Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MH2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-09-2022
blaCkduSt schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:28:
[...]

Nope, al kan je je wellicht wel gewoon al iets eerder melden met je papieren en hopen dat ze daar geen probleem van maken. Maar je moet eerst "ingecheckt" zijn voordat je het terrein met de auto's op kan.
Kreeg zojuist een mail met extra info over de levering. Er staat specifiek ‘kom alleen’, mag je dan ook niet afgezet worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:14
MH2020 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:59:
[...]

Kreeg zojuist een mail met extra info over de levering. Er staat specifiek ‘kom alleen’, mag je dan ook niet afgezet worden?
• Zorg voor uw eigen vervoer naar de locatie; via openbaar vervoer en een taxi of laat u afzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:08

Shiro

Serenity

Iepstra schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:44:
Mijn SR+ afgelopen vrijdag opgehaald. Erg tevreden mee tot nu toe. Geen issues met panelgaps of lak. Kreeg hem mee met 32 km aan lading dus had mijn (volstrekt onnodige) eerste range anxiety om bij de SC in Badhoevendorp aan te komen. Snelheid laden daar viel me wat tegen moet ik eerlijk zeggen.

Thuis laadt het ding op 1 fase met 6.4 kwh op en dat verloopt probleemloos. Gaat netjes tot 100% en geeft dan 412 als bereik op. Afgelopen nacht niet opgeladen en is van 308 naar 302 teruggelopen bij nachtvorst. Allemaal zonder problemen dus.

Geniet van jullie auto's, dat doe ik ook!
32 km is wel heel karrig. Ik kreeg zojuist een mail met extra info over de levering:
Tijdens uw bezoek:
• Wij schudden geen handen
• Houd u aan de 2 meter afstand
• Het dragen van een mondkapje is verplicht
• Na het aanmelden voor uw levering vragen wij u om direct naar uw auto te gaan, mits anders aangegeven door een Tesla Medewerker
• Uw auto is 24 uur voor levering geheel schoongemaakt volgens de RIVM richtlijnen
Uw auto wordt geleverd met een zo vol mogelijke batterij, mocht u toch moeten laden vind u een overzicht van Superchargers hier
Als 32km ook 'zo vol mogelijke batterij' is, dan is het best wel een rekbaar begrip voor Tesla :P Volgende week maandag mag ik het ophalen, ik hoop nu nog alleen op dat het in iedergeval wel de nieuwe koplampen heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Shiro op 08-12-2020 10:02 ]

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
Shiro schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:00:
[...]

32 km is wel heel karrig. Ik kreeg zojuist een mail met extra info over de levering:

[...]

Als 32km ook 'zo vol mogelijke batterij' is, dan is het best wel een rekbaar begrip voor Tesla :P Volgende week maandag mag ik het ophalen, ik hoop nu nog alleen op dat het in iedergeval wel de nieuwe koplampen heeft.
Dat is raar, ik kreeg ook vanochtend de email, maar bij mij stond er niets bij betreffende het laden en de superchargers...
Verschillende email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiker1971
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-03 14:05
Obelixxx schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:03:
[...]
Dat is raar, ik kreeg ook vanochtend de email, maar bij mij stond er niets bij betreffende het laden en de superchargers...
Verschillende email?
In mijn mail van vanochtend 08:30 staat het punt van de accu en superchargers ook niet. Dan zullen die van ons wel goed vol geleverd worden ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelixxx
duiker1971 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:12:
[...]

In mijn mail van vanochtend 08:30 staat het punt van de accu en superchargers ook niet. Dan zullen die van ons wel goed vol geleverd worden ;-)
Of helemaal leeg....

Is er al iemand met een LRW 11... VIN, én nieuwe koplampen?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• WCM
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-06-2024

WCM

Tip voor de eerste keer superchargen vanuit de Koopman Terminal. De auto heeft al dagen stilgestaan, dus de accu is koud. Om snel te laden, moet de accu actief worden voorverwarmd. Dat doe je door gewoon een supercharger te selecteren als bestemming. De auto geeft dan aan dat de accu wordt voorbereid voor superchargen. Goed voorverwarmen duurt minimaal een half uur bij stilstand. De SuC bij Badhoevedorp is te dichtbij om in de 10 minuten rijtijd op te warmen. Heb je een SuC die verder weg is, dan gaat het al beter.

Snel laden is dus even voorbereiden. Happy charging!

9600 Wp solarpower | Tesla M3 SR+ LFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr0minence
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-02-2023
WCM schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:45:
Tip voor de eerste keer superchargen vanuit de Koopman Terminal. De auto heeft al dagen stilgestaan, dus de accu is koud. Om snel te laden, moet de accu actief worden voorverwarmd. Dat doe je door gewoon een supercharger te selecteren als bestemming. De auto geeft dan aan dat de accu wordt voorbereid voor superchargen. Goed voorverwarmen duurt minimaal een half uur bij stilstand. De SuC bij Badhoevedorp is te dichtbij om in de 10 minuten rijtijd op te warmen. Heb je een SuC die verder weg is, dan gaat het al beter.

Snel laden is dus even voorbereiden. Happy charging!
Dank voor de goede tip, ik kan de mijne om 16:00 ophalen dus dat is een welkom advies :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
Een hele kleine tip van mij. Bij aflevering (2019) stonden de koplampen ingesteld op automatisch groot licht. Deze gaat automatisch aan/uit bij tegenligger.
Advies deze optie direct uitzetten. Kreeg na aflevering veel seinende tegenliggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneWandelaar
  • Laatst online: 23-05 22:51
Ik heb vanmorgen ook de delivery mail gehad maar zonder opmerkingen mbt de batterij, het opladen en lijstje met superchargers.
Heel bijzonder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:16
Zojuist mijn witte M3SR+ opgehaald. :) Ziet er puik uit, geen scheve panelen en alles erop en eraan.

Er zat 135KM in en daarmee kon ik easy naar de Supercharger in Akersloot komen. Daar een uur aan de paal gehangen maar nog niet vol. Laden ging met 22kw en de reden zal het niet voorbereiden van de auto zijn denk ik.

App en website werken nog niet, moet de LM kennelijk doen volgens de aardige meneer van Tesla bij Koopman. Laadpas ook nog niet ontvangen, kan nog 5 dagen duren. :) Dus wordt spannend.

Dank voor jullie info, ik schuif door naar Het Grote Tesla Model 3 Topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
Sidekick schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:12:
Zojuist mijn witte M3SR+ opgehaald. :) Ziet er puik uit, geen scheve panelen en alles erop en eraan.

Er zat 135KM in en daarmee kon ik easy naar de Supercharger in Akersloot komen. Daar een uur aan de paal gehangen maar nog niet vol. Laden ging met 22kw en de reden zal het niet voorbereiden van de auto zijn denk ik.

App en website werken nog niet, moet de LM kennelijk doen volgens de aardige meneer van Tesla bij Koopman. Laadpas ook nog niet ontvangen, kan nog 5 dagen duren. :) Dus wordt spannend.

Poeh 22kW is wel erg langzaam, even goed in de gaten houden. Akersloot heeft 250kW laders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SXZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 20:07

SXZ

Zou je kunnen delen of je de nieuwe koplampen hebt? Verder ook interessant om te weten of je ook mudflaps erbij krijgt en de screenprotector nog op het scherm zit. Veel plezier de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54

Bij zulke laadsnelheden is het aan te raden om van paal te wisselen. 22kwh lijkt mij een fout in de paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
Zie je de laadsnelheid op het scherm in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Y91
  • Laatst online: 11-10-2021
Tomas_ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:41:
[...]

Bij zulke laadsnelheden is het aan te raden om van paal te wisselen. 22kwh lijkt mij een fout in de paal.
Ik denk dat bij de MIC niet sneller gaat dan 22kwh. Afgelopen vrijdag had ik zelfde bij een supercharger. Zal wel iets met software zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
T_Y91 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:46:
[...]

Ik denk dat bij de MIC niet sneller gaat dan 22kwh. Afgelopen vrijdag had ik zelfde bij een supercharger. Zal wel iets met software zijn.
Sneller kan hij zeker, ook gezien bij anderen. Sterker nog, hij zou nog sneller kunnen laden dan mi us modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike6699
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-03-2021
Vandaag heb ik ook m’n MIC Model 3 SR+ mogen ontvangen. Vanuit Amsterdam ben ik naar een Supercharger gereden in Rijswijk. De route had ik in de navigatie ingevoerd. Bij aankomst had ik nog 138 km range over. Laden begon met een snelheid van 32 KW en zakte vrij snel naar 21 KW. Met een range van 240 km ben ik weer weggegaan. In 24 min. is circa 100 km range erbij gekomen.

En ik heb NIET de nieuwe koplampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
[b]Mike6699 in "Het grote Tesla Levering topic"

En ik heb NIET de nieuwe koplampen.
Wat zijn de laatste 5 cijfers van je VIN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike6699
  • Laatst online: 06-03-2021
Obelixxx schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:02:
[...]

Wat zijn de laatste 5 cijfers van je VIN?
VIN 099xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:41
Obelixxx schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:46:
Zie je de laadsnelheid op het scherm in de auto?
Ja, en een resterende tijd tot <INGESTELDE OPLAADLIMIET>. Bij SuC's wordt geen starttarief gerekend, dus gewoon wisselen in zo'n geval. En probeer 'stall pairing' te voorkomen (op de SuC V2's staat A en B, pak B alleen als A vrij is en andersom) bij genoeg ruimte.

[ Voor 17% gewijzigd door Eddos op 08-12-2020 17:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tripleE69
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-12-2020
Vanmiddag mijn SR+ opgehaald. Was er 30 minuten te vroeg maar mocht naar binnen. Na maximaal 10 minuten kon ik naar mijn auto lopen. Lag bordje op Dashboard dat auto was opgeladen. Ik had 225 km range. Tesla vertelde dat wanneer ze tijd hebben tussen parkeren uit boot en levering ze wel willen laden omdat de Mic’s nagenoeg leeg aan zijn gekomen omdat die fabriek nog met kolen stookt.
Auto kwaliteit is top in orde, niets te vinden. Ik heb wel de oude koplampen ( Vin x98...)
Auto hangt nu aan lader in m’n garage. Auto is nog niet in app te zien maar dat komt straks wel. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4P9Gc83Fmayocj3dtCbKVfvlHg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IPxXYI5OqtHVCsQzqPrrnOfo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:16
SXZ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:00:
[...]
Zou je kunnen delen of je de nieuwe koplampen hebt? Verder ook interessant om te weten of je ook mudflaps erbij krijgt en de screenprotector nog op het scherm zit. Veel plezier de auto.
Sorry, nu te donker om in de koplampen te kijken.

Geen mudflaps en ook geen screenprotector. Wel een gaar doekje om het scherm te poetsen en een hippe inzet voor in de armsteun.

Inmiddels is de app geactiveerd en kan ik mijn M3 af en toe wakker porren.
Tomas_ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:41:
[...]
Grappig dat je dit zegt.. tijdens het laden kwam er een monteur van Tesla aan en die is bijna de hele sessie met die chargers bezig geweest. Ik ben uiteindelijk maar vertrokken omdat het mij te lang duurde en hij uiteindelijk ook de paal waar ik aan stond wel zou willen openschroeven. :) En voor je het vraagt.. ik was te druk met ontdekken van alle opties en instellingen om te vragen waarom die paal zo traag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_mgink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-08 00:47
Een uurtje geleden mijn sr+ opgehaald, nu bij een supercharger aan het laden met 25kw..... Ik heb de auto in ontvangst genomen met nog ongeveer 130km resterend.

Overigens heeft mijn model 3 met een vin 09xxxx de oude koplampen..

Verder ziet hij er erg strak uit, geen panel gaps, zo te zien goede lak en kabels zitten in de kofferbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flail
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-09 14:18
Poeh, de laadsnelheden die hier en in Duitsland genoemd worden vallen behoorlijk tegen in vergelijking met eerdere Model 3's..... ik mag hopen dat dat softwarematig nog verbeterd gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MH2020
  • Laatst online: 12-09-2022
Wanneer gaat de app eigenlijk werken? Ik mah 15/12 de auto ophalen maar tot nu toe staat er nog ‘neem deel aan de missie’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCM

WCM

MH2020 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:01:
Wanneer gaat de app eigenlijk werken? Ik mah 15/12 de auto ophalen maar tot nu toe staat er nog ‘neem deel aan de missie’.
Pas na aflevering kun je de auto via de app bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:43
De mijne vanmiddag ook opgehaald. Vriendelijk volk, auto prima in orde. 52% acculading..... toch even in badhoevedorp naar de suc gegaan maar daar was nog 1 plek over. Resultaat was rond de 10kw lading..... na een kwartier weer verder gereden en met nog ruim 25% in tilburg aangekomen. Autorijden 2.0

Ohja.... vin 9xxxxx met nieuwe koplampen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Obelixxx
Dus de VIN zegt niets over de koplampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr-patrick90
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-01-2021
Hier ook SR+ MIC mogen ontvangen vanmiddag. Omdat ik een rit naar Tiel heb morgen vanuit Dordrecht even aan de supercharger gehangen bij de Van der Valk in Dordrecht. Resultaat hier ook tussen de 32 en 35kwh. Had hem 10 min voorverwarmd door hem bij de navigatie in te stellen op deze supercharger. Het was overigens niet druk. 5 van de 18 plekken oid bezet. Heeft iemand enig waarom de kwh relatief laag zijn bij de superchargers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
Zijn het de SR’s met nieuwe accu’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
Teslalrp schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:55:
Zijn het de SR’s met nieuwe accu’s?
Ja

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toffifee
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-02 18:10
Vanmiddag ook witte m3 mic sr+ opgehaald. 70% vol en nieuwe koplampen . Vin 103xxx. Alles netjes en strak.
Wat testgereden en op 20% gaan laden in Naarden. 22kW... tesla gebeld, kwam door koude accu wisten ze zeker. Daarna 25 minuten accu voorbereid en in Venray met 70kw kunnen laden. Beter!
Dadelijk eens kijken of de nieuwe lader thuis het doet :-)
Range valt vooralsnog tegen, maar ja de acceleratietest is ook belangrijk oOo

[ Voor 10% gewijzigd door Toffifee op 08-12-2020 19:21 ]

Begin at the beginning, the king said, and stop when you reach the end."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
Range lijkt mij flink mee te vallen. Nu ben ik van badhoevedorp naar tilburg gereden op de autopilot met 100kmh in de spits, dus veel zuiniger zal het niet worden vrees ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishan07
  • Laatst online: 02-09 22:11
stylezzz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:29:
Range lijkt mij flink mee te vallen. Nu ben ik van badhoevedorp naar tilburg gereden op de autopilot met 100kmh in de spits, dus veel zuiniger zal het niet worden vrees ik ;)
Bedoel je de rated range? Wat toont ie bij jou aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denster7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-09 22:32
Vandaag mijn SR+ MIC opgehaald, nieuwe model koplampen zaten erop.
Betreft Vin 103xxx. Het laden bij de SuC ging met 88KW Max, hij zakte al snel terug naar 40-50KW wat wel langzaam is naar mij idee.
Hopelijk vinden ze hier nog wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan3
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12-09 16:11
Vandaag SMS gekregen: ik mag mijn performance op 23-12 gaan halen. Er zit dus ook beweging in de non-SR+ uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzipanzi
  • Laatst online: 20-12-2020
sebastiaan3 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:10:
Vandaag SMS gekregen: ik mag mijn performance op 23-12 gaan halen. Er zit dus ook beweging in de non-SR+ uitvoeringen.
Same here! Enjoy Sebastiaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
tripleE69 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:02:
omdat de Mic’s nagenoeg leeg aan zijn gekomen omdat die fabriek nog met kolen stookt
Uh oh, dat klinkt als koren op de molen van sommigen en gewoon als een héél slecht idee in het algemeen :/

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-09 22:20
Ik ga mijn M3P dan ook ophalen, vandaag sms gehad.

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Vishan07 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:27:
[...]

Bedoel je de rated range? Wat toont ie bij jou aan?
Ik had hem al op percentage staan voordat ik het haventerrein af was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
Collega kreeg vandaag een SMS en telefoontje dat de levering van zijn LR is uitgesteld naar 18/12 (was 16/12) ivm logistieke problemen.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toffifee
De nieuwe SR+ net helemaal (100%) opgeladen thuis en hj geeft 325 km als range aan. Zou dat komen doordat hij alleen nog de kou kent en pas 300km gereden heeft vandaag? Iemand een idee, want 325 klinkt niet echt fijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Toffifee schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:28:
De nieuwe SR+ net helemaal (100%) opgeladen thuis en hj geeft 325 km als range aan. Zou dat komen doordat hij alleen nog de kou kent en pas 300km gereden heeft vandaag? Iemand een idee, want 325 klinkt niet echt fijn..
Als je ze kan rijden met 2 graden is het heel netjes denk ik. Met deze condities is rond de 300km niet gek.

Ik zal je door de verhalen en halve berichten niet gek laten maken. Eerst maar eens over een periode van tijd zien en bij ‘normale’ temperaturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lennon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 08:43
M13z1 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:30:
[...]

Ik ga mijn M3P dan ook ophalen, vandaag sms gehad.
Ik ook! Om 11.00 uur mag ik aanwezig zijn. Hoop op nieuwe koplampen....

KahN

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 10:59

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Vandaag ook mij M3 opgehaald. Heerlijk rustig; kon meteen doorlopen (was 15 min te vroeg) en na een handtekening en identificatie kreeg ik de RDW verklaring en een sta-plek. Naar de auto gelopen en aan de hand van die handige checklist de meeste zaken doorgenomen. Enkele punten:
* Nieuwe koplampen
* QI-charger (met 1 x USB-C en 1x USB-A poort)
* Classic (pianolak) centerconsole (met 2 x USB-C voor de passagiers)
* Wel een Tesla veiligheidspakket
* Classic Frunk (dus het "grotere"/oude model)
* puike afwerking (geen panelgaps; alles tiptop)
* Estimated Range van 251km (SOC 54%)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGbR5I_HfmCFvqVQh5wjt7ChtaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pIM6lV9Q8BS22EoRV7sFxUiG.jpg?f=fotoalbum_large

Zwager was er ook; met op de achtergrond de "Tannhauser" die gisteravond aangekomen was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4I-_yArAGBBxx_gAJGV0v6gNCPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/koBXLrX5x3pFS5WS96gQ6XC0.jpg?f=fotoalbum_large

Nadien gereden naar SuC in naarden (daar zijn nu 18 stalls en er worden er nog 6 bijgebouwd) en geladen. Had een stall-duo voor me zelf en kwam maar tot 27KW. Niet veel; maar te laat de voorverwarming aangezet. zo'n 45 min geladen en na een paar uur een tocht gemaakt van 175 KM. Halverwege nog de SuC Akersloot gepakt en van SOC-range van 57Km naar een SOC-Range van 410 Km (99%) geladen in 1,5 uur. Da's niet echt snel; maar ik wou het in ieder geval even uitzitten om te zien of ik tot 100% kon komen. Begon wel met 68KW; dus da's al aanzienlijk beter dan vanmorgen. Zal vast beter worden; ik denk dat hoe meer data de BMS voor zijn kiezen krijgt hoe meer hij zal optimaliseren.

App ging pas in de middag werken; en is nu ook mijn doorkey geworden. Auto rijdt heerlijk en zit een stuk beter dan mijn oude brakke Qasqai-stoel. Nu lekker stoeien met Tesla-Mate om wat meer data inzichtelijk te maken.

Wens iedereen die nog zit te wachten geduld en veel plezier toe; ik vervoeg me weer in het "reguliere"Tesla-draadje :P

[ Voor 3% gewijzigd door LastBoyScout op 08-12-2020 23:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SXZ

SXZ

Zit er in de SR+ een tijdelijk papieren automat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:00
SXZ schreef op woensdag 9 december 2020 @ 00:24:
Zit er in de SR+ een tijdelijk papieren automat?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolwood
  • Laatst online: 23-01-2021
Same here! Ook gisteren bericht gehad dat ik mn performance op 23-12 kan ophalen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Weet je zeker dat hij echt tot 100% gegaan is? Of bij 80% gestopt zoals wel meer MiCs doen nu met de kou? Bij 100% moet je minimaal 400km oid halen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan3
  • Laatst online: 12-09 16:11
Coolwood schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:19:
[...]

Same here! Ook gisteren bericht gehad dat ik mn performance op 23-12 kan ophalen!
23-12 is performace-dag, lijkt het. Fijn dat er dan geen SR+'en in de weg rijden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Y91
  • Laatst online: 11-10-2021
Inspired schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:33:
[...]

Weet je zeker dat hij echt tot 100% gegaan is? Of bij 80% gestopt zoals wel meer MiCs doen nu met de kou? Bij 100% moet je minimaal 400km oid halen.
Range heeft te maken met koud weer. Bij mij ook 100% geladen en ik kan 397 km rijden. Zaterdag had ik bij 100% 356 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
T_Y91 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:52:
[...]

Range heeft te maken met koud weer. Bij mij ook 100% geladen en ik kan 397 km rijden. Zaterdag had ik bij 100% 356 km.
Rated range heeft niks met kou te maken. Je kunt 2/3% van de capaciteit "verliezen" doordat deze capaciteit pas weer vrij gegeven wordt als de accu warmer is. Maar bij 100% laden, en dus wellicht 97% bruikbare capaciteit, moet je gewoon 400 halen met een MiC model. (325 bij 100% is gewoon niet goed.)

Dan heb ik het dus over de rated range op het display in de Tesla. Praktijk kilometers is een ander verhaal en is sowieso bijna niet te vergelijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 09-12-2020 14:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranca
  • Laatst online: 14-09 20:55
Even een kleine cross-post, aangezien de discussie hier denk ik ook gaande is; ik heb ook last (gehad?) van de 80% / lage rated range met de LFP batterij en zie hier mijn ervaring om dit te fixen: Terranca in "Het grote Tesla Model 3 topic". Ben benieuwd of iemand van jullie dit kan reproduceren!

Rated range (= range bij 100% lading) zou inderdaad ~410-420km moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:28
Is er een manier hoe ik kan zien welke uitvoering ik heb als ik het kenteken heb? Heb bij RDW kentekencheck gedaan en het is de PB1S5T1 uitvoering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazkaloo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 30-03-2021
Terranca schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:59:
Even een kleine cross-post, aangezien de discussie hier denk ik ook gaande is; ik heb ook last (gehad?) van de 80% / lage rated range met de LFP batterij en zie hier mijn ervaring om dit te fixen: Terranca in "Het grote Tesla Model 3 topic". Ben benieuwd of iemand van jullie dit kan reproduceren!

Rated range (= range bij 100% lading) zou inderdaad ~410-420km moeten zijn.
Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar ik begrijp jouw “fix” niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
Jazkaloo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:14:
[...]

Ok, goed punt :D ik denk dat ik bedoel: rijden tot een redelijk lage SoC, en dan met een warme accu inprikken en opladen tot 100%

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Jazkaloo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:14:
[...]

Mocht Terranca zijn uitleg nog niet voldoende zijn. Ik denk dat dit zowat verplicht leesvoer is voor degene die hun Tesla net hebben gekregen of binnenkort gaan krijgen.

YouTube: How to improve charging speed in Tesla during winter

[ Voor 20% gewijzigd door Shiro op 09-12-2020 16:57 ]

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
Nog SR+-en opgehaald vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brouwer82
  • Laatst online: 08:10
Ik mag vrijdag mn m3 ophalen. Alleen nog geen kenteken/meldcode ontvangen. Weet iemand wanneer je deze ontvangt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRRay
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-07-2023
Brouwer82 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:45:
Ik mag vrijdag mn m3 ophalen. Alleen nog geen kenteken/meldcode ontvangen. Weet iemand wanneer je deze ontvangt?
Meldcode is laatste 4 cijfers van je VIN.
Je VIN is zeker al bekend. Simpelste is om Tesla hierover te bellen. Waarschijnlijk weten ze je kenteken ook al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
Brouwer82 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:45:
Ook zonder meldcode krijg je hem gewoon mee hoor. Ik kon mijn RN laten zien uit 1 van de smsjes en een controle van de legitimatie was voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazkaloo
Terranca schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:36:
[...]

Ok, goed punt :D ik denk dat ik bedoel: rijden tot een redelijk lage SoC, en dan met een warme accu inprikken en opladen tot 100%
Kijk nu is het duidelijk. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCM

WCM

Nog even iets over de rated range: bij 100% lading geeft de auto altijd de range aan op basis van het WLTP verbruik. Bij de MIC SR+ is dat momenteel 142 Wh/km met een WLTP rated range van 440km. Nu in de winter zul je dat verbruik nooit halen, 's zomers is het haalbaar. Zodra je enkele duizenden kilometers hebt gereden, gaat de rated range wat afnemen door degradatie van de accu. Het BMS houdt dat voor je in de gaten.

Ook goed om te weten: de rated range houdt ook rekening met de wielmaat. De 440km is gebaseerd op de 18" velgen met Aero caps. Als jouw auto 19" velgen heeft, dan daalt ook meteen de rated range met ongeveer 5%. Desgewenst kun je dit zelf kort uitproberen door in de settings een andere wielmaat te selecteren. Je ziet dan de rated range met enkele kilometers naar boven of beneden gaan. Wel de setting weer terugzetten natuurlijk ;). Let op: doe dit alleen bij een stilstaande auto en ga er niet mee rijden.

Happy testing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toffifee
Inspired schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:56:
[...]

Rated range heeft niks met kou te maken. Je kunt 2/3% van de capaciteit "verliezen" doordat deze capaciteit pas weer vrij gegeven wordt als de accu warmer is. Maar bij 100% laden, en dus wellicht 97% bruikbare capaciteit, moet je gewoon 400 halen met een MiC model. (325 bij 100% is gewoon niet goed.)

Dan heb ik het dus over de rated range op het display in de Tesla. Praktijk kilometers is een ander verhaal en is sowieso bijna niet te vergelijken.
Nou vandaag een aantal kortere ritjes gemaakt en de accu half leeg. Dadelijk weer aan de thuislader.
Alle sliders ( in de app en in de auto) bij de accu staan op 100%, dus dat moet goed zijn. Eens kijken wat er morgen staat voor rated range.
Morgen rijd ik ook een km of 400 dus ik zal kijken of ik hem tot 10% kan rijden en dan goed voorbereid aan de supercharger.
Weten we zeker dat een nieuwe M3 sr+ mi altijd ongeveer de wltp waarde aan moet geven bij 100% lading?
Ik heb nu ook de tezlab app in gebruik. Ik snap er nog niet veel van, maar je kunt er een hoop info uithalen over je accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toffifee schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:39:
[...]

Nou vandaag een aantal kortere ritjes gemaakt en de accu half leeg. Dadelijk weer aan de thuislader.
Alle sliders ( in de app en in de auto) bij de accu staan op 100%, dus dat moet goed zijn. Eens kijken wat er morgen staat voor rated range.
Morgen rijd ik ook een km of 400 dus ik zal kijken of ik hem tot 10% kan rijden en dan goed voorbereid aan de supercharger.
Weten we zeker dat een nieuwe M3 sr+ mi altijd ongeveer de wltp waarde aan moet geven bij 100% lading?
Ik heb nu ook de tezlab app in gebruik. Ik snap er nog niet veel van, maar je kunt er een hoop info uithalen over je accu.
Geen WLTP nee. De MiC volgens mij iets van 420 rated range. Vraag me ook af of hij wel een officiele WLTP heeft.

@WCM de rated range is obv de EPA test en niet de WLTP. Ik weet niet of het inmiddels aangepast is maar in het verleden deed de auto niks met de velgaanpassing qua weergave van de rated range. De auto rekent er wel mee als je een rit in de navi zet.

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 09-12-2020 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCM

WCM

Inspired schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:23:
[...]

Geen WLTP nee. De MiC volgens mij iets van 420 rated range. Vraag me ook af of hij wel een officiele WLTP heeft.

@WCM de rated range is obv de EPA test en niet de WLTP. Ik weet niet of het inmiddels aangepast is maar in het verleden deed de auto niks met de velgaanpassing qua weergave van de rated range. De auto rekent er wel mee als je een rit in de navi zet.
Welzeker heeft ie een officiele WLTP range. Kijk maar even op https://ovi.rdw.nl/, vul daar een kenteken in, neem tabblad Motor & Milieu > milieuprestaties. Et voilà: "Elektrische actieradius WLTP440 km".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WCM schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:33:
[...]

Welzeker heeft ie een officiele WLTP range. Kijk maar even op https://ovi.rdw.nl/, vul daar een kenteken in, neem tabblad Motor & Milieu > milieuprestaties. Et voilà: "Elektrische actieradius WLTP440 km".
Ah, dat wist ik niet. Neemt niet weg dat je bij 100% die 440 niet ziet staan. Tesla gebruikt de EPA voor de rated range en niet de (hogere) WLTP. Mijn LR heeft een WLTP van 560 maar op het display is max 500 verschenen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-09 10:27
Vandaag m'n SR+ opgehaald!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_B6xMP12mT3fMbxulWUSkMeLQc4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KSDdhdvsjT4uTBzvLoIwWC7Q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ii8LG9qv0Ds2l3bB_OWhl3PmBNs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xDYxEH6Y0nbxy4oRBYOcsfE9.jpg?f=fotoalbum_tile

God, wat rijd dat ding lekker zeg :)

Alleen jammer dat de LM mij een Internationale BP Tankpas had gestuurd; ik kan dus nog niet thuisladen op m'n 3-fase lader.
Hopelijk komt de laadpas binnen nu en een paar dagen binnen.

Op het moment dat de dame achter de balie mij het RDW papiertje gaf verscheen de M3 in m'n app dus daar had ik volgens mij ook al een mazzeltje te pakken :)

De wagen zat voor ~45% vol dus ik ben vanuit Amsterdam naar de SuC in Breukelen gereden (direct vanaf het terrein SuC preparation gedaan).
Chargen viel me een beetje tegen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52Jrq6IXgP6CEHZG9Iromham2Ps=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6jgH4NQ2XY550AiQ8GkdPsv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8cxmP8QFhIPs9HC-0Gu_Zum2cM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0uRstT3bC1Bv8i0F0fS55YW7.jpg?f=fotoalbum_tile

Maargoed, tijdens het chargen nog heel even de youtube-stream van Starship gekeken ;)

Verder was er ook een Update beschikbaar, die is inmiddels ook geinstalleerd.

Voor zover ik het kan zitten er nieuwe koplampen in.(Vin LC10****)

De meneer van tesla die Rondliep vertelde al dat het hele goed gebouwde wagens zijn; de marshals(?) hadden zo'n beetje niets te doen zei hij.

[ Voor 4% gewijzigd door tmaniac op 09-12-2020 23:03 ]

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 08:33
Ik zat op 370KM vandaag, maar goed het verschilt (zelfs 390 en 350 gehad).

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• Jurres
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-09 09:25
tmaniac schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:58:
Vandaag m'n SR+ opgehaald!

[Afbeelding][Afbeelding]

God, wat rijd dat ding lekker zeg :)

Alleen jammer dat de LM mij een Internationale BP Tankpas had gestuurd; ik kan dus nog niet thuisladen op m'n 3-fase lader.
Hopelijk komt de laadpas binnen nu en een paar dagen binnen.

Op het moment dat de dame achter de balie mij het RDW papiertje gaf verscheen de M3 in m'n app dus daar had ik volgens mij ook al een mazzeltje te pakken :)

De wagen zat voor ~45% vol dus ik ben vanuit Amsterdam naar de SuC in Breukelen gereden (direct vanaf het terrein SuC preparation gedaan).
Chargen viel me een beetje tegen;
[Afbeelding][Afbeelding]

Maargoed, tijdens het chargen nog heel even de youtube-stream van Starship gekeken ;)

Verder was er ook een Update beschikbaar, die is inmiddels ook geinstalleerd.

Voor zover ik het kan zitten er nieuwe koplampen in.(Vin LC10****)

De meneer van tesla die Rondliep vertelde al dat het hele goed gebouwde wagens zijn; de marshals(?) hadden zo'n beetje niets te doen zei hij.
Heb je geladen voordat je software update deed of daarna? Bij mij ging hij toch een behoorlijk stukje sneller. Weet dus niet of dat nog van invloed kan zijn geweest.

Kan het ook liggen aan het aantal autos dat op dat moment daar aan de SuC staat?!

• tmaniac
Jurres schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:49:
[...]

Heb je geladen voordat je software update deed of daarna? Bij mij ging hij toch een behoorlijk stukje sneller. Weet dus niet of dat nog van invloed kan zijn geweest.

Kan het ook liggen aan het aantal autos dat op dat moment daar aan de SuC staat?!
Ik heb de update geinstalleerd toen ik thuis was, vanmiddag ga ik nog wel een keer die kant op om even te kijken of het sneller gaat.

Ik was de enige die aan de paal stond, het was wel druk maar in principe zou ik volle prik moeten hebben als ik de enige user van de paal ben.

Stond wel even te hannissen met het pakken van de juiste connector :)

• Jurres
tmaniac schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:32:
[...]

Ik heb de update geinstalleerd toen ik thuis was, vanmiddag ga ik nog wel een keer die kant op om even te kijken of het sneller gaat.

Ik was de enige die aan de paal stond, het was wel druk maar in principe zou ik volle prik moeten hebben als ik de enige user van de paal ben.

Stond wel even te hannissen met het pakken van de juiste connector :)
haha ik stond ook te prutsen met de verkeerde stekker bij de SuC. Ben wel benieuwdd of die software update nog invloed had op de laadt snelheid. Dus hoor dat nog graag.

• pbroek76
  • Laatst online: 07-01-2022
Jurres schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:41:
[...]

haha ik stond ook te prutsen met de verkeerde stekker bij de SuC. Ben wel benieuwdd of die software update nog invloed had op de laadt snelheid. Dus hoor dat nog graag.
Ik ga morgen de auto halen, en hoogstwarschijnlijk ook laden bij een SuC. Er is toch maar 1 (type) stekker bij de SuC's, of meerdere? Of wat was dan het geen waardoor je staat te prutsen? (Wil natuurlijk niet als newbie-noob over komen.. :) )

SR+ | Peal White Exterieur | Zwart Interieur |19" Borbet BY | Tinted windows | Rear Carbon Spoiler | Leverdatum 11-Dec

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurres
pbroek76 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:59:
[...]

Ik ga morgen de auto halen, en hoogstwarschijnlijk ook laden bij een SuC. Er is toch maar 1 (type) stekker bij de SuC's, of meerdere? Of wat was dan het geen waardoor je staat te prutsen? (Wil natuurlijk niet als newbie-noob over komen.. :) )
je moet de grootste stekker hebben er zijn er twee. .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jd3000
  • Laatst online: 30-12-2024
Gisteren LR opgehaald. Verliep erg soepel, aardige mensen! Alleen RN nummer en rijbewijs laten zien was voldoende. Ruim 300KM range. In de straat voor het terrein is mogelijkheid om te parkeren/je af te laten zetten/uit te vogelen hoe alles werkt.

O ja... wat rijdt ie fantastisch! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJ8XrUf0gMsFuu0WBbzgVDSuY4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I1AlaX5cEL3pqCuEkDtJxz0s.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Laatste dagje werken, morgen om 13:00 uur de auto oppikken! Can't wait!
Ik las dat een aantal mensen al eerder aanwezig waren en toch de auto meekregen, dus ik ben er waarschijnlijk ook iets eerder. :) Moment is eindelijk daar! oOo oOo
Flail schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:15:
[...]

Heb hetzelfde tijdstip! Nog 1 nachtje slapen :) Tot morgen ;)
Nice! :)
Tot morgen, haha! :w

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2020 10:17 ]

• Flail
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:12:
Ik las dat een aantal mensen al eerder aanwezig waren en toch de auto meekregen, dus ik ben er waarschijnlijk ook iets eerder. :) Moment is eindelijk daar! oOo oOo
Heb hetzelfde tijdstip! Nog 1 nachtje slapen :) Tot morgen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Bij v3 SuC is er maar één stekker. Bij v2 SuCs zijn er twee. De bovenste heb je voor de Model 3 nodig.

Deze dus - https://i.redd.it/n87bf6c294o21.jpg

Verder, de stekker hangt een beetje in de SuC paal. Doorgaans moet je de kabel iets optillen zodat je hem makkelijk uit de SuC paal krijgt. Dan gewoon in de auto jassen en let the magic begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tmaniac
[...]

Als je meteen up to date wilt zijn *kan* je op het terrein koppelen met de wifi (of even je telefoon hot-spotten) en de update binnenhalen en installeren.
Kost je 25 minuten, in die tijd kan je rond je auto lopen en je inspectie doen.

Ik heb op het terrein in alle rust om de auto heen gelopen (in mijn enthosiasme totaal die checklist vergeten)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 08:33
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:12:

[...]

Nice! :)
Tot morgen, haha! :w
Andersom kan ook: ik was een half uur later en kon probleemloos de auto ophalen.

Ik zag de grote Tesla vlaggen niet, en liep als een idioot op het andere terrein rondjes te lopen :')

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
De rated range (het batterij iccoontje) wordt doorgaans niet beinvloed door temperaturen en rijstijl.

Het kan echter wel iets afwijken door een koudere accu, dan geeft hij minder % aan dan er werkelijk in de accu zit.

Maar dan zie je geen 100% staan, maar minder.
Als je 100% ziet staan, dan zit er ook 100% in. Als de accu kouder wordt, kan het wel zo zijn dat de accu 100% lading heeft, maar slechts 97% weergeeft bijvoorbeeld.

Dus als je het schuifje omzet naar "energie" ipv "afstand", wat zie je dan?

Met een site als Teslafi kun je dit duidelijk terugzien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTkozrXrnzVvStZH0YvsROwAWyA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qruh7wjpJ2zjCeisXJhhqkSF.png?f=user_large

Mijn auto zegt nu dat er 80% in de accu zit. In werkelijkheid zit er 81% in, maar doordat de accu kud is, geeft hij maar 80% bruikbaar aan.
De KM in het batterij iccontje wordt "rated range" genoemd en is direct gekoppeld aan het percentage. Dus niet afhankelijk van temperaturen en rijstijl.

In zekere zin zegt het iets over de gezondheid van de accu in combinatie met metingen van het BMS.

Als je heel vaak boven de 50% soc blijft, doet het BMS geen voltage metingen op 0%-49% en kan de waarde iets gaan afwijken. Maar aangezien het hier een nieuw exemplaar betreft is dat nog niet aan de orde.

*knip* Referral

Zonder mijn account naam, mag je alsnog Teslafi gratis uitproberen, maar dan 2 weken:
https://www.teslafi.com/

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 10-12-2020 22:07 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SXZ

SXZ

BlakHawk schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:56:
[...]

"maar doordat de accu kud is, geeft hij maar 80% bruikbaar aan"
Nou nou... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:45
Hij bedoelt koud denk ik ;)

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Koud ja! Waarom werkt die spellingcontrole nooit als je hem nodig hebt?

Youtube: DashcamNL

• fr-patrick90
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-01-2021
Kan het kwaad voor de accu om de Tesla een uur of 2 aan de stekker te laten terwijl deze al vol is? Of heeft dit geen negatief effect op de accu?

Ik vraag dit omdat je niet altijd direct in staat bent de auto van de stekker te halen of er niet direct erg in hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:07

The Third Man

The Third Jellyfish

fr-patrick90 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:42:
Kan het kwaad voor de accu om de Tesla een uur of 2 aan de stekker te laten terwijl deze al vol is? Of heeft dit geen negatief effect op de accu?

Ik vraag dit omdat je niet altijd direct in staat bent de auto van de stekker te halen of er niet direct erg in hebt.
Dat is niet erg, de lader schakelt gewoon uit als het laadplafond bereikt is. Dit is overigens bij alle moderne apparatuur, ook laptops en smartphones, dat idee dat het 'slecht' is is een beetje een spookverhaal geworden tenzij je nog een ouder apparaat gebruikt.

Het is echter wel aan te raden een laadplafond van bijvoorbeeld 90% in te stellen zodat je niet elke laadcyclus de cellen onnodig belast met de grootst mogelijke lading te bereiken. Overigens vraag je dit in het Levering topic, terwijl er een generiek topic beschikbaar is voor algemene (gebruikers-) vragen: Het grote Tesla Model 3 topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flail
fr-patrick90 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:42:

Kan geen kwaad. Sterker nog, het wordt aangeraden:
LET OP!: Tesla adviseert met klem om de Model 3
op het laadstation aangesloten te laten als de auto
niet gebruikt wordt. Zo blijft de batterij in
topconditie.
(Handleiding p.195)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:43
Zijn er nog anderen die 14 december de auto ophalen? Ik mag mijne om 13:30 uur ophalen :-)
Leuk om alle reacties te lezen. Toch een beetje voorpret al!

• SXZ

SXZ

Worden eigenlijk de auto's die op de Tannhauser zijn gekomen, al uitgeleverd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

X-GeaR schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:33:
Zijn er nog anderen die 14 december de auto ophalen? Ik mag mijne om 13:30 uur ophalen :-)
Ik ben een half uur later dan jij. Ik word al helemaal gek en maandag kan niet snel genoeg komen :)

Ik denk dat ik alleen een mat voor de bestuurderstoel alvast meeneem en dan die kant op ga met het openbare vervoer.

SR+ MiC

• -Buzz-
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-02 14:49
11:30 it is! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:17
Ik krijg net het verlossende SMSje. Zaterdag 19 December om 15:00 ben ik aan de beurt. Ik wist niet dat ze op Zaterdag leverde, komt mij alleen maar beter uit!

M3LR

• ChrisRobinson
  • Laatst online: 18-12-2024
Levering op 21-12 om 13u30. M3 LR

• Jazkaloo
Ja om 17:00 uur. Ik mag in het donker gaan inspecteren. 😀

Wat betreft de auto’s van de Tannhauser, die van mij heeft volgens Tesla daar op gestaan.

• lumix91
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik ook een SMSje gehad, Zaterdag 19-12-2020 16:00.
M3LR.

Wanneer krijg je je kenteken door?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mike101
  • Laatst online: 31-08 02:59
Van morgen onze sr+ mic op gehaald waren 1 van de eerste mocht maar 1 persoon het loket in om te melden (waren met ze 3e met 1 auto heen) konden gewoon op het terrein parkeren was geen probleem na het melden konden we gewoon op ons gemak met ze alle de auto inspecteren en bekijken konden niks vinden alleen dat de camera,s in de deur stijlen veel condens bevatten verders was de auto voor 63% op geladen 248 km gaf die aan. Personeel loopt gewoon rond voor vragen of om je te helpen maar je kan alle tijd nemen.

Na lekker getoerd te hebben naar de super charger in akkersloot netje heen genavigeerd vanaf utrecht zo dat de accu goed kon voor berijden(verwarmen) daar aangekomen begonnen met laden 30kw maar zakte al snel af naar 24kw was alleen bij de lader dus na een tijdje maar een andere gepakt toen weer maar 24 kw daarna nog 1 geprobeerd 15 kw dus niet echt waardes om voorlijk van te worden. Nu thuis aan de lader vanavond maar is kijken of die tot 100% wil laden. (Auto is al geüpdatet naar laatste update) kon gewoon daar op het terrein via de wifiAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zm5jNqRcMf09_uPBarhC-HsUFMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S6Xa30OMZIXGcbxSK0sT3ZgA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQACQpWjh5CXVJZdd4K5HtjQ8xU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1yJqSlmEJimSQmiumkiMFo4Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irBnTPSHWhALRlts7QZN_FuMc8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fjlrLZfJNX0NERVXxK6YNWqT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDF_r1OUiqVAuj0M2ScsnqK9f3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/enemnRE9i80Kt9d4NebLJacw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rf-ZyTxz1VSL7CPcX3xCGrORGqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8aP2gYTQVCc6Tq5XBzBMPBoY.jpg?f=fotoalbum_large

• BV83
  • Laatst online: 04-12-2023
Zelfde tijd hier! Blauwe MLR. Misschien zien we elkaar daar!

• Obelixxx
Mike101 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:21:
Wat zijn de laatste cijfers van je VIN?
Volgens mij heb je niet de nieuwe koplampen?

Ik heb ook ergens gelezen dat er misschien een verwarmt stuur zou komen, dat is wellicht alleen 2021 model?

• Mike101
  • Laatst online: 31-08 02:59
Idd geen nieuwe koplampen
Vin 09
Pagina: 1 ... 354 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.