Zorg schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 07:32:
Hoe gaat de stofzuiger om met drempels? Wij (mijn vrouw) stofzuigen en swifferen bijna dagelijks ivm de hond en kinderen. Tussen de woonkamer, keuken, hal hebben we drempels van net iets meer dan een cm. Gaat het hier overheen?
Andere vraag is het geluidsniveau, kan je het in de nacht laten doen? Beneden is ongeveer 125m2 en zou het toch wel fijn vinden dat het elke morgen gedaan zou zijn voordat we beneden komen
Drempels hangen af van de vorm, ik heb een drempel (1 a 1,5 cm) tussen woon en eetkamer en daar gaat hij zonder problemen overheen. Voor de haard ligt een hardstenen plaat van 2,5 cm hoog met afgehoekte kanten en dat snapt hij dan weer niet.
Dit is ook gelijk een antwoord op de geluidsvraag, bij ons staat hij op standje 'balanced' en dan hoor je hem met boven amper, maar zodra hij bijv gaat proberen de hardstenen plaat te bestijgen is er wel wat hoorbaar geluid. Wij laten hem nog wel in de vroege ochtend rijden, ik slaap er over algemeen prima doorheen.
Overigens is de tijd die hij nodig heeft ook heel erg afhankelijk van obstakels, ik gooi nu vaak even 2 bijzettafeltjes omhoog op de bank en dat scheelt 4 minuten stofzuigtijd, maar nog belangrijker, daaronder liggen normaliter veel kruimels en hij past anders niet tussen de poten door