Conclusie: jullie hebben nu een chinese versie.MildredDJ schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 08:37:
hoi,
mijn zoon kreeg van zijn meter een Amasfitbip. (Zij hadden er al 2 gekocht en alles verliep ok). Bij mijn zoon bleek de tekst telkens opnieuw in het chinees te springen. We zetten de instellingen van de telefoon op engels en de horologe is ook engels, maar zodra we deze telefooninstellingen weer in t nederlands stellen springt de horloge weer in het chinees. Heeft iemand oplossing om de instellingen van de horloge in het engels te houden ?????
De enige oplossing ZONDER al te veel herhalend gedoe; één van de eerder genoemde 'extra' apps installeren (Waarbij Gadgetbridge de meest eenvoudige is) èn vooraf een custom Mi Fit (met engels) van XDA vandaan halen.
Dit laatste zorgt ervoor dat de ROM van de Bip niet elke keer weer terug gaat naar chinees.
Een alternatief is ... een iPhone voor je zoon kopen; om één of andere reden blijft een chinese Bip met een iPhone en de Mi Fit app wèl engels.
Bovenstaande is overigens volgens mij maar één van de oplossingen. Persoonlijk heb ik aardig lopen

NL: Marstek Venus E -V2 (5.12 kWv ) (V153 BMS:V216); HW P1