https://comicbook.com/gam...the-lamb-free-game-trial/
YouTube: Cult of the Lamb | Launch Trailer
Donstil schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:34:
Iemand Dave The Diver al op de switch gespeeld toevallig?
Die zou vandaag uit moeten komen dacht ik maar ben benieuwd of het een beetje draait.
Ooh demo had ik niet eens aan aan gedacht, ga ik ff proberen!Arunia schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:44:
@Donstil daar heb ik de demo van gedownload, maar niet geprobeerd nog.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Op aanraden van een vriend gekocht en even gespeeld en draait prima.Donstil schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:34:
Die zou vandaag uit moeten komen dacht ik maar ben benieuwd of het een beetje draait.
https://store.nintendo.nl...switch-000000000010002877
[ Voor 53% gewijzigd door sderooij op 27-10-2023 19:20 ]
Speel hem zelf op de Steam Deck dus weet niet hoe hij op de Switch draait, maar het is echt een dikke aanrader!Donstil schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:34:
Edit:
Er blijkt een demo te zien, probeer die eens om de performance te kunnen beoordelen.
[ Voor 11% gewijzigd door SD5k op 27-10-2023 21:48 ]
Steeds vaker aan het lurken in dit topic ...
Met een dochter (5) die interesse begint te tonen in Mario (speelt nu op oude DS lite van mij en af toe RetroPi...) , en papa en mama die het stiekem toch ook wel erg leuk vinden .... Begint het te kriebelen een Switch oled aan te schaffen.
Echter weten we inmiddels allemaal wel, dat Switch 2 aan de vooravond van aankondiging staat ...
Wat is wijsheid? Rustig afwachten of met de komende feestdagen al lekker spelen?
Als je op een Switch 2 wacht (en ja waar rook is is vuur), dan weet je niet hoe lang je moet wachten, hoeveel die zal kosten, of die Switch 2 wel backwards compatibel is, welke games de nieuwe console zal hebben rond lancering en of er wel überhaupt voldoende voorraad gaat zijn om er ééntje te pakken te krijgen...
Uiteindelijk kan alleen jij dat juist aanvoelen. Ik zou zelf zeggen: kijk naar wat je nu "nodig" hebt.
Had hetzelfde hier ook. Dochter van 5 heeft met vriendjes mario kart gespeeld en mijn vrouw en ik zaten al een tijdje te kijken. Besloten om er nu 1 via marktplaats te kopen. Had een oled met hoes en extra controller voor €250.fender89 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:51:
Hi folks,
Met een dochter (5) die interesse begint te tonen in Mario (speelt nu op oude DS lite van mij en af toe RetroPi...) , en papa en mama die het stiekem toch ook wel erg leuk vinden .... Begint het te kriebelen een Switch oled aan te schaffen.
Echter weten we inmiddels allemaal wel, dat Switch 2 aan de vooravond van aankondiging staat ...
Wat is wijsheid? Rustig afwachten of met de komende feestdagen al lekker spelen?
In februari 2021 heeft de baas van Nintendo volgens Wikipedia aangegeven dat de Switch in het midden van de levensduur zit. Dit zou betekenen dat er pas in 2025 een opvolger komt.fender89 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:51:
Hi folks,
- 2015 Switch aankondiging
- 2017 Switch
- 2019 Switch Lite
- 2021 Switch OLED
- 2023 Switch 2 aankondiging
- 2025 Switch 2
- 2027 Switch 2 Lite
- 2029 Switch 2 OLED
Het is ook onzeker of een nieuwe Switch backward compatible is of dat je weer helemaal opnieuw moet beginnen.
Daarom hier verleden week de nieuwe Switch Lite Animal Crossing Aloha editie gekocht. Ik heb nog wel even getwijfeld naar de OLED. Maar de Switch Lite heeft een meer dan helder genoeg scherm en is superscherp door een hogere ppi. Meer dan happy ermee.
Of doe kop of munt, dat werkt ook.
In deze vergelijking is niet meegenomen dat de Wii-U niet succesvol was en de Switch wel.CR2032 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:59:
[...]
In februari 2021 heeft de baas van Nintendo volgens Wikipedia aangegeven dat de Switch in het midden van de levensduur zit. Dit zou betekenen dat er pas in 2025 een opvolger komt.Het zou dan zo kunnen zijn
- 2017 Switch
- 2019 Switch Lite
- 2021 Switch OLED
Alleen bieden resultaten uit het verleden geen enkele garantie.
- 2025 Switch 2
- 2027 Switch 2 Lite
- 2029 Switch 2 OLED
![]()
Het is ook onzeker of een nieuwe Switch backward compatible is of dat je weer helemaal opnieuw moet beginnen.
Daarom hier verleden week de nieuwe Switch Lite Animal Crossing Aloha editie gekocht. Ik heb nog wel even getwijfeld naar de OLED. Maar de Switch Lite heeft een meer dan helder genoeg scherm en is superscherp door een hogere ppi. Meer dan happy ermee.
Of doe kop of munt, dat werkt ook.
De oudste heeft nu voor het eerst met een weekendje de Switch (model 2019) meegenomen. Indien dit vaker zou gebeuren, zou ik nu zeker wel voor de OLED versie gegaan zijn. Want mooier scherm en ook een stuk groter. Zeker bij bv onderstaand spel zou ik het scherm van een Lite zeker te klein vinden.
https://www.nintendolife....itch-eshop/dave-the-diver
De OLED is natuurlijk prachtig. De Lite is weer licht en handzaam en voordeliger.meesje schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:07:
[...]
In deze vergelijking is niet meegenomen dat de Wii-U niet succesvol was en de Switch wel.
De oudste heeft nu voor het eerst met een weekendje de Switch (model 2019) meegenomen. Indien dit vaker zou gebeuren, zou ik nu zeker wel voor de OLED versie gegaan zijn. Want mooier scherm en ook een stuk groter. Zeker bij bv onderstaand spel zou ik het scherm van een Lite zeker te klein vinden.
https://www.nintendolife....itch-eshop/dave-the-diver
De Switch Lite koste nieuw 165 euro. Keuzes..
Evt grips werkt niet hier, die moeten er in veel gevallen eerst af voor de switch in de Dock kan of anders van de joycons af voor ze in de houder kunnen. Speel dus nu altijd met pro controller en dat is prima
Wij hebben een 55 inch Sony OLED uit 2019 en daarop ziet alles er top uit. Nu ging ik ervan uit dat een 2023 model LG minstens zo goed zou moeten zijn, maar ik lees her en der op het internet dat mensen tegenvallende ervaringen hebben met de LG OLED TV's. En dan vooral de C-modellen van de voorgaande twee jaren (de C1 en C2). SDR content schijnt heel donker te zijn en de upscaling teleurstellend. Maar over de C3, die toch weer wat verbeterd/veranderd is t.o.v. de C2 kan ik niet echt wat vinden.
Zelf ervaar ik de ergonomie van de gewone Switch en Switch Lite ook niet als zeer fijn. Dit terwijl ik echt geen grote handen heb. Een potje FIFA (veel knoppen nodig) vind ik in handheld echt niet te doen. De pro controller vind ik dan wel lekker in de hand liggen.Sander schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:42:
Voor diegene met een lite en “gewone” switch, hoe bevalt de ergonomie van de lite? Op de gewone heb ik na half uur slapende vingers en verkrampte handen bij handheld gamen. Hoe is dat bij de lite?
Evt grips werkt niet hier, die moeten er in veel gevallen eerst af voor de switch in de Dock kan of anders van de joycons af voor ze in de houder kunnen. Speel dus nu altijd met pro controller en dat is prima
Ik gebruik een Switch OLED met een C2. Geen klachten langs mijn kant, maar misschien ben ik gewoon niet moeilijk gezien het sowieso over een beeld gaat dat door een TV geupscaled wordt. Klinkt een beetje als van een mug een olifant maken eigenlijkCannoli schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:45:
Zijn er in deze groep heel toevallig mensen die de Switch docked i.c.m. een LG C3 OLED TV gebruiken? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen qua upscaling en helderheid?
Wij hebben een 55 inch Sony OLED uit 2019 en daarop ziet alles er top uit. Nu ging ik ervan uit dat een 2023 model LG minstens zo goed zou moeten zijn, maar ik lees her en der op het internet dat mensen tegenvallende ervaringen hebben met de LG OLED TV's. En dan vooral de C-modellen van de voorgaande twee jaren (de C1 en C2). SDR content schijnt heel donker te zijn en de upscaling teleurstellend. Maar over de C3, die toch weer wat verbeterd/veranderd is t.o.v. de C2 kan ik niet echt wat vinden.
Je maakt het jezelf nodeloos moeilijk door dit statement als ijkpunt te gebruiken. Je mag het midden namelijk niet te letterlijk nemen. Voor Nintendo is het "midden van de levenscyclus" gewoon een manier om "we zijn niet in het begin noch aan het einde" aan te duiden.CR2032 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:59:
[...]
In februari 2021 heeft de baas van Nintendo volgens Wikipedia aangegeven dat de Switch in het midden van de levensduur zit. Dit zou betekenen dat er pas in 2025 een opvolger komt.
In september 2020 heeft Furukawa deze uitspraak bijvoorbeeld ook gedaan, net zoals in mei 2020, of in november 2021...
Ten tweede betekent de lancering van één console niet dat de levensduur van de andere console reeds eindigt.
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 29-10-2023 19:13 ]
Mijn verwachting is dat het echt nog wel richting een jaar gaat duren voordat de opvolger er is (als we daadwerkelijk aan de "vooravond" van een aankondiging staan). Nintendo gaat niets aankondigen voor de feestdagen omdat dat de verkoop in de aanloop naar de feestdagen zal minimaliseren, ze zullen het niet direct na de feestdagen aankondigen omdat dat toch niet echt gewaardeerd wordt, en tussen aankondiging en daadwerkelijke beschikbaarheid zal nog wel een aantal maanden zitten, dus dan ben je toch al richting een jaar verder.fender89 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:51:
Hi folks,
Daarnaast, wat anderen al aangeven, we weten niet wat de opvolger precies gaat zijn, als er geen backwards compatibility gaat zijn heb je nu met de Switch al een gigantisch gameaanbod wat met een opvolger afwachten gaat zijn, als er wel backwards compatibility gaat zijn kan je altijd later nog kijken om de oude te verkopen en een opvolger aan te schaffen.
Als volwassene eigenlijk niet te doen. Ik heb in een opwelling ook ooit eens zo'n lite gekocht als 'mario-machine' (nostalgie). Was ooit nieuw in promo jaren geleden voor 160 euro. En vooral omdat ik geen zin had in een toen nog veel te dure gewone switch, waarvan ik vind dat ze cheap aanvoelen. De lite heeft wel als voordeel dat 'ie een stuk beter aanvoelt. Echt een solide, sterke, fijn gebouwde console! Maar erg klein. En ook de enige die beschikbaar is in een selectie mooie kleuren (geel!). Jaren stof laten vergaren en dan eens verkocht aan ongeveer 140 euro.Sander schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:42:
Voor diegene met een lite en “gewone” switch, hoe bevalt de ergonomie van de lite? Op de gewone heb ik na half uur slapende vingers en verkrampte handen bij handheld gamen. Hoe is dat bij de lite?
In totaal max. 20 uur op de Lite gespeeld of zo, tot ik door had dat het eigenlijk mijn ding niet was. De lite is echt miniscuul, met minuscule knopjes. Volgens mij is een telg uit de DS familie zelfs comfortabeler.
Nu met mario Wonder kriebelt het weer!
[ Voor 5% gewijzigd door Amos_x op 29-10-2023 22:07 ]
Het laatste nieuws is dat de opvolger niet gelijk een OLED scherm krijgt. Het zal mij niet verbazen als dan pas een paar jaar later weer een Lite en weer een paar jaar later een OLED of miniLED gaat komen.JackAvery schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:12:
[...]
Je maakt het jezelf nodeloos moeilijk door dit statement als ijkpunt te gebruiken. Je mag het midden namelijk niet te letterlijk nemen. Voor Nintendo is het "midden van de levenscyclus" gewoon een manier om "we zijn niet in het begin noch aan het einde" aan te duiden.
In september 2020 heeft Furukawa deze uitspraak bijvoorbeeld ook gedaan, net zoals in mei 2020, of in november 2021...
Ten tweede betekent de lancering van één console niet dat de levensduur van de andere console reeds eindigt.
Precies wat je laatste link aangeeft dat dit een nieuwe foundation is geworden.
Puur speculatie natuurlijk, maar het past wel. De eerste Switch verkoopt nog steeds goed, Nintendo hoeft nu geen haast te maken.
Voor nu heel blij met de nieuwe Switch Lite. Het scherm is mooier dan verwacht, fris en scherp en gelukkig geen verkleuringen... we are now offering consumers three Nintendo Switch models to match their play styles and
lifestyles, as well as a wide range of software. With this, we believe a foundation for growth has
been laid that exceeds what we previously considered to be a conventional hardware lifecycle
[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 29-10-2023 22:32 ]
Antwoord op je eerste vraag is, "niet". Antwoord op je tweede vraag is "Nog slechter".Sander schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:42:
Ja dat is vooral vanwege "Koop a.u.b. nog een switch en ga niet op de tweede zitten wachten"CR2032 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:59:
[...]
In februari 2021 heeft de baas van Nintendo volgens Wikipedia aangegeven dat de Switch in het midden van de levensduur zit. Dit zou betekenen dat er pas in 2025 een opvolger komt.
Ik zou het lekker doen, ik zat een half jaartje geleden in ongeveer dezelfde situatie.fender89 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:51:
Hi folks,
Mijn dochtertje (toen net 4) vond het altijd wel leuk als Papa aan het gamen was, na wat Paw Patrol games via Gamepass leek het wel tijd om een switch te kopen.
Inmiddels hebben we luigi's mansion 3, Mario Wonder en Mario Odyssey (die was soms wel wat moeilijk voor haar) samen uitgespeeld, gaat echt waanzinnig. Je merkt aan alles dat de Switch veel meer speelgoed is dan de Xbox. Dat merk je aan de hardware maar vooral ook aan de software. daardoor pakt ze het allemaal veel makkelijker op.
Het voordeel van nu een switch kopen is dan het enorme aanbod natuurlijk. Er is echt waanzinnig veel omdat hij al zo oud is en dat is een enorm pluspunt, zeker voor een doelgroep welke niet altijd vooraan de nieuwste games hoeft te spelen.
Ik ben wel benieuwd hoe de Switch Lite in de handen ligt, maar tot dusver een overbodige luxe voor mij om er een tweede Switch bij te kopen. Ook even afwachten wat Nintendo met de opvolger in de markt gaat zetten. Uiteindelijk wil ik wel een tweede Switch (die Switch cartridges kan afspelen) in huis hebben mocht er een stuk gaan de komende jaren. Maar dan neig ik eerder naar een extra OLED model.
Wat betreft wel of niet wachten op de Switch 2. Er zijn (nog) geen leuke games voor de Switch 2. Ik vind het altijd maar apart dat mensen graag blijven wachten, er is geen garantie dat de opvolger een leukere game ervaring gaat bieden. Wel is er nu een gigantisch aanbod van top games voor de Switch waar je nog jaren zoet mee bent. Ik zou inderdaad kijken wat je nu "nodig" hebt.
Ik lees hier meerdere ervaringen. Jij noemt dat je het grotere formaat fijner in handen vind liggen. Maar ook wel reacties gelezen dat men het lichtere gewicht van de Switch Lite aanspreken omdat ze de gewone Switch te zwaar vinden.Timothy3000 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:44:
De Switch Lite was veel en veel te klein maar van de Oled Switch krijg ik geen kramp in mijn handen.
Daar kan ik in komen. Vooral voor kinderen lijkt me de Lite echt fijn. Heb je echt nooit een Lite in de handen gehad? In een shop of zo?L23 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:49:
[...]
Ik lees hier meerdere ervaringen. Jij noemt dat je het grotere formaat fijner in handen vind liggen. Maar ook wel reacties gelezen dat men het lichtere gewicht van de Switch Lite aanspreken omdat ze de gewone Switch te zwaar vinden.
Het is vooral ook fijner door het 'single unit' design. Het voelt een stuk degelijker aan, zonder 'kraken' en kiertjes en speling overal... Maar het is een feit dat 'ie kleiner is, en als je grote handen hebt, is het des te moeilijker om fijn aan alle knoppen te kunnen.
Dat heb ik bvb niet met de controller van de nintendo retro (mini) consoles, vooral omdat er geen triggers op zitten. Ik denk dat het vasthouden zodat je met grote handen je wijsvingers boven de triggers hebt, het 'grote probleem' is (welja, probleem, je begrijpt me wel)
Ik heb geen winkel gezien waar ik dat even kan uitproberen. En al mijn vrienden en familie hebben een gewone Switch. Het lijkt me wel een leuke gadget om er bij te hebben. Maar het lost voor mij geen probleem op gezien ik geen probleem met de Switch heb. De gewone Switch past al makkelijk in mijn rugzak en dan prefereer ik toch het grotere (OLED) scherm, de betere accuduur en de docking mogelijkheden. Ik begrijp wel dat een 'single unit' design anders aanvoelt, maar dat kan ik alleen vergelijken met mijn Game Boy Advance. Degelijker is voor mij persoonlijk niet het juiste woord. Ik heb de Switch OLED ontspannen in mijn handen, geen last van het "kraken" en de speling. Die zijn er wel, maar ervaar ik niet als nadelig.Amos_x schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:31:
[...]
Daar kan ik in komen. Vooral voor kinderen lijkt me de Lite echt fijn. Heb je echt nooit een Lite in de handen gehad? In een shop of zo?
Het is vooral ook fijner door het 'single unit' design. Het voelt een stuk degelijker aan, zonder 'kraken' en kiertjes en speling overal... Maar het is een feit dat 'ie kleiner is, en als je grote handen hebt, is het des te moeilijker om fijn aan alle knoppen te kunnen.
Dat heb ik bvb niet met de controller van de nintendo retro controllers, vooral omdat er geen triggers op zitten. Ik denk dat het zo vasthouden zodat je met grote handen je wijsvingers boven de triggers hebt, het 'grote probleem' is (welja, probleem, je begrijpt me wel)
Maar hangt ook maar net af welke games er op gespeeld worden en hoe je het daardoor vasthoud. Ik zou zelf op het kleine scherm van de Switch Lite voornamelijk 2D (platform) games spelen, dat zijn games die ik op de Switch OLED ook hoofdzakelijk handheld speel. Die games gebruiken voornamelijk de joystick/D-pad en knoppen, de schouderknoppen komen niet tot nauwelijks aan bod. Ik denk dat ik met beide modellen wel overweg kan, maar zou op de Switch Lite niet alle Switch games spelen.
Bij ons geen klachten over de switch icm een C3 48”Cannoli schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:45:
Zijn er in deze groep heel toevallig mensen die de Switch docked i.c.m. een LG C3 OLED TV gebruiken? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen qua upscaling en helderheid?
Hier beide in bezit en de Switch Lite speelt prettiger (want lichter en minder schitteringen van het OLED scherm, omdat je constant van houding veranderd) en gebruik ik altijd onderweg. De Switch OLED is eigenlijk altijd in Dockstation mode aan de TV met twee Nintendo Switch Pro controllers.Sander schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:42:
[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 30-10-2023 14:27 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Nee niet knijpen, Ja betere pasvorm.L23 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:09:
Ik ervaar zelf ook geen kramp bij het vasthouden van de Nintendo Switch. Knijpen jullie dan in de controller of zo? En geeft een betere pasvorm minder tot geen klachten?
Ik heb nu de Hori Split Pad Pro en dan is het probleem ook weg.
Het is puur het kleine formaat. Met de Xbox / Playstation / Switch "pro" controller heb ik nergens last van.
Edit: Ik speel overigens vrijwel nooit mobiel, dus alles met de "pro" controller en dan heb ik het probleem daarom ook niet. Als ze een switch zouden uitbrengen die niet kan switchen maar wel meer power heeft hoef ik geen seconde na te denken en zeg ik de mogelijkheid van Mobiel gebruiken direct vaarwel.
[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 30-10-2023 15:07 ]
Ik gebruik de Switch veel docked en sinds kort met de LG C3, kwam van een Samsung Qled.Cannoli schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:45:
Het enige spel wat ik op de C3 heb gespeeld is Mario Wonder en dat ziet er fantastisch uit. Absoluut geen klachten over de kleuren/contrast of upscaling.
PSN: IXI_BUDDHA_IXI
Bij kramp denk ik aan krampachtig vasthouden. Of begrijp ik dat verkeerd? Lijkt mij dat je in beide gevallen de controller krampachtig vasthoud, maar dat de betere pasvorm tot minder/geen klachten resulteert. Ik probeer ig te begrijpen waarom de een er wel last van heeft en de ander nietDonstil schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:05:
[...]
Nee niet knijpen, Ja betere pasvorm.
Ik heb nu de Hori Split Pad Pro en dan is het probleem ook weg.
Het is puur het kleine formaat. Met de Xbox / Playstation / Switch "pro" controller heb ik nergens last van.
Je krijgt kramp omdat je de controller krampachtig moet vasthouden omdat hij zo klein is.L23 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:13:
[...]
Bij kramp denk ik aan krampachtig vasthouden. Of begrijp ik dat verkeerd? Lijkt mij dat je in beide gevallen de controller krampachtig vasthoud, maar dat de betere pasvorm tot minder/geen klachten resulteert. Ik probeer ig te begrijpen waarom de een er wel last van heeft en de ander niet
Waarom de ene er last van heeft en de andere niet heeft 2 redenen schat ik zo in: 1. Grotere handen, dat lijkt mij simpel 2. vergevingsgezindheid onder de fans.
Ik vind het een fantastisch apparaat verder hoor maar dat blijven wel belangrijke kanttekeningen.
Ik heb geen last van gekraak of stick drift, voor mij is de Switch echt de beste game console ooit gemaakt. Dus ja ik vind het absoluut fantastisch, comfortabel en degelijk.Donstil schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:56:
Ik heb eigenlijk nog nooit iemand gesproken met een switch die zei "Nou ik vind dat allemaal echt fanastisch confortabel en/of degelijk". Als ik iemand over de switch spreek dan is vrijwel iedereen enthousiast over het aanbod aan games maar ook vrijwel iedereen klaagt over de kleine knopjes en/of het kraken van dat ding en de stickdrift, enz. Daar is voor Nintendo nog een hele hoop te halen in ieder geval!
Ik vind het een fantastisch apparaat verder hoor maar dat blijven wel belangrijke kanttekeningen.
Ik speel 80% van de tijd docked met de Pro controller en heb vandaag toevallig een Hori Split Pad Compact gekocht om portable te spelen.
Zo was ik bezig met een bepaald level uit de Special World van Mario Wonder wat ik steeds nét niet haalde op de Pro controller, toen ik het later tussendoor Portable nog eens probeerde ging het helemaal voor geen meter meer.
Haha oké dan, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch maar danShadLink schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:00:
[...]
Ik heb geen last van gekraak of stick drift, voor mij is de Switch echt de beste game console ooit gemaakt. Dus ja ik vind het absoluut fantastisch, comfortabel en degelijk.
Nog bewust de Hori Split Pad Compact ipv de Pro?SD5k schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:20:
Ik vind de Switch ergonomisch ook een ramp voor portable sessies langer dan 30min. De sticks zijn te klein, waardoor je precisie mist, de knoppen zijn ook te klein en het hele apparaat is naar mijn gevoel te plat om lekker in de hand te liggen.
Ik speel 80% van de tijd docked met de Pro controller en heb vandaag toevallig een Hori Split Pad Compact gekocht om portable te spelen.
Zo was ik bezig met een bepaald level uit de Special World van Mario Wonder wat ik steeds nét niet haalde op de Pro controller, toen ik het later tussendoor Portable nog eens probeerde ging het helemaal voor geen meter meer.
Ik ben zelf voor de Pro gegaan omdat de Pro echt een controller door de helft leek.
Iets fantastisch vinden vind ik meer iets voor de fanboysDonstil schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:24:
[...]
Haha oké dan, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch maar dan
Voor een handheld vind ik de joysticks en knoppen prima, een verbetering ten opzichte van de 3DS. Kan zeker beter, maar je wilt de handheld ook enigszins compact houden. Hopelijk is bij de opvolger de stick drift opgelost.
My 2 cents.Donstil schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:24:
[...]
Haha oké dan, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch maar dan
Mijn voorkeur gaat dus echt uit naar docked spelen. Ik met de Pro controller en de oudste met de joy-cons in de houder.
O ja, mijn Switch Lite heb ik weer verkocht. Deze had ik ooit gekocht, zodat ik ook Switch spellen kan spelen. De oudste deed namelijk zijn Switch altijd midden in een spel in slaapstand. Nu eindelijk aangeleerd dat ie spellen opslaat voor de Switch uit gaat.
Okee, de in stappen instelbare rumble is niet echt bijzonder en maakt veel lawaai (zelfde als de originele joycons ook doen, dus uitgezet), maar je kunt er verder alles mee wat je met de normale joycons ook kan. Je kunt je Switch er dus ook mee wakker maken met zowel de home button als de screenshot button.
En, in tegenstelling tot de Hori Split Pads, je console scherm zit flush met de joy cons en je kunt hem gewoon docken. Wat mij betreft is dit de perfecte vervanging van die rampzalige Nintendo joy-cons.
Prijs voor de IIne is hetzelfde als de Hori's. Geen dead zone in de sticks, volwassen handen formaat knoppen, goeie afwerking, werken wireless, hebben een turbo button en ze liggen super in de hand. Geen extra software nodig om de knoppen te configureren, pairen is een makkie en ze laden via de console op, of individueel via usb-c.
Volgens mij werkt Amiibo er niet mee, but who cares about that.
Mijn enige minpuntje is dat ze niet goed vergrendelen in zo'n grip. Ze vallen er niet uit, maar je kunt ze, zonder de ontgrendelknop te gebruiken, uit de rails drukken. Aan de Switch zelf zitten ze als een huis.
Voor geïnteresseerden (duurde 9 dagen voor ik ze binnen had):
https://iine.store/produc...uto-fire-mapping-function
[ Voor 46% gewijzigd door Poops_McGhee op 31-10-2023 15:28 ]
Geen last van kramp met de Switch Lite. Door de twee uitstulpingen op de achterkant en het lichte gewicht hangt de Switch Lite comfortabel op de vingers zonder dat je echt hoeft vast te houden. Net zoals je de DS op je vingers tussen het scharnier kon laten balanceren.L23 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:13:
[...]
Bij kramp denk ik aan krampachtig vasthouden. Of begrijp ik dat verkeerd? Lijkt mij dat je in beide gevallen de controller krampachtig vasthoud, maar dat de betere pasvorm tot minder/geen klachten resulteert. Ik probeer ig te begrijpen waarom de een er wel last van heeft en de ander niet
De Switch Lite heeft een kleiner scherm maar wel de hoogste pixel density en hierdoor het scherpste beeld. Komend van een 3DS XL vond ik heb beeld ook altijd minder fijn dan de DS Lite. De DS Lite is nog altijd een favoriet.
Wie weet wordt het straks wel de Nintendo Switch DS.
Ik wil als ik reis ook comfortabel kunnen gamen, daarnaast schijnt het comfort ervan ongeveer even goed te zijn als de Pro variant.Donstil schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:26:
[...]
Nog bewust de Hori Split Pad Compact ipv de Pro?
Ik ben zelf voor de Pro gegaan omdat de Pro echt een controller door de helft leek.
On a side note: wat is Mario Wonder toch een fantastische game, ga deze zeker 100% halen! 😃
Aah dat scheelt, ik had hem op zicht afgeschreven. Althans de Pro zag er net wat beter uit.SD5k schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:01:
[...]
Ik wil als ik reis ook comfortabel kunnen gamen, daarnaast schijnt het comfort ervan ongeveer even goed te zijn als de Pro variant.
Heb de switch met de Pro erop gewoon in de rugzak overigens.
Niet gebruikt op mijn laatste trip maar dat is weer een ander verhaal
Ik heb die Skull en dat werkt prima docked. Haal het enkel los om in een hoesje te kunnen doen.meesje schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:27:
[...]
My 2 cents.Met mijn niet al te grote handen vind ik zowel de grip van de Switch Lite als de grip van de gewone Switch (ook) niet fijn. De grip voelt voor mij te vlak. Wat eerder aangegeven werd, is het prima voor 2D games, maar als de schouder buttons gebruikt moeten worden, haak ik af. Een spel als FIFA vind ik in handheld niet te doen. Niet voor niks heeft Skull mooie grips ontwikkeld. Ik weet alleen niet of je met zo’n grip weer makkelijk docked kunt spelen. Zelf denk ik van niet.
Mijn voorkeur gaat dus echt uit naar docked spelen. Ik met de Pro controller en de oudste met de joy-cons in de houder.
O ja, mijn Switch Lite heb ik weer verkocht. Deze had ik ooit gekocht, zodat ik ook Switch spellen kan spelen. De oudste deed namelijk zijn Switch altijd midden in een spel in slaapstand. Nu eindelijk aangeleerd dat ie spellen opslaat voor de Switch uit gaat.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
- Mysterious Muramasa Castle
- Devil World
- Castlevania Legends
[ Voor 28% gewijzigd door JackAvery op 31-10-2023 06:32 ]
Was in september toch aangekondigd? Tof voor de "casual" koper alleszins die geen interesse heeft in MK8.L23 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:45:
Nieuwe Nintendo Switch bundel.
[YouTube: Nintendo Switch Sports - Nu verkrijgbaar als bundel! (Nintendo Switch)]
Die OLED bundel is interessant omdat het ook iets zegt over hoeveel OLED's Nintendo nu produceert (vs. gewone consoles).
[ Voor 22% gewijzigd door JackAvery op 01-11-2023 12:00 ]
Kan hoor, maar nu verkrijgbaar.JackAvery schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:51:
[...]
Was in september toch aangekondigd? Tof voor de "casual" koper alleszins die geen interesse heeft in MK8.
Ik zie dat Nintendo Switch Sports tot nu best goed verkocht. Maar heeft niet echt mijn interesse, wel destijds de Play Test uitgeprobeerd. Andere mensen hier die het wel een aanrader vinden? Ik heb wel Ring Fit Adventure. En ik zou nog een keer Arms willen kopen, maar die zie ik fysiek helaas nooit in de aanbieding.
Ik heb dat Sports 1 keer geprobeerd. Uit de grond van mijn hart, wat een dom spel…. Dat kan zittend als je een beetje op en neer zwiept.L23 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:02:
[...]
Kan hoor, maar nu verkrijgbaar.
Ik zie dat Nintendo Switch Sports tot nu best goed verkocht. Maar heeft niet echt mijn interesse, wel destijds de Play Test uitgeprobeerd. Andere mensen hier die het wel een aanrader vinden? Ik heb wel Ring Fit Adventure. En ik zou nog een keer Arms willen kopen, maar die zie ik fysiek helaas nooit in de aanbieding.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
- Rainbow Road (Wii)
- Madrid Drive (Tour )
- DK Mountain (Gamecube)
- Daisy Circuit (Wii)
- Piranha Plant cove (Tour)
- Bowser's Castle 3 (SNES)
- Rome Avanti (Tour)
- Rosalina's Ice World (3DS)
[ Voor 51% gewijzigd door JackAvery op 01-11-2023 14:21 ]
DK Mountain (Gamecube) ben ik blij meeJackAvery schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:18:
Hier is de allerlaatste Booster Pass:
[YouTube: Mario Kart 8 Deluxe - Booster Course Pass Wave 6 - Course Overview]9 november staan deze online.
- Rainbow Road (Wii)
- Madrid Drive (Tour )
- DK Mountain (Gamecube)
- Daisy Circuit (Wii)
- Rome Avanti (Tour)
[ Voor 5% gewijzigd door L23 op 01-11-2023 14:51 ]
2025 pas? Ik zet even mijn roze bril opCR2032 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:59:
[...]
In februari 2021 heeft de baas van Nintendo volgens Wikipedia aangegeven dat de Switch in het midden van de levensduur zit. Dit zou betekenen dat er pas in 2025 een opvolger komt.Het zou dan zo kunnen zijn
- 2017 Switch
- 2019 Switch Lite
- 2021 Switch OLED
Alleen bieden resultaten uit het verleden geen enkele garantie.
- 2025 Switch 2
- 2027 Switch 2 Lite
- 2029 Switch 2 OLED
Een levensduur heeft een begin, midden en eind. De uitspraak hoeft helemaal niet in het midden van het midden te zijn gedaan. Misschien was het nog wel het midden, maar meer aan het einde van het midden.
Jij redeneert zo:

Verdeel je het over halve jaren, met de uitspraak van februari 2021 zo veel mogelijk naar het einde van het midden krijgen we de Switch 2 al in in de eerste helft van komend jaar!

En als je denkt dat dat al lekker snel is, we can do better!

De Switch 2 is er eigenlijk al!
ACORN CUP
Rome Avanti (Tour)
DK Mountain (Gamecube)
Daisy Circuit (Wii)
Piranha Plant cove (Tour)
SPINY CUP
Madrid Drive (Tour)
Rosalina's Ice World (3DS)
Bowser's Castle 3 (SNES)
Rainbow Road (Wii)
Verder zijn er Mii suits toegevoegd en is er in het menu een music mode toegevoegd waar je alle muziek kan beluisteren.
Blijf het raar vinden dat er bij dit soort discussies nooit meegenomen wordt dat er een overlap is van de huidige console en de opvolger. Ik zie de Switch nog wel 3 jaar ondersteund worden terwijl de opvolger op de markt is.Melkunie schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:03:
[...]
2025 pas? Ik zet even mijn roze bril op![]()
Een levensduur heeft een begin, midden en eind. De uitspraak hoeft helemaal niet in het midden van het midden te zijn gedaan. Misschien was het nog wel het midden, maar meer aan het einde van het midden.
Jij redeneert zo:
[Afbeelding]
Verdeel je het over halve jaren, met de uitspraak van februari 2021 zo veel mogelijk naar het einde van het midden krijgen we de Switch 2 al in in de eerste helft van komend jaar!
[Afbeelding]
En als je denkt dat dat al lekker snel is, we can do better!
spoiler:
Geen Toads FactoryJackAvery schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:18:
Hier is de allerlaatste Booster Pass:
[YouTube: Mario Kart 8 Deluxe - Booster Course Pass Wave 6 - Course Overview]9 november staan deze online.
- Rainbow Road (Wii)
- Madrid Drive (Tour )
- DK Mountain (Gamecube)
- Daisy Circuit (Wii)
- Rome Avanti (Tour)
* RangedNeedles denkt terug aan Block Fort of die taart die je de hele tijd kan oprijden in Mario Kart voor de Nintendo DS
Dat is wel een knalroze bril.Melkunie schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:03:
[...]
2025 pas? Ik zet even mijn roze bril op![]()
...
Je mist nog de tijd tussen aankonding en release. Nintendo heeft nog helemaal niets aangekondigd.
- mrt 2015 - Switch /NX eerste aankondiging door Nintendo/li]
- okt 2016 - Introductie met eerste foto's
- mrt 2017 - Release
Tel dan nog een paar jaar extra bij voor een Lite en OLED versie.
Ik ben niet overtuigd dat de aankondiging van de "NX" in 2015 representatief is voor een normale modus operandi. Nintendo zat tenslotte in zwaar weer.
Verder zou ik het absoluut niet gek vinden om zeer binnenkort iets officieels over Switch 2 te horen. Een aantal omstandigheden wijzen momenteel op de eerste helft van 2024. Toegegeven ik ben altijd redelijk optimistisch geweest in mijn interpretatie van geruchten
@CR2032 - chiptekorten zijn al even geen ding niet meer in de consumentenelektronicabranche.
Voor nu ben ik blij met mijn nieuwe Switch Lite Animal Crossing. Mooie special editon uitvoering.
[ Voor 20% gewijzigd door CR2032 op 01-11-2023 22:44 ]
Nintendo (of Sony, Microsoft, ...) gaat nooit voldoende voorraad hebben om aan de vraag bij launch te voldoen. Dit is niet realistisch vanuit economisch oogpunt.CR2032 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:35:
@JackAvery Tijd zal het leren. De chiptekorten zijn niet weg en er is nu ook een grote vraag naar chips productie voor AI. Nintendo zal een flinke voorraad moeten kunnen produceren voor een launch anders is het geklaag ook niet van de lucht. https://www.techrepublic....hip-shortage-cheat-sheet/
Er is een duidelijke reden waarom ik expliciet consumentenelektronica vermeld
Het artikel dat je citeert, haalt verder allerlei argumenten door elkaar vanuit verschillende jaren. Het reflecteert volgens mij niet echt accuraat de huidige stand van zaken.
Tenslotte: Nintendo koopt al meer dan een jaar lang veel meer "grondstoffen" op dan normaal. Ze hebben een grote geldreserve, en zijn bewust voorbereid om zoveel mogelijk aan de vraag te kunnen voldoen voor hun klanten. Je wilt inderdaad vermijden dat je user base niet van de grond raakt door dergelijke tekorten.
Yep, die hebben we voor de feestdagen gekocht als cadeau voor het hele gezin. Aangezien er nog geen Switch in huis staat en de kinderen richten de leeftijd gaan om aan gamen te moeten geloven van papaL23 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:45:
[YouTube: Nintendo Switch Sports - Nu verkrijgbaar als bundel! (Nintendo Switch)]
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Nice, ben zelf van plan ook eindelijk een Switch in huis te halen. Ik hoop dat de bundel met mariokart hier voor een beetje schappelijke prijs op de markt wordt gebracht.L23 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:45:
Mogelijk later deze maand ook een Nintendo Switch OLED Mario Kart 8 Deluxe bundel, deze is in Australië al aangekondigd.
[Afbeelding]
Over remakes van RPG's gesproken: Star Ocean 2 lijkt er heel goed uit te komen in de reviews.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Die kon je toen kopen via de Virtual Console? Ik vind het er ook tof uitzien. Maar zie dat Mario RPG ook op de SNES Classic Mini staat. Denk wel dat het spel een keer voor de Switch koop, maar ook wel zonde dat ik de SNES Classic Mini weinig gebruikt heb.Koldur schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:35:
Ja, de remake van Mario RPG schijnt echt erg goed te zijn. Ooit een keer op de Wii mee begonnen, nooit afgemaakt. Ben zelf wel erg gecharmeerd van de Mario RPG spellen, Mario and Luigi en Paper Mario serie altijd leuk gevonden.
Ja, was toen onderdeel van de Virtual Console. Heb ook de SNES Classic Mini hier staan, maar ook hier weinig in gebruik nog...L23 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:38:
[...]
Die kon je toen kopen via de Virtual Console? Ik vind het er ook tof uitzien. Maar zie dat Mario RPG ook op de SNES Classic Mini staat. Denk wel dat het spel een keer voor de Switch koop, maar ook wel zonde dat ik de SNES Classic Mini weinig gebruikt heb.
Ben wel blij met de remaster, vond zelf de SNES versie net niet goed landen m.b.t. visuals.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Demo in de eShopJackAvery schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:18:
Over remakes van RPG's gesproken: Star Ocean 2 lijkt er heel goed uit te komen in de reviews.
[YouTube: Star Ocean The Second Story R Nintendo Switch Review!]
Je kan ook de promo's voor de Switch volgen en Mario Kart 2ehands op de kop tikken.Tricto schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:08:
[...]
Nice, ben zelf van plan ook eindelijk een Switch in huis te halen. Ik hoop dat de bundel met mariokart hier voor een beetje schappelijke prijs op de markt wordt gebracht.
Ja, en niet alleen dansderooij schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:54:
Maakt de procontroller nu geluid als je met wonder over die muziek blokjes loopt?
HD Rumble heet datsderooij schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:54:
Maakt de procontroller nu geluid als je met wonder over die muziek blokjes loopt?
Ha weer wat geleerd dat hd rumble ook geluid kan produceren 😎L23 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:13:
[...]
HD Rumble heet datZou zonde zijn als Nintendo dat niet in hun eigen spellen toepast. Ik merkte bij Wonder dat er inderdaad goed gebruik van gemaakt word.
Een gewone trilmotor maakt ook geluid (lawaai)sderooij schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:16:
[...]
Ha weer wat geleerd dat hd rumble ook geluid kan produceren 😎
[ Voor 11% gewijzigd door L23 op 03-11-2023 21:20 ]
Nogal relatief begrip zo vind je niet?Psyonara schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:29:
Is de E-shop altijd traag?
Heb het ding bijna een jaar niet echt gebruikt, en dacht zal eens kijken of er nog iets leuk is.
Krijg het idee dat het helemaal niet inlaad als je bijvoorbeeld aanbiedingen in wilt laden.
irritant stroef werk als je er door heen wilt spitsen.
Misschien je Switch eens herstarten, soms helpt dat. De eShop op de Switch zelf kan traag zijn omdat Nintendos web browser geen just-in-time ondersteunt in Javascript.Psyonara schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:29:
Is de E-shop altijd traag?
Als je weet welke game je wilt hebben, kan je ook gewoon dit kopen via https://www.nintendo.nl/N...ntendo-eShop-1806894.html
Je kunt goudpunten gebruiken bij het kopen van een tweetal vouchers. Bij het daadwerkelijk inwisselen van een voucher kun je niets en gebeurt er niets met je goudpunten.Farabi schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:44:
Kan ik mijn goudpunten inwisselen en korting krijgen als ik een spel via een voucher inwissel? Of moet ik het perse van de eshop kopen?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
De voucher komt van een console bundel.RayNbow schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:02:
[...]
Je kunt goudpunten gebruiken bij het kopen van een tweetal vouchers. Bij het daadwerkelijk inwisselen van een voucher kun je niets en gebeurt er niets met je goudpunten.
Dan blijft het tweede deel van m'n post staan. Wanneer je de voucher inwisselt voor een spel, gebeurt er niets met je goudpuntenbalans. Het enige wat er gebeurt is dat er een game aan je account wordt toegevoegd.
Kan ik mijn huidige goudpunten als korting gebruiken op deze voucher?RayNbow schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:11:
[...]
Dan blijft het tweede deel van m'n post staan. Wanneer je de voucher inwisselt voor een spel, gebeurt er niets met je goudpuntenbalans. Het enige wat er gebeurt is dat er een game aan je account wordt toegevoegd.
Hoe zie je dat voor je? Je hebt de voucher toch al? Waar wil je korting op krijgen?Farabi schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:22:
[...]
Kan ik mijn huidige goudpunten als korting gebruiken op deze voucher?
We zijn langs mekaar aan het praten. Ik heb in het verleden spellen gekocht in de eshop. Daarmee heb ik punten gespaard om korting te krijgen op mijn volgende aankopen. Mijn vraag is of ik die korting ook kan gebruiken op vouchers?RayNbow schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:25:
[...]
Hoe zie je dat voor je? Je hebt de voucher toch al? Waar wil je korting op krijgen?
Als het goed is wel (zie https://my.nintendo.com/about_gold_point ):Farabi schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:29:
[...]
We zijn langs mekaar aan het praten. Ik heb in het verleden spellen gekocht in de eshop. Daarmee heb ik punten gespaard om korting te krijgen op mijn volgende aankopen. Mijn vraag is of ik die korting ook kan gebruiken op vouchers?
Gold Points can be used toward purchase of eligible Nintendo Switch digital games, DLC, Nintendo Switch Game Vouchers, and Nintendo Switch Online memberships, excluding certain passes, automatic renewals for passes and Nintendo Switch Online memberships, in-game items, and virtual currency
Zoals hierboven al aangegeven, maar ook in de eerste zin van m'n eerste reactie, ja.Farabi schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:29:
[...] Mijn vraag is of ik die korting ook kan gebruiken op vouchers?
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
:strip_exif()/f/image/3TPtTVYSxDuOKWGvzwKTe9cM.jpg?f=fotoalbum_large)