Vandaag ontvangen zonder extra bij te betalen! (zie prijzen topic)
Hij (nog naamloos) heeft net een rondje door de woonkamer gedaan. Enkele tips vanuit het hele topic samengevat.
- Mi Home App is in Singapore (non USA) super clean en overzichtelijk
- Mi Home App in China Homeland is erg druk, veel opties, reclame, Aziatische karakters, kleuren e.d.
- Ik heb mijn telefoon (Android) gekoppeld aan een test AP. Verbind je telefoon eerst met het AP/Router waar de vacuum aan moet komen te zitten. Hij kopieert het SSID van je telefoon, ik kon geen ander beschikbaar netwerk selecteren.
1) telefoon verbonden met de juiste AP, bluetooth aan, voor de zekerheid
2) Aanknop op vacuum indrukken
3) App vind vacuum vanzelf of klik op "Add manually" en dan op de foto van de vacuum
4) Verbinding wordt gemaakt en je moet je wifi paswoord invoeren
Stemmen wijzigen;
Open App, klik je vacuum aan
(scherm van de kamer opent)
Klik rechts bovenin op de drie puntjes en je komt in de vacuum settings
Zie hier, Voice Pack. Klik, test, klik, klaar
Firmware update; Singapore heeft nu 3.3.9_003077
Open App, klik je vacuum aan
(scherm van de kamer opent)
Klik rechts bovenin op de drie puntjes en je komt in de vacuum settings
Klik op General Settings en dan op Check voor Update.
- Mac Adres kan ik niet in de documentatie vinden, ook niet op het apparaat, dus heb hem twee keer verbonden, om zeker te zijn dat het goed gaat. Na de eerste keer het Mac adres in mijn router opgezocht, een IP adres gegeven wat ik wil, router reboot, vacuum reset en opnieuw verbonden.
- Omdat de vacuum mijn test AP als connectie kreeg, kon ik niet de remote functie gebruiken. De AP heeft in dit deel van het huis nog geen goede dekking. Ofwel, eerst je telefoon verbinden met de juiste AP en daarna de verbinding maken
- Wifi settings wijzigen; beide knoppen op de vacuum tegelijk indrukken
Voor de mensen die hem al hebben, is deze info denk niet nodig. Maar lees zelf graag dit soort eenvoudige dingen voordat ik iets koop of tijdens de dagen dat ik aan het wachten ben tot het product ontvangen is. Eerste ervaringen zijn super, zowel de manier rijden en schoonmaken als het geluid. Natuurlijk maakt hij herrie, maar had veel erger verwacht. De eerste keer opstarten is wennen, maar als hij bezig is, is het minder erg dan de vaste stofzuiger.
Zo maar mijn Domoticz opstarten en kijken of ik hem daar in kan krijgen