Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 15:04
Kleine update n.a.v. de problemen met de "Walking" activiteit op de Bip, waarbij de snelheid/gps bleef hangen. Dit lijkt na de reset toch te zijn opgelost (.24 FW), in ca. 2 weken geen problemen meer tegengekomen bij diverse activiteiten.

HR issues heb op het eerste gezicht niet op de .24 FW, het lijkt allemaal redelijk realistisch (hardlopen/wandelen/fietsen). Heb niet vergeleken met een andere band, en hou me er eigenlijk ook niet zo mee bezig.

[Update] Niet helemaal gefixt dus, gisteren een kort rondje gewandeld en hij hing weer. :(
Gelukkig treedt het zover alleen op tijdens wandelen en niet met hardlopen/fietsen, maar toch irritant.

[ Voor 31% gewijzigd door iisworks op 16-06-2019 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 16:44
Ik had even een geval van RTFM... Vorig jaar naar mijn idee met de BIP gezwommen in zee, maar dit jaar na een duik in de blauwe wateren van Ibiza kreeg ik opeens een wegvallende scherm!

Ging uit dat IP68 ook wel wat zeewater zou tegenhouden, maar dit staat er in de handleiding:
This watch is protected against moisture and dust exposure to IP68, can withstand immersion under fresh water at room temperature to a depth of 1.5 meters for 30 minutes, but they are not suitable for bathing and swimming

Ben er toch wel tevreden mee, de prijs en wat je er mee kan (batterijduur, GPS en hartslag). In het buitenland (Geekbuying/Gearbest) niet veel prijsverschil dus gisteren bij Belsimpel een nieuwe besteld en vanmorgen zat hij alweer om de pols!

Enige apart is dat het Bluetoothadres van beide horloge gelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 20:24

Inge Janse

post-l33t

Wauw, goed dat je het zegt. Ik dacht ook altijd dat ie gewoon overal in het water kan. Maar blijkbaar vooral in zoet water, en liefst niet te lang? Of ervaren anderen dat anders? Ik heb hem vrij vaak gebruikt om mee te zwemmen, zonder problemen, maar altijd in zoet water of zwembaden.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:24

WCA

Meer mensen problemen met inloggen op de mi fit app? Kan helemaal niks meer

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
Inge Janse schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:43:
Wauw, goed dat je het zegt. Ik dacht ook altijd dat ie gewoon overal in het water kan. Maar blijkbaar vooral in zoet water, en liefst niet te lang? Of ervaren anderen dat anders? Ik heb hem vrij vaak gebruikt om mee te zwemmen, zonder problemen, maar altijd in zoet water of zwembaden.
Ik heb de BIP eigenlijk 24/7 om, dus ook met douchen en zwemmen in zwembaden. Dat was ook de reden dat ik m in zee niet afdeed. Zout water is duidelijk slechter dan zoetwater, zeker voor de BIP ;)

Officieel zeggen ze dus ook niet mee in bad of zwemmen, maar daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Ga dat denk ik ook niet veranderen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
CoachKoos schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:46:
Ik had even een geval van RTFM... Vorig jaar naar mijn idee met de BIP gezwommen in zee, maar dit jaar na een duik in de blauwe wateren van Ibiza kreeg ik opeens een wegvallende scherm!
Goed om te weten dat hij er niet tegen kan. Mijn ervaring is overigens wel anders. Heb het ding al ruim één jaar om en zwem er ook mee in de zee, zwembaden, douchen.
GreNade schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:01:
Meer mensen problemen met inloggen op de mi fit app? Kan helemaal niks meer
Ik geloof dat er een storing met de app was. De Xiaomi Home app werkte ook een tijdje niet gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkoers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:38
Komt zo'n storing vaak voor? Heb net mijn Bip binnengekregen, maar ik kan me niet aanmelden in de Mii Fit app.

Running \ Cycling: Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Ik zwem ook rustig met mijn bip. Zowel in zoet als zout water. Tot nu toe is dat nog geen enkel probleem. En ik heb hem al ruim een jaar praktisch continu om mijn pols zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
gkoers schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:17:
Komt zo'n storing vaak voor? Heb net mijn Bip binnengekregen, maar ik kan me niet aanmelden in de Mii Fit app.
Nee, voor zover ik weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkoers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:38
rens-br schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:31:
[...]

Nee, voor zover ik weet niet.
Hmmm irritant, ik heb op 2 verschillende devices geprobeerd en kom niet in de app, website login op mi.com werkt wel. Iemand een suggestie? App opnieuw geinstalleerd al 2 keer en lokatie staat aan, dat zijn de meest voorkomende oorzaak volgens google.

Running \ Cycling: Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
gkoers schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:41:
mmmm irritant, ik heb op 2 verschillende devices geprobeerd en kom niet in de app, website login op mi.com werkt wel. Iemand een suggestie? App opnieuw geinstalleerd al 2 keer en lokatie staat aan, dat zijn de meest voorkomende oorzaak volgens google.
Misschien dan toch storing o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_1990
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
voorstad schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:43:
Is er al ergens meer informatie over de BIP 2? Na de eerste geruchten is het stil....
Heeft iemand hier nog iets meer over vernomen, of blijft het bij geruchten waar tot nu toe nog niets is verschenen? Sommige berichten spreken soms over een release 11 juni maar dat lijkt ook niet plaats te hebben gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 20:24

Inge Janse

post-l33t

Even een kort afscheid: ik ben overgestapt op de Garmin Forerunner 45, omdat ik vrij vaak en ver hardloop en dus wat meer functies en details nodig heb. Dank voor alle inzichten in de Bip in deze discussie, het was voor mij een mooie introductie in de wereld van de smartwatches!

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
hans_1990 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:42:
Heeft iemand hier nog iets meer over vernomen, of blijft het bij geruchten waar tot nu toe nog niets is verschenen? Sommige berichten spreken soms over een release 11 juni maar dat lijkt ook niet plaats te hebben gevonden.
Nee, vooralsnog niks meer van gezien eigenlijk. De release 11 juni ging over de Mi Band 4, dus wel een smartwatch, maar andere 'submerk'.
Marzman schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:51:
Ik zou ook onderhand wel een BIP2 verwachten. Dan heb ik het grotere schermpje.
Er zijn geruchten dat er een Bip2 aankomt, maar daar is nog maar weinig over bekend.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 12-06-2019 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
rens-br schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:24:
[...]

Nee, vooralsnog niks meer van gezien eigenlijk. De release 11 juni ging over de Mi Band 4, dus wel een smartwatch, maar andere 'submerk'.

[...]

Er zijn geruchten dat er een Bip2 aankomt, maar daar is nog maar weinig over bekend.
https://www.gsmarena.com/...cg_sensors-news-37524.php

Er komt dus een soort van Bip 2 aan. Andere naam, betere sensoren, slechtere battery life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
dimmak schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:30:
[...]

https://www.gsmarena.com/...cg_sensors-news-37524.php

Er komt dus een soort van Bip 2 aan. Andere naam, betere sensoren, slechtere battery life.
Zag de link net ook voorbij komen. Hoewel het inderdaad dezelfde vormfactor heeft, vind ik het toch niet echt een opvolger. Vooral die batterijduur van 'maar' 7 dagen is echt een enorme verslechtering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk ook niet dat het de opvolger is. Xiaomi maakt wel meer op elkaar lijkende modellen naast elkaar. Ze hebben misschien een heel flexibel productieproces of ze proberen maar wat om te kijken wat aan slaat. Bij de bandjes doen ze dat ook.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:01
Mijn BIP is van het weekend met zwemmen in ene van 80% batterij naar 0% gegaan in een uur tijd.
Nadat ik paar dagen later thuis was heb ik hem opgeladen en omgedaan, maar hij is sinds gisterochtend tot zojuist van 100% vol naar 0% gegaan en is nu uit. Ik vrees dat ie niet waterdicht genoeg was voor wat ik heb gedaan en hij nu gewoon kapot is. Komt het iemand bekend voor dit? Als ie is opgeladen werkt alles wel gewoon.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:04:
Mijn BIP is van het weekend met zwemmen in ene van 80% batterij naar 0% gegaan in een uur tijd.
Nadat ik paar dagen later thuis was heb ik hem opgeladen en omgedaan, maar hij is sinds gisterochtend tot zojuist van 100% vol naar 0% gegaan en is nu uit. Ik vrees dat ie niet waterdicht genoeg was voor wat ik heb gedaan en hij nu gewoon kapot is. Komt het iemand bekend voor dit? Als ie is opgeladen werkt alles wel gewoon.
Het lijkt er inderdaad best wel op dat het toestel kapot is door het water. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
rens-br schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:06:
[...]

Het lijkt er inderdaad best wel op dat het toestel kapot is door het water. :(
'Ik zei nog zo, geen bommetje'

Eerlijk is waar, ik heb niet alleen gewoon gezwommen :+

Edit: probeer 'm nog wel paar keer op te laden.. en anders moet ik m'n oude Polar maar even proberen tot de BIP2 er is en we weten of dat de moeite waard is.

[ Voor 21% gewijzigd door NiGeLaToR op 24-06-2019 16:12 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:10:
[...]

'Ik zei nog zo, geen bommetje'

Eerlijk is waar, ik heb niet alleen gewoon gezwommen :+
Ik heb gisteren ook nog een bommetje gedaan. Bij mij heeft hij het overleefd. Misschien zijn mijn bommetjes minder goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
wisselwerking schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:13:
[...]

Ik heb gisteren ook nog een bommetje gedaan. Bij mij heeft hij het overleefd. Misschien zijn mijn bommetjes minder goed :P
Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat we onze inner childs de volledige ruimte blijven geven _/-\o_ :D 8)

Al gaat het me te ver om een Tweakers Amazfit BIP bommetjes competitie meet te gaan organiseren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
wisselwerking schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:13:
Ik kan uit ervaring ook mededelen dat mijn Bip bommetjes overleefd. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

NiGeLaToR schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:04:
Het horloge is ook "maar" ip67

Dus dompeldicht tot 1,5m voor max een half uur, in stilstaand zoet water. Zwemmen zorgt voor constante drukverschillen, en daar is het niet voor gemaakt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:25
Strand seizoen 2 heeft de Bip helaas niet overleefd, de batterij schoot leeg. Nu doet hij niets meer en komt er raar wit spul uit de randen van het scherm.. Klopt de handleiding helaas: niet geschikt voor zoutwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetgrunn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
iisworks schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 07:29:
Gisteren de 3e dag wandelen bleef hij weer hangen (grafiek Tempo en Hoogte bleven na 4km hangen op rechte lijn). :(

Lijkt dat dit issue (met recentere FW speelt:
https://www.reddit.com/r/...p_gps_just_stops_midwalk/
https://www.reddit.com/r/...fit_bip_tracking_freezes/

Misschien een downgrade proberen:
https://codeberg.org/Free...azfit-Bip-Firmware-Update

Hebben anderen dit ook gezien bij andere workout types als Bike/Run?
Kan iemand die dit probleem nu ook heeft bevestigen dat dit met oudere FW versies niet optrad?

Ik heb de .24 FW versie al, gisteren een reset gedaan en het horloge opneiuw gekoppeld, maar helaas nog steeds hetzelfde issue. De GPS blijft "hangen" op één waarde, pauzeren en resume helpt uiteindelijk (ik heb auto-pause uitstaan).

[Update] Lijkt toch wel beter te gaan, paar keer Walking gebruikt op de fiets en hij is niet meer blijven hangen na de reset.

Nog wat Bike/Run geprobeerd en daarbij tot nu toe nog geen probleem gezien. Echt een verademing dat 1u minuten GPS aan nauwelijks accu verbruikt en dat de lading zo lang behouden blijft. Zoveel fijner dan de "echte" Smart Watches die standby in dagen leeglopen.
Ik heb helaas dit probleem ook/nog steeds, ondanks harde reset. Van de vier wandelingen die ik met de Bip heb gedaan bleef twee keer de tracking steken, terwijl de tijd wel doorliep. Eerste keer dacht ik dat het van een hoogspanningsmast kwam, maar vandaag was die niet in de buurt. Ook afstand/tijd was compleet anders, eerste keer na ca. zes km, vandaag na ong. achttien. Erg vervelend want je merkt er niks van, als dit zo blijft is het voor mij een reden iets anders te kopen, ondanks de super batterijtijd.
Ik heb trouwens vrijwel alle extras uitstaan, doe alleen tracken, dus GPS hartslag enz. (hartslag niet continue behalve tijdens tracken).
Firmwareversie is 1.1.5.36, bij mijn weten de laatste (zegt de app tenminste wel).
Zou mooi zijn als iemand een oplossing weet _/-\o_ anders is het dus helaas einde Bip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
oetgrunn schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:42:
[...]

Ik heb helaas dit probleem ook/nog steeds, ondanks harde reset. Van de vier wandelingen die ik met de Bip heb gedaan bleef twee keer de tracking steken, terwijl de tijd wel doorliep. ...
Ik had het probleem uiteindelijk idd ook een paar keer na de reset op dezelfde .36 FW (schijnt identiek te zijn aan .24), maar nog steeds alleen tijdens wandelen. Erg irritant idd, heb nog steeds de hoop dat een FW update het gaat oplossen aangezien ik er tijdens hardlopen en fietsen echt nooit last van heb. Voor mij vooralsnog geen echte deal-breaker zolang hardlopen betrouwbaar werkt. Wandelen lukt ook wel met de smartphone.

Wellicht moeten we eens testen met wandelen in fiets- or hardloop modus. :)

Nog een thread:
https://www.reddit.com/r/...cking_distance_during_an/

[ Voor 17% gewijzigd door iisworks op 01-07-2019 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Ik gebruik de Amazfit Tools app en heb ingesteld dat ik voor inkomende oproepen een melding krijg. Dit werkt goed voor 'gewone' inkomende oproepen en ook voor WhatsApp. Helaas werkt het niet voor inkomende oproepen via MS Teams. Weet iemand of ik dit op een andere manier kan regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetgrunn
iisworks schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:04:
[...]

Ik had het probleem uiteindelijk idd ook een paar keer na de reset op dezelfde .36 FW (schijnt identiek te zijn aan .24), maar nog steeds alleen tijdens wandelen. Erg irritant idd, heb nog steeds de hoop dat een FW update het gaat oplossen aangezien ik er tijdens hardlopen en fietsen echt nooit last van heb. Voor mij vooralsnog geen echte deal-breaker zolang hardlopen betrouwbaar werkt. Wandelen lukt ook wel met de smartphone.

Wellicht moeten we eens testen met wandelen in fiets- or hardloop modus
Daar ben ik dan maar eens aan begonnen, gister 9 km gewandeld in hardloopmodus, probleemloze tracking van begin tot eind. Volgende keer nog maar een keer want wat mij betreft maakt een zwaluw nog geen zomer. Wel raar als dit de oplossing zou zijn... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Ik kreeg een mail van de Consumentenbond dat smartwatches getest heeft waaronder de Bip.

Ben zelf geen lid (meer). Iemand wel? Benieuwd hoe de Bip uit de test komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just Me Or Tha One
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:41
Zijn hier mensen die ervaring hebben met OTP (one time password) op de BIP? ala google authenticator? Ik heb zelf op mijn pebble horloge de applicatie quick auth (https://devpost.com/softw...authentication-for-pebble). Zo kan ik de code aflezen van mijn horloge bij het inloggen waar 2FA gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Laatst online: 07:29
CoachKoos schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:41:
Ik kreeg een mail van de Consumentenbond dat smartwatches getest heeft waaronder de Bip.

Ben zelf geen lid (meer). Iemand wel? Benieuwd hoe de Bip uit de test komt!
Dat is dan geen recente review, wat ik kan vinden op de website is al van augustus vorig jaar.
Vrij korte review waar je vrij weinig mee kan. Cijfer een 6.8 (max cijfer smartwatches nu is 7.7), plek 14 en als veruit goedkoopste van 20 getestte (goedkoopste na de bip is een fitbit van 143 euro).
Voordelen:
Het draagcomfort is goed
Heeft stappenteller die je afgelegde afstand voldoende vastlegt

Nadelen:
Heeft een geïntegreerde hartslagmeter die zwak presteert

Smart 35%, 7,4
Fitness 20%, 5,0
Gebruiksgemak 25%, 7,3
App 5%, 7,1
Accu 10%, 7,4
Mogelijkheden 5%, 7,6
Per onderdeel staan nog wel wat specificaties met cijfers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
flippiej schreef op zondag 7 juli 2019 @ 15:06:
[...]

Dat is dan geen recente review, wat ik kan vinden op de website is al van augustus vorig jaar.
Vrij korte review waar je vrij weinig mee kan. Cijfer een 6.8 (max cijfer smartwatches nu is 7.7), plek 14 en als veruit goedkoopste van 20 getestte (goedkoopste na de bip is een fitbit van 143 euro).

[...]

Per onderdeel staan nog wel wat specificaties met cijfers
Ow, okay. In de mail en de link leek het om een recente test te gaan:

https://www.consumentenbo.../testrapport-smartwatches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-08 11:53
Hmmm, tis al een poosje verdacht stil vwb de BIP 2, heeft iemand toevallig recente berichtgeving hierover gevonden? Mijn mi band 2 is namelijk aan het overlijden (barst in scherm, werk nog wel). De combinatie van de lange batterijduur, het 'always on' scherm + goede leesbaar buiten en dat hij water dicht tot 50m zou zijn is voor mij de combi waar ik op zit te wachten :D (maar meer met mij lees ik!).

En wat verwachten jullie vwb taal van de interface? Zou die meteen ook in het Engels in te stellen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
CoachKoos schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:05:
[...]

Ow, okay. In de mail en de link leek het om een recente test te gaan:

https://www.consumentenbo.../testrapport-smartwatches
Een aantal van de 20 smartwatches zijn inderdaad vrij recent getest, maar een hoop ook al het afgelopen jaar. Ik denk dat ze het nu promoten, omdat ze nu wat vergelijkingsmateriaal hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Wat betreft de opvolging, er lijken er meerdere te zijn:

BIP Lite (geen GPS); https://www.gizmochina.co...-bip-lite-launched-india/

Amazfit Health Watch: https://www.gizmochina.co...zfit-bip-vs-health-watch/

[ Voor 39% gewijzigd door Taigu op 12-07-2019 11:22 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Kreeg zojuist een nieuwe Bip firmware binnen: 1.1.5.56

Hopelijk lost die het probleem op van "hangende data" tijdens wandelen.

[ Voor 18% gewijzigd door iisworks op 13-07-2019 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
iisworks schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:53:

De nieuwe firmware zorgt er bij mij weer voor dat GPS deels verslechterd is. We zijn nu weer terug bij de situatie dat een gps positie bepalen enkele minuten duurt i.p.v. een aantal seconden. Ik merkte bij hardlopen dat hij na het vinden van de locatie ook alsnog extra tijd nodig had om m'n specifieke locatie goed in te kunnen schatten, snelheidsmeting zat er flink naast.

Overigens lijkt de hoogtebepaling wel nauwkeuriger te zijn als je gps eenmaal goed bepaalt is, het grafiekje in Mi Fit ziet er een stuk smoother uit dan voorheen.

Mocht je de nieuwe firmware kunnen ontwijken (bijvoorbeeld d.m.v. modded Mi Fit) zou ik dat voorlopig doen. Naast gps problemen lees ik wel meer issues op Reddit, zoals random restarts van de Bip.

Edit: Na nog 2x hardlopen is gps gewoon weer normaal en duurt het een aantal seconden tot hij een fix heeft. Blijkbaar had hij gewoon 1x moeite en is er verder geen probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door flippiej op 19-07-2019 11:35 . Reden: update gps issues ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Net buiten in 7s gps fix, gisteren was het me met hardlopen ook niet opgevallen dat de dit langzamer ging. Toeval, incomplete AGPS update na de upgrade, of...?

[Update] Ondertussen een paar dagen en flink wat activities verder en steeds <10s een fix.

[ Voor 24% gewijzigd door iisworks op 18-07-2019 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Schutter2 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:46:
Hmmm, tis al een poosje verdacht stil vwb de BIP 2, heeft iemand toevallig recente berichtgeving hierover gevonden? Mijn mi band 2 is namelijk aan het overlijden (barst in scherm, werk nog wel). De combinatie van de lange batterijduur, het 'always on' scherm + goede leesbaar buiten en dat hij water dicht tot 50m zou zijn is voor mij de combi waar ik op zit te wachten :D (maar meer met mij lees ik!).

En wat verwachten jullie vwb taal van de interface? Zou die meteen ook in het Engels in te stellen zijn?
Ik hoop ook op een BIP2. Heb ook nog een miband2 en die werkt nog perfect, alleen wordt de display steeds slechter afleesbaar. Buiten probeer ik het niet eens meer. Ik pak dan maar mijn telefoon.

Die dingen hierboven zijn niet echt opvolgers denk ik. Xiaomi maakt sowieso 101 gelijkende producten naast elkaar. Met de telefoons hebben ze ook veel meer modellen dan mij logisch lijkt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schutter2
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-08 11:53
Aha! Dus jij hebt ook dat het scherm buiten steeds slechter leesbaar wordt! Ff op googlen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetgrunn
iisworks schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:53:

Ik heb vanmiddag een rondje (ca. 7 km) gelopen, met op de Bip ook de nieuwe firmware. Geen probleem met tracken gehad, maar deze ene keer zegt natuurlijk nog niet zo veel. Vant weekend loop ik waarschijnlijk wel een langer stuk, zal het dan ook nog even weer proberen. GPS fix gaat bij mij niet in een aantal seconden, ik schat dat het max. een minuut/anderhalf duurt, maar precies heb ik het niet opgenomen. Wat ik nog wel had en nog steeds heb is dat ik de Mi Fit app na het starten een keer moet afsluiten en weer starten voordat de data synchoniseert, geen idee hoe dat kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Gisterenavond een rondje gefietst met de nieuwste firmware op de bip (1.1.5.56). De gps fix kwam snel en het hele rondje heeft de bip probleemloos gewerkt. Geen onderbrekingen in de gps. (42 km).

Wat ik nu wel heb is dat deze activiteit niet naar de mifit app op mijn iPhone wordt gesynchroniseerd. 😞 Ook niet na herstart app, ook niet na herstart telefoon.
Is dit herkenbaar voor jullie?

Edit:
Inmiddels opgelost. En iets interessants ontdekt op iOS. De app “amazfit” is van de zelfde ontwikkelaar als “mifit”. Amazfit heeft recent een update gehad waarbij ook de bip wordt ondersteund. Deze heb ik geïnstalleerd. Inloggen ging makkelijk met mijn mifit account. De app is bijna 1 op 1 de mifit app. Alleen nog niet in NL. Ben benieuwd of op termijn de mifit app afgestoten wordt.
Maar goed, na deze acties wordt mijn activiteit van gisteren wel weer gesynchroniseerd. Ook weer in de mifit app trouwens.
Is er in de Android platstrijk ook een mifit en amazfit app beschikbaar met een recente update voor de bip?

[ Voor 44% gewijzigd door jellydaddy op 19-07-2019 10:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flippiej
jellydaddy schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:07:
Gisterenavond een rondje gefietst met de nieuwste firmware op de bip (1.1.5.56). De gps fix kwam snel en het hele rondje heeft de bip probleemloos gewerkt. Geen onderbrekingen in de gps. (42 km).
Mijn gps is inmiddels ook weer normaal, alleen de eerste keer week hij flink af, sindsdien werkt hij al 2x als vanouds dus het was blijkbaar vals alarm :+
Is er in de Android platstrijk ook een mifit en amazfit app beschikbaar met een recente update voor de bip?
Voor Android bestaat die app inderdaad ook, als het goed is voor de Amazfit Pace en blijkbaar recent ook met ondersteuning voor de GTR. In de omschrijving van de app staat vermeld dat workouts sharen naar Strava ondersteunt wordt. Is dat voor jou nu dus ook het geval op ios? Zoja dan is dat wel een overstap van Mi Fit naar Amazfit waard. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Inmiddels opgelost. En iets interessants ontdekt op iOS. De app “amazfit” is van de zelfde ontwikkelaar als “mifit”. Amazfit heeft recent een update gehad waarbij ook de bip wordt ondersteund. Deze heb ik geïnstalleerd. Inloggen ging makkelijk met mijn mifit account. De app is bijna 1 op 1 de mifit app. Alleen nog niet in NL. Ben benieuwd of op termijn de mifit app afgestoten wordt.
Zijn er ook extra / andere features aan de Amazfit app?

De Mi Fit app wordt overigens ook gebruikt voor de Mi Band-serie, de weegschalen en zo nog een aantal producten. Dus volledig stoppen met die app kan ik mij niet voorstellen eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
rens-br schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:44:
[...]
Zijn er ook extra / andere features aan de Amazfit app?

De Mi Fit app wordt overigens ook gebruikt voor de Mi Band-serie, de weegschalen en zo nog een aantal producten. Dus volledig stoppen met die app kan ik mij niet voorstellen eigenlijk.
Het lijkt er op Android op dat dit inderdaad werkt en synchroniseert, als account kan je Strava toevoegen. Dus mocht je Mi Fit op zichzelf gebruiken kan je denk ik overschakelen, al lijkt de synchronisatie naar Google Fit niet mogelijk te zijn. Overige functies zijn echt precies hetzelfde als ik zo door de app heen ga.

Overigens heb ik de 3rd party app Tools & Amazfit die wel afhankelijk is van Mi Fit, dus overschakelen zit er voor mij niet in :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
flippiej schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:33:

[...]

Voor Android bestaat die app inderdaad ook, als het goed is voor de Amazfit Pace en blijkbaar recent ook met ondersteuning voor de GTR. In de omschrijving van de app staat vermeld dat workouts sharen naar Strava ondersteunt wordt. Is dat voor jou nu dus ook het geval op ios? Zoja dan is dat wel een overstap van Mi Fit naar Amazfit waard. :P
Bij je profielinstellingen in de Amazfitapp kun je inderdaad kiezen voor Strava. Iets wat niet kan in de mifitapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Hier ook Amazfit app geinstalleerd en Strava account ingesteld, maar ik zie geen export naar Strava optie?

Edit; nvm werkt automagisch

[ Voor 12% gewijzigd door Taigu op 21-07-2019 10:21 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetgrunn
Gisteren ca. 11,5 km gewandeld in wandelmodus, wederom geen problemen met tracken, dus het lijkt er idd op dat die problemen (gelukkig want de Bip bevalt verder uitstekend) zijn opgelost. Vwb. mijn verbindingsprobleempje (2x starten vd app voordat ie synchroniseert), dit lijkt op een bluetooth iets, als ik de app start met bluetooth uit en bluetooth dan aanzet dmv de melding in de app synct ie direct wel goed, rara? Zal ook eens kijken naar de Amazfit app, wellicht beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Kan alsjeblieft mij iemand helpen. Ik heb deze hele topic doorgenomen maar kan het niet vinden.

Ik heb sinds deze week de amazfit bip rnnjn eerste instantie alles ingesteld met de MI app. Maar de inhoud van de whatapp berichtjes liet hij niet zien. Alleen dat degene met profielnaam een app heeft gestuurd. Toen de Notify & Fitness for amazpib aangeschaft.
Daarna veel ingesteld en de inhoud van de app was ook te zien Netzoals de mail.

Nu merk ik dat de MI app behoorlijk mijn Samsung s9 leegtrekt, ook de N&F maar omdat die veel keuze heeft wil ik die wel houden.

Nu lees ik hier dat mensen ook alleen de N&F app gebruikt. Ik heb nu de MI verwijderd maar nu kan ik weer geen inhoud zien van dr tekst van Whatsapp.

Wie kan mij helpen om dit terug te krijgen? Os dan echt de MI nodig?

Wat kan ik het beste doen aan app zodat ik de inhoud van de whatapp berichten zie en liet alleen maar de naam en ook de mailinhoud zie . Met nu zonde MI zie ik die gelukkig nog wel.

Groetjes Margot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Ik heb de Bip sinds een paar maanden. Al met al erg tevreden met de accuduur en het gebruiksgemak als je eenmaal weet waar je wat moet vinden. Ik kon weinig mooie watchfaces vinden (wat zijn de meeste die je kan downloaden lelijk!!) dus ik ben gisteravond begonnen er zelf 1 te maken. Met een heel klein beetje technische kennis is dat al heel goed te doen!

Degene die ik maak is gebaseerd op FredClean_EN, maar dan met cijfers zoals je die op digitale klokken ziet en met de stappenteller als getal nog onder of boven de hartslag. De cirkel is dan eigenlijk niet meer nodig maar dat vind ik wel wat hebben.

Verder snap ik niet helemaal waarom het elke keer 2 minuten duurt voordat de data in mijn Mi App is bijgewerkt, maar dat is iets waar ik mee kan leven.

Oh en hij is een keer een uur blijven hangen op Updating A-GPS, het aanpassen van de watchface was toen de oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door thefal op 24-07-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marloestilburg
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-11-2020
Ik heb twee vragen, hopelijk kan iemand me helpen. In de mi fit app staat op een gegeven moment: 'gedragstags'. Ik probeer deze uit, maar elke keer als ik op de finishvlag druk, zegt hij dat hij de gegevens niet over kan nemen. Meerdere malen geprobeerd op allerlei manieren, maar hij blijft het niet opslaan. Wat zijn gedragstags en hoe kan ik er voor zorgen dat hij ze wél op slaat? 

Daarnaast krijg ik elke keer notificaties binnen als ik een appje krijg. Dat wil ik NIET. Ook hier al alles geprobeerd, in de app aangegeven dit niet te willen en ook via mijn instellingen van mijn telefoon aangegeven dat de Amazfit alleen toegang mag hebben tot mijn locatie etc. Maar ik blijf ze binnen krijgen...

Hopelijk kan iemand me antwoorden geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetgrunn
Marloestilburg schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:22:
Ik heb twee vragen, hopelijk kan iemand me helpen. In de mi fit app staat op een gegeven moment: 'gedragstags'. Ik probeer deze uit, maar elke keer als ik op de finishvlag druk, zegt hij dat hij de gegevens niet over kan nemen. Meerdere malen geprobeerd op allerlei manieren, maar hij blijft het niet opslaan. Wat zijn gedragstags en hoe kan ik er voor zorgen dat hij ze wél op slaat? 

Daarnaast krijg ik elke keer notificaties binnen als ik een appje krijg. Dat wil ik NIET. Ook hier al alles geprobeerd, in de app aangegeven dit niet te willen en ook via mijn instellingen van mijn telefoon aangegeven dat de Amazfit alleen toegang mag hebben tot mijn locatie etc. Maar ik blijf ze binnen krijgen...

Hopelijk kan iemand me antwoorden geven..
Die gedragstags lijkt heel erg op het gebruik van de gezondheidsapp van Huawei/Emui, dus gebruik van je telefoon om te tracken, zonder Bip Ik neem aan dat je hem lang genoeg gebruikt? Beneden een bepaalde afstand of tijd kun je nl. niets registreren, ik weet niet precies hoe ver/lang dat is.
Hier https://in.c.mi.com/thread-233115-1-0.html staat er ook nog iets over.
Vwb. meldingen, in het Bip scherm van de app staat bij mij (nadat je ergens halverwege in het scherm op meer > hebt geklikt) alles op uit en gebeurtenis reminder op geen herr., ik heb ook geen belang bij meldingen ed. op de Bip.
Als je trouwens alleen de Bip gebruikt voor tracken van een activiteit hoef je de app geen toegang te geven tot locatie, na je activiteit sync je Bip en alles staat in de app.
Welke firmware versie gebruik je? Laatste versie is 1.1.5.56 (voor de Bip dan), als je die niet hebt of nog niet aangeboden kreeg kun je de app even verwijderen en weer opnieuw installeren, dat heb ik gedaan zonder verlies van historie (Android). Wat je ook nog kunt proberen is de Amazfit app gebruiken, zie eerdere posts, die werkt ook goed alleen gaat updaten wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marloestilburg
  • Laatst online: 19-11-2020
oetgrunn schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:37:
[...]

Die gedragstags lijkt heel erg op het gebruik van de gezondheidsapp van Huawei/Emui, dus gebruik van je telefoon om te tracken, zonder Bip Ik neem aan dat je hem lang genoeg gebruikt? Beneden een bepaalde afstand of tijd kun je nl. niets registreren, ik weet niet precies hoe ver/lang dat is.
Hier https://in.c.mi.com/thread-233115-1-0.html staat er ook nog iets over.
Vwb. meldingen, in het Bip scherm van de app staat bij mij (nadat je ergens halverwege in het scherm op meer > hebt geklikt) alles op uit en gebeurtenis reminder op geen herr., ik heb ook geen belang bij meldingen ed. op de Bip.
Als je trouwens alleen de Bip gebruikt voor tracken van een activiteit hoef je de app geen toegang te geven tot locatie, na je activiteit sync je Bip en alles staat in de app.
Welke firmware versie gebruik je? Laatste versie is 1.1.5.56 (voor de Bip dan), als je die niet hebt of nog niet aangeboden kreeg kun je de app even verwijderen en weer opnieuw installeren, dat heb ik gedaan zonder verlies van historie (Android). Wat je ook nog kunt proberen is de Amazfit app gebruiken, zie eerdere posts, die werkt ook goed alleen gaat updaten wat anders.
Hartelijk dank voor je reactie! Over de gedragstags; ik heb je link gelezen en ik denk dat het alleen voor een 'band' is. Ik weet niet wat dat is maar ik lees er veel over en ik heb die niet.

Ik heb inmiddels de app opnieuw geïnstalleerd en daarnaast ook de functie 'dnd' ontdekt. Ik heb dat nu altijd aan staan, en volgens mij werkt dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:34
De band is de Mi band, niet de bip dus. Voor jou dus idd niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetgrunn
Marloestilburg schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:01:
[...]

Hartelijk dank voor je reactie! Over de gedragstags; ik heb je link gelezen en ik denk dat het alleen voor een 'band' is. Ik weet niet wat dat is maar ik lees er veel over en ik heb die niet.

Ik heb inmiddels de app opnieuw geïnstalleerd en daarnaast ook de functie 'dnd' ontdekt. Ik heb dat nu altijd aan staan, en volgens mij werkt dat!
Geen dank hoor, graag gedaan. Die dnd had ik idd. niet meer aan gedacht, heb ik ook aan staan maar volgens mij kreeg ik ook geen notificaties met de dnd uit. Ik zal dat nog eens aanzetten en kijken wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Ik krijg weer de algemene melding op mijn BIP: "You have a new message, view it on your phone". Even de N&F app openen en ik kreeg weer de gehele melding te zien...

Niettemin irritant!

Nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickV
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 11:03
Ja heb er ook af en toe last van op mijn Huawei p10+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Ja, dit heb ik ook wel eens. Het lijkt erop dat de N&F app dan is afgesloten en de Bip het dan dus niet meer snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de laatste tijd lukt het niet om mijn loop/wandel gegevens te uploaden in de app
Hij geeft aan geen gegevens te vinden
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Even een update over mijn ervaring met de laatste .56 update in de afgelopen weken: mijn problemen in wandel modus (track blijft "hangen", geen update van gegevens) zijn helemaal verdwenen en ik heb geen vreemde andere zaken meer kunnen ontdekken. Accuduur is nog steeds fantastisch, met 2-3 uur GPS aan gedurnende de week haal ik prima 4 weken!

Hartslagmeting bij hardlopen ben ik niet helemaal zeker van dat die correct is omdat die een stuk constanter lijkt dan wat ik op de Pace zag, maar 150 gemiddeld klinkt op zich aannemelijk en ik heb ook niet veel moeite genomen om dat verder te onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Nou....m'n BIP heeft gisteren weer het leven gelaten! Merkte dat de verlichting het niet meer deed nadat ik gedoucht had. Blijkt dus helemaal niets te doen, mijn scherm blijft "aan" staan op 21:39.

Mijn vorige BIP ruim een jaar gebruikt inclusief douchen en zwemmen en deze houdt het na nog geen 2 maanden al voor gezien.

1 voordeel dat ik m ditmaal via Belsimpel had besteld. Ga maar eens daar melden...

Hoop wel dat het onder de garantie valt, weet niet of ik een derde BIP durf te gokken. Goedkoop wordt duurkoop als je 3 horloges van € 60 aan moet schaffen zit je ook op € 180!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 22:14
CoachKoos schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 07:52:
Nou....m'n BIP heeft gisteren weer het leven gelaten! Merkte dat de verlichting het niet meer deed nadat ik gedoucht had. Blijkt dus helemaal niets te doen, mijn scherm blijft "aan" staan op 21:39.

Mijn vorige BIP ruim een jaar gebruikt inclusief douchen en zwemmen en deze houdt het na nog geen 2 maanden al voor gezien.

1 voordeel dat ik m ditmaal via Belsimpel had besteld. Ga maar eens daar melden...

Hoop wel dat het onder de garantie valt, weet niet of ik een derde BIP durf te gokken. Goedkoop wordt duurkoop als je 3 horloges van € 60 aan moet schaffen zit je ook op € 180!
De Amazfit Bit is niet waterdicht, maar waterafstotend. Je hebt gewoon geluk gehad dat je vorige Bip het wel is blijven doen.

Van de dit van Amazfit :
'Amazfit Bip is resistant to dust, rain, splashing, and accidental submersion. It shouldn’t be used when you are taking a shower/bath, having a spa, swimming or in the sauna or steam room.

When you move your arm to begin swimming, water pressure can change quickly. It would be much higher than the static pressure at the depth of 1.5 meters and it’s possible water could force its way into the device.

When you are taking a shower/bath, rapid changes in temperature may cause expansion and contraction damaging the watch and its water-resistance rating. Shampoo, soaps and other liquids are highly corrosive to the wristband and the casing of the watch.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:03:
[...]

De Amazfit Bit is niet waterdicht, maar waterafstotend. Je hebt gewoon geluk gehad dat je vorige Bip het wel is blijven doen.
Geluk is een groot woord, volgens mij gebruiken de meeste Tweakers op dit forum de BIP onder douche, in bad en in het (zee)water.

De vorige heeft een zoute zee (de tweede keer) niet overleefd, die deed gelijk niets meer. Dat was mijn fout...

Bij deze is het scherm blijven hangen, dus hoeft niet de douche te zijn geweest. Ik douche echt 5 minuten en met sporten wordt het horloge natter van het zweten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
CoachKoos schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:12:
[...]

Geluk is een groot woord, volgens mij gebruiken de meeste Tweakers op dit forum de BIP onder douche, in bad en in het (zee)water.

De vorige heeft een zoute zee (de tweede keer) niet overleefd, die deed gelijk niets meer. Dat was mijn fout...

Bij deze is het scherm blijven hangen, dus hoeft niet de douche te zijn geweest. Ik douche echt 5 minuten en met sporten wordt het horloge natter van het zweten ;)
Dat andere Tweakers de Bip ook gebruiken tijdens het zwemmen en douchen is totaal niet relevant. Amazfit zegt duidelijk dat het niet voor zwemmen en/of douchen bedoeld is. Als ie het blijft doen is het geluk, niet meer en niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:30:
[...]

Dat andere Tweakers de Bip ook gebruiken tijdens het zwemmen en douchen is totaal niet relevant. Amazfit zegt duidelijk dat het niet voor zwemmen en/of douchen bedoeld is. Als ie het blijft doen is het geluk, niet meer en niet minder.
In zoverre relevant dat zij geen storingen hebben na het douchen.... Als er bij en groot aantal mensen niets gebeurt is dat wel heel veel geluk ;)

In de handleiding staat trouwens minder hard, wordt gesproken over niet baden of zwemmen. Niet over douchen. Maar kan wel 30 minuten onder water:

This watch is protected against moisture and dust exposure to IP68, can withstand immersion under fresh water at room temperature to a depth of 1.5 meters for 30 minutes, but they are not suitable for bathing and swimming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
CoachKoos schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:28:
[...]

In zoverre relevant dat zij geen storingen hebben na het douchen.... Als er bij en groot aantal mensen niets gebeurt is dat wel heel veel geluk ;)

In de handleiding staat trouwens minder hard, wordt gesproken over niet baden of zwemmen. Niet over douchen. Maar kan wel 30 minuten onder water:

Je bent zo stellig, je zal zeer waarschijnlijk een vergelijkend warenonderzoek hebben gedaan. Een 'groot aantal mensen'..... :)

Mijn quote komt ook rechtstreeks van Amazfit. Het maakt me verder ook niets uit, maar het is meer om andere mensen te waarschuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:43:
[...]

Je bent zo stellig, je zal zeer waarschijnlijk een vergelijkend warenonderzoek hebben gedaan. Een 'groot aantal mensen'..... :)
Jij bent het over geluk dat het horloge het nog doet... Ik zeg gewoon dat er heel veel geluk is dan blijkbaar!
Mijn quote komt ook rechtstreeks van Amazfit. Het maakt me verder ook niets uit, maar het is meer om andere mensen te waarschuwen.
Je zou zeggen dat mensen eerder de handleiding lezen, dan de site. Slecht dat er dan twee verschillende versies zijn van de waterdichtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
CoachKoos schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:56:
[...]

Jij bent het over geluk dat het horloge het nog doet... Ik zeg gewoon dat er heel veel geluk is dan blijkbaar!

[...]

Je zou zeggen dat mensen eerder de handleiding lezen, dan de site. Slecht dat er dan twee verschillende versies zijn van de waterdichtheid.
Zoek maar eens op 'IP68'........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 23:03:
[...]

Zoek maar eens op 'IP68'........
Is het nou wat Amazfit op de site zegt, wat er in de handleiding staat of wat er bij IP68 (waterdicht!) staat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Vooralsnog mijn Pebble middels Rebble.io weer op gang gekregen totdat m'n Bip terug komt!

Muziek aansturen met mijn horloge is wel een feature die ik gemist heb! Andere kans nu weer geen GPS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
CoachKoos schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:56:
[...]

Is het nou wat Amazfit op de site zegt, wat er in de handleiding staat of wat er bij IP68 (waterdicht!) staat :?
De Amazfit Bip is 'water resistant', oftewel je kan 'm onderdompelen maar tegen stromend water is het niet bestand. De nieuwe Amazfit GTR is wel waterdicht, en dan ook zo'n 100 Euro duurder dan de BIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raypelsteeltje
  • Laatst online: 06-08-2022
Hoi
Nieuw hier.

Het enige wat ik echt mis in vergelijk met m’n pebble time steel is.

1. Met 1 knop de vibratie uit en weer aan zetten
2. Fuzzy text watchface. (Geschreven NL tijd eg. Tien voor half twee)

Verder een topding.

Oh geen zonnebrand of deet op je bandje of kast want dat is funest voor beide.

Iemand hier die mij kan helpen met punt 1 en evt punt 2 ?

Vriendelijk bedankt.
Ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
CoachKoos schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 07:52:

Dat is flink balen zeg! Wel bijzonder dat het kennelijk zo erg wisselt dan. Ik ben namelijk een van die personen die er gewoon alles mee doet. Zwemmen, douchen, badderen, afwassen, zout water, zoet water ding blijft het gewoon doen.
Welkom op Tweakers.
1. Met 1 knop de vibratie uit en weer aan zetten
Je bedoeld de notificaties? Je kan die niet uitschakelen via de knop, maar door op je watchface naar beneden te vegen van je DND aanzetten.
2. Fuzzy text watchface. (Geschreven NL tijd eg. Tien voor half twee)
Via Amazfitwatchfaces.com moet toch vast wel wat te vinden zijn?
Oh geen zonnebrand of deet op je bandje of kast want dat is funest voor beide.
Hoe bedoel je?
Vriendelijk bedankt.
Ray.
Het is niet nodig om in elke post de groetjes te doen, zie ook: Het algemeen beleid #groeten.

[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 26-08-2019 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raypelsteeltje
  • Laatst online: 06-08-2022
Ah ok.
DND gevonden.
Maar de Nederlandse versie van geschreven tijd nog niet.

Qua Deet en zonnebrand,
Dat vreet het rubber aan.
Ik was op vakantie heerlijk aan het sprayen tot ik plots zag dat alle plastic en rubber onderdelen wat kleverig werden en aangevreten waren.
Schoongemaakt met warm water en wat zeep.
Maar de schade blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Raypelsteeltje schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:40:
Ah ok.
DND gevonden.
Maar de Nederlandse versie van geschreven tijd nog niet.
Tja kwestie van goed zoeken (of zelf maken)
Qua Deet en zonnebrand,
Dat vreet het rubber aan.
Ik was op vakantie heerlijk aan het sprayen tot ik plots zag dat alle plastic en rubber onderdelen wat kleverig werden en aangevreten waren.
Schoongemaakt met warm water en wat zeep.
Maar de schade blijft.
Dat is flink balen. Gelukkig is het bandje te vervangen voor iets anders. Overigens gebruik ik best vaak zonnebrand, maar tot op heden nog een problemen mee gehad. Ik zal wel geluk hebben dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Laatst online: 07:27
Zou morgen dan eindelijk de Bip2 aangekondigt worden?

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.tizenhelp.com/wp-content/uploads/2019/08/amazfit-new-watch-1.gif?zoom=0.8&resize=622%2C415&ssl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Kwa uiterlijk lijkt hij redelijk op de Bip, maar de specs zijn echt wel een heel stuk hoger / beter en heeft 'maar' een accuduur van 14 dagen. Tevens lijkt mij dat het prijspijl van 50~75 euro niet gehaald gaat worden, maar we gaan het morgen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

rens-br schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:39:
[...]

Kwa uiterlijk lijkt hij redelijk op de Bip, maar de specs zijn echt wel een heel stuk hoger / beter en heeft 'maar' een accuduur van 14 dagen. Tevens lijkt mij dat het prijspijl van 50~75 euro niet gehaald gaat worden, maar we gaan het morgen zien.
Die interface ziet er ook redelijk uit alsof ie op een OLED scherm moet komen te draaien.

Als Huami nou eens komt met een horloge met een dikke accuduur (zoals de bip), een rond saffieren scherm dat altijd aan is (zoals de stratos 2S) dan wil ik die wel hebben in ieder geval.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
GreNade schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:53:
Die interface ziet er ook redelijk uit alsof ie op een OLED scherm moet komen te draaien.
Daar lijkt het inderdaad wel een beetje op. Dat zou waarschijnlijk ook de verminderde accuduur verklaren. Het AOD van de Bip is enorm zuinig door het ontbreken van de backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

rens-br schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:01:
[...]

Daar lijkt het inderdaad wel een beetje op. Dat zou waarschijnlijk ook de verminderde accuduur verklaren. Het AOD van de Bip is enorm zuinig door het ontbreken van de backlight.
Precies, en eigenlijk is de backlight alleen nodig als je in het donker bent. Overdag is de backlight zowel op de bip als de stratos nauwelijks nodig.

Ik begrijp dan ook oprecht niet wat OLED displays nog op horloges doen, ze zijn onzuinig, slijtagegevoelig, en niet altijd aan.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
Het lijkt er inderdaad op dat het een AMOLED display wordt, en dus eerder een nieuw model (alla GTR) in plaats van een BIP2. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
GreNade schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:02:
[...]

Precies, en eigenlijk is de backlight alleen nodig als je in het donker bent. Overdag is de backlight zowel op de bip als de stratos nauwelijks nodig.

Ik begrijp dan ook oprecht niet wat OLED displays nog op horloges doen, ze zijn onzuinig, slijtagegevoelig, en niet altijd aan.
Amoled is gewoon een stuk mooier om tegen aan te kijken dan het scherm van bijv. de Bip, dus vanuit dat oogpunt snap ik het wel. Maar ik heb liever een langere accuduur dan een perfect gecalibreerd amoled scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 26-08-2019 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

rens-br schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:32:
[...]

Amoled is gewoon een stuk mooier om tegen aan te kijken dan het scherm van bijv. de Bip, dus vanuit dat oogpunt snap ik het wel.
Dat van de bip wel, maar ik moet zeggen dat het display op bijv. de Stratos gewoon harstikke mooi is.

Nee, het heeft niet dat contrast van een AMOLED, maar persoonlijk is me dat niet het verschil in batterijduur waard.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
GreNade schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:02:
[...]

Ik draag nu (tijdelijk) weer mijn Pebble 2, maar merk wel dat het backlight een stuk minder fel is dan van de BIP.

Met de BIP kon ik nachts mijn pad "verlichten" en de speen van dochterlief makkelijk vinden onder d'r bedje... Met de Pebble moet ik er toch een lampje bij pakken ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 20:03

koe161

koe(c)

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
Welke Android app gebruiken jullie voor de synchronisatie tussen je telefoon en de Amazfit Bip?
Tot vorige week gebruikte ik iOS en had ik maar 1 keus (Mi Fit).
Echter ben ik sinds vd week overgestapt op Android en heb nu meerdere keuzes.

Als ik mij niet vergis zijn dat de volgende:

- Mi Fit
- Amazfit
- Amazfit & Tools
- Notify & Fitness

Vooralsnog gebruik ik nu ook Mi Fit maar dat hoeft niet per se.
Wat zijn jullie ervaringen? Ik hoor ze graag.

En even los daarvan: Als de Mi Fit applicatie gesloten is, ontvang ik geen WhatsApp/SMS notificaties meer, maar gaat ie wel trillen als ik gebeld wordt?
Iemand een verklaring voor? :?

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

rens-br schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:39:
[...]

14 dagen is best goed, ik ben wel benieuwd. Als ze hem veel duurder maken dan komt hij misschien weer te dicht bij de GTR (al lijkt Xiaomi daar nooit echt naar te kijken, met telefoons concureren ze ook continu met zichzelf).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Marzman schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:36:
[...]

14 dagen is best goed, ik ben wel benieuwd. Als ze hem veel duurder maken dan komt hij misschien weer te dicht bij de GTR (al lijkt Xiaomi daar nooit echt naar te kijken, met telefoons concureren ze ook continu met zichzelf).
Waarschijnlijk geen always-on display alleen. Voor mij persoonlijk is dat een harde eis

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
GreNade schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:39:
Waarschijnlijk geen always-on display alleen. Voor mij persoonlijk is dat een harde eis
Dat geldt voor mij ook. Ben zo gewend aan het AOD van de Bip dat ik mij ga irriteren aan een scherm wat ik constant aan/uit moet zetten.
Marzman schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:36:
14 dagen is best goed, ik ben wel benieuwd.
Vergeleken met vele andere is 14 dagen echt heel erg goed. Echter haal ik met de Bip 30 tot 45 dagen (en soms zelfs 60 dagen) Daarmee vergeleken is 14 dagen ineens heel erg weinig.
Als ze hem veel duurder maken dan komt hij misschien weer te dicht bij de GTR (al lijkt Xiaomi daar nooit echt naar te kijken, met telefoons concureren ze ook continu met zichzelf).
Het is sowieso maar een vreemde eend in de bijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

rens-br schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:52:
[...]

Dat geldt voor mij ook. Ben zo gewend aan het AOD van de Bip dat ik mij ga irriteren aan een scherm wat ik constant aan/uit moet zetten.

Vergeleken met vele andere is 14 dagen echt heel erg goed. Echter haal ik met de Bip 30 tot 45 dagen (en soms zelfs 60 dagen) Daarmee vergeleken is 14 dagen ineens heel erg weinig.
Dat scherm zal toch ook wel iets moeten doen dat hij buiten afleesbaar is? Op full brightness/altijd aan kun je toch nooit 60 dagen halen?
rens-br schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:52:

Het is sowieso maar een vreemde eend in de bijt.
Het design is een beetje geinspireerd door de Apple Watch denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 28-08-2019 12:00 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Milo44 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:18:
Welke Android app gebruiken jullie voor de synchronisatie tussen je telefoon en de Amazfit Bip?

- Notify & Fitness
Ik gebruik alleen nog maar deze app. De Mi Fit app drainde mijn hele telefoon leeg en deze app werkt voor mij perfect met notificaties e.d.
Marzman schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:58:
Dat scherm zal toch ook wel iets moeten doen dat hij buiten afleesbaar is? Op full brightness/altijd aan kun je toch nooit 60 dagen halen?
Dat is dus het mooie aan de Bip. Er zit wel een backlight in maar die staat standaard uit. Het scherm zelf is dus meer te vergelijken met e-paper en is dus zonder backlight, uitstekend te lezen in bijna alle omstandigheden (behalve als het donker is natuurlijk)

Overigens is 60 dagen wel echt een uitzondering geweest. Ik heb het horloge toen alleen gebruikt voor wat notificaties en verder niet voor activities o.i.d. Gebruikelijker is de 30 tot 45 dagen range.
Het design is een beetje geinspireerd door de Apple Watch denk ik.
Dat sowieso. Dat was het commentaar op de 'Bip' destijds ook al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
rens-br schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:06:
[...]

Ik gebruik alleen nog maar deze app. De Mi Fit app drainde mijn hele telefoon leeg en deze app werkt voor mij perfect met notificaties e.d.
Thnx.

Ik ga 1 lading van de Bip eens uitproberen met de Mi Fit app en 1 lading uitproberen met de Notify & Fitness app.
Eens kijken hoe het verschil is.

Notificaties van Whatsapp zijn op 1 of andere vreemde wijze ineens verholpen :/

EDIT: Of toch niet, na een herstart...

[ Voor 5% gewijzigd door Milo44 op 28-08-2019 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Milo44 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:23:
Thnx.

Ik ga 1 lading van de Bip eens uitproberen met de Mi Fit app en 1 lading uitproberen met de Notify & Fitness app.
Eens kijken hoe het verschil is.
Ik kan je sowieso aanraden om gewoon alle apps te bekijken / te proberen. Op mijn Mi Band 2 had ik namelijk ook N&F, maar ook Amazfit & Tools (toen dus Mi band & Tools) en vond die laatste bij de Mi Band fijner, terwijl ik nu dus de N&F fijner vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
rens-br schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:26:
[...]

Ik kan je sowieso aanraden om gewoon alle apps te bekijken / te proberen. Op mijn Mi Band 2 had ik namelijk ook N&F, maar ook Amazfit & Tools (toen dus Mi band & Tools) en vond die laatste bij de Mi Band fijner, terwijl ik nu dus de N&F fijner vind.
En laat je dan de betreffende app die je gebruikt voor synchronisatie/notifcaties automatisch opstarten/niet killen op de achtergrond?

Sorry voor de vragen hoor, ben nog beetje een leek betreft Android.
Ben helemaal het padje kwijt betreft permissies e.d. echt een doolhof |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Milo44 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:30:
En laat je dan de betreffende app die je gebruikt voor synchronisatie/notifcaties automatisch opstarten/niet killen op de achtergrond?
In het geval van N&F moet die gewoon door blijven draaien, anders stoppen o.a. de notificaties ermee. Maar ik sluit sowieso geen één app handmatig af. Android kan dat prima zelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
rens-br schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:32:
[...]

In het geval van N&F moet die gewoon door blijven draaien, anders stoppen o.a. de notificaties ermee. Maar ik sluit sowieso geen één app handmatig af. Android kan dat prima zelf bepalen.
Hmmm, da's wel balen.
Bij iOS was een Bluetooth verbinding met de Bip en de installatie van de Mi Fit app voldoende om notificaties te (blijven) ontvangen.
De Mi Fit app kon je gewoon afsluiten en dan bleef het werken. Ik startte die eens per dag alleen om even te synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Waarom is dat balen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
Ik heb mijzelf aangeleerd om alle apps altijd te sluiten, als ik er nog open heb staan is dat niet goed voor mijn OCD.
Slaat helemaal nergens op, dat weet ik ook wel :+

Zal ik uit mijn systeem moeten zetten en Mi Fit/Notify & Fitness app gewoon altijd actief houden.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen en winkels: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Levertijd & Prijzen
- Bandjes, cases en screenprotectors: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Accessoires
- Bip S: [Amazfit Bip S] Ervaringen & Discussie