Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Sebusta schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 16:07:
Inmiddels doet de robot een aantal weken prima zijn werk. Omdat ons eigen huis nog niet af is draait die nu rondjes in mijn ouders huis. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de kwaliteiten van deze robot. Hij maakt netjes een afbakening van de ruimte en gaat vervolgens alles netjes langs zonder dubbele stukken te doen. Mijn ouders hebben een hoogpolig tapijt en daar waar er niet op gelopen wordt loopt de robot vast. Niet heel gek natuurlijk. In het begin heb ik wt zware boeken neergelegd, zodat hij niet bij dat stuk kon komen. De laatste tijd leg ik dat niet neer en lijkt hij te weten dat hij daar niet moet zijn. Hij probeert het wel, maar niet zoveel meer als eerst waardoor die zichzelf klem beweegt.
Het nadeel van deze stofzuiger vind ik dat het filter meteen voor de motor zit en in de opvangbak. Hierdoor gaat al het stof zich in het filter verzamelen, waardoor de zuigkracht natuurlijk snel minder wordt. Heb dit niet getest, maar lijkt mij logisch. Voor een volgende versie zou het handig zijn om misschien daar iets op te verzinnen. Bijvoorbeeld zoals bij de Dyson stofzuigers, daar is deze robot te klein voor, maar misschien kunnen ze daar nog iets op verzinnen.
Ook al zit het filter snel verstopt. Hij zuigt wel gewoon prima, het vuil zuigt hij nog steeds op. Kan zijn dat wat kleiner stof nu minder makkelijk in de opvangbak terecht komt, omdat de zuigkracht minder is.
Ik laat de stofzuiger eigenlijk altijd op vol vermogen draaien. Als die zijn werk doet is meestal iedereen van huis. Wel verplaats ik een keer in de week de stoelen, zodat die ook onder de tafel kan zuigen.
Wat ik in ons nieuwe huis wel ga doen is rekening houden met de robot. Geen kabels over de vloer en meubels waar die makkelijk onder kan.
Al met al ben ik prima tevreden met deze versie.
Dat is toch gewoon een kwestie van het filter schoonmaken/vervangen?

Wel heeft mijn Ilife een soort dubbel filter(zie dat blauwe):
https://www.gearbest.com/cleaning-appliances/pp_356395.html
Ik weet overigens niet of het echt veel scheelt. Wel merk ik dat het HEPA filter van de Xiaomi het stof beter vasthoudt dan het filter van de Ilife.

Waarom draai je altijd op volle kracht. Als je dat 1x in de week doet is dat toch wel voldoende? Of is er veel tapijt?

[ Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 15-10-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebusta
  • Laatst online: 28-08 20:01
Medione1210 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 16:17:
[...]

Dat is toch gewoon een kwestie van het filter schoonmaken/vervangen?

Wel heeft mijn Ilife een soort dubbel filter(zie dat blauwe):
https://www.gearbest.com/cleaning-appliances/pp_356395.html
Ik weet overigens niet of het echt veel scheelt. Wel merk ik dat het HEPA filter van de Xiaomi het stof beter vasthoudt dan het filter van de Ilife.

Waarom draai je altijd op volle kracht. Als je dat 1x in de week doet is dat toch wel voldoende? Of is er veel tapijt?
Al na 5 minuten zuigen is te zien dat alles op het filter gaat zitten, hierdoor heb je al minder zuigkracht. Na elke ronde leeg ik de afvalbak en reinig het filter. Bij de iLife is te zien dat er idd een soort voorfilter op zit, misschien dat dit de zuigkracht ten goede komt, maar naar verloop van tijd zal dat 1e filter verstopt raken. Omdat deze boven en achter zit is dit misschien minder snel dan het enige filtertje aan de achterkant van de Xiaomi.

Hier draait de stofzuiger 1 a 2 keer per week. Er ligt dan behoorlijk wat stof en pluizen van de kat. Als die elke dag zijn ronde zou doen zou het niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Sebusta schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 17:03:
[...]

Al na 5 minuten zuigen is te zien dat alles op het filter gaat zitten, hierdoor heb je al minder zuigkracht. Na elke ronde leeg ik de afvalbak en reinig het filter. Bij de iLife is te zien dat er idd een soort voorfilter op zit, misschien dat dit de zuigkracht ten goede komt, maar naar verloop van tijd zal dat 1e filter verstopt raken. Omdat deze boven en achter zit is dit misschien minder snel dan het enige filtertje aan de achterkant van de Xiaomi.

Hier draait de stofzuiger 1 a 2 keer per week. Er ligt dan behoorlijk wat stof en pluizen van de kat. Als die elke dag zijn ronde zou doen zou het niet nodig zijn.
Ok, duidelijk. Hier draait (eerst de Ilife en nu) de Xiaomi iedere nacht op de Quiet stand. We hebben ook 2 katten. Ik heb niet het idee dat het filter verstopt raakt. 1x per week klop ik het uit of haal de grote stofzuiger er even overheen. Ik kan me voorstellen dat de robot er meer moeite mee heeft als je 'm maar 1x per week laat draaien. Ik vind het voordeel van die dingen juist dat ik het iedere nacht kan laten draaien. 1x in de week stofzuigen kan ik zelf ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier reinig ik het filter ook gewoon 1x per week door er met de normale stofzuiger erover heen te gaan. Stoffie zelf is 1x per dag een half uurtje bezig met de beneden verdieping. Maar dan is het bakje ook echt bijna helemaal vol met haren en stof...

We hebben dan ook 3 katten en een labrador die haart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Nou het was van korte duur.. onze xiaomi laadt niet meer op na een klein weekje plezier ervan gehad te hebben..

Alles al geprobeerd. Andere kabel, andere locatie. Factory reset. Het mag allemaal niet baten.

Op het moment dat ik de firmware wil updaten na de factory reset (dan zet ie hem terug naar een vorige versie) dan zegt de robot dat de batterij boven de 20 procent moet wezen

De app geeft aan dat er nog 68 procent in zit.. wat ook wel gek was is dat het apparaat twee dagen uit is geweest ivm verbouwing, en dat er ineens 10 procent batterij weg was, vandaag dus weer aangesloten en dat ding wilt niet meer opladen...

Batterij ook al even losgekoppeld en weer aangesloten maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Imperium schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:30:
Nou het was van korte duur.. onze xiaomi laadt niet meer op na een klein weekje plezier ervan gehad te hebben..

Alles al geprobeerd. Andere kabel, andere locatie. Factory reset. Het mag allemaal niet baten.

Op het moment dat ik de firmware wil updaten na de factory reset (dan zet ie hem terug naar een vorige versie) dan zegt de robot dat de batterij boven de 20 procent moet wezen

De app geeft aan dat er nog 68 procent in zit.. wat ook wel gek was is dat het apparaat twee dagen uit is geweest ivm verbouwing, en dat er ineens 10 procent batterij weg was, vandaag dus weer aangesloten en dat ding wilt niet meer opladen...

Batterij ook al even losgekoppeld en weer aangesloten maar helaas...
Vervelend zeg! :'(

Waar heb je 'm gekocht? Heeft de verkoper al gereageerd? Je zal een filmpje moeten maken van het probleem voor ze je sowieso willen helpen. Maar zo kort na de aanschaf mag je bijna wel van een soa spreken, misschien kun je hiermee een dispute starten.

Overigens, krijg je de beruchte error 13? En misschien een open deur. Heb je gecontroleerd of het dock werkt? En maakt de verloopstekker wel goed contact?

Ik hoop voor je dat het snel wordt opgelost!

Ik had vandaag zelf weer netwerkproblemen. Eerst meldingen dat de verbinding te traag is en daarna wilde hij de kaart niet ophalen. Pas na opnieuw installeren van de app werkte het weer. Ook kreeg ik, voor de 2e keer, geen melding dat de schoonmaakronde klaar is. Gelukkig geen onoverkomelijke problemen, maar na het lezen van de verschillende fora en nu de paar gemelde problemen hier, moet ik toch bekennen dat mijn enthousiasme is verdwenen.

[ Voor 22% gewijzigd door Medione1210 op 15-10-2017 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Medione1210 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:42:
[...]

Vervelend zeg! :'(

Waar heb je 'm gekocht? Heeft de verkoper al gereageerd? Je zal een filmpje moeten maken van het probleem voor ze je sowieso,willen helpen.
Krijg je de beruchte error 13? En misschien een open deur. Heb je gecontroleerd of het dock werkt? En maakt de verloopstekker wel goed contact?

Ik hoop voor je dat het snel wordt opgelost!

Ik had vandaag zelf weer netwerkproblemen. Eerst meldingen dat de verbinding te traag is en daarna wilde hij de kaart niet ophalen. Pas na opnieuw installeren van de app werkte het weer. Ook kreeg ik, voor de 2e keer, geen melding dat de schoonmaakronde klaar is.
Ik heb hem gekocht bij de China Intelligence Store op AliExpress. Na 4x proberen geeft ie aan error 8.

Hoe controleer ik of het dock werkt? Handmatig ertegenaan zetten levert ook niks op.

Ik heb net een berichtje gestuurd naar de verkoper.

[ Voor 59% gewijzigd door Imperium op 15-10-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Imperium schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:47:
[...]

Ik heb hem gekocht bij de China Intelligence Store op AliExpress. Na 4x proberen geeft ie aan error 8.

Hoe controleer ik of het dock werkt? Handmatig ertegenaan zetten levert ook niks op.

Heb je toevallig een andere C7 kabel liggen? Bijvoorbeeld van een oud scheerapparaat? Dan kun je uitsluiten dat het daar aan ligt. Heb je de kabel eruit gehad tijdens de verbouwing? Misschien ook even een ander stopcontact proberen?
Zodra je 'm tegen het dock aan zet hoor je een 'charging' melding te krijgen.

Hier wat info over error 8
https://w3bsit3-dns.com/f...?showtopic=768354&st=1300 het zou te maken hebben de walksensor en in de handleiding staat bij error 8 dat er obstakels te dicht bij de robot staan.

Heb je de robot toevallig verplaatst? Ik kan me bijna niet voorstellen dat daar het probleem zit, maar je weet nooit.

[ Voor 19% gewijzigd door Medione1210 op 15-10-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Medione1210 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:51:
[...]

Heb je toevallig een andere C7 kabel liggen? Bijvoorbeeld van een oud scheerapparaat? Dan kun je uitsluiten dat het daar aan ligt. Heb je de kabel eruit gehad tijdens de verbouwing? Misschien ook even een ander stopcontact proberen?
Zodra je 'm tegen het dock aan zet hoor je een 'charging' melding te krijgen.

Hier wat info over error 8
https://w3bsit3-dns.com/f...?showtopic=768354&st=1300 het zou te maken hebben de walksensor en in de handleiding staat bij error 8 dat er obstakels te dicht bij de robot staan.

Heb je de robot toevallig verplaatst? Ik kan me bijna niet voorstellen dat daar het probleem zit, maar je weet nooit.
Zeker, ik heb speciaal een andere C7 kabel gekocht zelfs. Ander stopcontact, zelfs vrij van alles mag helaas niet baten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Imperium schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:07:
[...]

Zeker, ik heb speciaal een andere C7 kabel gekocht zelfs. Ander stopcontact, zelfs vrij van alles mag helaas niet baten..
Jammer, het had mooi geweest als de oplossing simpel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Medione1210 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:10:
[...]

Jammer, het had mooi geweest als de oplossing simpel was.
Inderdaad... Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Imperium schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:20:
[...]

Inderdaad... Bedankt voor het meedenken.
Benieuwd wat de verkoper zegt. Laat je het nog weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Medione1210 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:28:
[...]

Benieuwd wat de verkoper zegt. Laat je het nog weten?
Uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael B
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-07-2024
RedRayMann schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 08:33:
[...]

Ik heb het gevoel dat als ze geen verbinding met thuis kan maken, ze zichzelf afsluit. Dus alles blokkeren betekend dat ze haar eigen inkomend verkeer ook blokt. Maar dat moet ik nog testen met domoticz.
De app heeft vaak zat gemeld dat ze offline was en kreeg niets meer van haar te horen tot ik alles weer open zette.
Intussen het meeste lokaal werkend gekregen dankzij dit: https://github.com/rytilahti/python-miio

Hier en daar wat moeilijkheden, maar over het algemeen lijkt het te werken. Mijn robot is volledig afgesloten van het Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thompouce
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-09 11:02
Ik heb de laatste tijd wat gekke problemen met mijn stofzuiger. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft. Zoals te zien op de screenshots maakt de stofzuiger robot af en toe wat, um, banaan-achtige routes. Denk zelf aan de sensoren of aanlopen van één van de wielen. Sensoren heb ik al schoongemaakt, maar misschien moet ik dat grondiger doen.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/PqhIohV.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/ca3mpHH.jpg

Edit: heb even gevoeld, rechter wiel loopt net wat stroever. Dat zou wel kloppen met de bocht die hij maakt. Ik heb af en toe ook last van dat de banden wat piepen, maar dat heb ik vaker gelezen. Hij rijdt dan wel gewoon rechtdoor, en zoals op het kaartje te zien is heeft hij daar over het algemeen totaal geen moeite mee.

[ Voor 44% gewijzigd door thompouce op 15-10-2017 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
thompouce schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:28:
Ik heb de laatste tijd wat gekke problemen met mijn stofzuiger. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft. Zoals te zien op de screenshots maakt de stofzuiger robot af en toe wat, um, banaan-achtige routes. Denk zelf aan de sensoren of aanlopen van één van de wielen. Sensoren heb ik al schoongemaakt, maar misschien moet ik dat grondiger doen.

[afbeelding]
[afbeelding]

Edit: heb even gevoeld, rechter wiel loopt net wat stroever. Dat zou wel kloppen met de bocht die hij maakt. Ik heb af en toe ook last van dat de banden wat piepen, maar dat heb ik vaker gelezen. Hij rijdt dan wel gewoon rechtdoor, en zoals op het kaartje te zien is heeft hij daar over het algemeen totaal geen moeite mee.
Haren tussen de wielen heb je vast al gecontroleerd. Zou het wieltje met een druppeltje olie weer gangbaar gemaakt kunnen worden?
Hoekman je de sensoren trouwens het best schoonmaken? Gewoon droog doekje toch?

Is het een tapijt of gladde vloer? En hoe oud is de robot?

In mijn geval rijdt de robot altijd exact dezelfde route, misschien wordt 1 kant van de wielen daar ook wel 'lui' van. Ik zal 'm eens een aantal obstakels geven.

Stel je vraag evt ook eens aan service@rockrobo.com. Grote kans dat zij het vaker hebben gezien.

[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 16-10-2017 04:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Michael B schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:50:
[...]

Intussen het meeste lokaal werkend gekregen dankzij dit: https://github.com/rytilahti/python-miio

Hier en daar wat moeilijkheden, maar over het algemeen lijkt het te werken. Mijn robot is volledig afgesloten van het Internet.
Goed om te lezen!
Heb je uitgaand verkeer op de router geblokkeerd of op een andere manier?

En hoe stuur je de robot aan? Ook via domoticz of via command line server iets? :)

Ik heb een andere github geinstalleerd op mijn RPI met Domoticz. Vanuit de Pi kan ik hem goed bediennen, in ieder geval de functies die ik wil.
https://github.com/mrin/domoticz-mirobot-plugin

Ik gooi ook zo mijn router dicht. Kijken wat ik vanavond aantref :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:05
Imperium schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:47:
[...]

Ik ga ook even contact voor je opnemen met de verkoper.
Misschien kan ik er wat vaart achter zetten voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
smoken schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:30:
[...]

Ik ga ook even contact voor je opnemen met de verkoper.
Misschien kan ik er wat vaart achter zetten voor je.
Ik heb inmiddels reactie of ik een video wil maken wat er precies gebeurd, dit ga ik tussen de middag wel even snel doen en mailen naar hem/haar. zal hem hier ook wel even posten.

Ik hoop dat er een oplossing uit komt, als ik dat ding terug moet sturen naar China word ik daar niet zo vrolijk van zegmaar, mag wat kosten ook. :F

[ Voor 3% gewijzigd door Imperium op 16-10-2017 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
Imperium schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:34:
[...]

Ik heb inmiddels reactie of ik een video wil maken wat er precies gebeurd, dit ga ik tussen de middag wel even snel doen en mailen naar hem/haar. zal hem hier ook wel even posten.

Ik hoop dat er een oplossing uit komt, als ik dat ding terug moet sturen naar China word ik daar niet zo vrolijk van zegmaar, mag wat kosten ook. :F
Ik ben heel erg benieuwd, hopelijk wordt het netjes opgelost. Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Dit topic al gevonden trouwens?

http://en.miui.com/thread-397056-1-1.html

Misschien staat er iets in dat bij jou ook helpt?

[ Voor 25% gewijzigd door smoken op 16-10-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
smoken schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:48:
Dit topic al gevonden trouwens?

http://en.miui.com/thread-397056-1-1.html

Misschien staat er iets in dat bij jou ook helpt?
Yes, gisteren al doorgelezen, alle stappen geprobeerd, helaas geen resultaat.
Hij vindt idd de dock, maar blijft erop "wigglen" totdat ie het opgeeft.

andere kabel ook al geprobeerd (gloednieuwe) helaas geen resultaat.

Het filmpje:
YouTube: Xiaomi vacuum will not charge

[ Voor 9% gewijzigd door Imperium op 16-10-2017 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Imperium schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:58:
[...]

Yes, gisteren al doorgelezen, alle stappen geprobeerd, helaas geen resultaat.
Hij vindt idd de dock, maar blijft erop "wigglen" totdat ie het opgeeft.

andere kabel ook al geprobeerd (gloednieuwe) helaas geen resultaat.

Het filmpje:
YouTube: Xiaomi vacuum will not charge
Hm, hij ziet het dock dus wel. Ik ben benieuwd of het aan de robot of het dock ligt. Kan je niet meten of het dock stroom krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Dan zou ik even een multimeter moeten lenen, misschien dat ik dat vanavond ff doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thompouce
Medione1210 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 04:21:
[...]

Haren tussen de wielen heb je vast al gecontroleerd. Zou het wieltje met een druppeltje olie weer gangbaar gemaakt kunnen worden?
Hoekman je de sensoren trouwens het best schoonmaken? Gewoon droog doekje toch?

Is het een tapijt of gladde vloer? En hoe oud is de robot?

In mijn geval rijdt de robot altijd exact dezelfde route, misschien wordt 1 kant van de wielen daar ook wel 'lui' van. Ik zal 'm eens een aantal obstakels geven.

Stel je vraag evt ook eens aan service@rockrobo.com. Grote kans dat zij het vaker hebben gezien.
Ik heb de robot pas sinds ongeveer 2,5 maanden. We hebben een klein huis, en hij heeft wat stil gestaan tijdens de zomer, dus hij heeft er pas zo'n 20 uur op zitten, ongeveer 50 rondjes. We hebben laminaat. Ligt wel tapijt, maar er ligt een virtual wall langs de rand daarvan, dus hij rijdt er niet op (dat was namelijk niet zo'n succes, te hoogpolig).

Daarnet weer een rondje gemaakt en weer af en toe problemen. Toch lijkt het me erg sterk dat hij een lui wiel heeft, hij manoeuvreert zich nog even soepel door het huis heen als voorheen. Heb nu het idee dat het probleem getriggert wordt als hij over iets heen moet rijden, bv een drempel (wel maar zo'n 0,5 cm hoog). Misschien dat het suspension systeem van één van de wielen minder werkt.

Ik had de sensoren inderdaad eerst gewoon met een doekje schoongemaakt. Heb het voor nu nog maar eens extra goed geprobeerd met een heel klein beetje glasex.

Wielen heb ik inderdaad naar gekeken, in eerste instantie niks aan te zien. Mocht het probleem aanhouden dan kan ik ze even beter bekijken. Bedankt ook voor tip e-mailadres.

[ Voor 5% gewijzigd door thompouce op 16-10-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
thompouce schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:06:
[...]

Ik heb de robot pas sinds ongeveer 2,5 maanden. We hebben een klein huis, en hij heeft wat stil gestaan tijdens de zomer, dus hij heeft er pas zo'n 20 uur op zitten, ongeveer 50 rondjes. We hebben laminaat. Ligt wel tapijt, maar er ligt een virtual wall langs de rand daarvan, dus hij rijdt er niet op (dat was namelijk niet zo'n succes, te hoogpolig).

Daarnet weer een rondje gemaakt en weer af en toe problemen. Toch lijkt het me erg sterk dat hij een lui wiel heeft, hij manoeuvreert zich nog even soepel door het huis heen als voorheen. Heb nu het idee dat het probleem getriggert wordt als hij over iets heen moet rijden, bv een drempel (wel maar zo'n 0,5 cm hoog). Misschien dat het suspension systeem van één van de wielen minder werkt.

Ik had de sensoren inderdaad eerst gewoon met een doekje schoongemaakt. Heb het voor nu nog maar eens extra goed geprobeerd met een heel klein beetje glasex.

Wielen heb ik inderdaad naar gekeken, in eerste instantie niks aan te zien. Mocht het probleem aanhouden dan kan ik ze even beter bekijken. Bedankt ook voor tip e-mailadres.
Gelukkig zijn de reservewielen niet zo duur http://s.aliexpress.com/n22eIBVj . Ik weet alleen niet of ze makkelijk te vervangen zijn. Zal wel een YouTube filmpje van zijn. Heb je ook gecontroleerd of het rubber van het ene wiel wat plakkerig is?
Mocht je een wiel kopen let dan op dat je de juiste koopt, de link is voor een links wiel.

[ Voor 7% gewijzigd door Medione1210 op 16-10-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thompouce
Medione1210 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:38:
[...]

Gelukkig zijn de reservewielen niet zo duur http://s.aliexpress.com/n22eIBVj . Ik weet alleen niet of ze makkelijk te vervangen zijn. Zal wel een YouTube filmpje van zijn. Heb je ook gecontroleerd of het rubber van het ene wiel wat plakkerig is?
Mocht je een wiel kopen let dan op dat je de juiste koopt, de link is voor een links wiel.
Klopt gelukkig. Ik zal het nog even aankijken, maar denk dat het anders inderdaad een nieuw wiel gaat worden. Ben alleen wat huiverig om geld uit te geven als ik niet precies weet wat het probleem is - vandaar ook mijn originele post. service@rockrobo.com geeft tot nu toe jammer genoeg alleen maar standaard reactie's. Wel snel antwoord :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
thompouce schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:46:
[...]

Klopt gelukkig. Ik zal het nog even aankijken, maar denk dat het anders inderdaad een nieuw wiel gaat worden. Ben alleen wat huiverig om geld uit te geven als ik niet precies weet wat het probleem is - vandaar ook mijn originele post. service@rockrobo.com geeft tot nu toe jammer genoeg alleen maar standaard reactie's. Wel snel antwoord :P .
Ja, je moet even door die standaard reacties heen zien te breken. Ze helpen uiteindelijk wel, heb ik gelezen.
Ik zou ook de verkoper even aanspreken, wie weet kun je een wiel van hem krijgen. Jammer dat de wielen onderling niet uitwisselbaar zijn. Dan zou je kunnen testen of het probleem na wisselen ook voorkomt.
Ik zou eerst eens met een beetje wd40 proberen... Dat is een 'multi solver' O-) .

Ook balen dat je boven de 22 euro kans op extra tax hebt. En dan wordt het een duur wiel.

Ik zelf blijf netwerk problemen houden. Service@rockrobo geeft aan dat ik het best de Singapore server kan gebruiken, maar die is brakker dan de Mainland server. Ze zeggen ook dat het probleem met de 'slow connection speed, check your...' aan hun kant ligt. Die melding tekst mogen ze dan wel eens aanpassen.
Ik krijg ook nog steeds geen melding dat als de robot klaar is met zuigen, behalve na de eerste 1 of 2 keer. Maar de kaart wordt wel geupdate en er zit stof in het bakje dus hij doet het wel.

Ik kwam net via een kortingsite deze jongen tegen https://www.amazon.de/dp/B01970LT7Q. Damn, lijkt wel een robot grasmaaier. Als die geen korte metten met je hoogpolig tapijt maakt weet ik het niet meer [al zijn de reviews niet super positief]. En dit is nog maar de instapversie. Ook na korting nog een flinke prijs, dus ik moet even doorsparen :9
Nu nog een versie die zelf de trap kan stofzuigen....

[ Voor 38% gewijzigd door Medione1210 op 16-10-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-04 19:38
[...]

[...]

doe wat olie aan het wiel naaimachine olie of wd 40 als de olie maar dun is.....mss ook alles op nieuw instaleren en geheel op nieuw beginnen mss dat het helpt suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier nu een paar keer de volgende melding gehad:

"Fan malfunctioned, Reboot the system" bij het handmatig starten van een schoonmaak beurt.

Heb de melding alleen nog maar 3x gezien als ik zelf handmatig een schoonmaakbeurt start. Via de geplande dagelijkse ronde is het nog nooit voorgekomen.
Als als ik dan gewoon nog een keer op de `start knop´ dan gaat die wel gewoon van start.

Raar, maar zorgt vooralsnog niet voor grote problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
TripleQ schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:12:

"Fan malfunctioned, Reboot the system" bij het handmatig starten van een schoonmaak beurt.

Heb de melding alleen nog maar 3x gezien als ik zelf handmatig een schoonmaakbeurt start. Via de geplande dagelijkse ronde is het nog nooit voorgekomen.
Als als ik dan gewoon nog een keer op de `start knop´ dan gaat die wel gewoon van start.

http://www.roboter-forum....system-quot-bei-Kaltstart
Welk zuigniveau gebruik je? Ik lees dat het meestal bij Max en Turbo voorkomt.

[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 17-10-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-04 19:38
TripleQ schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:12:

"Fan malfunctioned, Reboot the system"

Ik heb die melding ook div gehad even de borstel schoon maken helpt meestal

Bij mij loopt hij altijd op max ivm met mijn twee honden.

[ Voor 4% gewijzigd door Bandago 2804 op 17-10-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 11:56
Medione1210 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:39:
[...]

Ik ben benieuwd. Die verkoper reageerde pre-sale heel snel op vragen. Hou je ons op de hoogte?

Vooralsnog kun je misschien de te schoonmaken ruimte in tweeën verdelen zodat je niet onder de 50% komt?

Je zou overigens ook je probleem nog via de app aan service@rockrobo.com kunnen voorleggen. Ik las dat iemand op die manier, na het sturen van een filmpje, een nieuwe borstel set heeft gekregen.
Het lijkt erop dat ik er niet ga uitkomen met de verkoper, hebben nu al 3 dagen contact met elkaar zonder resultaat. De batterij valt niet binnen de garantie, ik vraag mij af wat dan wel binnen de garantie valt. Hij wil dat ik de batterij terug stuur, en er eentje koop tegen een betaling van 60 dollar? Op de vraag of het niet goedkoper is om bij een andere seller een batterij te kopen, kreeg ik een vaag antwoord (zonder een batterij terug te moeten sturen). Ga het nog even bij rockrobo proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Lars Kremers schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:13:
[...]

Het lijkt erop dat ik er niet ga uitkomen met de verkoper, hebben nu al 3 dagen contact met elkaar zonder resultaat. De batterij valt niet binnen de garantie, ik vraag mij af wat dan wel binnen de garantie valt. Hij wil dat ik de batterij terug stuur, en er eentje koop tegen een betaling van 60 dollar? Op de vraag of het niet goedkoper is om bij een andere seller een batterij te kopen, kreeg ik een vaag antwoord (zonder een batterij terug te moeten sturen). Ga het nog even bij rockrobo proberen.
Hij geeft duidelijk 3 jaar garantie zonder uitzonderingen. Al is het wel gebruikelijk dat je maar 6 maanden garantie hebt op bijvoorbeeld een laptop accu.
Hoe oud is jouw robot ook al weer? Indien jonger dan 6 maanden, dan zou ik sowieso een dispute starten, al is het maar om bij de verkoper aan te geven dat je het niet zomaar opgeeft. Maak een screenshot van zijn garantievoorwaarden om bij het dispute the voegen.

Weet je overigens al zeker dat het aan de accu ligt?

Ik zie dat de accupacks inderdaad rond de 60 euro kosten, maar daar loop je ook nog het risico op extra tax bij. Mocht je toch de accu bij hem kopen (met korting) kijk dan of je de DPD route kan kiezen.

Het 'probleem' dat ik zelf had met het niet ontvangen van een notificatie als een ingeplande rit klaar is is inmiddels ook opgelost. In zoverre dat ik heb uitgevonden dat als ik betreffende timer tijd wijzig ik ineens weer wel een notificatie krijg.
Lijkt dus een bug in de software. Ik heb het gemeld aan service@rockrobo.com maar of ze er iets mee doen weet ik niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Medione1210 op 17-10-2017 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:55
Na flink wat geklooi met de app en servers en resets loopt Mimi nu vrolijk rondjes te draaien. De meegeleverde verloopstekker zat wat gammel, maar is eenvoudig te fiksen door de polen van het Chinees stekkertje een beetje naar buiten te drukken zodat het muurvast zit in de verloopstekker. Mimi heeft wat problemen met mijn tapijten, vooral op standje max. Mimi vind gebalanceerd veel fijner, alhoewel ze ook dan weleens op de tapijten blijft steken. De bovenste verdiepingen zijn geen probleem, oppakken en boven aanzetten, Mimi roept vanzelf als ze klaar is. Ik heb nog even erbij gestaan om te kijken hoe ze zou omgaan met de trappen, maar gelukkig is ze slim genoeg om deze te ontwijken.Het filtertje maak ik effe schoon met de gewone stofzuiger en dan is deze weer als nieuw. Geen gedonder met extra filters, dat maakt Mimi m.i. alleen maar minder krachtig.
Wat mij opvalt is dat niemand in de groep het heeft gehad over de uitgebreide bevoegdheden die de Mi Home app zich toekent. Mi Home wil toegang tot: Camera, Contacten, Locatie, Microfoon, Opslagruimte, Sms en Telefoon.Daarnaast wil Mi Home over andere apps tekenen en, schrik niet, ook nog Systeeminstellingen aanpassen.
Wel, ik ben inmiddels dol op Mimi en wil haar niet meer kwijt, maar de app gaat wat mij betreft te ver. Ik heb dan ook al deze machtigingen uitgeschakeld (behalve Telefoon, deze krijg ik niet uitgeschakeld), zonder dat de werking van de app daarmee in gevaar is gebracht. Tenminste, ik heb dat nog niet ervaren.
Ik begreep al dat de app lustig communiceert met China, met al deze bevoegdheden weet ik niet wat het allemaal opstuurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
realphoenikx schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:30:
Na flink wat geklooi met de app en servers en resets loopt Mimi nu vrolijk rondjes te draaien. De meegeleverde verloopstekker zat wat gammel, maar is eenvoudig te fiksen door de polen van het Chinees stekkertje een beetje naar buiten te drukken zodat het muurvast zit in de verloopstekker. Mimi heeft wat problemen met mijn tapijten, vooral op standje max. Mimi vind gebalanceerd veel fijner, alhoewel ze ook dan weleens op de tapijten blijft steken. De bovenste verdiepingen zijn geen probleem, oppakken en boven aanzetten.
Klopt, hoogpolig schijnt een minpunt te zijn van de Xiaomi.
Die stekkertjes zijn ook vaak bekijk, ze leveren ook de goedkoopste mee die ze kunnen vinden. Beter is het om een nieuwe C7 kabel te kopen. Voor een euro of 2 ben je klaar.
Wat mij opvalt is dat niemand in de groep het heeft gehad over de uitgebreide bevoegdheden die de Mi Home app zich toekent. Mi Home wil toegang tot: Camera, Contacten, Locatie, Microfoon, Opslagruimte, Sms en Telefoon.Daarnaast wil Mi Home over andere apps tekenen en, schrik niet, ook nog Systeeminstellingen aanpassen.
Wel, ik ben inmiddels dol op Mimi en wil haar niet meer kwijt, maar de app gaat wat mij betreft te ver. Ik heb dan ook al deze machtigingen uitgeschakeld (behalve Telefoon, deze krijg ik niet uitgeschakeld), zonder dat de werking van de app daarmee in gevaar is gebracht. Tenminste, ik heb dat nog niet ervaren.
Ik begreep al dat de app lustig communiceert met China, met al deze bevoegdheden weet ik niet wat het allemaal opstuurt...
Dat geldt helaas voor 'alle' Xiaomi producten. Ik hoop dat er nog een third party app komt waardoor je de Mi Home app links kunt laten liggen.
Ik heb al een paar keer een pop up gekregen op de Mainland server terwijl ik in settings alle messages heb uitgezet. Omdat de tekst in het Chinees is heb ik geen idee waar het over gaat. In ieder geval niet over een update want dat heb ik gecheckt.

[ Voor 11% gewijzigd door Medione1210 op 17-10-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael B
RedRayMann schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:58:
[...]

Goed om te lezen!
Heb je uitgaand verkeer op de router geblokkeerd of op een andere manier?

En hoe stuur je de robot aan? Ook via domoticz of via command line server iets? :)

Ik gooi ook zo mijn router dicht. Kijken wat ik vanavond aantref :-)
Ik ben intussen geswitcht naar openHab: https://community.openhab...obot-vacuum-binding/31317 . Had eerst wat problemen, maar nu lijkt het toch te werken.

De robot zit op een apart wifi netwerk, zonder internet toegang (mbv. pfsense). Dus ik stuur hem nu tijdelijk aan via OpenHab op mijn PC, maar het is de bedoeling om die op een kleine server te zetten zodat ik er altijd aan kan.

Eerst even afwachten of het over een week nog werkt, ik had vorige keer de indruk dat het in het begin goed werkte, maar na een tijdje niet meer. Mogelijks omdat ze af en toe wel internettoegang nodig heeft? Werkt het bij jou nog allemaal sinds het dichtzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
realphoenikx schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:30:
Op mijn rooted Samsung J5 heb ik ook alles geblokkeerd voor deze app. Mijn doel is uiteindelijk zonder app te gaan werken.
Vond de machtigingen ook erg bijzonder.
Michael B schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:03:
Ik ben intussen geswitcht naar openHab: https://community.openhab...obot-vacuum-binding/31317 . Had eerst wat problemen, maar nu lijkt het toch te werken.

De robot zit op een apart wifi netwerk, zonder internet toegang (mbv. pfsense). Dus ik stuur hem nu tijdelijk aan via OpenHab op mijn PC, maar het is de bedoeling om die op een kleine server te zetten zodat ik er altijd aan kan.

Eerst even afwachten of het over een week nog werkt, ik had vorige keer de indruk dat het in het begin goed werkte, maar na een tijdje niet meer. Mogelijks omdat ze af en toe wel internettoegang nodig heeft? Werkt het bij jou nog allemaal sinds het dichtzetten?
Het is mij nog niet gelukt om mijn router goed in te stellen. Dus helaas nog geen resultaten.

Wel zie ik standaard dat na een schoonmaak sessie ze elke 10sec naar huis belt omdat ik een paar domeinen geblokkeerd heb. 'Snachts om 03:00 uur stopt dat ineens.
Zie jij nog wel netwerk activiteiten vanuit de robot?

Vanavond kan ik wel wat tijd vrij maken om met mijn router te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael B
RedRayMann schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 07:48:
[...]

Het is mij nog niet gelukt om mijn router goed in te stellen. Dus helaas nog geen resultaten.

Wel zie ik standaard dat na een schoonmaak sessie ze elke 10sec naar huis belt omdat ik een paar domeinen geblokkeerd heb. 'Snachts om 03:00 uur stopt dat ineens.
Zie jij nog wel netwerk activiteiten vanuit de robot?

Vanavond kan ik wel wat tijd vrij maken om met mijn router te spelen.
Yes, ik had zowat elke 2 seconden een call volgens mij. Ik heb de logging van die firewall regel uitgeschakeld omdat mijn ELK Stack waar ik de logs in stop, overbelast aan het geraken was :). Dus alles is geblokkeerd, maar ik zie er geen logs meer van en zolang alles intern blijft werken trek ik me er ook niks meer van aan. Idealiter zou ze gewoon niet meer proberen, maar dat is moeilijk te verwezenlijken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Michael B schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:04:
[...]

Yes, ik had zowat elke 2 seconden een call volgens mij. Ik heb de logging van die firewall regel uitgeschakeld omdat mijn ELK Stack waar ik de logs in stop, overbelast aan het geraken was :). Dus alles is geblokkeerd, maar ik zie er geen logs meer van en zolang alles intern blijft werken trek ik me er ook niks meer van aan. Idealiter zou ze gewoon niet meer proberen, maar dat is moeilijk te verwezenlijken vrees ik.
Zolang ze maar "online" in je eigen netwerk blijft en ze zichzelf niet offline schakelt.
De logs van PiHole op de Raspberry Pi moeten het volgens mij aan kunnen (worden om 00:00 uur gewist) Als router heb ik de tp-link tl-wr1043nd. Deze logt volgens mij niet zo veel.

Updates worden dan wel lastig, maar ik lees hier wel of er een update is en wat de gevolgen zijn. Ik las in het algemene topic dat een LG Homebot minder vermogen kreeg in de max stand en volgens mij hier iets over een update waarna andere foutmeldingen kwamen.

Als het werkt, laat ik het werken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Ik vraag me ook af of het niet mogelijk is om de wieltjes te modden zodat Mimi beter overweg kan met tapijt. Iemand misschien al zoiets geprobeerd? Mijn eerste radiografische speelgoedauto, héél, héél lang geleden, reed bijvoorbeeld veel beter als ik brede elastiekjes rond de wieltjes deed. Iemand misschien al geprobeerd om de wieltjes aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
realphoenikx schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:48:
Ik vraag me ook af of het niet mogelijk is om de wieltjes te modden zodat Mimi beter overweg kan met tapijt. Iemand misschien al zoiets geprobeerd? Mijn eerste radiografische speelgoedauto, héél, héél lang geleden, reed bijvoorbeeld veel beter als ik brede elastiekjes rond de wieltjes deed. Iemand misschien al geprobeerd om de wieltjes aan te passen?
Jeeps met zachte banden rijden ook beter in de sneeuw, dus meer grip zou mooi kunnen werken voor hoogpolig tapijt. Ik heb inderdaad gelezen dat de Xiaomi zwak presteert op hoogpolig tapijt. Als je kijkt naar de reviews op Amazon.com zie je dat ze ook andere merken aanbevelen die het wel goed doen op hetzelfde tapijt.

Of je zelf aan de wielen moet gaan klooien is een tweede. Misschien kun je beter je tapijt wegdoen O-) .

Ik krijg ineens meerdere keren per dag een pop up met Chinese tekens van de mainland server. Als ik doorklik lijk in een online winkel terecht te komen. Ent zal dus wel reclame zijn. Vreemd want ik heb bijna 2 weken geen pop ups gehad. 8)7
Ik ben maar terug overgestapt naar de Singapore server.

[ Voor 14% gewijzigd door Medione1210 op 18-10-2017 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
Ik heb sinds kort een android device en was van plan de mihome te installeren (ik gebruikte voorheen de iPhone van familie om af en toe naar de kaartjes te kijken).

Nu vraagt de app en gigantisch veel permissies. Ik wil daar eigenlijk niet akkoord mee gaan. Kun je dit weigeren? Dit kan niet met downloaden maar wellicht dat je dit achteraf kan wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Worsteneter schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:40:
Ik heb sinds kort een android device en was van plan de mihome te installeren (ik gebruikte voorheen de iPhone van familie om af en toe naar de kaartjes te kijken).

Nu vraagt de app en gigantisch veel permissies. Ik wil daar eigenlijk niet akkoord mee gaan. Kun je dit weigeren? Dit kan niet met downloaden maar wellicht dat je dit achteraf kan wijzigen?
Ik heb inderdaad na installeren de permissies gewijzigd, lees svp mijn eerdere reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
realphoenikx schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:00:
[...]

Ik heb inderdaad na installeren de permissies gewijzigd, lees svp mijn eerdere reactie.
Heb dat ook gedaan, werkt prima inderdaad. Top! Even wennen aan die permissies etc. Bij Windows nog nooit zoiets gezien, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Zojuist eindelijk in mijn router aangegeven dat Conchita niet meer op internet mag. Daarvoor heb ik haar niet gekocht. De app zegt dat ze offline is, ik kan haar aansturen door de hardware knoppen en door Domoticz. Nu maar hopen dat ze blijft werken.

Ik ben zo tevreden over Conchita, ze zuigt twee a drie keer per week het huis, compleet incl onder het bed en komt elke keer weer terug met meer stof dan ik had verwacht. Maar ben tegen het internet verbruik van haar. Maar ben bang dat ik er niet onderuit kom.

De eerste commando's kwamen aan na het blokkeren.
Daarna niets meer, app gaf ook aan dat ze offline was.

Ping vanaf router naar Conchita en alles werd netjes en goed ontvangen / bevestigd.

Nu pakt ze af en toe een commando, zodra ze luistert kan ik haar starten, stoppen en terug naar huis sturen.
Maar soms moet ik 4x een commando sturen voordat ze iets gaat doen.
(via Domoticz, app blijft offline)

Nu maar lekker slapen en morgen de logfiles maar controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcenet
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-02-2023
Na al deze overwegende positieve berichten ben ik ook van plan mij er een aan te schaffen.
Echter mijn grootste twijfel is ,wat ga je doen als deze defect is ? Ok er is garantie maar ga je deze dan terugsturen naar China ? Lijkt mij een kostelijke en langdurige operatie !
Heeft hier iemand al ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
mcenet schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:18:
Na al deze overwegende positieve berichten ben ik ook van plan mij er een aan te schaffen.
Echter mijn grootste twijfel is ,wat ga je doen als deze defect is ? Ok er is garantie maar ga je deze dan terugsturen naar China ? Lijkt mij een kostelijke en langdurige operatie !
Heeft hier iemand al ervaring mee ?
Was het maar 'kostelijk'.... O-)

Als je met PayPal kan betalen heb je recht op een aantal keer kosteloos verzenden (na aanmelden voor dat PP programma)
Anders is het inderdaad een langdurig en dure operatie....als je al garantie krijgt want de verkopers zullen het je niet makkelijk maken.

Lees ook vóór aankoop nog even het Duitse forum door dat ik eerder heb aangehaald. Er zijn een aantal veel voorkomende problemen met deze machine en op [hoogpolig] tapijt presteert hij niet zo goed.

Het mooie van deze Xiaomi is dat hij de helft goedkoper is dan concurrenten met dezelfde opties. Daarnaast zijn de accessoires ook nog eens makkelijk en goedkoop te krijgen.

Je zal de plussen en minnen moeten optellen om voor jezelf te bepalen of je de Xiaomi moet aanschaffen.

[ Voor 37% gewijzigd door Medione1210 op 19-10-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 13:43
Ik zie net bij GearBest dat er twee nieuwe versies van de robot zijn bijgekomen:
https://www.gearbest.com/...me-tech-special-1619.html

En die 2 nieuwe zijn veel duurder...

[ Voor 11% gewijzigd door Mozart op 20-10-2017 12:20 ]

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 11:57
Ik zelf twijfel ook om een robot te kopen voor het stofzuigen. Omdat ik maar alleen ben zonder huisdieren twijfel ik of ik er echt 1 nodig heb, en als ik besluit er 1 te kopen moet ik dan ook voor de duurdere xiaomi gaan of bv de iLife A4.

Ook heb ik een vraag over het bereik, stel ik zet boven de slaapkamer deuren open, pakt hij deze dan ook beide Inc overloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 22:46
Dirk0s schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:03:
Ook heb ik een vraag over het bereik, stel ik zet boven de slaapkamer deuren open, pakt hij deze dan ook beide Inc overloop?
Ja, hij scant elke kamer en zal dus ook gewoon door de deur naar de volgende kamer gaan

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Heb hier een heel hoogpolig kleed liggen en daar liep hij op vast. Heb nu een origineel stuk Xiaomi virtual wall besteld en het werkt! *O* In het tweede filmpje ligt de magneetstrip direct aan de rand van het kleed. Op het eind probeert hij weer het kleed om te rijden maar dat komt omdat daar nog geen strip ligt.

[ Voor 24% gewijzigd door Impry op 20-10-2017 15:28 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Mozart schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:19:
Ik zie net bij GearBest dat er twee nieuwe versies van de robot zijn bijgekomen:
https://www.gearbest.com/...me-tech-special-1619.html

En die 2 nieuwe zijn veel duurder...
Deze apparaten waren reeds bekend. Er lopen ook al topics voor deze nieuwe vacuums.
Dirk0s schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:03:
Ik zelf twijfel ook om een robot te kopen voor het stofzuigen. Omdat ik maar alleen ben zonder huisdieren twijfel ik of ik er echt 1 nodig heb, en als ik besluit er 1 te kopen moet ik dan ook voor de duurdere xiaomi gaan of bv de iLife A4.

Ik woon samen, geen huisdieren en alles gelijk vloers. Ik kan niet meer zonder, en zelfs mijn vriendin is er weg van. Ondanks dat ze altijd een beetje tegen het hebben van de robot was.Heb hem nu 3 weken ongeveer en laat haar 2 a 3x per week rijden. En elke keer ben ik verbaast hoeveel stoef ze opzuigt. Overal hebben wij laminaat, op de slaapkamer na, daar hebben wij tapijt.
Zodra ik weg ga, zet ik de robot handmatig aan en ben altijd zo blij als ik thuis kom en merk dat het huis schoon is. Zeker op het tapijt. Wij hebben trouwens grijs, bijna zwart tapijt en ze rijd zonder problemen van het laminaat het tapijt op.

Over het bereik, accu? Ik heb haar gisteren aan het werk gezet, ongeveer 70 a 80 m2 gedaan en nog geen 50% van het accu capaciteit. (heb enkele ruimtes meerdere keren gedaan om te kijken of ik haar leeg kon krijgen, nee dus)
Over het bereik, wifi? Ik heb haar internet toegang geblokkeerd en ze blijft het doen. Dus heb je op zolder geen WiFi en til je haar op om daar aan het werk te gaan? Druk op de knop en ze gaat! Alle deuren open en ze doet alles waar ze bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
RedRayMann schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:46:
[...]

Deze apparaten waren reeds bekend. Er lopen ook al topics voor deze nieuwe vacuums.

[...]

Ik woon samen, geen huisdieren en alles gelijk vloers. Ik kan niet meer zonder, en zelfs mijn vriendin is er weg van. Ondanks dat ze altijd een beetje tegen het hebben van de robot was.Heb hem nu 3 weken ongeveer en laat haar 2 a 3x per week rijden. En elke keer ben ik verbaast hoeveel stoef ze opzuigt. Overal hebben wij laminaat, op de slaapkamer na, daar hebben wij tapijt.
Zodra ik weg ga, zet ik de robot handmatig aan en ben altijd zo blij als ik thuis kom en merk dat het huis schoon is. Zeker op het tapijt. Wij hebben trouwens grijs, bijna zwart tapijt en ze rijd zonder problemen van het laminaat het tapijt op.

Over het bereik, accu? Ik heb haar gisteren aan het werk gezet, ongeveer 70 a 80 m2 gedaan en nog geen 50% van het accu capaciteit. (heb enkele ruimtes meerdere keren gedaan om te kijken of ik haar leeg kon krijgen, nee dus)
Over het bereik, wifi? Ik heb haar internet toegang geblokkeerd en ze blijft het doen. Dus heb je op zolder geen WiFi en til je haar op om daar aan het werk te gaan? Druk op de knop en ze gaat! Alle deuren open en ze doet alles waar ze bij kan.
Jij hebt ook de Xiaomi 1e versie? twijfel beetje of ik deze moet kopen of de ilife.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 23:27
Ik heb mijne nu een een week en 3x het hele huis laten doen, en echt onder de indruk van dit ding. Heb hier een flat zonder drempels en overal parket wat het natuurlijk wel makkelijker maakt. De Xiaomi komt overal gaat onder de bank, onder het bed en langs alle stoelpoten etc. Heb dan ook netjes alle kabels aan de wand vastgemaakt zodat de Xiaomi overal kan komen. Gister is die wel voor het eerst vast komen te zitten onder de verwarming, met de LDS sensor, misschien dat ik daar nog iets aan moet doen op de lange termijn. De eerste rondjes was het bakje meteen vol, en nu blijft het mooi schoon. Een te dun voerkleed in de gang moet ik nog even vastmaken, want anders gaat ze er mee aan de haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:58
Ik heb de mijne sinds gisteren binnen! Natuurlijk gelijk het apparaat uit de doos gehaald en aangesloten zodat ik kan beginnen met een volle lading.

Natuurlijk gehaast en ongeduldig direct proberen om het ding geinstalleerd te krijgen maar dat ging nog niet direct lekker. Het was even zoeken naar de juiste app. In de apple appstore zag ik alleen een chinese app maar was direct in het engels. Nadat ik gevonden had dat ik Mainland moest selecteren zag ik de stofzuiger. Verbinden wilde niet lukken, ik volgde de guide helemaal maar bleef maar wifi proberen houden. Nadat ik een fout wachtwoord voor mijn accesspoint had ingevoerd kon ik al wat meer doen, uiteraard werkte het niet, Zojuist heb ik het nog een keer geprobeerd en nu gaat het wel in 1x goed. Of het te maken heeft met drukte op servers of dat je het eerst een keer fout moet doen, daar zal ik nooit achter komen :)

Ik ben de unit nu aan het updaten naar 3.3.9_003077. En dan ga ik maar nog eens alle 31 pagina's van dit topic doorlezen, net als dat ik dat deed toen ik hem anderhalve maand geleden bestelde. Maar die informatie ben ik al lang weer vergeten :)

Ohja, eerste indruk van het apparaat: steviger dan ik had verwacht! Hij heeft ook al een klein rondje over de convector put gemaakt en zat niet gelijk supervast (waar ik wel bang voor was). Maar ik denk dat ik toch 15 meter virtual wall moet gaan halen :(

[ Voor 10% gewijzigd door Hennie-M op 21-10-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Dirk0s schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:13:
[...]

Jij hebt ook de Xiaomi 1e versie? twijfel beetje of ik deze moet kopen of de ilife.
Ik heb zelf de Ilife V5 gehad en die in inmiddels met gemak en zelfs met kleine winst weer op marktplaats verkocht.
Ondanks er veel voor de Xiaomi te zeggen is, maakt de Ilife net zo goed schoon, alleen dan op een dommere manier. En de Ilife doet er ook langer over, maar dat maakt niet veel uit je hem 's nachts of tijdens je werk laat zuigen.
Als je tapijt hebt zou ik voor bijvoorbeeld de Ilife 4s gaan. Xiaomi en Ilife hebben overigens moeite met hoogpolig tapijt, maar dat geldt ook voor veel andere robots.

Ik heb bij Gearbest UK destijds 93 euro voor de Ilife betaalt. Dat is een leuke prijs om eens mee te beginnen, zeker als je maar een klein appartement hebt.

Er zijn nu ook 2 duurdere modellen van de Xiaomi, maar als al ik zoveel geld uit zou willen geven dan zou ik wel op Amazon naar een concurrent kijken. Voor dat geld heb je namelijk ook een goede Samsung, Neato, etc., met 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Impry schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:27:
Heb hier een heel hoogpolig kleed liggen en daar liep hij op vast. Heb nu een origineel stuk Xiaomi virtual wall besteld en het werkt! *O* In het tweede filmpje ligt de magneetstrip direct aan de rand van het kleed. Op het eind probeert hij weer het kleed om te rijden maar dat komt omdat daar nog geen strip ligt.

[video]

[video]
Handige filmpjes! Bedankt voor het toevoegen. Ik was al nieuwsgierig hoever de Xiaomi over de strip zou rijden.

Ik heb zelf ook magneetstrip besteld voor de randen van mijn kleed en voor boven in de gang bij het trapgat, maar met beiden heeft de Xiaomi geen enkel probleem, dus de magneet strip kan vooralsnog in het doosje blijven.

De HEPA filters van het vernieuwde model zijn wasbaar. Weet iemand toevallig al of die ook passen in ons model?

[ Voor 6% gewijzigd door Medione1210 op 21-10-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Medione1210 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:04:
[...]

Ik heb zelf de Ilife V5 gehad en die in inmiddels met gemak en zelfs met kleine winst weer op marktplaats verkocht.
Ondanks er veel voor de Xiaomi te zeggen is, maakt de Ilife net zo goed schoon, alleen dan op een dommere manier. En de Ilife doet er ook langer over, maar dat maakt niet veel uit je hem 's nachts of tijdens je werk laat zuigen.
Als je tapijt hebt zou ik voor bijvoorbeeld de Ilife 4s gaan. Xiaomi en Ilife hebben overigens moeite met hoogpolig tapijt, maar dat geldt ook voor veel andere robots.

Ik heb bij Gearbest UK destijds 93 euro voor de Ilife betaalt. Dat is een leuke prijs om eens mee te beginnen, zeker als je maar een klein appartement hebt.

Er zijn nu ook 2 duurdere modellen van de Xiaomi, maar als al ik zoveel geld uit zou willen geven dan zou ik wel op Amazon naar een concurrent kijken. Voor dat geld heb je namelijk ook een goede Samsung, Neato, etc., met 2 jaar garantie.
Ik heb een simpel huisje, wil hem dus op 2 (en soms op zolder) verdiepingen gaan gebruiken. Heb overal laminaat liggen zolder drempels. Alleen bij de tv ligt het bekende ikea hoogpolig tapijt.

Denk dat de a4s voor mij voldoende is omdat ik aan 1x zuigen per week nu al genoeg heb. Druk met werk en sporten dus ben weinig thuis, dus wordt ook niet snel vies.

Alleen toch blijft het leuk om zo via je telefoon alles te bekijken. Alleen is het dat 100+ euro waard.
Mocht ik de iLife a4s kopen dan kan ik hem gewoon 2x in de woonkamer en 2x boven kunnen zetten in de week tijdens werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Dirk0s schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 15:07:
[...]

Ik heb een simpel huisje, wil hem dus op 2 (en soms op zolder) verdiepingen gaan gebruiken. Heb overal laminaat liggen zolder drempels. Alleen bij de tv ligt het bekende ikea hoogpolig tapijt.

Denk dat de a4s voor mij voldoende is omdat ik aan 1x zuigen per week nu al genoeg heb. Druk met werk en sporten dus ben weinig thuis, dus wordt ook niet snel vies.

Alleen toch blijft het leuk om zo via je telefoon alles te bekijken. Alleen is het dat 100+ euro waard.
Mocht ik de iLife a4s kopen dan kan ik hem gewoon 2x in de woonkamer en 2x boven kunnen zetten in de week tijdens werk.
Als ik eerlijk ben, dan vond ik de V5 prima. De meerwaarde dat je de route op je telefoon kan zien is een week leuk maar ik kijk er al niet meer naar. Als je 'm 's nachts laat zuigen zie je 'm toch niet, dus wat maakt het jou dan uit of hij dom of slim is.

Je hoogpolig tapijt zal bij zowel de Ilife als de Xiaomi een probleem zijn. Het voordeel van de Xiaomi is dan dat je het kleed met magneetstrip buiten de te zuigen zone kan houden. De V5 of de A4S hebben zo'n mogelijkheid niet. De 4S heeft wel grotere wielen dan de V5 en dus kan hij ook iets makkelijker klimmen. De A6 heeft een virtual wall, maar die komt qua prijs weer dichter bij de Xiaomi, althans toen ik een prijsvergelijk deed enkele maanden geleden.
Overigens kun je vij Gearbest via het Fok forum nog kortingscodes voor beide merken vragen. Toen ik vergeleek was GB absoluut het goedkoopst met Ilife stofzuigers.

[ Voor 18% gewijzigd door Medione1210 op 21-10-2017 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Medione1210 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:37:
[...]

Als ik eerlijk ben, dan vond ik de V5 prima. De meerwaarde dat je de route op je telefoon kan zien is een week leuk maar ik kijk er al niet meer naar. Als je 'm 's nachts laat zuigen zie je 'm toch niet, dus wat maakt het jou dan uit of hij dom of slim is.

Je hoogpolig tapijt zal bij zowel de Ilife als de Xiaomi een probleem zijn. Het voordeel van de Xiaomi is dan dat je het kleed met magneetstrip buiten de te zuigen zone kan houden. De V5 of de A4S hebben zo'n mogelijkheid niet. De 4S heeft wel grotere wielen dan de V5 en dus kan hij ook iets makkelijker klimmen. De A6 heeft een virtual wall, maar die komt qua prijs weer dichter bij de Xiaomi, althans toen ik een prijsvergelijk deed enkele maanden geleden.
Overigens kun je vij Gearbest via het Fok forum nog kortingscodes voor beide merken vragen. Toen ik vergeleek was GB absoluut het goedkoopst met Ilife stofzuigers.
Zit misschien wel wat in ja wat je zegt over die app functie. Maar is het niet zo met de iLife dat hij niet echt weet wat hij wel gehad heeft en wat niet? En dus bij thuiskomen nog steeds ergens stof zou kunnen liggen omdat hij gewoon dat stuk niet gehad heeft?

Mocht ik voor de iLife gaan dan twijfel alleen nog over welk type ik moet gaan is de a4s beste keuze nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Dirk0s schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:51:
[...]

Zit misschien wel wat in ja wat je zegt over die app functie. Maar is het niet zo met de iLife dat hij niet echt weet wat hij wel gehad heeft en wat niet? En dus bij thuiskomen nog steeds ergens stof zou kunnen liggen omdat hij gewoon dat stuk niet gehad heeft?

Mocht ik voor de iLife gaan dan twijfel alleen nog over welk type ik moet gaan is de a4s beste keuze nu?
In principe zou je domme stofzuiger een plekje kunnen overslaan, maar dat pakt hij de volgende dag dan wel weer mee. Ik neem aan dat je huis niet zo vies is dat er dan op 1 plekje een centimeter stof blijft liggen? Ik laat de robot zelf iedere nacht rondrijden want dat is juist de kracht van zo'n ding.

Maar kijk ook eens naar de testen op YouTube.

Je kan zelfs de V5 nemen want op laminaat heeft de middenborstel van de a4s weinig meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Medione1210 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:39:
[...]

In principe zou je domme stofzuiger een plekje kunnen overslaan, maar dat pakt hij de volgende dag dan wel weer mee. Ik neem aan dat je huis niet zo vies is dat er dan op 1 plekje een centimeter stof blijft liggen? Ik laat de robot zelf iedere nacht rondrijden want dat is juist de kracht van zo'n ding.

Maar kijk ook eens naar de testen op YouTube.

Je kan zelfs de V5 nemen want op laminaat heeft de middenborstel van de a4s weinig meerwaarde.
Wij hebben op de bovenverdieping best een nauwe doorgang van de slaapkamers/overloop naar ruimte boven de garage. Voordat de iLife daar een keer kwam... met de Xiaomi geen probleem, want hij komt op elke kamer. Dat vind ik 't helemaal waar, want kijk vrijwel nooit naar de route op de app. Maar hij zuigt wel met meer gemak (en sneller!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Worsteneter schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:47:
[...]

Wij hebben op de bovenverdieping best een nauwe doorgang van de slaapkamers/overloop naar ruimte boven de garage. Voordat de iLife daar een keer kwam... met de Xiaomi geen probleem, want hij komt op elke kamer. Dat vind ik 't helemaal waar, want kijk vrijwel nooit naar de route op de app. Maar hij zuigt wel met meer gemak (en sneller!)
Mee eens. De Xiaomi scant natuurlijk de ruimtes waar de Ilife willekeurig rondrijdt en dus soms niet zo makkelijk de hoek om gaat. ie het als flipperen. De bal gaat bij iedere aanraking een andere kant op. Als is de nieuwe generatie Ilife robots al weer net iets minder dom.

Dus het is goed om te vermelden dat de Ilife en andere domme robots wat moeite met gangetjes, inhammetjes etc. kan hebben. Bij mij nam hij overigens woonkamer, keuken en bijkeuken zonder problemen mee.

Je moet dus voor jezelf bepalen of het de meerprijs het waard is. Met accessoirepakket betaal je voor de Xiaomi toch al gauw 260-300 euro terwijl de Ilife robots plus accessoires van 90 tot 160 euro te koop zijn

[ Voor 6% gewijzigd door Medione1210 op 21-10-2017 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Medione1210 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:14:
[...]

Mee eens. De Xiaomi scant natuurlijk de ruimtes waar de Ilife willekeurig rondrijdt en dus soms niet zo makkelijk de hoek om gaat. ie het als flipperen. De bal gaat bij iedere aanraking een andere kant op. Als is de nieuwe generatie Ilife robots al weer net iets minder dom.

Dus het is goed om te vermelden dat de Ilife en andere domme robots wat moeite met gangetjes, inhammetjes etc. kan hebben. Bij mij nam hij overigens woonkamer, keuken en bijkeuken zonder problemen mee.

Je moet dus voor jezelf bepalen of het de meerprijs het waard is. Met accessoirepakket betaal je voor de Xiaomi toch al gauw 260-300 euro terwijl de Ilife robots plus accessoires van 90 tot 160 euro te koop zijn
Máár ik vond dat de filters/borstels/sidebrushes ook wel voor schappelijke prijzen te krijgen waren bij de Xiaomi en goed verkrijgbaar. Ik vond de prijzen van de iLife a4 spullen nog aardig hoog (voor de kwaliteit) en vaak krijg je bijzonder veel filters, maar is de main brush los aardig prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Worsteneter schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:13:
[...]

Máár ik vond dat de filters/borstels/sidebrushes ook wel voor schappelijke prijzen te krijgen waren bij de Xiaomi en goed verkrijgbaar. Ik vond de prijzen van de iLife a4 spullen nog aardig hoog (voor de kwaliteit) en vaak krijg je bijzonder veel filters, maar is de main brush los aardig prijzig.
Dear is a4 is niet meer leverbaar misschien dat het daar aan ligt. De accessoires voor de V5 zijn i.i.g wel spotgoedkoop.
Overigens heb ik ook voor de Xiaomi goedkope borstels en magneetstrip bij GB gehaald. De overige accessoires waren op AE weer goedkoper.
Ik heb ook meteen een reserve dustbox met hepa filter gekocht voor 18 euro[nu weer iets duurder] bij AE. Dan heb ik een range aan reserve onderdelen waar ik niet op hoef te wachten als ze evt kapot zijn.

Ik zie overigens bij GB dat de V5 ook een stuk duurder is geworden. 90 toen en 121 nu. Het is toch wel waard om een kortingscoupon te vragen. Ook de Xiaomi magneetstrip is nu 11 euro terwijl ik er nog geen 6 euro voor betaald heb.

[ Voor 11% gewijzigd door Medione1210 op 21-10-2017 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:58
Wij hebben er nu ook eentje rondrijden. Wat een top aankoop.
Hij maakt echt goed schoon, loopt niet vast en doet het simpelweg!

Ik lees dat veel mensen de mainland server of de Singapore server kiezen. Waarom is dat?
Ik heb op other geklikt (simpelweg omdat die feitelijk juist is 😉) en daar kan ik gewoon de robot kiezen en installeren.
Dus ik ben benieuwd wat het verschil tussen de servers is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:12

knakworst

Get more sats!

Smobbo schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:50:
Wij hebben er nu ook eentje rondrijden. Wat een top aankoop.
Hij maakt echt goed schoon, loopt niet vast en doet het simpelweg!

Ik lees dat veel mensen de mainland server of de Singapore server kiezen. Waarom is dat?
Ik heb op other geklikt (simpelweg omdat die feitelijk juist is 😉) en daar kan ik gewoon de robot kiezen en installeren.
Dus ik ben benieuwd wat het verschil tussen de servers is!
Het verschil is de locatie en de snelheid. Ik had China mainland maar die was vanochtend niet vooruit te branden, waarschijnlijk loopt heel China dan te stofzuigen en sowieso moet alles dan eerst door het censuurfilter. Gewijzigd naar Korea en lijkt totnutoe veel sneller. Singapore werkt bij mij niet. Waar de other server staat, geen idee. Laat ons weten hoe hij bevalt. Als je wilt wisselen vergeet dan niet de wifi te resetten en opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
knakworst schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:21:
[...]

Het verschil is de locatie en de snelheid. Ik had China mainland maar die was vanochtend niet vooruit te branden, waarschijnlijk loopt heel China dan te stofzuigen en sowieso moet alles dan eerst door het censuurfilter. Gewijzigd naar Korea en lijkt totnutoe veel sneller. Singapore werkt bij mij niet. Waar de other server staat, geen idee. Laat ons weten hoe hij bevalt. Als je wilt wisselen vergeet dan niet de wifi te resetten en opnieuw in te stellen.
Korea kan ik ook wel eens proberen, al raden ze bij Xiaomi de Singapore server aan. De Mainland server is én traag én geeft bij mij advertentie popups.
Maar ook bij de Singapore server krijg ik de hele tijd 'low connection speed, check your connection'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Medione1210 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:14:
[...]

Dan gaat het de xiaomi worden.
Wat raden jullie aan (volgens mij zijn dit de goedkoopste prijzen)
Gearbest verzenden met priority line inc coupon code NL-SI-Mirobot : 240 euro
Aliexpres verzenden vanuit duitsland: 290

Volgens mij zijn dit de 2 goedkoopste mogelijkheden waarbij je bij gearbest geen 100% zekerheid hebt dat je geen douanekosten hoeft te betalen.

of zijn er betere prijzen elders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Dirk0s schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 08:43:
[...]

Wat raden jullie aan (volgens mij zijn dit de goedkoopste prijzen)
Gearbest verzenden met priority line inc coupon code NL-SI-Mirobot : 240 euro
Aliexpres verzenden vanuit duitsland: 290

Volgens mij zijn dit de 2 goedkoopste mogelijkheden waarbij je bij gearbest geen 100% zekerheid hebt dat je geen douanekosten hoeft te betalen.

of zijn er betere prijzen elders?
Ja, AliExpress vanuit China met 100% zekerheid en levering binnen 14 dagen(sommigen binnen 1 week). Ook rond de 240 euro met gebruik van een cashbackwebsite.
Maar deze vraag hoort eigenlijk in het levertijden topic thuis. Dus graag daar verder.

[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 22-10-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:58
Ah, oké. Bedankt voor het antwoord @knakworst en @Medione1210 .
Tot nu toe doet de other server het prima. De update (gelijk bij eerste keer instellen) kwam vlot binnen, installeren duurde wel een minuut of 5.
Verder duurt het inladen van een oude kaart (van een eerdere stofzuig actie) iets van 5-10 seconden. De rest doet het gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Dirk0s schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 08:43:
[...]

Sorry, je had eerder ook mij gequote met de vraag welke ik zou adviseren.
Maar je gaat voor de xiaomi.

Ik ken de ilife producen niet en kan daarom geen eerlijk antwoord geven.
Maar ik wil niets anders meer :)

Xiaomi gaat het hele huis door, door alle deuren, komt onder het bureau en tussen de poten van de eettafel.

Bij ons rijd ze overdag omdat wij met alle deuren open slapen. En al doen wij de deur dicht, dan komt ze niet overal.

Zoek mijn posts op in het andere topic, heb zelf via AE besteld en heb ook een coupon geplaatst bij een shop waarbij je geen invoering hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 22:46
Heb vandaag de xiaomi invisible wall (magnetische strip) aangebracht voor de trappen. Omdat ze enkel in het donkerbruin te krijgen zijn heb ik eens geprobeerd of ze ook werken als ze onder een aluminium afdekstrip (die er al zat) zitten en dat lijkt prima te werken (geef geen garantie dat het bij anderen ook werkt :) ). Dus als je niet van donkerbruin houdt kan je dit eens proberen.

NB. ik heb nog een strip (2m) over, zie mijn vraag & aanbod https://tweakers.net/aanb...mi-mi-invisible-wall.html.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Heeft iemand zijn robot al versierd?

http://s.aliexpress.com/N7raUZbM

Als ik het goed begrijp kan je deze stickers er weer afhalen zonder dat er lijm achterblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 17:17
Ik lees dat de Xiaomi moeite heeft met hoogpolig tapijt. Wij hebben een best dikke berberkleed staan. Denken jullie dat de Xiaomi daar ook moeite mee zal hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zou ik voor deze kiezen en. Niet voor de home bot . Wat maakt deze zo aantrekkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Russel88 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 22:37:
Ik lees dat de Xiaomi moeite heeft met hoogpolig tapijt. Wij hebben een best dikke berberkleed staan. Denken jullie dat de Xiaomi daar ook moeite mee zal hebben?
Ik vermoed van wel. Lees de reviews op Amazon.com maar eens.
Je zal dus rondom een magneetstrip moeten leggen a ongeveer 10euro per 2 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 01:08:
Waar zou ik voor deze kiezen en. Niet voor de home bot . Wat maakt deze zo aantrekkelijk?
Bedoel je de LG Hom-bot?

Als je de verschillen wilt weten kun je het beste de bekende review en vergelijkingssites eens doorlezen. De goede punten van de Xiaomi zijn hier al heel wat keren benoemd, waaronder het grootste voordeel -->de lage prijs voor een robot met radar.

[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 23-10-2017 04:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:12

knakworst

Get more sats!

Medione1210 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:20:
Heeft iemand zijn robot al versierd?

http://s.aliexpress.com/N7raUZbM

Als ik het goed begrijp kan je deze stickers er weer afhalen zonder dat er lijm achterblijft.
Ik ben op zoek naar R2-D2 maar nog niet gevonden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medione1210 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 04:29:
[...]

Bedoel je de LG Hom-bot?

Als je de verschillen wilt weten kun je het beste de bekende review en vergelijkingssites eens doorlezen. De goede punten van de Xiaomi zijn hier al heel wat keren benoemd, waaronder het grootste voordeel -->de lage prijs voor een robot met radar.
Ok ben alleen wat schuw vanwege garanties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:48:
[...]

Ok ben alleen wat schuw vanwege garanties
Daar heb je een punt en ik heb de mogelijke minpunten van de Xiaomi hier al een paar keer besproken. Ook is het probleem rondom de garantie al een paar keer besproken. Lees dus eens even terug als je meer wilt weten.

In het algemeen geldt bij aankopen bij Chinese webshops dat je het artikel moet afschrijven zodra het bij je aankomt. Als je een lange adem hebt kun je soms wel garantie krijgen, maar makkelijk is dat meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medione1210 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:53:
[...]

Daar heb je een punt en ik heb de mogelijke minpunten van de Xiaomi hier al een paar keer besproken. Ook is het probleem rondom de garantie al een paar keer besproken. Lees dus eens even terug als je meer wilt weten.

In het algemeen geldt bij aankopen bij Chinese webshops dat je het artikel moet afschrijven zodra het bij je aankomt. Als je een lange adem hebt kun je soms wel garantie krijgen, maar makkelijk is dat meestal niet.
Dik min punt dus hellaas.
An wordt het hier aanschaffen. Welke zijn goed

Ik heb geen zin in gezeur om garantie

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2017 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:07:
[...]

Dik min punt dus hellaas.
An wordt het hier aanschaffen. Welke zijn goed
Je moet even wat duidelijker schrijven want ik heb geen idee wat je bedoelt.

Als je wilt weten bij welke shops je kunt kopen, want dat vraag je geloof ik, kijk dan in het prijzen topic. Maar er wordt van je verwacht dat je zelf ook wat leest en uitzoekt. Bijna al je vragen worden beantwoord als de topics doorleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:18
Mijn stofzuiger heeft de eerste 2 rondjes erop zitten :)

Heb gemerkt dat ie bij 20% batterij al terug gaat naar zijn laadstation, dat lijkt me wat vroeg. Is er bij instellingen iets te vinden dat ie dit pas bij 10% doet? Zo groot is mn huis nou ook weer niet ;)

Verder zie ik bij remote control de knop "spot" staan. Iemand een idee wat dat inhoudt?

Heb uiteraard al in de instellingen lopen zoeken naar de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:05
DCNY schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:16:

Heb gemerkt dat ie bij 20% batterij al terug gaat naar zijn laadstation, dat lijkt me wat vroeg. Is er bij instellingen iets te vinden dat ie dit pas bij 10% doet? Zo groot is mn huis nou ook weer niet ;)

Verder zie ik bij remote control de knop "spot" staan. Iemand een idee wat dat inhoudt?

1) nee
2) Druk er eens op en kijk wat er komen gaat.. :+ De stofzuiger maakt 1.5 m2 schoon, een "spot" dus.
Dit staat duidelijk in de user manual die via de app te lezen is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
DCNY schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:16:

Laat je de robot op turbo stand draaien of heb je zo'n groot huis? Ik laat 'm meestal op balanced draaien en dan doe ik bijna 100m2 met nog geen 20% van de accucapaciteit.
Op balanced maakt ie prima schoon. Ik denk dat maar weinig mensen de turbo stand nodig hebben, behalve bijvoorbeeld bij een kleed dat vol zit met hondenharen.

Als je op even op google zoekt naar 'Xiaomi vacuum manual', dan vindt je in de bovenste resultaten een PDF met de Engelse gebruiksaanwijzing. Daar staat ook de spot functie beschreven. Ook in de app staat, zoals gezegd, een Engelse gebruiksaanwijzing.

[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 23-10-2017 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 11:36
is de Xiaomi robotic überhaupt in NL leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:18
Dacuuu schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:23:
[...]

1) nee
2) Druk er eens op en kijk wat er komen gaat.. :+ De stofzuiger maakt 1.5 m2 schoon, een "spot" dus.
Dit staat duidelijk in de user manual die via de app te lezen is. ;)
Medione1210 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:33:
[...]

Laat je de robot op turbo stand draaien of heb je zo'n groot huis? Ik laat 'm meestal op balanced draaien en dan doe ik bijna 100m2 met nog geen 20% van de accucapaciteit.
Op balanced maakt ie prima schoon. Ik denk dat maar weinig mensen de turbo stand nodig hebben, behalve bijvoorbeeld bij een kleed dat vol zit met hondenharen.

Als je op even op google zoekt naar 'Xiaomi vacuum manual', dan vindt je in de bovenste resultaten een PDF met de Engelse gebruiksaanwijzing. Daar staat ook de spot functie beschreven. Ook in de app staat, zoals gezegd, een Engelse gebruiksaanwijzing.
Pff, 2x overheen gelezen, maar thanks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Medione1210
BP14 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:50:
Nee hoor, we doen hier maar alsof. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
BP14 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:50:
Wel leverbaar naar Nederland .. niet vanuit Nederland (met NL garantie, en dat is vast wat jij bedoelt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 11:36
smoken schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:27:
[...]

Wel leverbaar naar Nederland .. niet vanuit Nederland (met NL garantie, en dat is vast wat jij bedoelt?)
Dat klopt. dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icewind
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02-2024
Ik heb sinds kort ook een xiaomi robot stofzuiger en ben, net als de meeste hier, erg blij met het apparaat. Ik heb echter een klein matje bij de deur, en soms kunnen er wat tassen/draden oid op de grond zijn. Ik snap dat je dergelijke dingen moet vermijden maar het kan af en toe gebeuren.

Mijn vraag is echter, hij heeft nu al een paar keer "iets" te pakken, bijv een draadje van een tapijt/matje oid, dat vervolgens vast komt te zitten in het borstelmechanisme maar volgens mij gaat hij door tot ik hem stop of dat de batterij op is. Is het normaal dat hij maar "door blijft gaan" terwijl er duidelijk iets niet goed loopt???

Ik kan me voorstellen dat als hij bijv de mat aan het meeslepen is en een wiel vastloopt dat wanneer hij dit 2 uur doet bijv, dit niet goed is voor de machine/de banden,

De keren dat het gebeurde kwam ik er snel achter (geluid van blokkerende wielen is onmiskenbaar) en toen ik op de app zag dat hij rondjes draaide, maar ik wil hem ook met een gerust hart automatisch laten draaien zodat wanneer hij een keer vastloopt, dat hij het dan zelf doorheeft zonder dat hij zichzelf aan het beschadigen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Icewind schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:56:
Ik heb sinds kort ook een xiaomi robot stofzuiger en ben, net als de meeste hier, erg blij met het apparaat. Ik heb echter een klein matje bij de deur, en soms kunnen er wat tassen/draden oid op de grond zijn. Ik snap dat je dergelijke dingen moet vermijden maar het kan af en toe gebeuren.

Mijn vraag is echter, hij heeft nu al een paar keer "iets" te pakken, bijv een draadje van een tapijt/matje oid, dat vervolgens vast komt te zitten in het borstelmechanisme maar volgens mij gaat hij door tot ik hem stop of dat de batterij op is. Is het normaal dat hij maar "door blijft gaan" terwijl er duidelijk iets niet goed loopt???

Ik kan me voorstellen dat als hij bijv de mat aan het meeslepen is en een wiel vastloopt dat wanneer hij dit 2 uur doet bijv, dit niet goed is voor de machine/de banden,

De keren dat het gebeurde kwam ik er snel achter (geluid van blokkerende wielen is onmiskenbaar) en toen ik op de app zag dat hij rondjes draaide, maar ik wil hem ook met een gerust hart automatisch laten draaien zodat wanneer hij een keer vastloopt, dat hij het dan zelf doorheeft zonder dat hij zichzelf aan het beschadigen is.
Bij mij is 1x de borstel vastgelopen (stroomkabel) en stopte hij netjes en kreeg ik een melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Icewind schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:56:

Over het algemeen zal hij vanzelf stoppen, maar ik zou het risico niet willen nemen dat hij vastloopt. Voor een tientje koop je een magneetstrip die je onder de mat kan leggen. Of gaat het om veel verschillende pumten?, Te veel om op te lossen met magneetstrips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 20:16
Vandaag doet Stoffel voor het eerst een rondje op de bovenverdieping. Heb de trap afgezet met een op maat gemaakt plankje voor de zekerheid. Je word er wel lui van van zo'n stofzuigrobot. Al moet je af en toe met de hand toch wel bepaalde hoekjes een keer zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Achiel007 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:33:
Vandaag doet Stoffel voor het eerst een rondje op de bovenverdieping. Heb de trap afgezet met een op maat gemaakt plankje voor de zekerheid. Je word er wel lui van van zo'n stofzuigrobot. Al moet je af en toe met de hand toch wel bepaalde hoekjes een keer zelf doen.
Ik ben met de eerste paar keer ook bijgebleven toen hij langs het trapgat reed, maar hij blijft er netjes vandaan.

Ja het ronde formaat is niet zo handig voor hoekjes...wie dat bedacht heeft..... :z
Sommige andere merken hebben dat slimmer aangepakt daar een kan rechthoekig en de andere kant halfrond te maken.
En anders hadden ze ook het zijborsteltje wel langer kunnen maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Medione1210 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:29:
En anders hadden ze ook het zijborsteltje wel langer kunnen maken....
Vind de zijborstel ook wel erg kort. Maar misschien kan hij niet langer omdat hij anders bij de centrale borstel/wielen komt.
Wat ik eigenlijk ook wel mis, dat de robot alles één keer doen met "horizontale" ritjes. Ik heb gezien dat (ik dacht de Neato) zowel "horizontaal" als "verticaal" zuigt. (horizontaal/verticaal op de map; ofwel niet alleen van links naar rechts maar ook van voor naar achter)

Dan pakt hij volgens mij meer. Heb Conchita afgelopen weekend weer in de gaten gehouden, om te kijken of ik zonder app verder kan. En merkte dat soms met de uitlaat stof uit het hoekje wordt weg geblazen, maar dan komt ze daar verder niet meer om het alsnog op te pikken.

Misschien ooit in een soft/firmware update. Niet alleen een single run, maar ook een multiple run om 2 of 3x de ruimte te stofzuigen. Aan de andere kant... Na 1x is het bakje elke keer weer goed gevuld en na een tweede/derde run zal het echt niet zo heel veel extra zijn. Daarbij merkte ik dat op MAX ze soms ook stof van buiten het zijborsteltje kan opzuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
RedRayMann schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:19:
[...]

Vind de zijborstel ook wel erg kort. Maar misschien kan hij niet langer omdat hij anders bij de centrale borstel/wielen komt.
Wat ik eigenlijk ook wel mis, dat de robot alles één keer doen met "horizontale" ritjes. Ik heb gezien dat (ik dacht de Neato) zowel "horizontaal" als "verticaal" zuigt. (horizontaal/verticaal op de map; ofwel niet alleen van links naar rechts maar ook van voor naar achter)
Er zijn op YouTube al filmpjes van dhzers die er een ander borsteltje op zetten.

Het formaat en de kleur van het borsteltje is niet zo handig. Ziet er nu al smoezelig uit.

Mocht ik later nog een andere duurdere robot kopen dan koop ik er eentje van het Pacman formaat zoals Samsung dat heeft. Dat is echt handiger in de hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De vorm van de robot zegt toch ook niet alles? Als je ziet waar de borstels en de zuigmond meestal zitten ten opzichte van de hoek/rand van de robot, maakt ook een apparaat met rechte hoeken niet tot in de hoek van de kamer schoon.
Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de eerste generatie.
Voor de tweede generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2).
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.