Iemand tips om de app weer werkend te krijgen? Ik krijg continue failed connection error. Geen idee hoe dit te omzeilen.
De app al eens volledig verwijderd en opnieuw toegevoegd?burnoutpc schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:04:
Iemand tips om de app weer werkend te krijgen? Ik krijg continue failed connection error. Geen idee hoe dit te omzeilen.
Heeft het tot dusver weer gefixt, thx.querex schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:19:
[...]
De app al eens volledig verwijderd en opnieuw toegevoegd?
Motor dan wellicht? Al die dingen die je noemt sowieso niet omdat hij het onverminderd blijft doen als hij omdraait. Je zou 'm kunnen demonteren en bekijken of je wat vuil of iets dat aanloopt tegenkomt. Mischien is het het bandje waar de motor op draait of een dergelijk bewegend onderdeel. Check even youtube voor wat assembly video's, het is eenvoudiger dan het klinkt.Rubman schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:40:
Sinds een week of 2 merk ik een vreemd geluid op bij onze stofzuiger.
[YouTube: stofzuiger vreemd geluid]
Echt alsof er iets aanloopt, al helemaal open gehad voor grote schoonmaak, maar niets gevonden. Ventilator doet het prima maar wat het dan wel is? Ook alle borstels en filters al vervangen.
Hier nog ideeën
Met Kerst had ik een no-gone zone rond de kerstboom opgezet. Maar, sindsdien is iets aan de hand met het laden van de maps. Dat doet de app niet meer.
Ik heb mijn regio op China staan, in de originele app. Maar hij laadt de kaarten niet meer en loopt elke nacht nu "vast" op de no-gone zone. Ik de zone niet meer aanpassen of verwijderen of wat dan ook. Want, hij laadt de kaarten iet. Ik heb ook geen overzicht als ik de app open waar die al dan niet geweest is.
Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd, een downgrade gedaan naar de laatste v6 versie, die Russische app geprobeerd, allemaal hetzelfde resultaat. Ook via mobiel internet geprobeerd, voor het geval er daar iets fout gaat. Maar nee, blijven laden, nooit reactie.
:strip_exif()/f/image/lIyelKJhVDr1h0ST6uKomhba.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand anders ook dit probleem? Of een oplossing?
Ik heb mijn regio op China staan, in de originele app. Maar hij laadt de kaarten niet meer en loopt elke nacht nu "vast" op de no-gone zone. Ik de zone niet meer aanpassen of verwijderen of wat dan ook. Want, hij laadt de kaarten iet. Ik heb ook geen overzicht als ik de app open waar die al dan niet geweest is.
Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd, een downgrade gedaan naar de laatste v6 versie, die Russische app geprobeerd, allemaal hetzelfde resultaat. Ook via mobiel internet geprobeerd, voor het geval er daar iets fout gaat. Maar nee, blijven laden, nooit reactie.
:strip_exif()/f/image/lIyelKJhVDr1h0ST6uKomhba.jpg?f=fotoalbum_large)
Code, justify, code - Pitr Dubovich
Factory reset op je robot en dan nieuwe kaart? Ik denk dat hij vastloopt op een niet (meer) bestaande kaart waar hij koppeling mee zoekt. Je zou dan wel nieuw kaart (met zones) moeten maken.
Al je map's deleten en de 1S daarna een keer hele nieuwe ronde laten rijden in het huis. Dan heb je weer een nieuwe map die je goed kunt gebruiken.CrimsonRider schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:10:
Met Kerst had ik een no-gone zone rond de kerstboom opgezet. Maar, sindsdien is iets aan de hand met het laden van de maps. Dat doet de app niet meer.
[Afbeelding]
Die werkte helaas niet.
Wat wel werkte, de Russische app, regio naar Germany zetten, S1 resetten, opnieuw verbinden en toen deed alles het weer. Stom genoeg ook de opgeslagen kaarten. Snap er geen hout meer van. Maar goed.
In tussen wel op het spoor gekomen van custom firmware voor dit soort stofzuigers, helaas niet de 1S. Eigenlijk niet goed dat dit die cloud van Xiaomi nodig heeft. De volgende zuiger gaat op dat criterium ook beoordeeld worden.
Wat wel werkte, de Russische app, regio naar Germany zetten, S1 resetten, opnieuw verbinden en toen deed alles het weer. Stom genoeg ook de opgeslagen kaarten. Snap er geen hout meer van. Maar goed.
In tussen wel op het spoor gekomen van custom firmware voor dit soort stofzuigers, helaas niet de 1S. Eigenlijk niet goed dat dit die cloud van Xiaomi nodig heeft. De volgende zuiger gaat op dat criterium ook beoordeeld worden.
Code, justify, code - Pitr Dubovich
Ik zou ook fan zijn van custom (LAN) firmware om de cloud feature te disablen 
Helaas inderdaad nog niets gevonden...
Helaas inderdaad nog niets gevonden...
korte update het lawaai is weg, toch de borstel
ofwel de main brush of de side brush want beide vervangen en voila geluid weg
Ik krijg nog steeds de zuigert niet in Google Home al ziet hij hem wel maar steeds offline en als hij wel online is werken de knoppen niet volgens belofte
Docken is roepen waar hij is of pauzeren net waar hij zin in heeft lijkt het, ding is toegevoegd via de Roborock mi home manier.
ofwel de main brush of de side brush want beide vervangen en voila geluid weg
Ik krijg nog steeds de zuigert niet in Google Home al ziet hij hem wel maar steeds offline en als hij wel online is werken de knoppen niet volgens belofte
Docken is roepen waar hij is of pauzeren net waar hij zin in heeft lijkt het, ding is toegevoegd via de Roborock mi home manier.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Sinds 3 dagen heb ik ook een Mi vacuum SDJQR02RR, ik heb hem defect gekocht op marktplaats en intussen gerepareerd. Ik krijg de robot echter niet verbonden met de Mi home app, ik krijg de volgende melding (woensdagavond en vandaag geprobeerd). Heeft iemand hier ervaring mee?
:strip_exif()/f/image/YRl0P5eTOKisXCwstx5vM1Jg.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit:
Ik heb het al voor elkaar, ik verbond eerst mijn telefoon met het netwerk van de stofzuiger maar dit moet juist niet! Je kunt je telefoon gewoon verbonden houden met je eigen netwerk en als je je telefoon in de buurt van de stofzuiger houdt vindt hij deze evengoed. Geen idee hoe dit werkt Bluetooth ofzo??
:strip_exif()/f/image/YRl0P5eTOKisXCwstx5vM1Jg.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit:
Ik heb het al voor elkaar, ik verbond eerst mijn telefoon met het netwerk van de stofzuiger maar dit moet juist niet! Je kunt je telefoon gewoon verbonden houden met je eigen netwerk en als je je telefoon in de buurt van de stofzuiger houdt vindt hij deze evengoed. Geen idee hoe dit werkt Bluetooth ofzo??
[ Voor 19% gewijzigd door pimNH op 22-04-2022 19:35 ]
Sinds een paar weken een Xiaomi Vacuum mob 2S.
Werkt prima, echter verbinden met de Xiaomi home app is een ramp.
Forums bekeken, aanwijzingen gevolgd, maar het lukt niet om de stofzuiger te pairen.
Samsung S10
Xiaomi home app v7.12.700.7290-GooglePlay
Xiaomi Robot Vacuum-Mop 2S
SKU: BHR5771EU
werkwijze:
- start app
- taal: Engels
- regio: Netherlands
- GSM verbonden met Wi-Fi van thuis
- in de app: "add new device"
- scan vindt niets
- handmatig toevoegen
- zoek apparaat in de lijst: "Xiaomi Robot Vacuum-Mop 2S"
- app komt in "reset device" menu
- op stofzuiger de 2 knoppen indrukken totdat de melding over Wi-Fi configuration mode klinkt.
- op de app "device reset" kiezen: scan start
- niets gevonden
- "connect manually"
- GSM met Wi-Fi van de stofzuiger verbinden: verbonden zonder internet
- terug naar app en het scannen begint automatisch opnieuw
- weer niets gevonden...
De regio is belangrijk, het apparaat moet daarin bekend zijn.
Geprobeerd: China mainland, Singapore, Germany, Netherlands
Alleen bij de laatste twee komt de stofzuiger ook daadwerkelijk in de lijst van te zoeken apparaten voor, dus dat zou dan goed moeten zijn.
Wellicht is het heel simpel, dus als iemand een tip heeft heel graag!
Werkt prima, echter verbinden met de Xiaomi home app is een ramp.
Forums bekeken, aanwijzingen gevolgd, maar het lukt niet om de stofzuiger te pairen.
Samsung S10
Xiaomi home app v7.12.700.7290-GooglePlay
Xiaomi Robot Vacuum-Mop 2S
SKU: BHR5771EU
werkwijze:
- start app
- taal: Engels
- regio: Netherlands
- GSM verbonden met Wi-Fi van thuis
- in de app: "add new device"
- scan vindt niets
- handmatig toevoegen
- zoek apparaat in de lijst: "Xiaomi Robot Vacuum-Mop 2S"
- app komt in "reset device" menu
- op stofzuiger de 2 knoppen indrukken totdat de melding over Wi-Fi configuration mode klinkt.
- op de app "device reset" kiezen: scan start
- niets gevonden
- "connect manually"
- GSM met Wi-Fi van de stofzuiger verbinden: verbonden zonder internet
- terug naar app en het scannen begint automatisch opnieuw
- weer niets gevonden...
De regio is belangrijk, het apparaat moet daarin bekend zijn.
Geprobeerd: China mainland, Singapore, Germany, Netherlands
Alleen bij de laatste twee komt de stofzuiger ook daadwerkelijk in de lijst van te zoeken apparaten voor, dus dat zou dan goed moeten zijn.
Wellicht is het heel simpel, dus als iemand een tip heeft heel graag!
Kijk even bij product review van de 1spkuyper schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:43:
Sinds een paar weken een Xiaomi Vacuum mob 2S.
......
Als het goed is moet je regio China instellen
JustinoFTW schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:53:
[...]
Ik heb het uitgewerkt in mijn Review
Xiaomi Mijia 1S Robot Vacuum - JustinoFTW - Tweakers
Zal het in de loop van deze week ook globaal in dit topic uitwerken.
Functie werkt super, heb zelf dus maar 1 stofzuiger nodig inplaats van meerdere.
Er is ook een Russische app mod beschikbaar.d-vine schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:55:
[...]
Kijk even bij product review van de 1s
Als het goed is moet je regio China instellen
[...]
Daar kun je regio Duitsland instellen
https://www.vevs.me/2017/11/mi-home.html
Dank je voor de reactie, ik heb de review en de tips daar inderdaad gevolgd. Helaas werkt dat niet. Dan is het model wat ik heb niet beschikbaar, het apparaat wordt (ook) bij zoeken niet gevonden.
Duitsland ook al geprobeerd: daar is het model wel beschikbaar, maar ook hiermee is de stofzuiger niet aan de app te koppelen...
Mocht er iemand nog een suggestie hebben, dan houd ik me aanbevolen.
Duitsland ook al geprobeerd: daar is het model wel beschikbaar, maar ook hiermee is de stofzuiger niet aan de app te koppelen...
Mocht er iemand nog een suggestie hebben, dan houd ik me aanbevolen.
Ik ga maar eens melding maken bij de leverancier/winkel, want ik kan nu een groot deel van de functionaliteit niet gebruiken.
Bijzonder dat het zoveel voeten in de aarde moet hebben.
Bijzonder dat het zoveel voeten in de aarde moet hebben.
@pkuyper Even een stomme suggestie, maar wie weet heb je dat nog niet geprobeerd
. Ik had zelf een probleem met connecten, maar kwam er al vrij snel achter dat ik mijn bluetooth op mijn telefoon niet aan had. Voordat hij via WIFI kan verbinden doet hij dat dus via bluetooth. Als je dat nog niet hebt geprobeerd zou je met bluetooth aan, en je telefoon vlakbij het apparaat, het nog eens kunnen proberen.
Hoi!
Ik heb een vraag. Wij hebben net een Roborock E5 gekocht en ik zou daar graag een magneetstrip bij willen. In oude forums zie ik dat mensen het hebben over ongeveer 13,- ofzo, maar online kan ik hem alleen voor rond de 25 of zelfs 35 euro vinden voor 2 meter. Is er een alternatief, of weet iemand of buiten marktplaats deze nog ergens tweedehands worden verkocht? Het robotje geeft geen mogelijkheid tot virtuele muur.
Ik heb een vraag. Wij hebben net een Roborock E5 gekocht en ik zou daar graag een magneetstrip bij willen. In oude forums zie ik dat mensen het hebben over ongeveer 13,- ofzo, maar online kan ik hem alleen voor rond de 25 of zelfs 35 euro vinden voor 2 meter. Is er een alternatief, of weet iemand of buiten marktplaats deze nog ergens tweedehands worden verkocht? Het robotje geeft geen mogelijkheid tot virtuele muur.
Dank je, goede suggestie, maar Bluetooth staat ook aan.
Ik heb mijn internetverbinding altijd via een VPN lopen bedacht ik me later nog, dat kan wellicht ook nog ergens roet in het eten strooien. Maar ook zonder VPN krijg ik het nog niet aan de gang.
Hij werkt verder prima door op een knopje op het apparaat zelf te drukken, maar het is toch de bedoeling dat het via de app kan. Timers instellen e.d is wel gemakkelijk.
Moeizaam verhaal dit. En dan ben ik nog IT-er ook. Ben heel benieuwd wat het straks blijkt te zijn mocht het ooit lukken!
Met een Xiaomi vacuum mop 2 pro (zo goed als hetzelfde model) heb ik overigens hetzelfde probleem. Dus het lijkt wellicht iets met het thuisnetwerk te zijn, maar geen idee wat.
Misschien eens via de buren aanmelden...
Ik heb mijn internetverbinding altijd via een VPN lopen bedacht ik me later nog, dat kan wellicht ook nog ergens roet in het eten strooien. Maar ook zonder VPN krijg ik het nog niet aan de gang.
Hij werkt verder prima door op een knopje op het apparaat zelf te drukken, maar het is toch de bedoeling dat het via de app kan. Timers instellen e.d is wel gemakkelijk.
Moeizaam verhaal dit. En dan ben ik nog IT-er ook. Ben heel benieuwd wat het straks blijkt te zijn mocht het ooit lukken!
Met een Xiaomi vacuum mop 2 pro (zo goed als hetzelfde model) heb ik overigens hetzelfde probleem. Dus het lijkt wellicht iets met het thuisnetwerk te zijn, maar geen idee wat.
Misschien eens via de buren aanmelden...
[ Voor 16% gewijzigd door pkuyper op 26-01-2023 14:21 ]
Weet iemand hoe ik in de huidige app versie (Xiaomi Home 9.4.704 uit de Play-store) de map kan verwijderen?
De stofzuiger in flink in de war, omdat hij denkt dat de docking station in een andere kamer is gezet, wat niet het geval is. Het lijkt mij het makkelijkst om de map te verwijderen en een nieuwe aan te maken, maar ik kan die optie nergens vinden.
De stofzuiger in flink in de war, omdat hij denkt dat de docking station in een andere kamer is gezet, wat niet het geval is. Het lijkt mij het makkelijkst om de map te verwijderen en een nieuwe aan te maken, maar ik kan die optie nergens vinden.
Beetje een oud topic maar ik zie diverse posts dat deze robot geen camera zou hebben. Ik vroeg me af wat jullie hiervan denken? Gaat volgens mij om hetzelfde model.
https://youtu.be/JjYbkMARilY?si=k5nRWykq-yNX0hy7
https://youtu.be/JjYbkMARilY?si=k5nRWykq-yNX0hy7
Hij heeft wel degelijk een top en side camera
Altijd al afgevraagd hoe het beeld van die camera IRL ging zijn 😁
Wel eens grappig om in te kijken
Altijd al afgevraagd hoe het beeld van die camera IRL ging zijn 😁
Wel eens grappig om in te kijken
Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van het model Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019).
Voor de tweede generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2).
Voorde eerste generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016
Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van het model Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019).
Voor de tweede generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2).
Voorde eerste generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016
Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.