Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:32
EvJd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:27:
Wauw! Zoals eerder aangegeven op 11.11 besteld via AliExpress en vandaag 14.11 al binnen!
Heeft zijn eerste proefrondje al gedaan. Het weekend maar eens kijken hoe ik hem aan mijn google home gekoppeld kan krijgen. Ik zit op een china server, dus wordt denk ik domoticz via kappelt gbridge.
Iemand ander slim idee?
Idem hier, 11.11 besteld, 14.11 geleverd :)

Ik heb hem aan Homey gekoppeld en die zit dan weer aan Google gekoppeld, dat ging allemaal heel vlot.
Gewoon 'Hey Google, start met stofzuigen' werkt hier goed, ik vind alleen niet het commando om hem te stoppen. 'Stop met stofzuigen' begrijpt ze niet :P

Enkele opmerkingen over het toestel:
- Luidruchtiger dan ik had verwacht. Iedereen hier vond hem stil, dat valt tegen vind ik. Mijn Medion was stiller.
- Wifi-signaal lijkt niet heel sterk te zijn. Mijn AP die ongeveer 7m verder hangt met 1 muur tussen kan hij maar net op connecteren. De app geeft 0% wifi-sterkte :P Dat gaf wel wat frustraties eerst bij de configuratie via de Mi-app (uiteindelijk de Russische versie geïnstalleerd)
- Meegeleverde EU-plug is van Chinese kwaliteit, die knetterde als een gek. Dit weekend maar even een andere kabel zoeken met EU-stekker eraan.

+ Mooi toestel
+ Mapping werkt super, heel leuk om de plattegrond van je huis te zien zo :D

Iemand al ergens custom voicepacks gevonden? Niet gewoon NL, maar celebrities of game-samples of zo? :)

Fire69 wijzigde deze reactie 15-11-2019 08:55 (4%)

Move along folks, nothing interesting to see here.

• sjakieman
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:39
EvJd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:27:
Wauw! Zoals eerder aangegeven op 11.11 besteld via AliExpress en vandaag 14.11 al binnen!
Heeft zijn eerste proefrondje al gedaan. Het weekend maar eens kijken hoe ik hem aan mijn google home gekoppeld kan krijgen. Ik zit op een china server, dus wordt denk ik domoticz via kappelt gbridge.
Iemand ander slim idee?
Dat klinkt goed! Ik heb 'm een dag later bij dezelfde shop besteld (en ook vanuit Polen), hoop dat ik 'm ook snel binnen heb. Als de cashback goedgekeurd wordt dan heb ik uiteindelijk maar 215,85 betaald. Mooie prijs lijkt me zo.

Ben heel benieuwd, heb nog niet eerder een robotstofzuiger gehad. Nog iets waar ik op moet letten voor het eerste gebruik?

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19-01 15:16
Fire69 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:54:
[...]

Idem hier, 11.11 besteld, 14.11 geleverd :)

Ik heb hem aan Homey gekoppeld en die zit dan weer aan Google gekoppeld, dat ging allemaal heel vlot.
Gewoon 'Hey Google, start met stofzuigen' werkt hier goed, ik vind alleen niet het commando om hem te stoppen. 'Stop met stofzuigen' begrijpt ze niet :P

Enkele opmerkingen over het toestel:
- Luidruchtiger dan ik had verwacht. Iedereen hier vond hem stil, dat valt tegen vind ik. Mijn Medion was stiller.
- Wifi-signaal lijkt niet heel sterk te zijn. Mijn AP die ongeveer 7m verder hangt met 1 muur tussen kan hij maar net op connecteren. De app geeft 0% wifi-sterkte :P Dat gaf wel wat frustraties eerst bij de configuratie via de Mi-app (uiteindelijk de Russische versie geïnstalleerd)
- Meegeleverde EU-plug is van Chinese kwaliteit, die knetterde als een gek. Dit weekend maar even een andere kabel zoeken met EU-stekker eraan.

+ Mooi toestel
+ Mapping werkt super, heel leuk om de plattegrond van je huis te zien zo :D

Iemand al ergens custom voicepacks gevonden? Niet gewoon NL, maar celebrities of game-samples of zo? :)
De mijne staat ook zeker 7 of 8 meter van de router en geeft 47% aan.
sjakieman schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:33:
[...]

Nog iets waar ik op moet letten voor het eerste gebruik?
Ja ,blijf er de eerste keer bij zodat je weet waar de robot allemaal op kan vastlopen (snoeren, kabeltjes, schoenveters, drempels, kleden, te lage meubelen, eten/drinken van huisdieren, etc.

Uiteindelijk is het het mooist als je de robot onbeheerd kan laten rijden ('s nachts of als je weg bent). Ik heb er destijds wel 2 of 3 rondjes over gedaan voor mijn hele verdieping robotproef was.
Toen was het nog wat ingewikkelder (magneetband o.a.), maar nu kan je met barrières en nogo zones in de app werken.

Medione1210 wijzigde deze reactie 15-11-2019 11:21 (33%)

• Slenger
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20-01 14:54
Ik heb hem ook 11-11 besteld, kreeg hem vandaag in huis.

Ik krijg hem echter met geen mogelijkheid gekoppeld aan de app.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Ziggo 5GHZ Wi-fi uitgeschakeld zodat alles 2.4 GHZ is. (modem daarna gereboot)
- App op zowel Iphone als Android telefoon geïnstalleerd.

Iphone:
- Geeft aan dat hij verbonden is maar geef wel melding "bring device closer to router". (Heb hem er op 1m van de router gezet en telefoon er bijna bovenop.)
- Geeft mij instellingen om ruimte toe te wijzen, naam wijzigen, apparaat delen(heb dit al naar mijn eigen account gedaan, helpt ook niet).
- Kan hem voltooien zie echter apparaat niet terugkomen in de app.

Android:
- Bij scannen van apparaat kan hij het apparaat niet vinden.
- Als ik verbinding met zijn Wi-Fi maak geeft hij nog aan dat scannen mislukt.
Zelfs gast Wi-Fi aangezet en hem daarop aansluiten hielp niet.

Iemand enig idee?

Update
Ik zie dat hij wel een IP-adres krijg via het netwerk. En het blauwe lampje brand constant.

Slenger wijzigde deze reactie 15-11-2019 15:14 (5%)

• Fire69
Slenger schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:10:
Ik heb hem ook 11-11 besteld, kreeg hem vandaag in huis.

Ik krijg hem echter met geen mogelijkheid gekoppeld aan de app.

[...]

Android:
- Bij scannen van apparaat kan hij het apparaat niet vinden.
- Als ik verbinding met zijn Wi-Fi maak geeft hij nog aan dat scannen mislukt.
Zelfs gast Wi-Fi aangezet en hem daarop aansluiten hielp niet.

Iemand enig idee?

Update
Ik zie dat hij wel een IP-adres krijg via het netwerk. En het blauwe lampje brand constant.
Dit had ik ook. Verbinden met zijn wifi heeft geen nut denk ik, je hebt zelf internet nodig op je telefoon om verder te kunnen.
Ik heb 5Ghz uitgezet, de Russische app geïnstalleerd en heel dicht bij mijn AP gegaan (~2m). Toen verscheen hij plots wel op de radar en kon ik verder.

• Slenger
Fire69 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:24:
[...]

Dit had ik ook. Verbinden met zijn wifi heeft geen nut denk ik, je hebt zelf internet nodig op je telefoon om verder te kunnen.
Ik heb 5Ghz uitgezet, de Russische app geïnstalleerd en heel dicht bij mijn AP gegaan (~2m). Toen verscheen hij plots wel op de radar en kon ik verder.
Bedoel je daarmee de taal op Russisch? Want ik kan de App store niet een Russische app vinden?

• Fire69
Slenger schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:31:
[...]

Bedoel je daarmee de taal op Russisch? Want ik kan de App store niet een Russische app vinden?
Nee, de gemodde versie. :)
Geen idee of die geholpen heeft, maar ik had ze daarna toch nodig voor de hardware-token dus die maar gebruikt.
http://www.kapiba.ru/2017/11/mi-home.html#more

De Chinezen kijken toch al mee, kan je evengoed de Russen ook wat te kijken geven :P

• Slenger
Fire69 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:39:
[...]

Nee, de gemodde versie. :)
Geen idee of die geholpen heeft, maar ik had ze daarna toch nodig voor de hardware-token dus die maar gebruikt.

De Chinezen kijken toch al mee, kan je evengoed de Russen ook wat te kijken geven :P
Bedankt, dankzij die app kon ik hem inderdaad wel koppelen! Helaas zie ik hem nog niet op mijn Iphone. Maar dat is helaas maar zo.

• Medione1210
Slenger schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 01:02:
[...]

Bedankt, dankzij die app kon ik hem inderdaad wel koppelen! Helaas zie ik hem nog niet op mijn Iphone. Maar dat is helaas maar zo.
Ik had, zoals ik al eerder schreef, deze keer gelukkig geen enkel probleem om te koppelen, terwijl ik bij versie 1(2017l heel veel moeite had.
Ik heb wel de wifi van het apparaat gereset (Startknop lang ingedrukt houden) voordat ik begon met koppelen.

Ik heb overigens gewoon Android (en robot op China mainland).

Medione1210 wijzigde deze reactie 16-11-2019 11:21 (3%)

• sneakysunny
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 18-11-2019
Ik had hetzelfde probleem. Bleek dat de adapter die erbij was geleverd niet van goede kwaliteit was. Ik heb deze gewisseld met eentje waarvan ik wist dat hij het goed deed en nu doet hij het prima :)
deBoulanger schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 00:33:
[...]

Zou kunnen dat er wat mis is met het docking Station. Heb je andere stekker om te proberen?

• michaeltb
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07:14
Wat is het verschil tussen de roborock s4 en de xiaomi s1. Ik twijfel tussen deze twee en de xiaomi met dweil functie ~40 euro duurder dan s1

Met dweil is dus de STYJ02YM.
Daarnaast heb je ook nog de xiaomi 1C 8)7

michaeltb wijzigde deze reactie 19-11-2019 07:01 (22%)

michaeltb schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:10:
Wat is het verschil tussen de roborock s4 en de xiaomi s1. Ik twijfel tussen deze twee en de xiaomi met dweil functie ~40 euro duurder dan s1

De dweilfunctie is niks anders dan een natte doek die over de vloer veegt.
Ik heb het zelf niet gedaan en de Xiaomi 1S besteld 6 maanden geleden. Mis de dweilfunctie totaal niet.

• Fire69
JustinoFTW schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:43:
[...]

De dweilfunctie is niks anders dan een natte doek die over de vloer veegt.
Ik heb het zelf niet gedaan en de Xiaomi 1S besteld 6 maanden geleden. Mis de dweilfunctie totaal niet.
En die dweilfunctie geeft waarschijnlijk problemen als je ergens een tapijt hebt liggen?

Fire69 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:27:
[...]

En die dweilfunctie geeft waarschijnlijk problemen als je ergens een tapijt hebt liggen?
Ik heb geen ervaring met de dweilfunctie aangezien ik deze niet heb.
Maar ik kan mij inderdaad voorstellen dat dat niet een goede combinatie is.

Dweilfunctie in combinatie met huisdieren is ook geen lekkere combinatie, heb een aantal foto's voorbij zien komen. Bruine strepen over de vloer, om het zo maar te zeggen :X

• jhead22
  • Registratie: november 1999
  • Niet online

Ik had dezelfde twijfel en heb uiteindelijk de S4 gekocht aangezien die internationaal is en een grotere stof opvang bak heeft. Daarnaast wil ik geen robot met camera in huis aangezien je niet weet waar deze data naar toe gaat.

jhead22 wijzigde deze reactie 19-11-2019 13:36 (9%)

• Fire69
JustinoFTW schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:30:
[...]

Bruine strepen over de vloer, om het zo maar te zeggen :X
Als ik het internet mag geloven, is dat zonder dweilfunctie ook mogelijk :P
jhead22 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:33:
[...]

Ik had dezelfde twijfel en heb uiteindelijk de S4 gekocht aangezien die internationaal is en een grotere stof opvang bak heeft. Daarnaast wil ik geen robot met camera in huis aangezien je niet weet waar deze data naar toe gaat.
Die is wel een heel stuk duurder. Ik vind hem enkel bij Amazon eigenlijk en daar is hij 415€.
Waar heb je hem vandaan?

jhead22 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:33:
[...]

Welke stofzuiger heeft volgens jou een camera als ik vragen mag?
Mocht je de 1S bedoelen, de zogenaamde camera is in dit geval een "TOF (Time-of-Flight Sensor)" welke doormiddel van een sensor de afstand/muren scant met licht/infrarood

• Medione1210
Fire69 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:38:
[...]

Als ik het internet mag geloven, is dat zonder dweilfunctie ook mogelijk :P

[...]

Die is wel een heel stuk duurder. Ik vind hem enkel bij Amazon eigenlijk en daar is hij 415€.
Waar heb je hem vandaan?
De S4 is al 318 euro geweest (zie Pepper} op Amazon.de en daarna nog eens 355 euro. Als die 318 euro iets eerder was gekomen dan had ik de gekocht ipv de 1s, vanwege 2 jaar garantie en de goede after sales van Amazon.

Wellicht volgende week tijdens Cyberwoche weer in de aanbieding.
JustinoFTW schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:01:
[...]

Welke stofzuiger heeft volgens jou een camera als ik vragen mag?
Mocht je de 1S bedoelen, de zogenaamde camera is in dit geval een "TOF (Time-of-Flight Sensor)" welke doormiddel van een sensor de afstand/muren scant met licht/infrarood
Veel mensen denken inderdaad onterecht dat de een camera heeft. 'vision' is misschien niet zo goed gekozen woord.
Die 'vision sensor' geeft bij mij trouwens tijdens het schoonmaken steeds 1 keer een (alleen mondelinge) Error 25(sensor schoonmaken). Ik heb het exacte punt nog niet kunnen terugvinden ,want het is een geen error waardoor de stofzuiger stopt.
Het is in ieder geval geen vuile sensor! Ik gok zelf dat de robot op 1 keer onder de overgordijnen komt en dan die foutmelding geeft.

De S4 en de 1s zijn redelijk vergelijkbaar. De S4 kan over hogere drempels. Is ook, vooralsnog, alleen bij Amazon te koop. Volgens mij delen ze dezelfde firmware met 'multi floor 'en 'scheduled zones cleaning'. Dit heeft de S6 ook, maar de S5 (nog) niet.

De STYJ02YM heeft een kleinere accu en de 1C heeft weer geen Lidar. Die laatste zou ik dus sowieso niet nemen.

Medione1210 wijzigde deze reactie 19-11-2019 20:32 (61%)

• Fire69
Als ik de wifi wil resetten om op een andere SSID te verbinden, wordt dan eigenlijk het ganse toestel gereset?
Maw ben ik mijn map kwijt? En eventueel ook de timers voor vervanging van filter/borstel/etc...?

• Winnetou
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Ik twijfel over de aanschaf van een 1S. Het lijkt me érg handig (zeker met een kleintje die nog wel eens wat rotzooi maakt), maar er zijn twee punten waarbij ik op zoek ben naar ervaringen van anderen:
  • Onze keuken heeft zwarte en witte plavuizen in een afwisselend patroon. Kan de 1S met zo'n ondergrond overweg of loop ik het risico dat hij de zwarte plavuizen als afgrond ziet?
  • Tussen de hal, woonkamer/keuken, bijkeuken en berging zitten allemaal deuren die, zeker 's winters, gesloten zijn. Kan ik de stofzuiger gewoon in een ruimte plaatsen dat hij herkent waar hij is, of moet hij altijd vanaf het basisstation vertrekken om dit te weten? Of kun je hem ergens heen laten rijden en dat ie dan wacht voor de deur om erdoor gelaten te worden ofzo?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• deBoulanger
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 18-01 21:31
Winnetou schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:51:
Ik twijfel over de aanschaf van een 1S. Het lijkt me érg handig (zeker met een kleintje die nog wel eens wat rotzooi maakt), maar er zijn twee punten waarbij ik op zoek ben naar ervaringen van anderen:
  • Onze keuken heeft zwarte en witte plavuizen in een afwisselend patroon. Kan de 1S met zo'n ondergrond overweg of loop ik het risico dat hij de zwarte plavuizen als afgrond ziet?
  • Tussen de hal, woonkamer/keuken, bijkeuken en berging zitten allemaal deuren die, zeker 's winters, gesloten zijn. Kan ik de stofzuiger gewoon in een ruimte plaatsen dat hij herkent waar hij is, of moet hij altijd vanaf het basisstation vertrekken om dit te weten? Of kun je hem ergens heen laten rijden en dat ie dan wacht voor de deur om erdoor gelaten te worden ofzo?
Wij hebben thuis leistenen kleur pvc liggen geen probleem hier mee, wel met de mat in hal aangezien deze niet reflecterend is denk ik dat het daar aanligt.

Hij vetrekt vanaf het station, als je een deur dicht laat en je wilt de volgende keer naar die ruimte sturen dan heeft ie dat opgeslagen als een muur zeg maar. Als je hem dan daar (ruimte achter de deur) wil laten zuigen, zal hij zeggen dat de map verandert is en dus niet de zone kan gaan doen die je wilt. Dit is op te lossen door de deur open te zetten als je de zone voor de deur nog een keer laat doen zodanig dat hij weer een deur opening ziet.

• Medione1210
[list]
Wij hebben in 1 kamer een zwart wit gestreept kleed (strepen van ongeveer 20cm breed) en hier wordt de robot helemaal gek. Gaat rondjes draaien tot er een foutmelding volgt. Nu als no go zone ingesteld.

De sensor afplakken is een mogelijkheid als je 'm toch alleen op de begane grond laat rijden.
Ook kan je eventueel een no go zone instellen.

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20-01 09:55
Medione1210 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:49:
[...]

De S4 is al 318 euro geweest (zie Pepper} op Amazon.de en daarna nog eens 355 euro. Als die 318 euro iets eerder was gekomen dan had ik de gekocht ipv de 1s, vanwege 2 jaar garantie en de goede after sales van Amazon.

Wellicht volgende week tijdens Cyberwoche weer in de aanbieding.

[...]

Veel mensen denken inderdaad onterecht dat de een camera heeft. 'vision' is misschien niet zo goed gekozen woord.
Die 'vision sensor' geeft bij mij trouwens tijdens het schoonmaken steeds 1 keer een (alleen mondelinge) Error 25(sensor schoonmaken). Ik heb het exacte punt nog niet kunnen terugvinden ,want het is een geen error waardoor de stofzuiger stopt.
Het is in ieder geval geen vuile sensor! Ik gok zelf dat de robot op 1 keer onder de overgordijnen komt en dan die foutmelding geeft.

[...]

De S4 en de 1s zijn redelijk vergelijkbaar. De S4 kan over hogere drempels. Is ook, vooralsnog, alleen bij Amazon te koop. Volgens mij delen ze dezelfde firmware met 'multi floor 'en 'scheduled zones cleaning'. Dit heeft de S6 ook, maar de S5 (nog) niet.

De STYJ02YM heeft een kleinere accu en de 1C heeft weer geen Lidar. Die laatste zou ik dus sowieso niet nemen.
De s4 is de opvolger van de roborock s50?
Want wat mij bij de 1s tegenhoud is de mogelijkheid drempels te nemen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Medione1210
icecreamfarmer schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:18:
[...]

De s4 is een S6 zonder mop.
De s4 kan multi zones en multi floor en de s5 kan/kon dat niet zonder aangepaste software. Het kan zijn dat dit in inmiddels al wel kan.

Mijn 1s gaat over een drempel van 1,8cm. Ik heb geen hogere drempels dus dat heb ik niet geprobeerd.
Mijn Xiaomi versie 1 ging ook al over die zelfde drempel zonder problemen.
De s4 kan volgens de specs 2cm en de 1s 1.5cm. Op een Roborock forum las ik dat iemand de S4 over een drempel van 3cm had laten gaan zonder problemen.

Ik heb hier al eens eerder over geschreven, ik denk dat de manier van aan komen rijden ook meespeelt. Als de robot schuin aankomt rijden pakt ie de drempel beter is mijn idee.

Je kan de route beïnvloeden door het dock te verplaatsen, dat is wel try/error werk.

• Fire69
icecreamfarmer schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:18:
[...]

De S4 is de S6 zonder dweilfunctie?

Ik moet zeggen, de drempels is tot hiertoe het enige minpunt aan de 1S. Hij geraakt echt heel moeilijk op ons tapijt, dus die 1.5cm is echt wel de maximum.

[edit]
Wat Medione al zei dus :)

Ik denk dat de maximum drempelhoogte ook afhangt van het materiaal. Is het een echte drempel (hout/steen), dan zal hij minder last hebben dan met een tapijt.

Dit blauwe vlak is bijna volledig een tapijt. Link zie je hoeveel moeite hij heeft om er op te geraken :P

[edit2]
Nog een vreemd ding, hiervoor heb ik dus een no-go zone rond die poot moeten tekenen.
Steeds dezelfde poot waar hij ging tegenop rijden! En ik zie nu pas eigenlijk dat het dan nog achteruit ertegen is... 8)7

Fire69 wijzigde deze reactie 25-11-2019 15:44 (49%)

• Medione1210
Fire69 schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:31:
[...]

De S4 is de S6 zonder dweilfunctie?

Ik moet zeggen, de drempels is tot hiertoe het enige minpunt aan de 1S. Hij geraakt echt heel moeilijk op ons tapijt, dus die 1.5cm is echt wel de maximum.

[edit]
Wat Medione al zei dus :)

Ik denk dat de maximum drempelhoogte ook afhangt van het materiaal. Is het een echte drempel (hout/steen), dan zal hij minder last hebben dan met een tapijt.

[Afbeelding]
Dit blauwe vlak is bijna volledig een tapijt. Link zie je hoeveel moeite hij heeft om er op te geraken :P

[edit2]
Nog een vreemd ding, hiervoor heb ik dus een no-go zone rond die poot moeten tekenen.
Steeds dezelfde poot waar hij ging tegenop rijden! En ik zie nu pas eigenlijk dat het dan nog achteruit ertegen is... 8)7
[Afbeelding]
Trek eens een no go barrière mijn langs het kleed zodat de robot er maar op 1 manier op kan rijden. Misschien helpt dat iets?!

Ik vind die kaart er erg onrustig uitzien. Op mijn kaarten zie je over het algemeen nette lange routelijnen, ook over het kleed. Mijn kleed is overigens een stuk dunner zo te zien.

Mijn bank heeft overigens 4 vergelijkbare poten en ik heb dat gedrag bij mijn beide robots nog nooit meegemaakt. Je kan er inderdaad een no go zone omheen trekken, maar ik vind de minimale zone nog best groot, dus ik zou kiezen voor een kleine barrière lijn, zodat ie de poot met rust laat en er toch dicht langs komt.

• Fire69
Medione1210 schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:34:
[...]

Trek eens een no go barrière mijn langs het kleed zodat de robot er maar op 1 manier op kan rijden. Misschien helpt dat iets?!

Ik vind die kaart er erg onrustig uitzien. Op mijn kaarten zie je over het algemeen nette lange routelijnen, ook over het kleed. Mijn kleed is overigens een stuk dunner zo te zien.

Mijn bank heeft overigens 4 vergelijkbare poten en ik heb dat gedrag bij mijn beide robots nog nooit meegemaakt. Je kan er inderdaad een no go zone omheen trekken, maar ik vind de minimale zone nog best groot, dus ik zou kiezen voor een kleine barrière lijn, zodat ie de poot met rust laat en er toch dicht langs komt.
Ik heb nu 2 barrières gemaakt waar hij het vaakst probeert om het kleed op te rijden. (trouwens, vervelend dat je de gereden route niet ziet bij het maken van de no-go zones)
De rest van het huis rijdt hij netjes lijntjes. Het is enkel in de woonkamer dat hij het zo doet.
Het is trouwens geen bank die je op de foto ziet maar een tafeltje. Hij moet dus tussen de poten manoeuvreren die ongeveer een meter uit elkaar staan. En ze zijn redelijk dun, de laser ziet ze niet goed waardoor hij er iedere keer tegen botst :)

Aangepaste versie, hier zie je ook dat de rest van het verdiep perfect goed gaat :)

Fire69 wijzigde deze reactie 25-11-2019 20:23 (3%)

• Medione1210
Fire69 schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:20:
[...]

Ik heb nu 2 barrières gemaakt waar hij het vaakst probeert om het kleed op te rijden. (trouwens, vervelend dat je de gereden route niet ziet bij het maken van de no-go zones)
De rest van het huis rijdt hij netjes lijntjes. Het is enkel in de woonkamer dat hij het zo doet.
Het is trouwens geen bank die je op de foto ziet maar een tafeltje. Hij moet dus tussen de poten manoeuvreren die ongeveer een meter uit elkaar staan. En ze zijn redelijk dun, de laser ziet ze niet goed waardoor hij er iedere keer tegen botst :)

Aangepaste versie, hier zie je ook dat de rest van het verdiep perfect goed gaat :)
[Afbeelding]
Dat scheelt een stuk! Misschien in het midden ook nog zo'n barrière plaatsen? (Inderdaad erg onhandig dat je de route niet ziet)

Misschien is het een idee om een hele barrière om het kleed te trekken met 1 ingang. Zou kunnen werken maar dat moet de praktijk uitwijzen?

Gelukkig ziet de rest van de kaart er prima uit, ik was een beetje bang dat er problemen met de Lidar waren.

Ik vind het overigens ook jammer dat, als je de hele ruimte wilt schoonmaken, de robot dit dan ook per zone doet ipv de hele ruimte in 1x.

Medione1210 wijzigde deze reactie 25-11-2019 20:31 (5%)

• Fire69
Medione1210 schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:29:
[...]

Dat scheelt een stuk! Misschien in het midden ook nog zo'n barrière plaatsen? (Inderdaad erg onhandig dat je de route niet ziet)

Misschien is het een idee om een hele barrière om het kleed te trekken met 1 ingang. Zou kunnen werken maar dat moet de praktijk uitwijzen?
Ik laat hem een paar daagjes proefdraaien, dan zien wel wel weer :)
Gelukkig ziet de rest van de kaart er prima uit, ik was een beetje bang dat er problemen met de Lidar waren.
De Lidar zou misschien nog wat gevoeliger mogen zijn om dit soort zaken te voorkomen. Volgende versie misschien :)
Ik vind het overigens ook jammer dat, als je de hele ruimte wilt schoonmaken, de robot dit dan ook per zone doet ipv de hele ruimte in 1x.
Ik denk niet dat dat veel verschil in tijd/efficiëntie zal maken?

[edit]
Vandaag de nieuwe versie van de gemodde Mi Home geïnstalleerd. Er zijn wat aanpassingen aan het menu en zo gedaan. Alles zit wat logischer in elkaar nu.

Fire69 wijzigde deze reactie 25-11-2019 20:53 (8%)

• Winnetou
  • Niet online
deBoulanger schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:45:
[...]Hij vetrekt vanaf het station, als je een deur dicht laat en je wilt de volgende keer naar die ruimte sturen dan heeft ie dat opgeslagen als een muur zeg maar. Als je hem dan daar (ruimte achter de deur) wil laten zuigen, zal hij zeggen dat de map verandert is en dus niet de zone kan gaan doen die je wilt. Dit is op te lossen door de deur open te zetten als je de zone voor de deur nog een keer laat doen zodanig dat hij weer een deur opening ziet.
Hm oké, maar de ruimte achter de deur is ie dan waarschijnlijk vergeten als hij de deur een keer dicht treft? Nog even kijken wat dan handig is. Zou mooi zijn als hij ook met flolevac compatible wordt en je e.e.a. kunt opslaan. De tegels verwacht ik op basis van jullie ervaringen dan minder problemen mee.

• Medione1210
Fire69 schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:51:
[...]

Ik laat hem een paar daagjes proefdraaien, dan zien wel wel weer :)

[...]

De Lidar zou misschien nog wat gevoeliger mogen zijn om dit soort zaken te voorkomen. Volgende versie misschien :)

[...]

Ik denk niet dat dat veel verschil in tijd/efficiëntie zal maken?

[edit]
Vandaag de nieuwe versie van de gemodde Mi Home geïnstalleerd. Er zijn wat aanpassingen aan het menu en zo gedaan. Alles zit wat logischer in elkaar nu.
Dank je. Ook meteen maar weer even gedownload.

Edit: geeft maar half beeld op tablet. Dus maar even de oude versie weer installeren.
Edit 2: ook oudere versies en zelfs de originele app het slid gedeelte (timer/no go instellen etc) niet meer zien op de tablet. Vreemdz op de telefoon werkt het nog wel goed.

Edti 3: vandaag een server side update plugin gekregen en het beeld op de tablet is weer helemaal ok.

Medione1210 wijzigde deze reactie 28-11-2019 14:33 (22%)

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zouden jullie hier nog aanraden de S1 te halen of even iets dieper in de buidel te tasten/hopen op een goede Black Friday voor een S4 of S50?

Dweilen is voor ons totaal niet belangrijk maar buiten de S1 en de S4 is er geen andere optie voor zover ik zie.

Ben verder wel gecharmeerd van de uitgebreide specs en mogelijkheden van de Xiaomi/Roborock zuigers dus wel de voorkeur aan een Xiaomi VS een ander merk.

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Medione1210
Rubman schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:13:
Zouden jullie hier nog aanraden de S1 te halen of even iets dieper in de buidel te tasten/hopen op een goede Black Friday voor een S4 of S50?

Dweilen is voor ons totaal niet belangrijk maar buiten de S1 en de S4 is er geen andere optie voor zover ik zie.

Ben verder wel gecharmeerd van de uitgebreide specs en mogelijkheden van de Xiaomi/Roborock zuigers dus wel de voorkeur aan een Xiaomi VS een ander merk.
1s en S4 zijn redelijk vergelijkbaar. De eerste kun je alleen op Aliexpress kopen en de tweede alleen bij Amazon.
Kopen via AliExpress is goedkoper, maar je loopt risico dat de after sales niet goed is. Hou daar dus rekening mee.
De S4 kan over hogere drempels, handig dus als je drempels in huis hebt.

Er zijn nog diverse andere robots die je zou kunnen kiezen, maar ik zou minimaal een versie met Lidar aanraden.

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Medione1210 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:14:
[...]

1s en S4 zijn redelijk vergelijkbaar. De eerste kun je alleen op Aliexpress kopen en de tweede alleen bij Amazon.
Kopen via AliExpress is goedkoper, maar je loopt risico dat de after sales niet goed is. Hou daar dus rekening mee.
De S4 kan over hogere drempels, handig dus als je drempels in huis hebt.

Er zijn nog diverse andere robots die je zou kunnen molens maar ik zou minimaal een versie met Lidar aanraden.
Drempels hebben we niet.

Lidar is wel iets waar ik naartoe wil, de oude roomba 56x (nu gewoon helemaal op) die bonkte nog gewoon overal tegenaan en was enkel te sturen met onhandige pilonnen die weer een batterij nodig hadden

Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Fire69
Rubman schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:42:
[...]

Drempels hebben we niet.

Lidar is wel iets waar ik naartoe wil, de oude roomba 56x (nu gewoon helemaal op) die bonkte nog gewoon overal tegenaan en was enkel te sturen met onhandige pilonnen die weer een batterij nodig hadden
Die pilonen hadden wij ook met onze Medion. Elke 6 maand 2 dikke D-batterijen erin en de helft van de tijd reed hij er nog gewoon voorbij :z

De 1S is zo'n grote stap vooruit nu, echt ongelooflijk.
Als ze nog wat aan hun app werken zodat het duidelijker wordt waar je de no-go zones zet ben ik wel tevreden.
De beperkte drempel-hoogte neem ik er wel bij :)

• karsie
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19-01 20:08
dajersey schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:30:
Heeft iemand de 1S al gekoppeld aan de Google Home app?
"Hey Google: start cleaning" (oid).
Zeker! Maar dan via Home Assistant, hij start bij mij ook automatisch met schoonmaken als ik en mijn vriendin beide uit huis zijn!

• Fire69
karsie schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:15:
[...]

Zeker! Maar dan via Home Assistant, hij start bij mij ook automatisch met schoonmaken als ik en mijn vriendin beide uit huis zijn!
Hier heb ik hem via Homey gekoppeld. Wel nog geen echte automatisatie aan gehangen, gewoon een schedule in de Xiaomi-app gemaakt.
Ook maar eens over nadenken om het te doen zoals jij het hebt :)

• karsie
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19-01 20:08
Fire69 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:52:
[...]

Hier heb ik hem via Homey gekoppeld. Wel nog geen echte automatisatie aan gehangen, gewoon een schedule in de Xiaomi-app gemaakt.
Ook maar eens over nadenken om het te doen zoals jij het hebt :)
Is het zeker waard, even boodschappen doen en je komt terug in een schoon huis. Ik heb wel een restrictie gezet op hoe vaak per X aantal uur hij mag stofzuigen.

• karakedi
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20-01 00:00
Heeft iemand ervaring met viomi v2. Is ook een submerk van MI. Hier een review tussen viomi v2 en s6
https://smartrobotreviews...orock-s6-vs-viomi-v2.html

• Medione1210
karakedi schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 21:19:
Heeft iemand ervaring met viomi v2. Is ook een submerk van MI. Hier een review tussen viomi v2 en s6
https://smartrobotreviews...orock-s6-vs-viomi-v2.html
Geen ervaring mee, maar de accu is een stuk kleiner en dat was voor mij reden om 'm uit mijn lijstje te schrappen.

• Fire69
Medione1210 schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:34:
[...]

Geen ervaring mee, maar de accu is een stuk kleiner en dat was voor mij reden om 'm uit mijn lijstje te schrappen.
Volgens de specs doet hij wel 120min op een lading, tov 150 voor de S6.
Valt wel mee dan vind ik.

Hier bij ons doet de 1S het (bijna) volledige benedenverdiep op 1u tijd, dus met 2u kom je wel redelijk ver denk ik.

• Medione1210
Fire69 schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:18:
[...]

Volgens de specs doet hij wel 120min op een lading, tov 150 voor de S6.
Valt wel mee dan vind ik.

Hier bij ons doet de 1S het (bijna) volledige benedenverdiep op 1u tijd, dus met 2u kom je wel redelijk ver denk ik.
Ik heb me er eerlijk gezegd verder ook niet in verdiept toen ik zag dat de batterij zoveel kleiner was (ten kostte van de kop?). De 1s stond toch al bovenaan voor mij.
De accu van mijn 2 en een half jaar oude versie is trouwens best flink teruggelopen. Ik gok dat ik met die kleinere accu de woonkamer nu niet meer zou kunnen doen, zonder tussentijds bijladen.
(Nieuwe accu kost rond de 50 euro geloof ik)

Medione1210 wijzigde deze reactie 02-12-2019 18:53 (5%)

• mr_star
  • Laatst online: 23:09
Op 11/11 heb ik de 1s gekocht. Ik kan alleen maar zeggen dat ik spijt heb dat ik hem niet sneller gekocht heb! Elke dag een proper huis als je thuis komt is luxe! (zeker met een langharige hond)

Om even een paar vragen van hierboven te beantwoorden:
Sinds de laatste update vormen gesloten deuren geen probleem meer. Hij ziet dat niet meer als een muur. Op de kaart wordt de gesloten deur wel getoond, maar de volgende keer dat de schedule start voor de ruimte achter de deur zal hij gewoon tot daar rijden en proberen om de ruimte in te rijden.

Het is zelfs zo dat hij een deur open duwt als die dicht is, maar niet in het slot zit.

Als je meubels verschuift maakt hij mooi de plaats proper waar het meubel oorspronkelijk stond, maar hij zal ook een tijdje proberen om de plaats waar nu het meubel staat te betreden. Mooi om te zien op de kaart hoe hij een aantal keer koppig heen en weer rijdt om een "opening" te vinden naar de geblokkeerde plaats, maar het na een minuutje wel opgeeft en verder gaat met de rest.

Als je hem start in een andere ruimte dan waar hij normaal start, zal hij gewoon de ruimte herkennen. Als je ook de docking mee verplaatst, update hij gewoon de kaart en wordt de docking op de nieuwe plaats getoond.

Accu: 1 verdieping doet hij op 90 minuten. De batterij is dan nog 45%.

Enig probleem dat ik nu nog heb:
Ik heb schedules aangemaakt voor de benedenverdieping waarbij ik specifieke zones selecteer iedere dag.
Als ik hem op het verdiep zet moet ik de opgeslagen kaart van het verdiep selecteren en zal hij daar mooi rond rijden. Maar zodra ik hem terug beneden zet en terug de kaart van beneden selecteer, zijn de zones verdwenen bij de schedules. Dan moet ik elke schedule terug aanpassen en de juiste zones selecteren.

Iemand daar een oplossing voor misschien?

• Medione1210
mr_star schreef op maandag 2 december 2019 @ 08:35:
Op 11/11 heb ik de 1s gekocht. Ik kan alleen maar zeggen dat ik spijt heb dat ik hem niet sneller gekocht heb! Elke dag een proper huis als je thuis komt is luxe! (zeker met een langharige hond)

Om even een paar vragen van hierboven te beantwoorden:
Sinds de laatste update vormen gesloten deuren geen probleem meer. Hij ziet dat niet meer als een muur. Op de kaart wordt de gesloten deur wel getoond, maar de volgende keer dat de schedule start voor de ruimte achter de deur zal hij gewoon tot daar rijden en proberen om de ruimte in te rijden.

Het is zelfs zo dat hij een deur open duwt als die dicht is, maar niet in het slot zit.

Als je meubels verschuift maakt hij mooi de plaats proper waar het meubel oorspronkelijk stond, maar hij zal ook een tijdje proberen om de plaats waar nu het meubel staat te betreden. Mooi om te zien op de kaart hoe hij een aantal keer koppig heen en weer rijdt om een "opening" te vinden naar de geblokkeerde plaats, maar het na een minuutje wel opgeeft en verder gaat met de rest.

Als je hem start in een andere ruimte dan waar hij normaal start, zal hij gewoon de ruimte herkennen. Als je ook de docking mee verplaatst, update hij gewoon de kaart en wordt de docking op de nieuwe plaats getoond.

Accu: 1 verdieping doet hij op 90 minuten. De batterij is dan nog 45%.

Enig probleem dat ik nu nog heb:
Ik heb schedules aangemaakt voor de benedenverdieping waarbij ik specifieke zones selecteer iedere dag.
Als ik hem op het verdiep zet moet ik de opgeslagen kaart van het verdiep selecteren en zal hij daar mooi rond rijden. Maar zodra ik hem terug beneden zet en terug de kaart van beneden selecteer, zijn de zones verdwenen bij de schedules. Dan moet ik elke schedule terug aanpassen en de juiste zones selecteren.

Iemand daar een oplossing voor misschien?
Mooi dat je er ook zo tevreden mee bent. >:)

De situaties die je echter schetst met de deuren en verplaatsen van meubelen is niets nieuws, dat deed zelfs mijn eerste Xiaomi uit 2016 al. De Lidar scant namelijk iedere keer opnieuw de gehele ruimte.

De app werkt helaas nog niet heel lekker op meerdere verdiepingen, mijn beste tip is dan ook....koop er nog eentje O-) .
Ik heb mijn 'oude' Xiaomi nu boven staan en dat had ik eerder moeten doen, voorheen liet ik 'm 1x per week de bovenverdieping doen, maar nu draait-ie iedere dag even en ik ben steeds weer verbaasd hoeveel stof er dan weer in het bakje zit!
Nu moet ik er eigenlijk ook nog eentje voor de tweede verdieping :z

• dajersey
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
karsie schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:15:
[...]

De Google Assistant werkt toch o.b.v. apparatuur gekoppeld in de Google Home? Kun je uitleggen hoe jij dit werkend hebt gekregen?

• Akumu22
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 23:01
Afgelopen dinsdag ook dit mooie apparaat ontvangen en inmiddels al een ronde laten doen :) werkt echt top, en ben eigenlijk wel verbaast wat deze toch allemaal wel niet van de vloer afhaalt :)

Nu ben ik ook in het bezit van een Homey en heb ik de stofzuiger hier ook al aan toegevoegd. Nu wil ook graag via de homey Zone cleaning laten uitvoeren, binnen een flow kun je dit instellen maar hier dien je coördinaten op te geven. Iemand een idee hoe ik de coördinaten kan zien/achterhalen van een bepaalde 'zone'?

Tnx alvast.

• EvJd
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 14-01 11:00
Iemand die de cliff sensors toevallig heeft afgeplakt zodat hij beter werkt op tapijt?

• Akumu22
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 23:01
EvJd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:01:
Iemand die de cliff sensors toevallig heeft afgeplakt zodat hij beter werkt op tapijt?
Ik heb het zelf niet nodig maar mocht je een 3d printer hebben dan zou je deze kunnen printen:
https://www.thingiverse.com/thing:2729022

Schijnt erg goed te werken.

• Fire69
Zijn de filters voor de Xiaomi 1S en de Roborock S4/5/6 uitwisselbaar?

Volgens mij zijn de Roborocks uitwasbaar en die van de 1S niet?

[edit]
Custom wraps voor de 1S!!
https://nl.aliexpress.com/item/4000415603625.html

Geen idee of het nieuw is, maar I like it! :P

Fire69 wijzigde deze reactie 11-12-2019 10:00 (33%)

• Ryber
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 08:04

Ryber

'Raaiber'

Sinds afgelopen maandag eigenaar van dit apparaat. Zuigt perfect! Helaas heb ik echter veel problemen met het verbinden en zichtbaar krijgen van de stofzuiger in de Mi Home app..

Op mijn Android toestel (Galaxy S9+) werd hij helemaal niet gevonden. iPhone van mijn vrouw erbij gepak en (gelukkig) daar wilde hij wel ontdekt en ingesteld worden. Echter, na het instelproces is de stofzuiger nergens terug te vinden in de app, niet op de iPhone app en niet op de Android app.

Via een alternatieve app (FloleVac) heb ik mijn Mi account geimporteerd en ik kan via daar de stofzuiger wel aansturen, maar nog steeds onzichtbaar in de officiele Mi Home app.

Heeft iemand nog tips?

Core i9 9900k // Nvidia RTX2080Ti // AOC AG352UCG

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:06

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
Heb je verschillende regio's geprobeerd?

• Ryber

Ryber

'Raaiber'

rens-br schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:57:
[...]

Heb je verschillende regio's geprobeerd?
Enkel Nederland, zo wat anderen proberen. Is er een specifieke regio die ik (had) moet(en) kiezen?

Edit:

Lijkt erop alsof ik hem niet aan kan passen 8)7

Edit 2:
Door wat handmatig geklooi in de broncode van de Xiaomi website heb ik mijn Locale kunnen wijzigen (handmatig zichtbaar maken van de Locale-keuze Modal).
Amerika en China geprobeerd, nog steeds geen stofzuiger in de app

Ryber wijzigde deze reactie 11-12-2019 11:26 (40%)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:06

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
Ryber schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:01:

[Afbeelding]
Wanneer je uitlogt in de Home App kan je de regio kiezen en vervolgens weer opnieuw inloggen. Althans dat kon hier de laatste keer dat ik de app gebruikte.

• Fire69
Ryber schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:01:
[...]

Enkel Nederland, zo wat anderen proberen. Is er een specifieke regio die ik (had) moet(en) kiezen?

Edit:
[Afbeelding]

Edit 2:
Door wat handmatig geklooi in de broncode van de Xiaomi website heb ik mijn Locale kunnen wijzigen (handmatig zichtbaar maken van de Locale-keuze Modal).
Amerika en China geprobeerd, nog steeds geen stofzuiger in de app
De regio staat bij mij op Germany, maar ik gebruik wel de gemodde app:
Met de originele had ik ook problemen om de 1S te configureren.
Fire69 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:16:
[...]

In de app kan je naar je Profiel en dan bij Instellingen kan je de regio aanpassen.
Daarna wordt je automatisch uitgelogd.

Fire69 wijzigde deze reactie 11-12-2019 13:17 (22%)

• Ryber

Ryber

'Raaiber'

Fire69 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:16:
[...]

[...]

In de app kan je naar je Profiel en dan bij Instellingen kan je de regio aanpassen.
Daarna wordt je automatisch uitgelogd.
Gelukt! Modded APK + Duitsland en hij liet zichzelf opeens zien _/-\o_
Dank voor de hulp heren!

• Medione1210
De afgelopen weken kreeg ik netjes een notificaties/pushbericht na iedere schoonmaakbeurt.
Afgelopen week kreeg ik ineens dubbele notificaties en nu helemaal niets meer.

Iemand die dit herkend?

PS notificaties staat aan en DND uit.

Medione1210 wijzigde deze reactie 12-12-2019 05:00 (18%)

• rbrt
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 15-01 09:23
Mijn 1s lijkt na een paar weken steeds meer te piepen, heeft iemand al eens de oorzaak ontdekt? Zijn er punten die gesmeerd kunnen worden?

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
rbrt schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:41:
Mijn 1s lijkt na een paar weken steeds meer te piepen, heeft iemand al eens de oorzaak ontdekt? Zijn er punten die gesmeerd kunnen worden?
Het asje van het voorwieltje lust wel een beetje smering.

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

Een paar reacties zijn verplaats naar Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuigers) prijzen en levertijden aangezien dat topic voor prijs discussies bedoeld is. Zie topic warning.

select * from Fish;

• Fire69
Zo, klaar :)
Zijkant is wel een klote werkje dat je met een haardroger moet doen, anders heb je allemaal kreuken...

• Ramon27
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 27-12-2019
Afgelopen week ook overstag gegaan en de 1S besteld. Door het enthousiasme van m’n vriendin per ongeluk niet 1 maar 2 stofzuigers gekocht. Dus mocht er nog iemand 1 zoeken 😁.

• Rubman
  • Nu online

Rubman

24ste ook een 1s gekocht bij Xiaomi lifestyle store.
Nu nog wachten tot hij daadwerkelijk verzonden wordt vanuit Polen, maar dat zal ivm kerst even iets langer duren ga ik vanuit.

Kan niet snel genoeg gaan gezien onze huidige Roomba de geest heeft gegeven.hoe zit het nu met het instellen op Chinese of Russische servers e.d.

Ik wil hem gewoon met app kunnen gebruiken en instellen.

• Medione1210
Rubman schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 07:43:
24ste ook een 1s gekocht bij Xiaomi lifestyle store.
Nu nog wachten tot hij daadwerkelijk verzonden wordt vanuit Polen, maar dat zal ivm kerst even iets langer duren ga ik vanuit.

Kan niet snel genoeg gaan gezien onze huidige Roomba de geest heeft gegeven.hoe zit het nu met het instellen op Chinese of Russische servers e.d.

Ik wil hem gewoon met app kunnen gebruiken en instellen.
Kijk eens naar de modified app op http://www.kapiba.ru.

Ik zit zelf al sinds 2016 op de Chinese server (omdat ik ook ander Xiaomi producten heb) en nooit problemen mee gehad behalve soms traag laden.

• d-vine
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 19:08
Ik gebruik momenteel weer de orginele app en dat bevalt prima. Niet meer dat hele erge lange laden als voorheen. Wel China als regio instellen

• Horlepiep
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:33
Best een tof ding de 1S. Wat ik niet zo snel kan vinden - heeft dit product een CE certificering als deze vanuit Polen wordt verzonden? Ben zelf een beetje huiverig om niet-CE producten in huis te hebben ivm risico op kortsluiting/brandgevaar. Of is het Chinese spul betrouwbaarder dan ik denk? >:)

• keepitfrosty
  • Laatst online: 07:41
Horlepiep schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:44:
Best een tof ding de 1S. Wat ik niet zo snel kan vinden - heeft dit product een CE certificering als deze vanuit Polen wordt verzonden? Ben zelf een beetje huiverig om niet-CE producten in huis te hebben ivm risico op kortsluiting/brandgevaar. Of is het Chinese spul betrouwbaarder dan ik denk? >:)
CE certificering weet ik zo niet maar ik heb wel de stroomkabel vervangen voor een europese ipv die gare ali express verloopstekkers. Geeft mij iets meer vertrouwen in elk geval :)

• Horlepiep
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:33
keepitfrosty schreef op maandag 30 december 2019 @ 16:01:
[...]

CE certificering weet ik zo niet maar ik heb wel de stroomkabel vervangen voor een europese ipv die gare ali express verloopstekkers. Geeft mij iets meer vertrouwen in elk geval :)
Thanks, dat is nog wel een goed idee idd. Ik ga het er maar op gokken! :)

• Hooli-gan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 07:46
Na alle pagina’s hier te hebben gelezen en diverse reviews ben ik ook overstag gegaan en de s1 besteld. Ben benieuwd, word mijn eerste robotvacuum. Wel zo handig met een kleintje van 8 maanden dat elke nacht de vloer even gezogen word.

 iPad Pro 11' 2018 |  iPhone 11 Pro |  Watch serie 5 |  iPods Pro

• Fire69
keepitfrosty schreef op maandag 30 december 2019 @ 16:01:
[...]

Ja, die zat bij mij steeds te knetteren als een gek, dus ook maar snel een nieuwe besteld :P

• Forza11
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15-01 15:32
Ik begrijp dat je inmiddels wel no go zones kan aangeven in de app van de 1s? Is dit vergelijkbaar als met de roborock app?

• rollingstone
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 10-01 20:13
Ik maakte me ook zorgen over de zwart & witte (Portugese) tegels die we in de keuken hebben liggen (matzwart), maar hij heeft er geen probleem mee. Ook de zwarte inloopmatten pakt hij bij ons mee.

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Hier ook net de 1S binnen.

Met de originele app kreeg ik niks aan de praat, inloggen wilde niet eens laat staan op een Chinese server werken.
Dus de modded apk erop gezet en draaien met die hap.

Eerste indruk, soepel apparaat en vooral stil in vergelijking met de voorganger hier in huis, een Roomba 560.

Ik ben benieuwd wat de schoonmaak resultaten straks zijn.

Nu nog kijken hoe ik hem aan google home kan koppelen.

Rubman wijzigde deze reactie 03-01-2020 18:58 (7%)

• keepitfrosty
Rubman schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:44:
Hier ook net de 1S binnen.

Met de originele app kreeg ik niks aan de praat, inloggen wilde niet eens laat staan op een Chinese server werken.
Dus de modded apk erop gezet en draaien met die hap.

Eerste indruk, soepel apparaat en vooral stil in vergelijking met de voorganger hier in huis, een Roomba 560.

Ik ben benieuwd wat de schoonmaak resultaten straks zijn.

Nu nog kijken hoe ik hem aan google home kan koppelen.
Gaat koppelen aan google home nog wel lukken gezien dit bericht?

• Rubman
  • Nu online

Rubman

keepitfrosty schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 21:37:
[...]

Gaat koppelen aan google home nog wel lukken gezien dit bericht?
Het zou zomaar eens kunnen dat het daarom niet lukt.
Vond het al gek, kreeg in Home wel de melding koppel nieuw apparaat met Xiaomi benaming te zien, maar koppelen zelf ging niet.

Even in de gaten houden dus

• Medione1210
rollingstone schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 23:00:
[...]

Ik maakte me ook zorgen over de zwart & witte (Portugese) tegels die we in de keuken hebben liggen (matzwart), maar hij heeft er geen probleem mee. Ook de zwarte inloopmatten pakt hij bij ons mee.
Mijn beide (Xiaomi 1 en Mijia 1s) robots willen niet over een zwarte ondergrond en worden compleet gek bij het rijden over een (nep)zebra kleed.
Alleen als ik de sensor afplak hebben ze er geen probleem mee.
Forza11 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:51:
Ik begrijp dat je inmiddels wel no go zones kan aangeven in de app van de 1s? Is dit vergelijkbaar als met de roborock app?
Ja, dat kan al maanden en werkt probleemloos (hetzelfde als in de Roborock app).

Medione1210 wijzigde deze reactie 04-01-2020 12:39 (23%)

• Fire69

• soepah
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:18
Ik heb al een tijdje (naar volle tevredenheid) een 1S robot.
Ik las hier (en via Reddit) dat het inmiddels mogelijk moet zijn om via een Nederlandse server te gebruiken.
Dit gisteren geprobeerd maar de App krijgt het maar niet voor elkaar om de robot te vinden. Uiteraard is het WiFi signaal goed zichtbaar en zit ik er een paar centimeter van af.
Wanneer ik weer terug-schakel naar China Server vind hij de robot direct.

Daarnaast heb ik ook getracht om koppeling tussen Google Home & MI-Home app te doen, dit lukt wel maar ik zie geen robot device verschijnen in de Google Home app..

Iemand tips / ervaringen?

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Winnetou
  • Niet online
rollingstone schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 23:00:
[...]Ik maakte me ook zorgen over de zwart & witte (Portugese) tegels die we in de keuken hebben liggen (matzwart), maar hij heeft er geen probleem mee. Ook de zwarte inloopmatten pakt hij bij ons mee.
Dank voor jullie reacties! Daarstraks de 1S binnen gekregen en gelijk een ronde laten maken (hij is nog bezig). Tot nu toe in ieder geval netjes over de zwart/witte tegels en over een antracietkleurige droogloopmat gereden. Het enige obstakel is een convectorput waar de wieltjes in blijven zitten als hij er haaks op rijdt. Gelijk een no go zone van gemaakt en dat werkt perfect :)

Overigens ook op de China mainland server..

Winnetou wijzigde deze reactie 10-01-2020 14:12 (3%)

• Fire69
soepah schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:34:
Ik las hier (en via Reddit) dat het inmiddels mogelijk moet zijn om via een Nederlandse server te gebruiken.
Dit gisteren geprobeerd maar de App krijgt het maar niet voor elkaar om de robot te vinden. Uiteraard is het WiFi signaal goed zichtbaar en zit ik er een paar centimeter van af.

Daarnaast heb ik ook getracht om koppeling tussen Google Home & MI-Home app te doen, dit lukt wel maar ik zie geen robot device verschijnen in de Google Home app..

De 1S wordt officieel (nog) niet ondersteund in Europa.
Met de gemodde app (http://www.kapiba.ru/2017/11/mi-home.html#more) kan je hem wel toevoegen via Europese servers (ik heb hem op Germany staan, ik weet niet of NL/BE werkt.

Google Home is er voor dit model ook (nog) niet. Je kan je account toevoegen maar hij zal niet verschijnen.
Als je iets anders van domotica hebt draaien (Home Assistant, Domoticz, Homey, ...) lukt het wel.

• markisoke
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20-01 16:52
Ik heb de laatste tijd dat mijn 1S zich in de no-go zone rijd en vervolgens niet doorgaat, zie hieronder:

En nog 3 andere voorbeelden: https://imgur.com/a/brZKg50

Probleem is dat in deze no-go zone een tafel met stoelen bevind waar de 1S niet lekker kan zuigen, liep zich aan het begin vaak vast met de wheels suspended, dus dan maken we er een no-go zone van, geen probleem.

Maar nu rijd hij er gewoon in. Gelukkig heb ik een VPN naar huis waardoor ik hem dus met de remote control vanaf het werk toch weer z'n gang kan laten gaan, maar het is nogal vervelend. In andere situaties rijd hij zich achteruit vast en doet dan de hele dag niks.

Het heeft een hele tijd goed gewerkt, maar gaat sinds kort fout. Ik heb al een tijdje de gehackte firmware voor Europese servers, en tot aan half december heeft het gewoon goed gewerkt.

Ik was benieuwd of er mensen zijn met dezelfde ervaringen en eventueel oplossingen voor het probleem?

• Winnetou
  • Niet online
Fire69 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:14:
[...]

De 1S wordt officieel (nog) niet ondersteund in Europa.
Met de gemodde app (http://www.kapiba.ru/2017/11/mi-home.html#more) kan je hem wel toevoegen via Europese servers (ik heb hem op Germany staan, ik weet niet of NL/BE werkt.

Google Home is er voor dit model ook (nog) niet. Je kan je account toevoegen maar hij zal niet verschijnen.
Als je iets anders van domotica hebt draaien (Home Assistant, Domoticz, Homey, ...) lukt het wel.
Wat is het voordeel van de Europese servers? Laden de kaarten dan (veel) sneller?

• Fire69
Winnetou schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 17:05:
[...]

Wat is het voordeel van de Europese servers? Laden de kaarten dan (veel) sneller?
Geen idee, nog nooit de Chinese servers gebruikt, vanaf dag 1 met de gemodde app gewerkt :)
Ik heb wel 1x mijn regio naar China gezet en toen was alles in het Chinees dus direct terug aangepast :P

• Medione1210
soepah schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:34:

Als je van server wil wisselen moet je volgens mij eerst de vacuüm zelf resetten.

Medione1210 wijzigde deze reactie 10-01-2020 17:43 (165%)

• Hooli-gan
Iemand ervaring met automatiseren in de Xiaomi Home app en dit koppelen aan Siri?

De beneden verdieping is onderverdeeld in 3 kamers, living room, kitchen en hall

Ik probeer de stofzuiger te starten door een regel toe te voegen in “automation”. Dan kies ik bij IF “complete manually”, “smart devices vacuum cleaner”, maar dan zie ik daar alleen staan “start cleaning”, “pause cleaning” en “ go to dock”. Wat ik eigenlijk zoek is dus mijn kamers, zodat ik dat kan koppelen aan een Siri commando. Als ik “start cleaning” gebruik dan doet ie gewoon alles.

Mis ik ergens iets. Ik heb ook al gekeken in room management. Ik zie daar netjes de 3 kamers staan. Bij living room staat het device, bij de andere 2 staat 0. Als ik device toeken dan verdwijnt ie uit living room.

Handmatig kan ik hem wel gewoon naar 1 of meerdere kamers sturen.

• Thoraxx
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 00:22
Ik ben al langere tijd op zoek naar een robot stofzuiger, ik heb eerst de Roomba 980 even in huis gehad. Maar deze vond ik wat tegenvallen voor de prijs en gaf ook wat fouten dus deze terug gestuurd.

Na lang zoeken bij de Roborock S4 uitgekomen, maar deze is al langere tijd niet of slecht leverbaar en nog vrij duur (€410).

Nu vond ik deze Xiaomi 1S en vind ik deze erg lijken op de S4 volgens mij en een stuk goedkoper.

Kan iemand mij over de streep trekken om deze te halen? Want ik heb nog een aantal twijfels, waardoor ik toch neig om op de S4 te wachten.
  • De camera sensor, is dit echt een beeld camera ivm privacy?
  • Garantie, de S4 via Amazon is prima, is dit bij de 1S ook goed geregeld?
  • De 1S is niet officieel voor europa en begreep dat je hier een stroomadapter voor krijgt die gevaarlijk zou kunnen zijn, klopt dat?
  • Hoe presteert de 1S vergeleken met S4? aangezien de S4 een nieuwe drive train heeft en wat nieuwer is? en is het laden van mappen echt veel trager ivm chineese server?
Wat raden jullie aan?

• Fire69
Thoraxx schreef op zondag 12 januari 2020 @ 15:52:
[...]

De camera sensor, is dit echt een beeld camera ivm privacy?
Het is geen camera, het is een DOF-sensor.
Garantie, de S4 via Amazon is prima, is dit bij de 1S ook goed geregeld?
Ik veronderstel dat je hem via Ali zou kopen? Ik denk dat je garantie wel kan vergeten. Met wat geluk sturen ze je een onderdeel op dat je zelf kan vervangen.
De 1S is niet officieel voor europa en begreep dat je hier een stroomadapter voor krijgt die gevaarlijk zou kunnen zijn, klopt dat?
Je krijgt er inderdaad een gevaarlijke adapter bij. Gewoon zelf een ander kabeltje halen, het is gewoon een standaard 2-pin.
Hoe presteert de 1S vergeleken met S4? aangezien de S4 een nieuwe drive train heeft en wat nieuwer is? en is het laden van mappen echt veel trager ivm chineese server?
ik kan niet vergelijken, maar die toestellen rollen allemaal uit dezelfde fabriek.
Ik zag op een site waar ze een hack van de Xiaomi uitleggen dat de SSH-login 'rockrobo' is, dat zegt genoeg denk ik.
Laden van de mappen gaat snel, je kan een Europese server gebruiken ook.

• Thoraxx
Fire69 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 21:18:
[...]

Het is geen camera, het is een DOF-sensor.

[...]

Ik veronderstel dat je hem via Ali zou kopen? Ik denk dat je garantie wel kan vergeten. Met wat geluk sturen ze je een onderdeel op dat je zelf kan vervangen.

[...]

Je krijgt er inderdaad een gevaarlijke adapter bij. Gewoon zelf een ander kabeltje halen, het is gewoon een standaard 2-pin.

[...]

ik kan niet vergelijken, maar die toestellen rollen allemaal uit dezelfde fabriek.
Ik zag op een site waar ze een hack van de Xiaomi uitleggen dat de SSH-login 'rockrobo' is, dat zegt genoeg denk ik.
Laden van de mappen gaat snel, je kan een Europese server gebruiken ook.
Heb hem bestelt! Ben benieuwd :)
Bedankt voor je bericht

• Hooli-gan
Thoraxx schreef op zondag 12 januari 2020 @ 15:52:
Ik ben al langere tijd op zoek naar een robot stofzuiger, ik heb eerst de Roomba 980 even in huis gehad. Maar deze vond ik wat tegenvallen voor de prijs en gaf ook wat fouten dus deze terug gestuurd.

Na lang zoeken bij de Roborock S4 uitgekomen, maar deze is al langere tijd niet of slecht leverbaar en nog vrij duur (€410).

Nu vond ik deze Xiaomi 1S en vind ik deze erg lijken op de S4 volgens mij en een stuk goedkoper.

Kan iemand mij over de streep trekken om deze te halen? Want ik heb nog een aantal twijfels, waardoor ik toch neig om op de S4 te wachten.
  • De camera sensor, is dit echt een beeld camera ivm privacy?
  • Garantie, de S4 via Amazon is prima, is dit bij de 1S ook goed geregeld?
  • De 1S is niet officieel voor europa en begreep dat je hier een stroomadapter voor krijgt die gevaarlijk zou kunnen zijn, klopt dat?
  • Hoe presteert de 1S vergeleken met S4? aangezien de S4 een nieuwe drive train heeft en wat nieuwer is? en is het laden van mappen echt veel trager ivm chineese server?
Wat raden jullie aan?
Momenteel rijd de S1 enige tijd hier rond. Ik ben er zeer tevreden mee. Ik laat hem zijn rondes rijden als wij op bed liggen. Vind dat ie niet veel herrie maakt en vertrouw hem inmiddels. Zorg er wel voor dat als wij naar bed gaan dat alles dan van de grond is. Hij rijd zich gemakkelijk klem op een stukje speelgoed van de kleine of een laag hangende theedoek in de keuken. :P.
Map na eerste ronde is prima in te delen en no-go zones in te stellen. (Bijvoorbeeld bij de waterbak van de beesten :P )

Die “gevaarlijke” adapter viel hier wel mee. Kreeg een solide koppelstuk voor de stekker naar EU. Werkt prima en knetterd niet zoals sommige hier wel hebben. Maar een ander kabel is ook snel geregeld eventueel.

Ik kon hem in de default app uit de store niet op EU server vinden. Maar ik heb geen probleem met China server. Misschien kan het vlotter maar ik wacht wel een paar tellen. Wellicht dat het inmiddels wel kan.
Aangezien ik iPhone heb kan ik geen gebruik maken van de “gehackte” software voor zover ik weet.

Al met al ben ik zeer tevreden. Aangezien dit mijn eerste robot stofzuiger is kan ik niet vergelijken.

Veel plezier er mee.

• CrimsonRider
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20-01 11:08
We zijn er ook erg blij mee, heb hem nu aan Home Assistant gekoppeld. Iemand daar al ervaring mee? Ik wil eigenlijk via HomeAssistant ook zones kunnen laten zuigen. Maar ben er nog niets achter hoe en of ik zones die ik in app heb gemaakt ook naar HomeAssistant kan krijgen. Nu kan ik alleen een volledige clean ronde starten.

Het moet zo worden dat ik tegen de Google Nest kan roepen, hey Google, stofzuig de keuken.

CrimsonRider wijzigde deze reactie 16-01-2020 16:47 (6%)

Code, justify, code - Pitr Dubovich

• dajersey
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
CrimsonRider schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:47:
We zijn er ook erg blij mee, heb hem nu aan Home Assistant gekoppeld. Iemand daar al ervaring mee? Ik wil eigenlijk via HomeAssistant ook zones kunnen laten zuigen. Maar ben er nog niets achter hoe en of ik zones die ik in app heb gemaakt ook naar HomeAssistant kan krijgen. Nu kan ik alleen een volledige clean ronde starten.

Het moet zo worden dat ik tegen de Google Nest kan roepen, hey Google, stofzuig de keuken.
Ik heb de koppeling met Google Home nog niet voor elkaar. Wanneer ik de Google Home app open en een koppeling opzet met Mi Home, laat hij me wel inloggen met mijn Mi Home login gegevens, maar vervolgens gebeurt er niets. Mi Home is niet zichtbaar en dus ook de stofzuiger niet. Ik draai op de officiële app, verbonden met de Chinese server.

Heb jij tips?

• CrimsonRider
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20-01 11:08
Ik heb de koppeling met Home Assistant enigzins werken, not niet met Google Home. Dat zou wel moeten kunnen. Maar nog geen voortgang mee gemaakt.

Code, justify, code - Pitr Dubovich

• Fire69
dajersey schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:48:
[...]

Ik heb de koppeling met Google Home nog niet voor elkaar. Wanneer ik de Google Home app open en een koppeling opzet met Mi Home, laat hij me wel inloggen met mijn Mi Home login gegevens, maar vervolgens gebeurt er niets. Mi Home is niet zichtbaar en dus ook de stofzuiger niet. Ik draai op de officiële app, verbonden met de Chinese server.

Heb jij tips?
De 1S wordt nog niet ondersteund via Google Home.
Het werkt enkel via een ander domotica-systeem (Home Assistant, Homey, ...)

• Thoraxx
Heb hem ook binnengekregen! Maandag bestelt en vrijdag binnen, top!
Alles werkt ook prima, gelijk getest om 1 verdieping schoon te maken.
Huis moet ik nog wel ietsjes anders inregelen zodat hij niet zit te kloten bij losse kabels op de vloer, of een wasrek die hij omduwt. Plus nog een paar no-go zones maken (klopt het dat er standaard een no go zone om de dock zit?)

Laten jullie hem 24/7 aan het stroom hangen of trekken jullie de stekker er ook uit?

Bizar trouwens wat hij nog opzuigt, ik had die ochtend nog met de hand gezogen en toch zat het bakje vol stof (denk onder kasten oid).

Vind hem qua uiterlijk/degelijkheid ietsjes minder sjiek eruit zien dan de Roomba 980, maar wel een stuk stiller, slimmer, goedkoper en sneller!

Owja en mis ik nog iets als ik gewoon de Russische app gebruik ipv het origineel?
Las ook dat mensen de duitse server kiezen ipv Nederlandse, why?

Bedankt voor de aanbeveling, zeker geen miskoop!

• Hooli-gan
Thoraxx schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 23:44:
Heb hem ook binnengekregen! Maandag bestelt en vrijdag binnen, top!
Alles werkt ook prima, gelijk getest om 1 verdieping schoon te maken.
Huis moet ik nog wel ietsjes anders inregelen zodat hij niet zit te kloten bij losse kabels op de vloer, of een wasrek die hij omduwt. Plus nog een paar no-go zones maken (klopt het dat er standaard een no go zone om de dock zit?)

Laten jullie hem 24/7 aan het stroom hangen of trekken jullie de stekker er ook uit?

Bizar trouwens wat hij nog opzuigt, ik had die ochtend nog met de hand gezogen en toch zat het bakje vol stof (denk onder kasten oid).

Vind hem qua uiterlijk/degelijkheid ietsjes minder sjiek eruit zien dan de Roomba 980, maar wel een stuk stiller, slimmer, goedkoper en sneller!

Owja en mis ik nog iets als ik gewoon de Russische app gebruik ipv het origineel?
Las ook dat mensen de duitse server kiezen ipv Nederlandse, why?

Bedankt voor de aanbeveling, zeker geen miskoop!
Wat betreft die no-go zone om laadstation, dat klopt. Heb hier ook een rode circle staan eromheen. Denk dat het iets anders betekend.

Wij hebben hem 24/7 op stroom.

Er zijn stickersets te krijgen waarmee je hem wat kunt opvrolijken 😜

• Yes!
  • Laatst online: 18-01 15:57
We hebben onze 1S nu zo’n 3 weken over de vloer.
Hij heeft onze trouwe Eufy Robovac 11S vervangen, die naar boven is verhuisd.
Hij is wel groter, zwaarder en luidruchtiger dan onze Eufy’s en soms mis ik de afstandsbediening wel.
Maar het systematische schoonmaken i.c.m. de uitgebreidere programmering zijn wel echt beter dan de op-goed-geluk werking van de Eufy’s.
Ook met drempels heeft hij beduidend minder moeite.

Om te helpen de zwart-wit vrees te overwinnen hebben we de onderste sensoren voor ca. twee derde met een stukje wit isolatietape afgeplakt.
Helemaal afplakken resulteerde in een foutmelding.
Sinds het deels afplakken heeft het apparaat geen moeite meer met ons kleed, waar hij eerder panisch op reageerde.

We hebben intussen alvast reserve borstels besteld.
Ik bedien de stofzuiger m.b.v. de modded app en lees hem uit via Domoticz.

We zijn tot nu toe heel tevreden met het apparaat.

The answer is Yes! The question is the question?

• Thoraxx
Hebben jullie ook dat hij moeite heeft met switchen van accesspoint?

Als ik hem naar boven til met dock erbjj, dan heb ik een tijdje geen verbinding.

Volgens mij probeert die het accesspoint van beneden te pakken, terwijl die boven exact hetzelfde SID en WW heeft

• keepitfrosty
Thoraxx schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:16:
Hebben jullie ook dat hij moeite heeft met switchen van accesspoint?

Als ik hem naar boven til met dock erbjj, dan heb ik een tijdje geen verbinding.

Volgens mij probeert die het accesspoint van beneden te pakken, terwijl die boven exact hetzelfde SID en WW heeft
Ik denk dat jij dan een mesh unit nodig bent.

• Thoraxx
keepitfrosty schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 17:56:
[...]

Ik denk dat jij dan een mesh unit nodig bent.
Met telefoon en laptop enz gaat alles wel prima, zou toch niet moeten uitmaken?

• keepitfrosty
Thoraxx schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 22:29:
[...]

Met telefoon en laptop enz gaat alles wel prima, zou toch niet moeten uitmaken?
Volgens mij kan je met reguliere accespoints het issue hebben dat bepaalde devices lang blijven plakken aan het verbonden punt ook als is de verbinding matig tot erg slecht. Dat had ik zelf thuis ook met mijn iphone, nu met mesh wifi punten nergens meer last van.

• Fire69
Yes! schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:14:
en soms mis ik de afstandsbediening wel.
Er zit ook een AB in de app die je kan gebruiken...

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True