Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Mr. Unexist schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:47:
Sinds een paar weken rijdt hier ook een Xiaomi rond en het bevalt me uitstekend.
1 keer in de week is wel voldoende gezien de hoeveelheid stof die in het bakje zit naderhand.

Bij mij klopt er helemaal niks van het aantal m2 die ze aangeeft gedaan te hebben. Heb een slaapkamer van 3.5x5m met een bed waar ze onderdoor kan en verder niet veel instaat, maar ze geeft aan 4 m2 gedaan te hebben :?
Waar zou dit aan kunnen liggen? En klopt het aantal m2 bij jullie wel ongeveer?

Kleine ruimtes worden inderdaad 2x gedaan, als een "zuigbeurt" korter dan 10 minuten duurt dan doet ze hem nog eens... Staat ook bij de 'User manual & customer service' - 'How does your robot work'...
Bedankt voor het nakijken in de handleiding...ik was dit nog niet tegengekomen.ik snap alleen de bedoeling niet van 2x rondgaan.

Ik heb de indruk dat het aantal m2 hier wel redelijk klopt.

Is op het kaartje wel te zien dat de hele kamer wordt gestofzuigd? Klopt de tijd wel? Hier doet ie iets meer dan een minuut per m2. (Als in 38m2, 41 minuten)

[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 29-11-2017 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Unexist
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:20
Ik weet ook niet waarom ze dat zo geprogrammeerd hebben, maar het wordt wel extra schoon ;)

Het kaartje klopt prima en de tijd ook. Minuten in m2 omrekenen lijkt me niet toereikend, omdat er meer spullen kunnen staan waar omheen gemanoeuvreerd moet worden en een bijna lege kamer is het vrij snel heen en weer pendelen.
Ik weet ook niet wat de m2 meet, je zou denken dat radarding wat erin zit, maar kan ook het aantal wielomwentelingen zijn...

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben nu ook lid van de club! Jiali heet 'ze' :P
Hier gekocht, vanuit Spanje. 23-11 besteld, gisteren binnen dus een weekje levertijd.

Ik heb ook al ervaren dat ze goed zuigt! Ik had eergisteren nog stofgezogen maar toch heeft ze aardig wat weten te vinden. Wel doet ze wat moeilijk bij mijn bank, omdat deze twee horizontale poten op de grond heeft. Ik overweeg om daar van die magneetstrippen te plakken, zodat ze niet probeer om over die buizen heen te gaan. Ze komt er wel, maar het is geen geluid.

Wel echt gaaf om te zien hoe slim het ding is! Eenmaal ergens tegenaan gebotst, ontwijkt ze het daarna helemaal. Erg cool!

Ze is nog totaal niet op internet geweest. Een druk op de knop deed het fantastisch. Ze krijgt ook geen internet van me, ik vertrouw haar Chinese ouders niet zo ;) Maar het enige waarvoor ik een uitzondering zou maken is als de nieuwe firmware echt grote meerwaarde biedt. Nu heb ik geen idee welke versie ik nu draai want ik heb dus nog geen verbinding gehad, maar ik ga ervan uit dat deze wel achterloopt.

[ Voor 31% gewijzigd door Room42 op 30-11-2017 10:57 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Medione1210
Room42 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:48:
Ik ben nu ook lid van de club! Jiali heet 'ze' :P
Hier gekocht, vanuit Spanje. 23-11 besteld, gisteren binnen dus een weekje levertijd.

Ik heb ook al ervaren dat ze goed zuigt! Ik had eergisteren nog stofgezogen maar toch heeft ze aardig wat weten te vinden. Wel doet ze wat moeilijk bij mijn bank, omdat deze twee horizontale poten op de grond heeft. Ik overweeg om daar van die magneetstrippen te plakken, zodat ze niet probeer om over die buizen heen te gaan. Ze komt er wel, maar het is geen geluid.

Wel echt gaaf om te zien hoe slim het ding is! Eenmaal ergens tegenaan gebotst, ontwijkt ze het daarna helemaal. Erg cool!

Ze is nog totaal niet op internet geweest. Een druk op de knop deed het fantastisch. Ze krijgt ook geen internet van me, ik vertrouw haar Chinese ouders niet zo ;) Maar het enige waarvoor ik een uitzondering zou maken is als de nieuwe firmware echt grote meerwaarde biedt. Nu heb ik geen idee welke versie ik nu draai want ik heb dus nog geen verbinding gehad, maar ik ga ervan uit dat deze wel achterloopt.
Ik heb ook van die horizontale liggers onder de bank. Helaas werkte magneetband niet, maar ik heb er per ligger 2 metalen deurstoppers opgezet (1,59 bij de Action). Dat gaat prima. Ze duwt ze er net niet vanaf.

• Room42
  • Niet online
Medione1210 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:50:
[...]

Ik heb ook van die horizontale liggers onder de bank. Helaas werkte magneetband niet, maar ik heb er per ligger 2 metalen deurstoppers opgezet (1,59 bij de Action). Dat gaat prima. Ze duwt ze er net niet vanaf.
Ah een soort van barricade zeg maar. Goeie tip. Ik zat anders nog te denken om er een drempel overheen te leggen, zodat het wat minder steil wordt. Maar afzetten is ook een prima oplossing.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Room42 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:52:
[...]

Ah een soort van barricade zeg maar. Goeie tip. Ik zat anders nog te denken om er een drempel overheen te leggen, zodat het wat minder steil wordt. Maar afzetten is ook een prima oplossing.
Een stuk hout werkt ook, maar de liggers zijn verchroomd en de metalen deurstoppers ook. Dus dat staat wel netjes. Als je ze 30cm uit elkaar zet, dan kan de Xiaomi er niet overheen.

Ik kreeg vanacht na de gebruikelijke 'finished cleaning' melding en rode melding in het Chinees. Helaas heb ik er geen screenshot van. Heeft iemand al zoiets gehad en heeft een idee wat het is?

[ Voor 23% gewijzigd door Medione1210 op 01-12-2017 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christianj050
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01-2023
Wie zou mij kunnen helpen met advies?
Heb zelf nu de LG hombot vr8600ob en bevalt het beste qua geluid en is slim qua navigatie. Hoewel deze moeite heeft met schuine stoelpoten, daar rijdt deze zich regelmatig tegenop. Ook het tapijt op de eerste verdieping loopt deze soms zomaar op vast, omdat hij dan denk vast te zitten met touw in de borstels.
Heb hiervoor kort de Irobot getest 680, deze beviel het minste van allemaal. Botst overal tegenop |:( , de verf spatte werkelijk van de plinten en was totaal niet slim. Donkere tapijten lukten niet, want dan dacht hij dat ie zich van de trap zou storten.

Nu lees ik veel hier over Xiaomi en nu twijfel ik nog om mijn LG terug te brengen binnen de retour garantie van Coolblue. Alleen durf ik het niet aan omdat ik de Xiaomi niet kan testen. Nu lees ik alleen wel veel overtuigende verhalen hier op het forum.
Ben opzicht nog wel regelijk tevreden met de LG, omdat deze niet overal tegenaan bost en het goed schematisch afwerkt. Maar de zuigkracht schijnt echt laag te zijn en loopt deze soms vast op gewone vloerbedekking. Ook twijfel ik nu over de duurzaamheid van het product en de garantie afwikkeling. Maar dat laatste zal bij Xiaomi ook wel moeilijk zijn.

Ben erg benieuwd of iemand tips heeft.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
christianj050 schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:02:
Wie zou mij kunnen helpen met advies?
Heb zelf nu de LG hombot vr8600ob en bevalt het beste qua geluid en is slim qua navigatie. Hoewel deze moeite heeft met schuine stoelpoten, daar rijdt deze zich regelmatig tegenop. Ook het tapijt op de eerste verdieping loopt deze soms zomaar op vast, omdat hij dan denk vast te zitten met touw in de borstels.
Heb hiervoor kort de Irobot getest 680, deze beviel het minste van allemaal. Botst overal tegenop |:( , de verf spatte werkelijk van de plinten en was totaal niet slim. Donkere tapijten lukten niet, want dan dacht hij dat ie zich van de trap zou storten.

Nu lees ik veel hier over Xiaomi en nu twijfel ik nog om mijn LG terug te brengen binnen de retour garantie van Coolblue. Alleen durf ik het niet aan omdat ik de Xiaomi niet kan testen. Nu lees ik alleen wel veel overtuigende verhalen hier op het forum.
Ben opzicht nog wel regelijk tevreden met de LG, omdat deze niet overal tegenaan bost en het goed schematisch afwerkt. Maar de zuigkracht schijnt echt laag te zijn en loopt deze soms vast op gewone vloerbedekking. Ook twijfel ik nu over de duurzaamheid van het product en de garantie afwikkeling. Maar dat laatste zal bij Xiaomi ook wel moeilijk zijn.

Ben erg benieuwd of iemand tips heeft.. _/-\o_
Gewoon tapijt lukt wel, maar hoogpolig tapijt niet. Ook donker tapijt is bij mij een probleem.
De Xiaomi botst in ieder geval niet hard tegen stoelpoten e.d.. Ik vind zelfs dat ie maar weinig botst. Maar een robot waarbij de verf van de plinten spat heb ik nog nergens gezien. O-) .
De Xiaomi heeft trouwens flinke zuigkracht, maar dan maakt ie wel een pokkeherrie en kan je 'm niet laten draaien als je slaapt. Dan zit je meteen rechtop in bed.

De garantieafhandeling is bij Xiaomi een probleem. Ga er vanuit dat je geen garantie hebt, dan valt het altijd mee als je iets voor elkaar krijgt. We is de Xiaomi ruim 100 EUR goedkoper dan de LG als er een aanbieding is tenminste.

Mag je een gebruikt apparaat zomaar terugsturen naar Coolblue? Ik denken dat je grote kans hebt dat ze waardevermindering in rekening brengen....en terecht natuurlijk. WKOA is er om te testen zoals je in de winkel zou doen, niet om eens een weekje te laten stofzuigen en dan terug te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Medione1210 schreef op maandag 4 december 2017 @ 07:21:
[...]

Mag je een gebruikt apparaat zomaar terugsturen naar Coolblue? Ik denken dat je grote kans hebt dat ze waardevermindering in rekening brengen....en terecht natuurlijk. WKOA is er om te testen zoals je in de winkel zou doen, niet om eens een weekje te laten stofzuigen en dan terug te brengen.
Mijn ervaring is dat je een 1x gebruikte stofzuiger, mits je hem weer netjes schoonmaakt, deze rustig terug kunt sturen. Twee keer gedaan. Hele huis stofgezogen om te testen maar het viel tegen en dus weer teruggestuurd. Maar het apparaat wel echt goed schoongemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christianj050
  • Laatst online: 19-01-2023
Medione1210 schreef op maandag 4 december 2017 @ 07:21:
[...]

Gewoon tapijt lukt wel, maar hoogpolig tapijt niet. Ook donker tapijt is bij mij een probleem.
De Xiaomi botst in ieder geval niet hard tegen stoelpoten e.d.. Ik vind zelfs dat ie maar weinig botst. Maar een robot waarbij de verf van de plinten spat heb ik nog nergens gezien. O-) .
De Xiaomi heeft trouwens flinke zuigkracht, maar dan maakt ie wel een pokkeherrie en kan je 'm niet laten draaien als je slaapt. Dan zit je meteen rechtop in bed.

De garantieafhandeling is bij Xiaomi een probleem. Ga er vanuit dat je geen garantie hebt, dan valt het altijd mee als je iets voor elkaar krijgt. We is de Xiaomi ruim 100 EUR goedkoper dan de LG als er een aanbieding is tenminste.

Bedankt voor de info. Ja de roomba kan donkere plinten niet goed zien, waardoor die niet afremde.
Ah dus de XIaomi maakt wel veel meer lawaai, is de quite modus ook goed te gebruiken of eigenlijk niet te doen qua lagere zuigkracht.
Ja dat is juist de kracht van Coolblue, dat ze daar niet moeilijk over doen zoals de meeste winkels. Soms wel iets duurder, maar heb ik er wel voor over. Heb er twee getest (LG basis model en Roomba 680) Netjes terug gedaan met nog klein beetje stofresten. Geen probleem! :*)
De LG VR8600 is wel echt ontzettend stil en slim. Kan alleen weinig onderdelen vinden, dat zal bij de Xiaomi wel beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wat tapijt betreft heb ik overigens geen ervaring maar ik heb wel gemerkt dat de Mi zich op kleden (getest op laagpolige kleden, zowel met en zonder franjes) wel makkelijk vast kan rijden. Dat vond ik wel jammer. Verder rijdt hij erg slim, vind ik!

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 04-12-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
christianj050 schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:22:
[...]

Bedankt voor de info. Ja de roomba kan donkere plinten niet goed zien, waardoor die niet afremde.
Ah dus de XIaomi maakt wel veel meer lawaai, is de quite modus ook goed te gebruiken of eigenlijk niet te doen qua lagere zuigkracht.
Ja dat is juist de kracht van Coolblue, dat ze daar niet moeilijk over doen zoals de meeste winkels. Soms wel iets duurder, maar heb ik er wel voor over. Heb er twee getest (LG basis model en Roomba 680) Netjes terug gedaan met nog klein beetje stofresten. Geen probleem! :*)
De LG VR8600 is wel echt ontzettend stil en slim. Kan alleen weinig onderdelen vinden, dat zal bij de Xiaomi wel beter zijn.
In Quiet en balanced is de Xiaomi stil genoeg om te kunnen slapen maar ik denk dat je 'm hoger moet zetten om tapijt goed schoon te krijgen.
Overigens was de Xiaomi in het begin stiller, hij maakt nu in z'n geheel wat meer lawaai vind ik.

De Xiaomi werkt overigens via het wifi netwerk en de app is niet erg privacy vriendelijk. Ik had liever een gewone afstandbediening gehad.

Het is inderdaad handig als je een robot kunt vinden waar je genoeg onderdelen voor kunt vinden en dat is voor de Xiaomi geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Medione1210 schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:23:
[...]

In Quiet en balanced is de Xiaomi stil genoeg om te kunnen slapen maar ik denk dat je 'm hoger moet zetten om tapijt goed schoon te krijgen.
Overigens was de Xiaomi in het begin stiller, hij maakt nu in z'n geheel wat meer lawaai vind ik.

De Xiaomi werkt overigens via het wifi netwerk en de app is niet erg privacy vriendelijk. Ik had liever een gewone afstandbediening gehad.

Het is inderdaad handig als je een robot kunt vinden waar je genoeg onderdelen voor kunt vinden en dat is voor de Xiaomi geen probleem.
De app valt goed mee.
Voor privacy kan je gewoon het Mac adres van de robot blokkeren op je router. Daarna kan je nog steeds de app gebruiken in hetzelfde wifi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
blowk schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:30:
[...]

De app valt goed mee.
Voor privacy kan je gewoon het Mac adres van de robot blokkeren op je router. Daarna kan je nog steeds de app gebruiken in hetzelfde wifi netwerk.
Dan werken de kaarten toch niet meer? Niet dat het een groot probleem is, maar ik laat 'm s'nachts draaien en ik kijk af en toe wel even of hij nog netjes de routes volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Medione1210 schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:49:
[...]

Dan werken de kaarten toch niet meer? Niet dat het een groot probleem is, maar ik laat 'm s'nachts draaien en ik kijk af en toe wel even of hij nog netjes de routes volgt.
Met wat vertraging laden de kaarten ... Dus snel even checken zit er niet in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
blowk schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:58:
[...]

Met wat vertraging laden de kaarten ... Dus snel even checken zit er niet in. ;)
Die kaarten worden toch op Xiaomi servers opgeslagen? Zo ja, dan heb je 'm niet volledig van internet afgekoppeld toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Ik heb sinds gisteren ook de Xiaomi Mi Vacuum, gisteren heeft hij een mooi rondje gedaan.

Vanochtend had ik nog een clean gescheduled, maar toen deed hij maar iets van 1 vierkante meter vlakbij zn laadstation en zij hij dat hij klaar was met cleanen... toen ik het nog een keer startte hetzelfde verhaal. Is dit een soort slimme functie omdat hij weet dat hij gisteren al had schoongemaakt, of is er wat anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempievk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-07-2022
Ik heb hem ook gister eindelijk binnen gehad. Wat een top apparaat... nu al:).

Het enige "probleem" wat ik heb, is dat mijn woonkamer een convectorput heeft. Hij zit hier gelijk klem en komt er niet meer uit. Nu wil ik graag dat hij dat dat overslaat, en dit kan uiteraard met de magneet strips. Maar is het ook mogelijk zonder dat ik lelijke magneetstrips op mijn vloer hoef te plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 09:21
siempievk schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:53:
Ik heb hem ook gister eindelijk binnen gehad. Wat een top apparaat... nu al:).

Het enige "probleem" wat ik heb, is dat mijn woonkamer een convectorput heeft. Hij zit hier gelijk klem en komt er niet meer uit. Nu wil ik graag dat hij dat dat overslaat, en dit kan uiteraard met de magneet strips. Maar is het ook mogelijk zonder dat ik lelijke magneetstrips op mijn vloer hoef te plakken?
Nee, enige barriere die je kan maken is met die strips. Je zou wel kunnen proberen wat er gebeurt als je die strips onder het rooster bevestigd. Weet niet of her rooster van hout of metaal is? en wellicht werkt de strip ook als je hem verticaal aan de binnenkant van de convectorput plakt?

Experimenteren is de enige oplossing denk ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
coendeurloo schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:33:
Ik heb sinds gisteren ook de Xiaomi Mi Vacuum, gisteren heeft hij een mooi rondje gedaan.

Vanochtend had ik nog een clean gescheduled, maar toen deed hij maar iets van 1 vierkante meter vlakbij zn laadstation en zij hij dat hij klaar was met cleanen... toen ik het nog een keer startte hetzelfde verhaal. Is dit een soort slimme functie omdat hij weet dat hij gisteren al had schoongemaakt, of is er wat anders aan de hand?
Oei, dat klinkt niet goed. Hij heeft totaal geen geheugen, moet gewoon opnieuw z'n rondje draaien, desnoods 10 keer per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempievk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-07-2022
Dijkhuis schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:56:
[...]

Nee, enige barriere die je kan maken is met die strips. Je zou wel kunnen proberen wat er gebeurt als je die strips onder het rooster bevestigd. Weet niet of her rooster van hout of metaal is? en wellicht werkt de strip ook als je hem verticaal aan de binnenkant van de convectorput plakt?

Experimenteren is de enige oplossing denk ik :9
Het rooster is van hout, dus daar is misschien wel wat mogelijk. Moet je speciaal de strips uit azie hebben of is elke magneetstrip goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 12-09 12:58
blowk schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:30:
[...]

De app valt goed mee.
Dit leek mij ideaal, maar als ik het MAC adres van de stofzuiger blokkeer doet de app het niet meer. De stofzuiger staat dan op offline en via de app starten of remote control is niet meer mogelijk.

Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:31

knakworst

Get more sats!

coendeurloo schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:33:

Vanochtend had ik nog een clean gescheduled, maar toen deed hij maar iets van 1 vierkante meter vlakbij zn laadstation en zij hij dat hij klaar was met cleanen.
Dat is heel bizar. Heeft hij wel genoeg ruimte overal? Heb je diepzwarte oppervlakten? Andere obstakels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
knakworst schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:22:
[...]

Dat is heel bizar. Heeft hij wel genoeg ruimte overal? Heb je diepzwarte oppervlakten? Andere obstakels?
Hij heeft niet exact 0.5 meter aan weerszijdes van het laadstation, eerder 0.3/0.4 meter. Ik ga zo het laadstation eens verplaatsen en kijken of dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Razer schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:56:
Ik had een Neato D85, en de Xiaomi draait rondjes om de Neato, letterlijk op elk vlak beter en ook nog eens een stuk voordeliger.
Interessant, maar eigenlijk werkt mijn D85 nog goed dus om 'm te vervangen...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
coendeurloo schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:28:
[...]

Hij heeft niet exact 0.5 meter aan weerszijdes van het laadstation, eerder 0.3/0.4 meter. Ik ga zo het laadstation eens verplaatsen en kijken of dat verschil maakt.
Klinkt als een spot-clean. Wel vaag, die kun je niet programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
siempievk schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:59:
[...]

Het rooster is van hout, dus daar is misschien wel wat mogelijk. Moet je speciaal de strips uit azie hebben of is elke magneetstrip goed?
Ik heb op het Duitse forum gelezen dat niet alle strippen werken. Ik zou dus maar de originele halen.

Het is de vraag of de magneetstrip sterk genoeg is als je 'm onder het rooster legt. Misschien kun je het simpel oplossen door een 4x4cm balkje te kopen en die voordat je gaat slapen vóór de convector leggen. Niet ideaal maar wel een goedkope oplossing.
Je moet 'm dan wel vast zien te leggen want anders verschuift de robot 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Medione1210 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:18:
[...]

Die kaarten worden toch op Xiaomi servers opgeslagen? Zo ja, dan heb je 'm niet volledig van internet afgekoppeld toch?
Dit klopt. Met de laatste update van de Mi Home app is dit niet meer mogelijk. Met de laatste versie moet de robot steeds online zijn. Als je de versie van enkele maanden geleden gebruikt, kan je de robot nog gebruiken wanneer deze is losgekoppeld van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Smobbo schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:02:
[...]

Dit leek mij ideaal, maar als ik het MAC adres van de stofzuiger blokkeer doet de app het niet meer. De stofzuiger staat dan op offline en via de app starten of remote control is niet meer mogelijk.

Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen?
Enkel met de Mi home versie van enkele maanden geleden was dit mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
blowk schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:01:
[...]

Enkel met de Mi home versie van enkele maanden geleden was dit mogelijk.
Ah, helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Je kan bij apkmirror de oude versie downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

coendeurloo schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:28:
[...]

Ik zou eens proberen de robot te resetten voor het geval je dat nog niet gedaan had.
En alle sensorren nalopen op evt. stof.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 17:43
Medione1210 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:34:
[...]

Ik heb op het Duitse forum gelezen dat niet alle strippen werken. Ik zou dus maar de originele halen.

Het is de vraag of de magneetstrip sterk genoeg is als je 'm onder het rooster legt. Misschien kun je het simpel oplossen door een 4x4cm balkje te kopen en die voordat je gaat slapen vóór de convector leggen. Niet ideaal maar wel een goedkope oplossing.
Je moet 'm dan wel vast zien te leggen want anders verschuift de robot 'm.
Mijn ouders hebben ook een convectorput. Magneetstrip onder het houten balkjes werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-08 16:56
Dag!
Ik heb vandaag mijn stofzuiger ontvangen, maar ik doe denk ik iets verkeerd.
Ik slaag er niet in om de stofzuiger toe te voegen in de app.
Ik heb de app geïnstalleerd met de QR code in de handleiding.
Blauwe WiFi lampje op de Xiaomi knippert, en wat ik online had gelezen is dat ik dan met de app moet scannen. Maar die lijkt alleen naar Bluetooth devies te kunnen zoeken?
Ik kan onder Mi Home kiezen voor 'tap to add a device'. Dan zie ik onder 'all devices' 5 apparaten, maar geen vacuüm. Verder is er alleen een knop 'ADD Bluetooth device'.

Ben al aan het teruglezen in dit topic, maar kan zo 1-2-3niks vinden. Heeft iemand een tip?

Regio staat op Europa, en ik heb me al aangemeld met mijn Mi account.

[ Voor 5% gewijzigd door KMvrtr op 06-12-2017 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:38
KMvrtr schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:52:
Dag!
Ik heb vandaag mijn stofzuiger ontvangen, maar ik doe denk ik iets verkeerd.
Ik slaag er niet in om de stofzuiger toe te voegen in de app.
Ik heb de app geïnstalleerd met de QR code in de handleiding.
Blauwe WiFi lampje op de Xiaomi knippert, en wat ik online had gelezen is dat ik dan met de app moet scannen. Maar die lijkt alleen naar Bluetooth devies te kunnen zoeken?
Ik kan onder Mi Home kiezen voor 'tap to add a device'. Dan zie ik onder 'all devices' 5 apparaten, maar geen vacuüm. Verder is er alleen een knop 'ADD Bluetooth device'.

Ben al aan het teruglezen in dit topic, maar kan zo 1-2-3niks vinden. Heeft iemand een tip?

Regio staat op Europa, en ik heb me al aangemeld met mijn Mi account.
Als je hem handmatig wil toevoegen, en je ziet dan geen xiaomi vacuum, wissel van regio. Dus van Europa naar Singapore ofzo. Elke regio heeft zo zijn eigen set devices. Mainland China heeft de meeste, maar die server is niet echt vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Ik gebruik server ‘other’ die werkt prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 15:35
Normaliter doet mijn schoonmaakslaafje er een half uurtje over om mijn huiskamer/keuken/gang schoon te maken. Het gebeurt echter regelmatig dat hij op een of andere manier constant rondjes blijft rijden om mijn kleed (wat is afgebakend met de magneetstrips).

Gisteren was hij dat 90 minuten aan het doen, toen heb ik hem zelf maar even verplaatst naar de gang. Vervolgens heeft hij de gang + keuken gedaan maar een ander stuk van de woonkamer weer gemist om vervolgens wederom rondjes te gaan rijden om het kleed :/

Heel vaag dit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fluz
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 00:53
Room42 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:48:

Hier een vraag van een hele naïeve mede tweaker:

Wat is er mis met die informatie op een Chinese server.
De robo zuiger maakt een gedetailleerd kaartje van je huis/ruimtes en deze info wordt in China opgeslagen.
Wat kan er dan mee gebeuren? Een hack van Nederlandse inbrekers? Info wordt verkocht aan potentiele inbrekers? Etc.etc.
En wat kunnen die daar dan mee? Ze weten dan van tevoren waar de tafel met stoelen staat, een kast en een bankstel. Info die ze in één oogopslag ook zien als ze bij jouw binnen zijn.
Als inbreker zou ik totaal geen geld of moeite over hebben om deze info te verkrijgen....
Help mij uit mijn onwetendheid, zodat ik ook veilig mijn Robo van het net zal halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
Dacuuu schreef op woensdag 6 december 2017 @ 23:03:
[...]

Als je hem handmatig wil toevoegen, en je ziet dan geen xiaomi vacuum, wissel van regio. Dus van Europa naar Singapore ofzo. Elke regio heeft zo zijn eigen set devices. Mainland China heeft de meeste, maar die server is niet echt vlot.
Beetje late reactie, maar wilde wel even melden dat het daarmee opgelost is.
Bedankt! _/-\o_
Dacht alleen dat ik daarna de regio weer terug kon zetten naar Europa, maar dat werkt dus niet.
Maar dat lijkt me verder geen probleem. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coendeurloo
Underworld schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:53:
[...]

Ik zou eens proberen de robot te resetten voor het geval je dat nog niet gedaan had.
En alle sensorren nalopen op evt. stof.
Het bleek gewoon om de voorgeschreven 0.5 meter ruimte aan weerszijdes van het laadstation te gaan, hij maakt nu weer de hele ruimte schoon.

Toch blijft het vreemd dat hij dan blijkbaar maar een klein stukje schoon gaat maken, terwijl hij prima de rest van de kamer kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Medione1210 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:50:
[...]

Ik heb dit nu ook gedaan, maar het lijkt toch niet een ideale oplossing, hij wil toch nog af en toe een stukje over de metalen rand, wat een naar geluid produceert, en ook duwt hij soms de stoppers een stukje opzij als hij in 'paniek' is wanneer hij met 1 wiel over de metalen buis is en zich weer los probeert te werken. Al met al beter dan geen blokkade, maar niet echt een ideale lange termijn oplossing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HeNZNCDkkDp9Yq6V6RHgOI8U/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door coendeurloo op 09-12-2017 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
coendeurloo schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 15:05:
[...]

Ik heb dit nu ook gedaan, maar het lijkt toch niet een ideale oplossing, hij wil toch nog af en toe een stukje over de metalen rand, wat een naar geluid produceert, en ook duwt hij soms de stoppers een stukje opzij als hij in 'paniek' is wanneer hij met 1 wiel over de metalen buis is en zich weer los probeert te werken. Al met al beter dan geen blokkade, maar niet echt een ideale lange termijn oplossing.

[afbeelding]
Bij mijn bank is de rand wat dikker. Misschien ook nog 2 aan de andere kant zetten?

Je kan ook overwegen om een visdraad te spannen. Ik heb. Het geprobeerd met een gewoon stuk touw en dat werkt ook redelijk.

Een magneetstrip eronder leggen werkt in jouw geval niet goed want de stofzuiger gaat zo'n 20cm over de magneetstrip heen en dan ben je die geluiden nog niet kwijt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
coendeurloo schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 10:50:
[...]

Het bleek gewoon om de voorgeschreven 0.5 meter ruimte aan weerszijdes van het laadstation te gaan, hij maakt nu weer de hele ruimte schoon.

Toch blijft het vreemd dat hij dan blijkbaar maar een klein stukje schoon gaat maken, terwijl hij prima de rest van de kamer kan zien.
Wel gek, mijn robot staat in een nisje van 60x50cm en gaat er prima uit en weer in. Recht vooruit is er wel een meter of 6 vrij zicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
fluz schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:34:
[...]

Hier een vraag van een hele naïeve mede tweaker:

Wat is er mis met die informatie op een Chinese server.
De robo zuiger maakt een gedetailleerd kaartje van je huis/ruimtes en deze info wordt in China opgeslagen.
Wat kan er dan mee gebeuren? Een hack van Nederlandse inbrekers? Info wordt verkocht aan potentiele inbrekers? Etc.etc.
En wat kunnen die daar dan mee? Ze weten dan van tevoren waar de tafel met stoelen staat, een kast en een bankstel. Info die ze in één oogopslag ook zien als ze bij jouw binnen zijn.
Als inbreker zou ik totaal geen geld of moeite over hebben om deze info te verkrijgen....
Help mij uit mijn onwetendheid, zodat ik ook veilig mijn Robo van het net zal halen.
Dit heeft meerdere kanten. Security en privacy.

Security; Ik zou niet weten waarom ik deze software zou moeten vertrouwen dat het goed dichtgetimmerd is. in het ergste geval vormt de stofzuiger de portal tot jouw netwerk, als er een bug in zit.

Privacy in het algemeen; Hoe minder er is, hoe minder er kan lekken. Of dat rationeel is of niet, je kunt alleen maar lekken, niks repareren. Is je privacy eenmaal vergeven, krijg je het niet meer terug.

Common sense; Hoe minder (iot's) verbonden, hoe beter je internet security. Waarom zou je in godsnaam dat ding aan het internet hangen? Voor een plattegrondje? Niet echt boeiend. Heeft het dus geen meerwaarde (c.q., is het niet absoluut noodzakelijk), hang ik het apparaat niet aan het internet.
Ik ga een private (non-internet) wifi-verbinding maken tussen de Domoticz en stofzuiger.

Ik weet dat ik wat fanatieker ben dan de 'gemiddelde consument' maar hoe makkelijk mensen hier soms over denken kan ik niet zo goed begrijpen. Maar goed, ik snap wel dat als je niet zo denkt, dit ook overdreven over kan komen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 09-12-2017 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ook hier rijdt miep inmiddels al een aantal weken haar rondjes. Past onder de bank en onder het bed en voor mijn gemak laat ik haar niet in de buurt van de trap komen, al ging dat prima met wat tests. Soms een vastlopertje door teveel lange haren, maar over het algemeen probleemloos. Ik heb wel de app, maar meestal doe zet ik haar aan met de knop. Ik heb vooraf getwijfeld, maar ik ben er best blij mee.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:15
Heb hem ook besteld! Super benieuwd hoe dat ding hier gaat rijden en wat de vriendin ervan vindt (die was er namelijk best wel op tegen.. ;)).

Hopelijk niet teveel knelpunten in huis en werkt de app / installatie gewoon goed. Ik vind het wel ‘eng’ of spannend om hem te laten rijden als ik niet thuis ben denk ik. Dus eerst maar paar keer goed testen en kijken hoe het gaat.
Kun je overigens een push melding ofzo krijgen met de app als ie vast loopt o.i.d?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@remzor Je krijgt via de app een melding als scheduled cleaning begint en bij einde cleaning, stofbakje vol en bij een storing b.v. sensor of wiel.

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
remzor schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:23:
Heb hem ook besteld! Super benieuwd hoe dat ding hier gaat rijden en wat de vriendin ervan vindt (die was er namelijk best wel op tegen.. ;)).

Hopelijk niet teveel knelpunten in huis en werkt de app / installatie gewoon goed. Ik vind het wel ‘eng’ of spannend om hem te laten rijden als ik niet thuis ben denk ik. Dus eerst maar paar keer goed testen en kijken hoe het gaat.
Kun je overigens een push melding ofzo krijgen met de app als ie vast loopt o.i.d?
Het is inderdaad aan te raden om een keer of drie te te testen voordat je 'm zelfstandig laat rijden. Zeker in het begin zal je merken dat er nog een kabeltje, gordijn, kleedje etc. is dat er voor zorgt dat je robot vastloopt.
Als hij echt vastloopt stopt hij uiteindelijk wel vanzelf en krijg je een melding, dus echt kwaad kan het meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@BenEco @Medione1210 Thanks!

Waar mijn vriendin (en ik ook een beetje) bang voor is, is dat er schade aangericht kan worden. Ik heb bijvoorbeeld een subwoofer staan van €800 die ik graag onbeschadigd houdt. Onze eetkamerstoelen hebben dunne poten, staal brushed black coating, dus niet dat ie er de verf aframt. Of kleine prullaria aan accessoires die mijn vriendin ergens in de hoek op de grond heeft staan.. dat ie dat omver beukt.

Echt kabels liggen er niet, het zijn dus meer dat soort dingen. Maar goed, we gaan het zien. Op de filmpjes die ik zag was ie heel voorzichtig en die stootrand is er ook niet voor niks toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@remzor

Zoals @Medione1210 al zei, 2-3 keer testen en dan hoef je er niet meer bij te blijven. Hier doen er 2 zelfstandig hun werk en hoef alleen stofbakjes leeg te gooien als truus of Dusty dit aangeven. :)
Toeval of niet, heb hier ook eetkamer stoelen met ronde mat zwarte poten en een zwarte subwoofer. Zojuist even een inspectie gedaan maar zie geen beschadigingen.

Kleine prullaria aan accessoires, waarschijnlijk weg halen maar met het testen kom je hier wel achter, robotstofzuiger is vrij zwaar.

Wat wel een issue kan worden zijn hoogpolige vloerkleden of in de kleur zwart.
Val sensors kunnen hierop reageren. Heb zelf 2 zwarte vloerkleden met grijstinten liggen, Dusty heeft hier geen problemen mee. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BenEco op 10-12-2017 12:51 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
remzor schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:22:
@BenEco @Medione1210 Thanks!

Waar mijn vriendin (en ik ook een beetje) bang voor is, is dat er schade aangericht kan worden. Ik heb bijvoorbeeld een subwoofer staan van €800 die ik graag onbeschadigd houdt. Onze eetkamerstoelen hebben dunne poten, staal brushed black coating, dus niet dat ie er de verf aframt. Of kleine prullaria aan accessoires die mijn vriendin ergens in de hoek op de grond heeft staan.. dat ie dat omver beukt.

Echt kabels liggen er niet, het zijn dus meer dat soort dingen. Maar goed, we gaan het zien. Op de filmpjes die ik zag was ie heel voorzichtig en die stootrand is er ook niet voor niks toch :P
Nee joh, dat ding beschadigt niks hoor. Heel misschien van die piepkleine krasjes omdat hij iedere nacht langs het zelfde stukje van een meubelstuk 'schuurt'. Voor je gemoedsrust kan je er plakvilt rond omheen plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Paar maanden geleden het hoogpolige vloerkleed vervangen door een nieuw laagpolig kleed (niet zwart).
Vilt rondom de robot plakken is zo’n gek idee nog niet, houd ik in gedachte maar waarschijnlijk dus niet nodig :)

Denk wel dat onze woonkamer/keuken aardig robotproof is. Kabels etc allemaal weggewerkt, geen dorpels, etc. Wel een bank waar die niet onderdoor kan maar daar kunnen we nu ook niet echt onder komen. Ligt meer aan het type bank dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
Ik las dat sommigen hem inclusief spare parts hebben besteld.
Dit is inmiddels een aardig lang topic. Heb niet alles gelezen, maar ik kom er niet achter wat voor spare parts handig zijn voor onze Eve (vorige robo vac heette Wall-E).
Welke zijn nuttig, hoe vaak heb ik die nodig, en waar bestel ik die het beste? Mijn ervaring met bestellingen uit China is namelijk dat de kwaliteit nogal kan variëren.

[ Voor 0% gewijzigd door KMvrtr op 10-12-2017 17:43 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

KMvrtr schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:42:
Dit is inmiddels een aardig lang topic. Heb niet alles gelezen, maar ik kom er niet achter wat voor spare parts handig zijn voor onze Eve (vorige robo vac heette Wall-E).
Welke zijn nuttig, hoe vaak heb ik die nodig, en waar bestel ik die het beste? Mijn ervaring met bestellingen uit China is namelijk dat de kwaliteit nogal kan variëren.
Ik heb hem inclusief extra hoofdborstel en filter besteld en dat lijken me ook de onderdelen die het belangrijkst zijn. Ik heb geloof ik ook nog 2 van die ronddraaikwastjes, maar ach, die ziet er volgens mij leuker uit dan dat het echt heel veel toevoegt. In elk geval op tapijt, op zeil/parket/laminaat kunnen die nog helpen om wat losliggend vuil voor de hoofdmond te krijgen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
KMvrtr schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:42:
Koop gewoon de originele onderdelen. Die komen netjes in gesealde Xiaomi verpakking, ik heb zo'n setje mee besteld, was toen goedkoper dan nieuw bestellen. Ik zou het gewoon bij de goedkoopste op AE bestellen.

Misschien moet je pas na een half jaar iets bestellen. Als je 'm veel over tapijt laat rijden zal de borstel wel sneller slijten denk ik. Als je een grote borstel, een kleine borstel en een filter op voorraad hebt dan kun je een tijd vooruit. Als je het filter iedere week even goed schoonmaakt gaat die volgens mij ook heel lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Medione1210 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 15:16:
[...]

Bij mijn bank is de rand wat dikker. Misschien ook nog 2 aan de andere kant zetten?

Je kan ook overwegen om een visdraad te spannen. Ik heb. Het geprobeerd met een gewoon stuk touw en dat werkt ook redelijk.

Een magneetstrip eronder leggen werkt in jouw geval niet goed want de stofzuiger gaat zo'n 20cm over de magneetstrip heen en dan ben je die geluiden nog niet kwijt
Ik had er ook al aan gedacht om ook deurstoppers aan weerszijden te doen, maar dan gaat hij niet meer in de kleine ruimte onder de hocker :)

Dat visdraad idee lijkt me niet zo snel werken, als het voor ons onzichtbaar is zal het voor de robot ook niet altijd zichtbaar zijn lijkt mij, maar het bracht me wel op het idee om een strook vilt o.i.d. tussen de spijlen te spannen, misschien dat dat goed genoeg werkt. Bedankt voor het 1e idee dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
coendeurloo schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:18:
[...]

Ik had er ook al aan gedacht om ook deurstoppers aan weerszijden te doen, maar dan gaat hij niet meer in de kleine ruimte onder de hocker :)

Dat visdraad idee lijkt me niet zo snel werken, als het voor ons onzichtbaar is zal het voor de robot ook niet altijd zichtbaar zijn lijkt mij, maar het bracht me wel op het idee om een strook vilt o.i.d. tussen de spijlen te spannen, misschien dat dat goed genoeg werkt. Bedankt voor het 1e idee dus!
Een touwtje werkt ook, dat heb ik zelf geprobeerd. Hij ziet het niet, maar zodra hij weerstand voelt draait hij uiteindelijk om. Maar omdat een stuk touw niet mooi is gaf ik het idee voor visdraad.

Je kan ook een balkje op maat maken en dat 's avonds voor je naar bed gaat tussen de poten klemmen. Gewoon een beetje creatief denken en je vindt best een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 13:14
Bij oms draait de robot sinds zaterdag zijn rondes. Heerlijk, wat een gemak. Alle plekjes waar we normaal niet komen, kan de robot wel bij. Onder de kasten, onder het bed, etc.

Een beetje creatief zijn helpt en een beetje opruimen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvern
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-08 23:12
Gisteren heeft onze nieuwe nieuwe hulp haar eerste ronde gemaakt en we zijn best tevreden. Een aantal stoelpoten werden met iets overdreven werklust bestegen, daarover gaan we nog in gesprek.

Nu ben ik van plan de firmware te updaten, omdat ik met de huidige firmware de tijdszone niet kan wijzigen en de wifi verbinding niet zo best lijkt. (afstandbediening functie hapert en kaartje wordt soms niet weergegeven)
Wat zijn de ervaringen met het updaten van de firmware? Betrouwbaar/riskant, versies om te vermijden, etc. En is er ergens een changelog te vinden? In de app zie ik wel changes, maar het is onduidelijk of dat alleen van de laatste versie is, of dat dat inclusief alle tussenliggende versies is.
Ik zit momenteel op versie 3.3.6_003062 en krijg met regio "Other" 3.3.9_003077 aangeboden.

Rah73 in "Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) 2016" verdenkt deze versie er in ieder geval van e.e.a. gesloopt te hebben, maar dat is mogelijk domme pech.

edit: Ondertussen zonder problemen geüpdatet. De verbinding lijkt sterk verbeterd; waar voorheen de afstandbediening vrijwel onbruikbaar was, werkt dat nu feilloos.

[ Voor 8% gewijzigd door Tvern op 12-12-2017 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Tvern schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:25:
Gisteren heeft onze nieuwe nieuwe hulp haar eerste ronde gemaakt en we zijn best tevreden. Een aantal stoelpoten werden met iets overdreven werklust bestegen, daarover gaan we nog in gesprek.

Nu ben ik van plan de firmware te updaten, omdat ik met de huidige firmware de tijdszone niet kan wijzigen en de wifi verbinding niet zo best lijkt. (afstandbediening functie hapert en kaartje wordt soms niet weergegeven)
Wat zijn de ervaringen met het updaten van de firmware? Betrouwbaar/riskant, versies om te vermijden, etc. En is er ergens een changelog te vinden? In de app zie ik wel changes, maar het is onduidelijk of dat alleen van de laatste versie is, of dat dat inclusief alle tussenliggende versies is.
Ik zit momenteel op versie 3.3.6_003062 en krijg met regio "Other" 3.3.9_003077 aangeboden.
Ik heb op dag 1 geupdate naar 3.3.9_003077 en geen problemen ervaren. Wel af en toe netwerkproblemen en melding dat de verbinding traag is.

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
remzor schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:54:
Vilt rondom de robot plakken is zo’n gek idee nog niet, houd ik in gedachte maar waarschijnlijk dus niet nodig :)
Ik heb een randje vilt op mijn robots bumper geplakt. Dat bevalt prima.
Ik had niet zo'n goed gevoel bij het "aftasten" van sommige stukjes, hij doet het heel voorzichtig maar toch als je dat wekelijks op hetzelfde plekje doet krijg je toch kleine krasjes denk ik dan.

Soms blijft er wel wat stof aan kleven, maar voor de rest hindert het niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dicespark
  • Niet online
Eind van de middag zeer onder indruk staan kijken naar het eerste rondje van onze nieuwe Xiaomi. Echter zit ik nu al een poosje te prutsen vanwege Error 3.
Error 3 indicates that the host wheel is floating. Please check whether the host has dragged the foreign object or hold the obstacle to cause the wheel to float. Please help to remove the foreign matter or the obstacle.
Wat ik ook probeer, ding optillen, wielen ronddraaien, opladen, resetten..., error 3 blijft maar stand houden. Online vind ik er erg weinig over. Heeft hier iemand de gouden tip? Ik ben in staat m dadelijk open te schroeven om te kijken of er iets is met een sensor (een wiel hoor ik duidelijk een schakelaartje, wanneer je 't wiel indrukt, bij de andere kan niet).

### update ###
De stofzuiger opgeschroefd, helaas het 'zegel' moeten doorbreken. Apparaat ziet er mooi uit van binnen, de wielen zijn component-blokken die je er zo uit kunt schroeven. Het euvel gevonden; een simpel drukschakelaartje dat niet goed getriggerd werd. Gefixt, dicht geschroefd, fingers crossed, en ja hoor Error 3 verdwenen. _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door dicespark op 17-12-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous87
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-08 21:14
Hallo mede-tweakers. Binnenkort mag ik ook mijn 'huishoudster' verwelkomen. Nu vraag ik mij het volgende af, kan de stofzuiger ook op meerdere verdiepingen gebruikt worden? Gaat de stofzuiger haar gang als ze neergezet wordt op een verdieping waar het basisstation niet staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anonymous87 schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:36:
Hallo mede-tweakers. Binnenkort mag ik ook mijn 'huishoudster' verwelkomen. Nu vraag ik mij het volgende af, kan de stofzuiger ook op meerdere verdiepingen gebruikt worden? Gaat de stofzuiger haar gang als ze neergezet wordt op een verdieping waar het basisstation niet staat?
Had je kunnen lezen in dit topic ;) Maar goed, om het even te herhalen: De stofzuiger gaat bij elke beurt weer een rondje langs de buitenkant om zo het werkveld te bepalen. Dus het maakt niet uit waar je hem neerzet, hij scant elke keer. Je kunt hem dus ook, bij wijze van spreken, met de hele straat delen ;)

Overigens deelt ie het veld ook op in vlakken van 4 bij 4 meter (denk ik, niet nagemeten) om de rest later op te pakken.

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 17-12-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous87
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-08 21:14
Dank voor je reactie :-) (ik was dit punt na een zoektocht nog niet tegengekomen).
Ben zeer benieuwd naar het apparaat, mijn vriendin + familie zijn nogal sceptisch, hopelijk kan de Xiaomi hun overtuigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anonymous87 schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:12:
Dank voor je reactie :-) (ik was dit punt na een zoektocht nog niet tegengekomen).
Ben zeer benieuwd naar het apparaat, mijn vriendin + familie zijn nogal sceptisch, hopelijk kan de Xiaomi hun overtuigen!
Wat vooral wennen zal zijn is dat de vloer goed vrijgehouden moet worden. Geen hangende snoertjes, geen kleedjes (vooral van die flexibele), geen schoenveters. Daar verslikt ie zich in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Anonymous87 schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:36:
Als hij klaar is op die andere verdieping krijg je wel een foutmelding dat ie z'n dock niet kan vinden. Die kan je uiteraard gewoon negeren.

Let op goed op bij het trapgat, want bij mij is ie, zelfs met een magneetstrip 1x van de trap gedonderd. Sindsdien zet ik even een wasmand voor het trapgat.
### update ###
De stofzuiger opgeschroefd, helaas het 'zegel' moeten doorbreken. Apparaat ziet er mooi uit van binnen, de wielen zijn component-blokken die je er zo uit kunt schroeven. Het euvel gevonden; een simpel drukschakelaartje dat niet goed getriggerd werd. Gefixt, dicht geschroefd, fingers crossed, en ja hoor Error 3 verdwenen. _/-\o_
Je krijgt och uiteindelijk geen garantie,dus het doorbreken van het zegel zal niet zo'n probleem zijn.

De laatste weken kreeg ik netjes iedere nacht meldingen van 'start' en 'einde' van de schoonmaakronde. \, maar sinds drie dagen krijg ik weer geen meldingen meer. Overigens doet ie wel netjes zijn ronde.
Meer mensen met dit probleem?

[ Voor 20% gewijzigd door Medione1210 op 18-12-2017 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e91
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04:47

e91

Ik heb nog nooit een melding gehad waar krijg je die melding te zien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

in de app. ik zet dr soms helemaal uit en heb na zo'n keer wel een keer gehad dat ze niet opnieuw verbinding maakte met de wifi. verbinding een keer resetten en opnieuw verbinden en het probleem was opgelost. Ik sjouw trouwens ook het dock altijd mee naar een andere kamer, dus dan doet ze keurig de ronde en gaat daarna weer terug naar het dock. Zo lang ze daar maar start gaat alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 12-09 17:07
Medione1210 schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:28:
[...]

Als hij klaar is op die andere verdieping krijg je wel een foutmelding dat ie z'n dock niet kan vinden. Die kan je uiteraard gewoon negeren.

Let op goed op bij het trapgat, want bij mij is ie, zelfs met een magneetstrip 1x van de trap gedonderd. Sindsdien zet ik even een wasmand voor het trapgat.

[...]

Je krijgt och uiteindelijk geen garantie,dus het doorbreken van het zegel zal niet zo'n probleem zijn.

De laatste weken kreeg ik netjes iedere nacht meldingen van 'start' en 'einde' van de schoonmaakronde. \, maar sinds drie dagen krijg ik weer geen meldingen meer. Overigens doet ie wel netjes zijn ronde.
Meer mensen met dit probleem?
Yepp, krijg ook sinds 3 dagen geen melding meer. Sinds de een na laatste update van de App. Vandaag nog een update gehad, maar probleem blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
SolarOrbiter schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:02:
[...]

Yepp, krijg ook sinds 3 dagen geen melding meer. Sinds de een na laatste update van de App. Vandaag nog een update gehad, maar probleem blijft bestaan.
Ik heb de home app maar weer een update gegeven en de server naar de Mainland server gewijzigd. Dus vanacht maar eens zien of er weer een melding komt.

Ik hoop echt dat er snel iemand komt met een goed werkende 'offline' app. Ben vanmiddag bijna een uur bezig geweest om de server te wijzigen. Kreeg steeds een time out. Na de zoveelste keer lukte het eindelijk.
Ik moet nu perse naar de Mainland server want ik heb een Dafang cam die. Voor zover ik weet, alleen met de Mainland server werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Medione1210 op 18-12-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e91

e91

Rudedadude schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:01:
in de app. ik zet dr soms helemaal uit en heb na zo'n keer wel een keer gehad dat ze niet opnieuw verbinding maakte met de wifi. verbinding een keer resetten en opnieuw verbinden en het probleem was opgelost. Ik sjouw trouwens ook het dock altijd mee naar een andere kamer, dus dan doet ze keurig de ronde en gaat daarna weer terug naar het dock. Zo lang ze daar maar start gaat alles goed.
Oké ik gebruik die app niet echt gebruik alleen de snelkoppeling soms. Ik zie wel meldingen in die app maar krijg daar geen notificaties van ofzo. Dock gebruik ik boven niet hij stopt gewoon waar hij was begonnen, zet hem dan beneden voor het laadstation en rijd er dan zelf weer heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Medione1210 schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:40:
[...]

Ik heb de home app maar weer een update gegeven en de server naar de Mainland server gewijzigd. Dus vanacht maar eens zien of er weer een melding komt.

Ik hoop echt dat er snel iemand komt met een goed werkende 'offline' app. Ben vanmiddag bijna een uur bezig geweest om de server te wijzigen. Kreeg steeds een time out. Na de zoveelste keer lukte het eindelijk.
Ik moet nu perse naar de Mainland server want ik heb een Dafang cam die. Voor zover ik weet, alleen met de Mainland server werkt.
Ik moet ook binnenkort over op de mainland server. Heb een aantal aqara producten besteld. Sensoren en gateway. Hopelijk is die stabieler wat betreft notifications.

• Medione1210
SolarOrbiter schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:28:
[...]

Ik moet ook binnenkort over op de mainland server. Heb een aantal aqara producten besteld. Sensoren en gateway. Hopelijk is die stabieler wat betreft notifications.
Ik vind de Mainland server een drama, maar ik zit er ook aan vast door andere produkten.

Er is trouwens een nieuwe update voor onze stofzuiger!

• Room42
  • Niet online
Medione1210 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 05:34:
[...]

Heb je toevallig een changelog?

• Dacuuu
Medione1210 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 05:34:
[...]

Ik vind de Mainland server een drama, maar ik zit er ook aan vast door andere produkten.

Welk versie nr heb je nu, en welke server gebruik je?

[ Voor 4% gewijzigd door Dacuuu op 21-12-2017 06:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Dacuuu schreef op donderdag 21 december 2017 @ 06:32:
[...]

Welk versie nr heb je nu, en welke server gebruik je?
3.3.9_003094 op de mainland server.

Ik ben vergeten om de changelog op te slaan, maar er stond o.a. de standaard 'fixed bugs' in en een oplossing voor 'network problems / sharp turns'.

• e91

e91

Medione1210 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:43:
[...]

3.3.9_003094 op de mainland server.

Ik ben vergeten om de changelog op te slaan, maar er stond o.a. de standaard 'fixed bugs' in en een oplossing voor 'network problems / sharp turns'.
Ik kan hier geen foto's uploaden dus ik probeer het zo maar.

https://www.mupload.nl/img/3v5inmvyxg.png

[ Voor 6% gewijzigd door e91 op 21-12-2017 09:57 ]

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 16:15
Iemand al ervaring met de nieuwe firmware?

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 13:14
Yep, vanmorgen geïnstalleerd en een rondje gemaakt. Geen problemen.
Wifi lijkt stabieler en de kaart en positie lijken* sneller te worden bijgewerkt.

* ik heb geen harde cijfers, dit is dus op basis van gevoel :P .

• e91

e91

DanielAlm schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:52:
Iemand al ervaring met de nieuwe firmware?
Gebruik hem al een paar dagen merk geen verschil.

• Dacuuu
Heb de Mi home app gekloond*, app 1 (China mainland) de Xiaomi Aqara sensors, en app 2 (Singpore server) de stofzuiger. En dat werkt prima.
Eigenlijk kan ik helemaal weg van china mainland, de sensoren blijven icm Domoticz prima werken.

* klonen zit standaard op mn telefoon (Xiaomi Mi note 3), maar er zijn ook genoeg clone apps in de google playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
Op versie 2 van de Xiaomi vacuum kun je zones aanduiden waar de robot moet stofzuigen. Kun je dit nu ook instellen met versie 1? Ik dacht dat ze dezelfde app gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 07:31:
Op versie 2 van de Xiaomi vacuum kun je zones aanduiden waar de robot moet stofzuigen. Kun je dit nu ook instellen met versie 1? Ik dacht dat ze dezelfde app gebruiken?
Nee dit kan niet met de v1. Je gebruikt wel de mi home app, maar die gebruik je voor heel veel apparaten. (lampen, sensors etc) dus dat zegt verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:12

Sandyman538

SandstorM [148839]

Iemand toevallig nog een adresje waar ik de filters kan bestellen waarbij ik ze iets sneller binnen heb dan vanuit China? Had namelijk zo'n complete set op reserve, maar die ligt nu in de opslag ivm een verhuizing. En aangezien den robot net even een sessie gedaan heeft over een natte vloer :X :X (ik hoop dat ze het nog doet, ze ligt nu uit elkaar op de tafel), ben ik dus op zoek naar een filter aangezien die dus ook helemaal nat is geworden (of een slimme workaround zodat ik in ieder geval de robot door kan laten zuigen mocht het allemaal nog werken totdat de nieuwe filters uit China er zijn).

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Sandyman538 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 13:08:
Iemand toevallig nog een adresje waar ik de filters kan bestellen waarbij ik ze iets sneller binnen heb dan vanuit China? Had namelijk zo'n complete set op reserve, maar die ligt nu in de opslag ivm een verhuizing. En aangezien den robot net even een sessie gedaan heeft over een natte vloer :X :X (ik hoop dat ze het nog doet, ze ligt nu uit elkaar op de tafel), ben ik dus op zoek naar een filter aangezien die dus ook helemaal nat is geworden (of een slimme workaround zodat ik in ieder geval de robot door kan laten zuigen mocht het allemaal nog werken totdat de nieuwe filters uit China er zijn).
Leg 'm even een tijdje in de oven op 50 graden. Ja kan ' m ook in een paar sokken en dan in de droger stoppen. Hoe meer sokken hoe lager de kans op schade door het rondbuitelen.

Maar ik denk zelfs dat je 'm gewoon op de verwarming kan leggen, dan heb je morgen ook een droog filter.

[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 23-12-2017 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Dacuuu schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:01:
Heb de Mi home app gekloond*, app 1 (China mainland) de Xiaomi Aqara sensors, en app 2 (Singpore server) de stofzuiger. En dat werkt prima.
Eigenlijk kan ik helemaal weg van china mainland, de sensoren blijven icm Domoticz prima werken.

* klonen zit standaard op mn telefoon (Xiaomi Mi note 3), maar er zijn ook genoeg clone apps in de google playstore.
Handig.
Maar zowel op de mainland server als op de Singapore server heb ik de issue dat ik geen notifications meer ontvang. Dit heb ik voorheen ook gehad. Inmiddels heb ik de app opnieuw geïnstalleerd. Ik ga nu aankijken of dat helpt. Heb zelf een s8 plus met Android 7.0
De producten, bouwkwaliteit en prijzen van Xiaomi zijn uitmuntend, maar ben niet te spreken over de mi home app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
SolarOrbiter schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 20:28:
[...]

Handig.
Maar zowel op de mainland server als op de Singapore server heb ik de issue dat ik geen notifications meer ontvang. Dit heb ik voorheen ook gehad. Inmiddels heb ik de app opnieuw geïnstalleerd. Ik ga nu aankijken of dat helpt. Heb zelf een s8 plus met Android 7.0
De producten, bouwkwaliteit en prijzen van Xiaomi zijn uitmuntend, maar ben niet te spreken over de mi home app.
Hier precies hetzelfde probleem. Na herinstallatie werkt het steeds weer een paar dagen . Vorige keer kreeg ik ineens Chinese notificaties, terwijl alles in het Engels stond ingesteld. Ook weer na een herinstallatie was alles weer goed.
Ik ga serieus bedenken of ik nog wel Xiaomi produkten ga kopen die de mi home app gebruiken. Die app doet erg af aan het kwaliteitsgevoel dat ik bij Xiaomi heb.
(Al weet ik wel dat de meeste Xiaomi produkten niet bedoelt zijn voor gebruik buiten Azie}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Over de servers.
Ik heb mijn vacuum op de singapore server en mijn aqara/xiaomi sensors op de china mainland server.

Ik gebruik de app zelden tot nooit, alles draai ik via Domoticz. Dus als ik eens iets van de vacuum nodig heb, log ik uit bij China Mainland en log ik in op Singapore.

Voor mij is dit werkbaar. De servers draaien naast elkaar en je kan met de zelfde gegevens inloggen.

Daarbij heb ik de vacuum geblokkeerd in mijn router, dus de app zegt dat de vacuum offline is. Maar via Domoticz kan ik alles nog bediennen.
(Zie geen maps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
RedRayMann schreef op zondag 24 december 2017 @ 09:05:
Over de servers.
Ik heb mijn vacuum op de singapore server en mijn aqara/xiaomi sensors op de china mainland server.

Ik gebruik de app zelden tot nooit, alles draai ik via Domoticz. Dus als ik eens iets van de vacuum nodig heb, log ik uit bij China Mainland en log ik in op Singapore.

Voor mij is dit werkbaar. De servers draaien naast elkaar en je kan met de zelfde gegevens inloggen.

Daarbij heb ik de vacuum geblokkeerd in mijn router, dus de app zegt dat de vacuum offline is. Maar via Domoticz kan ik alles nog bediennen.
(Zie geen maps)
En de timer functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:35
Dat kan via Domoticz. Wat ook kan via Domoticz is de stofzuiger automatisch starten als er niemand thuis is. Dan kom je in een schoon huis thuis. Ook handig is om de Mi te starten met Siri: He Siri zet de stofzuiger aan :) Kan allemaal met Domoticz/homebridge. De xiaomi app is erg beperkt, alleen de kaart zou ik wel in Domoticz willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Op het moment gebruik ik geen timer. Omdat ik aan het verbouwen ben. Dus zet haar via Domoticz of direct op het apparaat aan.

De maps mis ik soms, om te cobtroleren of ze wel netjes haar werk heeft gedaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Niet online
RedRayMann schreef op zondag 24 december 2017 @ 09:05:
Daarbij heb ik de vacuum geblokkeerd in mijn router, dus de app zegt dat de vacuum offline is.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik weet 't MAC adres van de Vacuum, maar waar moet ik naar zoeken in m'n router settings? Hij moet namelijk wel in 't netwerk kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:47
Op welke manier hebben jullie hem gekoppeld aan Domoticz / HomeBridge? Die map functie is soms handig om te zien of hij overal geweest is, maar ik zou hem liever kunnen bedienen via HomeAssistant en HomeBridge in mijn geval.

De meeste guides die ik heb gevonden zijn best onhandig en kreeg ik via mijn iPhone met reservekopie ook niet meer werkend. Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrino666
  • Laatst online: 04-05 17:32
Laagheim schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:12:
Dat kan via Domoticz. Wat ook kan via Domoticz is de stofzuiger automatisch starten als er niemand thuis is. Dan kom je in een schoon huis thuis. Ook handig is om de Mi te starten met Siri: He Siri zet de stofzuiger aan :) Kan allemaal met Domoticz/homebridge. De xiaomi app is erg beperkt, alleen de kaart zou ik wel in Domoticz willen hebben.
Weet je misschien wat youtube filmpjes waar alles uitgelegd wordt?
Ik kan hier niet echt iets over vinden om dit samen met Siri te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 22:46
iMick schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:54:
Op welke manier hebben jullie hem gekoppeld aan Domoticz / HomeBridge? Die map functie is soms handig om te zien of hij overal geweest is, maar ik zou hem liever kunnen bedienen via HomeAssistant en HomeBridge in mijn geval.

De meeste guides die ik heb gevonden zijn best onhandig en kreeg ik via mijn iPhone met reservekopie ook niet meer werkend. Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Voor home assistant staat het hier uitgelegd. Mijn ervaring is wel dat het token via Android makkelijker te achterhalen. Daarna kan je hem met home assistant bedienen.

https://home-assistant.io/components/vacuum.xiaomi_miio/

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:12

Sandyman538

SandstorM [148839]

Medione1210 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 19:29:
[...]
Maar ik denk zelfs dat je 'm gewoon op de verwarming kan leggen, dan heb je morgen ook een droog filter.
Done, en de robot zuigt weer :)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Laatst online: 19:35
En voor Domoticz hier: https://www.domoticz.com/wiki/Homekit_Siri (als je tegen problemen aanloopt kan je ze beter posten in het Domoticz forum: Domoticz - open source domotica systeem - deel 3).

In het kort is het homebridge installeren, een homebridge domoticz plugin installeren en met bijv de app Eve de schakelaar die de mi vacuum 'aan' zet een naam geven als bijv. stofzuiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medione1210
Sandyman538 schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:47:
[...]

Done, en de robot zuigt weer :)
Goed zo!

o<:) Fijne kerstdagen en een zuigend nieuwjaar allemaal o<:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
Zojuist de Xiaomi cadeau gedaan en hem zijn eerste rondje laten rijden. Geïnstalleerd en geupdate, app op Engels gezet, tot nu toe allemaal prima.

Maar wauw, wat een apparaat! Vriendin was sceptisch en nu is het alleen nog “hmm, ff een goed plekje vinden want hij doet het wel heel goed ja”. Onze “Poets” is nergens vast gelopen en hij heeft echt flink wat haar en kattenbak korrels opgezogen. De kat vond het wel even spannend overigens, vooral die sidebrush :P

[ Voor 3% gewijzigd door remzor op 26-12-2017 15:48 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de eerste generatie.
Voor de tweede generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2).
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.