Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
KingKoning schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:32:
[...]

ik vind het prima werken. Het is alleen een beetje priegelen om ze juist neer te zetten, maar als ze eenmaal staan heb je er geen omkijken meer naar.

De eerste keer dat je de 1s aanzet mapt hij de hele ruimte/verdieping. Daarna heb je die map in de app en kan je no-go zones maken. De kunst is dan de zone exact daar te zetten waar in jouw geval die convectorput roosters zitten.

Ik heb zelf een vloerkleed waar die wat moeite mee heeft, maar om die exact op de juiste plek op de kaart te zetten koste even wat geschuif af en toe. Je zou eventueel een tructje kunnen doen door ze de eerste keer af te zetten, dan komen ze denk ik beter zichtbaar op de kaart.

Wat wel een nadeel kan zijn is als je de 1s op meerdere verdiepingen gebruikt. Je kan die kaart niet echt opslaan, hij onthoud de laatste 3, waardoor je in de praktijk alleen meerdere verdiepingen kan gebruiken als je ze steeds afwisselt, tenzij het ok is steeds opnieuw een kaart en daarmee ook no-go zones en dergelijke aan te maken.
Dit is het grootste nadeel aan de 1s als je het mij vraagt.
Kan weg.

[ Voor 6% gewijzigd door Medione1210 op 27-07-2020 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterXL6
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 21:55
Ik zou graag m'n 1S via stem kunnen activeren.
Ik gebruik de modded [RU] Xiaomi Mi Home ingesteld op mainland China, maar krijg die niet toegevoegd aan m'n Google Home.

In Google Home voeg ik een nieuwe service toe "Mi Home" en dan log ik in met mijn gebruikersnaam en paswoord. Vervolgens toont hij een melding dat de account wordt gelinkt maar dan vlieg ik terug naar de instelpagina van Google Home zonder iets van (fout)melding?

Hoe hebben jullie dit toch doen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik ben zelf in het bezit van de 1s, wat een wereld apparaat. Nu is mijn vader ook enthousiast geworden en wilt hij er ook een maar waar ik deze besteld heb is deze niet meer leverbaar....wel zie ik de 1c? iemand hier al ervaring mee? is dit de opvolger? ik wordt er zelf geen wijs meer uit welke versie nu precies wat is lol.

Alvast bedankt :)

https://nl.aliexpress.com...8148356.15.6bb173c3Mya1dr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akumu22
MasterXL6 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:24:
Ik gebruik de modded [RU] Xiaomi Mi Home ingesteld op mainland China, maar krijg die niet toegevoegd aan m'n Google Home.

In Google Home voeg ik een nieuwe service toe "Mi Home" en dan log ik in met mijn gebruikersnaam en paswoord. Vervolgens toont hij een melding dat de account wordt gelinkt maar dan vlieg ik terug naar de instelpagina van Google Home zonder iets van (fout)melding?

Ik zelf gebruik dit icm een Homey, deze heb ik gelink aan mijn google nest. Ik kan je dus helaas niet vertellen hoe en of dit direct met de Home werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:24
MasterXL6 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:24:

1S ondersteunt geen Google Home, enige oplossing is dus om het via een ander systeem te doen, bvb Homey of Home Assistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterXL6
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 21:55
Fire69 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:11:
[...]

1S ondersteunt geen Google Home, enige oplossing is dus om het via een ander systeem te doen, bvb Homey of Home Assistent.
Ik zal te snel over de "Home..." gelezen hebben, thx om uit te klaren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-07 01:11
Waar hebben jullie de borstels voor de 1s gehaald? Ik heb ze 8 weken geleden ergens besteld via AliExpress, maar het pakketje is volgens mij ergens kwijtgeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Milan93 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:08:
Waar hebben jullie de borstels voor de 1s gehaald? Ik heb ze 8 weken geleden ergens besteld via AliExpress, maar het pakketje is volgens mij ergens kwijtgeraakt.
Ik neem aan dat je een geschil hebt aangemaakt en je geld terug hebt gevraagd?

Ik heb het pas hier besteld (niet origineel maar prima kwaliteit) Industry conscience Store
https://a.aliexpress.com/_BOPpv9
Geleverd in 17 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Medione1210 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 06:48:
[...]

Ik neem aan dat je een geschil hebt aangemaakt en je geld terug hebt gevraagd?

Ik heb het pas hier besteld (niet origineel maar prima kwaliteit) Industry conscience Store
https://a.aliexpress.com/_BOPpv9
Geleverd in 17 dagen.
Daar heb ik ze ook besteld. Wel langer dan een maand moeten op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyTerWelle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 21:38
Ik heb hier een Viomi V2 Pro (gelijk aan de Xiaomi MiJia STYJ02YM) en ik loop tegen het volgende aan: ik heb de bot een basiskaart van de woonkamer laten scannen en de kaart op updaten gezet. Echter, soms lijkt de bot de weg kwijt te raken en scant hij zijn omgeving op een verkeerde plek op de kaart, alsof z'n coördinaten niet goed staan. Hierdoor wordt de basiskaart 'uitgebreid ' met een niet bestaand deel van mijn woonkamer (overigens wel met het bestaande meubilair). De afbeeldingen bij de post verduidelijken dit denk ik wel. Overigens bij een volgende ronde wordt wel weer de goede basiskaart gebruikt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkSVJOYrIU6j6cbak6ku0xDo13Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZGqzhgX5G39pHJaqFwZT612s.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1EWjtTnEd-pLAfzl0RKZITb_4Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/oCfEnvYX5dbjJsxqsBktBrdL.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEDz-F8RQvxfOllMwcGc4TfSv68=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/R4nIbwzjRdMae7QQswTYYXx9.png?f=fotoalbum_tile

Eerst dacht ik dat dit enkel een software dingetje was en de bot alleen niet op de juiste plek op de kaart te zien was, maar ik merk ook dat de bot daadwerkelijk verdwaalt en de ruimte niet meer herkent doordat de goede basiskaart en de nieuw gescande kaart over elkaar heen lopen... Vreemd genoeg lijkt het erop dat dit alleen met de kaart van de Begane grond gebeurt en niet met de overige kaarten.
Iemand enig idee?

Wat heb ik al gedaan:
  1. Optie 'memory map' (oftewel iedere ronde de map updaten) al aangezet en uitgezet: geen verschil
  2. Optie 'equipment flushed' (oftwel gyroscoop calibreren) al gedaan
Het betreft de Viomi V2 Pro (Global versie), met firmware 3.5.8_0037 (nieuwste?) aangestuurd met de Mi Home app 5.8.7 (geen updates)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
RoyTerWelle schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:02:
Ik heb hier een Viomi V2 Pro (gelijk aan de Xiaomi MiJia STYJ02YM) en ik loop tegen het volgende aan: ik heb de bot een basiskaart van de woonkamer laten scannen en de kaart op updaten gezet. Echter, soms lijkt de bot de weg kwijt te raken en scant hij zijn omgeving op een verkeerde plek op de kaart, alsof z'n coördinaten niet goed staan. Hierdoor wordt de basiskaart 'uitgebreid ' met een niet bestaand deel van mijn woonkamer (overigens wel met het bestaande meubilair). De afbeeldingen bij de post verduidelijken dit denk ik wel. Overigens bij een volgende ronde wordt wel weer de goede basiskaart gebruikt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Eerst dacht ik dat dit enkel een software dingetje was en de bot alleen niet op de juiste plek op de kaart te zien was, maar ik merk ook dat de bot daadwerkelijk verdwaalt en de ruimte niet meer herkent doordat de goede basiskaart en de nieuw gescande kaart over elkaar heen lopen... Vreemd genoeg lijkt het erop dat dit alleen met de kaart van de Begane grond gebeurt en niet met de overige kaarten.
Iemand enig idee?

Wat heb ik al gedaan:
  1. Optie 'memory map' (oftewel iedere ronde de map updaten) al aangezet en uitgezet: geen verschil
  2. Optie 'equipment flushed' (oftwel gyroscoop calibreren) al gedaan
Het betreft de Viomi V2 Pro (Global versie), met firmware 3.5.8_0037 (nieuwste?) aangestuurd met de Mi Home app 5.8.7 (geen updates)
Ik heb dit probleem met een 1S, maar enkel als ik hem op een ander verdiep zet. Bij jou is het dus wel een stuk vervelender (wat ik gebruik hem zelden op een ander verdiep)
Nog geen oplossing voor gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyTerWelle
Fire69 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:21:
[...]
Ik heb dit probleem met een 1S, maar enkel als ik hem op een ander verdiep zet.
Dank je wel, dan zou het toch een probleem met meerdere maps kunnen zijn: ik heb er nu een voor de begane grond en 1 voor de verdieping. Na het resetten van de map toch eens kijken of het probleem zich voor blijft doen als ik slechts een enkele map laat scannen en die opsla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tap123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 19:57
Ik heb dit probleem wel eens bij de 1S. Dan is hij even de weg kwijt en is buiten de kaart. Dan moet ik hem stoppen, restore map doen en daarna doet hij het vaak wel. Geen idee hoe dit komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyTerWelle
Bedoel je dan op de optie 'relocate map'? En worden dan niet alle opgeslagen kaarten helemaal gewist? De werking van de 'relocate map' functie wordt mij op de diverse fora niet duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tap123
RoyTerWelle schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:08:
[...]

Bedoel je dan op de optie 'relocate map'? En worden dan niet alle opgeslagen kaarten helemaal gewist? De werking van de 'relocate map' functie wordt mij op de diverse fora niet duidelijk...
Ik heb de relocate functie niet (gevonden), ik doe restore bij de 1S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 23:07
Ben ik nu de enige die de app maar weinig gebruik? Ik druk altijd op de homeknop en hij doet z'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afrorowan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-04 16:49
Toch een vraagje, aangezien jullie de kenners zijn hiero... Ik wil graag een Robovac kopen en zit dus goed rond te kijken welke de beste opties hebben voor de minste prijs, en kom toch telkens op de MiJia 1S uit... Het enige wat ik irritant vind, is het feit dat hij niet (1,2,3 gemakkelijk) aan Google home te koppelen is... De 2e op mijn lijst is een RoboRock S5 Max, welke goed in de buurt komt van de 1S, alleen geen Visuele sensor en geen mop functionaliteit (nou geef ik daar niet veel om).
De RoboRock heeft daarnaast dus wel gemakkelijke Google Home integratie en heeft een tapijt herkenning met turbo boost (wel interessant). Buiten een no-mop zone functionaliteit, heeft ie niet veel andere of betere specs...
Ik heb al gelezen her-en-der dat je mbv Home Assistant.io een Google Home integratie kan verwezenlijken, en heb nog een Raspberry PI Zero W liggen die niks doet...
Ik wil dus jullie mening... Is het de €120 euro meer waard om voor de RoboRock te gaan, of is de 1S een prima stofzuiger met de home assistant ernaast?

Daarnaast, wat zijn de functies die je ervoor terug krijgt in Google Home? Wat kan je voor commando’s geven?

EDIT: Commando’s voor RoboRock gevonden... Linkje

EDIT2: Denk dat ik toch voor de S5 Max ga... Na meer zoeken, is het 't goed waard om te wachten op kortingsacties op AliExpress voor de S5 Max. Helaas heb ik net naast de pot gepist, maar goed, even wachten maar...

[ Voor 12% gewijzigd door afrorowan op 15-09-2020 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afrorowan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-04 16:49
CrimsonRider schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:47:
We zijn er ook erg blij mee, heb hem nu aan Home Assistant gekoppeld. Iemand daar al ervaring mee? Ik wil eigenlijk via HomeAssistant ook zones kunnen laten zuigen. Maar ben er nog niets achter hoe en of ik zones die ik in app heb gemaakt ook naar HomeAssistant kan krijgen. Nu kan ik alleen een volledige clean ronde starten.

Het moet zo worden dat ik tegen de Google Nest kan roepen, hey Google, stofzuig de keuken.
Dit is precies wat ik ook graag zou willen. Ik heb wel gezien in de miio API voor Home Assistant (XIAOMI_MIIO.VACUUM_CLEAN_SEGMENT), een Alias kan definiëren aan een commando om een specifiek segment (kamer, als nummer) te stofzuigen. Hoe je achter t kamer nummer komt, staat daar ook aangegeven... Of je deze alias dan ook kan gebruiken als commando voor Google Home, geen idee.. Er staan geen duidelijke ervaringen op het www... Iemand hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
burnoutpc schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:23:
Ben ik nu de enige die de app maar weinig gebruik? Ik druk altijd op de homeknop en hij doet z'n werk.
Waarom zou je één van beide gebruiken? Hier rijdt hij elke dag om 11u zijn rondje automatisch :P

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:11
Fire69 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 21:18:
Laden van de mappen gaat snel, je kan een Europese server gebruiken ook.
In hoeverre is de 1S, ondertussen te kiezen op een Europese server?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
.NCK schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:51:
[...]

In hoeverre is de 1S, ondertussen te kiezen op een Europese server?
Da's een goeie vraag.
Ik heb net even als test de Russische app verwijderd en de officiële uit de store geïnstalleerd.
Als ik dan inlog vraag hij een regio te selecteren, ik kies Duitsland (dat staat als aanbevolen).
Maar dan wordt mijn 1S niet gezien. Als ik terug de Russische installeer komt hij wel tevoorschijn.

Ik wil niet verder experimenteren omdat ik niet wil riskeren dat hij mijn map zou verwijderen :)

• .NCK
  • Laatst online: 08:11
Fire69 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:39:
[...]

Da's een goeie vraag.
Ik heb net even als test de Russische app verwijderd en de officiële uit de store geïnstalleerd.
Als ik dan inlog vraag hij een regio te selecteren, ik kies Duitsland (dat staat als aanbevolen).
Maar dan wordt mijn 1S niet gezien. Als ik terug de Russische installeer komt hij wel tevoorschijn.

Ik wil niet verder experimenteren omdat ik niet wil riskeren dat hij mijn map zou verwijderen :)
Is er in de Russische app wel zichtbaar of er een Chinese of Europese server gebruikt wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
.NCK schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:13:
[...]

Is er in de Russische app wel zichtbaar of er een Chinese of Europese server gebruikt wordt?
Daar heb ik ook gewoon Duitsland gekozen als regio, dus ik veronderstel toch dat het een Duitse server is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephan11
  • Laatst online: 15-06 19:29
30-10-2020, geen ondersteuning voor 1s op Duitse/ Nederlandse servers, hij vind geen 1s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:35
Ik heb de laatste tijd dat mijn robot op een vlak oppervlak de melding "wheels suspended".
Vervelend, omdat de stofzuiger automatisch start zodra wij beide de deur uit gaan, en omdat dit vaak gebeurd in de buurt van mijn dock heeft ie enkel een klein stukje van de hal gedaan, om dan thuis te komen met een een stukje van 2m² gedaan heeft.

Is er iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad en hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:22
stephan11 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:14:
30-10-2020, geen ondersteuning voor 1s op Duitse/ Nederlandse servers, hij vind geen 1s.
Als je al keer bent aangemeld op de Chinese server dan moet je de 1s eerst daarop verwijderen.
Russische app downloaden en daarop het aanmeld proces doorlopen dan kom je wel op de duitse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Fire69 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:38:
[...]

Waarom zou je één van beide gebruiken? Hier rijdt hij elke dag om 11u zijn rondje automatisch :P
Hier ook elke nacht automatisch. Ik gebruik de app zelden tot nooit.ook geen Google home integratie ofzo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 14:02
Waar is de Russische app te downloaden?
Hoeveel sneller is het ophalen van kaarten vergeleken met de Chinese versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:22
chevchelios schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:47:
Waar is de Russische app te downloaden?
Hoeveel sneller is het ophalen van kaarten vergeleken met de Chinese versie?
https://www.kapiba.ru/2017/11/mi-home.html

Bij mij werkt het sneller en constanter met het laden.
Heb mezelf wel eerst verwijderd van de china servers en daarna hele aanmeld proces opnieuw gedaan via DE server.

[ Voor 23% gewijzigd door d-vine op 16-11-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassa21
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Krijg mijn S1 niet verbonden met de App.. heb werkelijk van alles geprobeerd.. ook die Russische app. China als thuis land.nederland als thuisland..

Heb ook een roborock S5 en die wordt direct gevonden en kan ik bedienen.

Iemand nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
bassa21 schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:37:
Krijg mijn S1 niet verbonden met de App.. heb werkelijk van alles geprobeerd.. ook die Russische app. China als thuis land.nederland als thuisland..

Heb ook een roborock S5 en die wordt direct gevonden en kan ik bedienen.

Iemand nog tips?
Heb je hem dicht bij je modem/AP gezet? Na de Russiche app was dat de oplossing voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassa21
Nou..ik heb het net opgelost.. het was helaas niet gelukt door hem dichter op de router te zetten.. uiteindelijk is het gelukt door mijn gastwifi netwerk te gebruiken.. snap niet waarom dat wel lukte.. nu zit mijn roborock S5 op mijn gewone WiFi en de S1 op mijn gastwifi.. wellicht doordat ik 2 robots heb dat het niet helemaal lekker gaat.. geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
bassa21 schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:10:
Nou..ik heb het net opgelost.. het was helaas niet gelukt door hem dichter op de router te zetten.. uiteindelijk is het gelukt door mijn gastwifi netwerk te gebruiken.. snap niet waarom dat wel lukte.. nu zit mijn roborock S5 op mijn gewone WiFi en de S1 op mijn gastwifi.. wellicht doordat ik 2 robots heb dat het niet helemaal lekker gaat.. geen idee..
Zijn je SSID voor 2.4Ghz en 5Ghz hetzelfde? Kan soms ook problemen geven. Even de 5Ghz uitschakelen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassa21
Fire69 schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:29:
[...]

Zijn je SSID voor 2.4Ghz en 5Ghz hetzelfde? Kan soms ook problemen geven. Even de 5Ghz uitschakelen anders.
5Ghz had ik idd al uitstaan.. en heb voor beide ook een andere ssid. Dus daar ligt het ook niet aan. Blijft apart verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akumu22
EvJd schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:49:
Ik heb vanmorgen mijn Xiaomi Mijia 1S besteld voor totaal 223,01 Euro incl cashback
Die bon was van te voren beschikbaar op Ali, maar momenteel niet.

Mocht er iemand hier interesse hebben: Ik heb hem via Hurray Store besteld voor 251,40 Euro (verzending via Polen zodat je geen douanekosten hebt).
Bij afrekenen dan code BUY1111 invullen waardoor prijs uitkomt voor 245,20.

Van te voren via Shopbuddies naar Ali gaan levert nog extra 6,30% korting op (15,44 euro).

Dan zou totaal 229,76 Euro worden.. dat lijkt me nog steeds een erg leuke prijs .

Link naar de Hurray shop: https://s.click.aliexpress.com/e/sX6AiU5X5
Even uit nieuwsgierigheid, heb je de stofzuiger ook ontvangen? Ik heb de mijne via de xiaomi online store besteld maar die is daar niet meer te krijgen. Ik ben nu namelijk voor mijn zusje op zoek naar de 1s, of wellicht de opvolger hiervan?

Tegenwoordig zijn er zo veel verschillende modellen dat ik niet meer weet welke nu welke is.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-05 20:25
Akumu22 schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:24:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid, heb je de stofzuiger ook ontvangen? Ik heb de mijne via de xiaomi online store besteld maar die is daar niet meer te krijgen. Ik ben nu namelijk voor mijn zusje op zoek naar de 1s, of wellicht de opvolger hiervan?

Tegenwoordig zijn er zo veel verschillende modellen dat ik niet meer weet welke nu welke is.

Alvast bedankt
Jazeker was toen binnen een week binnen. Zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akumu22
EvJd schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:19:
[...]

Jazeker was toen binnen een week binnen. Zeer tevreden over.
Tnx Voor je reactie :)

Ik heb deze ook maar gewoon besteld en moet inderdaad eerlijk zeggen dat deze netjes werd geleverd. En snel ook, gewoon binnen 3 dagen vanuit Polen. :)

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:49
Ik vind het lastig kiezen,
De G1, C1, 1S of de STYJ02YM
Ik heb geen idee.

De C1 is wat beter dan de G1, waar de 1S zich in het rijtje bevindt heb ik geen idee van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajersey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04 14:31
elektriekert schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:41:
Ik vind het lastig kiezen,
De G1, C1, 1S of de STYJ02YM
Ik heb geen idee.

De C1 is wat beter dan de G1, waar de 1S zich in het rijtje bevindt heb ik geen idee van
Hetgeen ik langzaamaan begin te missen bij de 1S: Google Home integratie.
Volgens mij is dat bij de andere modellen wel standaard functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

precies dit, nu zijn er wel wat omwegen om het via Domotica aan de gang te krijgen is nog geen 1 mij echt gelukt.

Google Home integratie is wel een gemis

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Rubman schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:41:
precies dit, nu zijn er wel wat omwegen om het via Domotica aan de gang te krijgen is nog geen 1 mij echt gelukt.

Google Home integratie is wel een gemis
Doet het hier prima via Homey -> Google, dus het is zeker wel mogelijk.

Als je ergens Home Assistant kan installeren moet het daarmee ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:49
dajersey schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:36:
[...]

Hetgeen ik langzaamaan begin te missen bij de 1S: Google Home integratie.
Volgens mij is dat bij de andere modellen wel standaard functionaliteit.
Ik zal nog wat meer onderzoeken.
Zelf heb ik een Xiaomi Mi A1 toestel voor 3 jaar en ben er erg over te spreken.
Ook een powerbank werkt ook naar behoren.

Wel zou ik graag Engelse ondersteuning hebben.
Dit ook vanwege mijn vriendin die er mee overweg moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajersey
Mijn baas heeft de Xiaomi Mop Pro aangeschaft. Lijkt erg veel op de 1S, kan daar bovenop ook dweilen en heeft Google Home integratie. Misschien is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lud70
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-07 19:27
Ben ook erg te spreken over mijn Mi 1S. Ik maakte er de volgende Nederlandstalige review over op Youtube: YouTube: Is de Xiaomi Mi 1S robot stofzuiger je geld waard? NL Mini review - ...

en in tekst op Tweakers: https://tweakers.net/productreview/254206/xiaomi-vacuum-1s.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 13:48
Iemand ervaring hoe je ook de verdieping (zonder laad station) met de 1S kan stofzuigen?
En als nog beide kaarten behouden (gelijkvloers en verdieping).

Heb al meerdere pogingen gedaan, maar ofwel:
- Ben kan ik de extra aangemaakte kaart van de verdieping niet slicen (omdat hij niet kon terugkeren naar laadstation)
- Als ik hem manueel in laadstation van gelijkvloers steek, ben ik de kaart van het gelijkvloers kwijt (moest ik een hele oude kaart backup van het gelijkvloers terugzetten)

Lijkt erop dat de feature voor een extra verdieping niet vlot werkt zoals het hoort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dajersey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajersey
querex schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:23:
Iemand ervaring hoe je ook de verdieping (zonder laad station) met de 1S kan stofzuigen?
En als nog beide kaarten behouden (gelijkvloers en verdieping).

Heb al meerdere pogingen gedaan, maar ofwel:
- Ben kan ik de extra aangemaakte kaart van de verdieping niet slicen (omdat hij niet kon terugkeren naar laadstation)
- Als ik hem manueel in laadstation van gelijkvloers steek, ben ik de kaart van het gelijkvloers kwijt (moest ik een hele oude kaart backup van het gelijkvloers terugzetten)

Lijkt erop dat de feature voor een extra verdieping niet vlot werkt zoals het hoort?
Dit heb ik ook tijden geprobeerd, geen goede oplossing kunnen vinden en leverde dus frustratie op. Uiteindelijk besloten om voor een 2e te gaan. Geen spijt van gehad (kan ze tegelijk laten rijden wanneer we de deur uit zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Welke firmware hebben jullie ondertussen op de 1S staan?
Ik zit nu op 3.4.5_0648, dat is nog steeds hetzelfde als in het begin en ik zat toen al achter...
Zoeken naar een update levert niks op, misschien omdat ik de Russische versie van de app gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:11
Fire69 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:04:
Welke firmware hebben jullie ondertussen op de 1S staan?
Ik zit nu op 3.4.5_0648, dat is nog steeds hetzelfde als in het begin en ik zat toen al achter...
Zoeken naar een update levert niks op, misschien omdat ik de Russische versie van de app gebruik?
ik zit op 3.5.4_0948 via de Xiaomi Home app (China)

[ Voor 3% gewijzigd door caRe.Ghost op 22-12-2020 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lud70
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-07 19:27
ik ook op 3.5.4_0948

overigens over die 2 verdiepingen, hebben jullie deze gezien? Gaat wel over 2e verdieping inclusief verplaatsen met adapter, maar biedt wellicht soelaas? productreview: Xiaomi Vacuum 1S review door JustinoFTWhttps://tweakers.net/prod...340/xiaomi-vacuum-1s.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Updaten gaat me niet lukken zonder een full reset te doen vrees ik :(
Door de aangepaste Russische app te gebruiken heb ik als server Duitsland kunnen kiezen, dat kan denk ik officieel niet omdat de 1S een Chinees model is.
Ik zou dus van server moeten veranderen, maar daarvoor moet je resetten als ik het goed begrepen heb...

• dajersey
Ik gebruik ze tegenwoordig 'gewoon' met de standaard Xiaomi app en Chinese server.
Zit ook op versie 3.5.4_0948.

Mij viel net op dat de app vernieuwd is naar versie 6. Nu lijkt ook het laden van de robots (ik heb er 2) en de kaarten sneller te gaan.

Iemand anders dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tap123
dajersey schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:30:
Ik gebruik ze tegenwoordig 'gewoon' met de standaard Xiaomi app en Chinese server.
Zit ook op versie 3.5.4_0948.

Mij viel net op dat de app vernieuwd is naar versie 6. Nu lijkt ook het laden van de robots (ik heb er 2) en de kaarten sneller te gaan.

Iemand anders dezelfde ervaring?
Ik heb net de standaard Chinese Xiaomi app gedownload en nieuw account gemaakt op de Chinese server. Ik vind het veel trager dan de Russische app, dus ga weer terug. Heb wel de nieuwe firmware binnengekregen!

Ik had wel een probleem met de Russische app dat ik de zones niet kon editen, zodadelijk maar opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
tap123 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:04:
[...]

Ik heb net de standaard Chinese Xiaomi app gedownload en nieuw account gemaakt op de Chinese server. Ik vind het veel trager dan de Russische app, dus ga weer terug. Heb wel de nieuwe firmware binnengekregen!
Heb je daarvoor een reset van je toestel moeten doen?
Ik had wel een probleem met de Russische app dat ik de zones niet kon editen, zodadelijk maar opnieuw proberen.
Welke versie van de app? Ik zag net dat op de site van de Russische versie dat ze bij de laatste versie blijkbaar heel veel veranderd hebben. Misschien is er bij zijn aanpassingen iets mis gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tap123
Fire69 schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:05:
[...]

Heb je daarvoor een reset van je toestel moeten doen?

[...]

Welke versie van de app? Ik zag net dat op de site van de Russische versie dat ze bij de laatste versie blijkbaar heel veel veranderd hebben. Misschien is er bij zijn aanpassingen iets mis gegaan.
Resetten weet ik niet zeker, alleen opnieuw wifi instellen en aangemeld.

En had de vorige versie van de app, de recente is weer goed en weer zones kunnen maken. Ik blijf bij de Russische app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
tap123 schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:46:
[...]

Resetten weet ik niet zeker, alleen opnieuw wifi instellen en aangemeld.
Waren je zones weg? Dat is het enige waar ik tegen opzie om die terug te moeten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVE91
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-07 10:51
KingKoning schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:32:
[...]

ik vind het prima werken. Het is alleen een beetje priegelen om ze juist neer te zetten, maar als ze eenmaal staan heb je er geen omkijken meer naar.

De eerste keer dat je de 1s aanzet mapt hij de hele ruimte/verdieping. Daarna heb je die map in de app en kan je no-go zones maken. De kunst is dan de zone exact daar te zetten waar in jouw geval die convectorput roosters zitten.

Ik heb zelf een vloerkleed waar die wat moeite mee heeft, maar om die exact op de juiste plek op de kaart te zetten koste even wat geschuif af en toe. Je zou eventueel een tructje kunnen doen door ze de eerste keer af te zetten, dan komen ze denk ik beter zichtbaar op de kaart.

Wat wel een nadeel kan zijn is als je de 1s op meerdere verdiepingen gebruikt. Je kan die kaart niet echt opslaan, hij onthoud de laatste 3, waardoor je in de praktijk alleen meerdere verdiepingen kan gebruiken als je ze steeds afwisselt, tenzij het ok is steeds opnieuw een kaart en daarmee ook no-go zones en dergelijke aan te maken.
Dit is het grootste nadeel aan de 1s als je het mij vraagt.
Dit werkte goed tot op heden.
Helaas nu niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tap123
Fire69 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:50:
[...]

Waren je zones weg? Dat is het enige waar ik tegen opzie om die terug te moeten instellen.
Dat weet ik niet meer, volgens mij niet. Maar ik heb het laadstation ook verplaatst dus ging toch een nieuwe map maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-07 22:33
In de laatste Russische Xiaomi app kan ik Zone cleaning niet meer vinden. Jullie een idee waar dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Thoraxx schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:18:
In de laatste Russische Xiaomi app kan ik Zone cleaning niet meer vinden. Jullie een idee waar dat zit?
Gewoon op de map op de kamer tikken die je wil en dan Clean doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-07 22:33
Fire69 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:09:
[...]

Gewoon op de map op de kamer tikken die je wil en dan Clean doen?
Dan gaat hij heel die kamer schoonmaken. Vroeger kon ik een selectie maken en dan aangeven dat hij die sectie 2x schoonmaakt. Maar kan dat nu niet meer vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Thoraxx schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:31:
[...]

Dan gaat hij heel die kamer schoonmaken. Vroeger kon ik een selectie maken en dan aangeven dat hij die sectie 2x schoonmaakt. Maar kan dat nu niet meer vinden
Ah, op die manier bedoel je. Je kon dus op de kaart een plaats aanduiden? Nooit gezien voorheen.
Ik gebruik hiervoor Spot Cleaning dat je bij de Remote Control vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
Ik heb laatste tijd veel last dat de Mi servers niet bereikbaar zijn?
Hebben jullie dit probleem ook? Is er een oplossing voor? Of iets dat ik eens kan proberen?

Na heel veel proberen (app killen, opnieuw opstarten, verbinden) lukt het soms wel om de map te laden.
Al merk ik soms dat de robot ook niet de mogelijkheid heeft om de map te laden, waardoor hij maar random in het rond begint te kuisen...

App: Mi Home app
Robot: Mi 1S
Locatie Mi profiel: china

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0L5mncKlTrGqpg0HbhQamg_gHv8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6DpcLhy6BqpquHbg2PwG0wjR.jpg?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door querex op 20-01-2021 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
Yes! De robot stofzuiger is te koppelen aan google home!!!
Kies hiervoor de roborock mihome als service binnen google home en log in met je xiaomi home gegevens. En voila .... gekoppeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
EvJd schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:26:
Kies hiervoor de roborock mihome als service binnen google home en log in met je xiaomi home gegevens. En voila .... gekoppeld!
Nice bedankt voor het delen.
Ook direct uitgetest, maar ik krijg geen zones / ruimtes?
Ik kan enkel op de "play" knop drukken, waarna hij alles gaat proper maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajersey
EvJd schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:26:
Jippie! Hier was het wachten op. Bedankt!
Bij mij is het ook gelukt mijn 2 1S-en toe te voegen op deze manier.
Weet iemand al welke NL/EN commando's mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Hier ook soort van gelukt, hij voegt hem toe maar blijft offline staan.
Kan hem dus niet besturen via google home.
Via de Xiaomi app (Russische) lukt het echter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajersey
dajersey schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:16:
[...]

Jippie! Hier was het wachten op. Bedankt!
Bij mij is het ook gelukt mijn 2 1S-en toe te voegen op deze manier.
Weet iemand al welke NL/EN commando's mogelijk zijn?
Start <naam stofzuiger>
Stop <naam stofzuiger>
Pauze <naam stofzuiger>
Dock <naam stofzuiger>

Dit gaat bij mij goed via Google Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
Dus enkel een bepaalde zone/ruimte proper maken is (nog) niet mogelijk via Google Home?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dajersey
querex schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:01:
Dus enkel een bepaalde zone/ruimte proper maken is (nog) niet mogelijk via Google Home?
Nee, dit lijkt er (nog) niet in te zitten. Zie ook screenshot van Google Home:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qR1tzRfUuzwILNMnWcV_RWgRB0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x5O2BdsE4vPEqfIn1tdbL6LY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Ik krijg het maar niet voor elkaar om de stofzuiger online te zien in Google Home.

Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koverbr
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-06 08:37
Mijn nieuwe tweedehands 1S geeft in de app niet de mogelijkheden tot het kiezen of opslaan van een kaart via de device settings. Het menu is ook anders dan in andere posts hier omschreven (zie screenshots van hoe het zou moeten zijn en hoe het op mijn iPhone is. Hebben jullie tips vanuit jullie ervaring?

Tot nu toe vrij enthousiast over de zuigkwaliteit van het apparaat. Bijzonder te merken hoe snel we er menselijke eigenschappen aan toekennen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4803lUp6cfTzr0ylqi0BzvAIv-4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/b26Xu8BbMoKnzSMjiKBuBffB.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HERUfFzIsidbLuymJfv9ppW6kyc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5MY56zlaNahyyDztMiHB9oZX.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6H2JYsAuoqeSUPbHJerTmW_640=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wrSMLJ4pQ06TbYaUHRTRgvgg.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 68% gewijzigd door koverbr op 14-02-2021 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:39
In dit topic zie ik dat de laatste berichten omtrent "multi-floor" van april 2020 zijn. Toen waren er nog niet echt oplossing voor. Na zelfd de stofzuiger 1,5 jaar in gebruik te hebben (naar volle tevredenheid), had ik eigenlijk gehoopt dat er al wat software updates waren gedaan die dit zouden toevoegen.

Hoe lossen jullie dit tegenwoordig op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
G33st schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:38:
In dit topic zie ik dat de laatste berichten omtrent "multi-floor" van april 2020 zijn. Toen waren er nog niet echt oplossing voor. Na zelfd de stofzuiger 1,5 jaar in gebruik te hebben (naar volle tevredenheid), had ik eigenlijk gehoopt dat er al wat software updates waren gedaan die dit zouden toevoegen.

Hoe lossen jullie dit tegenwoordig op?
22 dec de vraag nog gesteld in dit topic, nog geen positief antwoord :/
Zie querex in "[Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:03
er is ook niks veranderd daarin sinds april 2020.

Hij slaat de laatste 3 kaarten (of eigenlijk de kaarten van de laatste 3 runs) op in zijn geheugen, dus in de praktijk werkt multi-floor alleen als je steeds afwisselt, zodat je steeds als je van verdieping wisselt een vorige kaart van die verdieping kan pakken. Dat voelt echter nogal als een work-around.

Het zou al helemaal top zijn als je een kaart kan pinnen c.q. vasthouden, maar dat is niet het geval.
Ik heb ook een tijd de hoop gehad dat ze dat nog zouden toevoegen, maar daar lijkt het niet op.

[ Voor 3% gewijzigd door KingKoning op 17-02-2021 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
Hebben jullie ook last van een trage app?
Kaarten laden soms heel traag of soms zelfs volledig niet... :(

Ik gebruik de normale play-store app (Android) en heb de locatie in mijn Mi profiel op china staan.
Probleem is het zelfste op mijn vriendin haar iPhone (app-store).

[ Voor 17% gewijzigd door querex op 17-02-2021 15:40 ]

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-07 10:22
Het is nooit snel geweest hier. Meestal een seconde of 15-30 voordat de kaart geladen is.

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 22:04
Is dit nog steeds de beste keuze voor een Xiaomi robot zonder dweil functie voor onder de 250 euro?

En de mogelijkheid om custom firmware te flashen en zo eventuele Chinese backdoors te blokkeren is nooit mogelijk geweest toch?

• querex
jelveen schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:03:
Het is nooit snel geweest hier. Meestal een seconde of 15-30 voordat de kaart geladen is.
Heb jij u Mi account locatie ook op China staan voor de 1S robot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-07 10:22
querex schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:16:
[...]

Heb jij u Mi account locatie ook op China staan voor de 1S robot?
Net even gecontroleerd: jep

• Fire69
querex schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:37:
Hebben jullie ook last van een trage app?
Kaarten laden soms heel traag of soms zelfs volledig niet... :(

Ik gebruik de normale play-store app (Android) en heb de locatie in mijn Mi profiel op china staan.
Probleem is het zelfste op mijn vriendin haar iPhone (app-store).
jelveen schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:03:
Hier een vijftal seconden. Russiche app met Germany als locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Wat ik ook probeer hij wilt maar niet koppelen.

Ik zie hem in Google Home maar hij blijft offline.

Werkt het bij anderen met de Russische app wel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0gGHM9ov_fJakjZr9vVHy5YfIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7KI7d5YYZwd6WLzsSHMoyQa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
Rubman schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:18:
Wat ik ook probeer hij wilt maar niet koppelen.

Ik zie hem in Google Home maar hij blijft offline.

Werkt het bij anderen met de Russische app wel?
[Afbeelding]
Ik gebruik Russische app, locatie staat op nl en werkt zonder problemen in google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostTheHost
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-07 11:31
Ik zag zojuist dat er een firmware update (v3.5.4_1342) beschikbaar is toen ik de app opende. Heeft iemand enige idee waar ik een changelog kan vinden? Een zoektocht op het internet levert in eerste instantie geen resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
Je hebt nog een oude versie nummer opgeschreven.

Ik krijg een update melding voor 3.5.4_1370
Heeft iemand deze al geïnstalleerd? 😁😁😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan_Germs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-07 14:52
querex schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:09:
Je hebt nog een oude versie nummer opgeschreven.

Ik krijg een update melding voor 3.5.4_1370
Heeft iemand deze al geïnstalleerd? 😁😁😁
ja, eergisteren. Geen problemen als werkt nog als hiervoor. Ik gebruik de originele Xiaomi Home app zowel op Androis als iPhone (locatie China).

(Map laad in ongeveer 10 seconden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Met al die meldingen hier over firmware updates heb ik het me eindelijk toch maar geriskeerd om de Russische app er (tijdelijk) af te gooien zodat ik via de officiële app een update kon doen.
Ik was bang dat mijn opgeslagen map zou verdwenen zijn maar dat was dus niet zo! :*)

3.5.4_1370 geïnstalleerd en dan terug naar de Russische app. 8)

Buiten een paar wifi-resets en de nieuwe token terug kopiëren naar de Homey-app was er eigenlijk niet veel aan, dus goed om weten voor toekomstige updates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
Bedankt voor de feedback, ook hier de update gedaan.
Geen klachten, maar ook geen speciale verbeteringen die merkbaar zijn (changelog zei ook bugs).

Gebruik nog altijd de standaard app met locatie china, laadtijd van de map inderdaad +/- 10s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
querex schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:27:
Bedankt voor de feedback, ook hier de update gedaan.
Geen klachten, maar ook geen speciale verbeteringen die merkbaar zijn (changelog zei ook bugs).

Gebruik nog altijd de standaard app met locatie china, laadtijd van de map inderdaad +/- 10s
Ja, changelogs zijn ze bij Xiaomi blijkbaar niet zo'n fan van. Nergens te vinden wat er nu eigenlijk veranderd is.

Ik moet de Russische app gebruiken, ik denk niet dat er een andere manier is om het token te verkrijgen die ik nodig heb voor Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
Heb het zelf nog niet getest (staat nog op de todo)
Maar in de loxberry plugin documentatie staat wel wat info https://www.loxwiki.eu/pl...394#content/view/24838976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Android met de alternatieve app lijkt me toch wel de makkelijkste manier te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:03
Fire69 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:54:
[...]

Ja, changelogs zijn ze bij Xiaomi blijkbaar niet zo'n fan van. Nergens te vinden wat er nu eigenlijk veranderd is.

Ik moet de Russische app gebruiken, ik denk niet dat er een andere manier is om het token te verkrijgen die ik nodig heb voor Homey.
Ik gebruik geen homey, en heb ook niet de russische app (want ios) maar voor weergave van de kaart in home assistant had ik ook de token nodig en dat is (via de sqllite/ ios optie) gelukt via deze guide: https://www.home-assistan...trieving-the-access-token

[ Voor 5% gewijzigd door KingKoning op 03-04-2021 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
KingKoning schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:41:
[...]

Ik gebruik geen homey, en heb ook niet de russische app (want ios) maar voor weergave van de kaart in home assistant had ik ook de token nodig en dat is (via de sqllite/ ios optie) gelukt via deze guide: https://www.home-assistan...trieving-the-access-token
Nou, blijkbaar meer dan genoeg mogelijkheden om aan je token te komen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Fire69 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:29:
Met al die meldingen hier over firmware updates heb ik het me eindelijk toch maar geriskeerd om de Russische app er (tijdelijk) af te gooien zodat ik via de officiële app een update kon doen.
Ik was bang dat mijn opgeslagen map zou verdwenen zijn maar dat was dus niet zo! :*)

3.5.4_1370 geïnstalleerd en dan terug naar de Russische app. 8)

Buiten een paar wifi-resets en de nieuwe token terug kopiëren naar de Homey-app was er eigenlijk niet veel aan, dus goed om weten voor toekomstige updates :)
Waarom moest je de Russische app eraf gooien? Ik heb de updates gewoon binnen met die app namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Medione1210 schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:30:
[...]

Waarom moest je de Russische app eraf gooien? Ik heb de updates gewoon binnen met die app namelijk.
Ik kreeg niks binnen. Ik zat nog op 3.4.5, met de officiële kon ik updaten naar 3.5.4

Ligt misschien eerder aan de locatie die je kiest? Russische staat op Duitsland, bij de officiële had ik China gekozen omdat de 1S anders niet beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Fire69 schreef op maandag 5 april 2021 @ 00:20:
[...]

Ik kreeg niks binnen. Ik zat nog op 3.4.5, met de officiële kon ik updaten naar 3.5.4

Ligt misschien eerder aan de locatie die je kiest? Russische staat op Duitsland, bij de officiële had ik China gekozen omdat de 1S anders niet beschikbaar was.
Ik heb inderdaad China als locatie staan.

-------------------------------

CARPET MODE:

Ik hier vorig jaar al een keer gemeld dat er ook een carpet mode is. Nu kon ik die instelling van de week ineens niet meer terugvinden. Echter, als in Flolevac bestaat deze instelling nog steeds:
Als je de carpetmode in Flolevac aanklikt werkt het ook gewoon als je de Mi Home app gebruikt of gewoon op áan' op de stofzuiger klikt.

Deze mode is een aanrader als (dikke) kleden hebt liggen. De robot herkent het kleed en gaat dan het kleed op turbo mode schoonmaken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_qaH4v7GP_ynHD6p9Qwd-Yx2vo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r9zjgj2qKiCbiSpxQLDxLmXJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Medione1210 op 19-05-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopylum
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-03 13:31
Ha,

Ik zie dat er niet zo veel reacties zijn de laatste twee maanden. Wat denken jullie, is het nog steeds de moeite om de 1S aan te schaffen, of is er ondertussen een beter (makkelijker) alternatief voor deze prijs?

Hoor het graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:58
sopylum schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:03:
Ha,

Ik zie dat er niet zo veel reacties zijn de laatste twee maanden. Wat denken jullie, is het nog steeds de moeite om de 1S aan te schaffen, of is er ondertussen een beter (makkelijker) alternatief voor deze prijs?

Ik heb er 1 sinds een maand. Doet het prima, maar ik erger me rot aan het feit dat de app niet goed om kan gaan met verschillende verdiepingen. Hij delete met enige regelmaat 1 van de verdiepingen en dan kan je de no go zones weer opnieuw gaan maken. Ik moet wel no go zones gebruiken aangezien hij op de BGG vastloopt op een stoel en op de 1e op de poten van een bureau.

Mocht je belangstelling hebben....

[ Voor 12% gewijzigd door helloitsme op 09-07-2021 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
sopylum schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:03:
Ha,

Misschien heb je al iets gekocht, maar vanmorgen kwam ik deze aanbiedingen tegen
https://nl.pepper.com/aan...i-robot-stofzuiger-205010?

Voor 209 euro op dit moment de goedkoopste deal voor een robot met deze specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Sinds een week of 2 merk ik een vreemd geluid op bij onze stofzuiger.

Echt alsof er iets aanloopt, al helemaal open gehad voor grote schoonmaak, maar niets gevonden. Ventilator doet het prima maar wat het dan wel is? Ook alle borstels en filters al vervangen.

Hier nog ideeën

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van het model Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019).
Voor de tweede generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2).
Voorde eerste generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.