Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
Ik heb wel zin in Paper Mario. Het ziet er allemaal erg leuk uit. En het combat systeem is weer eens iets anders. Of het gaat bevallen, merk ik morgen wel. De game gaat iig een leuk verjaardagskadootje zijn voor mezelf :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:23

Mauz1978

Console War Veteran

Inmiddels is mijn zoon 6 en heeft voor zijn verjaardag geld gevraagd om games te kopen. Ik maak nu voor het eerst mee dat mn zoon een game ga kopen die ik ook zou hebben gekocht. Mario party heeft ie gekocht en spelen we samen (is ie supertrots dat papa zijn spel speelt) en vrijdag gaat ie paper mario kopen.

Hij gamet al vanaf zn 4e en speelt Mario Kart 200cc alsof het niks is.... (met nog geen 30-60 minuten per dag). Echt een gamer, net als zn papa (maar papa kan 200cc niet spelen)....

Heerlijk!

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:21
Zeror schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:17:
Ik heb wel zin in Paper Mario. Het ziet er allemaal erg leuk uit. En het combat systeem is weer eens iets anders. Of het gaat bevallen, merk ik morgen wel. De game gaat iig een leuk verjaardagskadootje zijn voor mezelf :)
Proficiat alvast, veel speel plezier. Ik heb ze zelf allemaal gespeeld, maar mis alleen nog de N64 in mijn collectie, die wil ik nog een keer proberen te score. Ga alvast het topic van Paper Mario hier volgen :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ik zag dat er nog geen topic van bestond, eentje aangemaakt voor de liefhebbers

Paper Mario: The Origami King (Switch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Er komt niet al te veel uit van Nintendo zelf dit jaar tot op heden, dat is ook een van de redenen dat ik Paper Mario ga proberen. De laatste was TTYD op de Cube en die vond ik, in tegenstelling tot vele anderen, niet zo heel leuk vanwege het RPG deel.

Ik hoop nu voor dit jaar toch nog wel op remake van Mario games op Switch. Maar tot op heden zijn het alleen nog maar geruchten, verder vond ik het een beetje een minder jaar voor mezelf qua Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is dit jaar tot nu toe toch niet veel minder uitgekomen (gepubliceerd door Nintendo zelf) dan de andere jaren dat de Switch releaste? Releases tot nu toe:

H1 2020:
  • Dr. Kawashima’s Brain Training
  • Tokyo Mirage Sessions ♯FE Encore
  • Pokémon Mystery Dungeon
  • Animal Crossing: New Horizons
  • Good Job!
  • Xenoblade Chronicles: Definitive Edition
  • 51 Worldwide Games
  • (F2P) Jump Rope Challenge
  • (F2P) Pokémon Café Mix
  • (DLC & Gratis Updates) Pokémon Sword/Shield: Isle of Armor / Smash Bros: Byleth, Min Min / Fire Emblem: Three Houses final wave / Super Mario Maker 2 Final update
H2:
  • Deadly Premonition 2
  • Paper Mario
Meestal is de tweede helft van het jaar drukker dan de eerste helft. Ik begrijp dat de huidige radiostilte enige onzekerheid schept over 2020, maar we zullen wel zien zeker?

[ Voor 0% gewijzigd door JackAvery op 16-07-2020 15:27 . Reden: Deadly Premonition 2 geschrapt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Cyrax0508 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:22:
Er komt niet al te veel uit van Nintendo zelf dit jaar tot op heden, dat is ook een van de redenen dat ik Paper Mario ga proberen. De laatste was TTYD op de Cube en die vond ik, in tegenstelling tot vele anderen, niet zo heel leuk vanwege het RPG deel.

Ik hoop nu voor dit jaar toch nog wel op remake van Mario games op Switch. Maar tot op heden zijn het alleen nog maar geruchten, verder vond ik het een beetje een minder jaar voor mezelf qua Switch.
Wat voor soort games zou je verwachten? :P Of waarop zit je te wachten?

Daarnaast er is veel meer dan alleen Nintendo.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Cyrax0508 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:22:
Ik hoop zelf nog op een remake van Zelda, liefst Ocarina of Time of A Link to The Past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Stond onlangs een video van Wulff Den over op YouTube

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
Touchdomex schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:00:
[...]

Wat voor soort games zou je verwachten? :P Of waarop zit je te wachten?

Daarnaast er is veel meer dan alleen Nintendo.
Ik hou van games als Luigi's Mansion 3, Odyssey, BotW, dat kaliber games. Dit jaar heb ik daar niet veel van gehad. Uiteraard speel ik veel en veel meer op mijn Switch (niet Nintendo games) maar mijn voorkeur gaat toch uit naar games zoals hierboven genoemd. Ik hou van platformers en grote avonturengames als Odyssey, Zelda. Animal Crossing heb ik ook en vind ik ook prima, maar dat is nu een game die ik even een half uurtje speel om mijn dagelijkse rondje even te doen.

Paper Mario is wel iets waar ik benieuwd naar ben en ik zit ook wel te wachten op de mogelijke Mario remakes, waarvan Sunshine en 3D World hoog op het verlanglijstje staan.
Linksquest schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:08:
[...]

Ik hoop zelf nog op een remake van Zelda, liefst Ocarina of Time of A Link to The Past.
Ja, dat zou ik ook echt fantastisch vinden. Ik vond Links Awakening op de Switch fantastisch, ik had dan ook het origineel nimmer gespeeld, dus alles was nieuw voor mij. Samen met Odyssey en Luigi's Mansion 3 vormen die drie games mijn favoriete Nintendo games op de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Dan heb je een paar goede games gemist, ik heb op mijn website een countdown geplaatst vandaag van een top 10 beste zelda games, misschien is het iets voor je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Linksquest schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:17:
Dan heb je een paar goede games gemist, ik heb op mijn website een countdown geplaatst vandaag van een top 10 beste zelda games, misschien is het iets voor je.
Ik neem die lijst al niet helemaal serieus :+ Gezien Skyward Sword ertussen staat en Ocarina bovenaan terwijl dat ondertussen Breath of the Wild zou moeten zijn :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat? Geen Zelda II in het lijstje? :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
Wie heeft er een paar goede games gemist??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Touchdomex schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:30:
[...]

Ik neem die lijst al niet helemaal serieus :+ Gezien Skyward Sword ertussen staat en Ocarina bovenaan terwijl dat ondertussen Breath of the Wild zou moeten zijn :P
Dat kan hè ;) gelukkig zijn we allemaal anders. Maar ben wel benieuwd waarom Breath of the Wild op 1.
RayNbow schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:32:
[...]

Wat? Geen Zelda II in het lijstje? :p
Nee helaas, maar ook die vind ik leuk hoor, heb zelf ook de cd-i games 🙈
Cyrax0508 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:46:
[...]

Wie heeft er een paar goede games gemist??
Ik dacht dat jij de oude Zelda nooit had gespeeld, maar blijkbaar verkeerd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
JackAvery schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:53:
Er is dit jaar tot nu toe toch niet veel minder uitgekomen (gepubliceerd door Nintendo zelf) dan de andere jaren dat de Switch releaste? Releases tot nu toe:

H1 2020:
  • Good Job!
  • 51 Worldwide Games
  • (F2P) Pokémon Café Mix
  • (DLC & Gratis Updates) Pokémon Sword/Shield: Isle of Armor / Smash Bros: Byleth, Min Min / Fire Emblem: Three Houses final wave / Super Mario Maker 2 Final update
H2:
  • Deadly Premonition 2
  • Paper Mario
Meestal is de tweede helft van het jaar drukker dan de eerste helft. Ik begrijp dat de huidige radiostilte enige onzekerheid schept over 2020, maar we zullen wel zien zeker?
Laat ik het anders stellen, dit jaar zijn er weinig games van Nintendo zelf uitgebracht tot op heden die mij aanspreken :) Gevoelsmatig is 2020 een minder jaar dan 2019 als je kijkt naar de games. Vorig jaar had je:

Yoshi's Crafted World
Super Mario Maker 2
Links Awakening
Luigi's Mansion 3
New Super Mario Bros. U deluxe
Fire Emblem TH
Astral Chain

Dat zijn games die mij wel aanspreken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Linksquest schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:12:
[...]

Dat kan hè ;) gelukkig zijn we allemaal anders. Maar ben wel benieuwd waarom Breath of the Wild op 1.
Er is zoveel te doen en te ontdekken in een wereld die leuk blijft om af en toe op te pakken.
Verhaal is leuk, karakters zijn mooi en het ademt sfeer. De kleine puzzels zijn tof en extreem veel. Mis alleen de enorme dungeons waar je vast kan zitten omdat je ergens ervoor iets nog niet hebt gepakt en dat eerst moet pakken maar dat is het enige.

Weet dat Ocarina of Time bij veel mensen bovenaan staat maar vond zelf Majora's Mask veel leuker. Wereld is raarder en je zit met een soort constante stress. Wat stiekem best tof is.

Ben nu bijvoorbeeld weer bezig met Phantom Hourglass ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:54
Zelda, wat een games! Lang niet alle gespeeld trouwens. Ik ben begonnen met Ocarina of Time toen ik een jaar of 10 - 11 was. Drie of vier jaar later pas uitgespeeld, geweldige game en ik hoop zeker dat het spel nog een remake krijgt voor de Switch, tegelijkertijd kan het alleen maar tegenvallen. Op de GC heb ik The Wind Waker gespeeld, ook een prachtig spel en echt tientallen uren in rondgedwaald. Maar Breath of the Wild vind ik nu ook echt geweldig, met gemak de beste game die we op de Switch hebben. De sfeer, het overleven, de moeilijkheidsgraad in het begin en echt keuzes moeten maken met wie je wel of niet de strijd aangaat, heerlijk. Tot aan je zwaard de bliksem laten aantrekken en vervolgens het zwaard naar een vijand gooien, de mogelijkheden zijn oneindig. En de Lynel, Hinox, etc. die je kan bevechten, pittige gevechten. Vooral de Lynel vind ik vaak lastiger dan de eindbazen.

Maar door BotW kom ik er ook achter hoe Pokemon Sword/Shield eigenlijk achterloopt qua graphics, zowel qua draw distance van Pokémon als de algehele sfeer. Tegelijkertijd is de nostalgie daar zo groot, dat ik daar ook van kan genieten. En met de DLC gaat het ook daar de betere kant op waardoor ik er weer hernieuwd plezier uit beleef. BotW is zowel op TV als in handheldmodus een enorm sfeervolle game. Maar Mario Kart blijft hier met de kinderen ook echt een enorme favoriet, mag gewoon niet missen. De Politie en Boefje modus is hier erg populair, ook 's avonds op de bank met vrouwlief :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:14:
[...]

Laat ik het anders stellen, dit jaar zijn er weinig games van Nintendo zelf uitgebracht tot op heden die mij aanspreken :) Gevoelsmatig is 2020 een minder jaar dan 2019 als je kijkt naar de games.
Fair enough! Maar 2020 duurt nog wel even, en 4 van de games op je lijst waren ook van de tweede helft van het jaar ^^ Hopelijk komen er nog een must-have of twee uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:26
Er komt zeker nog een knaller uit voor "the holiday season".
Daarnaast zijn er vrij veel geruchten dat er nog een Mario collectie uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:54
Een Mario collectie met Mario 64 zou voor mij echt instant buy zijn, wat een geweldig spel was dat. Mits ze het wel een beetje geüpdatet hebben naar huidige maatstaven qua gaming, anders ga je je wel ergeren aan die camera. Die heb ik toen al vervloekt :+ Precies genoeg aanpassen om het modern te maken, maar tegelijkertijd ook trouw blijven aan de gameplay zoals hij was.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:24
Dus ook jij zit stiekem te wachten op nieuwe aankondigingen van Nintendo :)

Grappig, want toen ik een paar dagen geleden zei dat het absurd is nintendo al zo lang geen aankondigingen heeft gedaan werd het door velen hier met de mantel der liefde bedekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exo81 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:43:
[...]

Dus ook jij zit stiekem te wachten op nieuwe aankondigingen van Nintendo :)
Heb je doorgeklikt? :p

Verder is nieuws van Nintendo altijd welkom, maar ik snak er niet naar. Sterker nog, ik kan het jaar gemakkelijk uitzingen met de backlog die ik heb. 😅

[ Voor 11% gewijzigd door RayNbow op 16-07-2020 22:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RayNbow schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:15:
Verder is nieuws van Nintendo altijd welkom, maar ik snak er niet naar. Sterker nog, ik kan het jaar gemakkelijk uitzingen met de backlog die ik heb. 😅
Met jouw backlog zou ik het gemakkelijk 5 jaar uitzingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:52
Linksquest schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:43:
[...]

Proficiat alvast, veel speel plezier. Ik heb ze zelf allemaal gespeeld, maar mis alleen nog de N64 in mijn collectie, die wil ik nog een keer proberen te score. Ga alvast het topic van Paper Mario hier volgen :D
Toevallig ga ik die verkopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
O Nice, mijn vrouw had me laatst met eentje willen verrassen, heb ik moeten terug sturen, bleek nep te zijn en deed het ook nog eens niet.

Maar goed, komt wel een keer, eerst vandaag de Switch versie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:02
Net bij GM 51 worldwide games besteld. Kreeg van het werk een 15 euro bon en die daar meteen uitgegeven. Anders was het een Lego doos bij Bol haha.

Ben benieuwd. Kunnen lokaal spelen met die guest pass. Dat scheelt en vind ik wel netjes. jammer dat het online niet kan met vrienden, maar wellicht via en VPN wel. >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:37
Ik heb nu naast de Switch Lite van mijn zoon een reguliere Switch voor de woonkamer.

- Switch Lite is het hoofdsysteem, de reguliere Switch mijn secundaire systeem, dus games die ik koop zijn op beide systemen benaderbaar. De reguliere Switch is voor party games en mijzelf, dus dat de kids daar niet onder hun profiel op kunnen spelen is geen probleem.

Observaties:
- Switch is in verhouding met de Lite veel waar voor zijn geld. Groter scherm, losse joycons, dock. De Lite is niet heel erg duur (voor mijn gevoel Nintendo handheld prijspeil), maar de reguliere Switch kan veel meer.
- Switch Lite is een betere handheld, zeker voor kinderen (maar ook voor mij!). Hij is iets compacter, maar vooral veel steviger. Mijn zoon is supernetjes, maar ook hij is nog een kind en een handheld slingert nog wel eens. Toch heeft de Lite prima de camping overleefd, toch iets wat ik de reguliere switch niet zou aandoen doen.

Ik ben in ieder geval erg blij dat ik mijn zoon de Lite heb gegeven, de reguliere Switch kan hij nu ook pakken als hij wil Karten of Samsh spelen.

Spelletjes:

De bekende titels van de Nintendo Franchise zijn weer uitstekend (Rabbits Kingdom, Kirby, Paper Mario, Mario Maker, Odyssey, Smash en Kart), daarnaast Diablo, Katamari, Golf Story, Wargroove, Disgea4 (hoe vaak koop ik die Franchise niet op verschillende consoles...)

Wensenlijst

Langrisser, Fire Emblem, Luigi's Mansion, Olympische spelen, Mario Party, misschien wat JRPG's (altijd lastig kiezen).

Spellen waarvan ik niet snap dat ze er niet zijn:

- Ace Attorney: Waar blijft een nieuw deel???
- Switch Sport Resort (nee niet die Ubisoft misser, gewoon een officieel Nintendo party pack!)
- Layton (gewoon rebooten ie franchise!)
- FF tactics remake.

Conclusie:
Ik vind het de leukste console juist doordat je hem ook handheld kan gebruiken, maar ik vind wel dat de line up rare gaten heeft. Ik vind toch dat de Joycon's een beetje onderbenut worden en er is een beetje een gebrek aan goede partygames (eigenlijk het enige wat de WII zo goed deed).

Aan de andere kant zijn er een flink aantal PS3/PC classics geport wat het aanbod heel breed maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de mensen die van wat speculatie houden: GameXplain heeft een 50-minuten-lange video online gezet met hun voorspellingen voor een toekomstige Nintendo Direct. Aanleiding zijn de hardnekkige geruchten dat er deze maandag mogelijk een Nintendo Direct kan gestreamed worden.

Nintendo heeft nog niks aangekondigd, benieuwd dus of we maandag alsnog verrast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GameXplain is altijd wel goed in het maken van hele lange filmpjes :P Wel leuk die voorspellingen, maar ik wacht het wel af. Zou wel mooi zijn als er volgende week een Direct is. Heel lang kan een nieuwe game aankondiging niet meer duren als ze iets in de maand september willen uitbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exo81
Ik zei het al een paar dagen geleden maar Nintendo moet deze stilte niet te lang laten duren. Want xbox en playstation komen eind dit jaar met hun nieuwe consoles en komen in aanloop naar de release van hun console met grof geweld.
Prima om als nintendo munitie droog te houden maar je fans en toekomstige switch kopers moet je wel iets bieden: xbox en playstation hebben veel aankondigingen maar van nintendo is bijna niets bekend wat er tweede helft 2020 gaat gebeuren. Ik vind dat echt heel vreemd. Ze moeten echt iets doen; hopelijk deze maand een direct!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Je hebt een heel goed punt, de Switch loopt en verkoopt op dit moment prima, maar je moet wel zorgen dat je content blijft laten zien, al is het wat waar je mee bezig bent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Exo81 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 00:07:
Ik zei het al een paar dagen geleden maar Nintendo moet deze stilte niet te lang laten duren. Want xbox en playstation komen eind dit jaar met hun nieuwe consoles en komen in aanloop naar de release van hun console met grof geweld.
Prima om als nintendo munitie droog te houden maar je fans en toekomstige switch kopers moet je wel iets bieden: xbox en playstation hebben veel aankondigingen maar van nintendo is bijna niets bekend wat er tweede helft 2020 gaat gebeuren. Ik vind dat echt heel vreemd. Ze moeten echt iets doen; hopelijk deze maand een direct!
Mijn persoonlijke mening: Nintendo "moet" helemaal niks.
  • Verkopen lopen momenteel hoger dan ooit, en productie/logistiek kon enkele maanden lang niet bijbenen dankzij een zekere pandemie.
  • Switch verkoopt voornamelijk op basis van de software die al uit is. De meeste van Nintendo's eigen grote titels zijn evergreens - deze blijven verkopen lang na hun release, i.t.t. het typische patroon waarbij games het gros van hun sales verkopen rond launch. Mensen die nu een Switch kopen, doen dat vaak nog steeds voor Mario Kart, Breath of the Wild, Smash...
  • Concurrentie: Nintendos doelpubliek overlapt momenteel deels met de andere consolebouwers, maar ze spelen in een heel ander prijssegment dan de nieuwe consoles. Een PS5/XSX gaat vermoedelijk tussen de 450 en 550 euro kosten. Switch is een gevalletje "vanaf 200". Een impulskoper gaat zelden een nieuwe console oppikken aan die prijs.
  • Mindshare: hier heb je misschien een punt, maar tegelijkertijd is het te verwachten dat de aandacht sowieso zal gaan naar de twee nieuwe consolereleases. Is het nuttig om daar iets tegenover te plaatsen als het toch maar verdronken zal worden door de miljoenen die Sony en MS aan marketing gaan uitgeven?
  • Verder: "Nintendo moet iets doen" klinkt voor mij als een vorm van entitlement. Nintendo is een bedrijf dat uiteindelijk als doel heeft geld te verdienen. Ze gaan dus doen wat zij denken dat het beste is voor hun bedrijf, mits het mogelijk is. Ik vind zelf dat het idee dat een bedrijf ons misschien iets verschuldigd zijn, enkel klopt wanneer het je iets belooft of verkoopt. Wat ik graag wil heeft daar meestal weinig mee te doen.
  • Tenslotte: het gaat hier om entertainment, gaming doe je voor het plezier of als hobby. Het heeft weinig nut om te zitten eisen (ik zeg niet dat jij dat doet, maar ik zie het frequent op andere fora/sociale media) dat een bedrijf meer nieuws moet brengen of aankondigingen moet doen omdat wij dat willen. Ik vind dat dat zelf contraproductief werkt.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil ook graag nieuws van Nintendo horen en liefst van al de dingen die ik zelf wil spelen (*cough* Breath of the Wild 2). Maar ik heb gemerkt dat sommige Nintendo fans zich helemaal gek laten maken omdat 'er geen nieuws is' of 'niks voor hen gemaakt wordt'. Dat zijn soms terechte klachten, maar mij lijkt een positieve kijk veel beter te werken - ik heb plezier met wat er komt, en als er niks komt, doe ik wel even iets anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
He promoten van bestaande games of die net uit gekomen zijn is ook niet het probleem bij Nintendo 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Geen nieuwe games graag, ik heb nog een backlog van hier tot Tokio! 🤣🤣🤣

En geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JackAvery schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:07:
Dat zijn soms terechte klachten, maar mij lijkt een positieve kijk veel beter te werken - ik heb plezier met wat er komt, en als er niks komt, doe ik wel even iets anders :+
Dat vind ik wat makkelijk gezegd. Neem bijvoorbeeld alleen al de vouchers die Nintendo uitgeeft voor NSO-leden. Als je niet meteen een tweede game nodig hebt is het wel handig als je de tweede voucher uit kan geven aan iets nieuws voordat die verloopt. Nog even los van dat het wel heel erg debiel is dat die dingen überhaupt verlopen, trouwens. 8)7

Daarbij zal Nintendo toch echt zeker in het kerstseizoen waarin Playstation en Xbox met nieuwe consoles komen een game moeten uitbrengen die populair genoeg is om massaal onder de boom te leggen, al dan niet met een Switch erbij.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@NMe , vouchers zijn een jaar geldig. Ik vind het ook dom dat ze een verloopdatum hebben, maar als je dat op voorhand weet, weet je ook dat je gokt als je ze koopt zonder specifieke games in gedachten te hebben?
Daarbij zal Nintendo toch echt zeker in het kerstseizoen waarin Playstation en Xbox met nieuwe consoles komen een game moeten uitbrengen die populair genoeg is om massaal onder de boom te leggen, al dan niet met een Switch erbij.
De kans dat Nintendo dit jaar geen enkele game meer gaat uitgeven lijkt me vrij klein :+ En verder denk ik niet dat het publiek dat in 2020 een XSX/PS5 koopt, het publiek is waarop Nintendo deze kerst zal gaan concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JackAvery schreef op zondag 19 juli 2020 @ 23:09:
@NMe , vouchers zijn een jaar geldig. Ik vind het ook dom dat ze een verloopdatum hebben, maar als je dat op voorhand weet, weet je ook dat je gokt als je ze koopt zonder specifieke games in gedachten te hebben?
Ik neem aan dat jij ook ziet dat Nintendo dit jaar wel heel erg uitzonderlijk weinig uitgebracht heeft of heeft aangekondigd?
De kans dat Nintendo dit jaar geen enkele game meer gaat uitgeven lijkt me vrij klein :+ En verder denk ik niet dat het publiek dat in 2020 een XSX/PS5 koopt, het publiek is waarop Nintendo deze kerst zal gaan concurreren.
De tijd voor Nintendo om een grote game voor de kerst aan te kondigen is onderhand wel heel erg kort aan het worden. Die games kondigen ze over het algemeen heel vroeg aan zodat ze door de maanden heen de hype train opnieuw kunnen opstarten met updates. Dat ze nu nog niks hebben betekent ofwel dat er niks (groots) aankomt, ofwel dat ze ineens een totaal andere marketingstrategie erop nahouden.

En zelfs als er wél nog iets groots op de planning staat weten we verder echt helemaal niks meer voor de rest van het jaar tot dan. Nintendo moet ook mensen die al een Switch hebben tevreden houden met genoeg content. Nintendo zelfs meer dan de andere twee consoles omdat Nintendo het vooral moet hebben van self-published games en een handjevol third party exclusives. Met alleen No More Heroes 3 en Bravely Default 2 op de planning ziet dat er voor dit jaar aardig mager uit.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is inmiddels toch ook wel vrij bekend dat Nintendo niet al zijn games een jaar van te voren aankondigd, maar eerder een paar maand van te voren. Net zoals Paper Mario plotseling twee maand van te voren werd aangekondigd.

Natuurlijk zijn de Switch, Xbox en Playstation allemaal spelcomputers. Maar iemand die van plan is een net uitgebrachte next gen console te kopen eind dit jaar zit dan echt niet te twijfelen over een Nintendo Switch die al 3,5 jaar op de markt is. Een totaal andere doelgroep. Het huidige aanbod aan Switch games is al populair genoeg om ook voor komende kerst weer veel Switch hardware te verkopen.
Ik kijk zelf ook uit naar de next gen consoles, maar zie qua game aanbod nog geen reden om eind dit jaar al in te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://twitter.com/Ninte...tatus/1285061875030298624
Of beter, de tweet die 10min geleden is gepost door NoE:

spoiler:
10 minuten lang

[ Voor 56% gewijzigd door RayNbow op 20-07-2020 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:09
RayNbow schreef op maandag 20 juli 2020 @ 06:11:
https://twitter.com/Ninte...tatus/1285061875030298624
Of beter, de tweet die 10min geleden is gepost door NoE:
[Twitter]
spoiler:
10 minuten lang
Dat is wel heel erg kort, kan eigenlijk niks groots inzitten.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik denk dat we ook niet hier overheen moeten lezen:
Today at 16:00 CEST, we'll debut the first #NintendoDirectMini: Partner Showcase, a new series focused on titles from our development & publishing partners. We'll share a few updates on a small group of previously announced #NintendoSwitch games. pic.twitter.com/IBNaRTf7zU
Dus:
- Alleen third party games
- Er worden geen nieuwe games aangekondigd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NMe schreef op zondag 19 juli 2020 @ 23:54:
[...]

Ik neem aan dat jij ook ziet dat Nintendo dit jaar wel heel erg uitzonderlijk weinig uitgebracht heeft of heeft aangekondigd?
Nintendo heeft al enkele jaren de gewoonte om dingen niet te vroeg op voorhand aan te kondigen. Dit hebben ze nu tot het extreme uitgevoerd als reactie op een globale pandemie. En wat "uitgebracht heeft" betreft heb ik al eerder in dit thread mijn punt gemaakt, maar hier is een vergelijking van de laatste 4 eerste helften van het kalenderjaar van Nintendo gepubliceerde games:
H1 2017
  • 1-2 Switch
  • Zelda: BOTW
  • Mario Kart 8 Deluxe
  • ARMS
  • (DLC) BOTW Expansion pass part 1
H1 2018
  • Bayonetta 1+2
  • Nintendo Labo (Variety Kit, Robot Kit)
  • Donkey Kong Country Tropical Freeze
  • Hyrule Warriors Deluxe
  • Sushi Striker: The Way of Sushido
  • Mario Tennis Aces
  • Flip Wars
  • (F2P) Kirby Star Allies
H1 2019
  • New Super Mario Bros. U Deluxe
  • Fitness Boxing
  • Tetris 99
  • Yoshi's Crafted World
  • Nintendo Labo: Toy Con 04 - VR Kit
  • BoxBoy! + BoxGirl!
  • Cadence of Hyrule – Crypt of the NecroDancer Featuring The Legend of Zelda
  • Super Mario Maker 2
  • (DLC) Captain Toad: Treasure Tracker - Special Episode / Smash Bros Fighters Pass: Joker/
H1 2020:
  • Good Job!
  • 51 Worldwide Games
  • (F2P) Pokémon Café Mix
Dit toont toch gewoon dat dat argument niet opgaat, en het release schedule voor H1 2019 normaal lijkt te zijn voor Nintendo.
De tijd voor Nintendo om een grote game voor de kerst aan te kondigen is onderhand wel heel erg kort aan het worden. Die games kondigen ze over het algemeen heel vroeg aan zodat ze door de maanden heen de hype train opnieuw kunnen opstarten met updates. Dat ze nu nog niks hebben betekent ofwel dat er niks (groots) aankomt,
Dit kan eigenlijk nog tot september zonder problemen. Erna zou ik me ook zorgen beginnen maken, maar que sera, sera.
ofwel dat ze ineens een totaal andere marketingstrategie erop nahouden.
COVID heeft Nintendo's hele marketingstrategie omgegooid. Nintendo was origineel van plan om een E3 direct te doen, een plan dat ze volledig geschrapt hebben. Ik vraag me af in hoeverre het hun development ook heeft beïnvloedt, het is tenslotte een conservatief bedrijf. CEO Furukawa's Shinya Takahashis recente commentaar tijdens de aandeelhoudersbriefing was daar redelijk positief over, maar misschien is het nodig om daar skeptisch over te zijn.
En zelfs als er wél nog iets groots op de planning staat weten we verder echt helemaal niks meer voor de rest van het jaar tot dan. Nintendo moet ook mensen die al een Switch hebben tevreden houden met genoeg content. Nintendo zelfs meer dan de andere twee consoles omdat Nintendo het vooral moet hebben van self-published games en een handjevol third party exclusives. Met alleen No More Heroes 3 en Bravely Default 2 op de planning ziet dat er voor dit jaar aardig mager uit.
Dat klopt. Ik vind de communicatiestrategie van Nintendo op dit moment ook alles behalve ideaal. Nu op de dag zelf een 10-minuten-lange third-party Direct aankondigen vind ik zelf geen goed teken, en gaat mogelijk contraproductief werken voor het 'core' publiek waar jij het over hebt... Maar dat is helemaal niet het onderwerp waar de post waar je op reageerde over ging :)

Mijn punt toen was, en daar blijf ik achter staan, dat het niet echt nuttig is om op dit moment al te gaan klagen over Nintendos H2 2020. Mogelijk is het goed, mogelijk is het slecht, maar laten we hun plannen pas beoordelen wanneer die effectief bekend zijn. Huidige indicatoren (sales, doelgroep, bestaande software) suggereren dat Nintendo het zich kan permitteren om momenteel conservatief te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BlackMage schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:33:
Ik denk dat we ook niet hier overheen moeten lezen:

[...]

Dus:
- Alleen third party games
- Er worden geen nieuwe games aangekondigd
Om toch een beetje te hypen, hopelijk zit er Hollow Knight Silksong nieuws bij :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
L23 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:18:
[...]

Om toch een beetje te hypen, hopelijk zit er Hollow Knight Silksong nieuws bij :-p
Bravely Default 2 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eén van de games die mogelijk getoond worden is Rogue Company...
(dit is hun retweet van de Direct tweet)

Geen hoge verwachtingen hier. Wel mogelijk interessant: de implicatie dat dit een nieuwe reeks Partner Directs kan zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door JackAvery op 20-07-2020 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ja... Gelukkig komt er donderdag een Xbox event :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Japanse versie had een extra aankondigingen:

[ Voor 26% gewijzigd door RayNbow op 20-07-2020 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:10:
Nou ja... Gelukkig komt er donderdag een Xbox event :P
Drie van de vijf getoonde dingen vind ik top, en dat had ik niet verwacht :P

spoiler:
Ik hoopte al op SMT nieuws maar dat leek me zelf iets te farfetched oO

[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 20-07-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:14:
[...]

Drie van de vijf getoonde dingen vind ik top, en dat had ik niet verwacht :P
Ik ging er zonder verwachtingen in, kwam er positief uit. Winst voor mij. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JackAvery Ik begrijp welke 3 je bedoeld, maar niet mijn type games. Maar WWE 2K Battlegrounds vond ik de aandacht niet waard, maar misschien ook persoonlijke smaak :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@RayNbow Deze zag er ook leuk uit.

ah, zie dat je hem zelf ook al gepost hebt...

[ Voor 11% gewijzigd door L23 op 20-07-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die heb ik er dus niet zo lang geleden erbij geëdit. :p
ah, zie dat je hem zelf ook al gepost hebt...
Dat dus. O-)

[ Voor 10% gewijzigd door RayNbow op 20-07-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie het inderdaad... Maar ziet er leuk uit, platformer en RPG kennelijk.

[ Voor 53% gewijzigd door L23 op 20-07-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
Geen hele bijzondere mini Direct wat mij betreft. Hier ga ik dus helemaal niets mee doen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:34
Zeer teleurstellende direct. M’n hoop op meer goeie games dit jaar is wel echt vervlogen. Laatste aankoop was de DLC van Pokemon. Dit ik denk ik oprecht m’n slechtste aankoop geweest in jaren.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Alekz87 Ik verwacht zeker nog wel interessante games, maar verwacht niet dat ze deze eerder dan twee maanden van te voren aankondigen. Bij Pokemon was ik zelf al afgehaakt na Ruby and Sapphire. Ik kan zeker begrijpen dat mensen de Pokemon games op de Switch leuk vinden, maar er zijn een heleboel pareltjes uitgekomen op de Switch dat er voorlopig nog genoeg te spelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:57
@Alekz87 het was een mini direct, maar ik ben wel mee eens dat er niet voor iedereen wat tussen zat.

@L23 laatste Pokémon waar ik echt van genoot was Platinum.

Laatste Pokémon game die ik nog de moeite waard vond waren Black and White en Black 2 and White 2, later en dan vooral vanaf Sun and Moon ging het enorm bergafwaarts met de serie, erger dan ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Wat mij betreft ook de enige boeiende game. Wel meteen een ontzettende topper!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mizgala28 Ik heb na de Game Boy Advance een tijd geen Nintendo console meer gehad. Black & White lijkt me nu nog steeds wel tof om te spelen, maar ik ga er geen (3)DS meer voor aanschaffen. Ik kan het aanbod aan games voor de Switch al bijna niet bijhouden. :-p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:09:
Ik kan het aanbod aan games voor de Switch al bijna niet bijhouden. :-p
Heb net m'n backlog vergroot met Atelier Ryza (stond op m'n wenslijst) nu K-T er korting op geeft. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exo81
Zowel qua tijdsduur als inhoud heel erg mini. Wat een kansloze vertoning zeg.

Vraag me af waar de 'E3 direct' uit zou bestaan wanneer er geen corona was geweest. Heb sterk het vermoeden dat Nintendo zelf bar weinig in de pijplijn heeft zitten en dat de 'partners' vooral bezig zijn met de nieuwe generatie consoles (want daar zijn wel veel aankondigingen met gameplay voor).
De laatste echt grote aankondigingen waren in de direct van september, 10 maanden geleden. En een paar maanden daarvoor had je de vette E3 direct met goede games...

Dit voelt dan zo schraal en doet denken aan de 'hoogtij dagen" van de wii u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:42
Ik zat naar de NAT setting te kijken, ik heb B. Om A te krijgen moeten ik ALLE UDP porten van 1-65558 open gooien? Wtf dan kan toch niet kloppen? Staat op nintendo site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Waarom zou je nat type A willen hebben?
Tegen welke problemen loop je nu aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Nintendo's NAT types (a tm f) kan je zien als een Amerikaans rapportcijfer.

Niks met met een B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
job schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:40:
Waarom zou je nat type A willen hebben?
Tegen welke problemen loop je nu aan?
ik haal armoedig 15 mbit up down terwijl ik 500 heb. download game/update gaat zooo traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
@L23 Begrijpelijk
TweakerVincent schreef op maandag 20 juli 2020 @ 23:09:
[...]

ik haal armoedig 15 mbit up down terwijl ik 500 heb. download game/update gaat zooo traag
Gebruik je 2,4ghz of 5ghz wifi? Verder kan het ook aan jouw bereik liggen, echter die 500 haal je sowieso niet.

Wij hebben een prima eigen router thuis (modem in bridge modus), en onze telefoons en laptops halen rond de 500mbps down en 40mbps up (precies wat onze abonnement is).

Ondertussen halen beide Switch consoles op 5Ghz rond de 40 a 50mbps down en rond de 15 a 22mbps upload, en dat beneden naast de router (2,4ghz is nog veel trager overigens)

Niet dat de concurrentie beter is, de PS4 haalt alleen beter via de kabel (~170mbps down en ~30mbps up) en Xbox One haalt ruim de 300 via de kabel (wifi nooit geprobeerd), ik zat er wel aan te denken of zo'n ethernet adapter voor de Switch misschien een oplossing is, maar van wat ik erover kon vinden hebben wij weinig aan, hooguit een meer stabiele verbinding (handig voor Smash bijvoorbeeld mochten wij die ooit kopen)

Verder kan het ook aan Nintendo hun servers liggen, beide Switch en de PS4 zijn aan de trage kant qua downloadsnelheid, en het valt mij vooral op met de PS4 dat snellere verbinding niet automatisch net zo snelle downloads betekend.

Maar goed ik zou bij je verbinding zelf beginnen, met een beetje recente router maakt 5ghz een fors verschil qua snelheid.

[ Voor 10% gewijzigd door Mizgala28 op 20-07-2020 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Mizgala28 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 23:42:
@L23 Begrijpelijk

[...]

Gebruik je 2,4ghz of 5ghz wifi? Verder kan het ook aan jouw bereik liggen, echter die 500 haal je sowieso niet.

Wij hebben een prima eigen router thuis (modem in bridge modus), en onze telefoons en laptops halen rond de 500mbps down en 40mbps up (precies wat onze abonnement is).

Ondertussen halen beide Switch consoles op 5Ghz rond de 40 a 50mbps down en rond de 15 a 22mbps upload, en dat beneden naast de router (2,4ghz is nog veel trager overigens)

Niet dat de concurrentie beter is, de PS4 haalt alleen beter via de kabel (~170mbps down en ~30mbps up) en Xbox One haalt ruim de 300 via de kabel (wifi nooit geprobeerd), ik zat er wel aan te denken of zo'n ethernet adapter voor de Switch misschien een oplossing is, maar van wat ik erover kon vinden hebben wij weinig aan, hooguit een meer stabiele verbinding (handig voor Smash bijvoorbeeld mochten wij die ooit kopen)

Verder kan het ook aan Nintendo hun servers liggen, beide Switch en de PS4 zijn aan de trage kant qua downloadsnelheid, en het valt mij vooral op met de PS4 dat snellere verbinding niet automatisch net zo snelle downloads betekend.

Maar goed ik zou bij je verbinding zelf beginnen, met een beetje recente router maakt 5ghz een fors verschil qua snelheid.
Heb ac 5 ghz werkt perfect op andere apparaten, alleen de switch dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik heb mijn download snelheid nooit getest op de Switch, maar het komt bij mij ook niet in de buurt van de maximale snelheid die ik zou moeten halen. Ik let er niet eens meer op, een spel downloaden is gewoon beginnen, standby, netflix kijken.

Dat is gewoon Nintendo.

Als lang wachten op je downloads je enige probleem is dan denk ik niet dat iemand je echt verder kan helpen :p wees maar blij dat je geen updates van 180gb hebt denk ik dan.

Maar bij foutmeldingen als je een online game wil doen (dat zijn dan meestal je NAT-instellingen) of instabiliteit (wifi meestal de oorzaak) dan zijn er wel dingen die je kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exo81 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:08:
Zowel qua tijdsduur als inhoud heel erg mini. Wat een kansloze vertoning zeg.
De video was precies als aangekondigd. Kort (NCL gaf ~10 minuten aan en dat was de Japanse video ook) en het was getiteld "Partner Showcase". Wat had je anders verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:29
we hebben natuurlijk eerder gezien dat na een mini direct een grotere komt. Zou het? Eerst wel weer zat tijd aan het spenderen aan Super Paper Mario :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 20:01

tuinïnen

Eventus stultorum magister

RayNbow schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 06:17:
[...]

De video was precies als aangekondigd. Kort (NCL gaf ~10 minuten aan en dat was de Japanse video ook) en het was getiteld "Partner Showcase". Wat had je anders verwacht?
Denk dat er vooral hoop was dat de releasedroogte enigzins mee zou vallen. Staan nu wel heel weinig nieuwe grote titels op de radar.

Zelf vind ik het wel bijzonder. De Switch lijkt/is populairder dan ooit, dat zou toch ontwikkelaars moeten aantrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Ik denk dat de meeste uitgevers niks op de plank hadden liggen toen Nintendo aan kwam kloppen voor content voor deze direct. Ik geloof er niks van dat dit veel voorbereiding heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ben ik met je eens, hopelijk snel eens wat nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
Ik begreep dat de F-Zero account fake was, ik hoop oprecht dat die van de Mario remakes/masters wel echt is. Daar zit ik echt op te wachten.

Ik verwacht dat het een surprise release wordt zoals Paper Mario. Ineens komt er informatie en kort daarop komt het spel uit, zoiets. Oktober gok ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Releast vandaag en ziet er best cool uit:

Releast morgen, sfeervolle puzzlegame van de devs van Machinarium en Samorost:

Cyrax0508 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:53:
Ik begreep dat de F-Zero account fake was, ik hoop oprecht dat die van de Mario remakes/masters wel echt is. Daar zit ik echt op te wachten.

Ik verwacht dat het een surprise release wordt zoals Paper Mario. Ineens komt er informatie en kort daarop komt het spel uit, zoiets. Oktober gok ik.
FWIW, de meeste insiders lijken volledig overtuigd dat het Mario verhaal waar is.

Mijn gok is dat Nintendo het nog wel een kleine maand kan uitzingen zonder first-party direct/aankondiging. Ik zie ze augustus zonder grote titel nog wel doen, september had de laatste jaren altijd een redelijk grote Nintendo release. We zullen wel zien zeker :)
BlackMage schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 08:59:
Ik denk dat de meeste uitgevers niks op de plank hadden liggen toen Nintendo aan kwam kloppen voor content voor deze direct. Ik geloof er niks van dat dit veel voorbereiding heeft gehad.
Directs zijn reclameopportuniteiten voor developers. Third-parties betalen naar het schijnt om in een Direct gefeatured te worden. Nu dat de hele zomer vol zit met een chaotische toeloop van presentatie streams en iedereen dus maar zijn ding doet, verbaast het me niet zo dat bedrijven niet zo happig zijn om in een Direct te verschijnen wanneer er geen first-party content als publiekstrekker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Cyrax0508 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:53:

Erg jammer dan van F-Zero, hoop nog steeds op een nieuwe game in die serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
BlackMage schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 00:19:
Ik let er niet eens meer op, een spel downloaden is gewoon beginnen, standby, netflix kijken.

Dat is gewoon Nintendo.
Precies wat ik dan ook doe, gewoon wat anders tussendoor terwijl de game of updates gedownload worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EdcsfjMU0AUi5s7?format=jpg&name=large

[ Voor 7% gewijzigd door RayNbow op 21-07-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exo81
De nieuwtjes van Nintendo worden met de dag grootser en meeslepender ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Exo81 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:55:
[...]

De nieuwtjes van Nintendo worden met de dag grootser en meeslepender ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s9VIHKB.png

:+

* RayNbow vermaakt zich prima met z'n huidige backlog en is altijd wel te porren voor een Splatfest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:50
over game aanbod......hier dan mijn mening, die ik eigenlijk al heb vanaf het de eerste 2x keer dat het misging, en naar mijn mening is dat geweest bij de n64 en gamecube.....en zelfs bij de snes waren de nintendo toppers ook weer niet mega talrijk, maar er was toen genoeg 3rd party spul om je bezig te houden.

Wat ging er mis? 3rd parties had niet of niet genoeg interesse meer om games uit te brengen.
Bij de n64 was het de ps1 en bij de cube de ps2 die veel interessanter waren en daarna vond nintendo het wel best.....en kunnen we het ze kwalijk nemen? Die wii was een geweldig succes, de wii u niet....en nu de switch weer wel, oh en tussen dit alles door deden de handhelds van nintendo het ook 'wel aardig' /wannabe van hanegem off....

Dus eigenlijk roep ik al vanaf de wii.....ben je echt een die hard gamer, knal je in 1-2 weken of zelfs enkele dagen door de tripple a games van nintendo heen, dan is alleen een nintendo console niet genoeg.

Nou is dit op de switch gelukkig al een stuk minder van toepassing, er is ontzettend veel te doen, maar toegegeven veel dat we al elders gezien hebben.

Mag je klagen dat nintendo weinig uitbrengt? Tuurlijk. Maar je had het kunnen weten, dit probleem is al jaren, en de oplossing is simpel. gewoon een pc, of andere (retro) console erbij voor de droge(re) periodes en je hebt the best of both worlds :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:19
Game aanbod is zo verschrikkelijk afhankelijk van de persoon of het genoeg is of niet.

De SNES was toen ik nog games moest krijgen voornamelijk dus ik heb hier nooit echt bewust een overschot of tekort aan goede games voor meegekregen.

Voor de N64 had ik echt maar een paar games(had ook niet genoeg geld om alles maar te kopen maar had ook niet echt het idee dat ik nou zoveel games nog wou hebben die leuk zouden zijn)

Voor de Gamecube waren zo verschrikkelijk veel games die ik wou hebben dat ik meer dan genoeg te spelen had. Voor de Wii had ik weer het idee dat er precies genoeg goede games waren. De WiiU had misschien niet veel games maar het was beter als de N64 voor mij. De switch heeft zoveel games dat ik nog nooit zo'n grote backlog heb gehad en nog zoveel games die ik nog wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Technische analyse van de Crysis port die morgen releast:

Al bij al dus een solide poort, maar niet perfect. Als je liever leest, hier is het artikel op Eurogamer. Samenvatting (via ResetERA forum thread )
- Ascension mission has been cut.
- Dynamic resolution w/ temporal up-scaling: 1280x720p is the average but can go lower at 540p or so.
- Portable mode: capped to 720p when docked.
- Portable cuts back shadow quality compared to dock, otherwise mostly similar.

- Lighting tweaked significantly, SVOGI (Sparse Voxel Based Global Illumination) added.
- Lighting creates more natural sense of darkness/indirect lighting in indoors
- SVOGI runs at a low resolution on Switch but is scalable (will be used in other versions of the remaster too)
- Switch remaster comes up closer to PC than the last-gen 360/PS3 version.
- Certain lighting effects with volumetric properties removed.
- Per Object and camera blur retained, cinematic DoF also retained.

- Full destruction model retained but significant impact on performance on Switch.
- Certain things like foliage sway, destruction etc renders at lower frame rate
- More foliage present compared to PS3/360 version.
- Shadow Rendering is very low for foliage/trees compared to PC.
- Flashlight shadows re present but absent only from the 1st level

- POM absent from Switch version, it was present in PC/PS3/360 versions.
- It might come back to Docked more via a patch later.
- Water Rendering is more akin to the DX11 style rendering.
- Rendering of underwater areas takes a visual hit with almost everything underwater cut off.

Performance:

- Game suffers from frame time spikes which causes near constant stutter.
- Related to rendering pipeline from the 360/PS3 version which was inherited here
- Target 30 FPS is reached very often and much better than last gen port.
- However, heavy during combat frame rate drops significantly to 17~16 FPS
- Portable plays more or less the same but John prefers playing in portable.
- Some later missions have temporary minor pauses during combat which the dev have said they will address.

- Gyro aiming is present and works well.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 22-07-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Voor diegenen die zich afvragen wat de Ascension mission ook alweer was:
https://www.ign.com/wikis/crysis/Ascension

spoiler:
De missie waarin je een VTOL langs orkanen moest vliegen.

Wat op zich geen fijne missie was, maar ik vraag mij af hoe ze nu gaan verklaren dat je van punt A naar punt B bent gekomen.

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:30
Bas170 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:26:
[...]

spoiler:

Wat op zich geen fijne missie was, maar ik vraag mij af hoe ze nu gaan verklaren dat je van punt A naar punt B bent gekomen.
Misschien gewoon als cut-scene ertussen gestopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leuke freebie, misschien dat zo meer mensen Pokken ontdekken.
Bas170 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:26:
[...]

spoiler:

Ik heb Crysis niet op console gespeeld maar het lijkt me dat je gewoon de PS3/X360 versie kan bekijken en zien hoe ze het daar hebben aangepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Is starlink wat? Starterpack gezien bij action incl game voor 7,95. Meteen maar meegenomen voor die prijs 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Star Link is leuk om eens te spelen, voor €7,95 heb je een leuke game, veel extra vliegtuigen en figuurtjes zijn ook spot goedkoop te vinden.

Soms wel een beetje eentonig, maar wel leuk om eens te spelen, vooral met Fox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik heb een tijdje geleden Star Link ook aangeschaft voor een vergelijkbaar bedrag. Het is best leuk (voor dat geld), maar het business model is bijna crimineel, gezien hoe duur die wapens enzo zijn. Ik weet niet hoe ver je kan komen in het spel zonder die aan te schaffen, maar iets zegt me dat het spel zn best gaat doen om je ervan te overtuigen dat je het nodig hebt (blijft Ubisoft).

En de accessoires zijn niet te gebruiken met een Switch Lite. Dat maakt voor het starter pack niet uit (je krijgt digitaal de zelfde dingen als die je fysiek hebt), maar als je dealtjes wil scoren voor die aanvullende zooi dan kan je die dus niet gebruiken als je een Lite hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
JackAvery schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:20:
Technische analyse van de Crysis port die morgen releast:
[YouTube: Crysis Remastered on Switch: The Digital Foundry Tech Review]

Al bij al dus een solide poort, maar niet perfect. Als je liever leest, hier is het artikel op Eurogamer. Samenvatting (via ResetERA forum thread )

[...]
Erg goede game, zelf jaren terug gespeeld op mijn eerste game PC (die overigens ook maar 30fps haalde), maar zou hem nu toch liever spelen op een mooie PC of XBO/PS4 als je die hebt. De framepacing/rate op de Switch lijken me erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:11
Bol.com heeft vandaag als dagdeal Samsung Evo Plus MicroSD kaartjes. Misschien een tip mocht iemand nog (extra) opslag nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:09
virofi schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:24:
Bol.com heeft vandaag als dagdeal Samsung Evo Plus MicroSD kaartjes. Misschien een tip mocht iemand nog (extra) opslag nodig hebben.
Niet slecht maar ook geen megadeal > pricewatch: Samsung EVO Plus 2020

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@NeP2013 Tijdje terug ook gekocht bij de Action, impuls aankoop. Ik vond het wel vermakelijk voor €7,95. Heb het in een paar dagen uitgespeeld. Voornamelijk gefocust op de campaign. Want voor de rest is het enorm eentonig. Was ook wel blij dat ik het weer verkocht kreeg voor 5 euro. Want het spel heeft geen replay value.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
BlackMage schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:33:
Ik heb een tijdje geleden Star Link ook aangeschaft voor een vergelijkbaar bedrag. Het is best leuk (voor dat geld), maar het business model is bijna crimineel, gezien hoe duur die wapens enzo zijn.
Die heb ik toen bij de Intertoys gekocht met 80% korting, wapens voor meen ik €3,00 per setje.

Pagina: 1 ... 64 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic