Na een weekje is ie binnen! Mooi apparaat. Ik heb maar meteen de Dustcloud instructies (hierrrr) gevolgd, en het rooten van de Xiaomi kan bijna niet makkelijker, dus ik zit nu op de laatste firmware versie, met Engels taalpakket en root access, zonder de Xiaomi app ooit aan te raken of m toegang te geven tot internet. In mn firewall zijn alleen lokale verbindingen toegestaan, alles naar buiten wordt geblokkeerd, dus geen data in de Chinese cloud. Via Home-Assistant het Vacuum component toegevoegd, waardoor ik alles remote kan aansturen. Dat lijkt nog een beetje buggy, maar het begint er steeds meer op te lijken.
Zn eerste rondje door een sub-optimaal opgeruimd huis ging opvallend soepel, ik was echt onder de indruk van hoe ie zn rondje maakte, zelfs onder de tafel met heel veel smalle doorgangen onder stoelen door kwam ie er uiteindelijk goed uit.
Ik maakte me initieel wel een beetje zorgen over de Xiaomi cloud, maar ik ben blij dat alles prima lijkt te werken zonder al die meuk te hoeven installeren! Mocht er iemand nog vragen hebben over dit proces hoor ik het wel, de documentatie schiet nog wel eens te kort hier en daar.
Zn eerste rondje door een sub-optimaal opgeruimd huis ging opvallend soepel, ik was echt onder de indruk van hoe ie zn rondje maakte, zelfs onder de tafel met heel veel smalle doorgangen onder stoelen door kwam ie er uiteindelijk goed uit.
Ik maakte me initieel wel een beetje zorgen over de Xiaomi cloud, maar ik ben blij dat alles prima lijkt te werken zonder al die meuk te hoeven installeren! Mocht er iemand nog vragen hebben over dit proces hoor ik het wel, de documentatie schiet nog wel eens te kort hier en daar.
[ Voor 7% gewijzigd door Mythling op 08-05-2018 09:38 ]