Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
quote:
Sander schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:21:
[...]

Tapijt wegdoen was mijn oplossing, sowieso is zo'n hoogpolig tapijt een bron van kruimels, stof en andere viezigheid en dat ga je (zelfs met een normale stofzuiger) nooit echt lekker schoon krijgen. Bij ons was de 1e robotstofzuiger 5 jaar geleden een goed moment om daar dus een andere voor te kopen :-)

Bij andere meubels (bank, kasten etc) die sindsdien gekocht zijn was ook simpele eis: Of het staat op de grond, of minimaal 10cm pootjes zodat de stofzuiger er onderdoor kan. Scheelt heel erg veel stofnesten in huis :-)
Het tapijt is een week langer in huis dan de Xiaomi en bevalt super. Ook deze optie valt af.

Ik laat in het midden of ik bovenstaande onder al dan niet zachte dwang van de leidinggevende heb getikt. :+

• kikkeraap
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11:21
quote:
[b][message=52202979,noline]
Ik zoek een hands off oplossing, omslaan of oprollen van tapijten doen een beetje afbreuk aan het smart home concept.
Is er geen magneettape met sterker magnetisch veld? Ik ga hetzelfde probleem tegenkomen.

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
quote:
Sander schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:21:
[...]

Tapijt wegdoen was mijn oplossing, sowieso is zo'n hoogpolig tapijt een bron van kruimels, stof en andere viezigheid en dat ga je (zelfs met een normale stofzuiger) nooit echt lekker schoon krijgen. Bij ons was de 1e robotstofzuiger 5 jaar geleden een goed moment om daar dus een andere voor te kopen :-)

Bij andere meubels (bank, kasten etc) die sindsdien gekocht zijn was ook simpele eis: Of het staat op de grond, of minimaal 10cm pootjes zodat de stofzuiger er onderdoor kan. Scheelt heel erg veel stofnesten in huis :-)
quote:
The Killer schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:18:
[...]

Het tapijt is een week langer in huis dan de Xiaomi en bevalt super. Ook deze optie valt af.
Mijn tapijt is indertijd met de Medion robotstofzuiger ook eruit gegaan omdat die er niet mee overweg kon, nu echter met de Xiaomi weer in gebruik, die heeft er geen problemen mee.
Het is wel lekker een tapijtje onder de voeten. :)

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh Tekna.

• The Killer
  • Niet online
quote:
kikkeraap schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:18:
[...]

Is er geen magneettape met sterker magnetisch veld? Ik ga hetzelfde probleem tegenkomen.
Ik heb tape van Neato en tape van Xiaomi. De tape van Xiaomi wordt genegeerd onder het tapijt, ik zal die van Neato proberen vanavond, wellicht dat die een ander resultaat geeft.

• Fabske
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20-11 20:28
Heeft iemand toevallig ervaring met (deze) microvezel doekjes die je achterop kan plakken?

Ik vond het mooie van de ILIFE serie wel dat hij ook kon "dweilen"/swifferen met dit soort doekjes.
Alleen vraag ik me af of het echt een verbetering is. en eigenlijk of je net zo goed een microvezeldoek van de action met klitteband erop kan plakken...

• Sirhc_95
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-11 19:27
Weet iemand misschien waardoor piepende wielen op parket veroorzaakt worden? Mijn eigen Xiaomi draait sinds van de week zijn rondjes en ik hoor zo nu en dan dus de banden piepen. De vorige Xiaomi die naar mijn opa en oma gegaan is, had hier helemaal geen last van op precies dezelfde vloer. Ik zie ook geen haren of iets dergelijks klem zitten bij de wielen.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
quote:
Sirhc_95 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:51:
Weet iemand misschien waardoor piepende wielen op parket veroorzaakt worden? Mijn eigen Xiaomi draait sinds van de week zijn rondjes en ik hoor zo nu en dan dus de banden piepen. De vorige Xiaomi die naar mijn opa en oma gegaan is, had hier helemaal geen last van op precies dezelfde vloer. Ik zie ook geen haren of iets dergelijks klem zitten bij de wielen.
Wiel asje een beetje droog? Had geloof ik gelezen dat iemand hier op tweakers een druppeltje olie gebruikt had tegen piepen.

chinadiscount.net

• Murm3l
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 06-10 09:01
Net geboend? Rubber op geboend parket piept hier ook. Niet echt storend.

De White Walker heeft hier net zijn eerste toertje gedaan :)

• Bandago 2804
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 09:22
Op GoT wordt er iets meer eigen inzet verwacht wat onder andere inhoud dat je bij dergelijks vragen eerst zelf wat meer research uitvoert.

Zeehond wijzigde deze reactie 03-09-2017 22:33 (72%)

• Dacuuu
  • Nu online
quote:
Bandago 2804 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:27:
Weet iemand hoeveel decibel geluid de stofzuiger maakt??????
Nee, maar maar varieert aan de hand van je 4 zuig standen.

chinadiscount.net

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13:01
imgtfy kun je achterwegen laten, maak gewoon een topic report aan.

Zeehond wijzigde deze reactie 03-09-2017 22:15 (73%)

• Bandago 2804
quote:
Sander schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:31:
[...]

Yep, http://bfy.tw/DL9B. Beetje eigen initiatief mag wel..
Sander bedankt.

• Sirhc_95
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-11 19:27
quote:
Dacuuu schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:03:
[...]

Wiel asje een beetje droog? Had geloof ik gelezen dat iemand hier op tweakers een druppeltje olie gebruikt had tegen piepen.
quote:
Murm3l schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:17:
Net geboend? Rubber op geboend parket piept hier ook. Niet echt storend.

De White Walker heeft hier net zijn eerste toertje gedaan :)
Bedankt voor de suggesties, ik ga ernaar kijken! Het vreemde is dat ik juist al een hele tijd niet meer gedweild heb en dat juist nodig weer eens zou moeten doen ;)

• Bandago 2804
quote:
BenEco schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:18:
[...]

Vanmorgen melding Firmware 3.3.9_003077, staat er ondertussen op. :)
Current Version Staat bij mij op 4.1.26

• TripleQ
  • Niet online
quote:
Bandago 2804 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:22:
[...]

Current Version Staat bij mij op 4.1.26
Dat is de versie van de app. Niet van de firmware van de robot

• Marc_22
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 09:20
quote:
Fabske schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:25:
Heeft iemand toevallig ervaring met (deze) microvezel doekjes die je achterop kan plakken?

Ik vond het mooie van de ILIFE serie wel dat hij ook kon "dweilen"/swifferen met dit soort doekjes.
Alleen vraag ik me af of het echt een verbetering is. en eigenlijk of je net zo goed een microvezeldoek van de action met klitteband erop kan plakken...
Totaal geen ervaring mee, maar het ziet er wel heel interessant uit. Zei toevallig een paar dagen geleden gekscherend tegen mijn vrouw dat we nu alleen nog een dweilrobot moeten hebben.

• The Killer
  • Niet online
quote:
The Killer schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:36:
[...]

Ik heb tape van Neato en tape van Xiaomi. De tape van Xiaomi wordt genegeerd onder het tapijt, ik zal die van Neato proberen vanavond, wellicht dat die een ander resultaat geeft.
Helaas, maakt geen verschil. Ik heb het nu opgelost door magneetband net over de randen van het vloerkleed te plakken. Omdat het een hoogpolig tapijt is wordt het randje dat uitsteekt bedekt door de haren van het vloerkleed en zie je er nauwelijks iets van; als je er niets van weet valt het niet op.

• Mr.Bluestar
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 11-11 10:28
quote:
zwan007 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:21:
Hallo, ik heb 2 vraagjes,
1. ik heb een keramische blauwe steen (bijna zwart) harde vloer. Zou hij deze aankunnen?
2. Ik heb een hond met lang haar die veel haar verliest, en twijfel tussen deze en de neato connected, iemand ervaring met het kuisen van dit? Of ook iemand met een hond lang haar / veel haarverlies die dit in combo gebruikt met deze robo?
Ik heb hem hier ondertussen meerdere rondjes laten rijden en in de keuken hebben wij een keramische mat zwarte vloer. Maar dit vormt absoluut geen probleem.

• Batiatus
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12:39
Heb m nu ongeveer 2 weekjes rondrijden in ons appartement en kan zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Hij heeft enkel wat moeite met het wasrek, waar hij telkens over de voet van het wasrek struikelt en een barkruk met ronde voet dat die nog niet helemaal snapt. Verder opvallend veel stof dat die opneemt elke dag.

Nog wel een vraagje, waar kan je het beste de onderdelen vandaan halen? Met redelijke levertijd en zo goedkoop mogelijk?

• C6DL
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 20-11 09:54
Hoe kan ik de stofzuiger Engels laten praten?
De app staat op US en language op english
Moet er nog meer gebeuren? Hij blijft maar Chinees praten haha

• alfredjodocus
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20-11 19:02
Je kunt een ander voice pack inladen met de app, onder settings/voice pack. Maar ik laat em lekker op chinees staan :)

• dennis071
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20-11 15:15
ff simpel "el cheapo" hollanders vraagje tussendoor..:-)

Kan je de robot meerdere profielen geven zodat ik m bij wijze van spreken ook een keer meeneem naar boven en m daar zn rondje laat doen??

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11:59
quote:
dennis071 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:51:

Kan je de robot meerdere profielen geven zodat ik m bij wijze van spreken ook een keer meeneem naar boven en m daar zn rondje laat doen??
Hij maakt elke keer een nieuwe scan, je kan 'm dus prima boven loslaten. Wij tillen 'm ook van beneden naar boven - ik vind 't helemaal niet cheap om een ding van 260 euro op beide verdiepingen te gebruiken :P
Hij redt overigens niet beide verdiepingen op een volle lading, maar laat 'm dan eerst boven doen en dan beneden. Als ie leeg is kan ie bijladen op het dock en dan z'n werk vervolgen.

• dennis071
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20-11 15:15
Top, helemaal goed. ik ga eens ff checken of gearbest nog wat leuks heeft...:-)

• randomg
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 20-11 20:43
Ben ook op zoek naar een oplossing voor dik tapijt aangezien de Xiaomi hier ook op vast loopt.
Het is het tapijt van de buren en ondanks dat hij vast loopt haalt hij er echt heel veel stof uit.
Toen we mijn stofzuiger testte liep hij niet vast al bleef hij wel veel cirkelen.
Nu hebben de buren er zelf een gekocht en geeft hij opeens een error op het tapijt: check voor objecten rondom de vacuum.
Als je hem dan een klein stukje op het tapijt verplaatst en weer aan zet doet hij het weer om vervolgens na enkele minuten weer de error te geven.
Zou magnetische tape de enige oplossing zijn als je het tapijt wilt houden? Heeft iemand al magnetische tape van de hema o.i.d. geprobeerd? Op zich ben ik wel bereid om de magnetische tape van xiaomi te bestellen alleen is het een groot tapijt en moet ik dan meerdere tapes bestellen. Liever hoor ik nog even aan en zoek ik of iemand een andere oplossing heeft gevonden.

• Dacuuu
  • Nu online
quote:
dennis071 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:51:

De stofzuiger doet een rondje. Dat wil zeggen, als het basisstation in de huiskamer staat, en je doet alle deuren dicht. Zal hij alleen de huiskamer stofzuigen. Zet je de deur naar naar keuken open, dan neemt hij de keuken ook mee. Je kan dus niet zeggen van "rijd maar van de huiskamer naar de keuken om alleen die te stofzuigen" hoe meer deuren je open zet, hoe groter de ronde wordt. En elke zuig sessie scant hij opnieuw de kamer.
Je kan wel het ding oppakken en in de keuken neerzetten met de deuren dicht, dan zuigt hij de keuken, en kan vervolgens niet meer bij het basisstation komen. Ik zelf laat hem gewoon alles stofzuigen, hij vind elke keer weer een hoop zooi. 8)7

Dacuuu wijzigde deze reactie 19-08-2017 08:20 (14%)

chinadiscount.net

• C6DL
quote:
alfredjodocus schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:14:
Je kunt een ander voice pack inladen met de app, onder settings/voice pack. Maar ik laat em lekker op chinees staan :)
Thanks!
En nog een ander vraagje.. hij is deze ochtend opgeladen zie ik.
Maar als ik nu de app open, zie ik netjes het device erbij staan.
Maar ik kan er verder helemaal niets mee.. als ik erop druk opent hij niets?
Is dit de bedoeling? Ik gebruik de Mii Home app.

Het gekke is ook dat tijdens het toevoegen hij 2x mijn wifi netwerk ziet..
Wat ik ook doe.. hij connect gewoon succesvol zegt hij.. maar ik kan dus niet doorklikken binnen de app

C6DL wijzigde deze reactie 19-08-2017 09:44 (15%)

• randomg
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 20-11 20:43
quote:
C6DL schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:43:
[...]

Thanks!
En nog een ander vraagje.. hij is deze ochtend opgeladen zie ik.
Maar als ik nu de app open, zie ik netjes het device erbij staan.
Maar ik kan er verder helemaal niets mee.. als ik erop druk opent hij niets?
Is dit de bedoeling? Ik gebruik de Mii Home app.

Wat ik ook doe.. hij connect gewoon succesvol zegt hij.. maar ik kan dus niet doorklikken binnen de app
bij mij was de oplossing om hem op de chinese server te zetten

• Sandyman538
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 10:17

Sandyman538

SandstorM [148839]

quote:
C6DL schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:43:
[...]
Hier werkte het weer om de wifi op de telefoon even uit en aan te zetten.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• C6DL
Ik ben inmiddels al 2 dagen bezig om hem werkend te krijgen met me de app.
Omdat mijn wifi signaal brak was in mijn huis, heb ik een accespoint opgehangen welke via een kabeltje naar mijn router loopt. Wifi probleem is dus opgelost.

Uiteindelijk na het opnieuw resetten van de Mii, heb ik de mogelijkheid om hem opnieuw toe te voegen binnen de app. Alleen nu pakt hij mijn wifi netwerk niet meer.
Hij zegt dat het een publiek netwerk is?

Het is een normaal 5ghz netwerk met WPA2 personal security.
(wifi netwerk: C6-1)

Wat doe ik fout?..
Moet het wifipunt ergens aan voldoen?

C6DL wijzigde deze reactie 20-08-2017 12:57 (4%)

• derhenno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 06:55
De Xiaomi werkt enkel via het 2.4ghz netwerk ;)

• C6DL
quote:
derhenno schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:59:
Zucht :X

• warcow
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 11:36
De xiaomi bevalt mij heel goed, ding is nu een paar keer bezig geweest. Hij maakt een goede map van de kamer ook, dat verbaasde mij erg. Al na een paar meter had hij de kamer grotendeels ingescand.

Wat erg handig zou zijn is als je in de 2d map kon aangeven waar hij niet mag komen. Dat mag Xiaomi van mij nog wel maken in de app. Dan was je niet van die magnetische strips nodig. Heb een paar stukken waar hij wat moeite mee heeft zoals bij de schuifpui.

warcow wijzigde deze reactie 20-08-2017 13:51 (11%)

• alfredjodocus
De Xiaomi is nu een paar dagen aan het schoonmaken en het resultaat is zeer goed. Tov Roomba 650 die ze vervangt de volgende observaties :

+ absoluut betere navigatie
+ wifi connected + app
+ stiller dan de Roomba 650, zowel qua zuiggeluid als botsingen
+ gaat behoedzamer om met meubels
= schoonmaakresultaat vergelijkbaar met Roomba 650
= materiaalgebruik/degelijkheid
- bang voor gordijnen, de Roomba 650 ging wat voortvarender te werk bij gordijnen door er meer "doorheen" te rijden, heb het idee dat de Xiaomi tussen gevel en gordijnen minder goed schoonmaakt
- het vuilreservoir van de Roomba is beter doordacht.

• Achiel007
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-11 21:18
Heb sinds vorige week ook een Xiaomi robotstofzuiger "Stoffel". Het is mijn eerste dus heb niet echt vergelijk. Tot nu toen erg tevreden, laat hem 3x per week een rondje rijden op de beneden verdieping.

Enige wat ik een beetje mis of niet gevonden heb of je de stofzuiger ook vanaf een pc/laptop kan configureren en besturen.

• Rennie01
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 20-11 21:04
De Alexa skill werkt ook. :) Hiermee is stembediening mogelijk. Wel de Singapore server gebruiken:

• Guidooow
  • Laatst online: 20-11 19:10
quote:
Bedankt voor de tip, werkt prima! Niet heel nuttig maar wel super tof :P

• ehoutgast
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Is het mogelijk om zelf het "voice pack" te modden? Dus dat je zelf wav'jes (oid) kunt kiezen? Ik heb wel wat mooie ideeen namelijk.. :)

• TripleQ
  • Niet online
quote:
ehoutgast schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:00:
Is het mogelijk om zelf het "voice pack" te modden? Dus dat je zelf wav'jes (oid) kunt kiezen? Ik heb wel wat mooie ideeen namelijk.. :)
Ooit wel eens gelezen dat iemand had geprobeerd de robot te hacken dmv de verborgen USB poort. Draait volgens mij gewoon een Linux variant (Android zelfs)

Zie ook:
http://www.robotreviews.c...t=19479&start=200#p142175

TripleQ wijzigde deze reactie 22-08-2017 17:09 (11%)

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:51

zeef

Communitymanager in ruste

quote:
derhenno schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:59:
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn router doet 2,4 en 5Ghz. Aanvankelijk werd die geaccepteerd, maar na een herinstallatie was bij mij de router ook opeens 'public' en niet meer toegestaan. :'(

Tweakers Elect #eindbaas vanaf 1/10

• 1nevitable
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 12:10
Sinds gisteren de trotse bezitter van de Xiaomi stofzuiger.
Ik heb echter een vraag, soms als hij een recht stukje gaat zuigen, tikt de borstel/het systeem waarin die borstel zit een paar keer tegen de grond ("tik tik tik") waarna het spontaan weer ophoudt.
Als ik dan kijk zie ik ook echt dat die onderste borstel/het bakje waarin hij vast klikt actief een paar keer tegen de grond aan wordt gedrukt, waarna het weer ophoudt.
Ik kan er niet echt een pijl op trekken wanneer en waarom het precies gebeurt, maar als iedereen dit heeft zal het wel normaal zijn.

Als niemand dit herkent kan ik een filmpje maken ter verduidelijking.

Overigens een top apparaat!

• alfredjodocus
quote:
1nevitable schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:10:
Ik heb echter een vraag, soms als hij een recht stukje gaat zuigen, tikt de borstel/het systeem waarin die borstel zit een paar keer tegen de grond ("tik tik tik") waarna het spontaan weer ophoudt.
Als ik dan kijk zie ik ook echt dat die onderste borstel/het bakje waarin hij vast klikt actief een paar keer tegen de grond aan wordt gedrukt, waarna het weer ophoudt.
Herken dit niet, wat voor ondergrond heb je? Wellicht dat de ondegrond niet helemaal egaal loopt (plavuizen?).

• Worsteneter
  • Laatst online: 11:59
quote:
Ik kan er niet echt een pijl op trekken wanneer en waarom het precies gebeurt, maar als iedereen dit heeft zal het wel normaal zijn.

Wij hebben plavuizen in de keuken en daar maakt hij ook dit geluid. Dit komt of door de wielen die in een soort 'vering' hangen of door de behuizing van de borstel die 'los' hangt zodat ie een goede afsluiting maakt met de ondergrond - in feite sleept - om zo de zuigkracht te bevorderen.

Op een gladde vloer zou het inderdaad raar zijn.

• SchumiFAST
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 11-11 23:02
quote:
Worsteneter schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:15:
[...]

Wij hebben plavuizen in de keuken en daar maakt hij ook dit geluid. Dit komt of door de wielen die in een soort 'vering' hangen of door de behuizing van de borstel die 'los' hangt zodat ie een goede afsluiting maakt met de ondergrond - in feite sleept - om zo de zuigkracht te bevorderen.

Op een gladde vloer zou het inderdaad raar zijn.
Bij maakt de robotstofzuiger ook een tikgeluid
  • Bijna altijd als hij over de bolle overgangsprofielen rijdt;
  • Beneden op een vloer met diepe voegen, maar zeker niet altijd; en
  • Soms hoor ik het ook op random momenten op gladde vloeren.

• Sander
  • Laatst online: 13:01
quote:

Is dit niet het kleine 'voorwiel' dat tikt door de naden van je vloer? Dat heb ik lig met mijn parketvloer.

• ehoutgast
  • Niet online
quote:
Sander schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 07:52:
[...]

Is dit niet het kleine 'voorwiel' dat tikt door de naden van je vloer? Dat heb ik lig met mijn parketvloer.
Hier hetzelfde gedrag.

• Viince1
  • Laatst online: 17-11 08:36
De bijbehorende app (android) heeft een update gehad en doet bij mij sindsdien helemaal niks meer. Godzijdank kan ik door de knop op de robot nog stofzuigen, maar niet de bedoeling. Heeft iemand hier ook last van gehad?

Toestel: Xiaomi Mi 6, Xiaomi Global Rom

• Bandago 2804
Mss moet je de app maar verwijderen en de robot een reset geven.En het opnieuw instaleren. Zou t anders niet weten.

Bandago 2804 wijzigde deze reactie 24-08-2017 11:17 (13%)

• Cowboy_Henk
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20-11 22:18
Ik weet niet of dit al vermeld is maar er is een Engelstalige handleiding te downloaden, misschien voor op frontpage?
https://files.xiaomi-mi.c...ner/vacuum_cleaner-EN.pdf

En dit is wel een heel duidelijke review
YouTube: Xiaomi Robotic Vacuum Cleaner Review! Cleaning is for Suckers!

• ehoutgast
  • Niet online
quote:
Cowboy_Henk schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:54:
Ik weet niet of dit al vermeld is maar er is een Engelstalige handleiding te downloaden, misschien voor op frontpage?
https://files.xiaomi-mi.c...ner/vacuum_cleaner-EN.pdf
Die handleiding heeft wel een hoog Google Translate gehalte. :)

• Bandago 2804
Ik heb de stofzuiger nu een paar dagen. Inmiddels wel een ander Carpet gekocht. Nu gaat hij met gemak er over heen.

http://m.leenbakker.nl/m2...ed-sfinx-grijs-160x240-cm

• ivibes
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 25-08 23:29
Robotruus rijdt hier ook inmiddels al twee weken haar rondjes in ons appartement. Zeer tevreden over haar schoonmaakwerkzaamheden.
Zag dat de stofbak inmiddels ook los te koop is op o.a. Aliexpress.

Laten jullie altijd stroom staan op de dock? En koppelen jullie Truus af als ze opgeladen is om haar vervolgens helemaal uit te zetten? Kan me voorstellen dat ze niet 3 dagen op standby aan haar dock hoeft te staan als ze niet gebruikt wordt....
Kreeg na één van haar eerste rondjes wel een vage melding om haar juist wel aan de dock te laten hangen ivm de levensduur van de dock....... (geen melding over batterij dus, of het was een slechte vertaling)

ivibes wijzigde deze reactie 24-08-2017 20:13 (18%)

• derhenno
Tussen zuigbeurten door zet ik um gewoon uit nadat de batterij weer vol is. Na een paar dagen is de accu supersnel weer opgeladen en ready to go. Ik denk dat uitzetten de levensduur van de stofzuiger/accu uiteindelijk ten goede komt...

• Fabske
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20-11 20:28
quote:
derhenno schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:36:
Tussen zuigbeurten door zet ik um gewoon uit nadat de batterij weer vol is. Na een paar dagen is de accu supersnel weer opgeladen en ready to go. Ik denk dat uitzetten de levensduur van de stofzuiger/accu uiteindelijk ten goede komt...
Volgens de handleiding moet je hem juist altijd aan het stopcontact/dock houden. Tenzei je hem lang niet gaat gebruiken.
quote:
Battery

Mi Robot Vacuum is equipped with high-performance lithium-ion battery. To extend the battery life, make sure the vacuum is always docked when it’s not working

Note: Turn the vacuum off if you aren’t using it for a long time. Charge it at least once in every three month to avoid battery damage

• Upper
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:35
Hier de stofzuiger nu een week in bezit. Heb hem destijds besteld zonder mijn vriendin in te lichten, aangezien ik haar reactie van tevoren kon uittekenen: Ik wil dat ding niet in mijn huis hebben en geldverspilling.
Haar reactie was dan ook niet anders toen ze eenmaal dat ding zag staan. Nu een week later begint haar mening toch te veranderen, en begint ze het toch ook wel erg handig te vinden dat iedere dag de kattenbakkorrels die uit de bak gelopen worden door mijn katten verdwenen zijn, en dat het huis in principe iedere dag schoon is en ontdaan is van kattenharen en andere troepjes die blijven liggen.

Heb in beginsel wel problemen gehad met de plaatsing van de stofzuiger. In principe was mijn plan om hem achter de bank te zetten in de erker. Hij kon echter de uitgang soms niet vinden. Rare is dat het de ene keer wel goed gaat, en de volgende keer rijdt hij de erker af, en keert hij terug naar zijn dock. Nu aan de andere kant van de erker gezet zodat hij eigenlijk gewoon rechtdoor kan rijden om eruit te rijden, en dit gaat nu goed.

Verder heel tevreden over het apparaat, en ondanks de eerste tegenwerkingen van mijn vriendin, heb ik het idee dat zij uiteindelijk hier ook blij mee is / zal worden.

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 08:19

Wootism

aaibaar

quote:
Upper schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:57:
Heb hem destijds besteld zonder mijn vriendin in te lichten, aangezien ik haar reactie van tevoren kon uittekenen: Ik wil dat ding niet in mijn huis hebben en geldverspilling.
Haar reactie was dan ook niet anders toen ze eenmaal dat ding zag staan. Nu een week later begint haar mening toch te veranderen,
Verder heel tevreden over het apparaat, en ondanks de eerste tegenwerkingen van mijn vriendin, heb ik het idee dat zij uiteindelijk hier ook blij mee is / zal worden.
't Is maar een idee; maar kun je de stofzuiger niet houden en je vriendin verkopen?

• derhenno
quote:
Wootism schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:38:
[...]

't Is maar een idee; maar kun je de stofzuiger niet houden en je vriendin verkopen?
Op de lange termijn gezien financieel sowieso de beste oplossing :X 8)7 ;)

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 12:56
ik zei tegen mijn vrouw, als ik straks nog een robot heb om het eten te maken, en te strijken, heb ik je niet meer nodig :-p dan breng ik je terug ...

... sindsdien moet ik alles zelf doen :-p

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 08:19

Wootism

aaibaar

Ik heb die Xiaomi vorige week besteld en mijn vriendin heeft hem zelfs betaald op de voorwaarde dat ze de naam mag bepalen :D

• jack_
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12:52
Heb er gisteren eentje via Alie besteld. Heb inmiddels de (android) app erop gezet en zag hier in het forum dat de server China mainland als beste gekozen kan worden ivm firmware updates e.d., maar die zie ik er bij mij niet tussen staan. Is dat alleen specifiek voor de robot vacuüm of in het algemene deel van de app onder settings en dan locale.

Had eerst Singapore server bij de instelling "locale". Zie ook wel twee rijen Chinese server staan, als ik er daarvan kies heb ik meer opties (en reclame en andere meuk).

Nu alvast even beetje robo proof maken qua kabel en andere slingerende dingetje ;)

jack_ wijzigde deze reactie 27-08-2017 10:57 (3%)

• smoken
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10:44
quote:
jack_ schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:28:
Heb er gisteren eentje via Alie besteld. Heb inmiddels de (android) app erop gezet en zag hier in het forum dat de server China mainland als beste gekozen kan worden ivm firmware updates e.d., maar die zie ik er bij mij niet tussen staan. Is dat alleen specifiek voor de robot vacuüm of in het algemene deel van de app onder settings en dan locale.

Had eerst Singapore server bij de instelling "locale". Zie ook wel twee rijen Chinese server staan, als ik er daarvan kies heb ik meer opties (en reclame en andere meuk).

Nu alvast even beetje robo proof maken qua kabel en andere slingerende dingetje ;)
Ik heb je een PB gestuurd met eat vragen qua verzending etc omdat ik twijfel tussen Ali en GearBest. Zou het enorm waarderen als je me wat antwoorden zou kunnen geven ;-)

• Celica_T20
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09:30
quote:
jack_ schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:28:
Ik krijg ook met enige regelmaat reclame. Is het iemand gelukt om alleen 'echte' meldingen van de stofzuiger te krijgen en de reclame uit te zetten?

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
quote:
derhenno schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:36:
Hij doet hier elke nacht om 04:00 een rondje door het huis, zo komen we elke ochtend beneden in een schone woonkamer. uitzetten heeft bij ons dus weinig zin.
quote:
Upper schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:57:
Hier de stofzuiger nu een week in bezit. Heb hem destijds besteld zonder mijn vriendin in te lichten, aangezien ik haar reactie van tevoren kon uittekenen: Ik wil dat ding niet in mijn huis hebben en geldverspilling.
Haar reactie was dan ook niet anders toen ze eenmaal dat ding zag staan. Nu een week later begint haar mening toch te veranderen, en begint ze het toch ook wel erg handig te vinden dat iedere dag de kattenbakkorrels die uit de bak gelopen worden door mijn katten verdwenen zijn, en dat het huis in principe iedere dag schoon is en ontdaan is van kattenharen en andere troepjes die blijven liggen.

Heb in beginsel wel problemen gehad met de plaatsing van de stofzuiger. In principe was mijn plan om hem achter de bank te zetten in de erker. Hij kon echter de uitgang soms niet vinden. Rare is dat het de ene keer wel goed gaat, en de volgende keer rijdt hij de erker af, en keert hij terug naar zijn dock. Nu aan de andere kant van de erker gezet zodat hij eigenlijk gewoon rechtdoor kan rijden om eruit te rijden, en dit gaat nu goed.

dat dacht ik hier ook, ze vond het ook een onzinaankoop en vroeg zich hardop af waarom dat ding dan 3x zo duur moest zijn als een reguliere stofzuiger.
maar het ding was 5 minuten bezig en toen liep ze er al achteraan om een filmpje te maken en d'r ouders en vriendinnen ervan te overtuigen datdit toch wel een heel erg handig ding is. 8)7
vrouwen moet je niet leren begrijpen, alleen van ze houden :P

• DJ-NaRRa
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16-11 14:06
quote:
Melantrix schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:12:
[...]

Heb je nog iets van een tip om iets te verhogen naar 10cm? Ik heb net een nieuwe bank gekocht en die heeft 9 cm doorgang eronder. Aangezien de Xiaomi 9.6cm is moet ik op een mooie manier het met +/- 8mm verhogen. Ik zat zelf te denken aan vilt, maar om dan 3 lagen van 3mm eronder te plakken oid is niet écht een mooie oplossing :+

vanwege het aankopen van een nieuw huis is het kopen van de bank en robotstofzuiger door elkaar gelopen waardoor ik niet goed rekening ermee heb gehouden :|
Wij hadden een vergelijkbaar probleem. Onze Xiaomi kon wel met de body onder de bank, maar net niet (al vond ze zelf van wel) met de laser unit. Resultaat: XiaoMientje probeerde zichzelf onder de bank te proppen om vervolgens te mekkeren dat ze er niet onderuit kon 8)7

Onze oplossing is geweest om de pootjes iets te verhogen met een stoffen tapijttegel van de leenbakker. Heb de dikste gepakt en deze op maat van de pootjes gesneden / geknipt.

Nu kan ze er wel onderdoor :)

• Melantrix
  • Laatst online: 20-11 18:10
quote:
DJ-NaRRa schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:43:
[...]

Wij hadden een vergelijkbaar probleem. Onze Xiaomi kon wel met de body onder de bank, maar net niet (al vond ze zelf van wel) met de laser unit. Resultaat: XiaoMientje probeerde zichzelf onder de bank te proppen om vervolgens te mekkeren dat ze er niet onderuit kon 8)7

Onze oplossing is geweest om de pootjes iets te verhogen met een stoffen tapijttegel van de leenbakker. Heb de dikste gepakt en deze op maat van de pootjes gesneden / geknipt.

Nu kan ze er wel onderdoor :)
We hebben ondertussen een stuk MDF plaat van 12mm tussen de poten en de bank geschroefd. Dat is niet echt zichtbaar en genoeg ruimte voor 'Mrs. Doubtfire' om eronderdoor te kunnen. Nu heeft ie alleen last van een stuk van de mat die half onder de bank ligt. Maar wellicht dat ik daar op het randje een stuk virtual wall bevestig. Hij kan namelijk wel van beide kanten erbij maar hij loopt bijna vast als hij met een wiel van de mat af rijdt :+

• remzor
  • Registratie: februari 2013
Lijkt me een interessant ding met idem prijs :)

Noob vraag; hoe werkt het precies wanneer je een hoogpolig tapijt hebt liggen deels onder de (hoek)bank en salontafel? Onder de bank door kan sowieso niet, maar op tapijt ook niet schijnbaar. Die (lelijke) virtual wall tape neerleggen elke keer als ie een rondje doet lijkt me geen optie, en blijvend plakken ook niet.

Is het niet zo dat ie na een tijdje weet (mapping) dat ie daar niet moet komen ofzo? In de app kun je dit niet aangeven schijnbaar.

• SolarOrbiter
sinds een paar dagen heb ik het probleem dat ik geen notifications ontvang via de app.
heb een s8-plus(Android). voor de rest laatste upates erop. zowel telefoon, als app, als FW van de Mi.

• Zorg
quote:
remzor schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:48:
Lijkt me een interessant ding met idem prijs :)

Noob vraag; hoe werkt het precies wanneer je een hoogpolig tapijt hebt liggen deels onder de (hoek)bank en salontafel? Onder de bank door kan sowieso niet, maar op tapijt ook niet schijnbaar. Die (lelijke) virtual wall tape neerleggen elke keer als ie een rondje doet lijkt me geen optie, en blijvend plakken ook niet.

Is het niet zo dat ie na een tijdje weet (mapping) dat ie daar niet moet komen ofzo? In de app kun je dit niet aangeven schijnbaar.
Ik heb zelf een hoogpolig tapijt in de woonkamer (echt vrij hoog) maar Suzanne de Zuiger gaat er niet eens overheen. Ik heb het nog niet gezien omdat ze nog maar één keer haar ronde heeft gedaan maar op de scan die naar me telefoon werd gestuurd zag ik dat ze er gewoon langs gaat maar niet op. Voor de deur naar de garage (binnendeur) heb ik een zwarte mat liggen (zo'n schoenenveegmat) en ook daar is ze niet overheen gegaan, met als gevolg dat ze dus de hele garage heeft overgeslagen.

Ik heb de tape wel besteld maar heb deze dus niet gebruikt, mijn initiele idee was om het gewoon net onder het tapijt te steken en dat dit genoeg zou zijn. Dus voor mij werkt dit net zo goed :P

De eerste reactie van mijn vrouw was ook sceptisch en natuurlijk veels te veel geld voor een stom apparaat wat natuurlijk nooit zo goed schoonmaakt. De eerste dag dat ze thuis kwam (ik had het express ingesteld dat alles gedaan was voordat ze thuis kwam ;)) was ze zeer verrast omdat ze werkelijk nergens iets onder haar voeten heeft gevoeld. Wij lopen thuis altijd op sokken/dunne slippers/blote voeten en dat is de test om te zien of het goed is 8)7 . Kortom hier ook, happy wife, happy life! Ze kon het enkel niet waarderen dat ik s'avonds zei dat ik wel het hele huis had stofgezogen en de hele dag had gewerkt!

Creatief met klei? www.kleishop.nl

• jack_
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12:52
Zaterdag besteld, maandag verzonden, vandaag binnen. Nu zijn eerste ronde aan het maken. Doet het goed. Ook al een klein nadeeltje gevonden want hem dan toch niet lukt. De kastjes in de keuken zitten zo laag en de plint valt een stukje terug, daar kan hij net niet goed bij, laat daar nu ook vaak de meeste troep liggen... Tja hij is niet perfect maar ben er wel enthousiast over als ik al zag wat hij in de kleine stukje al paraat had gekregen. Gelijk trouwens een firmware update gegeven naar een 3.9 nog wat versie en op Engels gezet. Lijkt goed om te gaan met stoelen e.d. dus ik denk dat ik de dock ergens onder de bank schuif, hij moet er dan wel tussen wat andere stoelen manoeuvreren maar tijdens xleaning ging dat net al goed.

Edit: nu onder de bank geplaatst en kwam goed weg tussen stoelen en tafel. Had ook gelijk in de gaten dat ik de dock verplaatst had en de map was al meteen redelijk op orde nog voordat hij ook maar een stukje had gelopen.

Gelijk maar wat spares bestellen. De grote borstel lijkt me wel langer mee te gaan.

jack_ wijzigde deze reactie 30-08-2017 20:27 (17%)

• RedRayMann
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20-11 09:14
Fijn om te lezen dat bijna alle dames het zelfde reageren. Onzin en duur maar na gebruik zijn ze allemaal blij :)
Ik hoop dat die van mij ook zo gaat reageren.

Heb zelf al heel lang interesse in een robotstofzuiger en heb als proef lang geleden zo'n robomop gekocht. Nadeel is zelf aanzetten en opladen. Daarbij verzamelde hij voornamelijk vuil en liet dat overal achter in grote plukken. Ofwel, altijd een overal was ik alsnog alles aan het regelen. Ik ben ook de enige die hem met regelmaat aanzet (2 tot 6x per maand)

Ik wilde heel graag een Neato ivm het LIDAR systeem. Als ik een slim apparaat koop, moet het wel "echt" slim zijn. Helaas zijn ze erg duur. Er waren weinig goede alternatieven met de zelfde eigenschappen maar tegen een gereduceerd tarief. Tot mijn ook vandaag eindelijk op de Xiaomi viel.

Van vrouwlief mag ik geen 600+ euro uitgeven. Eigenlijk nog geen 400+ ... Eigenlijk nog geen 200+

Maar de Xiaomi is voor 314 dollar op aliexpress, heb nog 9 dollar aan coupons dus 304 dollar :) vele malen beter dan de Neato!

Mijn huis idd al redelijk robot proof. Op wat usb laders na. die voornamelijk vrouwlief laat slingeren
Maar kan ik het laadstation onder een salontafel kwijt? Wij hebben een salontafel in de hoek staan. Lange kant tegen de bank, korte kant tegen de muur. De andere lange en korte kant zijn open. Tafel is ongeveer 30cm hoog aan de buitenzijde (vloer - onderzijde blad)

Dat is denk ik het laatste argument dat ze kan gebruiken. Hij is lelijk en staat in de weg.

Dus ik hoop dat jullie enkele voordelen hebben dat het goed gaat om Suzanne/Xiaomiepje/Robotruus/Mrs. Doubtfire onder een tafel te plaatsen.

--edit--

Net besteld, vrouwlief weet van niets en ik heb 14 dollar aan coupons, en een CashBackXL refund, hopelijk komt het beestje straks voor 245,78 euro rond rijden. Alsnog ben ik benieuwd naar de ervaring met het laadstation :)

RedRayMann wijzigde deze reactie 31-08-2017 09:24 (6%)

• blowk
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18-11 22:51
quote:
RedRayMann schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 00:25:
Fijn om te lezen dat bijna alle dames het zelfde reageren. Onzin en duur maar na gebruik zijn ze allemaal blij :)
Ik hoop dat die van mij ook zo gaat reageren.

Heb zelf al heel lang interesse in een robotstofzuiger en heb als proef lang geleden zo'n robomop gekocht. Nadeel is zelf aanzetten en opladen. Daarbij verzamelde hij voornamelijk vuil en liet dat overal achter in grote plukken. Ofwel, altijd een overal was ik alsnog alles aan het regelen. Ik ben ook de enige die hem met regelmaat aanzet (2 tot 6x per maand)

Ik wilde heel graag een Neato ivm het LIDAR systeem. Als ik een slim apparaat koop, moet het wel "echt" slim zijn. Helaas zijn ze erg duur. Er waren weinig goede alternatieven met de zelfde eigenschappen maar tegen een gereduceerd tarief. Tot mijn ook vandaag eindelijk op de Xiaomi viel.

Van vrouwlief mag ik geen 600+ euro uitgeven. Eigenlijk nog geen 400+ ... Eigenlijk nog geen 200+

Maar de Xiaomi is voor 314 dollar op aliexpress, heb nog 9 dollar aan coupons dus 304 dollar :) vele malen beter dan de Neato!

Mijn huis idd al redelijk robot proof. Op wat usb laders na. die voornamelijk vrouwlief laat slingeren
Maar kan ik het laadstation onder een salontafel kwijt? Wij hebben een salontafel in de hoek staan. Lange kant tegen de bank, korte kant tegen de muur. De andere lange en korte kant zijn open. Tafel is ongeveer 30cm hoog aan de buitenzijde (vloer - onderzijde blad)

Dat is denk ik het laatste argument dat ze kan gebruiken. Hij is lelijk en staat in de weg.

Dus ik hoop dat jullie enkele voordelen hebben dat het goed gaat om Suzanne/Xiaomiepje/Robotruus/Mrs. Doubtfire onder een tafel te plaatsen.

--edit--

Net besteld, vrouwlief weet van niets en ik heb 14 dollar aan coupons, en een CashBackXL refund, hopelijk komt het beestje straks voor 245,78 euro rond rijden. Alsnog ben ik benieuwd naar de ervaring met het laadstation :)
Eigenlijk kan je de robotstofzuiger gelijk waar onder plaatsen zolang er maar voldoende ruimte is voor het laadstation. Bij mij staat deze onder de sofa. Doet dagelijks z'n rondje en nadien terug onder de sofa. Op die manier staat die niet in de weg en kunnen de kinderen er niet mee spelen (prutsen)!

Als ik een bericht krijg dat het bakje vol is, gebruik ik de remote om deze vanonder de sofa tevoorschijn te laten komen. ;)

• the_scientist
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 28-09 14:15
Hi guys! Ik heb nu enkele jaren een Neato XV-25 en merk dat hij nu wel redelijk op begint te raken. Ik heb hem inmiddels al een keer opgestuurd naar de US voor reparatie en inmiddels lijkt hij weer overleden. Een bevriende electrotechnicus kijkt er nu naar, maar als de reparatie te duur wordt gaat Blikkie toch echt permanent met pensioen.

Ik was stiekem al aan het kijken naar een nieuwe Neato, maar ben positief verrast door jullie verhalen! Ik heb echter wel iets gelezen over een pitch noise bij het aanleggen op de dock. Is dit nog steeds een probleem? Dat zou namelijk wel een reden zijn om hem niet aan te schaffen!

• Achiel007
De enige hier in huis die niet tevreden is tot nu toe is de kat, die vindt het maar niks!

• TripleQ
  • Niet online
quote:
blowk schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:32:
[...]
Als ik een bericht krijg dat het bakje vol is, gebruik ik de remote om deze vanonder de sofa tevoorschijn te laten komen. ;)
Krijg je een bericht als het bakje vol is?
Die heb ik nog nooit gehad... gisteren nog liep die helemaal vol met hondenharen. Paar dagen vergeten te legen. . En dan rijd die gewoon door met de hele opening verstopt, en neemt die niks nieuws meer op.

• BenEco
  • Niet online
quote:
the_scientist schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:46:
Hi guys! Ik heb nu enkele jaren een Neato XV-25 en merk dat hij nu wel redelijk op begint te raken. Ik heb hem inmiddels al een keer opgestuurd naar de US voor reparatie en inmiddels lijkt hij weer overleden. Een bevriende electrotechnicus kijkt er nu naar, maar als de reparatie te duur wordt gaat Blikkie toch echt permanent met pensioen.

Ik was stiekem al aan het kijken naar een nieuwe Neato, maar ben positief verrast door jullie verhalen! Ik heb echter wel iets gelezen over een pitch noise bij het aanleggen op de dock. Is dit nog steeds een probleem? Dat zou namelijk wel een reden zijn om hem niet aan te schaffen!
Beide docks zijn stil hier met de Xiaomi's aan de lader, geen bijgeluiden.

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh Tekna.

• blowk
quote:
TripleQ schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:37:
[...]

Krijg je een bericht als het bakje vol is?
Die heb ik nog nooit gehad... gisteren nog liep die helemaal vol met hondenharen. Paar dagen vergeten te legen. . En dan rijd die gewoon door met de hele opening verstopt, en neemt die niks nieuws meer op.
Krijg je de andere meldingen binnen via de app?
Ik krijg meestal een bericht als het bakje vol is. Veelal probeer ik elke week het bakje te ledigen aangezien na een week dit aardig vol zit.

• remzor
Zo, tapijt zal bij ons geen issue meer zijn; vandaag een laagpolig nieuw tapijt gekocht (toevallig een idee van de vriendin, waar ik me in kon vinden al is het maar voor een toekomstige robot ;)).

Ze is wel sceptisch, ik nog een klein beetje. Toch nog enkele vraagjes voor de kenners:
1). Loopt ie bij jullie wel eens vast? Wij hebben bijv. een grote eettafel met 6 stoelen, waarbij de robot nooit tussen alle stoelpoten door kan gaan, slechts deels.
2). Hoe werkt het als ik bijv. de bovenverdieping schoon wil laten maken (3 slaapkamers met de deuren open). Moet het dock dan mee worden verhuisd? Zo niet, wat doet ie dan als ie klaar is?
3). Aantal dB zegt me niet zoveel; sommigen van jullie laten hem 's nachts zijn werk doen. Vinden jullie hem hier dus stil genoeg voor? De 'gewone' stofzuiger hoor ik namelijk echt wel als ik boven ben..
4). Nooit schade gehad? (omgooien lamp met fragiele poten, subwoofer, plinten, etc.)

Doordat we een huiskat hebben ben ik wel benieuwd hoe die er mee om gaat als er eentje komt. Ook kotst dat beest zeker maandelijks eens, schijnt vrij normaal te zijn.. zo reinigt hij zichzelf o.a. van haar. Lijkt me smerig als dat ding er doorheen rijdt, wat ie natuurlijk dus zal doen.

Bij voorbaat dank! :)
@blowk Goede review trouwens, mooi en uitvoerig. Top!

• blowk
quote:
remzor schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:46:
Zo, tapijt zal bij ons geen issue meer zijn; vandaag een laagpolig nieuw tapijt gekocht (toevallig een idee van de vriendin, waar ik me in kon vinden al is het maar voor een toekomstige robot ;)).

Ze is wel sceptisch, ik nog een klein beetje. Toch nog enkele vraagjes voor de kenners:
1). Loopt ie bij jullie wel eens vast? Wij hebben bijv. een grote eettafel met 6 stoelen, waarbij de robot nooit tussen alle stoelpoten door kan gaan, slechts deels.
2). Hoe werkt het als ik bijv. de bovenverdieping schoon wil laten maken (3 slaapkamers met de deuren open). Moet het dock dan mee worden verhuisd? Zo niet, wat doet ie dan als ie klaar is?
3). Aantal dB zegt me niet zoveel; sommigen van jullie laten hem 's nachts zijn werk doen. Vinden jullie hem hier dus stil genoeg voor? De 'gewone' stofzuiger hoor ik namelijk echt wel als ik boven ben..
4). Nooit schade gehad? (omgooien lamp met fragiele poten, subwoofer, plinten, etc.)

Doordat we een huiskat hebben ben ik wel benieuwd hoe die er mee om gaat als er eentje komt. Ook kotst dat beest zeker maandelijks eens, schijnt vrij normaal te zijn.. zo reinigt hij zichzelf o.a. van haar. Lijkt me smerig als dat ding er doorheen rijdt, wat ie natuurlijk dus zal doen.

Bij voorbaat dank! :)
1) Enkel bij losliggende kabels bij ons.
Wat je kan doen is de stoelen wat verder van de tafel plaatsen het ene moment en de dag nadien de stoelen dichter plaatsen. Op die manier komt de robotstofzuiger er bijna overal bij.
2) Je plaats het toestel gewoon boven zonder dock. Drukt op start op het toestel en die doet z'n rondje. Enkel zorgen dat je iets voor de trap plaats, want in sommige gevallen werkt de clifsensor niet of blijft het toestel happeren en dondert het van de trap ;)
3) Je kan hem op stil zetten. Het geluid is hoorbaar, maar niet als je het op een andere verdiep laat draaien en de deuren dicht.
Ik zou zeggen test even uit welke stand het best bij jouw past. Ik laat het toestel volle kracht draaien overdag en 's nacht op de stilste stand.
4) schade voorlopig niet echt. Enkel de wekkerradio per ongeluk eraf en die stond vrolijk op de robotstofzuiger. Nu let ik erop dat er geen losliggende kabels zijn die het kan meetrekken. Bij deuren en muren gaat die heel dicht en soms voelt ie met de bumper (vertraagd en rijdt heel zacht er tegen aan - meer voelen)
Wat je ook kan doen is bij het eerste rondje even kijken waar er eventueel problemen kan zijn en kijken hoe het toestel reageert?

Omtrent huisdieren kan ik je weinig helpen. Ik weet niet of katten altijd op dezelfde plaats kotsen?? Anders kan je de kat aanleren om het in een bakje te doen ;)

• remzor
@blowk Bedankt voor je uitgebreide reactie (en tips)!
Sowieso wil ik hem de eerste keren even checken als ie zijn rondje zou doen. Onze woning is wel vrij 'robot proof'; strakke inrichting, gemakkelijke vloer, geen kinderen en geen losse kabels e.d.
Ik wist overigens niet dat er ook een stille modus was, maar dat is wel fijn dan. De app spreekt me verder erg aan.

Enig minpunt (ook bijna meteen het grootste minpunt voor mijn vriendin) is het dock en de robot die wij niet netjes ergens onder/achter kunnen plaatsen. Hij zal dus eigenlijk altijd in het zicht moeten staan dan, zij het in een hoek of naast een kast.

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:20
Klopt het dat de Xiaomi door het mappen ook veel sneller klaar is met zuigen? Hoe lang doet ie over een gemiddelde woonkamer? (De ilife zuigers blijven aan de gang tot de accu nog maar 20% is)

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
quote:
blowk schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:37:
[...]

Krijg je de andere meldingen binnen via de app?
Ik krijg meestal een bericht als het bakje vol is. Veelal probeer ik elke week het bakje te ledigen aangezien na een week dit aardig vol zit.
Die heb ik ook nog nooit gehad, wel dat het filter schoongemaakt moest worden, toen had ik er een stukje keukenpapier tussen gedaan om te kijken of dit goed werkte.
quote:
Medione1210 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:53:
Klopt het dat de Xiaomi door het mappen ook veel sneller klaar is met zuigen? Hoe lang doet ie over een gemiddelde woonkamer? (De ilife zuigers blijven aan de gang tot de accu nog maar 20% is)
bij mij een kleine 40 minuten over 37 m2, daarna gaat ie weer naar het dock.
de Xiaomi stopt ook als de batterij onder de 20% komt, rijdt naar de lader toe en als ie 80% is gaat ie verder om de klus af te maken. daar doet ie dan ongeveer anderhalf uur over. (ik laat 'm wel eens meerdere malen achter elkaar z'n ronde doen om de batterij niet lui te laten worden.)

Shanquish wijzigde deze reactie 01-09-2017 09:55 (26%)

• BeZaX
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 10:24
quote:
Medione1210 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:53:
De tijd is deels afhankelijk van het aantal obstakels die de stofzuiger tegen komt en welke mode (snelheid/zuigkracht/geluid) je hem in zet. Bij ons duurt het voor ± 60m2 woonkamer tussen de 60 a 65 minuten (balanced mode).

BeZaX wijzigde deze reactie 01-09-2017 10:02 (7%)

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:20
quote:
BeZaX schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:00:
[...]

De tijd is deels afhankelijk van het aantal obstakels die de stofzuiger tegen komt en welke mode (snelheid/zuigkracht/geluid) je hem in zet. Bij ons duurt het voor ± 60m2 woonkamer tussen de 60 a 65 minuten (balanced mode).
Dank voor de info.

Dus de Xiaomi zou in mijn geval ook zo'n 60 minuten bezig zijn tegen zo'n 90-100 minuten(gokje) voor de Ilife robots.
Ik heb overigens net een vergelijkende test tussen de Xiaomi en de Ilive V7 gekeken en de Ilife deed niet onder voor de Xiaomi. In de test was de Xiaomi wel 4 minuten(op 20 minuten) sneller.
En de ilife rijdt natuurlijk als een kip zonder kop door de kamer waar de Xiaomi netjes een route aanhoudt.

Ik weet niet of ik het goed hoorde, maar volgens mij maakt de Xiaomi wel meer herrie dan de Ilife. Omdat ik ze 's nachts wil laten draaien moet ik dat ook meenemen in mijn overweging.

• smoken
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10:44
Gisteren heb ik de Xiaomi mogen ontvangen, ten eerste alle mensen in dit topic dank! Want door dit topic ben ik überhaupt uitgekomen bij de Xiaomi. Ik had een weekje de robotzuiger van mijn schoonouders geleend (een Red Dusty) om eens te kijken of het iets zou zijn bij ons, was zeer verrast over de resultaten alleen het "rondrijden als een kip zonder kop" stond me tegen.

Anyhow: afgelopen maandag besteld op AliExpress (bij Chinese Intelligent Store) en gisteren ontvangen.
App geïnstalleerd, verbonden met WiFi, update gedraaid en taal aangepast.

Daarna de eerste ronde laten lopen (38m2 in 41 minuten) en zeer tevreden over de eerste resultaten!
Wel geleerd dat ik nog een paar dingen moet doen om de kamer helemaal robotproof te krijgen. Een paar kabels wegwerken en kijken of ik de bekleding onder de bank strak kan krijgen want nu heeft de LIDAR daar een beetje moeite mee, terwijl hij er makkelijk onder past.

Qua geluid schrok ik in eerste instantie een beetje. Niet zozeer het "zuig" geluid, maar het geluid van het rondrijden en zeker om zijn eigen as draaien. Maar na een tijdje bleek dit een stuk minder te worden, dus het zal wel iets te maken hebben met het inlopen van de wielen.

Gisterenavond was ik weer een beetje aan het rondstruinen op het internet en toen kwam ik bij een wel interessant topic uit: http://www.robotreviews.c...php?f=6&t=19479&start=640

smoken wijzigde deze reactie 01-09-2017 10:44 (8%)

• Achiel007
Bij mij doet hij de woonkamer keuken hal en kantoor alles bij elkaar 51m2 in 53 minuten balanced mode.

1x ook de garage meegedaan, toen was het 84m2 in 88 minuten. Hij bleef toen wel 1x hangen op de kabel van de acculader.

Komt er een beetje op neer 1 minuut per vierkante meter.

• Zorg
Ook hier dezelfde ervaring, 1 min per m2

Nog steeds tevreden. Wel een paar rare dingen. Ze gaat niet over de drempel in de garage. Ik moet het nog eens proberen als ik erbij ben maar ik denk dat de drempel te hoog. Dat of de afstand tot de Dock?

Ook vraag ik me af wat het stroomgebruik is!

Creatief met klei? www.kleishop.nl

• srdevil
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 12:54
quote:
derhenno schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:54:
De stofzuiger past prima onder je bank, het dock echter niet (13cm) ;)
@blowk schreef in zijn review:
quote:
Basic parameter
•Charging Dock
•Dimensions: 230mm * 109mm * 129mm
Als ik het goed begrijp is het Docking station 129 [mm] hoog, hij zou dus onder mijn kast moeten passen van 133 [mm] hoog?
De voorkant van mijn kast is 104 [mm] hoog, kan het dan zijn dan de laser het docking station niet kan vinden omdat de sensor dan deels bedenkt word door de kast?

Vind de robotstofzuigers wel interessant alleen heb geen zin om hem zomaar plompverloren ergens in de woonkamer te plaatsen. Moet dus onder de kast komen en het liefst kan hij wel zijn docking station weer vinden =)

• Guidooow
  • Laatst online: 20-11 19:10
quote:
srdevil schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:05:
[...]

@blowk schreef in zijn review:

[...]

Als ik het goed begrijp is het Docking station 129 [mm] hoog, hij zou dus onder mijn kast moeten passen van 133 [mm] hoog?
De voorkant van mijn kast is 104 [mm] hoog, kan het dan zijn dan de laser het docking station niet kan vinden omdat de sensor dan deels bedenkt word door de kast?

Vind de robotstofzuigers wel interessant alleen heb geen zin om hem zomaar plompverloren ergens in de woonkamer te plaatsen. Moet dus onder de kast komen en het liefst kan hij wel zijn docking station weer vinden =)
Het zwarte gedeelte van het dock waar de infrarood laser op schijnt zit tussen de ~74mm en ~128mm vanaf de grond. Ik denk dus dat dit wel gaat werken!

• hannibal2206
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 09:57
Hier https://www.geekbuying.co...Robot---White-372010.html kost hij maar 210 euro ?? of mis ik iets .. ?

Vraag verplaatst naar juiste topic

hannibal2206 wijzigde deze reactie 04-09-2017 17:02 (12%)
Reden: correctie

11kW zonnepanelen, 800 L zonneboiler met 80 Heatpipes, 2 * L/L en 1 Pana WH-MDC05F3E5 monoblock, HR++ overal; geen gasaansluiting !

• BeZaX
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 10:24
quote:
Je vergeet de verzendkosten, maar deze discussie kan beter in: Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) prijzen & levertijden.

• RedRayMann
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20-11 09:14
Klopt het dat dit de officiële Android app is?
De app wilt heel veel van mij weten, toch even dubbel checken voordat ik het installeer.

• Dacuuu
  • Nu online
quote:
RedRayMann schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:14:
Klopt het dat dit de officiële Android app is?
De app wilt heel veel van mij weten, toch even dubbel checken voordat ik het installeer.
Ja
Je kan ook de alternatieve app gebruiken. https://xiaomi.flole.de/

chinadiscount.net

• EiNSToNEd
  • Laatst online: 09:40
Gisteren deze voor de eerste maal laten rondrijden, leuk ding :). Duurde wel even om hem correct in te stellen via de app (verbinding werd geregeld verbroken), maar uiteindelijk is alles gelukt. Singapore Server is echt wel noodzakelijk, ook al zegt de app dat je die in de VS moet gebruiken. Daarna relatief snel de Engelse voice pack erop kunnen zetten, samen met de laatste firmware.

Eerste rondje ging vlot, het dock werd gemakkelijk gevonden. Enkel als ik de robot (Mihoen genaamd) via de remote control te ver van z'n dock verplaats, raakt hij helemaal de kluts kwijt. Kaartje klopt aan geen kanten en hij raakt ook niet meer vanzelf terug. Misschien is de indeling van m'n woonkamer gewoon te moeilijk ;).

Hier ook wel last van een soort 'tikkend' geluid dat op variabele ogenblikken opduikt. Zou blijkbaar iets te maken hebben met het opvangbakje dat iets té los zit en over sommige types vloer sleept. Bij sommige mensen gaat dit vanzelf weg, anderen moeten blijkbaar een soort glijmiddel over de slepende rand doen :). We zien wel.

Ook misschien handig voor wie wil overschakelen: vroeger had ik een Neato Signature XV-toestel, waar ik altijd erg tevreden over was. Na het derde nieuwe batterijpack heeft het LCD scherm het begeven, waardoor het toestel nu vrijwel onbruikbaar is (geen timer, geen meldingen, geen instellingen, ...). Een nieuwe Neato maakt je al snel 700 euro lichter, dus was het tijd om goedkopere alternatieven op te zoeken... Hallo Xiaomi!
Ter vergelijking is de Xiaomi een stuk stiller (zelfs op de 'balanced'-modus -behalve het tikkend geluid uiteraard-) en kan deze beter het vuil van de randen halen (door de extra zijborstel). Een oordeel over de reinigingsresultaten kan ik pas vormen na enkele dagen testen. Wel heb ik de indruk dat Neato iets voorzichtiger is, de Xiaomi vliegt soms nogal lomp tegen (donkere) voorwerpen aan. Maar aan de andere kant: Xiaomi negeert mooi de eetbakken van m'n kat, terwijl Neato vrijwel altijd over de bakken heen probeerde te rijden... Xiaomi heeft ook een grotere en gevoeligere bumper, dus de kans op schade aan je meubels is even klein als met het Neato toestel.
Eerste indruk is zeer positief, eens je het aan de praat krijgt. De aanwezige features (gegenereerde kaart, afstandsbediening, gesproken feedback, ...) zijn indrukwekkend. Voorlopig een dikke aanrader dus :).

• Nelis00
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:15
Over 'geluiden' gesproken. Nu hij inmiddels een kleine 3 maanden hier rondrijd is hij echt een stuk rumoeriger geworden dan wanneer hij nieuw uit de doos kwam. Toen hij net nieuw liep alles echt geruisloos. Nu hoor ik toch echt wel wat mechanische geluiden zowel van de wielen/aandrijving als de motor.

Weet iemand wanneer deze stofzuiger geïntroduceerd is / wanneer ik een nieuw model kan verwachtten?
Twijfel eraan om thuis mijn iLife A4 ook maar te vervangen. Niet perse nodig maar ga mezelf meer en meer aan het domme rondrij gedrag storen. Maar kan ook nog best even wachtten.

• SolarOrbiter
quote:
SolarOrbiter schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:17:
sinds een paar dagen heb ik het probleem dat ik geen notifications ontvang via de app.
heb een s8-plus(Android). voor de rest laatste upates erop. zowel telefoon, als app, als FW van de Mi.
ik heb de app uiteindelijk eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd. probleem opgelost.

• Markb26
  • Laatst online: 12:30
Zelf heb ik de stofzuiger nu ongeveer een maand in gebruik. Dank iedereen die bijdraagt aan dit topic, dat heeft mij overgehaald voor de Xioami te gaan.

Na een maand in gebruik is het een verademing ten opzichte van het zelf stofzuigen! Alle plekken worden netjes meegepakt door 'stoffie', zelfs ons laagpolige tapijt. Hij heeft wat moeite om erop te komen, maar als dit eenmaal gelukt is, gaat het prima.
De stofzuiger even optillen en boven neerzetten (met kinderhekje dicht, zodat ie niet van de trap dondert) werkt ook perfect. Geen thuisbasis nodig. Ook het drempeltje (1/1,5cm) hoog naar de badkamer neemt ie netjes, zodat hij de badkamer ook kan doen.

Over 30m2 beneden doet ie zo'n 35/40 minuten. Dit zal waarschijnlijk komen doordat het niet helemaal robotproof is.

App werkt prima, alleen het laden van de plattegrond kan soms even duren (5-10 seconde). Verder is het initieel koppelen en gaan met die banaan!

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 12:19
Vanmiddag ook DPD aan de deur gehad met de Xiaomi. Direct maar een rondje laten doen. Hij is nergens vastgelopen gelukkig dus dat gaat goed. Vreemd is wel dat ie 64 minuten heeft gestofzogen, maar slechts 16m2 zegt te hebben gehad. Onze benedenverdieping is gelukkig wel wat groter dan dat :p maar hoe die dat dan berekend vraag ik me af.

Verder gaf hij bij het eerste aanzetten aan dat er een firmware update was. Die mislukte waarna de robot iets in het chinees begon te vertellen. Toen de Engelse languagepack er op gezet, maar nu geeft ie steeds aan dat er geen nieuwe firmware beschikbaar is. Ik heb niks veranderd aan de serverinstellingen (bij het installeren van de app op Mainland China laten staan).

(Edit)

Blijkbaar is de serverinstelling toch gewijzigd. Die stond op Taiwan :? Je ingestelde devies zijn echter blijkbaar gekoppeld aan de server waar ze mee geïnstalleerd zijn. Als ik de server aanpas naar Mainland China dan is er geen apparaat meer geregistreerd onder My Devices. Zet ik de instelling voor terug naar Taiwan dan verschijnt ie weer..

(Edit2)

Als ik vanuit de device instellingen de update probeer te doen vindt ie dus niks. Ga ik echter uit de device instellingen en naar de profielinstellingen en ik kies van daaruit 'check for updates' dan vindt 'ie hem wel. Van afstand updaten is gelukt :)

The Legend wijzigde deze reactie 06-09-2017 15:21 (31%)

Ik ben toch malle pietje niet!

• Bandago 2804
quote:
The Legend schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:11:
Vanmiddag ook DPD aan de deur gehad met de Xiaomi. Direct maar een rondje laten doen. Hij is nergens vastgelopen gelukkig dus dat gaat goed. Vreemd is wel dat ie 64 minuten heeft gestofzogen, maar slechts 16m2 zegt te hebben gehad. Onze benedenverdieping is gelukkig wel wat groter dan dat :p maar hoe die dat dan berekend vraag ik me af.

Verder gaf hij bij het eerste aanzetten aan dat er een firmware update was. Die mislukte waarna de robot iets in het chinees begon te vertellen. Toen de Engelse languagepack er op gezet, maar nu geeft ie steeds aan dat er geen nieuwe firmware beschikbaar is. Ik heb niks veranderd aan de serverinstellingen (bij het installeren van de app op Mainland China laten staan).

(Edit)

Blijkbaar is de serverinstelling toch gewijzigd. Die stond op Taiwan :? Je ingestelde devies zijn echter blijkbaar gekoppeld aan de server waar ze mee geïnstalleerd zijn. Als ik de server aanpas naar Mainland China dan is er geen apparaat meer geregistreerd onder My Devices. Zet ik de instelling voor terug naar Taiwan dan verschijnt ie weer..
Tijdens de update moet de robot aan het dock staan geloof ik..

Bij Mij staat hij op the united states singapore server.

Normaal is het 1min per 1 vierkante meter

• c-mattic
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 15:35
quote:
Bandago 2804 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:20:
[...]

Tijdens de update moet de robot aan het dock staan geloof ik..

Bij Mij staat hij op the united states singapore server.

Normaal is het 1min per 1 vierkante meter
Bij mij lukte de update alleen als ik op mainland server had ingesteld. Bij mij zat hij ook in dock.
Bij Singapore US vindt hij hem niet meer terug in de app.

• s441558
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10:33
Vandaag ook mijn xiaomi mi robot binnen. De vrouw kwam zelf met het idee, dus met de WAF zit het wel goed.

Dinsdag besteld bij Aliexpress donderdag geleverd. Werd vanuit Duitsland geleverd met DPD. Wel iets duurder, maar ook snel binnen dus. Installatie was wel wat geklooi. Eerst op de iPad geprobeerd. homeland server (China) gekozen. Singapore server wordt steeds een melding gegeven dat die niet meer alle devices ondersteund. Hij wou vervolgens steeds naar de US server switchen. Maar daarmee werkte het niet. Kies dus gewoon homeland China. Vervolgens blijkt dat je 2,4 GHz WiFi aan moet zetten op je iPad/phone. 5 GHz werkt niet.

Daarna moet je naar de WiFi switchen van de xiaomi (wordt in de app aangegeven wanneer je dat moet doen), om het wachtwoord van je WiFi over te zetten. Dit lukte bij mij steeds niet. Daarna met Android phone geprobeerd, zelfde verhaal. Blijft steeds hangen op 44% en geeft dan een foutmelding. De truck was om de WiFi op de xiaomi te resetten door de home en aan knop tegelijkertijd in te drukken. Daarna ging het op deiPad wel goed en begon die in het Chinees te praten.

Daarna nog even firmware updaten (heb geduld), het language pack eropzetten (Engels) vanuit de app en de tijdzone synchroniseren (staat standaard verkeerd). En nu gaan met die banaan.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*