Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
drfruit schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:40:
De vorm van de robot zegt toch ook niet alles? Als je ziet waar de borstels en de zuigmond meestal zitten ten opzichte van de hoek/rand van de robot, maakt ook een apparaat met rechte hoeken niet tot in de hoek van de kamer schoon.
Wel als er op een rechte hoek een rond borsteltje zit. Maar goed, ze zullen er wel over nagedacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heeft iemand hier gelegenheid om eens te meten of er spanning zit op de twee contactpunten van het oplaadstation? als het goed is moet er 20v DC op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Vraagje: ik heb een rand van de keuken naar de woonkamer van +- 2cm, kan de stofzuiger hier overheen komen of wordt dit een probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
SPX420 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:56:
Vraagje: ik heb een rand van de keuken naar de woonkamer van +- 2cm, kan de stofzuiger hier overheen komen of wordt dit een probleem?
Dat zit precies op de grens wat de Xiaomi aankan.
Koop anders 2 driehoek latjes die je er tegenaan spijkert/plakt dan lukt het vast wel.

Ik heb eerder al gezegd dat ik regelmatig geen bericht krijg in de app als de Xiaomi klaar is met stofzuigen. Nu krijg ik ook geen bericht meer als hij begint met zuigen.
Zijn er nog meer mensen met dit probleem?

Overigens zat het bakje vol dus hij is wel rond geweest.

[ Voor 38% gewijzigd door Medione1210 op 25-10-2017 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:56
Mimi vond het niet fijn dat ik het licht op de gang van de bovenste verdieping uitdeed. Daardoor is ze dus van de trap gevallen. Schijnbaar hebben de val-sensoren licht nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
realphoenikx schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:06:
Mimi vond het niet fijn dat ik het licht op de gang van de bovenste verdieping uitdeed. Daardoor is ze dus van de trap gevallen. Schijnbaar hebben de val-sensoren licht nodig. ;)
Goed om te weten. Is er veel schade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Medione1210 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:45:
[...]

Goed om te weten. Is er veel schade?
Geen zichtbare in ieder geval. Mimi draaide daarna weer vrolijk haar rondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-04 19:38
Medione1210 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:08:
[...]

Dat zit precies op de grens wat de Xiaomi aankan.
Koop anders 2 driehoek latjes die je er tegenaan spijkert/plakt dan lukt het vast wel.

Ik heb eerder al gezegd dat ik regelmatig geen bericht krijg in de app als de Xiaomi klaar is met stofzuigen. Nu krijg ik ook geen bericht meer als hij begint met zuigen.
Zijn er nog meer mensen met dit probleem?

Overigens zat het bakje vol dus hij is wel rond geweest.
IK KRIJG OOK GEEN MELDING MEER ALS HIJ KLAAR IS.....VREEMD.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-06 16:10

Impry

Rallymedia.nl

Bandago 2804 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:44:
[...]
IK KRIJG OOK GEEN MELDING MEER ALS HIJ KLAAR IS.....VREEMD.....
Afbeeldingslocatie: https://media0.giphy.com/media/LGurjt68hX3Ms/giphy.gif

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ik heb zojuist de Mi Home app opnieuw geïnstalleerd want ik krijg voor de 2e dag geen meldingen meer.
Eens zien of er vannacht wel weer een melding komt.

Wat een gekloot met dat netwerk en doe app zeg. Hier heeft een tijd lang onbezorgd de Ilife V5 rondgereden. Had ik geen omkijken naar. Nu met die Xiaomi zit ik iedere dag met die app te kloten om te zien wat er mis is met die app.

[ Voor 24% gewijzigd door Medione1210 op 26-10-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
realphoenikx schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:21:
[...]

Geen zichtbare in ieder geval. Mimi draaide daarna weer vrolijk haar rondjes.
Ik zou toch maar even investeren in een magneetstrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Medione1210 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:19:
[...]

Ik heb zojuist de Mi Home app opnieuw geïnstalleerd want ik krijg voor de 2e dag geen meldingen meer.
Eens zien of er vannacht wel weer een melding komt.
Krijg je de meldingen wel als de App aan staat? Android of iOS?
In geval het Android betreft kan het zijn dat de app inactief is wegens de accuoptimalisatie instelling.
Zo kreeg ik ook soms geen meldingen van emails van K-9 Mail, na in te stellen dat deze app niet geoptimaliseerd mag worden kreeg ik wel terug altijd meldingen.
Merk soms ook dat ik geen meldingen van de Mi Home app krijg maar stoor me er nog niet genoeg aan :P, met mails was dat net iets anders.

[ Voor 10% gewijzigd door Obscurax op 26-10-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 583749

Sinds maandag heb ik de Xiaomi Mi Vacuum thuis ook. Zet hem nu manueel op als ik 's morgens vertrek. 's Avonds maak ik hem/haar :-) dan leeg. Ongelooglijk wat die elke dag opzuigt. Maar ja , 2 honden en een kat ...
Het enigste wat ik niet aan de praat krijg is de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Obscurax schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:24:
[...]

Krijg je de meldingen wel als de App aan staat? Android of iOS?
In geval het Android betreft kan het zijn dat de app inactief is wegens de accuoptimalisatie instelling.
Zo kreeg ik ook soms geen meldingen van emails van K-9 Mail, na in te stellen dat deze app niet geoptimaliseerd mag worden kreeg ik wel terug altijd meldingen.
Merk soms ook dat ik geen meldingen van de Mi Home app krijg maar stoor me er nog niet genoeg aan :P, met mails was dat net iets anders.
Nee, ik krijg helemaal geen meldingen meer, maar als ik klik op de envelope in de Mi Home app, dan zie ik de historie en daar staan de meldingen wel.

Vanmorgen alles opnieuw geïnstalleerd, we zullen eens kijken of het nu weer goed gaat.

Overigens zit ik nu op de Korea server, maar daar krijg ik net als op de Mainland en Singapore server 'slow

connection' meldingen.

O ja, het gaat om android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 22:48

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Hoe zou je je Robot en andere Xiaomi dingen het makkelijkst van de China -> US server migreren? Als ik inlog op de US server zie ik uiteraard mijn spullen niet maar als ik inlog in China zie ik nergens een optie om mijn spullen over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
Anoniem: 583749 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:08:
Sinds maandag heb ik de Xiaomi Mi Vacuum thuis ook. Zet hem nu manueel op als ik 's morgens vertrek. 's Avonds maak ik hem/haar :-) dan leeg. Ongelooglijk wat die elke dag opzuigt. Maar ja , 2 honden en een kat ...
Het enigste wat ik niet aan de praat krijg is de app
Welke sever gebruik je.....ik heb nu Singapore.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
swtimmer schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:42:
Hoe zou je je Robot en andere Xiaomi dingen het makkelijkst van de China -> US server migreren? Als ik inlog op de US server zie ik uiteraard mijn spullen niet maar als ik inlog in China zie ik nergens een optie om mijn spullen over te zetten.
Eerst je Xiaomi stofzuiger wifi resetten door beide knoppen lang ingedrukt te houden. En daarna in de app van server wisselen. Ik krijg overigens de stofzuiger niet te zien in de US server, maar wel op alle andere servers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:44
swtimmer schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:42:
Kan je niet gewoon de wifi resetten van de stofzuiger (kap openen, de 2 drukkoppen indrukken voor een seconden of 2)
Vervolgens uitloggen in de app, en het zooitje verbinden op een andere server? Ik zit op de Singapore server, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bandago 2804 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:54:
[...]

Welke sever gebruik je.....ik heb nu Singapore.....
heb er al verschillende geprobeerd. ook mainland china

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
Anoniem: 583749 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:23:
[...]

heb er al verschillende geprobeerd. ook mainland china
Heb je al de app verwijderd en alles opnieuw geinstaleerd.???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bandago 2804 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:40:
[...]

Heb je al de app verwijderd en alles opnieuw geinstaleerd.???
ook al ja.
op mijn gsm zie ik de wifi van de MI, daar moet ik toch op connecteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zou ik de 5ghz wifi moeten uitzetten op mijn router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
De Robot werkt niet op 5 GHz. Alleen op 2.4 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ik heb al eerder aangegeven dat de notificatieberichten niet meer werken. Ook bij starten, oppakken en eindigen krijg ik geen berichten meer.]
Ik heb de nieuwste Mi Home apk geïnstalleerd.

Hebben jullie hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
Anoniem: 583749 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:37:
zou ik de 5ghz wifi moeten uitzetten op mijn router ?
Is het gelukt...????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
Medione1210 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:17:
Ik heb al eerder aangegeven dat de notificatieberichten niet meer werken. Ook bij starten, oppakken en eindigen krijg ik geen berichten meer.]
Ik heb de nieuwste Mi Home apk geïnstalleerd.

Hebben jullie hetzelfde probleem?
Ik kreeg ook geen meldingen meer.

Heb alles weer wat ik aan en uit kon zetten in de app gedaan.
En plots geeft hij weer meldingen!!!!

Heb je bij message settings gekeken??
Alles staat bij mij op groen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Misschien heeft het met een update te maken die is doorgevoerd aan de app.
Hier ziet mijn app er opeens compleet anders uit....

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9WStxQo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Wootism schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:06:
Misschien heeft het met een update te maken die is doorgevoerd aan de app.
Hier ziet mijn app er opeens compleet anders uit....

[afbeelding]
Hier ook, maar niet met zo'n mooi plaatje als achtergrond. Die is bij mij gewoon wit --> Singapore server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Bandago 2804 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:55:
[...]

Ik kreeg ook geen meldingen meer.

Heb alles weer wat ik aan en uit kon zetten in de app gedaan.
En plots geeft hij weer meldingen!!!!

Heb je bij message settings gekeken??
Alles staat bij mij op groen nu.
Wat bedoel je met alles op groen? Als je DND aanklikt krijg je op bepaalde tijden helemaal geen meldingen mmeer/.

Maar goed, ik heb vandaag 2x alles opnieuw geïnstalleerd en het helpt vooralsnog niets.

Er is ook een setting 'status manager'. Geen idee wat het doet en als ik het aanklik staat er 'no device'.

Edit: vannacht kreeg ik weer 2 notificaties, dus vooralsnog werkt het weer.

[ Voor 14% gewijzigd door Medione1210 op 27-10-2017 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Medione1210 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:20:
[...]

Hier ook, maar niet met zo'n mooi plaatje als achtergrond. Die is bij mij gewoon wit --> Singapore server.
Ik zit nog steeds op Mainland. Eén keer per week een reclame-pushbericht, maar verder nooit last van een traag netwerk of het niet krijgen van notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
Medione1210 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:22:
[...]

Wat bedoel je met alles op groen? Als je DND aanklikt krijg je op bepaalde tijden helemaal geen meldingen mmeer/.

Maar goed, ik heb vandaag 2x alles opnieuw geïnstalleerd en het helpt vooralsnog niets.

Er is ook een setting 'status manager'. Geen idee wat het doet en als ik het aanklik staat er 'no device'.
Singapore server heb ik ook........Device notifications staat aan de rest op uit....krijg de melding gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Medione1210 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:16:
[...]

Eerst je Xiaomi stofzuiger wifi resetten door beide knoppen lang ingedrukt te houden. En daarna in de app van server wisselen. Ik krijg overigens de stofzuiger niet te zien in de US server, maar wel op alle andere servers.
Doh 8)7 dat is inderdaad een stuk slimmer/makkelijker dan hoe ik dacht dat ik het zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Medione1210 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:22:
[...]

Ik zou toch maar even investeren in een magneetstrip.
Gewoon het licht aan laten werkt prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guidooow
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:50
realphoenikx schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:46:
[...]

Gewoon het licht aan laten werkt prima.
Terwijl hij toch echt zijn eigen verlichting heeft!

YouTube: 271216 - Xiaomi MI Robot Vacuum Cleaner - lidar/ir view from securit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Wootism schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:25:
[...]

Ik zit nog steeds op Mainland. Eén keer per week een reclame-pushbericht, maar verder nooit last van een traag netwerk of het niet krijgen van notificaties.
Vaag dat het bij mij dan wel steeds een trage verbinding is. En ik heb een snel metwerk/internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:57
Medione1210 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:44:
[...]

Vaag dat het bij mij dan wel steeds een trage verbinding is. En ik heb een snel metwerk/internet.
Volgens mij is het wel eens toegegeven dat deze slow connection problemen niet aan de client kant zit maar aan de server kant. Bron; een post enkele paginas terug. Weet niet meer precies wie en wanneer dit gepost werdt.

Nieuw vraagje. Ik gebruik de app niet meer, maar voorheen zag ik mijn Conchita alleen "kolomen" rijden en geen "rijen"
Zowel in het echt als op dr kaart rijd ze altijd van voor naar achter door het huis. Niet van buren naar buren.

Ik opperde eerder, dit moet een optie worden in de app. Single clean of dubble clean.
Maar zojuist kijk ik een filmpje en had het idee dat de Xiaomi wel "coloms and rows" doet. De filmer zegt het, het zie er meer uit dat de robot een dubbele ronde doet, in de zelfde richting.

Wat is jullie ervaring? Als ik vanuit het dock de robot start (knop op apparaat of via domoticz) rijd ze door het hele huis, 1x. En ze heeft voldoende sap om het huis 3x te doen.
Een enkele keer heb ik haar opgetilt en in de badkamer gezet en ben ik blijven kijken. Daar leek het wel op twee runs.
Ofwel, vanaf dock is alles 1x en zonder dock is 2x?

--edit--

Handig om het linkje te plaatsen

[ Voor 3% gewijzigd door RedRayMann op 26-10-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:26
Bij mij doet hij alles 1 keer, ook als ik hem niet vanuit zijn Dock laat vertrekken. Voor mij is dat ook prima, een tweede keer voegt weinig toe denk ik.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
RedRayMann schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:43:
[...]

Volgens mij is het wel eens toegegeven dat deze slow connection problemen niet aan de client kant zit maar aan de server kant. Bron; een post enkele paginas terug. Weet niet meer precies wie en wanneer dit gepost werdt.
Dat was ik en het werd gezegd door service@rockrobo.com
Nieuw vraagje. Ik gebruik de app niet meer, maar voorheen zag ik mijn Conchita alleen "kolomen" rijden en geen "rijen"
Zowel in het echt als op dr kaart rijd ze altijd van voor naar achter door het huis. Niet van buren naar buren.

Ik opperde eerder, dit moet een optie worden in de app. Single clean of dubble clean.
Maar zojuist kijk ik een filmpje en had het idee dat de Xiaomi wel "coloms and rows" doet. De filmer zegt het, het zie er meer uit dat de robot een dubbele ronde doet, in de zelfde richting.

Wat is jullie ervaring? Als ik vanuit het dock de robot start (knop op apparaat of via domoticz) rijd ze door het hele huis, 1x. En ze heeft voldoende sap om het huis 3x te doen.
Een enkele keer heb ik haar opgetilt en in de badkamer gezet en ben ik blijven kijken. Daar leek het wel op twee runs.
Ofwel, vanaf dock is alles 1x en zonder dock is 2x?

--edit--

Handig om het linkje te plaatsen

[video]
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt maar bij mij rijdt de 'xiaomi eerst langs de buitenkant van een sector(soort edgeclean) en vult daarna de sector in door in kolommen te rijden.
Dan rijdt hij door naar de volgende sector waar alles zit herhaalt tot hij zo heel de kamer heeft gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 27-10-2017 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-06 21:46
Bij ons doet hij soms kolommen en rijen.
Ik heb het wel alleen gezien op de eerste verdieping, waar alleen maar tapijt licht, misschien dat ie doorheeft dat dat wat lastiger is schoon te krijgen.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 30-06 09:30
ik had lang geleden ook een stukje gelezen (kan het niet meer vinden) dat het bij kleine oppervlaktes 2 keer langs gaat. grote oppervlaktes 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Medione1210 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 08:27:
[...]

Dat was ik en het werd gezegd door service@rockrobo.com

[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt maar bij mij rijdt de 'xiaomi eerst langs de buitenkant van een sector(soort edgeclean) en vult daarna de sector in door in kolommen te rijden.
Dan rijdt hij door naar de volgende sector waar alles zit herhaalt tot hij zo heel de kamer heeft gedaan.
Bij mij ook, enige wat mij opvalt is dat hij de laatste tijd (of altijd al zo gedaan?) best veel ruimte laat van de muur, in andere woorden, hij draait zich al best snel om terwijl er nog ruim 30-50cm ruimte is tussen de robot en de muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Imperium schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:54:
[...]

Bij mij ook, enige wat mij opvalt is dat hij de laatste tijd (of altijd al zo gedaan?) best veel ruimte laat van de muur, in andere woorden, hij draait zich al best snel om terwijl er nog ruim 30-50cm ruimte is tussen de robot en de muur.
Dat klopt want hij doet als eerste edge clean. Langs de muur heeft hij dus al gedaan voordat hij kolommen gaat zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Medione1210 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:27:
[...]

Dat klopt want hij doet als eerste edge clean. Langs de muur heeft hij dus al gedaan voordat hij kolommen gaat zuigen.
Zoiets dacht ik inderdaad al, nu weet ik het dus zeker. bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Kodess schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 08:49:
Bij ons doet hij soms kolommen en rijen.
Ik heb het wel alleen gezien op de eerste verdieping, waar alleen maar tapijt licht, misschien dat ie doorheeft dat dat wat lastiger is schoon te krijgen.
Ik heb even in de historie gekeken en bij mij doet hij alleen kolommen op het kleed. Dus geen kolommen én rijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
heb zojuist de filter besteld op aliexpress volgens 'care' is deze aan vervanging toe, maar om eerlijk te zijn vind ik dit te snel. Ik ga het denk ik maar 1x per jaar vervangen.
wat denken jullie, 1x per jaar voldoende?

zijborstel ga ik modden. maar vooralsnog ziet het er nog oke uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
SolarOrbiter schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:40:
heb zojuist de filter besteld op aliexpress volgens 'care' is deze aan vervanging toe, maar om eerlijk te zijn vind ik dit te snel. Ik ga het denk ik maar 1x per jaar vervangen.

Ik zuig het filter 1x per week uit met de gewone stofzuiger.

Misschien kunnen we ook de afwasbare filters uit de nieuwe versie gebruiken, maar ik weet nog niet of die past.

Wat bedoel je met modden? En ander soort borstel erop zetten zoals je op sommige filmpjes ziet? De borsteltjes zijn niet zo heel duur, als je goed zoekt, dus ik zie het nut daar niet zo van in.

[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 27-10-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online

Koop een busje perslucht, spuit je hem zo weer schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Imperium schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:47:
[...]

Koop een busje perslucht, spuit je hem zo weer schoon.
Dat kan ook ,maar een krachtige stofzuiger is ook voldoende en die heb je denk ik al thuis staan. Maakt ook minder rotzooi O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
ik gebruik sowieso de grote stofzuiger, om het 1 keer per week schoon te maken. Maar de filter zal ooit een keer vervangen moeten worden lijkt me. mij lijkt 1 keer per jaar wel voldoende. vandaar mijn vraag,

over de zijborstels. goedkoopste die ik heb gevonden voor de Xiaomi is rond de 4 euro. De Roomba borstels zijn er voor 80 dollarcent per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 22:54
Dat hangt natuurlijk volstrekt van je gebruik af. Als hij eens in de maand 10m2 stofzuigt, is 1x per jaar het filter vervangen te vaak. Als hij dagelijks 200m2 stofzuigt, dan is 1x per jaar te weinig. Waarom wil je het 'per jaar' in plaats van 'per x gebruiksduur' bepalen? Dat is toch niet te vergelijken met anderen, die hun apparaat misschien veel intensiever of minder intensief gebruiken dan jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Anakha schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:12:
[...]

Dat hangt natuurlijk volstrekt van je gebruik af.
Daar ben ik het mee eens, ik had het over mijn persoonlijke situatie/gebruik, laat ik het zo stellen:
volgens de app moet ik het om de 150 uur vervangen. Ik gebruik de robot gemiddeld 1uur per dag. dat betekent dat ik het na 150 dagen moet vervangen (gemiddeld gezien).
Gezien het feit dat ik de filter wekelijks schoonmaak, denk ik dat het levensduur van de filter wordt verlengt en wil ik het 1 keer per jaar vervangen. Dus in plaats van 150 uur, na 300 uur. (300+ dagen in mijn geval, ik rond het af naar boven, 1 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
SolarOrbiter schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:49:
ik gebruik sowieso de grote stofzuiger, om het 1 keer per week schoon te maken. Maar de filter zal ooit een keer vervangen moeten worden lijkt me. mij lijkt 1 keer per jaar wel voldoende. vandaar mijn vraag,

over de zijborstels. goedkoopste die ik heb gevonden voor de Xiaomi is rond de 4 euro. De Roomba borstels zijn er voor 80 dollarcent per stuk.
Dat is een leuk prijsverschil, maar zijn dat originele borstels? Niet dat de neppers niet goed kunnen zijn, Maar het verklaart dan wel het prijsverschil.

Zijn dat overigens die borstels waarbij je met een verhit boutje het gat moet omvormen?

Hier zijn de originele borstels overigens 3 usd per stuk https://www.gearbest.com/storage-boxes-bins/pp_571878.html en met kortingscode en cashback kan daar nog wat van af.

Ik heb de magneetstrip aangebracht onder het kleed op de 1e verdieping. Als je de robot er recht op af laat rijden gaat hij er niet overheen. Als hij er zijwaarts langs gat dan rijdt dan gaat hij ongeveer 10cm over de strip heen. Te weinig om omver te kunnen kukelen.

De bijgeleverde plakkertjes zijn te klein om de strip goed vast te leggen dus ik heb het met ducktape gedaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Medione1210 op 27-10-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Medione1210 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:01:
[...]

Zijn dat overigens die borstels waarbij je met een verhit boutje het gat moet omvormen?
idd. zoals in deze video in de details van de video heb je een link naar de side brushes van de Roomba. overigens denk ik niet dat ze origineel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
SolarOrbiter schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:29:
[...]

idd. zoals in deze video in de details van de video heb je een link naar de side brushes van de Roomba. overigens denk ik niet dat ze origineel zijn.
Het lijkt makkelijk te doen. Ik denk dat ik eens zo'n 6-arm bestel om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Iedereen bedankt voor de "coloms and rows" kwestie.

Parket en tapijt wordt bij mij allemaal 1x gedaan. Grote ruimtes ook 1x.
Maar toilet en badkamer worden 2x gedaan. Dus gaat inderdaad op oppervlakte denk ik.

Ik heb de robot met spareparts gekocht, maar ben ook van plan langer met de onderdelen te doen dan in de app.
Voordeel dat ik alle onderdelen al heb; makkelijk controleren op kwaliteit en schade. Hoe zien de borstels en het filter eruit na xx uur? Dus kan dan ook op oog vergelijken en eventueel vervangen.
Het trucje van het keukenpapier bij de filter vind ik niets. Ben bang dat je toch iets kwa zuigkracht gaat missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
RedRayMann schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:54:
Iedereen bedankt voor de "coloms and rows" kwestie.

Parket en tapijt wordt bij mij allemaal 1x gedaan. Grote ruimtes ook 1x.
Maar toilet en badkamer worden 2x gedaan. Dus gaat inderdaad op oppervlakte denk ik.

Ik heb de robot met spareparts gekocht, maar ben ook van plan langer met de onderdelen te doen dan in de app.
Voordeel dat ik alle onderdelen al heb; makkelijk controleren op kwaliteit en schade. Hoe zien de borstels en het filter eruit na xx uur? Dus kan dan ook op oog vergelijken en eventueel vervangen.
Het trucje van het keukenpapier bij de filter vind ik niets. Ben bang dat je toch iets kwa zuigkracht gaat missen.
Ik heb ook eens goed naar de historie-maps gekeken en inderdaad zie ik banen overlappen. Doet ie het dus toch twee keer.
Maar nu valt me op dat in ie de grote dagelijkse ronde (woonkamer,gang,keuken,bijkeuken) de gang ook twee keer doet. Dus binnen 1 schoonmaakronde kijkt ie toch per sector wat hij moet doen. Of het een fout is weet ik niet, maar ik zie het nut niet van twee keer over hetzelfde stuk rijden. En als het dan toch nuttig zou zijn, dan liever in de grote ruimte.

Ik ga ook niet met het filter lopen klooien. Als je het af en toen goed uitzuigt gaat het heel lang mee denk ik. Ik denk dat je die vervangtijden in de app met een korreltje zout moet nemen.
Hoe vaak heb je de filters van de gewonnen stofzuiger vervangen? Ik in ieder geval nog nooit.
Ik gooi wel eens zo'n geurstaafje in het bakje. Dan ruikt het huis lekker na het stofzuigen.

[ Voor 15% gewijzigd door Medione1210 op 27-10-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-06 21:00

M_V

Ik heb deze stofzuiger ook sinds 2 weken. Helaas begon hij al na 2 dagen problemen te vertonen met de wielen, hij reed scheef. Dit werd steeds erger, totdat er 1 wiel begon te blokkeren, waardoor hij na ongeveer 30 centimeter uit de dock te zijn gereden stopte met een error. Nadat ik er wat aan heb geprutst (niks opengemaakt) doen de wielen het nu helemaal niet meer.

Kent iemand dit probleem? Zo ja, is het makkelijk op te lossen? En wat moet ik nu doen? Lijkt me een productiefout, maar terugsturen naar china (gearbest) is nogal kostbaar (100+ euro volgens mij).

Upd: dit is dus exact het probleem: YouTube: Xiaomi Mi Robot Vacuum Wheel damaged

Staat helaas geen oplossing bij

[ Voor 13% gewijzigd door M_V op 28-10-2017 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
M_V schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:55:
Ik heb deze stofzuiger ook sinds 2 weken. Helaas begon hij al na 2 dagen problemen te vertonen met de wielen, hij reed scheef. Dit werd steeds erger, totdat er 1 wiel begon te blokkeren, waardoor hij na ongeveer 30 centimeter uit de dock te zijn gereden stopte met een error. Nadat ik er wat aan heb geprutst (niks opengemaakt) doen de wielen het nu helemaal niet meer.

Kent iemand dit probleem? Zo ja, is het makkelijk op te lossen? En wat moet ik nu doen? Lijkt me een productiefout, maar terugsturen naar china (gearbest) is nogal kostbaar (100+ euro volgens mij).

Upd: dit is dus exact het probleem: YouTube: Xiaomi Mi Robot Vacuum Wheel damaged

Heb je met PayPal betaald? Dan kan je mij sommige gevallen gratis terugsturen, maar dan moet je je er wel vooraf voor aangemeld hebben.
Terugsturen kost 58,30 euro bij Postnl. Misschien ergens anders nog goedkoper.
In dit geval kan je betere 2 nieuwe wielen bestellen, alleen is de vraag of het aan de wielen zelf ligt of dat het om de besturing van de wielen gaat;. Doen de wielen het wel als je hem met de remote last rijden?

Op Fok forum, is een NL support van Gearbest. Die persoon kan je misschien helpen al weet ik nu al dat het je in alle gevallen geld gaat kosten.

Als laatste, probeer ook eens een filmpje naar service@rockrobo.com te sturen. Misschien kunnen zij nog iets voor je betekenen.

Algemeen: denk goed na voordat je dure artikelen uit China haalt. After sales is doorgaans slecht en alleen het terugsturen kost al erg veel geld. Mijn indruk is dat de 2 bekende verkopers op AliExpress een betere after sales hebben als Gearbest.
Ik heb zelf het idee, na het lezen van een aantal fora, dat de Xiaomi best vaak kapot gaat. Het is natuurlijk een eenzijdige constatering, want tevreden klanten melden zich minder snel. Vooral problemen met de radar, opladen/accu en de wielen ben ik regelmatig tegengekomen.
Ik heb zelf, behalve vervelende netwerk problemen, gelukkig (afkloppen) nog geen problemen gehad.

Edit: link naar PayPal retourservice https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns

[ Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 29-10-2017 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
M_V schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:55:

En eventueel een claim via PP/CC/webshop op een deel van het aankoop bedrag terug te krijgen? Via cc is je product vaak een jaar verzekerd. Heb zelf geen ervaring en herhaal wat ik wel eens gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

Ik heb ook lekker geluk, ik had er meteen 2 gekocht, waarvan dus van de eerste de wielen geblokkeerd zijn en de tweede doet direct uit de doos het volgende:

https://www.dropbox.com/s...%20at%2014.55.42.mp4?dl=0

Je hoort heel duidelijk dat de elektromotor geluid maakt als hij hard rijdt. Je hoort het heel duidelijk een verdieping hoger. Wat moet ik hier mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
Waar heb je hem gekocht...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

Gearbest dus :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
M_V schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:00:
Ik heb ook lekker geluk, ik had er meteen 2 gekocht, waarvan dus van de eerste de wielen geblokkeerd zijn en de tweede doet direct uit de doos het volgende:

https://www.dropbox.com/s...%20at%2014.55.42.mp4?dl=0

Je hoort heel duidelijk dat de elektromotor geluid maakt als hij hard rijdt. Je hoort het heel duidelijk een verdieping hoger. Wat moet ik hier mee doen?
Je hebt wel pech zeg.
Ik zou het meteen als DOA aanmelden. Je moet dit geloof ik binnen 72 uur doen. In die forumlink hierboven staan in de FAQ een aantal procedures die je kunt volgen bij defecten. Misschien heb je er iets aan.
http://www.roboter-forum....Versand-mit-amp-ohne-Akku
En

http://www.roboter-forum....hread-Er%F6ffnung-lesen!)

En omdat het al de tweede is die kapot is zou ik de NL Gearbest medewerker op het Fok forum even aanspreken. Wellicht kan hij iets voor je betekenen of in ieder geval e.e.a. monitoren en waar nodig versnellen.

In de tussentijd zou je even kunnen controleren of de middenborstel en afdekklepje wel goed gemonteerd zit. Misschien is het toch niet de motor. Ik zou in in ieder geval een volledige refund vragen als het inderdaad om de motor gaat.

Als je met PayPal betaald hebt kun je misschien de retourkosten vergoedt krijgen https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns

[ Voor 20% gewijzigd door Medione1210 op 30-10-2017 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb ook problemen met mijn Xiaomi Mi Vacuum. Hij werkt wel maar maakt naar mijn idee net iets teveel geluid. Een van de wielen ziet er namelijk uit zoals in onderstaande afbeelding, lijkt mij niet helemaal goed:
Iemand enig idee? Heb al contact gezocht met de verkoper van AliExpress (Chinese Intelligence Store) maar nu even "radiostilte".

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/fWgkaw/20171026_093953721_i_OS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Tommel schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:03:
Ik heb ook problemen met mijn Xiaomi Mi Vacuum. Hij werkt wel maar maakt naar mijn idee net iets teveel geluid. Een van de wielen ziet er namelijk uit zoals in onderstaande afbeelding, lijkt mij niet helemaal goed:
Iemand enig idee? Heb al contact gezocht met de verkoper van AliExpress (Chinese Intelligence Store) maar nu even "radiostilte".

[afbeelding]
Damn, alweer een probleem met de Xiaomi :'(
Lijkt of het te strak er in zit, zijn dat 'sleep' sporen? Misschien even wiel eruit en er weer in zetten? Op YouTube kun je hier instructies voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online

[afbeelding]
Stuur smoken anders even een berichtje. Die heeft rechtstreeks contact met de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:21

[afbeelding]
Als het goed is, heb je al een reactie van de verkoper, klopt dat?
Imperium schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:09:
[...]

Stuur smoken anders even een berichtje. Die heeft rechtstreeks contact met de verkoper.
Ik had het al gezien en al opgepakt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
smoken schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:56:
[...]

Als het goed is, heb je al een reactie van de verkoper, klopt dat?

[...]

Ik had het al gezien en al opgepakt ;-)
Laten jullie het ons ook weten als bekend is wat het probleem is en hoe dit opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Medione1210 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:04:
[...]

Laten jullie het ons ook weten als bekend is wat het probleem is en hoe dit opgelost is?
Als ik er iets over te horen krijg zal ik dat zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommel
  • Niet online
smoken schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:20:
[...]

Als ik er iets over te horen krijg zal ik dat zeker doen!
Heb wel reactie gehad maar nog niet echt een oplossing. Vraag dat ik nu kreeg (2e keer trouwens) was of ik het kon laten repareren in NL. Dit kan voor zover ik weet niet en heb dit ook aangegeven. Heb ook gevraagd wat er dan kapot is om te weten wat er gerepareerd moet worden. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Tommel schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:57:
[...]

Heb wel reactie gehad maar nog niet echt een oplossing. Vraag dat ik nu kreeg (2e keer trouwens) was of ik het kon laten repareren in NL. Dit kan voor zover ik weet niet en heb dit ook aangegeven. Heb ook gevraagd wat er dan kapot is om te weten wat er gerepareerd moet worden. Ben benieuwd.
Vragen om het in NL te laten repareren zal hij doen om te zorgen dat het niet heen/terug verzonden zou moeten worden. Maar, hoe lang heb je hem al?

Lijkt trouwens alsof het wiel er een keer uit geweest is en er een onderdeel mist?
Je zou natuurlijk kunnen vragen of hij nieuwe wielen kan verzenden, als dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommel
  • Niet online
smoken schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:02:
[...]

Vragen om het in NL te laten repareren zal hij doen om te zorgen dat het niet heen/terug verzonden zou moeten worden. Maar, hoe lang heb je hem al?

Lijkt trouwens alsof het wiel er een keer uit geweest is en er een onderdeel mist?
Je zou natuurlijk kunnen vragen of hij nieuwe wielen kan verzenden, als dat het geval is.
Heb hem pas ongeveer 5 weken, vanaf begin had hij dit al en dacht dat hem kwam door schaven langs iets maar dat is het niet. Er blijft maar “rubber” vanaf komen ook in kamer zonder obstakels. Wiel is er voor zover ik weet niet uitgeweest, alles leek nieuw.
Wat betreft verzenden van wiel(en) dan moet ik wel weten of dat het is. Daar heb ik nog geen antwoord op.

[ Voor 6% gewijzigd door Tommel op 01-11-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Tommel schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:20:
[...]

Heb hem pas ongeveer 5 weken, vanaf begin had hij dit al en dacht dat hem kwam door schaven langs iets maar dat is het niet. Er blijft maar “rubber” vanaf komen ook in kamer zonder obstakels. Wiel is er voor zover ik weet niet uitgeweest, alles leek nieuw.
Wat betreft verzenden van wiel(en) dan moet ik wel weten of dat het is. Daar heb ik nog geen antwoord op.
Ik zal vanavond eens kijken hoe dit er bij mij uit ziet, misschien valt er iets te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
smoken schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:32:
[...]

Ik zal vanavond eens kijken hoe dit er bij mij uit ziet, misschien valt er iets te ontdekken.
Misschien zit er een stukje speelgoed ofzo tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommel
  • Niet online
Medione1210 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:42:
[...]

Misschien zit er een stukje speelgoed ofzo tussen.
Vanaf dag 1 zo, ik zie niets zitten vanaf de onderkant. Andere wiel is wel zo goed als glad en geen rubber schaafsel/stof.

[ Voor 12% gewijzigd door Tommel op 01-11-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Net mijn wielen gecontroleerd.
Rechts bij het zij borsteltje is alleen stof te zien door gebruik. Niets bijzonders. Alleen als het licht precies goed op het wieltje valt, zie ik een half streepje.

Links zie ik hele lichte streepjes in het rubber. Maar daarvoor moet ik eerst het "stof" een beetje weg poetsen. Kan het zijn dat het wieltje lichtjes tegen de behuizing komt als ze een bocht maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
RedRayMann schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:28:
Net mijn wielen gecontroleerd.
Rechts bij het zij borsteltje is alleen stof te zien door gebruik. Niets bijzonders. Alleen als het licht precies goed op het wieltje valt, zie ik een half streepje.

Links zie ik hele lichte streepjes in het rubber. Maar daarvoor moet ik eerst het "stof" een beetje weg poetsen. Kan het zijn dat het wieltje lichtjes tegen de behuizing komt als ze een bocht maakt?
Als ik heel goed kijk ik zie ook bij 1 wiel een streepje, maar het is echt minimaal.

Heb je misschien een verhoging of drempel waar het wiel langs kan schuren?
Ik heb een rond kleed liggen en daar blijft ie soms ook met 2 wiel aan haken. Omdat het een kleed is is dit geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat het bij bijvoorbeeld een drempel wel wrijving geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Medione1210 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:16:
[...]

Als ik heel goed kijk ik zie ook bij 1 wiel een streepje, maar het is echt minimaal.

Heb je misschien een verhoging of drempel waar het wie langs kan schuren?
Ik heb een rond kleed liggen en daar blijft ie soms ook met 2 wiel aan haken. Omdat het een kleed is ismdit geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat het bij bijvoorbeeld een drempel wel wrijving geeft.
Zelf heb ik gelukkig geen problemen, probeerde mee te denken wat de mogelijke oorzaak is. Als ik de wielen indruk hebben ze gewoon speling en draaien ze soepel (ondanks de weerstand van de motor natuurlijk)

Dacht;
- Wiel tegen behuizing bij bochten?
- Band misschien los om de velg?
- Band misschien niet volledig in het midden van de veld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommel
  • Niet online
Bedankt voor kijken allemaal. Wiel is echt kapot denk ik. Heb er geen vreemde zaken mee gedaan, zeer weinig obstakels hier in huis waar die tegen aan zou kunnen schuren. Heb net even filmpje gemaakt en je hoort duidelijk het verschil tussen beide wielen.

Het wiel met de slijtageplekken maakt lawaai en heeft speling. Heb zojuist de verkoper de video gestuurd en vanmiddag het verzoek om evt. nieuw(e) wiel op te sturen. Er zelf inplaatsen is volgens mij wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Tommel schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:16:
Bedankt voor kijken allemaal. Wiel is echt kapot denk ik. Heb er geen vreemde zaken mee gedaan, zeer weinig obstakels hier in huis waar die tegen aan zou kunnen schuren. Heb net even filmpje gemaakt en je hoort duidelijk het verschil tussen beide wielen.

[video]

Het wiel met de slijtageplekken maakt lawaai en heeft speling. Heb zojuist de verkoper de video gestuurd en vanmiddag het verzoek om evt. nieuw(e) wiel op te sturen. Er zelf inplaatsen is volgens mij wel te doen.
Dat is inderdaad een duidelijk verschil. Ik hoop dat het snel opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Tommel schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:16:

[video]

Ik heb eens gekeken, maar die strepen in het rubber heb ik ook.... En bij mij klinken de wielen ook heel verschillend toch elkaar, zeer vergelijkbaar met het geluid van jouw wielen.

Maar verder functioneert het ding prima!

Ik dacht dat jouw wiel totaal niet werkte, maar dat heb ik verkeerd gelezen zie ik. Vraag me dan ook af of "teveel geluid" niet relatief is....als de mijne bochten maakt dan maakt hij ook meer geluid dan wanneer er rechtdoor gereden wordt. En de aandrijving van de wielen hoor ik ook.

Als heb ik wel het idee dat dit geluid nu minder is dan voorheen. Maar voor iets wat ik zoveel mogelijk gebruik wanneer ik niet thuis ben, maakt het geluid me niet zoveel uit eigenlijk.

Dat gezegd hebbende: als het jou teveel stoort en het blijkt echt een defect dan hoor ik het natuurlijk graag! Hoe dan ook: ik heb de verkoper aangegeven dat hij korte lijnen met je moet houden!

[ Voor 101% gewijzigd door smoken op 02-11-2017 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommel
  • Niet online
smoken schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:24:
[...]

Ik heb eens gekeken, maar die strepen in het rubber heb ik ook.... En bij mij klinken de wielen ook heel verschillend toch elkaar, zeer vergelijkbaar met het geluid van jouw wielen.

Maar verder functioneert het ding prima!

Ik dacht dat jouw wiel totaal niet werkte, maar dat heb ik verkeerd gelezen zie ik. Vraag me dan ook af of "teveel geluid" niet relatief is....als de mijne bochten maakt dan maakt hij ook meer geluid dan wanneer er rechtdoor gereden wordt. En de aandrijving van de wielen hoor ik ook.

Als heb ik wel het idee dat dit geluid nu minder is dan voorheen. Maar voor iets wat ik zoveel mogelijk gebruik wanneer ik niet thuis ben, maakt het geluid me niet zoveel uit eigenlijk.

Dat gezegd hebbende: als het jou teveel stoort en het blijkt echt een defect dan hoor ik het natuurlijk graag! Hoe dan ook: ik heb de verkoper aangegeven dat hij korte lijnen met je moet houden!
Bedankt voor je reactie. Dit was niet het enige, het wiel "slaat" soms ook vast en dan maakt de stofzuiger vreemde banen. Had ik niet vermeld in topic maar wel aan verkoper aangegeven incl. afbeeldingen van de maps vd stofuizger. Ik krijg een nieuw wiel opgestuurd dus ben blij met de oplossing. p.s. Weet iemand hoe je kan weten welk wiel het is (links of rechts) zonder het ding al open te schroeven? Ik ga zelf uit vanaf boven kijken in de rijrichting (net als bij een auto b.v.).

[ Voor 3% gewijzigd door Tommel op 02-11-2017 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Tommel schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:55:
[...]

Bedankt voor je reactie. Dit was niet het enige, het wiel "slaat" soms ook vast en dan maakt de stofzuiger vreemde banen. Had ik niet vermeld in topic maar wel aan verkoper aangegeven incl. afbeeldingen van de maps vd stofuizger. Ik krijg een nieuw wiel opgestuurd dus ben blij met de oplossing. p.s. Weet iemand hoe je kan weten welk wiel het is (links of rechts) zonder het ding al open te schroeven? Ik ga zelf uit vanaf boven kijken in de rijrichting (net als bij een auto b.v.).
Duidelijk, dat wist ik inderdaad niet en dan is het zeker een defect!
Fijn dat hij het wiel verzonden heeft, dan heeft mijn bericht misschien toch geholpen ;-)

Hoe je weet wat welk wiel is, dat antwoord moet ik je even schuldig blijven, sorry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommel
  • Niet online
smoken schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:13:
[...]

Duidelijk, dat wist ik inderdaad niet en dan is het zeker een defect!
Fijn dat hij het wiel verzonden heeft, dan heeft mijn bericht misschien toch geholpen ;-)

Hoe je weet wat welk wiel is, dat antwoord moet ik je even schuldig blijven, sorry.
Bedankt voor je hulp! Wiel is nog niet verzonden maar heeft dit wel aangeboden. Moet nog even uitvinden of het defecte wiel nu links of rechts is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Tommel schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:47:
[...]

Bedankt voor je hulp! Wiel is nog niet verzonden maar heeft dit wel aangeboden. Moet nog even uitvinden of het defecte wiel nu links of rechts is... ;)
Ik heb ook even geluisterd en het linker wiel (gezien richting dock) maakt hier ook een ander geluid, net of daar de aandrijving op aangesloten zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Tommel schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:47:
[...]

Als je weet welke richting de stofzuiger op rijdt in de map, en je weet of ie naar links of rechts gaat, dan weet je het toch? :+ Als ie een bocht naar links maakt, hapert het linkerwiel, maakt ie een bocht naar rechts, dan hapert het rechter wiel (ga ik vanuit)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
tdw schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:00:
[...]

Als je weet welke richting de stofzuiger op rijdt in de map, en je weet of ie naar links of rechts gaat, dan weet je het toch? :+ Als ie een bocht naar links maakt, hapert het linkerwiel, maakt ie een bocht naar rechts, dan hapert het rechter wiel (ga ik vanuit)
En waarom zou het linkerwiel haperen als je een bocht naar links maakt? Die logica snap ik niet helemaal. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Dacuuu schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:13:
[...]

En waarom zou het linkerwiel haperen als je een bocht naar links maakt? Die logica snap ik niet helemaal. :P
Omdat.... dat is hoe je bochten maakt als je maar twee wielen hebt? Dan zet je het ene wiel stil en dan laat je het andere wiel wel draaien? Ik weet niet hoe je het anders wil doen? :D

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
tdw schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:15:
[...]

Omdat.... dat is hoe je bochten maakt als je maar twee wielen hebt? Dan zet je het ene wiel stil en dan laat je het andere wiel wel draaien? Ik weet niet hoe je het anders wil doen? :D
Maar dan kan je dat toch alsnog van vooraanzicht of achteraanzicht interpreteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Dacuuu schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:18:
[...]

Maar dan kan je dat toch alsnog van vooraanzicht of achteraanzicht interpreteren?
Nee. Als de Xiaomi achteruit rijdt (wat ie volgens mij sowieso nooit doet) en hij maakt een ongecommandeerde bocht, dan werkt dat hetzelfde als dat de Xiaomi vooruit rijdt en hij maakt een ongecommandeerde bocht.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
tdw schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:27:
[...]

Nee. Als de Xiaomi achteruit rijdt (wat ie volgens mij sowieso nooit doet) en hij maakt een ongecommandeerde bocht, dan werkt dat hetzelfde als dat de Xiaomi vooruit rijdt en hij maakt een ongecommandeerde bocht.
Het blijft moeilijk klinken, als je een chinees dit duidelijk wil maken gaat het 100% fout. Beter laat die dit aan een chinees zien. Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5W9Q1sw.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Dacuuu schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:41:
[...]

Het blijft moeilijk klinken, als je een chinees dit duidelijk wil maken gaat het 100% fout. Beter laat die dit aan een chinees zien. [afbeelding]
Ja, maar daar ging het niet om. De vraag was "Hoe kom ik erachter welk wiel hapert" :+

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
tdw schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:42:
[...]
Als ie een bocht naar links maakt, hapert het linkerwiel, maakt ie een bocht naar rechts, dan hapert het rechter wiel (ga ik vanuit)
-----
Ja, maar daar ging het niet om. De vraag was "Hoe kom ik erachter welk wiel hapert" :+
Met een bocht naar links blijft het linkerwiel toch stilstaan. En bij een bocht naar rechts, het rechtse wiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Dacuuu schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 09:07:
[...]

Met een bocht naar links blijft het linkerwiel toch stilstaan. En bij een bocht naar rechts, het rechtse wiel.
...dat zeg ik toch? :?

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:00
Mijn robot is n beetje van slag. De eerste 2x ging hij super efficient de kamer rond, vandaag de eerste keer hield ie er na 14 m2 mee op: "finished cleaning" Nogmaals geprobeerd, ding rijdt echt kriskras overal heen, heel soms lijkt ie een patroon te volgen, en ook hier weer na 10 m2: "finished cleaning"

Waar kan dit aan liggen? Heb niets in mn woonkamer veranderd en er ligt geen troep op de grond.

1e keer:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/15ea0r5.png

2e keer:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/e687f4.png

3e keer:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/6qk0sw.png

[ Voor 19% gewijzigd door DCNY op 04-11-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:16
tdw schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:42:
[...]

Via de app even handmatig besturen met de remote control. Dan weet je snel genoeg wat er kapot is. Dan kun je namelijk volledig links of rechts draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

DCNY schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 10:19:
Mijn robot is n beetje van slag. De eerste 2x ging hij super efficient de kamer rond, vandaag de eerste keer hield ie er na 14 m2 mee op: "finished cleaning" Nogmaals geprobeerd, ding rijdt echt kriskras overal heen, heel soms lijkt ie een patroon te volgen, en ook hier weer na 10 m2: "finished cleaning"

Waar kan dit aan liggen? Heb niets in mn woonkamer veranderd en er ligt geen troep op de grond.

1e keer:
[afbeelding]

2e keer:
[afbeelding]

3e keer:
[afbeelding]
Wat gebeurt er als je hem aan de andere kant een keer laat starten? Doet die dan ook raar?

Ik zou bijna denken dat je sensors vies is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Gewoon om 2 wielen vragen. Beiden vervangen zou ik zeggen.
Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de eerste generatie.
Voor de tweede generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2).
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.