He verdorie. Toch kriebels om Crysis maar te kopen. Ook nog een euro of 10 krediet in m'n account van alle coins
.
Heb crysis nooit gespeeld. Krijg er een beetje een solder of fortune feeling bij. Lijkt het een beetje daar op?
Of sla ik nu een flinke plank mis?
Is voor mijn gevoel toch heel wat anders, Game was voorheen misschien extreem over hyped, mede ook met de vraag of je PC de game wel aan kon.
Ik vond het geen verkeerde deel, heb deel 2 en 3 ook gespeeld, maar vond persoonlijk deel 1 leuker.
Ik vond het geen verkeerde deel, heb deel 2 en 3 ook gespeeld, maar vond persoonlijk deel 1 leuker.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Totaal geen SOF, maar ik vond het destijds echt een vermakelijke shooter.Turfschipper schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 04:52:
Heb crysis nooit gespeeld. Krijg er een beetje een solder of fortune feeling bij. Lijkt het een beetje daar op?
waarmee je het kan vergelijken lastig
[ Voor 5% gewijzigd door Ruudox op 24-07-2020 09:58 ]
Gisteren aangekondigd door Square-Enix:
Dit is een nieuwe 3D platformer door o.a. Yuji Naka en Naoto Oshima, die je misschien wel kent als de ontwikkelaars van Sonic. Release volgend jaar. Meer info in hun YouTube presentatie van gisteren (subtitled).
Als iemand trouwens gameplay zien van de Shin Megami Tensei III remaster: tijdens deze Japanse stream heeft men het spel 14 minuten lang gespeeld.
Dit is een nieuwe 3D platformer door o.a. Yuji Naka en Naoto Oshima, die je misschien wel kent als de ontwikkelaars van Sonic. Release volgend jaar. Meer info in hun YouTube presentatie van gisteren (subtitled).
Als iemand trouwens gameplay zien van de Shin Megami Tensei III remaster: tijdens deze Japanse stream heeft men het spel 14 minuten lang gespeeld.
[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 24-07-2020 11:29 ]
Die game ziet er heel Nice uit, denk ook dat ik me die op de Switch koop.
Zelf deed die trailer me trouwens meer denken aan Nights: Journey of Dreams dan aan Sonic trouwens. Niks mis mee wel.
Goed nieuws voor de racefans btw:
Al goed dat die HORI op Switch werkt, beter dan niks
Goed nieuws voor de racefans btw:
Al denk ik niet dat er veel mensen zijn die GRID online gaan spelen met het Labo stuurwielOnline multiplayer comes to GRID Autosport for Nintendo Switch on 30th July. 🔥
— Feral Interactive (@feralgames) 23 juli 2020
This update also adds support for Nintendo Labo, the HORI Pro Deluxe wheel and the HORI Pro Mini wheel.
Buy from the eShop for £29.99/$34.99/34,99 €: https://t.co/6A6qQtbgWz pic.twitter.com/iGz07D8eHG
Semi-Switch-gerelateerd:
Ask Iwata: Words of Wisdom from Nintendo’s Legendary CEO invites you to learn more about the president, game developer, and gamer who forever changed the video game industry as we know it. Coming directly to you Spring 2021 in print and digital. 👐 pic.twitter.com/SNkJ119Vug
— VIZ (@VIZMedia) 24 juli 2020
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Lijkt me een mooi boek, ik heb zelf ooit dit boek gekocht over Nintendo.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qymdi4khaAcku1RmFlOPPTZM.jpg?f=user_large)
Ik heb deze in de pre-order staan bij bol. Die komt 2 november uit:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dKBk9eU2EpGpQSaozcEce83M.jpg?f=user_large)
Something under the bed is drooling
Moet ik eens naar gaan kijken, bedankt voor de tip.
Geen idee of iemand hier CrossCode al geprobeerd heeft, maar de beloofde patch is eindelijk door submission geraakt:
Fixes:Patch 1.0.8 for CrossCode has just passed the Nintendo Submission. We've scheduled the release for 6PM CEST today. Until the end of the week it should auto-update everywhere. Patchnotes below:
— Deck13 Spotlight (@Deck13Spotlight) 27 juli 2020
- Fixed the Botanics Menu Crash
- Fixed the traders Menu Crash
- Fixed the Switch exlusive Boss Battle fight bugs
- Fixed multiple smaller issues
- Fixed NPCs in Towns and overland causing Performance issues
- Fixed the Audiolag caused by Performance Issues
- Fixed Japanese bugs
- Fixed the slowed down menu
- Fixed various asian character display-bugs
Iemand die de nieuwe Paper Mario heeft?
Ik vind het leuk om te spelen, behalve het battle systeem. Man, man, man....Wat is dat een schijtsysteem zeg. Gevechten duren veel te lang en je wint er ook nog eens niks mee. Paar muntjes en confetti, maar die kun je ook op andere plekken vinden/krijgen. Zo zonde dat ze dat systeem hebben toegepast.
Ik vind het leuk om te spelen, behalve het battle systeem. Man, man, man....Wat is dat een schijtsysteem zeg. Gevechten duren veel te lang en je wint er ook nog eens niks mee. Paar muntjes en confetti, maar die kun je ook op andere plekken vinden/krijgen. Zo zonde dat ze dat systeem hebben toegepast.
Heb er een tijdje geleden speciaal een topic over dit spel geopendRJL86 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:58:
Iemand die de nieuwe Paper Mario heeft?
Dat is (helaas) een beetje bij alle Paper Mario's sinds de DS. Je kan ze wel ontlopen of als je vordert in het spel direct 'afspringen' maar helemaal overslaan lukt niet. Het grootste probleem vind ik dat ze het spel nogal onderbreken en ook niet echt een uitdaging vormen. Het zou al flink schelen als de vijanden definitief wegblijven nadat je ze verslagen hebt uit een gebied.RJL86 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:58:
Ik vind het leuk om te spelen, behalve het battle systeem. Man, man, man....Wat is dat een schijtsysteem zeg.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik vind het Battlesysteem juist weer eens wat anders dat het wat de meeste RPG games tegenwoordig hebben.
Ah thanks, niet gezien!Linksquest schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:19:
[...]
Heb er een tijdje geleden speciaal een topic over dit spel geopendSpel is erg leuk. Praat gerust meer op Paper Mario: The Origami King (Switch)
Eindelijk heeft fight crab ook een release date gekregen (15 September). Kijk uit naar deze game om samen met vrienden op de bank met krabben te vechten tijdens een biertje.
Aan de ene kant mis ik de grote releases op dit moment wel een beetje maar als ik eerlijk ben heb ik ook nog wel games liggen die het verdiend om uitgespeeld te worden zoals Zelda Links Awakening.
Nu ongeveer 50u in de Witcher3 en als ik eerlijk ben denk ik dat ik deze nog gaver vind dan Zelda BOTW. Alhoewel de combat echt een stuk minder soepel is word ik echt helemaal op gezogen door het verhaal en de wereld. Ook de side quest zijn zo sterk. Ook vind ik de game echt super goed draaien op dit Switch alhoewel ik enkel in handheld speel. Mocht je de game dus nog moet gespeeld hebben kan ik je deze echt van harte aanraden zeker in deze wat stillere tijd.
Aan de ene kant mis ik de grote releases op dit moment wel een beetje maar als ik eerlijk ben heb ik ook nog wel games liggen die het verdiend om uitgespeeld te worden zoals Zelda Links Awakening.
Nu ongeveer 50u in de Witcher3 en als ik eerlijk ben denk ik dat ik deze nog gaver vind dan Zelda BOTW. Alhoewel de combat echt een stuk minder soepel is word ik echt helemaal op gezogen door het verhaal en de wereld. Ook de side quest zijn zo sterk. Ook vind ik de game echt super goed draaien op dit Switch alhoewel ik enkel in handheld speel. Mocht je de game dus nog moet gespeeld hebben kan ik je deze echt van harte aanraden zeker in deze wat stillere tijd.
En omdat er nooit genoeg Fight Crab in dit topic kan zijn:Yptisem schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:32:
Eindelijk heeft fight crab ook een release date gekregen (15 September). Kijk uit naar deze game om samen met vrienden op de bank met krabben te vechten tijdens een biertje.
Game ziet er heel apart uit, weet niet of het wat voor mij is.
Dit weekend nieuw Tetris 99 event:
#PaperMario: The Origami King collides with #Tetris 99! Pencil it in your calendars, because the 15th Tetris 99 MAXIMUS CUP unfolds 7/31, 12am PT to 8/3, 11:59pm PT. Collect at least 100 event points to unlock the in-game theme!@Tetris_Official pic.twitter.com/LVMfdpLlXh
— Nintendo of America (@NintendoAmerica) 28 juli 2020
Vraagje: ik heb net mijn rechter Joy-con terug van drift reparatie, 2,5 week heeft dat geduurd. Direct daarvoor was het al de linker die ik heb opgestuurd voor reparatie en heb ook toen 2,5 week niet kunnen spelen. In totaal nu dus 5 weken, ik heb nu een paar dagen kunnen spelen en de drift is links terug. Om gek van te worden.
Nu kan ik hem wel weer opsturen naar Comserve maar buiten dat ik het dan weer 2,5 week kwijt ben heb ik er ook gewoon geen vertrouwen in.
Weet iemand een definitieve oplossing anders dan een andere controller kopen? Dit mag toch niet gebeuren? Wat zijn mijn opties behalve weer 2,5 week wachten en dan maar hopen dat het wel gefixt is?
Ik heb al de controllers geüpdatet, gekalibreerd, terug naar fabrieksinstellingen gezet en weer opnieuw gekalibreerd.
Nu kan ik hem wel weer opsturen naar Comserve maar buiten dat ik het dan weer 2,5 week kwijt ben heb ik er ook gewoon geen vertrouwen in.
Weet iemand een definitieve oplossing anders dan een andere controller kopen? Dit mag toch niet gebeuren? Wat zijn mijn opties behalve weer 2,5 week wachten en dan maar hopen dat het wel gefixt is?
Ik heb al de controllers geüpdatet, gekalibreerd, terug naar fabrieksinstellingen gezet en weer opnieuw gekalibreerd.
Dat is echt klote. Schandalig dat dit kan gebeuren. Pro controller kopen is een soort van oplossing. Die heeft geen drift problemen.MooDyBLueS schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:25:
Vraagje: ik heb net mijn rechter Joy-con terug van drift reparatie, 2,5 week heeft dat geduurd. Direct daarvoor was het al de linker die ik heb opgestuurd voor reparatie en heb ook toen 2,5 week niet kunnen spelen. In totaal nu dus 5 weken, ik heb nu een paar dagen kunnen spelen en de drift is links terug. Om gek van te worden.
Mijn release model Joy Cons heeft dat soms, die ik in de super Mario Party bundel gekocht heb heeft dat niet, gebruik zelf ook alleen de Pro controller, tenzij het niet anders kan, voor mijn dochter een Hori Mario controller gekocht, die is er heel blij mee.
Ja ik overweeg ook de Hori Split Pad Pro te kopen, die is nu €44. Alleen... geen rumble, alleen gekoppeld te gebruiken en geen ingebouwde accu waardoor het toch ook niet ideaal is weer.
Hebben de Switch Pro controllers dan helemaal geen last van de drift? Ik las ergens dat die dezelfde analoge sticks gebruiken.
Idealiter heb ik wel een soort 1:1 vervanger van de Joy-cons, maar anders is of een Hori Split Pad Pro of een draadloze controller (Switch Pro controller bijv) denk ik wel het beste alternatief. Ik denk ook wel dat het sowieso goed is om een extra controller te kopen, dan heb ik sowieso ook tijdens reparatie iets achter de hand.
Edit: wij hebben de Let’s Go! Pikachu/Eevee bundel met bruin/beige controllers. Dus volgens mij wel een wat latere versie dan de release versie. Of dat uitmaakt durf ik zelf niet te zeggen.
Hebben de Switch Pro controllers dan helemaal geen last van de drift? Ik las ergens dat die dezelfde analoge sticks gebruiken.
Idealiter heb ik wel een soort 1:1 vervanger van de Joy-cons, maar anders is of een Hori Split Pad Pro of een draadloze controller (Switch Pro controller bijv) denk ik wel het beste alternatief. Ik denk ook wel dat het sowieso goed is om een extra controller te kopen, dan heb ik sowieso ook tijdens reparatie iets achter de hand.
Edit: wij hebben de Let’s Go! Pikachu/Eevee bundel met bruin/beige controllers. Dus volgens mij wel een wat latere versie dan de release versie. Of dat uitmaakt durf ik zelf niet te zeggen.
[ Voor 24% gewijzigd door MooDyBLueS op 28-07-2020 18:41 ]
Ik heb nergens last van met de Pro controller.
Dit is trouwens die controller die ik bedoel.
https://www.bol.com/nl/p/...t2NxL1bHhVvhoC9PAQAvD_BwE
Met mijn eerste pro controller kreeg ik na een paar maanden drift - problemen, die hebben ze niet gerepareerd naar ik kreeg een nieuw exemplaar ( in de winkel). Drift problemen bij pro controllers komt minder vaak voor dan bij joy-cons volgens mij.
[ Voor 8% gewijzigd door WenJam op 28-07-2020 22:40 ]
Thanks! Aangezien de Switch bij ons thuis met name los gebruikt wordt denk ik dat ik de Split Pad Pro een betere keuze is, maar deze die je nu stuurt is wel heel fijn voor op tv natuurlijk. Weet je toevallig of je die ook voor Mario Party kan gebruiken of andere (lokale) multiplayer spellen die normaal met 1 kant van de Joycon werken?Linksquest schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:42:
Ik heb nergens last van met de Pro controller.
Bedoel je in jouw geval de Nintendo Switch Pro controller of die van een ander merk?WenJam schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:34:
Met mijn eerste pro controller kreeg ik na een paar maanden drift - problemen, die hebben ze niet gerepareerd naar ik kreeg een nieuw exemplaar ( in de winkel). Drift problemen bij pro controllers komt minder vaak voor dan bij joy-cons volgens mij.
Ik meen inderdaad gelezen te hebben dat ook de Nintendo eigen Pro controller driftproblemen kent. Ook al is dat minder, voor mij is dat reden om die nooit te kopen. Ik zit inmiddels op het punt dat ik me realiseer dat ik het beste wel een extra controller kan kopen, zodat er in ieder geval doorgespeeld kan worden wanneer de originele weer eens voor reparatie weggaat. Wat het voor mij alleen lastig maakt is dat er blijkbaar geen 1 op 1 vervanger is voor een Joy-con. Hori maakt ze wel, maar dan vind ik alleen de linker Joy-con of de Split Pad Pro die niet los te gebruiken is en geen rumble heeft.
Bij ons in het gezin wordt hij met name in handheld mode gebruikt en met name voor Mario Party gaat de tv aan, al kunnen dat natuurlijk meer spellen worden, zo is me al eens gevraagd Mario Kart te kopen. Joy Con is dan gelijk 2 controllers, Hori Split Pad Pro is niet te gebruiken en een Pro controller zouden we dan per persoon 1 nodig hebben (als die al te gebruiken zijn), dat maakt het een dure aangelegenheid.
[ Voor 49% gewijzigd door MooDyBLueS op 28-07-2020 23:17 ]
Nee, helaas niet voor Mario Party, die werkt ook niet met de gewone pro controller helaas.
Drift probleem was met een orginele pro-controller van Nintendo
Elke controller kan drift problemen krijgen na verloop van tijd. Google maar eens op dual shocks of xbox controllers en driftMooDyBLueS schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:09:
[...] Ik meen inderdaad gelezen te hebben dat ook de Nintendo eigen Pro controller driftproblemen kent. Ook al is dat minder, voor mij is dat reden om die nooit te kopen.
Als je de switch in verschillende scenario's gebruikt ( "meestal handheld" "mario party op de TV" mario kart") en je budget is beperkt, dan ga je toch moeten kiezen voor wat jou de beste deal lijkt. Misschien is het een idee om wat goedkopere controllers te kopen voor multiplayer sessies, en te investeren in een degelijke oplossing voor je handheld sessies?Ik zit inmiddels op het punt dat ik me realiseer dat ik het beste wel een extra controller kan kopen, zodat er in ieder geval doorgespeeld kan worden wanneer de originele weer eens voor reparatie weggaat. Wat het voor mij alleen lastig maakt is dat er blijkbaar geen 1 op 1 vervanger is voor een Joy-con. Hori maakt ze wel, maar dan vind ik alleen de linker Joy-con of de Split Pad Pro die niet los te gebruiken is en geen rumble heeft.
Bij ons in het gezin wordt hij met name in handheld mode gebruikt en met name voor Mario Party gaat de tv aan, al kunnen dat natuurlijk meer spellen worden, zo is me al eens gevraagd Mario Kart te kopen. Joy Con is dan gelijk 2 controllers, Hori Split Pad Pro is niet te gebruiken en een Pro controller zouden we dan per persoon 1 nodig hebben (als die al te gebruiken zijn), dat maakt het een dure aangelegenheid.
De 8bitdo hierboven is trouwens een van de weinige controllers die zich met de pro controller kan meten en zeker het overwegen waard. Zorg dan wel dat je de SN 30 Pro + koopt. Als je al draadloze controllers van andere consoles hebt, kan je ook een Mayflash of 8bitdo USB transmitter overwegen waarmee je één van die oudere controllers kan aansluiten.
Onder garantie opnieuw laten repareren is het makkelijkste.. Maar er zijn ook tijdelijke fixes die je zelf kan appliceren, en je kan altijd de stick in je joycon zelf vervangen. Joycon sticks hebben echter gewoon een type design dat vaker problemen geeft. Mijn post met meer info over joycon garantie en reparaties vind je hier.Weet iemand een definitieve oplossing anders dan een andere controller kopen? Dit mag toch niet gebeuren? Wat zijn mijn opties behalve weer 2,5 week wachten en dan maar hopen dat het wel gefixt is?
[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 29-07-2020 09:46 ]
Dat de Joy Cons een bepaald probleem met de frequentie is al bekend, ik denk dat dit probleem blijft aangezien ze met ghz verbinding werkt, alles loopt tegenwoordig via z'n verbinding, Bluetooth zou wel een optie kunnen zijn, maar uit eindelijk blijft dit probleem met een draadloze verbinding.
Het is belangrijk om symptomen en oorzaken goed van elkaar te kunnen onderscheiden. Als een controller niet reageert als verwacht is dat niet per se een teken van wat normaal gesproken wordt verstaan onder drift.
Mogelijke oorzaken:
@Linksquest: de Joy-Cons, Switch Pro Controllers zijn al BlueTooth controllers?
Mogelijke oorzaken:
- Slechte/wegvallende verbinding: De draadloze verbinding tussen de controller en de Switch hapert. De Switch houdt de laatst bekende positie van de analoge stick vast. Dit was een probleem dat bijv. terug in begin 2017 werd beschreven als "Link liep vrolijk door en pleurde van een berg af".
- Drift: De analoge stick zelf meet door slijtage of door stof een verkeerde stand van de stick. Hierdoor kan bijv. een personage een bepaalde richting op lopen terwijl de stick in de neutrale stand staat of kan het voorkomen dat wanneer je de stick voluit in een richting beweegt niet als voluit wordt geregistreerd.
@Linksquest: de Joy-Cons, Switch Pro Controllers zijn al BlueTooth controllers?
Heb het even opgezocht, maar inderdaad Bluetooth, heb pas geleden nog een fix gezien op YouTube die het had over ghz, die had het over de vele Wi-Fi verbindingen die er vaak zijn dat die voor storingen zorgde met de ghz verbinding van de Switch.
Bluetooth gebruikt net als veel wifi en andere dingen (dect telefoons, babyfoons, slimme lampen zoals philips hue, etc) de 2,4 ghz (gigahertz) frequentie. Dit is een van de weinige frequenties die beschikbaar zijn voor consumenten elektronica. En door dat vele gebruik zijn verstoringen eerder regel dan uitzondering.Linksquest schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:38:
Heb het even opgezocht, maar inderdaad Bluetooth, heb pas geleden nog een fix gezien op YouTube die het had over ghz, die had het over de vele Wi-Fi verbindingen die er vaak zijn dat die voor storingen zorgde met de ghz verbinding van de Switch.
Maar de verbindingsproblemen van de joy-cons die rond release van de Switch waren uitgegeven waren niet de schuld van de verstoringen op de 2,4 ghz frequentie, maar gewoon door een fout in het design.
Dat begrijp ik, maar waar ik dus op doel is het systematische probleem (designfout) t.o.v. normale slijtage. Ik loop al wat jaren mee met diverse generaties consoles en van de Gamecube, PS3 tot Xbox One S en Switch nu heb ik nog nooit drift issues gehad. Natuurlijk, als je na 5 jaar spelen dat probleem krijgt, dan noem ik dat slijtage, vervang ik de controller en klaar.JackAvery schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:42:
[...]
Elke controller kan drift problemen krijgen na verloop van tijd. Google maar eens op dual shocks of xbox controllers en driftEr is geen systematisch probleem met de sticks van de pro controller (i.t.t. de joycons).
De Joy-cons hebben echter een notoir probleem dat Nintendo erkend heeft en dat ervaar ik nu direct na reparatie gelijk weer. Dat is geen slijtage, dat is puur een designfout.
Ik heb over de Pro controller (van Nintendo) wat zelfde verhalen gehoord, maar dat zijn wel gebruikerservaringen die zeggen dat het na een paar maanden al optreedt. Ook hier wordt dat gezegd. Misschien geen systematisch probleem en misschien niet bij iedereen, maar ik heb letterlijk nog nooit iemand hetzelfde horen zeggen over de DualShocks of Xbox controllers bijvoorbeeld, alleen na veel langere tijd of toevallig eenmalig een slecht exemplaar hebben. Hoe ik de berichtgevingen her en der nu interpreteer zitten de Nintendo Switch Pro controllers toch duidelijk tussen de PS4/XOne en Joy-cons in qua kwaliteit van analoge sticks. Misschien zit ik ernaast, maar ik loop liever zelf het risico niet, ik heb namelijk al bijna op het punt gestaan de Switch weg te doen omdat het gewoon zo'n gigantisch vervelend probleem is. En op goedkope AliExpress alternatieven na zijn er gewoon geen 1 op 1 vervangers voor de Joy-con. Het lijkt erop dat Nintendo dit qua licentie zo afgedwongen heeft, want er zijn genoeg Pro controller alternatieven.
Ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat hiermee en daarmee de investering nu voor handheld gaat zijn.Als je de switch in verschillende scenario's gebruikt ( "meestal handheld" "mario party op de TV" mario kart") en je budget is beperkt, dan ga je toch moeten kiezen voor wat jou de beste deal lijkt. Misschien is het een idee om wat goedkopere controllers te kopen voor multiplayer sessies, en te investeren in een degelijke oplossing voor je handheld sessies?
Die heb ik wel (Xbox One S) maar die heb ik ook al eens met de iPad verbonden en het is vervelend om elke keer opnieuw te moeten pairen. Daarnaast moet die USB transmitter aan de Switch gekoppeld zitten (op zich logisch) maar beperkt wel bij al het gebruik anders dan op de tv. Mijn zoontje zet de Switch regelmatig op de kickstand aan de eetkamertafel, dat zou al niet kunnen of ik er nog een accessoire bijkopen, een stand. Dan kan ik net zo goed een Hori wireless pro controller kopen naar mijn mening, of de door jou geadviseerde 8bitdo, daar ga ik zeker eens naar kijken.De 8bitdo hierboven is trouwens een van de weinige controllers die zich met de pro controller kan meten en zeker het overwegen waard. Zorg dan wel dat je de SN 30 Pro + koopt. Als je al draadloze controllers van andere consoles hebt, kan je ook een Mayflash of 8bitdo USB transmitter overwegen waarmee je één van die oudere controllers kan aansluiten.
Zit er veel verschil in kwaliteit tussen de Joy-con sticks die je her en der koopt? Ik zie ze op AliExpress al voor €6-8 per set van 2 en bij Bol/Amazon eerder €15 ongeveer. Zijn dat gewoon dezelfde of is er wel kwaliteitsverschil?Onder garantie opnieuw laten repareren is het makkelijkste.. Maar er zijn ook tijdelijke fixes die je zelf kan appliceren, en je kan altijd de stick in je joycon zelf vervangen. Joycon sticks hebben echter gewoon een type design dat vaker problemen geeft. Mijn post met meer info over joycon garantie en reparaties vind je hier.
Zelf vervangen vind ik niet zo'n ramp, heb de iFixit video al eens bekeken, maar als ik dat elke maand moet doen omdat de AliExpress (of überhaupt welke vervangende variant ook) sticks slechte kwaliteit zijn, dan houd het ook snel op natuurlijk.
Edit: overigens is het issue wat ik nu heb het makkelijkst uit te leggen adhv Animal Crossing: als ik daar niks doe, loopt mijn poppetje naar rechtsboven. Als ik de linker stick een klein beetje naar rechtsboven duw en weer loslaat blijft hij stilstaan daarna. Maar beweeg ik vervolgens weer een willekeurige kant op, dan gaat hij bij het loslaten gelijk naar rechtsboven, maar heel traag.
In de kalibratie zie je het bolletje ook net 1-2mm naar rechtsboven zitten van het middelpunt (en dus geen kruisje). Ik heb al van alles geprobeerd qua kalibratie, maar het is duidelijk niet het probleem van het bewegen van de stick, maar de ruststand en dat krijg ik er met geen mogelijkheid uit, welke kalibratie ik probeer te forceren. Ik heb geprobeerd om die rechtsboven stand tijdens die 4 kanten die je op moet duwen aan te dikken om alles steeds naar rechtsboven te verschuiven tov de werkelijkheid, maar dat helpt niet. Volgens mij zou deze lichte drift (voor reparatie was het veel erger en all over the place) makkelijk op te lossen zijn met een aanpasbare center deadzone. Jammer dat Nintendo dat niet in de Switch kalibratie heeft gebakken.
[ Voor 11% gewijzigd door MooDyBLueS op 29-07-2020 13:07 ]
Aliexpress heeft dezelfde als bij Bol/Amazon, alleen bij Aliexpress is het twee weken wachten en bij Bol/Amazon heb je het in een paar dagen in huis.
Ik heb zelf recent een van mijn joysticks vervangen en voor zover ik begreep zijn er verschillende joysticks in omloop die te herkennen zijn aan de kleur van de ribbon (groen en blauw geloof ik). Ik weet even niet meer welke (zogenaamd?) dan dezelfde zouden zijn als die Nintendo gebruikt, maar je kan altijd ff checken of je via Google iets kan vinden.MooDyBLueS schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:02:
[...]
Zit er veel verschil in kwaliteit tussen de Joy-con sticks die je her en der koopt? Ik zie ze op AliExpress al voor €6-8 per set van 2 en bij Bol/Amazon eerder €15 ongeveer. Zijn dat gewoon dezelfde of is er wel kwaliteitsverschil?
Zelf vervangen vind ik niet zo'n ramp, heb de iFixit video al eens bekeken, maar als ik dat elke maand moet doen omdat de AliExpress (of überhaupt welke vervangende variant ook) sticks slechte kwaliteit zijn, dan houd het ook snel op natuurlijk.
De fix zelf was eenvoudig (met het juiste gereedschap) en mijn stick doet het nu maanden later nog perfect. Heb het zelf wat lokaler besteld zodat het wat sneller binnen zou zijn dan via AliE. 7,95 betaald excl verzendkosten, vond het een prima prijs. Beter dan nieuwe joycons kopen in ieder geval.
Dit komt heel veel voor, en is vaak op te lossen met een beetje alcohol en een wattenstaafje.MooDyBLueS schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:02:
Edit: overigens is het issue wat ik nu heb het makkelijkst uit te leggen adhv Animal Crossing: als ik daar niks doe, loopt mijn poppetje naar rechtsboven. Als ik de linker stick een klein beetje naar rechtsboven duw en weer loslaat blijft hij stilstaan daarna. Maar beweeg ik vervolgens weer een willekeurige kant op, dan gaat hij bij het loslaten gelijk naar rechtsboven, maar heel traag.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Nintendo heeft de joycon sticks niet zelf gedesigned of geproduceerd, ze nemen die af. Ze blijken slecht gekozen te hebbenMooDyBLueS schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:02:
[...]
Dat begrijp ik, maar waar ik dus op doel is het systematische probleem (designfout) t.o.v. normale slijtage. Ik loop al wat jaren mee met diverse generaties consoles en van de Gamecube, PS3 tot Xbox One S en Switch nu heb ik nog nooit drift issues gehad. Natuurlijk, als je na 5 jaar spelen dat probleem krijgt, dan noem ik dat slijtage, vervang ik de controller en klaar.
De Joy-cons hebben echter een notoir probleem dat Nintendo erkend heeft en dat ervaar ik nu direct na reparatie gelijk weer. Dat is geen slijtage, dat is puur een designfout.
In april was er een software fout geïntroduceerd die de pro controller deed driften. Dit is gepatched in versie 10.0.2, maar heeft in die periode tijdelijk geleid tot extra klachten. Misschien komt het daarom over als een groter probleem dan het is.Ik heb over de Pro controller (van Nintendo) wat zelfde verhalen gehoord, maar dat zijn wel gebruikerservaringen die zeggen dat het na een paar maanden al optreedt.
Wat andere controllers betreft, ik heb net zo goed al van mensen gehoord die hun dual shock 4 al 3x hebben moeten repareren/vervangen. Het punt is dat deze problemen ook bij de Pro Controller onder slijtage vallen
Overigens heb ik ook nog nooit drift issues gehad met mijn eigen 4 joycons uit 2017. Maar kennissen met joycon drift gebruiken hier gewoon elektronische contact spray en hun controller werkt dan weer prima voor enkele weken/maanden.
Inderdaad een hoop verschillende situaties om mee rekening te houden, hopelijk heb je wat gehad aan ons meedenken[...]
Die heb ik wel (Xbox One S) maar die heb ik ook al eens met de iPad verbonden en het is vervelend om elke keer opnieuw te moeten pairen. Daarnaast moet die USB transmitter aan de Switch gekoppeld zitten (op zich logisch) maar beperkt wel bij al het gebruik anders dan op de tv. Mijn zoontje zet de Switch regelmatig op de kickstand aan de eetkamertafel, dat zou al niet kunnen of ik er nog een accessoire bijkopen, een stand. Dan kan ik net zo goed een Hori wireless pro controller kopen naar mijn mening, of de door jou geadviseerde 8bitdo, daar ga ik zeker eens naar kijken.
Het verhaal van de verschillende kleuren ribbon cables staat in de post die ik al eerder gelinked heb. Ik raad je wel aan na te kijken of er ondertussen iets veranderd is, want die info is ondertussen ook al een jaar oud.[...]
Zit er veel verschil in kwaliteit tussen de Joy-con sticks die je her en der koopt? Ik zie ze op AliExpress al voor €6-8 per set van 2 en bij Bol/Amazon eerder €15 ongeveer. Zijn dat gewoon dezelfde of is er wel kwaliteitsverschil?
Tussen Ali en lokale verkopers is het verschil vermoedelijk gewoon de marges die er genomen worden en de levertijd
Maaruh, probeer misschien eerst eens je stick schoon te maken voor je drastischere maatregelen neemt. Misschien kan je met contact cleaner of een andere oplossing weer enkele maanden verder.
Ik heb zelf een paar maand terug bij ali vervangende joycon sticks besteld, een setje met blauwe kabels, en een setje met groene. de groene waren inclusief gereedschap net zo duur als de blauwe zonder gereedschap.JackAvery schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:37:
[...]
Het verhaal van de verschillende kleuren ribbon cables staat in de post die ik al eerder gelinked heb. Ik raad je wel aan na te kijken of er ondertussen iets veranderd is, want die info is ondertussen ook al een jaar oud.
Tussen Ali en lokale verkopers is het verschil vermoedelijk gewoon de marges die er genomen worden en de levertijd![]()
Maaruh, probeer misschien eerst eens je stick schoon te maken voor je drastischere maatregelen neemt. Misschien kan je met contact cleaner of een andere oplossing weer enkele maanden verder.
Ondanks de standard shipping optie hebben ze er toch bijna 3 maanden over gedaan om hier te komen, begin deze maand heb ik een stick vervangen door een blauwe, en afgelopen week een andere stick vervangen door een groene. (sticks van vrienden, kids slijten ze iets sneller lijkt het). Beide voelen ze uiteraard anders dan een stick die al jaren mishandeld wordt, de blauwe lijkt iets stijver te zijn dan de groene. Hoe ze over de tijd volhouden moet nog blijken, maar beide voelen gewoon aan alsof ze bij Nintendo weg zouden komen.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
De design flaw van die analoge sticks is natuurlijk dat ze klikbaar zijn. Wie heeft ooit gedacht dat dat een slim idee was?
Daar ben ik het niet mee eens. De Xbox One heeft ook klikbare analoge sticks en ik heb er een sinds medio 2017 (One S) en die 2 controllers werken vandaag de dag nog perfect. Ik ken verder ook niemand met een Xbox/Playstation die een controller probleem heeft. Wil niet zeggen dat ze er niet zijn, maar puur het feit dat andere controllers ook klikbaar zijn betekent dat dit gegeven niet het probleem is, anders hadden die er ook last van moeten hebben. Het is simpelweg een designfout/slechte sourcing van Nintendo, wellicht omdat de Joy-cons zo dun zijn dat ze de grens op hebben moeten zoeken van wat mogelijk is.RayNbow schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:12:
De design flaw van die analoge sticks is natuurlijk dat ze klikbaar zijn. Wie heeft ooit gedacht dat dat een slim idee was?
Bij mij is bij 1 van de PS4 controllers de X knop lam, maar de analoge sticks doen het prima. In het verleden waren die sticks niet klikbaar maar waren ze ook van goedkope kwaliteit (Ja Nintendo 64 ik kijk naar jou, heb daar 3 keer sticks van moeten vervangen).MooDyBLueS schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:40:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. De Xbox One heeft ook klikbare analoge sticks en ik heb er een sinds medio 2017 (One S) en die 2 controllers werken vandaag de dag nog perfect. Ik ken verder ook niemand met een Xbox/Playstation die een controller probleem heeft. Wil niet zeggen dat ze er niet zijn, maar puur het feit dat andere controllers ook klikbaar zijn betekent dat dit gegeven niet het probleem is, anders hadden die er ook last van moeten hebben. Het is simpelweg een designfout/slechte sourcing van Nintendo, wellicht omdat de Joy-cons zo dun zijn dat ze de grens op hebben moeten zoeken van wat mogelijk is.
Dus ja, het kan wel en het kan niet, ligt echt aan de kwaliteit van de onderdelen.
Latin capital letter y with diaeresis
Maar die controller heeft wel de enige uurtjes aan gameplezier beleefd neem ik aan? ;-)YdieresiS schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 08:26:
[...]
Bij mij is bij 1 van de PS4 controllers de X knop lam, maar de analoge sticks doen het prima. In het verleden waren die sticks niet klikbaar maar waren ze ook van goedkope kwaliteit (Ja Nintendo 64 ik kijk naar jou, heb daar 3 keer sticks van moeten vervangen).
Dus ja, het kan wel en het kan niet, ligt echt aan de kwaliteit van de onderdelen.
Dat is zeker waar :-) Die N64 controllers ook, geeft ook wel aan dat gebruiksintensiviteit ook meespeelt.sderooij schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 08:30:
[...]
Maar die controller heeft wel de enige uurtjes aan gameplezier beleefd neem ik aan? ;-)
Latin capital letter y with diaeresis
Een joycon is een stuk kleiner dan de voorbeelden die hier genoemd werden. Als je wel eens een controller open hebt gemaakt dan zie je hoe groot een thumbstick eigenlijk is. Het paddenstoeltje wat je normaal gesproken alleen ziet is maar een klein deel van het geheel.
Ik praat niks goed, maar door het kleine formaat worden de mechanische onderdelen een stuk kwetsbaarder. Maar toch zijn het de zelfde handen die vrijwel de zelfde krachten uitoefenen op die onderdelen.
Ik praat niks goed, maar door het kleine formaat worden de mechanische onderdelen een stuk kwetsbaarder. Maar toch zijn het de zelfde handen die vrijwel de zelfde krachten uitoefenen op die onderdelen.
Dus is het een designfout. Ik ben daar vrij stellig in, maar de Switch is niet eens een goedkope console, een PS4 Slim of Xbox One S zijn flink goedkoper, de controllers zijn ook goedkoper en dan zijn bij de Switch de games ook nog eens zelden in de aanbieding en blijven daarom vaak €50-60. Op zich niks mis mee, anders had ik ook nooit een Switch gekocht, neemt niet weg dat het een flinke investering is. Voor de Switch met 2 spellen, SD-kaart voor opslag en nog zonder extra controllers was ik tegen de €500 kwijt, bijna het dubbele van de Xbox One S die ik voor €230 kocht met 2e controller, 'gratis' game en voor €30 zelf een jaar oude AAA game erbij kocht.BlackMage schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:11:
Een joycon is een stuk kleiner dan de voorbeelden die hier genoemd werden. Als je wel eens een controller open hebt gemaakt dan zie je hoe groot een thumbstick eigenlijk is. Het paddenstoeltje wat je normaal gesproken alleen ziet is maar een klein deel van het geheel.
Ik snap dat een bedrijf de grenzen opzoekt van wat mogelijk is, zoals telefoons die tot een paar jaar geleden alsmaar dunner werden en daarna bezels die alsmaar kleiner werden, maar op een gegeven moment heb je die grens gewoon bereikt en Nintendo is er overheen gegaan.
Mijn verwachting hierbij is dat ze hier tijdens testen wel mee te maken kregen, maar ze waarschijnlijk hebben gedacht dat het bij de gebruikers thuis wel mee zou vallen omdat hun testers bovengemiddeld gebruik ervan maken.
Het is dat mijn kinderen er enorm veel plezier aan beleven, daarbij prent ik ze in dat ze enorm zuinig op dit soort spullen moeten zijn, dus altijd de strap gebruiken bij Mario Party bijv. En dat de Switch een reeks unieke games biedt en ook simpelweg de extreem eenvoudige switch (pun intended) tussen docked en handheld spelen. Iedereen in huis kan even snel de Switch in handheld mode spelen, ook als de tv Netflix staat te af te spelen. Dat kan bij een Xbox/PS niet. Maar dat is ook de enige reden voor mij om wel de console aan te houden, als het bijv. de Xbox of PS was geweest, dan was het heel simpel voor mij en ik denk veel andere gebruikers geweest: overstappen naar de andere. Nintendo mag dus van geluk spreken dat ze geen directe concurrentie hebben vanwege Mario, Pokémon, Zelda, Animal Crossing en alle andere Switch exclusives.
Ik sta op het punt om een Hori Split Pad Pro a €45 te kopen en waarschijnlijk zelfs nog een Hori Pro Wireless controller a €45 erbij, weliswaar €90 bij elkaar, wat het totaal richting de €600 brengt (zonder de andere games en accessoires), wat eigenlijk belachelijk is, maar de rest is nu eenmaal al betaald en verkopen levert ook verlies op. Dus voor het plezier van de kids doe ik het toch maar.
Nintendo doet inderdaad weinig aan prijsverlagingen. Je vergelijkt wel nog steeds de prijs van een console (tijdens een kortingsactie?) op het einde van zijn levenscyclus met een console die dit of volgend jaar aan het pieken is qua hardwareverkoop. De waardeperceptie is subjectief natuurlijk.MooDyBLueS schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:05:
[...]
Dus is het een designfout. Ik ben daar vrij stellig in, maar de Switch is niet eens een goedkope console, een PS4 Slim of Xbox One S zijn flink goedkoper, de controllers zijn ook goedkoper en dan zijn bij de Switch de games ook nog eens zelden in de aanbieding en blijven daarom vaak €50-60. Op zich niks mis mee, anders had ik ook nooit een Switch gekocht, neemt niet weg dat het een flinke investering is. Voor de Switch met 2 spellen, SD-kaart voor opslag en nog zonder extra controllers was ik tegen de €500 kwijt, bijna het dubbele van de Xbox One S die ik voor €230 kocht met 2e controller, 'gratis' game en voor €30 zelf een jaar oude AAA game erbij kocht.
Nintendo first-party games kan je duur noemen, of waardevast
Third-party games heb je in alle maten en prijzen. Er zijn genoeg parels van indiegames bijvoorbeeld die niet veel hoeven te kosten.
Trouwens, als je liever digitaal koopt is dekudeals.com een handige site om de prijsgeschiedenis van games bij te houden.
Die 8bitdo die al meermaals vermeld is, is een pak kwalitatiever dan een Hori controller en kost ongeveer hetzelfde. Natuurlijk moet je van de layout houden.Ik sta op het punt om een Hori Split Pad Pro a €45 te kopen en waarschijnlijk zelfs nog een Hori Pro Wireless controller a €45 erbij, weliswaar €90 bij elkaar, wat het totaal richting de €600 brengt (zonder de andere games en accessoires), wat eigenlijk belachelijk is, maar de rest is nu eenmaal al betaald en verkopen levert ook verlies op. Dus voor het plezier van de kids doe ik het toch maar.
Anyway, als de prijs van accessoires een issue voor je is, dan zou ik je aanraden om gewoon de joycons te repareren. Extra controllers/accessoires betaal je voor ongeacht het platform
Ik snap je punt, want de Switch is Nintendo's high-end product en de Switch Lite meer de betaalbare variant. Mij ging het ook niet zozeer om de vergelijking tussen een Xbox One S en de Switch qua positionering, want dan zou ik inderdaad de One X hebben moeten pakken (en de One S vs. Switch Lite). Waar het om ging is het prijspunt en de kwaliteit die je ervoor krijgt. En overigens is de One S niet aan het einde van zijn levenscyclus, er kwam laatst al een bericht voorbij dat die door Microsoft aangehouden zal worden als budget variant naast de Series S en Series X, maar dat is een andere discussie.JackAvery schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:33:
[...]
Nintendo doet inderdaad weinig aan prijsverlagingen. Je vergelijkt wel nog steeds de prijs van een console (tijdens een kortingsactie?) op het einde van zijn levenscyclus met een console die dit of volgend jaar aan het pieken is qua hardwareverkoop. De waardeperceptie is subjectief natuurlijk.
De Joy-cons zelf dan als controller, die zijn adviesprijs €79,99 en nauwelijks goedkoper te vinden, toevallig zie ik nu een oranje/paarse set voor €68,59. De Xbox One controllers zijn €59,99 voor de standaard uitvoeringen (de rest, behalve Elite, is toch puur visueel anders) en in retail voor €49,99 te vinden.
En ja, de Joy-cons hebben meer technologie erin zitten, namelijk de bewegingssensor en draadloos opladen, bij de Xbox moet je een accupack erbij kopen, daarmee komen ze op ongeveer hetzelfde bedrag uit. Kwalitatief is er echter een zeer groot verschil, puur de analoge sticks dan wel. Want het moet gezegd: buiten dat zijn de Joy-cons erg fijne controllers en de click-and-feel is erg goed. Neemt niet weg dat je voor dit geld beter kwaliteit mag verwachten en hoort te krijgen.
Helemaal mee eens! Allebei heeft zijn voordelen. Zo heb ik al eens Octopath Traveler bij Game Mania ingeruild, kreeg daar €35 voor terug tijdens de inruilactie tegen Animal Crossing. En die kon ik laatst weer voor €35 inruilen tegen Paper Mario, maar dat niet gedaan overigens omdat we Odyssey nog niet uitgespeeld hebben en het in grote lijnen wel op elkaar lijkt.Nintendo first-party games kan je duur noemen, of waardevastDit is gewoon een verschillende verkoopstrategie. Als je een beetje rondzoekt op internet kan je de first-party games regelmatig rond de 45 euro vinden, en soms zelfs goedkoper. Ik raad je verder aan om acties zoals "3 voor 2" of btw-acties in de gaten te houden (amazon.de, mediamarkt, ...). Bijkomend voordeel is eventueel dat bij een latere verkoop je games meer waard zijn.
Moet ik wel bijzeggen dat ik het op de Xbox juist fijn vindt om alles digitaal te kopen, deels vanwege de lage prijzen, maar ook het nooit hoeven wisselen van de disc/cartridge. Bij de Switch doe ik dat echter niet omdat je dezelfde prijzen betaalt als voor de fysieke versie, die zeker als het om AAA games gaat nog hun waarde behouden, wat jij aangeeft, dat wordt digitaal lastig. Dus ja, allebei voor- en nadelen, want bij de Xbox ga ik nooit €50+ uitgeven, het duurste wat ik heb betaald is €35 voor RDR2 (fysiek overigens) en daar had ik al soort van spijt van want een maand later was hij alweer €26 ergens, terwijl die €35 toen ook al een aanbieding was.
Ook helemaal mee eens, ik heb digitaal wel een aantal games voor de Switch gekocht in de aanbieding, denk aan Celeste en dat soort games.Third-party games heb je in alle maten en prijzen. Er zijn genoeg parels van indiegames bijvoorbeeld die niet veel hoeven te kosten.
Thanks! Zoals gezegd, voor AAA games doe ik dat op de Switch niet, maar zeker de Indie games of games die toch al erg lage prijzen hanteren (Mario & Rabbids Kingdom bijv) kan dat zeker interessant zijn, ik sla hem op.Trouwens, als je liever digitaal koopt is dekudeals.com een handige site om de prijsgeschiedenis van games bij te houden.
Oh echt? Ik dacht dat Hori ook hele goede kwaliteit was, maar misschien juist wel een goed idee om naast de Hori Split Pad Pro niet een Hori Wireless Pro controller te kopen maar juist de 8bitdo SN30 Pro. De layout kunnen we vast wel aan wennen.Die 8bitdo die al meermaals vermeld is, is een pak kwalitatiever dan een Hori controller en kost ongeveer hetzelfde. Natuurlijk moet je van de layout houden.
Ja dat is inderdaad een overweging die ik al gemaakt heb. Hoe ik het nu voor mezelf bekeken heb is als volgt: ik verwacht dat (bij ons) de Switch nog wel een jaar of 5 meegaat, als ik één keer per jaar de sticks moet vervangen is dat €10 per jaar, €50 totaal dus. Daarnaast is het ook de vraag of het zo vaak repareren goed gaat zijn voor het steeds uit elkaar halen van de Joy-con. Mijn gevoel zegt dat ik dan toch liever geld uitgeef aan een accessoire die kwalitatief beter is en de Joy-cons gewoon zo min mogelijk gebruiken (lees: Mario Party alleen).Anyway, als de prijs van accessoires een issue voor je is, dan zou ik je aanraden om gewoon de joycons te repareren. Extra controllers/accessoires betaal je voor ongeacht het platform
Klikbare sticks is gewoon vragen om problemen.
Dat is dus pertinent onwaar. Nogmaals: Xbox (en ik meen ook PS) hebben klikbare analoge sticks en die kennen, buiten normale slijtage van een aantal jaar gebruik om, geen enkel probleem op dit gebied.RayNbow schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:47:
[...]
Klikbare sticks is gewoon vragen om problemen.
Hoe verklaar je dan dat (als voorbeeld) de Xbox controllers wel jaren zonder problemen meegaan? En de gemiddelde Joy-con vaak na een aantal maanden al problemen geeft en soms al direct of heel snel na reparatie weer?Zo'n stick druk je wel eens per ongeluk in tijdens een game terwijl je dat niet bedoelde en wanneer je een stick indrukt ontstaat er een opening zodat er meer stof in je controller past.
Edit: voor de duidelijkheid, dit is geen Switch vs. Xbox discussie, maar puur de controller kwaliteit.
[ Voor 6% gewijzigd door MooDyBLueS op 30-07-2020 14:03 ]
Ik denk wel dat het er iets mee te maken heeft, maar dan puur op de Joy-con, niet op de pro controller. Hoe dan ook, het probleem mag niet op zo'n grote schaal voorkomen. De sticks in de Joy-con zijn echt heel klein, pro controller niet en die heeft het probleem niet (ja, gebeurt ook wel, maar op dezelfde schaal als de XBox en PS controllers). Maakt uiteindelijk ook niet echt uit wat het probleem is, geen probleem is acceptabel als je het mij vraagt, maar wel nuttig om te weten.MooDyBLueS schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:02:
[...]
Dat is dus pertinent onwaar. Nogmaals: Xbox (en ik meen ook PS) hebben klikbare analoge sticks en die kennen, buiten normale slijtage van een aantal jaar gebruik om, geen enkel probleem op dit gebied.
[...]
Hoe verklaar je dan dat (als voorbeeld) de Xbox controllers wel jaren zonder problemen meegaan? En de gemiddelde Joy-con vaak na een aantal maanden al problemen geeft en soms al direct of heel snel na reparatie weer?
Edit: voor de duidelijkheid, dit is geen Switch vs. Xbox discussie, maar puur de controller kwaliteit.
Heb zelf nog geen drift problemen gehad, maar zou mij voor kunnen stellen dat mensen die harder op de Joy-con sticks drukker eerder problemen krijgen. Als mensen dus minder druk zetten (wat makkelijker gezegd dan gedaan is) dan zal het probleem misschien niet of minder snel voorkomen?
[ Voor 6% gewijzigd door Koldur op 30-07-2020 14:54 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Wat je dus volgens mij bedoelt is dat als Nintendo ervoor gekozen zou hebben om geen klikbare sticks te maken, dat het probleem minder snel zou optreden. Dat is op zich een logische gedachte, neemt niet weg dat puur het hebben van klikbare sticks dus niet per definitie een probleem is (zie PS/Xbox).Koldur schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:53:
[...]
Ik denk wel dat het er iets mee te maken heeft, maar dan puur op de Joy-con, niet op de pro controller. Hoe dan ook, het probleem mag niet op zo'n grote schaal voorkomen. De sticks in de Joy-con zijn echt heel klein, pro controller niet en die heeft het probleem niet (ja, gebeurt ook wel, maar op dezelfde schaal als de XBox en PS controllers). Maakt uiteindelijk ook niet echt uit wat het probleem is, geen probleem is acceptabel als je het mij vraagt, maar wel nuttig om te weten.
Hier moet ik me dan ook tegen verzetten, wij gaan erg zuinig met onze spullen om. Of het nu de Switch, een telefoon of een fiets is, ik krijg heel vaak als ik spullen verkoop de opmerking dat ze er "als nieuw" of "heel erg goed" uitzien. Dat prent ik mijn kinderen ook in: zuinig omgaan met alle spullen, zowel van jezelf als van anderen, dan heb je er veel langer plezier van. Wij zijn ook geen bouwvakkers met grove handen die hun kracht niet kennen, ik ben een doodgewone IT'er en ik kan me echt niet voorstellen dat wij bovengemiddeld hard op de Joy-cons drukken. Door de designfout zal het gewoon pech hebben zijn ook.Heb zelf nog geen drift problemen gehad, maar zou mij voor kunnen stellen dat mensen die harder op de Joy-con sticks drukker eerder problemen krijgen. Als mensen dus minder druk zetten (wat makkelijker gezegd dan gedaan is) dan zal het probleem misschien niet of minder snel voorkomen?
Heb zelf ook geen drift met mijn launch joycons.
Het is ook niet dat ik dagelijks speel of uren achtereen.
Mijn dochter speelt er ook mee.
Het is ook niet dat ik dagelijks speel of uren achtereen.
Mijn dochter speelt er ook mee.
Ik zeg ook dat het puur bij de Joy-con komt en fr Pro controller niet dezelfde problemen heeft als de Joy-con met drift. Daarmee bedoel ik dus ook, dat het niet per definitie een probleem is met controllers, maar wel met dergelijke kleine controllers (dus Joy-con schaal).MooDyBLueS schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:01:
[...]
Wat je dus volgens mij bedoelt is dat als Nintendo ervoor gekozen zou hebben om geen klikbare sticks te maken, dat het probleem minder snel zou optreden. Dat is op zich een logische gedachte, neemt niet weg dat puur het hebben van klikbare sticks dus niet per definitie een probleem is (zie PS/Xbox).
[...]
Hier moet ik me dan ook tegen verzetten, wij gaan erg zuinig met onze spullen om. Of het nu de Switch, een telefoon of een fiets is, ik krijg heel vaak als ik spullen verkoop de opmerking dat ze er "als nieuw" of "heel erg goed" uitzien. Dat prent ik mijn kinderen ook in: zuinig omgaan met alle spullen, zowel van jezelf als van anderen, dan heb je er veel langer plezier van. Wij zijn ook geen bouwvakkers met grove handen die hun kracht niet kennen, ik ben een doodgewone IT'er en ik kan me echt niet voorstellen dat wij bovengemiddeld hard op de Joy-cons drukken. Door de designfout zal het gewoon pech hebben zijn ook.
Je hoeft je niet te verzetten, maar gewoon jouw informatie delen, goed dat je uitlegt dat het in jouw geval zeker niet te maken heeft met harder drukken, dan is dat het probleem dus niet. Nergens zeg ik dat dit zo is, ik geef aan dat het zo zou kunnen zijn.
We moeten ons hier niet zo snel aangevallen voelen in dergelijke discussies, dan gaat het nergens heen. Misschien heb je het niet goed gelezen, of iets anders, maar er was echt geen "schuld" geven aan jou op zich, maar was een hypothese die ik stelde, die tot nog toe niet erg waar blijkt te zijn.
Probeer de volgende keer wat objectiever te lezen, ik herhaal mezelf hier eigenlijk en probeer in andere woorden hetzelfde te zeggen.
Wat mijn conclusie dan dus is, is dat de keuze voor de sticks hoe dan ook niet goed is geweest. En er een kans is dat het door het klikbaar maken van deze specifieke sticks in de Joy-con net een stap teveel is geweest. Maar dat is een gedachte, geen gesteld feit. Waar komt deze gedachte vandaan, Nintendo heeft in de jaren na de N64 nooit structurele problemen gehad met sticks, behalve in de Joy-con en deze zijn heel klein (helemaal ten opzichte van de full size controllers) en dit daar dus in combinatie met het klikbaar maken het probleem van zou kunnen zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Koldur op 30-07-2020 19:33 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Wellicht een stomme vraag maar kan t in de TS en met search niet echt terugvinden; we hebben vandaag een switch gekocht en m'n vrouw heeft n account gemaakt en we hebben er een voor m'n dochter aangemaakt (kinderaccount). Nu moet je voor de eShop een account kiezen maar kun je dan wel met beide accounts dat spel spelen dat je erin koopt? Zowel vrouw als dochter willen dat spel gaan spelen namelijk.
Ja. Zie voor details bijv. RayNbow in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4".Cartman! schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:42:
Wellicht een stomme vraag maar kan t in de TS en met search niet echt terugvinden; we hebben vandaag een switch gekocht en m'n vrouw heeft n account gemaakt en we hebben er een voor m'n dochter aangemaakt (kinderaccount). Nu moet je voor de eShop een account kiezen maar kun je dan wel met beide accounts dat spel spelen dat je erin koopt? Zowel vrouw als dochter willen dat spel gaan spelen namelijk.
Die uitleg is ook nog vrij ingewikkeld maar ik vertrouw vooral op de eerste "Ja.", bedanktRayNbow schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:57:
[...]
Ja. Zie voor details bijv. RayNbow in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4".
De uitleg is ingewikkelder wanneer er meer dan 1 systeem om de hoek komt kijken.Cartman! schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:59:
[...]
Die uitleg is ook nog vrij ingewikkeld maar ik vertrouw vooral op de eerste "Ja.", bedankt
Met 1 systeem (wat dus dan voor alle accounts hun primaire Switch is) geldt dat alle gebruikers de games kunnen starten.
Dat maakte ik er ook uit op ja, dank voor de extra bevestigingRayNbow schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:03:
[...]
De uitleg is ingewikkelder wanneer er meer dan 1 systeem om de hoek komt kijken.
Met 1 systeem (wat dus dan voor alle accounts hun primaire Switch is) geldt dat alle gebruikers de games kunnen starten.
@Cartman! de enige uitzonderingen zijn trouwens dingen als Nintendo Switch Online Nintendo Entertainment System. Die kunnen alleen worden gestart door gebruikers met een NSO abonnement.
Wel handig om te weten, dat ze ook offline gespeeld kunnen worden, dus net als bij Netflix een paar dagen offline is geen probleem.
Re: hard drukken op je joycon sticks:
Ik heb jaren geen probleem gehad met mijn joycons (gekocht juli 2017). In augustus (2019) heb ik een nieuwe switch gehaald (vanwege de vernieuwde batterij) en van die joycons heb ik laatst al een stick moeten vervangen vanwege drift. Daarnaast is de range van een van mijn joycons ook echt matig en moet ik dichtbij mijn switch gaan zitten om verbinding te houden.
Dat laatste is een probleem waar ik ook al sinds launch over gelezen heb, maar gelukkig geen last van had, tot ik mijn nieuwe switch had...
In mijn ervaring is het dus gewoon een kwestie van matige quality control van Nintendo, en pech als eindgebruiker
Ik heb jaren geen probleem gehad met mijn joycons (gekocht juli 2017). In augustus (2019) heb ik een nieuwe switch gehaald (vanwege de vernieuwde batterij) en van die joycons heb ik laatst al een stick moeten vervangen vanwege drift. Daarnaast is de range van een van mijn joycons ook echt matig en moet ik dichtbij mijn switch gaan zitten om verbinding te houden.
Dat laatste is een probleem waar ik ook al sinds launch over gelezen heb, maar gelukkig geen last van had, tot ik mijn nieuwe switch had...
In mijn ervaring is het dus gewoon een kwestie van matige quality control van Nintendo, en pech als eindgebruiker

Hier met al mijn JC's geen problemen gehad. Alleen mijn launch setje had slecht bereik maar dat is gefixt.
Wel een Pro controller met een stick die heel stroef is geworden. Zeker wel mee speelbaar maar voelt gewoon niet fijn, een beetje zoals een krakende deur of een fiets die een beetje aanloopt. Heb even geleden maar een nieuwe gekocht uit frustratie. Die Pro controller is overigens ook al ruim 3 jaar oud dus zal wel normale wear & tear zijn (al zijn mijn XBO controllers van 5+ jaar oud nog prima in orde).
Wel een Pro controller met een stick die heel stroef is geworden. Zeker wel mee speelbaar maar voelt gewoon niet fijn, een beetje zoals een krakende deur of een fiets die een beetje aanloopt. Heb even geleden maar een nieuwe gekocht uit frustratie. Die Pro controller is overigens ook al ruim 3 jaar oud dus zal wel normale wear & tear zijn (al zijn mijn XBO controllers van 5+ jaar oud nog prima in orde).
Mijn vrouw heeft een let's go switch.
Maar merk zeker dat haar wifi minder is dan die van mij op dezelfde plek.
Qua gebruik merk je het niet, maar in mijn unifi software zie je zeker wel dat het minder is.
Er zit per switch op verschillende punten verschil in.
Maar merk zeker dat haar wifi minder is dan die van mij op dezelfde plek.
Qua gebruik merk je het niet, maar in mijn unifi software zie je zeker wel dat het minder is.
Er zit per switch op verschillende punten verschil in.
[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 01-08-2020 08:39 ]
Lets Go Switch???
Linksquest schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:29:
Lets Go Switch???

Oke, die had ik er persoonlijk niet uit gehaald
Wat nieuws:
- de re-release van Moon, die cult classic JRPG (of eerder een meta-commentaar is op het genre) die 23 jaar geleden op de PS1 uitkwam, heeft nu een releasedatum (27 augustus) en een trailer. Meer info op hun website.
- Double Kick Heroes, een rythm shoot-m-up, komt uit op 13 augustus:
- de re-release van Moon, die cult classic JRPG (of eerder een meta-commentaar is op het genre) die 23 jaar geleden op de PS1 uitkwam, heeft nu een releasedatum (27 augustus) en een trailer. Meer info op hun website.
- Double Kick Heroes, een rythm shoot-m-up, komt uit op 13 augustus:
No More Heroes rated for Switch in Taiwan https://t.co/8xouicHW7p pic.twitter.com/7PJPOEKODc
— Gematsu (@gematsu) 3 augustus 2020
Tijd voor een nieuwe Nintendo Direct Mini: Partner Showcase?
Om heel eerlijk te zijn, nog nooit een No more Heroes gespeeld, is het wat?
Een van de meest bizarre hack n slash games van de Wii. Over de top verhaal, extreem gewelddadig en gameplay die gewoon goed in elkaar zit. Ik heb de Wii versie van deel 1 en 2 hier nog liggen.Linksquest schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:20:
Om heel eerlijk te zijn, nog nooit een No more Heroes gespeeld, is het wat?
Toch ga ik deze zeker wel kopen, lekker ongecompliceerd agressief doen op je scherm en dan nu eindelijk in HD.
Heerlijk!
Misschien een keer proberen als ik ze tegen kom
Ik ga me straks ook een Switch (lite) gaan halen. Ben eigenlijk een die-hard pc gamer, maar verveel me er de laatste tijd wat op. Heb nog eens zin om een Nintendo game te spelen en misschien heb ik ook gewoon zin in iets nieuws. Is geleden van toen de 3ds uitkwam dat ik nog een Nintendo heb gehad. Is tot op heden nog steeds mijn favoriete portable van Nintendo. Misschien wat raar dat een man van 33 op een Switch speelt
?
Wil de Switch voornamelijk gaan gebruiken op de camping, dus spelen zonder een internet verbinding. Zag dat er ook lege doosjes van games verkocht worden waarbij je de game moet downloaden. Ik ben zelf vrij gehecht aan fysieke media, dus deze sla ik zeker over.
Wil als eerste game Luigi's Mansion 3 kopen. Is het verstandig om onmiddellijk een sd kaart erbij te kopen als ik geen games online wil kopen (daar heb ik mijn pc al voor)? Of is het intern geheugen echt te klein?
Iemand een suggestie voor een goede case?
Wil de Switch voornamelijk gaan gebruiken op de camping, dus spelen zonder een internet verbinding. Zag dat er ook lege doosjes van games verkocht worden waarbij je de game moet downloaden. Ik ben zelf vrij gehecht aan fysieke media, dus deze sla ik zeker over.
Wil als eerste game Luigi's Mansion 3 kopen. Is het verstandig om onmiddellijk een sd kaart erbij te kopen als ik geen games online wil kopen (daar heb ik mijn pc al voor)? Of is het intern geheugen echt te klein?
SD kaart heb je voornamelijk nodig als je games download, bij fysieke games staan de spellen gewoon op het kaartje, de interne/SD opslag wordt dan enkel gebruikt voor updates en savefilesnielsvv schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:02:
Ik ga me straks ook een Switch (lite) gaan halen. Ben eigenlijk een die-hard pc gamer, maar verveel me er de laatste tijd wat op. Heb nog eens zin om een Nintendo game te spelen en misschien heb ik ook gewoon zin in iets nieuws. Is geleden van toen de 3ds uitkwam dat ik nog een Nintendo heb gehad. Is tot op heden nog steeds mijn favoriete portable van Nintendo. Misschien wat raar dat een man van 33 op een Switch speelt?
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Welke overigens snel oplopen als je een aantal games hebt. Toevallig gisteren 2 x 128Gb MicroSD kaartjes binnen gekregen en in de Switch en Switch Lite gestopt. Allemaal fysieke games, en toch zat het interne geheugen al flink vol.Bas170 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:08:
[...]
SD kaart heb je voornamelijk nodig als je games download, bij fysieke games staan de spellen gewoon op het kaartje, de interne/SD opslag wordt dan enkel gebruikt voor updates en savefiles
Meteen alle data gemoved naar de SD kaarten en dus ook een stuk meer ruimte

Zoals hierboven al aangegeven... SD kaart is zeker nodig op den duur. Als je nog een 64gb kaartje hebt liggen dan zou ik die gebruiken, anders gewoon een 128gb kopen, ze zijn nu vrij goedkoop.nielsvv schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:02:
Ik ga me straks ook een Switch (lite) gaan halen. Ben eigenlijk een die-hard pc gamer, maar verveel me er de laatste tijd wat op. Heb nog eens zin om een Nintendo game te spelen en misschien heb ik ook gewoon zin in iets nieuws. Is geleden van toen de 3ds uitkwam dat ik nog een Nintendo heb gehad. Is tot op heden nog steeds mijn favoriete portable van Nintendo. Misschien wat raar dat een man van 33 op een Switch speelt?
Wat betreft een case. Ik heb zelf goede ervaring met de cases van Tomtoc. Ik heb ze voor zowel de lite als de gewone Switch en ze zitten goed om de Switch (geen beweging als ie erin zit) en zijn goed sterk en hard zodat je niet de thumbsticks perongeluk indrukt als je er wat bovenop hebt liggen ofzo (daar hebben mn andere cases wel last van) Ze zijn te krijgen bij Amazon. Link
Maar voor de Switch Lite gebruik ik sinds een tijdje liever de officiële "Flip Case". Dit is een case die je er omheen laat zitten als je speelt (beetje zoals de bekende flip covers van een ipad), en dat kan vervelend zijn, maar ik stoor me er niet aan. En hij beschermd lang niet zo goed als de tomtoc (bijv de schouderknoppen zijn niet beschermd). Maar het gemak ervan is mij dat wel waard. Kost ook flink wat meer (35-40 euro) maar dan krijg je wel een screen protector er bij (gebruik ik overigens niet).
Ben ook al een tijdje op zoek naar een kaartje met 128 Gb. Is het belangrijk om rekening te houden met de "snelheid" van SD-kaarten, of maakt dat in de praktijk niet zoveel uit?Notna schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:13:
[...]
Welke overigens snel oplopen als je een aantal games hebt. Toevallig gisteren 2 x 128Gb MicroSD kaartjes binnen gekregen en in de Switch en Switch Lite gestopt. Allemaal fysieke games, en toch zat het interne geheugen al flink vol.
Meteen alle data gemoved naar de SD kaarten en dus ook een stuk meer ruimte
"Es hört doch jeder nur, was er versteht."
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik heb gewoon een redelijke snelle kaart (170R A2 U3 V30 van Kingston) genomen voor de zekerheid. Echter geeft Nintendo in hun FAQ wel aan dat het aan te raden is high speed te nemen:Meister Sachs schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:27:
[...]
Ben ook al een tijdje op zoek naar een kaartje met 128 Gb. Is het belangrijk om rekening te houden met de "snelheid" van SD-kaarten, of maakt dat in de praktijk niet zoveel uit?
https://en-americas-suppo.../22481/~/microsd-card-faq
Blijkbaar maakt het dus uitHigh-speed microSD card recommendations:
UHS-I (Ultra High Speed Phase I) compatible
Transfer speed 60 - 95 MB/sec (the higher the transfer speed, the better gameplay experience on Nintendo Switch)
BedanktNotna schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:40:
[...]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik heb gewoon een redelijke snelle kaart (170R A2 U3 V30 van Kingston) genomen voor de zekerheid. Echter geeft Nintendo in hun FAQ wel aan dat het aan te raden is high speed te nemen:
https://en-americas-suppo.../22481/~/microsd-card-faq
[...]
Blijkbaar maakt het dus uit
Smash Ultimate heeft een patch gekregen die o.a. de netcode updatet. Details: JackAvery in "[Switch] Super Smash Bros. Ultimate"
----
----
Zolang je een UHS-I kaartje heeft dat ongeveer 100 MB/s read ondersteunt, zit je goed. UHS-II en hoger heeft geen nut, dat leest de Switch niet. De meeste mensen kopen een Samsung Evo Plus of een Sandisk Ultra - gewoon namaak vermijden.Meister Sachs schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:27:
[...]
Ben ook al een tijdje op zoek naar een kaartje met 128 Gb. Is het belangrijk om rekening te houden met de "snelheid" van SD-kaarten, of maakt dat in de praktijk niet zoveel uit?
[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 05-08-2020 11:51 ]
Oké, ook handig om te weten, dankjewel.JackAvery schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:50:
Smash Ultimate heeft een patch gekregen die o.a. de netcode updatet. Details: JackAvery in "[Switch] Super Smash Bros. Ultimate"
----
[...]
Zolang je een UHS-I kaartje heeft dat ongeveer 100 MB/s read ondersteunt, zit je goed. UHS-II en hoger heeft geen nut, dat leest de Switch niet. De meeste mensen kopen een Samsung Evo Plus of een Sandisk Ultra - gewoon namaak vermijden.
Ik ben 34 en speel ook voornamelijk op de PC.nielsvv schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:02:
Echter heb ik nu sinds bijna een jaar een switch en ben er heel blij mee. Speel diverse mario games, zelda, en nu Diablo 3.
Heb ook een sd-kaart (sandisk extreme 128gb 160mb/sec) want ik vind het makkelijk om veel van de games te kunnen downloaden en gelijk te spelen
Een slide in de financiële resultaten van Sega toont dat men verwacht Shin Megami Tensei V nog dit fiscale jaar (dus voor 31/3/2021) zal releasen (zie p.17). Benieuwd of dat gaat lukken, zou wel cool zijn. Het clasht in het westen dan mogelijk wat met de releasetiming van de SMT3 remaster maar dat hoeft geen groot probleem te zijn.
@nielsvv naamgenoot! 
Ik ben 39 jaar en koop ook nog iedere Nintendo console. Daarbij ook fervent gamer op zowel pc als dus ook Nintendo.
Lekker genieten. Tegenwoordig is het redelijk gemeengoed.
Koop zelf ook nog Lego e.d. En vertel erover. Nog niemand raar zien doen tegen me. Haha.
En anders, whatever.
Ik ben 39 jaar en koop ook nog iedere Nintendo console. Daarbij ook fervent gamer op zowel pc als dus ook Nintendo.
Lekker genieten. Tegenwoordig is het redelijk gemeengoed.
Koop zelf ook nog Lego e.d. En vertel erover. Nog niemand raar zien doen tegen me. Haha.
En anders, whatever.
AAH!
Voor de liefhebbers!
Weet niet wat ze allemaal hebben veranderd in de besturing want die moet echt anders zijn namelijk. Want hij maakte zeer veel gebruik van de WiiU Gamepad. Maar deze ga ik sowieso kopen.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Deze wil ik wel hebben, koop hem wel een keer op een later tijdstip.
Op de WiiU kon je Pikmin 3 ook ook gewoon zonder gamepad spelen toch?Touchdomex schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:03:
[YouTube: Pikmin 3 Deluxe – Announcement Trailer - Nintendo Switch]
AAH!
Voor de liefhebbers!![]()
Weet niet wat ze allemaal hebben veranderd in de besturing want die moet echt anders zijn namelijk. Want hij maakte zeer veel gebruik van de WiiU Gamepad. Maar deze ga ik sowieso kopen.
30 oktober, eens benieuwd of er nog een september game aangekondigd wordt.
Volgens mij moest je het juist hebben. Want je bestuurd je elementen via het touchpad en ook zo met het richten. Volgens mij is die juist helemaal niet voor de Pro controller van de WiiU.JackAvery schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:34:
[...]
Op de WiiU kon je Pikmin 3 ook ook gewoon zonder gamepad spelen toch?
30 oktober, eens benieuwd of er nog een september game aangekondigd wordt.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Je had dit niet?DCNY schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:54:
Ok, nu nog Mario 3D World deluxe en dan had ik officieel geen WiiU meer hoeven te kopen..
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Homfe8eMZVOJwAoJ67pIGbdM.gif?f=user_large)
Het blijft zo dat je zonder die gamepad kan spelen hoorLinksquest schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:12:
Heb even gekeken, je hebt hem wel nodig
[Afbeelding]
En over hoe het op de Switch gaat werken:
The screenshots and artwork that came together with the Pikmin 3 Deluxe announcement. It seems that you activate the KopPad, the GamePad elements, with the Minus Button now. https://t.co/kWQDaF9fTl pic.twitter.com/rki41JGNUc
— Daan Koopman (@NintenDaan) 5 augustus 2020
Word er bij fysieke games waarbij er op het doosje staat dat er nog een extra download nodig is om te kunnen spelen je, je spel gelinked aan je Nintendo account? Of kan je deze game nog aan vrienden geven en/of verkopen? Ik bedoel niet de games met enkel een download code, maar met echt een cartridge.
Games waarbij een extra download vereist is worden niet aan je account gekoppeld, de cartridge blijft ook gewoon nodig. Er is echter volgens mij 1 game (weet niet precies meer welke, een bundel van deel 1 en 2 van een game) waarbij deel 1 op de cartridge staat, en deel 2 een download code is.nielsvv schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:13:
Word er bij fysieke games waarbij er op het doosje staat dat er nog een extra download nodig is om te kunnen spelen je, je spel gelinked aan je Nintendo account? Of kan je deze game nog aan vrienden geven en/of verkopen? Ik bedoel niet de games met enkel een download code, maar met echt een cartridge.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic