Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-09 10:07
DanielAlm schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:59:
[...]

Ja dus en ik bezit de 1 en 2. Hiermee lijken de praktische verschillen tussen de twee versies kleiner te zijn geworden.
Ah, een harde reboot van de app op de Iphone en de Zoned cleanup is ineens beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 10:18
Dijkhuis schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:26:
[...]

Ah, een harde reboot van de app op de Iphone en de Zoned cleanup is ineens beschikbaar!
Regio even veranderen (en weer terug) doet het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
iAmRenzo schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:49:
[...]

Ik heb de tokens via een backup van mijn iPhone achterhaald. Eerst de hele lange code gebruikt, toen geconverteerd op de site maar binnen Hassio/Home Assistant is er geen verbinding met mijn stofzuiger ;(

Overigens heb ik een ander probleem. Ik laat altijd de deuren open maar er is een duur die hij zelf dicht doet. Hij rijd er namelijk rechts om heen waardoor hij volgens mij dicht gaat. Zou hij links aan houden dan kan hij er door. Iemand een idee hoe ik dat zou kunnen oplossen?
Misschien je dock ergens anders zetten. Dan volgt de stofzuiger een ander patroon als hij vertrekt vanuit het dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Medione1210 schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:55:
Misschien je dock ergens anders zetten. Dan volgt de stofzuiger een ander patroon als hij vertrekt vanuit het dock.
Ja, dat is dus een beetje het probleem. Die kan niet overal staan ivm staat in de weg, geen stopcontact of niet voldoende 'zicht'... Hij staat nu onder een kast. Ik had hem eerst onder het bed maar daar was de wifi niet sterk genoeg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:33

Impry

Rallymedia.nl

En zo'n deurstopper met aardig wat gewicht er in?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
iAmRenzo schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:58:
[...]

Ja, dat is dus een beetje het probleem. Die kan niet overal staan ivm staat in de weg, geen stopcontact of niet voldoende 'zicht'... Hij staat nu onder een kast. Ik had hem eerst onder het bed maar daar was de wifi niet sterk genoeg :|
Zoveel wifi heeft hij toch niet nodig? Scheduled vertrek, en je kan je wifi zelfs afzetten erna. Bij ons staat ie ook op een plek met beperkte wifi (soms niet benaderbaar met smartphone). Bediening gewoon met de knop als vacuum offline is.
Voor updates zet ik hem gewoon eens wat dichter voor 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Impry schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:10:
En zo'n deurstopper met aardig wat gewicht er in?
Met zo'n driehoek deurstopper kun je de deur klem zetten. Dat werkt prima.

En misschien werkt de timer functie ook zonder wifi (wel eerst timer instellen met wifi aan). Ik heb op 1 nacht een internet storing gehad en toch was er schoongemaakt.

[ Voor 27% gewijzigd door Medione1210 op 09-04-2018 15:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55
Misschien leuk voor de liefhebber, ik heb gisteren de MiHome app op mijn Apple Watch werkend gekregen. Met wat gegoogle en lezen op een duits forum ben ik eruit gekomen.
Hier het proces (ook voor mijn eigen naslagwerk):

1. Op de iPhone naar de MiHome app gaan en onder 'Automation' (midden onder) een scene toevoegen (de knop rechtsboven).
2. Kies voor 'Complete manually' en dan je stofzuiger (onderaan bij Devices).
3. Je krijgt 6 opties (allemaal chinese tekens), deze betekenen:
a - Schoonmaken
b - Pauzeren
c - Quiet mode
d - Balanced mode
e - Turbo mode
f - Terug naar dock
4. Kies de optie die je wil (je moet voor elke handeling een nieuwe scene maken, dus kies bijvoorbeeld optie 1 om een knop met schoonmaken aan te maken).
5. Klik rechtsboven op 'Save' en geef de scene een herkenbare naam
6. De scene staat nu in de lijst met 'Scenes'
7. Ga naar Profile (rechtsonder) en klik op 'Watch Mi Home'
8. Klik op 'Add scenes'
9. Voeg alle scenes die je eerder gemaakt hebt toe (of alleen degene die je via je Apple Watch wil kunnen bedienen) en klik op save
10. In de Apple Watch app verwijder je de MiHome app (door het schuifje bij 'Toon app op Apple Watch' naar links te schuiven).
11. Herinstalleer de MiHome app weer in de Apple Watch app (staat helemaal onderaan)
12. Op je Apple Watch zie je nu de MiHome app, klik erop en klik een paar keer op OK e.d.
13. Je ziet een lege lijst, Force touch en refresh de lijst -> Tada! Daar zijn je knopjes om je stofzuiger met je horloge te bedienen :+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
Medione1210 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:50:
[...]

Was ik al bang voor. Ik laat 'm altijd 's nachts schoonmaken en af en toe gebruik ik spot clean. Zou mooi zijn als spot clean ook met timer kan.

Wel vreemd dat die nieuwe functies klaarblijkelijk server side toegvoegd worden.

Edit:
Zojuist werkte de notificatie, na meer dan 2 weken weg te zijn geweest, weer. Nu heb ik toevallig vanmiddag in de timer de setting 'balanced' naar 'quiet' gezet.

Misschien triggert deze wijziging de notificaties wel.....

Als bij jou de notificaties ook niet meer werken, dan kan je dit misschien eens uitproberen!

Edit 2:
De 2 nieuwe functies zijn bij mij ook zojuist verschenen! _/-\o_ Super handig. Gewoon vanuit de luie stoel ff rondom de kattenbak laten schonmaken...
Nu nog hopen dat ze de 'zone cleanup' kunnen toevoegen aan de timer.
Dit herken ik, bij mij werken sinds vorige week de notificaties ook ineens weer (na een tijdje niet gewerkt te hebben).
Zal eens kijken of ik ook zoned cleaning heb nu :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
We probeerden net zone cleanup uit... We moesten wel even hartelijk om hem/haar lachen...

"Can't understand where I am" kwam er ineens uit.
Met op de telefoon een melding dat we eerst een volledige cleanup moesten doen...beetje vreemd want de map was wel volledig in beeld.

Volgende keer beter :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Hi all!

Mijn Xiaomi is zojuist gearriveerd. Nu kan ik nergens vinden of er een installatie-applicatie voor de PC kan worden gedownload, zover alleen iOS en Android instructies... Handig als je een Lumia hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:00
the_scientist schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:02:
Hi all!

Mijn Xiaomi is zojuist gearriveerd. Nu kan ik nergens vinden of er een installatie-applicatie voor de PC kan worden gedownload, zover alleen iOS en Android instructies... Handig als je een Lumia hebt :P
Android emulator op de pc? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Is een alternatief, of een telefoontje van m'n werk lenen. Uiteindelijk krijgen we het wel aan de praat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
TheFes schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:08:
[...]

Dit herken ik, bij mij werken sinds vorige week de notificaties ook ineens weer (na een tijdje niet gewerkt te hebben).
Zal eens kijken of ik ook zoned cleaning heb nu :)
Te vroeg gejuigd, na 3 of 4 keer zijn de notificaties alweer gestopt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Medione1210 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 03:59:
[...]

Bij mij is de hele stofzuiger er mee gestopt. Het linker wiel doet het niet meer, dat loopt heel stroef. Daardoor geeft de stofzuiger een internal error..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
TheFes schreef op woensdag 11 april 2018 @ 07:18:
[...]

Bij mij is de hele stofzuiger er mee gestopt. Het linker wiel doet het niet meer, dat loopt heel stroef. Daardoor geeft de stofzuiger een internal error..
Balen!
Heb je 'm al gedemonteerd? Volgens mij heb ik al een paar keer over dit probleem gelezen op diverse fora.
Als je garantie hebt kun je de verkoper aanspreken, al zal die er wel onderuit proberen te komen.
http://en.miui.com/thread-1334265-1-1.html

[ Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 11-04-2018 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Medione1210 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:37:
[...]

Balen!
Heb je 'm al gedemonteerd? Volgens mij heb ik al een paar keer over dit probleem gelezen op diverse fora.
Als je garantie hebt kun je de verkoper aanspreken, al zal die er wel onderuit proberen te komen.
http://en.miui.com/thread-1334265-1-1.html
Ik had die forumpost inderdaad ook gelezen. Heb 'm via Gearbest, en heb gisteren dus ook een garantieclaim gedaan daar. Even afwachten wat daar uit komt.
Heb hem inderdaad ook al even open geschroefd. Het wiel (inclusief motor) is er makkelijk uit te halen. Maar heb het wiel verder niet open gehaald, ik zag daar ook verder niets over online.

Zag wel dat zo'n wiel voor een eurootje of 25 te koop is via Aliexpress

[ Voor 13% gewijzigd door TheFes op 11-04-2018 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
TheFes schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:09:
[...]

Ik had die forumpost inderdaad ook gelezen. Heb 'm via Gearbest, en heb gisteren dus ook een garantieclaim gedaan daar. Even afwachten wat daar uit komt.
Heb hem inderdaad ook al even open geschroefd. Het wiel (inclusief motor) is er makkelijk uit te halen. Maar heb het wiel verder niet open gehaald, ik zag daar ook verder niets over online.

Zag wel dat zo'n wiel voor een eurootje of 25 te koop is via Aliexpress
De after sales van GB is slecht, dus ik hoop dat je ze kan overtuigen.

[ Voor 12% gewijzigd door Medione1210 op 11-04-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 17:43
Medione1210 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 03:59:
[...]

Hier ook, vreemd, dacht dat het aan mij lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 14:14
ik ben ook al een tijdje in het bezit van de Xiamoi stofzuiger v1 en ik lees hier dat jullie zoned cleanup hebben. Nu is het zo dat ik, toen ik hem gekocht had, gelezen heb dat het beste is om hem te koppelen aan The United States (Singapore Server) en daar zit ik nu nog steeds op. Echter heb ik niet de update binnen gekregen met zone cleanup.

Mijn vraag aan jullie is voornamelijk of het beter is om het om te zetten naar Mainland china (of voor mijn part Europe)? Hangen daar ook nog nadelen? En voor degene die dat eerder heeft gedaan, is dat lastig om om te zetten, of is het een kwestie van een andere server kiezen in je account en je kan weer verder?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Medione1210 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:14:
[...]

De after sales van GB is slecht, dus ik hoop dat je ze kan overtuigen.
Ze hebben in ieder geval al gereageerd, moet een filmpje opsturen nu. Maar ik verwacht zelf dat het gewoon een nieuw wiel bestellen wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Melantrix schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:30:
ik ben ook al een tijdje in het bezit van de Xiamoi stofzuiger v1 en ik lees hier dat jullie zoned cleanup hebben. Nu is het zo dat ik, toen ik hem gekocht had, gelezen heb dat het beste is om hem te koppelen aan The United States (Singapore Server) en daar zit ik nu nog steeds op. Echter heb ik niet de update binnen gekregen met zone cleanup.

Mijn vraag aan jullie is voornamelijk of het beter is om het om te zetten naar Mainland china (of voor mijn part Europe)? Hangen daar ook nog nadelen? En voor degene die dat eerder heeft gedaan, is dat lastig om om te zetten, of is het een kwestie van een andere server kiezen in je account en je kan weer verder?
Je moet even je stofzuiger resetten en dan in de Mi home opnieuw koppelen nadat je de Mainland server hebt gekozen. Ik zit al heel lang op de Mainland server omdat ik ook andere Xiaomi apparatuur hebt, die alleen met deze server werkt.
Ervoor had ik de Singapore server. Ik merk geen verschil. Helemaal in het begin kreeg ik wel eens een Chinese popupscherm maar dat heb ik al lang niet meer gehad.

De update wordt in batches doorgevoerd dus je kan ook nog een paar weken geduld hebben. Waarschijnlijk ontvang je 'm vanzelf. Zorg wel dat je de laatste firmware en de nieuwste mi home versie hebt.
TheFes schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:02:
[...]

Ze hebben in ieder geval al gereageerd, moet een filmpje opsturen nu. Maar ik verwacht zelf dat het gewoon een nieuw wiel bestellen wordt
Als het niet lukt neem dan even contact op met de NL medewerker van Gearbest op het Chi forum van FOK...

[ Voor 11% gewijzigd door Medione1210 op 11-04-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Medione1210 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:39:
[...]

Je moet even je stofzuiger resetten en dan in de Mi home opnieuw koppelen nadat je de Mainland server hebt gekozen. Ik zit al heel lang op de Mainland server omdat ik ook andere Xiaomi apparatuur hebt, die alleen met deze server werkt.
Ervoor had ik de Singapore server. Ik merk geen verschil. Helemaal in het begin kreeg ik wel eens een Chinese popupscherm maar dat heb ik al lang niet meer gehad.

De update wordt in batches doorgevoerd dus je kan ook nog een paar weken geduld hebben. Waarschijnlijk ontvang je 'm vanzelf. Zorg wel dat je de laatste firmware en de nieuwste mi home versie hebt.

[...]

Als het niet lukt neem dan even contact op met de NL medewerker van Gearbest op het Chi forum van FOK...
Hmm in dat geval ga ik nog even geduld hebben. Als het me dan te lang duurt kan ik altijd nog switchen. Het lijkt me een mooie functie, maar niet belangrijk genoeg om gelijk te switchen. Bedankt voor je antwoord in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Heb een tijdje met support van Gearbest zitten bakkelijen over de versie #1 (hoeveelheid korting werd niet goed toegepast, nu wel aangepast dus voor de prijs van EUR 255,70 te krijgen), dus wil tot aanschaf overgaan. Iemand enig idee welke accessoires je er het beste meteen bij kan bestellen?

Surfin' paradise!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Snappie88 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:19:
Heb een tijdje met support van Gearbest zitten bakkelijen over de versie #1 (hoeveelheid korting werd niet goed toegepast, nu wel aangepast dus voor de prijs van EUR 255,70 te krijgen), dus wil tot aanschaf overgaan. Iemand enig idee welke accessoires je er het beste meteen bij kan bestellen?
Op zich heb je niet onmiddelijk iets nodig.
Onze stofzuiger heeft al 5.473 minuten of 5616m² gestofzuigd, en er is nog geen enkel onderdeel vervangen.
Sowieso heb ik wel een extra filter (heb ook de rest, maar die moet je maar 1x per jaar vervangen denk), aangezien dit toch een belangrijk onderdeel is van het bijhouden van het stof.
Dus: extra filter kan geen kwaad.

heeft iemand eigelijk al getest of de afwasbare in versie 1 kan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:34
Bij GB vragen ze trouwens de hoofdprijs voor accessoires. Ik zou even bij Ali kijken. Voor rond de 17/18 euro had ik een set met 2 filters, 2 zijborstels en een hoofdborstel. Dan kun je wel 2 a 3 jaar vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
bottom line schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:56:
[...]

Op zich heb je niet onmiddelijk iets nodig.
Onze stofzuiger heeft al 5.473 minuten of 5616m² gestofzuigd, en er is nog geen enkel onderdeel vervangen.
Sowieso heb ik wel een extra filter (heb ook de rest, maar die moet je maar 1x per jaar vervangen denk), aangezien dit toch een belangrijk onderdeel is van het bijhouden van het stof.
Dus: extra filter kan geen kwaad.

heeft iemand eigelijk al getest of de afwasbare in versie 1 kan? :P
Ik zit aan bijna 8000m2 en heb ook nog niets vervangen. Ik maak wel iedere week het filter schoon.
De accessoires heb ik op AliExpress gekocht.

Edit: ik zie dat het zwarte rubber van het filter begint te verpulveren dus die heb ik nu toch maar vervangen.
(Na 9 maanden en bijna 8000m2)

[ Voor 12% gewijzigd door Medione1210 op 12-04-2018 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Ik gebruik een enkele huishoudrol tussen het bakje en de filter, werkt perfect en helpt enorm bij het schoonhouden van de filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn Xiaomi heeft firmware versie 3.3.9_003095 terwijl er nieuwere versies zijn. Mijn app zit op 5.1.26, region is US (Singapore server).
- Moet ik overschakelen naar region Mainland voor een upgrade van de firmware in mijn Xiaomi?
- Moet ik dan eerst de Xiaomi verwijderen en later weer toevoegen als ik overgestapt ben naar Mainland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Medione1210 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:11:
[...]

Edit: ik zie dat het zwarte rubber van het filter begint te verpulveren dus die heb ik nu toch maar vervangen.
Bedankt! Ik wil sowieso nog zo'n skin bestellen via AliExpress, dus gooi dan ook meteen een onderhoudskit in het mandje!

Surfin' paradise!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
masaman schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:49:
Mijn Xiaomi heeft firmware versie 3.3.9_003095 terwijl er nieuwere versies zijn. Mijn app zit op 5.1.26, region is US (Singapore server).
- Moet ik overschakelen naar region Mainland voor een upgrade van de firmware in mijn Xiaomi?
- Moet ik dan eerst de Xiaomi verwijderen en later weer toevoegen als ik overgestapt ben naar Mainland?
Ik zit op de Mainland server en heb al een paar weken 3.3.9.003194 draaien.

Als je ook naar de Mainland server wilt kun je denk ik het best de Xiaomi resetten, de Mi home app verwijderen en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kip88
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 10:29
Hoe is deze te bestellen voor €255,70? Kom toch echt hoger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
kip88 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:37:
[...]

Hoe is deze te bestellen voor €255,70? Kom toch echt hoger uit.
Dat kun je beter in het andere forum vragen:
Voor discussie over prijzen en levertijden is er voor beide generaties een gezamelijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsje.net
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-09 23:34
Ik heb de Mi Vacuum vandaag binnen gekregen maar krijg hem met geen mogelijkheid aan de wifi.
Heb de app op china staan en de app ziet de vacuum wel maar zodra ik hem probeer te verbinden krijg is een time out.
Heb mijn wifi op 2.4 gezet en ook diverse routers geprobeerd zonder sucses.

Als ik mijn telefoon op hotspot zet en dan mijn tablet verbind met de hotspot werkt het wel gewoon.
Er zit dus denk ik ergens in mijn ziggo modem een probleem waar door hij geen verbinding wil maker.
EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway is de ziggo modem.

Enig idee naar welke instellingen ik zou kunnen kijken??
Wordt er een beetje gek van. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
gijsje.net schreef op donderdag 12 april 2018 @ 19:21:
Ik heb de Mi Vacuum vandaag binnen gekregen maar krijg hem met geen mogelijkheid aan de wifi.
Heb de app op china staan en de app ziet de vacuum wel maar zodra ik hem probeer te verbinden krijg is een time out.

Als ik mijn telefoon op hotspot zet en dan mijn tablet verbind met de hotspot werkt het wel gewoon.
Er zit dus denk ik ergens in mijn ziggo modem een probleem waar door hij geen verbinding wil maker.

Moeilijk om hier antwoord op te geven. Ik had zelf ook problemen met mijn modem/router en heb de stofzuiger uiteindelijk op het accesspoint in de slaapkamer aangsloten. Dat lukte wel in 1x.
Misschien is dat een optie voor je. Desnoods koop je een heel goedkope extender/accesspoint of gebruik je een oude router als accesspoint. Wel eerst even testen met een leen-extender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azlec
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:47
gijsje.net schreef op donderdag 12 april 2018 @ 19:21:

Speciale tekens in je SSID van je draadloos netwerk misschien? Verander eens van SSID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsje.net
Ik gebruik de ziggo wifi deel normaal niet en was ook uitgeschakeld.
Ik heb het even weer aangezet met de ssid stof en verder zit er niks op verbonden.
had ook al een accespoint aangesloten op het netwerk maar dat gaat ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsje.net
Probleem al gevonden.
De dns was 0.0.0.0 en dit veranderd naar 9.9.9.9 en nu werkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
gijsje.net schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:41:
Probleem al gevonden.
De dns was 0.0.0.0 en dit veranderd naar 9.9.9.9 en nu werkt het
Mooi dat het is opgelost. Ik had inderdaad al eerder gehoord dat de DNS een probleem kon zijn, maar niet meer aan gedacht, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Medione1210 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:29:
[...]
Als je ook naar de Mainland server wilt kun je denk ik het best de Xiaomi resetten, de Mi home app verwijderen en opnieuw installeren.
Thanks. Het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 09-09 16:15
Medione1210 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:11:
[...]

Ik zit aan bijna 8000m2 en heb ook nog niets vervangen. Ik maak wel iedere week het filter schoon.
De accessoires heb ik op AliExpress gekocht.

ik maak ook iedere week de filter schoon met een handstofzuiger. zit inmiddels op 364h / 22000 m2 / 869 cleanups >:) ik ga binnenkort de borstel vervangen, die ziet er niet meer nieuw uit :*) en dan pak ik ook meteen de filter erbij. ik ben wel benieuwd of de V2 filter op de V1 kan. Heb begrepen dat deze wasbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anilkusaksiz
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-05 10:00
Tip to get zoned cleanup and go options on first generation Xiaomi Mi Robot Vacuum:

Update Mi Home to the latest version.
Update Mi Robot's firmware to latest version from the app.
Go to Mi Home - Profile - Settings menu and clear cache.
Open vacuum cleaner, you will see the button.

https://i.imgur.com/S1jHqpF.png

My question is, I can't control the vacuum's speed anymore. Where is the performance button, which was used to be on the lower-right side of the screen?

https://i.imgur.com/U3ymuFl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 09-09 16:15
anilkusaksiz schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:18:
Tip to get zoned cleanup and go options on first generation Xiaomi Mi Robot Vacuum:

Update Mi Home to the latest version.
Update Mi Robot's firmware to latest version from the app.
Go to Mi Home - Profile - Settings menu and clear cache.
Open vacuum cleaner, you will see the button.

https://i.imgur.com/S1jHqpF.png

My question is, I can't control the vacuum's speed anymore. Where is the performance button, which was used to be on the lower-right side of the screen?

https://i.imgur.com/U3ymuFl.jpg
it is now hidden in the settings, this is really a bummer. :'(
- go to the 3 dots in the right top corner
- Settings
- Cleanup Mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anilkusaksiz
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-05 10:00
SolarOrbiter schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:52:
[...]

it is now hidden in the settings, this is really a bummer. :'(
- go to the 3 dots in the right top corner
- Settings
- Cleanup Mode
Now it is clear, thanks.

I'm not the admin for vacuum and that setting is disabled for shared users.

https://i.imgur.com/Yu29261.png

I'm able to see it on admin account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
SolarOrbiter schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:45:
[...]

ik maak ook iedere week de filter schoon met een handstofzuiger. zit inmiddels op 364h / 22000 m2 / 869 cleanups >:) ik ga binnenkort de borstel vervangen, die ziet er niet meer nieuw uit :*) en dan pak ik ook meteen de filter erbij. ik ben wel benieuwd of de V2 filter op de V1 kan. Heb begrepen dat deze wasbaar is.
Laat je die 3x per dag schoonmaken ofzo? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Celica_T20 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:27:
[...]

Hier ook, vreemd, dacht dat het aan mij lag...
Ik heb nu door dat je de notificaties weer terugkrijgt als je de 'speed' even wisselt van bijv. 'balanced' naar 'quiet' en weer terug. Ik weet niet voor hoe lang, maar bij mij werken de notificaties nu weer.....fingers crossed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dorpse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 13:50
SolarOrbiter schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:45:
[...]

Ja de wasbare filter van de tweede generatie past op de eerste generatie. Zie 2:20 min van deze youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
  • Laatst online: 20:31
Heb sinds dit weekend de 2016 versie. Super blij mee, WiFi werkte meteen. Heb ‘m op China staan. Nu had ik onze ‘Robbie’ ingesteld dat hij zin ronde op maandagochtend om 9 uur mocht gaan doen. Nu heeft hij dat alleen afgelopen nacht gedaan. Zal te maken hebben met dat hij ingesteld is op China en niet op Europese tijd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 00:00
josstie85 schreef op maandag 16 april 2018 @ 07:51:
Heb sinds dit weekend de 2016 versie. Super blij mee, WiFi werkte meteen. Heb ‘m op China staan. Nu had ik onze ‘Robbie’ ingesteld dat hij zin ronde op maandagochtend om 9 uur mocht gaan doen. Nu heeft hij dat alleen afgelopen nacht gedaan. Zal te maken hebben met dat hij ingesteld is op China en niet op Europese tijd?
Sync even je stofzuiger tijd, staat ergens bij de instellingen van de stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Dorpse schreef op zondag 15 april 2018 @ 10:34:
[...]

Ja de wasbare filter van de tweede generatie past op de eerste generatie. Zie 2:20 min van deze youtube.
Bedankt voor het posten van het filmpje. En goed te zien dat er met de update met 'zoned cleanup' voor mij geen reden meer is om te upgraden naar versie 2.

Ik heb eerder al een robot met mop gehad en dat werkt naar mijn mening maar matig, dus daar zal ik zeker niet voor gaan upgraden.

De filters van versie 1 zijn zo goedkoop (2-3euro) en hoeven niet vaak (ik heb er 9 maanden mee gedaan voordat het zwarte rubber randje wat ging slijten) vervangen te worden. De noodzaak van een wasbaar filter zie ik dan ook niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 11:38
Ik zou zeker niet gaan voor het wasbare filter. Het is geen HEPA filter en dat is te merken in het gebruik. Wat betreft de dweilfunctie kan ik uit ervaring zeggen dat dit hetzelfde effect heeft als met een vochtig doekje eenmaal over de vloer wrijven. Weinig dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
  • Laatst online: 20:31
Dacuuu schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:04:
[...]

Sync even je stofzuiger tijd, staat ergens bij de instellingen van de stofzuiger.
Gelukt, Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
De mijne besloot afgelopen nacht ineens te gaan stofzuigen in plaats van om 10:00 in de ochtend. Afgelopen vrijdag een software update gedaan dus dat zal waarschijnlijk de oorzaak zijn. Resync gedaan en hoop hem komende nacht niet weer tegen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dijkhuis schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:54:
Houd er wel rekening mee dat je elke week de stofbak moet legen, die is snel vol met katteharen.
Dat is niet zo'n ramp. Of elke week die bak legen of om de 2 dagen zelf stofzuigen. Ik weet wel waar ik voor kies. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

BeZaX schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:10:
Bij GB vragen ze trouwens de hoofdprijs voor accessoires. Ik zou even bij Ali kijken. Voor rond de 17/18 euro had ik een set met 2 filters, 2 zijborstels en een hoofdborstel. Dan kun je wel 2 a 3 jaar vooruit.
Klopt, maar ik had met mijn coupons van de aanschaf wel een goedkopere prijs dan Ali.
Het is even goed zoeken en aanbiedingen in de gaten houden.

Ik ben blij dat ie nu werkt, inclusief HomeKit! :)
Soms doet ie wel gek, als ik het bakje leeg en hem naar de dock wil hebbe ngaat ie een hele rondreis maken. Terwijl hij er toch ruim voor staat en de dock zou moeten zien. :? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Medione1210 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:39:

[...]

Niets te klagen over de Gearbest Support.
Zondag filmpje gestuurd, gisteren reactie dat ze er naar gingen kijken. Vandaag reactie dat ze een nieuw wiel en motor gaan opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
TheFes schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:09:
[...]

Niets te klagen over de Gearbest Support.
Zondag filmpje gestuurd, gisteren reactie dat ze er naar gingen kijken. Vandaag reactie dat ze een nieuw wiel en motor gaan opsturen.
Top! Netjes geregeld van ze. Hopelijk is je probleem daar straks mee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Medione1210 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:01:
[...]

Top! Netjes geregeld van ze. Hopelijk is je probleem daar straks mee opgelost.
Hoop ik ook, en dat dan niet binnen no time het rechter wiel er mee ophoudt.

Biedt overigens wel mogelijkheden om het wiel eens uit elkaar te schroeven en te kijken hoe het er van binnen uit ziet. Misschien zit het wel vol met kattenharen, en doet ie het weer als die er uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
TheFes schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:02:
[...]

Hoop ik ook, en dat dan niet binnen no time het rechter wiel er mee ophoudt.

Biedt overigens wel mogelijkheden om het wiel eens uit elkaar te schroeven en te kijken hoe het er van binnen uit ziet. Misschien zit het wel vol met kattenharen, en doet ie het weer als die er uit zijn.
Zet het maar ff een fotoserie online. Altijd leuk en handig om te zien hoe dat wiel uit elkaar gaat. Zal overigens al wel op YouTube staan, maar heb ff geen zin om te zoeken.

Probleem met de wielen komt wel erg veel voor trouwens. Een geluk dat je die als module kunt verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Na de laatste update is het mogelijk om op de kaart een zone te tekenen om die te stofzuigen. Dit is hetzelfde als bij de S50.
Super tof dat Xiaomi nog steeds de mogelijkheden blijven updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer op mn iPhone connectie te maken dmv de (waardeloze) Mi Home app, maar krijg als melding '5G Wi-Fi not supported'.

Moet ik nou mn perfect werkend 2.4/5Ghz netwerk omzetten naar afzonderlijke 2.4 Ghz/ 5Ghz Sid's om die stomme robot te laten connecten? Wat een ramp die Xiaomi software. Stoom komt uit mn oren werkelijk waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 22:46
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:31:
Probeer op mn iPhone connectie te maken dmv de (waardeloze) Mi Home app, maar krijg als melding '5G Wi-Fi not supported'.

Moet ik nou mn perfect werkend 2.4/5Ghz netwerk omzetten naar afzonderlijke 2.4 Ghz/ 5Ghz Sid's om die stomme robot te laten connecten? Wat een ramp die Xiaomi software. Stoom komt uit mn oren werkelijk waar.
Hij kan inderdaad alleen met 2,4 GHz netwerken verbinden. Gebruik je hetzelfde SSID voor beide netwerken? Misschien dan even tijdelijk je 5 GHz uitzetten, zodat hij verbinding kan maken met 2,4 GHz.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft klagen met zelfde melding, alle accesspoints staan nu op 2.4 Ghz. App verwijderd en ook opnieuw geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, je moet rechtstreeks connecten met die domme robot, rockrobo-vacuum-v1_miap1e1B, nu gebeurt er wat in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvDoorn
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-12-2023
Beste Tweakers,

Sinds vandaag ben ik ook een trots bezitter van de Xiaomi Mi Robot (v1), dank voor alle info die in dit topic is gedeeld.

Er is één vraag waar ik geen antwoord op kan vinden, misschien omdat het zo simpel is dat ik er overheen kijk. Kun je de robot 's nachts uitzetten of in een soort stand-by modus zetten? Het knopje geeft een klein beetje wit licht af als hij niets doet, wil hem niet onnodig aan laten staan tenzij hij zelf z'n rust pakt :) Als je hem van de lader haalt kun je hem met de knop uitzetten, maar dan kun je natuurlijk via de app ook geen controle meer krijgen. Voor de duidelijkheid, ik bedoel niet de DND (do not disturb) mode, die is ook heel handig.

Als het de bedoeling is dat hij ten alle tijden 'aan' staat tegen z'n lader, prima ... graag hoor ik van de ervaringsdeskundigen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
MvDoorn schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 01:00:
Beste Tweakers,

Sinds vandaag ben ik ook een trots bezitter van de Xiaomi Mi Robot (v1), dank voor alle info die in dit topic is gedeeld.

Er is één vraag waar ik geen antwoord op kan vinden, misschien omdat het zo simpel is dat ik er overheen kijk. Kun je de robot 's nachts uitzetten of in een soort stand-by modus zetten? Het knopje geeft een klein beetje wit licht af als hij niets doet, wil hem niet onnodig aan laten staan tenzij hij zelf z'n rust pakt :) Als je hem van de lader haalt kun je hem met de knop uitzetten, maar dan kun je natuurlijk via de app ook geen controle meer krijgen. Voor de duidelijkheid, ik bedoel niet de DND (do not disturb) mode, die is ook heel handig.

Als het de bedoeling is dat hij ten alle tijden 'aan' staat tegen z'n lader, prima ... graag hoor ik van de ervaringsdeskundigen hier.
Als de batterij van de robot vol is gaat de robot in standby mode.
Als je de timer functie wilt gebruiken moet de robot uiteraard standby blijven staan. Gebruik je 'm maar 1 of 2 keer in de week dan zou je 'm handmatig uit kunnen zetten.
Hier rijdt ie iedere nacht 'n rondje en ik heb 'm alleen een keer tijdens de vakantie daadwerkelijk uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvDoorn
Medione1210 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 02:08:
[...]

Als de batterij van de robot vol is gaat de robot in standby mode.
Als je de timer functie wilt gebruiken moet de robot uiteraard standby blijven staan. Gebruik je 'm maar 1 of 2 keer in de wel dan zou je 'm handmatig uit kunnen zetten.
Hier rijdt ie iedere nacht 'n rondje en ik heb 'm alleen een keer tijdens de vakantie daadwerkelijk uit gezet.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:31:
Wat is er volgens jou dan precies zo waardeloos aan de Mi Home app?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
Ik ben nu al een jaar in het bezit van mijn Xiaomi robot stofzuiger, ik ben er not steeds tevreden van dit slimme apparaat.

Nu was ik gisteren mijn gras aan het maaien en ik zat te denken waarom maakt Xiaomi geen robot grasmaaier? Dezelfde super mapping technologie kan gebruikt worden. Ik zou het meteen kopen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:16
Cowboy_Henk schreef op zondag 22 april 2018 @ 01:49:
Ik ben nu al een jaar in het bezit van mijn Xiaomi robot stofzuiger, ik ben er not steeds tevreden van dit slimme apparaat.

Nu was ik gisteren mijn gras aan het maaien en ik zat te denken waarom maakt Xiaomi geen robot grasmaaier? Dezelfde super mapping technologie kan gebruikt worden. Ik zou het meteen kopen!
Toevallig vorige week ook precies hetzelfde gedacht, helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

De markt zal aanzienlijk kleiner zijn en ze zullen het apparaat dan waterdicht moeten maken dus daarmee waarschijnlijk ook duurder. Wat doet een concurrerende robotgrasmaaier zo'n beetje qua prijs? (Hoewel dit misschien te off-topic is om hier verder te bespreken)

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 22-04-2018 08:34 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online

Voor een robot grasmaaier mag je de portemonnee trekken ;)
https://www.grasmaaiersto.../197036/robotmaaiers.html

Het kan dus wel (maar dat wist je misschien al wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
ralph075 schreef op zondag 22 april 2018 @ 16:12:
[...]

Voor een robot grasmaaier mag je de portemonnee trekken ;)
https://www.grasmaaiersto.../197036/robotmaaiers.html

Het kan dus wel (maar dat wist je misschien al wel)
Yep ze zijn duur, daarom ook dat Xiaomi er één zou moeten maken. Hun robot stofzuiger heeft ook de prestaties van een dure Roomba maar aan een vierde van diens prijs. Xiaomi zou dus hetzelfde kunnen doen voor robot grasmaaiers die in wezen niet veel verschillen van robot stofzuigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

De Mi Vacuum vandaag binnen gekregen en meteen een rondje laten rijden. Ben er tot nu toe erg tevreden over. De vloer was goed vies en hij heeft het meeste toch gewoon opgezogen.

Het instellen had nog wel wat voeten in de aarde aangezien de robot omgeving in het Chinees was. Gelukkig had ik de optie zo gevonden.

Het enige waar ik nu nog mee zit is dat hij geen Engels wil praten. Ik heb de optie gevonden om Engels te downloaden, maar wanneer ik die optie selecteer dan krijg ik na paar seconden de volgende foutmelding:

Could not download Voice pack. Please check your connection.

Ik was verbonden met de Singapore server en nu met The United States (Singapore). Bij beide krijg ik dezelfde melding.

Ik heb ook de robot haast naast de router gezet, maar ook dat mocht niet baten. Iemand nog ideeën?

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 22-04-2018 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
rens-br schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:07:
De Mi Vacuum vandaag binnen gekregen en meteen een rondje laten rijden. Ben er tot nu toe erg tevreden over. De vloer was goed vies en hij heeft het meeste toch gewoon opgezogen.

Het instellen had nog wel wat voeten in de aarde aangezien de robot omgeving in het Chinees was. Gelukkig had ik de optie zo gevonden.

Het enige waar ik nu nog mee zit is dat hij geen Engels wil praten. Ik heb de optie gevonden om Engels te downloaden, maar wanneer ik die optie selecteer dan krijg ik na paar seconden de volgende foutmelding:

Could not download Voice pack. Please check your connection.

Ik was verbonden met de Singapore server en nu met The United States (Singapore). Bij beide krijg ik dezelfde melding.

Ik heb ook de robot haast naast de router gezet, maar ook dat mocht niet baten. Iemand nog ideeën?
100% opladen, en dan eens dichter plaatsen bij de router heeft bij mij geholpen (daarna wel terug naar zijn oorspronkelijke plek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

bottom line schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:31:
100% opladen, en dan eens dichter plaatsen bij de router heeft bij mij geholpen (daarna wel terug naar zijn oorspronkelijke plek).
Gaan we dat eens proberen. Moet de robot ook verbonden zijn met het dock? Tot nu toe alleen dichter bij de router neergezet terwijl hij gepauzeerd was.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 06-05-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
rens-br schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:32:
[...]

Gaan we dat eens proberen. Moet de robot ook verbonden zijn met het dock?
Bij mij was dat niet nodig :P
Wel voor de laatste update (met zonecleaning). Dan wilde ie dat niet downloaden als hij niet aan zijn dock hing.
Denk niet dat server er veel mee te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

bottom line schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:33:
Bij mij was dat niet nodig :P
Wel voor de laatste update (met zonecleaning). Dan wilde ie dat niet downloaden als hij niet aan zijn dock hing.
Gaan we dat eens proberen wanneer die vol is.

Die zone cleaning waar zit dat ergens in de App? Ik las dat je op de plattegrond iets kon aangeven, maar ik kan daar alleen zoomen.

En vanaf welke firmware zit die functie erin? Ik heb nu 3.3.9_003095 en hij vind verder ook geen updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Heeft iemand een idee wat deze rode melding in zou kunnen houden?
https://imgur.com/a/UZtJBBN

Ik heb alles nagekeken; Mi home en vacuum zijn up to date, het is geen melding van 'care', geen 'history' melding. Ik heb echt geen idee wat het zou kunnen zijn.

Edit: na het aanklikken van 'sync timezone' is de 'rode' melding verdwenen.

[ Voor 40% gewijzigd door Medione1210 op 22-04-2018 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
rens-br schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:37:
[...]

Gaan we dat eens proberen wanneer die vol is.

Die zone cleaning waar zit dat ergens in de App? Ik las dat je op de plattegrond iets kon aangeven, maar ik kan daar alleen zoomen.

En vanaf welke firmware zit die functie erin? Ik heb nu 3.3.9_003095 en hij vind verder ook geen updates.
3194,
Enkel updatebaar als je op China zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

bottom line schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:21:
3194,
Enkel updatebaar als je op China zit
Net even geprobeerd te switchen, maar dan vind hij geen devices. Dus zal moeten wachten totdat de update ook vrijkomt voor andere regio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
rens-br schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:17:
[...]

Net even geprobeerd te switchen, maar dan vind hij geen devices. Dus zal moeten wachten totdat de update ook vrijkomt voor andere regio's.
Dat komt omdat je robot nog op een andere regio zit.
Enkel switchen in de app is niet genoeg, je moet ook de wifi instellingen resetten van je robo (beide knoppen even indrukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Gewoon op mainland china laten staan, de enige andere server die op den duur zin heeft is Europa (server staat in Duitsland) maar dat gaat nog erg lang duren voordat daar alle functionaliteit aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-04 19:38
Medione1210 schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:39:
Heeft iemand een idee wat deze rode melding in zou kunnen houden?
https://imgur.com/a/UZtJBBN

Ik heb alles nagekeken; Mi home en vacuum zijn up to date, het is geen melding van 'care', geen 'history' melding. Ik heb echt geen idee wat het zou kunnen zijn.

Edit: na het aanklikken van 'sync timezone' is de 'rode' melding verdwenen.
Deze krijg je normaal als er updates zijn General settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heeft de Robot 9119 minuten schoon lopen maken (273 dagelijkse cleanups), merk nu wel dat de robot af en toe hoopjes (lijntjes eigenlijk) stof achterlaat, die ik dan handmatig met de kruimeldief opzuig (heb een gladde gietvloer dus vuil is altijd prima zichtbaar).

Vervangingstatus van het filter is 0%, Side Brush 24%, Main brush 49% en Sensors 0%. Zou het achterlaten van stof hier verband mee kunnen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-04 19:38
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 17:00:
Inmiddels heeft de Robot 9119 minuten schoon lopen maken (273 dagelijkse cleanups), merk nu wel dat de robot af en toe hoopjes (lijntjes eigenlijk) stof achterlaat, die ik dan handmatig met de kruimeldief opzuig (heb een gladde gietvloer dus vuil is altijd prima zichtbaar).

Vervangingstatus van het filter is 0%, Side Brush 24%, Main brush 49% en Sensors 0%. Zou het achterlaten van stof hier verband mee kunnen houden?
Zou heel goed kunnen dat dat de oorzaak is........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Bandago 2804 schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:45:
[...]

Deze krijg je normaal als er updates zijn General settings
Zoals ik in mijn post aangaf was er geen update. De melding was weg na 'time sync'.
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 17:00:

Is je zijborstel misschien teveel afgesleten? Ik zou die eerst eens vervangen. Kijk ook eens in je 'history' of de afstand tussen de banen die de Xiaomi maakt nog even groot is.

[ Voor 57% gewijzigd door Medione1210 op 23-04-2018 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Ik had laats een vreemde gebeurtenis met de laatste firmware. Er lag een yoga map op de grond, waar ze normaal met wat moeite gewoon overheen gaat. Dit keer was ze op het randje vast blijven staan, maar liet ze haar wielen gewoon op volle kracht doordraaien. Zo heeft ze dus een uur ofzo gestaan tot ik thuis kwam. Een hele hap uit de yoga mat door een draaiend wiel.

Van de week was ik bij mijn ouders, die ook een gen1 hebben. Ik heb die van hun geupdate naar de laatste firmware. Op een gegeven moment zat ze op een drempel vast, waar ze normaal (met wat moeite) wel overheen komt. Ook deze was gewoon vol met de wielen aan het draaien, maakte ook flinke herrie. Klein hoopje zwart rubber poeder achter een wiel door het lange draaien.

Ik dacht dat het bij mij om een incident ging, maar kennelijk is dit gewoon een bug in de nieuwste firmware.
Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsiemer
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 17:51
Misschien een domme vraag, maar kan ik dat ding gewoon op een willekeurig moment oppakken en op een andere verdieping zetten om 'm daar een rondje te laten draaien?

If you always do what you always did, you always get what you always got....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 10:18
hjsiemer schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:17:
Misschien een domme vraag, maar kan ik dat ding gewoon op een willekeurig moment oppakken en op een andere verdieping zetten om 'm daar een rondje te laten draaien?
Jazeker kan dat, doe ik ook altijd. Enige is dat hij daarna zijn dock niet meer kan vinden, maar dat is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsiemer
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 17:51
SvenVis schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:33:
[...]

Jazeker kan dat, doe ik ook altijd. Enige is dat hij daarna zijn dock niet meer kan vinden, maar dat is logisch.
Top! ... besteld :*)

If you always do what you always did, you always get what you always got....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Celica_T20 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:45:
Ik had laats een vreemde gebeurtenis met de laatste firmware. Er lag een yoga map op de grond, waar ze normaal met wat moeite gewoon overheen gaat. Dit keer was ze op het randje vast blijven staan, maar liet ze haar wielen gewoon op volle kracht doordraaien. Zo heeft ze dus een uur ofzo gestaan tot ik thuis kwam. Een hele hap uit de yoga mat door een draaiend wiel.

Van de week was ik bij mijn ouders, die ook een gen1 hebben. Ik heb die van hun geupdate naar de laatste firmware. Op een gegeven moment zat ze op een drempel vast, waar ze normaal (met wat moeite) wel overheen komt. Ook deze was gewoon vol met de wielen aan het draaien, maakte ook flinke herrie. Klein hoopje zwart rubber poeder achter een wiel door het lange draaien.

Ik dacht dat het bij mij om een incident ging, maar kennelijk is dit gewoon een bug in de nieuwste firmware.
Dat moet haast wel een bug zijn want als de mijne wel eens vastloopt stopt ie na een paar minuten automatisch en krijg ik een notificatie met een foutmelding.

Ik had trouwens niet verwacht dat ik de nieuwe 'zoned clean' functie zou vaak zou gebruiken. Normaal liet ik de Xiaomi 's nachts de hele benedenverdieping doen, maar nu doe ik de ene nacht de hele verdieping en de andere nacht zet ik de 'zoned clean' functie aan voor een aantal plekken.

Ik hoop wel dat je er nog een timer functie komt voor de 'zoned clean' functie en dat je een bepaalde 'zoned clean' instelling kan opslaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Medione1210 op 26-04-2018 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 19:49
Celica_T20 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:45:

Ik had inderdaad een soortgelijk geval. De wielen bleven doordraaien zonder een melding dat het ding vast zat. Even verderop neergezet, maar het duurde niet lang voordat Mimi weer op precies dezelfde plek vast zat met draaiende wielen. Voorheen had ze weinig moeite met dat tapijt. Zal wel iets met de nieuwe firmware te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Ja precies, en als je dan niet thuis bent blijft ze zomaar een paar uur met haar wielen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
Medione1210 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 00:54:
[...]

De server moet gelijk zijn aan de server die in Conchita is opgeslagen. Best kun je even een reset uitvoeren en het nogmaals proberen.
Vrij late reactie, maar het is opgelost... Heb veel geprobeerd, op een gegeven moment kon ik Conchita weer vinden in app alleen was zij offline. Vandaag de app ge-update naar de laatste versie en ik kon zonder problemen haar vinden. Conchita rijdt dus weer vrolijk rondjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:03
Mijn stofzuiger is inmiddels onderweg :9

Ik ben niet van plan om dit ding ooit toegang te geven tot het internet, en gelukkig ben ik daarin niet de enige en heb ik zowel in dit topic als op internet eea gevonden over een Xiaomi-cloud vrije manier van werken.

De meeste posts in dit topic van een internetvrije vacuum zijn al vrij oud, dus ik was benieuwd of er inmiddels mensen zijn die Dustcloud aan de praat hebben en wat de ervaringen daarmee zijn? Ik vind het best leuk om een beetje te rommelen met experimentele software, maar deze Python code is wel heel erg experimenteel dus daar moet ik me nog wat beter in verdiepen.

Verder linken ze ook naar een alternative app, https://xiaomi.flole.de/. Heeft iemand daar al ervaring mee icm een dichte firewall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Laatst online: 18:35
Ik heb deze stofzuiger ook besteld afgelopen maandag. Deze moet bij gearbest uit China komen (270,-), dus zal nog even duren voordat ik ermee aan de slag kan. Heb ik mooi de tijd om dit topic eens rustig door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

hpmkruit schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 19:20:
Ik heb deze stofzuiger ook besteld afgelopen maandag. Deze moet bij gearbest uit China komen (270,-), dus zal nog even duren voordat ik ermee aan de slag kan. Heb ik mooi de tijd om dit topic eens rustig door te nemen.
Hier nog een! Ik had hem op 12 april besteld, hij is 26 april op het depot in Duitsland aangekomen. Had de stille hoop dat hij voor mijn vakantie aankomende zaterdag zou arriveren, maar helaas...

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvDoorn
Heb nu enkele weken m'n Xiaomi Mi Robot (gen 1) in gebruik, erg blij mee. Merk wel dat de connectie met de China server niet altijd even snel is, wat logisch is. Als ik een andere server pak (EU of US bijv.) kan ik enkel verbinden als ik de nieuwste Xiaomi Roborock heb, is daar een workaround voor? Ik gebruik de iOS app.

Heb via Aliexpress ook een extra set originele onderdelen besteld voor omgerekend 17,50 incl. verzending ... voor dat geld moeten ze dat pakketje volgens mij op een zeilboot naar Europa zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
MvDoorn schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:29:
Heb nu enkele weken m'n Xiaomi Mi Robot (gen 1) in gebruik, erg blij mee. Merk wel dat de connectie met de China server niet altijd even snel is, wat logisch is. Als ik een andere server pak (EU of US bijv.) kan ik enkel verbinden als ik de nieuwste Xiaomi Roborock heb, is daar een workaround voor? Ik gebruik de iOS app.
Helaas niet, maar je kan wel de Singapore server proberen. Al is die bij mij net zo traag.

Die hele verbinding had van mij niet gehoeven, een normale afstandbediening is veel handiger.
Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic is voor technische vragen en discussies rondom Xiaomi robotstofzuigers van de eerste generatie.
Voor de tweede generatie zie: Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2).
Voor Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019) zie: [Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

Voor discussie over prijzen en levertijden is er een gezamenlijk apart topic. Zie: Xiaomi Mi Vacuum 2016/2017 prijzen en levertijden.