Wat een ellende is die Mi Home app zeg, zit er al een middag mee te aan te poten. Ik heb bij mijn ouders al een paar maanden een Mi Vacuum draaien (1e gen) en dat liep allemaal prima (voornamelijk via timed schedule). Heel af en toe loopt de robot vast, omdat er een bank staat met een verbindings lat tussen de poten en dan blijft soms één van de wieltjes in de lucht hangen.
Toen ik laatst op kerstbezoek was, zag ik in de app dat er een update beschikbaar was ondanks dat ik "Update automatically when connected to wi-fi" had aangegeven. Ik las dat in de update (3.3.9_003077) het volgende werd aangeboden: "Optimized behaviour when wheels are suspended". Dus ik dacht oké, dan update ik 'm wel handmatig via de app. Vanaf hier ging het bergafwaards, het update process in de app bleef hangen op 43%. Dus toen ben ik maar kerst gaan vieren in de hoop dat de update op de bot zelf wel zou doorlopen. Even later gecontroleerd hoe het met de update stond en de hele progress-weergave was verdwenen en begon weer dood leuk aan te tonen dat er een update beschikbaar was (dezelfde). Ik dacht bekijk het maar met je update dan.
Een week later kreeg ik een telefoontje van mijn ouders, dat er af en toe Chinese kreten door de woning vlogen, wat bleek de hele robot leek gereset oid. Vandaag langs gegaan, maar de bot wou niet meer verbinden met de app. Verschillende locales uitgeprobeerd, maar niets wou werken. Af en toe werd hij wel herkend als nieuw device nadat ik een wi-fi reset uitvoerde op de bot, maar een echte verbinding leggen lukte niet.
Uiteindelijk via een verdwaalde youtube comment gelezen dat een oude versie van Mi Home wellicht de oplossing kon zijn en ja hoor, ik heb weer verbinding met de bot (via de US Singapore server btw).
De vacuum bot draait nogsteeds op 3.3.6_003061 en blijft aangeven dat er een update is naar 3.3.9_003077. Ik krijg deze ook nu met geen mogelijkheid geïnstalleerd. Via de "shortcut" app voor de bot blijft de update hangen op 13% en via Mi Home zelf haalt hij 't tot 15%. Als ik switch naar andere locales (bvb. US recommended) dan wil de bot weer niet verbinden na een wi-fi reset... ik gooi de handdoek in de ring en laat 'm wel lekker op oude firmware draaien