Heb de Bip nu een week in gebruik na een tijdje een Mi Band 3 gehad te hebben, en ik moet zeggen dat hij uitstekend bevalt. Ik had gedacht dat een fit band/watch überhaupt geen blijvertje zou zijn (smartphone is tenslotte nooit ver weg), maar met de Mi Band 3 werkte het al prima om gewoon dagelijks de gelopen afstand bij te houden gedurende wandeling/trips. Niets serieus, maar de nauwkeurigheid viel me erg mee (<10% afwijking tov GPS) Voor mij zijn notifications, sleep tracking en continue hartslagmeting niet zo belangrijk, en dan is die accuduur gewoon fantastisch.
De Bip voegt daar toch echt nog wat aan toe met een groter backlit display en GPS tracking voor activities. Zelfs dan viel de accuduur me reuze mee: na 1 week met HR elke 10 minuten, notifications aan en ik denk iets van 5u GPS aan in diverse activities had ik zo'n 50% over, erg netjes! Ik zou persoonlijk overigens sowieso geen band willen hebben die in standby/ongebruikt <1 week haalt.
Het formaat had ik nog mijn twijfels over (stuk groter dan Mi Band), maar dat valt me reuze mee en hij ziet er basic (hou ik van) maar netjes uit, is licht en zit comfortabel (plus bandje loshalen is fijner dan bij de Mi Band). De Mi Fit appicatie en de Bip FW heeft wat kleine zaken die beter zouden kunnen (vnl. het tijdens een activiteit geen andere zaken kunnen bekijken), maar voor mij zeker geen onoverkomelijke compromissen voor die prijs.
Jammer dat BT audio ontbreek voor hardlopen, en dat hij niet zo configureerbaar is als de Amazfit Pace die ik ook heb, maar de Pace loopt in een week leeg zonder dat hij daadwerkelijk gebruikt wordt. De Bip is qua backligt ook beter leesbaar in het donker en de GPS fix is merkbaar sneller.
Kortom: voor die €50-60 is de Bip echt een no brainer voor de casual gebruiker (en kids)!
[Update]
Tip voor groter message font:
https://forum.xda-develop...p?p=76374541&postcount=13
Ik gebruik een strakke watch face (weinig nuttigs tussen alle kermis varianten):
https://play.google.com/s...ils?id=dev.rokitskiy.wfab
ID: 0IQ0ZkjWpdqUrd2V9D7O
[
Voor 9% gewijzigd door
iisworks op 11-05-2019 11:40
]