Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajersey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04 14:31
deBoulanger schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:13:
Het is gelukt om de server te veranderen naar Nederland of een ander land buiten Chinese mainland.

De nieuwe versie van de aangepaste mi home app kan je dit doen: http://www.kapiba.ru/2017/11/mi-home.html?m=1

Kaart laad nu binnen de 5 sec, wat een verademing _/-\o_. Misschien kon dit al eerder maar ik kom er nu pas achter.
Heel fijn! Nu het opslaan van verschillende plattegronden nog (ipv cashing).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireball86
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:18
Zojuist ook de 1S besteld in Polen via de Xiaomi Lifestyle store. Ben benieuwd hoe snel die binnen is.
Wel heb ik 2 vragen. Hebben jullie de robot op je normale WiFi netwerk aangesloten? Ik lees wel eens verhalen dat ze allerlei informatie van je netwerk kunnen versturen.
Hoe veilig is die Russische app?

Ik zal m'n ervaring hier nog wel delen met de robot. Ben heel benieuwd. De ervaring die ik heb gelezen zijn erg goed!

• deBoulanger
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-07 22:19
Fireball86 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:31:
Zojuist ook de 1S besteld in Polen via de Xiaomi Lifestyle store. Ben benieuwd hoe snel die binnen is.
Wel heb ik 2 vragen. Hebben jullie de robot op je normale WiFi netwerk aangesloten? Ik lees wel eens verhalen dat ze allerlei informatie van je netwerk kunnen versturen.
Hoe veilig is die Russische app?

Ik zal m'n ervaring hier nog wel delen met de robot. Ben heel benieuwd. De ervaring die ik heb gelezen zijn erg goed!
Gewoon 2.4 ghz netwerk. Geen idee wat er allemaal verstuurd wordt. Een kaart van m'n huis kunnen ze niet zo veel mee lijkt me.

Russische app is bij mijn weten alleen aangepast zonder alle Chinese reclames en notificaties, en wat vertalingen naar het Engels/Russisch.
En je kan dus een andere server kiezen zodat alles sneller laad, wat echt wel een must is als je vaak zones apart wil laten zuigen.

• Fireball86
deBoulanger schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:13:
[...]

Gewoon 2.4 ghz netwerk. Geen idee wat er allemaal verstuurd wordt. Een kaart van m'n huis kunnen ze niet zo veel mee lijkt me.

Russische app is bij mijn weten alleen aangepast zonder alle Chinese reclames en notificaties, en wat vertalingen naar het Engels/Russisch.
En je kan dus een andere server kiezen zodat alles sneller laad, wat echt wel een must is als je vaak zones apart wil laten zuigen.
Dankjewel voor je reactie. Inderdaad, vooral de optie om de server te kunnen verplaatsen met die app sprak me aan. Wel vreemd dat xiaomi dat zelf nog niet aanbiedt. Maar goed, zal misschien met de tijd wel komen.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:03
Ik gebruik ook die russische app (http://www.kapiba.ru/2017/11/mi-home.html, dank voor het wijzen hierop!). Ik heb de regio gewoon op Nederlands gezet. Ik kan voor de server overal uit kiezen, behalve EU, want dan zegt ie dat de regio niet overeenkomt? Moet ik de regio van de app aanpassen om EU wel te kunnen kiezen? Hoe doen jullie dit?
Ik merk nl. dat ie alsnog niet altijd even vlot kaarten laadt. In de basis gaat het snel, maar zodra ik de kaart wil bewerken loopt de app vast. Ook duurt het soms erg lang voordat de app de actuele kaart weergeeft als ik een tijd niet verbonden ben geweest (lijkt alsof er niets gebeurt).

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:00
Fireball86 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:31:
Hebben jullie de robot op je normale WiFi netwerk aangesloten? Ik lees wel eens verhalen dat ze allerlei informatie van je netwerk kunnen versturen.
Heb de 1S bij mij thuis op 't gastnetwerk gezet zodat ie niet bij andere apparaten/verkeer op m'n thuisnetwerk kan. Eigenlijk puur uit voorzorg, geen idee of er werkelijk iets overbodigs verstuurd wordt. Nadeel is dat de remote controle functie niet werkt, hiervoor moet je op 't zelfde wifi netwerk zitten en moet apparaat-naar-apparaat connectie mogelijk zijn.

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBoulanger
The__Virus schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:54:
Ik gebruik ook die russische app (http://www.kapiba.ru/2017/11/mi-home.html, dank voor het wijzen hierop!). Ik heb de regio gewoon op Nederlands gezet. Ik kan voor de server overal uit kiezen, behalve EU, want dan zegt ie dat de regio niet overeenkomt? Moet ik de regio van de app aanpassen om EU wel te kunnen kiezen? Hoe doen jullie dit?
Ik merk nl. dat ie alsnog niet altijd even vlot kaarten laadt. In de basis gaat het snel, maar zodra ik de kaart wil bewerken loopt de app vast. Ook duurt het soms erg lang voordat de app de actuele kaart weergeeft als ik een tijd niet verbonden ben geweest (lijkt alsof er niets gebeurt).
Ik heb regio Nederlands en dan moest ik bij server others kiezen dacht ik, alles laad binnen 5 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:03
Inmiddels zelf op Duitsland (wat standaard om een of andere reden wordt aanbevolen) staan met EU-servers. Wel nog af en toe dat het laden wat traag is van de app, soms geeft ie zelfs offline aan, als ik buiten huis ben. Op de wifi eigenlijk nooit een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireball86
Gisteren is "Miep" binnengekomen. Na het opladen en koppelen gisteren al een deel van de huiskamer laten doen. Erg grappig om te zien hoe ze in het begin als een kip zonder kop rondrijdt en naarmate ze meer in kaart heeft gebracht een steeds beter route gaat nemen. Ze rijdt ook zonder problemen op ons ikea kleed. Onze kat is trouwens bang voor de normale stofzuiger, maar Miep vindt ze erg interessant :).

Mijn Fritzbox geeft de mogelijkheid om een gastnetwerk te maken waar apparaat naar apparaat communicatie mogelijk is. Dit werkt perfect, misschien overdreven om hem een apart netwerk te geven, maar ik had al langer het plan om alle IOT te verplaatsen. Daar heb ik nu alvast en start meegemaakt.

Kortom, na een avond is mijn indruk van deze stofzuiger goed. Binnenkort eens even met die russische app de server verplaatsen.

• Johan_Germs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:28
Ook hier de1s inmiddels een paar rondjes laten draaien. Wat me opvalt is dat de Mi Home app erg veel moeite heeft om de kaarten te laden en opslaan bij editen van de ruimtes.

Hebben jullie dit ook? Of gaat ook dat op de Russische app beter?

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik ben in de markt om een Xiaomi Mi aan te kopen. Wat zijn nu exact de verbeteringen van de 1S ten opzichte van de 1? Is het de meerprijs het waard volgens jullie?

Beide apparaten zien er wat mij betreft heel mooi uit. Mooi om te zien dat de 1ste generatie zelfs stukken maakt van de duurste Irobot stofzuigers. >:)

[ Voor 36% gewijzigd door wantsome op 25-09-2019 15:13 ]

• Johan_Germs
wantsome schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:09:
Ik ben in de markt om een Xiaomi Mi aan te kopen. Wat zijn nu exact de verbeteringen van de 1S ten opzichte van de 1? Is het de meerprijs het waard?
Grootste verschil zit in de toegenomen zuigkracht en het aanmaken van zones en virtual no-go zones.
Ik heb onlangs de 1s aangeschaft en vind het de meerprijs van ongeveer € 40,- waard.

De Xiaomi Vacuum is naar mijn idee soweiso de robotstofzuiger met de beste prijs/kwaliteit verhouding.

De 1S heeft naar mijn idee overigens wel 1 nadeel ten opzichte van de 1. Op dit moment is er nog geen internationale versie. Je kunt de 1S alleen activeren met de officiële Mi Home app in de regio China, wat er voor zorgt dat de laadtijden van de opgeslagen kaarten nogal varieert.

Overigens is er wel weer een Russiche app beschikbaar om dit te omzeilen.

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Johan_Germs schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:26:
[...]

Grootste verschil zit in de toegenomen zuigkracht en het aanmaken van zones en virtual no-go zones.
Ik heb onlangs de 1s aangeschaft en vind het de meerprijs van ongeveer € 40,- waard.

De Xiaomi Vacuum is naar mijn idee soweiso de robotstofzuiger met de beste prijs/kwaliteit verhouding.

De 1S heeft naar mijn idee overigens wel 1 nadeel ten opzichte van de 1. Op dit moment is er nog geen internationale versie. Je kunt de 1S alleen activeren met de officiële Mi Home app in de regio China, wat er voor zorgt dat de laadtijden van de opgeslagen kaarten nogal varieert.

Overigens is er wel weer een Russiche app beschikbaar om dit te omzeilen.
Dank voor je reactie. Mijn twijfel is weggenomen. Die regio in de app zal in de toekomst wel iets dichterbij worden lijkt me :)

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:13
Ik overweeg om een Xiaomi 1S aan te schaffen. Op Alie kom ik deze tegen voor 270 euro. Lijkt mij een best acceptabele prijs. Of kan dit goedkoper?

Toch kom ik op Alie ook soms de Xiaomi Vacuum 2 tegen. Op andere sites vind ik op deze term niets. Zijn jullie hiermee bekend?

Zie hier o.a.:
https://www.aliexpress.co...b3-470f-9ec7-51c339023bd4

Ik kom op Youtube dit filmpje tegen: YouTube: 2019 New Xiaomi Mijia STYJ02YM Robot Vacuum-Mop 2-in-1 Vacuum Cleane...
Op de term STYJ02YM verder nog weinig info te vinden.

Lijkt toch een nieuw model te zijn.
https://china-gadgets.com...ia-styj02ym-vacuum-robot/

Vast nog geen ervaringen?

• Gilles de Geus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:33
Dat is de Xiaomi Mijia STYJ02YM, de mopping variant, net iets nieuwer (dan de 1S).

SmartRobotReviews heeft een 'feature review':
https://smartrobotreviews...m-lds-edition-review.html

Kort samengevat:
  • Mopping, met instelbare hoeveelheid water
  • Kleinere accu
  • Grotere dustbin
  • hogere zuigkracht
Ik zit te twijfelen tussen deze 2 jongens (1S, STYJ02YM) en de 360 S5 of S7 welke een beter map management hebben, maar weer geen manual room allocation (waar je IMHO niks aan hebt als je map spontaan verdwijnt als je niet om en om je 3 verdiepingen laat 'doen'. Bovendien heeft de 1S betere schoonmaakresultaten op Duitse review sites die meten wat er opgezogen is. Zeker op tapijt en matten.

• Johan_Germs
G33st schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:25:
Ik overweeg om een Xiaomi 1S aan te schaffen. Op Alie kom ik deze tegen voor 270 euro. Lijkt mij een best acceptabele prijs. Of kan dit goedkoper?
Ik heb 4 weken gelden €280 betaald inclusief een set reserve borstels en filters. Is naar mijn idee een goede prijs. Let wel even op de betrouwbaarheid van de shop!
Meer info over prijzen en levertijden:
Toch kom ik op Alie ook soms de Xiaomi Vacuum 2 tegen. Op andere sites vind ik op deze term niets. Zijn jullie hiermee bekend?
Dat is naar mijn idee de 2e (2017) versie Xiaomi vacuum.

• G33st
Johan_Germs schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:13:

Ik heb 4 weken gelden €280 betaald inclusief een set reserve borstels en filters. Is naar mijn idee een goede prijs. Let wel even op de betrouwbaarheid van de shop!
Meer info over prijzen en levertijden:
Lijkt me een nette prijs dan inderdaad.
Dat is naar mijn idee de 2e (2017) versie Xiaomi vacuum.
Volgens mij is het inderdaad de Xiaomi Mijia STYJ02YM die @Gilles de Geus hierboven beschrijft. Voordeel is wel dat hij een dweil-functie heeft, maar inderdaad een kleinere accu.

Prijs verschil is 30 euro tussen de 1S en de STYJ02YM.
Weinig reviews te vinden, en het blijft een gok.

In het algemente Robotstofzuigers zijn ze ook nog niet dolenthousiast over het dweilen van de diverse zuigers. Het doekje komt een beetje vies terug, maar geen vervanging voor echt dweilen.

• Johan_Germs
[b]G33st schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:17:

Volgens mij is het inderdaad de Xiaomi Mijia STYJ02YM die @Gilles de Geus hierboven beschrijft. Voordeel is wel dat hij een dweil-functie heeft, maar inderdaad een kleinere accu.
Je hebt helemaal gelijk!

Ondanks harde vloeren heb ik ook bewust niet gekozen voor een dweilfunctie. Voelt toch ook niet helemaal fijn om hem dan onbeheerd zijn werk te laten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Johan_Germs schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:33:
[...]

Je hebt helemaal gelijk!

Ondanks harde vloeren heb ik ook bewust niet gekozen voor een dweilfunctie. Voelt toch ook niet helemaal fijn om hem dan onbeheerd zijn werk te laten doen...
Ik heb zojuist toch maar de 1S besteld €260 euro. Overwoog om voor de Xiaomi Mijia STYJ02YM te gaan. Die was gisteren gunstig geprijs voor € 300 euro, maar leek net al weer €325 te zijn.

Voor 40 euro had ik het idee om dweilen wel te willen proberen, voor 65 euro weer niet. Al met al, de 1S is besteld. Als het goed is wordt hij aankomende week al geleverd, al is dat altijd twijfelachtig bij bestellingen uit China.

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-09 20:14
Hallo allemaal,

is deze stofzuiger ook geschikt voor dieren haren, ik dacht van wel maar ik kan dit nergens terug vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireball86
Dennis0162 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 13:01:
Hallo allemaal,

is deze stofzuiger ook geschikt voor dieren haren, ik dacht van wel maar ik kan dit nergens terug vinden.
Bij ons zuigt hij de kattenharen prima op. Geen idee of hij er officieel ook voor gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
Fireball86 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 20:35:
[...]

Bij ons zuigt hij de kattenharen prima op. Geen idee of hij er officieel ook voor gemaakt is.
Top bedankt voor je reactie! Benieuwd hoe het met 2 honden en 1 kat zal gaan haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:00
Ik heb de laatste tijd dat onze truus zich vastrijd in een no-go zone bij een eettafel met stoelen. Heb het gebied al een paar keer vergroot, maar hij blijft dit doen. Is hier misschien iemand met een soortgelijk probleem?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NFBuHfS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:00
Dacht origineel te zijn qua naamgeving :) Verder geen ervaring met No go zones helaas. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bV4bnomRe1sWhyIuJp0961jE/full.png

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:42
zie een firmware update als ik de app open (3.5.4_0948), iemand bekend met wat daar inzit? Google vertelt me niet zoveel maar zou eigenlijk wel willen weten wat de firmware update bevat?

[ Voor 3% gewijzigd door KingKoning op 01-10-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:25
Ik ben aan het stoeien met de no-go zone. Zodra de robot de virtuele lijn aanraakt staat hij stil en wilt niet meer verder. Ipv deze negeren en verder cleanen. Iemand tips om dit te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Iemand een idee hoe ik de 1s factory reset?

Ik heb een nieuwe router, daarmee nieuw wifi netwerk, maar krijg de 1s met geen mogelijkheid op m'n nieuwe wifi.

de xiaomi home app detecteert niet Dat ik met de SSID van de robot bent geconnect.

Alles maar terug naar de basis denk ik, Maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
KingKoning schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:18:
Iemand een idee hoe ik de 1s factory reset?

Ik heb een nieuwe router, daarmee nieuw wifi netwerk, maar krijg de 1s met geen mogelijkheid op m'n nieuwe wifi.

de xiaomi home app detecteert niet Dat ik met de SSID van de robot bent geconnect.

Alles maar terug naar de basis denk ik, Maar hoe?
Press "Power" and "Home" button simultaneously and hold for 3 seconds on your Mi Robot Vacuum to reset the Wi-Fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Ja zover was ik, maar dat werkt niet, ik kom niet voorbij het menu om het "roborock wifi netwerk" aan je telefoon te koppelen (in de stap hierna).

Ik ben dus echt op zoek naar factory reset

Edit: uiteindelijk gelukt. Factory reset werkte eerste niet, maar na nog een reset, en nogmaals opnieuw installeren en van de App pakte hij eindelijk de wifi.

Nu opnieuw aan het mappen

[ Voor 15% gewijzigd door KingKoning op 05-10-2019 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embraise
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-06 11:49
Ik heb mijn stofzuiger in goede orde binnengekregen maar helaas wilt hij niet opladen bij zijn docking station.
Hij weet zijn docking station te vinden en gaat achterstevoren al schuddend inparkeren maar zonder dat hij begint met opladen. Nadat hij dit een aantal keren probeert rijd hij weer weg en zegt hij dat het hem niet lukt om op te laden. Ook als ik de strips handmatig tegen de docking station aanzet/duw laadt hij nog steeds niet op.

Ook wou ik gelijk de firmware updaten maar dat kan pas als hij voldoende is opgeladen ;(
Het reset knopje heb ik al is geprobeerd en verder ben ik eventjes radeloos aangezien de accu nu zo goed als leeg is... Wie kan mij helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door Embraise op 08-10-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
Embraise schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:56:
Ik heb mijn stofzuiger in goede orde binnengekregen maar helaas wilt hij niet opladen bij zijn docking station.
Hij weet zijn docking station te vinden en gaat achterstevoren al schuddend inparkeren maar zonder dat hij begint met opladen. Nadat hij dit een aantal keren probeert rijd hij weer weg en zegt hij dat het hem niet lukt om op te laden. Ook als ik de strips handmatig tegen de docking station aanzet/duw laadt hij nog steeds niet op.

Ook wou ik gelijk de firmware updaten maar dat kan pas als hij voldoende is opgeladen ;(
Het reset knopje heb ik al is geprobeerd en verder ben ik eventjes radeloos aangezien de accu nu zo goed als leeg is... Wie kan mij helpen?
Zou kunnen dat er wat mis is met het docking Station. Heb je andere stekker om te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-09 21:24

Ik heb een soortgelijke ervaring gehad toen ik het ding net uit de doos haalde. Deze robot doet vrijwel niets als hij/zij niet goed is aangemeld in de app en op je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
larrylaffer schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:15:
[...]

Ik heb een soortgelijke ervaring gehad toen ik het ding net uit de doos haalde. Deze robot doet vrijwel niets als hij/zij niet goed is aangemeld in de app en op je netwerk.
Hij werkt ook gewoon als er geen verbinding is met Internet / de app gewoon op aan knop duwen en begint. Alleen lastig zones selecteren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:23

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb eergisteren de STYJ02YM ontvangen. Is wel een zeer mooie robot. De mopping functie doet ook enorm veel gezien we enkel harde vloeren hebben.

Enige wat ik momenteel mis is de multiple floors functie, maar ik hoop dat het nog in een future update komt.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Sinds kort is er ook een Roborock S4 uit. Hij lijkt op de S6 maar zonder dweil functie.
Hij kan wel meerdere ruimtes aan en heeft een virtuele no go zone. De opvang bak is ook iets groter dan de 1.
Hij heeft geen camera zoals de 1S. Wat ik zelf wel prettig vind aangezien alle data ook naar China wordt verstuurd. Hij is tot nu toe alleen in Amerika leverbaar via Amazone.

Zelf zit ik nog steeds te wachten op een internationale versie van de 1S, of een S4 als hij hier leverbaar wordt.

Bron: https://china-gadgets.com/roborock-s4-vacuum-robot/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Laatst online: 27-08 14:19
Heb nu ook een paar dagen een 1S in huis. Hij doet geweldig mooi zijn (stofzuig)werk, maar die home app......... 8)7
De eerste paar keren dat hij rond reed, kreeg ik netjes een map te zíen en ook als ik de app later een keer opende,dan kwam die map weer netjes tevoorschijn. Tuurlijk duurde het wel een halve minuut ofzo, maar dat wist ik van de reviews hier al. Echter, ik krijg nu ook na een uur nog geen map te zíen. Hij blijft op tablet en telefoon in de stand 'loading map' hangen......uren lang. Spullen al gereboot, router ook al, maar geen oplossing nog.
Ik kan echt prima geduld hebben met die Chinees servers en de wachttijd, maar dit is toch niet oké?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:34
Sinds kort hebben wij ook de 1S, heel gaaf om rond te zien rijden, heb hem helaas al meerdere keren moeten pauzeren omdat hij een stuk touw van de kattenkrab paal had opgegeten in het borsteltje..

Het initiële koppelen ging hier ook niet vanzelf: regio Duitsland heeft de 1s niet als keuze dus daarmee wilde hij niet koppelen. Jammer want ik dacht dat er inmiddels een server in Duitsland zou staan?

Ook moest ik mijn pi-hole DNS filter even uitzetten anders wilde hij de connectie procedure niet afmaken en liep hij tegen een time-out. Heb nog niet gekeken welke url's hij dan pakt.

Verder heb ik hem verbonden op het unifi gastnetwerk, nadeel is dat de joystick functie dan niet werkt (ook als ze zelf op het gastnetwerk connect) omdat apparaten op het gastnetwerk elkaar niet kunnen zien.

dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Inmiddels ook de 1S binnen via de Xiaomi Lifestyle Store. Verzonden uit Polen en hij was er in 3 dagen!

Inmiddels heeft ze de tweede firmware update binnen, spreekt ze Engels en hebben we haar een klein stukje laten rijden.

We komen van een LG Hombot v3 en we vinden dat deze stiller (zelfs met de 1S op quiet) en minder agressief was.

Hij moet z'n eerste rondje door het huis nog maken, maar daar moeten we duidelijk bij zijn. Ben benieuwd hoe het gaat als de map klaar is.

De Xiaomi Home app valt me alles mee, veel gelikter dan ik had verwacht!

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024

Hoe is het installeren/opladen afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-08 15:42
hoeby schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 22:15:
Een tijd terug de 1S aangeschaft.
Zeer tevreden met de koop. Heb hem gekoppeld met domoticz, welke de stofzuiger aanstuurt met scripts.
Zo kan de stofzuiger zijn werk doen als er niemand thuis is.
In de app zitten ook diverse instel mogelijkheden. Doch heb ik voor domoticz gekozen, omdat er meer geautomatiseerd is en ik zo uit 1 omgeving kan werken.

Maar er is 1 ding wat ik jammer vind. En dat is de chinese dame in het apparaat.
Heeft iemand tips of je dat kan wijzigen?
In de mi home app zie ik geen optie om een ander voice pack te kiezen. Als ik google kom ik veelal op de roborock uit, dat daarvoor gadgets zijn. Getracht die op de 1S te doen, maar helaas.
Mag ik vragen hoe je deze aan domoticz hebt gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneakysunny
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik denk erover om een 1S aan te schaffen. Ik zie dat er nog wat problemen zijn met het inladen van de kaarten door de chinese servers. Hoe hinderlijk is dit? Is het inladen van de kaarten bijvoorbeeld nodig om de stofzuiger zijn werk te laten doen? Of is het alleen nodig voor bepaalde functionaliteiten zoals spot-cleaning en no-go zones instellen?

Als ik bijvoorbeeld 1x de no-go zones instel, ik neem aan dat de S1 dat dan gewoon onthoudt voor de volgende keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
sneakysunny schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:57:
Ik denk erover om een 1S aan te schaffen. Ik zie dat er nog wat problemen zijn met het inladen van de kaarten door de chinese servers. Hoe hinderlijk is dit? Is het inladen van de kaarten bijvoorbeeld nodig om de stofzuiger zijn werk te laten doen? Of is het alleen nodig voor bepaalde functionaliteiten zoals spot-cleaning en no-go zones instellen?

Als ik bijvoorbeeld 1x de no-go zones instel, ik neem aan dat de S1 dat dan gewoon onthoudt voor de volgende keer?
Ja, dat onthoudt ie.
Als je bijvoorbeeld een timer maakt om de robot in de nacht laten rijden heb je geen last van traag ladende maps, maar als je via de app een spotcleaning wil doen is het wel hinderlijk omdat je hiervoor eerst die map moet openen.
Overigens is het laden van maps ook bij de eerste versie altijd problematisch geweest. Duurt soms wel 30 seconden voor de map opent. Ook krijg ik altijd de melding dat het wifi netwerk slecht is, zelfs als de robot en lader naast de router staan. (En ik heb een razendsnel netwerk)

Is het al duidelijk of de 1s dit inmiddels kan (ik weet niet of er al firmware updates zijn geweest)?

Clean different rooms/zones at different times (using scheduling), like:

Saturday: all rooms on 1 floor
Sunday: kitchen
Monday: hallway plus kitchen
Tuesday: all rooms on 1 floor?

De Roborock S4 kan dit wel, maar is significant duurder.

[ Voor 20% gewijzigd door Medione1210 op 28-10-2019 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan_Germs
Medione1210 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 16:08:

Is het al duidelijk of de 1s dit inmiddels kan (ik weet niet of er al firmware updates zijn geweest)?

Clean different rooms/zones at different times (using scheduling), like:

Saturday: all rooms on 1 floor
Sunday: kitchen
Monday: hallway plus kitchen
Tuesday: all rooms on 1 floor?

De Roborock S4 kan dit wel, maar is significant duurder.
Ja zeker kan dat. Je kan aangeven:
* Start tijd
* Repeat (Every Day / Weekdays / Weekends / Custom)
* Cleaning mode (Quiet / Balances / Turbo / Max)
* Choose the room (Toggle: indien aan kun je individuele rooms selceteren; indien uit 'All clean')

Nadeel van 'Choose the room':
If the map changes, the timer fails.

Met dat laatste punt persoonlijk geen probleem aangezien bij mij de map niet wijzigt. Ik gebruik de 1S op 1 verdieping.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medione1210
Johan_Germs schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:35:
[...]

Ja zeker kan dat. Je kan aangeven:
* Start tijd
* Repeat (Every Day / Weekdays / Weekends / Custom)
* Cleaning mode (Quiet / Balances / Turbo / Max)
* Choose the room (Toggle: indien aan kun je individuele rooms selceteren; indien uit 'All clean')

Nadeel van 'Choose the room':
If the map changes, the timer fails.

Met dat laatste punt persoonlijk geen probleem aangezien bij mij de map niet wijzigt. Ik gebruik de 1S op 1 verdieping.
Dank je wel voor je reactie! Ik heb vandaag ook contact gehad met de maker van deze review JustinoFTW in 'productreview: Xiaomi Vacuum 1S review door JustinoFTW' en hij heeft mij hetzelfde verteld en voor de duidelijkheid ook zijn review zojuist aangepast met screenshots van de timerfunctie.(die overigens pas na een firmware update op deze manier werkt)

Voor mij is het minpunt ook geen probleem want, ik wil de 1s ook alleen op de begane grond gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
Gisteren ook mijn 1S binnen gekregen, wat een geweldig apparaat dat had ik echt al veel eerder moeten doen!

Toch nog een beetje ruzie met de Map/ Multi-Floor optie. Gisteren beneden laten stofzuigen map netjes ingedeeld etc. Vanavond via de "restore or reset the map" optie eerst reset map gedaan, laten stofzuigen ruimtes ingedeeld nog een keer laten rijden etc. Nou dat werkte goed, vervolgens beneden weg gezet weer naar reset... gegaan, blijkt de map van beneden weg te zijn. wel staan er nog 3 mappen van boven in.

Doe ik iets verkeerd of hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Overigens, ik heb weinig tot geen problemen met laden van kaarten dit gaat vrij vlot!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 11:40
Dennis0162 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:11:
Gisteren ook mijn 1S binnen gekregen, wat een geweldig apparaat dat had ik echt al veel eerder moeten doen!

Toch nog een beetje ruzie met de Map/ Multi-Floor optie. Gisteren beneden laten stofzuigen map netjes ingedeeld etc. Vanavond via de "restore or reset the map" optie eerst reset map gedaan, laten stofzuigen ruimtes ingedeeld nog een keer laten rijden etc. Nou dat werkte goed, vervolgens beneden weg gezet weer naar reset... gegaan, blijkt de map van beneden weg te zijn. wel staan er nog 3 mappen van boven in.

Doe ik iets verkeerd of hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Overigens, ik heb weinig tot geen problemen met laden van kaarten dit gaat vrij vlot!
Dit probleem had ik inderdaad ook.
Het zou bijvoorbeeld mooi zijn om een map als Favoriet in te kunnen stellen, om deze te behouden, want na 3 verschillende mappen overschrijft hij de oudste.

Heb de robot overigens nu alleen beneden rijden, dus al een tijd niet meer naar dit probleempje gekeken.

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis0162
JustinoFTW schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:08:
[...]

Dit probleem had ik inderdaad ook.
Het zou bijvoorbeeld mooi zijn om een map als Favoriet in te kunnen stellen, om deze te behouden, want na 3 verschillende mappen overschrijft hij de oudste.

Heb de robot overigens nu alleen beneden rijden, dus al een tijd niet meer naar dit probleempje gekeken.
Dank voor je reactie! Ik ga volgende week heb boven laten rijden eens kijken of ik het nu beter voor elkaar krijg. Post hier nog wel hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Wat zijn de ervaringen met die Xiaomi Lifestyle Store? Nog geen negatieve ervaringen gehad?
Ik ben niet zo'n fan van duurdere spullen kopen via AliExpress ivm garantie en zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
Fire69 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 19:37:
Wat zijn de ervaringen met die Xiaomi Lifestyle Store? Nog geen negatieve ervaringen gehad?
Ik ben niet zo'n fan van duurdere spullen kopen via AliExpress ivm garantie en zo...
Prima store. Ontzettend snel geleverd in mijn geval. Kijk voor meer ervaringen even in dit topic: Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuigers) prijzen en levertijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Fire69 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 19:37:
Het verzenden vanuit een Europese warehouse gaat op zich prima en vrij snel (1tot 2 weken en soms nog sneller).
De disputeregeling van Ali is prima en je kan betalen met je creditcard of achteraf met Klarna dus hier koop je weinig risico.
Garantie kan je wel vergeten. Hoewel sommige shops schermen met 3 jaar garantie op je robot,doen ze in praktijk niets of als je heel veel geluk hebt sturen ze een onderdeel naar je op terwijl ze je laten betalen voor het verzenden.
Als ze je defecte robot al zouden terugnemen voor reparatie dan laten zij je de retourneren betalen.

Ik heb zelf diverse robots besteld bij de Perfection Technology store en nooit problemen gehad met de verzending. De prijs is zoveel lager dan in een Europese winkel, maar je moet voor jezelf moet bekijken of dat prijsverschil je het verlies aan goede aftersales en 2 jaar garantie waard is.
(Ik heb ze gekocht toen ze bij Amazon nog heel duur waren, nu zou ik ze misschien wel bij Amazon kopen)

Bij Amazon.de kan je bijvoorbeeld regelmatig een Roborock voor 369-389 euro kopen en een zo goed als nieuwe uit het warehouse voor onder de 340 euro. Het prijsverschil is daarmee max 80 euro(?) met een Ali store.
Sommige modellen, zoals de 1s verkoopt Amazon helaas nog niet.

Aan jou de keus!

[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 02-11-2019 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Medione1210 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:25:
[...]

Het verzenden vanuit een Europese warehouse gaat op zich prima en vrij snel (1tot 2 weken en soms nog sneller).
De disputeregeling van Ali is prima en je kan betalen met je creditcard of achteraf met Klarna dus hier koop je weinig risico.
De snelheid of zekerheid van ontvangst (in goede staat) maak ik me niet zo'n zorgen over. Ik kan wel wat wachten, en zoals je zegt, Ali heeft hun zaken wel goed op orde.
Garantie kan je wel vergeten. Hoewel sommige shops schermen met 3 jaar garantie op je robot,doen ze in praktijk niets of als je heel veel geluk hebt sturen ze een onderdeel naar je op terwijl ze je laten betalen voor het verzenden.
Als ze je defecte robot al zouden terugnemen voor reparatie dan laten zij je de retourneren betalen.
Dit is dus waar ik me zorgen over maak. Mijn robot uit de Aldi (die maar 99€ was) is 3x terug gemoeten, dat kan ik bij Ali wel vergeten.
Bij Amazon.de kan je bijvoorbeeld regelmatig een Roborock voor 369-389 euro kopen en een zo goed als nieuwe uit het warehouse voor onder de 340 euro. Het prijsverschil is daarmee max 80 euro(?) met een Ali store.
Sommige modellen, zoals de 1s verkoopt Amazon helaas nog niet.

Aan jou de keus!
Voor 80€ zou ik het risico niet nemen, dan bestel ik bij Amazon.
Maar laat het nou net de 1S zijn waar ik naar op zoek ben... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Fire69 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:11:
[...]

De snelheid of zekerheid van ontvangst (in goede staat) maak ik me niet zo'n zorgen over. Ik kan wel wat wachten, en zoals je zegt, Ali heeft hun zaken wel goed op orde.

[...]

Dit is dus waar ik me zorgen over maak. Mijn robot uit de Aldi (die maar 99€ was) is 3x terug gemoeten, dat kan ik bij Ali wel vergeten.

[...]

Voor 80€ zou ik het risico niet nemen, dan bestel ik bij Amazon.
Maar laat het nou net de 1S zijn waar ik naar op zoek ben... :|
De S4 heeft dezelfde softwarewls de s1, is een stuk duurder, maar wel via Amazon te koop.
De S5 is bij Amazon te koop maar mist vooralsnog scheduled zones, al wordt die firmware update wel snel verwacht.

Het is dat ik perse die scheduled zones wil, anders had ik de S50 gekocht bij Amazon. Die is al een paar keer 320-340e geweest in hun warehouse (staat zgan) of 369e nieuw.
(De prijzen bij Amazon wijzigen, zoals je misschien weet, dagelijks)

[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 02-11-2019 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Medione1210 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:18:
[...]

De S4 heeft dezelfde softwarewls de s1, is een stuk duurder, maar wel via Amazon te koop.
De S5 is bij Amazon te koop maar mist vooralsnog scheduled zones, al wordt die firmware update wel snel verwacht.

Het is dat ik perse die scheduled zones wil, anders had ik de S50 gekocht bij Amazon. Die is al een paar keer 320-340e geweest in hun warehouse (staat zgan) of 369e nieuw.
(De prijzen bij Amazon wijzigen, zoals je misschien weet, dagelijks)
Ik ben pas sinds gisteren op zoek naar een nieuwe robot. Ik was eerst van plan om de S4 te nemen, ik hoef geen mopping-functie, dus wil er ook niet extra voor betalen.
Toen de 1S ontdekt, veel goedkoper en die extra sensor bovenop, dus leek me een logische keuze.
Jammer genoeg enkel via Ali te vinden blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Fire69 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:46:
[...]

Ik ben pas sinds gisteren op zoek naar een nieuwe robot. Ik was eerst van plan om de S4 te nemen, ik hoef geen mopping-functie, dus wil er ook niet extra voor betalen.
Toen de 1S ontdekt, veel goedkoper en die extra sensor bovenop, dus leek me een logische keuze.
Jammer genoeg enkel via Ali te vinden blijkbaar...
Klopt. Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat de S1 de beste deal is, maar als je bij een winkel als Amazon wil kopen kom je al snel op de S50/s4/s5/S6 of de Viomi v2.
Als je scheduled zones kan missen dan zou ik ze S50 bij Amazon aanraden, aangezien je het niet erg vindt om wat meer te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Medione1210 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:30:
[...]

Klopt. Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat de S1 de beste deal is, maar als je bij een winkel als Amazon wil kopen kom je al snel op de S50/s4/s5/S6 of de Viomi v2.
Als je scheduled zones kan missen dan zou ik ze S50 bij Amazon aanraden, aangezien je het niet erg vindt om wat meer te betalen.
Ik ga er nog eens over slapen, ik wil wel wat meer betalen, maar 100+ is wel veel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
We zijn heel tevreden met de 1S, maar we vonden dat hij soms toch wel een beetje hard botst en langs dingen beweegt.

Gaat dan vooral om rare voorwerpen, zoals een tafel met aparte poot. De meeste dingen botst hij 1 keer tegen en leert ervan.

Mijn oplossing was een no-go zone, maar dan wordt het dus niet schoon en niet echt een top oplossing.

Mijn vriendin vertrouwde het ook niet en voor ik het wist had ze een rand vilt eromheen (van die plakken vilt die je op maat kunt knippen voor b.v. onder meubels).

Nu heeft de robot dus rondom (niet op sensoren en luchtuitlaat natuurlijk) een witte viltrand en hoor je het bijna niet meer als hij al eens botst ;)

Ik was bang dat hij het minder goed zou doen, maar het heeft geen enkel negatief effect. Misschien ook nog handig voor andere bezitters? ;)

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Snikker schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:01:
We zijn heel tevreden met de 1S, maar we vonden dat hij soms toch wel een beetje hard botst en langs dingen beweegt.

Gaat dan vooral om rare voorwerpen, zoals een tafel met aparte poot. De meeste dingen botst hij 1 keer tegen en leert ervan.

Mijn oplossing was een no-go zone, maar dan wordt het dus niet schoon en niet echt een top oplossing.

Mijn vriendin vertrouwde het ook niet en voor ik het wist had ze een rand vilt eromheen (van die plakken vilt die je op maat kunt knippen voor b.v. onder meubels).

Nu heeft de robot dus rondom (niet op sensoren en luchtuitlaat natuurlijk) een witte viltrand en hoor je het bijna niet meer als hij al eens botst ;)

Ik was bang dat hij het minder goed zou doen, maar het heeft geen enkel negatief effect. Misschien ook nog handig voor andere bezitters? ;)
Prima tip, al vind ik een tochtstrip trouwens nog beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nico Nova schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:38:
Heeft iemand nog een Aliexpress winkel, want hij lijkt overal enkel beschikbaar in Porselein?
Ik vermoed dat dat China is en dat ik bijgevolg douane problemen zou kunnen krijgen in België?
Sorry dat ik even een oude post omhoog haal.
Ik ben ook aan het kijken voor de 1S dus kwam regelmatig het vreemde 'Porselein' tegen.
En nu plots zag ik het licht! Porselein servies wordt in het Engels 'China' genoemd :P

Nog mensen van plan om op 11/11 te bestellen bij Ali? Ze doen dan promo voor Singles Day in China.
Maar ik hou het al enkele dagen in het oog en elke dag komt er 1€ bij de prijs bij... Tegen 11/11 zitten ze dan gewoon aan de originele prijs :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 11-09 13:15
Ik heb de 1s ook inmiddels binnen en ik moet zeggen het valt mij goed mee hoe stil die eigenlijk is tov mijn oude neato. Wel gaat deze echt amper over drempels heen terwijl die al met al 1cm hoog zijn. Loopt hier echt op te stuntelen. De app werkt best prima alleen het laden van de mappen zoals hier al vaker benoemd. Verder tevreden over de performance maar dat van de drempels valt mij wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
keepitfrosty schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:38:
Ik heb de 1s ook inmiddels binnen en ik moet zeggen het valt mij goed mee hoe stil die eigenlijk is tov mijn oude neato. Wel gaat deze echt amper over drempels heen terwijl die al met al 1cm hoog zijn. Loopt hier echt op te stuntelen. De app werkt best prima alleen het laden van de mappen zoals hier al vaker benoemd. Verder tevreden over de performance maar dat van de drempels valt mij wat tegen.
Vreemd, rijdt hier met gemak over drempel van 1,8cm.

Klinkt misschien gek, maar zet je dock eens ergens anders neer. Zo, pakt de stofzuiger net een andere route waarbij de drempel misschien net via een andere lijn wordt 'aangereden'.

Dit werkte bij mij met een kleed waarbij de stofzuiger iedere keer vastliep omdat ie een hoekje van het kleed 'bubbel' reed. Het dock verplaatst en daarna nergens meer last van gehad.

De 1s is inderdaad een stuk stiller dan versie 1 uit 2017. Ook is de firmware een stuk verder, met no go zones en timer waarmee je aparte zones kan laten schoonmaken. Erg handig.
Voor de rest lijkt de 1s bijna gelijk aan zijn voorganger.

[ Voor 34% gewijzigd door Medione1210 op 08-11-2019 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Medione1210 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:21:
[...]

Vreemd, rijdt hier met gemak over drempel van 1,8cm.
Bijzonder dan want hier hoor je de wielen echt een naar geluid maken terwijl die over de drempel probeert te komen. En 1,8cm? Ik dacht dat de 1S een maximale clearance van 1,3 moest hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
keepitfrosty schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:23:
[...]

Bijzonder dan want hier hoor je de wielen echt een naar geluid maken terwijl die over de drempel probeert te komen. En 1,8cm? Ik dacht dat de 1S een maximale clearance van 1,3 moest hebben.
Volgens deze https://smartrobotreviews...ifferences-explained.html 1,5.

De Roborocks zouden volgens de specificaties 2cm aankunnen, maar ik lees in de roborock groep op Facebook reacties waarin ze zeggen dat ie 3cm haalt. Of dat echt zo is weet ik niet. Zoals ik hierboven ook al schreef denk ik dat het te maken kan hebben met hoe de robot op de drempel afrijdt.

Mijn drempel is trouwens afgerond van boven, misschien maakt dat ook nog uit.

[ Voor 28% gewijzigd door Medione1210 op 08-11-2019 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net ook maar eentje besteld via Ali voor 255€ (Singles Day vandaag). Aankoop gedaan via CashbackXL, net een mail gekregen dat cashback van 12,21€ bevestigd is!
Hopelijk snel in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Fire69 schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:54:
Net ook maar eentje besteld via Ali voor 255€ (Singles Day vandaag). Aankoop gedaan via CashbackXL, net een mail gekregen dat cashback van 12,21€ bevestigd is!
Hopelijk snel in huis :)
Gefeliciteerd. Hier draait ie alweer even en hetgeen waarom ik 'm gekozen heb (scheduled zone cleaning) werkt precies zoals verwacht.
Is ook veel stiller dan versie 1. Voor de rest zie ik niet echt verschillen!

Wat heeft je doen kiezen voor deze en niet voor één van de andere opties?

Waar heb je 'm gekocht? Ik bij Perfection Technology voor 259(na 3 euro coupon) en dan nog bijna 12 euro cashback.Dinsdagavond besteld,vrijdagmorgen in huis.

De cashback is overigens na een week al goedgekeurd, dus ook dat deel verliep prima.

[ Voor 16% gewijzigd door Medione1210 op 11-11-2019 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Medione1210 schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:02:
[...]

Wat heeft je doen kiezen voor deze en niet voor één van de andere opties?
Prijs en release datum :P
1. Ik wou er zeker niet meer dan 300€ aan geven. Mijn vorige van de Aldi had 99€ gekost en deed zijn werk (op de domme manier) ook goed tot onze kat hem als kattenbak heeft gebruikt :X
2. Ik wou niet het eerste model omdat die al te lang op de markt was en het prijsverschil te klein is met de nieuwe.

Gekocht bij Xiaomi Lifestyle Store.

Eerste keer dat ik die CashbackXL gebruik, hoe krijg ik dat geld dan uitbetaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Fire69 schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:12:
[...]

Prijs en release datum :P
1. Ik wou er zeker niet meer dan 300€ aan geven. Mijn vorige van de Aldi had 99€ gekost en deed zijn werk (op de domme manier) ook goed tot onze kat hem als kattenbak heeft gebruikt :X
2. Ik wou niet het eerste model omdat die al te lang op de markt was en het prijsverschil te klein is met de nieuwe.

Gekocht bij Xiaomi Lifestyle Store.

Eerste keer dat ik die CashbackXL gebruik, hoe krijg ik dat geld dan uitbetaald?
Je krijgt vanzelf bericht wanneer de cashback is goedgekeurd en dan kan je het in je account uit laten betalen.

Ik heb een paar jaar geleden ook zo'n Medion gehad en dat werkte opzich ook niet eens slecht, maar het is een wereld van verschil met wat je nu geleverd gaat krijgen.

De 1s doet nu precies wat ik graag wilde (ene nacht hele begane grond en volgende nacht alleen geselecteerde zones(rondom kattenbakken, de keuken, rondom bankstel en rondom vogelkooi)). Enige nadeeltje is dat de minimaal te selecteren no go zone eigenlijk nog net iets te groot is naar mijn smaak, maar misschien werken ze daar nog aan.

Ik merk overigens nog niets positiefs aan de 'vision sensor' die nu extra gemonteerd is.
Waar de 'oude' robot onder mijn hele bank doorging slaat de nieuwe in het midden een stuk over. Ik denk omdat daar de stoffen bekleding een centimetertje doorhangt. Ik gok dat die 'vision sensor' dat oppikt.
Ik moet nog even kijken of ik die sensor kan uitschakelen of afplakken.

Overigens doen de oude en de nieuwe er exact even lang over om de hele beneden verdieping schoon te maken, maar de nieuwe doet dat heel veel stiller.

Ik weet nog dat ik destijds de oude robot met heel veel moeite opgenomen kreeg in mijn netwerk. Ik ging er nu doos eens flink voor zitten, maar de robot was binnen een minuut geïnstalleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 11-11-2019 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Medione1210 schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:33:
[...]

Je krijgt vanzelf bericht wanneer de cashback is goedgekeurd en dan kan je het in je account uit laten betalen.
Ah, simpel, thanks :)
Ik heb een paar jaar geleden ook zo'n Medion gehad en dat werkte opzich ook niet eens slecht, maar het is een wereld van verschil met wat je nu geleverd gaat krijgen.
En is de 1s dan ook veel stiller?
De 1s doet nu precies wat ik graag wilde (ene nacht hele begane grond en volgende nacht alleen geselecteerde zones(rondom kattenbakken, de keuken, rondom bankstel en rondom vogelkooi)). Enige nadeeltje is dat de minimaal te selecteren no go zone eigenlijk nog net iets te groot is naar mijn smaak, maar misschien werken ze daar nog aan.
Ik zag dat hij ook physical virtual walls zou ondersteunen, klopt dat? En zo ja, hoe? Magneetstrips?
Ik merk overigens nog niets positiefs aan de 'vision sensor' die nu extra gemonteerd is.
Waar de 'oude' robot onder mijn hele bank doorging slaat de nieuwe in het midden een stuk over. Ik denk omdat daar de stoffen bekleding een centimetertje doorhangt. Ik gok dat die 'vision sensor' dat oppikt.
Ik moet nog even kijken of ik die sensor kan uitschakelen of afplakken.
Ik zag het nut van die sensor ook niet direct in, we zien wel wat hij er hier mee doet, hij kan sowieso niet onder de bank :)
Overigens doen de oude en de nieuwe er exact even lang over om de hele beneden verdieping schoon te maken, maar de nieuwe doet dat heel veel stiller.
Handig dat hij stil is, dan mag hij hier ook 's nachts rondjes rijden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvJd
Ik heb vanmorgen mijn Xiaomi Mijia 1S besteld voor totaal 223,01 Euro incl cashback
Die bon was van te voren beschikbaar op Ali, maar momenteel niet.

Mocht er iemand hier interesse hebben: Ik heb hem via Hurray Store besteld voor 251,40 Euro (verzending via Polen zodat je geen douanekosten hebt).
Bij afrekenen dan code BUY1111 invullen waardoor prijs uitkomt voor 245,20.

Van te voren via Shopbuddies naar Ali gaan levert nog extra 6,30% korting op (15,44 euro).

Dan zou totaal 229,76 Euro worden.. dat lijkt me nog steeds een erg leuke prijs .

Link naar de Hurray shop: https://s.click.aliexpress.com/e/sX6AiU5X5

[ Voor 3% gewijzigd door EvJd op 11-11-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Fire69 schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:42:
[...]

Ah, simpel, thanks :)

[...]

En is de 1s dan ook veel stiller?

[...]

Ik zag dat hij ook physical virtual walls zou ondersteunen, klopt dat? En zo ja, hoe? Magneetstrips?

[...]

Ik zag het nut van die sensor ook niet direct in, we zien wel wat hij er hier mee doet, hij kan sowieso niet onder de bank :)

[...]

Handig dat hij stil is, dan mag hij hier ook 's nachts rondjes rijden :)
Je kan gewoon in de app no go barrières in stellen (strepen trekken).Geen magneetstrips meer nodig.

Hij is zeker niet stil, maar wel flink stiller dan de oude versie! Wij slapen er eigenlijk bijna altijd doorheen.
Hoeveel geluid de Medion maakte kan ik me eigenlijk niet herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
De Roborock S4 is vandaag in de aanbieding voor E 353,59 op amazon.de

https://www.amazon.de/dp/...mid=A2TE6V6RP974IQ&sr=8-3

Ik heb er zojuist een besteld. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
jhead22 schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:17:
De Roborock S4 is vandaag in de aanbieding voor E 353,59 op amazon.de

https://www.amazon.de/dp/...mid=A2TE6V6RP974IQ&sr=8-3

Ik heb er zojuist een besteld. :)
Paar dagen terug nog een stuk goedkoper, maar hier toen niet geplaatst omdat het geen Roborock topic is.
https://nl.pepper.com/aan...-31817-at-amazonde-120516

[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 11-11-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakieman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-05 19:40
EvJd schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:49:
Ik heb vanmorgen mijn Xiaomi Mijia 1S besteld voor totaal 223,01 Euro incl cashback

Mocht er iemand hier interesse hebben: Ik heb hem via Hurray Store besteld voor 251,40 Euro (verzending via Polen zodat je geen douanekosten hebt).

Van te voren via Shopbuddies naar Ali gaan levert nog extra 6,30% korting op (15,44 euro).

Dan zou totaal 229,76 Euro worden.. dat lijkt me nog steeds een erg leuke prijs .

Code BUY1111 werkt helaas niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
EvJd schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:49:

Die 6,30% cashback is toch altijd alleen op de prijs zonder btw?

Cashback wordt berekend over het aankoopbedrag exclusief BTW en andere bijkomende kosten, zoals verzendkosten, reserverings- en administratiekosten

[ Voor 8% gewijzigd door keepitfrosty op 12-11-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
keepitfrosty schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:45:
[...]

Die 6,30% cashback is toch altijd alleen op de prijs zonder btw?

Cashback wordt berekend over het aankoopbedrag exclusief BTW en andere bijkomende kosten, zoals verzendkosten, reserverings- en administratiekosten
BTW doen ze op Ali niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Ah kijk dat scheelt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dajersey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04 14:31
Heeft iemand de 1S al gekoppeld aan de Google Home app?
"Hey Google: start cleaning" (oid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvJd
sjakieman schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:15:
[...]

Code BUY1111 werkt helaas niet meer.
Je kunt dan nog FINAL11 gebruiken voor 10 dollar korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 16:15
Leuke prijs op deze manier. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• EvJd
Wauw! Zoals eerder aangegeven op 11.11 besteld via AliExpress en vandaag 14.11 al binnen!
Heeft zijn eerste proefrondje al gedaan. Het weekend maar eens kijken hoe ik hem aan mijn google home gekoppeld kan krijgen. Ik zit op een china server, dus wordt denk ik domoticz via kappelt gbridge.
Iemand ander slim idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
EvJd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:27:
Wauw! Zoals eerder aangegeven op 11.11 besteld via AliExpress en vandaag 14.11 al binnen!
Heeft zijn eerste proefrondje al gedaan. Het weekend maar eens kijken hoe ik hem aan mijn google home gekoppeld kan krijgen. Ik zit op een china server, dus wordt denk ik domoticz via kappelt gbridge.
Iemand ander slim idee?
Gefeliciteerd, veel plezier ermee. ;)

Koppelen aan Google Home is mij nog niet gelukt (via add devices). De 2017 versie heb ik wel gekoppeld maar de 1s kan Google nog niet vinden.
Maar om eerlijk te zijn heb ik het 1x getest en daarna nooit meer gebruikt! Ik heb timers voor 's nachts ingesteld en dat werkt prima! En als ik tussendoor eens snel iets moet opzuigen dan is oppakken, neerzetten en zonecleaning knop indrukken nog het snelst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
Iemand ander slim idee?
Idem hier, 11.11 besteld, 14.11 geleverd :)

Ik heb hem aan Homey gekoppeld en die zit dan weer aan Google gekoppeld, dat ging allemaal heel vlot.
Gewoon 'Hey Google, start met stofzuigen' werkt hier goed, ik vind alleen niet het commando om hem te stoppen. 'Stop met stofzuigen' begrijpt ze niet :P

Enkele opmerkingen over het toestel:
- Luidruchtiger dan ik had verwacht. Iedereen hier vond hem stil, dat valt tegen vind ik. Mijn Medion was stiller.
- Wifi-signaal lijkt niet heel sterk te zijn. Mijn AP die ongeveer 7m verder hangt met 1 muur tussen kan hij maar net op connecteren. De app geeft 0% wifi-sterkte :P Dat gaf wel wat frustraties eerst bij de configuratie via de Mi-app (uiteindelijk de Russische versie geïnstalleerd)
- Meegeleverde EU-plug is van Chinese kwaliteit, die knetterde als een gek. Dit weekend maar even een andere kabel zoeken met EU-stekker eraan.

+ Mooi toestel
+ Mapping werkt super, heel leuk om de plattegrond van je huis te zien zo :D

Iemand al ergens custom voicepacks gevonden? Niet gewoon NL, maar celebrities of game-samples of zo? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 15-11-2019 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjakieman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-05 19:40
Iemand ander slim idee?
Dat klinkt goed! Ik heb 'm een dag later bij dezelfde shop besteld (en ook vanuit Polen), hoop dat ik 'm ook snel binnen heb. Als de cashback goedgekeurd wordt dan heb ik uiteindelijk maar 215,85 betaald. Mooie prijs lijkt me zo.

Ben heel benieuwd, heb nog niet eerder een robotstofzuiger gehad. Nog iets waar ik op moet letten voor het eerste gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Fire69 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:54:
[...]

Idem hier, 11.11 besteld, 14.11 geleverd :)

Ik heb hem aan Homey gekoppeld en die zit dan weer aan Google gekoppeld, dat ging allemaal heel vlot.
Gewoon 'Hey Google, start met stofzuigen' werkt hier goed, ik vind alleen niet het commando om hem te stoppen. 'Stop met stofzuigen' begrijpt ze niet :P

Enkele opmerkingen over het toestel:
- Luidruchtiger dan ik had verwacht. Iedereen hier vond hem stil, dat valt tegen vind ik. Mijn Medion was stiller.
- Wifi-signaal lijkt niet heel sterk te zijn. Mijn AP die ongeveer 7m verder hangt met 1 muur tussen kan hij maar net op connecteren. De app geeft 0% wifi-sterkte :P Dat gaf wel wat frustraties eerst bij de configuratie via de Mi-app (uiteindelijk de Russische versie geïnstalleerd)
- Meegeleverde EU-plug is van Chinese kwaliteit, die knetterde als een gek. Dit weekend maar even een andere kabel zoeken met EU-stekker eraan.

+ Mooi toestel
+ Mapping werkt super, heel leuk om de plattegrond van je huis te zien zo :D

Iemand al ergens custom voicepacks gevonden? Niet gewoon NL, maar celebrities of game-samples of zo? :)
De mijne staat ook zeker 7 of 8 meter van de router en geeft 47% aan.
sjakieman schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:33:
[...]

Nog iets waar ik op moet letten voor het eerste gebruik?
Ja ,blijf er de eerste keer bij zodat je weet waar de robot allemaal op kan vastlopen (snoeren, kabeltjes, schoenveters, drempels, kleden, te lage meubelen, eten/drinken van huisdieren, etc.

Uiteindelijk is het het mooist als je de robot onbeheerd kan laten rijden ('s nachts of als je weg bent). Ik heb er destijds wel 2 of 3 rondjes over gedaan voor mijn hele verdieping robotproef was.
Toen was het nog wat ingewikkelder (magneetband o.a.), maar nu kan je met barrières en nogo zones in de app werken.

[ Voor 33% gewijzigd door Medione1210 op 15-11-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slenger
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-08 23:37
Ik heb hem ook 11-11 besteld, kreeg hem vandaag in huis.

Ik krijg hem echter met geen mogelijkheid gekoppeld aan de app.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Ziggo 5GHZ Wi-fi uitgeschakeld zodat alles 2.4 GHZ is. (modem daarna gereboot)
- App op zowel Iphone als Android telefoon geïnstalleerd.

Iphone:
- Geeft aan dat hij verbonden is maar geef wel melding "bring device closer to router". (Heb hem er op 1m van de router gezet en telefoon er bijna bovenop.)
- Geeft mij instellingen om ruimte toe te wijzen, naam wijzigen, apparaat delen(heb dit al naar mijn eigen account gedaan, helpt ook niet).
- Kan hem voltooien zie echter apparaat niet terugkomen in de app.

Android:
- Bij scannen van apparaat kan hij het apparaat niet vinden.
- Als ik verbinding met zijn Wi-Fi maak geeft hij nog aan dat scannen mislukt.
Zelfs gast Wi-Fi aangezet en hem daarop aansluiten hielp niet.

Iemand enig idee?

Update
Ik zie dat hij wel een IP-adres krijg via het netwerk. En het blauwe lampje brand constant.

[ Voor 5% gewijzigd door Slenger op 15-11-2019 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Slenger schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:10:
Ik heb hem ook 11-11 besteld, kreeg hem vandaag in huis.

Ik krijg hem echter met geen mogelijkheid gekoppeld aan de app.

[...]

Android:
- Bij scannen van apparaat kan hij het apparaat niet vinden.
- Als ik verbinding met zijn Wi-Fi maak geeft hij nog aan dat scannen mislukt.
Zelfs gast Wi-Fi aangezet en hem daarop aansluiten hielp niet.

Iemand enig idee?

Update
Ik zie dat hij wel een IP-adres krijg via het netwerk. En het blauwe lampje brand constant.
Dit had ik ook. Verbinden met zijn wifi heeft geen nut denk ik, je hebt zelf internet nodig op je telefoon om verder te kunnen.
Ik heb 5Ghz uitgezet, de Russische app geïnstalleerd en heel dicht bij mijn AP gegaan (~2m). Toen verscheen hij plots wel op de radar en kon ik verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slenger
Fire69 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:24:
[...]

Dit had ik ook. Verbinden met zijn wifi heeft geen nut denk ik, je hebt zelf internet nodig op je telefoon om verder te kunnen.
Ik heb 5Ghz uitgezet, de Russische app geïnstalleerd en heel dicht bij mijn AP gegaan (~2m). Toen verscheen hij plots wel op de radar en kon ik verder.
Bedoel je daarmee de taal op Russisch? Want ik kan de App store niet een Russische app vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
Slenger schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:31:
[...]

Bedoel je daarmee de taal op Russisch? Want ik kan de App store niet een Russische app vinden?
Nee, de gemodde versie. :)
Geen idee of die geholpen heeft, maar ik had ze daarna toch nodig voor de hardware-token dus die maar gebruikt.
http://www.kapiba.ru/2017/11/mi-home.html#more

De Chinezen kijken toch al mee, kan je evengoed de Russen ook wat te kijken geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slenger
Fire69 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:39:
[...]

Nee, de gemodde versie. :)
Geen idee of die geholpen heeft, maar ik had ze daarna toch nodig voor de hardware-token dus die maar gebruikt.
http://www.kapiba.ru/2017/11/mi-home.html#more

De Chinezen kijken toch al mee, kan je evengoed de Russen ook wat te kijken geven :P
Bedankt, dankzij die app kon ik hem inderdaad wel koppelen! Helaas zie ik hem nog niet op mijn Iphone. Maar dat is helaas maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Slenger schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 01:02:
[...]

Bedankt, dankzij die app kon ik hem inderdaad wel koppelen! Helaas zie ik hem nog niet op mijn Iphone. Maar dat is helaas maar zo.
Ik had, zoals ik al eerder schreef, deze keer gelukkig geen enkel probleem om te koppelen, terwijl ik bij versie 1(2017l heel veel moeite had.
Ik heb wel de wifi van het apparaat gereset (Startknop lang ingedrukt houden) voordat ik begon met koppelen.

Ik heb overigens gewoon Android (en robot op China mainland).

[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 16-11-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneakysunny
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik had hetzelfde probleem. Bleek dat de adapter die erbij was geleverd niet van goede kwaliteit was. Ik heb deze gewisseld met eentje waarvan ik wist dat hij het goed deed en nu doet hij het prima :)
deBoulanger schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 00:33:
[...]

Zou kunnen dat er wat mis is met het docking Station. Heb je andere stekker om te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:40
Wat is het verschil tussen de roborock s4 en de xiaomi s1. Ik twijfel tussen deze twee en de xiaomi met dweil functie ~40 euro duurder dan s1

Met dweil is dus de STYJ02YM.
Daarnaast heb je ook nog de xiaomi 1C 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door michaeltb op 19-11-2019 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
michaeltb schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:10:
Wat is het verschil tussen de roborock s4 en de xiaomi s1. Ik twijfel tussen deze twee en de xiaomi met dweil functie ~40 euro duurder dan s1

De dweilfunctie is niks anders dan een natte doek die over de vloer veegt.
Ik heb het zelf niet gedaan en de Xiaomi 1S besteld 6 maanden geleden. Mis de dweilfunctie totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
JustinoFTW schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:43:
[...]

De dweilfunctie is niks anders dan een natte doek die over de vloer veegt.
Ik heb het zelf niet gedaan en de Xiaomi 1S besteld 6 maanden geleden. Mis de dweilfunctie totaal niet.
En die dweilfunctie geeft waarschijnlijk problemen als je ergens een tapijt hebt liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
Fire69 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:27:
[...]

En die dweilfunctie geeft waarschijnlijk problemen als je ergens een tapijt hebt liggen?
Ik heb geen ervaring met de dweilfunctie aangezien ik deze niet heb.
Maar ik kan mij inderdaad voorstellen dat dat niet een goede combinatie is.

Dweilfunctie in combinatie met huisdieren is ook geen lekkere combinatie, heb een aantal foto's voorbij zien komen. Bruine strepen over de vloer, om het zo maar te zeggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online

Ik had dezelfde twijfel en heb uiteindelijk de S4 gekocht aangezien die internationaal is en een grotere stof opvang bak heeft. Daarnaast wil ik geen robot met camera in huis aangezien je niet weet waar deze data naar toe gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door jhead22 op 19-11-2019 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
JustinoFTW schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:30:
[...]

Bruine strepen over de vloer, om het zo maar te zeggen :X
Als ik het internet mag geloven, is dat zonder dweilfunctie ook mogelijk :P
jhead22 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:33:
[...]

Ik had dezelfde twijfel en heb uiteindelijk de S4 gekocht aangezien die internationaal is en een grotere stof opvang bak heeft. Daarnaast wil ik geen robot met camera in huis aangezien je niet weet waar deze data naar toe gaat.
Die is wel een heel stuk duurder. Ik vind hem enkel bij Amazon eigenlijk en daar is hij 415€.
Waar heb je hem vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustinoFTW
jhead22 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:33:
[...]

Welke stofzuiger heeft volgens jou een camera als ik vragen mag?
Mocht je de 1S bedoelen, de zogenaamde camera is in dit geval een "TOF (Time-of-Flight Sensor)" welke doormiddel van een sensor de afstand/muren scant met licht/infrarood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Fire69 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:38:
[...]

Als ik het internet mag geloven, is dat zonder dweilfunctie ook mogelijk :P

[...]

Die is wel een heel stuk duurder. Ik vind hem enkel bij Amazon eigenlijk en daar is hij 415€.
Waar heb je hem vandaan?
De S4 is al 318 euro geweest (zie Pepper} op Amazon.de en daarna nog eens 355 euro. Als die 318 euro iets eerder was gekomen dan had ik de gekocht ipv de 1s, vanwege 2 jaar garantie en de goede after sales van Amazon.

Wellicht volgende week tijdens Cyberwoche weer in de aanbieding.
JustinoFTW schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:01:
[...]

Welke stofzuiger heeft volgens jou een camera als ik vragen mag?
Mocht je de 1S bedoelen, de zogenaamde camera is in dit geval een "TOF (Time-of-Flight Sensor)" welke doormiddel van een sensor de afstand/muren scant met licht/infrarood
Veel mensen denken inderdaad onterecht dat de een camera heeft. 'vision' is misschien niet zo goed gekozen woord.
Die 'vision sensor' geeft bij mij trouwens tijdens het schoonmaken steeds 1 keer een (alleen mondelinge) Error 25(sensor schoonmaken). Ik heb het exacte punt nog niet kunnen terugvinden ,want het is een geen error waardoor de stofzuiger stopt.
Het is in ieder geval geen vuile sensor! Ik gok zelf dat de robot op 1 keer onder de overgordijnen komt en dan die foutmelding geeft.

De S4 en de 1s zijn redelijk vergelijkbaar. De S4 kan over hogere drempels. Is ook, vooralsnog, alleen bij Amazon te koop. Volgens mij delen ze dezelfde firmware met 'multi floor 'en 'scheduled zones cleaning'. Dit heeft de S6 ook, maar de S5 (nog) niet.

De STYJ02YM heeft een kleinere accu en de 1C heeft weer geen Lidar. Die laatste zou ik dus sowieso niet nemen.

[ Voor 61% gewijzigd door Medione1210 op 19-11-2019 20:32 ]

• Fire69
Als ik de wifi wil resetten om op een andere SSID te verbinden, wordt dan eigenlijk het ganse toestel gereset?
Maw ben ik mijn map kwijt? En eventueel ook de timers voor vervanging van filter/borstel/etc...?

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik twijfel over de aanschaf van een 1S. Het lijkt me érg handig (zeker met een kleintje die nog wel eens wat rotzooi maakt), maar er zijn twee punten waarbij ik op zoek ben naar ervaringen van anderen:
  • Onze keuken heeft zwarte en witte plavuizen in een afwisselend patroon. Kan de 1S met zo'n ondergrond overweg of loop ik het risico dat hij de zwarte plavuizen als afgrond ziet?
  • Tussen de hal, woonkamer/keuken, bijkeuken en berging zitten allemaal deuren die, zeker 's winters, gesloten zijn. Kan ik de stofzuiger gewoon in een ruimte plaatsen dat hij herkent waar hij is, of moet hij altijd vanaf het basisstation vertrekken om dit te weten? Of kun je hem ergens heen laten rijden en dat ie dan wacht voor de deur om erdoor gelaten te worden ofzo?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van het model Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019).
Voor de tweede generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2).
Voorde eerste generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.