Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:16

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Vanaf morgen is Paper Mario: The Origami King offcieël te koop, en het leek me wel een leuk idee om hier gezellig met mede gamers over deze nieuwe Switch game te praten. Probeer het netjes te houden en niet te veel te spoilen

Info over het spel

Ga met Mario en zijn nieuwe metgezel Olivia op een komisch avontuur dat je naar alle uithoeken van een papieren wereld brengt in Paper Mario: The Origami King op de Nintendo Switch!

Neem het op tegen de origami-koning en zijn flinterdunne leger, werk samen met bijzondere kompanen en leer magische krachten te beheersen op je missie om de wereld te redden.

De kwaadaardige koning Olly heeft prinses Peach in origami veranderd, haar kasteel losgerukt en hermetisch afgesloten met magische papieren linten. Maar vrees niet, want onze besnorde held Mario en zijn nieuwe partner Olivia geven acte de présence!

Reis door de wereld, van bloedhete woestijnen tot woeste zeeën, en rekruteer allerlei bijzondere personages, terwijl je probeert het kasteel te ontdoen van de vervloekte linten en je papieren vrienden redt die in gevouwen soldaten zijn veranderd!

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-05 17:34

JoeZuCK

_Fonz > all.

Reviews zijn wat teleurstellend. Het vechtsysteem wordt niet erg gewaardeerd. Toch annuleer ik mijn bestelling die ik een maand geleden bij Amazon gedaan heb niet. Spijtig alleen dat ze niet kunnen zeggen wanneer ze leveren (hoezo lokkertje). Had gedacht dat ik hem op releasedag wel in huis zou kunnen hebben.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Oei, dat is minder, vind Amazon.nl nog niet top, nu 3x wat bij besteld en elke keer uit een ander land, Frankrijk, Duitsland en nu een game uit Spanje 🙈

Ik zelf ga hem morgen na me werk met mijn dochter ophalen bij Game Mania.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:08
Bol zorgt ervoor dat hij vanmiddag klaar ligt bij de Appie, pizza er bij en gaan.

Vanaf de eerste (verrassende) aankondiging, gegrepen door dit stijltje.. ben super benieuwd! naast de trailers nog niets gelezen, dus kan er compleet blanco en verwachtingsvol in gaan. heb eigenlijk alleen paper mario op de n64 gespeeld, dus ben benieuwd wat dit wordt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:41
JoeZuCK schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:06:
Reviews zijn wat teleurstellend. Het vechtsysteem wordt niet erg gewaardeerd. Toch annuleer ik mijn bestelling die ik een maand geleden bij Amazon gedaan heb niet. Spijtig alleen dat ze niet kunnen zeggen wanneer ze leveren (hoezo lokkertje). Had gedacht dat ik hem op releasedag wel in huis zou kunnen hebben.
Vind je? Hij staat een 8.1 gemiddeld op Metacritic. Er zijn ook reviews die het vechtsysteem wel weten te waarderen, de bossfight schijnen ook heel leuk te zijn.

Ik pre-order nooit via Amazon.nl wanneer ik een game echt direct wil hebben.Scheelt vaak een paar euro, maar je hebt zelden de game op release in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:04
Ik krijg de game vandaag binnen van Bol.com. Combat lijkt inderdaad tegen te vallen. Maar ik denk dat ik me er hoe dan ook wel mee ga vermaken en ik kan wel weer een nieuwe game gebruiken op de Switch!

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb net een SMS gekregen dat ik hem kan ophalen, dus meteen naar het werk me omkleden en met mijn dochter het spel ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Ik ben een van de weinige die The Thousand Year Door niet zo leuk vond, maar dat komt omdat ik wat minder heb met RPG. Dit is voor mij dus een no-brainer en het zal de eerste Paper Mario zijn die ik ga spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxV93HE_eArDqNpQ9xlriuGjVEM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NZ4liKSbx4rsK2TgX60R9mku.jpg?f=user_large

Hopelijk ga ik me hier goed mee vermaken. Ben wel fan van de Paper Mario reeks, maar nooit écht lekker kunnen spelen omdat ik de consoles niet had. Via emulators is het toch net niet. Ook de Mario & Luigi games heb ik gespeeld op de DS. Hopelijk komt deze in de buurt van die games. De art-style vind ik in ieder geval echt heerlijk, ik ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:15
Ik denk dat ik hem vanmiddag na deze werkdag eventjes op ga halen :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-05 16:51

Mauz1978

Console War Veteran

Mn zoon (6) ga ik straks ophalen van school en dan gaat hij ‘m kopen.

Dan stuurt papa hem vroeg naar bed vanavond zodat ik kan spelen! >:)

(Grapje hoor, we houden zelfs een gameavond om zn zomervakantie in te luiden) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Mauz1978 op 17-07-2020 11:21 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
JanW schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:08:
[Afbeelding]

Hopelijk ga ik me hier goed mee vermaken. Ben wel fan van de Paper Mario reeks, maar nooit écht lekker kunnen spelen omdat ik de consoles niet had. Via emulators is het toch net niet. Ook de Mario & Luigi games heb ik gespeeld op de DS. Hopelijk komt deze in de buurt van die games. De art-style vind ik in ieder geval echt heerlijk, ik ben benieuwd!

GAME ON!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier belde oma net ;)
Dat er een pakje van Bol was binnengekomen ....

"Ohw, jij wist niet dat je kleinzoon kwam logeren dan :)"

( dat wist ze dan weer wel .... maar post had ze niet op gerekend )

Nu kan ze een goede beurt maken bij de kleinzoon
alsof dat nog nodig zou zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwHUmUi3ZxnR776te0I1XTXAR-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DUwqj2pPwqA9fMXosEm6JNi2.jpg?f=fotoalbum_large

Heb hem ook net opgehaald 🤩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-05 17:34

JoeZuCK

_Fonz > all.

Cyrax0508 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:49:
[...]

Vind je? Hij staat een 8.1 gemiddeld op Metacritic. Er zijn ook reviews die het vechtsysteem wel weten te waarderen, de bossfight schijnen ook heel leuk te zijn.

Ik pre-order nooit via Amazon.nl wanneer ik een game echt direct wil hebben.Scheelt vaak een paar euro, maar je hebt zelden de game op release in huis.
Bossfights lijken me ook leuk. Proef algehele consensus bij het grote publiek wat teleurstelling (en voornamelijk in het vechtsysteem). Verwacht dat het cijfer bij de gamers wat lager zal worden).

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
Tip voor iedereen die net als ik een hekel heeft aan motion controls. In de settings kun je deze uitzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Bedankt voor de tip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-05 13:12
De game nu een aantal uur gespeeld. Eerste 2 bosses verslagen. Ik bind het combat systeem erg leuk en juist op sommige momenten best challenging. Ga vanavond zeker nog een aantal uurtjes spelen.
Ook een sleutelhanger gekregen van gamemania. Een origami Goomba, die ga ik ergens weggeven denk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Heb vandaag een half uurtje gespeeld, dus nog niet veel gezien, maar mijn dochter vind hem leuk 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-05 16:51

Mauz1978

Console War Veteran

Wij zijn er wel weg van. ik merk dat mn zoon nog wel moeite heeft met de combat. En ik hoop zelf dat het nog een stuk moeilijker wordt. Verder ziet het er echt prachtig uit.

*edit* ik vind het wel jammer dat je de taal niet user-side kan instellen, maar dat het hele systeem (plus herstart) ingesteld moet worden. Dit spel speel ik liever niet in het Nederlands namelijk.

[ Voor 36% gewijzigd door Mauz1978 op 18-07-2020 13:09 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Leuke game tot nu toe, heb net de eerste bossfight gehad. Opzet van de combat is nog best aardig, maar jammer dat ze er geen level systeem aan gekoppeld hebben met Exp. Zoals verwacht ben ik niet verplichte battles al aan het ontlopen, omdat ze enkel coins opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:47
Grappige game maar echt héél leuk vind ik hem (nog) niet. De eerste boss fight moet nog komen en ik heb al een gevoel van 'oh pff weer een gevecht'. Die gevechten in het begin zijn nog niet heel lastig dus dat wordt al snel een beetje veel van hetzelfde. Verder vermaak ik me wel. Tot nu toe een 7 voor mij (eerste indruk).

[ Voor 3% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 21-07-2020 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 07:50:
Grappige game maar echt héél leuk vind ik hem (nog) niet. De eerste boss fight moet nog komen en ik heb al een gevoel van 'oh pff weer een gevecht'. Die gevechten in het begin zijn nog niet heel lastig dus dat wordt al snel een beetje veel van hetzelfde. Verder vermaak ik me wel. Tot nu toe een 7 voor mij (eerste indruk).
Ik vind hem eigenlijk leuker dan ik had gedacht. Ik heb dan verder ook nooit een Paper Mario gespeeld (The Thousand Year Door had ik wel, maar na 10 minuten was ik daar klaar mee toen) maar ik geniet er echt wel van. Ik zit vlak voor mijn eerste bossbattle en ik geniet van het exploren en de wereld om me heen. De gevechten vind ik persoonlijk niet heel bijzonder, ik ontloop wel steeds vaker de random fights omdat ik muntjes genoeg heb en niets te winnen heb dan muntjes.

De wereld, sfeer, puzzeltjes enzo zijn wel van hoog niveau, ik vermaak me hier wel prima mee, zit nu wel op een 8 qua cijfer. Het is niet wereldschokkend allemaal, maar wel een fijne game. De kids vinden het ook prachtig, maar Luigi's Mansion en Animal Crossing blijven favoriet bij hun...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb nog door tijd gebrek net iets meer dan 1 uur kunnen spelen, maar tot nu toe bevalt de game goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Leuk spel!

De gevechten zijn inderdaad totaal niet interessant, daar heeft Nintendo wel een steek laten vallen.
Niet alleen het feit dat je naast munten geen exp oid verdiend, maar ook de gehele combat mechanic is niet interessant.

Verder speelt hij wel lekker, het is heerlijk relaxed om dit af te wisselen met Far Cry 3 (op de PS4).
Eerst ff een shooter spelen en daarna lekker zen Paper Mario spelen d:)b

Nu alleen nog hopen op een remaster/remake van de originele Paper Mario oOo

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik ben inmiddels wat verder (Shogun park) en ik moet zeggen dat die leuker wordt. De normale gevechten zijn nog steeds niet veel aan, maar de boss fights zijn erg leuk gedaan en de wereld verkennen is leuk :) ik stel mijn persoonlijke cijfer bij naar een 8.

[ Voor 10% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 24-07-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05 12:37
Boss fights waren echt het meest vervelend aan Sticker Star en ook wel een beetje Color Splash. Moest je de meest vreemde kaarten gebruiken en dus eigenlijk een beetje gokken. Vond daar echt weinig aan.

Begint dan nu wel interessant te klinken!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik zit inmiddels bij Shogun Park en ik heb moeite om het spel op te pakken en verder te spelen. De battles vervelen echt zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:15
De battles zijn inderdaad een beetje saai. Gelukkig zijn ze vaak optioneel :P je krijgt ook geen exp points ofzoiets, je krijgt alleen minder muntjes. Muntjes die je anders uitgaf aan betere wapens, dus daar mis je ook niks aan. Het vervelendste vind ik nog dat die animaties dan zo enorm lang duren...

De werelden zitten echt heel leuk in elkaar. Gameplay is dik in orde en dingen uitzoeken/puzzeltjes zijn heel goed. Dialogen zijn soms oprecht grappig :P regelmatig een dikke glimlach op mn gezicht.

Raar om te spelen een paar weken na The Last of Us, dit is echt totaal iets anders :+ maar desalniettemin best wel leuk :)

Ik ben op het volgende punt in het spel:
spoiler:
Woestijnvlakte, samen met die Toad professor. 3 buizen zijn inmiddels toegankelijk

[ Voor 10% gewijzigd door Richh op 27-07-2020 16:47 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb de laatste 6 dagen niet kunnen spelen i.v.m. nachtdiensten, omdat ik dit tevens samen met mijn dochter speel had ik niet de luxe om tussendoor te spelen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Geweldig spel. Bossfights zijn echt leuk. Normale gevechten zijn boring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik las op Polygon (gamesite) dat de boss fights soms zó moeilijk zijn dat de reviewer opkijkt tegen de nieuwe bossfight. Ik kan mij daar totaal niet in vinden. Niet dat ik een die hard gamer ben, in tegendeel zelfs. De bossfights voelen voor mij nooit als oneerlijk, het is vooral goed nadenken over de puzzle.

De wereld zelf is oprecht leuk in elkaar gezet. Nog maar twee linten te gaan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik ben zelf ook reviewer en doe ook wel eens opdracht reviews (momenteel even niet), het probleem hier is vaak de tijd druk, men wilt vaak als eerste de review lanceren zodat mensen hem ook lezen. Je gaat dan gehaast spelen, vooral mensen die het net als ik naast hun normale werk erbij doen.

Ik ben er dan ook van overtuigd dat dit bij dit spel vaker het probleem is en dat men daarom niet genoeg tijd neemt voor die gevechten. Ik speel hem lekker op me gemak samen met me dochter en zodra ik hem uit heb, dan kijk eens wanneer ik tijd heb voor de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
@Piet_Piraat7 , Polygon heeft nu niet bepaald de reputatie dat ze goede gamers zijn :P Ik lees liever hun long-read artikels dan hun reviews.

Waar ik nieuwsgierig naar ben (ik heb het spel niet) - ik zag dat er een aantal mensen zijn die TOK beginnen te vergelijken met de klassiekere 3D Zelda games. Niet echt meer een RPG, dungeons met puzzels etc. In hoeverre gaat dit op volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
JackAvery schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:04:
Waar ik nieuwsgierig naar ben (ik heb het spel niet) - ik zag dat er een aantal mensen zijn die TOK beginnen te vergelijken met de klassiekere 3D Zelda games. Niet echt meer een RPG, dungeons met puzzels etc. In hoeverre gaat dit op volgens jullie?
Die vergelijking snap ik niet goed. De RPG-elementen zijn zéér licht. Je levelt niet, je koopt hooguit iets betere gear naarmate je verder komt en je HP gaat wat omhoog. Dungeons zijn er ja, maar niet vergelijkbaar met de diepgang van de oude Zelda dungeons. Een paar gangen en een paar puzzels en dat was het. Neemt niet weg dat de wereld meer dan genoeg biedt om te ontdekken en dat vooral dat ontdekken zo leuk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik ben het met Piet eens, kan me ook niet in die vergelijking vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik ben inmiddels bijna bij het einde (denk ik) en vind het oprecht een heel leuk spel. Zeker een aanrader. Als je kleine kinderen hebt kan je misschien soms mee moeten helpen met de gevechten, maar de wereld zit zo leuk in elkaar dat het alleen daarom al een top game is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb vanaf maandag eindelijk vakantie, hoop dan een met mijn dochtertje wat meters te kunnen maken. Ik ben nu pas op weg naar het blauwe lint.

Vind het zelf ook wel een leuk spel,
spoiler:
alleen word er voor mijn gevoel soms iets te veel gepraat :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-05 15:18
Ondanks het wat mindere vechtsysteem vind ik het wel echt een leuke game.Sowieso beter dan de vorige twee Paper Mario games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:53

NoTimeRemains

I know

Sinds dinsdag binnen, 2de hands voor een ontzettend scherp prijsje kunnen oppikken. Heb net
spoiler:
Water velemental
verslagen. De gewone battles zijn wel ok, meer een mini puzzeltjs. De bossbattles vind ik een stuk uitdagender.

die
spoiler:
elastiek
was wel echt klote zeg.

[ Voor 10% gewijzigd door NoTimeRemains op 15-08-2020 13:43 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:53

NoTimeRemains

I know

Beetje een kickje maar ik heb em gisteren uitgespeeld. Het heeft wel wat moeite gekost. Combat was wel leuk maar ook ontzettend langdradig. Vaak probeerde ik actief vijanden te ontwijken. Sommigen delen vond ik sowieso erg traag verlopen.

De sfeer, muziek, verhaal en stijl zijn wel top. Maar deze ga ik niet nog een keer spelen of 100% alles te halen.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb door omstandig heden lang niet kunnen spelen, wel weer recent opgepakt. Vind het een leuke game maar niet de beste Paper Mario. Soms zijn de gevechten wat eentonig en de gesprekken langdradig :D

Ik zit nu in de SPA wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Heb hem vandaag ook eindelijk uitgespeeld.

spoiler:
Leuk spel, soms wat te veel van het zelfde soort gevechten en te vaak dat ik zo iets had van, nu is het klaar met het klets van Olivia :D

Pagina: 1