Sensoren was inderdaad ook mijn eerste gedachteswtimmer schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:19:
[...]
Wat gebeurt er als je hem aan de andere kant een keer laat starten? Doet die dan ook raar?
Ik zou bijna denken dat je sensors vies is anders.
Ik heb dit al eens voorbij zien komen en toen zaten er lange haren rondom de as van één van de wielen. Misschien even hierop controleren?smoken schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 15:56:
[...]
Sensoren was inderdaad ook mijn eerste gedachte
En anders inderdaad misschien de sensoren, maar hoe vies worden die nou? Zouden die sensoren zo gevoelig zijn?
Ik ben nog steeds benieuwd hoe vaak er defecten zijn. Wie heeft er al één meer dan een half jaar en geen klachten?
Ik heb hem sinds juni, nog geen problemen gehad.
Heb hem pas sinds eind augustus, dus nog niet super lang.
Haren om de wielen kan inderdaad ook! In het begin mort je dat wel even in de gaten houden, want hij poetst goed ;-)
Haren om de wielen kan inderdaad ook! In het begin mort je dat wel even in de gaten houden, want hij poetst goed ;-)
Ik heb m sinds mei, en tot nu toe geen klachten.
Anoniem: 474132
Paar maanden de Xiaomi in bezit nu. Bevalt goed tov de Roomba 650 die nu verbannen is naar de tweede verdieping. Belangrijkste minpunt is toch de voorzichtigheid van de Xiaomi bij gordijnen.
Soms raakt de Xiaomi in paniek als deze achter de inbetween gordijnen verzeilt is geraakt. In theorie zou de robot weer makkelijk los kunnen komen (gewoon door het gordijn heenrijden, zoals de Roomba) maar het apparaat denkt zichzelf klem gereden te hebben en stopt met een foutmelding. Hier heeft de Roomba toch nog een belangrijk pluspunt: achter de gordijnen komen.
Daar zou Xiaomi nog wel wat aan moeten doen, voor de rest een topapparaat.
Soms raakt de Xiaomi in paniek als deze achter de inbetween gordijnen verzeilt is geraakt. In theorie zou de robot weer makkelijk los kunnen komen (gewoon door het gordijn heenrijden, zoals de Roomba) maar het apparaat denkt zichzelf klem gereden te hebben en stopt met een foutmelding. Hier heeft de Roomba toch nog een belangrijk pluspunt: achter de gordijnen komen.
Daar zou Xiaomi nog wel wat aan moeten doen, voor de rest een topapparaat.
Heeft iemand al eens een firmware update gehad? Ik had gehoopt dat er regelmatig updates met verbeteringen een extra's zouden komen, maar ik heb nog geen update gezien. De Mi Home app krijgt dan wel weer bijna wekelijks een update.
Bij aankoop moest de firmware geüpdatet worden. Dus er waren wel updatesMedione1210 schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:31:
Heeft iemand al eens een firmware update gehad? Ik had gehoopt dat er regelmatig updates met verbeteringen een extra's zouden komen, maar ik heb nog geen update gezien. De Mi Home app krijgt dan wel weer bijna wekelijks een update.
Daar heb je zeker een punt.Dacuuu schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:40:
[...]
Bij aankoop moest de firmware geüpdatet worden. Dus er waren wel updates. Maar niet alles word beter met updates, het kan ook achteruit gaan ;p
Hier rijdt Miep al meer dan een jaar vrolijk haar rondjesMedione1210 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:47:
[...]
Ik ben nog steeds benieuwd hoe vaak er defecten zijn. Wie heeft er al één meer dan een half jaar en geen klachten?
Hier heel tevreden, onderstaand de statistieken van alle dagelijkse runs sinds ik hem heb. In al deze runs heb ik volgens mij 2 x gehad dat hij niet zijn weg terug kon vinden, en dat was dan vanwege stuk snoer/veter in de borstel en 1 x omdat hij klem zat onder een trip-trap stoel. That's it, ding is verder gewoon super zeker tov de Neato die ik hiervoor had.Medione1210 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:47:
[...]
Ik heb dit al eens voorbij zien komen en toen zaten er lange haren rondom de as van één van de wielen. Misschien even hierop controleren?
En anders inderdaad misschien de sensoren, maar hoe vies worden die nou? Zouden die sensoren zo gevoelig zijn?

Hier sinds Juli 2x/week Wil wel eens vastzitten op het ikeatapijt maar doet het verder goed, hij slijt wel zichtbaar
diskeltische lurker
Goed om te lezen dat er ook heel positieve ervaringen zijn. Hier rijdt ie ook alweer een tijdje rond. Geen problemen, op de netwerkproblemen na dan.technopeuter schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:25:
Hier sinds Juli 2x/week Wil wel eens vastzitten op het ikeatapijt maar doet het verder goed, hij slijt wel zichtbaar
Wat slijt er bij jou zichtbaar?
Hier ziet alleen het zijborsteltje er niet zo fris meer uit. Die hadden ze gewoon zwart moeten maken natuurlijk. Aan de onderkant zie ik wat krasjes van het over de drempel rijden, maar verder zie ik nog geen slijtage.
Waarom laat je 'm trouwens niet iedere dag rijden? Dat is nou net de kracht van zo'n robotstofzuiger.
Hier draait ie (wel 2 katten, vogel en hond) iedere nacht. 's morgens zit het filter hooguit een kwart vol, maar dat vind ik toch nog best veel voor dagelijks stofzuigen. De verdiepingen doe ik 2x per week en dan zit het filter toch wel half vol.
[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 06-11-2017 17:56 ]
Na 8 jaar is mijn Roomba aan vervanging toe. Kandidaat is de Xiaomi eerste generatie.Net als de Roomba kent de Xiaomi cliff detectie. Er zit een klein stukje zwarte mat in de te stofzuigen ruimte. Op zich geen probleem als dit de cliffdetectie triggert waardoor dit stukje wordt overgeslagen. De Roomba loopt hier echter regelmatig op vast en tref ik dan 's ochtends hulpeloos op de rand van de zwarte mat aan. Heeft iemand ervaring hoe de Xiaomi in de praktijk hier mee omgaat?
De Roomba kent inmiddels zijn grenzen door een tweetal virtual walls, Met de magneetstrips voor de Xiaomi zou hetzelfde bereikt kunnen worden maar dat is in deze situatie helaas geen optie.
De bumper van de Roomba laat na hier 3 jaar rondjes te hebben gereden helaas ook zijn sporen achter op het meubilair (zwarte vlekken en schuurplekjes op 2cm en 4cm hoogte). Hoe zijn de ervaringen wat dat betreft met de Xiaomi?
De Roomba kent inmiddels zijn grenzen door een tweetal virtual walls, Met de magneetstrips voor de Xiaomi zou hetzelfde bereikt kunnen worden maar dat is in deze situatie helaas geen optie.
De bumper van de Roomba laat na hier 3 jaar rondjes te hebben gereden helaas ook zijn sporen achter op het meubilair (zwarte vlekken en schuurplekjes op 2cm en 4cm hoogte). Hoe zijn de ervaringen wat dat betreft met de Xiaomi?
Ik doe dat niet omdat ik geen zin heb om elke dag de stoelen op tafel te zetten en terug te halen samen met wat andere voorbereidingen. Denk dat het erg situatieafhankelijk is hoe vaak hij moet gaan rijden. Bij mij is twee keer per week meer dan voldoende hoewel hij zich wel elke keer weer verrassend vol weet te snoepen.Medione1210 schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:07:
[...]
Waarom laat je 'm trouwens niet iedere dag rijden? Dat is nou net de kracht van zo'n robotstofzuiger.
Hier draait ie (wel 2 katten, vogel en hond) iedere nacht. 's morgens zit het filter hooguit een kwart vol, maar dat vind ik toch nog best veel voor dagelijks stofzuigen. De verdiepingen doe ik 2x per week en dan zit het filter toch wel half vol.
De bumper op de Xiaomi zit een beetje los als zijnde dat deze nog een stukje ingedrukt kan worden voor hij echt de stofzuiger raakt. Ik heb een aantal rondjes gevolgd van hem en zag hem soms met een hele lage snelheid ergens tegenaan stoten. Nooit hard en nog nooit gehad dat hij zelf schade aan de bumper heeft of sporen achter laat.bszz schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 17:17:
Ik heb op een van de kinderkamers een zwartwit gestreept kleed liggen en daar gaat de Xiaomi helemaal in paniek. Hij probeert op de witte streep te blijven, gaat als een gek rondjes draaien en geeft vervolgens een foutmelding. Je hebt kans dat als het één zwart vlak is dat hij er netjes omheen rijdt.bszz schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 17:17:
Na 8 jaar is mijn Roomba aan vervanging toe. Kandidaat is de Xiaomi eerste generatie.Net als de Roomba kent de Xiaomi cliff detectie. Er zit een klein stukje zwarte mat in de te stofzuigen ruimte. Op zich geen probleem als dit de cliffdetectie triggert waardoor dit stukje wordt overgeslagen. De Roomba loopt hier echter regelmatig op vast en tref ik dan 's ochtends hulpeloos op de rand van de zwarte mat aan. Heeft iemand ervaring hoe de Xiaomi in de praktijk hier mee omgaat?
Mijn oude Ilife reed ook vaak ergens tegenaan maar bij de Xiaomi blijft dat best beperkt. Meestal neemt de snelheid al af als hij in de buurt van een object komt.
Je zou nog kunnen overwegen om een stuk vilt of rubber op de bumper te plakken.
De magneetstrips werken heel goed onder een kleed, dus als je de mogelijkheid hebt om de strip onder het stuk zwarte kleed te leggen dan is je probleem waarschijnlijk ook opgelost.
Heeft jouw Roomba ook een laser, net als de Xiaomi, of bestond dat 8 jaar geleden nog niet?
Ik verzet iedere avond een stoel of bijv. vaas zodat de Xiaomi in de loop van een week overal langs is geweest.Bvelleko schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 19:26:
[...]
Ik doe dat niet omdat ik geen zin heb om elke dag de stoelen op tafel te zetten en terug te halen samen met wat andere voorbereidingen. Denk dat het erg situatieafhankelijk is hoe vaak hij moet gaan rijden. Bij mij is twee keer per week meer dan voldoende hoewel hij zich wel elke keer weer verrassend vol weet te snoepen.
[ Voor 15% gewijzigd door Medione1210 op 07-11-2017 20:04 ]
Ha thanks.. De Roomba remt ook af maar maakt uiteindelijk daadwerkelijk contact. Dat laat niet gelijk sporen na maar na 3 jaar zijn er toch beschadigingen zichtbaar. Magneetstrips gaan echt niet werken. Het gaat om een vastgelijmde schoonloopmat in een winkel.Medione1210 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:00:
[...]
Ik heb op een van de kinderkamers een zwartwit gestreept kleed liggen en daar gaat de Xiaomi helemaal in paniek. Hij probeert op de witte streep te blijven, gaat als een gek rondjes draaien en geeft vervolgens een foutmelding. Je hebt kans dat als het één zwart vlak is dat hij er netjes omheen rijdt.
Mijn oude Ilife reed ook vaak ergens tegenaan maar bij de Xiaomi blijft dat best beperkt. Meestal neemt de snelheid al af als hij in de buurt van een object komt.
Je zou nog kunnen overwegen om een stuk vilt of rubber op de bumper te plakken.
De magneetstrips werken heel goed onder een kleed, dus als je de mogelijkheid hebt om de strip onder het stuk zwarte kleed te leggen dan is je probleem waarschijnlijk ook opgelost.
Ik gok, omdat dat het om 1 zwart vlak gaat, dat de Xiaomi het ziet als bijv een trapgat en je kleed gewoon links laat liggen. Je zou eventueel de valsensor af kunnen plakken (alleen als je op de begane grond zit natuurlijk).bszz schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:03:
[...]
Ha thanks.. De Roomba remt ook af maar maakt uiteindelijk daadwerkelijk contact. Dat laat niet gelijk sporen na maar na 3 jaar zijn er toch beschadigingen zichtbaar. Magneetstrips gaan echt niet werken. Het gaat om een vastgelijmde schoonloopmat in een winkel.
Dat is ook wat je zou verwachten van de Roomba. Valsensor uitschakelen is een goede optie (Het is gelijkvloers) maar wordt afplakken niet waargenomen als afgrond?Medione1210 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:06:
[...]
Ik gok, omdat dat het om 1 zwart vlak gaat, dat de Xiaomi het ziet als bijv een trapgat en je kleed gewoon links laat liggen. Je zou eventueel de valsensor af kunnen plakken (alleen als je op de begane grond zit natuurlijk).
Nee, dan ziet je de afgrond juist niet.bszz schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:49:
[...]
Dat is ook wat je zou verwachten van de Roomba. Valsensor uitschakelen is een goede optie (Het is gelijkvloers) maar wordt afplakken niet waargenomen als afgrond?
Ik woon meestenstijds alleen en dan word het niet viesMedione1210 schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:07:
[...]
Goed om te lezen dat er ook heel positieve ervaringen zijn. Hier rijdt ie ook alweer een tijdje rond. Geen problemen, op de netwerkproblemen na dan.
Wat slijt er bij jou zichtbaar?
Hier ziet alleen het zijborsteltje er niet zo fris meer uit. Die hadden ze gewoon zwart moeten maken natuurlijk. Aan de onderkant zie ik wat krasjes van het over de drempel rijden, maar verder zie ik nog geen slijtage.
diskeltische lurker
Allen,
Wil toch een slechte ervaring delen met jullie.
In juli heb ik via Gearbest een exemplaar gekocht. Helaas kreeg ik vaak de foutmelding "Error 1, Try turning the orangle laserhead. Be sure that it is not blocked".
De foutmelding was na een paar dagen proberen toch verdwenen maar trad na ongeveer 1 maand het goed gedaan te hebben toch weer op.
Nadat ik hierover contact gehad heb met Gearbest werd mij verteld om deze dan maar te retourneren.
Dit heb ik gedaan op 12 september met Post.nl. Op 1 oktober is het pakket bij de douane in China aangekomen. Helaas om onbekende redenen wordt het pakket niet ingeklaard.
Ik heb hierover contact gehad met zowel Post.nl en Gearbest maar zij kunnen mij beide niet helpen.
Het kan nu tot 13 weken duren voordat het pakket uit China weer terug wordt verzonden aan mij zonder dat er dan ook maar iets gebeurt is.
Support van Gearbest geeft aan mij aan dat ik maar genoegen moet nemen met de USD50 vergoeding en dat ik de stofzuiger dan maar moet houden.
Ik wordt dus achter gelaten met een niet functionerend product en ben niet in staat om hier maar wat aan te doen
Als laatste toevlucht ben ik nu uitgekomen bij Xiaomi zelf en wacht daar nu op een reactie op mijn mail.
Heeft iemand een zelfde ervaring hiermee en hoe is dat opgelost?
Wil toch een slechte ervaring delen met jullie.
In juli heb ik via Gearbest een exemplaar gekocht. Helaas kreeg ik vaak de foutmelding "Error 1, Try turning the orangle laserhead. Be sure that it is not blocked".
De foutmelding was na een paar dagen proberen toch verdwenen maar trad na ongeveer 1 maand het goed gedaan te hebben toch weer op.
Nadat ik hierover contact gehad heb met Gearbest werd mij verteld om deze dan maar te retourneren.
Dit heb ik gedaan op 12 september met Post.nl. Op 1 oktober is het pakket bij de douane in China aangekomen. Helaas om onbekende redenen wordt het pakket niet ingeklaard.
Ik heb hierover contact gehad met zowel Post.nl en Gearbest maar zij kunnen mij beide niet helpen.
Het kan nu tot 13 weken duren voordat het pakket uit China weer terug wordt verzonden aan mij zonder dat er dan ook maar iets gebeurt is.
Support van Gearbest geeft aan mij aan dat ik maar genoegen moet nemen met de USD50 vergoeding en dat ik de stofzuiger dan maar moet houden.
Ik wordt dus achter gelaten met een niet functionerend product en ben niet in staat om hier maar wat aan te doen

Als laatste toevlucht ben ik nu uitgekomen bij Xiaomi zelf en wacht daar nu op een reactie op mijn mail.
Heeft iemand een zelfde ervaring hiermee en hoe is dat opgelost?
Slecht nieuws. Vanmorgen is de Xiaomi van de trap (16 treden) gevallen. Ik snap niet hoe dat kan want 20cm van de rand ligt een magneetstrip.
Er was niemand boven, ook geen huisdier.
Het goede nieuws is dat de Xiaomi nog helemaal heel is. Zelfs de afvalbak die 2 meter verderop lag is nog heel. De trap kwam er minder goed af. Ondanks dat het hardhout is zijn er 2 stukken van zo'n 1 in 0,5cm van de rand van de tree af.
Ik ben erg onder de indruk van de kwaliteit van de behuizing!, Al denk ik dat ik ook geluk heb gehad dat de robot op een 'goede' manier is gevallen.
Ik heb het daarnet probleem daarnet geprobeerd te reproduceren maar iedere keer keerde de Xiaomi netjes om bij de magneet strip. De sensors zijn trouwens ook schoon.
Ik heb dan ook geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2, ik laat hem de volgende keer niet meer alleen op de bovenverdiepingen.
Er was niemand boven, ook geen huisdier.
Het goede nieuws is dat de Xiaomi nog helemaal heel is. Zelfs de afvalbak die 2 meter verderop lag is nog heel. De trap kwam er minder goed af. Ondanks dat het hardhout is zijn er 2 stukken van zo'n 1 in 0,5cm van de rand van de tree af.
Ik ben erg onder de indruk van de kwaliteit van de behuizing!, Al denk ik dat ik ook geluk heb gehad dat de robot op een 'goede' manier is gevallen.
Ik heb het daarnet probleem daarnet geprobeerd te reproduceren maar iedere keer keerde de Xiaomi netjes om bij de magneet strip. De sensors zijn trouwens ook schoon.
Ik heb dan ook geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2, ik laat hem de volgende keer niet meer alleen op de bovenverdiepingen.
[ Voor 13% gewijzigd door Medione1210 op 08-11-2017 14:32 ]
Wij hebben een zwarte mat in de gang liggen om onze voetjes te vegen. Mimi ziet dit simpelweg als een gat en gaat dus netjes bij de rand terug (en maakt kleine boogjes om dicht bij de rand te blijven maar er niet overheen te 'vallen').bszz schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 17:17:
Dat is mooi klote!Medione1210 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:25:
Slecht nieuws. Vanmorgen is de Xiaomi van de trap (16 treden) gevallen. Ik snap niet hoe dat kan want 20cm van de rand ligt een magneetstrip.
Waarom heb je magneetstrips gebruikt bij de trap? De eerder besproken valdetectie is hier toch voor?
Hier gaat het tot nu toe boven prima (pas een paar weken in bezit), zonder vallen
Enige aandachtspuntje voor ons is dat hij maar net over het kleed kan, in de hoeken is het kleed iets dikker en hier heeft hij dan ook echt moeite mee. Dan hoor je hem wat meer herrie maken als hij er op gaat. Ik ga proberen dit op te lossen door in de hoeken van het kleed een magneetstripje te leggen (in een |_ vorm zeg maar), zodat hij niet in de hoekjes het kleed op gaat, maar wat meer in het midden. De magneetstrip is onderweg uit China
Omdat ik op het Duitse forum al een paar gevallen had gelezen dat de Xiaomi ondanks de valsensor naar beneden is gevallen heb ik op beide verdiepingen magneetstrips geplaatst. Maar nu blijkt dat zelfs die dubbele protectie van strip en valsensor niet altijd voldoende is.Smobbo schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:35:
[...]
Wij hebben een zwarte mat in de gang liggen om onze voetjes te vegen. Mimi ziet dit simpelweg als een gat en gaat dus netjes bij de rand terug (en maakt kleine boogjes om dicht bij de rand te blijven maar er niet overheen te 'vallen').
[...]
Dat is mooi klote!
Waarom heb je magneetstrips gebruikt bij de trap? De eerder besproken valdetectie is hier toch voor?
Hier gaat het tot nu toe boven prima (pas een paar weken in bezit), zonder vallen.
Enige aandachtspuntje voor ons is dat hij maar net over het kleed kan, in de hoeken is het kleed iets dikker en hier heeft hij dan ook echt moeite mee. Dan hoor je hem wat meer herrie maken als hij er op gaat. Ik ga proberen dit op te lossen door in de hoeken van het kleed een magneetstripje te leggen (in een |_ vorm zeg maar), zodat hij niet in de hoekjes het kleed op gaat, maar wat meer in het midden. De magneetstrip is onderweg uit China.

Overigens is het tot vandaag altijd goed gegaan.
Ik heb hier eens gelezen dat de valsensor niet zou werken in het donker. Was dat misschien deze keer wel het geval en normaal niet?Medione1210 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:43:
[...]
Omdat ik op het Duitse forum al een paar gevallen had gelezen dat de Xiaomi ondanks de valsensor naar beneden is gevallen heb ik op beide verdiepingen magneetstrips geplaatst. Maar nu blijkt dat zelfs die dubbele protectie van strip en valsensor niet altijd voldoende is.
Overigens is het tot vandaag altijd goed gegaan.
Het was best donker op zolder, maar niet pikdonker. Ik had ook al het idee dat het daaraan kon liggen, maar dan zou de magneetstrip het alsnog moeten opvangen.SchumiFAST schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:31:
[...]
Ik heb hier eens gelezen dat de valsensor niet zou werken in het donker. Was dat misschien deze keer wel het geval en normaal niet?
Ik heb vandaag een vervangende accu ontvangen voor Dusty, heb deze helaas zelf moeten betalen
. Ik heb de accu net vervangen, en lijkt nu weer naar behoren te functioneren.
Kan iemand mij uitleggen waarom mensen nog steeds bij GearBest kopen?
Puur omdat hij daar een paar tientjes goedkoper is? De aftersales is keer op keer om te huilen.
Puur omdat hij daar een paar tientjes goedkoper is? De aftersales is keer op keer om te huilen.
Ik heb hem hier zelf laatst ook gekocht. Hij is nog onderweg. Ik heb inderdaad ook puur naar het geld gekeken en niet naar de aftersales vanuit dit topic. Achteraf stom maar goed ik hoop maar dat hij het in ieder geval een jaar volhoud dan vind ik het prima.Wootism schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:47:
Kan iemand mij uitleggen waarom mensen nog steeds bij GearBest kopen?
Je leest vaak ook meer de slechte verhalen als de goede. Fijn te lezen dat de goede verhalen hier ook veel worden gedeeld.
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Fijn dat ie het weer doet!Lars Kremers schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:50:
Ik heb vandaag een vervangende accu ontvangen voor Dusty, heb deze helaas zelf moeten betalen. Ik heb de accu net vervangen, en lijkt nu weer naar behoren te functioneren.
Heb je 'm bij Gearbest gekocht? Neem eens contact op met hun NL medewerker op FOK in het chi forum. Misschien kan hij nog iets voor je betekenen, al valt een accu vaak buiten de garantie of is de garantie daarop beperkt.
GB after sales is inderdaad een drama, maar deze persoon doet al hij kan om je te helpen en zo heb ik al eens een mooie vergoeding voor een artikel gehad, terwijl GB in China niets wilde doen. Jammer genoeg kies ik zelf meestal ook voor de goedkoopste prijs. GB is meestal ook flink goedkoper. Als het maar weinig zou schelen, dan zou ik wel bij Banggood of AE kopen, daar heb ik goede ervaringen met de after sales.
Ik heb de Xiaomi overigens op AE gekocht, want daar was hij ongeveer net zo duur als op AE (na cashback). De verkoper zegt 3 jaar garantie te geven, maar je moet de onderdelen wel zelf plaatsen. Ik ben benieuwd of hij zich, als ik straks inderdaad een probleem heb, aan zijn woord houdt.
In het algemeen moet je dure aankopen in China altijd goed overdenken. Snelle levertijd, 2 jaar garantie en goede after sales is het toch wel waard om wat meer te betalen in een NL winkel of op Amazon.
Alleen is de Xiaomi hier niet te verkrijgen en als deze hier wel te verkrijgen was met die 2 jaar garantie dan zou je zo 150-200 bij de prijs moeten optellen denk ik.
[ Voor 30% gewijzigd door Medione1210 op 09-11-2017 04:25 ]
Er is nu ook een Europe server beschikbaar in de app op IOS, heeft iemand die al geprobeerd?
Zoals eerder aangegeven heb ik hem bij de welbekende shop op aliexpress gekocht. (met 3 jaar garantie) Ik heb een week lang dagelijks contact gehad met Vance, maar zonder resultaat. De accu viel niet onder garantie. Was er hierna wel klaar mee, en heb daarom de accu zelf betaald.Medione1210 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 04:18:
[...]
Fijn dat ie het weer doet!
Heb je 'm bij Gearbest gekocht? Neem eens contact op met hun NL medewerker op FOK in het chi forum. Misschien kan hij nog iets voor je betekenen, al valt een accu vaak buiten de garantie of is de garantie daarop beperkt.
GB after sales is inderdaad een drama, maar deze persoon doet al hij kan om je te helpen en zo heb ik al eens een mooie vergoeding voor een artikel gehad, terwijl GB in China niets wilde doen. Jammer genoeg kies ik zelf meestal ook voor de goedkoopste prijs. GB is meestal ook flink goedkoper. Als het maar weinig zou schelen, dan zou ik wel bij Banggood of AE kopen, daar heb ik goede ervaringen met de after sales.
Ik heb de Xiaomi overigens op AE gekocht, want daar was hij ongeveer net zo duur als op AE (na cashback). De verkoper zegt 3 jaar garantie te geven, maar je moet de onderdelen wel zelf plaatsen. Ik ben benieuwd of hij zich, als ik straks inderdaad een probleem heb, aan zijn woord houdt.
In het algemeen moet je dure aankopen in China altijd goed overdenken. Snelle levertijd, 2 jaar garantie en goede after sales is het toch wel waard om wat meer te betalen in een NL winkel of op Amazon.
Alleen is de Xiaomi hier niet te verkrijgen en als deze hier wel te verkrijgen was met die 2 jaar garantie dan zou je zo 150-200 bij de prijs moeten optellen denk ik.
Kan je nog een dispute openen? Ik kan me voorstellen dat er na een aantal maanden gebruik geen garantie meer op de accu wordt gegeven, dat is bij andere producten vaak ook zo. Maar als het al snel naar aankoop is dan moet er iets mis zijn met die accu.Lars Kremers schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:45:
[...]
Zoals eerder aangegeven heb ik hem bij de welbekende shop op aliexpress gekocht. (met 3 jaar garantie) Ik heb een week lang dagelijks contact gehad met Vance, maar zonder resultaat. De accu viel niet onder garantie. Was er hierna wel klaar mee, en heb daarom de accu zelf betaald.
Hij was al een aantal maanden oud, anders had ik er meer werk van gemaakt. Ik had hem bij Vance gekocht wegens de garantie, hiervoor hoef je hem dus niet op AE te kopen. Op de vraag wat er wel onder garantie viel had hij ook geen antwoord.Medione1210 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:07:
[...]
Kan je nog een dispute openen? Ik kan me voorstellen dat er na een aantal maanden gebruik geen garantie meer op de accu wordt gegeven, dat is bij andere producten vaak ook zo. Maar als het al snel naar aankoop is dan moet er iets mis zijn met die accu.
Ik was al bang dat die 3 jaar garantie een wassen neus zou zijn.Lars Kremers schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:12:
[...]
Hij was al een aantal maanden oud, anders had ik er meer werk van gemaakt. Ik had hem bij Vance gekocht wegens de garantie, hiervoor hoef je hem dus niet op AE te kopen. Op de vraag wat er wel onder garantie viel had hij ook geen antwoord.

Zoals gezegd vind ik eens accu wel een twijfel geval, maar er staat nergens in de description van zijn aanbod dat de accu buiten de garantie valt.
Alleen daarom zou ik het er zelf niet bij laten zitten en een dispute aanmaken. Dat is waarschijnlijk de enige manier waarop je een beetje druk kan uitoefenen.
Ik zou niet eens moeite doen met de accu. Als je een beetje handig bent koop je losse 18650 cellen, Panasonic GA cellen bijv, die hebben ook nog eens een stuk meer inhoud dan de cellen die xiaomi zelf gebruikt. Zo heb je voor weinig geld, de beste 18650 cellen die er zijn. Moet je ze nog wel ffe aan elkaar puntlassen, of solderen.Medione1210 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:22:
[...]
Ik was al bang dat die 3 jaar garantie een wassen neus zou zijn.![]()
Zoals gezegd vind ik eens accu wel een twijfel geval, maar er staat nergens in de description van zijn aanbod dat de accu buiten de garantie valt.
Alleen daarom zou ik het er zelf niet bij laten zitten en een dispute aanmaken. Dat is waarschijnlijk de enige manier waarop je een beetje druk kan uitoefenen.
Net ff geprobeerd maar bij die server zijn maar 5 apparaten toe te voegen. De stofzuiger zit daar niet bij.Rival24 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:50:
Er is nu ook een Europe server beschikbaar in de app op IOS, heeft iemand die al geprobeerd?
Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees
Ja, zo kan je alles zelf wel repareren...'als je een beetje handig bent'. Ik verwacht het gewoon en werkend produkt. En als een verkoper zegt 3 jaar garantie te geven en alleen de voorwaarde stelt dat je zelf de door hem gestuurde onderdelen moet monteren, ga ik er vanuit dat de accu daar ook onder valt. Het is makkelijk voor de verkoper om achteraf te zeggen dat de accu er niet bijhoort. Maar dan zou het voor mij een principe zaak worden om uit te zoeken wie er gelijk heeft.Dacuuu schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:03:
[...]
Ik zou niet eens moeite doen met de accu. Als je een beetje handig bent koop je losse 18650 cellen, Panasonic GA cellen bijv, die hebben ook nog eens een stuk meer inhoud dan de cellen die xiaomi zelf gebruikt. Zo heb je voor weinig geld, de beste 18650 cellen die er zijn. Moet je ze nog wel ffe aan elkaar puntlassen, of solderen.
Gisteren ook net ontvangen. Was bedoeld voor de nieuwe derde verdieping. Dus een derde stofzuiger. Het doet zijn werk in ieder geval beter dan de Neato Botvac die de hele tijd met storingen en gepiep komt. Omdat die zich weer onterecht in de nesten heeft gewerkt.
Nadeel is wel de kleine opvangbak. Waar mijn roomba gerust maanden kan stofzuigen met de aerovac-bakje, kan de mi en de neato echt niet zo lang mee. Die is minimaal de helft qua formaat.
Ander groot probleem is de app. Die zegt constant dat de mi offline is. Dit terwijl er blijkbaar wel verbinding is met wifi (zie ik in unifi)
Nadeel is wel de kleine opvangbak. Waar mijn roomba gerust maanden kan stofzuigen met de aerovac-bakje, kan de mi en de neato echt niet zo lang mee. Die is minimaal de helft qua formaat.
Ander groot probleem is de app. Die zegt constant dat de mi offline is. Dit terwijl er blijkbaar wel verbinding is met wifi (zie ik in unifi)
zelfde probleem hier. er is gewoon geen stabiele connectie met de mi te maken. Blijkbaar gaat het verkeer toch via servers terwijl je gewoon lokaal verbonden bent. En kies je een server dichter bij huis, staat daar de mi er niet bij.s441558 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:26:
[...]
Net ff geprobeerd maar bij die server zijn maar 5 apparaten toe te voegen. De stofzuiger zit daar niet bij.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dat zijn volgens mij twee verschillende dingen. Waarschijnlijk is de verbinding met je Wifi niet sterk genoeg, ik heb zelf geen last van een instabiele verbinding.kmf schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:32:
zelfde probleem hier. er is gewoon geen stabiele connectie met de mi te maken. Blijkbaar gaat het verkeer toch via servers terwijl je gewoon lokaal verbonden bent. En kies je een server dichter bij huis, staat daar de mi er niet bij.
Wat betreft de servers, elke server heeft zijn eigen aantal apparaten welke toegevoegd kunnen worden, afhankelijk van wat er in die regio verkocht wordt. Aangezien de stofzuiger niet in Europa verkocht wordt via officiele kanalen, kan je deze ook niet toevoegen als je verbonden bent met de Europese server. Ik had begrepen dat Xiaomi in Spanje gaat beginnen met de verkoop van producten, maar ik verwacht dus in eerste instantie alleen de 5 producten die in de App staat. Singapore en Mainland (China) hebben in ieder geval wel de stofzuiger.
Neemt niet weg dat het makkelijker was geweest als elke server gewoon alle apparaten aan zou kunnen verbinden. Maar dat is een keuze van Xiaomi geweest.
Ik heb Ubiquiti Unifi met acces points op elke etage. Wifi verbindingen zijn dus stabiel. En volgens de control panel zie ik ook dat de Mi max wifi-sterkte heeft. Als er lokaal verbindingen worden gemaakt, dan kan het geen probleem zijn.s441558 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:22:
[...]
Dat zijn volgens mij twee verschillende dingen. Waarschijnlijk is de verbinding met je Wifi niet sterk genoeg, ik heb zelf geen last van een instabiele verbinding.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik had een vergelijk naar probleem. Geen stabiele verbinding terwijl de robot 2 meter van het modem/router stond. Daarna contact gemaakt met het accesspoint op de 1e verdieping en dat gaat wel goed.kmf schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:15:
[...]
Ik heb Ubiquiti Unifi met acces points op elke etage. Wifi verbindingen zijn dus stabiel. En volgens de control panel zie ik ook dat de Mi max wifi-sterkte heeft. Als er lokaal verbindingen worden gemaakt, dan kan het geen probleem zijn.

Wel heb ik nog dagelijks last van 'slow connection' meldingen bij het ophalen van de kaart. Het duurt sinds ik een Xiaomi cam op de Mi home app zitten ook langer om de kaart op te halen. Onder cam te kunnen installeren moest ik ook terug naar versie 4.3.11.
De meeste Xiaomi produkten zijn ook niet gemaakt voor de Europese markt, dus ik neem dat het daar aan ligt, want in de reviews lees je nooit negatieve dingen over de app en netwerkverbindingen. Of durven ze niet negatief te reviewen omdat ze de produkten krijgen? Die indruk krijg ik namelijk.
Die cam bijvoorbeeld wordt de hemel in geprezen maar het is een drama om 'm werkend te krijgen en daarnaast werkt bijvoorbeeld 2way communication, de app zelf en de bediening voor geen meter, terwijl elke review er lyrisch over is.
(En ga je dan zoeken op fora...blijken veel meer mensen problemen te hebben)
Maanden? Hier is de opvang bakken in 2 dagen vol (80m² met hond en 2 katten)Nadeel is wel de kleine opvangbak. Waar mijn roomba gerust maanden kan stofzuigen met de aerovac-bakje, kan de mi en de neato echt niet zo lang mee. Die is minimaal de helft qua formaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 10-11-2017 12:45 ]
App == servers van hun. Mogelijk issues inderdaad.kmf schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:32:
[...]
zelfde probleem hier. er is gewoon geen stabiele connectie met de mi te maken. Blijkbaar gaat het verkeer toch via servers terwijl je gewoon lokaal verbonden bent. En kies je een server dichter bij huis, staat daar de mi er niet bij.
Stuur mijn bot hier rechtstreeks aan via Home Assistant of de Mac, en die werkt instant. Die communiceren altijd rechtstreeks op het lokale netwerk. Denk zelfs dat ik het ding gewoon van internet af zou kunnen trappen. Mis ik maps en updates. Beiden interesseren me niet.
TL;DR:
Ja, het ligt aan de servers, feit dat je Unifi hebt draaien zegt me dat je een stabiel netwerk zou moeten hebben.
Ik hoop dat er nog iemand met een app komt zodat ie lokaal kan draaien. Die maps kan ik ook wel zonder.UltraSub schreef op zondag 12 november 2017 @ 00:26:
[...]
App == servers van hun. Mogelijk issues inderdaad.
Stuur mijn bot hier rechtstreeks aan via Home Assistant of de Mac, en die werkt instant. Die communiceren altijd rechtstreeks op het lokale netwerk. Denk zelfs dat ik het ding gewoon van internet af zou kunnen trappen. Mis ik maps en updates. Beiden interesseren me niet.
TL;DR:
Ja, het ligt aan de servers, feit dat je Unifi hebt draaien zegt me dat je een stabiel netwerk zou moeten hebben.
Dit was ook mijn idee, maar door een tijdgebrek heb ik hier niet voor gekozen. Het open maken van de defecte accu staat nog wel op de planning.Dacuuu schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:03:
[...]
Ik zou niet eens moeite doen met de accu. Als je een beetje handig bent koop je losse 18650 cellen, Panasonic GA cellen bijv, die hebben ook nog eens een stuk meer inhoud dan de cellen die xiaomi zelf gebruikt. Zo heb je voor weinig geld, de beste 18650 cellen die er zijn. Moet je ze nog wel ffe aan elkaar puntlassen, of solderen.
Ik heb dat hier ook aan de hand gehad. Draai ook een UniFi netwerk hier en zag m keurig onder devices staan, maar verbinden wilde ie niet. Ook wilde hij niet reageren op een ping. Mag ik vragen welk(e) 2.4 kanalen je gebruikt? Bij mij hielp het namelijk om alleen 1, 6 en 11 te gebruiken (vastgezet) op 20 Mhz. De auto stand van UniFi (die ik om allerlei andere redenen niet wil gebruiken) veroorzaakte deze problemen met de robot. Ik merk bijvoorbeeld ook dat wanneer ik 'm met de remote naar de keuken rij, en de robot dus moet wisselen van AP, dat hij hier wel even moeite mee heeft, ik heb geen hoge dunk van de wifi-chip die er gebruikt is.kmf schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:15:
[...]
Ik heb Ubiquiti Unifi met acces points op elke etage. Wifi verbindingen zijn dus stabiel. En volgens de control panel zie ik ook dat de Mi max wifi-sterkte heeft. Als er lokaal verbindingen worden gemaakt, dan kan het geen probleem zijn.
Ik zou zeggen probeer t eens, in t ergste geval zet je de instelling weer terug.
Die is er toch?Medione1210 schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:47:
[...]
Ik hoop dat er nog iemand met een app komt zodat ie lokaal kan draaien. Die maps kan ik ook wel zonder.
https://xiaomi.flole.de/
Gebruik hem zelf niet overigens
Bedankt met voor de tip.TripleQ schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:30:
[...]
Die is er toch?
Helaas loopt de app vast tijdens het openen dus ik kan het niet proberen. Maar lijkt alleen een remote te zijn en ik heb de timer functie ook nodig.
Hallo allemaal,
Vraagje: ik heb zelf het idee dat de robot elke keer opnieuw de ruimtes in kaart brengt, of is het toch zo dat als er eenmaal een kaart is gemaakt die hergebruikt wordt? Vraag het vooral omdat ik de robot vaak naar een andere ruimte til (boven) zodat daar ook gezogen kan worden. De app heeft in principe de mogelijkheid de robot aan een andere ruimte te koppelen, maar vraag me dus af of daar dus idd een voordeel aan zit. Wel bijvoorbeeld als idd per ruimte een map bewaard wordt en dan hergebruikt, en dan sneller/beter zou kunnen werken...?
Iemand hier een idee van?
Vraagje: ik heb zelf het idee dat de robot elke keer opnieuw de ruimtes in kaart brengt, of is het toch zo dat als er eenmaal een kaart is gemaakt die hergebruikt wordt? Vraag het vooral omdat ik de robot vaak naar een andere ruimte til (boven) zodat daar ook gezogen kan worden. De app heeft in principe de mogelijkheid de robot aan een andere ruimte te koppelen, maar vraag me dus af of daar dus idd een voordeel aan zit. Wel bijvoorbeeld als idd per ruimte een map bewaard wordt en dan hergebruikt, en dan sneller/beter zou kunnen werken...?
Hij begint elke keer weer opnieuw met scannen, neemt geen enkele informatie mee van voorgaande keren. Dus of hij elke dag hetzelfde zuigt, of iedere keer wat anders, maakt hem niet uit.Huey schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:04:
Hallo allemaal,
Vraagje: ik heb zelf het idee dat de robot elke keer opnieuw de ruimtes in kaart brengt, of is het toch zo dat als er eenmaal een kaart is gemaakt die hergebruikt wordt?
Dat is ook logisch want als je iets verzet klopt je oude kaart niet meer.Dijkhuis schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:03:
[...]
Hij begint elke keer weer opnieuw met scannen, neemt geen enkele informatie mee van voorgaande keren. Dus of hij elke dag hetzelfde zuigt, of iedere keer wat anders, maakt hem niet uit.
Anoniem: 994917
Hoi,
Kan iemand mij helpen. Ik heb hem nu een maand, hij deed het prima, tot gisteren. Opeens is hij de weg kwijt, rijdt overal tegen aan en vindt zijn Dock niet meer.
Ik denk dat zijn laser distance sensor kapot is. Als je naar zijn gaatjes/"oogjes kijkt", zit er in 1 een spiegelend glas en in de andere alleen een koperen buisje.
Ik vroeg me af of er bij dat koperen buisje een glaasje ontbreekt, maar heb nooit eerder in die gaatjes gekeken. Hoe ziet het er bij jullie uit?
Als dat ding ontbreekt heeft iemand een idee hoe ik dat zou kunnen repareren?
mvg Mijke
Kan iemand mij helpen. Ik heb hem nu een maand, hij deed het prima, tot gisteren. Opeens is hij de weg kwijt, rijdt overal tegen aan en vindt zijn Dock niet meer.
Ik denk dat zijn laser distance sensor kapot is. Als je naar zijn gaatjes/"oogjes kijkt", zit er in 1 een spiegelend glas en in de andere alleen een koperen buisje.
Ik vroeg me af of er bij dat koperen buisje een glaasje ontbreekt, maar heb nooit eerder in die gaatjes gekeken. Hoe ziet het er bij jullie uit?
mvg Mijke
Hier ook maar 1 glaasje.Anoniem: 994917 schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:07:
Hoi,
mvg Mijke
Op YouTube staan video's van mensen die de lasersensor openschroeven en repareren met een onderdeeltje van 2 dollar. Maar je kunt proberen om de verkoper aan te spreken.
Die lasersensor gaat ontzettend vaak kapot helaas. Mocht de verkoper niks voor je doen dan kun je 'm op AliExpress kopen.
Hoe ziet de kaart eruit in de app, zodra de vacuum rondrijdt? Ziet die er wel normaal uit? Want dan weet je snel of het wel of niet aan de laser ligt.Anoniem: 994917 schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:07:
Hoi,
Ik denk dat zijn laser distance sensor kapot is.
"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"
Ik gebruik die app niet meer, het werkt maar half. Heb de dev een berichtje gestuurd, nooit reactie gehad.TripleQ schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:30:
[...]
Die is er toch?
Gevonden: YouTube: PART 2 LDS Sensor Error FIX with 2$ SparepartMedione1210 schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:21:
[...]
Hier ook maar 1 glaasje.
Op YouTube staan video's van mensen die de lasersensor openschroeven en repareren met een onderdeeltje van 2 dollar. Maar je kunt proberen om de verkoper aan te spreken.
Die lasersensor gaat ontzettend vaak kapot helaas. Mocht de verkoper niks voor je doen dan kun je 'm op AliExpress kopen.
:-)
Zijn er veel mensen hier dan die al een kapotte sensor gehad hebben? Heb de mijne nu net aangeschaft en is als goed is onderweg, maar schrik toch wel een beetje van bovenstaand bericht.
Ben helaas ook niet zo technisch dat ik de video even snel na doe

Bedenk je dat mensen pas als er iets mis is zich op een forum melden.Kwakkies schreef op woensdag 15 november 2017 @ 08:33:
Zijn er veel mensen hier dan die al een kapotte sensor gehad hebben? Heb de mijne nu net aangeschaft en is als goed is onderweg, maar schrik toch wel een beetje van bovenstaand bericht.
Hier loopt hij nu ruim een maandje feilloos rond en zo zijn er nog velen meer
Dat is uiteraard zo! Maar als je dan moet aangeven welk onderdeel het meest defect gaat, dan is het de lasersensor. Dat moet haast wel een probleem onderdeel zijn.Smobbo schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:06:
[...]
Bedenk je dat mensen pas als er iets mis is zich op een forum melden.
Hier loopt hij nu ruim een maandje feilloos rond en zo zijn er nog velen meer
Helaas is het ook nog eens het duurste onderdeel. Je bent al snel 90 euro kwijt.
Nu een maand kun je nog weinig zeggen natuurlijk. De mijne draait ook nog niet zo gek lang rond en behalve die irritante netwerkproblemen rijdt de Xiaomi ook zonder problemen rondt. {Afkloppen}
Maar ik hoop er toch wel een paar jaar probleemloos gebruik van te kunnen maken. En als je dan leest dat de sensor of de accu zonder aanwijsbare reden ineens kapot gaat, dan is dat toch geen lekker gevoel als je weet dat je [waarschijnlijk] geen garantie kunt claimen.
[ Voor 30% gewijzigd door Medione1210 op 15-11-2017 15:10 ]
@Medione1210, het lijkt me niet gezond voor je om je zo veel zorgen te maken terwijl er met jouw Xiaomi niets aan de hand is. Voor elk apparaat in mijn huis kan ik drama-verhalen op internet vinden, als ik goed genoeg zoek. Zolang de mijne gewoon goed werkt, trek ik me daar weinig van aan.
Iemand die zekerheid zoekt, kan beter geen spullen vanuit China bestellen, maar gewoon (flink) wat meer uitgeven en bij de lokale witgoedzaak een apparaat aanschaffen. Als er dan iets mee gebeurt, weet je wie je moet bellen en wordt het opgelost. Kost wat, maar dan hoef je in ieder geval niet zo bezorgd te zijn steeds.
Voor nu zou ik je aanraden om te stoppen met op allerlei fora zoeken naar wat er allemaal mis zou kunnen gaan, en gewoon te genieten van het gemak van de voorlopig prima werkende Xiaomi.
Iemand die zekerheid zoekt, kan beter geen spullen vanuit China bestellen, maar gewoon (flink) wat meer uitgeven en bij de lokale witgoedzaak een apparaat aanschaffen. Als er dan iets mee gebeurt, weet je wie je moet bellen en wordt het opgelost. Kost wat, maar dan hoef je in ieder geval niet zo bezorgd te zijn steeds.
Voor nu zou ik je aanraden om te stoppen met op allerlei fora zoeken naar wat er allemaal mis zou kunnen gaan, en gewoon te genieten van het gemak van de voorlopig prima werkende Xiaomi.
Anoniem: 583749
Sorry voor de late reply
Alles lukt nu, effe 5ghz afgezet en wpa terug geactiveerd, dan direct connectie met Singapore server, geen problem meer
En het mooie is, door de modulaire opbouw kun je het meeste repareren. 90 euro is zeker duur en ik zou ook wel balen als het kapot is, maar het onderdeel is in ieder geval repareerbaar.Anakha schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:32:
Probeer eens een iphone X te repareren als de laser focus sensor van de camera kapot is. Good luck!
Ik las eerder van iemand die zij dat je zelf wel een accu pack kan maken. Maar ik zie op je foto een printplaat. Wat zou die doen? Is dit een beveiliging?Lars Kremers schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:08:
Ik heb zojuist de accu open gemaakt, je kan we gebroken zeggen. Zo te zien had ik hier redelijk makkelijk nieuwe cellen in kunnen zetten. Hieronder foto's voor de liefhebbers, deze heb ik nergens kunnen vinden.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Waarschijnlijk bedoelde men het vervangen van de accu's in het accupack. De printplaat dient waarschijnlijk voor het regelen van de uitgangsspanning en het beveiligen van zowel het toestel en de accu's.Medione1210 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:02:
[...]
Ik las eerder van iemand die zij dat je zelf wel een accu pack kan maken. Maar ik zie op je foto een printplaat. Wat zou die doen? Is dit een beveiliging?
Mooie foto's! Is zelf prima te fixen inderdaad. 8 Sanyo NCR18650GA 3350mAh cellen kopen en het ding blijft maar stofzuigen.Lars Kremers schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:08:
Ik heb zojuist de accu open gemaakt, je kan we gebroken zeggen. Zo te zien had ik hier redelijk makkelijk nieuwe cellen in kunnen zetten. Hieronder foto's voor de liefhebbers, deze heb ik nergens kunnen vinden.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Ik denk dat het deze is?Medione1210 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:02:
[...]
Ik las eerder van iemand die zij dat je zelf wel een accu pack kan maken. Maar ik zie op je foto een printplaat. Wat zou die doen? Is dit een beveiliging?
https://www.banggood.com/...products&cur_warehouse=CN
Je hoeft de BMS niet te vernieuwen hoor, alleen de cellen is prima.knakworst schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:51:
[...]
Ik denk dat het deze is?
https://www.banggood.com/...products&cur_warehouse=CN
Xiaomi geeft in de specificaties 5200mAh (14.4V / 74.88Wh) lithium ion battery. Dus 2*4 parallel geeft bij de Sanyo's 6700 mAh minimaal, 30% extra capaciteit. Mooie upgrade zodra mijn batterijen versleten zijn (en dat duurt hopelijk nog even).Dacuuu schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:12:
[...]
Mooie foto's! Is zelf prima te fixen inderdaad. 8 Sanyo NCR18650GA 3350mAh cellen kopen en het ding blijft maar stofzuigen.
http://lygte-info.dk/revi...mAh%20%28Red%29%20UK.html
Moet je die dan solderen? of kun je die er gewoon inklikken?knakworst schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:04:
[...]
Xiaomi geeft in de specificaties 5200mAh (14.4V / 74.88Wh) lithium ion battery. Dus 2*4 parallel geeft bij de Sanyo's 6700 mAh minimaal, 30% extra capaciteit. Mooie upgrade zodra mijn batterijen versleten zijn (en dat duurt hopelijk nog even).
http://lygte-info.dk/revi...mAh%20%28Red%29%20UK.html
De batterijen zitten standaard gesoldeerd, mogelijk dat je iets anders kan verzinnen ter vervanging.Imperium schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:42:
[...]
Moet je die dan solderen? of kun je die er gewoon inklikken?
Ik heb dit ook allemaal gelezen en was er ook bang voor. Maar heb het naast mij neergelegd.Kwakkies schreef op woensdag 15 november 2017 @ 08:33:
In het ergste geval moeten we (hopelijk) om de zoveel jaar een nieuwe sensor kopen op aliexpres voor €82 en een paar nieuwe wielen voor 50, 60 euro.
Als dat het dan is en je hebt er veel plezier van dan is dat gewoon het onderhoud van de robosuck

Geen puntlas?Lars Kremers schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:14:
[...]
De batterijen zitten standaard gesoldeerd, mogelijk dat je iets anders kan verzinnen ter vervanging.
Wat een onzinvergelijking. Een iPhone en elke willekeurige smartphone is gemaakt om zoveel mogelijk techniek in een zo klein mogelijke behuizing te persen. Maar zelfs dan zijn de sensoren simpelweg modules die de reparateur in 1x kan vervangen.knakworst schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:49:
[...]
Probeer eens een iphone X te repareren als de laser focus sensor van de camera kapot is. Good luck!
Alle robot stofzuigers zijn ook modulair opgebouwd. Alleen moet je bij sommige modellen wel heel veel moeite doen om de onderdelen te vinden. Hoe populairder, hoe meer onderdelen je kan kopen, en hoe meer compatible de onderdelen zijn. En in dat opzicht is de Roomba superieur. Je kan daar de onderdelen (en klonen hiervan) makkelijk vinden. Ook zijn die dingen ook nog eens onderling uitwisselbaar. Een aerovac past op een lagere, oudere model.
De nieuwe Xiaomi Mi en de eerste generatie zijn al veel dingen niet meer uitwisselbaar.
Ik vond het ook wel een rare vergelijking.kmf schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:32:
[...]
Wat een onzinvergelijking. Een iPhone en elke willekeurige smartphone is gemaakt om zoveel mogelijk techniek in een zo klein mogelijke behuizing te persen. Maar zelfs dan zijn de sensoren simpelweg modules die de reparateur in 1x kan vervangen.
Alle robot stofzuigers zijn ook modulair opgebouwd. Alleen moet je bij sommige modellen wel heel veel moeite doen om de onderdelen te vinden. Hoe populairder, hoe meer onderdelen je kan kopen, en hoe meer compatible de onderdelen zijn. En in dat opzicht is de Roomba superieur. Je kan daar de onderdelen (en klonen hiervan) makkelijk vinden. Ook zijn die dingen ook nog eens onderling uitwisselbaar. Een aerovac past op een lagere, oudere model.
De nieuwe Xiaomi Mi en de eerste generatie zijn al veel dingen niet meer uitwisselbaar.
Dat vond ik ook fijn aan Ilife, accessoires zijn spotgoedkoop (ook compatibele spul) en ze hebben ben een een goede helpdesk met snelle responsetijd. Ik stuurde ze een vraag en die beantwoordden ze netjes en vroegen vervolgens hoe de Ilife beviel. Dat heb ik positief beantwoord en toen stuurden ze me een gratis accessoireset als bedankje. Niet nodig maar heel attent.
De accessoires van de Xiaomi vind ik niet duur. De onderdelen, zoals wielen, accupacks, dock en radar zijn goed verkrijgbaar. En de modulaire bouw is inderdaad een dikke plus.
Accessoires en onderdelen van populairdere robotstofzuigers zijn nog te vinden. De vraag is echter tot wanneer deze leverbaar zijn. Ik kan voor mijn oude roomba van 10 jaar oud nog steeds de onderdelen vervangen omdat de onderdelen nieuwste modellen ook passen op de oude generaties. Hetzij wel flink verbeterd.Medione1210 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 08:17:
[...]
De accessoires van de Xiaomi vind ik niet duur. De onderdelen, zoals wielen, accupacks, dock en radar zijn goed verkrijgbaar. En de modulaire bouw is inderdaad een dikke plus.
De Xiaomi 2016 vs 2017 zijn de brushes al niet meer uitwisselbaar als ik het zo zie...
Nu ook met een kleurtje https://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_1189895.html
Ik zou graag de vacuum eens aan m'n ouders willen demonstreren in hun huis, waarbij die dan uiteraard geen wifi verbinding heeft.
werkt de stofzuiger dan ook gewoon? (als ik de knop op de bovenkant gebruik) ik snap dat de app dan even geen contact heeft met de robot.
werkt de stofzuiger dan ook gewoon? (als ik de knop op de bovenkant gebruik) ik snap dat de app dan even geen contact heeft met de robot.
Ja, werkt prima!Shanquish schreef op zondag 19 november 2017 @ 16:58:
Ik zou graag de vacuum eens aan m'n ouders willen demonstreren in hun huis, waarbij die dan uiteraard geen wifi verbinding heeft.
Ik heb toevallig vandaag de vacuüm meegenomen om een huis te helpen schoon te maken zonder wifi. Ik kreeg regelmatig melding dat ie aan wifi gekoppeld wilt worden. En uiteindelijk was ie gestopt in de buurt van de oplader ipv mooi gedockt.Shanquish schreef op zondag 19 november 2017 @ 16:58:
Geen idee waarom.
Vreemd hij moet het doen ook zonder Wifi .kmf schreef op zondag 19 november 2017 @ 17:52:
[...]
Ik heb toevallig vandaag de vacuüm meegenomen om een huis te helpen schoon te maken zonder wifi. Ik kreeg regelmatig melding dat ie aan wifi gekoppeld wilt worden. En uiteindelijk was ie gestopt in de buurt van de oplader ipv mooi gedockt.
Geen idee waarom.
Heb dit al meerdere keren gedaan zonder problemen.
Hier doet ie het ook zonder wifi. (Net even de router uitgezet). Ik heb er 1 ruimte van ongeveer 10m2 mee gedaan. Misschien dat het langer duurt voor je een melding krijgt?Bandago 2804 schreef op zondag 19 november 2017 @ 17:58:
[...]
Vreemd hij moet het doen ook zonder Wifi .
Heb dit al meerdere keren gedaan zonder problemen.
Ik deed een kamer van 90m2 en kreeg na een tijd meer meldingen. Eerste kwartier niks, daarna bijna om de 5 minuten
Afgelopen week de stofzuiger ook binnen gekregen. Installatie is vrij gemakkelijk uit te voeren en de stofzuiger werkt prima. Het was even zoeken naar de App maar het is gelukt.
Stofzuiger is aan te raden bij vrienden / bekenden.
Ben inmiddels ook een stofzuiger verkoper. Teller staat op 4. Combinatie van app en intelligente route, plus de volle stofbak, overtuigt iedereen.BP14 schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:08:
Ik heb ook al een aantal mensen overtuigt van de handigheid van het apparaat, alleen is er helaas nog geen verkoop gerealiseerd bij vrienden, collega's en kennissen.knakworst schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:43:
[...]
Ben inmiddels ook een stofzuiger verkoper. Teller staat op 4. Combinatie van app en intelligente route, plus de volle stofbak, overtuigt iedereen.

Even in het algemeen, ik heb al lang afgeleerd om iets aan te raden bij anderen. Smaken verschillen nu eenmaal en als er iets mis gaat met de bestelling of het produkt wordt je er toch (vaak) op aangekeken.Underworld schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:47:
[...]
Ik heb ook al een aantal mensen overtuigt van de handigheid van het apparaat, alleen is er helaas nog geen verkoop gerealiseerd bij vrienden, collega's en kennissen.
Ik neem aan dat iedereen zoiets wel eens eens heeft meegemaakt?
Vervelendste voorbeeld was voor mij aankoop van nep 'merk' horloges jaren terug. Ging al maanden goed en ik was heel enthousiast. Een collega bestelde dus ook, zijn pakje werd onderschept en hij kreeg een boete van 400 euro ivm 'counterfeit'.
Ik overweeg om ook zo'n handige Chinese huishoudhulp aan te schaffen. Iets waarover ik hier niets lees is het maken van krassen. Wij hebben een houten vloer (ge-olied) en witte hoogglans kasten. Heeft iemand ervaring met deze onderdelen van het interieur en het maken van krassen door borstels en het botsen?
En second: tussen de hal en de keuken is er een dorpel van een centimeter of 1,5. Zal de Xiaomi die omhoog komen, zodat hij ook de hal meezuigt?
En second: tussen de hal en de keuken is er een dorpel van een centimeter of 1,5. Zal de Xiaomi die omhoog komen, zodat hij ook de hal meezuigt?
Hier zou een handtekening kunnen staan.
Ik heb ook een geoliede houten vloer en witte hoogglans kasten. Ben nog geen krassen tegen gekomen op de vloer door de stofzuiger. Borstel is zoieso niet echt in staat om krassen te maken mijn inziens. Botsen tegen de meubels doet hij niet of heel zacht (zij ziet de meubels, dus hij remt af).Patrick_6369 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:05:
Ik overweeg om ook zo'n handige Chinese huishoudhulp aan te schaffen. Iets waarover ik hier niets lees is het maken van krassen. Wij hebben een houten vloer (ge-olied) en witte hoogglans kasten. Heeft iemand ervaring met deze onderdelen van het interieur en het maken van krassen door borstels en het botsen?
Ik heb ook een dorpel van 1,5cm en dat is geen probleem voor de Xiaomi.Patrick_6369 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:05:
De borstel is gemaakt van rubber en haren dus echt krassen zal het niet, maar haarkrasjes zou wel kunnen. Botsen is met de Xiaomi geen probleem. Hij botst zelden en als jij al botst vangt de beweegbare bumper het op.
We dwalen door mijn schuld wat af door mijn eerdere geplaatste post maar wat ik er nog over wilde zeggen:Medione1210 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:42:
[...]
Even in het algemeen, ik heb al lang afgeleerd om iets aan te raden bij anderen. Smaken verschillen nu eenmaal en als er iets mis gaat met de bestelling of het produkt wordt je er toch (vaak) op aangekeken.
Ik neem aan dat iedereen zoiets wel eens eens heeft meegemaakt?
Vervelendste voorbeeld was voor mij aankoop van nep 'merk' horloges jaren terug. Ging al maanden goed en ik was heel enthousiast. Een collega bestelde dus ook, zijn pakje werd onderschept en hij kregen een boete van 400 euro ivm 'counterfeit'.
Ik begrijp naar aanleiding van dit voorbeeld heel goed dat je mensen niets meer aanraad. Dat is namelijk wel een hele vervelende ervaring. Echter doen we hier met zijn alle op het forum precies hetzelfde. Ik had de stofzuiger nooit gekocht als niet zoveel mensen hier er zo te spreken over waren. (idem dito mbt. hue lampen)
Ik vroeg me on topic af hoevaak jullie hier de borstels vervangen, zoals beschreven in de gebruiksaanwijzing of de app aanduiding volgen of minder vaak?
En zijn er ook mensen die de dweil wel eens hebben gemonteerd, is verkrijgbaar op aliexpress ? voorbeeld werkt dit goed?
Ik had hiervoor een Ilife met zo'n dweil. Hoewel die dweil wat stof mee neemt werd ie in de loop van de week nooit viezer.Underworld schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:56:
[...]
We dwalen door mijn schuld wat af door mijn eerdere geplaatste post maar wat ik er nog over wilde zeggen:
Ik begrijp naar aanleiding van dit voorbeeld heel goed dat je mensen niets meer aanraad. Dat is namelijk wel een hele vervelende ervaring. Echter doen we hier met zijn alle op het forum precies hetzelfde. Ik had de stofzuiger nooit gekocht als niet zoveel mensen hier er zo te spreken over waren. (idem dito mbt. hue lampen)
Ik vroeg me on topic af hoevaak jullie hier de borstels vervangen, zoals beschreven in de gebruiksaanwijzing of de app aanduiding volgen of minder vaak?
En zijn er ook mensen die de dweil wel eens hebben gemonteerd, is verkrijgbaar op aliexpress ? voorbeeld werkt dit goed?
Nat heeft helemaal geen zin. Er staat te weinig druk op grond om vlekken weg krijgen. Dus wat je eigenlijk doet is het fijnstof opvegen. Misschien dat je er op een glimmende vloer iets van ziet, maar op plavuizen en laminaat heeft het naar mijn mening geen zin. Nadeel was ook nog eens dat de stofzuiger-dweil soms bleef hangen op de rand van een kleed.
Ik ga zeker later vervangen dan staat aangegeven. Ik denk dat je vanzelf wel ziet wanneer de borstel aan vervanging toe is. Het filter is belangrijker om te vervangen/goed schoon te maken. Ik zuig het filter wekelijks goed schoon met de gewone stofzuiger.
De nieuwe versie heeft een wasbaar filter, maar ik weet nog niet of dit ook op de opvangbak van versie 1 past.
Ik lees veel problemen en meldingen dat mensen sneller klachten melden dan positieve meldingen.
Dus bij deze mijn positieve ervaring.
Ik heb de Xiaomi nu alweer een tijdje. 3 maanden dacht ik.
De Xiaomi werkt perfect bij mij, elke keer is ze weer voller dan ik had verwacht. Vrouwlief kan er ook goed mee overweg.
Ik heb in mijn router alle uitgaande data geblokkeerd. Dus het wifi ledje knippert omdat ze niet naar huis kan bellen.
Ik bedoen mijn Xiaomi door de knop op de vacuum, zo gebruikt mijn vriendin hem ook en voor haar is dit meer dan voldoende. Aan, uit en "go to home" werkt zonder wifi.
Ook heb ik in Domoticz de Xiaomi Vacuum plugin, dus eventueel bedien ik haar via Domoticz. Ik heb nog de oude plugin, de update heeft de Beta nodig en persoonlijk blijf ik liever op de Stable versie van Domoticz.
Via mijn Domoticz kan ik
- Start, stop, go home, find, spot
- 4 standen vacuum OF slider (0% tot100%)
- Status (Laden, schoonmaken e.d.)
De Update kan;
- Staat filter, borstels e.d.
- schoongemaakte m2 weergeven (dacht ik)
Ook het stofzuigen, het rondrijden en terug rijden en het gemak is super. Ze botst af en toe tegen iets aan, maar de eetkamer stoelpoten zijn ook niet heel dik, maar eenmaal gevoeld, rijd ze er heel voorzichtig langs.
Top apparaat, minimaal twee mensen willen ook de Xiaomi nadat ze mij hebben gezien en gezien hoe makkelijk ze is. Maar ook daar heb ik aangegeven, ik ben een nerd die alles onder controle heeft. Ik mis de App niet en ik weet dat de app soms traag werkt omdat er een server probleem bij Xiaomi is. En zonder internet snap ik dat ik soms via Domoticz 2x de vacuum moet aanzetten omdat ze bij de eerste keer wakker is geworden maar niet het signaal heeft begrepen.
Zonder app of Domoticz (zoals voor mijn vriendin) werkt ze gelukkig gewoon perfect.
Dus bij deze mijn positieve ervaring.
Ik heb de Xiaomi nu alweer een tijdje. 3 maanden dacht ik.
De Xiaomi werkt perfect bij mij, elke keer is ze weer voller dan ik had verwacht. Vrouwlief kan er ook goed mee overweg.
Ik heb in mijn router alle uitgaande data geblokkeerd. Dus het wifi ledje knippert omdat ze niet naar huis kan bellen.
Ik bedoen mijn Xiaomi door de knop op de vacuum, zo gebruikt mijn vriendin hem ook en voor haar is dit meer dan voldoende. Aan, uit en "go to home" werkt zonder wifi.
Ook heb ik in Domoticz de Xiaomi Vacuum plugin, dus eventueel bedien ik haar via Domoticz. Ik heb nog de oude plugin, de update heeft de Beta nodig en persoonlijk blijf ik liever op de Stable versie van Domoticz.
Via mijn Domoticz kan ik
- Start, stop, go home, find, spot
- 4 standen vacuum OF slider (0% tot100%)
- Status (Laden, schoonmaken e.d.)
De Update kan;
- Staat filter, borstels e.d.
- schoongemaakte m2 weergeven (dacht ik)
Ook het stofzuigen, het rondrijden en terug rijden en het gemak is super. Ze botst af en toe tegen iets aan, maar de eetkamer stoelpoten zijn ook niet heel dik, maar eenmaal gevoeld, rijd ze er heel voorzichtig langs.
Top apparaat, minimaal twee mensen willen ook de Xiaomi nadat ze mij hebben gezien en gezien hoe makkelijk ze is. Maar ook daar heb ik aangegeven, ik ben een nerd die alles onder controle heeft. Ik mis de App niet en ik weet dat de app soms traag werkt omdat er een server probleem bij Xiaomi is. En zonder internet snap ik dat ik soms via Domoticz 2x de vacuum moet aanzetten omdat ze bij de eerste keer wakker is geworden maar niet het signaal heeft begrepen.
Zonder app of Domoticz (zoals voor mijn vriendin) werkt ze gelukkig gewoon perfect.
Hier is de vacuum gen 1 ook geniaal. Hij draait vanaf ergens midden Augustus. En heb er geen moment spijt van gehad.
Ik heb de stofzuiger eerst een rondje laten lopen, om vervolgens te zien wat er anders moest bij ons in huis. Ik kwam er al snel achter dat losliggende kabels niet leuk zijn, dus heb alle kabels die los onder het tv meubel lagen bij elkaar gebonden. Verder hebben wij het geluk dat hij vrijwel overal onder door kan. Bed, bank, kastjes, tv meubel.
Meestal laat ik hem 3 keer per week een rondje maken. En dan ruim ik van te voren even het losliggende kinder speelgoed op, en zet de stoelen even netjes neer.
Je leest wel eens van laser of accu problemen, beide geen probleem hier. Maar ben niet vies van DIY, dus als de laser kapot gaat komt de soldeerbout uit de kast, en als de accu slecht word bestel ik losse 18650 cellen.
Als extra's heb ik het volgende setje liggen:Side Brush X 2PCS + Framed Filter X 2PCS + Main Brush X 1PC + Cleaning Tool X 1PC
Ondertussen heb ik 3327m2 gestofzuigd in 102 cleanups. En ik heb nog niks vervangen. Wel maak ik meestal na 1 a 2 zuigbeurten het stofbakje leeg. Met een leeg stofbakje heb je een betere airflow, dus ook minder stroom verbruik.
En zo nu en dan even de main brush ontdoen van omgewikkelde haren.
In de 102 cleanups heeft de stofzuiger 2 keer stil gestaan, 1 keer tegen een drempeltje, en 1 keer onder de kast waar die normaal niet onder komt omdat er een stoel onder ligt. De kast hangt aan een kant iets door.
De bank en andere niet grond dingen stofzuigen wij met de normale hand stofzuiger. We willen niet meer terug, de Xiaomi heeft 95% van het stofzuig werk overgenomen, en stofzuigt ook nog eens veel vaker dan wij zelf zouden doen. Een win win win situatie dus.
Ik heb de stofzuiger eerst een rondje laten lopen, om vervolgens te zien wat er anders moest bij ons in huis. Ik kwam er al snel achter dat losliggende kabels niet leuk zijn, dus heb alle kabels die los onder het tv meubel lagen bij elkaar gebonden. Verder hebben wij het geluk dat hij vrijwel overal onder door kan. Bed, bank, kastjes, tv meubel.
Meestal laat ik hem 3 keer per week een rondje maken. En dan ruim ik van te voren even het losliggende kinder speelgoed op, en zet de stoelen even netjes neer.
Je leest wel eens van laser of accu problemen, beide geen probleem hier. Maar ben niet vies van DIY, dus als de laser kapot gaat komt de soldeerbout uit de kast, en als de accu slecht word bestel ik losse 18650 cellen.
Als extra's heb ik het volgende setje liggen:Side Brush X 2PCS + Framed Filter X 2PCS + Main Brush X 1PC + Cleaning Tool X 1PC
Ondertussen heb ik 3327m2 gestofzuigd in 102 cleanups. En ik heb nog niks vervangen. Wel maak ik meestal na 1 a 2 zuigbeurten het stofbakje leeg. Met een leeg stofbakje heb je een betere airflow, dus ook minder stroom verbruik.
En zo nu en dan even de main brush ontdoen van omgewikkelde haren.
In de 102 cleanups heeft de stofzuiger 2 keer stil gestaan, 1 keer tegen een drempeltje, en 1 keer onder de kast waar die normaal niet onder komt omdat er een stoel onder ligt. De kast hangt aan een kant iets door.
De bank en andere niet grond dingen stofzuigen wij met de normale hand stofzuiger. We willen niet meer terug, de Xiaomi heeft 95% van het stofzuig werk overgenomen, en stofzuigt ook nog eens veel vaker dan wij zelf zouden doen. Een win win win situatie dus.
@Dacuuu
Heel herkenbaar.
In de woonkamer hebben wij een band en alle kasten tot de grond
In de slaapkamer kan zij makkelijk onder het bed (en daar lag stof van ongeveer 6 jaar
)
Verder was mijn huis al behoorlijk "los slingerende kabels-vrij"
Ondanks dat loop ik een snel rondje door het huis voordat ik haar aanzet. Soms doe ik een deur dicht omdat het wasrek ergens staat (loopt ze op vast) of schuif ik een plantje opzij zodat ze er ook eens achter stofzuigt...
2 a 3x per week en de rest met een cyclone handstofzuigertje van Black&Dekker
Heel herkenbaar.
In de woonkamer hebben wij een band en alle kasten tot de grond
In de slaapkamer kan zij makkelijk onder het bed (en daar lag stof van ongeveer 6 jaar
Verder was mijn huis al behoorlijk "los slingerende kabels-vrij"
Ondanks dat loop ik een snel rondje door het huis voordat ik haar aanzet. Soms doe ik een deur dicht omdat het wasrek ergens staat (loopt ze op vast) of schuif ik een plantje opzij zodat ze er ook eens achter stofzuigt...
2 a 3x per week en de rest met een cyclone handstofzuigertje van Black&Dekker
Hier ook nog steeds zeer tevreden, behalve over de app. De laatste dagen is het helemaal een drama met de Mainland server. Duurt bijna 5 minuten om de kaart in te lezen. Maar ik moet er ook bij zeggen dat de Xiaomi geprogrammeerd is om iedere nacht om 01.30uur te gaan rijden dus de app heb ik verder eigenlijk niet nodig.
De 1e en 2e verdieping doe ik 2x per week.
Zoals al eerder gezegd, ik heb 1 valpartij meegemaakt. De robot viel van de trap, ondanks dat er magneetband voor lag. Sindsdien zet ik er even een wasmand neer. Ik ga het er niet op wagen dat het nog een keer gebeurd. Wel zeer onder de indruk van de materialen. Ondanks een val van 13 treden en neerkomen op plavuizen was er niets te zijn aan de robot. Het opvangbakje lag een paar meter verder en was ook nog heel.
Van mij had de Xiaomi net iets lager mogen zijn. De Ilife robot is bijna 3cm lager en past overal onder door. De Xiaomi kan niet onder 2 kasten door. 1 kast heb ik kunnen verhogen, dus daaronder wordt het ook schoon.
De spot functie is ook erg fijn. Onze vogel maakt soms wat rommel en dan zet ik de robot even bij de kooi voor een spotclean.
Overigens lijkt het erop dat de Xiaomi kleine ruimtes 2x doet. Geen idee waarom.
Hopelijk houden ze een 'goedkope' versie in het assortiment, want dan zal ik er in de toekomst zeker weer eentje kopen. De prijzen die ze voor de nieuwe versie vragen vind ik veel te hoog.
Op zich zou ik het ook geen ramp vinden om terug te gaan naar de goedkope Ilife, want die maakte ook prima schoon.
De 1e en 2e verdieping doe ik 2x per week.
Zoals al eerder gezegd, ik heb 1 valpartij meegemaakt. De robot viel van de trap, ondanks dat er magneetband voor lag. Sindsdien zet ik er even een wasmand neer. Ik ga het er niet op wagen dat het nog een keer gebeurd. Wel zeer onder de indruk van de materialen. Ondanks een val van 13 treden en neerkomen op plavuizen was er niets te zijn aan de robot. Het opvangbakje lag een paar meter verder en was ook nog heel.
Van mij had de Xiaomi net iets lager mogen zijn. De Ilife robot is bijna 3cm lager en past overal onder door. De Xiaomi kan niet onder 2 kasten door. 1 kast heb ik kunnen verhogen, dus daaronder wordt het ook schoon.
De spot functie is ook erg fijn. Onze vogel maakt soms wat rommel en dan zet ik de robot even bij de kooi voor een spotclean.
Overigens lijkt het erop dat de Xiaomi kleine ruimtes 2x doet. Geen idee waarom.
Hopelijk houden ze een 'goedkope' versie in het assortiment, want dan zal ik er in de toekomst zeker weer eentje kopen. De prijzen die ze voor de nieuwe versie vragen vind ik veel te hoog.
Op zich zou ik het ook geen ramp vinden om terug te gaan naar de goedkope Ilife, want die maakte ook prima schoon.
@Medione1210
ik heb hetzelfde, hij had van mij ook wel iets lager mogen zijn. Maar wellicht hebben ze er een reden voor gehad.
Ik heb mijn nockeby bank dan ook moeten verhogen daar paste hij net niet onder door.
Niet heel fraai opgelost met stukjes houd onder de poten, maar ik ga nog even zoeken naar een beter oplossing. Een ikea tafel heb ik wat nieuwe viltjes onder gemaakt waardoor hij er nu goed onder past.
ik heb hetzelfde, hij had van mij ook wel iets lager mogen zijn. Maar wellicht hebben ze er een reden voor gehad.
Ik heb mijn nockeby bank dan ook moeten verhogen daar paste hij net niet onder door.
Niet heel fraai opgelost met stukjes houd onder de poten, maar ik ga nog even zoeken naar een beter oplossing. Een ikea tafel heb ik wat nieuwe viltjes onder gemaakt waardoor hij er nu goed onder past.
Sinds een paar weken rijdt hier ook een Xiaomi rond en het bevalt me uitstekend.
1 keer in de week is wel voldoende gezien de hoeveelheid stof die in het bakje zit naderhand.
Bij mij klopt er helemaal niks van het aantal m2 die ze aangeeft gedaan te hebben. Heb een slaapkamer van 3.5x5m met een bed waar ze onderdoor kan en verder niet veel instaat, maar ze geeft aan 4 m2 gedaan te hebben
Waar zou dit aan kunnen liggen? En klopt het aantal m2 bij jullie wel ongeveer?
Kleine ruimtes worden inderdaad 2x gedaan, als een "zuigbeurt" korter dan 10 minuten duurt dan doet ze hem nog eens... Staat ook bij de 'User manual & customer service' - 'How does your robot work'...
1 keer in de week is wel voldoende gezien de hoeveelheid stof die in het bakje zit naderhand.
Bij mij klopt er helemaal niks van het aantal m2 die ze aangeeft gedaan te hebben. Heb een slaapkamer van 3.5x5m met een bed waar ze onderdoor kan en verder niet veel instaat, maar ze geeft aan 4 m2 gedaan te hebben
Waar zou dit aan kunnen liggen? En klopt het aantal m2 bij jullie wel ongeveer?
Kleine ruimtes worden inderdaad 2x gedaan, als een "zuigbeurt" korter dan 10 minuten duurt dan doet ze hem nog eens... Staat ook bij de 'User manual & customer service' - 'How does your robot work'...
Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de eerste generatie.
Voor de tweede generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2).
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie
Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de eerste generatie.
Voor de tweede generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2).
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie
Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.