Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:21
Sandyman538 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:42:
[...]

Niet echt, maar je kunt hem wel met remote control even onder de tafel zetten en dan klikken op spot cleaning, dan pakt hij even een paar vierkante meter om schoon te maken.
Of je zet hem onder de tafel, dan maakt hij eerst de 10 m2 daaromheen schoon. Daarna gaat hij verder in je woonkamer, maar zodra je terug bent zet je hem gewoon voor de thuisbasis, en druk je op huisje.

Moet je hem wel twee keer oppakken en op een knopje drukken, weet niet of dat te veel moeite is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:27

Sandyman538

SandstorM [148839]

Dijkhuis schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:51:
[...]

Of je zet hem onder de tafel, dan maakt hij eerst de 10 m2 daaromheen schoon. Daarna gaat hij verder in je woonkamer, maar zodra je terug bent zet je hem gewoon voor de thuisbasis, en druk je op huisje.

Moet je hem wel twee keer oppakken en op een knopje drukken, weet niet of dat te veel moeite is? :P
Ja dat kan ook, maar ik denk juist dat het concept spot cleaning het antwoord op de vraag was :)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59

uibeltje

Idiotheque

En spot cleaning kun je ook zonder de app starten door het huisje even ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 18:01
Sandyman538 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:42:
Niet echt, maar je kunt hem wel met remote control even onder de tafel zetten en dan klikken op spot cleaning, dan pakt hij even een paar vierkante meter om schoon te maken.
Top antwoord inderdaad! Dit is precies wat ik bedoelde en werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Waarom is deze robot zo populair? ..
Hoe verhoudt deze zich tot de neato botvac robot stofzuigers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
C6DL schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:40:
Waarom is deze robot zo populair? ..
Hoe verhoudt deze zich tot de neato botvac robot stofzuigers?
Beter (superslim en gets the job done) + stukken goedkoper _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
derhenno schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:43:
[...]

Beter (superslim en gets the job done) + stukken goedkoper _/-\o_
Is hij echt zoveel beter dan een botvac?
Botvac is ook heel slim t.o.v de rest..

Heb je bronnen / vergelijkingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
C6DL schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:00:
[...]

Youtube is your friend (en dit topic doorlezen helpt ook). Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
C6DL schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:00:
[...]

Ik had een oude Neato (XV) en heb nu deze besteld. Belangrijkste reden is dat ik denk dat het prijsverschil tussen deze robot en de neato botvac connected (2,5 x zo duur) gewoon niet in verhouding staat tot verschil in kwaliteit. Mijn vorige Neato is 3 keer vervangen onder garantie en staat nu onder een laag stof op zolder omdat zelfs de 3e robot na een jaar een 2e accu nodig had en ook die heeft het weer na een jaar begeven.

De goedkopere botvacs zijn uiteraard niet 2 x zo duur, maar ik denk dat de kwaliteit van neato tov Xiaomi op z'n minst vergelijkbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik had een Neato D85, en de Xiaomi draait rondjes om de Neato, letterlijk op elk vlak beter en ook nog eens een stuk voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Sander schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:14:
[...]

Ik had een oude Neato (XV) en heb nu deze besteld. Belangrijkste reden is dat ik denk dat het prijsverschil tussen deze robot en de neato botvac connected (2,5 x zo duur) gewoon niet in verhouding staat tot verschil in kwaliteit. Mijn vorige Neato is 3 keer vervangen onder garantie en staat nu onder een laag stof op zolder omdat zelfs de 3e robot na een jaar een 2e accu nodig had en ook die heeft het weer na een jaar begeven.

De goedkopere botvacs zijn uiteraard niet 2 x zo duur, maar ik denk dat de kwaliteit van neato tov Xiaomi op z'n minst vergelijkbaar is.
Hier heb ik wat aan!
Interessant! Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 10:19
Inmiddels heeft mijn Dusty zijn eerste rondje gemaakt! 45m2 in ongeveer een uurtje . Ik gok dat het elke dag sneller kan gaan of moet hij de kaart weer opnieuw gaan scannen?

Overigen zeer tevreden! Ik kan hem ook in Home assistent bedienen!

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 22:29
Mijn Xiaomi slaat steeds 2 stukken van mijn appartement over. En dat doet ie consequent.
Hij rijdt richting het stuk wat ie overlaat, stopt vervolgens en slaat af. Alsof ie een muur heeft gedetecteerd.
Wat zou ik hier aan kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Possible schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:08:
Inmiddels heeft mijn Dusty zijn eerste rondje gemaakt! 45m2 in ongeveer een uurtje . Ik gok dat het elke dag sneller kan gaan of moet hij de kaart weer opnieuw gaan scannen?

Overigen zeer tevreden! Ik kan hem ook in Home assistent bedienen!
Zij scant alles elke keer opnieuw, dus dit zal wel ongeveer de tijd zijn die zij nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Kitser schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:19:
Mijn Xiaomi slaat steeds 2 stukken van mijn appartement over. En dat doet ie consequent.
Hij rijdt richting het stuk wat ie overlaat, stopt vervolgens en slaat af. Alsof ie een muur heeft gedetecteerd.
Raar, zou niet moeten, kun/wil je een foto maken van de situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Alles kan toch de volgende keer anders zijn?
Stoelen, speeltjes, deuren die open of dicht staan. Hier althans wel. Of 'stoffie' is soms boven aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Dat was overigens ook nog een vraag van mij... Je kan de robot ook gewoon optillen en dan boven op slaapkamers laten stofzuigen toch? Niet dat hij naar beneden dondert als hij klaar is en terug wilt gaan naar zijn dock.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
TripleQ schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 06:47:
Alles kan toch de volgende keer anders zijn?
Stoelen, speeltjes, deuren die open of dicht staan. Hier althans wel. Of 'stoffie' is soms boven aan het werk.
Juist omdat ie consequent dezelfde stukken overslaat vermoed ik dat het niet telkens een andere situatie betreft.
Possible schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 07:38:
Dat was overigens ook nog een vraag van mij... Je kan de robot ook gewoon optillen en dan boven op slaapkamers laten stofzuigen toch? Niet dat hij naar beneden dondert als hij klaar is en terug wilt gaan naar zijn dock.
Je kan de robot gewoon optillen en boven laten stofzuigen. Wees niet bang, geen gedonder (naar beneden) na afloop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Is er overgang naar een ander materiaal of veel (elektrische) kabels net onder de grond (soort van magnetische veld misschien)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:49
Is het niet gewoon het einde van zijn 10 vierkante meter die die per keer doet?
Ik dacht eerst ook dat ie niet bij de plint bij de keuken kwam, waar hij eigenlijk begon. Toen die klaar was met de rest van de woonkamer kwam die helemaal terug om dat smalle strookje bij de plint nog te doen.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
derhenno schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 07:42:
Je kan de robot gewoon optillen en boven laten stofzuigen. Wees niet bang, geen gedonder (naar beneden) na afloop ;)
Dit vroeg ik me ook al af. Ik zette hem op de slaapkamer, maar hij deed helemaal niks. Pas toen ik de dock daar ook neerzette wilde hij de bovenverdieping zuigen..
Alleen vind ik dat weer extra werk, die dock ergens neerzetten. Zou dus niet hoeven moeten begrijp ik uit jouw antwoord?
Waar zou dat dan aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Goofyduck384 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:06:
[...]

Dit vroeg ik me ook al af. Ik zette hem op de slaapkamer, maar hij deed helemaal niks. Pas toen ik de dock daar ook neerzette wilde hij de bovenverdieping zuigen..
Alleen vind ik dat weer extra werk, die dock ergens neerzetten. Zou dus niet hoeven moeten begrijp ik uit jouw antwoord?
Ik til haar op, zet haar in de slaapkamer, druk op de aan knop (op de robot) en ze begint te stofzuigen tot ze klaar is. Dit alles zonder dock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

derhenno schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 07:42:
[...]

Misschien een FAQ oid opnemen in de openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
Goofyduck384 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:06:
[...]

Ik til 'm ook gewoon naar boven, doet de hele bovenverdieping (75 m2 plusminus) in ong. 1,5 uur en wil daarna terug naar 't dock (returning to dock). Vaak gaat ie dan eerst een beetje rondrijden waarna die gewoon ergens op het beginpunt gaat stilstaan bij gebrek aan een dock, want die staat beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Worsteneter schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:54:
[...]

Ik til 'm ook gewoon naar boven, doet de hele bovenverdieping (75 m2 plusminus) in ong. 1,5 uur en wil daarna terug naar 't dock (returning to dock). Vaak gaat ie dan eerst een beetje rondrijden waarna die gewoon ergens op het beginpunt gaat stilstaan bij gebrek aan een dock, want die staat beneden.
Hmm, hij snapt niet gewoon dat hij zonder dock gestart is en rijdt dan sowieso terug naar beginpunt? Dat deed de Neato, als hij niet vanaf dock (dus met netspanning) gestart was dan ging hij gewoon terug naar z'n startpunt, alsof dat z'n dock was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:21
Sander schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:10:
[...]

Hmm, hij snapt niet gewoon dat hij zonder dock gestart is en rijdt dan sowieso terug naar beginpunt? Dat deed de Neato, als hij niet vanaf dock (dus met netspanning) gestart was dan ging hij gewoon terug naar z'n startpunt, alsof dat z'n dock was.
Klopt, exact zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Sander schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:10:
[...]

Ja hij rijdt wel terug naar z'n beginpunt maar probeert dan nog wel z'n dock te vinden met z'n laser door beetje rond te draaien rond 't beginpunt. Als ie 'm niet vindt dan gaat ie daar gewoon stilstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
Voor de mensen die HAA gebruiken. Hierbij een simpel scriptje om je robot door de weeks / weekends automatisch te triggeren:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
##################################################################################################

- alias: 'Dusty Cleaning door de week'
    trigger:
      platform: time
      at: '06:15:00'
    condition:
      condition: time
      weekday:
        - mon
        - tue
        - wed
        - thu
        - fri
    action:
      service: switch.turn_on
      data:
        entity_id: switch.dusty
##################################################################################################

Weekends:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17

- alias: 'Dusty Cleaning in het weekend'
    trigger:
      platform: time
      at: '06:15:00'
    condition:
      condition: time
      weekday:
        - sat
        - sun
    action:
      service: switch.turn_on
      data:
        entity_id: switch.dusty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
derhenno schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 06:17:
[...]

Raar, zou niet moeten, kun/wil je een foto maken van de situatie?
Hier kan je het zien.
YouTube: Xiaomi Mi Vacuum Cleaner slaat stuk over

Het eerste stuk is de hal. Daarna gaat ie door na de keuken. En daar komt ie ongeveer net zover als in de hal. En dat doet ie elke keer.
Ook na een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Kitser schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Hier kan je het zien.

Het eerste stuk is de hal. Daarna gaat ie door na de keuken. En daar komt ie ongeveer net zover als in de hal. En dat doet ie elke keer.
Ook na een reset.
Maar later wordt dit stuk niet alsnog gedaan? Dus als het hele programma is afgewerkt (robot gaat terug naar dock) wordt niet alsnog dat laatste stuk gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Sandyman538 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:48:
[...]

Maar later wordt dit stuk niet alsnog gedaan? Dus als het hele programma is afgewerkt (robot gaat terug naar dock) wordt niet alsnog dat laatste stuk gedaan?
Lijkt inderdaad alsof die gewoon een blokje maakt. De robot maakt blokjes van 10-15m2 en maakt die eerst schoon voordat ie naar 't volgende blokje gaat. Hij deelt de kamer in compartimenten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Worsteneter schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:54:
[...]

Lijkt inderdaad alsof die gewoon een blokje maakt. De robot maakt blokjes van 10-15m2 en maakt die eerst schoon voordat ie naar 't volgende blokje gaat. Hij deelt de kamer in compartimenten in.
Ik ga meestal de hond uitlaten. Maar dit viel me op.
Als ik nu de cleaning history bekijk zou het inderdaad wel kunnen dat ie het alsnog doet.
https://photos.app.goo.gl/HzWzrHmffsklaZII2
Het zijn die stukken aan de linkerkant.

Ik zal het eens gaan testen.
Thanx

[ Voor 3% gewijzigd door Kitser op 01-08-2017 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Kitser schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:45:
[...]
Hier kan je het zien.

Ook na een reset.
Sandyman538 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:48:
[...]

De Xiaomi deelt de oppervlakte op in verschillende (vierkante) stukken (15-20m2). Wat ik in de video zie is dus normaal, rest idd de vraag van Sandyman: Wordt dit stuk later niet alsnog gedaan voordat ie teruggaat naar het dock omdat het programma is afgewerkt?

Andere mogelijkheid is dat (indien de Xiaomi terugkeert naar het dock zonder het laatste stuk te hebben gedaan) de batterij weer eerst dient te worden opgeladen alvorens hij verder gaat met het laatste stuk!!!
Kitser schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:03:
[...]

Als ik nu de cleaning history bekijk zou het inderdaad wel kunnen dat ie het alsnog doet.

Thanx
De linkerkant wordt gewoon gedaan zo te zien ;)

[ Voor 16% gewijzigd door derhenno op 01-08-2017 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
Kitser schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:03:
[...]

Thanx
Ja, waarschijnlijk is dat dus z'n eigen verdeling. Ik dacht de eerste keer ook 'huh waarom neem je die hoek niet mee', maar dat komt dus door z'n eigen verdeling. Hij deelt de gescande kamer op in blokjes en werkt per blokje af. Waarschijnlijk zat hij bij jouw filmpje op het randje van een blokje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:11
Leg er anders is iets neer, als het weg is, is de stofzuiger er geweest. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Dacuuu schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:31:
Leg er anders is iets neer, als het weg is, is de stofzuiger er geweest. :+
Hahaha. Dat ik daar niet aan gedacht heb 8)7
Ga ik doen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Ik heb nog wel eens dat ik de Mi met de remote controls ergens neerzet. Echter werkt dit niet altijd. Dan geeft hij een melding dat ik moet controleren of telefoon en Mi wel op hetzelfde netwerk zitten.
Bekend probleem? Hoe komt dit en hoe kan ik dit voorkomen? Uiteraard zitten beiden apparaten gewoon op hetzelfde netwerk en heb ik verder geen last van problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Goofyduck384 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:26:
Ik heb nog wel eens dat ik de Mi met de remote controls ergens neerzet. Echter werkt dit niet altijd. Dan geeft hij een melding dat ik moet controleren of telefoon en Mi wel op hetzelfde netwerk zitten.
Bekend probleem? Hoe komt dit en hoe kan ik dit voorkomen? Uiteraard zitten beiden apparaten gewoon op hetzelfde netwerk en heb ik verder geen last van problemen.
Ik heb hetzelfde. Alles werkt, behalve remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Possible schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:42:
Voor de mensen die HAA gebruiken. Hierbij een simpel scriptje om je robot door de weeks / weekends automatisch te triggeren:
Thanks, van het weekend idd eens even kijken of ik eea aan de praat kan krijgen in HASS :-) Voor mij zou he met name ook gaan om trigger als het huis leeg is en hij nog niet gegaan is in afgelopen X periode. Zal de rules ook wel even hier delen als ik klaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
zeef schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:36:
[...]

Ik heb hetzelfde. Alles werkt, behalve remote.
Me too, als ik even wacht dan werkt het gewoon weer. Ik heb de schuld al min of meer neergelegd dat ie dan op een andere wifi punt zit (elke etage bij mij heeft z'n eigen wifi puntje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik probeer de python mirobo package te installeren en daarbij de robot te discoveren, helaas vind hij de robot niet. Ik draai python op een mac mini en heb die zowel via bekabelde verbinding aan mijn netwerk hangen, als via Wifi aan de robot.

Ik doe Delete Device in de Mi Home app, en dan vervolgens hang ik Mac Mini aan het netwerk van de robot. Bljf hierbij een error houden op het ip adres van de robot, ook als ik die al als variabele gezet heb (dan is het een python error). wat is de exacte procedure om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Sander schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:05:
Ik probeer de python mirobo package te installeren en daarbij de robot te discoveren, helaas vind hij de robot niet. Ik draai python op een mac mini en heb die zowel via bekabelde verbinding aan mijn netwerk hangen, als via Wifi aan de robot.

Ik doe Delete Device in de Mi Home app, en dan vervolgens hang ik Mac Mini aan het netwerk van de robot. Bljf hierbij een error houden op het ip adres van de robot, ook als ik die al als variabele gezet heb (dan is het een python error). wat is de exacte procedure om dit te doen?
Die microbo package is toch helemaal niet (meer) nodig? HAA heeft momenteel de ondersteuning al ingebouwd sinds de laatste versie.

Je dient deze tutorial te volgen:

https://home-assistant.io/components/switch.xiaomi_vacuum/

Bij stap acht wordt dit commando aangegeven:

code:
1
java.exe -jar ../android-backup-extractor/abe.jar unpack backup.ab backup.tar ""

Ik had Java niet geïnstalleerd op mijn laptop, dus dat eerst gedaan en java.exe even naar de directory gekopierd van android-backup-extractor. Toen werkte het wel.

[ Voor 30% gewijzigd door Possible op 05-08-2017 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Possible schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:11:
[...]

Die microbo package is toch helemaal niet (meer) nodig? HAA heeft momenteel de ondersteuning al ingebouwd sinds de laatste versie.

Je dient deze tutorial te volgen:

https://home-assistant.io/components/switch.xiaomi_vacuum/

Bij stap acht wordt dit commando aangegeven:

code:
1
java.exe -jar ../android-backup-extractor/abe.jar unpack backup.ab backup.tar ""

Ik had Java niet geïnstalleerd op mijn laptop, dus dat eerst gedaan en java.exe even naar de directory gekopierd van android-backup-extractor. Toen werkte het wel.
Ik wilde met name mirobo gebruiken om te voorkomen dat ik aan de slag moet met backups van m'n iphone etc. Idee was dus token halen via mirobo en dat dan in hass plakken ;-). Ik heb evt wel een android device in huis liggen, dus anders die maar even gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
De stofzuiger is binnen, ik had de Mihome app al maanden geinstalleerd staan vanwege mijn Yeelight. (lamp van xiaomi) In de Mi app de stofzuiger toegevoegd, maar toen was de hele app alles in het Chinees.

Vervolgens de locatie van mainland china naar de US Singapore gezet, ik moest vervolgens opnieuw inloggen, en de app is nu Engels, en ziet er tevens iets anders uit.

Firmware waar ik nu op zit: 3.3.9_003077, is dit de huidige laatste versie?
En welke locatie raden jullie aan? De app raad mij de US (us mainland) server aan..

[ Voor 9% gewijzigd door Dacuuu op 07-08-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 09-09 16:15
mijn firmware staat nog steeds op 3.3.6_003061 Ik heb vanaf het begin US mainland als server gekozen. Het lijkt erop dat andere servers wel de laaste FW updates binnen halen. misschien een idee dus om toch niet voor US mainland te gaan en China (of Singapore) aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
SolarOrbiter schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:30:
mijn firmware staat nog steeds op 3.3.6_003061 Ik heb vanaf het begin US mainland als server gekozen. Het lijkt erop dat andere servers wel de laaste FW updates binnen halen. misschien een idee dus om toch niet voor US mainland te gaan en China (of Singapore) aan te houden.
Hier hetzelfde gedaan en ook nog geen enkele update gezien, maar de robotstofzuiger werkt naar behoren dus maak ik me er geen zorgen over . :)

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 07:14

Flo

Sinds een week ook de Xiaomi Vacuum in gebruik. Na het lezen van dit topic en enkele videos was ik verkocht.

Tijdens de eerste twee rondes door het apartment had 'Bob' alleen wat moeite met de weegschaal en de Ikea Poang stoel. Beide zijn lage obstakels die niet opgemerkt worden, waar dan met wat moeite overheen wordt gereden.

Vandaag is 'Bob' voor het eerst alleen thuis aan het werk geweest. En jawel, hij zat al na 2 minuten vast....
Niet op de Poang stoel maar er net naast. Hieronder op de foto de plek waar Bob er genoeg van had.
http://imgur.com/IKqHTWj
http://imgur.com/Ptd2d1o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Flo schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:09:
Sinds een week ook de Xiaomi Vacuum in gebruik. Na het lezen van dit topic en enkele videos was ik verkocht.

Tijdens de eerste twee rondes door het apartment had 'Bob' alleen wat moeite met de weegschaal en de Ikea Poang stoel. Beide zijn lage obstakels die niet opgemerkt worden, waar dan met wat moeite overheen wordt gereden.

Vandaag is 'Bob' voor het eerst alleen thuis aan het werk geweest. En jawel, hij zat al na 2 minuten vast....
Niet op de Poang stoel maar er net naast. Hieronder op de foto de plek waar Bob er genoeg van had.
http://imgur.com/IKqHTWj
http://imgur.com/Ptd2d1o
Paar viltjes onder de Poang stoel maakte dat onze stofzuiger er niet meer overheen reed. Was ten tijde bij van de A4 al, en de xiaomi rijdt er ook netjes omheen. Als je dan de stoel los zet van de muur, dan red ie zich vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 07:14

Flo

Worsteneter schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:09:
[...]

Paar viltjes onder de Poang stoel maakte dat onze stofzuiger er niet meer overheen reed. Was ten tijde bij van de A4 al, en de xiaomi rijdt er ook netjes omheen. Als je dan de stoel los zet van de muur, dan red ie zich vast!
Thx! Ik neem aan dat je van die meubel viltjes bedoelt tegen het krassen en schrapen op de vloer? Heb je een idee of foto van hoe dik jouw viltjes zijn?
Er zit al vilt onder de Poang, maar misschien moet ik op zoek naar dikker vilt, dubbele laag, of vilt met een plastic tussenlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Valsensoren van de mi werken heel aardig, maar die van ons die kwam vast te zitten boven aan de trap net achter een plintje. Na een paar keer en weer te hebben geschoven (en niet verder te komen) wilde de mi een aanloop nemen om toch de horde te nemen en viel (bij de aanloop achteruit) toen achterover van de trap af (waar ikzelf uiteraard zat om haar voor een val te behoeden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 17:43
Mijn collega heeft bij Gearbest de Xiaomi gekocht. Helaas na 2 uur stofzuigen laadt hij niet meer op, de stofzuiger geeft Error 13 en op dit moment doet de stofzuiger helemaal niks meer. Op internet lezen dat dit weleens vaker voor komt. Het zou eventueel kunnen liggen aan het goedkope verloopstekkertje dat Gearbest erbij levert. Deze maakt niet altijd goed contact en zou voor problemen kunnen zorgen. Let hier dus op!!! Je kan de kabel beter de hele kabel vervangen voor een kabel met EU stekker.

Nu ben ik ook benieuwd of iemand nog advies heeft. Gearbest geeft 45 dagen geld retour garantie en 1 jaar reparatie. Hij zit nog binnen de 45 dagen, maar de stofzuiger moet wel terug naar Gearbest gestuurd worden, wat 58,- is bij Postnl!
Hij heeft met creditcard betaald, dus niet Paypal. Iemand een idee of dit slimmer opgelost kan worden? Of gewoon verlies nemen en opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Schijnbaar zitten er goedkope 18650 cellen in (8 stuks). Je kan hier een nieuw battery pack kopen https://m.de.aliexpress.c...73-4f0a-832b-80698086152a

Maar als je een beetje handig bent, zou ik kijken of je zelf 8 goede, 18650 cellen kan kopen, en dan een eigen pack maken. Waarschijnlijk heb je dan ook nog eens meer capaciteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Celica_T20 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:06:
Mijn collega heeft bij Gearbest de Xiaomi gekocht. Helaas na 2 uur stofzuigen laadt hij niet meer op, de stofzuiger geeft Error 13 en op dit moment doet de stofzuiger helemaal niks meer. Op internet lezen dat dit weleens vaker voor komt. Het zou eventueel kunnen liggen aan het goedkope verloopstekkertje dat Gearbest erbij levert. Deze maakt niet altijd goed contact en zou voor problemen kunnen zorgen. Let hier dus op!!! Je kan de kabel beter de hele kabel vervangen voor een kabel met EU stekker.

Nu ben ik ook benieuwd of iemand nog advies heeft. Gearbest geeft 45 dagen geld retour garantie en 1 jaar reparatie. Hij zit nog binnen de 45 dagen, maar de stofzuiger moet wel terug naar Gearbest gestuurd worden, wat 58,- is bij Postnl!
Hij heeft met creditcard betaald, dus niet Paypal. Iemand een idee of dit slimmer opgelost kan worden? Of gewoon verlies nemen en opsturen?
Een defect binnen 3 dagen na ontvangst moet je meteen melden bij Gearbest zodat de xiaomi op hun kosten kan worden geretourneerd. Na die 3 dagen betaal je zelf de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48
Ik had wat problemen met mijn hoogpolig IKEA tapijt, en had dus een virtual wall gekocht. Deze heb ik in stukken van 30 cm geknipt, en onder aan het tapijt geplakt (aan de rand).
Ik heb echter het idee dat ze door de stofzuiger genegeerd worden, hij rijdt namelijk nog gewoon het tapijt op (of probeert dat, en loopt dan vast).

Ik wilde eigenlijk afgelopen weekend even wat testjes doen, maar dat is er uiteindelijk niet van gekomen.

Heeft iemand ervaringen met een vergelijkbare opzet?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
TheFes schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:43:
Ik had wat problemen met mijn hoogpolig IKEA tapijt, en had dus een virtual wall gekocht. Deze heb ik in stukken van 30 cm geknipt, en onder aan het tapijt geplakt (aan de rand).
Ik heb echter het idee dat ze door de stofzuiger genegeerd worden, hij rijdt namelijk nog gewoon het tapijt op (of probeert dat, en loopt dan vast).

Ik wilde eigenlijk afgelopen weekend even wat testjes doen, maar dat is er uiteindelijk niet van gekomen.

Van mijn ervaringen met de Neato die hetzelfde systeem gebruikt voor de walls en daarbij was een afstand van meer dan 1cm tussen de magneetstrip en de sensor al teveel. Kijkend naar de strips die ik nog had liggen in 1 van mijn convectorputten dan wordt deze genegeerd door de Xiaomi, net als de Neato. Het moet er helaas dus echt opleggen.

Overigens had ik in mijn vorige woning toen ik de 5j geleden een Neato kocht een dergelijk kleed, was een soort van 4x4 rijden wat het ding erop deed. Uiteindelijk kleed weggedaan omdat het toch al een gigantische verzamelplaats van stof, etensresten en whatever was geworden :)

BTW: Virtual walls zijn onzichtbaar, vind deze vrij physical ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 17:40
TheFes schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:43:

Ai, niet de Alhede hoop ik? :P Heb namelijk net een paar setjes virtual "wall" besteld om die verboden gebied te maken. Hij rijdt er wel (met moeite) op, en er vanaf maar ideaal is anders dus hoopte ik dat op te lossen met die VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48
Sypher schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:51:
[...]

Ai, niet de Alhede hoop ik? :P Heb namelijk net een paar setjes virtual "wall" besteld om die verboden gebied te maken. Hij rijdt er wel (met moeite) op, en er vanaf maar ideaal is anders dus hoopte ik dat op te lossen met die VW.
Jep, de IKEA ALHEDE

Bij mij gaat het vooral fout bij de smalle rand tussen muur/tvmeubel en tapijt (ongeveer 15 cm)
Daar rijdt hij zich op vast.

Heb daarom twee kanten van het tapijt af proberen te zetten met de wall, maar dat lijkt niet echt te werken..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
derhenno schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:35:
[...]

Een defect binnen 3 dagen na ontvangst moet je meteen melden bij Gearbest zodat de xiaomi op hun kosten kan worden geretourneerd. Na die 3 dagen betaal je zelf de verzendkosten.
Helaas is hij niet binnen 3 dagen kapot gegaan, maar wat later. Hij had hem ook niet direct in gebruik genomen.

Hij heeft hem nu mee naar het werk. Hij gaf nu geen error en gaf aan dat hij laadde, maar na bijna 4 uur is de ring nog steeds rood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Thuis ff op de app checken op hoeveel % de batterij staat...het laden kan ff duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
ja daar zat ik ook aan te denken, alleen zit hij op het werk niet op de wifi, dus ook de app werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Flo schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:10:
[...]

Thx! Ik neem aan dat je van die meubel viltjes bedoelt tegen het krassen en schrapen op de vloer? Heb je een idee of foto van hoe dik jouw viltjes zijn?
Er zit al vilt onder de Poang, maar misschien moet ik op zoek naar dikker vilt, dubbele laag, of vilt met een plastic tussenlaag.
Pff geen idee. Ben ook niet thuis helaas. Maar gewoon de wat dikkere viltjes, inderdaad die je er standaard ook onder hebt tegen krassen, alleen dan dikker (of twee lagen?) Ik denk dat ze misschien een centimeter of misschien twee dik zijn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Mijn vrouwelijke wederhelft heeft de stofzuiger een bijnaam gegeven "Bob". Maar de stem van het apperaat is Engels. Beetje gek.. Nu zag ik hier dat meerdere mensen de stofzuiger een bijnaam geven. Welke namen hebben jullie bedacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Dacuuu schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:14:
Mijn vrouwelijke wederhelft heeft de stofzuiger een bijnaam gegeven "Bob". Maar de stem van het apperaat is Engels. Beetje gek.. Nu zag ik hier dat meerdere mensen de stofzuiger een bijnaam geven. Welke namen hebben jullie bedacht?
Nemesis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Stoffie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
Dusty

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Snuffel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:22
Ik ging voor Consuela (Family Guy :D) maar daar was mijn vrouw het niet mee eens. Zij vond het ding wel wat weg hebben van een hockeypuck, dus heet ie nu Puck |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Hier ook Dusty :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:04
Hoe gaat de stofzuiger om met drempels? Wij (mijn vrouw) stofzuigen en swifferen bijna dagelijks ivm de hond en kinderen. Tussen de woonkamer, keuken, hal hebben we drempels van net iets meer dan een cm. Gaat het hier overheen?

Andere vraag is het geluidsniveau, kan je het in de nacht laten doen? Beneden is ongeveer 125m2 en zou het toch wel fijn vinden dat het elke morgen gedaan zou zijn voordat we beneden komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Zorg schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 07:32:
Hoe gaat de stofzuiger om met drempels? Wij (mijn vrouw) stofzuigen en swifferen bijna dagelijks ivm de hond en kinderen. Tussen de woonkamer, keuken, hal hebben we drempels van net iets meer dan een cm. Gaat het hier overheen?

Andere vraag is het geluidsniveau, kan je het in de nacht laten doen? Beneden is ongeveer 125m2 en zou het toch wel fijn vinden dat het elke morgen gedaan zou zijn voordat we beneden komen
Drempels van 1,5 cm zijn geen probleem gebleken (je hoort het wel als ie eroverheen gaat). Je kunt de stofzuiger instellen om 'snachts zijn ronde te laten draaien. Hier doet ie minder dan 90 minuten over 100m2. Hope it helps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Wat eigenlijk voor ons nog een leuke software aanpassing zou zijn, is dat je zelf een eindpunt kan instellen. Waar die moet heengaan als die klaar is. Nu is dat het startpunt (dock). Maar dit is onder de bank en helemaal niet handig als je het bakje moet legen. (Je moet op je buik)

Ivm de vele haren moeten we elke dag wel het bakje legen... Zou mooi zijn als die voor de prullenbak stopt, wij legen het bakje, en dan rijd die naar huis.

Nu moeten we hem telkens onderscheppen op weg naar huis, of eraan denken als we er niet zijn dat we het bakje later legen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online

Drempels hangen af van de vorm, ik heb een drempel (1 a 1,5 cm) tussen woon en eetkamer en daar gaat hij zonder problemen overheen. Voor de haard ligt een hardstenen plaat van 2,5 cm hoog met afgehoekte kanten en dat snapt hij dan weer niet.

Dit is ook gelijk een antwoord op de geluidsvraag, bij ons staat hij op standje 'balanced' en dan hoor je hem met boven amper, maar zodra hij bijv gaat proberen de hardstenen plaat te bestijgen is er wel wat hoorbaar geluid. Wij laten hem nog wel in de vroege ochtend rijden, ik slaap er over algemeen prima doorheen.

Overigens is de tijd die hij nodig heeft ook heel erg afhankelijk van obstakels, ik gooi nu vaak even 2 bijzettafeltjes omhoog op de bank en dat scheelt 4 minuten stofzuigtijd, maar nog belangrijker, daaronder liggen normaliter veel kruimels en hij past anders niet tussen de poten door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible

Dit is precies de reden waarom ik deze stofzuiger ook heb gekocht. Wij hebben een labrador + 2 katten. Elke ochtend is het feest met haren (vooral van de hond :X )

Met 2 kids waarvan 1 nog kruipt moesten wij elke ochtend ook de vloer swifferen. Nu maakt bij elke ochtend zijn rondje en start om 6 uur. Ik heb hem ook op balanced gezet en dan hoor ik hem amper. Alleen als hij over een stoelpoot gaat hoor je hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groene
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09 22:29
TripleQ schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 07:44:
Wat eigenlijk voor ons nog een leuke software aanpassing zou zijn, is dat je zelf een eindpunt kan instellen. Waar die moet heengaan als die klaar is. Nu is dat het startpunt (dock). Maar dit is onder de bank en helemaal niet handig als je het bakje moet legen. (Je moet op je buik)

Ivm de vele haren moeten we elke dag wel het bakje legen... Zou mooi zijn als die voor de prullenbak stopt, wij legen het bakje, en dan rijd die naar huis.

Nu moeten we hem telkens onderscheppen op weg naar huis, of eraan denken als we er niet zijn dat we het bakje later legen
Zou idd handig zijn. Minder handig alternatief is wellicht: dock loskoppelen van stroom, robot laten starten vanaf een ander punt dan dock (na afloop gaat hij terug naar dat startpunt), bakje legen, stroom op dock en robot naar dock sturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Possible schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 07:51:
[...]

Dit is precies de reden waarom ik deze stofzuiger ook heb gekocht. Wij hebben een labrador + 2 katten. Elke ochtend is het feest met haren (vooral van de hond :X )

Met 2 kids waarvan 1 nog kruipt moesten wij elke ochtend ook de vloer swifferen. Nu maakt bij elke ochtend zijn rondje en start om 6 uur. Ik heb hem ook op balanced gezet en dan hoor ik hem amper. Alleen als hij over een stoelpoot gaat hoor je hem.
Als je een harde vloer hebt kun je 'm ook prima op quiet zetten, dan hoor je hem nóg minder. Haren borstelt die namelijk wel op, daar is niet per se zuigkracht voor nodig (al gaat het dan wel beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 11-09 14:14
Mrs. Doubtfire :+

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Groene schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:30:
[...]

Zou idd handig zijn. Minder handig alternatief is wellicht: dock loskoppelen van stroom, robot laten starten vanaf een ander punt dan dock (na afloop gaat hij terug naar dat startpunt), bakje legen, stroom op dock en robot naar dock sturen 8)7
Het is een workaround, maar ik zou het zelf gemakkelijker vinden om dan handmatig met remote control de mi onder bank vandaan te rijden en dan op clean te drukken zodat de ronde gemaakt wordt. Dan komt ze uiteindelijk ook weer terug op het startpunt waar je dan even het bakje kunt legen. Dan hoef je niet (achter/onder) de bank om het dock steeds spanningloos te maken. Aangezien de mi niet zelf de ruimte leert maar alles opnieuw scant lijkt het mij voor nu vrijwel onmogelijk om een andere eindlocatie in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
SolarOrbiter schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:30:
Vanmorgen melding Firmware 3.3.9_003077, staat er ondertussen op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
die van ons heeft 3 namen :-p

Robocop
mijn zoontje noemt m snuffie..
en soms noemen we 'm Snuffie de Robocop :-)

[ Voor 13% gewijzigd door SolarOrbiter op 09-08-2017 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc_22
Sandyman538 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:18:
[...]

Het is een workaround, maar ik zou het zelf gemakkelijker vinden om dan handmatig met remote control de mi onder bank vandaan te rijden en dan op clean te drukken zodat de ronde gemaakt wordt. Dan komt ze uiteindelijk ook weer terug op het startpunt waar je dan even het bakje kunt legen. Dan hoef je niet (achter/onder) de bank om het dock steeds spanningloos te maken. Aangezien de mi niet zelf de ruimte leert maar alles opnieuw scant lijkt het mij voor nu vrijwel onmogelijk om een andere eindlocatie in te stellen.
Ik doe het net omgedraaid: hij staat bij ons onder een kast in het dock. Na het schoonmaken even met de remote control naar voren rijden, bakje legen en dan mag ie terug naar het dock. Werkt, naar mijn mening, ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
BenEco schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:18:
[...]

Vanmorgen melding Firmware 3.3.9_003077, staat er ondertussen op. :)
ik zal vanavond kijken, wellicht krijgt die van mij ook eindelijk de update :-)

EDIT: kijk net in de app, zag een rode bolletje, en ja hoor, nieuwe versie kan geïnstalleerd worden. ik ben benieuwd of ik vanaf mijn werk-locatie robocop een update kan geven. heb net op "update" gedrukt, hij zit al op 2% :-)

[ Voor 29% gewijzigd door SolarOrbiter op 09-08-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
SolarOrbiter schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:03:
[...]

die van ons heeft 3 namen :-p

Robocop
mijn zoontje noemt m snuffie..
en soms noemen we 'm Snuffie de Robocop :-)
De mijne heet White Walker. Al mijn andere domotica heeft ook White in de naam zoals White Queen of White Eye.

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Fifi

En voor wie nog behoefte heeft aan een virtual wall, heb in verband met overcompleet nog 10meter, link in vraag & aanbod onder Xiaomi mi robot.

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 10:21
Ik heb stoffel ook net binnen, ik had even 2 vraagjes.

Bij mij neemt hij standaard het tapijt mee, dat vind hij niet zo leuk (loopt vast op bv losse haren). Is hier iets aan te doen dat hij dit niet meer doet?

Verder vroeg ik mij af of je met spot cleaning bv ook op de kaart kan aanwijzen van hier moet je heen?

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

okio schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:49:
Ik heb stoffel ook net binnen, ik had even 2 vraagjes.

Bij mij neemt hij standaard het tapijt mee, dat vind hij niet zo leuk (loopt vast op bv losse haren). Is hier iets aan te doen dat hij dit niet meer doet?
1 reactie boven je gaat over een magneetstrip die een virtual wall creeert.
Verder vroeg ik mij af of je met spot cleaning bv ook op de kaart kan aanwijzen van hier moet je heen?
Nee dat kan niet omdat de robot je huis niet leert, maar elke keer een nieuwe scan doet.

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 10:21
Sandyman538 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:53:
[...]

1 reactie boven je gaat over een magneetstrip die een virtual wall creeert.

[...]

Nee dat kan niet omdat de robot je huis niet leert, maar elke keer een nieuwe scan doet.
Ok duidelijk, dus met spot cleaning moet je hem letterlijk ergens neerzetten en dan doet hij ene rondje?

• Dacuuu
okio schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:01:
[...]

Ok duidelijk, dus met spot cleaning moet je hem letterlijk ergens neerzetten en dan doet hij ene rondje?
Spot clean is 1,5 x 1,5 meter om de stofzuiger heen. Ik til hem op naar de plek waar de spotclean moet plaatsvinden, hij doet z'n ding. En kan vervolgens de oplader niet meer vinden. Omdat je hem opgepakt hebt.

Veel info is te vinden in de user manual. Deze is in het Engels. Te vinden in de mihome app - je stofzuiger aanklikken - 3 bolletje rechtsboven - user manual.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Dacuuu schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:12:
[...]

Spot clean is 1,5 x 1,5 meter om de stofzuiger heen. Ik til hem op naar de plek waar de spotclean moet plaatsvinden, hij doet z'n ding. En kan vervolgens de oplader niet meer vinden. Omdat je hem opgepakt hebt.
Als je haar met remote control naar de spot rijdt en daarna de spotcleaning doet kan ze daarna haar dock wel weer vinden.

• Dacuuu
Sandyman538 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:04:
[...]

Als je haar met remote control naar de spot rijdt en daarna de spotcleaning doet kan ze daarna haar dock wel weer vinden.
Rijden kost meer tijd dan dragen ;p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc_22
Maar het is zo leuk om met de remote control te spelen! :9

Verwijderd

Hallo, ik heb 2 vraagjes,
1. ik heb een keramische blauwe steen (bijna zwart) harde vloer. Zou hij deze aankunnen?
2. Ik heb een hond met lang haar die veel haar verliest, en twijfel tussen deze en de neato connected, iemand ervaring met het kuisen van dit? Of ook iemand met een hond lang haar / veel haarverlies die dit in combo gebruikt met deze robo?

• Mr.Bluestar
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-07 13:19
Hier daarnet de robot voor de eerste keer opgestart. Alles vlekkeloos verlopen. Linken, updaten nieuwe firmware en Engels ingesteld zonder problemen. Eerste rondje gelopen en na 45 minuutjes was hij klaar.
Nu effe afwachten wat onze peuter er van vindt. Hoop alleen dat hij er geen rondjes mee gaat rijden ;-)

• Dacuuu
Vanmiddag lag het internet er hier thuis uit, resultaat, ook geen werkende stofzuiger :-p

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 22:09
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:21:
1. ik heb een keramische blauwe steen (bijna zwart) harde vloer. Zou hij deze aankunnen?
2. Ik heb een hond met lang haar die veel haar verliest, en twijfel tussen deze en de neato connected, iemand ervaring met het kuisen van dit? Of ook iemand met een hond lang haar / veel haarverlies die dit in combo gebruikt met deze robo?
1. Geen idee. Ik heb een zwarte deurmat, dat gaat gewoon goed, ook de vrij donkere tegels in de badkamer gaat ook prima.

2. Ik heb dit in de vorm van 2 katten (Maine Coon) die ook veel haren door het huis verspreiden. Stofzuiger is een verademing, ik inspecteer het borsteltje even als ik het bakje leeg gooi, af en toe zit een propje haren om heen gedraaid, maar deze laten zicht (met bijgeleverd kammetje) makkelijk verwijderen.

Af en toe zelf stofzuigen blijft, zeker met huisdieren, een must, maar t meeste werk wordt keurig door de Xiaomi gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door gastje01 op 10-08-2017 21:28 ]

• BenEco
  • Niet online
Heb deze http://www.leenbakker.nl/...mino-antraciet-160x230-cm bijna zwarte mat liggen en hier heeft de Xiaomi geen problemen mee.

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Zwarte plavuizen hier, geen enkel probleem. Bij de deur ligt nog een zwarte mat en die gaat een beetje 50/50.

• derhenno
ad 1) Mijn pikzwarte deurmatten slaat ie over. Je kunt als ultimum remedium de valsensoren afplakken (let op: hij kan dan wel van de trap afdonderen);
ad2 ) Bij meerdere huizen met honden getest: no problem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ook ik heb thuis een IKEA Alhede, de eerste twee weken oordeelde de Xiaomi dat het tapijt te hoog was om op te rijden en reed er keurig omheen. Prima dus. Sinds deze week rijdt hij er met moeite op, rijdt dan een paar moeizame rondjes om uiteindelijk vast te komen te zitten. Magneettape onder het tapijt helpt niet, de afstand is te groot. Hoe hebben anderen met hoogpolige tapijten dit opgelost?

Ik zoek een hands off oplossing, omslaan of oprollen van tapijten doen een beetje afbreuk aan het smart home concept.

[ Voor 3% gewijzigd door FirePuma142 op 11-08-2017 09:09 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
FirePuma142 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:00:
Ook ik heb thuis een IKEA Alhede, de eerste twee weken oordeelde de Xiaomi dat het tapijt te hoog was om op te rijden en reed er keurig omheen. Prima dus. Sinds deze week rijdt hij er met moeite op, rijdt dan een paar moeizaame rondjes om uiteindelijk vast te komen te zitten. Magneettape onder het tapijt helpt niet, de afstand is te groot. Hoe hebben anderen met hoogpolige tapijten dit opgelost?

Ik zoek een hands off oplossing, omslaan of oprollen van tapijten doen een beetje afbreuk aan het smart home concept.
Tapijt wegdoen was mijn oplossing, sowieso is zo'n hoogpolig tapijt een bron van kruimels, stof en andere viezigheid en dat ga je (zelfs met een normale stofzuiger) nooit echt lekker schoon krijgen. Bij ons was de 1e robotstofzuiger 5 jaar geleden een goed moment om daar dus een andere voor te kopen :-)

Bij andere meubels (bank, kasten etc) die sindsdien gekocht zijn was ook simpele eis: Of het staat op de grond, of minimaal 10cm pootjes zodat de stofzuiger er onderdoor kan. Scheelt heel erg veel stofnesten in huis :-)

[ Voor 10% gewijzigd door Sander op 11-08-2017 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 11-09 14:14
Sander schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:21:
[...]

Bij andere meubels (bank, kasten etc) die sindsdien gekocht zijn was ook simpele eis: Of het staat op de grond, of minimaal 10cm pootjes zodat de stofzuiger er onderdoor kan. Scheelt heel erg veel stofnesten in huis :-)
Heb je nog iets van een tip om iets te verhogen naar 10cm? Ik heb net een nieuwe bank gekocht en die heeft 9 cm doorgang eronder. Aangezien de Xiaomi 9.6cm is moet ik op een mooie manier het met +/- 8mm verhogen. Ik zat zelf te denken aan vilt, maar om dan 3 lagen van 3mm eronder te plakken oid is niet écht een mooie oplossing :+

vanwege het aankopen van een nieuw huis is het kopen van de bank en robotstofzuiger door elkaar gelopen waardoor ik niet goed rekening ermee heb gehouden :|

[ Voor 11% gewijzigd door Melantrix op 11-08-2017 10:13 ]

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de eerste generatie.
Voor de tweede generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2).
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.