Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:22
Vandaag een C7 kabel uit de berging gehaald. Ook ik heb de kabel vervangen.

Ook de log files van PiHole bekeken. Bijna elk uur wordt er naar huis gebeld om te vragen hoe laat het is. Heb de vacuum expres niet gebruikt. Alleen vanacht om 3 uur heeft ze gebeld met st.ott.io.mi.com

Vanavond de vacuum aangezet.
10x in 1 minuut werd er contact opgenomen met;
awsbj0.fds.api.xiaomi.com
Verder niets

Aan het einde werd er 3x contact opgenomen met;
awssgp0-files.fds.api.xiaomi.com

Net app geopend, clean geschiedenis geopend en nogmaals zie ik;
awssgp0-files.fds.api.xiaomi.com

Ofwel, app vraagt aan vacuum om een kaart te even. Vacuum haalt hem van de server en geeft hem aan de app.

Zondag heb ik wat meer tijd, ik ga dan alles blokken en kijken wat er gebeurt.

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Ik heb voorlopig het internet geblokkeerd voor de Mi vacuum. Intern werkt alles nog via de app, behalve de kaartjes zijn niet zichtbaar. Het toestel is wel te bedienen via app.

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
blowk schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:50:
Ik heb voorlopig het internet geblokkeerd voor de Mi vacuum. Intern werkt alles nog via de app, behalve de kaartjes zijn niet zichtbaar. Het toestel is wel te bedienen via app.
Kan je, als wifi uitstaat de vacuum ook nog gewoon besturen? (Met de beperking dat een aantal zaken niet werken)
Als je wifi uitvalt wil je natuurlijk nog wel gewoon kunnen stofzuigen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeleDenny
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-03-2022
@Bandago 2804

Na heel wat proberen dan toch gelukt om hem opnieuw te installeren op US Singapore server.
Voorlopig lijkt hij opnieuw normaal te doen en blijft hij zelf online tijdens het opladen.
Benieuwd of dit zo blijft.

Bedankt alvast voor de hulp ! :)

• blowk
Medione1210 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:23:
[...]

Kan je, als wifi uitstaat de vacuum ook nog gewoon besturen? (Met de beperking dat een aantal zaken niet werken)
Als je wifi uitvalt wil je natuurlijk nog wel gewoon kunnen stofzuigen...
Met de app kan je het toestel bedienen als wifi aan staat.
Als de wifi uitstaat, dan kan je het toestel gewoon bedienen op het toestel zelf. Ook zonder wifi zal het toestel ook de timerfunctie gebruiken ed.

• Medione1210
blowk schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:59:
[...]

Met de app kan je het toestel bedienen als wifi aan staat.
Als de wifi uitstaat, dan kan je het toestel gewoon bedienen op het toestel zelf. Ook zonder wifi zal het toestel ook de timerfunctie gebruiken ed.
Ok dat is goed nieuws. Dus de mensen met problemen hebben dus netwerk problemen en niet wifi problemen. Ook vervelend natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael B
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-07-2024
blowk schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:50:
Krijg je dan ook nog meldingen indien er bv een filter vervangen dient te worden e.d.?

Bij mij (IOS 11 iPhone 7) crasht de app trouwens als ik hem probeer te openen. Hopelijk is dat opgelost vooraleer de robot aankomt (gisteren besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Michael B schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 08:44:
[...]

Krijg je dan ook nog meldingen indien er bv een filter vervangen dient te worden e.d.?

Bij mij (IOS 11 iPhone 7) crasht de app trouwens als ik hem probeer te openen. Hopelijk is dat opgelost vooraleer de robot aankomt (gisteren besteld).
In het tabblad "Care" zie je wat de status is van de slijtageonderdelen. Filter, sensors, onder en zijborstel zie je hier.
App werkt hier trouwens zonder problemen met ios1 en de iPhone 7

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]
Klopt, hier crasht hij ook sinds de laatste app-update. :( Er wordt op andere fora al veel over geklaagd dus ik hoop dat ze het snel oplossen!
Headshot_NL schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 08:49:
[...]
App werkt hier trouwens zonder problemen met ios1 en de iPhone 7
Dan zit je nog op de vorige versie. Absoluut niet updaten dan!

[ Voor 23% gewijzigd door Wootism op 01-10-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Nu online
Wootism schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 09:31:
[...]

Klopt, hier crasht hij ook sinds de laatste app-update. :( Er wordt op andere fora al veel over geklaagd dus ik hoop dat ze het snel oplossen!

[...]

Dan zit je nog op de vorige versie. Absoluut niet updaten dan!
Hmm, lijkt er niet op. Gisteren is de app bij mij bijgewerkt en hij werkt nog steeds probleemloos.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Headshot_NL schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 09:34:
[...]

Hmm, lijkt er niet op. Gisteren is de app bij mij bijgewerkt en hij werkt nog steeds probleemloos.
Vreemd!
Heb hier 4 iPhones waarbij de app na de 3.25.1 update niet meer opstart....waaronder een iPhone 7.
Geen idee wat het probleem dan veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
[...]

Ik zal dit de komende week eens bekijken.
In tab "Care" zie ik wel de huidige stand van zaken.

Update: meldingen krijg ik niet meer automatisch binnen wanneer de robot geen internet heeft. Wel kan ik de stand van zaken bekijken via intern wifi

[ Voor 14% gewijzigd door blowk op 04-10-2017 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 21:34
Wootism schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:10:
[...]

Vreemd!
Heb hier 4 iPhones waarbij de app na de 3.25.1 update niet meer opstart....waaronder een iPhone 7.
Geen idee wat het probleem dan veroorzaakt.
Hier werkt het ook probleemloos, na de update. iOS 11 op de iPad.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedRayMann
Jahoor! Het werkt in Domoticz!
Voor de mensen die Domoticz in hun huis hebben, ik heb deze pagina gebruikt;
https://github.com/mrin/domoticz-mirobot-plugin

Ik heb wel een kleine toevoeging, namelijk;
code:
1
sudo apt-get install python3-pip

Ik had dit "pip" iets niet op mijn Raspberry Pi, dus naast python3 en python3-dev heb ik ook python3-pip moeten installeren.

Zo PiHole openen en alles van de Vacuum blokkeren en kijken of ze nog even goed schoonmaakt.

--edit--

De robot lijkt perfect te werken terwijl ik alles naar buiten heb geblokkeerd. Ik kan wel de geschiedenis regels zien in de app, maar niet openen. Dus ik kan geen map/plattegrond terughalen. Als dat het enige is wat ik mis, is er goed mee te leven :)

[ Voor 21% gewijzigd door RedRayMann op 01-10-2017 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-08 12:03
Voor de mensen die mijn verbindingsproblemen meegekregen hebben: alles werkt weer!
Ik heb alles op de schop gegooid, dus lastig te zeggen wat nu de oplossing was:
- Robot uit de app verwijderd
- Uitloggen
- App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (iOS)
- Volledige Reset Robot
- Vast IP gegeven
- Opnieuw toegevoegd in de app op de (US) Singapore server
- WiFi APs op een ander kanaal ingesteld (geen idee of dit er mee te maken had, de robot was voorheen ook gewoon te pingen, maar op deze kanalen heb ik minder last van interferentie van het nieuwe netwerk van mijn directe buren)

Geen idee wat nu de oplossing was, maar uiteindelijk kan doet ie t weer en kan ik keurig schema's maken wanneer ie z'n werk mag gaan doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
gastje01 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:45:
Voor de mensen die mijn verbindingsproblemen meegekregen hebben: alles werkt weer!
Ik heb alles op de schop gegooid, dus lastig te zeggen wat nu de oplossing was:
- Robot uit de app verwijderd
- Uitloggen
- App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (iOS)
- Volledige Reset Robot
- Vast IP gegeven
- Opnieuw toegevoegd in de app op de (US) Singapore server
- WiFi APs op een ander kanaal ingesteld (geen idee of dit er mee te maken had, de robot was voorheen ook gewoon te pingen, maar op deze kanalen heb ik minder last van interferentie van het nieuwe netwerk van mijn directe buren)

Geen idee wat nu de oplossing was, maar uiteindelijk kan doet ie t weer en kan ik keurig schema's maken wanneer ie z'n werk mag gaan doen _/-\o_
Mooi dat het weer werkt!
Waarom heb je de US Singapore server gebruikt en niet een van de andere servers? Ik kan uit de posts nog niet goed halen welke server het best is.

[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 01-10-2017 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Medione1210 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:34:
[...]

Mooi dat het weer werkt!
Waarom heb je de US Singapore server gebruikt en niet een van de andere servers? Ik kan uit de posts nog niet goed halen welke server het best is.
Omdat bij deze server de beste verbinding leek te hebben voor mn robot offline ging. De mainland werkte ook prima maar dan is de app niet om aan te zien.

T is een beetje een random keuze, maar hij doet wat ie moet doen nu. Kaartjes laden in ieder geval sneller dan toen ik de robot net had, al kijk ik er zelden/nooit naar. Ik weet hoe Mn huis er uit ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
gastje01 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 23:26:
[...]

Omdat bij deze server de beste verbinding leek te hebben voor mn robot offline ging. De mainland werkte ook prima maar dan is de app niet om aan te zien.

T is een beetje een random keuze, maar hij doet wat ie moet doen nu. Kaartjes laden in ieder geval sneller dan toen ik de robot net had, al kijk ik er zelden/nooit naar. Ik weet hoe Mn huis er uit ziet :)
Die kaarten lijken me ook alleen handig om te zien wat je robot overslaat zodat je die plant/vaas etc kan verplaatsen. Het wordt pas echt interessant als je op die kaart bepaalde delen kan laten negeren of routes kunt veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:05
Medione1210 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 07:07:
[...]

Die kaarten lijken me ook alleen handig om te zien wat je robot overslaat zodat je die plant/vaas etc kan verplaatsen. Het wordt pas echt interessant als je op die kaart bepaalde delen kan laten negeren of routes kunt veranderen.
Dat laatste (het negeren) kan schijnbaar met het nieuwe model. Aangezien het puur softwarematig is (lijkt me) is het te hopen dat dit straks ook kan met het "oude" model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Sypher schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 07:51:
[...]

Dat laatste (het negeren) kan schijnbaar met het nieuwe model. Aangezien het puur softwarematig is (lijkt me) is het te hopen dat dit straks ook kan met het "oude" model.
Fingers crossed :9

Zijn er nog geen, net als bij de Mi band, goede 3rd party apps? Ik hoef niet die hele Mooie home app.

[ Voor 13% gewijzigd door Medione1210 op 02-10-2017 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 23:34

Rival24

I'll Be Back

Wootism schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 09:31:
[...]

[...]
Een workaround voor nu is om je iPhone op een andere taal in te stellen. Je kunt vervolgens de Xiaomi app weer opstarten (en je taal daarna ook gewoon weer terugzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Rival24 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:15:
[...]

[...]

Een workaround voor nu is om je iPhone op een andere taal in te stellen. Je kunt vervolgens de Xiaomi app weer opstarten (en je taal daarna ook gewoon weer terugzetten).
Oeh thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchumiFAST
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-08 22:53
Ik heb op Android 8 ook problemen met de Mii app. Soms wil de app niet meer openen, maar na een force stop werkt die weer.

Welke zuigstanden gebruiken jullie doorgaans? Ik doe harde vloeren op silent en dat schijnt prima te werken. Enkel in de inkomhal waar een grote mat ligt (die uiteraard vaak vuil is) gebruik ik turbo, dan is die mat ook schoon gezogen. Voordeel is dat ik dan de hele benedenverdieping makkelijk op één accu aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
SchumiFAST schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:44:
Ik heb op Android 8 ook problemen met de Mii app. Soms wil de app niet meer openen, maar na een force stop werkt die weer.

Welke zuigstanden gebruiken jullie doorgaans? Ik doe harde vloeren op silent en dat schijnt prima te werken. Enkel in de inkomhal waar een grote mat ligt (die uiteraard vaak vuil is) gebruik ik turbo, dan is die mat ook schoon gezogen. Voordeel is dat ik dan de hele benedenverdieping makkelijk op één accu aankan.
Ik heb haar nu eigenlijk altijd op Max, in een appartement met overal laminaat behalve in de slaapkamer is het makkelijk om het apparaat 1x aan te zetten. En ze red het hele huis (wat toegankelijk is voor haar ) op "max" binnen een uur (50 min ongeveer 45 tot 55 m2) en komt weer in de lader met 60%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
RedRayMann schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:01:
[...]

Ik heb haar nu eigenlijk altijd op Max, in een appartement met overal laminaat behalve in de slaapkamer is het makkelijk om het apparaat 1x aan te zetten. En ze red het hele huis (wat toegankelijk is voor haar ) op "max" binnen een uur (50 min ongeveer 45 tot 55 m2) en komt weer in de lader met 60%
Met hele huis bedoel je woonkamer? Of heb je en heel klein huis?

Heeft iemand al gemeten hoeveel % verschil er is in verbruik tussen de 3 modes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchumiFAST
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-08 22:53
Medione1210 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:58:
[...]

Op balanced eindigt hij op ongeveer 20%. Op silent houdt hij nog 50% accu over. Combinatie silent en turbo 40%.
Best grote verschillen wat betreft energieverbruik. Het verbaast me ook niet helemaal, op de stand MAX lijkt het net of ik de luchthaven sta. :P
Mijn originele vraag hieromtrent ging er dan ook over of jullie, gezien het energieverbruik, een lichtere stand gebruiken welke even goed kan schoonmaken. Zelf merk ik geen verschil op harde vloeren, maar wel op matten.

[ Voor 16% gewijzigd door SchumiFAST op 02-10-2017 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
SchumiFAST schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:03:
[...]

Op balanced eindigt hij op ongeveer 20%. Op silent houdt hij nog 50% accu over. Combinatie silent en turbo 40%.
Best grote verschillen wat betreft energieverbruik. Het verbaast me ook niet helemaal, op de stand MAX lijkt het net of ik de luchthaven sta. :P
Mijn originele vraag hieromtrent ging er dan ook over of jullie, gezien het energieverbruik, een lichtere stand gebruiken welke even goed kan schoonmaken. Zelf merk ik geen verschil op harde vloeren, maar wel op matten.
Herkent de Xiaomi hij de stand balanced automatisch kleden/tapijt? In mijn geval zou het mooi zijn als de harde vloeren op silent en de kleden op normale/max gedaan kunnen worden.

Mijn Ilife V5 s niet krachtig, ik denk vergelijkbaar met stand silent van de Xiaomi. En die maakt toch prima schoon op de harde vloeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Medione1210 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:58:
[...]

Heb een appartement van ongeveer 100m2. Gisteren is ze niet in de logeerkamer geweest en in het toilet en in de badkamer kan ze niet zelfstandig komen ivm deur en drempel.

In de woonkamer heb ik alleen meubels waar ze niet onder kan, incl eettafel met de stoelen. Ik verplaats af en toe de eettafelstoelen, de hocker en de fauteuil in de woonkamer.
In de logeerkamer kan ze soms niet onder de bureaus door de stoelen en onder het logeerbed.
In de slaapkamer hebben wij een grote kast en onder het bed komt ze maar tot halverwege (door verstopte opslag)

Op deze manier verlies je wel veel M2.

Dus afhankelijk van de positie van de deuren/stoelen doet ze 40 tot 60m2.
En dat kan zonder problemenop Max.

--edit--

Conchita is boos op mij!
Ze heeft vanacht 3500x naar sg.ott.io.mi.com gebeld en 3500x naar sg.ot.io.mi.com.

Ze wil nu ook niet zichtbaar in de app worden. Heb misschien toch iets te veel gedeblokkeerd :)

Ik ga ze deblokkeren en kijken of ze weer met me wil praten.

[ Voor 12% gewijzigd door RedRayMann op 03-10-2017 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
RedRayMann schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:56:
[...]

Heb een appartement van ongeveer 100m2. Gisteren is ze niet in de logeerkamer geweest en in het toilet en in de badkamer kan ze niet zelfstandig komen ivm deur en drempel.

In de woonkamer heb ik alleen meubels waar ze niet onder kan, incl eettafel met de stoelen. Ik verplaats af en toe de eettafelstoelen, de hocker en de fauteuil in de woonkamer.
In de logeerkamer kan ze soms niet onder de bureaus door de stoelen en onder het logeerbed.
In de slaapkamer hebben wij een grote kast en onder het bed komt ze maar tot halverwege (door verstopte opslag)

Op deze manier verlies je wel veel M2.

Dus afhankelijk van de positie van de deuren/stoelen doet ze 40 tot 60m2.
En dat kan zonder problemenop Max.

--edit--

Conchita is boos op mij!
Ze heeft vanacht 3500x naar sg.ott.io.mi.com gebeld en 3500x naar sg.ot.io.mi.com.

Ze wil nu ook niet zichtbaar in de app worden. Heb misschien toch iets te veel gedeblokkeerd :)

Duidelijk verhaal.
Gelukkig hoef ik maar 1 meubelstuk 3mm op te hogen. De rest is al geschikt voor de robot. Wel moet ik af en toe een vaas of andere accessoire even verplaatsen zodat het daar achter ook schoon wordt. Verder is mijn hele huis drempelvrij. Omdat ik de robot voornamelijk 's nachts laat werken is de zachtste stand een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Nu online
Versie 3.25.3 is nu beschikbaar in de app store. Kan iemand deze testen? Ik zit nog op de vorige (3.25.1) die probleemloos werkt. Beetje bang om te updaten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Headshot_NL schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:05:
Versie 3.25.3 is nu beschikbaar in de app store. Kan iemand deze testen? Ik zit nog op de vorige (3.25.1) die probleemloos werkt. Beetje bang om te updaten…
Apple gok ik?
Android heeft geen update, draai zelf 4.2.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Nu online
RedRayMann schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:07:
[...]

Apple gok ik?
Android heeft geen update, draai zelf 4.2.5
Klopt, gaat over ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael B
Headshot_NL schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:05:
Geüpdatet, en nu kan ik de app tenminste openen. Nu goed, ik heb nog geen robot, dus veel kan ik niet testen:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:55
Cardinal schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:03:
Mijn Xiaomi heeft het led lampje (rond home en aan button) continue aan. Kan je dat ook uitzetten?
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Hij blijft altijd pulseren tijdens het opladen.
De enige manier om hem uit te krijgen is door de robot los te koppelen van de oplader en hem daarna helemaal uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ik zie op AE dat het laser onderdeel vaak verkocht wordt. Zou dit zo vaak/zo snel kapot gaan? 8)7
http://s.aliexpress.com/yam6B7bq

Aan de prijs te zien lijkt het ook wel zo'n beetje het duurste onderdeel van de stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Medione1210 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:58:
Ik zie op AE dat het laser onderdeel vaak verkocht wordt. Zou dit zo vaak kapot gaan?
http://s.aliexpress.com/yam6B7bq

Aan de prijs te zien lijkt het ook wel zo'n beetje het duurste onderdeel van de stofzuiger.
Lijkt me omdat dit ook het gevoeligste onderdeel is? Een van de redenen dat ik voor een Xiaomi ben gegaan is net dat deze onderdelen los te koop zijn. Nu ben je met 90 euro klaar, waar je anders een nieuwe stofzuiger had moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
gastje01 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:01:
[...]

Lijkt me omdat dit ook het gevoeligste onderdeel is? Een van de redenen dat ik voor een Xiaomi ben gegaan is net dat deze onderdelen los te koop zijn. Nu ben je met 90 euro klaar, waar je anders een nieuwe stofzuiger had moeten kopen.
Dat is ook de reden dat ik voor Ilife en Xiaomi kies. De onderdelen zijn goed betaalbaar. Maar toch, dit onderdeel is 90 euro, een flink bedrag. Precies het bedrag dat ik voor mijn Ilife V5 betaald heb.
Ik denk dat ik toch zou proberen om dat onderdeel onder garantie vergoed te krijgen. Ik las over iemand die problemen met de borstels had en die werden gratis vervangen door Xiaomi.

Ik ben wel benieuwd in welke gevallen die laser zo snel kapot gaat? De Xiaomi laten vallen? Tegen een meubelstuk gereden? Of gewoon een zwak onderdeel?

Ik zie net op Pepper dat Amazon.es een Philips robotstofzuiger voor 99 euro heeft. Ook een mooie prijs, tot je ziet wat de losse onderdelen kosten.... https://nl.pepper.com/aan...stofzuiger-amazones-51322

[ Voor 10% gewijzigd door Medione1210 op 04-10-2017 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan14
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-08 21:14
Zou de Xiaomi Mi Vacuum problemen hebben met deze vloer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q3VQlzThUgQEqd8bOksGM2Lb/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
stefan14 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 18:00:
Zou de Xiaomi Mi Vacuum problemen hebben met deze vloer?

[afbeelding]
Ik denk het niet hoor, ik heb al filmpjes gezien met zwartere ondergronden. Ik heb een kleed dat er ongeveer uit ziet als jouw vloer, maar met meer zwart, en daar gaat mijn Ilife zelfs probleemloos overheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Medione1210 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:44:
[...]
Ik denk dat ik toch zou proberen om dat onderdeel onder garantie vergoed te krijgen. Ik las over iemand die problemen met de borstels had en die werden gratis vervangen door Xiaomi.

Ik ben wel benieuwd in welke gevallen die laser zo snel kapot gaat? De Xiaomi laten vallen? Tegen een meubelstuk gereden? Of gewoon een zwak onderdeel?
Waarom maak je je zo zorgen? Je hebt je eigen Xiaomi nog niet eens binnen en bent nu al bezig met kapotte onderdelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thompouce
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 12:19
Weet iemand of het mogelijk is om te selecteren welke specifieke notificaties je krijgt? Ik kan het niet zo vinden. Ik ben eigenlijk niet geïnteresseerd in notificaties dat een ingeplande ronde gestart wordt, of dat een ingeplande ronde succesvol is. Ik ben wel geïnteresseerd in foutmeldingen / onderhoudsmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-04 19:38
thompouce schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:17:
Weet iemand of het mogelijk is om te selecteren welke specifieke notificaties je krijgt? Ik kan het niet zo vinden. Ik ben eigenlijk niet geïnteresseerd in notificaties dat een ingeplande ronde gestart wordt, of dat een ingeplande ronde succesvol is. Ik ben wel geïnteresseerd in foutmeldingen / onderhoudsmeldingen.
Profile en dan onder settings als hij vast loop krijg je een melding evenals hij klaar is met zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Heeft er al iemand magneetstrippen onder [hoeken van] een kleed vastgemaakt? Kan de magneetstrip bijvoorbeeld met duct tape aan de harde vloer worden vastgemaakt? Of blijft de magneetstrip los,ook goed liggem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael B
RedRayMann schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:56:
Conchita is boos op mij!

Als ik alles blokkeer, is de app onbruikbaar en kan ik de robot enkel nog aanzetten via de knop op de robot zelf.
Heb jij andere ervaringen?

Opzet:
  • robot in apart netwerk, waar uitgaand verkeer geblokkeerd is.
  • smartphone met app in ander netwerk, waar wel uitgaand verkeer mogelijk is. Smartphone kan robot pingen, maar geen enkele functionaliteit van de app is bruikbaar. Andere poging: smartphone met app in zelfde netwerk als robo, werkt ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Michael B op 08-10-2017 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Michael B schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 00:10:
[...]

Als ik alles blokkeer, is de app onbruikbaar en kan ik de robot enkel nog aanzetten via de knop op de robot zelf.
Heb jij andere ervaringen?

Opzet:
  • robot in apart netwerk, waar uitgaand verkeer geblokkeerd is.
  • smartphone met app in ander netwerk, waar wel uitgaand verkeer mogelijk is. Smartphone kan robot pingen, maar geen enkele functionaliteit van de app is bruikbaar. Andere poging: smartphone met app in zelfde netwerk als robo, werkt ook niet.
ik heb geprobeerd te blokken met PiHole. Maar ze werd boos en als een echte schoonmaakster wilde ze niet meer werken.

Heb bijna alles weer open. Standaard worden er een paar adressen geblokt in PiHole. (Zie helemaal onderin)
Maar onderstaande heb ik open:
- awsbj0.fds.api.xiaomi.com (8x in 25sec tijdens tegen het einde/na het stofzuigen

- sg.ot.io.mi.com (1x om 03:00 uur 's nachts)

- sg.ott.io.mi.com (1x om 03:00 uur 's nachts)

- awssgp0-files.fds.api.xiaomi.com (als ik met de app/de geschiedenis open)

- diverse time servers.

Ik heb te weinig tijd buiten mijn werk om hier dieper in te duiken. Maar denk dat de eerste url iets doorgeeft aan de server, data en statics ofzo.
2de en 3de kom ik ook tegen in de Xiaomi Yeelight. Denk een "heartbeat" met de server.
4de is denk ik het ophalen van de geschiedenis / grafics.

Dus ik gok dat de 2de en 3de open moeten blijven.

Ik wil nog;
- parent control op mijn router aan zetten. (Ofwel al het internet van dat ip/mac adres blokken)
- kijken of er iets naar buiten gaat.
- app testen
- domoticz op de pi testen

Misschien werkt de app niet maar domoticz wel.
Kleine kans maar het testen waard.

Ik blok 1 en 4 zo wel weer. Kijk ik deze week wat er gebeurd is als ik haar weer laat rijden.

In PiHole heb ik diverse blok lijsten, ik heb gezocht op Xiaomi en blijkbaar blok ik onderstaande urls al standaard. Maar de vacuum connect hier niet mee. Mijn telefoon met de Mi Hone app connect sowieso met resolver en data.
api.miui.security.xiaomi.com
shenghuo.xiaomi.com
api.ad.xiaomi.com
resolver.msg.xiaomi.net
o2o.api.xiaomi.com
abtest.mistat.xiaomi.com
data.mistat.xiaomi.com
sdkconfig.ad.xiaomi.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael B
Bedankt voor de update. Zou hem graag volledig af het internet houden, maar is me tot nu toe ook nog niet gelukt.

In principe moet het mogelijk zijn om dezelfde commando’s vanop het lokale netwerk te sturen, of de servers te ‘mimicken’. Maar iemand moet daar tijd in stoppen, dat klopt :).

Moest ik een update hebben, post ik hem zeker hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Michael B schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 07:11:
Bedankt voor de update. Zou hem graag volledig af het internet houden, maar is me tot nu toe ook nog niet gelukt.

In principe moet het mogelijk zijn om dezelfde commando’s vanop het lokale netwerk te sturen, of de servers te ‘mimicken’. Maar iemand moet daar tijd in stoppen, dat klopt :).

Moest ik een update hebben, post ik hem zeker hier!
Ik heb het gevoel dat als ze geen verbinding met thuis kan maken, ze zichzelf afsluit. Dus alles blokkeren betekend dat ze haar eigen inkomend verkeer ook blokt. Maar dat moet ik nog testen met domoticz.
De app heeft vaak zat gemeld dat ze offline was en kreeg niets meer van haar te horen tot ik alles weer open zette.

--edit--
Nu iets na 22:00 uur en heb zojuist PiHole gecontroleerd.
Mijn lieve conchita heeft bijna 1600 keer naar huis gebeld. (naar awsbj0.fds.api.xiaomi.com)
Vanaf ongeveer 17:40 uur tot nu! Bijna elke 10 secondes dus.

Heb haar vandaag niet laten werken, wat mogelijk de reden was dat ze naar huis ging bellen was omdat ik rond die tijd haar even van de lader had gepakt om het bakje en de borstels te controleren. Daarna weer tegen de lader gezet.

Ik ga nog niets veranderen en kijk morgen even of ze door is gegaan met naar huis bellen. Ze is wel bereikbaar via de app. Dus goed dat we iets kunnen blokkeren en ze blijft werken. Echter weet ik niet of het goed is voor je netwerk dat ze elke 10 seconden iets op het netwerk doet.

Ik heb awsbj0.fds.api.xiaomi.com en awssgp0-files.fds.api.xiaomi.com geblokkeerd.

Als ik meer zie of merk, laat ik het weten.

[ Voor 34% gewijzigd door RedRayMann op 09-10-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Gebruikt iemand hier de app op een tablet. Ik kan 'm niet installeren vanuit de Playstore, maar wel via apk mirror. Vervolgens ben ik ingelogd op de US Singapore server, maar krijg steeds de melding dat ik moet switchen naar de US server.
Ook werkt updaten vanuit de app niet. Als ik een nieuwe versie vanuit apk mirror download en installeer lukt dat wel.
Ik vraag me af of deze 'problemen' ontstaan omdat ik de app niet op een telefoon geïnstalleerd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Conchita heeft de hele nacht staan huilen. Elke 10 seconde probeerde ze weer naar huis te bellen. (bijna 1100 keer in 3 uur)
Rond 03:00 uur heeft ze gebeld met sg.ott.io.mi.com en sg.ot.io.mi.com waarna ze stilletjes in slaap viel.

Ofwel deze adressen zorgen dat ze online blijft en stopt met schreeuwen.
Als ik sg.ott.io.mi.com en sg.ot.io.mi.com blokkeer, werkt de app niet meer. (eerder geprobeerd)
Ik hou het een week vol, kijk wat haar gedrag is. Daarna probeer ik ook bovenstaande domeinen te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woess
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:40
Is het normaal dat zo’n apparaat zo vaak contact opneemt met de server? Het klinkt voor mij als erg veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
woess schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:20:
Is het normaal dat zo’n apparaat zo vaak contact opneemt met de server? Het klinkt voor mij als erg veel!
Ik heb het adres geblokkeerd in mijn netwerk, dus denk dat als ze wel contact kan krijgen, ze na 1x stil is. Nu krijgt ze de server niet te pakken omdat mijn netwerk dit domein als "blanco" terugkoppelt naar het apparaat. Vandaar dat ze het waarschijnlijk blijft proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodamn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-06 14:05
Ik heb een vraagje,

Ik heb een redelijk volle kamer van 10 vierkante meter. Het huis waar ik woon heeft erg veel last van stof dat uit het niets verschijnt en ik heb een huisstofmijt allergie. Ik zit er dus aan te denken om deze stofzuiger aan te schaffen en een aantal keer per week door mijn kamer te laten crossen. Echter weet ik niet of mijn kamer te klein is voor deze stofzuiger...

Heeft er iemand ervaring met deze zuigert in een kleine kamer?

mvg,

Bo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:48
bodamn schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:03:
Ik heb een vraagje,

Ik heb een redelijk volle kamer van 10 vierkante meter. Het huis waar ik woon heeft erg veel last van stof dat uit het niets verschijnt en ik heb een huisstofmijt allergie. Ik zit er dus aan te denken om deze stofzuiger aan te schaffen en een aantal keer per week door mijn kamer te laten crossen. Echter weet ik niet of mijn kamer te klein is voor deze stofzuiger...

mvg,

Bo
Ervaring in een kleine kamer? ja, ik laat hem hier ook de plee stofzuigen. ;)
Dat je kamer "maar" 10 m2 is maakt niet uit, het fijne is dat je het ding gewoon elke dag kan laten lopen, of misschien wel 2 keer per dag. Dan heb je een stuk minder stof in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Dacuuu schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:15:
[...]

Ervaring in een kleine kamer? ja, ik laat hem hier ook de plee stofzuigen. ;)
Dat je kamer "maar" 10 m2 is maakt niet uit, het fijne is dat je het ding gewoon elke dag kan laten lopen, of misschien wel 2 keer per dag. Dan heb je een stuk minder stof in huis.
Inderdaad, waarom maar een paar keer per week? Zeker als je last van stof hebt iedere dag laten rijden...
En een voordeel...hij is lekker snel klaar met maar 10m2.

Ik zou zelf overigens voor zo'n kleine ruimte een goedkope Ilife nemen, bijvoorbeeld de v5 voor minder dan 100 euro. Die doet het ook prima en omdat je kamer zo klein is maakt het ook niet zoveel uit dat de Ilife 'dom' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
bodamn schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:03:
Ik heb een vraagje,

mvg,

Bo
Zoals al meer is aangegeven, bij mij rijd ze ook in het kleine kamertje. Het is niet heel effectief omdat ze aan één kant van het toilet niet tussen de pot en de muur komt :) maar het is toch wel erg makkelijk!

Ik ben ooit begonnen met een robomob, een soort van kattenspeeltje met een doekje er bij. Dat werkt totaal niet in vergelijking met mijn eerste robot stofzuiger. Ik merk enorme verschillen, direct al na de eerste keer.

De Xiaomi is 250 euro of duurder, effectief in meerdere ruimtes. Maar als het bij jou om één ruimte gaat, kan je een goedkoper model zoeken. Ik wil in ieder geval niet meer zonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ik heb de Xiaomi inmiddels in huis en ik zou nog een eerste indruk geven t.o.v. de Ilife V5 die ik heb rondrijden:

V5
Goede eerste divisie speler; Nette verpakking, apparaat voelt goed aan en is mooi compact, maakt weinig geluid, beetje 'dom' , handige afstandbediening, heel goedkope reserve onderdelen

Xiaomi
Sterspeler van de eredivisie; mooi verpakt, indrukwekkend zwaar apparaat met grote wielen, schreeuwt ' kwaliteit', fijn zwaar dock, 'intelligent, wel wat lomper dan de V5, maakt zelfs in Quiet stand meer herrie dan de V5, de Engelse mevrouw praat wat hard(kan ik dit aanpassen?), De remote control werkt klote; er zit een lag in, omdat de de Xiaomi wat hoger is dan de V5 moest ik 2 kasten wat hoger op de poten zetten.

Tijdens het rijden maakt de Xiaomi wel meer mechanische geluiden dan de V5 waarbij je alleen de zuigkracht en af en toe een wieltje hoorde. Dit komt waarschijnlijk doordat de Xiaomi een midden borstel heeft.
Mooi om te zien hoe hij een paar scan rondjes draait en dan de 1e sectie langs de buitenranden gaat afbakenen. Bij de langere stukken gaat hij ook ineens harder rijden

Installeren ging overigens gemakkelijk, maar
het lukte niet om in te loggen op de Singapore US server, dus ik ben nu ingelogd op de Singapore server. Ik weet niet goed wat het verschil is tussen al die servers, moet ik nog maar eens naar kijken.

Ik ben zo blij als een kind met kerstmis én hoop dat ik er veel plezier van zal hebben.

Zoals ook in het prijzentopic gezegd heb ik de Xiaomi gekocht bij seller Perfect Technology op AliExpress. Het duurde precies 2 weken om afgeleverd te worden. Op de doos zit een sticker van Japan Airlines en DPD heeft 'm in hier afgeleverd. Ik snap niet zo goed waarom het 2 weken moet duren, maar goed, hij is binnen....zonder tax.

Ik heb, na cashback en 5 usd kortingsbon, 261 euro betaald voor de Xiaomi én een accessoirepakket. Ik heb nog los de magneetstrip bij GB besteld en die kwam vandaag ook binnen.

Issues/vragen:
-De app geeft regelmatig aan dat de verbinding te traag is. Ik heb een high-speed internetverbinding en de Xiaomi staat niet ver van de router. Ik snap dus niet waar dat vandaan komt.
-de app geeft steeds de melding dat er een server upgrade is en dat ik beter de US server kan gebruiken. Maar daar kan ik de Xiaomi vacuum niet vinden. Als ik switch naar de Singapore server vindt ie de Xiaomi meteen.
Weet iemand het verschil tussen de servers, behalve dat de mainland server advertenties geeft?
-de knoppen van de remote control reageren met een flinke lag.
-kan je ook kiezen welke notificaties je wilt krijgen? Of is het alles of niets?

Heeft het zin om de Xiaomi een vast IP adres te geven?

[ Voor 16% gewijzigd door Medione1210 op 10-10-2017 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodamn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-06 14:05
Medione1210 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:27:
[...]
Ik zou zelf overigens voor zo'n kleine ruimte een goedkope Ilife nemen, bijvoorbeeld de v5 voor minder dan 100 euro. Die doet het ook prima en omdat je kamer zo klein is maakt het ook niet zoveel uit dat de Ilife 'dom' is.
Ik heb hem nu gevonden op gearbest voor <100 euro, is er een betere wedstijd?
Wat maakt de llife dom t.o.v. de Xiaomi? Ze lijken beiden namelijk automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
bodamn schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:14:
[...]

Ik heb hem nu gevonden op gearbest voor <100 euro, is er een betere wedstijd?
Wat maakt de llife dom t.o.v. de Xiaomi? Ze lijken beiden namelijk automatisch?
De Xiaomi scant de ruimte en gaat dan georganiseerd te werk. De Ilife rijdt gewoon lukraak ergens heen, maar in zo'n kleine ruimte maakt dat niet veel uit. Als je de reviews bekijkt maken ze even goed schoon. De V5 is zelfs stiller.

Lees mijn post hierboven eens, dan zie je het verschil tussen beide stofzuigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Medione1210 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:38:

Issues/vragen:
-De app geeft regelmatig aan dat de verbinding te traag is. Ik heb een high-speed internetverbinding en de Xiaomi staat niet ver van de router. Ik snap dus niet waar dat vandaan komt.
-de app geeft steeds de melding dat er een server upgrade is en dat ik beter de US server kan gebruiken. Maar daar kan ik de Xiaomi vacuum niet vinden. Als ik switch naar de Singapore server vindt ie de Xiaomi meteen.
Weet iemand het verschil tussen de servers, behalve dat de mainland server advertenties geeft?
-de knoppen van de remote control reageren met een flinke lag.
Ik gebruik al sinds dag 1 de 'mainland' server.
De server response is echt super snel, dus ik heb bijvoorbeeld ook totaal geen last van lag met de remote-control of andere verbindings issues. Heb de laatste maanden niks van spam of pop-ups gekregen....
Ik gebruik de iOS-app, geen idee of dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDoXke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:09
Medione1210 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:38:
Het is normaal dat je de Xiaomi niet meer ziet als je enkel je app laat verbinden naar de US server terwijl de Xiaomi verbonden is met de singapore server. Je toestel en app moeten altijd op dezelfde server zitten. Er is geen interconnectiviteit tussen de servers. Als je je Xiaomi wil verbinden op een andere server moet je de wifi resetten en deze opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
ParaDoXke schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:16:
[...]

Het is normaal dat je de Xiaomi niet meer ziet als je enkel je app laat verbinden naar de US server terwijl de Xiaomi verbonden is met de singapore server. Je toestel en app moeten altijd op dezelfde server zitten. Er is geen interconnectiviteit tussen de servers. Als je je Xiaomi wil verbinden op een andere server moet je de wifi resetten en deze opnieuw instellen.
Goeie tip. Na een reset en vele connection time outs heb ik 'm nu ook op de mainland server. Ik kreeg er overigens meteen een reclame pop-up in de Mi home app, maar ik gebruik toch de snelkoppeling alleen maar.
Ook heb ik de Xiaomi nu niet op de hoofdrouter aangesloten maar op het accessoint van de 1e verdieping. Ik zal eens zien of de lag en de slow' connection' meldingen nu verleden tijd zijn. Het kan absoluut niet aan mijn netwerk liggen in ieder geval.

Wat wel grappig is; als ik de Xiaomi 2 meter van mijn router af zet geeft de app aan dat het signaal 38% is. Als ik 'm verbind met het accessoint boven (ruim 12 meter verder) dan is het signaal 72%.

Ik krijg 'm overigens niet verbonden met de US server. Ook handmatig toevoegen lukt niet, er staan maar 4 apparaten op de US server die je kunt kiezen en daar staat geen stofzuiger tussen.
Maar als de Mainland server goed werkt vind ik dat ook prima.

Vergeleken met de Ilife V5 rijdt de Xiaomi eenvoudig over de hoeken van mijn laagpolige kleed. Hier liep de Ilife steeds op vast en daarom moest ik vóór het stofzuigen steeds iets zwaars op 2 hoeken van het kleed zetten. De Xiaomi heeft ook veel grotere wielen en ook de middenborstel zal wel wat helpen om over kleine obstakels heen te geraken.
De gekochte magneetstrip heb ik hier dus ook niet voor nodig. Ik ga die strip nu op de eerste verdieping langs de rand van de trap en het trapgat leggen, dan weet ik dubbel zeker dat de Xiaomi geen duik naar beneden zal maken.

Weet iemand of je de cleaning history kan resetten?

[ Voor 38% gewijzigd door Medione1210 op 11-10-2017 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael B
RedRayMann schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:05:

Ofwel deze adressen zorgen dat ze online blijft en stopt met schreeuwen.
Als ik sg.ott.io.mi.com en sg.ot.io.mi.com blokkeer, werkt de app niet meer. (eerder geprobeerd)
Ik hou het een week vol, kijk wat haar gedrag is. Daarna probeer ik ook bovenstaande domeinen te blokkeren.
Ik heb eens vluchtig gekeken, en vandaag Idd reeds 14000 requests geblokkeerd. Ze probeert dus geregeld.

Voor mij is het nutteloos om een selectie door te laten. Ik zou graag alles blokkeren. Binnenkort kijken wat de servers antwoorden zodat ik het misschien kan mimicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Als je kiest voor de stand "balanced' , bepaalt de Xiaomi dan de zuigkracht aan de hand van de ondergrond?

Het zou mooi zijn als hij met stand 'quiet' over de harde vloer gaat en met een standje hoger over het kleed.

Heeft er iemand zijn robot van een sticker voorzien? Is dit een sticker met lijm of werkt dit statisch? En is het moeilijk aan te brengen?
Ik heb wel wat aardige stickers gezien om de robot nog mooier te maken, al vind ik het wit ook wel chique.

[ Voor 36% gewijzigd door Medione1210 op 11-10-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:23
Op welke versie firmware draaien jullie? De mijne is verbonden aan US Singapore met firmware versie 3.3.9_003077. Ik mis tevens een informatie kanaal waar aangegeven wordt dat er nieuwe updates zijn, hebben jullie hier toevallig wat voor?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Melantrix schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:31:
Op welke versie firmware draaien jullie? De mijne is verbonden aan US Singapore met firmware versie 3.3.9_003077. Ik mis tevens een informatie kanaal waar aangegeven wordt dat er nieuwe updates zijn, hebben jullie hier toevallig wat voor?
Zelfde firmware hier op de Mainland server. Ik had 'slow speed' problemen op de Singapore server, die zijn nu opgelost. De app start nu ook veel sneller op.
Bij de US Singapore server kreeg ik steeds de melding dat ik moest upgraden naar de US server, maar daar kon ik de Xiaomi weer niet verbinden. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Medione1210 op 12-10-2017 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-08 07:36
Mijn stofzuiger is gisteravond bezorgd net voor 6 uur. Ik had de bestelling op 4 oktober geplaatst op ali bij een verkoper met voorraad in Duitsland (volgens de pakbon kwam het pakket uit Bremen) dus netjes na een week binnen gekregen. De kosten voor stofzuiger + accesoires waren €315, hoger dan als je in China besteld maar daar staat tegenover dat je niet bang hoeft te zijn voor extra invoerkosten en de levering is supersnel.

Natuurlijk meteen de zaak geinstalleerd en Mien een rondje laten maken. Ik moet zeggen dat er nog best een hoop stof in de dustbin zat, meer dan ik verwacht had. Het installeren was een eitje, ondanks dat de handleiding in het chinees is. Als je ooit een chinese wifi-camera geinstalleeerd hebt weet je hoe het moet. Alleen het updaten naar de nieuwe firmware gaat vreemd. Je krijgt steeds een foutmelding en dan moet je op verder klikken. Nou ja als dat het enigste is. De firmware staat erop en de tijdzone kon aangepast worden. Nu alleen nog het token uit de database zien te vissen en de zaak in Domoticz in orde maken dan kan Mien haar ding doen als er niemand thuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Laagheim schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:38:
Mijn stofzuiger is gisteravond bezorgd net voor 6 uur. Ik had de bestelling op 4 oktober geplaatst op ali bij een verkoper met voorraad in Duitsland (volgens de pakbon kwam het pakket uit Bremen) dus netjes na een week binnen gekregen. De kosten voor stofzuiger + accesoires waren €315, hoger dan als je in China besteld maar daar staat tegenover dat je niet bang hoeft te zijn voor extra invoerkosten en de levering is supersnel.
Ik betaalde 261 euro (na cashback en 5$ coupon) en inclusief accessoirepakket met 2 weken verzendtijd uit China. Ik vind 54 euro (of heb je cashback niet meegerekend?)best een aardig verschil voor maar een week extra wachten. Bovendien was het 'no tax guaranteed'.
Overigens las ik een paar dagen terug in het prijzen topic dat iemand het in 1 week binnen had vanuit China.

Maar iedereen moet natuurlijk zelf weten waar hij/zij besteld. Het gaat er om dat je 'm ook in huis hebt en kan genieten van dit prachtige apparaat. :9~
Alleen het updaten naar de nieuwe firmware gaat vreemd. Je krijgt steeds een foutmelding en dan moet je op verder klikken. Nou ja als dat het enigste is. De firmware staat erop en de tijdzone kon aangepast worden.
Ik had geen problemen met het installeren van de nieuwe firmware. Dat was op de Singapore server. Later ben ik overgestapt naar de Mainland server, maar dat heb ik hierboven al beschreven.

[ Voor 21% gewijzigd door Medione1210 op 12-10-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
Er is inderdaad een flink verschil maar voor kopers voor wie de prijs niet het allerbelangrijkste is maar die zekerheid willen over de kosten en die de spullen snel in huis willen hebben is het een goed alternatief. Iedereen moet zelf maar beslissen wat voor hem het belangrijkst is.

Mijn locale is Singapore en op het wat rare update gedoe na, werkt het prima. De response is redelijk snel (find my robot vacuum geeft meteen antwoord) maar in de remote controls zit een lag van een paar seconden.

Ik ben overigens nog steeds op zoek naar het token (gelukkig heb ik vakantie). Heb mijn oude nexus 4 geroot, de app geinstalleerd, maar kan de database, laat staan het token, niet vinden. Vanavond maar eens verder zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Laagheim schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:27:

Mijn locale is Singapore en op het wat rare update gedoe na, werkt het prima. De response is redelijk snel (find my robot vacuum geeft meteen antwoord) maar in de remote controls zit een lag van een paar seconden.
Klopt, die lag had ik met de remote ook , maar dat is door het switchen naar de Mainland server opgelost. Ik mis nog wel de echte afstandbediening die ik bij de ilife had. Die reed ik nog wel eens even snel naar de vogelkooi om er een rondje omheen te maken. Maar de remote functies van de Xiaomi werken, ondanks dat de lag nu weg is, niet fijn vind ik. Sowieso vind ik het onhandig dat ze die functie in het instellingen menu gestopt hebben, in plaats van op de hoofdpagina.

Edit: ik had zojuist ook weer slow' connection' meldingen, nu op de Mainland server. De Xiaomi doet verder gewoon z'n werk, maar de opbouw van de kaart in de app stagneert, het bolletje wordt rood, en je krijgt de slow' connection' melding.
Misschien is het gewoon druk op die servers. Als ik een speedtest doe haal ik gewoon mijn max. internet snelheid dus daar zit het probleem niet.

Ik weet niet of jullie bekend zijn met dit Duitse forum? http://www.roboter-forum....Garantie-Defekte-Probleme
Mijn Duits is niet super, maar als ik het goed begrijp zijn er nog best veel problemen met de robot. Ik las ook dat van 17 defecten er 10 de radar betroffen.

Ik ken de verkoop aantallen natuurlijk niet en kan dus uit het forum niet concluderen of de Xiaomi bovengemiddeld gevoelig is voor storingen/defecten. Elk apparaat van elk merk heeft een percentage defecten. Alleen als je in NL koopt heb je natuurlijk het voordeel dat de garantieafhandeling makkelijker is geregeld.

Zijn er hier mensen met defecte Xiaomi's? En hoe is dat door de verkoper opgelost?

Ik ben nog op zoek naar een [Engels] forum waar de firmware updates worden besproken. Ik hoop namelijk dat het kunnen instellen van een bepaald gebied dat je wilt laten schoonmaken [dat in versie 2 ingebouwd zit] ook naar versie 1 komt. Of zou de radar van versie 1 hier niet precies genoeg voor zijn?

Ik ben bij de notificaties inmiddels gewend dat je een melding krijgt als er een clean sessie begint én weer eentje als de clean sessie eindigt.
Nu gaat het bij de laatste notificatie al een paar keer mis, die komt er niet terwijl de sessie wel juist is geëindigd en de stofzuiger netjes weer aan het dock hangt.

Hebben jullie dit ook al eens opgemerkt?

[ Voor 84% gewijzigd door Medione1210 op 13-10-2017 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Medione1210 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:55:

Ik ben bij de notificaties inmiddels gewend dat je een melding krijgt als er een clean sessie begint én weer eentje als de clean sessie eindigt.
Nu gaat het bij de laatste notificatie al een paar keer mis, die komt er niet terwijl de sessie wel juist is geëindigd en de stofzuiger netjes weer aan het dock hangt.

Hebben jullie dit ook al eens opgemerkt?
Nope nog nooit last van gehad. Alle notificaties komen door. Begin, eind en errors.
Probeer je Xiaomi eens op te pakkken tijdens het schoonmaken. Als het goed is stuurt hij dan meteen een pushbericht naar je telefoon dat hij geen contact heeft met de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Wootism schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:15:
[...]

Nope nog nooit last van gehad. Alle notificaties komen door. Begin, eind en errors.
Probeer je Xiaomi eens op te pakkken tijdens het schoonmaken. Als het goed is stuurt hij dan meteen een pushbericht naar je telefoon dat hij geen contact heeft met de grond.
Goeie tip. Even geprobeerd en krijg gewoon een melding. Geen idee waarom ik dan vannacht geen einde melding kreeg. DnD staat ook gewoon uit.

Misschien was er wel een netwerk probleem op dat moment want ik krijg weer constant 'slow connection' meldingen. Ik dacht dat het met het overstappen naar de Mainland server opgelost zou zijn, maar niet dus.
Gelukkig doet de robot gewoon zijn rondjes ondanks de netwerk perikelen, maar ik begin af te stappen van het idee dat het handig is als elk apparaat op het netwerk hangt. Ik heb in een paar dagen al meer zitten klooien met dat ding[het netwerk deel] dan de hele tijd dat ik de Ilife had rijden. O-)

[ Voor 32% gewijzigd door Medione1210 op 13-10-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik blijf die floor-scans echt geniaal vinden.
Kwam er dus achter dat een deel van mijn appartement nog schever gebouwd is dan dat ik al dacht :')

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4VWjUSM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Wootism schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:41:
Ik blijf die floor-scans echt geniaal vinden.
Kwam er dus achter dat een deel van mijn appartement nog schever gebouwd is dan dat ik al dacht :')

[afbeelding]
Welke app versie gebruik jij? Bij mij staat de resterende accuduur waar bij jou 'room area' staat.

Ik zag trouwens een plaatje van een scan en daar waren de muren wel recht, maar waarschijnlijk is dat een bewerkt plaatje. Of onze huizen zijn echt scheef gebouwd... 8)7
https://www.google.nl/sea...768#imgrc=nzZolYH0JApTXM:

[ Voor 21% gewijzigd door Medione1210 op 13-10-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Medione1210 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:49:
[...]

Welke op versie gebruik jij? Bij staat de resterende accuduur waar jou 'floor area' staat.

Ik zag trouwens een plaatje van eennscan en daar waren de muren wel recht, maar waarschijnlijk is dat een bewerkt plaatje.
https://www.google.nl/sea...768#imgrc=nzZolYH0JApTXM:
Dit is een plaatje dat je kan exporteren na het cleanen. Vandaar ook die text erboven.
Normaal heb ik onderaan ook gewoon de 'cleaning area', 'Remaining battery' en 'Cleaning Time' staan.

Robot firmware = 3.3.9_003077
iOS app v. = 3.25.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 20:23
Medione1210 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:55:
[...]

Ik weet niet of jullie bekend zijn met dit Duitse forum? http://www.roboter-forum....Garantie-Defekte-Probleme
Mijn Duits is niet super,
https://translate.google....f7ff6857721b45&edit-text=

Ik schrik daar inderdaad wel een beetje van. Hebben posters hier al ervaring met garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
DanielAlm schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:59:
[...]

Ik schrik daar inderdaad wel een beetje van. Hebben posters hier al ervaring met garantie?
Ik had ook al in de AliExpress app gezien dat het laseronderdeel veel verkocht wordt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel een beetje geschrokken ben, want als je een beetje doorspit dan zie je dat er best veel defecten gemeld worden. Maar nogmaals, ik weet niet hoeveel er verkocht worden en hoe de defecten zich verhouden tot die verkopen.

Misschien kunnen de mensen hier met defecten wat laten horen, dan krijgen we misschien een beter idee.

De verkoper waar ik 'm gekocht heb belooft [voor wat het waard is] 3 jaar garantie, maar je moet volgens mij zelf de verzendkosten van de onderdelen betalen én ze zelf monteren.

[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 13-10-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

DanielAlm schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:59:
[...]

Alle mensen die problemen hebben met hun apparaat komen samen op zo'n forum. Dat is met elke product of dienst zo.
Er zal geen topic zijn waar mensen samenkomen om te delen hoe lang het apparaat wel niet mee gaat.... Dus laat je niet bang maken door dat soort dingen, dan kan je niks meer kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wootism op 13-10-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Wootism schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:56:
[...]

Dit is een plaatje dat je kan exporteren na het cleanen. Vandaar ook die text erboven.
Normaal heb ik onderaan ook gewoon de 'cleaning area', 'Remaining battery' en 'Cleaning Time' staan.

Robot firmware = 3.3.9_003077
iOS app v. = 3.25.3
Gevonden , nu zie ik ook mijn 'room area' staan.

Wat heb jij overigens weinig meubels staan als ik zo op je scan kijk. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Wootism schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:11:
[...]

Alle mensen die problemen hebben met hun apparaat komen samen op zo'n forum. Dat is met elke product of dienst zo.
Er zal geen topic zijn waar mensen samenkomen om te delen hoe lang het apparaat wel niet mee gaat.... Dus laat je niet bang maken door dat soort dingen, dan kan je niks meer kopen.
Dat klopt ook wel, maar als je bijvoorbeeld leest dat 10 van de 17 defecten de laser betreft en als je dan ook het grote aantal verkopen van dat onderdeel op AE ziet, dan kan je niet anders dan concluderen dat dit een gevoelig onderdeel moet zijn. Of veel mensen gooien en smijten met hun robot...dat kan ook.

Op Amazon lees je veel klachten bij gebruik ook hoogpolig tapijt. Dat is dan wel een handig weetje voor mensen met zo'n tapijt. Zeker als je dan leest dat de Roomba er schijnbaar geen moeite mee heeft. Dit kan je dan meenemen in je keuze voor het ene of het andere merk.

Ik lees altijd zoveel mogelijk reviews en probeer dan daaruit te halen wat voor mij belangrijk is. En uiteraard hou ik er ook rekening mee dat tevreden gebruikers zich vaak niet laten horen.

Ik lees ook veel over netwerkproblemen en heb zelf ook al het e.e.a. ervaren. Ik was eerst zo enthousiast dat ik 'm ook aan mijn familie wilde aanraden, maar dat laat ik nu, want ik weet hoe het gaat...zij hebben straks problemen en ik kan ze op oplossen of ik word erop aangekeken. Been there done that...
Ik tipte altijd de Ilife en dat laat ik maar zo, die is redelijk fool proof. O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Medione1210 op 13-10-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Medione1210 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:13:
[...]

Gevonden , nu zie ik ook mijn 'room area' staan.

Wat heb jij overigens weinig meubels staan :> als ik zo op je scan kijk.
Het woongedeelte zit drie treden lager dan wat je op de scan ziet, dus daar komt hij in dat geval niet.
Daarnaast zet ik mijn stoelen altijd ondersteboven op de tafel als dat ding gaat rondrijden. Gaat net wat lekkerder dan tussen al die pootjes door.
Medione1210 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:18:
[...]

Dat klopt ook wel, maar als je bijvoorbeeld lees dat 10 van de 17 defecten de laser betreft en als je dan ook het grote aantal verkopen van dat onderdeel op AE ziet, dan kan je niet anders dan concluderen dat dit een gevoelig onderdeel moet zijn. Of veel mensen gooien en smijten met hun robot...dat kan ook.
Is ook zo, alleen ik zou niet weten wat ik anders zou moeten doen met mijn robot wetende dat de laser een gevoelig onderdeel is.

[ Voor 36% gewijzigd door Wootism op 13-10-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Wootism schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:19:
[

Is ook zo, alleen ik zou niet weten wat ik anders zou moeten doen met mijn robot wetende dat de laser een gevoelig onderdeel is.
Ik lees me meestal goed in voordat ik iets koop. In dit geval wist ik niet van dit Duitse forum af. Ik heb alleen maar heel goede verhalen gelezen, behalve over de netwerkproblemen en de problemen met hoogpolig tapijt. Daarop heb ik mijn aankoop gebaseerd.
Ik weet niet of ik 'm ook besteld had als ik dat van die[mogelijke] radar problemen had geweten. Het is toch een flink bedrag en eigenlijk werkte mijn Ilife prima.

Maar goed , het zegt nog allemaal weinig want misschien ging het wel om een kleine serie probleemgevallen of was het alleen bij de early adopters. Mijn Duits is niet goed genoeg om dat er allemaal uit te halen en Google translate maakt het er niet leesbaarder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-08 21:36
Mijne net even voor het eerst aangezet en ben toch wel heel erg verrast qua navigatie van dit ding. gaat daadwerkelijk overal langs, bureau stoel gaat langs alle poten, onder het wasrek door. Lag weinig stof maar het bakje liet toch aardig wat stof zien. Morgen een volledig rondje, ben benieuwd, eerst nog even de speaker kabels aan de plinten vast tikken.Singapore US server, zonder problemen, meteen even geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-07 08:01
Over garantie. Kom op jongens, je koopt tegen zeer lage prijzen in china. Ja er zou garantie moeten zijn, maar je maakt jezelf het leven een stuk makkelijker als je alles wat je in China koopt meteen afschrijft en het als hit or miss gaat zien. Dat doe ik al jaren, garantie doe ik niet aan. Als je het teveel geld vind om aan te schaffen zonder garantie, doe het dan niet.
Ja je hebt recht op garantie, maar is vrijwel altijd drama met China, of op zijn minst heel veel gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
UltraSub schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:56:
Over garantie. Kom op jongens, je koopt tegen zeer lage prijzen in china. Ja er zou garantie moeten zijn, maar je maakt jezelf het leven een stuk makkelijker als je alles wat je in China koopt meteen afschrijft en het als hit or miss gaat zien. Dat doe ik al jaren, garantie doe ik niet aan. Als je het teveel geld vind om aan te schaffen zonder garantie, doe het dan niet.
Ja je hebt recht op garantie, maar is vrijwel altijd drama met China, of op zijn minst heel veel gedoe.
Daar heb je een punt en zo zie ik het zelf overigens ook altijd. Mijn post ging voornamelijk over mogelijke mankementen en niet zozeer over garantie. Ik haalde aan dat mijn verkoper 3 jaar garantie belooft en zette daar meteen in de post ook mijn vraagtekens bij.

Met mijn posts probeer ik een eerlijk beeld te geven, want ik weet dat veel mensen dit soort forums opzoeken voordat ze een product aanschaffen. En ik kan wel alleen maar de fantastische punten[wat ik ook gedaan heb] aanstippen, maar de [mogelijk] mindere punten mogen ook best aan bod komen, toch?

Overigens koop ik normaal alleen goedkope spullen uit China, mede ivm de beperkte after sales en garantie. Dit is, by far, mijn duurste aankoop op AliExpress.

Op de kamer van mijn zoon ligt een zwart wit gestreept IKEA kleed en daar gaat de Xiaomi over zijn toeren. Hij probeert over de witte strepen te rijden, gaat dan in paniek rondjes rijden op de witte streep en geeft dan vervolgens een foutmelding. De Ilife, die minder sensoren heeft, rijdt overigens wel over het kleed heen.
Op de kamer van mijn andere zoon ligt een heel donker bruin kleed, bijna zwart, en daar heeft hij weer geen moeite mee.

In de gang boven ziet hij netjes de trap en het trapgat, maar ik vind het erg eng om hem daar alleen te laten rijden. Hij ging zeker 1/3e over de rand heen. Ik ga daar nog een magneetstrip leggen, dan hoef ik er, voor een beter gevoel, niet bij te blijven.
We hebben 2 kortharige katten en ondanks dat je bijna geen haren op de kleden ziet zitten sta ik versteld over hoeveel haar hij er nog af borstelt.

Toen hij al bezig was op de gang heb ik snel de deur naar de slaapkamer (die was al gedaan) dicht gedaan, maar waarschijnlijk had hij de slaapkamer al gescand, want hij bleef een paar minuten op de verschillende plaatsen tegen de deur botsen voordat hij er van overtuigd was dat de deur echt dicht was.

Er lag trouwens een houtsnipper [zo'n 1x0,2cm] en dat kon hij niet opzuigen in de Quiet stand. Een paar keer er weer voorgelegd maar hij pakt het niet mee. Dan kan je beter een standje hoger kiezen. Ik moet nog even nakijken of je dat handmatig kunt instellen via de knop op het apparaat zelf. Via de app kun je dat natuurlijk wel instellen voordat je 'm laat zuigen.

[ Voor 37% gewijzigd door Medione1210 op 14-10-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
Na vier dagen en drie rondjes kan ik denk ik wel een eerste indruk geven: het is een perfect ding. Het is wel zo dat je de inrichting van je huis wat moet aanpassen, dus stoelen wat verder van de kast zodat de stofzuiger er tussen kan, franje van het tapijt wegwerken (afknippen mocht niet) en de bank waar het laadstarion onder staat wat dichter bij het stopcontact want het snoertje is redelijk kort. Maar als je dat gedaan hebt dan heb je er geen omkijken naar en het wordt schoner dan als je het zelf doet. Ik ben nog steeds onder de indruk van de hoeveelheid stof en troep die er in de dustbin zat na haar eerste werkdag.

Het is me overigens niet gelukt om de zaak in Domoticz werkend te krijgen. Ik denk dat het een netwerkprobleem is want ik krijg af en toe de foutmelding dat hij het ip adres niet kan vinden. (Gek genoeg niet altijd, meestal krijg ik een error zonder inhoud.) Als ik weer eens tijd heb ga ik wel verder kijken, voor nu gebruik ik de schedules in de app, dat werkt ook prima.

Ik heb de taal weer terug naar chinees gezet. De teksten die eruit kwamen zijn niet echt interresant (finished cleaning, going home etc) en het klinkt spannender als de tekst komt in een taal die ik niet versta. Al met al is de eerste indruk extreem positief. De tijd dat er alleen maar goedkope troep geleverd werd door chinese bedrijven ligt ver achter ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Laagheim schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 13:23:
Na vier dagen en drie rondjes kan ik denk ik wel een eerste indruk geven: het is een perfect ding. Het is wel zo dat je de inrichting van je huis wat moet aanpassen, dus stoelen wat verder van de kast zodat de stofzuiger er tussen kan, franje van het tapijt wegwerken (afknippen mocht niet) en de bank waar het laadstarion onder staat wat dichter bij het stopcontact want het snoertje is redelijk kort.

De tijd dat er alleen maar goedkope troep geleverd werd door chinese bedrijven ligt ver achter ons.
Je kan een gewone C7 kabel kopen bijv. bij https://www.kabeltje.com of op AE natuurlijk, als je een langere kabel nodig hebt. Op Pepper staat een code voor gratis verzenden bij Kabeltje.com zag ik.

De Chinezen kunnen uiteraard ook heel goede producten maken, al naar gelang de wensen van de klant. Veel merkproducten[of onderdelen daarvan] worden gewoon al tientallen jaren in China gemaakt.
Ze zijn ook meester in grote rotzooi maken, dat natuurlijk ook.... O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 14-10-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
Ik heb de bank een klein stukje verschoven dat scheelt toch weer een kabeltje :) Anyway, ik heb het toch niet kunnen laten en vanmiddag geprobeerd om de boel in Domoticz werkend te krijgen. Fijn in een woud van verschillende oplossingen die natuurlijk net niet werken verdwalen. Uiteindelijk bleek het aan het token te liggen. Xiomi geeft na de firmware update een nieuw token uit zodat het token dat je krijgt als je de discover optie gebruikt niet werkt. Bleek ook nog dat het token uit de ios app database (mijn ouwe nexus 4 had inmiddels de geest gegeven) omgezet moet worden en dat ik vastliep in een soort van python 2/3 hel. Uiteindelijk maar via een encryptie website de zaak berekend. Ik hoop maar dat die site niet gerund wordt door grapjassen want dan gaat natuurlijk mijn stofzuiger midden in de nacht lekker lawaai staan maken. :)

Nu alleen nog een scriptje schrijven zodat er om de twee dagen een rondje gemaakt wordt als er niemand thuis is en dan is mijn vakantie weer voorbij. Leuk die automatisering, jammer dat het zoveel tijd kost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Laagheim schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:13:
Ik heb de bank een klein stukje verschoven dat scheelt toch weer een kabeltje :) Anyway, ik heb het toch niet kunnen laten en vanmiddag geprobeerd om de boel in Domoticz werkend te krijgen. Fijn in een woud van verschillende oplossingen die natuurlijk net niet werken verdwalen. Uiteindelijk bleek het aan het token te liggen. Xiomi geeft na de firmware update een nieuw token uit zodat het token dat je krijgt als je de discover optie gebruikt niet werkt. Bleek ook nog dat het token uit de ios app database (mijn ouwe nexus 4 had inmiddels de geest gegeven) omgezet moet worden en dat ik vastliep in een soort van python 2/3 hel. Uiteindelijk maar via een encryptie website de zaak berekend. Ik hoop maar dat die site niet gerund wordt door grapjassen want dan gaat natuurlijk mijn stofzuiger midden in de nacht lekker lawaai staan maken. :)

Nu alleen nog een scriptje schrijven zodat er om de twee dagen een rondje gemaakt wordt als er niemand thuis is en dan is mijn vakantie weer voorbij. Leuk die automatisering, jammer dat het zoveel tijd kost :)
Zou ook wel handig zijn als je een soort van mini rondje kon programmeren. Bijvoorbeeld alleen onder de meubels, alleen de keuken of gang of alleen edge cleaning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
Je kunt de robot via remote controle naar bijv. de gang sturen en dan starten met schoonmaken (dat kan nu al) maar ik denk dat ze dan haar gewone programma gaat draaien en niet stopt tot het hele huis gedaan is. Misschien komt Xiaomi ooit nog eens met firmware die zones ondersteund, dus dat je kan aangeven op de kaart van je huis dit is de keuken, dat de slaapkamers etc. Dan kan je wel de opdracht geven maak alleen de keuken schoon. Afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Laagheim schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:29:
Je kunt de robot via remote controle naar bijv. de gang sturen en dan starten met schoonmaken (dat kan nu al) maar ik denk dat ze dan haar gewone programma gaat draaien en niet stopt tot het hele huis gedaan is. Misschien komt Xiaomi ooit nog eens met firmware die zones ondersteund, dus dat je kan aangeven op de kaart van je huis dit is de keuken, dat de slaapkamers etc. Dan kan je wel de opdracht geven maak alleen de keuken schoon. Afwachten.
Als ik het goed begrepen heb heeft versie 2 iedereen de mogelijkheid om zones te maken/kiezen.

Nu moet je de deur dicht doen of een magneetstrip leggen als je een ruimte wilt uitsluiten, maar ik zou het niet permanent willen. Ach, het is geen probleem want hij doet de hele beneden verdieping in iets meer dan één uur. Alleen ik kan geen dag overslaan omdat ik rond de volgende en in de keuken wil stofzuigen, maar de andere ruimtes zouden best een nachtje kunnen overslaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Medione1210 op 14-10-2017 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-08 14:51
Mijn Mi Robot valt sinds deze week uit wanneer hij rond de 50% battery remaining staat, heeft iemand hier ooit last van gehad? Wanneer ik hem weer handmatig aanzet en de robot weer start, valt hij binnen 1 minuut weer uit. Na een recharge naar 100% werkt hij weer prima tot de 50% grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Lars Kremers schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 13:00:
Mijn Mi Robot valt sinds deze week uit wanneer hij rond de 50% battery remaining staat, heeft iemand hier ooit last van gehad? Wanneer ik hem weer handmatig aanzet en de robot weer start, valt hij binnen 1 minuut weer uit. Na een recharge naar 100% werkt hij weer prima tot de 50% grens.
Klinkt als een defecte accu. Helaas alleen te testen door een nieuw accupakket te bestellen. Hoe oud is je stofzuiger? Wellicht kan de webshop nog iets voor je betekenen als je een filmpje maakt.

Heb je een harde reset van de robot al geprobeerd?

Ik kan er niets over vinden behalve over de veel voorkomende error 13
http://en.miui.com/thread-650602-1-1.html

Hier trouwens nog meer over de problemen met de radar, die ik eerder in een post beschreef.
http://en.miui.com/thread-547591-1-1.html

Ik heb de indruk dat er iets goed mis is met dat radar onderdeel, maar ook die error 13/dead battery komt heel vaak terug in de fora.

Nu komt het belang van kopen met garantie toch bovendrijven. Ik koop veel bij Amazon omdat hun garantie afhandeling zo goed is. We wisten natuurlijk dat garantie een probleem is bij kopen in China, maar je gaat er toch ook niet vanuit dat je (kwaliteits)produkt al zo snel de geest geeft.

Overigens lees ik ookdat sommigen denken dat het radar probleem wel eens softwarematig zou kunnen zijn (ontstaan na update). Met dat in gedachten is het het overwegen waard om geen nieuwe updates te installeren als je robot nu goed werkt.

Hoe lang zou zo'n robot in het algemeen eigenlijk mee moeten kunnen gaan? Ik ga er vanuit dat de batterij de zwakke schakel is en dat je dat onderdeel een keer za; moeten vervangen, net als de borstels, het filter en misschien de opvangbak(scharnieren) maar als ik die onderdelen buiten beschouwing laat verwacht ik toch wel een levensduur van een jaar of vijf.
Gezien de overcapaciteit van de batterij (ik verbruik 25-30% per schoonmaakbeurt) zou je ook met een oudere batterij nog een tijd vooruit moeten kunnen.

Wat denken jullie?

[ Voor 48% gewijzigd door Medione1210 op 15-10-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
Medione1210 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:17:
[...]

Klinkt als een defecte accu. Helaas alleen te testen door een nieuw accupakket te bestellen. Hoe oud is je stofzuiger? Wellicht kan de webshop nog iets voor je betekenen als je een filmpje maakt.

Heb je een harde reset van de robot al geprobeerd?

Ik kan er niets over vinden behalve over de veel voorkomende error 13
http://en.miui.com/thread-650602-1-1.html
Ja, zal vast de accu zijn. De robot is ongeveer een half jaar oud. Hopelijk kan ik nog iets regelen via de verkoper, anders zelf maar een nieuw accu bestellen. Zou m'n creditmaatschappij nog iets kunnen beteken wanneer ik er niet met de verkoper uit ga komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Lars Kremers schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:22:
[...]

Ja, zal vast de accu zijn. De robot is ongeveer een half jaar oud. Hopelijk kan ik nog iets regelen via de verkoper, anders zelf maar een nieuw accu bestellen. Zou m'n creditmaatschappij nog iets kunnen beteken wanneer ik er niet met de verkoper uit ga komen?
De cc heeft niets te maken met de garantie afhandeling.
Als je met PayPal betaalt of eventueel via AE heb gekocht (dispute) geef ik je nog een kans, maar bij bijvoorbeeld Gearbest ben je denk ik kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
Medione1210 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:24:
[...]

De cc heeft niets te maken met de garantie afhandeling.
Als je met PayPal betaalt of eventueel via AE heb gekocht (dispute) getting ik je nog een kans, maar bij bijvoorbeeld Gearbest ben je kansloos.
De robot komt gelukkig van AE af, ik bedoel meer dat je via een Creditcard ook een jaar garantie hebt op een product. Ik weet alleen niet of dit van toepassing is op defecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Lars Kremers schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:31:
[...]

De robot komt gelukkig van AE af, ik bedoel meer dat je via een Creditcard ook een jaar garantie hebt op een product. Ik weet alleen niet of dit van toepassing is op defecten.
Dat zou kunnen, sommige creditcards geven een bepaalde tijd garantie op aankopen; volgens mij ook bij schade. Dan moet je even bij je cc maatschappij informeren of defecten er ook onder valt.

Heb je 'm bij verkoper Perfection Tech. gekocht? Die garandeert 3 jaar garantie op onderdelen, maar daar zullen wel haken en ogen aan zitten ben ik bang.

Edit:
Warranty:
We offer three year warranty for the robot. If there is any damage, we will send you the parts for free, please you install it (we will send you the installation video). But if it is artificially damaged, you need to pay some fees.

[ Voor 19% gewijzigd door Medione1210 op 15-10-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
Medione1210 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:34:
[...]

Dat zou kunnen, sommige creditcards geven een bepaalde tijd garantie op aankopen; volgens mij ook bij schade. Dan moet je even bij je cc maatschappij informeren of defecten er ook onder valt.

Heb je 'm bij verkoper Perfection Tech. gekocht? Die garandeert 3 jaar garantie op onderdelen, maar daar zullen wel haken en ogen aan zitten ben ik bang.

Edit:
Warranty:
We offer three year warranty for the robot. If there is any damage, we will send you the parts for free, please you install it (we will send you the installation video). But if it is artificially damaged, you need to pay some fees.
Ja, hem hem inderdaad daar gekocht. Ik heb hem een bericht gestuurd, ben benieuwd naar de uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Lars Kremers schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:38:
[...]

Ja, hem hem inderdaad daar gekocht. Ik heb hem een bericht gestuurd, ben benieuwd naar de uitkomst.
Ik ben benieuwd. Die verkoper reageerde pre-sale heel snel op vragen. Hou je ons op de hoogte?

Vooralsnog kun je misschien de te schoonmaken ruimte in tweeën verdelen zodat je niet onder de 50% komt?

Je zou overigens ook je probleem nog via de app aan service@rockrobo.com kunnen voorleggen. Ik las dat iemand op die manier, na het sturen van een filmpje, een nieuwe borstel set heeft gekregen.

[ Voor 32% gewijzigd door Medione1210 op 15-10-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebusta
  • Laatst online: 09:21
Inmiddels doet de robot een aantal weken prima zijn werk. Omdat ons eigen huis nog niet af is draait die nu rondjes in mijn ouders huis. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de kwaliteiten van deze robot. Hij maakt netjes een afbakening van de ruimte en gaat vervolgens alles netjes langs zonder dubbele stukken te doen. Mijn ouders hebben een hoogpolig tapijt en daar waar er niet op gelopen wordt loopt de robot vast. Niet heel gek natuurlijk. In het begin heb ik wt zware boeken neergelegd, zodat hij niet bij dat stuk kon komen. De laatste tijd leg ik dat niet neer en lijkt hij te weten dat hij daar niet moet zijn. Hij probeert het wel, maar niet zoveel meer als eerst waardoor die zichzelf klem beweegt.
Het nadeel van deze stofzuiger vind ik dat het filter meteen voor de motor zit en in de opvangbak. Hierdoor gaat al het stof zich in het filter verzamelen, waardoor de zuigkracht natuurlijk snel minder wordt. Heb dit niet getest, maar lijkt mij logisch. Voor een volgende versie zou het handig zijn om misschien daar iets op te verzinnen. Bijvoorbeeld zoals bij de Dyson stofzuigers, daar is deze robot te klein voor, maar misschien kunnen ze daar nog iets op verzinnen.
Ook al zit het filter snel verstopt. Hij zuigt wel gewoon prima, het vuil zuigt hij nog steeds op. Kan zijn dat wat kleiner stof nu minder makkelijk in de opvangbak terecht komt, omdat de zuigkracht minder is.
Ik laat de stofzuiger eigenlijk altijd op vol vermogen draaien. Als die zijn werk doet is meestal iedereen van huis. Wel verplaats ik een keer in de week de stoelen, zodat die ook onder de tafel kan zuigen.
Wat ik in ons nieuwe huis wel ga doen is rekening houden met de robot. Geen kabels over de vloer en meubels waar die makkelijk onder kan.
Al met al ben ik prima tevreden met deze versie.
Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de eerste generatie.
Voor de tweede generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2).
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.