• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:38
De nieuwe eShop hoogte punten video is er

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Verenigde Staten krijgen ook een nieuwe OLED bundel:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F-Qb5uAXkAAIm1J?format=jpg&name=4096x4096
JackAvery schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:46:
Verenigde Staten krijgen ook een nieuwe OLED bundel:
[Twitter][Afbeelding]
Bijzonder om weer grijze Joy-cons te zien.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:07

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal schreef op zondag 29 januari 2023 @ 12:40:
[...]

Vanochtend samen met mijn dochter van 7 gehengeld in de spouw en direct kunnen aansluiten. Lijkt na gerommel in het begin nu te werken. Eens kijken hoe het houdt op langere termijn.
Toch maar eens een nieuwe dock besteld, om te kijken of de connectie problemen verholpen worden. Het blijft een hit en miss, waarbij ik 10x de switch in de dock moet zetten, voordat hij het signaal goed doorgeeft. Soms geeft hij het half door met wat gescrambled beeld.

Nu is de vraag, is het de dock of de switch....Soon to find out...

Basement Bios ---- Exo-S

Nintendo’s fiscale kwartaalresultaten staan online. Een gedetailleerde post zal een tijdje moeten wachten maar eerste observaties rechtstreeks uit de slides:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/443578538516545544/1171341413372407868/image.png?ex=655c53b3&is=6549deb3&hm=adfab68d672c5a0554e37dde6a7b088a48e2347303f56169503aa7ed71ffb4fe&

Lijkt er sterk op dat Nintendo zijn prognoses van 15 miljoen verkochte consoles dit fiscale jaar zal halen.
Tears of the Kingdom was zeer frontloaded. Dit kwartaal “slechts” één miljoen sales extra.
Dit weekend een nieuw Tetris 99 evenement:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Wat is er toch met die Nintendo Switch?

Bij release een Nintendo switch gekocht en een aantal jaar geleden verkocht omdat het stof lag te happen. 1,5 jaar geleden een OLED model gekocht en ook die vrij snel verkocht omdat ik het maar weinig gebruikte..

Nu kijk ik wat reviews van de nieuwe Mario wonder en dan begint het toch weer te kriebelen om een Switch te kopen :p

Nintendo blijft keer op keer kwaliteit games uitbrengen terwijl game releases op de PC vaak een teleurstelling zijn vanwege slechte optimalisatie en bugs

Verwijderd

schumi1986 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:58:

Bij release een Nintendo switch gekocht en een aantal jaar geleden verkocht omdat het stof lag te happen. 1,5 jaar geleden een OLED model gekocht en ook die vrij snel verkocht omdat ik het maar weinig gebruikte..

Nu kijk ik wat reviews van de nieuwe Mario wonder en dan begint het toch weer te kriebelen om een Switch te kopen :p

Nintendo blijft keer op keer kwaliteit games uitbrengen terwijl game releases op de PC vaak een teleurstelling zijn vanwege slechte optimalisatie en bugs
Ik heb zelf ook een Switch en soms word die ook een aantal weken niet gebruikt hoor. Maar verkopen doe ik niet. Ik wissel het gewoon af met andere consoles / hobby's. Als er weer wat leuks uit komt gaat ie weer voor langere tijd aan en staat er wel iets anders stof te happen :)

Ik zou ze niet verkocht hebben. Maar als je al tweemaal een Switch vrij snel verkocht hebt zou ik nu gewoon wachten op de opvolger :P Maar wellicht is driemaal scheepsrecht.

Zelf ook tweemaal een Switch verkocht, maar dat was omdat ik upgrade naar de V2 en de OLED.

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
https://www.nintendoworld...-from-sale-on-november-30

Nou... dat is een rare 'move'.... als het nu voor een game-systeem was dat niet meer in de winkel ligt? Maar we lezen dat Nintendo's switch nog steeds als een malle verkoopt.
en als het een license dingetje voor 1 liedje is...dan patch je er dan toch uit?

[ Voor 12% gewijzigd door LaFleche op 08-11-2023 16:44 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

LaFleche schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:43:

Nou... dat is een rare 'move'.... als het nu voor een game-systeem was dat niet meer in de winkel ligt? Maar we lezen dat Nintendo's switch nog steeds als een malle verkoopt.
en als het een license dingetje voor 1 liedje is...dan patch je er dan toch uit?
Je kan ook een nieuwe variant uitbrengen met een paar nieuwe nummers en weer de volle prijs ervoor vragen :+ Als een Deluxe bundel :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

LaFleche schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:43:

Even naar de track list gekeken. Het zal vast over een hoop licenties gaan, die ze niet willen verlengen (bvb. omdat ze voor hun nieuwere product ook al licenties betalen).
Nintendo heeft weer een hoop cijfers over hun willen en wezen op het internet gedumpt. Hierbij een overzichtje van de financiële kwartaalresultaten voor de periode juli tot en met september 2023.

Post is ondertussen bijna compleet. Misschien krijg ik nog inspiratie voor een paar extra's. Wie maar niet genoeg hiervan kan krijgen kan ook terecht in slides van de zeer uitgebreide presentatie voor aandeelhouders.

Hardware

We kunnen er niet om heen dat de hardware verkopen langzaam aan het teruglopen zijn. Als we alle "Q2" met elkaar vergelijken, verkocht Nintendo evenveel Switch consoles als in de periode juli-september 2017. De 2,86 miljoen verkochte consoles representeren een daling van 9.85% tegenover hetzelfde kwartaal vorig jaar. De positieve resultaten van het jaar tot nu toe steunen o.a. sterk op de verkooppiek die veroorzaakt werd door Tears of the Kingdom - we zien namelijk nog steeds een lichte stijging (+2.4%) tegenover H1 2022/23. Al bij al zijn dit ondanks de terugloop nog steeds sterke resultaten voor een 7de levensjaar van een console.

Ook duidelijk blijft dat het OLED model de bulk van de Switch leveringen uitmaakt. Men verkocht het voorbije kwartaal 1,86 miljoen OLED modellen tegenover 0,61 miljoen Switches en 0,47 miljoen Lite SKU's. Voorlopig is het bedrijf goed op weg om hun doel van 15 miljoen verscheepte consoles tijdens dit fiscale jaar te halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgetx5mp2y_9desKqRpV694fkw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nz4au3n3VnJBR1eOVpynEZT4.png?f=fotoalbum_large
interactieve grafiek

Als we even naar de individuele regio's kijken, merken we toch significante verschillen. Japan houdt duidelijk van de OLED. In absolute cijfers zien we op de tweede grafiek hieronder ook dat, heel ongewoonlijk, in Japan dit voorbije kwartaal (en zelfs de voorbije zes maanden) het meeste consoles verkocht zijn. Meestal is het Amerikaanse continent de voortrekker. Een indicatie van vertragende verkopen en/of verschuivende vraag? Alleszins zien we dat Nintendo de productie van de redbox Switch en de Lite serieus teruggeschroefd heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9Z_smU-VLei6YS2uKU6NcOvx88=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fbPUhbV3vm8Ve7ku0rAv1Amm.png?f=fotoalbum_large
interactieve grafiek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VN4MFcu6heHgd6-0vJ8rfyjQ8K4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J9C5DJIxL2MqSRePUlzkqiS6.png?f=fotoalbum_large
interactieve grafiek

Life-to-date heeft Nintendo ondertussen meer dan 132,46 miljoen Switch consoles verscheept.

Software

Tijdens het voorbije kwartaal leverde Nintendo 44,87 miljoen games - een daling van 16,9% tegenover een jaar geleden. Over de levensduur van de Switch werden ondertussen ruim 1,13 miljard games verkocht - meer dan op eender welk individueel ander Nintendo platform.

In Nintendos documentatie vinden we zoals altijd een aantal up-to-date verschepingscijfers voor first-party software. Lijstje met dank aan de mensen op Famiboards, moet ik het zelf niet schrijven:
  • Mario Kart 8 Deluxe - 57.01M (+1.55M)
  • Animal Crossing: New Horizons - 43.38M (+590K)
  • Super Smash Bros. Ultimate - 32.44M (+670K)
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 31.15M (+500K)
  • Super Mario Odyssey - 26.95M (+510K)
  • Pokémon Sword and Shield - 26.02M (+100K)
  • Pokémon Scarlet and Violet - 23.23M (+570K)
  • Super Mario Party - 19.66M (+270K)
  • The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom - 19.50M (+990K)
  • New Super Mario Bros. U Deluxe - 16.70M (+530K)
  • Super Mario 3D World + Bowser’s Fury - 12.58M (+1.2M since March 2023)
  • Mario Party Superstars - 11.44M (+1.27M since March 2023)
  • Nintendo Switch Sports - 10.77M (+1.17M since March 2023)
  • Pikmin 4 - 2.61M
In hun presentatie deelde Nintendo ook reeds sell-through cijfers van Super Mario Bros. Wonder: 4.3 miljoen mensen hebben na twee weken reeds een exemplaar aangeschaft. Volledigere informatie zullen we pas in het volgende financiële verslag kunnen lezen.

Heel interessant zijn de verkopen van Pikmin 4. Het spel is niet alleen de snelst verkopende Pikmin game ooit, we merken ook dat de verkopen van Pikmin 4 voornamelijk door de Japanse markt gedreven worden - als we enkel naar fysieke sales kijken tikt het spel daar al bijna 1 miljoen exemplaren aan (930.538 exemplaren LTD volgens Famitsu). Dat Pikmin door hun cute uiterlijk in de Japanse markt goed aardt is geen verrassing. Ook de marketing door Nintendo heeft voor deze franchise al tijden een sterke Japan-focus gehad - dit zie je in de beschikbaarheid van allerlei merchandise.

Tears of the Kingdom blijft verkopen, al is de titel vanzelfsprekend een stuk meer front-loaded dan Breath of the Wild. Nintendo meldt dat van de 19.5 miljoen geleverde exemplaren meer dan 17.6 miljoen ook echt in de handen van consumenten zijn belandt. Opvallend is dat het aandeel fysieke verkopen van Tears hoger lijkt te zijn dan gemiddeld.

Nintendo vermeldt in hun standaard slidedeck dat de verkoop van Mario games met 30% gestegen is vergeleken met 2022 dankzij het Super Mario Bros. Movie effect.

Tenslotte zien we dat Super Mario Party langzaam maar zeker de 20 miljoen verkopen gaat aantikken. Had ik toch niet verwacht gezien de ietwat karige inhoud van het spel en het gebrek aan DLC. Nintendo zal zeer tevreden zijn.

Digitaal
De digitale omzet van Nintendo blijft min of meer stabiel tegenover Q2 van het vorige fiscale jaar. De verdeling ligt echter anders, waarbij DLC, download-only software en de Nintendo abonnementen verantwoordelijk zijn voor een groter gedeelte van de omzet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hgww-LStibqNwB4qnBF5nNKk0WM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tw3G7ANcSc6K5GRPqR7JbGHS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPrJKn72xfA6Piu7cP7wjBjaCdo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dIygsTf1klBDWw04Ij2rTO87.png?f=fotoalbum_large

Nintendo gaf ook een update over het aantal Nintendo Switch Online gebruikers, dat ondertussen meer dan 38 miljoen accounts aantikt. De service lijkt iets langzamer te groeien, desondanks gaat het om bijna 1/4de van de actieve Switch user-base (Nintendo claimt dat minstens 117 miljoen gebruikers minstens één maal in het voorbije jaar hun Switch gebruikten).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q3iC9PkbEb53esJ6xefZU5YmEn4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YtqJnLFCqAHAOpaQ6eUKkizR.png?f=fotoalbum_large

Mobile & IP

We zien nog steeds een enorme stijging in vergelijking met de periode voor de lancering van The Super Mario Bros. Movie. Inkomsten van de film en van allerlei royalties hebben hier een duidelijk effect op deze categorie van inkomsten. Ook het aantal downloads van Mario Kart Tour en Mario Run is trouwens met 40% gestegen tegenover vorig jaar.

In de presentatie voor aandeelhouders besteedde Nintendo maar liefst 22 slides om te praten over de verschillende manieren waarop het verbreden van de herkenbaarheid van hun intellectuele eigendom op allerlei vlakken onderdeel is van hun kernstrategie. De aankondiging van een Legend of Zelda film kan je ook in deze context beschouwen, net zoals de opening volgend jaar van het Nintendo Museum in Kyoto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vp2JqyJi8k8hJ51jX7iKsP3A-9w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/soB9niRqpm9JEh4KcairEFNN.png?f=fotoalbum_large
interactieve grafiek

Financiëel

Omzet daalt op jaarbasis met 4,18% naar 334 miljard Japanse Yen (€ 2,18 miljard) voor Q2. Ook de operationele winst daalt naar 98 miljard JPY (€ 0,64 miljard) met 17,07%. Nintendo publiceert hun cijfers op basis van het volledige halve jaar - indien we dit naar kijken meten we nog steeds een stijging van 21.2% in de omzet en 27,01% wat operationele winst betreft dankzij het extreem succesvolle eerste kwartaal.

Nintendo stelt hun voorspellingen voor het volledige fiscale jaar iets naar omhoog bij. Ze verwachten nu 1.450 miljard JPY omzet en 500 miljard JPY operationele winst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jZc_tdkxFACC8Lpq7kthaCHkNA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9CXhfaopzMT5ra7AMKs4t59o.png?f=fotoalbum_large
interactieve grafiek

Als we naar het videogame-gerelateerd inkomen per segment kijken, merken we dat aan de ene kant het inkomen van games, smartphonegames en royalties hoger is geworden, en aan de andere kant de inkomsten van hardware proportioneel dalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2dezrvIm3fklOlW7dS3gYionmo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RmtwMGqbHDZWkBicHbcGKppI.png?f=fotoalbum_large

Research & Development
Geen echte verrassingen hier - de stijging van R&D kosten blijven zich voortzetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s98m82JTwxXanvKpRXnRetiW07w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2miQx06CPxNVtgNEAE1bADOw.png?f=fotoalbum_large
interactieve grafiek

Nintendo sprak in november 2022 over hun geplande langetermijninvesteringen. Deze slide hebben ze opnieuw bovengehaald om nog eens te benadrukken dat deze plannen nog steeds onderweg zijn en dat investeringen zelfs nog hoger zullen zijn dan destijds vermeld. Het tweede gebouw voor hun software ontwikkelaars heeft bijvoorbeeld een jaar vertraging omdat ze het groter zullen maken dan initieel ontworpen. Extra investeringen in "software assets" voor games staan op de verlanglijst.

Advertising
Ook hier merken we een stijging die sinds vorig kwartaal zelfs proportioneel hoger lijkt dan normaal. Zie ook JackAvery in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4" . Hoe groter je installed base, hoe meer het kost om nieuwe klanten te bereiken. Vermoedelijk heeft men ook hoog ingezet op advertenties voor de Mario film, Tears of the Kingdom en Super Mario Bros. Wonder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDzSv6SfTTFg-nBzwdQbQQW-jKg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ggfUOmlSHv4wpcRo4qKD33L8.png?f=fotoalbum_large
interactieve grafiek

[ Voor 255% gewijzigd door JackAvery op 07-05-2024 14:52 ]

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:22
Best wel appart nog steeds gezien 1st Party Nintendo games het meest verkocht zijn maar ook het makkelijkst te vinden zijn op Marktplaats 2de hands nog steeds hoofd prijs vragen daar.

Snap dat het geliefde games zijn e.d. maar het is wel absurd. Gamecube en WII games waren 2de hands spot goedkoop jaren lang tot dat allemaal zeldzamer werd.

Eigenlijks best wel bizar.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-11 10:27

SD5k

>4&X

Psyonara schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:47:
Best wel appart nog steeds gezien 1st Party Nintendo games het meest verkocht zijn maar ook het makkelijkst te vinden zijn op Marktplaats 2de hands nog steeds hoofd prijs vragen daar.

Snap dat het geliefde games zijn e.d. maar het is wel absurd. Gamecube en WII games waren 2de hands spot goedkoop jaren lang tot dat allemaal zeldzamer werd.

Eigenlijks best wel bizar.
Dat komt waarschijnlijk omdat Nintendo de aanbevolen verkoopprijs ook bijna nooit verlaagt.

Ik vind het wel prima, heb al een aantal games "gratis" kunnen spelen door de 2e hands te kopen en later voor dezelfde prijs weer door te verkopen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door SD5k op 09-11-2023 15:32 ]

• Psyonara
Beetje games verzamelen is wel wat mijn ding. Anders ook wel mogelijk door verkopen.
Maar na mijn idee word het ook allemaal kunstmatig hoog gehouden.

Heb nu ongeveer voor een jaar een Switch, en tot nu toe maar 2 games.
Wel wat games gekocht digitaal ook, maar moet nog een MicroSD kaart hebben. Opzich ook niet duur maar overweeg gelijk wel een 1TB te nemen.

Hoef niet een grote verzameling aan fysieke games maar toch wel een paar essentiele 1st party titels. En wat multi. Mogelijk tegen de Switch 2 dat het dan allemaal wat makkelijker word.

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Psyonara schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:57:

Wel wat games gekocht digitaal ook, maar moet nog een MicroSD kaart hebben. Opzich ook niet duur maar overweeg gelijk wel een 1TB te nemen.
Zou even wachten tot black Friday. microSD zijn dan altijd in de aanbieding bij o. a. Amazon

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

[ Voor 53% gewijzigd door G_Dragon op 09-11-2023 18:45 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Psyonara schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:57:
Beetje games verzamelen is wel wat mijn ding. Anders ook wel mogelijk door verkopen.
Maar na mijn idee word het ook allemaal kunstmatig hoog gehouden.

Hoef niet een grote verzameling aan fysieke games maar toch wel een paar essentiele 1st party titels. En wat multi. Mogelijk tegen de Switch 2 dat het dan allemaal wat makkelijker word.
Ik moet wel zeggen, ik heb al een aardige fysieke collectie Switch games en sta er daardoor anders in. Maar ik vind in het algemeen niet dat de games kunstmatig hoog gehouden worden. Ik vind juist dat games, zoals we bij Ubisoft bijvoorbeeld zien, te snel in de budgetbak belanden. Zijn de first party games van Nintendo van hoge kwaliteit dan mogen die games wat mij betreft best hun waarde behouden, het is niet alsof die games een paar jaar later opeens minder leuk zijn om te spelen.

Wel heb ik er moeite mee dat als ik zelf de adviesprijs van een Nintendo game te hoog vind dat je dan heel erg lang kan wachten tot het een voor mij acceptabele prijs heeft. Dat had ik bijvoorbeeld met Donkey Kong Tropical Freeze en Zelda Link's Awakening, maar die heb ik uiteindelijk toch tijdens een mooie aanbieding kunnen kopen. Zelfde heb ik met Pokemon Let's Go Pikachu/Eevee, met de huidige prijzen gaat die er nooit komen, maar voor 20 a 30 euro zou ik wel interesse hebben. Maar goed, wat je iets waard vind is persoonlijk. Ik koop wel bijna alle games in de aanbieding. Ik houd websites zoals Budgetgaming en Pepper in de gaten of ik lees hier een tip. Zo heb ik laatst nog Kirby en de Vergeten Wereld gekocht voor 25 euro.

Games die wel kunstmatig hoog worden gehouden zijn games van Limited Run Games, Super Rare Games en andere bedrijven die gelimiteerd oplages van fysieke games uitbrengen. Aan de ene kant leuk dat er van een game die tot dusver enkel digitaal uitgebracht werd de mogelijkheid komt een fysieke editie te bezitten. Aan de andere kant zagen we de afgelopen jaren ook games die een gewone retail release hadden kunnen krijgen uitgebracht worden door bovengenoemde bedrijven voor de hoofdprijs. Als we de komende jaren steeds meer de nadruk gaan krijgen van digitale release en gelimiteerde fysieke edities dan ben ik er snel klaar mee. Ik ben benieuwd in hoeverre ik bij de de opvolgende Nintendo console nog games fysiek ga kopen.

Ik ben benieuwd in hoeverre je nu nog een Switch verzameling gaat opbouwen, met maar 2 games in een jaar tijd schiet het niet op. Ik hoop ook dat bij de release van de Switch 2 de huidige Switch games wat goedkoper (tweedehands) te krijgen zijn. Maar ik verwacht er niet veel van en hooguit van korte duur. Vroeger zag je inderdaad dat games goedkoper werden nadat het game platform niet meer actueel was. Maar de markt is nu totaal anders. Het zal ook niet helpen dat de Nintendo Switch een van de laatste consoles is waarvoor games fysiek verzamelen nog mogelijk en de moeite waard is.

• Psyonara
L23 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 23:10:
[...]

Ik moet wel zeggen, ik heb al een aardige fysieke collectie Switch games en sta er daardoor anders in. Maar ik vind in het algemeen niet dat de games kunstmatig hoog gehouden worden. Ik vind juist dat games, zoals we bij Ubisoft bijvoorbeeld zien, te snel in de budgetbak belanden. Zijn de first party games van Nintendo van hoge kwaliteit dan mogen die games wat mij betreft best hun waarde behouden, het is niet alsof die games een paar jaar later opeens minder leuk zijn om te spelen.

Wel heb ik er moeite mee dat als ik zelf de adviesprijs van een Nintendo game te hoog vind dat je dan heel erg lang kan wachten tot het een voor mij acceptabele prijs heeft. Dat had ik bijvoorbeeld met Donkey Kong Tropical Freeze en Zelda Link's Awakening, maar die heb ik uiteindelijk toch tijdens een mooie aanbieding kunnen kopen. Zelfde heb ik met Pokemon Let's Go Pikachu/Eevee, met de huidige prijzen gaat die er nooit komen, maar voor 20 a 30 euro zou ik wel interesse hebben. Maar goed, wat je iets waard vind is persoonlijk. Ik koop wel bijna alle games in de aanbieding. Ik houd websites zoals Budgetgaming en Pepper in de gaten of ik lees hier een tip. Zo heb ik laatst nog Kirby en de Vergeten Wereld gekocht voor 25 euro.

Games die wel kunstmatig hoog worden gehouden zijn games van Limited Run Games, Super Rare Games en andere bedrijven die gelimiteerd oplages van fysieke games uitbrengen. Aan de ene kant leuk dat er van een game die tot dusver enkel digitaal uitgebracht werd de mogelijkheid komt een fysieke editie te bezitten. Aan de andere kant zagen we de afgelopen jaren ook games die een gewone retail release hadden kunnen krijgen uitgebracht worden door bovengenoemde bedrijven voor de hoofdprijs. Als we de komende jaren steeds meer de nadruk gaan krijgen van digitale release en gelimiteerde fysieke edities dan ben ik er snel klaar mee. Ik ben benieuwd in hoeverre ik bij de de opvolgende Nintendo console nog games fysiek ga kopen.

Ik ben benieuwd in hoeverre je nu nog een Switch verzameling gaat opbouwen, met maar 2 games in een jaar tijd schiet het niet op. Ik hoop ook dat bij de release van de Switch 2 de huidige Switch games wat goedkoper (tweedehands) te krijgen zijn. Maar ik verwacht er niet veel van en hooguit van korte duur. Vroeger zag je inderdaad dat games goedkoper werden nadat het game platform niet meer actueel was. Maar de markt is nu totaal anders. Het zal ook niet helpen dat de Nintendo Switch een van de laatste consoles is waarvoor games fysiek verzamelen nog mogelijk en de moeite waard is.
Beetje onzit eerlijk gezegt Sony heeft ook kwalitatieve hoge games en die kun je vaak al voor een prikkie krijgen binnen een half jaar 2de hands.
BotW en Horizon Zero Dawn komen uit hetzelfde jaar en daarvan kun je de complete edition voor 10tje krijgen op de PS4. En die game heeft bij verre lang zo goed niet verkocht als Zelda.
En het zijn beide top games en fantastische beleving.
Ubisoft is gewoon een slecht voorbeeld en 95% van hun games zijn tegenwoordige allemaal Live service, en geloof me ik 4 jaar geleden dat ik voor het laatst een Ubi game heb gekocht, heb er geen haast mee.

Mensen hebben Nintendo veels te hoog zitten snap dat er bak nostalgie aan vast zit, En Scarlet/Violet die waren op release ook een ontzettende bende.
En daarnaast blijven de Pokemon games ook telang op de klasieke JRPG formule hangen kwa mechanieken. Geef het nog een paar jaar tijd en dan komen er pokemen kloons uit die het allemaal beter gaan doen.
Stardew valley heeft dat ook gedaan met slice of life games.
LRG zijn allemaal collectors en of anders speciale edities, is wel een iets andere slag helaas.

En betreft Switch 2 release is afwachten wegens backwards compatibility en ander soort suppport. Is ook waarschijnlijk een gok maar als er wel een afladen van games is want mensen willen allemaal het nieuwe spul

Microsoft Xbox gaat ook straks meer en meer digitaal. Sony misschien ook, maar na mijn idee wachten die het nog een beetje af. Maar doen wel weer rare dingen met hun collectors edities.

Ik hoef niet elke 1st party titel en of andere indie/multiplatform titels ga echt wel persoonlijke voorkeur uit.
hoeft niet eens een grote verzameling te zijn. Maar gewoon een leuk aantal is al fijn genoeg.

Als ik echt omslachtig games wil verzamelen zou ik voor de klassieke PC big boxen gaan. Maar dat is tegenwoordig ook allemaal al weg gezakt en moet je nog meer spitten. En daar verdien ik nu niet echt genoeg voor. Tenzij op toeval en voor een leuke prijs oid.

Over 5 plus jaar ofzo 2de hands fysieke games deze prijzen hebben dan zou ik zeggen ja dat is het mogelijk wel waard omdat het gewoon tegen die tijd moeilijker is om ze op te zoeken.
UK en Duitsland je de games ook nog vaak voordeliger krijgen 2de hands maar hier in NL is het eigenlijks een beetje absurd.
Psyonara schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 00:19:
BotW en Horizon Zero Dawn komen uit hetzelfde jaar en daarvan kun je de complete edition voor 10tje krijgen op de PS4. En die game heeft bij verre lang zo goed niet verkocht als Zelda.
Dat laat dus zien dat BotW een evergreen is en dat bij Horizon Zero Dawn de uitgever de prijs moet verlagen om te concurreren met andere games? :p

Nieuwe Fairune? *O*

Wat screenshots:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nRbrnvDZvch9_cDuRkn-JSgrpE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QiT6iEwtIaWtJG7kZnnUat0N.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKXFHaUU0PRUZtl8WlneyR6Jwic=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LNFUpiUPQfY38dGu5jAin8Jm.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtYibkIiTuYu8gTAhxm8mGpOKiQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QEXbM4nT5esjfgyiFUXwN77S.png?f=user_large

Lijkt in eerste instantie gericht op Steam, maar Skipmore kennende ligt een Switch-port in het verschiet.

[...]

Beetje onzit eerlijk gezegt Sony heeft ook kwalitatieve hoge games en die kun je vaak al voor een prikkie krijgen binnen een half jaar 2de hands.
Ubisoft is gewoon een slecht voorbeeld en 95% van hun games zijn tegenwoordige allemaal Live service, en geloof me ik 4 jaar geleden dat ik voor het laatst een Ubi game heb gekocht, heb er geen haast mee.

Mensen hebben Nintendo veels te hoog zitten snap dat er bak nostalgie aan vast zit, En Scarlet/Violet die waren op release ook een ontzettende bende.
En daarnaast blijven de Pokemon games ook telang op de klasieke JRPG formule hangen kwa mechanieken. Geef het nog een paar jaar tijd en dan komen er pokemen kloons uit die het allemaal beter gaan doen.
LRG zijn allemaal collectors en of anders speciale edities, is wel een iets andere slag helaas.

En betreft Switch 2 release is afwachten wegens backwards compatibility en ander soort suppport. Is ook waarschijnlijk een gok maar als er wel een afladen van games is want mensen willen allemaal het nieuwe spul

Microsoft Xbox gaat ook straks meer en meer digitaal. Sony misschien ook, maar na mijn idee wachten die het nog een beetje af. Maar doen wel weer rare dingen met hun collectors edities.

Ik hoef niet elke 1st party titel en of andere indie/multiplatform titels ga echt wel persoonlijke voorkeur uit.
hoeft niet eens een grote verzameling te zijn. Maar gewoon een leuk aantal is al fijn genoeg.

Als ik echt omslachtig games wil verzamelen zou ik voor de klassieke PC big boxen gaan. Maar dat is tegenwoordig ook allemaal al weg gezakt en moet je nog meer spitten. En daar verdien ik nu niet echt genoeg voor. Tenzij op toeval en voor een leuke prijs oid.

Over 5 plus jaar ofzo 2de hands fysieke games deze prijzen hebben dan zou ik zeggen ja dat is het mogelijk wel waard omdat het gewoon tegen die tijd moeilijker is om ze op te zoeken.
UK en Duitsland je de games ook nog vaak voordeliger krijgen 2de hands maar hier in NL is het eigenlijks een beetje absurd.
Beetje jammer dat je mijn hele verhaal onzin vind. Nu ook geen zin om jouw hele lap tekst te lezen :-p Gaf volgens mij duidelijk aan hoe ik het persoonlijk zie. En dat jij het allemaal absurd vind is ook prima :-)

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-11 07:45
RayNbow schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:00:
Nieuwe Fairune? *O*
[YouTube: Fairune: Fragment Isles / フェアルーン カケラの島(Teaser movie)]

Wat screenshots:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Lijkt in eerste instantie gericht op Steam, maar Skipmore kennende ligt een Switch-port in het verschiet.
LOL, ben ik de enige die bij die screenshots meteen dacht - Pyra is visiting TOTK Hyrule?

[ Voor 8% gewijzigd door Seal64 op 10-11-2023 07:49 ]

[...]

Begrijp ik nu juist dat je fysieke games gewoon te duur vindt?

• Psyonara
JackAvery schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:13:
[...]
Begrijp ik nu juist dat je fysieke games gewoon te duur vindt?
Games mogen best in prijs zakken over tijd.
Psyonara schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:50:
[...]

Dat doen ze ook. Nintendo is gewoon niet even agressief met prijsdalingen zoals andere publishers. De meeste kortingen op first-party games worden daarom in Europa door de retailers (dus de marktwerking) bepaald. Ik heb best veel first party games die ik nieuw in de pricerange van 30-40 euro heb gekocht. Ik besef dat prijswaardering subjectief is maar ik vind dat heel acceptabel?

Ik ga je logica omdraaien: is een spel/boek/film/toneelstuk/… slechter of minder waard omdat het ouder is?

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:11
[...]

Waarom? De markt bepaald de prijs, en blijkbaar kan Nintendo nog genoeg verkopen met het prijspeil dat ze bij launch hebben ingesteld.

En daarnaast, ook first party titles van Nintendo zijn met enige regelmaat verkrijgbaar met korting in de eShop, alleen niet meteen na een paar maanden en niet vaker dan 1-2x per jaar. En vanuit Nintendo snap ik het wel, als consumenten weten dat na een paar maanden een spel om de haverklap met 50+% korting te verkrijgen is, wie gaat het dan nog voor volle prijs aanschaffen?

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:36
[...]

Haha, van mij mag van alles over een tijd wel zakken in prijs. :) Of dit wel of niet gebeurt, is nu eenmaal marktwerking. Als Mario Kart nog steeds als een malle verkoopt, waarom zou je zakken in prijs? Dat jij (en/of anderen) dat graag wel zien, is een ander verhaal.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 10-11-2023 12:44 ]

Transportman schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:28:
[...]

Waarom? De markt bepaald de prijs, en blijkbaar kan Nintendo nog genoeg verkopen met het prijspeil dat ze bij launch hebben ingesteld.

En daarnaast, ook first party titles van Nintendo zijn met enige regelmaat verkrijgbaar met korting in de eShop, alleen niet meteen na een paar maanden en niet vaker dan 1-2x per jaar. En vanuit Nintendo snap ik het wel, als consumenten weten dat na een paar maanden een spel om de haverklap met 50+% korting te verkrijgen is, wie gaat het dan nog voor volle prijs aanschaffen?
Dit was ook waarom ik Ubisoft noemde in mijn discussie met @Psyonara. Ubisoft heeft een aantal uitstekende games op de Switch uitgebracht zoals Mario + Rabbids Kingdom Battle, Immortals Fenyx Rising en Mario + Rabbids Sparks of Hope. Maar omdat de eerder genoemde games al binnen 2 maanden met 50% korting te krijgen waren was men minder bereid de volle mep te betalen voor Sparks of Hope.

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 11:23
het hele prijs verhaal is altijd wel grappig hoe anders mensen er in staan, als het aan mij zou liggen dan zou de hele industrie het op de Nintendo manier doen.
Een game die voor 60 euro op launch verkocht word binnen 2 maanden op 20 euro zetten betekend eigenlijk gewoon dat je ofwel iedereen die het voor 60 gekocht heb hebt opgelicht(want blijkbaar vind je je product maar 20 euro waard anders zou je het er niet voor verkopen) of dat het zo slecht verkoopt dat je hoopt op die manier toch nog wat zieltjes te winnen.
Je ziet nieuwe meubels ook niet ineens een half jaar nadat het model op de markt is gebracht met 50% in waarde dalen als die nog gewoon verkoopt, als het model uit de handel gaat dan kan je tijdelijk de laatste modellen wel met korting kopen meestal maar dat gebeurt bij Nintendo spellen net zo.
Af en toe een aanbieding ronde is uiteraard wel altijd goed voor de prijsbewuste medemens maar meer dan 25% zou dat eigenlijk nooit moeten zijn.

of om het op een andere manier te zeggen:
Een spel vertegenwoordigt gewoon een waarde doordat mensen er tijd en moeite ingestoken hebben, daar staat een bepaalde waarde tegenover waar tijd lang niet zoveel invloed op zou moeten hebben als een hoop mensen zouden willen(en een hoop publishers ook in meegaan).

• Psyonara
So much for nuance, zeg niet dat een game na 2/3 maand gelijk voor 20/30 euro te koop moet zijn, maar geef het een jaar of 2.

Buiten sales en 2de hands markt dan.

• protoss warrior
Psyonara schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:30:
So much for nuance, zeg niet dat een game na 2/3 maand gelijk voor 20/30 euro te koop moet zijn, maar geef het een jaar of 2.

Buiten sales en 2de hands markt dan.
Ik was uiteraard enigszins aan het overdrijven met 2 maanden al zijn er wel publishers die dat doen.
Echter vind ik persoonlijk dus het juiste moment om de advies prijs te verlagen pas als er een nieuwe generatie spelcomputers is. Je kan best na een jaar of 3/4 de launch spellen een keer met 50% korting in de aanbieding doen tijdens bijvoorbeeld black friday.
Player's choice edities met 33% lagere adviesprijs ongeveer na een jaar of 3 zoals in het verleden kan ook nog wel.

• Kasseistamper
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
Zerora schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:40:
[...]

Er zijn 17 Pokemon games op de Gameboy (Advance). Ik verwacht daar de helft van. Iig de twee main games van elke gen 1,2 en 3.

Gameboy
• Pokemon Red
• Pokemon Blue
Pokemon Yellow

Gameboy Color
• Pokemon Silver
• Pokemon Gold
Pokemon Crystal
Pokémon Puzzle Challenge
Pokémon Pinball
• Pokémon Trading Card Game (al aangekondigd)
Pokémon Card GB2: Team Great Rocket is Here!

Gameboy Advance
• Pokemon Ruby
• Pokemon Sapphire
Pokemon Emerald
Pokemon FireRed
Pokemon LeafGreen
Pokémon Pinball: Ruby & Sapphire (kansje, zat in de Switch GB emulation leak)
• Pokémon Mystery Dungeon: Red Rescue Team

Blauw = Misschien, Groen = verwacht ik later, Rood = Verwacht ik niet
Is er ondertussen al iets meer bekend over het toevoegen van meer oude Pokemon games?

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:05
protoss warrior schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:46:
[...]

Ik was uiteraard enigszins aan het overdrijven met 2 maanden al zijn er wel publishers die dat doen.
Echter vind ik persoonlijk dus het juiste moment om de advies prijs te verlagen pas als er een nieuwe generatie spelcomputers is. Je kan best na een jaar of 3/4 de launch spellen een keer met 50% korting in de aanbieding doen tijdens bijvoorbeeld black friday.
Player's choice edities met 33% lagere adviesprijs ongeveer na een jaar of 3 zoals in het verleden kan ook nog wel.
Dus jij stelt voor dat een adviesprijs van een game bv 8 jaar blijft staan als die opvolger dan pas komt?!
Kasseistamper schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:37:
[...]

Is er ondertussen al iets meer bekend over het toevoegen van meer oude Pokemon games?
Nee. Ik verwacht daar eerlijk gezegd ook geen nieuws over, hooguit een puzzel of Pinball spel.

• Kasseistamper
L23 schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:55:
[...]

Nee. Ik verwacht daar eerlijk gezegd ook geen nieuws over, hooguit een puzzel of Pinball spel.
Jammer want dat ze voor mij een reden zijn om er een te kopen.
Kasseistamper schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:13:
[...]

Jammer want dat ze voor mij een reden zijn om er een te kopen.
Je bedoelt dan een Switch Online abonnement of de gehele Nintendo Switch? Want er zijn genoeg andere toffe games om een Nintendo Switch voor aan te schaffen. Welke van de oude Pokémon games hoop je op? Er is voor de Switch ook Pokémon: Let's Go, Pikachu!/Eevee!. Geen directe vervanger van de Game Boy games, maar ik vond het wel een leuke nostalgie trip.
Alle Mario Kart 8 Deluxe banen nu op goud 3 sterren. Met de time trials loop ik wat achter, vanaf de 3e wave nog alle tijden verbeteren op 150CC en 200CC. Dus heb nog wat te doen.
Een toffe selectie banen in wave 6, mooie afsluiter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tnGOkYD2wFGPZCCgfesjxHZWLEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZHLFaMDOITeFU3hFYNQqkoFS.jpg?f=fotoalbum_large

• Kasseistamper
L23 schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:45:
[...]

Je bedoelt dan een Switch Online abonnement of de gehele Nintendo Switch? Want er zijn genoeg andere toffe games om een Nintendo Switch voor aan te schaffen. Welke van de oude Pokémon games hoop je op? Er is voor de Switch ook Pokémon: Let's Go, Pikachu!/Eevee!. Geen directe vervanger van de Game Boy games, maar ik vond het wel een leuke nostalgie trip.
Red, Blue, Gold, Silver, Yellow, Chrystal, Leafgreen, Ruby.
Kasseistamper schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:04:
[...]

Red, Blue, Gold, Silver, Yellow, Chrystal, Leafgreen, Ruby.
De nostalgie van Red/Blue/Yellow en FireRed/LeafGreen krijg je min of meer in Pokémon: Let's Go, Pikachu!/Eevee!. Allemaal 1e generatie die in Kanto afspelen.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:17
L23 schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:23:
[...]

De nostalgie van Red/Blue/Yellow en FireRed/LeafGreen krijg je min of meer in Pokémon: Let's Go, Pikachu!/Eevee!. Allemaal 1e generatie die in Kanto afspelen.
Maar het spel nieuwe spel is voor mijn gevoel niet zo diepgaand als de oude.
Ik hoop wel op de oude games van de Gameboy.

• protoss warrior
Timothy3000 schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:43:
[...]

Dus jij stelt voor dat een adviesprijs van een game bv 8 jaar blijft staan als die opvolger dan pas komt?!
Als het 12 of 20 jaar duurt ook inderdaad, zoals gezegd de inspanningen van de developers worden niet na een bepaalde tijd minder waard of zo, het enige wat echt de waarde verminderd imo is dat het platform waarop de game beschikbaar is niet meer het actieve platform is of eventueel zelfs niet eens meer nieuw verkrijgbaar.

Wat wel nog zou kunnen als er eventueel een opvolger van de game is binnen dezelfde serie en stijl dan zou het ook logisch(er) zijn om de voorganger wat in prijs omlaag te doen, nog steeds niet zoveel als sommige publishers doen maar zeg 20-40% ofzo, voornamelijk omdat er dan minder reden is om de voorganger te kopen(uitzondering hierop zijn uiteraard games die zwaar leunen op hun verhaal zoals (j)rpgs). Nintendo is echter er meer van om hooguit 1 nieuwe game per generatie te doen voor de meeste games.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:17
In Mario Kart kon je diverse opties (gouden mario bijvoorbeeld) vrijspelen door muntjes te verzamelen en alle modi te winnen.
Zitten er ook vrij te spelen opties in de DLC?
Ik zie geen antwoord als ik google, alleen de opties die genoemd worden bij de base game.

• Ike.
  • Niet online
Megupe schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:08:

Nee, zover ik weet niet, alleen een nieuwe credits video als je bij alle DLC cups 3e hoger eindigt
Megupe schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:08:
In Mario Kart kon je diverse opties (gouden mario bijvoorbeeld) vrijspelen door muntjes te verzamelen en alle modi te winnen.
Ik zie geen antwoord als ik google, alleen de opties die genoemd worden bij de base game.
Nee, die zijn er niet. Alles wat er qua characters bijgekomen is was gelijk beschikbaar.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:05
protoss warrior schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:46:
[...]

Als het 12 of 20 jaar duurt ook inderdaad, zoals gezegd de inspanningen van de developers worden niet na een bepaalde tijd minder waard of zo, het enige wat echt de waarde verminderd imo is dat het platform waarop de game beschikbaar is niet meer het actieve platform is of eventueel zelfs niet eens meer nieuw verkrijgbaar.

Wat wel nog zou kunnen als er eventueel een opvolger van de game is binnen dezelfde serie en stijl dan zou het ook logisch(er) zijn om de voorganger wat in prijs omlaag te doen, nog steeds niet zoveel als sommige publishers doen maar zeg 20-40% ofzo, voornamelijk omdat er dan minder reden is om de voorganger te kopen(uitzondering hierop zijn uiteraard games die zwaar leunen op hun verhaal zoals (j)rpgs). Nintendo is echter er meer van om hooguit 1 nieuwe game per generatie te doen voor de meeste games.
Ik ben blij dat dit niet gebeurt. :)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:38

https://psnprofiles.com/RaemNL

Voor de mensen die in Europa wonen: dit is om 18u.
JackAvery schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:50:
[...]

Voor de mensen die in Europa wonen: dit is om 18u.
[Twitter]
De reacties op het internet staan weer vol met Silksong :+ Maar die verwacht ik zelf niet.

Ben benieuwd of we iets te horen krijgen van Outer Wilds.
L23 schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:50:
[...]

De reacties op het internet staan weer vol met Silksong :+ Maar die verwacht ik zelf niet.
Maar hopen kan geen kwaad >:)
Ben benieuwd of we iets te horen krijgen van Outer Wilds.
Naar het schijnt wel.

• schumi1986
  • Nu online

:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDKqGWR-t46wXw5CAk6pjO3eVgU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6KNKaUN69UoRrTlgcmnxDOVA.jpg?f=fotoalbum_large
Zozo een nieuwe Indie World.
  • Shantae Advance: Risky Revolution (2024)
  • Core Keeper (zomer 2024)
  • On your Tail (2024)
  • Howl (release vandaag, incl. demo)
  • The Star Names EOS (lente 2024)
  • Backpack Hero (release vandaag)
  • Blade Chimera (lente 2024)
  • A Highland Song (5.12.2023)
  • Moonstone Island (lente 2024)
  • Death Trick: Double Blind (2024, demo vandaag)
  • Outer Wilds: Archaeologist Edition (7.12.2023)
  • Planet of Lana (lente 2024)
  • Enjoy the Diner (release vandaag)
  • Heavenly Bodies (02.2024)
  • The Gecko Gods (lente 2024)
  • Passpartout 2: the Lost Artist (release vandaag)
  • Urban Myth Dissolution Center (2024)
  • Braid, Anniversary Edition (30.04.2024)
Mijn favoriet is toch wel A Highland Song hier. Death Trick ziet er ook interessant uit. Outer Wilds heeft ook eindelijk een datum.
Mijn favoriet is Planet of Lana. Maar goed, die heb ik al gespeeld op de Xbox. Ben je fan van games zoals Limbo en Inside dan is Planet of Lana een aanrader. Zou tof zijn als daar een fysieke release van komt.

[ Voor 25% gewijzigd door L23 op 14-11-2023 20:08 ]

@L23 die ziet er inderdaad goed uit. Ik moest aan games zoals Another World denken :)

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:24
tempting. Ziet er 'goed' uit voor een port naar de switch. Onder de indruk.
Maar toch even wat meer reviews afwachten...
sderooij schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:53:
[...]

Ik ben in ieder geval niet van plan de game te kopen, maar wie weet :P Ik struikel over de prijs van de game en dat het niet compleet op cartridge staat. Maar van wat ik gezien heb een uitstekende port. Grafisch vind ik het er nog prima uitzien en lijkt het me best tof een dergelijke game handheld te kunnen spelen. Alleen wel veel en lange laadtijden.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:22
Core Keeper, On your Tail en Blade Chimera trokken mij het meest. De rest vond ik niet heel bijzonder.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
sderooij schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:53:
[...]

Heb er nu een uur of vijf in zitten en het speelt prima en is voor de hardware een indrukwekkende port. De laadtijden (overgangen naar bijvoorbeeld Hogsmeade) vallen me mee, iets storender zijn de deurlaadtijden die soms relatief lang duren, maar het verpest de game niet.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
JackAvery schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:47:
Zozo een nieuwe Indie World.
  • Shantae Advance: Risky Revolution (2024)
  • Core Keeper (zomer 2024)
  • On your Tail (2024)
  • Howl (release vandaag, incl. demo)
  • The Star Names EOS (lente 2024)
  • Backpack Hero (release vandaag)
  • Blade Chimera (lente 2024)
  • A Highland Song (5.12.2023)
  • Moonstone Island (lente 2024)
  • Death Trick: Double Blind (2024, demo vandaag)
  • Outer Wilds: Archaeologist Edition (7.12.2023)
  • Planet of Lana (lente 2024)
  • Enjoy the Diner (release vandaag)
  • Heavenly Bodies (02.2024)
  • The Gecko Gods (lente 2024)
  • Passpartout 2: the Lost Artist (release vandaag)
  • Urban Myth Dissolution Center (2024)
  • Braid, Anniversary Edition (30.04.2024)
Mijn favoriet is toch wel A Highland Song hier. Death Trick ziet er ook interessant uit. Outer Wilds heeft ook eindelijk een datum.
Oeh, indies, me like. :Y

Die A Highland Song moet je zo te zien continu op de maat springen? Dat moet ik dan spelen zonder kinderen in de buurt anders leren ze de verkeerde dingen. :X

Zelf vind ik die Planet of Lana wel interessant, en dan A Highland Song qua sfeer, maar verder eigenlijk niets. Wat dat betreft heb ik wellicht ook een beetje een rare smaak. Sfeer doet voor mij heel veel, daarom heb ik een rijtje wat ik echt tof vond wat niet eens per se hetzelfde type spel is: Holow Knight, Ori (beide), The Last Campfire, Brother Rabbit, Figments (briljant deze), Little Nightmares, etc.
L23 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:49:
Mijn favoriet is Planet of Lana. Maar goed, die heb ik al gespeeld op de Xbox. Ben je fan van games zoals Limbo en Inside dan is Planet of Lana een aanrader. Zou tof zijn als daar een fysieke release van komt.

[YouTube: Planet of Lana | Nintendo Switch & Playstation 4/5 Announcement Trailer]
Initieel zou ik zeggen dat is een heel andere stijl, maar het gaat dan om het principe van puzzelplatformen neem ik aan? Ik was erg fan van Little Nightmares maar heb wat moeite er in te komen met Limbo.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Gonadan schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:22:
Initieel zou ik zeggen dat is een heel andere stijl, maar het gaat dan om het principe van puzzelplatformen neem ik aan? Ik was erg fan van Little Nightmares maar heb wat moeite er in te komen met Limbo.
Ik heb dan weer geen ervaring met Little Nightmares.
Qua stijl lijkt het dan meer op Inside. Maar je ziet dezelfde kwaliteit in animatie en muziek als bij Limbo en Inside, erg goed afgewerkt. En inderdaad puzzels oplossen en platformen. Qua gameplay erg herkenbaar, maar qua puzzels is er weer een nieuwe draai aangegeven.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
L23 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:39:
[...]

Ik heb dan weer geen ervaring met Little Nightmares.
Qua stijl lijkt het dan meer op Inside. Maar je ziet dezelfde kwaliteit in animatie en muziek als bij Limbo en Inside, erg goed afgewerkt. En inderdaad puzzels oplossen en platformen. Qua gameplay erg herkenbaar, maar qua puzzels is er weer een nieuwe draai aangegeven.
Little Nightmares wordt soms een beetje gezien als een soort doorontwikkeling van Limbo en Inside. Komt vaak langs als aanbieding, echt een aanrader voor de donkere dagen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 80sdude
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-10 23:34
informatievraag.

Nu speelt mijn kind vnl veel op Roblox op een tablet. We hebben ook een Wii. De PS3 is ergen op zolder omdat die oververhit raakt, er is een shield met te weinig spellen voor zijn interesse ( leeftijd) en steam boeit niet altijd ( lego games ) aangezien we nog niet uitgevogeld hebben een 2e controller ( van de ps3 ) mee te laten doen. Genoeg game opties voorhanden dus.

In ons huishouden is er nog geen Switch maar de vraag ernaar en de belofte is gedaan.
Fijn aan de switch is de portabiliteit net zoals een tablet.
Fijn aan Roblox is dat hij zijn vrienden die dat ook spelen kan zien en zo ook "samen speelt" voor zijn gevoel. Kost verder geen cent tenzij je robux wil besteden.

De vraag, kan dit samenspelen ook vrijblijvend bij Nintendo ? Ik denk vast wel maar zal daar zal voor alle partijen zo een switch online abonnement voor nodig zijn ? of komt de speler bij de switch nog meer in zijn individualistische IK wereld terecht (als vriendjes er niet op zitten)?
Kunnen gebruikers van meerdere switches op hetzelfde local LAN wel zonder abonnement in dezelfde game(s) samen spelen?

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16:37
Roblox zelf is niet beschikbaar op de Switch.

Andere games kan je lokaal via lan (wifi/ethernet) spelen als het spel dat aanbiedt (meeste doen dat, maar controleer dat eerst)
Ook kan je met meerdere spelers op 1 console spelen.
En natuurlijk kan je online met elkaar spelen, bij F2P (Free to play) games is dit gratis, maar voor de rest heb je idd een Nintendo Switch Online abonnement nodig. Hier kan je zelfs een "familie"-plan voor halen. Zodat je het met max 7 anderen kan delen.

Al met al raad ik je aan voordat je een game koopt altijd even de Nintendo website of eShop pagina van die game te controleren. Daar staat altijd een duidelijke omschrijving van de speelmogelijkheden van die game.

[ Voor 18% gewijzigd door ShadLink op 15-11-2023 12:10 ]

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:50
Mario RPG lijkt mij wel leuk maar als de reviewer zegt dat je er in 12 uur wel doorheen bent en elk gevecht ontzettend simpel is, vind ik het het geld niet echt waard.

• Ike.
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 06:28:
Mario RPG lijkt mij wel leuk maar als de reviewer zegt dat je er in 12 uur wel doorheen bent en elk gevecht ontzettend simpel is, vind ik het het geld niet echt waard.
Bij de originele release op de SNES was je ook na ongeveer 15 uur klaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Ike. op 16-11-2023 09:35 ]

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:30
Ike. schreef op donderdag 16 november 2023 @ 07:52:
[...]

Bij de originele release op de SNES was je ook na ongeveer 15 uur klaar.
15 uur is toch bijna het dubbele van wat ik nodig had om Mario Wonder 100% te spelen :+
Die game speel je niet 100% compleet uit in 7,5 uur (alle purple coins, badges, secret exits, secret world en ga maar door), daar geloof ik echt niets van.

Over Super Mario RPG:

Ik heb deze besteld bij de Nintendostore, vanwege de goodies. Zoals zo vaak is die shop van Nintendo zo vreselijk traag, want hij is nog altijd niet verzonden. Wachten op verzenden voor de game en de goodies? Die staan nog op "Vooraf bestellen". Dus waarschijnlijk is er iets met die 2 goodies en houden ze de game tegen om alles tegelijk te kunnen versturen. Nu is dit niet een game waar ik met smart op wacht, maar ik heb toch best vaak negatieve ervaringen met de nintendostore. Vaak komen games later aan of helemaal niet en wordt mijn bestelling na een maand ineens geannuleerd (met Amiboo's had ik dat). Dat is wel jammer.

• 80sdude
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-10 23:34
Shadlink bedankt voor de reactie en info. Nu op zoek naar een Mario Red nieuw of 2e🙌. Volgens een verkoper maakte lcd of oled niet uit maar dat was typische verkooppraat naar mijn mening. Het geduld voor wachten op een nieuwe uitgave is er niet

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:38
Cyrax0508 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:34:
[...]

Die game speel je niet 100% compleet uit in 7,5 uur (alle purple coins, badges, secret exits, secret world en ga maar door), daar geloof ik echt niets van.

Over Super Mario RPG:

Ik heb deze besteld bij de Nintendostore, vanwege de goodies. Zoals zo vaak is die shop van Nintendo zo vreselijk traag, want hij is nog altijd niet verzonden. Wachten op verzenden voor de game en de goodies? Die staan nog op "Vooraf bestellen". Dus waarschijnlijk is er iets met die 2 goodies en houden ze de game tegen om alles tegelijk te kunnen versturen. Nu is dit niet een game waar ik met smart op wacht, maar ik heb toch best vaak negatieve ervaringen met de nintendostore. Vaak komen games later aan of helemaal niet en wordt mijn bestelling na een maand ineens geannuleerd (met Amiboo's had ik dat). Dat is wel jammer.
Ik heb hem daar ook (anderhave week geleden) besteld en tot mijn verbazing kreeg ik gister ochtend al bevestiging dat het verzonden was inclusief de goodies. Ik had eigenlijk verwacht dat ze vandaag pas zouden verzenden. Maar het is dus niet zo dat ze de orders achter houden omdat er iets met de goodies is.

Mijn pakketje ligt momenteel nog in een DHL sorteercentrum in Duitsland. de vorige bestelling duurde ook 2 dagen voor ik het had en leek het pakketje zich pas echt de 2e dag te verplaatsen.
Met een beetje geluk heb ik hem morgen middag / avond in huis.

• Ike.
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://fs-prod-cdn.nintendo-europe.com/media/images/14_horizontal_wide_images__h4x1_/others_6/nintendo_eshop_7/4x1_eShop_BlackFridaySale2023_NLnl_image1600w.jpg

https://www.nintendo.nl/N...-eShop-actie-1460557.html

DekuDeals is nog niet UpToDate :P

My Nintendo-kalender 2024 voor 300 coins nu verkrijgbaar

[ Voor 8% gewijzigd door Ike. op 16-11-2023 15:37 ]

Met de release van Super Mario RPG kan er de komende weken gespaard worden voor afbeeldingsstukjes van de game. Afbeeldingen zijn een week beschikbaar en elke vrijdag komen er nieuwe voor in de plaats tot 8 december. De afbeeldingsstukjes zijn op je Switch te vinden in Nintendo Switch Online en dan naar Missies en beloningen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7InsQMfPD5f223Ab0Uag_K9gRSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVi2xZk1PlHAoSTpJNPdvyYH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door L23 op 17-11-2023 20:05 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
L23 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:52:
Met de release van Super Mario RPG kan er de komende weken gespaard worden voor afbeeldingsstukjes van de game. Afbeeldingen zijn een week beschikbaar en elke vrijdag komen er nieuwe voor in de plaats tot 7 december. De afbeeldingsstukjes zijn op je Switch te vinden in Nintendo Switch Online en dan naar Missies en beloningen.

https://www.nintendolife....dds-super-mario-rpg-icons
Het is mij nu nog steeds niet duidelijk wat je met deze afbeeldingstukjes kan....

instellen als profiel avatar ofzo? Of kan je er nog meer mee?
PdeBie schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:25:
[...]

Het is mij nu nog steeds niet duidelijk wat je met deze afbeeldingstukjes kan....

instellen als profiel avatar ofzo? Of kan je er nog meer mee?
Volgens mij zijn de verwachtingen gewoon te hoog :P Maar zie link. Gewoon een profiel avatar inderdaad. Vrienden zien jouw samengestelde afbeelding als je online bent. Verder kan je er niks mee.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:16

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:13:
[...]

Little Nightmares wordt soms een beetje gezien als een soort doorontwikkeling van Limbo en Inside. Komt vaak langs als aanbieding, echt een aanrader voor de donkere dagen.
Ik heb die dacht ik op de Xbox - gaaf spel inderdaad - zal het weer eens opstarten.

Iets anders, er is een Xbox topic met wekelijkse aanbiedingen (of een link daarnaar). Nu met de feestdagenaanbiedingenperiodes (3xww) vraag ik mij af of er ook zo een overzicht bestaat voor de Switch? Daar speelt mijn vriendin voornamelijk op maar ze vind spellen vaak wel erg duur om te kopen omdat het wel switch specifieke spellen zijn (op Goat simulator na natuurlijk).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

franssie schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:47:
Iets anders, er is een Xbox topic met wekelijkse aanbiedingen (of een link daarnaar). Nu met de feestdagenaanbiedingenperiodes (3xww) vraag ik mij af of er ook zo een overzicht bestaat voor de Switch? Daar speelt mijn vriendin voornamelijk op maar ze vind spellen vaak wel erg duur om te kopen omdat het wel switch specifieke spellen zijn (op Goat simulator na natuurlijk).
Dat Xbox topic ken ik niet, kan het ook niet vinden. Ik zie wel dat er regelmatig aanbiedingen in het Xbox Series X/S topic gedeeld worden. Dat gebeurt hier in het Switch topic ook wel. Verder vind ik het zelf qua websites handig om www.budgetgaming.nl en www.dekudeals.com in de gaten te houden.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:16

franssie

Save the albatross

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Het is mij opgevallen dat ik de pro controller alleen met de switch kan opladen. Via een usb hub werkt het niet, terwijl mijn dualsense wel laadt via daar.

• Ike.
  • Niet online
Farabi schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:57:
Het is mij opgevallen dat ik de pro controller alleen met de switch kan opladen. Via een usb hub werkt het niet, terwijl mijn dualsense wel laadt via daar.
Dat ligt denk ik aan je USB hub of de kabel. Pro controller kan met een kabel direct aan een USB lader in het stopcontact.

https://www.nintendo.nl/S...ontroller-op-1516161.html

[ Voor 8% gewijzigd door Ike. op 19-11-2023 15:12 ]

Farabi schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:57:
Kan ook aan de lader die aan de USB-hub gekoppeld is liggen. De Pro Controller houdt bvb. ook niet van de OnePlus laders - dit ligt mogelijk aan het feit dat de OnePlus laders een exclusief protocol voor quick charging gebruiken.

• CR2032
  • Niet online
De Black Friday Switch bundels voor morgen staan nu al op de Nintendo Store.
https://store.nintendo.nl.../view-all-console-bundles

En sinds deze maand wat knuffels in Switch bundels, zoals Isabella. De merchandise is wel grappig. Zoals deze doppen, 'True wireless sound', benieuwd hoe ze klinken.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/K82GvYLQ/ac33.png

• Ike.
  • Niet online
CR2032 schreef op zondag 19 november 2023 @ 16:18:
De Black Friday Switch bundels voor morgen staan nu al op de Nintendo Store.
https://store.nintendo.nl.../view-all-console-bundles

En sinds deze maand wat knuffels in Switch bundels, zoals Isabella. De merchandise is wel grappig. Zoals deze doppen, 'True wireless sound', benieuwd hoe ze klinken.

[Afbeelding]
Zijn wel echt 'Nintendo actie prijzen' :+

Geluidskwaliteit van die oordoppen zal wel niet super zijn >:)
Ike. schreef op zondag 19 november 2023 @ 16:22:
[...]

Zijn wel echt 'Nintendo actie prijzen' :+
Ach, OLED + 1 game gratis is het nieuwe alternatief van de MK8+gewone switch bundel tijdens de feestdagen :) Geen slechte deal.

• CR2032
  • Niet online
Ik vind het wel jammer dat er zulke verschillen zijn tussen de landen.
Zoals nu de Black Friday deal in de US met een special edition OLED.

https://www.ign.com/artic...le-where-to-buy-best-deal

Afbeeldingslocatie: https://assets-prd.ignimgs.com/2023/11/14/black-friday-switch-oled-bundle-deal-2023-ign-1699983032189.png?width=3840

Verwijderd

De enige echte deal lijkt de combinatie met MK, en die valt alsnog tegen. Kan Nintendo niet 1 keer uitpakken met echte deals in misschien wel het laatste jaar voor dat de volgende console komt..
Ik had de inmiddels bejaarde Switch voor een hele goede deal nog best in huis willen halen.
CR2032 schreef op zondag 19 november 2023 @ 16:39:
Ik vind het wel jammer dat er zulke verschillen zijn tussen de landen.
Zoals nu de Black Friday deal in de US met een special edition OLED.

https://www.ign.com/artic...le-where-to-buy-best-deal

[Afbeelding]
Ben je van plan er nog een Switch OLED bij te kopen naast de Switch Lite?

• schumi1986
  • Nu online
L23 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:41:
[...]

Dit is de Mario editie met rode dock? Die ziet er tof uit.
Klopt, rood is normaal gesproken niet zo mijn kleur maar op een switch staat het erg lekker :p.

Het rode Dock zit nog in de verpakking, ik ga de switch enkel handheld gebruiken

• schumi1986
  • Nu online
L23 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:45:
Nieuwe Nintendo Switch bundel.

[YouTube: Nintendo Switch Sports - Nu verkrijgbaar als bundel! (Nintendo Switch)]

Mogelijk later deze maand ook een Nintendo Switch OLED Mario Kart 8 Deluxe bundel, deze is in Australië al aangekondigd.

[Afbeelding]
De Mario kart 8 bundel is vanaf nu te koop.

https://www.mediamarkt.nl...W5lGSBfHY7kBoCJ0wQAvD_BwE

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57

MrN

Zou er nog een betere aanbieding komen?
MrN schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:17:
[...]

Zou er nog een betere aanbieding komen?
Dit vraag je beter aan de winkels. Zij kiezen zelf de verkoopprijs. Aan de normale verkoopprijzen krijg je in dit geval de game en drie maanden online gratis.

[ Voor 16% gewijzigd door JackAvery op 20-11-2023 12:26 ]

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57

MrN

Ja dit wordt inderdaad wel interessant het is alleen nog geen vrijdag.
MrN schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:27:
Ja dit wordt inderdaad wel interessant het is alleen nog geen vrijdag.
Wat is er vrijdag dan? Black Friday is tegenwoordig over anderhalf week uitgesmeerd. Wellicht komt er vrijdag nog een leuke aanbieding, maar ik verwacht niet veel bijzonders.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:36
L23 schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:07:
[...]

Wat is er vrijdag dan? Black Friday is tegenwoordig over anderhalf week uitgesmeerd. Wellicht komt er vrijdag nog een leuke aanbieding, maar ik verwacht niet veel bijzonders.
Inderdaad over een hele week. Veel winkels zijn afgelopen vrijdag al gestart. Maar wat me opvalt, is dat gedurende de week er wel nieuwe aanbiedingen bijkomen.

• CR2032
  • Niet online
L23 schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:33:
[...]

Ben je van plan er nog een Switch OLED bij te kopen naast de Switch Lite?
De Switch Lite is al even omgeruild voor een Switch OLED. Een van de sticks kraakte mij teveel en uiteindelijk liever toch een wat groter scherm.

Het OLED scherm is echt prachtig en voegt veel toe. De Switch wordt hier vooral gebruikt als handheld. Maar aangesloten op de monitor van de pc is ook best handig.

Deze limited edition kleurt goed bij de Scarlett. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKH56iWu47YYIfX2MGZypr8JW2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x79YNkWMTwpXHHZdoNcq9GV5.jpg?f=fotoalbum_large
meesje schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:13:
[...]

Inderdaad over een hele week. Veel winkels zijn afgelopen vrijdag al gestart. Maar wat me opvalt, is dat gedurende de week er wel nieuwe aanbiedingen bijkomen.
Ja klopt, vandaag is bijvoorbeeld Sonic Superstars er bij gekomen voor €29,95 bij de Intertoys. Vind ik op zich wel een mooie deal, maar ben ook nog voorzien met Sonic Origins Plus en andere Switch games. Eerst wat backlog wegwerken :P
Pagina: 1 ... 235 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic