Dat is toch gewoon een kwestie van het filter schoonmaken/vervangen?Sebusta schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 16:07:
Inmiddels doet de robot een aantal weken prima zijn werk. Omdat ons eigen huis nog niet af is draait die nu rondjes in mijn ouders huis. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de kwaliteiten van deze robot. Hij maakt netjes een afbakening van de ruimte en gaat vervolgens alles netjes langs zonder dubbele stukken te doen. Mijn ouders hebben een hoogpolig tapijt en daar waar er niet op gelopen wordt loopt de robot vast. Niet heel gek natuurlijk. In het begin heb ik wt zware boeken neergelegd, zodat hij niet bij dat stuk kon komen. De laatste tijd leg ik dat niet neer en lijkt hij te weten dat hij daar niet moet zijn. Hij probeert het wel, maar niet zoveel meer als eerst waardoor die zichzelf klem beweegt.
Het nadeel van deze stofzuiger vind ik dat het filter meteen voor de motor zit en in de opvangbak. Hierdoor gaat al het stof zich in het filter verzamelen, waardoor de zuigkracht natuurlijk snel minder wordt. Heb dit niet getest, maar lijkt mij logisch. Voor een volgende versie zou het handig zijn om misschien daar iets op te verzinnen. Bijvoorbeeld zoals bij de Dyson stofzuigers, daar is deze robot te klein voor, maar misschien kunnen ze daar nog iets op verzinnen.
Ook al zit het filter snel verstopt. Hij zuigt wel gewoon prima, het vuil zuigt hij nog steeds op. Kan zijn dat wat kleiner stof nu minder makkelijk in de opvangbak terecht komt, omdat de zuigkracht minder is.
Ik laat de stofzuiger eigenlijk altijd op vol vermogen draaien. Als die zijn werk doet is meestal iedereen van huis. Wel verplaats ik een keer in de week de stoelen, zodat die ook onder de tafel kan zuigen.
Wat ik in ons nieuwe huis wel ga doen is rekening houden met de robot. Geen kabels over de vloer en meubels waar die makkelijk onder kan.
Al met al ben ik prima tevreden met deze versie.
Wel heeft mijn Ilife een soort dubbel filter(zie dat blauwe):
https://www.gearbest.com/cleaning-appliances/pp_356395.html
Ik weet overigens niet of het echt veel scheelt. Wel merk ik dat het HEPA filter van de Xiaomi het stof beter vasthoudt dan het filter van de Ilife.
Waarom draai je altijd op volle kracht. Als je dat 1x in de week doet is dat toch wel voldoende? Of is er veel tapijt?
[ Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 15-10-2017 16:19 ]