Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01-2022

xer

Heeft iemand ervaring met de Xiaomi en een IR sensor van een inbraakalarm?
Ik denk zelf dat de sensor objecten op vloerniveau niet zal zien, maar heb toch twijfels.
De Xiaomi zal immers bij afwezigheid zijn werk doen, en dat is het inbraakalarm actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-08 19:59
Ik zag op Aliexpress ook mops voor de xiaomi mi robot. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
xer schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:46:
Heeft iemand ervaring met de Xiaomi en een IR sensor van een inbraakalarm?
Ik denk zelf dat de sensor objecten op vloerniveau niet zal zien, maar heb toch twijfels.
De Xiaomi zal immers bij afwezigheid zijn werk doen, en dat is het inbraakalarm actief.
Hier nergens last van. Op zich ziet de sensor het wel op vloerniveau maar meestal is er toch een object vanaf zo'n 20 kilo voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:22
Kan het IP adres eigenlijk zelf bepaald worden? Ik lees wel dat je eerst direct contact moet maken met de robot, dan je netwerk gegevens invoeren. Daarna maakt de robot contact met je netwerk, maar pakt je robot zelf een IP adres, kan je dit vooraf instellen op je router (via MAC adres) of kan je het via de app instellen bij je netwerk instellingen? Of kan je het zelf na afloop wijzigen (in router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyingdm
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-08 08:32
Ik zie op afbeeldingen dat het Dockingstation boven de oplaadpunten zwart is. Zit hier nog wat in? Hoe zoekt de Mi robot zijn plekje terug? Ik zat er aan te denken om een soort van Dog house te maken waarin hij als hij niet aan het werk is lekker kan vertoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
RedRayMann schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:45:
Kan het IP adres eigenlijk zelf bepaald worden? Ik lees wel dat je eerst direct contact moet maken met de robot, dan je netwerk gegevens invoeren. Daarna maakt de robot contact met je netwerk, maar pakt je robot zelf een IP adres, kan je dit vooraf instellen op je router (via MAC adres) of kan je het via de app instellen bij je netwerk instellingen? Of kan je het zelf na afloop wijzigen (in router)
Of jou router dit kan instellen weet ik niet.

Maar in de app kan je iig geen ip settings wijzigen. Enkel bekijken welk IP adres hij gekregen heeft van je router. Enkel dhcp dus. Wel staat erbij welk Mac adres hij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
TripleQ schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:17:
[...]

Of jou router dit kan instellen weet ik niet.

Maar in de app kan je iig geen ip settings wijzigen. Enkel bekijken welk IP adres hij gekregen heeft van je router. Enkel dhcp dus. Wel staat erbij welk Mac adres hij heeft.
Fijn om te lezen. Dan kan ik tijdens het instellen via de app alvast het Mac adres reserveren in mijn router. Ik hou graag controle over mijn IP adressen :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Volgens mij staat het Mac adres ook onderop de stofzuiger. Dus dan kan je voordat je begint deze al in je router zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Nelis00 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:13:
Over 'geluiden' gesproken. Nu hij inmiddels een kleine 3 maanden hier rondrijd is hij echt een stuk rumoeriger geworden dan wanneer hij nieuw uit de doos kwam. Toen hij net nieuw liep alles echt geruisloos. Nu hoor ik toch echt wel wat mechanische geluiden zowel van de wielen/aandrijving als de motor.

Weet iemand wanneer deze stofzuiger geïntroduceerd is / wanneer ik een nieuw model kan verwachtten?
Twijfel eraan om thuis mijn iLife A4 ook maar te vervangen. Niet perse nodig maar ga mezelf meer en meer aan het domme rondrij gedrag storen. Maar kan ook nog best even wachtten.
Mechanische geluiden kunnen met der tijd wat 'luider' worden, maar controleer regelmatig het toestel.
Het toestel loopt nog altijd goed en dit al een goede 10 maanden.
Wat ik regelmatig doe is het verwijderen van haren aan de borstels, hoofdborstels, voorwieltje en stof verwijderen van sensoren.
Verder kan je de aandrijfwielen controleren. Mochten er daar teveel haren indraaien, dan kan je deze ook verwijderen.
Voor de roteren metalen onderdelen kun je een heel klein druppeltje naaimachine olie gebruiken. Zo loopt alles gesmeerd!

• ParaDoXke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:09
Op 6/9 heb ik de stofzuiger ontvangen. Ik heb ze dagelijks een rondje laten doen terwijl ik thuis was omdat ze zich vastrijdt onder onze zetel. Voor we voor een weekje eropuit trokken hebben we blokjes onder de poten van de zetel geplaatst en de stofzuiger nog een rondje laten doen. Men schoonmoeder kwam het huis poetsen terwijl we op vakantie waren, maar we kregen een telefoontje met de vraag of we het huis zelf al gepoetst hadden. Ze (de stofzuiger!) doet haar werk dus zoals het moet! Men vrouw stond er eerst een beetje weigerachtig tegenover, maar na het telefoontje van haar moeder was ze helemaal overtuigd!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-08 22:15
Flyingdm schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:02:
Ik zie op afbeeldingen dat het Dockingstation boven de oplaadpunten zwart is. Zit hier nog wat in? Hoe zoekt de Mi robot zijn plekje terug? Ik zat er aan te denken om een soort van Dog house te maken waarin hij als hij niet aan het werk is lekker kan vertoeven.
Ik weet niet of dit bij de Xiaomi ook zo is, maar ik vermoed dat hier - net als bij de iLife series - een IR transmitter inzit waarmee het dock een soort 'baken' uitzend om gevonden te worden. Ik verwacht dat dit zo is omdat de iLife series dit ook heeft, omdat 't zwarte stukje alleen daarvoor zou kunnen zijn en omdat de Xiaomi nog een rondje draait als je 'return to dock doet' om te zoeken. Aan de andere kant: vanwege het SLAM algoritme zou die ook moeten weten waar 't dock staat.. maar ik vermoed dus een lampie. Als je 't zeker wilt weten, moet je 'm opendraaien!

• ParaDoXke
Worsteneter schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:16:
[...]

Ik weet niet of dit bij de Xiaomi ook zo is, maar ik vermoed dat hier - net als bij de iLife series - een IR transmitter inzit waarmee het dock een soort 'baken' uitzend om gevonden te worden. Ik verwacht dat dit zo is omdat de iLife series dit ook heeft, omdat 't zwarte stukje alleen daarvoor zou kunnen zijn en omdat de Xiaomi nog een rondje draait als je 'return to dock doet' om te zoeken. Aan de andere kant: vanwege het SLAM algoritme zou die ook moeten weten waar 't dock staat.. maar ik vermoed dus een lampie. Als je 't zeker wilt weten, moet je 'm opendraaien!
Ik denk dat het een combinatie van beide is. Het stofzuigen eindigt telkens op een plaats waar het dock zeker niet gezien kan worden. Ze rijdt mooi terug naar de dock zonder iets te raken ( tussen een paadje van 60 cm) . Eens ze zo goed als voor het dock staat zie je dat ze zich nog even corrigeert voor ze aanmeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thompouce
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 12:19
Weet iemand wat de voor- / nadelen zijn van de verschillende servers? Of anders gevraagd, wat is de beste server om te gebruiken in Nederland?

Ik zit nu op China Mainland, omdat ik ergens gelezen had dat dat aangeraden werd. Ik heb het idee dat de app door die server soms erg traag is, bijvoorbeeld bij het laden van de kaart of bij het gebruik van de remote control. Daarnaast is het me opgevallen dat China Mainland tov de US server ervoor zorgt dat de app meer opties laat zien, de store mist bijvoorbeeld bij US (daar krijg ik dan wel weer advertentie-notificaties voor terug). Maar zijn er verschillen in het gebruik van de stofzuiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 21:34
Ik kreeg hem met US server niet toegevoegd in de app. Heb nu ook China mainland gekozen. Irritant is dan wel die Chinese reclame, inclusief meldingen met Chinese tekens in iOS. Ben ook wel benieuwd wat de beste keuze is.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDoXke
s441558 schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:23:
Ik kreeg hem met US server niet toegevoegd in de app. Heb nu ook China mainland gekozen. Irritant is dan wel die Chinese reclame, inclusief meldingen met Chinese tekens in iOS. Ben ook wel benieuwd wat de beste keuze is.
Ik heb hem op US Singapore server gezet. Geen last van reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 16:32
Ook ik draai op de Singapore (wel non US) server zonder reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiNSToNEd
  • Laatst online: 02-04-2024
Hier ook US Singapore, geen last van reclame. Chinese tekens verschijnen zo 1x per maand, maar even de app opnieuw opstarten en die zijn weer weg :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:03
Ik heb hem op normale US staan, ik heb nog nooit reclames of chinese tekens langs zien komen.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 11:32
Heeft iemand ervaring hoe hij omgaat met een houten vloer met V-groef?
De V-groef is ongeveer 8mm breed en 3mm diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:34

Rival24

I'll Be Back

happy killer schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:34:
Heeft iemand ervaring hoe hij omgaat met een houten vloer met V-groef?
De V-groef is ongeveer 8mm breed en 3mm diep.
Ik heb laminaat met een V-groef maar dat is geen enkel probleem voor de Xiaomi. Dat durf ik niet eens als een obstakel te rekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 20:23
Wat is jullie ervaring? Ik heb (zeer) kortpolig tapijt dat op sommige plekken wat gebobbeld is omdat het daar wat los zit. Er zitten geen scheuren in of iets dergelijks. Denken jullie dat hij daarop vast kan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:29
ParaDoXke schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:56:
[...]
Ik heb hem op US Singapore server gezet. Geen last van reclame.
Same here, na weken gek*t met de US server.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-08 12:03
Gaat het laden van het kaartje dan ook sneller?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 10:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:20
Thanks, hier zat ik op te wachten :) . Meteen een nieuw topic aangemaakt, welke verder zal worden gevuld naarmate meer bekend wordt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
Ben benieuwd wat er precies anders/beter is. Ik ben zeer tevreden over mijn 'Edgar' die hier bijna dagelijks zijn ronde maakt. Ik vraag me af wat de mop toevoegt nog, als ie goed zuigt is er weinig te moppen. Dweil door t huis halen blijft (helaas) toch handwerk.

Ik zit persoonlijk meer te wachten op een update van de app/software zodat je op een kaartje aan kan klikken waar ie moet starten of spot-clean moet gaan doen. De indeling van mijn huis verandert niet zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Heel benieuwd! Wellicht morgen al op de markt dus. Ziet er wel vreemd uit die plaatsing van de lasertoren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 12:21

ksi

Fifi klimt bij ons een flink hoog tapijt op en af dus lijkt me dat wat groeven en laagpolig tapijt totaal geen probleem zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RedRayMann
Vandaag ontvangen zonder extra bij te betalen! (zie prijzen topic)

Hij (nog naamloos) heeft net een rondje door de woonkamer gedaan. Enkele tips vanuit het hele topic samengevat.

- Mi Home App is in Singapore (non USA) super clean en overzichtelijk
- Mi Home App in China Homeland is erg druk, veel opties, reclame, Aziatische karakters, kleuren e.d.
- Ik heb mijn telefoon (Android) gekoppeld aan een test AP. Verbind je telefoon eerst met het AP/Router waar de vacuum aan moet komen te zitten. Hij kopieert het SSID van je telefoon, ik kon geen ander beschikbaar netwerk selecteren.
1) telefoon verbonden met de juiste AP, bluetooth aan, voor de zekerheid
2) Aanknop op vacuum indrukken
3) App vind vacuum vanzelf of klik op "Add manually" en dan op de foto van de vacuum
4) Verbinding wordt gemaakt en je moet je wifi paswoord invoeren

Stemmen wijzigen;
Open App, klik je vacuum aan
(scherm van de kamer opent)
Klik rechts bovenin op de drie puntjes en je komt in de vacuum settings
Zie hier, Voice Pack. Klik, test, klik, klaar :)

Firmware update; Singapore heeft nu 3.3.9_003077
Klik op General Settings en dan op Check voor Update.

- Mac Adres kan ik niet in de documentatie vinden, ook niet op het apparaat, dus heb hem twee keer verbonden, om zeker te zijn dat het goed gaat. Na de eerste keer het Mac adres in mijn router opgezocht, een IP adres gegeven wat ik wil, router reboot, vacuum reset en opnieuw verbonden.
- Omdat de vacuum mijn test AP als connectie kreeg, kon ik niet de remote functie gebruiken. De AP heeft in dit deel van het huis nog geen goede dekking. Ofwel, eerst je telefoon verbinden met de juiste AP en daarna de verbinding maken
- Wifi settings wijzigen; beide knoppen op de vacuum tegelijk indrukken

Voor de mensen die hem al hebben, is deze info denk niet nodig. Maar lees zelf graag dit soort eenvoudige dingen voordat ik iets koop of tijdens de dagen dat ik aan het wachten ben tot het product ontvangen is. Eerste ervaringen zijn super, zowel de manier rijden en schoonmaken als het geluid. Natuurlijk maakt hij herrie, maar had veel erger verwacht. De eerste keer opstarten is wennen, maar als hij bezig is, is het minder erg dan de vaste stofzuiger.

Zo maar mijn Domoticz opstarten en kijken of ik hem daar in kan krijgen :)

• RedRayMann
Dubbelpost ivm een quote /reactie uit het andere topic. Ik plaats het hier omdat we anders te offtopic gaan.

--
Medione1210 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:34:
Maar ik ben een fan van Xiaomi en ik moet en zal er toch eentje hebben, ondanks dat hij breder en hoger is (en dus minder goed om en onder mijn meubels door kan dan de V5).
De magneetstrips lijken me een handige feature en die ontbreekt bij Ilife!
Als je nou bij de Xisomi straks zelfs de route aan de hand van een map kan bepalen...dan ben ik helemaal om!
Ik zie het al voor me, de ene dag een grote route en de andere dag een snelle korte route langs de meest 'vuile' plekken.
De Mi Vacuum Robot heeft niet die point/click en go functie. Het is leuk dat je hem kan zien en volgen, maar volgens mij kan je hem niet besturen op de kaart. Misschien met een geniale hack dat je hem "remote" instructies kan sturen, via de app kan je hem wel bedienen alsof het een RC auto is. Als je deze commando's kan opslaan en geautomatiseerd kan versturen, kan er vast heel veel. Maar nog niet met die uurtjes dat ik er mee speel (daarbij is zo'n hack/programmeer uitdaging zeer ver buiten mijn kennis en kunnen)

Als ik jou was zou ik een maand wachten. Kijk wat de nieuwe versie te bieden heeft en wat de prijs is. Misschien heeft die wel een click en go functie. Daarna moet je het afwegen qua kosten, want hij wordt helaas wel duurder. (eerste roddels)

Mijn vacuum robot heb ik via Remote naar de slaapkamer gestuurd (appartement) en heb hem daar gestart, max power, en hij gaat netjes het hele huis door. Alleen het wasrek vind ie niet leuk.

45 minuten (begonnen op tapijt)
32% verbruikt (op MAX)
40m2 gedaan (logeerkamer met wasrek heb ik maar even dicht gedaan)

Ben zeer tevreden over de kwaliteit van zuigen en rijden op het tapijt! Het ziet er echt uit alsof ik met mijn turbo borstel van de 1600 Watt DirtDevil stofzuig apparaat bezig ben geweest!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-08 16:40

Impry

Rallymedia.nl

Heb hier een heel hoogpolig tapijt liggen. De v1 loopt hier op vast; hij hobbelt een beetje over de rand en zodra hij echt het tapijt op gaat lukt het hem niet meer om verder te rijden.
Ik begrijp die virtuele muren niet echt, zou ik dan in kunnen stellen dat hij niet het tapijt op rijdt?
Of wat is een andere oplossing?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-08 14:04
Impry schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:04:
Heb hier een heel hoogpolig tapijt liggen. De v1 loopt hier op vast; hij hobbelt een beetje over de rand en zodra hij echt het tapijt op gaat lukt het hem niet meer om verder te rijden.
Ik begrijp die virtuele muren niet echt, zou ik dan in kunnen stellen dat hij niet het tapijt op rijdt?
Of wat is een andere oplossing?
Precies dat. Op dit moment kun je deze "muren" alleen nog maken met dure magneetstrips, met vituele muren dus gewoon in de app.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Zie de eerste post voor de eerste videoreview (tot halverwege Engelse ondertiteling) :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 18-08 16:40

Impry

Rallymedia.nl

kemphaas schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:18:
[...]

Precies dat. Op dit moment kun je deze "muren" alleen nog maken met dure magneetstrips, met vituele muren dus gewoon in de app.
Alleen hij scant toch elke keer de hele kamer opnieuw? Of is dat alleen als je hem niet vanuit z'n docking laat starten?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 12:37
Die magneetstrip als virtual barrier, werkt die echt 100% goed? Xiaomi geeft zelf waarschuwingen in de verpakking en de handleiding dat de valsensor niet 100% werkt, dat je een trap beter alsnog af kan schermen. Werken die magneetstrips dan wel 100% om het trapgat af te schermen?

Ik heb nu boven een ILIFE/Medion staan, maar die is toch al een paar keer van de trap af komen zetten. Durf m'n Xiaomi vacuum nu ook niet boven te gebruiken, want die radar/Lifar toren is denk ik niet bestand tegen een val van de trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Dijkhuis schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:28:
Die magneetstrip als virtual barrier, werkt die echt 100% goed? Xiaomi geeft zelf waarschuwingen in de verpakking en de handleiding dat de valsensor niet 100% werkt, dat je een trap beter alsnog af kan schermen. Werken die magneetstrips dan wel 100% om het trapgat af te schermen?

Ik heb nu boven een ILIFE/Medion staan, maar die is toch al een paar keer van de trap af komen zetten. Durf m'n Xiaomi vacuum nu ook niet boven te gebruiken, want die radar/Lifar toren is denk ik niet bestand tegen een val van de trap.
Magneetstrip voor trapgat werkt prima, zonder vond ik dat Dusty te dicht bij de treden naar beneden kwam. :) Nu met de strip ervoor blijft die weg bij het trapgat en voorkom je een ongewenste afdaling.

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+SigEnergy 11kW AC lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Dit topic is weer geopend er kan dus hier verder worden gediscussieerd over versie 1. Versie 1 en 2 hebben dus nu alsnog een apart topic voor de technische discussie. Voor discussie over prijzen en levertijden is er wel één gezamenlijk topic (Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden).

Philips Hue Secure Contact sensor Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:55
BenEco schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:11:
[...]

Magneetstrip voor trapgat werkt prima, zonder vond ik dat Dusty te dicht bij de treden naar beneden kwam. :) Nu met de strip ervoor blijft die weg bij het trapgat en voorkom je een ongewenste afdaling.
Waar hebben jullie die magneetstrips vandaan? Aliexpress heeft ze wel alleen daar zitten hoge verzendkosten aan vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
Cardinal schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 20:40:
[...]

Waar hebben jullie die magneetstrips vandaan? Aliexpress heeft ze wel alleen daar zitten hoge verzendkosten aan vast.
https://www.gearbest.com/brushes/pp_447816.html (als je via de app bestelt nog €1,58 goedkoper)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Zelf ook de knoop doorgehakt en de Xiaomi Vacuum + accessoirepakket via AE gekocht. Met cashback, 5$ coupon en betaling In $ via creditcard kom ik op net geen 261 euro! Lijkt me een aardige prijs.

Dat betekent dat de Ilife V5 ondanks zijn trouwe dienst naar de eerste verdieping degradeert!
De V5 had, met z'n kleine wielen, wat moeite om over de horizontale onderstel van de bank te komen en ik hoop dat de Xiaomi die drempel zonder problemen neemt.
Omdat de Xiaomi wat robuuster is moet ik wel 2 kasten een paar millimeter verhogen.

Ik sta elke dag nog versteld hoeveel stof en vuil de robot oppikt!

Ook maar gelijk de magneetstrip bij Gearbest besteld. Met de punten die ik nog had en korting via de app nog geen 7 euro afgerekend _/-\o_.

[ Voor 66% gewijzigd door Medione1210 op 23-09-2017 12:58 ]

• RedRayMann
Hoe vaak laten jullie het beestje rond rijden?
Ik heb hem nu twee keer in 3 dagen laten rijden, en tot nu toe zit het bakje behoorlijk vol. Nadeel is dat ik voor de robot lang niet gestofzuigd heb, wetend dat de robot onderweg was.

Mijn vriendin zegt dat ze het max 2x per week voldoende vind, zelf denk ik aan vaker.

Appartement is ongeveer 50 a 60m2 groot volgens de robot (afhankelijk wat toegankelijk is)
Overal laminaat behalve in de slaapkamer. Daar hebben wij tapijt.
Geen huisdieren, maar voldoende lange blonde haren ;-)

• ParaDoXke
RedRayMann schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:18:
Hier dagelijks een rondje, soms zelfs eentje extra tussendoor als het echt vuil is. Hier lopen wel 3 jonge kinderen en een pup rond.

Vandaag had ik wel iets vreemd voor: voor we naar de winkel vertrokken startte ik ze voor een rondje. Toen we anderhalf uur later terugkwamen was ze nog bezig in een van de eerste stukken die ze doet. In de app stond dat ze nog maar 8m² had gedaan en 10 minuten bezig was. Ook op het plannetje leek dit zo. Toch had ze volgens mij het hele huis een keertje gedaan aangezien het vuil en kruimels onder de tafel die ze op het laatste deel van haar rit doet weg was. Ook bij de history staat er geen extra ritje vandaag. Heeft er iemand dit ook al een keertje gehad?

• Worsteneter
RedRayMann schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:18:
Ik heb hem nu twee keer in 3 dagen laten rijden, en tot nu toe zit het bakje behoorlijk vol. Nadeel is dat ik voor de robot lang niet gestofzuigd heb, wetend dat de robot onderweg was.

Mijn vriendin zegt dat ze het max 2x per week voldoende vind, zelf denk ik aan vaker.

Appartement is ongeveer 50 a 60m2 groot volgens de robot (afhankelijk wat toegankelijk is)
Overal laminaat behalve in de slaapkamer. Daar hebben wij tapijt.
Geen huisdieren, maar voldoende lange blonde haren ;-)
Een robot is ook kwestie van bijhouden. Vooral op 't tapijt kan 't sowieso geen kwaad. Ik zou 'm elke dag laten lopen. Je bent vast ook wel een periode van huis? Gewoon als je boodschappen gaat doen o.i.d. zet je 'm aan, kom je thuis in een schoon huis.

• RedRayMann
@ParaDoXke
Was ze niet met een tweede ronde begonnen en de eerste ronde overschreven? (heb haar nog maar 4 dagen, dus weet helaas nog niet heel veel van de robot en haar functies/kwalen)

Ik heb voor nu geen vaste planning in geprogrammeerd. Vriendin werkt wel enkele dagen per week thuis, en dat varieert.
Als ik thuis werk, maakt het niet uit als ze met MAX zuig kracht langs komt. Ik vind het erg meevallen qua geluid.

Ik laat het nu wel op manueel staan. Zodra ik later van huis ga dan mijn vriendin zet ik de robot wel aan. Daarna kijk ik wel of er een patroon zichtbaar wordt.

• Medione1210
Worsteneter schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:59:
[...]

Een robot is ook kwestie van bijhouden. Vooral op 't tapijt kan 't sowieso geen kwaad. Ik zou 'm elke dag laten lopen. Je bent vast ook wel een periode van huis? Gewoon als je boodschappen gaat doen o.i.d. zet je 'm aan, kom je thuis in een schoon huis.
Ik laat mijn Ilife iedere nacht rondrijden. Meestal minimaal het halve 300ml bakje vol stof. Ben er altijd verbaasd over. Heb wel 2 kinderen, vogel en 2 kortharige katten.

Ik verzet ook regelmatig even iets zodat ook daarachter gezogen wordt.
RedRayMann schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:34:
@ParaDoXke
Was ze niet met een tweede ronde begonnen en de eerste ronde overschreven? (heb haar nog maar 4 dagen, dus weet helaas nog niet heel veel van de robot en haar functies/kwalen)

Ik heb voor nu geen vaste planning in geprogrammeerd. Vriendin werkt wel enkele dagen per week thuis, en dat varieert.
Als ik thuis werk, maakt het niet uit als ze met MAX zuig kracht langs komt. Ik vind het erg meevallen qua geluid.

Ik laat het nu wel op manueel staan. Zodra ik later van huis ga dan mijn vriendin zet ik de robot wel aan. Daarna kijk ik wel of er een patroon zichtbaar wordt.
Paar vragen...
Is het mogelijk om de Xiaomi op verschillende dagen met verschillende tijden te plannen?

Ik heb zoveel mogelijk info over de magneetstrip gelezen,maar er blijven wat vragen over:
-onder een hoogpolig kleed werkt de magneetstrip niet, heb ik gelezen. En met een dun kortharig kleed?
-waar zit de sensor die de magneetstrip detecteert? Moet hij er echt overheen rijden voordat hij de strip opmerkt?
Ik had bedacht om een strip onder het metalen frame van de bank te plakken zodat hij er niet overheen rijdt, maar ben nu bang dat de strip a. niet sterk genoeg is en b. Evt. pas opgemerkt wordt als hij al half op het frame rijdt!

En voor diegene met een hoogpolig kleed. Wordt de strip misschien wel gedetecteerd als je twee strips op elkaar legt?

In de handleiding wordt geadviseerd om de zijborstel maandelijks te vervangen. Wat is de levensduur van de borstels en filter in jullie ervaringen?

En nog en vraagje over de HOME app. Het lukt mij niet om een profielfoto in te stellen. Ik krijg steeds een foutmelding; maakt niet uit op welke server ik ingelogd ben. Hebben jullie hier ook 'last' van?

[ Voor 52% gewijzigd door Medione1210 op 23-09-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Medione1210 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:03:
[...]

In de handleiding wordt geadviseerd om de zijborstel maandelijks te vervangen. Wat is de levensduur van de borstels en filter in jullie ervaringen?
In de app zitten ergens de 'care' statestieken, deze houden bij hoeveel de stofzuiger is gebruikt. Daarin raden ze aan de sideborstels na 200uur te vervangen.
Main brush 300 uur
Filter 150 uur

[ Voor 4% gewijzigd door srdevil op 24-09-2017 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
srdevil schreef op zondag 24 september 2017 @ 00:31:
[...]

In de app zitten ergens de 'care' statestieken, deze houden bij hoeveel de stofzuiger is gebruikt. Daarin raden ze aan de sideborstels na 200uur te vervangen.
Main brush 300 uur
Filter 150 uur
Handig om te weten!

Ik neem aan dat er nog geen mogelijkheid is om alleen een bepaald deel van de kamer te stofzuigen? Ik zou eigenlijk om de dag willen laten zuigen maar wel iedere dag de keuken en rondom de plek van de dieren, omdat daar nu eenmaal de meeste stof ontstaat!
Om nou alles te gaan afzetten met magneetstrip en steeds weer weghalen is niet dé oplossing...denk ik.

Zou mooi zijn als ze dit kunnen inbouwen in een toekomstige update, maar zolang de stofzuiger iedere dag opnieuw scant zal dat wel niet mogelijk zijn, toch?
Anders is misschien het misschien makkelijker om een quick clean mode toe te voegen waarbij hij er figuurlijk de kantjes vanaf loopt.

Is er iemand waarbij dit onderdeel: Rolling Brush Cover kapot is gegaan. Ik hou er wel van om wat reserve onderdelen bij de hand te houden en ga ik zeker de dust box aanschaffen! Maar ik vraag me af of die brush cover snel kapot zal gaan. Zo vaak maak je het denk ik niet open.
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/jppSJk/51hy_IKv_W6w_L_SL1000.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Medione1210 op 24-09-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Medione1210 schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:36:
[...]

Handig om te weten!

Ik neem aan dat er nog geen mogelijkheid is om alleen een bepaald deel van de kamer te stofzuigen? Ik zou eigenlijk om de dag willen laten zuigen maar wel iedere dag de keuken en rondom de plek van de dieren, omdat daar nu eenmaal de meeste stof ontstaat!
Om nou alles te gaan afzetten met magneetstrip en steeds weer weghalen is niet dé oplossing...denk ik.

Zou mooi zijn als ze dit kunnen inbouwen in een toekomstige update, maar zolang de stofzuiger iedere dag opnieuw scant zal dat wel niet mogelijk zijn, toch?
Anders is misschien het misschien makkelijker om een quick clean mode toe te voegen waarbij hij er figuurlijk de kantjes vanaf loopt.

Is er iemand waarbij dit onderdeel: Rolling Brush Cover kapot is gegaan. Ik hou er wel van om wat reserve onderdelen bij de hand te houden en ga ik zeker de dust box aanschaffen! Maar ik vraag me af of die brush cover snel kapot zal gaan. Zo vaak maak je het denk ik niet open.
[afbeelding]
toon volledige bericht
Hier niet kapot, maar dat deel zit wel los om een sluitend geheel met de vloer te vormen. Gevolg is dat het dus over de vloer 'sleept' waarmee het op de lange termijn denk ik gevoelig is voor slijtage. Maar de tijd zal t leren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Vandaag weer een ronde gereden. Bakje half vol. Waar blijft ze het stof vandaan halen? :-)

Conchita (zo hebben wij haar vandaag genoemd, n.a.v. Consuela uit Family Guy) zegt wel als ik het stof bakje verwijder en terug plaats. Maar daar ben ik bij, zie ook niet de meerwaarde van die functie. Maar zegt ze ook iets als het bakje vol zit? Nog niet gemerkt.
[...]

Paar vragen...
Is het mogelijk om de Xiaomi op verschillende dagen met verschillende tijden te plannen?

[...]

En nog en vraagje over de HOME app. Het lukt mij niet om een profielfoto in te stellen. Ik krijg steeds een foutmelding; maakt niet uit op welke server ik ingelogd ben. Hebben jullie hier ook 'last' van?
Planning-functie vandaag bekeken. En het ziet er naar uit alsof je een agenda planning maakt.
Eenmalig. Herhalend. Welke tijd. Welke modus. En je kan dus ook meer "agenda items" maken zoals elke vrijdag om 10:00 uur op max en elke maandag om 13:00 uur op balance. En alleen vandaag om 23:00 uur op silence. Redelijk compleet dus.

Erg uitgebreid, zag goed uit.

En in de app heb ik verder geen gegevens geplaatst, ben niet zo van de profiel fotos en avatars.

[ Voor 4% gewijzigd door RedRayMann op 24-09-2017 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Welke server hebben jullie de Robot verbonden? Ik zat op Mainland maar had opvallend vaak dat mijn 'Edgar' offline was. Geswitcht naar Singapore, doet t even en gaat daarna weer offline. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]

Paar vragen...

Ik heb zoveel mogelijk info over de magneetstrip gelezen,maar er blijven wat vragen over:
-onder een hoogpolig kleed werkt de magneetstrip niet, heb ik gelezen. En met een dun kortharig kleed?
-waar zit de sensor die de magneetstrip detecteert? Moet hij er echt overheen rijden voordat hij de strip opmerkt?
Ik had bedacht om een strip onder het metalen frame van de bank te plakken zodat hij er niet overheen rijdt, maar ben nu bang dat de strip a. niet sterk genoeg is en b. Evt. pas opgemerkt wordt als hij al half op het frame rijdt!

En voor diegene met een hoogpolig kleed. Wordt de strip misschien wel gedetecteerd als je twee strips op elkaar legt?

toon volledige bericht
De robot moet de strip direct kunnen zien, en kan dus niet onder een tapijt of iets anders gelegd worden. Althans dat lees ik op verschillende fora.
Naar mijn idee doet de strip niks meer dan de valsensor activeren door de donkere kleur.

Je kan via de app een schoonmaak planning maken voor de Xiaomi. Bij ons maakt hij op elke werkdag een rondje op de maximale zuigstand. Ik ben dan toch niet thuis dus van dat lawaai hebben we geen last :)

In de Home app heb je een mooi overzicht van de levensduur van de verschillende onderdelen. Gelukkig gaat alles echt wel fors langer mee dan een maand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Wootism schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:24:
[...]

De robot moet de strip direct kunnen zien, en kan dus niet onder een tapijt of iets anders gelegd worden. Althans dat lees ik op verschillende fora.
Naar mijn idee doet de strip niks meer dan de valsensor activeren door de donkere kleur.
Dat lijkt me een beetje sterk want waarom zou het dan een magneetstrip zijn. En ik las ook dat niet elke magneetstrip werkt dus het moet ook nog een bepaalde hoeveelheid Gauss zijn.
Ik heb wel gelezen dat het niet onder een hoogpolig tapijt werkt. Of het onder een dun tapijt werkt zal ik zelf gaan testen en dan hier laten weten.
Maar ik vind dit wel een mindere functie van de Xiaomi want er is weinig 'virtual' aan een magneetstrip die je in het zicht moet leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 16:06
Onder mijn Alhede werkt het prima. De truc is hem een stukje onder de onderkant uit te laten steken. De bovenkant valt er toch weer overheen dus je ziet het niet.

Ik vraag me alleen af of de magneetstrip daadwerkelijk werkt of dat het komt doordat het kleed nu iets hoger ligt :P

Ik heb er 3, 2 in gebruik langs de lange zijdes. Voor de korte kant heb ik niets, maar daar heeft hij nog niet geprobeerd om op te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Sypher schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:19:
Onder mijn Alhede werkt het prima. De truc is hem een stukje onder de onderkant uit te laten steken. De bovenkant valt er toch weer overheen dus je ziet het niet.

Ik vraag me alleen af of de magneetstrip daadwerkelijk werkt of dat het komt doordat het kleed nu iets hoger ligt :P

Ik heb er 3, 2 in gebruik langs de lange zijdes. Voor de korte kant heb ik niets, maar daar heeft hij nog niet geprobeerd om op te rijden.
Wil je eens een testje doen en de Xiaomi over de strip laten rijden en dan aangeven na hoeveel cm hij omkeert? Dan hebben we een idee welke sensor hij gebruikt.
(Ik ga het ook nog testen maar wacht nog met smart op de levering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Medione1210 schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:43:
[...]

Wil je eens een testje doen en de Xiaomi over de strip laten rijden en dan aangeven na hoeveel cm hij omkeert? Dan hebben we een idee welke sensor hij gebruikt.
(Ik ga het ook nog testen maar wacht nog met smart op de levering)
Ik vermoed dat de Xiaomi om de 5-10 cm er probeert over te rijden.

Hier heb ik er enkele liggen. Die rijdt er met zijn neus over en keert daarna terug om een klein stukje (paar cm) verder er terug op te rijden. Op die manier gaat het toestel enkel met zijn zijkant erop en rijdt erlangs.
De Xiaomi gebruikt steeds de rechterkant. Dit is ook de kant van het zijborsteltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
blowk schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:12:
[...]

Ik vermoed dat de Xiaomi om de 5-10 cm er probeert over te rijden.

Hier heb ik er enkele liggen. Die rijdt er met zijn neus over en keert daarna terug om een klein stukje (paar cm) verder er terug op te rijden. Op die manier gaat het toestel enkel met zijn zijkant erop en rijdt erlangs.
De Xiaomi gebruikt steeds de rechterkant. Dit is ook de kant van het zijborsteltje.
bedankt voor het melden. De Xiaomi 'ziet' de strip dus niet en moet echt fysiek een stukje over de strip heenrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Medione1210 schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:24:
[...]

bedankt voor het melden. De Xiaomi 'ziet' de strip dus niet en moet echt fysiek een stukje over de strip heenrijden.
Yup. Zo is het.
Mocht je de strip gebruiken bij een trap, leg het dan niet meteen aan de neus van de trap, maar enkele CM ervoor.
Misschien met de tweede versie dat dit werd verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
blowk schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:42:
[...]

Yup. Zo is het.
Mocht je de strip gebruiken bij een trap, leg het dan niet meteen aan de neus van de trap, maar enkele CM ervoor.
Misschien met de tweede versie dat dit werd verbeterd?
Dan zouden ze de sensor moeten verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
gastje01 schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:23:
Welke server hebben jullie de Robot verbonden? Ik zat op Mainland maar had opvallend vaak dat mijn 'Edgar' offline was. Geswitcht naar Singapore, doet t even en gaat daarna weer offline. Meer mensen hier last van?
Probleem lijkt minder simpel dan ik gedacht had. De robot heeft wel verbinding onder het zuigen wanneer hij z'n ronde maakt, maar zodra hij aan t Dock gaat kan ik hem niet meer bereiken. Verschillende servers getest, zelfde resultaat. Mijn Unifi geeft aan dat ie 97% signaal heeft (-51dBm) hij staat namelijk nog geen 3 meter van mijn accespoint.

Iemand een idee hoe ik dit oplos? Volledige reset? (en hoe doe ik dit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 21:34
WiFi reset doe je door de twee knoppen op de stofzuiger tegelijkertijd ingedrukt te houden.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er over na te denken om deze stofzuiger (standaard type) te bestellen, maar ik kan helaas nergens duidelijk vinden wat de minimale hoogt van de meubels moet zijn. Het laagste punt(voorkant) van mijn meubels is 9,5-10cm. Past deze stofzuiger daar onder door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:25:
Ik zit er over na te denken om deze stofzuiger (standaard type) te bestellen, maar ik kan helaas nergens duidelijk vinden wat de minimale hoogt van de meubels moet zijn. Het laagste punt(voorkant) van mijn meubels is 9,5-10cm. Past deze stofzuiger daar onder door?
Het antwoord staat in het eerste topic: 9,1 cm hoog (inclusief lasertoren) dussss hij past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-08 16:50
s441558 schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:21:
WiFi reset doe je door de twee knoppen op de stofzuiger tegelijkertijd ingedrukt te houden.
Met de klep open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
s441558 schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:21:
Gedaan, maakt keurig verbinding met mijn netwerk en kan m ook vinden nadat ik van server geswitcht ben. Toch verliest ie na een tijdje zijn verbinding en kan ik m in de app niet meer benaderen. In de web-gui van Unifi zie ik wel dat ie verbonden is en dat er sporadisch wat data op en neer gaat. Blijkbaar niet genoeg om door de app gevonden te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Wellicht voor sommige interessant aangezien wel eens voorbij kwam dat hij moeite heeft met donkere vloeren.

Hier werkt hij perfect op onze grijze leistenen vloer welke redelijke wat donkere kleurvariaties heeft. Bij het vloerkleed op onderstaande foto flipt de valsensor compleet en durft hij niet meer voor of achteruit...
Snel weer teruggebracht naar de winkel :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IQ3zN2i.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Wootism schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:14:
Wellicht voor sommige interessant aangezien wel eens voorbij kwam dat hij moeite heeft met donkere vloeren.

Hier werkt hij perfect op onze donkere leistenen vloer welke redelijke wat donkere kleurvariaties heeft. Bij het vloerkleed op onderstaande foto flipt de valsensor compleet en durft hij niet meer voor of achteruit...
Snel weer teruggebracht naar de winkel :)

[afbeelding]
Haha teruggebracht? 8)7 Valsensors afplakken en klaar is klara...vegen maar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:03
derhenno schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:16:
[...]

Goh dat ga ik eens proberen.

Bij ons heeft ie ook wat moeite met het vloerkleed, ook sowieso om erop te komen.

(http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00345846/)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
derhenno schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:23:
[...]

Het antwoord staat in het eerste topic: 9,1 cm hoog (inclusief lasertoren) dussss hij past :)
Ik zie in specificaties 9.6cm voorbij komen.

Bij Amazon vandaag nog een leuk kleintje voor in de caravan :)
100 euro

https://www.amazon.de/ECO...s=Ecovacs+Robotics+Deebot

[ Voor 81% gewijzigd door Medione1210 op 26-09-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

derhenno schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:16:
[...]

We hebben ook een verlaging in de woonkamer van twee treden, dus afplakken lijkt me geen goed idee :p
Kleedje was sowieso te klein, dus niet alleen om de stofzuiger teruggebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Medione1210 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:44:
[...]
Ik zie inner specificaties 9.6cm voorbij komen.
Heb het ff nagemeten and i stand corrected: 9,6 cm :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties! 9,6cm, houdt dat in dat een hoogte van 9,7 bij wijze van spreken voldoende is of zit er nog een veiligheidsmarge in dat hij niet vast komt te zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:04:
Bedankt voor de reacties! 9,6cm, houdt dat in dat een hoogte van 9,7 bij wijze van spreken voldoende is of zit er nog een veiligheidsmarge in dat hij niet vast komt te zitten?
Zou voldoende moeten zijn, echter heb ik (voor de zekerheid) bv de bank (middels vilt onder de poten) iets verhoogd om zodoende te voorkomen dat de bovenkant van de laserbehuizing ergens langsschuurt...m.a.w. als je niet zeker bent: vilt eronder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:04:
Het kan natuurlijk best zo zijn dat je meubelstuk ergens iets doorbuigt. En dan kan hij er 9 keer onderdoor en zit de 10e keer vast. Je kan het dus beter ruim nemen.
Ik weet niet hoe nauwkeurig de laser is maar stel dat je alles op 9,7cm hoog zet, dan denkt de laser misschien alsnog dat ie er niet onderdoor past.

En gebruik het best geen materialen die inzakken om op te hogen (of hou gewoon een ruime marge aan), maar dat snap je zelf ook wel 😁

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:55
Mijn Xiaomi heeft het led lampje (rond home en aan button) continue aan. Kan je dat ook uitzetten?

• NeleDenny
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-03-2022
@gastje01

Hier exact hetzelfde probleem. Ging offline tijdens het laden en online tijdens zijn ronde. Dat vonden wij zo erg nog niet, maar nu gaat hij zelf niet meer online tijdens de ronde...
Wifi reset heeft ook niets uitgehaald.

Heb jij nog dit probleem?
Tips hoe we dit kunnen oplossen?

Alvast bedankt!

• gastje01
NeleDenny schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:35:
@gastje01

Hier exact hetzelfde probleem. Ging offline tijdens het laden en online tijdens zijn ronde. Dat vonden wij zo erg nog niet, maar nu gaat hij zelf niet meer online tijdens de ronde...

Alvast bedankt!
Ik heb t probleem ook nog. Speelt op meerdere servers. Mijn internet werkt perfect en ik zie dat de robot verbonden is. Nu voer ik een wifi reset uit en programmeer ik een schema voor de hele week. Ideaal is anders maar ik hoop dat het weer gaat werken zoals ik gewend was of iemand anders een geweldig idee heeft hoe ik dit oplos.

• Bandago 2804
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-04 19:38
NeleDenny schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:35:
@gastje01

Alvast bedankt!
Welke server heb je...?
Ik heb die van mij op US Singapore staan......

• gastje01
Bandago 2804 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:41:
[...]

Welke server heb je...?
Ik heb die van mij op US Singapore staan......
Nu Taiwan, maar ik heb t hele lijstje al doorgewerkt...

• Bandago 2804
gastje01 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:42:
[...]

Nu Taiwan, maar ik heb t hele lijstje al doorgewerkt...
Mss alles verwijderen de app en reset wifi.....mss dat t dan helpt.....

Heb je android of ios

[ Voor 4% gewijzigd door Bandago 2804 op 28-09-2017 12:45 ]

• gastje01
Bandago 2804 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:44:
[...]

Mss alles verwijderen de app en reset wifi.....mss dat t dan helpt.....

Heb je android of ios
Ik heb iOS (laatste versie mocht dat nog wat uitmaken). Ik zie ook dat mijn robot 'iets' over het netwerk slingert richting het internet, geen enorme hoeveelheid data (na het zuigen 3-4 MB) maar die is in ieder geval verbonden. Denk je dat het aan mijn telefoon ligt?

App verwijderen zal ik proberen.

• Bandago 2804
gastje01 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:57:
[...]

Ik heb iOS (laatste versie mocht dat nog wat uitmaken). Ik zie ook dat mijn robot 'iets' over het netwerk slingert richting het internet, geen enorme hoeveelheid data (na het zuigen 3-4 MB) maar die is in ieder geval verbonden. Denk je dat het aan mijn telefoon ligt?

App verwijderen zal ik proberen.
Ik heb gisteren na veel gekloot een ios verbonden op mainland server.

Laat ff weten als het gelukt is...sterkte

• gastje01
Bandago 2804 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:59:
[...]

Ik heb gisteren na veel gekloot een ios verbonden op mainland server.

Laat ff weten als het gelukt is...sterkte
Heb m helemaal gereset (met reset-knop, niet alleen de wifi). App verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, verbonden met Singapore US server en nu doet ie t weer. De vraag is alleen of ik m over een uur nog kan vinden.

Bedankt voor je hulp in ieder geval.

• Bandago 2804
gastje01 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:08:
[...]

Heb m helemaal gereset (met reset-knop, niet alleen de wifi). App verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, verbonden met Singapore US server en nu doet ie t weer. De vraag is alleen of ik m over een uur nog kan vinden.

Bedankt voor je hulp in ieder geval.
Oke gelukkig laat even weten of hij het nog doet over een paar uur.....geen dank veel plezier ermee.

• Medione1210
Bandago 2804 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:11:
[...]

Oke gelukkig laat even weten of hij het nog doet over een paar uur.....geen dank veel plezier ermee.
Kan er inmiddels al iets gezegd worden over wat de beste server is? Na het doorlezen kwam ik op de Singapore server.

• NeleDenny
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-03-2022
@gastje01 en @Bandago 2804

Alles er net afgesmeten en terug opgezet met US server (US Singapore kan niet meer gebruikt worden volgens de app en hij verwijst mij door naar de US server)
Het enige probleem is nu dat we de robot niet terugvinden, wat mij niet verbaast gezien hij al de hele tijd offline was.

Het rare is wel dat ik een aparte wifi connectie terugvind die verwijst naar de robot (denk ik)
Die noemt rockrobo-vacuum-v1_miap980E. Of is dit normaal?

Alvast bedankt voor de snelle reacties :)

Edit: in mijn geval is het android

[ Voor 3% gewijzigd door NeleDenny op 28-09-2017 14:12 ]

• Bandago 2804
NeleDenny schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:10:
@gastje01 en @Bandago 2804

Alles er net afgesmeten en terug opgezet met US server (US Singapore kan niet meer gebruikt worden volgens de app en hij verwijst mij door naar de US server)
Het enige probleem is nu dat we de robot niet terugvinden, wat mij niet verbaast gezien hij al de hele tijd offline was.

Het rare is wel dat ik een aparte wifi connectie terugvind die verwijst naar de robot (denk ik)
Die noemt rockrobo-vacuum-v1_miap980E. Of is dit normaal?

Alvast bedankt voor de snelle reacties :)

Edit: in mijn geval is het android
Mss heb je hier iets aan...

Singapore server geprobeerd ?

YouTube: Xiaomi Mi Home App \[ 1. Introduction ]

YouTube: How to Connect the MI Home App to the MI Robot Vacuum

[ Voor 10% gewijzigd door Bandago 2804 op 28-09-2017 14:41 ]

• ParaDoXke
gastje01 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:07:
[...]

[...]

Gedaan, maakt keurig verbinding met mijn netwerk en kan m ook vinden nadat ik van server geswitcht ben. Toch verliest ie na een tijdje zijn verbinding en kan ik m in de app niet meer benaderen. In de web-gui van Unifi zie ik wel dat ie verbonden is en dat er sporadisch wat data op en neer gaat. Blijkbaar niet genoeg om door de app gevonden te worden.
Ik heb hetzelfde probleem gehad in het begin. Ik gebruikte toen de wifi van de modem van men provider. In de webinterface stond ook dat deze verbinding had, maar toch bleef ze offline in de app, behalve als ze haar rondje aan het doen was. Ik heb nu een tplink router gezet voor de wifi, en sindsdien heb ik het probleem niet meer. Volgens mij dropte men modem iets in de connectie of zo.

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 23:23
Erg nuttig deze samenvatting, kan deze in de topic start?
RedRayMann schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:53:
Vandaag ontvangen zonder extra bij te betalen! (zie prijzen topic)

Hij (nog naamloos) heeft net een rondje door de woonkamer gedaan. Enkele tips vanuit het hele topic samengevat.

- Mi Home App is in Singapore (non USA) super clean en overzichtelijk
- Mi Home App in China Homeland is erg druk, veel opties, reclame, Aziatische karakters, kleuren e.d.
- Ik heb mijn telefoon (Android) gekoppeld aan een test AP. Verbind je telefoon eerst met het AP/Router waar de vacuum aan moet komen te zitten. Hij kopieert het SSID van je telefoon, ik kon geen ander beschikbaar netwerk selecteren.
1) telefoon verbonden met de juiste AP, bluetooth aan, voor de zekerheid
2) Aanknop op vacuum indrukken
3) App vind vacuum vanzelf of klik op "Add manually" en dan op de foto van de vacuum
4) Verbinding wordt gemaakt en je moet je wifi paswoord invoeren

Stemmen wijzigen;
Zie hier, Voice Pack. Klik, test, klik, klaar :)

Firmware update; Singapore heeft nu 3.3.9_003077
Klik op General Settings en dan op Check voor Update.

- Mac Adres kan ik niet in de documentatie vinden, ook niet op het apparaat, dus heb hem twee keer verbonden, om zeker te zijn dat het goed gaat. Na de eerste keer het Mac adres in mijn router opgezocht, een IP adres gegeven wat ik wil, router reboot, vacuum reset en opnieuw verbonden.
- Omdat de vacuum mijn test AP als connectie kreeg, kon ik niet de remote functie gebruiken. De AP heeft in dit deel van het huis nog geen goede dekking. Ofwel, eerst je telefoon verbinden met de juiste AP en daarna de verbinding maken
- Wifi settings wijzigen; beide knoppen op de vacuum tegelijk indrukken

Voor de mensen die hem al hebben, is deze info denk niet nodig. Maar lees zelf graag dit soort eenvoudige dingen voordat ik iets koop of tijdens de dagen dat ik aan het wachten ben tot het product ontvangen is. Eerste ervaringen zijn super, zowel de manier rijden en schoonmaken als het geluid. Natuurlijk maakt hij herrie, maar had veel erger verwacht. De eerste keer opstarten is wennen, maar als hij bezig is, is het minder erg dan de vaste stofzuiger.

Zo maar mijn Domoticz opstarten en kijken of ik hem daar in kan krijgen :)
toon volledige bericht

• gastje01
ParaDoXke schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:27:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad in het begin. Ik gebruikte toen de wifi van de modem van men provider. In de webinterface stond ook dat deze verbinding had, maar toch bleef ze offline in de app, behalve als ze haar rondje aan het doen was. Ik heb nu een tplink router gezet voor de wifi, en sindsdien heb ik het probleem niet meer. Volgens mij dropte men modem iets in de connectie of zo.
Modem van de provider ligt al enige tijd ongebruikt in de kast. Alles hier in huis is vervangen door Unifi spul en daar heb ik geen gekke blokkades op aan staan. Ik zie met DPI ook dat er daadwerkelijk iets de deur uit gaat. Als mijn router/netwerk daadwerkelijk iets zou droppen zou dit ook gebeuren tijdens z'n ronde, maar dat is niet het geval.

Na de reset vanmiddag is ie na enige tijd toch weer offline gegaan en onbereikbaar geworden. Ik heb wel nog een schema in kunnen stellen en vanmiddag was ie gewoon aan een ronde bezig, dat werkt dus (wanneer ik verbinding heb) wel gewoon.

• RedRayMann
weerstand schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:30:
Erg nuttig deze samenvatting, kan deze in de topic start?

[...]
tnx :)

Ben nog steeds super blij met Conchita (dat is de vacuum, niet mijn vriendin) Dinsdag een thuiswerk dagje gehad en 2× aangezet terwijl ik thuis was.
Ik vertrouw haar nu voldoende dat ze volgende keer los mag rijden.

Heb mij afgelopen dagen ingelezen hoe ik mijn Xiaomi kan bediennen met Domoticz. Als ik meer tijd heb ga ik het instellen en laat ik hier weten of het is gelukt en hoe het werkt.

En nog een vraagje over het data verbruik. Ik hou er niet zo van als apparaten met het thuisfront praten zonder dat ik weet wat ze zeggen. Via PiHole zie ik dat er vaak naar huis gebeld wordt om te vragen hoe laat het is (diverse time servers) maar weten jullie wat er nog meer gecommuniceerd wordt en of ik mijn Conchita kan blokkeren om op internet te gaan? Mogelijk verlies ik de mogelijkheid om de oude clean data te uploaden en weer terug te halen. Maar dat vind ik niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
RedRayMann schreef op donderdag 28 september 2017 @ 23:10:
[...]

Ben nog steeds super blij met Conchita (dat is de vacuum, niet mijn vriendin) Dinsdag een thuiswerk dagje gehad en 2× aangezet terwijl ik thuis was.

Heb mij afgelopen dagen ingelezen hoe ik mijn Xiaomi kan bediennen met Domoticz. Als ik meer tijd heb ga ik het instellen en laat ik hier weten of het is gelukt en hoe het werkt.

En nog een vraagje over het data verbruik. Ik hou er niet zo van als apparaten met het thuisfront praten zonder dat ik weet wat ze zeggen. Via PiHole zie ik dat er vaak naar huis gebeld wordt om te vragen hoe laat het is (diverse time servers) maar weten jullie wat er nog meer gecommuniceerd wordt en of ik mijn Conchita kan blokkeren om op internet te gaan? Mogelijk verlies ik de mogelijkheid om de oude clean data te uploaden en weer terug te halen. Maar dat vind ik niet erg.
toon volledige bericht
Ik zou zeggen probeer het... Met je pihole kan je al zijn domeinen makkelijk blokkeren.. denk alleen niet meer dat de app dan nog werkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
TripleQ schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 06:56:
[...]

Ik zou zeggen probeer het... Met je pihole kan je al zijn domeinen makkelijk blokkeren.. denk alleen niet meer dat de app dan nog werkt :9
Ik hoop dat een groot deel van de app lokaal werkt. Ik hoop eigenlijk dat alles lokaal werkt op het stukje geschiedenis na (incl de map)
Stemmen wijzigen en updates komen natuurlijk via de server, maar eenmaal een correcte stem en eens in de zoveel tijd "manueel" checken of er een firmware update is, is voldoende.

Ik zit iets te vol met afspraken buiten mijn werk om, ben ook nog steeds bezig om Domoticz weer opnieuw in te regelen en wil elke wijziging in ons huis goed uitvoeren en afronden, zodat de WAF positief blijft :-)

Zodra ik de tijd heb om PiHole alles van de Xiaomi Vacuum te blokkeren, meld ik mij hier weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 24-07 09:51
ik merkte gisteren dat de verloopstekker vreemde geluiden aan het maken was. vertrouw het niet.
iemand al ervaring met een volwaardige EU stekker, waar ik deze eventueel zou kunnen kopen en waat ik op moet letten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
RedRayMann schreef op donderdag 28 september 2017 @ 23:10:
[...]

toon volledige bericht
Stofzuiger heeft veel internet nodig..ik had ziggo storing..resultaat: stofzuiger die niet doet. :+
Gisteren had ik hem aangezet toen ik het huis uit ging, nog even snel de router rebooten, deeltje van het huis niet gezogen. Normaal heb ik dit nooit, dus kwam door de router reboot.

Internet is zn aorta, maar of het echt nodig is..
SolarOrbiter schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:54:
ik merkte gisteren dat de verloopstekker vreemde geluiden aan het maken was. vertrouw het niet.
iemand al ervaring met een volwaardige EU stekker, waar ik deze eventueel zou kunnen kopen en waat ik op moet letten?
Ik had hem direct vervangen, het is gewoon een universele stekker.wellicht heb je er nog 1 in huis, anders liggen er nog stapels bij de kringloop winkel.

[ Voor 15% gewijzigd door Dacuuu op 29-09-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 24-07 09:51
Dacuuu schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:56:
[...]

Ik had hem direct vervangen, het is gewoon een universele stekker.wellicht heb je er nog 1 in huis, anders liggen er nog stapels bij de kringloop winkel.
ik ga er vanavond meteen naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Dacuuu schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:56:
[...]

Stofzuiger heeft veel internet nodig..ik had ziggo storing..resultaat: stofzuiger die niet doet. :+
Gisteren had ik hem aangezet toen ik het huis uit ging, nog even snel de router rebooten, deeltje van het huis niet gezogen. Normaal heb ik dit nooit, dus kwam door de router reboot.

Internet is zn aorta, maar of het echt nodig is..

[...]

toon volledige bericht
Bedoel je als in stekker eraf knippen en NL stekker eraan vastzetten?

Welke stekker zit er standaard aan? Ik heb hier nog een aantal reisstekkers liggen, misschien passen die wel.

Het is overigens best vreemd dat de Xiaomi zonder internet helemaal niet werkt. Werkt hij dan ook niet voor basic stofzuigen als je gewoon de knop die erop zit indrukt?

[ Voor 6% gewijzigd door Medione1210 op 29-09-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Medione1210 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:06:
[...]

Bedoel je als in stekker eraf knippen en NL stekker eraan vastzetten?

Welke stekker zit er standaard aan? Ik heb hier nog een aantal reisstekkers liggen, misschien passen die wel.

Het is overigens best vreemd dat de Xiaomi zonder internet helemaal niet werkt. Werkt hij dan ook niet voor basic stofzuigen als je gewoon de knop die erop zit indrukt?
Het is een normale "c7 kabel" Google maar, dingen kosten niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Dacuuu schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:28:
[...]

Het is een normale "c7 kabel" Google maar, dingen kosten niks.
Dat heb ik er wel een paar van liggen en je kan zo ook vanaf ong. 1 euro kopen op AE.
Voor zo weinig geld hadden ze er wel zo'n EU C7 kabel bij kunnen doen. Altijd beter dan die rammelende verloopjes die ze er meestal bij doen.

Misschien handig om in de startpost te vermelden, of staat dat al ergens?

[ Voor 17% gewijzigd door Medione1210 op 29-09-2017 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Medione1210 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:53:
[...]

Voor zo weinig geld hadden ze er wel zo'n EU C7 kabel bij kunnen doen.
Wie is "ze"? Het is een Chinese stofzuiger voor de Chinese markt, ik denk niet dat je Xiaomi iets kan verwijten. 8)7

Ooit in het verleden een printer gekocht? Kon je weer terug naar de winkel omdat de USB kabel ontbrak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
knakworst schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:57:
[...]

Wie is "ze"? Het is een Chinese stofzuiger voor de Chinese markt, ik denk niet dat je Xiaomi iets kan verwijten. 8)7

Ooit in het verleden een printer gekocht? Kon je weer terug naar de winkel omdat de USB kabel ontbrak...
'ze' is de verkoper die er nu een brak verloopje bij doet. Kost 'm nu misschien 20 cent voor het verloopje en anders 50 cent voor de C7 kabel.
De verkoper hoeft het van mij niet eens gratis bij te leveren hoor, ik had er best iets voor willen betalen.

Je ziet mij nergens zeggen dat ik Xiaomi iets verwijt.

[ Voor 22% gewijzigd door Medione1210 op 29-09-2017 17:44 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de eerste generatie.
Voor de tweede generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2).
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.