Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• dasystemcheck
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13:13
MildredDJ schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 08:37:
hoi,
mijn zoon kreeg van zijn meter een Amasfitbip. (Zij hadden er al 2 gekocht en alles verliep ok). Bij mijn zoon bleek de tekst telkens opnieuw in het chinees te springen. We zetten de instellingen van de telefoon op engels en de horologe is ook engels, maar zodra we deze telefooninstellingen weer in t nederlands stellen springt de horloge weer in het chinees. Heeft iemand oplossing om de instellingen van de horloge in het engels te houden ?????
Conclusie: jullie hebben nu een chinese versie.

De enige oplossing ZONDER al te veel herhalend gedoe; één van de eerder genoemde 'extra' apps installeren (Waarbij Gadgetbridge de meest eenvoudige is) èn vooraf een custom Mi Fit (met engels) van XDA vandaan halen.
Dit laatste zorgt ervoor dat de ROM van de Bip niet elke keer weer terug gaat naar chinees.
Een alternatief is ... een iPhone voor je zoon kopen; om één of andere reden blijft een chinese Bip met een iPhone en de Mi Fit app wèl engels.

Bovenstaande is overigens volgens mij maar één van de oplossingen. Persoonlijk heb ik aardig lopen 8)7 8)7 8)7 om dat door te krijgen, na een avondje stoeien (en na een herstart van Bip of telefoon weer chinees hebben) en googlen.

• MildredDJ
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 24-02 20:47
bedankt voor antwoord... Mijn zoon heeft IPhone en toch springt hij telkens op chinees.... wij dachten net dat reden daar aan te wijten was omdat het geen android was want overige watchen werden met android gebruikt.... nu met android gelinkt en ook daar opnieuw chinees... Hij heeft hem sinds september, op een of andere manier was het gelukt om t in het engels te behouden... Nu droeg mijn zoon zijn watch enkele weken niet meer en toen ik reden vroeg waarom bleek dit omdat hij weer in t chinees stond.... en nu krijg ik hem niet in het engels….
dus IPhone is niet oplossing. Ik probeer eens met die Gadgetbridge...
Eigenaardige is dat ze allemaal wel bij zelfde site gekocht zijn.... dus bizar dat die ene dan chinees is en andere engels….

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

Op bijv Aliexpress worden beide versies apart aangeboden. Dus tenzij ze allemaal in één koop zaten is het goed mogelijk dat er 2x een andere versie is besteld.

PC | BMW Z3 Coupe

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 10:03
Bij mijn bip is opeens de setting menu verdwenen, in plaats daarvan heb ik nu de optie alipay gekregen (waar we hier niks aan hebben). Kan nu ook niet meer mijn bip uitzetten helaas.

Via de mi app kan ik ook niet rangschikken (constant fout melding).

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 29-12-2018 23:51 (31%)

• ilhanko
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 23:46:
Bij mijn bip is opeens de setting menu verdwenen, in plaats daarvan heb ik nu de optie alipay gekregen (waar we hier niks aan hebben). Kan nu ook niet meer mijn bip uitzetten helaas.

Dit heb ik ook. Krijg het ook niet voor elkaar. Ik wilde m'n Bip opnieuw opstarten maar dat kan hierdoor ook niet meer... :/
dutchnltweaker schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 23:46:

Welke software versie draait er op de Bip?

En met de Notify & Fitness app kan je er zelf nieuwe firmware opzetten, wellicht verhelpt dat het probleem.

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 10:03
rens-br schreef op zondag 30 december 2018 @ 10:02:
[...]

Welke software versie draait er op de Bip?

En met de Notify & Fitness app kan je er zelf nieuwe firmware opzetten, wellicht verhelpt dat het probleem.
Dat kan ik dus niet meer zien, op de bip dan he.
maar in de mi app geeft hij versie V1.1.5.04 aan.
dutchnltweaker schreef op zondag 30 december 2018 @ 10:48:
[...]

Dat kan ik dus niet meer zien, op de bip dan he.
maar in de mi app geeft hij versie V1.1.5.04 aan.
Vreemd. Dat is ook de firmware van mijn Bip en die heeft nergens last van.

• magnum73
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22-04 09:47
Ik heb ook het probleem dat ik de instellingen niet kan zien. Als ik ze wil zichtbaar maken, slaat hij het niet op. Iemand al een oplossing ?

• magnum73
  • Laatst online: 22-04 09:47
Gebruiken jullie naast de officiële mi fit app nog een andere app zoals notify and fitness ? En kan je die naast elkaar gebruiken , of best niet ?

• wPlayNL
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 09:33
magnum73 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 08:04:
Gebruiken jullie naast de officiële mi fit app nog een andere app zoals notify and fitness ? En kan je die naast elkaar gebruiken , of best niet ?
Sinds kort in het bezit van een bip. Gebruik nu notify and fitness als standaard app. Die heeft nog wel de mi fit app nodig om te syncen.

Bij de mi fit heb ik alles uitstaan kwa bellen en notificaties. Dit laat ik gebeuren via de notify fitness app. ( Hier kan je ook een andere font mee installeren zodat je smileys ziet ) super handig :)
Ik heb ook het probleem dat ik de instellingen niet kan zien. Als ik ze wil zichtbaar maken, slaat hij het niet op. Iemand al een oplossing ?
Zou je via de notify and fitness app moeten kunnen herstellen. Rechts boven de 3 horizontale streepjes drukken en dan Instellingen amazfit-menu. Daar alles aanvinken. En dan uitvinken wat je niet meer wilt gebruiken.

wPlayNL wijzigde deze reactie 01-01-2019 10:41 (23%)

• ShinAkuma
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 26-03 14:38
wPlayNL schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 10:21:
[...]

Sinds kort in het bezit van een bip. Gebruik nu notify and fitness als standaard app. Die heeft nog wel de mi fit app nodig om te syncen.

Bij de mi fit heb ik alles uitstaan kwa bellen en notificaties. Dit laat ik gebeuren via de notify fitness app. ( Hier kan je ook een andere font mee installeren zodat je smileys ziet ) super handig :)

[...]

Zou je via de notify and fitness app moeten kunnen herstellen. Rechts boven de 3 horizontale streepjes drukken en dan Instellingen amazfit-menu. Daar alles aanvinken. En dan uitvinken wat je niet meer wilt gebruiken.
N&F heeft de officiele mi app niet nodig hoor gebruik het al maanden zonder de mi app en alles werkt perfect.
Iemand anders had het over alipay je hebt ook een optie om het amazfit bip menu aan te passen in N&F ik heb alipay meteen verwijderd.

• waaghals
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16-04 11:39
Ik heb de Amazfit bip net voor de kerst aangeschaft. Samen met mijn Samsung S7 werkte het prima. Met de mi fit app ingelogd op mijn "hoofd"gmail account. Sinds gister wil de bip niet meer connecten. Alles geprobeerd wat betreft uit/aan, re-install, app bluetooth ect. Rare is echter dat het verbinden wel lukt als ik overschakel naar mijn tweede gmail account welke ook op mijn telefoon gebruik.

ook heb ik de alipay optie erbij en is zijn de instellingen verdwenen.

• Ann.
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 15-04 00:53
Ook ik heb sinds kerst een Bip. Wat mij opvalt is dat de slaap wel heel slecht geregistreerd wordt. Ik had hier voor een honor band en die registreerde tot op de minuut precies wanneer ik wakker was, of en wanneer ik tussendoor wakker werd en gaf diepe slaap nauwkeurig weer. De Bip daarentegen lijkt maar wat te doen. Als ik tussendoor wakker wordt en zelfs opsta en stappen loop meet ie dit vrijwel nooit. Ook geeft hij vaak aan dat ik pas wakker word als ik mijn telefoon erbij pak. Diepe slaap is helemaal treurig aangezien hij vaak maar 50 minuten diepe slaap meet. Ik heb hem vannacht in combi met de honor band gebruikt en die meet gewoon meerdere uren diepe slaap. Dat lijkt me reëler aangezien ik ook echt lange tijd diep heb geslapen voor mijn gevoel.

Oh en ik gebruikte een custom watchface, maar de datum sprong met oud op nieuw op 1/1/2018 ipv 2019. Toen ik een andere watchface installeerde deed die hetzelfde. Lijkt me dus iets wat in de watchface zit en waar je niks aan kunt doen? Ik heb nu maar een watchface zonder jaar aanduiding dus het is wel tijdelijk verholpen maar wel jammer aangezien ik de andere watchface toch mooier vond.

• dasystemcheck
Ann. schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:57:
Ook ik heb sinds kerst een Bip. Wat mij opvalt is dat de slaap wel heel slecht geregistreerd wordt. Ik had hier voor een honor band en die registreerde tot op de minuut precies wanneer ik wakker was, of en wanneer ik tussendoor wakker werd en gaf diepe slaap nauwkeurig weer. De Bip daarentegen lijkt maar wat te doen. Als ik tussendoor wakker wordt en zelfs opsta en stappen loop meet ie dit vrijwel nooit. Ook geeft hij vaak aan dat ik pas wakker word als ik mijn telefoon erbij pak. Diepe slaap is helemaal treurig aangezien hij vaak maar 50 minuten diepe slaap meet. Ik heb hem vannacht in combi met de honor band gebruikt en die meet gewoon meerdere uren diepe slaap. Dat lijkt me reëler aangezien ik ook echt lange tijd diep heb geslapen voor mijn gevoel.

Oh en ik gebruikte een custom watchface, maar de datum sprong met oud op nieuw op 1/1/2018 ipv 2019. Toen ik een andere watchface installeerde deed die hetzelfde. Lijkt me dus iets wat in de watchface zit en waar je niks aan kunt doen? Ik heb nu maar een watchface zonder jaar aanduiding dus het is wel tijdelijk verholpen maar wel jammer aangezien ik de andere watchface toch mooier vond.
Bip sleep -> zijn veel wisselende ervaringen mee
Datum -> sluit Mi Fit, zet Bip uit, reboot telefoon, start Mi Fit, zet Bip aan. Waarschijnlijk opgelost.
Hebben mensen die tussen tijdzones reizen ook last van (... ik).
Gek genoeg heeft de Pace er overigens geen last van, maar die gebruikt een andere companion app.

• dasystemcheck
waaghals schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:47:
Rare is echter dat het verbinden wel lukt als ik overschakel naar mijn tweede gmail account welke ook op mijn telefoon gebruik.
Dat heb ik eerder voorbij zien komen ergens op XDA Developers.

Als ik het me goed herinner (ik heb geen zin te googlen) was er maar 1 snelle oplossing:
- Als 'ie gekoppeld is (met je 2e gmail account) via de Mi Fit app ontkoppelen
- Verwijder Bip uit je Bluetooth profielen
- Sluit Mi Fit af (achtergrond...)
- Start connect procedure opnieuw, maar maak een Mi-account aan en gebruik niet je gmail account.

Je bent een week data kwijt, maar ik denk dat 't wel de snelste oplossing is.
Een andere oplossing is om een oudere Mi Fit apk te installeren en Mi Fit een tijdje niet te updaten...

Misschien dat een ander nog een betere recht-toe-recht-aan oplossing heeft?

• waaghals
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16-04 11:39
Ann. schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:57:

Dat van die slaap registratie is mij ook al opgevallen. Volgens de app ben ik maar een paar minuten wakker?? Terwijl ik van oud op nieuw op zeker van 4:30 tot 5:15 wakker was (dochterlief was nog niet thuis) werd dit niet aangegeven. Mijn vriendin echter, heeft een fitbit charge 2 en deze gaf dit prima weer.

Custom watchface was ook een dingetje. Deze stond spontaan weer op de standaard.

• darkfujita
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23-04 16:37
magnum73 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 01:11:
Same here, sinds kort (denk idd door systeem update). Zal buggy zijn en ik wacht zelf even op nieuwe firmware update. Heb hier ook alles nog netjes standaard (geen extra addons iod).

Kan je ergens deze bug melden?

• Ann.
waaghals schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:50:
[...]

Dat van die slaap registratie is mij ook al opgevallen. Volgens de app ben ik maar een paar minuten wakker?? Terwijl ik van oud op nieuw op zeker van 4:30 tot 5:15 wakker was (dochterlief was nog niet thuis) werd dit niet aangegeven. Mijn vriendin echter, heeft een fitbit charge 2 en deze gaf dit prima weer.

Custom watchface was ook een dingetje. Deze stond spontaan weer op de standaard.
Ja dit dus. Vannacht was ik een half uur ofzo tussendoor wakker en dat heeft hij niet gemeten. De honor band wel. Nou boeit me die slaap verder niet zo heel veel maar vind het toch wel een beetje jammer. Zeker omdat veel goedkopere bandjes zoals honor het dus wel kunnen. Vond het soms best leuk om terug te kijken hoe je hebt geslapen.

Ik las inderdaad dat er meer problemen zijn met slaap meten. Nu zat ik net met notify & fitness een beetje te rommelen en daar meet ie heel andere slaapwaardes. Best gek. Daar komt het veel meer overeen met de werkelijkheid en de diepe slaap is ook een stuk hoger.
Alleen vind ik die app best omslachtig. Er staat zoooooveel en ik vind de interface een beetje veel op elkaar. Mi fit is een stuk strakker en overzichtelijker.
Zag wel dat mensen hier hem hadden gekoppeld met sleep as android? Weet niet of dat een beetje accuraat is, maar wellicht dat ik dat ga proberen naast de gewone mi fit app want los van de slaap vind ik de officiële app wel prima.

• SolarOrbiter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18-04 13:51
slaapstand: ik ben juist positief verrast. hij klopt bijna tot op de minuut wanneer ik slaap en wakker ben. ik heb gemiddeld 1.20 uur diepe slaap en dit is vergelijkbaar met de Garmin smartwatch van mijn zwager.
ik ben niet zo blij met de notificaties. vaak dubbel en zelfs nadat ik clear of delete doe op de bip, komen ze wel eens terug als een enieuwe notifcatie verschijnt.
ik gebruik de bip icm de standaard app. ben op zoek naar een manier om emojis op de bip te krijgen icm de standaard app. voor wat betreft watchfaces, daar gebruik ik deze app voor.
ik ga nu nog op zoek naar een mooie (cognac)leren bandje

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 24-04 10:16
Mijn slaapstand werkt in zoverre goed dat als ik tussendoor eruit ga (speen voor de baby oid) hij netjes registreert dat ik er 1 minuut uit geweest ben. Ik durf verder niets te zeggen over diepe slaap, heb geen vergelijkingsmateriaal daarin...

Ik reageerde nog naar @TheovdS dat mijn verbinding met de OnePlus 6T probleemloos was, maar heb iets te vroeg gejuicht. Notify & Fitness staat in mijn notificatie balk, maar is soms opeens verdwenen en daarmee dus ook de verbinding met de Bip.

Ik heb nu zowel de N&F app als de Mi Fit app ingesteld voor "do not optimize battery", maar toch wordt de app afgesloten....

Meer mensen hier ervaring mee? Is er een instelling in de N&F of Mi Fit app om m altijd aan te laten staan?

• chielmi
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 24-04 20:23
Bij mij wordt N&F nooit afgesloten op een Oneplus 3. Voorwaarde is wel dat ik het icoon altijd toon. Ergens in de settings van N&F kun je het icoon verbergen, als ik dat doe wordt N&F bij mij ook afgesloten.

Ik gebruik de slaapregistratie ook al lang. Lijkt heel erg precies idd. Als je er 's nachts uit bent geweest dan is dat altijd zichtbaar. De verhouding diepe/normale slaap is volgens mij een beetje een natte-vinger-methode. Hier hecht ik niet zo veel waarde aan. Er zich ook veel verschil tussen de verhouding vergeleken met de Mi fit app. De totale slaapduur klopt eigenlijk altijd wel.

• Ann.
Nu het toch over Notify & fitness gaat, weet iemand hoe je de melding in je notificatiebalk weg kun krijgen? Het icoon zelf heb ik wel weggekregen maar als ik de balk omlaag trek om meldingen te bekijken staat daar steeds de batterijstatus en dergelijke van n&f. Heb al geprobeerd door middel van notificaties uitzetten maar dan blijft de app zeuren dat ie geen notificaties kan ontvangen.

Ik heb vannacht trouwens sleep as android gebruikt maar daar is geloof ik iets mis gegaan want ik kon alleen de tijd zien. Vanacht nog maar een nieuwe poging wagen. Volgens mi fit heb ik een diepe slaap gehad van 5 minuten dat is wel heel kort haha.

• TheovdS
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:15
CoachKoos schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:03:
Mijn slaapstand werkt in zoverre goed dat als ik tussendoor eruit ga (speen voor de baby oid) hij netjes registreert dat ik er 1 minuut uit geweest ben. Ik durf verder niets te zeggen over diepe slaap, heb geen vergelijkingsmateriaal daarin...

Ik reageerde nog naar @TheovdS dat mijn verbinding met de OnePlus 6T probleemloos was, maar heb iets te vroeg gejuicht. Notify & Fitness staat in mijn notificatie balk, maar is soms opeens verdwenen en daarmee dus ook de verbinding met de Bip.

Ik heb nu zowel de N&F app als de Mi Fit app ingesteld voor "do not optimize battery", maar toch wordt de app afgesloten....

Meer mensen hier ervaring mee? Is er een instelling in de N&F of Mi Fit app om m altijd aan te laten staan?
Ik heb dit probleem ook nog steeds. Heb beide apps (Mi Fit + Amazfit Tools) uitgesloten van battery-optimasaion, maar de verbinding valt toch steeds weg. In ieder geval snachts heb ik nooit verbinding. 's morgens komt de verbinding pas weer tot stand als ik het mijn telefoon ontgrendeld heb.

• flippiej
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13:39
TheovdS schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:45:
[...]

Ik heb dit probleem ook nog steeds. Heb beide apps (Mi Fit + Amazfit Tools) uitgesloten van battery-optimisation, maar de verbinding valt toch steeds weg. In ieder geval snachts heb ik nooit verbinding. 's morgens komt de verbinding pas weer tot stand als ik het mijn telefoon ontgrendeld heb.
Beide apps moeten in je status bar blijven staan anders verliezen ze de verbinding. Wel kan je voor beide apps die notificatie een lage prioriteit geven (low), zodat de melding zo klein mogelijk is. Bij Amazfit tools moet dat dan alleen voor de categorie status bar (en niet status bar high priority).

• Pimmetje651
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 15:35
CoachKoos schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:44:
[...]

Ik heb de koppeling aangeschaft (Strave & Runkeeper). Was € 1,99 en je moet dan wel per loop handmatig aangeven dat je wil synchroniseren, maar vond het toch wel waard.

Of weet iemand of de Strave koppeling ook automatisch ingesteld kan worden?
Ik koppel van alles aan elkaar via : https://tapiriik.com

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• CoachKoos
flippiej schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:34:
[...]

Beide apps moeten in je status bar blijven staan anders verliezen ze de verbinding. Wel kan je voor beide apps die notificatie een lage prioriteit geven (low), zodat de melding zo klein mogelijk is. Bij Amazfit tools moet dat dan alleen voor de categorie status bar (en niet status bar high priority).
Ik heb daar in N&Fv app gedaan en staat dan inderdaad in de Statusbalk. Maar toch wordt de app afgesloten.

Waar stel jij dit in?

• flippiej
CoachKoos schreef op zondag 6 januari 2019 @ 18:55:
[...]

Ik heb daar in N&Fv app gedaan en staat dan inderdaad in de Statusbalk. Maar toch wordt de app afgesloten.

Waar stel jij dit in?
N&F gebruik ik zelf niet, maar ik zou denken dat het hetzelfde werkt. Voor Mi Fit en Tools is het zo dat als ze eenmaal in de statusbar staan ze niet zomaar meer weg komen.
Als je de app ook al uitgezonderd hebt van battery optimisation (wat overigens bij mij niet eens nodig is) en de nog uitgebreidere advanced optimisation dat daar nog een schepje bovenop doet, dan zou het moeten werken. Heb je niet toevallig nog overige apps geinstalleerd die je ram opschonen? Je kan ook nog verder kijken in deze faq van Tools over dit probleem.

Dat over prioriteiten zorgt er alleen voor dat de melding wat minder zichtbaar zijn, maar doet verder niets aan het killen van de app. Specifiek hoe dat er uit ziet zie je hier.

flippiej wijzigde deze reactie 06-01-2019 22:25 (7%)

• Luna1973
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 13-04 19:41
Hallo,

Ik heb sinds vandaag de Amazfit Bip, heb de Mi Fit app geïnstalleerd en probeer de bip te pairen met mijn telefoon. Bluetooth staat aan.

Op mijn telefoon krijg ik de melding 'bevestig koppelen op horloge'. Op het horloge komt er wel een groen vinkje en een rood kruisje. Maar geen van beide licht op. Ik kan dus niets bevestigen op het horloge.

Iemand een idee waaraan dit kan liggen?

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:09

franssie

Save the albatross

Luna1973 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:22:
Hallo,

Ik heb sinds vandaag de Amazfit Bip, heb de Mi Fit app geïnstalleerd en probeer de bip te pairen met mijn telefoon. Bluetooth staat aan.

Op mijn telefoon krijg ik de melding 'bevestig koppelen op horloge'. Op het horloge komt er wel een groen vinkje en een rood kruisje. Maar geen van beide licht op. Ik kan dus niets bevestigen op het horloge.

Iemand een idee waaraan dit kan liggen?
https://support.amazfit.c...-Bip-with-my-mobile-phone-

het scherm is aanraakgevoelig, enigszins dan. Dus het vinkje aanraken met je vinger. Werkt dat niet dan kan het zijn dat het aanraakdeel van het scherm niet werkt > garantie.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Luna1973
franssie schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:25:
[...]

https://support.amazfit.c...-Bip-with-my-mobile-phone-

het scherm is aanraakgevoelig, enigszins dan. Dus het vinkje aanraken met je vinger. Werkt dat niet dan kan het zijn dat het aanraakdeel van het scherm niet werkt > garantie.
Waarschijnlijk werkt het aanraakdeel van het scherm dan niet...heb al vanalles geprobeerd, lichtjes aanraken of langer, lukt niet. Het lijkt ook wel of geen van beide mogelijkheden oplichten.

• franssie

franssie

Save the albatross

Luna1973 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:35:
[...]

Waarschijnlijk werkt het aanraakdeel van het scherm dan niet...heb al vanalles geprobeerd, lichtjes aanraken of langer, lukt niet. Het lijkt ook wel of geen van beide mogelijkheden oplichten.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met oplichten. ALs het scherm erg donker is misschien eerst ontgrendelen met de knop aan de zijkant en dan nog eens proberen? Ding wel helemaal opgeladen ook?

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Luna1973
franssie schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:38:
[...]

Ik weet niet precies wat je bedoelt met oplichten. ALs het scherm erg donker is misschien eerst ontgrendelen met de knop aan de zijkant en dan nog eens proberen? Ding wel helemaal opgeladen ook?
Helemaal opgeladen. Het scherm is licht genoeg, maar 't is precies of er zowel op het groene vinkje als op het rode kruisje niet gedrukt kan worden (weet niet goed hoe ik het moet uitleggen). Nu, ik ga het er voor vandaag bij laten, ben er beu op gekeken. Morgen nog eens proberen, anders gaat ie retour. Bedankt voor je reactie en fijne avond nog franssie!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Luna1973 snap dat je ervan beu bent. Als je dit morgen leest, had je ook geprobeerd het scherm te ontgrendelen met de knop aan de zijkant? Waarschijnlijk wel maar ik vraag het toch even na. Na een minuut of twee vergrendelt ie.

• Luna1973
franssie schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 23:00:
@Luna1973 snap dat je ervan beu bent. Als je dit morgen leest, had je ook geprobeerd het scherm te ontgrendelen met de knop aan de zijkant? Waarschijnlijk wel maar ik vraag het toch even na. Na een minuut of twee vergrendelt ie.
Zelfs na 5 minuten die knop in te duwen, vergrendelt ie niet :-(

• ComfortablyNumb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 02-02 10:36
darkfujita schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:07:
[...]

Same here, sinds kort (denk idd door systeem update). Zal buggy zijn en ik wacht zelf even op nieuwe firmware update. Heb hier ook alles nog netjes standaard (geen extra addons iod).

Kan je ergens deze bug melden?
Vandaag mijn Xiaomi Huami Amazfit Bip ontvangen, Ik heb ook het probleem dat ik de instellingen niet kan zien. Als ik ze wil zichtbaar maken in Mi Fit, slaat hij het niet op. Iemand al een oplossing ?
Firmwareversie is V1.1.5.04

• CedricB
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 24-04 11:45
Deze week mijn Amazfit Bip ontvangen, even kort mijn eerste indrukken:

Firmware update via Notify & Fitness gaf zoals sommigen hier ook melden problemen. Het gaat goed tot ik de taalsoftware update. Dus ook nog niet de mogelijkheid gehad om de 'emoji' support toe te voegen.
Updaten via de Mi Fit app ging wel direct.

Instellingen shortcut verdween in ruil voor Allipay. Ik weet niet meer precies wat uiteindelijk de oplossing was maar ik had in de Notify & Fit app expliciet gezet of de Mi Fit app al dan niet geinstalleerd is (ipv autodetectie). Daarna in zowel Notify & Fit en Mi Fit dezelfde menu shortcuts in dezelfde volgorde aangemaakt (zonder allipay, met instellingen op het einde). Ondertussen heb ik Mi Fit wel verwijderd, dus het kan ook daar aan liggen.

En dan tot slot had ik nog een vreemde ervaring met de Strava sync functie. Die kan je 24u gratis testen, dus na een loopje deze namiddag heb ik dit even uitgeprobeerd. Na het kiezen voor Strava, wordt er gevraagd om in te loggen. Dit deed ik via mijn Google account (wat ik gebruik om in te loggen met Strava). Direct daarna kreeg ik een veiligheidsmelding van Google dat er met mijn account een aanmelding is vanop een nieuw apparaat: een Galaxy Tab S. Dat terwijl ik de app vanop mijn Oneplus 3 gebruikte (ik heb zelfs geen tablet).

Ik heb dan maar onmiddellijk de toegang vanaf dat apparaat ingetrokken en mijn wachtwoord veranderd. Achteraf gezien bleek de aanmelding gewoon vanuit België gedaan te zijn, dus ik geloof dat het ergens gewoon een foutje in de App is. Maar ik blijf het vreemd vinden en vertrouw het niet helemaal.

Daardoor twijfel ik nu nog over de aankoop van de Notify & Fit app (pro + sync). Ik wil het liefst van al slechts 1 app tegelijk gebruiken om zo min mogelijk conflicten tussen instellingen en dubbel aanpaswerk te hebben. Voor de Notify & Fit app is de aankoop echt wel nodig als je enkel deze app wil gebruiken (anders krijg je de inhoud van notificaties niet op je horloge en moet je steeds naar je telefoon gaan om te kijken).

Als nadeel van enkel de Mi Fit app te gebruiken zie ik vooral dat het moeilijker zal zijn om watchfaces aan te passen en dat er bij mijn weten geen optie is om naar Strava te syncen. Dus het zal dan maar via de Notify & Fit worden. Iemand anders dit vreemde 'galaxy tab S' - probleem ook gehad?

• Ann.
Is het eigenlijk normaal dat als de Bip op dnd staat alsnog alle meldingen wel erop worden weergegeven alleen dan zonder trillen en zonder dat het scherm op licht?
Ook als ik op mijn telefoon bezig ben en ik later bij de meldingen op de bip kijk dan staan ze daar nog allemaal ondanks dat ik in heb gesteld dat meldingen genegeerd kunnen worden als mijn telefoonscherm actief is.
Wel een beetje irritant want als ik dan de meldingen wil verwijderen moet ik een ellenlange lijst doorscrollen voordat ik een keer bij de delete knop kom.

• Luna1973
Sinds eergisteren heb ik dus eindelijk een Amazfit Bip die werkt (nadat bij de eerste het aanraakscherm niet reageerde) en ik heb het volgende voor:
Vandaag er een wandeling mee opgenomen (werkt perfect, had ook Strava opgezet om te zien of de km overeengekomen en dat is nagenoeg hetzelfde).
Nu, de wandeling was 7,88km (staat ook zo in de activity history), echter mijn horloge (en ook de app) geeft als totaal 6,42km aan????

Nog iemand dit voorgehad?

Luna1973 wijzigde deze reactie 13-01-2019 15:11 (6%)

• TheovdS
flippiej schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:23:
[...]

N&F gebruik ik zelf niet, maar ik zou denken dat het hetzelfde werkt. Voor Mi Fit en Tools is het zo dat als ze eenmaal in de statusbar staan ze niet zomaar meer weg komen.
Als je de app ook al uitgezonderd hebt van battery optimisation (wat overigens bij mij niet eens nodig is) en de nog uitgebreidere advanced optimisation dat daar nog een schepje bovenop doet, dan zou het moeten werken. Heb je niet toevallig nog overige apps geinstalleerd die je ram opschonen? Je kan ook nog verder kijken in deze faq van Tools over dit probleem.

Dat over prioriteiten zorgt er alleen voor dat de melding wat minder zichtbaar zijn, maar doet verder niets aan het killen van de app. Specifiek hoe dat er uit ziet zie je hier.
Ik had al zoveel dingen geprobeerd en was helemaal moedeloos, tot ik tegenkwam dat Nokia een extra app meeleverd om batterij te besparen.
Dit is de oplossing: https://dontkillmyapp.com
Ik ben weer een blije Bib gebruiker :)

• Sifir05
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 18-01 22:38
iemand wel eens een watchface voor de BIP tegengekomen waarbij het weeknummer wordt weergegeven?
djfryslan schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:40:
Tot dusver bevalt hij goed, al had het schermpje wel wat duidelijkere kleuren mogen weergeven.
Vergeleken met een smartphone is de kleurweergave natuurlijk niet veel. Maar dat zal ook grotendeels door het type scherm komen. Als ze er wel een LCD / oled ingezet hadden gaat die lang niet zo lang mee op een acculading.

• B64
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 14:03
Sifir05 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 22:38:
iemand wel eens een watchface voor de BIP tegengekomen waarbij het weeknummer wordt weergegeven?
Nee maar eventueel zou je die misschien zelf kunnen maken (moet je hier op 't forum even zoeken, volgens mij heb ik dat een keer langs zien komen).

Hou er wel rekening mee dat er per land/regio verschillende standaarden zijn om weeknummers uit te rekenen, dus afhankelijk van waar de app/Bip het weeknummer vandaan haalt kan het kloppen, of niet. En het kan ook dit jaar wel kloppen, maar volgend jaar weer niet.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

Ann. schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:34:
Is het eigenlijk normaal dat als de Bip op dnd staat alsnog alle meldingen wel erop worden weergegeven alleen dan zonder trillen en zonder dat het scherm op licht?
Ook als ik op mijn telefoon bezig ben en ik later bij de meldingen op de bip kijk dan staan ze daar nog allemaal ondanks dat ik in heb gesteld dat meldingen genegeerd kunnen worden als mijn telefoonscherm actief is.
Wel een beetje irritant want als ik dan de meldingen wil verwijderen moet ik een ellenlange lijst doorscrollen voordat ik een keer bij de delete knop kom.
Waarom zou je alle meldingen op je bip willen verwijderen? Dat heb ik in een jaar tijd nog nooit gedaan...
Hij doet op dnd precies wat ie moet doen: je niet storen. Als je de meldingen helemaal niet op je bip wilt rest je niets anders dan ze uit te schakelen voor die app.

PC | BMW Z3 Coupe

• Ann.
MadMarky schreef op maandag 28 januari 2019 @ 01:35:
[...]

Waarom zou je alle meldingen op je bip willen verwijderen? Dat heb ik in een jaar tijd nog nooit gedaan...
Hij doet op dnd precies wat ie moet doen: je niet storen. Als je de meldingen helemaal niet op je bip wilt rest je niets anders dan ze uit te schakelen voor die app.
Misschien heb ik het niet zo goed geformuleerd. Ik bedoel dat ik alsnog meldingen krijg terwijl ik ingesteld heb dat er geen meldingen hoeven te worden gepusht als ik op mijn telefoon bezig ben. Hij staat meestal op dnd en dat dan berichten door komen zonder trillen snap ik. Is ook helemaal prima. Maar als ik bijvoorbeeld met iemand aan het appen ben en ik dus mijn telefoon scherm gewoon steeds aan heb worden de meldingen alsnog naar de bip gestuurd. In de mifit app heb ik de optie van geen meldingen tijdens actief scherm aangevinkt dus dan lijkt mij dat dit niet zou moeten gebeuren?

• B64
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 14:03
Ann. schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:33:
[...]
Maar als ik bijvoorbeeld met iemand aan het appen ben en ik dus mijn telefoon scherm gewoon steeds aan heb worden de meldingen alsnog naar de bip gestuurd. In de mifit app heb ik de optie van geen meldingen tijdens actief scherm aangevinkt dus dan lijkt mij dat dit niet zou moeten gebeuren?
Bedoelen ze daarmee niet een actief scherm op je bip i.p.v. je telefoon? Geen idee hoor, ik laat maar heel weinig meldingen naar m'n watch gaan, dus ik heb die optie uit staan.

• Sander.vanerp
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 11-03 22:12
Sinds een aantal weken ben ook ik de trotse eigenaar van de Amazfit bip. Inmiddels na wat stoeien met verschillende configuraties draai ik nu de officiele MI Fit app in combinatie met de alert bridge app.

Hierbij loop ik tegen twee dingen aan:
- De bip heeft geregeld problemen met de weergave van het weer. De melding: 'Couldn't get weather info, connect to MI Fit app to update'. Als ik vervolgens ga kijken in de Mi fit app, zie ik dat de watch correct verbonden is. Enkel herstarten van de BIP en telefoon (oneplus 5T) verhelpt dit.
- Bij onvtangen van group notifications van Whatsapp krijg ik de naam van de persoon die het bericht plaatst niet te zien. Kennen jullie andere notification apps die dit wel doen? Notify en Fitniss vond ik voorheen niet prettig werken.

Elke tip is van harte welkom!

• flippiej
Sander.vanerp schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:45:
Hierbij loop ik tegen twee dingen aan:
- De bip heeft geregeld problemen met de weergave van het weer. De melding: 'Couldn't get weather info, connect to MI Fit app to update'. Als ik vervolgens ga kijken in de Mi fit app, zie ik dat de watch correct verbonden is. Enkel herstarten van de BIP en telefoon (oneplus 5T) verhelpt dit.
- Bij onvtangen van group notifications van Whatsapp krijg ik de naam van de persoon die het bericht plaatst niet te zien. Kennen jullie andere notification apps die dit wel doen? Notify en Fitniss vond ik voorheen niet prettig werken.
Weather info doet het bij mij soms even sporadisch niet, maar werkt over het algemeen goed (OnePlus 3). Bij mij wilde nog wel werken als ik vanuit Mi Fit de weersinstellingen reset, een restart van de bip zelf of m'n mobiel heb ik nog nooit nodig gehad. Om weather goed te laten werken, moet je volgens mij op je mobiel locatieservice aan hebben.

Qua notificaties doet Tools & Amazfit het wel prettig vind ik. Ik zie puur gewoon de naam van de persoon die iets zegt, met het bericht er onder en verder niet de groep waar dit in gezegd wordt (standaard instelling). Echter zijn in deze app de notificaties zo aanpasbaar dat je prima eerst de naam van de persoon kan later vermelden, met daarna ook de appgroep er bij in de header. Lijkt me ideaal voor wat jij wil?

• Sander.vanerp
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 11-03 22:12
flippiej schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:45:
[...]

Weather info doet het bij mij soms even sporadisch niet, maar werkt over het algemeen goed (OnePlus 3). Bij mij wilde nog wel werken als ik vanuit Mi Fit de weersinstellingen reset, een restart van de bip zelf of m'n mobiel heb ik nog nooit nodig gehad. Om weather goed te laten werken, moet je volgens mij op je mobiel locatieservice aan hebben.

Qua notificaties doet Tools & Amazfit het wel prettig vind ik. Ik zie puur gewoon de naam van de persoon die iets zegt, met het bericht er onder en verder niet de groep waar dit in gezegd wordt (standaard instelling). Echter zijn in deze app de notificaties zo aanpasbaar dat je prima eerst de naam van de persoon kan later vermelden, met daarna ook de appgroep er bij in de header. Lijkt me ideaal voor wat jij wil?
Dank voor je antwoord!

Je tip over de locatieservice lijkt op het eerste gezicht te werken.

Wat betreft de Tools & Amazfit, is dit de app van 3,49? Dient deze app in combinatie met de officiële Mi Fit app te draaien?

• flippiej
Sander.vanerp schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:02:
[...]

Dank voor je antwoord!

Je tip over de locatieservice lijkt op het eerste gezicht te werken.

Wat betreft de Tools & Amazfit, is dit de app van 3,49? Dient deze app in combinatie met de officiële Mi Fit app te draaien?
Het is inderdaad wel een betaalde app en zowel Mi Fit als Tools moeten tegelijkertijd draaien om alles te laten functioneren. (Let daar dus ook op vanuit je OnePlus dat de app niet gekilled wordt)

• Ann.
B64 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:46:
[...]

Bedoelen ze daarmee niet een actief scherm op je bip i.p.v. je telefoon? Geen idee hoor, ik laat maar heel weinig meldingen naar m'n watch gaan, dus ik heb die optie uit staan.
Nee daarmee wordt echt je telefoonscherm bedoeld. Maar ik heb het inmiddels gefixt. Ik gebruik mifit en soms notify&fitness (voornamelijk om snel van watchface te kunnen veranderen). In die laatste app had ik aangevinkt dat ik gemiste notificaties wil ontvangen als de Bluetooth verbinding weg is gevallen. Blijkbaar gaat het daar mis want nu ik dat uit heb gezet doet ie het zoals het hoort. Raar aangezien hij op die momenten ook gewoon verbonden was en het dus geen gemiste notificaties waren maargoed.

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 11:36

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Ik heb binnen dit topic gezocht naar info over de hartslagmeter, maar het is mij nog niet duidelijk.

Werkt hij nu wel of niet goed? Zie teksten over maar 1x per minuut meten, maar dat is wellicht bij de continuemeting.

Klopt het dat je de Bip niet kan combineren met een borstband?

C:\>

• Taigu
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11:10
Je kunt hem inderdaad niet combineren met een borstband. Meningen over de hrm wisselen, ik vind het voor duursporten voldoende. Voor intervalwerk niet.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

m-vw schreef op zondag 3 februari 2019 @ 08:40:
Ik heb binnen dit topic gezocht naar info over de hartslagmeter, maar het is mij nog niet duidelijk.

Werkt hij nu wel of niet goed? Zie teksten over maar 1x per minuut meten, maar dat is wellicht bij de continuemeting.

Klopt het dat je de Bip niet kan combineren met een borstband?
Het maximum is 1x per minuut een meting en als je daarnaast een activiteit start gaat ie de hartslag koppelen aan je gps positie, snelheid, etc. Met die 1x per minuut meten doe ik nog steeds een maand op een acculading.

De betrouwbaarheid is wisselend. Als ie strak genoeg om je pols zit én je daar niet teveel haar hebt gaat het aardig, maar als ik ermee ga fietsen valt ie steevast terug op de cadans waarin ik trap. Kennelijk is zo'n polssensor erg gevoelig voor spierbewegingen :?

PC | BMW Z3 Coupe

• m-vw

m-vw

MadMarky schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:27:
[...]

Het maximum is 1x per minuut een meting en als je daarnaast een activiteit start gaat ie de hartslag koppelen aan je gps positie, snelheid, etc. Met die 1x per minuut meten doe ik nog steeds een maand op een acculading.

...
Deze zin snap ik niet goed. Bedoel je dat de meting ook bij een activiteit 1x per minuut blijft?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

Volgens mij gaat ie ook dan niet vaker meten, de update interval blijft vrij laag.

PC | BMW Z3 Coupe

• m-vw

m-vw

MadMarky schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:42:
Volgens mij gaat ie ook dan niet vaker meten, de update interval blijft vrij laag.
Bedankt voor je antwoord. Dan is de Bip voor mij geen goede keuze.

• zerocool82
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11:57

zerocool82

Ignorance causes chaos

Ik weet niet of deze watchface al eens voorbij is gekomen, maar over onderstaande ben ik zeer tevreden. Maakt gebruik van een 'lockscreen', waarbij enkel de tijd en batterijindicator wordt weergeven.

Xiaomi Pocophone F1 128GB | iPhone 8 | Apple iPad Wi-Fi 128GB (2017) | Raspberry Pi | Sony KD-65XE9005 65" | AOC 32" Q3279VWF | Samsung HW-MS65 | D-Link DIR-868

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Ben dik tevreden met dit speeltje. Werkt aardig qua notificaties. Met Alert Bridge (gratis te gebruiken) heb ik ook geen last meer van de vervelende < x ongelezen berichten > tussendoor. Ieder z'n smaak, deze custom watchface gebruik ik.

link Origineel was MM/DD, nu DD/MM.

An sich zou ik graag een paar tientjes meer voor dit ding betalen als ie met echt saffierglas te verkrijgen is, ben benieuwd hoelang ie nu heel/mooi blijft 🙈

Chris.nl wijzigde deze reactie 11-02-2019 01:12 (36%)

• Arjean4
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 19-02 15:43
Weet een van jullie of ik deze ook kan gebruiken voor notificaties van een Nanit baby monitor? :P

• Chris.nl
  • Niet online
Arjean4 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 23:20:
Weet een van jullie of ik deze ook kan gebruiken voor notificaties van een Nanit baby monitor? :P
An sich kan je elke notificatie van elk programma laten doorsturen naar de Bip. Tenminste, dit is mijn ervaring met Android.

• SolarOrbiter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18-04 13:51
Chris.nl schreef op maandag 18 februari 2019 @ 23:35:
[...]

An sich kan je elke notificatie van elk programma laten doorsturen naar de Bip. Tenminste, dit is mijn ervaring met Android.
dat klopt. enige wat ik mis, is dat er een notificatie gaat als je wordt gebeld via WhatsApp. De Bip herkent dit niet als een call of notification.

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
Meer mensen last van trage GPS fix? Sinds een aantal weken duurt het lang voordat er een GPS fix is bij het starten van een activiteit. Normaal was het activiteit starten en enkele seconden later een fix. Nu moet ik soms een minuut of 2 wachten voor dat er een fix is.Erg onhandig als je gaat hardlopen en eerst 2 minuten in de kou moet staan om een fix te krijgen.

• flippiej
Highfive95 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:39:
Meer mensen last van trage GPS fix? Sinds een aantal weken duurt het lang voordat er een GPS fix is bij het starten van een activiteit. Normaal was het activiteit starten en enkele seconden later een fix. Nu moet ik soms een minuut of 2 wachten voor dat er een fix is.Erg onhandig als je gaat hardlopen en eerst 2 minuten in de kou moet staan om een fix te krijgen.
Heb ik sinds een maand of 3 ook last van, voorheen was het altijd erg snel en nu minstens een paar minuten nodig. Gelukkig als ik ga hardlopen zet ik hem aan tijdens m'n opwarmingsrondje + oefeningen en heeft hij een fix voordat ik aan het hardlopen begin.

• mhr-zip
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 24-04 23:38
Ja. Ik heb horloge speciaal gekocht om "korte" stukjes te monitoren, dus dan is het wachten extra irritant.

• CoachKoos
Ik inderdaad ook last van. Als ik ergens heen ga (trimbaan of afspreken met iemand), dan zet ik de GPS in de auto alvast aan. Maar als ik thuis vertrek, dan werkt het niet om binnen alvast positie te laten bepalen.

Weet niet of het bij mij aan de wijk ligt, maar heb ook regelmatig dat hij de eerste 200-300 meter de positie niet goed pakt. Dat is het eerste stukje bij mij in de straat. Dan doe ik opeens 30 seconden sneller over de eerste kilometer.... >:)

In de straat staan alleen rijtjeshuizen en geen hoge masten of bomen. Niet ideaal, behalve voor mijn gemiddelde dan :P

• Taigu
Ligt niet aan jou, heb ik sinds een paar weken ook. Helaas nog geen oplossing gevonden.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
Voorheen had ik thuis ook zo een fix. Maar binnen gaat nu helemaal niet meer.

Vorige week heb ik 1,5 km overgeslagen volgens de bip. Ben toch echt thuis begonnen en geëindigd. Maar eerste stuk was niet zichtbaar en tijd/km bleef op 9 min/km. hangen. Nu loop ik niet heel snel maar 9 min/km is een beetje te langzaam.

Best vervelend want voor de prijs was het een prima ding. Echter ben ik toch aan het twijfelen om een andere watch te kopen.

• mhr-zip
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 24-04 23:38
CoachKoos schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:37:
[...]

Ik inderdaad ook last van. Als ik ergens heen ga (trimbaan of afspreken met iemand), dan zet ik de GPS in de auto alvast aan. Maar als ik thuis vertrek, dan werkt het niet om binnen alvast positie te laten bepalen.

Weet niet of het bij mij aan de wijk ligt, maar heb ook regelmatig dat hij de eerste 200-300 meter de positie niet goed pakt. Dat is het eerste stukje bij mij in de straat. Dan doe ik opeens 30 seconden sneller over de eerste kilometer.... >:)

In de straat staan alleen rijtjeshuizen en geen hoge masten of bomen. Niet ideaal, behalve voor mijn gemiddelde dan :P
Kan je GPS aanzetten zonder dat je een training start?

• Chris.nl
  • Niet online
mhr-zip schreef op zondag 24 februari 2019 @ 14:38:
[...]

Misschien via Compass?
Kan zijn dat ie de fix vasthoudt als je dan switched naar een training, nog niet zelf getest...

• Taigu
Chris.nl schreef op zondag 24 februari 2019 @ 15:35:
[...]

Misschien via Compass?
Kan zijn dat ie de fix vasthoudt als je dan switched naar een training, nog niet zelf getest...
Getest, de BIP lijkt de fix niet vast te houden.

• CoachKoos
mhr-zip schreef op zondag 24 februari 2019 @ 14:38:
[...]

Niet echt, maar als je een training start dan zoekt hij eerste GPS. Daarna moet je natuurlijk eerst op start drukken. Daar wacht ik dan mee tot ik buiten ben... Dus zo bedoel ik eerst GPS "aan".

• Ann.
Hier ook problemen met het gps signaal. Sowieso de laatste paar keren dat ik een workout deed kwam de fix pas een stuk later. Afgelopen zondag in een groot natuurgebied gewandeld en ik mis gewoon ongeveer de helft van de route. In het begin duurt het een tijdje voor hij de route oppakt en halverwege raakte hij hem ook een heel stuk kwijt. Iemand anders had een honor band 4 en die via telefoon gekoppeld met gps en die heeft wel gewoon de volledige route.
Best jammer want eerst had mijn Bip dit nooit en was de gps fix er binnen een paar seconden en ook gewoon stabiel.

Wat me ook opvalt is dat her actuele weer heel vaak wegvalt. Hier had ik voorheen ook nooit last van. Het komt ook pas terug na een paar keer het weer aan en uit te zetten via de app en dan opnieuw te syncen. De bip is vrijwel altijd met bluetooth verbonden dus waar het mis gaat is mij de vraag.
Wat me wel is opgevallen is dat ik sinds een week de locatie van de buurgemeente heb. Eerst pakte hij altijd mijn eigen gemeente automatisch in de weerinstellingen. Nu staat daar de buurgemeente en daar blijft hij ook steeds naar terug gaan als ik hem laat zoeken. Nu kan ik hem wel handmatig instellen maar ik vind het juist wel handig dat hij het weer van de plek toont waar ik op dat moment ben en dat is niet altijd dezelfde gemeente natuurlijk. Maar als ik nu op de fiets zou stappen en naar een andere gemeente fiets dan is hij vaak het weerbericht weer kwijt..
Heb al een aantal keer zowel mijn telefoon als mijn bip opnieuw gestart maar zonder resultaat helaas.

• Chris.nl
  • Niet online
Ik had de laatste dagen ook dat het weer / de temperatuur niet werd weergegeven. Ik heb de app gewhitelist in m'n adblocker en nu werkt 't weer weer.

• Ann.
Chris.nl schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:59:
Ik had de laatste dagen ook dat het weer / de temperatuur niet werd weergegeven. Ik heb de app gewhitelist in m'n adblocker en nu werkt 't weer weer.
Volgens mij heb ik geen adblocker op mijn telefoon. Althans niet dat ik weet. Of Huawei zou dat ergens in verwerkt moeten hebben maar aangezien ik gewoon ads krijg lijkt me dat niet het geval? Was anders wel inderdaad een mogelijke verklaring voor wat betreft het weer.

• Chris.nl
  • Niet online
Ann. schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:48:
[...]

Volgens mij heb ik geen adblocker op mijn telefoon. Althans niet dat ik weet. Of Huawei zou dat ergens in verwerkt moeten hebben maar aangezien ik gewoon ads krijg lijkt me dat niet het geval? Was anders wel inderdaad een mogelijke verklaring voor wat betreft het weer.
Ah ok, nee als je het niet weet dat heb je geen adblocker.

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Zwemmen jullie ook met de amazfit bip ?

• TheovdS
kaasaanfiets schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:05:
Ik heb er mee gezwommen in de Oceaan (zout) zonder problemen.

• _hein_
  • Laatst online: 16-03 12:43
ja hier ook. heb het nu zo gedaan en het lijkt goed te gaan..
1. mi fit app uit (ook dat deze niet actief is op achtergrond),
2. verbinden met gadgetbridge. (ook gps van de telefoon aan,geen idee of dit invloed heeft).
3. nu wel snel een fix.

ik gok dat er iets niet goed is met het laden van de A-gps van de mi-app

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

TheovdS schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:10:
[...]

Ik heb er mee gezwommen in de Oceaan (zout) zonder problemen.
Als proef op de som heeft hij gister een bubbelbad en Turkse stoom en gewone sauna overleefd.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Jup. In het zwembad, in de zee, in bad, in de douche, tijdens het douche. Maak niks uit, ding blijft het gewoon doen.

rens-br wijzigde deze reactie 03-03-2019 13:35 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• voorstad
  • Laatst online: 11:41
Is er al ergens meer informatie over de BIP 2? Na de eerste geruchten is het stil....

Acties:
  • 0Henk 'm!
voorstad schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:43:
Is er al ergens meer informatie over de BIP 2? Na de eerste geruchten is het stil....
Heb er eigenlijk überhaupt maar weinig van meegekregen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• voorstad
  • Laatst online: 11:41

• CoachKoos
Als ik het zo lees is de 2.0 versie niet echt een upgrade. Alleen de IP gaat omhoog, maar het scherm zou zelfs kleiner worden met een lagere resolutie....

Ben nog redelijk tevreden met mijn huidige Bip, maar de werking met mijn OnePlus is echt dramatisch:
De Bip geeft wel aan dat deze verbonden is (alleen de bluetooth ws), maar de meldingen komen vaak (opeens) niet meer door.

Zowel de Mi Fit als de Notify & Fitness app staan uitgeschakeld voor batterijoptimalisatie.
De N&F app blijft wel actief, lijkt meer in de Mi Fit app te zitten die toch afgesloten wordt.

Iemand daar een oplossing voor?

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12:34
Ik doe de bip alleen af als hij op de oplader moet. Verder doe ik er alles mee, inclusief zaken waarbij de bip in aanraking komt met water. Alles gaat goed, zwemmen (incl. duiken) in zout/zoet water, douchen, afwas. Kortom nog steeds blij met de bip.
Het enige wat ik jammer vind is de beperkte krasbestendigheid van het scherm. Ik doe niks raars maar heb er toch allemaal kleine krasjes op zitten.

Wisselwerking Flickr Strava

• TheovdS
CoachKoos schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:34:
[...]

Als ik het zo lees is de 2.0 versie niet echt een upgrade. Alleen de IP gaat omhoog, maar het scherm zou zelfs kleiner worden met een lagere resolutie....

Ben nog redelijk tevreden met mijn huidige Bip, maar de werking met mijn OnePlus is echt dramatisch:
De Bip geeft wel aan dat deze verbonden is (alleen de bluetooth ws), maar de meldingen komen vaak (opeens) niet meer door.

Zowel de Mi Fit als de Notify & Fitness app staan uitgeschakeld voor batterijoptimalisatie.
De N&F app blijft wel actief, lijkt meer in de Mi Fit app te zitten die toch afgesloten wordt.

Iemand daar een oplossing voor?
Misschien dat je hier nog wat nuttigs vind:
https://dontkillmyapp.com/oneplus

• Brammos85
  • Laatst online: 12:59
wisselwerking schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:35:
[...]

Ik doe de bip alleen af als hij op de oplader moet. Verder doe ik er alles mee, inclusief zaken waarbij de bip in aanraking komt met water. Alles gaat goed, zwemmen (incl. duiken) in zout/zoet water, douchen, afwas. Kortom nog steeds blij met de bip.
Het enige wat ik jammer vind is de beperkte krasbestendigheid van het scherm. Ik doe niks raars maar heb er toch allemaal kleine krasjes op zitten.
Dit. Waterproof is geen enkel probleem. Alleen die krasjes :( Ding begint er echt lelijk uit te zien, waar mijn smartphone na 1+ jaar gebruik nog volledig krasvrij is.
Brammos85 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:26:
Dit. Waterproof is geen enkel probleem. Alleen die krasjes :( Ding begint er echt lelijk uit te zien, waar mijn smartphone na 1+ jaar gebruik nog volledig krasvrij is.
Dat heb ik ook. Echter wordt het scherm van mijn Bip ook veel intensiever 'mishandeld'. Ik loop er regelmatig mee tegen de muur aan bijvoorbeeld of bij het tillen van dingen door deuren blijf ik nog wel eens achter de deurpost hangen .e.d.

• CoachKoos
Brammos85 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:26:
[...]

Denk dat een vergelijk met je telefoon niet helemaal eerlijk is... Met een horloge heb je veel meer kans op krassen. Je loopt er meerder mee langs een muur o.i.d. Meer out in the open dan een telefoon.

Had op mijn Pebble nog een screenprotector zitten, dat scheelt al wat. Bij de Bip eigenlijk niet over nagedacht en valt ook nog wel mee.

• Den Hook
  • Laatst online: 14-04 11:29
Ik krijg sinds 2 weken geen verbinding tussen de Amazfit Bip en mijn Iphone via de Mi Fit app.
Ik krijg steeds de melding: "Kom niet koppelen, reset de Horloge en probeer het opnieuw".

Omdat ik wel gewoon doorgetraind heb, wil ik eigenlijk niet de horloge terugzetten op fabrieksinstellingen (als dat al de oplossing zou zijn...).

Ik heb de app op de Iphone geupdate, de Iphone en Bip af en aan gezet, Bluetooth af en aangezet op de Iphone (Iphone ziet ook de Amazfit Bip want geeft aan "Verbonden").

Weet iemand nog een mogelijkheid ?

En is het zeker dat "settings" en dan "factory reset" gaat werken ?

PS Firmware version is V1.1.5.12
Den Hook schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:11:
Ik heb de app op de Iphone geupdate, de Iphone en Bip af en aan gezet, Bluetooth af en aangezet op de Iphone (Iphone ziet ook de Amazfit Bip want geeft aan "Verbonden").
App ook al opnieuw geïnstalleerd?
En is het zeker dat "settings" en dan "factory reset" gaat werken ?
Tja, zekerheid is er natuurlijk nooit, maar wel fijn om de voorgestelde oplossing van de Mi Fit app in ieder geval te proberen.

• CoachKoos
Ik had al een keer op de link gekeken, maar wat ik toen geprobeerd heb werkte niet.

Nu nogmaals gekeken. en bij de Batterij Optimalisatie zitten ook "Geavenceerde opties". Daar heb ik de Slaap stand-by optie uitgeschakeld.

Dat lijkt nu te werken. Blijkbaar als mijn telefoon ergens ligt lijkt het alsof ik slaap en killt hij ws de Mi Fit app.

Thx!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Tracker jullie ook dingen in de sportschool ?
Ik kan alleen treadmill doen als ik op de crosstrainer of roeiapparaat zit want dan heeft hij geen gps nodig.
Maar krachttraining zou ik ook wel willen tracken.

• CoachKoos
kaasaanfiets schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:55:
Tracker jullie ook dingen in de sportschool ?
Ik kan alleen treadmill doen als ik op de crosstrainer of roeiapparaat zit want dan heeft hij geen gps nodig.
Maar krachttraining zou ik ook wel willen tracken.
Ik gebruik het weleens met krachttraining. Meer voor de duur en m'n hartslag.

In de Notify & Fitness app kan je ook activiteiten starten, waaronder krachttraining of fitness. Kan je kiezen of je wel of niet GPS wel, of hartslag.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

CoachKoos schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:02:
[...]

Ik gebruik het weleens met krachttraining. Meer voor de duur en m'n hartslag.

In de Notify & Fitness app kan je ook activiteiten starten, waaronder krachttraining of fitness. Kan je kiezen of je wel of niet GPS wel, of hartslag.
is die app er ook voor ios? kan hem namelijk nog niet vinden.

kaasaanfiets wijzigde deze reactie 16-03-2019 14:12 (4%)

• EBOOZ
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-04 11:05
Na ruim een half jaar stopte het touchscreen met werken op m'n vriendin d'r Bip. Ik had hoop dat door het resetten van het device via de app, de Bip opnieuw zou starten en gewoon weer werkzaam zou zijn na het pairen.

Jammer genoeg is dat niet het geval en het lijkt er op dat het touchscreen stuk is. Heeft iemand hier dat al eerder ervaren en een mogelijke oplossing? Mijn chineze vrienden geven geen garantie en boden maar liefst $5,- discount aan bij de aanschaf van een nieuwe :+

kaasaanfiets schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:12:
[...]

is die app er ook voor ios? kan hem namelijk nog niet vinden.
Nee, iOS heeft nauwelijks custom apps.
EBOOZ schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:50:
Na ruim een half jaar stopte het touchscreen met werken op m'n vriendin d'r Bip. Ik had hoop dat door het resetten van het device via de app, de Bip opnieuw zou starten en gewoon weer werkzaam zou zijn na het pairen.
Had je nog geprobeerd eerst een firmware update uit te voeren?
Mijn chineze vrienden geven geen garantie en boden maar liefst $5,- discount aan bij de aanschaf van een nieuwe :+
Dat is nou niet bepaald een hele ruime compensatie. Maar waar heb je het toestel gekocht? De meeste China shops waar ik bestel geven toch één jaar garantie.

• EBOOZ
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-04 11:05
rens-br schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:03:
[...]

Had je nog geprobeerd eerst een firmware update uit te voeren?
Firmware is up to date :)
[...]

Dat is nou niet bepaald een hele ruime compensatie. Maar waar heb je het toestel gekocht? De meeste China shops waar ik bestel geven toch één jaar garantie.
Nee, dat viel inderdaad een beetje tegen. Maar ach... risicootje van het in China bestellen. Ik had 'em trouwens uit deze shop.
EBOOZ schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:09:
[...]

Firmware is up to date :)
Ok. Maar bedoelde meer een herinstallatie van de firmware. Dit kan je doen met Notify & Fitness. Soms wil een (verkeerde) update het toestel niks meer laten doen.
Nee, dat viel inderdaad een beetje tegen. Maar ach... risicootje van het in China bestellen. Ik had 'em trouwens uit deze shop.
Ja, zo is dat inderdaad. En via Ali is altijd lastig. Je kan echter nog wel eens kijken of Ali zelf garantie biedt.
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True