Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MH2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-09-2022
Even voor mijn info.. Klopt het dat we de auto ‘gewoon’ krijgen met 0km op de teller? Zie al die leveringen met verschillende ranges, waar zou dat dan aan kunnen liggen😬?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneWandelaar
  • Laatst online: 23-05 22:51
MH2020 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:02:
Even voor mijn info.. Klopt het dat we de auto ‘gewoon’ krijgen met 0km op de teller? Zie al die leveringen met verschillende ranges, waar zou dat dan aan kunnen liggen😬?
Tesla laad willekeurig auto’s op.
Is het netjes? nee. Komen ze er nu nog mee weg? ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneWandelaar
Niet echt relaxed om in de winteravond na het ophalen van je Tesla naar een supercharger te moeten rijden om überhaupt thuis te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRay
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-07-2023
Dat is de overkant van waar de auto’s gelost moeten worden. Interessant om te zien wat gebeurt. Mogelijk was het oorspronkelijke plan de auto’s van de Glovis Crystal samen te voegen met de Tannhauser maar de Glovis Crystal is nu vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRay
Op Engelse sites staan aantal meldingen van problemen met camera’s aan zijkant. Attentie puntje voor ontvangst controle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThingZhu
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 30-03-2022
RRRay schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:57:
Op Engelse sites staan aantal meldingen van problemen met camera’s aan zijkant. Attentie puntje voor ontvangst controle
Klopt idd. Bij uitlevering staat deze notitie al. Er zal een service afspraak gemaakt worden om de defect te vervangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-08 10:48
ThingZhu schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:58:
[...]

Klopt idd. Bij uitlevering staat deze notitie al. Er zal een service afspraak gemaakt worden om de defect te vervangen
Afgelopen donderdag bij ophalen van mijn LR waren ze netjes bezig de zij camera te vervangen voor aflevering (ik was iets te vroeg). Ze gaven aan dat ongeveer 20 van alle auto’s die er stonden er last van hadden en dat ze die allemaal netjes aan het vervangen waren voor levering.

Ik zou er dus vanuit gaan dat de camera’s netjes werken en getest zijn zodra je de auto ophaalt. (Wel even zelf controleren natuurlijk!)

Ander wellicht interessant dingetje is dat de monteurs ter plekke vonden dat de huidige batch netjes was qua afwerking. In elk geval beter dan de batches van een paar maanden geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T_Y91
  • Laatst online: 11-10-2021
Ik heb gisteren mijn witte sr+ opgehaald. Ook bij mij stopt het laden bij ong 80%. Alleen ik denk dat het laden na 80% heel langzaam gaat, want ik heb nu weer gekeken en hij is nu voor 95% opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MH2020
GroeneWandelaar schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:07:
[...]

Tesla laad willekeurig auto’s op.
Is het netjes? nee. Komen ze er nu nog mee weg? ja.
Oh jeetje, niet netjes idd. Gelukkig nog niemand met 0 range haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 15:31
MH2020 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:57:
[...]
Oh jeetje, niet netjes idd. Gelukkig nog niemand met 0 range haha..
Op diverse filmpjes zie je dat ze zelfstandig naar een parkeerterrein gereden worden. Hierna de boot op en aan de andere kant er weer vanaf. Dus die 0Km ga je niet zien ;-)
Daarnaast... je ziet dat er naast de fabriek een klein test traject gemaakt is en zie er best wel veel auto's over dit kleine stukje gaan. Zouden niet alle auto's even korte test ondergaan voordat ze naar de parkeerplaats gereden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:16
T_Y91 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:56:
Ik heb gisteren mijn witte sr+ opgehaald. Ook bij mij stopt het laden bij ong 80%. Alleen ik denk dat het laden na 80% heel langzaam gaat, want ik heb nu weer gekeken en hij is nu voor 95% opgeladen.
Heeft er bij mij de hele nacht aan gestaan, ik ga het morgen nog wel eens even een keer proberen. Of staat die van jou er al langer aan?

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MH2020
pieterhi schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:15:
[...]

Op diverse filmpjes zie je dat ze zelfstandig naar een parkeerterrein gereden worden. Hierna de boot op en aan de andere kant er weer vanaf. Dus die 0Km ga je niet zien ;-)
Daarnaast... je ziet dat er naast de fabriek een klein test traject gemaakt is en zie er best wel veel auto's over dit kleine stukje gaan. Zouden niet alle auto's even korte test ondergaan voordat ze naar de parkeerplaats gereden worden?
Aaaah jammer. Het idee van 0km is wel mooi. Aan de andere kant, zo een test biedt we meer zekerheid. Nou, onder de 20km ben ik happy🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SXZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 20:07

SXZ

Inmiddels een filmpje op youtube van de levering van een mic lfp in duitsland. Mijn duits is niet geweldig, maar de meneer gaf aan dat hij geen gebreken kon ontdekken en dit nooit eerder had meegemaakt van tesla. Er zaten zelfs mudflaps bij. Vraag me af of dat ook in nederland zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 20:55
Nieuwe koplampen op basis van VIN raden lijkt redelijk kansloos... Meer een loterij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Terranca schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:23:
Nieuwe koplampen op basis van VIN raden lijkt redelijk kansloos... Meer een loterij :D

[Twitter]
Dat lijkt mij wel in lijn te liggen met een opmerking die ik in Amsterdam van een Tesla-medewerker gehoord heb: "Tja, die fabriek doet elke dag maar waar ze zin in hebben. Wij moeten dan kijken of ze iets gemaakt hebben dat ook besteld is, dan kunnen we die auto leveren."

In dit geval stoppen ze er maar willekeurig lampen in, net wat de voorraad op het moment van produceren was :+

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Y91
  • Laatst online: 11-10-2021
Runescom schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:02:
[...]

Heeft er bij mij de hele nacht aan gestaan, ik ga het morgen nog wel eens even een keer proberen. Of staat die van jou er al langer aan?
Bij mij heel de ochtend. Ik moet wel zeggen dat de auto aangaf dat deze voor 95% was geladen, maar ik kon maar 365km rijden. Dit is ong 80% van de 440 actieradius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazkaloo
  • Laatst online: 30-03-2021
SXZ schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:23:
Inmiddels een filmpje op youtube van de levering van een mic lfp in duitsland. Mijn duits is niet geweldig, maar de meneer gaf aan dat hij geen gebreken kon ontdekken en dit nooit eerder had meegemaakt van tesla. Er zaten zelfs mudflaps bij. Vraag me af of dat ook in nederland zo is.
Heb je ook de link naar de youtube video?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SXZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 20:07

SXZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRay
Terranca schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:23:

[Twitter]
Enkel geselecteerde MIC hebben dus nieuwe koplampen. 5YJ nog niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Proppel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:06
Ik heb vandaag de Model 3 sr+ opgehaald en kan bevestigen dat de MiC die ik heb de nieuwe koplampen heeft. Morgen plaats ik wel even een foto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• imhumannature
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Tannhauser ligt nu aan de “juiste” kant om uit te laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s33FMNuPAJvmjkiyxxOBj-kPnz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1RcWh2D9WPeUXSmzuTQ6BniN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door imhumannature op 05-12-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneWandelaar
imhumannature schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:51:
Tannhauser ligt nu aan de “juiste” kant om uit te laden.

[Afbeelding]
Pheew! Eindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:22
Dus is er een verdeling tussen nieuwe en oude koplampen voor de SR+
Middenconsole ongewijzigd
Geen gelaagd glas

Heeft wel iedereen de QI draadloze lader?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsHaz
  • Laatst online: 15-02-2021
Obelixxx schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:03:
Dus is er een verdeling tussen nieuwe en oude koplampen voor de SR+
Middenconsole ongewijzigd
Geen gelaagd glas

Heeft wel iedereen de QI draadloze lader?
Draadloze oplader zit er nu standaard in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
NielsHaz schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:04:
[...]

Dank je,

dan gaat mijn nieuwe QI lader die ik klaar heb liggen Marktplaats op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MH2020
Hoe kunnen we de auto’s nu volgen aangezien de Tannhauser niet aangeeft wanneer deze weer vertrekt.. Hoop dat er snel meer duidelijkheid komt over hoe de auto’s naar Amsterdam komen😥

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranca
MH2020 schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:22:
Hoe kunnen we de auto’s nu volgen aangezien de Tannhauser niet aangeeft wanneer deze weer vertrekt.. Hoop dat er snel meer duidelijkheid komt over hoe de auto’s naar Amsterdam komen😥
De Hoegh Traveller (die nu naast de Tannhauser in Zeebrugge staat) wordt 9 december aan de Koopman Kade verwacht. Zou je hoop daar op vestigen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zDCOanVQ18TyQ6wgbadzr4yrHRg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w0D7kwCVQKLD6HnEgcX2tN5C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederikbove
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-12-2023
Er is nu ook een schip de lydden vertrokken uit New York? Wat voor wagen zitten daar op? Want lijkt mij toch duurder om eerst die auto’s over land van san Fransisco te transporteren en dan pas op een schip te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
frederikbove schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:31:
Er is nu ook een schip de lydden vertrokken uit New York? Wat voor wagen zitten daar op? Want lijkt mij toch duurder om eerst die auto’s over land van san Fransisco te transporteren en dan pas op een schip te zetten.
Alles hangt vooral af van de kostprijs die ze vragen om door het panamakanaal te varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MH2020
Terranca schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:35:
[...]

De Hoegh Traveller (die nu naast de Tannhauser in Zeebrugge staat) wordt 9 december aan de Koopman Kade verwacht. Zou je hoop daar op vestigen...

[Afbeelding]
Aah super. Nou, als ik de 15e maar de sleutels in ontvangst kan nemen _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gdv75
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-11-2022
MH2020 schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:47:
[...]

Aah super. Nou, als ik de 15e maar de sleutels in ontvangst kan nemen _/-\o_
Sleutels??? 😳😬🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneWandelaar
-

[ Voor 123% gewijzigd door GroeneWandelaar op 06-12-2020 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flatline____
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 22:37
gdv75 schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:53:
[...]

Sleutels??? 😳😬🤔
Newbie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anudeeps
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-10-2024
bottom line schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:44:
[...]

Alles hangt vooral af van de kostprijs die ze vragen om door het panamakanaal te varen.
Ze hebben auto’s over het land laten transporteren naar de east cost zodat deze deze kwartaal kunnen worden geleverd de extra kosten van over land transporteren nemen ze voor lief. De geleverde Tesla’s per kwartaal zijn enorm belangrijk voor de aandeelhouders 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Anudeeps schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:53:
[...]

Ze hebben auto’s over het land laten transporteren naar de east cost zodat deze deze kwartaal kunnen worden geleverd de extra kosten van over land transporteren nemen ze voor lief. De geleverde Tesla’s per kwartaal zijn enorm belangrijk voor de aandeelhouders 🧐
Ondertussen minder als vorig jaar hoor.
Nu met covid-19 + fabriek in China is er veel meer te verantwoorden. Ze geven nu zelfs niet eens aparte cijfers voor de M3 en MY, dus probeer maar eens conclusies te trekken.

En ze gaan echt niet auto's over het land transporteren als dat betekent dat ze bijvoorbeeld $100.000 meer moeten betalen. Panama, lagere fuelkosten, lagere charterprijs, lagere havenkosten in NY kunnen er allemaal voor zorgen dat dit misschien goedkoper uitvalt. Met jou logica, kunnen ze beter die 3k auto's verkopen in de USA met lifetime free charging bij de SuC. Dat kan ze veel minder kosten, en dan zijn die 3k ook in no time uitverkocht

Aantallen is 1 ding, maar winst is net iets belangrijker voor aandeelhouders.

[ Voor 6% gewijzigd door bottom line op 06-12-2020 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRay
bottom line schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:19:
[...]

Ondertussen minder als vorig jaar hoor.
Nu met covid-19 + fabriek in China is er veel meer te verantwoorden. Ze geven nu zelfs niet eens aparte cijfers voor de M3 en MY, dus probeer maar eens conclusies te trekken.

En ze gaan echt niet auto's over het land transporteren als dat betekent dat ze bijvoorbeeld $100.000 meer moeten betalen. Panama, lagere fuelkosten, lagere charterprijs, lagere havenkosten in NY kunnen er allemaal voor zorgen dat dit misschien goedkoper uitvalt. Met jou logica, kunnen ze beter die 3k auto's verkopen in de USA met lifetime free charging bij de SuC. Dat kan ze veel minder kosten, en dan zijn die 3k ook in no time uitverkocht

Toch hebben ze Model 3 over land naar de oostkust gebracht en op de Lydden gezet. De Lydden kan enkel model 3/Y naar Zeebrugge varen want de S en X gaan via containers en worden hier in elkaar gezet. Tesla geeft meer om de omzet lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
RRRay schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:31:
[...]

Toch hebben ze Model 3 over land naar de oostkust gebracht en op de Lydden gezet. De Lydden kan enkel model 3/Y naar Zeebrugge varen want de S en X gaan via containers en worden hier in elkaar gezet. Tesla geeft meer om de omzet lijkt het.
Omdat ze blijkbaar toch genoeg besparen op de andere transportkosten om dit te doen ipv. ze in Amerika te verkopen.
Wat zeg ik nou al 3x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRay
bottom line schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:36:
[...]

Omdat ze blijkbaar toch genoeg besparen op de andere transportkosten om dit te doen ipv. ze in Amerika te verkopen.
Wat zeg ik nou al 3x?
Je spreekt jezelf tegen. Als via rails naar oostkust goedkoper was zou alles wel via spoor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
RRRay schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:42:
[...]

Je spreekt jezelf tegen. Als via rails naar oostkust goedkoper was zou alles wel via spoor gaan.
Als je naar (zuid-)Amerika wilt vliegen, en het is steeds goedkoper om bijvoorbeeld vanuit Spanje te starten. Waarom doen mensen dit amper?

Ze moeten nu amper 40 minuten rijden naar pier 80. Je logistiek proces is 10x ingewikkelder om alles te stroomlijnen als je alles wilt opvangen met een transport dat 44 uur duurt over land. Op een plek waar jij 0,0 controle / amper medewerkers hebt zitten.

Een vraag voor jou dan.
Als kostprijs voor Tesla niets uitmaakt en ze enkel aantallen/omzet willen zien, waarom doen ze dan nog steeds een tussenstop in Zeebrugge en varen ze niet ineens verder naar Rotterdam?

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 06-12-2020 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRay
bottom line schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:05:
[...]

Als je naar (zuid-)Amerika wilt vliegen, en het is steeds goedkoper om bijvoorbeeld vanuit Spanje te starten. Waarom doen mensen dit amper?

Ze moeten nu amper 40 minuten rijden naar pier 80. Je logistiek proces is 10x ingewikkelder om alles te stroomlijnen als je alles wilt opvangen met een transport dat 44 uur duurt over land. Op een plek waar jij 0,0 controle / amper medewerkers hebt zitten.

Een vraag voor jou dan.
Als kostprijs voor Tesla niets uitmaakt en ze enkel aantallen/omzet willen zien, waarom doen ze dan nog steeds een tussenstop in Zeebrugge en varen ze niet ineens verder naar Rotterdam?
Tesla zoekt de goedkoopste oplossing maar aan het eind van het kwartaal zullen ze met minder marge genoegen nemen om zoveel mogelijk te kunnen leveren. Zeker als in de grootste markt binnen Europa het belasting tarief aangepast wordt per 1 januari. Waarom via Zeebrugge? ICO in Zeebrugge is een van de of misschien wel de grootste overslag wereldwijd om auto’s verder te varen naar o.a. Nederland/GB/Noorwegen. Ze zullen dus altijd via Zeebrugge gaan omdat een boot meer lading heeft dan één land nodig heeft. Daarnaast varen boten af en toe wel door naar Southampton, Amsterdam, etc. zoals recentelijk de Grand Aurora naar A’dam doorging vanwege de grote vraag in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anudeeps
bottom line schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:05:
[...]

Een vraag voor jou dan.
Volgens mij haal je veel dingen door elkaar BL. Overland transporteren en in NY op de boot zetten bespaart ze 10-12 dagen extra reistijd(betekent levering in q4 2020). Maar is duurder dan ze in SF op de boot te zetten naar Europa. Hierdoor maken ze iets minder winst per auto (die vanuit NY wordt verscheept), maar (hopelijk) maken ze nog steeds winst.

Bovendien zijn er ook mensen als ik, die naast de auto ook belasting (bijtelling) in de keuze van een lease auto meenemen. Als tesla dit jaar niet te leveren was, denk ik dat Ik een andere auto had gekozen (ID4 of zo)= omzet verlies/ winst verlies voor tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercs
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-12-2020
bottom line schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:19:
[...]

Toekomstige winst is belangrijker, winst (of cash) kost geld: moet uitgekeerd worden. Dividend is aardig; waardestijging is heilig. Extra transport kosten wordt als eenmalig verwerkt en heeft geen invloed op de waardering van de aandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 12:15
Tesla gaat voor maximale groei, dat er zwarte cijfers worden geschreven is inmiddels ook mooi. Maar als de keuze 100k marge is of een paar duizend extra autos afleveren dit kwartaal dan zal daar niet lang over nagedacht worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MH2020
gdv75 schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:53:
[...]

Sleutels??? 😳😬🤔
_O- _O- _O- Ik hou het wel op auto haha!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• -Buzz-
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-02 14:49
MH2020 schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:22:
Look who's on the open sea again!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-vgmsSzraTSK5rPP6rs_pLvcag=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KJHvCUsjB9v0wuSgO0UQv1Ri.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MH2020
-Buzz- schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:55:
[...]

Look who's on the open sea again!

[Afbeelding]
Geweldig!! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave acc
  • Laatst online: 07-03-2024
Ik moet nog minimaal wachten tot 23-12 (aankomst in NL volgens Tesla). Begin nu wel een beetje jaloers te worden op iedereen die hem al heeft nu ☺️. Ik hoop op een leuk kerstcadeau nou

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Terranca
Ik ga mij bij deze afmelden van dit topic; heb zojuist mijn SR+ opgehaald!

Was al met al een prima ervaring; vriendelijke mensen, en geen enkele drukte! Ik kon meteen doorlopen, zaten +/- 6 Tesla medewerkers achter laptops, ik kon mijn RN geven + rijbewijs tonen en kon meteen naar mijn vak doorlopen. Als ik had gewild was ik in 10 minuten weer op weg geweest!

Ruim de tijd genomen voor inspectie en verkennen; kleine panel gap verschilletjes maar dan moet je echt zoeken, verder kan ik niks zien. De regen helpt niet (ga maar eens lak foutjes proberen te vinden met al die druppels...), maar ik woon op slechts 23km van de Koopman Kade dus ik kan het thuis nog allemaal rustig nalopen.
  • Nieuwe koplampen! (VIN 098xxx)
  • 50% charge, ~200km
  • Software versie 2020.44.25
  • Hankook banden, wist ik niet, is dat nieuw?
  • Helemaal verliefd
Nog een aantal foto's ter illustratie;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLpM8gLNDGOA9LE0gLb14ez5thM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wY3ND1uNRQVTiG2deVzOu4Gk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rrwdPtFvhOr59-3AG7crzTekSQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UeFp6BLbYuJGQ1DIIGGnxEds.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i4AnyTRsOlsplh0_BBV0JZ9eGso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XStgh3bHYYIGvp28jP336eSB.jpg?f=fotoalbum_large

Iedereen heel veel plezier de komende tijd met ophalen, en nog vele, veilig kilometers! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripleE69
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-12-2020
Terranca schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:15:

Was al met al een prima ervaring; vriendelijke mensen, en geen enkele drukte! Ik kon meteen doorlopen, zaten +/- 6 Tesla medewerkers achter laptops, ik kon mijn RN geven + rijbewijs tonen en kon meteen naar mijn vak doorlopen. Als ik had gewild was ik in 10 minuten weer op weg geweest!

Ruim de tijd genomen voor inspectie en verkennen; kleine panel gap verschilletjes maar dan moet je echt zoeken, verder kan ik niks zien. De regen helpt niet (ga maar eens lak foutjes proberen te vinden met al die druppels...), maar ik woon op slechts 23km van de Koopman Kade dus ik kan het thuis nog allemaal rustig nalopen.
  • 50% charge, ~200km
  • Helemaal verliefd

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iedereen heel veel plezier de komende tijd met ophalen, en nog vele, veilig kilometers! ;w
Goed te horen, denk dat mijne naast die van jou staat. Laat osn nog even weten hoe het opladen gaat gezien de berichtgevingen. Have fun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Ben ik nou kleurenblind of is er niet één rode te zien? :+

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCM
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-06-2024

WCM

Terranca schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:15:

• 50% charge, ~200km
  • Helemaal verliefd

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tof dat ie geleverd is. Veel rijplezier!

De 18"en 20" velgen worden met Michelin banden geleverd. De 19" met Hankook Ventus S1 Evo3. Andere banden of afleveren op winterbanden is niet mogelijk.

9600 Wp solarpower | Tesla M3 SR+ LFP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadasz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:14
MacorgaZ schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:32:
Jawel, 1e foto staat rechts een witte met oranje kladje over het nummerbord, links naast deze witte staat nog een andere witte en daarnaast staat een rode. Als je inzoomt kan je net het kontje zien.

Model Y P Midnight Cherry Red/White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Kadasz schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:41:
[...]

Jawel, 1e foto staat rechts een witte met oranje kladje over het nummerbord, links naast deze witte staat nog een andere witte en daarnaast staat een rode. Als je inzoomt kan je net het kontje zien.
Scherp! Toch nog de Where's Waldo-unicorn gevonden :*)

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MH2020
MacorgaZ schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:32:
15 december zal er in ieder geval één staan *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:05
M3LR

Reserveringsnummer: RN1140*****
Uw Model 3 heeft een verwachte leveringstermijn in de week van: 17/12 - 30/12, bij Koopman Terminal, Amsterdam. U ontvangt binnen 2 weken, onder voorbehoud een exacte leveringsdatum.

Eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BV83
  • Laatst online: 04-12-2023
DiscoNootje schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:34:
M3LR

Uw Model 3 heeft een verwachte leveringstermijn in de week van: 17/12 - 30/12, bij Koopman Terminal, Amsterdam. U ontvangt binnen 2 weken, onder voorbehoud een exacte leveringsdatum.

Eindelijk!
Ik kreeg zojuist dezelfde sms. Ergens wel blij, maar hoopte toch een zekere levering in de week voor kerst omdat op mijn eindfactuur 22 december stond aangegeven. Dus nu even afwachten, het kan zelfs nog positiever uitpakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:05
BV83 schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:40:
[...]

Ik kreeg zojuist dezelfde sms. Ergens wel blij, maar hoopte toch een zekere levering in de week voor kerst omdat op mijn eindfactuur 22 december stond aangegeven. Dus nu even afwachten, het kan zelfs nog positiever uitpakken :D
Ha. Ja dit was een automated email zo te zien. Het SMSje wat ik daarna kreeg was iets specifieker, namelijk dat ik binnen een week te horen krijg wat de exacte datum zal zijn. Apart.

Verder ga ik persoonlijk maar uit van worst case scenario. Dan kan het altijd meevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatline____
DiscoNootje schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:34:
M3LR

Eindelijk!
Zelfde sms, alleen ontvang ik binnen 1 weken (week, waarschijnlijk geautomatiseerd) een exacte leveringsdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRay
Flatline____ schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:19:
[...]

Zelfde sms, alleen ontvang ik binnen 1 weken (week, waarschijnlijk geautomatiseerd) een exacte leveringsdatum.
Same here ‘1 weken’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRay
Verschil tussen 1 weken en 2 weken zal dan de boot zijn. 1 weken komt van RCC Amsterdam of Glovis Crystal, terwijl 2 weken van de Glovis Sun of Lydden komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gdv75
Yep SR+ is binnen. Vin 09xxxx met nieuwe matrix leds en dimbare buitenspiegels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimal_sjoerdt
  • Laatst online: 20-08-2024
Vanmiddag sms ontvangen:
——-
Tesla Update - Helaas is uw levering, vanwege logistieke redenen, vertraagd. Uw nieuwe leveringsafspraak is nu gepland voor 17/12/2020 om 4:00 PM bij {VRL}. Bevestig met JA om uw nieuwe afspraak te bevestigen of met NEE als u een andere datum wilt inplannen. Als u geen updates via sms meer wilt ontvangen, antwoord STOP.
——
Levering stond eerst gepland voor 15-12 in de ochtend. Hebben meer mensen die deze dag (15-12 in de ochtend) een LR M3 konden ophalen dit bericht gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatline____
RRRay schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:49:
Verschil tussen 1 weken en 2 weken zal dan de boot zijn. 1 weken komt van RCC Amsterdam of Glovis Crystal, terwijl 2 weken van de Glovis Sun of Lydden komt.
Via de app begreep ik vorige week dat ze mijn auto de dag voor kerst (24 dec) in NL verwachtten, en levering tussen kerst en O&N. Dat is hele specifieke info, die alleen mogelijk niet helemaal aansluit met de verwachte schepen (?). De Lydden wordt 15 dec verwacht in Zeebrugge. Dat is de laatste van het ‘treintje’ dat onderweg is. Die doet er niet 9 dagen extra over om in Amsterdam te komen lijkt me. Maar goed, ik reken wel op levering na de kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomaarten018
  • Laatst online: 11-09-2021
Ik heb deze SMS ook gehad. Zit er verschil tussen de auto’s op deze schepen, of zouden dit allemaal refresh modellen zijn? Ik zie op de foto die net geplaatst werd zowel refresh als 2020 modellen staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRay
gdv75 schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:35:
Dimbare buitenspiegels... Is dat een recent geïntroduceerde feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MH2020
minimal_sjoerdt schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:36:
Vanmiddag sms ontvangen:
——-
Tesla Update - Helaas is uw levering, vanwege logistieke redenen, vertraagd. Uw nieuwe leveringsafspraak is nu gepland voor 17/12/2020 om 4:00 PM bij {VRL}. Bevestig met JA om uw nieuwe afspraak te bevestigen of met NEE als u een andere datum wilt inplannen. Als u geen updates via sms meer wilt ontvangen, antwoord STOP.
——
Levering stond eerst gepland voor 15-12 in de ochtend. Hebben meer mensen die deze dag (15-12 in de ochtend) een LR M3 konden ophalen dit bericht gekregen?
Oh nooo.. Ik mag 15/12 een SR+ ophalen. (Nog) geen sms gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRay
Gomaarten018 schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:42:
[...]

Ik heb deze SMS ook gehad. Zit er verschil tussen de auto’s op deze schepen, of zouden dit allemaal refresh modellen zijn? Ik zie op de foto die net geplaatst werd zowel refresh als 2020 modellen staan....
De laatste 4 boten komen allemaal uit USA met 2021 versie. De laatste 2020 versies zaten op de Tannhauser die nu vanuit Shanghai via Zeebrugge in Amsterdam is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRay
De Lydden vaart rechtstreeks naar Amsterdam vanuit Newark lijkt nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulS5CzlHpLrrF_mrE9ZBhBHFhG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tQc9292mw9qI2vSnvWIGYMd9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:40
MH2020 schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:46:
[...]

Oh nooo.. Ik mag 15/12 een SR+ ophalen. (Nog) geen sms gehad..
Ik denk dat je die SMS ook niet gaat krijgen. De GLOVIS CRYSTAL heeft vanwege een onbekende reden drie dagen praktisch stilgelegen en is nu weer onderweg. De SMS'jes zullen gaan om LR en P exemplaren (zijn er eigenlijk wel Amerikaanse SR+'en gespot dit kwartaal?) die een vertraagde levering hebben.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RRRay schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:44:
[...]

Dimbare buitenspiegels... Is dat een recent geïntroduceerde feature?
Volgens mij hebben die er altijd al opgezeten. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanorsouw
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-08 10:18
Volgens mij is het een foutje in de SMS staat ‘1 weken’ en in de e-mail die ik net als jullie heb ontvangen ‘2 weken’.

Gaat om een M3LR.

Moet zeggen dat het wel geruststellend is dat ik nu een bericht heb gehad ook al is het geautomatiseerd haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anudeeps
Jaap-Jan schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:03:
[...]

Ik denk dat je die SMS ook niet gaat krijgen. De GLOVIS CRYSTAL heeft vanwege een onbekende reden drie dagen praktisch stilgelegen en is nu weer onderweg. De SMS'jes zullen gaan om LR en P exemplaren (zijn er eigenlijk wel Amerikaanse SR+'en gespot dit kwartaal?) die een vertraagde levering hebben.
Glovis Crystal heeft een paar dagen rustig aan gedaan vanwege heel slechte weer. Ook Amsterdam heeft slechte weer te pakken. Schade aan de auto’s?? Weten we pas bij de levering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tripleE69
  • Laatst online: 14-12-2020
gdv75 schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:35:
En verder, hoe is de bouwkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
  • Laatst online: 14-09 22:20
App? Of bedoel je SMS/mail/chat? Ik heb precies hetzelfde te lezen gekregen (via chat M3P)

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave acc
  • Laatst online: 07-03-2024
Ik heb hetzelfde binnen gekregen, 1 week via sms, en 2 weken via mail. Ben ook benieuwd wanneer mijn laadpas komt. Waarschijnlijk pas als het kenteken bekend is bij de leasemaatschappij neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:28
NielsHaz schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:04:
[...]

Zit er in elke tesla model 3 een draadloos oplaadpunt? Ik dacht dat dat alleen in het 2021 model zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRay
De Glovis Crystal en de RCC Amsterdam gaan direct naar Southampton na hun bezoek aan Zeebrugge. De Lydden gaat rechtstreeks naar Amsterdam. Vraag is wat de Glovis Sun gaat doen na haar bezoek aan Zeebrugge. Mogelijk pakt die nog auto’s op van de Glovis Crystal en de RCC Amsterdam om daarna door te varen naar Amsterdam/Noorwegen??? Bepalend voor timing uitlevering.
Over schade gesproken.... de auto’s op de Lydden hebben een goede shakedown gehad op de trein vanuit Fremont naar Newark. Wordt nog beter kijken bij uitlevering of er schade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MH2020
Jaap-Jan schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:03:
[...]

Ah vandaar. Geen idee of er Amerikaanse SR+ modellen zijn gespot. Die van mij komt iig uit Shanghai via de Tannhauser. Gelukkig is die al bijna in Amsterdam!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRRay
MH2020 schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:57:
[...]

Ah vandaar. Geen idee of er Amerikaanse SR+ modellen zijn gespot. Die van mij komt iig uit Shanghai via de Tannhauser. Gelukkig is die al bijna in Amsterdam!
Bijna inderdaad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riZEXSagjeUFSy4uhRUy74lO5r8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EoNd6e2FU6rujwHcFyIfYktk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:28
Is er een manier om te zien op welke boot je auto zit? Ik heb een RN en mag hem de 12e ophalen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plutonite
  • Laatst online: 13-09 20:29
Hier ook vandaag mijn SR+ opgehaald, wit met 19 inch VIN10xxxx.Nieuwe koplampen ✅
Volgens mij is de bouwkwaliteit prima, ik zie geen panel gaps, zit prima in de lak en het “leer” zit er strak in,geen plooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MH2020
whoopy_ schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:16:
Is er een manier om te zien op welke boot je auto zit? Ik heb een RN en mag hem de 12e ophalen
Met Tesla bellen/chatten. Al moet ik zeggen dat ze volgens mij al een aantal dagen de chat uit hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creatinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 20:36
RRRay schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:56:
Over schade gesproken.... de auto’s op de Lydden hebben een goede shakedown gehad op de trein vanuit Fremont naar Newark. Wordt nog beter kijken bij uitlevering of er schade is.
Waarom is dat? Is er iets gebeurd, of is dat een algemeen ding als auto’s per trein komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdv75
Inspired schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:05:
[...]

Volgens mij hebben die er altijd al opgezeten. :)
Ik had begrepen dat die op de 2019 versie niet zit en dat dit weer opnieuw is ingevoerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gdv75
tripleE69 schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:13:
[...]

En verder, hoe is de bouwkwaliteit?
Kwaliteit is goed en geen gaps kunnen ontdekken en geen lakschade. Morgen nog maar eens een goede check doen. Maar denk dat ik weinig tot niks tegen ga komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazkaloo
https://youtu.be/r97ub4sKwbQ

Heeft iemand al van dit soort ervaringen met de LFP batterij. Dat zou uitermate onprettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
Leuk om jullie reacties te lezen. Weet nog vorig jaar dat ik de performance had besteld op 3-11. SMS ontvangen op 20-12 en afleveren op 27-12. Denk dat er dit jaar weer voldoende worden afgeleverd. Even geduld houden...... aflevering was ervaring op zich. Succes allen het is het wachten waard. Na 1 jaar nog steeds fijn om de auto te besturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Hier vandaag ook, in de stromende regen, mijn SR+ opgehaald. Helaas volgens mij met de oude lampen, ik zie iig geen bol in de lamp zitten. Ook aardig wat refresh modellen zien staan, ik blijf het jammer vinden dat Tesla voor deze constructie heeft gekozen, je voelt je toch een beetje bekocht tussen al die wagens met heatpump.

Ik begreep dat het chargen met de SC de eerste dag gratis zou zijn maar zie wel een bedrag staan in mijn Tesla profiel. Superchargen ging trouwens wel behoorlijk langzaam, had ik meer van verwacht.

Verder weinig informatie meegekregen, gezien ik niet echt veel heb kunnen zien in de regen wil ik morgen de wagen nog eens goed van dichtbij gaan bekijken, ik meen ergens gelezen te hebben dat je binnen 150km nog gebreken kan melden? Ik zie bijv. al wel twee wazige plekken op de achteruitkijkcamera, meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRay
Creatinus schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:53:
[...]

Waarom is dat? Is er iets gebeurd, of is dat een algemeen ding als auto’s per trein komen.
Ik begreep dat de Lydden was vertraagd waardoor deze niet tijdig in San Francisco kon zijn. Enig alternatief om toch tijdig de juiste hoeveelheid auto’s in Europa te krijgen was om een lading met de trein naar de oostkust te rijden en vanuit Newark te verschepen. Duurder, maar daardoor wel tijdig in Europa. Wel meer schade gevoelig als auto ook trein op gaat. Lak en velgen goed checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazkaloo
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Eokt9SWXEAEVjqy.jpg

De verschillen tussen het laden van de MIC model 3 en de MIUS Model 3.

Heeft iemand die de MIC Model 3 heeft opgehaald al problemen ervaren in range of laadsnelheid met de LFP batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTKort
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-04-2023
Ik heb de M3SR in september via de LM besteld en gisteren gekregen, de Midnight Silver Metallic besteld en een Zwarte gekregen..

Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen...

Ik had bij de eerste KMs wel het gevoel dat ie wat sneller leegloopt, charging ingesteld op max 90%, deze stond vanochtend op 88%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
Vraagje voor diegene die al zo gelukkig waren en de SR+ vrijdag of gisteren op mochten halen.

Kan je voor het melden al bij de auto's?
Wellicht ben ik nml wat vroeger, en dan zou ik graag de auto nog met wat daglicht willen inspecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelixxx
LTKort schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:49:
Ik heb de M3SR in september via de LM besteld en gisteren gekregen, de Midnight Silver Metallic besteld en een Zwarte gekregen..

Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen...

Ik had bij de eerste KMs wel het gevoel dat ie wat sneller leegloopt, charging ingesteld op max 90%, deze stond vanochtend op 88%.
Schuursponsje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-09 10:27
Jazkaloo schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:09:
https://youtu.be/r97ub4sKwbQ

Heeft iemand al van dit soort ervaringen met de LFP batterij. Dat zou uitermate onprettig zijn.
Heb wel vaker een filmpje van die vent gekeken.

Ik erger me kapot aan hem.

Geef 'm een tweet en hij raaskalt 20 minuten over van alles en nog wat.

On topic: ik mag m'n SR+ morgen ophalen.
Ben erg benieuwd naar de range etc. wordt langzaamaan wel een beetje bang als ik alles hoor rond de LFP battery.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Obelixxx schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:51:
Vraagje voor diegene die al zo gelukkig waren en de SR+ vrijdag of gisteren op mochten halen.

Kan je voor het melden al bij de auto's?
Wellicht ben ik nml wat vroeger, en dan zou ik graag de auto nog met wat daglicht willen inspecteren.
Nope, al kan je je wellicht wel gewoon al iets eerder melden met je papieren en hopen dat ze daar geen probleem van maken. Maar je moet eerst "ingecheckt" zijn voordat je het terrein met de auto's op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanvv
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:49
whoopy_ schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:53:
[...]

Zit er in elke tesla model 3 een draadloos oplaadpunt? Ik dacht dat dat alleen in het 2021 model zit
Draadloos laden zit er standaard op bij auto's die na afgelopen zomer geleverd zijn. Mijn TM3 van september heeft dit al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazkaloo
tmaniac schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:24:
[...]

Heb wel vaker een filmpje van die vent gekeken.

Ik erger me kapot aan hem.

Geef 'm een tweet en hij raaskalt 20 minuten over van alles en nog wat.

On topic: ik mag m'n SR+ morgen ophalen.
Ben erg benieuwd naar de range etc. wordt langzaamaan wel een beetje bang als ik alles hoor rond de LFP battery.
Ja hij klinkt niet als iemand die precies weet waar die het over heeft. Maar ik maak me ook wat zorgen, vandaar mijn vraag. 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iepstra
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-03 22:22
Mijn SR+ afgelopen vrijdag opgehaald. Erg tevreden mee tot nu toe. Geen issues met panelgaps of lak. Kreeg hem mee met 32 km aan lading dus had mijn (volstrekt onnodige) eerste range anxiety om bij de SC in Badhoevendorp aan te komen. Snelheid laden daar viel me wat tegen moet ik eerlijk zeggen.

Thuis laadt het ding op 1 fase met 6.4 kwh op en dat verloopt probleemloos. Gaat netjes tot 100% en geeft dan 412 als bereik op. Afgelopen nacht niet opgeladen en is van 308 naar 302 teruggelopen bij nachtvorst. Allemaal zonder problemen dus.

Geniet van jullie auto's, dat doe ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-09 10:27
Iepstra schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:44:
Mijn SR+ afgelopen vrijdag opgehaald. Erg tevreden mee tot nu toe. Geen issues met panelgaps of lak. Kreeg hem mee met 32 km aan lading dus had mijn (volstrekt onnodige) eerste range anxiety om bij de SC in Badhoevendorp aan te komen. Snelheid laden daar viel me wat tegen moet ik eerlijk zeggen.

Thuis laadt het ding op 1 fase met 6.4 kwh op en dat verloopt probleemloos. Gaat netjes tot 100% en geeft dan 412 als bereik op. Afgelopen nacht niet opgeladen en is van 308 naar 302 teruggelopen bij nachtvorst. Allemaal zonder problemen dus.

Geniet van jullie auto's, dat doe ik ook!
haha, m'n 3-fase laadpaal staat klaar dus ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Kan 'm alleen nog niet gebruiken want m'n laadpas is nog niet binnen; Terberg is daar een beetje langzaam in :(

Ik ga proberen de SuperCharger bij breukelen te gebruiken als er genoeg range in de wagen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
blaCkduSt schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:28:
[...]

Nope, al kan je je wellicht wel gewoon al iets eerder melden met je papieren en hopen dat ze daar geen probleem van maken. Maar je moet eerst "ingecheckt" zijn voordat je het terrein met de auto's op kan.
Jammer
Pagina: 1 ... 353 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.