Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e91
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03:41

e91

s441558 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:57:
Bij mij zijn de berichten wel in het Engels, alleen in de app zelf worden ze in het Chinees weergegeven. Ooit was het Engels, maar de laatste tijd niet meer
Mainland geeft Chinese berichten, ik gebruik singapore dan krijg je de berichten wel in het engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
e91 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:49:
[...]

Mainland geeft Chinese berichten, ik gebruik singapore dan krijg je de berichten wel in het engels.
Ik krijg op Mainland engelse berichten en soms, ik denk 1x per week, een Chinese melding (bij erop klikken leeg scherm).
Wel is het al een paar keer gebeurd dat ik spontaan Chinese berichten kreeg. Herinstalleren van de Mi Home op was dan voldoende om de Engelse berichten weer terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double_Davy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-01 13:35
Klopt het dat de stofzuiger niet op donker laminaat werkt? En is hier een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e91

e91

Double_Davy schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:32:
Klopt het dat de stofzuiger niet op donker laminaat werkt? En is hier een fix voor?
Bedoel je met donker zwart? Ik heb op zolder donkerbruin laminaat met zwarte (k)noesten en dat gaat prima. Bij de deur stuk zwart inloop mat en gaat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Jawel hoor. Alleen niet op zwarte ondergrond. Een fix is om de sensor af te plakken, maar dan kan je 'm niet alleen bij een trapgat laten rijden...dan kukelt hij naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double_Davy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-01 13:35
Ik wil hem alleen voor op de begane grond gaan gebruiken dus de sensor afplakken is geen probleem. Echter heb ik ook donkere plinten, gaat dit werken denken jullie?

Hierbij een foto van de vloer en plinten. https://imgur.com/gallery/aWNlA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e91

e91

Double_Davy schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:00:
Ik wil hem alleen voor op de begane grond gaan gebruiken dus de sensor afplakken is geen probleem. Echter heb ik ook donkere plinten, gaat dit werken denken jullie?

Mijn tapijt is zwart en gaat perfect dus dit lijkt mij geen probleem.anders sensors afplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Double_Davy schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:00:

Donker tapijt, heeft Dusty geen problemen mee. :)
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/15g8g87.jpg

Heb zwarte meubels, meestal ziet die ze en geen contact. Sommige meubels raakt die heel voorzichtig en vervolgt dan z'n weg met gepaste afstand. Jou plinten zal die net zo mee omgaan waarschijnlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door BenEco op 19-01-2018 22:48 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik krijg al een hele tijd geen notificaties meer, meerdere mensen met dit probleem? Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd, firmware geüpdate en een andere server gekoppeld (other) maar tot heden geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-04 19:38
Imperium schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:10:
Ik krijg al een hele tijd geen notificaties meer, meerdere mensen met dit probleem? Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd, firmware geüpdate en een andere server gekoppeld (other) maar tot heden geen resultaat.
Probeer Mainland China...eens.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:56
Ik krijg ook al geen weken geen notificaties meer, heb hem vanaf dag 1 op mainland China staan. Heb nog niet de moeite genomen om naar dit probleem te kijken. Gebruik de app i.c.m. iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ik heb er ook vaak last van, maar na opnieuw installeren werkt het weer. Vannacht trouwens geen start notificatie maar wel een eind notificatie gehad, maar vaker krijg ik helemaal geen notificaties of ineens is het in het Chinees. Ik zit op de Mainland server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:25
Ik overweeg een gen 1 aan te schaffen, raden jullie de robot na een half jaar nog steeds aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
geldermalsen schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:46:
Ik overweeg een gen 1 aan te schaffen, raden jullie de robot na een half jaar nog steeds aan?
Functioneel is het een prachtig apparaat. Maar ik gebruik hem 100% offline omdat ik de software niet vertrouw. Ik bedien hem dus gewoon door op de startknop op de stofzuiger zelf te drukken. Werkt uitstekend!

Zie ook mijn bezwaar tegen de software en mijn eerdere rant over de app.
Potentieel is het een rijdende datalogger. Hij kan meer zuigen dan alleen maar stof :P

Maar nogmaals, het zuigen doet ie erg goed. Ook zonder netwerk.

[ Voor 25% gewijzigd door Room42 op 23-01-2018 13:22 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-09 08:37
Door jullie enthousiasme ben ik overtuigt, inmiddels is die van mij ook besteld. Ben benieuwd! Bij GB btw, want ik geloof niet echt in de 3 jaars garantie op AE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Wonkbonko schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:24:
Door jullie enthousiasme ben ik overtuigt, inmiddels is die van mij ook besteld. Ben benieuwd! Bij GB btw, want ik geloof niet echt in de 3 jaars garantie op AE.
Mee eens, daarom kun je 'm net zo goed bij de goedkoopste aanbieder kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-09 18:50
Wonkbonko schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:24:
Vraagje, heb je gekozen voor Gen1 of gen2? En heb je hem bij de goedkoopste leverancier van GB besteld (China?)

Ik wil hem ook graag bestellen alleen zie ik door de bomen het bos niet meer waar ik hem moet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
DutchAce schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:03:
[...]

Vraagje, heb je gekozen voor Gen1 of gen2? En heb je hem bij de goedkoopste leverancier van GB besteld (China?)

Ik wil hem ook graag bestellen alleen zie ik door de bomen het bos niet meer waar ik hem moet bestellen.
Gen 2 is nog heel wat duurder dan Gen 1. Zelf zou ik voor Gen 1 kiezen zolang het verschil meer dan dan 75 euro is.
Aan te raden is om een verkoper te kiezen die bescherming biedt tegen douanekosten als je kiest voor verzenden uit China.
GB staat bekend om de slechte aftersales, maar is vaak wel het goedkoopst. Ik zou hier alleen bestellen met PayPal zodat je nog een dispute mogelijkheid hebt.
Veel mensen hier hebben bij verkopers op AliExpress gekocht. Die adverteren met 3 jaar garantie, maar dat is een wassen neus gebleken. Wel is de dispute regeling van AE erg goed vind ik. En je hebt je stofzuiger lekker snel binnen als je kiest voor verzending vanuit Europa.
Vergeet trouwens niet om een cashbacksite te gebruiken, zo kan je nog een leuk bedrag extra als korting krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Medione1210 op 24-01-2018 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
Medione1210 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:48:
[...]

Ik heb er ook vaak last van, maar na opnieuw installeren werkt het weer. Vannacht trouwens geen start notificatie maar wel een eind notificatie gehad, maar vaker krijg ik helemaal geen notificaties of ineens is het in het Chinees. Ik zit op de Mainland server.
Na de herinstallatie komen ze bij mij ook weer binnen. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Even een waarschuwing.

ik installeerde zojuist mi Home 5.030 beta en mijn hele tablet liep vast. Na reset heb ik 5.029 geïnstalleerd en toen kreeg ik een update melding voor 5.35 en die werkt gelukkig wel weer goed.
Ik weet natuurlijk niet of die vastloper ook bij jullie zal voor komen, maar ik raad aan om maar meteen 5.035 te installeren.

Ik krijg overigens nog steeds geen update van de firmware naar 095 op de Mainland server.

[ Voor 12% gewijzigd door Medione1210 op 24-01-2018 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP

Mijn zuigende robotvriendje geeft sinds vandaag elke 2 minuten ‘error 5 -remove and clean the main brush’ iemand bekend met dit probleem???

Wat ik heb geprobeerd so far:
- uiteraard schoonmaken
- handmatig zuigen wat er lag hier en daar een pluk hondenhaar
- andere rpm modus: quiet i.p.v. turbo

Helaas nog geen oplossing...

Ik geniet van mn xiaomi sinds september 2017 en hij maakt bijna elka dag mijn vloer schoon, zolang hij niet vastloopt op snoeren, veters of te veel hondenhaar (half lang van een Berner).

Ik ga wel vervangende borstels bestellen, maar na 111 u zuigen zou dit toch nog niet nodig moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:11:
HELP

Mijn zuigende robotvriendje geeft sinds vandaag elke 2 minuten ‘error 5 -remove and clean the main brush’ iemand bekend met dit probleem???

- uiteraard schoonmaken

Ik geniet van mn xiaomi sinds september 2017 en hij maakt bijna elka dag mijn vloer schoon, zolang hij niet vastloopt op snoeren, veters of te veel hondenhaar (half lang van een Berner).

Ik ga wel vervangende borstels bestellen, maar na 111 u zuigen zou dit toch nog niet nodig moeten zijn?
Mss dat je hier de oplossing zal vinden....???

https://www.reddit.com/r/..._vacuum_main_brush_error/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
@geldermalsen

Ik ben ook nog super tevreden, maar zoals @Room42 zegt gebruik ik hem ook offline. Hoewel hij wel aan mijn netwerk hangt, heb ik alle uitgaande data op dit op adres geblokkeerd en heb alleen de app gebruikt om de vacuüm ID uit de database te halen. Waarbij in met mijn oude telefoon alle permissies geblokkeerd heb bij de app door Xprivacy en de standaard opties in Android.

Ik gebruik hem nu gewoon met de hardware knop of via Domoticz, maar omdat ze zonder internet vaak in een diepe slaap gaat, krijg ik haar niet altijd in 1x wakker en aan het werk.
Maar liever dat dan dat al mijn info op straat ligt.

@Room42
Ik had je post met het filmpje nog niet eerder gezien. Ga hem morgen helemaal kijken, schrik er wel van ondanks dat ik dit wel had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:11:
HELP

- uiteraard schoonmaken

Heb je al in de app gekeken bij 'care ' of 'replace brush' op 0% staat omdat deze vervangen moet worden? Zo ja dan kan je dat hier resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:11
geldermalsen schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:46:
Zeker! Top apparaat, zowel de v1 als de v2. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Did that already, en dus getest op een andere rpm stand.
Gezien ik PVC heb ga ik niet mijn borstel korter knippen :P
Medione1210 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 07:41:
[...]

Heb je al in de app gekeken bij 'care ' of 'replace brush' op 0% staat omdat deze vervangen moet worden? Zo ja dan kan je dat hier resetten.
Mainbrush 62%, 188h to go...

Sensors moet ik blijkbaar wel schoonmaken... is daar een youtube filmpje voor?

Gister wel een nieuwe mainbrush bij GB besteld, just to be sure.
Blijkbaar moet ik ook al aan nieuwe filters denken, 25%!

Als er nog andere ideeën zijn hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:09:
[...]

[...]

Sensors gewoon met een vochtig doekje schoonmaken. Dat is niet zo spannend.

Heb je gekeken op Google naar je probleem

https://www.google.nl/sea...j0i22i30k1.57.IHkruo_OJyU

https://nl.aliexpress.com...Cleaning/32827515752.html

[ Voor 6% gewijzigd door Bandago 2804 op 25-01-2018 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
[...]

[...]

Sensors inderdaad gewoon met en zacht doekje schoonmaken en het filter zuig ik 2x in de week goed schoon met een stofzuiger...ziet er nog als nieuw uit. Ik denk zelf dat je heel lang met zo'n filter kan doen als je het goed schoon houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
[...]

[...]

YouTube: Xiaomi MI Robot Vacuum Maintenance (Emptying the Dirt Bin, Cleaning ...

Eens geprobeerd om je hele robot schoonmaken?
Zoals bv. de haren wegdoen die rond de draaiende gedeeltes van de Main Brush? Voorste wiel er even uithalen (gewoon aan trekken, hoef je niet voor te draaien), sensors etc....

Vooral bij die Main Brush komen er redelijk wat haren terecht bij de uiteindes, wat ervoor zorgt dat ie mss blokkeert

[ Voor 5% gewijzigd door bottom line op 25-01-2018 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:33:
[...]

YouTube: Xiaomi MI Robot Vacuum Maintenance (Emptying the Dirt Bin, Cleaning ...

Eens geprobeerd om je hele robot schoonmaken?
Zoals bv. de haren wegdoen die rond de draaiende gedeeltes van de Main Brush? Voorste wiel er even uithalen (gewoon aan trekken, hoef je niet voor te draaien), sensors etc....

Vooral bij die Main Brush komen er redelijk wat haren terecht bij de uiteindes, wat ervoor zorgt dat ie mss blokkeert
Gezien mijn hond best lange haren heeft moet ik de main brush zo’n 2x per week helemaal schoonmaken en de haren er uit knippen, en daarna gaat de robot weer als een zonnetje. Maar nu is de brush echt zo schoon als dat hij kan zijn, maar loopt om de 2 min vast.

Ik ben bang dat het een software probleem is i.p.v. de brush zelf... maar goed, toch maar nieuwe brush besteld en zodra ik meer tijd heb, krijgt mijn robot vriend een echt goede schoonmaak beurt!

Hond gaat ff op vakantie en de schoonmaakster komt langs, dus dan met een schone lei beginnen voordat de haarmonster weer terug is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punthoofd
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-08 18:09
Misschien pech met 1 van de cellen in de accu?
Ik weet zoiezo niet of je capaciteit los kan meten, als je al veilig bij de cellen kan komen (?). Is de laadtijd langer geworden?

Uit hoeveel cellen (18650?) bestaat zo'n accu eigenlijk?
(ik tel 4 aansluitingen, daarmee zou een lipo lader normaal een 3S accu kunnen laden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
punthoofd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:39:
[...]

Misschien pech met 1 van de cellen in de accu?
Ik weet zoiezo niet of je capaciteit los kan meten, als je al veilig bij de cellen kan komen (?). Is de laadtijd langer geworden?

Uit hoeveel cellen (18650?) bestaat zo'n accu eigenlijk?
(ik tel 4 aansluitingen, daarmee zou een lipo lader normaal een 3S accu kunnen laden)
Er zitten 8 cellen in. Ik heb een tijdje geleden foto's in dit topic gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punthoofd
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-08 18:09
Lars Kremers schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:26:
Er zitten 8 cellen in. Ik heb een tijdje geleden foto's in dit topic gezet.
Dank (heb zelf nog geen xiaomi, maar wel benieuwd naar onderhoud).
Ah juist, de (kleine) lipo lader zit in het accupack zelf (BMS printplaatje). Dat zijn dan steeds 2 cellen parallel geschakeld voor 2*capaciteit, en 4 keer zo'n setje in serie om op 14.8 volt nominaal uit te komen, maw 4S2P.
Ik snap nog niet waarom er dan 4 draden uit het accupack komen. 2 Voor de accu, en 2 voor BMS communicatie naar de bot ofzo?

Misschien een idee: er zijn in NL talloze bedrijfjes die de veel grotere ebike accupacks refurbishen (zelfde cellen, maar dan veel meer). Geen idee wat ze zouden vragen voor zo'n xiaomi 'accupackje'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iradun
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-10-2023
Hoi ik wil er ook een bestellen alleen ik vraag me af welke accessoires slim zijn om bij te bestellen. ik heb al een mi vacuum filter gevonden: https://m.gearbest.com/st...ins/pp_571876.html?wid=21

wat is nog meer slim om bij te bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bandago 2804
Iradun schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 09:09:
Hoi ik wil er ook een bestellen alleen ik vraag me af welke accessoires slim zijn om bij te bestellen. ik heb al een mi vacuum filter gevonden: https://m.gearbest.com/st...ins/pp_571876.html?wid=21

wat is nog meer slim om bij te bestellen?
https://nl.aliexpress.com...Cleaning/32827515752.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wie zei dat Duitsers geen humor hebben? :D

En de (1e) follow-up: YouTube: All about the Xiaomi Lidar Scanner and the Sunfounder RasPad

Deze gozer heeft echt fantastische video's met heerlijke humor. Zeker het kijken waard.

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 30-01-2018 19:42 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 17:05
Ik heb sinds een week of 2 het probleem dat de MI mijn kleed in de woonkamer niet meer zuigt. Hij had altijd al wel wat moeite om erop te komen (op één van de 4 kanten is het plat genoeg gelopen), maar nam hem altijd mee. Nu zuigt hij het kleed helemaal niet meer automatisch en moet ik hem erop zetten (maar dit werkt ook niet optimaal omdat ie er weer vanaf rijdt en er vervolgens niet meer op komt).

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 09-09 16:15
jswinkels schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:17:
Ik heb sinds een week of 2 het probleem dat de MI mijn kleed in de woonkamer niet meer zuigt. Hij had altijd al wel wat moeite om erop te komen (op één van de 4 kanten is het plat genoeg gelopen), maar nam hem altijd mee. Nu zuigt hij het kleed helemaal niet meer automatisch en moet ik hem erop zetten (maar dit werkt ook niet optimaal omdat ie er weer vanaf rijdt en er vervolgens niet meer op komt).

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen.
kan me zuigkracht en snelheid te maken hebben? als het op silence staat dan kan het zijn dat hij niet genoeg power heeft om er op te komen. bij mij staat het op full speed max.
op de hoeken van het kleed heeft mijn robot ook moeite, daar is het kleed hoger. hij blijft het wel proberen, tot hij er op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 17:05
SolarOrbiter schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:25:
[...]

kan me zuigkracht en snelheid te maken hebben? als het op silence staat dan kan het zijn dat hij niet genoeg power heeft om er op te komen. bij mij staat het op full speed max.
op de hoeken van het kleed heeft mijn robot ook moeite, daar is het kleed hoger. hij blijft het wel proberen, tot hij er op komt.
Hij staat op Full speed, dus dat zou het niet moeten zijn. Ik vind het vooral opvallend dat de robot eerst altijd netjes het kleed meenam en nu helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
jswinkels schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:06:
[...]

Hij staat op Full speed, dus dat zou het niet moeten zijn. Ik vind het vooral opvallend dat de robot eerst altijd netjes het kleed meenam en nu helemaal niet meer.
reset de boel eens app verwijderen gewoon helemaal opnieuw beginnen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluz
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 00:53
Bij mij doet hij precies hetzelfde. Hij heeft de kanten van het kleed iets omhoog geduwd en nu komt hij er niet meer op.
Zit er aan te denken om een randje naast het kleed te leggen waar hij het kleed als eerste benadert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 17:43
Ik ben inmiddels bijna anderhalf jaar een tevreden gebruiker van de versie 1.

Er is een ding wat ik aan zijn functionaliteit zou willen toevoegen. Onze kat maakt af en toe een rommeltje rond haar kattenbak. Ik heb de kattenbak al helemaal afgesloten met een luikje, maar toch krijgt ze allemaal korrels er doorheen. Vaak laat ik de stofzuiger 's avonds even de vloer rond de kattenbak stofzuigen door haar er handmatig daar naartoe te sturen en vervolgens te spot cleanen.

Het zou veel fijner zijn als de stofzuiger elke ochtend en avond even langs die kattenbak rijdt om dat deel schoon te maken. Is dit mogelijk met de versie 2?

Nog mooier zou zijn om een bewegingssensor in haar bak te zetten en dat er wordt gestofzuigd elke keer als ze in haar bak is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Gisteren had ik een droogloopmat gekocht met die zwarte glanzende rubberranden. Miepje vond het eng en kwam er niet meer van af.

Ik ga die randen wel even bij knippen...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb trouwens dit spul gekocht.
https://nl.aliexpress.com...derdelen/32842439192.html

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1yCLDpgMPMeJjy1Xdq6ysrXXa1.jpg

Werkt heel goed. Mits je geen verdieping heb met 100m2 vloeropervlakte en vloerverwarming. Op de helft van de run is het doek al uitgedroogd :P

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
Celica_T20 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:29:

Er is een ding wat ik aan zijn functionaliteit zou willen toevoegen. Onze kat maakt af en toe een rommeltje rond haar kattenbak. Ik heb de kattenbak al helemaal afgesloten met een luikje, maar toch krijgt ze allemaal korrels er doorheen. Vaak laat ik de stofzuiger 's avonds even de vloer rond de kattenbak stofzuigen door haar er handmatig daar naartoe te sturen en vervolgens te spot cleanen.

Het zou veel fijner zijn als de stofzuiger elke ochtend en avond even langs die kattenbak rijdt om dat deel schoon te maken. Is dit mogelijk met de versie 2?

Nog mooier zou zijn om een bewegingssensor in haar bak te zetten en dat er wordt gestofzuigd elke keer als ze in haar bak is geweest.
Versie 2 nu een paar dagen in bezit.
Je kunt nu zones instellen wat heeeeel ergggggg prettig is.
Ook de mop functie is geweldig.

YouTube: Xiaomi Mi Vacuum 2018 (versie 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 22:46
Celica_T20 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:29:

Zoiets moet prima kunnen met home assistant. Automation maken die naar de betreffende plek rijdt en vervolgens een spot clean doen. Trigger kan je met een bewegingssensir doen (heeft xiaomi ook in haar assortiment).

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Wat denken jullie over de Ilife versies die meestal wat goedkoper zijn (en wat dommer) maar miscchien wel op het einde van de dag hetzelfde effect hebben?

En hoe staan jullie over de dirt devil M611?

Ik twijfel om de MI te kopen omwille van de prijs die voor mij misschien net iets te hoog ligt (ookal is het value for money).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
kmf schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:43:
[...]

Gisteren had ik een droogloopmat gekocht met die zwarte glanzende rubberranden. Miepje vond het eng en kwam er niet meer van af.

Ik ga die randen wel even bij knippen...
Grappig, daar heeft die van mij geen enkel probleem mee. (Donkerbruine mat, met zwart randen van 3cm)
amadeus123 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 00:13:
Wat denken jullie over de Ilife versies die meestal wat goedkoper zijn (en wat dommer) maar miscchien wel op het einde van de dag hetzelfde effect hebben?

En hoe staan jullie over de dirt devil M611?

Ik twijfel om de MI te kopen omwille van de prijs die voor mij misschien net iets te hoog ligt (ookal is het value for money).
Ik heb hier al eens geschreven dat ik erg blij was met de Ilife V5. Destijds gekocht voor 85 euro bij GB en werkt echt prima. Uiteindelijk maakt de Ilife net zo goed schoon als de Xiaomi, maar doet er wel langer over. maakt overigens wel veel minder herrie dan de Xiaomi (op zachts stand). De accessoires van de Ilife zijn ook erg goedkoop en Ilife heeft een erg goede after sales, waar Xiaomi nooit gereageerd heeft op mijn vragen.
Versie 2 nu een paar dagen in bezit.
Je kunt nu zones instellen wat heeeeel ergggggg prettig is.
Ook de mop functie is geweldig.

YouTube: Xiaomi Mi Vacuum 2018 (versie 2)
Kan je ook zones uitsluiten? Ik heb wel een paar kleine puntjes waar de Xiaomi moeite heeft en die ik wel zou willen laten overslaan.

Wat vind je zo geweldig aan de mop functie? Ik heb een stofzuiger met mopfunctie gehad maar het enige wat er gebeurt is dat de vloer een beetje nat wordt gemaakt. Er is te weinig druk om vlekken schoon te maken. Goed schoonmaken lukt niet met de mopfunctie, daarvoor moet je echt zelf aan de slag.
De droge mop vind ik wel weer handig want die neemt toch nog aardig wat stof mee. Maar die kun je eenvoudig, zoals je in een post hierboven ziet, op de gen.1 plakken.

Gen.2 zakt al flink in prijs. Nog honderd euro eraf en het wordt een interessante keus. Het prijsverschil vind ik persoonlijk nu nog te groot voor het kleine voordeel dat gen.2 biedt.

[ Voor 82% gewijzigd door Medione1210 op 06-02-2018 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
Medione1210 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:08:
[...]

Grappig, daar heeft die van mij geen enkel probleem mee. (Donkerbruine mat, met zwart randen van 3cm)

[...]

Ik heb hier al eens geschreven dat ik erg blij was met de Ilife V5. Destijds gekocht voor 85 euro bij GB en werkt echt prima. Uiteindelijk maakt de Ilife net zo goed schoon als de Xiaomi, maar doet er wel langer over. maakt overigens wel veel minder herrie dan de Xiaomi (op zachts stand). De accessoires van de Ilife zijn ook erg goedkoop en Ilife heeft een erg goede after sales, waar Xiaomi nooit gereageerd heeft op mijn vragen.

[...]

Kan je ook zones uitsluiten? Ik heb wel een paar kleine puntjes waar de Xiaomi moeite heeft en die ik wel zou willen laten overslaan.

Wat vind je zo geweldig aan de mop functie? Ik heb een stofzuiger met mopfunctie gehad maar het enige wat er gebeurt is dat de vloer een beetje nat wordt gemaakt. Er is te weinig druk om vlekken schoon te maken. Goed schoonmaken lukt niet met de mopfunctie, daarvoor moet je echt zelf aan de slag.
De droge mop vind ik wel weer handig want die neemt toch nog aardig wat stof mee. Maar die kun je eenvoudig, zoals je in een post hierboven ziet, op de gen.1 plakken.

Gen.2 zakt al flink in prijs. Nog honderd euro eraf en het wordt een interessante keus. Het prijsverschil vind ik persoonlijk nu nog te groot voor het kleine voordeel dat gen.2 biedt.
Ja je kunt zones uitsluiten jij bepaalt wat hij moet zuigen.

Versie twee kan over hogere vloerkleden gaan dan de eerste.

Van de mop functie moet je geen wonderen verwachten maar optisch is je vloer wel veel schoner.

YouTube: Xiaomi RoboRock - Der extrem Wischtest [DEUTSCH]

Er zijn echter mensen die ook zoals hier in het filmpje het vuil 24 uur laten drogen en dan zeggen dat hij niet goed dweilt.

Hij verdeelt het water zeer goed en ik ben er content mee......ook niet geheel onbelangrijk de robot gaat OOK MET MOP over een laagpolig vloerkleed. Het vocht is echter weer snel opgedroogd

YouTube: Aspiration + Serpillière Xiaomi Roborock S50 ( Seconde génération )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
s441558 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:26:
[...]

Zoiets moet prima kunnen met home assistant. Automation maken die naar de betreffende plek rijdt en vervolgens een spot clean doen. Trigger kan je met een bewegingssensir doen (heeft xiaomi ook in haar assortiment).
Dat klinkt inderdaa perfect! Maar kan de mi vacuum door home assistant naar een specifieke plek gereden worden?

EDIT: ik heb het net even een beetje doorgelezen. Zoals ik begrijp kan je hem dus programmeren met de remote control (zoveel seconden deze snelheid vooruit, zoveel graden draaien, etc...)
Dan is het wel belangrijk dat er geen obstakels in de geprogrammeerde route staan, want dan kan hij de weg niet vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door Celica_T20 op 06-02-2018 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Bandago 2804 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:24:
[...]

Ja je kunt zones uitsluiten jij bepaalt wat hij moet zuigen.
Dat is mooi, dan heb je niet persé van die virtual wall strippen meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
Celica_T20 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:49:
[...]

Dat klinkt inderdaa perfect! Maar kan de mi vacuum door home assistant naar een specifieke plek gereden worden?

EDIT: ik heb het net even een beetje doorgelezen. Zoals ik begrijp kan je hem dus programmeren met de remote control (zoveel seconden deze snelheid vooruit, zoveel graden draaien, etc...)
Dan is het wel belangrijk dat er geen obstakels in de geprogrammeerde route staan, want dan kan hij de weg niet vinden.
Ik weet niet of hij naar een specifieke plek gereden kan worden met een home assistant.

Enkel met je smartphone bepaal jij waar de robot moet gaan zuigen cq moppen zone cleaning kun je inrichten zoals jij wilt van groot tot een klein oppervlak.
Je rijdt je robot NIET handmatig er naar toe.
Versie twee heeft een Go functie geef zelf je zone aan wat je gezogen wilt hebben vervolgens kies je of dat 1 of 2 x en zelfs 3x gezogen moet worden.
Als hij obstakels tegen komt vind hij wel een andere weg om naar zijn door jou op gegeven zone te komen.

Lees en bekijk anders deze link dat geeft een hoop duidelijke info.
Indien je geen Duits kunt lezen vertaal hem even via Google.

https://www.akku-und-robo...-roborock-test-vergleich/

[ Voor 4% gewijzigd door Bandago 2804 op 06-02-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
Medione1210 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:59:
[...]

Dat is mooi, dan heb je niet persé van die virtual wall strippen meer nodig.
virtual wall strippen heb je echt niet meer nodig. Werkt echt heel goed en makkelijk via de app

[ Voor 3% gewijzigd door Bandago 2804 op 06-02-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Bandago 2804 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:47:
[...]

virtual wall strippen heb je echt niet meer nodig. Werkt echt heel goed en makkelijk via de app
Kan je alleen opgeven welke zones je gezogen wilt hebben of kan je ook opgeven welke zones je niet gezogen wilt hebben. Dat laatste lijkt me namelijk makkelijker als je een paar kleine zones wilt uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
Medione1210 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:06:
[...]

Jannie alleen opgeven welke zones je gezogen wilt hebben of kan je ook opgeven welke zones je niet gezogen wilt hebben. Dat laatste lijkt me namelijk makkelijker als je een paar kleine zones wilt uitsluiten.
Je heb altijd mensen die het net weer anders willen.
De zone wat jij selecteert die gaat hij zuigen.
De rest zal hij uitsluiten en dus niet zuigen.
Zo kun je heel veel zones maken en dus andere zones weer uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 22:46
Celica_T20 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:49:
[...]

Hier heb je een script van iemand die hem onder de kast vandaan rijdt. Moet je alleen nog een spot clean commando aan toevoegen.

https://community.home-as...robot-not-moving/38338/11

Maar er moet inderdaad niet iets in de weg liggen.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
s441558 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:51:
[...]

Hier heb je een script van iemand die hem onder de kast vandaan rijdt. Moet je alleen nog een spot clean commando aan toevoegen.

YouTube: Xiaomi Mi Robot - Home Automation with Google Home

YouTube: Connecting Xiaomi Vacuum Robot To Google Assistant (Google Home)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
[...]

Ik had dit topic inderdaad ook gevonden, ziet er interessant uit. Ik ga er binnenkort eens mee knutselen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:21
Ik krijg vandaag firmware 3.3.9_003096 aangeboden, zat op 3094, China mainland server.

Update log:
- Fixed some bugs.

Ik zie geen verschil met de vorige versie.

[ Voor 7% gewijzigd door Dijkhuis op 08-02-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Dijkhuis schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:59:
Ik krijg vandaag firmware 3.3.9_003096 aangeboden, zat op 3094, China mainland server.

Update log:
- Fixed some bugs.

Ik zie geen verschil met de vorige versie.
Welke Mi Home versie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
Nieuwe functie op versie 2 Alleen Moppen zonder zuigen.....Best handig!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
kmf schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:47:
Ik heb trouwens dit spul gekocht.
https://nl.aliexpress.com...derdelen/32842439192.html

[afbeelding]

Werkt heel goed. Mits je geen verdieping heb met 100m2 vloeropervlakte en vloerverwarming. Op de helft van de run is het doek al uitgedroogd :P
Maak je die dan zelf nat voor je hem erop plakt? Of is het iedere run een aparte doek?

En hoe gaat hij om met vloerkleden/matten (hier ligt een hele dunne)? Neem aan dat het dan sowieso vrij snel klaar is met vochtigheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
Sander schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:41:
[...]

Maak je die dan zelf nat voor je hem erop plakt? Of is het iedere run een aparte doek?

En hoe gaat hij om met vloerkleden/matten (hier ligt een hele dunne)? Neem aan dat het dan sowieso vrij snel klaar is met vochtigheid?
Ik haal de mop doek er niet elke x af.
Maak hem idd voor ik begin vochtig.
Spoel de mop gewoon schoon onder de kraan incl reservoir.
Ik heb ook een groot vloerkleed liggen die neemt hij gewoon mee,de vochtigheid is te verwaarlozen.
Nu 1 week in gebruik en ik moet zeggen ben zeer te vrede.
Wat zeker makkelijk is zijn de in te stellen zones. Wat ik toch vaak gebruik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Bandago 2804 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:53:
[...]

Ik haal de mop doek er niet elke x af.
Maak hem idd voor ik begin vochtig.
Spoel de mop gewoon schoon onder de kraan incl reservoir.
Ik heb ook een groot vloerkleed liggen die neemt hij gewoon mee,de vochtigheid is te verwaarlozen.
Nu 1 week in gebruik en ik moet zeggen ben zeer te vrede.
Wat zeker makkelijk is zijn de in te stellen zones. Wat ik toch vaak gebruik nu.
Ik denk dat wij het over verschillende dingen hebben, ik refereerde aan de post voor de mop doeken op de 2016 Robot. Jij hebt volgens mij het 2017 model, daar is een apart topic voor en heeft de Mop idd ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
Sander schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:58:
[...]

Ik denk dat wij het over verschillende dingen hebben, ik refereerde aan de post voor de mop doeken op de 2016 Robot. Jij hebt volgens mij het 2017 model, daar is een apart topic voor en heeft de Mop idd ingebouwd.
Klopt Ik heb het over de nieuwste versie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Sander schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:41:
[...]

Ik maak het idd kletsnat voordat ie begint. Dus het is niet een handeling die ik elke doe. Het is ook heel snel klaar met de vochtigheid met vloerverwarming. Het was dan ook meer een testding. Als het niet werkt (ben er niet zo'n fan van) dan heb ik nog 20 microvezeldoekjes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Ik dweil zelf wel, werkt 100x beter

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
[...]

Ik ben bezig geweest met HA, ik heb het geïnstalleerd op een rasp pi, ik heb de token van xiaomi gevonden en de vacuum toegevoegd.
Ik ben een beginner met HA; waar kan ik dit scriptje zetten? In configuration.yaml, scripts, automations??

Het is gelukt! in scripts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Het is hier al eens geplaatst in het topic, maar ik wil het specifiek eens horen van mensen die misschien nu al meer (of juist geen last) ondervinden. De stofzuiger meet 9,6cm hoog met laser.
Ik heb een (grijszwarte) zitbank die 11cm hoog is, maar in het midden zakt die wat door (eerder een doek die onderaan bolhangt waardoor hij nipt de stofzuiger zou kunnen raken. Denken jullie dat dit "doek" de stofzuiger zou laten vastzitten. Gaat de lazer dit aanzien als een hindernis en stoppen? Iemand van jullie ervaring met die situatie?

(Het is vrij moeilijk de onderkant hoger te krijgen en ook niet makkelijk de bank hoger te plaatsen) Dus ik informeer me liever voordien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 20:57
Doek vastzetten met wat punaises?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDoXke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-08 11:37
amadeus123 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 23:03:
Ik heb een (grijszwarte) zitbank die 11cm hoog is, maar in het midden zakt die wat door (eerder een doek die onderaan bolhangt waardoor hij nipt de stofzuiger zou kunnen raken. Denken jullie dat dit "doek" de stofzuiger zou laten vastzitten. Gaat de lazer dit aanzien als een hindernis en stoppen? Iemand van jullie ervaring met die situatie?

(Het is vrij moeilijk de onderkant hoger te krijgen en ook niet makkelijk de bank hoger te plaatsen) Dus ik informeer me liever voordien.
Ik had een beetje hetzelfde probleem: ik heb MDF plaatjes op maat van de poten gemaakt en deze tussen de poot en de bank gestoken. Als ik aan de zwarte doek voelde merkte ik in het midden nog een houten balkjes op. Met een nietjes machine heb ik de zwarte doek ook nog op een paar plaatsen op de houten balk vastgeniet. Nu hangt deze niet meer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
ParaDoXke schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 08:13:
[...]

Ik had een beetje hetzelfde probleem: ik heb MDF plaatjes op maat van de poten gemaakt en deze tussen de poot en de bank gestoken. Als ik aan de zwarte doek voelde merkte ik in het midden nog een houten balkjes op. Met een nietjes machine heb ik de zwarte doek ook nog op een paar plaatsen op de houten balk vastgeniet. Nu hangt deze niet meer door.
Zelfde hier, doek vastgeniet aan de balkjes die overdwars lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Celica_T20
Medione1210 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 08:59:
[...]

Zelfde hier, doek vastgeniet aan de balkjes die overdwars lopen.
Hier ook :)

Het is me gelukt de stofzuiger aan HA te koppelen en een script te schrijven die ervoor zorgt dat de stopzuiger naar de kattenbak rijdt en aldaar gaat spot cleanen. Inmiddels is de bewegingssensor besteld, dus binnenkort wordt er elke keer schoongemaakt als madame naar de WC is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 09-09 16:15
nieuwe FW aanwezig. iemand al ge-update?
ben zelf update-gek, kan me niet weerhouden om alles te updaten sinds vorig jaar allemaal betjes ge-update. ben nu huiverig om te updaten, ben bang dat er iets is ingebakken om de "batterij te besparen" a-la-apple, waardoor het niet meer goed gaat stofzuigen en ik versie 2 moet kopen :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
SolarOrbiter schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:55:
nieuwe FW aanwezig. iemand al ge-update?
ben zelf update-gek, kan me niet weerhouden om alles te updaten sinds vorig jaar allemaal betjes ge-update. ben nu huiverig om te updaten, ben bang dat er iets is ingebakken om de "batterij te besparen" a-la-apple, waardoor het niet meer goed gaat stofzuigen en ik versie 2 moet kopen :-D
Je bedoelt ...'96'? Die heb ik er zonder problemen opgezet. Ik merk geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Celica_T20 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:16:
[...]

Het is me gelukt de stofzuiger aan HA te koppelen en een script te schrijven die ervoor zorgt dat de stopzuiger naar de kattenbak rijdt en aldaar gaat spot cleanen. Inmiddels is de bewegingssensor besteld, dus binnenkort wordt er elke keer schoongemaakt als madame naar de WC is geweest.
Care to share your code for this? :)

/edit
Ah, sequence neem ik aan?

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
vacuum_service_mode:
  alias: "Kör fram Gunhild för service"
  sequence:
      - service: vacuum.xiaomi_remote_control_start
        entity_id: vacuum.gunhild
      - delay: '00:00:10' 
      - service: vacuum.xiaomi_remote_control_move
        data:
          duration: 12000
          velocity: 0.2
          rotation: 0
      - delay: '00:00:13'
      - service: vacuum.xiaomi_remote_control_stop

[ Voor 35% gewijzigd door UltraSub op 14-02-2018 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celica_T20
UltraSub schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:41:
[...]

Care to share your code for this? :)

/edit
Ah, sequence neem ik aan?

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
vacuum_service_mode:
  alias: "Kör fram Gunhild för service"
  sequence:
      - service: vacuum.xiaomi_remote_control_start
      - delay: '00:00:10' 
      - service: vacuum.xiaomi_remote_control_move
        data:
          duration: 12000
          velocity: 0.2
          rotation: 0
      - delay: '00:00:13'
      - service: vacuum.xiaomi_remote_control_stop
Ja precies, ik heb mijn script hierop gebaseerd.

De delay's zijn erg belangrijk, HA wacht namelijk niet met het geven van een commando wanneer de vorige taak klaar is, maar gaat gewoon in 1x door het script heen. De vacuum maakt juist wel zijn taak af voordat hij een nieuw commando kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 00:08
Sinds vandaag heeft mijn Xiaomi Mi Vacuum 2016 kuren. Eerst stopte hij "opeens" tijdens het zuigen zonder notificatie. Daarna zelfde nog 2 x.

Laatste keer lijkt alles goed te gaan tot opeens hij rondjes blijft draaien en 1 wiel hoger blijft staan dan het andere. Weet iemand hoe ik dit kan fixen? Aan en uitzetten heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin Faas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-03 08:51
Ik krijg de stofzuiger niet te zien in de app. Heb hem al meerdere malen gereset en meerdere landen als instelling gekozen. Mijn Bluetooth en wifi staan beide aan en het lichtje van de wifi van de robotstofzuiger knippert. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Benjamin Faas schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 10:28:
Ik krijg de stofzuiger niet te zien in de app. Heb hem al meerdere malen gereset en meerdere landen als instelling gekozen. Mijn Bluetooth en wifi staan beide aan en het lichtje van de wifi van de robotstofzuiger knippert. Wie kan mij helpen?
Ik ben niet 100% zeker, maar als ik het me goed herinner had ik hetzelfde probleem. Volgens mij was de oplossing GPS aanzetten op de telefoon. Alleen de eerste keer om connectie te maken is dat nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door ralph075 op 17-02-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
Heb je Mainland China geprobeerd...???

Zolang als hij knippert is hij niet verbonden met de wifi pas als hij blijft branden is de wifi verbinding gelukt

[ Voor 12% gewijzigd door Bandago 2804 op 17-02-2018 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De mijne is zo goed als dood; krijg de melding "Error 14; battery malfunction". Voorheen deed hij het dan nog wel, maar nu helemaal niet meer. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 10:11
Eriksk schreef op zondag 18 februari 2018 @ 14:44:
De mijne is zo goed als dood; krijg de melding "Error 14; battery malfunction". Voorheen deed hij het dan nog wel, maar nu helemaal niet meer. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Batterij er uit halen en kijken wat het voltage is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Sander schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:58:
[...]

@derhenno zou je in de OP kunnen aangeven dat de gebruikers van de 2e generatie terecht kunnen in het bovenstaande topic?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@Kiswum, ik heb de topic warning aangevuld :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:58
Toen ik hem bij een collega instelde kwamen we er achter dat je de telefoon op het 2.4ghz WiFi netwerk moet zetten voor je begint. De robot ondersteunt denk ik geen 5ghz. Misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 19:56

Pegasus81

Group: Infinity

Ik heb stofzuiger (v1) gisteren binnengekregen. Hij zuigt goed, maar krijg hem maar niet aan de app/WiFi gekoppeld met mijn iPhone 5s

Wat gebeurd er?
In de app zoek je de stofzuiger op (xiaomi mi). Vervolgens krijg je een prompt om de code vh het WiFi thuisnetwerk in te geven. Daarna krijg je het verzoek om te switchen naar de WiFi van de stofzuiger (‘roborock xyz’) oid. Dan het percentagescherm. Dat loopt dan tot 100% daarna krijg je weer het verzoek om te connecten met de stofzuiger WiFi. Dit gaat zo door zonder einde. De WiFi led blijft blauw knipperen.

Wat heb ik al geprobeerd?

-Bluetooth aan
-gps aan
-5ghz WiFi in huis met zelfde ssid disabled
-WiFi van de stofzuiger gereset middels knoppen en ook een keer met paperclip
-meerdere locaties/servers
-met mainland en Singapore krijg ik wel het percentage-connectiescherm, maar daarna een scherm om de WiFi van de stofzuiger te resetten. Met andere locaties krijg je het scherm volgens mij helemaal niet.
-Android tablet i.p.v. iPhone. Hierbij kom ik niet verder dan het inlogscherm van de app, want volgens mij valt het ok knopje van het scherm af.
-selecteren van stofzuiger ‘roborock’ i.p.v. ‘xiaomi mi’ ivm de voor mij vreemde naam vh stofzuigerwifinetwerk.

[ Voor 76% gewijzigd door Pegasus81 op 20-02-2018 08:41 ]

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Pegasus81 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:11:
Ik heb stofzuiger (v1) gisteren binnengekregen. Hij zuigt goed, maar krijg hem maar niet aan de app/WiFi gekoppeld met mijn iPhone 5s

Wat gebeurd er?
In de app zoek je de stofzuiger op (xiaomi mi). Vervolgens krijg je een prompt om de code vh het WiFi thuisnetwerk in te geven. Daarna krijg je het verzoek om te switchen naar de WiFi van de stofzuiger (‘roborock xyz’) oid. Dan het percentagescherm. Dat loopt dan tot 100% daarna krijg je weer het verzoek om te connecten met de stofzuiger WiFi. Dit gaat zo door zonder einde. De WiFi led blijft blauw knipperen.

Wat heb ik al geprobeerd?

-Bluetooth aan
-gps aan
-5ghz WiFi in huis met zelfde ssid disabled
-WiFi van de stofzuiger gereset middels knoppen en ook een keer met paperclip
-meerdere locaties/servers
-met mainland en Singapore krijg ik wel het percentage-connectiescherm, maar daarna een scherm om de WiFi van de stofzuiger te resetten. Met andere locaties krijg je het scherm volgens mij helemaal niet.
-Android tablet i.p.v. iPhone. Hierbij kom ik niet verder dan het inlogscherm van de app, want volgens mij valt het ok knopje van het scherm af.
-selecteren van stofzuiger ‘roborock’ i.p.v. ‘xiaomi mi’ ivm de voor mij vreemde naam vh stofzuigerwifinetwerk.
Met de 'rotation controller' app in Android kan je je scherm van je tablet juist instellen zodat de OK knop weer binnen het scherm valt. Ik had ook hetzelfde probleem en dat kon ik hiermee oplossen.

[ Voor 19% gewijzigd door Medione1210 op 20-02-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

Medione1210 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:04:
[...]

Met de 'rotation controller' app in Android kan je je scherm van je tablet juist instellen zodat de OK knop weer binnen het scherm valt. Ik had ook hetzelfde probleem en dat kon ik hiermee oplossen.
Dank. En loste dat bij jou ook het connectie-probleem op?

Ik zat te denken: kan je bij het aanmaken van het account zelf ook nog een regio kiezen? Dus dat het daaraan kan liggen?

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Pegasus81 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:22:
[...]

Dank. En loste dat bij jou ook het connectie-probleem op?

Ik zat te denken: kan je bij het aanmaken van het account zelf ook nog een regio kiezen? Dus dat het daaraan kan liggen?
Ik had verder geen probleem met installeren. Alleen installeren op de US server lukte me niet. De Mainland server ging prima.
Als je van server wisselt moet je volgens mij wel eerst de wifi van de stofzuiger resetten.

Bij het aanmaken van het account hoef je geen regio te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

Nu ook met Android geprobeerd (galaxy s6). Nu komt de percentage-teller steeds tot 89% en geeft dan een connection time-out.... nog geen succes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
Pegasus81 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:01:
Nu ook met Android geprobeerd (galaxy s6). Nu komt de percentage-teller steeds tot 89% en geeft dan een connection time-out.... nog geen succes dus.
connection time-out geeft hij vaak aan maar er staat ook try again......altijd gelukt en ik heb er heel veel gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

Hoe vaak heb jij ongeveer op try again moeten drukken? Ik heb t na een keer of 6 opgegeven. Stofzuiger stond pal onder de router met telefoon 20cm verderop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
Pegasus81 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:50:
Hoe vaak heb jij ongeveer op try again moeten drukken? Ik heb t na een keer of 6 opgegeven. Stofzuiger stond pal onder de router met telefoon 20cm verderop....
Je wifi staat op 2.5 mhz??? en niet op 5 mhz want dan doet hij het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

Bandago 2804 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:53:
[...]

Je wifi staat op 2.5 mhz??? en niet op 5 mhz want dan doet hij het niet
Bedoel je 2.4 of 5Ghz? Hij staat ingesteld op 2.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
Pegasus81 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:06:
[...]

Bedoel je 2.4 of 5Ghz? Hij staat ingesteld op 2.4.
Ja het is je nog niet gelukt???

Ook niet als je alles eraf gooit en helemaal over nieuw begint....???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Pegasus81 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:50:
Ik had dat probleem ook, toen bleek dat server A in de stofzuiger stond en server B in de app. Als mij jou was zou ik de app opnieuw installeren (misschien zelfs een oudere versie via apkmirror) en je stofzuiger resetten en het dan nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik ben om en ruil m'n roomba in voor een (gen1 btw). Ik vraag me nog wel af:
- hoe goed is hij met meerdere kamers zonder virtual wall (ik heb geen drempels, dus walls zijn te lelijk). Heb momenteel 5 kamers inclusief gangen op zo'n 80m2.
- maakt het uit welke versie (non eu) ik neem? Is het eventueel stekker verwisselen of moet ik letten op volts?
- wanneer detecteert hij de virtual walls? Rijd er gedeeltelijk op? Dit om de bak water voor de huisdieren veilig te omzeilen. Plak het ding liever onder de bak dan 10 cm ervoor op de grond...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bandago 2804
iAmRenzo schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 16:09:
Ik ben om en ruil m'n roomba in voor een (gen1 btw). Ik vraag me nog wel af:
- hoe goed is hij met meerdere kamers zonder virtual wall (ik heb geen drempels, dus walls zijn te lelijk). Heb momenteel 5 kamers inclusief gangen op zo'n 80m2.
- maakt het uit welke versie (non eu) ik neem? Is het eventueel stekker verwisselen of moet ik letten op volts?
- wanneer detecteert hij de virtual walls? Rijd er gedeeltelijk op? Dit om de bak water voor de huisdieren veilig te omzeilen. Plak het ding liever onder de bak dan 10 cm ervoor op de grond...
Als je de Xiaomi koopt wil je geen Roomba meer.
Hij scant elke kamer elke x op nieuw.
De stekker is een standaard c7 stekker.
Ik heb zelf ook honden en de drinkbak raakt hij voorzichtig aan,maar tis niet nodig en zelfs lelijk om er een virtual om heen te maken. Niet nodig dus.
Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de eerste generatie.
Voor de tweede generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2).
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.