Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:19
Ze geven standaard 1 jaar garantie op tablets & telefoons, dus helaas valt de Bip hierbuiten.

Ik wil 'em eigenlijk open slopen om te zien of ik iets kan vinden dat los zit o.i.d., maar mijn vriendin wil wachten tot de Bip is leeggelopen (dat schijnt soms ook te helpen). Dat duurt echter wel even met die standaard batterijduur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:24
Janet_ schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:21:
[...]

Dat ligt blijkbaar aan strava zelf, die veranderd de tijden. Ik heb het zelf ook op mn stratos. Een wandeling van 3uur en 8km is op strava een wandeling van 1 uur en 7km. Heel vreemd dus
Heb je (of iemand anders) hier inmiddels een oplossing voor gevonden? Ik heb nu via die modded mi fit app m'n loop geïmporteerd maar de afstand en tijd zijn flink minder in Strava dan in mijn horloge. De tijden in m'n horloge zijn goed (heb samengelopen met anderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
jappas schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:57:
[...]

Heb je (of iemand anders) hier inmiddels een oplossing voor gevonden? Ik heb nu via die modded mi fit app m'n loop geïmporteerd maar de afstand en tijd zijn flink minder in Strava dan in mijn horloge. De tijden in m'n horloge zijn goed (heb samengelopen met anderen).
Ik heb hier verder niks meer mee gedaan. Gebruik nu mn telefoon weer icm een samsung watch (die nog slechter is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grommel
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-09 08:28
Mijn Bip schakelde niet direct over op zomertijd. Daarvoor was een herstart van de MiFit app nodig via een "forced stop". Waarschijnlijk lost een herstart van de telefoon ook het probleem op.

T480 - Sony XA2 (SailfishOS) - Fairphone 3 - Nokia 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:04
grommel schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:29:
Mijn Bip schakelde niet direct over op zomertijd. Daarvoor was een herstart van de MiFit app nodig via een "forced stop". Waarschijnlijk lost een herstart van de telefoon ook het probleem op.
Bij mij was het voldoende om de Bip uit en aan te zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:50
GeertH schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:17:
[...]

Bij mij was het voldoende om de Bip uit en aan te zetten
Ik heb de app even geopend op de voorgrond, een paar minuten later was de bip weer in sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griezel
  • Laatst online: 24-12-2023
Gisteren een flink stuk op mijn MTB gereden, zie ik pas na lange tijd dat mijn Bip na 2,3 km is opgehouden met bijhouden van alle waarden. Ik weet dat het parcours 20km is en ik heb een stuk zelfs twee keer gedaan. Alleen de totale tijd had hij na de rit. Ik gebruik hem met iOS en had gewacht met rijden tot ik een GPS fix had. Enig idee waar dit door kan komen en of dit op te lossen is?
- is hij wel echt schokbestendig? Het was een bumpy ride 😀
- kan hij zijn GPS fix ineens kwijt raken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:43
griezel schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:49:
Gisteren een flink stuk op mijn MTB gereden, zie ik pas na lange tijd dat mijn Bip na 2,3 km is opgehouden met bijhouden van alle waarden. Ik weet dat het parcours 20km is en ik heb een stuk zelfs twee keer gedaan. Alleen de totale tijd had hij na de rit. Ik gebruik hem met iOS en had gewacht met rijden tot ik een GPS fix had. Enig idee waar dit door kan komen en of dit op te lossen is?
- is hij wel echt schokbestendig? Het was een bumpy ride 😀
Schokbestendigheid lijkt me geen issue. Denk dat de bip aardig wat kan hebben.
Maar de GPS fix kwijtraken kan goed, zeker in het bos. Zelfs bij wielrennen in een beboste omgeving vond ik de GPS fix zwak. Als je achteraf de rit terug kijkt zie je veel meetfouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

chielmi schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:06:
[...]

Schokbestendigheid lijkt me geen issue. Denk dat de bip aardig wat kan hebben.
Maar de GPS fix kwijtraken kan goed, zeker in het bos. Zelfs bij wielrennen in een beboste omgeving vond ik de GPS fix zwak. Als je achteraf de rit terug kijkt zie je veel meetfouten.
Klopt bladeren de muren het gps gnss signaal fors. Dus zo een klein antennetje dat in de bip zit heeft het dan snel te zwaar. Maar zelf met echte handhelds raak ik het signaal bij geocashen ook wel kwijt in het bos.

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 22-04-2019 15:28 . Reden: auto correct ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Laatst online: 18-09 07:29
Ik merk trouwens op dat ik de laatste weken een stuk sneller een gps fix heb. Dat duurde al maanden minstens een paar minuten, terwijl het bij aankoop wel altijd in 20 seconden gefixed was.

Met hardlopen kon ik er wel omheen werken, door hem alvast te laten zoeken tijdens m'n warming up en hij meestal net klaar was als ik opgewarmd was.

De situatie is voor mij nu weer stabiel snel zoals bij aankoop. Hebben meer mensen dit opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
flippiej schreef op maandag 22 april 2019 @ 15:19:
Ik merk trouwens op dat ik de laatste weken een stuk sneller een gps fix heb. Dat duurde al maanden minstens een paar minuten, terwijl het bij aankoop wel altijd in 20 seconden gefixed was.

Met hardlopen kon ik er wel omheen werken, door hem alvast te laten zoeken tijdens m'n warming up en hij meestal net klaar was als ik opgewarmd was.

De situatie is voor mij nu weer stabiel snel zoals bij aankoop. Hebben meer mensen dit opgemerkt?
Jups! Hier ook sinds kort weer een fix binnen 30 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:10
Bij mij is het heel wisselend, de ene keer ben ik de straat nog niet uit gefietst en heeft hij een GPS fix, de andere keer ben ik al 10 minuten aan het fietsen en heeft hij pas een fix te pakken. Maar meestal is het wel binnen een paar minuten.

Ik moet overigens wel zeggen dat ik gisteren pas de nieuwe versie erop gezet heb V1.1.5.16 (hiervoor volgens mij V1.1.5.14). Ik moet namelijk handmatig updaten via de N&F app. Ik gebruik de Mi Fit app namelijk niet meer, want die geeft een geeft hier enorme battery drain.
griezel schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:49:
Ja, dat kan helaas zomaar gebeuren. In het bos werkt de Bip bij mij ook erg slecht / nauwelijks. Hij geeft echter niet aan wanneer hij de GPS fix kwijt is en dat is opzich wel jammer.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 23-04-2019 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Hier ook weer een snellere fix. Ook kloppen de Strava tijden/afstanden weer. Helaas wel tijdens het hardlopen nu 1x meegemaakt dat na ongeveer 40 minuten lopen de tijd wel doorloopt maar afstand en pace niet meer worden bijgewerkt...

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griezel
  • Laatst online: 24-12-2023
Taigu schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:24:
[...]

Hier ook weer een snellere fix. Ook kloppen de Strava tijden/afstanden weer. Helaas wel tijdens het hardlopen nu 1x meegemaakt dat na ongeveer 40 minuten lopen de tijd wel doorloopt maar afstand en pace niet meer worden bijgewerkt...
Ja, dat overkwam mij inderdaad ook bij mijn MTB tocht. Gezien alle gelijke reacties is dat dus blijkbaar iets dat kan gebeuren met de BIP. Toch maar mijn telefoon in mijn zak meenemen voor de GPS recording, ik neem aan dat een iPhone 8 makkelijker zijn GPS fix houdt dan een BIP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
Taigu schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:24:
[...]

Ik had dat gisteren ook met wandelen. Even daarvoor stond er zo'n "helptekst" in beeld met een instructie hoe ik een activiteit kon stoppen. Melding weggedrukt met "got it", daarna leek de activiteit weer door te gaan. De tijd liep, maar afstand werd niet meer ge-update.
Pas na het openen van het scherm waarin je de workout kunt beëindigen, waarbij ik koos voor continue, liep de afstand weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat irritante getril af kan zetten iedere keer dat de BIP zijn BT verbinding verbreekt/hersteld?
Ik heb Amazfit en Notify 8.6.6 geïnstalleerd maar kan nergens de instelling hiervoor vinden. Mis ik wat?

Jeroen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
BarnOwl schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:16:
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat irritante getril af kan zetten iedere keer dat de BIP zijn BT verbinding verbreekt/hersteld?
Ik heb Amazfit en Notify 8.6.6 geïnstalleerd maar kan nergens de instelling hiervoor vinden. Mis ik wat?
Mi app - profiel tab - Amazfit Bip - meer - herinnering afsluiten

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 29-04-2019 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
Dank je Chris, het schijnt te werken. Ik begrijp alleen niet wat dit nu met "Herinneringen afsluiten" te maken heeft?

Jeroen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
BarnOwl schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:15:
Dank je Chris, het schijnt te werken. Ik begrijp alleen niet wat dit nu met "Herinneringen afsluiten" te maken heeft?
Slechte vertaling van een kromme omschrijving waarschijnlijk, hij herinnert je eraan dat de bluetooth verbinding is afgesloten / verbonden :+ An sich staat er ook "Horloge zal trillen wanneer de verbinding verbroken is", dus dat lijkt me duidelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 29-04-2019 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:32

WCA

Loop nu een weekje met dit horloge rond, en ik moet zeggen dat ie me erg goed bevalt. Het transreflectieve scherm is echt tof, en kan ook afgelezen worden met een gepolariseerde zonnebril. Ook notificaties werken prima (alhoewel het "* new messages" tussendoor van mij niet hoeft).

De health functies zijn ook geinig, GPS werkt goed en het ding motiveert me om te gaan wandelen (cirkel volkrijgen)

Batterijduur is ook dik in orde, alhoewel GPS redelijk slurpt. Ik heb echter nog steeds 60 procent over nu, na een week. Ruim voldoende dus.

Edit:
Heeft er iemand nog tips voor een bandje? Het meegeleverde bandje geeft me helaas jeuk

[ Voor 8% gewijzigd door WCA op 30-04-2019 14:03 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
GreNade schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:53:
Batterijduur is ook dik in orde, alhoewel GPS redelijk slurpt.
In verhouding zuipt de GPS best veel, maar alles bij elkaar gekeken valt het best wel mee. Zeker wanneer je het vergelijkt met de GPS in een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

rens-br schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:28:
[...]

In verhouding zuipt de GPS best veel, maar alles bij elkaar gekeken valt het best wel mee. Zeker wanneer je het vergelijkt met de GPS in een telefoon.
Precies dat. Ik las op internet dat de GPS niet superprecies was, maar voor waar ik 'm voor gebruik is het echt goed zat.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
GreNade schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:29:
Precies dat. Ik las op internet dat de GPS niet superprecies was, maar voor waar ik 'm voor gebruik is het echt goed zat.
Vind dat persoonlijk heel erg mee vallen. Tot nu toe heb ik alleen binnen (wat logisch is) en in de bossen heel slecht GPS bereik (of geen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:13
Ik heb GPS gerust een dag aan met een buitenactiviteit en einde van de dag is de batterij meestal nog meer dan de helft vol.

Wat ik dan weer irritant vindt is dat hij niet elke dag automatisch synct met m'n telefoon - schijnbaar moet ik dat regelmatig even handmatig doen?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
NiGeLaToR schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:35:
Wat ik dan weer irritant vindt is dat hij niet elke dag automatisch synct met m'n telefoon - schijnbaar moet ik dat regelmatig even handmatig doen?
Met de Mi Fit app gebeurd dit automatisch op het moment dat je opnieuw verbind, echter doet hij dit op de achtergrond en bij mij werkt mijn hele telefoon leegtrokken hierdoor.

Inmiddels gebruik ik alleen nog maar de N&F fitness app en daar moet ik inderdaad handmatig aangeven dat hij de activities moet syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@rens-br ah, de mifit app doet dit bij mij niet automagisch, dus mis geregeld slaapinformatie of de stappen van de vorige dag. Het horloge houdt blijkbaar maar van 1 dag bij.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
NiGeLaToR schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:39:
Het horloge houdt blijkbaar maar van 1 dag bij.
Dat is wel vreemd. Voor de stappen weet ik het niet 100% zeker, maar activities blijven volgens mij gewoon opgeslagen op de Bip, wanneer deze niet gesynct zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@rens-br misschien maar 's resetten als ik het zo lees :)

Ben er verder erg blij mee - ik laad hem ms eens per maand op. Merk wel dat ik de activities niet gebruik zoals bij m'n vorige smartwatch, omdat ze te beperkt zijn.Als ik met runkeeper hardloop krijg ik overigens wel m'n hartslag door ook als ik geen activity aan heb gezet - hoe dit dan werkt is mij een raadsel want zie de Bip niet bij devices in Runkeeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
NiGeLaToR schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:43:
Ben er verder erg blij mee - ik laad hem ms eens per maand op.
Ik gebruik hem nu minimaal 2x per dag om mijn fiets activity te tracken, dus doe 'maar' 2 tot 3 weken mee.
Merk wel dat ik de activities niet gebruik zoals bij m'n vorige smartwatch, omdat ze te beperkt zijn.
Je bedoeld omdat er niet veel keus is met de activities?
Als ik met runkeeper hardloop krijg ik overigens wel m'n hartslag door ook als ik geen activity aan heb gezet - hoe dit dan werkt is mij een raadsel want zie de Bip niet bij devices in Runkeeper.
Gekoppeld via N&F of via dezelfde clouddienst, bijv. Google Fit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
rens-br schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:46:
[...]

Ik gebruik hem nu minimaal 2x per dag om mijn fiets activity te tracken, dus doe 'maar' 2 tot 3 weken mee.
Alsnog lang: m'n Polar horloge die nu in de lag ligt moest elke 2-3 dagen aan de lader.
Je bedoeld omdat er niet veel keus is met de activities?
Ja, ik sport veel binnen en dan heb je weinig aan het horloge.
Gekoppeld via N&F of via dezelfde clouddienst, bijv. Google Fit?
Tis een Apple, beide zitten wel aan Apple health. Maar de Bip geeft geen HR mee aan Ahealth. Moet wel via zo'n route komen denk ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
NiGeLaToR schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:49:
Ja, ik sport veel binnen en dan heb je weinig aan het horloge.
Ja, je kan hem dan op 'Threadmill' zetten, maar meer ook niet eigenlijk. Is tevens ook de enige activiteit waarbij hij de GPS niet aanzet.
Tis een Apple, beide zitten wel aan Apple health. Maar de Bip geeft geen HR mee aan Ahealth. Moet wel via zo'n route komen denk ik :+
Ja, iets anders kan ik eigenlijk niet verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:10
Mocht je twijfelen over water-resistance: heb m 1 week gebruikt in zwembad en zee. werkt nog steeds :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
SolarOrbiter schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:56:
Mocht je twijfelen over water-resistance: heb m 1 week gebruikt in zwembad en zee. werkt nog steeds :-)
Hij is als het goed is volledig waterdicht, maar mijn ervaring na ruim één jaar gebruik is dat hij goed tegen water kan. (Zout / zoet water, douchen, zwemmen, allemaal geen probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Laatst online: 30-08 22:34
Even vraagje, ik wil binnenkort ook de Amazfit Bip halen, maar kan deze ook de hartslag e.d. meten/uitlezen zonder koppeling naar een smartphone?
Ik ga namelijk altijd naar de sportschool ZONDER telefoon en dan wil ik graag het een en ander in de gaten houden tijdens het sporten.
Maar als ik dit niet kan uitlezen op het horloge heb ik er natuurlijk weinig aan...

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 12:26
rens-br schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:38:
[...]

Met de Mi Fit app gebeurd dit automatisch op het moment dat je opnieuw verbind, echter doet hij dit op de achtergrond en bij mij werkt mijn hele telefoon leegtrokken hierdoor.

Inmiddels gebruik ik alleen nog maar de N&F fitness app en daar moet ik inderdaad handmatig aangeven dat hij de activities moet syncen.
Ik blijf problemen houden dat ik geen meldingen doorkrijg omdat (blijkbaar) Mi Fit door mijn telefoon (OnePlus 6T) in de achtergrond afgesloten wordt. Dacht het probleem opgelost te hebben door een instelling aan te passen, maar sinds kort is het weer dramatisch.

Je kan blijkbaar werken met alleen de N&F app? Moet je daarin dan iets anders instellen? Als ik in N&F nu aangeef dat hij opnieuw BT moet verbinden, dan wacht hij totdat de Mi Fit app herstart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
CoachKoos schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:56:
Je kan blijkbaar werken met alleen de N&F app? Moet je daarin dan iets anders instellen? Als ik in N&F nu aangeef dat hij opnieuw BT moet verbinden, dan wacht hij totdat de Mi Fit app herstart is.
Klopt. Ik gebruik sinds november alleen nog maar de N&F app. Je kan in de N&F app aangeven dat Mi Fit niet geinstalleerd is, dat kan bij:

'Instellingen' -> 'Geavanceerd' -> Officiële Mi Fit-app is geïnstalleerd -> Officiële Mi Fit-app is NIET geïnstalleerd.

Daarna kan het nog nodig zijn om hem opnieuw te koppelen via:
Hamburger menu -> 'Amazfit opnieuw koppelen'

Dit werkt prima. Er kleven overigens ook nadelen aan. Het updaten van de Band is een stuk ingewikkelder en het lijkt dat hij de GPS data niet meeneem bij het updaten. Daarnaast moet het syncen van je Activities met de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:10
Milo44 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:55:
Even vraagje, ik wil binnenkort ook de Amazfit Bip halen, maar kan deze ook de hartslag e.d. meten/uitlezen zonder koppeling naar een smartphone?
Ik ga namelijk altijd naar de sportschool ZONDER telefoon en dan wil ik graag het een en ander in de gaten houden tijdens het sporten.
Maar als ik dit niet kan uitlezen op het horloge heb ik er natuurlijk weinig aan...
je kan dit meteen zien op het scherm van je telefoon en ook als je een excercise aanzet. vervolgens als je thuis bent, na koppeling met de telefoon, kan je ook een grafiek bekijken mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
SolarOrbiter schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:34:
[...]

je kan dit meteen zien op het scherm van je telefoon en ook als je een excercise aanzet. vervolgens als je thuis bent, na koppeling met de telefoon, kan je ook een grafiek bekijken mocht je dat willen.
Misschien heb ik mijn vraag niet goed geformuleerd.
Even kort en krachtig:

Kan ik tijdens het sporten LIVE op het Amazfit Bip horloge zien wat bijvoorbeeld mijn hartslag doet.
Dus ZONDER telefoon(koppeling), puur op het horloge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Milo44 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:35:
Kan ik tijdens het sporten LIVE op het Amazfit Bip horloge zien wat bijvoorbeeld mijn hartslag doet.
Dus ZONDER telefoon(koppeling), puur op het horloge.
Ja zeker, tijdens een activity kan dat prima. Tevens ook de afgelegde afstand, snelheid, etc...Kijk maar in mijn review.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 02-05-2019 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 20:24

Inge Janse

post-l33t

Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is met hoe nauwkeurig de bip is qua bijhouden van afgelegde afstand, snelheid, hartslag, etc, tijdens het rennen. Ik ren, houd dat zowel bij met mijn sony z5 compact (via rundouble) als met mijn bip, en er zitten regelmatig best grote verschillen tussen (zoals 4.57 vs 5.06 per km, of 14.70 vs 15.30 als afgelegde afstand). Nu vergeef ik die bip veel, voor die zes tientjes, maar ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Inge Janse schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:36:
Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is met hoe nauwkeurig de bip is qua bijhouden van afgelegde afstand, snelheid, hartslag, etc, tijdens het rennen.
Helaas geen ervaring tijdens het rennen, dat is niet zo'n mijn ding. Ik fiets wel erg veel en daar lijkt het eigenlijk allemaal redelijk te kloppen. Ik heb alleen wel heel af en toe dat de snelheid een tel piekt naar 40 km/h.

Doe je tijdens het rennen een activity starten of niet? Als je dat namelijk niet doet wordt de afstand berekend aan de hand van het aantal stappen en dat komt niet heel erg overeen met de werkelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 20:24

Inge Janse

post-l33t

rens-br schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:03:
[...]

Helaas geen ervaring tijdens het rennen, dat is niet zo'n mijn ding. Ik fiets wel erg veel en daar lijkt het eigenlijk allemaal redelijk te kloppen. Ik heb alleen wel heel af en toe dat de snelheid een tel piekt naar 40 km/h.

Doe je tijdens het rennen een activity starten of niet? Als je dat namelijk niet doet wordt de afstand berekend aan de hand van het aantal stappen en dat komt niet heel erg overeen met de werkelijkheid.
Dank! Ja, ik doe het specifiek met een activity. Het komt best dichtbij, daar niet van, maar je zou willen/hopen dat de afstanden/snelheden van de bip vrijwel identiek zijn aan een ander apparaat.

De route zelf (dus via mi fit) is (voor zover in te schatten) identiek aan die in mijn run-app, dus het lijkt erop dat de gps-data grotendeels overeenkomen.

Als ik https://thejournier.com/2...nd-heart-rate-comparison/ en https://thejournier.com/2018/03/20/amazfit-bip-full-review/ lees, dan zou gps best oké moeten zijn. Daarom dat meer ervaringen meer dan welkom zijn, ben erg benieuwd naar jullie bevindingen, vooral voor rennen, en liefst in vergelijking met een apparaat dat bewezen goed meet.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
Inge Janse schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:36:
Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is met hoe nauwkeurig de bip is qua bijhouden van afgelegde afstand, snelheid, hartslag, etc, tijdens het rennen.
Ik ren vaak samen met mijn vriendin die een Garmin forerunner 235 heeft. Afstand komt goed overeen en snelheden ook wel t.o.v. haar. Een deel van mijn standaard route gaat door het bos en daar zijn wel kleine stukken die in de gps duidelijk worden afgesneden met de Bip, maar gelukkig heeft zij dat ook. Ik heb daarnaast kilometer notificaties aan staan en op die route gaat die ook wel daadwerkelijk op dezelfde plekken af :P

Snelheid moet je even voor wachten voor hij die goed weergeeft. Als je net wat harder begint te lopen zit er altijd vertraging in hoe hard je gaat, volgens mij bepaald hij je snelheid aan de hand van een gemiddelde van de afgelopen 30 seconden ofzo, maar ik weet niet of dat echt zo is. Als je flink versnelt en dat tempo even aanhoud zie je duidelijk op de Bip dat het even duurt voor je snelheid weer stabiel wordt.
Daarnaast in een deel van het bos denkt hij tijdens het lopen altijd dat ik vrij traag ga (licht omhoog maar waar hij me altijd even kwijt lijkt te zijn), maar uiteindelijk wordt dat in de berekeningen naar de app toe rechtgetrokken.

Hartslag zit vanaf het begin van de run ook altijd even vertraging in voor hij op de goede hoogte zit en moet hij een tijdje klimmen. Als ik direct voluit ga, stijgt m'n hartslag niet zo snel als ik zou verwachten. Zodra hij er eenmaal is doet hij het goed, maar ik heb dit niet getest vs andere apparaten.

Al met al ben ik er heel tevreden over :)

[ Voor 4% gewijzigd door flippiej op 02-05-2019 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
rens-br schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:02:
[...]

Klopt. Ik gebruik sinds november alleen nog maar de N&F app. Je kan in de N&F app aangeven dat Mi Fit niet geinstalleerd is, dat kan bij:

'Instellingen' -> 'Geavanceerd' -> Officiële Mi Fit-app is geïnstalleerd -> Officiële Mi Fit-app is NIET geïnstalleerd.

Daarna kan het nog nodig zijn om hem opnieuw te koppelen via:
Hamburger menu -> 'Amazfit opnieuw koppelen'
Ok, ga ik dat denk ik maar eens proberen.
Dit werkt prima. Er kleven overigens ook nadelen aan. Het updaten van de Band is een stuk ingewikkelder en het lijkt dat hij de GPS data niet meeneem bij het updaten. Daarnaast moet het syncen van je Activities met de hand.
Zou je ook in kunnen stellen dat Mi Fit NIET geinstalleerd is, maar dat je m nog wel geinstalleerd hebt? Dan gaat N&F uit van zijn eigen koppeling en bovengenoemde nadelen worden door Mi Fit opgepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
CoachKoos schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:28:
Zou je ook in kunnen stellen dat Mi Fit NIET geinstalleerd is, maar dat je m nog wel geinstalleerd hebt? Dan gaat N&F uit van zijn eigen koppeling en bovengenoemde nadelen worden door Mi Fit opgepakt?
Geen idee, kwestie van proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CydexTM
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 21:11
Ik moet zeggen dat ik heel veel positieve dingen lees over de BIP en wil hem daarom ook aan een vriend aanraden. Hij is op zoek naar een vervanger van zijn kapotte Apple Watch en heeft eigenlijk alleen de basisfuncties nodig zoals het zien van notificaties, stappenteller, activiteiten, hartslag en GPS. Nu vroeg ik me af of de GPS na het wandelen/fietsen ook een kaartje maakt van waar je geweest bent? Dit heb ik nog niet terug kunnen vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-09 21:00
NLLuuk schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 00:54:
Ik moet zeggen dat ik heel veel positieve dingen lees over de BIP en wil hem daarom ook aan een vriend aanraden. Hij is op zoek naar een vervanger van zijn kapotte Apple Watch en heeft eigenlijk alleen de basisfuncties nodig zoals het zien van notificaties, stappenteller, activiteiten, hartslag en GPS. Nu vroeg ik me af of de GPS na het wandelen/fietsen ook een kaartje maakt van waar je geweest bent? Dit heb ik nog niet terug kunnen vinden..
Ja, na het afsluiten van de activiteit is de gelopen route (zonder de onderliggende kaart) een tijdje zichtbaar op het scherm. Nadat de synchronisatie met de app heeft plaats gevonden is de route in de app, op de kaart te bekijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:34
Heb de Bip nu een week in gebruik na een tijdje een Mi Band 3 gehad te hebben, en ik moet zeggen dat hij uitstekend bevalt. Ik had gedacht dat een fit band/watch überhaupt geen blijvertje zou zijn (smartphone is tenslotte nooit ver weg), maar met de Mi Band 3 werkte het al prima om gewoon dagelijks de gelopen afstand bij te houden gedurende wandeling/trips. Niets serieus, maar de nauwkeurigheid viel me erg mee (<10% afwijking tov GPS) Voor mij zijn notifications, sleep tracking en continue hartslagmeting niet zo belangrijk, en dan is die accuduur gewoon fantastisch.

De Bip voegt daar toch echt nog wat aan toe met een groter backlit display en GPS tracking voor activities. Zelfs dan viel de accuduur me reuze mee: na 1 week met HR elke 10 minuten, notifications aan en ik denk iets van 5u GPS aan in diverse activities had ik zo'n 50% over, erg netjes! Ik zou persoonlijk overigens sowieso geen band willen hebben die in standby/ongebruikt <1 week haalt.

Het formaat had ik nog mijn twijfels over (stuk groter dan Mi Band), maar dat valt me reuze mee en hij ziet er basic (hou ik van) maar netjes uit, is licht en zit comfortabel (plus bandje loshalen is fijner dan bij de Mi Band). De Mi Fit appicatie en de Bip FW heeft wat kleine zaken die beter zouden kunnen (vnl. het tijdens een activiteit geen andere zaken kunnen bekijken), maar voor mij zeker geen onoverkomelijke compromissen voor die prijs.

Jammer dat BT audio ontbreek voor hardlopen, en dat hij niet zo configureerbaar is als de Amazfit Pace die ik ook heb, maar de Pace loopt in een week leeg zonder dat hij daadwerkelijk gebruikt wordt. De Bip is qua backligt ook beter leesbaar in het donker en de GPS fix is merkbaar sneller.

Kortom: voor die €50-60 is de Bip echt een no brainer voor de casual gebruiker (en kids)!

[Update]
Tip voor groter message font:
https://forum.xda-develop...p?p=76374541&postcount=13

Ik gebruik een strakke watch face (weinig nuttigs tussen alle kermis varianten):
https://play.google.com/s...ils?id=dev.rokitskiy.wfab
ID: 0IQ0ZkjWpdqUrd2V9D7O

[ Voor 9% gewijzigd door iisworks op 11-05-2019 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Vrijdag de AmazFit Bip opgehaald en gelijk het weekend in gebruik genomen.
Wat een fantastisch dingetje! Zo simpel, maar toch precies genoeg informatie (voor mij).

Zit nog even te koekeloeren welke watchface voor mij het fijnste werkt, tot nu toe wissel ik tussen 2 vd faces die je kunt downloaden via de Mi Fit app.
Ik zag nog ergens voorbij komen dat er ook een website/app was dat je Custom watchfaces kon inladen, dat ga ik ook nog eens proberen (mits dat compatibel is met iOS).

Verder valt het mij op dat de Bluetooth verbinding toch wel regelmatig weg valt tussen Watch en telefoon.
Niet echt een probleem maar valt me zomaar op. Hebben meer mensen hier last van?
Ik gebruik een iPhone SE, weet niet of het aan de telefoon ligt of of dit gewoon een dingetje is vd AmazFit Bip.

Was deze Watch tevens waterdicht? Anders binnenkort eens mee gaan sporten en/of zwemmen.
Verder doe ik hem eigenlijk nooit uit, dus als ie (volledig) waterdicht is, houd ik hem ook lekker aan tijdens het douchen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:52

Qon

Milo44 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:16:

Was deze Watch tevens waterdicht? Anders binnenkort eens mee gaan sporten en/of zwemmen.
Verder doe ik hem eigenlijk nooit uit, dus als ie (volledig) waterdicht is, houd ik hem ook lekker aan tijdens het douchen :+
Ik douche er al meer dan een jaar mee, geen probleem. Enige minor dingetje is zodra het scherm geactiveerd is, reageert ie op water als input. Inherent aan de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verder valt het mij op dat de Bluetooth verbinding toch wel regelmatig weg valt tussen Watch en telefoon.
Niet echt een probleem maar valt me zomaar op. Hebben meer mensen hier last van?
Ik gebruik een iPhone SE, weet niet of het aan de telefoon ligt of of dit gewoon een dingetje is vd AmazFit Bip.
Nergens last van. Verbinding is hier gewoon stabiel.
Ik geloof het wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Volgens mij is ie officieel niet waterdicht en zal je er geen garantie op krijgen. Ik gebruik hem met sporten, en 'was' hem zonder zeep wel gerust onder de kraan, maar ik zou er niet mee gaan zwemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Chris.nl schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:08:
Volgens mij is ie officieel niet waterdicht en zal je er geen garantie op krijgen. Ik gebruik hem met sporten, en 'was' hem zonder zeep wel gerust onder de kraan, maar ik zou er niet mee gaan zwemmen.
Garantie krijg je op geen één toestel als er waterschade is, of hij daar nu op getest is of niet. Maar de Bip heeft IP68 rating en daarmee is die volledig waterdicht.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 13-05-2019 13:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WCA

WCA

rens-br schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:32:
[...]

Garantie krijg je op geen één toestel als er waterschade is, of hij daar nu op getest is of niet. Maar de Bip heeft IP68 rating en daarmee is die volledig waterdicht.
Een IP68 rating betekent niet dat iets volledig waterdicht is. Voor volledig waterdicht krijg je een rating in atm. (atmosfeer)

IP68 betekent:
Protection from contact with harmful dust
Protected from immersion in water with a depth of more than 1 meter (manufacturer must specify exact depth)

Dus nog steeds waterbestendig, niet waterdicht

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Topic nog eens doorgelezen en ik lees idd genoeg over de waterdichtheid/waterbestendigheid van de watch.
Hoef mij dus niet specifiek zorgen te maken, thnx!
Chris.nl schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 23:38:
... deze custom watchface gebruik ik.

[Afbeelding]
link Origineel was MM/DD, nu DD/MM.

...
Vraagje over deze: Hoe heb jij deze geïnstalleerd?? Via Android zeker?

Ik heb iOS en vraag mij af hoeveel daar mogelijk is met Watchfaces (los met die in de Mi Fit app staan).
Heb nu net wel de AmazTools en AmazFit app gedownload op mijn iPhone, eens kijken wat ik daarmee kan.

[ Voor 22% gewijzigd door Milo44 op 13-05-2019 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
rens-br schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:32:
[...]

Ik zwem er ook wel eens mee en heb ermee gedouched. Doet het nog steeds. Zou 'm niet omhouden met duiken.
Qon schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:21:
[...]

Ik douche er al meer dan een jaar mee, geen probleem. Enige minor dingetje is zodra het scherm geactiveerd is, reageert ie op water als input. Inherent aan de techniek.
Ja dat viel me ook op. En dat je soms als ie contact krijgt met je telefoon in ene notificaties hebt tijdens het zwemmen :9

[ Voor 31% gewijzigd door NiGeLaToR op 13-05-2019 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Milo44 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:08:
Topic nog eens doorgelezen en ik lees idd genoeg over de waterdichtheid/watbestendigheid van de watch.
Hoef mij dus niet specifiek zorgen te maken, thnx!

[...]

Vraagje over deze: Hoe heb jij deze geïnstalleerd?? Via Android zeker?

Ik heb iOS en vraag mij af hoeveel daar mogelijk is met Watchfaces (los met die in de Mi Fit app staan).
Heb nu net wel de AmazTools en AmazFit app gedownload op mijn iPhone, eens kijken wat ik daarmee kan.
Was idd via Android, met een file explorer het watchface bestand aanpassen voordat ie door MiFit naar de Bib geüpload werd. Geen click and go iig. Ben er nog wel content mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Oke duidelijk en jammer tegelijkertijd.
Eens kijken of die andere 2 apps nog een leuke watchface naar wens hebben voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
NiGeLaToR schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:10:
Ik zwem er ook wel eens mee en heb ermee gedouched. Doet het nog steeds. Zou 'm niet omhouden met duiken.
Uit ervaring weet ik dat een meter of 3 diep ook geen probleem moet zijn, maar veel verder zou ik inderdaad ook niet proberen (en aan de andere kant wat heb je eraan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Net een update gehad, weet iemand of er ergens officiële release notes beschikbaar zijn? 1.1.5.24 gaat het om

[ Voor 10% gewijzigd door WCA op 13-05-2019 19:37 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
Ik verlies sinds kort tijdens een activiteit de gps fix, hierdoor komt de activiteit op pauze te staan en als ik op hervat druk, dan springt ie direct weer op pauze. Heeft iemand dit eerder gehad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Milo44 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:15:
Oke duidelijk en jammer tegelijkertijd.
Eens kijken of die andere 2 apps nog een leuke watchface naar wens hebben voor mij.
Ik ben een zeer tevreden gebruiker op iOS.
Voor watchfaces kijk ik vaak op https://amazfitwatchfaces.com/bip/ die ik vervolgens upload met amaztools. (Sla de watchface op op bijvoorbeeld drive en deel dat bestand met de app amaztools).
Mijn all time favorite is https://amazfitwatchfaces.com/bip/view/8933

Afgelopen weekend is overigens een update geweest van de mifit app. Ik heb het idee dat deze versie een stabielere verbinding met de bip geeft. Zo viel voorheen de huidige temperatuur in bovengenoemde watchface wel eens weg en dat is nu minder vaak.

Vandaag inderdaad ook een update van de bip zelf. Wat die update doet heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
GreNade schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:36:
Net een update gehad, weet iemand of er ergens officiële release notes beschikbaar zijn? 1.1.5.24 gaat het om
Ik heb die tot nu toe nog van geen één versie kunnen vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
D0bly schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:48:
Ik verlies sinds kort tijdens een activiteit de gps fix, hierdoor komt de activiteit op pauze te staan en als ik op hervat druk, dan springt ie direct weer op pauze. Heeft iemand dit eerder gehad?
Niet tijdens een normale activiteit, maar ik heb een tijdje auto-pause aan gehad en kreeg continu paused-meldingen doordat de GPS ontvangst tijdelijk een aantal keren vlak achter elkaar verstoord was (onder bomen). Jammer dat deze trilfunctie niet uitgeschakeld kan worden als de auto-pause feature actief is, want dat voegt wat mij betreft niets toe als de GPS ontvangst tijdelijk wegvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
D0bly schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:48:
Wellicht lost de nieuwe firmware dit probleem op? @GreNade had 'm al ontvangen. Ook de A-GPS firmware wordt van een update voorzien. Ik heb de nieuwe versie net geinstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
A-GPS is geen FW maar een database die periodiek gedownload wordt voor snellere GPS fix:
Wikipedia: Assisted GPS

Maar goed te zien dat er nog regelmatig FW updates zijn voor de Bip!

[ Voor 17% gewijzigd door iisworks op 14-05-2019 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Ik kan dit nergens vinden: stopt de tracker als je bijvoorbeeld gaat racefietsen, en je stopt tijdelijk voor een stoplicht? Zodat dus je gemiddelde snelheid niet keldert ivm tijdelijke stilstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De tracker loopt gewoon door, dus je gemiddelde snelheid zal inderdaad kelderen. Althans, bij hardlopen. Ik ga vanuit bij wielrennen dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
barzi schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:53:
Ik kan dit nergens vinden: stopt de tracker als je bijvoorbeeld gaat racefietsen, en je stopt tijdelijk voor een stoplicht? Zodat dus je gemiddelde snelheid niet keldert ivm tijdelijke stilstand?
Je kan de functie auto-pause aanzetten vanuit je Bip. (Activity - Activity settings - auto-pause) Zodra je dan stopt pauzeert hij automatisch en begint hij weer te tellen zodra hij de snelheid omhoog ziet gaan.

Je gemiddelde snelheid zal ongetwijfeld nog steeds een kleine dip krijgen, aangezien hij even zeker moet weten dat je stil staat, maar de functie zal zeker helpen. Werkt bij mij perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door flippiej op 14-05-2019 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
jellydaddy schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:17:
[...]

Ik ben een zeer tevreden gebruiker op iOS.
Voor watchfaces kijk ik vaak op https://amazfitwatchfaces.com/bip/ die ik vervolgens upload met amaztools. (Sla de watchface op op bijvoorbeeld drive en deel dat bestand met de app amaztools).
Mijn all time favorite is https://amazfitwatchfaces.com/bip/view/8933

Afgelopen weekend is overigens een update geweest van de mifit app. Ik heb het idee dat deze versie een stabielere verbinding met de bip geeft. Zo viel voorheen de huidige temperatuur in bovengenoemde watchface wel eens weg en dat is nu minder vaak.

Vandaag inderdaad ook een update van de bip zelf. Wat die update doet heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Ik ben er al achter gekomen dat ik meer van de simplistische, strakke watch faces ben zoals onderstaand of deze.
Maar bedankt voor bovenstaande, hier heb ik wat aan en ga ik zeker eens proberen als ik mijn huidige weer ff beu ben.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/11ql9qs.jpg

Hebben trouwens nog meer mensen last van dat ze de pagina met Watchfaces in de Mi Fit app niet meer kunnen laden??
Als ik de app open en dan naar Profiel > Amazfit Bip > Horloge Display instellingen ga, dan wil die pagina niet meer laden... :?
Héél af en toe komt ie er nog eens doorheen en dan kan ik weer wat watchfaces in zien, maar meer niet als wel.
Heel vreemd, want van het weekend werkte het nog perfect...

Los daarvan sluit ik de Mi Fit app wel altijd, want ik merk dat als ik hem op de achtergrond laat draaien mijn batterij binnen no time leeg gezogen wordt door de app. 8)7

EDIT: Kleiner plaatje gepost.

[ Voor 5% gewijzigd door Milo44 op 14-05-2019 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Milo44 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:53:
Los daarvan sluit ik de Mi Fit app wel altijd, want ik merk dat als ik hem op de achtergrond laat draaien mijn batterij binnen no time leeg gezogen wordt door de app. 8)7
Dat had ik ook, telefoon werd gloeiend heet en was binnen 1,5 uur leeg. Bij mij kwam dat doordat de app maar bleef syncen. Nu heb ik de Mi Fit app eraf gegooid en gebruik alleen nog maar N&F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
rens-br schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:22:
[...]

Dat had ik ook, telefoon werd gloeiend heet en was binnen 1,5 uur leeg. Bij mij kwam dat doordat de app maar bleef syncen. Nu heb ik de Mi Fit app eraf gegooid en gebruik alleen nog maar N&F.
En die blijft wel op de achtergrond draaien?
Dan heb je btw Android zeker? Want voor zover ik weet (en mijn zoektocht heeft bevonden) is de Notify & Fitness app er alleen voor Android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Milo44 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:34:
En die blijft wel op de achtergrond draaien?
Die sluit ik inderdaad niet actief af.
Dan heb je btw Android zeker? Want voor zover ik weet (en mijn zoektocht heeft bevonden) is de Notify & Fitness app er alleen voor Android.
Ja, helaas wel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
iisworks schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:36:
[...]

Niet tijdens een normale activiteit, maar ik heb een tijdje auto-pause aan gehad en kreeg continu paused-meldingen doordat de GPS ontvangst tijdelijk een aantal keren vlak achter elkaar verstoord was (onder bomen). Jammer dat deze trilfunctie niet uitgeschakeld kan worden als de auto-pause feature actief is, want dat voegt wat mij betreft niets toe als de GPS ontvangst tijdelijk wegvalt
Ik heb auto pause ook altijd zonder problemen gebruikt, maar nu de laatste tijd gaat dit pas mis.
Pierre_nr1 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:09:
[...]

Wellicht lost de nieuwe firmware dit probleem op? @GreNade had 'm al ontvangen. Ook de A-GPS firmware wordt van een update voorzien. Ik heb de nieuwe versie net geinstalleerd.
Vanmorgen werd de update inderdaad geïnstalleerd, ik ben benieuwd of het nu opgelost zal zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Vanmorgen met laatste FW een fietsritje deels onder de bomen gemaakt en geen last gehad van oververwachts wegvallen van GPS + pauzeren. Alleen bij stoppen voor stoplicht werd auto-pause als verwacht even actief.

Gemiste kans trouwens dat er geen "Auto-Activity" functie aanwezig is die met long-press actief wordt en dan zelf Walk/Run/Bike detecteert. Moet toch niet zo moeilijk te implementeren zijn lijkt me, a.h.v. sensoren + snelheid.

[ Voor 35% gewijzigd door iisworks op 16-05-2019 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
iisworks schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:51:
Gemiste kans trouwens dat er geen "Auto-Activity" functie aanwezig is die met long-press actief wordt en dan zelf Walk/Run/Bike detecteert. Moet toch niet zo moeilijk te implementeren zijn lijkt me, a.h.v. sensoren + snelheid.
Zou wel een handige feature zijn, alleen dan ga je er vanuit dat mensen een Activity starten wanneer ze al begonnen zijn. Anders sta je immers stil en valt er weinig af te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos

Ik had ook aanstaan dat bij verbreken van de Bleutooth je een melding krijgt. Dan kon ik nog niet 's nachts naar de toilet 4 meter verderop (geen beton er tussen) of ik kreeg de melding.

Aangezien ik soms zelfs de BT melding kreeg maar daarna wel gewoon een bericht binnen kwam heb ik de BT melding uitgezet. Merk dat ik vrij weinig mis, zelfs als de telefoon beneden ligt en ik boven ben komt alles door.

Of de FW is sindsdien verbetert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
rens-br schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:39:
[...]

Zou wel een handige feature zijn, alleen dan ga je er vanuit dat mensen een Activity starten wanneer ze al begonnen zijn. Anders sta je immers stil en valt er weinig af te leiden.
De verzamelde data zal identiek zijn voor alle activiteiten, dus moet lukken om dit tijdens (of desnoods achteraf in de app) op de juiste activity te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Ik heb tijdens het fietsen dat mijn hartslag extreem laag lijkt te zijn (45-55). Dat klopt niet, gezien mijn hartslag in rust veel hoger is. Met lopen lijkt het wel goed te zijn. Of vergis ik me, en is het getal links naast die gekleurde vakjes niet de hartslag?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
GreNade schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:59:
Ik heb tijdens het fietsen dat mijn hartslag extreem laag lijkt te zijn (45-55). Dat klopt niet, gezien mijn hartslag in rust veel hoger is. Met lopen lijkt het wel goed te zijn. Of vergis ik me, en is het getal links naast die gekleurde vakjes niet de hartslag?
Dat is inderdaad de hartslag. Maar 45-55 is inderdaad behoorlijk laag, zit de band wel goed / strak om je pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

rens-br schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:28:
[...]

Dat is inderdaad de hartslag, maar 45-55 is inderdaad behoorlijk laag. Zit de band wel goed / strak om je pols?
Zeker, hetzelfde als ie de hele dag zit. Met lopen, en overdag doet ie het prima met hartslag.

Strakker zetten helpt ook niet

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
GreNade schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:28:
[...]

Zeker, hetzelfde als ie de hele dag zit. Met lopen, en overdag doet ie het prima met hartslag.

Strakker zetten helpt ook niet
In dit forum meer klachten gelezen over de hartslag bij fietsen. Zou eerder je cadans (trapritme) zijn, dan je daadwerkelijke hartslag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

CoachKoos schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:27:
[...]

In dit forum meer klachten gelezen over de hartslag bij fietsen. Zou eerder je cadans (trapritme) zijn, dan je daadwerkelijke hartslag..
Dat idee had ik ook inderdaad

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Het viel me vandaag een paar keer op dat de HR sensor onverwachts aan stond (knipperende groene leds).
- Laatste .24 FW
- Continuous HR staat uit
- Custom Watchface zonder HR
- Er was geen activiteit actief, en hij stond niet op "Status"
- Wisselen van menu's maakte niets uit.

[Update} Zie onder: veroorzaakt door Mi Fit App wanneer die in niet op "Status" maar een workout-tab staat. Workaround: Hartslag kun je uitschakelen via de HR icoontje (op het kaartje van de actieve workout)

[ Voor 30% gewijzigd door iisworks op 29-05-2019 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
iisworks schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 15:32:
Het viel me vandaag een paar keer op dat de HR sensor onverwachts aan stond (knipperende groene leds).
- Laatste .24 FW
- Continuous HR staat uit
- Custom Watchface zonder HR
- Er was geen activiteit actief, en hij stond niet op "Status"
- Wisselen van menu's maakte niets uit.

Net een reset uitgevoerd, maar is dat bij anderen ook het geval?
Als je in de app op tabblad activiteit niet op status staat, heb je een activiteit geselecteerd. Ook als je nog niet op GO klikt, registreert hij je hartslag. Als je weer op status klikt stopt hij de sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Daar had ik niet eens bij stil gestaan maar net even getest en inderdaad, thnx!
Ook als je BT uitschakelt op de telefoon (of buiten bereik bent?) dan blijft de HR sensor schijnbaar aan.

Dus alleen al als ik mijn activiteiten van vandaag bekijk dan gaat de HR sensor aan.
Niet echt logisch, en ook niet bevorderlijk voor de accuduur. :(

PS: Ik had het overigens over Status op de Bip zelf, dan is het logisch dat de HR aan gaat, in de app had ik dat niet verwacht tenzij er een activiteit loopt.

[ Voor 33% gewijzigd door iisworks op 18-05-2019 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
jellydaddy schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:17:
Ik heb het idee dat deze versie een stabielere verbinding met de bip geeft. Zo viel voorheen de huidige temperatuur in bovengenoemde watchface wel eens weg en dat is nu minder vaak.
Ik heb het met mijn watchface ook regelmatig dat de temperatuur (een tijdje?) verdwijnt.
Nog niet kunnen ontdekken waar dit nu aan ligt. :?

EDIT: FW versie: V1.1.5.24 en ik gebruik onderstaande watchface (via AmazTools).

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/11ql9qs.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Milo44 op 20-05-2019 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Milo44 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:11:
[...]

Ik heb het met mijn watchface ook regelmatig dat de temperatuur (een tijdje?) verdwijnt.
Nog niet kunnen ontdekken waar dit nu aan ligt. :?

EDIT: FW versie: V1.1.5.24 en ik gebruik onderstaande watchface (via AmazTools).

[Afbeelding]
Probleem heb ik eerder ook gehad, dat had er bij mij vooral mee te maken dat Mi Fit gewoon niet constant draaide. Mi Fit uitsluiten van battery optimization is de oplossing, echt een battery drain lijkt het niet op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
flippiej schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:51:
[...]

Probleem heb ik eerder ook gehad, dat had er bij mij vooral mee te maken dat Mi Fit gewoon niet constant draaide. Mi Fit uitsluiten van battery optimization is de oplossing, echt een battery drain lijkt het niet op te leveren.
iOS hier, maar dan laat ik het lekker zo, daar kan ik wel mee leven.
Als ik de Mi Fit app op de achtergrond laat draaien slurpt ie mijn batterij leeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 22:46
Milo44 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:18:
[...]
iOS hier, maar dan laat ik het lekker zo, daar kan ik wel mee leven.
Als ik de Mi Fit app op de achtergrond laat draaien slurpt ie mijn batterij leeg :/
Zelfde ervaring hier. Afhankelijk of je 'm ook voor sport gebruikt is het afdoende om Mi Fit om de paar dagen een keer te syncen.
Persoonlijk valt me 't stroomverbruik mee.
Ter geruststelling; de Amazfit Watch app (voor de Amazfit Pace) heeft exact hetzelfde kenmerk in iOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
Grootste probleem dat ik heb sinds de laatste officiële firmware(s) is de stabiliteit van de GPS. De kwaliteit is initieel goed, ook redelijk snel een fix, maar geregeld valt de fix weg.
Soms door een binnenkomende notificatie, of doordat je de knop per ongeluk hebt ingedrukt tijdens een activiteit en er een instructie in beeld staat. Soms ook door een totaal onduidelijke reden. De uiteindelijke activiteit is vaak totaal onbruikbaar omdat grote delen van de route missen.

Mijn vriendin en ik hebben beiden dit probleem, een collega herkent het ook. Hoop dat Amazfit hier wat aan gaat verbeteren! Tot enkele weken geleden nooit zulke problemen gehad...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iisworks
Toevallig exact hetzelfde. Zojuist dag 1 van de avond4daagse met de jongste gelopen en het viel me op dat de Bip op een gegeven moment erg lang bleef hangen op 2.7 km. De snelheid leek daarna wel te kloppen, maar de afstand leek liep niet op te lopen.

Flinke tegenvaller dat GPS onbetrouwbaar is, had waarschijnlijk beter de stappenteller aan kunnen laten staan. :(.

[Update] Net na sync gekeken naar de route onder "Lopen" in Mi Fit en er is wat vreemds aan de hand:
- Kaart voor de route is maar voor ca. de helft getekend (km punten 1,2, en 3) terwijl de weergegeven afstand in de app 8 km is (werkelijkheid was ca. 10km)
- Bij de "Tempo" grafiek zie ik vanaf 1/3 van de route een flatline (hetzelfde voor Hoogte), dus er is echt iets mis gegaan.

Zojuist wel een route van 8km op de fiets die wel correct was.

[Update 2] De 2e ronde van 12 km is gisteren zonder problemen opgenomen.
[Update 3] De 3e ronde weer het probleem rond 4km van de 11.

[ Voor 53% gewijzigd door iisworks op 24-05-2019 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
Sinds 10 Mei in het bezit van de Amazfit Bip, gisteren avond voor het eerst opgeladen.
Bijna 2 weken ermee gedaan en dan ben ik er echt wel druk mee bezig geweest de afgelopen tijd.
Ben benieuwd hoe lang ik -nu ik er minder mee bezig ben- er dit keer mee zal doen, tot op heden zéér tevreden ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Milo44 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:24:
Ben benieuwd hoe lang ik -nu ik er minder mee bezig ben- er dit keer mee zal doen, tot op heden zéér tevreden ermee :)
Prima accuduur. Ik haal gemiddeld 2 tot 3 weken en gebruik hem 2x per dag, 4 dagen in de week voor het tracken van 15 minuten fietsen (per keer) Mijn record ligt volgens mij rond de 55 dagen, bijna 2 maanden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Gisteren de 3e dag wandelen bleef hij weer hangen (grafiek Tempo en Hoogte bleven na 4km hangen op rechte lijn). :(

Lijkt dat dit issue (met recentere FW speelt:
https://www.reddit.com/r/...p_gps_just_stops_midwalk/
https://www.reddit.com/r/...fit_bip_tracking_freezes/

Misschien een downgrade proberen:
https://codeberg.org/Free...azfit-Bip-Firmware-Update

Hebben anderen dit ook gezien bij andere workout types als Bike/Run?
Kan iemand die dit probleem nu ook heeft bevestigen dat dit met oudere FW versies niet optrad?

Ik heb de .24 FW versie al, gisteren een reset gedaan en het horloge opneiuw gekoppeld, maar helaas nog steeds hetzelfde issue. De GPS blijft "hangen" op één waarde, pauzeren en resume helpt uiteindelijk (ik heb auto-pause uitstaan).

[Update] Lijkt toch wel beter te gaan, paar keer Walking gebruikt op de fiets en hij is niet meer blijven hangen na de reset.

Nog wat Bike/Run geprobeerd en daarbij tot nu toe nog geen probleem gezien. Echt een verademing dat 1u minuten GPS aan nauwelijks accu verbruikt en dat de lading zo lang behouden blijft. Zoveel fijner dan de "echte" Smart Watches die standby in dagen leeglopen.

[ Voor 54% gewijzigd door iisworks op 29-05-2019 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

iisworks schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 07:29:
Gisteren de 3e dag wandelen bleef hij weer hangen (grafiek Tempo en Hoogte bleven na 4km hangen op rechte lijn). :(
Hebben anderen dit ook gezine bij andere workout types als Bike/Run

Lijkt dat dit issue (met recentere FW speelt:
https://www.reddit.com/r/...p_gps_just_stops_midwalk/
https://www.reddit.com/r/...fit_bip_tracking_freezes/

Misschien een downgrade proberen:
https://codeberg.org/Free...azfit-Bip-Firmware-Update

Kan iemand die dit probleem nu ook heeft bevestigen dat dit met oudere FW versies niet optrad?
Sinds de meest recente versie (.24) heb ik dit probleem niet meer.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Milo44 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:19:
Deze watchface, die is wel erg netjes...
Is dat een standaard of zelfgemaakt? Ingeladen via een appje? Zoja, met Android of iOS?
Mijn huidige bevalt wel, maar die jij gebruikt vind ik ook wel erg fijn ogen.
Ik heb die gevonden op amazitfitwatchfaces.com, dus is 'gesideload' via Android (Notify & Fitness), ben dus bang dat het niet gaat lukken via iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
rens-br schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:30:
[...]

Ik heb die gevonden op amazitfitwatchfaces.com, dus is 'gesideload' via Android (Notify & Fitness), ben dus bang dat het niet gaat lukken via iOS.
Toevallig nog een linkje er van? Ik kon hem zo snel niet vinden. Ik kan deze ook proberen in te laden dmv de files in iCloud te zetten en dan via AmazTools in te laden op de Bip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Mmm, met fw 1.1.5.16 (MiFit 4.0) heb ik tijdens het hardlopen dat mijn HR wel heel erg gelijkmatig is. Continue op 156/157 zelfs bij een interval. Nu maar een factory reset gedaan, hopelijk is het dan weg?

[ Voor 3% gewijzigd door Taigu op 28-05-2019 11:15 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Milo44 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:46:
Toevallig nog een linkje er van? Ik kon hem zo snel niet vinden. Ik kan deze ook proberen in te laden dmv de files in iCloud te zetten en dan via AmazTools in te laden op de Bip.
Ik heb net even zitten zoeken en moet je helaas teleurstellen. Ik krijg hem ook niet gevonden.
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen en winkels: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Levertijd & Prijzen
- Bandjes, cases en screenprotectors: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Accessoires
- Bip S: [Amazfit Bip S] Ervaringen & Discussie