Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
iAmRenzo schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 16:09:
Ik ben om en ruil m'n roomba in voor een (gen1 btw). Ik vraag me nog wel af:
- hoe goed is hij met meerdere kamers zonder virtual wall (ik heb geen drempels, dus walls zijn te lelijk). Heb momenteel 5 kamers inclusief gangen op zo'n 80m2.
- maakt het uit welke versie (non eu) ik neem? Is het eventueel stekker verwisselen of moet ik letten op volts?
- wanneer detecteert hij de virtual walls? Rijd er gedeeltelijk op? Dit om de bak water voor de huisdieren veilig te omzeilen. Plak het ding liever onder de bak dan 10 cm ervoor op de grond...
Je kan gewoon een EU C7 kabel kopen. Kost je tussen de 1 en 4 euro. Maar en EU adapter werkt ook.
Voorbeeld van een C7 kabel http://s.aliexpress.com/IrmmYrUN?fromSns=Gmail

Ik snap je eerste vraag niet goed. Als je de deuren tussen de kamers open laat staan zal hij netjes alle kamers schoonmaken.

De waterbak hoef je niet van een virtual wall te voorzien, blijft hier netjes staan. Zorg alleen dat je niet zo'n licht plastic bakje neemt.

De versie is niet belangrijk. In Duitsland schijnt er wel eens gecontroleerd te worden of het apparaat een CE keurmerk heeft, maar dat heb ik nog nooit in NL gehoord.

[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 25-02-2018 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-04 19:38
Medione1210 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 20:59:
[...]

Je kan gewoon een EU C7 kabel kopen. Kost je tussen de 1 en 4 euro. Maar en EU adapter werkt ook.

Ik snap je eerste vraag niet goed. Als je de deuren tussen de kamers open laat staan zal hij netjes alle kamers schoonmaken.

De waterbak hoef je niet van een virtual wall te voorzien, blijft hier netjes staan. Zorg alleen dat je niet zo'n licht plastic bakje neemt.

De versie is niet belangrijk. In Duitsland schijnt er wel eens gecontroleerd te worden of het apparaat een CE keurmerk heeft, maar dat heb ik nog nooit in NL gehoord.
In de kringloop winkel liggen genoeg C7 kabels voor 50 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Medione1210 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 20:59:

Oh zo'n kabel heb ik nog wel! De Apple TV en mijn Sony lader gebruiken ze ook.

Nee, ik snap die eerste vraag ook niet zo goed. Maar ik meende te zien dat hij eerst het huis gaat scannen en dan pas schoon gaat maken. Ik vroeg me denk ik af hoe dat met meerdere kamers is.

Fijn. De Roomba botste altijd tegen de voerbakken, zelfs met een virtual halo.

Ondertussen heb ik hem besteld! Nog 2 weekjes wachten, ik ben heel benieuwd!
Ik ben nog wel benieuwd welke onderdelen snel slijten of vervangen moeten worden! Kan ik ook alvast wat accessoires bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
iAmRenzo schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:28:
[...]

Oh zo'n kabel heb ik nog wel! De Apple TV en mijn Sony lader gebruiken ze ook.

Nee, ik snap die eerste vraag ook niet zo goed. Maar ik meende te zien dat hij eerst het huis gaat scannen en dan pas schoon gaat maken. Ik vroeg me denk ik af hoe dat met meerdere kamers is.

Fijn. De Roomba botste altijd tegen de voerbakken, zelfs met een virtual halo.

Ondertussen heb ik hem besteld! Nog 2 weekjes wachten, ik ben heel benieuwd!
Ik ben nog wel benieuwd welke onderdelen snel slijten of vervangen moeten worden! Kan ik ook alvast wat accessoires bestellen.
https://nl.aliexpress.com...Cleaning/32827515752.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Maar ik zou me voor kunnen stellen dat de borstel niet zo snel kapot gaat...?
De filters daarentegen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
iAmRenzo schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:50:
[...]

Maar ik zou me voor kunnen stellen dat de borstel niet zo snel kapot gaat...?
De filters daarentegen....
Hij scant bij mij volgens mij niet eerste de hele ruimte, maar scant een sectie en gaat die dan eerst schoonmaken.

Ik heb 'm nu een half jaar en mijn filter ziet er nog uit als nieuw. Ik maak 'm wel elke week schoon met de gewone stofzuiger. De borstels zijn ook nog prima. Ik heb overigens wel alleen harde vloeren en slechts een kleed. Misschien slijt het sneller op tapijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:07
Sinds gisterenavond werkt m'n mi vacuum niet meer. Ik hoorde elk half uur ongeveer een chinese stem uit de mi komen. Hij reageert niet meer op de power of home button, ook branden de wifi led en ledring niet meer. Ik heb hem proberen te resetten door de power en home button tegelijk in te drukken. Ook de combo's met home/power en pen reset knop geprobeerd. Helaas nog geen enkele reactie al hoor ik nog steeds wel regelmatig de chinese stem, de mi home app kan ik (meer) niet instellen en zo de taal op engels zetten. De plaats van de accu voelt wel warm aan dus hij laad nog wel op denk ik zo. iemand nog een idee of moet ik hem open maken en de accu even loskoppelen om hem zo te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:42

knakworst

Get more sats!

tweakje-2018 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:44:
iemand nog een idee of moet ik hem open maken en de accu even loskoppelen om hem zo te resetten?
Je moet de home button en reset button een tijdje tegelijk indrukken. De reset button kun je met een pen indrukken, die zit onder het blauwe wifi lampje. Daarna is hij naar fabrieksinstellingen terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Laatst online: 09:07
Dank je voor het antwoord, maar die twee reset oplossingen helpen niet. Nu wel gelukt door het apparaat open te schroeven en de accu even los te koppelen 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door tweakje-2018 op 08-03-2018 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-09 20:58
Er komt een nieuwe goedkope versie van de Xiaomi Robot

https://www.androidheadli...smart-vacuum-cleaner.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Er staat dat ie met een algoritme de 'room mapped'. Ben benieuwd wat dat voorstelt. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat zonder laser mogelijk is.
Ik denk eerder dat ie net zo lang lukraak rond blijft rijden tot de batterij 30% heeft bereikt, net als de Ilife V5 die ik heb gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door Medione1210 op 09-03-2018 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:49
het lijkt erop dat er wel een optische sensor opzit met zo'n 360 spiegel, zodat ie dus helemaal rond kan kijken.
Maar dan kan die dus niet 's nachts rijden :(

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:51
Mijn versie 1 maakt af en toe een vreselijk geluid. Het lijkt of er tandwielen niet goed in elkaar grijpen, maar het zijn (denk ik) de zijwielen. Hij doet het prima, alleen dat geluid......
Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Theone098 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:32:
Mijn versie 1 maakt af en toe een vreselijk geluid. Het lijkt of er tandwielen niet goed in elkaar grijpen, maar het zijn (denk ik) de zijwielen. Hij doet het prima, alleen dat geluid......
Iemand ervaring mee?
Geen ervaring mee, maar misschien zit er vuil tussen. De robot is modulair opgebouwd en dus makkelijk te demonteren (video YouTube). Zo kan je de wielblokken er even uit halen en kun je zien of er iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Theone098 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:32:
Iemand ervaring mee?
Normaal zie/hoor ik hem nooit aan het werk aangezien hij werkt als ik op mijn werk zit. Net even een oefenrondje laten doen maar geen gek geluid te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziecko
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:30
Tweakers, misschien kunnen jullie mij helpen. Ik heb een Xiaomi stofzuiger en deze geeft malfunction 18, fan error. Weet iemand hoe ik de fan kan schoonmaken? Filter is reeds vervangen en gloednieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Aardig om te lezen (ik hoop dat het niet al een keer voorbij gekomen is...anders sorry!)

https://www.kaspersky.com/blog/xiaomi-mi-robot-hacked/20632/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjade
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-02 17:58
siempievk schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:53:
Ik heb hem ook gister eindelijk binnen gehad. Wat een top apparaat... nu al:).

Het enige "probleem" wat ik heb, is dat mijn woonkamer een convectorput heeft. Hij zit hier gelijk klem en komt er niet meer uit. Nu wil ik graag dat hij dat dat overslaat, en dit kan uiteraard met de magneet strips. Maar is het ook mogelijk zonder dat ik lelijke magneetstrips op mijn vloer hoef te plakken?
Heb hetzelfde probleem, heb je dit al op kunnen lossen? Ben benieuwd naar je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vNHZ0va.pngIk heb vandaag mijn stofzuiger ontvangen.
Tevreden, ja, maar volgens mij doet hij toch dingen die beter kunnen volgens wat ik al gelezen had.

1) Normaal gezien moet de stofzuiger van links naar rechts rijden, draaien, van rechts naar links rijden, draaien enz enz. Echter wat hij op een bepaalde oppervlak deed was van links naar rechts rijden, draaien en schuin terugrijden naar een plaats een beetje verder, dan terugrijden naar de plaats waar hij normaal gewoon moest draaien en dan pas van rechts naar links gaan. Dan opnieuw draaien en terug schuin naar die ene plaats enz enz enz. Vreemd toch? (ZIE RECHTS IN DE ONDERHOEK)

2) Terwijl er mooie open plaatsen zijn om 2 lange ritten te doen van links naar rechts gaat hij 10 korte ritten doen van boven naar onder. Hierdoor moet hij natuurlijk veel meer draaien. Grondig ja maar veel tijdsverlies voor hetzelfde toch? (ZIE LINKS BOVEN EN MIDDEN)

3) Er werd ook over het algemeen soms teruggekeerd naar een plaats waar hij al geweest was (2-3keer). Om dan terug te rijden naar zijn parkour waar hij mee bezig was.

4) 2 vrij duidelijke plaatsen zonder echt obstakels waren niet meegenomen?

Over het algemeen heeft de stofzuiger goede prestaties neergezet, maar na het lezen van de ervaringen hier had ik hem iets slimmer verwacht. Als ik online kijk naar mappen zijn deze ook gewoon slimmer dan wat ik zie van zijn eerst rit hier thuis.

Moet ik hem meerdere ritten laten doorlopen of een soort calibratie van de sensor?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Als ik die map zie @amadeus123 dan heb ik toch het idee dat mijn Neato (veel) slimmer is, apart...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:21
Raar kaartje, ziet er niet normaal uit. Hij hoort iedere keer een vierkant te maken, en dan daarbinnen in parallelle lijnen dat vlak af te werken. Vooral rechtsonder is heel raar. Is daar iets bijzonders met de muur? En kijk eens of alle sensoren schoon en vrij zijn, misschien zit er ergens een sticker op ofzo?

Volgens mij kiest hij aan het begin en rijrichting, waardoor je soms inderdaad veel korte stukjes krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:17
Neem aan dat de nieuwste firmware geïnstalleerd staat..?

[ Voor 39% gewijzigd door DanielAlm op 15-03-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 22:57
@amadeus123 Heel vreemd, ziet er bij mij toch heel anders en veel logischer uit. Hij pakt alles netjes mee en draait zoals het hoort, dus misschien even updaten/resetten o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08 15:53
Heb de mijne begin deze week ontvangen, en gisteren voor het eerst het hele appartement laten doen.

Hij doet het redelijk goed, behalve op het ÅDUM tapijt (IKEA), wat ik wel verwachtte. Daar lijken de wielen hun grip te verliezen, waardoor hij paniekerig begint te draaien. :P Heb nu 2 magneetstrips besteld.

Wel zou het tof zijn om met de parameters van het algoritme te spelen. Nu wordt bijvoorbeeld alles in zones van ongeveer 10m² ingedeeld, maar daardoor blijft er soms een metertje over dat dan achteraf in korte baantjes wordt afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
amadeus123 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:47:
[afbeelding]Ik heb vandaag mijn stofzuiger ontvangen.
Tevreden, ja, maar volgens mij doet hij toch dingen die beter kunnen volgens wat ik al gelezen had.

1) Normaal gezien moet de stofzuiger van links naar rechts rijden, draaien, van rechts naar links rijden, draaien enz enz. Echter wat hij op een bepaalde oppervlak deed was van links naar rechts rijden, draaien en schuin terugrijden naar een plaats een beetje verder, dan terugrijden naar de plaats waar hij normaal gewoon moest draaien en dan pas van rechts naar links gaan. Dan opnieuw draaien en terug schuin naar die ene plaats enz enz enz. Vreemd toch? (ZIE RECHTS IN DE ONDERHOEK)

2) Terwijl er mooie open plaatsen zijn om 2 lange ritten te doen van links naar rechts gaat hij 10 korte ritten doen van boven naar onder. Hierdoor moet hij natuurlijk veel meer draaien. Grondig ja maar veel tijdsverlies voor hetzelfde toch? (ZIE LINKS BOVEN EN MIDDEN)

3) Er werd ook over het algemeen soms teruggekeerd naar een plaats waar hij al geweest was (2-3keer). Om dan terug te rijden naar zijn parkour waar hij mee bezig was.

4) 2 vrij duidelijke plaatsen zonder echt obstakels waren niet meegenomen?

Over het algemeen heeft de stofzuiger goede prestaties neergezet, maar na het lezen van de ervaringen hier had ik hem iets slimmer verwacht. Als ik online kijk naar mappen zijn deze ook gewoon slimmer dan wat ik zie van zijn eerst rit hier thuis.

Moet ik hem meerdere ritten laten doorlopen of een soort calibratie van de sensor?

Groeten
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZSvGVh0.jpg
1) Raar ja.
2) Ik zie niet echt een plek waar hij 2 lange ritten zou moeten doen
3) kan goed zijn, geen idee achter de software, maar zal de enige manier zijn om ervoor te zorgen dat er overal zou worden schoongemaakt. Bij mij gaat ie ook soms over dingen dat ie al heeft gedaan.
4) geen idee.

Wacht eerst even af hoe de volgende ritten zijn. Heb je eventueel al meer feedback? Ik geloof dat dit echt maar een eenmalige fout was, en volgende stofzuigbeurten zullen wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 07:30
Bijna een jaar geleden heb ik de Xiaomi Vacuum gekocht, enorm tevreden mee en heeft inmiddels 7605 m2 schoongemaakt.
Toch zit ik nu met een probleem, hij lijkt stuk. Ik heb overal gezocht naar dit probleem, maar kan het nergens vinden. Misschien zoek ik niet goed of ben ik de enige die dit heeft. Ik denk dat de LIDAR sensor stuk is, daar lijkt het het meeste op. Onderstaand plaatje geeft weer wat er mis is:

Xiami Vacuum stuk

Mijn kamer is gewoon recht en heeft muren, alleen lijkt Rinus ze niet meer goed te herkennen. Het is ook raar dat de kamer draait naar mate hij langer bezig is.
Ik heb hem al een keer uit elkaar gehaald en schoongemaakt maar dit lost niets op. Ten einde raad hoop ik dat jullie mij kunnen helpen of de juiste richting op kunnen wijzen.

Wie helpt mij Rinus reanimeren?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Dexs schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 15:06:
Bijna een jaar geleden heb ik de Xiaomi Vacuum gekocht, enorm tevreden mee en heeft inmiddels 7605 m2 schoongemaakt.
Toch zit ik nu met een probleem, hij lijkt stuk. Ik heb overal gezocht naar dit probleem, maar kan het nergens vinden. Misschien zoek ik niet goed of ben ik de enige die dit heeft. Ik denk dat de LIDAR sensor stuk is, daar lijkt het het meeste op. Onderstaand plaatje geeft weer wat er mis is:

[afbeelding]

Mijn kamer is gewoon recht en heeft muren, alleen lijkt Rinus ze niet meer goed te herkennen. Het is ook raar dat de kamer draait naar mate hij langer bezig is.
Ik heb hem al een keer uit elkaar gehaald en schoongemaakt maar dit lost niets op. Ten einde raad hoop ik dat jullie mij kunnen helpen of de juiste richting op kunnen wijzen.

Wie helpt mij Rinus reanimeren?!
Het lijkt op een defect lidar.

Heb je al contact gezocht met de fabrikant? Dit is het e-mailadres van hun support afdeling
service@rockrobo.com

Je kan ook nog even contact opnemen met de verkoper, alleen zal die proberen onder een garantieclaim uit te komen. Maar proberen kan altijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 17-03-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik heb de mijne gister ook binnengekregen. Wel heel irritant zonder enige toebehoren (virtual wall, etc).

Maar ik krijg hem niet aan de praat.
Ik heb hem aan de lader gehangen. Hij staat in de wifi-modus (om te koppelen met HomeBidge wat niet wil lukken). Ik dacht ik koppel hem eerst eens aan de app. Dat wil dus ook niet.

Voeg een Roborock toe.
De blauwe led knippert. Ik bevestig.
Ik vul mijn wifi-netwerk in
Ik ga naar de wifi instellingen en kies het roborock-wifi netwerk.
Ik ga terug naar de app. Er staat notabene dat hij geconnect is met het roborock-wifi netwerk.... maar er gebeurt helemaal niks! :(

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 22:46
Heb je hem via je 2,4 GHz WiFi verbonden? 5Ghz werkt het niet.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
iAmRenzo schreef op zondag 18 maart 2018 @ 17:07:
Ik heb de mijne gister ook binnengekregen. Wel heel irritant zonder enige toebehoren (virtual wall, etc).
Waarom niet gelijk een accessoire set meebesteld dan? http://s.aliexpress.com/aABVNRZV?fromSns=Gmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

s441558 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:49:
Heb je hem via je 2,4 GHz WiFi verbonden? 5Ghz werkt het niet.
Ik heb een Experiabox met een SSID op zowel 2,4 als 5 Ghz. Dat zou toch geen probleem opleveren? En ik weet niet of het daar al mis gaat... er lijkt iets mis te gaan met de connectie iPhone <> Roborock. Daar kan ik natuurlijk geen 2,4 of 5 Ghz kiezen.

@Medione1210 Ik dacht dat er al wat bij zou zitten en ik wilde voor extra borstels even aankijken wat ik nodig had (wat het snelst slijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
amadeus123 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:47:
[afbeelding]Ik heb vandaag mijn stofzuiger ontvangen.

...

Nog steeds last? Wel even graag een update als alles in orde is gekomen.
Of heb je een miskoop gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
Ik ben even in contact met gearbest voor een gepaste oplossing. Heb zelf nog niet veel tijd gehad voor bijkomende testen maar zodra meer nieuws plaats ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik heb ondertussen nog wat geprobeerd, maar dit blijft het resultaat:
Xiaomi Vacuum

Het oranje uitroeptekentje blijft. Ik heb ondertussen geprobeerd:
- Europa én China als land gekozen
- Wifi op WPA/WPA2 gezet.
- Google DNS uitgezet, OpenDNS gepakt.

Ik heb geen idee wat ik nog meer kan proberen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
iAmRenzo schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:28:
Ik heb ondertussen nog wat geprobeerd, maar dit blijft het resultaat:
[afbeelding]

Het oranje uitroeptekentje blijft. Ik heb ondertussen geprobeerd:
- Europa én China als land gekozen
- Wifi op WPA/WPA2 gezet.
- Google DNS uitgezet, OpenDNS gepakt.

Ik heb geen idee wat ik nog meer kan proberen... :?
Ik bedoel dat je je wachtwoord van je 2,4 GHz WiFi netwerk op moet geven. Heb je het anders al eens met een andere telefoon (Android) geprobeerd? Als hij eenmaal verbonden is kan je hem uiteraard ook met je iPhone bedienen in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
iAmRenzo schreef op zondag 18 maart 2018 @ 17:07:

Maar ik krijg hem niet aan de praat.
Ik heb hem aan de lader gehangen. Hij staat in de wifi-modus (om te koppelen met HomeBidge wat niet wil lukken). Ik dacht ik koppel hem eerst eens aan de app. Dat wil dus ook niet.

Voeg een Roborock toe.
De blauwe led knippert. Ik bevestig.
Ik vul mijn wifi-netwerk in
Ik ga naar de wifi instellingen en kies het roborock-wifi netwerk.
Ik ga terug naar de app. Er staat notabene dat hij geconnect is met het roborock-wifi netwerk.... maar er gebeurt helemaal niks! :(

Wat doe ik fout?
Weet je zeker dat je dit moet doen(ik kan het me niet herinneren) ;'Ik ga naar de wifi instellingen en kies het roborock-wifi netwerk.'
Volgens mij: Zodra je je eigen wifi (2.4ghz) wachtwoord hebt ingevuld wordt installatie gestart en maakt Mi Home ondertussen zelf contact met de vacuüm.

Zie ook https://www.google.nl/url...Vaw3rUetwt4aS_-AxKxt1vRmY

En gebruik vooral geen Google DNS http://en.miui.com/thread-490535-1-1.html

En begin eens helemaal opnieuw met een reset van de vacuüm én opnieuw installeren van Mi home (installeer eens een oudere versie met apkmirror).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

s441558 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:20:
Ik bedoel dat je je wachtwoord van je 2,4 GHz WiFi netwerk op moet geven. Heb je het anders al eens met een andere telefoon (Android) geprobeerd? Als hij eenmaal verbonden is kan je hem uiteraard ook met je iPhone bedienen in de app.
Medione1210 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 02:27:
Weet je zeker dat je dit moet doen(ik kan het me niet herinneren) ;'Ik ga naar de wifi instellingen en kies het roborock-wifi netwerk.'
Volgens mij: Zodra je je eigen wifi (2.4ghz) wachtwoord hebt ingevuld wordt installatie gestart en maakt Mi Home ondertussen zelf contact met de vacuüm.

Zie ook https://www.google.nl/url...Vaw3rUetwt4aS_-AxKxt1vRmY

En gebruik vooral geen Google DNS http://en.miui.com/thread-490535-1-1.html

En begin eens helemaal opnieuw met een reset van de vacuüm én opnieuw installeren van Mi home (installeer eens een oudere versie met apkmirror).
Helaas alleen maar Apple spul...
Ik zou een vriend nog wel kunnen vragen. Als hij eenmaal (in mijn account?) op een Android is ingesteld, en ik log in op mijn iPhone, dan zou het ook moeten werken?

Google DNS is vervangen door OpenDNS.
Ik zal vanavond nog maar eens proberen 5Ghz uit te zetten, ik heb één SSID voor beide frequenties.

Nog wel twee vragen:
- Hoe weet je dat een reset volledig is uitgevoerd. Powerknop indrukken + resetknop las ik ergens maar ik versta een Chinees.
- En hoe is het mogelijk dat ik dus wel kan connecten met het apparaat maar dat de app niets doen (zie oranje uitroeptekentje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
iAmRenzo schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:27:
[...]

[...]

Ik zou een vriend nog wel kunnen vragen. Als hij eenmaal (in mijn account?) op een Android is ingesteld, en ik log in op mijn iPhone, dan zou het ook moeten werken?

Google DNS is vervangen door OpenDNS.
Ik zal vanavond nog maar eens proberen 5Ghz uit te zetten, ik heb één SSID voor beide frequenties.

Nog wel twee vragen:
- Hoe weet je dat een reset volledig is uitgevoerd. Powerknop indrukken + resetknop las ik ergens maar ik versta een Chinees.
- En hoe is het mogelijk dat ik dus wel kan connecten met het apparaat maar dat de app niets doen (zie oranje uitroeptekentje).
Voor een reset hou je inderdaad beide knoppen lang ingedrukt tot ze gaat praten. Volgens mij is er ook nog een harde reset mogelijk: Hold down the home button and then with a pencil hold down the reset button (while still holding the home button down). It may take a couple tries.

[ Voor 27% gewijzigd door Medione1210 op 20-03-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Medione1210 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:29:
Voor een reset hou je inderdaad beide knoppen lang ingedrukt tot ze gaat praten. Volgens mij is er ook nog een harde reset mogelijk: Hold down the home button and then with a pencil hold down the reset button (while still holding the home button down). It may take a couple tries.
Dat is wel vaag. Je kunt het wifi lampje snel en langzaam laten knipperen.
En dan de woorden "may take a couple tries", hoe weer je wanneer het ding gereset is!? :/ :o

Ik zal vanavond weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
amadeus123 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:37:
Ik ben even in contact met gearbest voor een gepaste oplossing. Heb zelf nog niet veel tijd gehad voor bijkomende testen maar zodra meer nieuws plaats ik het hier.
Je kan hem ook gewoon nog eens een 2x starten en zien dat er wrs niets mis mee is, voor je een refund/vergoeding/vervanging vraagt aan Gearbest.
Je moet gewoon de stofzuiger opzetten, veel tijd kost dat niet. Dat is namelijk ook waarom iedereen een robotstofzuiger koopt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
iAmRenzo schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:09:
[...]

En dan de woorden "may take a couple tries", hoe weer je wanneer het ding gereset is!? :/ :o

Snel knipperen is geen verbinding en stil blauw lampje is wel verbinding met wifi. Langzaam knipperen heb ik bij mij geloof ik nog niet gezien.

[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 20-03-2018 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
bottom line schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:35:
[...]

Je kan hem ook gewoon nog eens een 2x starten en zien dat er wrs niets mis mee is, voor je een refund/vergoeding/vervanging vraagt aan Gearbest.
Je moet gewoon de stofzuiger opzetten, veel tijd kost dat niet. Dat is namelijk ook waarom iedereen een robotstofzuiger koopt. ;)
Heb ik gedaan hoor. Maar ook toen deed hij vreemde dingen. Ik bedoel gewoon dat ik hem nog niet 10 keer het volledige huis heb laten doen omdat gearbest misschien met een simpele callibratie (ik sprak nog niet over refund gewoon over een oplossing) van de sensor afkomt. Ik wil er niet teveel mee prutsen ondertussen 😉

[ Voor 4% gewijzigd door amadeus123 op 20-03-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
iAmRenzo schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:27:
[...]

[...]

Ja, dat zou moeten werken. Het gaat er om dat je stofzuiger toegang tot je (2,4 GHz) wifi krijgt. Daarna werkt alles via de app, ongeacht vanaf welk apparaat. Bij mij ging het ook niet lekker met de iPad, met mijn android telefoon ging het makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
iAmRenzo schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:09:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Tot ik als locale Singapore koos, toen vondt de app hem meteen.

Ik heb hem vorige week woensdag bij Gearbest besteld voor 280 euro en vandaag ontvangen via Priority (GLS was gisteren al geweest maar toen was er niemand thuis). Was de FlashSale i.c.m. GW4.

Ik wilde hem koppelen aan mijn domoticz setup. Het was even uitpluizen hoe ik de token kon vinden omdat de online aangeboden tools problemen geven en je een oude App versie moest hebben, maar het is me gelukt. Onze Chinese poets "MiMi" is ingesteld via domoticz en is nu bezig met haar eerste ronde. Geweldig om in de app te zien hoe ze alles in kaart brengt _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door CyPh op 20-03-2018 22:06 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

CyPh schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:51:
Ik had hetzelfde probleem. Tot ik als locale Singapore koos, toen vondt de app hem meteen.

Ik heb hem vorige week woensdag bij Gearbest besteld voor 280 euro en vandaag ontvangen via Priority (GLS was gisteren al geweest maar toen was er niemand thuis). Was de FlashSale i.c.m. GW4.

Ik wilde hem koppelen aan mijn domoticz setup. Het was even uitpluizen hoe ik de token kon vinden omdat de online aangeboden tools problemen geven en je een oude App versie moest hebben, maar het is me gelukt. Onze Chinese poets "MiMi" is ingesteld via domoticz en is nu bezig met haar eerste ronde. Geweldig om in de app te zien hoe ze alles in kaart brengt _/-\o_
Serieus? Wat is dat dan toch?
Ik heb het gister weer met Europe geprobeerd en enkel met een 2,4Ghz wifi. En de app blijft weer hangen als ik terugkom in de app nadat ik verbonden ben met Mimi ;)
Zaterdag eens even proberen met een vriend z'n android.

Wat ging er bij jou eerst fout? Zelfde punt, of wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
iAmRenzo schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:45:
[...]
Wat ging er bij jou eerst fout? Zelfde punt, of wat anders?
De app kreeg onze MiMi niet gevonden. Op Android en 2 verschillende iOS apparaten geprobeerd maar no luck. Zelfs een oude Android APK geprobeerd maar ook die vond hem niet. Gekoppeld aan het WiFi van de stofzuiger of niet, niets maakte verschil. Tot ik in een YouTube filmpje iemand hoorde vertellen over dat er verschil was tussen de locales in apparaten die gevonden worden. Toen ben ik gaan experimenteren door Singapore te kiezen, daar werd de robot direct getoond nog voordat ik hem liet zoeken.

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

CyPh schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:05:
De app kreeg onze MiMi niet gevonden. Op Android en 2 verschillende iOS apparaten geprobeerd maar no luck. Zelfs een oude Android APK geprobeerd maar ook die vond hem niet. Gekoppeld aan het WiFi van de stofzuiger of niet, niets maakte verschil. Tot ik in een YouTube filmpje iemand hoorde vertellen over dat er verschil was tussen de locales in apparaten die gevonden worden. Toen ben ik gaan experimenteren door Singapore te kiezen, daar werd de robot direct getoond nog voordat ik hem liet zoeken.
Vergelijkbaar met dit:
Xiaomi Vacuum

Het viel me gister wel weer op dat als ik Europe kies, dat het plaatje van de stofzuiger de gen2 is. Waarschijnlijk omdat de gen1 officieel niet in Europa is... ?! Dus ik zal vanavond Singapore eens proberen. Maar wat dat anders zal zijn dan Mainland China... :? Wifi kanaal misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
iAmRenzo schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:13:
[...]

Vergelijkbaar met dit:
[afbeelding]

Het viel me gister wel weer op dat als ik Europe kies, dat het plaatje van de stofzuiger de gen2 is. Waarschijnlijk omdat de gen1 officieel niet in Europa is... ?! Dus ik zal vanavond Singapore eens proberen. Maar wat dat anders zal zijn dan Mainland China... :? Wifi kanaal misschien.
Yup that's the one. Mainland China vondt hem ook niet, die toont sowieso geen apparaten bij mij als je handmatig wilde toevoegen. Als je Singapore kiest zul je direct kunnen verbinden verwacht ik. Ik denk dat
het niet te maken heeft met WiFi, maar meer met de versie stofzuiger en voor welke regio die is gemaakt. Dat die van mij (en waarschijnlijk jou) voor Singapore is en daarom alleen in die locale gevonden wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door CyPh op 21-03-2018 09:38 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

CyPh schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:36:
Yup that's the one. Mainland China vondt hem ook niet, die toont sowieso geen apparaten bij mij als je handmatig wilde toevoegen. Als je Singapore kiest zul je direct kunnen verbinden verwacht ik. Ik denk dat
het niet te maken heeft met WiFi, maar meer met de versie stofzuiger en voor welke regio die is gemaakt. Dat die van mij (en waarschijnlijk jou) voor Singapore is en daarom alleen in die locale gevonden wordt.
Vage shit.
Ik heb hem bij Gearbest besteld uit de China warehouse... ik zal het eens proberen. Morgen spreken we verder 8) haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
YouTube: Xiaomi Robot Vacuum 2 - ④Mi Home Application setting, Language...

Mss heb je hier wat aan??
Zou Mainland China kiezen ik heb er al zeker 10 probleemloos verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Bandago 2804 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:00:
YouTube: Xiaomi Robot Vacuum 2 - ④Mi Home Application setting, Language...

Mss heb je hier wat aan??
Zou Mainland China kiezen ik heb er al zeker 10 probleemloos verbonden.
Ik heb de gen1... en bij mainland china kreeg ik wel een vacuum in de app maar daar kon ik verder niks mee (als ik er op tikte, wit scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:53
CyPh schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:51:
[...]

volgende keer voor tokens vinden methode 2 werkt uitstekend :D

https://github.com/jghaan...od-2---packet-sender-tool

die werkt overigens ook prima voor andere xiaomi slimme spullen zoals de philips led bulbs, die kun je dan dus weer lekker via domoticz gebruiken :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Het probleem met koppelen heb ik eergisteren toevallig ook gehad omdat ik mijn instellingen overnieuw moest doen na een foutje.

Met het wisselen van Europa naar China was het probleem voor mij verholpen maar ik kan me zomaar voorstellen dat alle servers op zijn tijd niet goed werken. Blijven proberen op steeds een andere server zal vroeg of laat dan goed moeten gaan.

Ik gebruik de stofzuiger nu een maand of 8, eerder nooit problemen gehad met koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

CyPh schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:36:
Je bent een held! Singapore en HOP hij was er.

(nu nog het token van het apparaat zien te achterhalen)

[ Voor 4% gewijzigd door iAR op 21-03-2018 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannibal2206
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:20
Bockelaar schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:17:
[...]

volgende keer voor tokens vinden methode 2 werkt uitstekend :D

https://github.com/jghaan...od-2---packet-sender-tool

die werkt overigens ook prima voor andere xiaomi slimme spullen zoals de philips led bulbs, die kun je dan dus weer lekker via domoticz gebruiken :)
verandert die token als je de vacuum reset en opnieuw koppelt aan je wifi ?

heb de 'oude' token bewaard maar die wordt niet meer opgepikt door Domoticz ..

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:53
ja die wijzigt. Ik had de lampen gereset en aan nieuwe ssid gekoppeld. Daarom weet ik nu hoe ik aan de (nieuwe) token kom, mijn oude bewaarde tokens deden het dus ook niet meer :D

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:41
Wat een top apparaat. Gister een eerste ronde gedraaid, niet één keer vastgelopen.
Wel had hij soms wat moeite met een deurmat of katten krabpaal. Daarnaast verschoof hij wel de kattenvoer- en drinkbak. Daar toch maar een virtuele muur op de grond plakken.

Bij één drempel had hij veel moeite (enige drempel in huis zonder plint tussen vloer en drempel), maar het was fascinerend om te zien hoe het uiteindelijk zichzelf over de drempel heen waande.

Zeer enthousiast en een aanrader om aan te schaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
SilverNL schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:19:
Wat een top apparaat. Gister een eerste ronde gedraaid, niet één keer vastgelopen.
Wel had hij soms wat moeite met een deurmat of katten krabpaal. Daarnaast verschoof hij wel de kattenvoer- en drinkbak. Daar toch maar een virtuele muur op de grond plakken.

Bij één drempel had hij veel moeite (enige drempel in huis zonder plint tussen vloer en drempel), maar het was fascinerend om te zien hoe het uiteindelijk zichzelf over de drempel heen waande.

Zeer enthousiast en een aanrader om aan te schaffen!
Ik heb die eet en drink bakken vervangen voor die metalen bakken met rubberen rand. Die laat de Xiaomi netjes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:36
Ondertussen heb ik de xiaomi al een half jaar rijden. Tot nu toe erg tevreden, normaal stofzuigen gebeurt nog heel zelden.

Echter was het tijd om mijn schema aan te passen en vanaf dat moment krijg ik het niet meer goed ingesteld.
Wanneer ik een nieuwe timer aanmaak (custom) doet hij het simpelweg niet. een timer (once) werkt wel.
Alle timers zijn al opnieuw aangemaakt, mi en het dock van de stroom gehad maar dit helpt niet.

Het gekke is dat ik soms wel en soms geen cleaning mode kan kiezen. er staat dan "update firmware to version 3.3.9_003077 or later to schedule cleanups in different modes".
De firmwareversie is 3.3.9_003096
Soms komt na het instellen van een timer een melding "couldn't get info, check network connection"
De region van de mi home app staat op china. Als ik deze op europe zet kan ik hem niet toevoegen.

Iemand tips? het is vaker voorgekomen lees ik maar wat de oplossingen zijn...

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ik kwam er vanmorgen achter dat mijn Xiaomi midden in de kamer is gestopt met schoonmaken. Geen melding ontvangen, maar bij de 'message history' staat 'wheels suspendend'. Vreemd, want staat gewoon midden in de kamer op een plavuizen vloer. 'wheels suspended' is onmogelijk.

Overigens zag ik net ook dat er een nieuwe firmware is (xxxx3194 op China server) en die heb ik zojuist succesvol geïnstalleerd. Er stond in de omschrijving 'bugfixes' en 'bugs fixed with some routers'.

Ik krijg al een paar dagen geen notificaties meer. Ook restanten van de Xiaomi en het internet werkt niet. Hebben jullie dit probleem ook?

[ Voor 15% gewijzigd door Medione1210 op 29-03-2018 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:15
Headshot_NL schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:59:
Ondertussen heb ik de xiaomi al een half jaar rijden. Tot nu toe erg tevreden, normaal stofzuigen gebeurt nog heel zelden.

Echter was het tijd om mijn schema aan te passen en vanaf dat moment krijg ik het niet meer goed ingesteld.
Wanneer ik een nieuwe timer aanmaak (custom) doet hij het simpelweg niet. een time (once) werkt wel.
Alle timers zijn al opnieuw aangemaakt, mi en het dock van de stroom gehad maar dit helpt niet.

Het gekke is dat ik soms wel en soms geen cleaning mode kan kiezen. er staat dan "update firmware to version 3.3.9_003077 or later to schedule cleanups in different modes".
De firmwareversie is 3.3.9_003096
Soms komt na het instellen van een timer een melding "couldn't get info, check network connection"
De region van de mi home app staat op china. Als ik deze op europe zet kan ik hem niet toevoegen.

Iemand tips? het is vaker voorgekomen lees ik maar wat de oplossingen zijn...
kan te maken hebben met zomertijd.
mijn Xiaomi Gateway fungeert als alarm. Deze heb ik ingesteld op 23.00 - 07.00 actief zijn. sinds zomertijd is dit een uur later. wellicht is dit ook het geval met de robotstofzuiger. probeer je alarm een uur eerder in te stellen. misschien helpt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:36
SolarOrbiter schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:49:
[...]

kan te maken hebben met zomertijd.
mijn Xiaomi Gateway fungeert als alarm. Deze heb ik ingesteld op 23.00 - 07.00 actief zijn. sinds zomertijd is dit een uur later. wellicht is dit ook het geval met de robotstofzuiger. probeer je alarm een uur eerder in te stellen. misschien helpt dit?
Het probleem speelde al voor de zomertijd helaas. ik liet hem 's nachts rijden maar dat doet hij nu helemaal niet meer, dus ook geen uurtje eerder of later helaas.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
jammer.. ik had een lange tijd geen issue;;s met de app. sinds de laatste update ontvang ik geen notifications (push-meldingen) meer. de Mi Home app is niet echt stabiel gebleken. Gegeven moment, als het eenmaal werkt, moet je niet meer updaten heb ik geleerd .. ik ga denk ik uninstall doen en een oude versie erop knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
SolarOrbiter schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:14:
jammer.. ik had een lange tijd geen issue;;s met de app. sinds de laatste update ontvang ik geen notifications (push-meldingen) meer. de Mi Home app is niet echt stabiel gebleken. Gegeven moment, als het eenmaal werkt, moet je niet meer updaten heb ik geleerd .. ik ga denk ik uninstall doen en een oude versie erop knallen.
Ik dus ook niet, maar aan welke update zou dit moeten liggen volgen jou? Die van de Mi Home app? Ik heb zowel een oudere als nieuwe versie geprobeerd, maar helaas nog steeds geen notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Medione1210 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:52:
[...]

Ik dus ook niet, maar aan welke update zou dit moeten liggen volgen jou? Die van de Mi Home app? Ik heb zowel een oudere als nieuwe versie geprobeerd, maar helaas nog steeds geen notificaties.
Ik ga op zoek naar een versie van februari. Ik weet natuurlijk niet zeker dat het hiermee verholpen is. Ik lees op de miui forum dat dit soms wel helpt, maar voor sommige gebruikers heeft het niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
SolarOrbiter schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:39:
[...]

Ik ga op zoek naar een versie van februari. Ik weet natuurlijk niet zeker dat het hiermee verholpen is. Ik lees op de miui forum dat dit soms wel helpt, maar voor sommige gebruikers heeft het niet geholpen.
Hier kun je ze vinden *Knip*, Linken of vragen naar onofficiële bronnen van software met copyright, gratis of niet, is niet toegestaan. Lees de Algemene voorwaarden (art. 4.2.v) voor meer info.

Ik heb de versie van 8 februari geprobeerd, maar nog steeds geen notificaties. Het ligt denk ik eerder aan de kant van Xiaomi. Ik zou eventueel een andere server kunnen proberen(zit nu op Mainland), maar dan moet ik ook de stofzuiger zelf weer resetten. Ff geen zin in.

[ Voor 40% gewijzigd door Zeehond op 29-03-2018 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Weer een nieuwe versie uit als ik het goed zie?

Original Xiaomi XiaoWa New Smart Robot Vacuum Cleaner 1600Pa 2600mAh with APP Control

*knip* affiliatie link verwijderd.

[ Voor 40% gewijzigd door Zeehond op 05-04-2018 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
h4ns schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 09:42:
Weer een nieuwe versie uit als ik het goed zie?

Original Xiaomi XiaoWa New Smart Robot Vacuum Cleaner 1600Pa 2600mAh with APP Control

https://www.banggood.com/...D=533230&cur_warehouse=CN
Lijkt op een Lite variant zonder LiDar. Deze heeft zo te zien een 360 graden camera.
Dat betekent dus dat ie niet in het donker goed kan navigeren.
Ben wel benieuwd wat de rest van de verschillen zijn.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Kodess schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:02:
[...]

Lijkt op een Lite variant zonder LiDar. Deze heeft zo te zien een 360 graden camera.
Dat betekent dus dat ie niet in het donker goed kan navigeren.
Ben wel benieuwd wat de rest van de verschillen zijn.
De lage prijs en de lidar maakt versie 1 zo populair. Voor deze prijs zou ik niet weten waarom je die nieuwe versie zou kopen.

Is dat knopje dat uitsteekt de camera? Er wordt in de beschrijving niets gezegd over een camera geloof ik.

--------
Update tip:
Ik heb van de week een update (versie 1) gedaan naar xxx3194. De dag erna ging de Xiaomi ineens op de verkeerde tijd stofzuigen (21.00u ipv 03.00u). Blijkt dat je via vacuümsettings/Timezone de tijd moet 'syncen'. Volgens mij hoefde dat bij een eerdere update niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Medione1210 op 31-03-2018 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Medione1210 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:33:
[...]

De lage prijs en de lidar maakt versie 1 zo populair. Voor deze prijs zou ik niet weten waarom je die nieuwe versie zou kopen.

Is dat knopje dat uitsteekt de camera? Er wordt in de beschrijving niets gezegd over een camera geloof ik.
Hij is toch iets goedkoper, nieuwer, en is waarschijnlijk minder hoog dus past beter onder meubels. Dat zijn denk ik de "plus" punten. Ik zou ook voor de v1 gaan hoor.

Dat knopje wat uitsteekt is een 360 graden spiegel, waaronder een camera zit.... dat verwacht ik tenminste

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Kodess schreef op maandag 2 april 2018 @ 00:18:
[...]

Hij is toch iets goedkoper, nieuwer, en is waarschijnlijk minder hoog dus past beter onder meubels. Dat zijn denk ik de "plus" punten. Ik zou ook voor de v1 gaan hoor.

Dat knopje wat uitsteekt is een 360 graden spiegel, waaronder een camera zit.... dat verwacht ik tenminste
Ik zou zelf geen stofzuiger zonder laser meer willen. Vóór de Xiaomi had ik een Ilife waar ik op zich tevreden mee was, maar blijven rondrijden tot de batterij bijna leeg is is natuurlijk niet erg zinvol.

Ik weet niet hoe goed deze Ecovacs robot is, maar qua prijs een mooie concurrent voor versie 1.
https://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_1662352.html?wid=4
Of deze populair wordt ligt ook aan de verkrijgbaarheid en prijs van onderdelen en accessoires.

[ Voor 22% gewijzigd door Medione1210 op 02-04-2018 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Laatst online: 11-09 22:09
Mmm... heb de Mi Home app geüpdate, nu kan ik Conchita niet meer vinden. Opnieuw verbinding maken met WiFi lukt niet, hij vindt hem wel en synchroniseert ook, daarna vraagt die weer opnieuw verbinding. Wat kan ik nog doen? Iemand tips?

Btw heb al diverse servers geprobeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Bamiblik op 02-04-2018 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Bamiblik schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:42:
Mmm... heb de Mi Home app geüpdate, nu kan ik Conchita niet meer vinden. Opnieuw verbinding maken met WiFi lukt niet, hij vindt hem wel en synchroniseert ook, daarna vraagt die weer opnieuw verbinding. Wat kan ik nog doen? Iemand tips?

Btw heb al diverse servers geprobeerd.
De server moet gelijk zijn aan de server die in Conchita is opgeslagen. Best kun je even een reset uitvoeren en het nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Zijn er nog die problemen ondervinden met de laatste firmware 3.3.9_003194 meer bepaald met de scheduling?
Toestel is ingeschakeld op Mainland China, en wanneer je de robot om 10u wenst te laten werken, dan gaat deze om 4u in de ochtend :).

@Medione1210 : bedankt voor de tip. Ik had je post nog niet gelezen ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door blowk op 03-04-2018 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
blowk schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:19:
Zijn er nog die problemen ondervinden met de laatste firmware 3.3.9_003194 meer bepaald met de scheduling?
Toestel is ingeschakeld op Mainland China, en wanneer je de robot om 10u wenst te laten werken, dan gaat deze om 4u in de ochtend :).

@Medione1210 : bedankt voor de tip. Ik had je post nog niet gelezen ;-)
:) Dat probleem van nog veel mensen krijgen :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dorpse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 13:50
Zojuist heeft mijn Xiaomi mi gen1 een rondje woonkamer gedaan en zag ik ineens in de MI Home app dat ze nu ook de optie Zone Cleanup hebben toegevoegd! Dit was eerst alleen een optie voor de Xiaomi mi gen2. Gelijk een test gedaan en dit werkt heel goed! Ik ben erg blij met deze optie omdat ik onze Xiaomi nu rondje eettafel kan sturen zodra ik, vrouw en kids klaar zijn met de lunch. Voorheen was dit met de kruimeldief of de Xiaomi handmatig erheen laten rijden en deze een spot clean opdracht geven maar dat is nu verleden tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dorpse schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:04:
Zojuist heeft mijn Xiaomi mi gen1 een rondje woonkamer gedaan en zag ik ineens in de MI Home app dat ze nu ook de optie Zone Cleanup hebben toegevoegd! Dit was eerst alleen een optie voor de Xiaomi mi gen2. Gelijk een test gedaan en dit werkt heel goed! Ik ben erg blij met deze optie omdat ik onze Xiaomi nu rondje eettafel kan sturen zodra ik, vrouw en kids klaar zijn met de lunch. Voorheen was dit met de kruimeldief of de Xiaomi handmatig erheen laten rijden en deze een spot clean opdracht geven maar dat is nu verleden tijd :)
Waar staat die zone cleanup dan? Ik zie t nergens!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dorpse
DennusB schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:10:
[...]

Waar staat die zone cleanup dan? Ik zie t nergens!
Heb een screenshot gemaakt van de app. Deze optie net zoals de nieuwe optie om je Xiaomi naar een plek te sturen staat groot onderin het scherm.

Het ziet er zo uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A8O9R9klWLPl4EfdtWYH2n2I/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dorpse schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:28:
[...]

Heb een screenshot gemaakt van de app. Deze optie net zoals de nieuwe optie om je Xiaomi naar een plek te sturen staat groot onderin het scherm.

Het ziet er zo uit.
[afbeelding]
Vaag, ik zie dat helemaal niet! Miss doen ze het gefaseerd of zo

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorpse
DennusB schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:29:
[...]

Vaag, ik zie dat helemaal niet! Miss doen ze het gefaseerd of zo
Of zal het aan de firmware van de Xiaomi zelf liggen? Dat deze opties pas vrij komen bij de laatste update? Mijn Xiaomi draait trouwens firmware 3.3.9_003194.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55
Dorpse schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:43:
[...]

Of zal het aan de firmware van de Xiaomi zelf liggen? Dat deze opties pas vrij komen bij de laatste update? Mijn Xiaomi draait trouwens firmware 3.3.9_003194.
Interessant! Zou een hele fijne toevoeging zijn!
Ik heb hier versie 3.3.9_003095 en hij geeft aan dat dit de laatste versie is (op iOS bekeken, mocht de versie hiervan ook nog verschillen met die van Android).
Ik hoop dus dat dit bij de volgende versie actief wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
[...]

Het ziet er zo uit.
[afbeelding]
Woow! Ook ineens de enige reden waarom ik versie 2 zou kopen als upgrade is nu weg :D

Thanks for sharing!

Klopt echt. Verschillende zoekresultaten geven hetzelfde aan. Nu moet ik zelf nog zien hoe ik de update 'officieel' kan binnenhalen.
App (mi home) moet versie 5.1.25 zijn
Daarna kan je 3.3.9_003194 voor je robot erdoor sleuren. Heb android, maar raar dat ik geen update zie in de play store van de app. Eens bekijken of ik de .APK ga downloaden.

EDIT: app vindt de update van de app. Je moet regio op Mainland China zetten!

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 05-04-2018 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
bottom line schreef op donderdag 5 april 2018 @ 07:33:
[...]

Woow! Ook ineens de enige reden waarom ik versie 2 zou kopen als upgrade is nu weg :D

Thanks for sharing!

Klopt echt. Verschillende zoekresultaten geven hetzelfde aan. Nu moet ik zelf nog zien hoe ik de update 'officieel' kan binnenhalen.
Daarna kan je 3.3.9_003194 voor je robot erdoor sleuren. Heb android, maar raar dat ik geen update zie in de play store van de app. Eens bekijken of ik de .APK ga downloaden.

Ik heb de nieuwste update van zowel mi home als de robot zelf en ik zie het nog niet. Ik zit overigens ook op de Mainland server.

Het zou heel mooi zijn, maar ik vraag me af hoe dit mogelijk is want de robot gaat de kamer pas scannen als hij begint schoon te maken. Hoe kan hij dan weten dat hij naar een bepaalde zone moet.
Hij zou dan eerst de hele kamer in kaart moeten brengen.

Het zou mooi zijn als het mogelijk is in combinatie met de timer functie, maar zoals gezegd...de robot moet toch eerst een map maken van de kamer.

Edit: ik zie het ook op een Duits forum terugkomen. Meteen even gekeken of het niet voor het eerst op 1 april gepost was. :)

Ik ben erg benieuwd hoe die functie zou moeten werken want zoals ik hierboven al aangeeft kan die robot niets voordat hij de kamer ingescand heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Medione1210 op 05-04-2018 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Medione1210 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 07:50:
[...]

Ik heb de nieuwste update van zowel mi home als de robot zelf en ik zie het nog niet. Ik zit overigens ook op de Mainland server.

Het zou heel mooi zijn, maar ik vraag me af hoe dit mogelijk is want de robot gaat de kamer pas scannen als hij begint schoon te maken. Hoe kan hij dan weten dat hij naar een bepaalde zone moet.
Hij zou dan eerst de hele kamer in kaart moeten brengen.

Het zou mooi zijn als het mogelijk is in combinatie met de timer functie, maar zoals gezegd...de robot moet toch eerst een map maken van de kamer.

Edit: ik zie het ook op een Duits forum terugkomen. Meteen even gekeken of het niet voor het eerst op 1 april gepost was. :)

Ik ben erg benieuwd hoe die functie zou moeten werken want zoals ik hierboven al aangeeft kan die robot niets voordat hij de kamer ingescand heeft.
Toch hetzelfde als versie 2? Die heeft dat probleem toch ook?
Je kan waarschijnlijk je huis offline opdelen in verschillende stukken op basis van de laatste gedane run. Dan weet de robot al ongeveer naar welke locatie hij moet gaan, en scant erna de kamer voor de uiteindelijke schoonmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
bottom line schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:14:
[...]

Toch hetzelfde als versie 2? Die heeft dat probleem toch ook?
Je kan waarschijnlijk je huis offline opdelen in verschillende stukken op basis van de laatste gedane run. Dan weet de robot al ongeveer naar welke locatie hij moet gaan, en scant erna de kamer voor de uiteindelijke schoonmaak.
Mee eens, aan de hand van een oude map zou het mogelijk moeten zijn.

Net een test gedaan in een klein kamertje (waar de dock niet staat). De functie komt niet te voorschijn nadat de robot klaar was met zuigen.
Vanavond maar eens testen met de woonkamer.

Het zou mooi zijn als die functie werkt in combinatie met de timer. De ene dag de hele benedenverdieping en de andere dag alleen de keuken.

[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 05-04-2018 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Medione1210 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:19:
[...]

Mee eens, aan de hand van een oude map zou het mogelijk moeten zijn.

Net een test gedaan in een klein kamertje (waar de dock niet staat). De functie komt niet te voorschijn nadat de robot klaar was met zuigen.
Vanavond maar eens testen met de woonkamer.
Jij hebt 100% de versie 3194 voor je robot?
Ik kan zaterdagochtend pas beginnen met testen..

[ Voor 5% gewijzigd door bottom line op 05-04-2018 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
bottom line schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:20:
[...]

Jij hebt 100% de versie 3194 voor je robot?
Ik kan zaterdagochtend pas beginnen met testen..
Ja, die versie had ik een paar dagen geleden al (hier ook gemeld) en ik had vannacht nog Mi Home 5.21 en die heb ik vanmorgen een update gegeven naar 5.25. Ik zit ook op Mainland server.

Ik kan me voorstellen dat je via 'history' een oude map ophaalt en daarop aangeeft welk deel je wilt stofzuigen. Dat werkt bij mij in ieder geval (nog) niet.

Ik heb het inmiddels wel op een paar fora teruggevonden, maar tot nu toe zie je niet meer dan een screenshot van die functies.
[...]

Het ziet er zo uit.
[afbeelding]
Weet je toevallig of het ook in combinatie met de timer werkt? Mijn idee was om de ene nacht de hele benedenverdieping te doen en de 2 nacht alleen de keuken.

Edit: ik heb inmiddels 3 slaapkamers gedaan en die nieuwe functies komen nog niet tevoorschijn. Ik moet alleen de woonkamer 9waar het dock staat) nog doen.

[ Voor 64% gewijzigd door Medione1210 op 05-04-2018 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
[...]

Het ziet er zo uit.
[afbeelding]
welke versie van de Mi Home app heb je? toevallig de beta-versie geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
SolarOrbiter schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:48:
[...]

De nieuwste beta is 5.1.25.

Over de accu:
De robot heeft bijna 7700 minuten gereden en ik merk dat de batterij nu ietsjes slechter wordt. Normaal doe ik de bovenverdieping met 22% acculading. Vanmorgen had de Xiaomi 35% nodig.

[ Voor 30% gewijzigd door Medione1210 op 05-04-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier ook de laatste beta van apk-mirror gehaald (android dus), en de laatst genoemde firmware update geinstalleerd.
Ook china-mainland, en ik heb de optie ook nog niet. Wellicht moeten we gewoon geduld hebben...

Al betwijfel ik of ik het wel zal gaan gebruiken, ons woonkamer/keuken heeft die nu in 25 minuutjes gedaan. En na een andere plek toe rijden kan hij zelf niet (dichte deuren). Waarom zou ik er dan voor kiezen om enkel de keuken of een gedeelte van de woonkamer te doen.

ivm 3 katten en 1 hond (en binnenkort een baby) moet 'stoffie' sowieso elke dag wel zijn volledige ronde doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
TripleQ schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:52:
Hier ook de laatste beta van apk-mirror gehaald (android dus), en de laatst genoemde firmware update geinstalleerd.
Ook china-mainland, en ik heb de optie ook nog niet. Wellicht moeten we gewoon geduld hebben...

Al betwijfel ik of ik het wel zal gaan gebruiken, ons woonkamer/keuken heeft die nu in 25 minuutjes gedaan. En na een andere plek toe rijden kan hij zelf niet (dichte deuren). Waarom zou ik er dan voor kiezen om enkel de keuken of een gedeelte van de woonkamer te doen.

ivm 3 katten en 1 hond (en binnenkort een baby) moet 'stoffie' sowieso elke dag wel zijn volledige ronde doen
Ik heb het nu ook getest met schoonmaken in de kamer waar het dock staat, maar ik krijg de nieuwe opties vooralsnog niet.

De notificaties werken ook al een paar weken niet meer, ik hoop dat ze dat ook eens oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorpse
Ook in de Mi Home app van mijn vrouw was op dezelfde dag de Zone Cleanup beschikbaar. Wel toeval dat we dit tegelijkertijd hebben gekregen.
bottom line schreef op donderdag 5 april 2018 @ 07:33:
[...]

Thanks for sharing!

Ja dat zou ook mijn enige reden zijn om een versie 2 te kopen maar dit is nu niet meer nodig.
SolarOrbiter schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:48:
[...]

Mijn versie van de Mi Home app is 5.1.16. In de play store geeft deze geen update aan maar in de mi Home app zelf staat wel dat ik deze kan updaten en dat terwijl de optie automatically when connected to Wi-Fi aan staat.
Medione1210 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:23:
[...]

Ja, die versie had ik een paar dagen geleden al (hier ook gemeld) en ik had vannacht nog Mi Home 5.21 en die heb ik vanmorgen een update gegeven naar 5.25. Ik zit ook op Mainland server.

Ik kan me voorstellen dat je via 'history' een oude map ophaalt en daarop aangeeft welk deel je wilt stofzuigen. Dat werkt bij mij in ieder geval (nog) niet.

Ik heb het inmiddels wel op een paar fora teruggevonden, maar tot nu toe zie je niet meer dan een screenshot van die functies.

[...]

Weet je toevallig of het ook in combinatie met de timer werkt? Mijn idee was om de ene nacht de hele benedenverdieping te doen en de 2 nacht alleen de keuken.

Edit: ik heb inmiddels 3 slaapkamers gedaan en die nieuwe functies komen nog niet tevoorschijn. Ik moet alleen de woonkamer 9waar het dock staat) nog doen.
Net even gekeken maar de optie zone cleanup lijkt niet te werken in combinatie met de timer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Dorpse schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:37:

Net even gekeken maar de optie zone cleanup lijkt niet te werken in combinatie met de timer.
Was ik al bang voor. Ik laat 'm altijd 's nachts schoonmaken en af en toe gebruik ik spot clean. Zou mooi zijn als spot clean ook met timer kan.

Wel vreemd dat die nieuwe functies klaarblijkelijk server side toegvoegd worden.

Edit:
Zojuist werkte de notificatie, na meer dan 2 weken weg te zijn geweest, weer. Nu heb ik toevallig vanmiddag in de timer de setting 'balanced' naar 'quiet' gezet.

Misschien triggert deze wijziging de notificaties wel.....

Als bij jou de notificaties ook niet meer werken, dan kan je dit misschien eens uitproberen!

Edit 2:
De 2 nieuwe functies zijn bij mij ook zojuist verschenen! _/-\o_ Super handig. Gewoon vanuit de luie stoel ff rondom de kattenbak laten schonmaken...
Nu nog hopen dat ze de 'zone cleanup' kunnen toevoegen aan de timer.

[ Voor 41% gewijzigd door Medione1210 op 08-04-2018 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Zoned cleaning beschikbaar!
Mede dankzij een update naar 5.1.26 van de Mi Home app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
bottom line schreef op maandag 9 april 2018 @ 07:59:
Mooi :X
Maar heeft niets met de update te maken. Ik zit nog op 5.1.25 en iemand anders op 5.1.16. Ik gok dat het een server side update is die in batches wordt toegewezen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:21
bottom line schreef op maandag 9 april 2018 @ 07:59:
Heeft iemand al de zone cleaning op een Iphone gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Hier alles vlekkeloos voorzien van update, ging vanzelf, er fijne functie en erg fijn dat de updates blijven komen.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:17
Dijkhuis schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:43:
[...]

Heeft iemand al de zone cleaning op een Iphone gezien?
Ja dus en ik bezit de 1 en 2. Hiermee lijken de praktische verschillen tussen de twee versies kleiner te zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Heb ook zoned cleaning binnen.
Heb laatste versie firmware en versie 5.1.22 van de app. Het stond er ineens. Heb deze combinatie namelijk al een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Bockelaar schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:49:
ja die wijzigt. Ik had de lampen gereset en aan nieuwe ssid gekoppeld. Daarom weet ik nu hoe ik aan de (nieuwe) token kom, mijn oude bewaarde tokens deden het dus ook niet meer :D
Ik heb de tokens via een backup van mijn iPhone achterhaald. Eerst de hele lange code gebruikt, toen geconverteerd op de site maar binnen Hassio/Home Assistant is er geen verbinding met mijn stofzuiger ;(

Overigens heb ik een ander probleem. Ik laat altijd de deuren open maar er is een duur die hij zelf dicht doet. Hij rijd er namelijk rechts om heen waardoor hij volgens mij dicht gaat. Zou hij links aan houden dan kan hij er door. Iemand een idee hoe ik dat zou kunnen oplossen?
Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de eerste generatie.
Voor de tweede generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2).
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.