het doosje had gehaald zag ik vrij snel een icoontje dat aangaf dat ik hem moest pairen met m'n telefoon. Kon niet zien of hij aan het opladen was.
Ik zou me niet al te druk maken over die accu. Je laad dit apparaat maar een keer of 12 per jaar op. Die accu ga jij niet verslijten.

• moca007
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 19:02
Amaztools nieuwe app in de Apple store, wie gebruikt de nieuwe app en wat is jullie ervaring is deze app betrouwbaar?

• musicfreak
quote:
moca007 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:38:
Amaztools nieuwe app in de Apple store, wie gebruikt de nieuwe app en wat is jullie ervaring is deze app betrouwbaar?
Al gezocht in het topic? Er is iemand die de app geïnstaleerd heeft: Den Hook in "[Xiaomi Huami Amazfit Bip] Ervaringen & Discussie"

• jarsiv
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 17:43
quote:
moca007 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:38:
Gebruik hem ook, voor de faces gaat gewoon goed

• 1boy2die4
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 26-09-2018
Sinds een weekje eigenaar van de amazfit bit.

Echter loop ik tegen 2 dingen aan;

1. Ik heb zojuist body-atack gedaan. Volgens de meting van de amazfit heb ik 230 calorien verbrand, terwijl mensen met een polar horloge 500-600 calorien hebben verbrand. Ook de hartslag klopte niet. Ik heb geen activiteit gestart omdat er geen bodyatack tussen staat, mensen met een polar kunnen dit wel selecteren. Is hier al een oplossing op?

2. Bij een inkomende oproep krijg ik alleen een melding dat er gebeld word maar er word geen caller id getoond.

• rens-br
quote:
Je kan geen 'activities' toevoegen helaas. Wellicht kan je gewoon 'lopen' of 'loopband' gebruiken als activiteit?
quote:
2. Bij een inkomende oproep krijg ik alleen een melding dat er gebeld word maar er word geen caller id getoond.
Ik weet niet 100% zeker of Caller ID op met Mi Fit app werkt, maar heeft die app wel toestemming tot het gebruiken van de contactpersonen?

En mocht dat niet werken kan je overstappen op Notify & Fitness, die laat het contact in ieder geval wel zien.

• 1boy2die4
  • Laatst online: 26-09-2018
[quote]rens-br schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:49:
[...]

Je kan geen 'activities' toevoegen helaas. Wellicht kan je gewoon 'lopen' of 'loopband' gebruiken als activiteit?

ja dat werkt dus echt drama, calorien en hartslag kloppen dan totaal niet.. verder echt top horloge. Maar voor accurate metingen tijdens sport en fitness raad ik een polar horloge aan.

Heeft iemand nog tips?

• Romoni
  • Laatst online: 20-01 18:45
Ik merk dat de laatste activity die op mijn Amazifit is gelogd (ik kan hem op de watch zien) niet is gesynct naar mijn iPhone. Ik gebruik de orginele MI fit app. Kan je op een of andere manier de sync forceren, zodat hij alsnog de activity logging naar mijn iPhone stuurt?

• dasystemcheck
quote:
Romoni schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 07:52:
Ik merk dat de laatste activity die op mijn Amazifit is gelogd (ik kan hem op de watch zien) niet is gesynct naar mijn iPhone. Ik gebruik de orginele MI fit app. Kan je op een of andere manier de sync forceren, zodat hij alsnog de activity logging naar mijn iPhone stuurt?
Ik kan me vergissen, maar wellicht is de AmazTools app daar een goede aanvulling voor?

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20:10
Heb hetzelfde issue @Romoni

Tevens heb ik er soms last van dat als ik een activity log en daarna afsluit er een update cyclus op de amazfit bip gestart wordt, vóór de activity gesynct is. Die ben je daarna dus gewoon kwijt. Beetje jammer als je een mooie activiteit van 11 uur gelogd heb en daarna alsnog niets hebt. Tis toch een beetje een beperkt ding zo, merk dat ik nauwelijks nog activities log, waar ik dat met m'n Polar eigenlijk heel vaak deed.

[quote]1boy2die4 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:08:
~~~
rens-br schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:49:
[...]

ja dat werkt dus echt drama, calorien en hartslag kloppen dan totaal niet.. verder echt top horloge. Maar voor accurate metingen tijdens sport en fitness raad ik een polar horloge aan.

Heeft iemand nog tips?
Zelfde conclusie hier. Tis geen sporthorloge.

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 11-09-2018 15:23 (40%)

• darkfujita
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 02-02 19:35
Ik merk dat mijn amazfit elke nacht denk dat ik 40% diepe slaap heb. Deels komt dit omdat mijn harstslag in optimale rust maar 47 is (heb tijdje aan topsport gedaan).

Dus als ik slaap is mijn hartslag ontzettend laag, maar daarom denkt dit ding dat ik dus bijna voor dood in bed lig. Weet iemand hoe je dit beter kan kalibreren of iets? Lijkt me sterk dat ik elke nacht 3,5 uur diepe slaap heb?

• RoJan
darkfujita schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:01:
Ik merk dat mijn amazfit elke nacht denk dat ik 40% diepe slaap heb. Deels komt dit omdat mijn harstslag in optimale rust maar 47 is (heb tijdje aan topsport gedaan).

Dus als ik slaap is mijn hartslag ontzettend laag, maar daarom denkt dit ding dat ik dus bijna voor dood in bed lig. Weet iemand hoe je dit beter kan kalibreren of iets? Lijkt me sterk dat ik elke nacht 3,5 uur diepe slaap heb?
Geen idee of je dat kunt calibreren, maar ik heb ook een hele lage hartslag, maar ik kom 'gewoon' aan mijn 1,5 uur tot 2,5 uur diepe slaap. Lijkt me dus een ander probleem.

• dasystemcheck

Ik heb in de praktijk toch ook wisselend 1,5 ~3,5 uur diepe slaap.

• chielmi
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17:25

Bij mij is dat grofweg hetzelfde. Zo'n 40% diepe slaap, en exact dezelfde rusthartslag van 47.
Ik heb in tegenstelling nooit aan topsport gedaan, bij 100 km wielrennen met een kruissnelheid zo rond de 30 km/h heb ik een hartslag van tussen de 160 en 180 bpm ;).

De rusthartslag klopt bij mij wel. 's Avonds op de bank in rust wel eens nagemeten, is dan ook zo rond de 50 bpm.

Qua diepe slaap zie ik wel een verschil tussen de officiële app en de notify&fitness app. De totale slaapduur is hetzelfde, maar de officiële app meet veel minder diepe slaap. Vaak 1 tot 2 uur per nacht, notify&fitness 3 tot 4.
Waarschijnlijk een verschillend algoritme waarmee de diepe/reguliere slaap wordt gedetecteerd?

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 02:37

franssie

Save the albatross

Mijn diepe slaap is juist erg kort en klopt niet altijd. Het ding regestreerd wel erg goed wanneer ik wakker ben. Ik heb een oude half demente hond die me zo nu en dan in de nacht wakker maakt - op de minuut precies staat dat in mijn overzicht.
Hartslag klopt ook goed bij het sporten, in de nacht geloof ik het wel al zit ik op 70/80bpm maar ik rook, drink en sport niet (wandel wel) dus dat zal ook wel kloppen.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• ShinAkuma
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21-02 16:23
Allen,

Iemand enig idee hoe je een caller ID bij een inkomend telefoon gesprek kan zien.
Ik heb alles nagelopen, taal toestel aangepast naar Engels, Notify & Fitness app geherinstalleerd, telefoon gerestart, permissies nagekeken maar niks helpt?

Ik draai Android Oreo trouwens

update: werkt wel met de Mi fit app by the way

ShinAkuma wijzigde deze reactie 02-10-2018 13:06 (8%)

• Binkie88
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22:54
Volgens mij is het een optie in de mi fit app die je aan moet zetten nadat je de taal verandert hebt.

• Djampire
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 22-02 18:11
Noisia schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:33:
Sjah, eigenlijk vind ik het een heel matig apparaatje. De metingen zijn vrij weinig precies, de informatie is beperkt en de notificaties zijn onduidelijk. Je hebt de onofficiële app nodig om er iets van te maken en zelfs dan is het niet echt lekker.

Ik gebruik het eigenlijk gewoon als horloge dat trilt wanneer ik een afspraak heb of gebeld wordt. De batterijduur is prima. Het dingetje kostte mij €60,- en daar kan ik wel mee leven. Wil je serieus activiteitsmetingen doen dan raad ik aan om meer geld uit te geven aan een 2e hands Garmin of Polar.
er zijn anders ook wel side-by-side reviews beschikbaar waar de nauwekeurigheid van bijvoorbeeld de GPS van de Bip best heel netjes uit de bus komt... zie bijvoorbeeld:
https://thejournier.com/2...nd-heart-rate-comparison/

feit is wel dat je de firmware moet upgraden naar de laatste versies om dit in orde te krijgen...

3480 kWh Solar Array, Xiaomi Mi8, i5-4670k GTX 1070 6GB

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:08

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• Krizzii
  • Laatst online: 21-02 00:37

Krizzii

Kris W.

Ik gebruik de Mi Fit app en bij sleep tracking staat een hoogste en laatste score. Ik vraag me al een tijd af hoe ik die getallen moet interpreteren. Iemand?

Inventaris: LG OLED 55B6V || Nokia 8 || Synology DS218play || PS4 Pro (OompaLoompia) || Pioneer HTP-072 || Lenovo Tab 4+ || NVIDIA SHIELD TV (Plex)

• ShinAkuma
Krizzii schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:12:
Ik gebruik de Mi Fit app en bij sleep tracking staat een hoogste en laatste score. Ik vraag me al een tijd af hoe ik die getallen moet interpreteren. Iemand?

[Afbeelding]
Vroeg ik me inderdaad ook af.

Ik gebruik ook Notify & Fitness en het valt me op dat de slaap waarden in die app heel anders geinterperteerd worden.
Voornamelijk de verhouding tussen diepe slaap en lichte slaap wijkt nogal af en ik heb eerlijk gezegd geen idee welke realistischer is. 8)7

• flippiej
Mijn Mi Fit app in Android kreeg gisteren opeens een flinke battery drain, in een paar uur zo'n 40% batterij weg zonder verder met de cpu bezig te zijn. Dit zonder enige recente update te hebben gehad.
Mobiel herstart, app gegevens verwijderd, app zelf herinstalleerd, hielp allemaal niets.

Bleek uiteindelijk door m'n adblocker te komen (of nouja Mi Fit heeft waarschijnlijk serverside iets gedaan wat nu Adaway triggert) dus door een aantal acties te whitelisten is de drain nu verdwenen.

Vermelde whitelist op Reddit:
  • *amap.com
  • *caiyunapp.com
  • *connect.qq.com
  • *dianping.com
  • *huami.com
  • *neixin.cn
  • *xiaomi.com
Mocht er iemand van jullie dus opeens last van krijgen en een adblocker draaien, dan zijn jullie gewaarschuwd. :)

• rens-br
flippiej schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:28:
Mijn Mi Fit app in Android kreeg gisteren opeens een flinke battery drain, in een paar uur zo'n 40% batterij weg zonder verder met de cpu bezig te zijn. Dit zonder enige recente update te hebben gehad.
Mobiel herstart, app gegevens verwijderd, app zelf herinstalleerd, hielp allemaal niets.
Geen last van, maar heb zelf ook een adblocker dmv. AdAway.

• Chamek
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23-02 15:14
Is er Nederlands taal beschikbaar?

• rens-br
Chamek schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:39:
Is er Nederlands taal beschikbaar?
Nee. Althans. Je kan NL watchfaces installeren, en het weer is tegenwoordig half NL/half EN, maar de rest van de interface is Engels.

rens-br wijzigde deze reactie 12-10-2018 10:31 (29%)

• jellydaddy
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19-01 13:48
Krizzii schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:12:

[Afbeelding]
Die getallen geven de datum aan van de hoogste en laagste slaapscore. 9e maand en 27e dag in dit geval. Ofwel 27 september en 29 september.

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 21-02 17:55
Sinds een kleine week krijg ik bij meldingen (Whatsapp, mail etc) alleen het bericht dat er een nieuwe melding is en dat ik dat op mijn telefoon kan zien.

Als ik de Notify&Fitness app open en de meldingen "test" en opsla, dan krijg ik gewoon weer het gehele bericht op mijn telefoon te zien.

Zijn er meer met deze ervaring?

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21:03
CoachKoos schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:14:
Sinds een kleine week krijg ik bij meldingen (Whatsapp, mail etc) alleen het bericht dat er een nieuwe melding is en dat ik dat op mijn telefoon kan zien.

Als ik de Notify&Fitness app open en de meldingen "test" en opsla, dan krijg ik gewoon weer het gehele bericht op mijn telefoon te zien.

Zijn er meer met deze ervaring?
Dat heb ik ook af en toe. Bij mij werkt het om bluetooth uit en aan te zetten.

Wisselwerking Flickr Strava

• rens-br
CoachKoos schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:14:
Dat heb ik paar weken geleden ook een paar dagen gehad. Even Mi Fit syncen, N&F syncen, toestel herstarten en opnieuw verbinden was voor mij genoeg.

• german8
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22-02 12:13
Is het iemand reeds gelukt om emoticons te installeren?
Of heeft iemand een Engelse/Nederlandse guide gevonden?

Ik heb enkel een Italiaanse site/Telegramgroep hierover gevonden maar daar komt ik niet uit...
Ik heb de in N&F for Amazfit een ander font geïnstalleerd en de optie 'display emoticons' aangevinkt maar dat werkt niet.

• henidde
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-02 22:18

henidde

Cinefiel

Deze watch lijkt me ideaal voor het trainen van een marathon. Klopt het dat ik hiermee real time mijn snelheid/afstand en dergelijke kan zien? Dus tijdens het lopen zelf verifiëren of je je gewenste snelheid loopt en eventueel real time kunt versnellen of vertragen tijdens het lopen?

Zo ja, heeft iemand hier een on-screen foto van? Heb al even zitten zoeken maar vind niks..

Benieuwd of het apparaatje hier uitermate geschikt voor is of niet. Ik ben in het bezit van een mi-band 2 maar voor dit apparaatje is het alleen achteraf mogelijk. Tijdens het lopen zelf is het niet ideaal en kan ik het apparaatje niet gebruiken om te versnellen of te vertragen.

Panasonic Viera ST50 / Harman Kardon HKTS 60 BQ 5.1 / Pioneer VSX-422-K / 2x Blu-ray Player (3D) / 2x AC Ryan Playon!HD Mini 2 / Mede8er 600X3D

• Taigu
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:24
Hier een goed voorbeeld: https://www.zdnet.com/goo...-and-45-day-battery-life/ .

Horloge is waarschijnlijk niet nauwkeurig genoeg voor echte intervallen, wel voor duurlopen.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• CoachKoos
henidde schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:33:
Deze watch lijkt me ideaal voor het trainen van een marathon. Klopt het dat ik hiermee real time mijn snelheid/afstand en dergelijke kan zien? Dus tijdens het lopen zelf verifiëren of je je gewenste snelheid loopt en eventueel real time kunt versnellen of vertragen tijdens het lopen?

Zo ja, heeft iemand hier een on-screen foto van? Heb al even zitten zoeken maar vind niks..

Benieuwd of het apparaatje hier uitermate geschikt voor is of niet. Ik ben in het bezit van een mi-band 2 maar voor dit apparaatje is het alleen achteraf mogelijk. Tijdens het lopen zelf is het niet ideaal en kan ik het apparaatje niet gebruiken om te versnellen of te vertragen.
Dat is inderdaad zichtbaar op je scherm. Zie screenshot waar @Taigu naar verwijst.

Tijdens het lopen de actuele gegevens en bij iedere kilometer een melding (met trilling) waarbij de gemiddelde snelheid wordt getoond.

Werkt voor mij prima. Ik had een wat luxere en duurdere Garmin, daarom kon je ook een bandbreedte aangeven voor je snelheid. Daarin zag je actueel hoeveel je voor of achter liep op dat tempo.

Maar helaas doet de Bip dat niet..

• henidde

henidde

Cinefiel

CoachKoos schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:41:
[...]

Dat is inderdaad zichtbaar op je scherm. Zie screenshot waar @Taigu naar verwijst.

Tijdens het lopen de actuele gegevens en bij iedere kilometer een melding (met trilling) waarbij de gemiddelde snelheid wordt getoond.

Werkt voor mij prima. Ik had een wat luxere en duurdere Garmin, daarom kon je ook een bandbreedte aangeven voor je snelheid. Daarin zag je actueel hoeveel je voor of achter liep op dat tempo.

Maar helaas doet de Bip dat niet..
Dus je actuele gemiddelde snelheid kun je wel ieder moment aflezen om bijvoorbeeld zelf te bepalen ik moet langzamer of sneller?

Panasonic Viera ST50 / Harman Kardon HKTS 60 BQ 5.1 / Pioneer VSX-422-K / 2x Blu-ray Player (3D) / 2x AC Ryan Playon!HD Mini 2 / Mede8er 600X3D

• CoachKoos
henidde schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:37:
[...]

Dus je actuele gemiddelde snelheid kun je wel ieder moment aflezen om bijvoorbeeld zelf te bepalen ik moet langzamer of sneller?
Ik heb het even niet direct voor ogen, maar je ziet de HUIDIGE actuele snelheid. Dat is dus niet wat je gemiddeld loopt. Aan het eind van de kilometer krijg je een melding met wat de GEMIDDELDE snelheid van die kilometer.

Uiteindelijk denk ik dat je dan zelf voldoende kan bepalen of je tempo juist is, maar dan moet je regelmatig je horloge checken.

• flippiej
[...]

Het is precies het scherm wat je als eerste plaatje in de review-link van @Taigu ziet tijdens het hardlopen.
Je ziet dus de totale tijd, je huidige pace (en dan in miles of /km in te stellen), je afgelegde afstand (miles/km) en onderaan je hartslag.

Je kan dan instellen of je een notificatie wil per afgelegde km of meer, en dan zie je dus inderdaad je gemiddelde pace tijdens die kilometer.

• ShinAkuma
rens-br schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:22:
[...]

Dat heb ik paar weken geleden ook een paar dagen gehad. Even Mi Fit syncen, N&F syncen, toestel herstarten en opnieuw verbinden was voor mij genoeg.
Ik kreeg geen Caller ID te zien. Ik had daarna Mi Fit geinstalleerd en gesynct. Echter na een paar dagen leek het alsof mijn batterij sneller leeg ging. Vraag me af of dat daadwerkelijk zo was of gewoon het idee dat er 2 app hetzelfde doen. Anyway na een reboot van mijn telefoon en een uninstall van Mi fit werkte de caller id met puur N&F opeens wel. Gok dat jou problemen met een soortgelijke oplossing ook verholpen zullen zijn.

• Krize18
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21-02 14:41
*Opgelost*

Krize18 wijzigde deze reactie 22-10-2018 13:10 (95%)

• CoachKoos
[...]

Gisteren voor het hardlopen bij m'n instellingen op de Bip te kijken. Zag dat het (nu?) ook mogelijk is om in te stellen om een Pace Alert in te stellen. Als je onder een bepaald tempo komt, krijg je een waarschuwing.

Even getest en werkt goed, je krijg vrij snel de melding, dus is op ieder moment dat je eronder gaat en niet per km achteraf.

Dat is dus alleen als je te langzaam gaat, maar dat is denk ik belangrijker dan te snel ;)

• CoachKoos
rens-br schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:22:
[...]

Helaas gebeurt het hier nog steeds, tenminste een tijdje werkt het goed en dan opeens weer een algemene melding op mijn Bip. Syncen met N&F werkt wel, maar dus niet dat het daarna niet meer terugkomt.

Heb de Mi Fit en N&F gesynced, telefoon en BIP opnieuw opgestart, maar niets helpt.

• henidde

henidde

Cinefiel

CoachKoos schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:20:
[...]

Gisteren voor het hardlopen bij m'n instellingen op de Bip te kijken. Zag dat het (nu?) ook mogelijk is om in te stellen om een Pace Alert in te stellen. Als je onder een bepaald tempo komt, krijg je een waarschuwing.

Even getest en werkt goed, je krijg vrij snel de melding, dus is op ieder moment dat je eronder gaat en niet per km achteraf.

Dat is dus alleen als je te langzaam gaat, maar dat is denk ik belangrijker dan te snel ;)
Wat fijn om te horen. Lijkt mij een ideale horloge voor het hardlopen en te trainen voor lange afstanden.

Dankjewel tot dusver! Verder nog tekortkomingen van toepassing zijn bij het hardlopen/trainen voor marathon?

• Taigu
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:24
Op een rijtje voor mij:

Voordelen
- Prijs
- Batterijduur
- Max hartslagalarm/minimale snelheid alarm
- GPS tracking redelijk accurraat

Nadelen:
- Geen directe Strava sync (gebruik Gadget Bridge)
- Ik moet het scherm vaak aantikken voor info tijdens trainingen
- Geen BT hartslagband mogelijk voor intervaltrainingen
- Hartslag en Pace lopen iets achter op werkelijkheid
- Geen MP3 mogelijkheid dus telefoon "moet" mee voor trainings-podcasts
- GPS soms last van hoogspanningskabels

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• CoachKoos
Taigu schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:41:
Op een rijtje voor mij:

Nadelen:
- Geen directe Strava sync (gebruik Gadget Bridge)
Ik heb de koppeling aangeschaft (Strave & Runkeeper). Was € 1,99 en je moet dan wel per loop handmatig aangeven dat je wil synchroniseren, maar vond het toch wel waard.

Of weet iemand of de Strave koppeling ook automatisch ingesteld kan worden?

• rens-br
CoachKoos schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:21:
Helaas gebeurt het hier nog steeds, tenminste een tijdje werkt het goed en dan opeens weer een algemene melding op mijn Bip. Syncen met N&F werkt wel, maar dus niet dat het daarna niet meer terugkomt.
Hier dezelfde ervaringen, vanmorgen inderdaad weer de 'algemene melding'. Geen idee waar het nu precies aan ligt.

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-02 11:52

Astennu

-= RX Vega 64 LC =-

Weet iemand of deze HR sensor een beetje accuraat is?
Ik heb momenteel een Fitbit Alta. De HR sensor werkt daar prima maar ik kan de fitbit niet koppelen aan Sleep as Android. En dat was juist het geen waar ik hem voor wil gebruiken.

Dus ik was al naar wat verschillende Xiaomi Band's en watches aan het kijken. Maar ik lees nog al eens dat die dingen niet zo accuraat zijn in vergelijking met de fitbit. (standaard 5-6 te hoog zit en soms tijdens sporten slecht meet en dan rond de 80 bpm zit terwijl het eerder 130+ is)
Ik vind de calorie tracker ook erg prettig. Maar volgens mij heeft Xiaomi ook zo iets in de app zitten?

Astennu wijzigde deze reactie 05-11-2018 15:03 (10%)

Sys -=Game PC=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• rens-br
Astennu schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:02:
Weet iemand of deze HR sensor een beetje accuraat is?
In dit topic wordt de HR sensoren meerdere malen besproken en vergeleken met andere, heb je daar niet voldoende aan of nog specifiekere vragen?

Ik heb momenteel een Fitbit Alta. De HR sensor werkt daar prima maar ik kan de fitbit niet koppelen aan Sleep as Android. En dat was juist het geen waar ik hem voor wil gebruiken.
Ik vind de calorie tracker ook erg prettig. Maar volgens mij heeft Xiaomi ook zo iets in de app zitten?
Je kan dat in ieder geval op de Bip zelf zien en bij workouts in de Mi Fit app staat het ook

• TheovdS
Na 47 (!) dagen zit ik op 9% batterij en moet ik mijn oplader weer eens gaan opzoeken :) heerlijk!

• rens-br
TheovdS schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:02:
Na 47 (!) dagen zit ik op 9% batterij en moet ik mijn oplader weer eens gaan opzoeken :) heerlijk!
9%? Dan kan je gerust nog een dag of 6 door hoor, haha. Ik geloof dat de max wat ik ooit gehaald heb zo'n 55 dagen is geweest. Het was net geen 2 maanden op één lading.

rens-br wijzigde deze reactie 08-11-2018 13:18 (17%)

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 23-02 14:09
TheovdS schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:02:
Netjes, ik zelf doe er ongeveer 12 dagen mee. Maar dat komt deels omdat ik bijna elke dag gps gebruik.

Gister weer een update gehad, is er een changelog beschikbaar?

• flippiej
dutchnltweaker schreef op woensdag 14 november 2018 @ 07:15:
[...]
Gister weer een update gehad, is er een changelog beschikbaar?
Er is nooit een changelog helaas. Ik heb wel gevonden dat voor mij nu in de app de watchface settings goed de local en online opgeslagen watchfaces weergeeft.

• darkfujita
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 02-02 19:35
Heb het gevoel dat door de nieuwe update het alarm minder lang afgaat en vrij snel overspringt op snooze. Heeft iemand anders dit ook? Eerst trilde de BIP veel langer en had je langer de tijd om op snooze / stop te drukken.

• Can2
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 18:44
Ik heb sinds een week het probleem dat de BIP de snelheid niet goed registreert tijdens hardlopen. Volgens de BIP deed ik 1 min en 43 seconden over een kilometer... pas na 5 kilometers pakte die het echte tempo op.
Hebben meer mensen hier last van?

Ik zag wel daarna de update maar ik weet niet of die iets daaraan oplost.

• Romoni
  • Laatst online: 20-01 18:45
Na 63 dagen heb ik nog 9% batterij capaciteit. Heb niet bewust heel zuinig gedaan. Wel weinig de GPS gebruikt.

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 22-02 12:26
Romoni schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:34:
Na 63 dagen heb ik nog 9% batterij capaciteit. Heb niet bewust heel zuinig gedaan. Wel weinig de GPS gebruikt.
zo, ik ben overtuigd. :-) ga er deze week 1 bestellen voor mn vrouw.

• flippiej
flippiej schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:20:

Het enige wat ik mis is integratie voor workout exporten richting Strava/Runkeeper. Ik heb daarvoor al even gekeken naar de Notify and Fitness app als eventuele vervanging aangezien worksouts daar wel gedeeld kunnen worden, maar wat is dat een gedrocht qua uiterlijk en indeling. Ik heb het even geprobeerd en er daarna snel weer afgegooid.

Na lang zoeken wel een oplossing gevonden om het zonder die app ook voor elkaar te kunnen krijgen.
Ik gebruik nu Tools en Amazfit nog steeds maar dan i.c.m. Gadgetbridge waar ik al wel meer over zie staan in dit topic.
Gadgetbridge handmatig workouts laten ophalen van de Bip en opslaan als bestand (en die dan maar via browser inladen in Strava/Runkeeper) en verder Gadgetbridge zo weinig mogelijk permissies geven en direct uit zetten na gebruik zodat hij geen conflict veroorzaakt. Als instellingen alleen wel ingesteld dat hij workouts niet mag verwijderen van de Bip na synchronisatie en daarnaast had hij "Lift Watch to view info" uitgeschakeld, dus die moet je wel via Gadgetbridge forceren ook al staat het aan in de Mi Fit app.

Niet echt een ideale oplossing, maar voorlopig lijkt het verder nog geen problemen te veroorzaken. Iemand die hier nog een betere methode voor heeft gevonden waar je Notify and Fitness niet voor nodig hebt?
Ik heb nu eindelijk een fatsoenlijke oplossing gevonden voor automatisch workouts sharen naar Strava zonder van Notify and Fitness afhankelijk te zijn of Gadgetbridge. _/-\o_

Een modded Mi Fit app die bijgehouden wordt met TCX/GPX export support. ;)

Het enige nadeel is dat je Mi Fit zal moeten updaten via zijn updates, kan zowel met firmware included (meer risico op brick) als zonder. Je workouts kunnen automatisch opgeslagen en geshared worden naar Strava, en als je een andere dienst gebruikt heb je ofwel TCX of GPX files die je kan gebruiken als upload.

Er is een Telegram groep om up to date te blijven (die was er al een stuk eerder dan de xda link van hierboven) of anders dus via XDA.

Ik gebruik het pas sinds vrij recent, maar ben voorlopig erg tevreden. :) Je Mi Fit inlog account moet wel een Mi account zijn, overige opties als google /facebook accounts werken atm niet blijkbaar.

• CoachKoos
flippiej schreef op zondag 18 november 2018 @ 13:35:
[...]

Ik heb nu eindelijk een fatsoenlijke oplossing gevonden voor automatisch workouts sharen naar Strava zonder van Notify and Fitness afhankelijk te zijn of Gadgetbridge. _/-\o_
Als het werkt is dat een ideale oplossing! Ik heb 2 maanden geleden de koppeling tussen N&F en Strava/Runkeeper gekocht (voor € 1,95). Dan moet je wel handmatig uploaden, maar niet zo'n ramp. Ik hoef ook niet alle workouts te synchen ;)

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 02:37

franssie

Save the albatross

Ik heb twee gebeurtenissen met een reminder in mijn Bip, deze kan ik wel aanpassen maar ik wil ze verwijderen. Ik zoek me suf maar kan dat alleen via een factory reset?

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Qon
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:53
franssie schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:55:
Ik heb twee gebeurtenissen met een reminder in mijn Bip, deze kan ik wel aanpassen maar ik wil ze verwijderen. Ik zoek me suf maar kan dat alleen via een factory reset?
Open mi fit app - ga naar profile - klik op je bip - klik op event reminder - klik op edit - klik op het oranje minnetje - klik op het vinkje.

Qon wijzigde deze reactie 27-11-2018 18:41 (50%)

• Bliksem B
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-02 12:41
Gisteren mijn Bip Green binnengekregen. Prima smartwatch. Direct zitten stoeien met Notify en Fitness door de ergernissen die de MIfit veroorzaakt.

Alleen ik heb de volgende grote issues:
  1. Spotify next en previeous track werken niet, maar er verschijnt wel een notificatie bij het 3x indrukken van de knop aan de zijkant. Play/Pause werkt wel, maar met een vertraging van 5 sec ofzo. Amazfit Tools kent dit probleem niet!
  2. Custom font (latin + emoji support) werkt goed, maar terugzetten naar het reguliere font veroorzaakt momenteel altijd een brick + opnieuw koppelen aan de de Mifit applicatie.
  3. Ik kan jammer genoeg ook geen goede support pagina of forum vinden waarin alle bugs en issues worden besproken.
Wie loopt hier onder de Notify gebruikers ook tegenaan?

• dasystemcheck
Bliksem B schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:49:
Wie loopt hier onder de Notify gebruikers ook tegenaan?
Bekend, zo ook de rest van je punten (maar die andere punten minder last van door minder gebruik).
Mijn oplossing wat eigenlijk een lapmiddel is; een custom Mi Fit (english) van XDA plukken (wel goed instructies lezen) en die af en toe updaten. Voorkomt ook eventueel een ongewenste firmware update.

• Bliksem B
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-02 12:41
dasystemcheck schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:57:
[...]

Bekend, zo ook de rest van je punten (maar die andere punten minder last van door minder gebruik).
Mijn oplossing wat eigenlijk een lapmiddel is; een custom Mi Fit (english) van XDA plukken (wel goed instructies lezen) en die af en toe updaten. Voorkomt ook eventueel een ongewenste firmware update.
Welke verbeteringen heeft die custom APK?

• TheovdS
Ik heb inmiddels een andere telefoon (Nokia 6.1 met Android Pie) en wat me opvalt is dat de Bib de verbinding verliest als het scherm van mijn telefoon een poosje uit is. Ik heb een Face waar je de verbinding status op kunt zien. Als ik mijn telefoon een paar uur niet gebruik, zie ik dat de verbinding weg is. Als ik dan mijn telefoon weer pak en hem ontgrendel komt de verbinding weer tot stand. Erg lastig, omdat ik bepaalde notificaties nu niet ontvang. Herkend iemand dit?
Ik heb Mi-Fit en Amazfit Tools al toegevoegd aan do-not-optimize-battery, maar dit maakt geen verschil.

• CoachKoos
TheovdS schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:37:
Ik heb inmiddels een andere telefoon (Nokia 6.1 met Android Pie) en wat me opvalt is dat de Bib de verbinding verliest als het scherm van mijn telefoon een poosje uit is. Ik heb een Face waar je de verbinding status op kunt zien. Als ik mijn telefoon een paar uur niet gebruik, zie ik dat de verbinding weg is. Als ik dan mijn telefoon weer pak en hem ontgrendel komt de verbinding weer tot stand. Erg lastig, omdat ik bepaalde notificaties nu niet ontvang. Herkend iemand dit?
Ik heb Mi-Fit en Amazfit Tools al toegevoegd aan do-not-optimize-battery, maar dit maakt geen verschil.
Ik heb (sinds 2 dagen) een OnePlus 6T met Android 9 (OxygenOS 9), maar moet zeggen dat het horloge prima werkt. Verbinding werkt prima, kreeg vanochtend vroeg een melding binnen. Dan heeft de telefoon minimaal 6 uur niet aangestaan.

Ik heb Notify & Fitness als app voor de notificaties, maar dat moet denk ik niet uitmaken.

• MildredDJ
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 27-12-2018
hoi,
mijn zoon kreeg van zijn meter een Amasfitbip. (Zij hadden er al 2 gekocht en alles verliep ok). Bij mijn zoon bleek de tekst telkens opnieuw in het chinees te springen. We zetten de instellingen van de telefoon op engels en de horologe is ook engels, maar zodra we deze telefooninstellingen weer in t nederlands stellen springt de horloge weer in het chinees. Heeft iemand oplossing om de instellingen van de horloge in het engels te houden ?????
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True